فرمول یک ایرانتیم فرمول یک استون مارتین می‌خواهد ماشینش با سبک رانندگی سباستین فتل هم خوانی داشته باشد.

فصل گذشته سباستین فتل در ماشینی به رقابت می پرداخت که بیشتر مناسب سبک رانندگی چارلز لکلرک بود و همین موضوع رانندگی با ماشین فراری را برای فتل دشوار کرده بود.

اما چهار دوره قهرمان جهان فصل 2021 را در کنار لنس استرول آغاز می کند و به او اطمینان داده اند که ماشینش با سبک رانندگی او هم خوانی داشته باشد.

اوتمار سافنور در این رابطه گفته است که تمرکز همیشگی تیمش روی آماده کردن بهترین ماشین ممکن برای راننده بوده است:

ما همیشه سعی کرده ایم ماشینی را آماده کنیم که با خواسته های رانندگان مطابقت داشته باشد.

هر راننده ای که تاکنون با ما بوده است، ترجیح داده است که پشت ماشین تعادل داشته باشد و ما قصد داریم برای سباستین هم شرایط مشابهی ایجاد کنیم.

تمدید نکردن قرارداد تیم با سرجیو پرز از نظر بسیاری کار پرخطری برای تیم فرمول یک استون مارتین بود و جایگزین کردن او با راننده ای که بدترین فصل خود در فرمول یک را تجربه کرد از نظر بسیاری نگران کننده است. اما اوتمار اطیمان دارد که سباستین دوباره با قدرت بر می گردد و یک عضو کلیدی در رقابت بر سر بهترین تیم میان رده در فصل 2021 خواهد بود:

همه ما میدانیم که از نظر برنامه ریزی و استراتژی، سباستین یکی از بهترین رانندگان تاریخ است.

در کنار اعتماد سافنور به فتل، عملکرد سباستین فتل قطعا برای لارنس استرول هم کاملا تاییده شده است:

فتل چهار دوره قهرمان جهان شده است. قطعا او رانندگی کردن را فراموش نکرده است.

سباستین در فراری ماشینی داشت که رانندگی با آن سخت بود و با سبک رانندگی او هم خوانی نداشت. او شرایطی مشابه با آخرین فصل حضورش در ردبول داشت.

لنس استرول رقابت سختی در پیش دارد

با وجود حرف های اوتمار سافنور در رابطه تا تمرکز تیم روی فتل، سوال بعدی این است که شرایط لنس استرول به چه صورتی خواهد بود:

او می تواند عملکرد خیلی خوبی داشته باشد. او قطعا استعدادش را دارد.

چیزی که سال قبل او را عقب انداخت نداشتن عملکرد یکنواخت بود و این موضوع چندین علت داشت.

متاسفانه او به کووید 19 دچار شد و تا زمانی که دوباره سلامتش را به دست آورد، زمان زیادی سپری شد. نه به این معنی که او برای مدت زیادی بیمار بود، صرفا تا به دست آوردن سلامتی کامل به زمان زیادی احتیاج داشت.

زمانی که او عملکرد ثابتی داشته باشد و بتواند سکوها، پول پوزیشن ها و امتیازات بیشتری به دست بیاورد، رقابت با سباستین را آغاز خواهد کرد.

این دقیقا چیزی است که ما می خواهیم، اینکه دو راننده داشته باشیم که بی وقفه امتیاز کسب کنند. برای تمام کردن در سه تیم برتر به این موضوع احتیاج داریم.

درباره نویسنده

آموزش دیده زیر دست سید

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

174 دیدگاه

  1. Amir5

    23

    3

    خداکنه که سب بتونه باز قهرمان شه

    • Arastoo

      2

      25

      بهترین ماشین فرمولا رو میدن به امثال همیلتون که بلدن چجوری ماشین رو رام کنن نه به کسایی کم مهارت تر و بی استعداد تر هستن

      • مَمَّدو

        18

        0

        ارسطو؛
        لطفا یه کم کامنت کل کل کمتر بذار.

      • danialhatami

        11

        -1

        ارستو جان ما همه واقعیت رو می دونیم ولی بعضی ها دوست ندارن اینجوری بشه
        از نطر بنده شما فقط قصد دارید رو عصاب بقیه برید چون اگه ب حرف هاتون پایبند باشید باید دلایل محکم داشته باشید یا حداقل خودتون دلایلی بسازید ولی شما فقط یک کامت می زایر و بس بنظرم در رفتار تون تجدید نظر کنین تا احترام شما و همه دوستا حفظ بشه با احترام

      • Engineer

        9

        9

        Arastoo
        راننده کم مهارت و بی استعداد تر کسیه که

        ماشین بقیه در مقابل ماشین اون مثل فرقون و گاریه.

        همتیمی هاش هم مثل راننده های خط تجریش و شوشن

        با این حال خودش رو پر افتخار ترین میدونه و یه عده توهمی اون رو بهترین میدونن

        فتل توی ردبول امتحانش رو پس داده و 4 سال با موتور رنو قهرمان شده

        ولی راننده شما کل عمرش نشست پشت صندلی که موتور مرسدس داره و الان 14 سال داره با موتور مرسدس مسابقه میده.

        دوره ای که توی مکلارن بود موتور مرسدس و آیرودینامیک خوب مکلارن رو داشت.
        و الان که مرسدس در هر دو برتره بازم توی مرسدسه.

        فتل که تا حالا 1 فصل هم با موتور مرسدس مسابقه نداده و 15 فصل 4 قهرمانی با موتور غیر از مرسدس داره راننده بی استعداد.

        یا کسی که 14 ساله داره با موتور مرسدس مسابقه میده و از 7 تا قهرمانی توی 6 تاش بیشترین هنر و سختی کارش این بود که همتیمیش رو شکست بده.

        حرف برای گفتن زیاده.
        ماهم بلدیم تخریب کنیم.
        مطمن باش راننده شما چیز های بیشتری برای گفتن داره.
        با هر بار کامنت تخریبی که بزاری یه چیزی مثل این کامنت برات رو میکنم.
        تا فرق با استعداد و کم استعداد رو بفهمی.

      • Pouria

        15

        0

        این جا جای این کل کل ها نیست برید گروه هواداران پرسپولیس استقلال اونجا قشنگ از این کارا بکن😑😑

      • مَمَّدو

        13

        0

        ENGEENER1
        افتادی تو تله ارسطو. اونم همین رو میخواست و متن کامنتت براش مهم نیست بلکه همین که بکشونتت پای بحث براش مهمه. متاسفم رفیق ولی این دفعه رو گول خوردی.

      • FJ

        10

        4

        اگه فتل بی مهارت و بی استعداد بود که دو سال با اون ماشینای معمولی و افتضاح فراری ,همیلتونو به چالش نمیکشید .
        سال 2017 که حق فتل بود ولی شانس همیلتون زدو تو اوج رقابت سریالی فتل بد شانسی آورد

      • mahdi.doroudi

        7

        1

        اقای ارسطو جان شما معلومه کلا چیزی از اتومبیل رانی و حتی یک اتومبیل اطلاعاتی نداری ک اینطوری حرف میزنی اون تیکه ای هم ک انداختی از ندونستنه و همه متوجه هستن شما در چه حد دانا هستی !امیدوارم به سطح داناییتون اضافه کنید

      • Yas

        6

        2

        آقای ارسطو دفعه قبل جوابی به شما ندادم چون فکر کردم اشتباه شده ولی الان دیگه نمیتونم تحمل کنم ؛ البته من کل کل طرافدارای آماتوری مثل شما و خودم رو قبول دارم اما …. یک زمانی (۲۰۱۷ که خودم به جمع بزرگ این سایت پیوستم رو میگم ) اکثریت نظراتی که داده می‌شد همین طور جنبه ای میداشت و تعداد کاربران فعال سایت از ۱۴۰ نفر عبور می‌کرد اما الان تو تایم فصلی تعداد اعضای سایت با وجود اینکه سایت خیلی نسبت به قبل پیشرفت کرده فوقش ۸۰- ۹۰ نفر است اما من الان رو بیشتر ترجیح میدم چرا؟. وجود افرادی مثل ایمان و مهریار و ممدو عزیز و @sebvr و آرشیا و مهندس ( منظورم همون جناب engineer است ) و…. باعث شدن تا بار فنی سایت بی نهایت بیشتر بشه یعنی جوری بشه که کودک ۸ ساله میاد اینجا و یک سال بعد مهندس مکانیک خارج میشه

      • Shumi1

        8

        0

        داداش بهتر نیست شما زیر همون پستهای مربوط به فوتبال کامنت بزاری؟
        اینجا اگه به کامنتها توجه کنی ای کیو بچه ها فوق العاده بالاس،بحث های تحلیلی درباره مهندسی ترین ورزش جهان میکنن که واقعا من که نزدیک ۴۰سالمه و این همه ساله فرمول دنبال میکنم گاها کم میارم،بعضی از دوستان فن فوتبال اگه اینجا خودشون رو به سطح بقیه نرسونن به مشکل میخورن
        با تحلیل و دلیل حرفتون رو بدون توهین بزنین،سباستین فتل و لوییز همیلتون بهترین رانندهای گرید دهه اخیر هستن

      • Shumi1

        3

        1

        دوستان به نظرتون بهتر نیست این دوستمون رو بایکوت کنیم؟؟لطفا لایک و دیس لاک بهش ندین

      • مَمَّدو

        3

        1

        جناب shumiY
        پیشنهادتون بسیار خوبه ولیکن شبیه اشد مجازات هست! آقا ارسطو هیچوقت به ما توهین نکردن و گناه داره تا این حد سخت برخورد کردن. حالا خواسته یه حالی بکنه و یه جوی راه بندازه ولی خداییش شخصیت بدون توهین و باحالی دارن. تازه باعث شده Engeener کلی اطلاعات رو کنه که برام جالب بود خخخخخ

      • Engineer

        2

        0

        محمد یاسین

        متشکرم دوست من

      • Engineer

        3

        1

        مَمَّدو
        خواهش میکنم شما خودت منبع اطلاعاتی

        منم میدونم تو درست میگی و توی تله اون نیفتادم
        این یک تهدید بود
        منم دفعه های بعدی که کامنت بزاره جوابش رو نمیدم.
        ولی همین که بدونه بقیه هم میتونن مثل خودش رفتار کنن خوبه.
        ما اینجا اومدیم تا تبادل آگاهی و اطلاعات کنیم و لذت ببریم نه اینکه کل کل کنیم.

        من تا به حال همیلتون رو نه تنها بی استعداد و کم استعداد نگفتم بلکه همیشه گفتم راننده با استعداد و خوب و همسطح فتل هستن.
        هر دو خوب و با استعدادن و فقط هر دو از شوماخر در استعداد و مهارت کمتر هستن.

        ما هیچوقت توهینی نکردیم.
        خودت میدونی که من با آمار صحبت میکنم و الکی حرفی نمیزم مثل بالا که آمار آوردم.

        ولی خوب خوبه که بدونه حرف در مورد اون ها هم هست.

        نه همیلتون خدا نه فتل و حتی نه شوماخر.

        ولی به هر حال شاید بی عیب و نقص ترین راننده تاریخ شوماخر باشه و در درجه بعد هم همین دو نفر.

        به جفتشون باید احترام گذشت نسبت به رانندگی که میکنن که باز هم از سطح تقریبا 90% تاریخ بالاتره.

      • Engineer

        4

        2

        اینم در نظر بگیرید که

        فتل سال های 2009 تا 2013 فقط 4 فصل ماشین برتر داشت و هر 4 تارو قهرمان شد.
        ولی همیلتون سال 2007 و 2008 با مکلارن و 2014 تا الان هم 7 فصل یعنی مجموعا 9 سال ماشین برتر داشت و 7 بار قهرمان شد که 2 بارش رو یک بار از راننده رقیب و 1 بار هم از همتیمیش شکست خورد.

        ولی فتل 100% سال هایی که پشت اتوموبیل برتر بود رو قهرمان شد.
        4 سال برتری
        4 قهرمانی

      • Mahmood.ghaedi

        4

        7

        Engineer
        اولا ک مرسدس ک همیشه بهترین ماشین نبوده
        اون راننده محبوب توهم با بهترین ماشین گرید قهرمان شد
        میشه بگی فرق قهرمانی سب با لوییس چیه؟ جفتشون با بهترین ماشین گرید قهرمان شدن
        اها مثلا سب با ماشین ضعیف قهرمان میشد همین راننده شما ی سال با دنیل همتیمی بود سال بعدش رفت فراری
        دوسال اخرم ک نگم لکلرک چیکار کرد باهاش وقتی بقول خودت میخوای تخریب کنی ی راننده دیگرو قبلش سرچ کن ببین افتخارات راننده خودت چطور بوده شکستهاش چطور بوده

      • مَمَّدو

        3

        1

        چاکرم ENGEENER,
        من به هر حال از اطلاعاتت لذت میبرم و زیاد برام مهم نیست که چی باعث شده اونارو رو کنی. همین که هستی مرسی و موفق باشی. البته معتقدم همه چی تو آمار گفته نمیشه (هرچند که آمار بیشتر از بقیه پارامترها گویای حقیقته ولی کامل نیست) و اینو تو اون یکی کامنت برای ایلیا خان توضیح دادم که شاید بپسندی.

      • آرشا

        3

        3

        Arasto..
        به تو ربطی نداره فتل استعداد داره یا نه.
        احترام خودت را نگه دار.😡

      • Engineer

        3

        1

        مَمَّدو
        بله منم یک بار به یکی از دوستان گفتم که آمار و سابقه رو رزومه رانندگان همه چیز نیست ولی به هر حال تنها راه و بهترین راه مقایسه با در نظر گرفتن شرایط اتوموبیل و تیم و زمان و مکان و همینطور مدیریت تیمه که خیلی باید مورد توجه بشه.

      • Engineer

        9

        3

        Mahmood.ghaedi
        آفرین دوست من.
        سوال خوبی پرسیدی ولی معلومه که من رو نمشناسی و نطرات قبلی من رو نخوندی چون من تاریخ مسابقات رو حفظم.
        من جواب این سوال رو 1 یا 2 بار قبلن دادم.

        ولی حالا که پرسیدی چه بهتر.
        اول اینکه لکلرکی که کسی در حد فتل رو شکست داده 2 سال.
        مطمن باش همیلتون رو هم شکست میداد توی ماشین برابر.
        راننده های جوان انگیزه بالایی دارن و همیلتون هم توی 2007 همینطور بود.
        فتل هم همیشه از راننده های سال اولی مثل ریکیاردو و سال دوم و سومی مثل لکلرک شکست خورد.
        جدا از اینکه همیلتون از رانندگان مسن شکست خورد مثل باتن و رزبرگ.
        البته باتن یه راننده استثنایی بود و من خودم این موضوع رو قبول دارم.

        حالا تفاوتشون.
        4 فصل از 15 فصل در ماشین برتر.
        0 فصل مسابقه با موتور مرسدس که از 2007 تا 2009 و از 20014 به بعد بهترین موتور رو داشت.
        فتل 4 قهرمانی با موتور رنو و ماشین اول گرید ردبول.
        همتیمی مارک وبر.
        اتوموبیل های رقیب:فراری و مکلارن با یک پله ضعف در اتوموبیل به نسبت ردبول.
        راننده های رقیب:لوییس همیلتون-فرناندو آلونسو-جنسون باتن-فیلیپه مسا-
        +همتیمیش توی ماشین برابر و برتر اونم مارک وبر.
        ————————————————————-
        لوییس همیلتون
        9 فصل از 14 فصل با ماشین برتر.
        14 فصل مسابقه با موتور مرسدس که از 2007 تا 2009 و از 20014 به بعد بهترین موتور رو داشت.
        2 فصل با مکلارن بهترین ماشین رو داشت سال های 2007 و 2008.
        مکلارن بهترین موتور زمان خود مرسدس رو داشت با آیرودینامیک قدرتمند مکلارن که سرآمد اتوموبیل ها بود.
        7 فصل با مرسدس ماشین برتر رو در همه ی قسمت ها داشت.
        1 قهرمانی در مکلارن و 6 قهرمانی در مرسدس.
        7 قهرمانی با موتور مرسدس.
        همتیمی های قهرمانی:
        1 سال هیکی کوالین
        3 سال نیکو رزبرگ
        4 سال ولتری بوتاس
        اتوموبیل های رقیب:——اختلاف بسیار زیاد نسبت به اتوموبیل های رقیب——
        رانندگان رقیب:——با این اختلاف اتوموبیل فقط با همتیمیش رقابت داشت.

        همتیمی فتل مارک وبر هم از کوالین بهتر بود و هم از بوتاس.
        با نیکو رزبرگ هم در یک سطح بود.

        4 سال فتل به وبر نباخت ولی همیلتون بعد 2 سال به رزبرگ باخت.
        جدا از اینکه 1 باخت و 1 مساوی هم از باتن و آلونسو داره.
        سال 2012 هم با 2 اختلاف امتیاز پیروز شد و 15 امتیاز از مجموع 2 فصل از جنسون باتن کمتر داشت.

        راننده ی کامل و تمام عیار نباید همچین ویژگی هایی داشته باشه.

        راننده وقتی فقط با همتیمیش رقابت میکنه عیارش معلوم نمیشه.
        سال های 2009 تا 2012 همیلتون تقریبا محو شده بود.

        7 قهرمانی همیلتون توی 9 سال رانندگی با ماشین برتر.
        7 قهرمانی شوماخر توی 5 سال رانندگی با ماشین برتر.

        کدوم ارزشمندتره؟
        چه کسی شایسته کامل ترین راننده تاریخ بودن رو داره؟

        خواهشا با اطلاعات کافی نظر بنویسید.
        از کجا انقدر مطمنی که راننده خوبت در کنار کسی مثل فتل و لکلرک و شوماخر شکست نمیخورد که محکوم میکنی فتل رو؟

        همیلتون از باتن و رزبرگ که از فتل پایین ترن شکست خورده.
        فتل هم از ریکیادو که از همیلتون پایین تره شکست خورده.

        نمیشه هیچکدوم رو متهم کرد.

        حالا جدای بحث لکلرک که مطمنم هر کسی رو شکست میده و اگه همتیمی همیلتون بود قطعا همین بلا رو سر اون هم میاورد.
        بماند اینکه 2019 با چه سختی و شانسی فتل رو شکست داد.

        لطفا اطلاعاتتون رو بیشتر کنید.

      • محمددانیال

        4

        1

        ماشین مرسدس که رام کردن نمیخواد راسل یکبار نشست پشتش دیدید که چکار کرد

      • Mahmood.ghaedi

        1

        3

        Engineer
        دوست عزیز لوییس از کی شکست خورد؟ اسم های ک میگی همشون قهرمان جهان هستن و بله شکست خورد
        مهم اینکه وقتی ماشین قهرمانی داشت قهرمان شد دوست عزیز ک میگی سب صفر مسابقه با مرسدس
        مرسدس ک همیشه ماشین برتر نداشته خودت ک دیگه نمیتونی گول بزنی
        الان موتور مرسدس ویلیامز هم چند ساله داره حرف شما مثل اینه ک بگی چون موتور مرسدس دارن چرا جورج قهرمان نشده
        ویلیامز یا ریسینگ پوینت پارسال درحد قهرمانی بودن؟
        دوست عزیز ک تاریخچه از حفظ داری ی ماشین فقط ب موتور نیست اینو ویلیامز فکر کنم بهتون ثابت کرده باشه
        نکته بعدی ک میگی لوییس همیشه موتور مرسدس داشته ولی 15 سال قهرمان نشده خب ببینیم امسال سب با موتور مرسدس قهرمان میشه خب معلومه ک نه ولی جوری ک شما میگی پس باید قهرمان بشه وگرنه راننده ضعیفیه
        اگه حتی ی نفر از سب امسال انتظار قهرمانی داشته باشه هیچی از این ورزش نمیدونه

      • Engineer

        3

        0

        Mahmood.ghaedi
        خدایی حرفی که من زدم خیلی راحت میشد فهمید.
        1
        موتور ویلیامز مرسدس هست ولی چه مرسدسی؟
        بله همه ی ماشین موتور نیست و آیرودینامیک هم مهمه و خیلی چیز های دیگه مثل سیستم تعلیق.

        ولی حداقل 70% موتوره چون 70% پیست هم کفیه و توی کفی بیشتر موتور مهمه.
        دوم اینکه اگه موتور ریسینگ پوینت و ویلیامز و مرسدس یکی بود الان توی پیستی مثل مونزا باید توی کفی ها سرعت برابر داشتند.

        تو واقعا اینارو نمیدونی و فرمول نگاه میکنی؟
        یعنی واقعا فکر کردی مرسدس موتوری رو که برا ماشین خودش استفاده میکنه میده به اونها؟
        حتی فراری و رنو هم اینکار رو نمیکنن.
        هر چقدرم بهش پول بدن حاظر نیست پاوریونیت برابر بهشون بده که رقیبش بشن.

        موتور مرسدس
        Mercedes-AMG F1 M11
        موتور ریسینگ پوینت
        BWT Mercedes
        موتور ویلیامز
        Mercedes-AMG F1 M11

        من هم میدونم این موتور ها خیلی شبیه هم هستن ولی حداقل از نظرات جزیی که خیلی هم مهمه و همینطور طریقه استفاده سوخت و خیلی از مسایل مرسدس ارجح تره و همین هم باعث برتریشه.

        2
        مگه نمیگی مرسدس که همیشه خوب نبود.
        از 2014 تا الان 7 سال بهترین بود و 6 قهرمانی همیلتون هم توی همین دوره بود.
        سال 2013 هم ماشین دوم رو داشتن بعد ردبول.
        ضمنا
        همیلتون توی مکلارن سال های 2007 و 2008 ماشین برتر داشت.
        که اون سال ها هنوز موتور ردبول به قدرت نرسیده بود و 2007 و 2008 هم بهترین موتور مال مرسدس بود که روی آیرودینامیک قوی مکلارن سوار شده بود و همین باعث شده بود بهترین ماشین مال مکلارن باشه.

        همیلتون 14 فصل مسابقه داده.
        6 فصل مکلارن—2 فصل 2007 و 2008 ماشین برتر و موتور برتر مرسدس.
        8 فصل مرسدس—7 فصل از 2014 به بعد ماشین برتر و موتور و همه چی برتر.
        سال 2013 هم ماشین دوم بعد ردبول.
        یعنی مجموعا 9 سال ماشین برتر و در همین 9 سال موتور برتر رو هم داشت.

        ولی فتل 4 فصل ماشین و موتور برتر رو داشت.

        3
        اینایی که میگی قهرمان جهانن.
        آلونسو 2 سال ماشین برتر با رنو داشت و 2 سال قهرمان جهان شد.
        باتن 1 سال ماشین برتر با براون داشت و قهرمان جهان شد.
        رزبرگ 3 سال با مرسدس ماشین برتر داشت و 1 سال قهرمان جهان شد.

        آیا شخصی مثل ریکیاردو و لکلرک رو تو کم تر از اینها میدونی؟؟
        اینها چه فرقی با اون ها دارن.
        توی مهارت که ریکیاردو واقعا در حد اونها هست.
        توی استعداد هم که لکلرک سرآمد همشونه.

        این راننده ها هم خیلی جوان ترند و هم خیلی بدشانس تر که موقعیت ماشین برتر تا حالا براشون پیش نیومده.
        وگرنه اینها هم قهرمان جهان بودند الان.
        ریکیاردو 2014 تازه وارد فرمول شد و هیچوقت ماشین برتر نداشت.
        لکلرک هم که 3 ساله اومده.

        توی مدیونی که اینها بهتر از اونها نیستن وقتی ماشین برتر داشته باشن؟
        دلیلیت برای ثابت کردن چیه؟

        مهم اینه که 9 فصل همیلتون ماشین و موتور برتر رو داشت.
        فتل 4 فصل ماشین و موتور برتر رو داشت.

        یعنی 5 فصل بیشتر همیلتون ماشین و موتور برتر داشت.
        ولی 3 فصل قهرمانی بیشتر داره.

        فکر کنم این همه چیز رو ثابت میکنه.
        قبول واقعیت انقدر سخته؟

      • mohammad

        1

        0

        بهترین ماشین رو به بوتاس هم دادن احتمالا بوتاس در تراز همیلتونه

      • mohammad

        1

        0

        Engineer جان
        همیلتون 2016 هم شکست خورد
        فتل فقط 2 سال ماشین برتر رو داشت 2 سال دیگه رقابتی بود

      • Engineer

        4

        0

        mohammad
        بله این حرف تا حدودی درسته.
        ولی خوب همون دو سالی هم که رقابتی بود بازم یک پله جلوتر از فراری و مکلارن و بعدش هم سال دیگه جلوتر از مرسدس و فراری بود.

        در هر حال این رو در نظر بگیر که فتل به جز همتیمیش که اونم بهترین ماشین و ماشین برابر رو داشت حداقل با 4 نفر دیگه که ماشینشون یه خرده ضعیف تر بود توی فراری و مکلارن میجنگید.

        ولی همیلتون از 2014 تا حالا 7 سال فقط با همتیمیش جنگیده.
        که 4 سالش بوتاس بود و 3 سال رزبرگ و 1 سال هم شکست خورده.

        مطمنن اگه راننده دیگه ای به جز بوتاس بود توی این 4 سال حداقل 1 تا 2 بار دیگه شکست میخورد.

        دیدید که 2017 فتل با اون ماشینی که خیلی ضعیف تر بود چه فشاری بهش میاورد.

      • Mahmood.ghaedi

        1

        0

        Engineer
        شما ک میگی اطلاعات کاملی داری دیگه چرا؟
        مرسدس نمیتونه موتوری غیر از موتوری ک تو سال خودش استفاده میکنه ب تیمهای ک ازش میتور میخرن بده
        دوست عزیز قبل از گفتن همچین حرفی ی سرچ کوچیک بکن

      • Engineer

        2

        0

        Mahmood.ghaedi
        در هر صورت یک قضیه ای داره این موتور ها چون که حداقل باید توی کفی سرعت برابر و یا 0.1 اختلافشون باشه که نیست.

        توی ویکی پدیا ببین توی قسمت powerunit اسم موتور هر تیم رو زده.
        اگه دقت کنی میبینی هم برای مرسدس و هم برای فراری حتی اسمشون هم فرق میکنه.

        اگه قرار بر این باشه باید ماشین ها تا 70 یا 80% برابر باشن.

        و فقط آیرودینامیک و سیستم تعلیق و سیستم ترمز و سیستم فرمون متفاوت باشه.

        ولی میبینیم که بین یک مرسدس و یک ریسینگ پوینت و ویلیامز نه تنها برابری نیست بلکه حدود 50% تا 80% تفاوت هست.

      • Mahmood.ghaedi

        1

        1

        Engineer
        دوست عزیز تحت هیچ شرایطی مرسدس نمیتونه ی موتور دیگه ب تیمهای دیگه بده اصلا غیره ممکنه
        بغد شکست خوردن از همتیمی ربطی ب بهترین یا بدترین ماشین گرید نداره
        جفت رانندها ی ماشین دارن من خودم همیشه گفتم نیکو لوییس شکست داد حقش هم بود و قهرمان شد ولی بهونه شما واسه شکست ها باحاله ک ماشین ضعیف بود خوب بله ولی واسه همتیمی هم ضعیف بود

      • Engineer

        3

        0

        Mahmood.ghaedi
        من دیگه نمیدونم با چه کلامی توضیح بدم.

        اقا همیلتون از باتن و رزبرگ باخت.
        فتل هم از ریکیاردو و لکلرک باخت.

        همشون همسطحن و استعداد لکلرک از بقیه بیشتره یه چیزی مثل استعداد خود فتل و همیلتونه.

        اگه توی ماشین برابر با همیلتون بود شاید بازم برنده میشد.

        خوب دیگه چیزی هست؟
        همیلتون از 2 نفر شکست خورد فتل هم شکست خورد.
        منم گفتم این دوتا همسطحن و اگه هر کدوم برتر باشن جزیی برتریشون نسبت به هم.
        شوماخر از هر دو بی نقص تره.

        ولی تو باید اینو بدونی هر کی رو که به عنوان مایکل شوماخر آینده ازش یاد میکنن بهتره.

        زمان همیلتون و فتل میگفتن فتل شوماخر آینده فرمول 1.
        الان هم با وجود راسل به ورشتپن و لکلرک این رو میگن.

        شاید واقعا هم فتل بهتر از همیلتون بود شاید اگه موقعیت اون رو داشت و یا توی ماشین برابر باهاش بود بهتر بود نمیتونی این رو ثابت کنی که همیلتون بهتر بود؟
        منم نمیتونم ثابت کنم که فتل بهتر بود.

        احساس من میگه فتل بهتره.احساس تو میگه همیلتون.
        حرفی هم نمیمونه ولی چیزی که مسلمه اینه که مایکل شوماخر از هر دو بهتر بود.

      • بهزاد زمانی

        2

        0

        جناب ارسطو، بنده یکی از منتقدان عملکرد فتل در دو سه سال اخیر بودم اما این سبک سخن‌ گفتن علیه فتل اصلا درست نیست. درسته که عملکرد فتل اخیرا سیر نزولی داشته اما بی‌استعداد خطاب کردن ایشون هم بی‌انصافیه هم از روی بی‌اطلاعی

    • 77Ali

      5

      4

      من اینجا ریپلای میزنم خیلی وقته زیر همه پستا میبینم ارسطو داداش پرستو یه چی میگه همه واکنش نشون میدین ،
      بیخیالش شین بچه ها تایمتون خیلی مهم تره که واسه جلب توجه یه نفر از دست بدین تا زمانی که زیر همه پستا ریپلای ش کنید ادامه میده کار خنده دارشو
      چقد باحاله این ارسطو 😉

  2. Eliya

    1

    17

    به نظم استون داره کار اشتباهی می کنه چون سب شاید تا 4 سال دیگر(سنش را نمی دونم) در فرمول یک باشه و لنس خیلی بیشتر جا داره در فرمول یک باشد و اگر استون بخواهد ماشینی بسازد که مناسب سب باشد اینده ی لنس خراب می شه و فوقش سب یک یا دو قهرمانی به دست بیاره(به احتمال ده درصد) استون داره قمار بزرگی می کنه!!!!!

    • 🏁🏎FA14🇪🇸

      15

      2

      نگران لنس نباش اگه اینجا هم اوضاع خوب پیش نره باباش میره سهام یه تیم دیگه رو می خره

      • Eliya

        4

        15

        من نمی دونم و درک نمی کنم شما استعداد لنس رو تو مسابقه ترکیه ندیدی؟تو اون مسابقه ای که پودیوم اورود رو ندیدی؟اگه این جوری باشه باید بگیم بابای مکسم باید بره براش یک تیم قدرتمند بخره که قهرمان بشه!حالا هی بیاین بگین لارنس می یاد برای لنس تیم می خره!

      • مَمَّدو

        14

        7

        بی خیال ایلیا!
        چرا هرکی یه دریبل زیدانی میزنه زود میگین استعداد داره! باور کن همین خودم میتونم یه کلیپ سه دقیقه ای از فوتسالم برات بفرستم که از تعجب ابروهات بپره بالا و بگی “ای بابا این پسره از نیمارم بهتره!”
        چرا؟ چون فقط سه دقیقه از بهترین لحظاتمو برات فرستادم نه کُلِّشو که مملو از سوتی و لایی خوردنه. متاسفانه از بس اف1 پر شده از راننده های بی استعدادی که فقط با زور اسپانسر به این صندلی ها رسیدن، دیگه بین شاگرد تنبلا استعداد به نظر اومدن کار ساده ای شده. اگه درب های اف2 به روی استعداد های واقعی باز بود شاید هیچوقت پای امثال این جوونا به این مرحله باز نمیشد. الآن هم اصلا روی استرول پسر حساب باز نکن و فکر نکن که اگه ماشین رو طبق تکنیکش در بیارن برای سالهای آینده سرمایه گذاری خوبی کردن. چون اصلا تکنیک نداره و قهرمان بشو نیست.

      • مَمَّدو

        11

        3

        اوایل قرن جدید (بیست سال پیشو میگم) ، جنسن باتن بین استعداد های زمان خودش گُم شده بود و صندلی از دست میداد و یکی مثل کولتارد یا ترولی یا فسیچلا یا رالف شوماخر که در مقایسه با راننده های الآن عالی بودن، همه روزه باید برای حفظ صندلیشون میجنگیدن. ولی الآن میبینی که جیو کبیر سالها با آرامش به کار خودش ادامه میده یا اون لنس استرول یا حتی صندلی ای که میک شوماخر و سونادا به دست میارن … به کجا چنین شتابان؟

      • Eliya

        8

        3

        ممدو من حرفت را قبول دارم الان راننده ای مثل لطیفی در فرمول یک هست که قطعا نباید باشه ولی راننده ی خوبی مثل نیک د فریس و ایلوت در فرمول یک نیست الان من مطمعنا شما درباره ی مازپین هم همین حرف را می زنید که می گید به خاطر پول باباش در فرمول یک است(پنجاه در صد قبول دارم) ولی تو فرمول دو اوضاعش بد نبود ولی به هیچ عنوان قبول ندادم که می گید لنس به خاطر پول باباش در فرمول یک است طبق گفته ی شما جناب ممدو اگه این جوری باشه باید بگیم که گسلی هم بی استعداد است چون فقط یدونه قهرمانی در مسابقه ایتالیا شده!!!!!!جناب ممدو برای من توضیح بده!

      • 🏁🏎FA14🇪🇸

        6

        1

        ایلیا ببین با یک گل بهار نمیشه پول گرفت دمش گرم ولی مسابقه رو چی کار کرد
        تو آذربایجان ۲۰۱۷ هم باید مکس مشکل سوخت می داشت کیمی تصادف می کرد تو دور اول وتل استاپ گو پنالتی بگیره همیلتون برای ایمنی به پیت لین می رفت ماسا مشکل تعلیق می داشت هندا موتوری در حد جی پی ۲ می داد به مکلارن و حکم پرچم قرمز داده می شد که نمی دونم چطور ولی این اتفاقا افتاد و در اخرین لحظه دومی را با سومی عوض کرد که این دیگه به استرول ربط نداره به تفاوت بین مرسدس و ویلیامز بوده

      • Yas

        7

        0

        اكثريت اتفاق نظر داريم كه لنس جاش تو فرمول يك نيست ، در رابطه با تركيه هم بايد بگم تو اون تعيين خط ريسينگ پوينت قوي ترين ماشين رو داشت یعنی چکو توش از لوییس 3 رده بالاتر تموم کرد سکوی مونزا هم با جریمه همیلتون و پرچم قرمز و استراتژِی عالی ریسینگ پوینت به دست اورد تازه اگه یادت باشه بعد از پرچم قرمز نفر اول بود که ساینز و گسلی ازش رد شدند

      • Eliya

        7

        0

        من تمام حرف های شما ها را قبول دارم ولی کس های دیگری هم هستن زودتر از استرول باید از فرمول یک (جیو و لطیفی استرول) این سه تا که قطعا و 50 درصد مازپین به دلیل اینکه مسابقه اش را ندیدم الان شاید براتون این سوال پیش بیاد که من تو چند تا کامنت قبلی داشتم از استرول دفاع می کردم ولی الان یهو دارم نظر منفی بهش می دم. من نه دلم می خواد دفاع کنم نه دلم می خواد منفی حرف بزنم ولی من تو همه این کامنت ها منظورم این بود که کسایا دیگه هم هستن که باید زودتر از استرول از فرمول یک برن.(لطیفی و جیو و مازپین) باز هم ببخشید اگه به کسی بی احترامی شد.

      • مَمَّدو

        2

        2

        با اجازه استاد ENGEENER باید بگم که ارائه آمار در اغلب موارد خیلی خوبه ولی برای رتبه بندی راننده ها (و یا بازیکن های فوتبال) اصلا آمار به کار نمیاد. مثلا جیان لوئیجی بوفون طبق آمار عنوان قهرمانی اروپا نداره و در ته جدوله ولی مگه دروازه بان بدیه؟ از اون طرف ویکتور والدس دو سه تا قهرمانی اروپا داره ولی جزو 5 یا حتی 10 تای اخیر نیست.
        به نظر من باید آدمهارو قشنگ بشناسی و عملکردشون رو طی سالهای طولانی با چشم ببینی و خودت مسابقه هاشون رو دیده باشی تا بتونی بگی خوب هستن یا نه. ممکنه آمارشون در کسب عنوان به خاطر انتخاب تیم اشتباه و یا مسائل دیگه بد باشه ولی آیا خودش هم راننده بدی بوده (مثل آلنزو یا هالک یا وبر یا مکس) مکس آمارش از بوتاس هم بدتره. پس باید خودت ببینی و درکشون کنی. با دو سه تا فیلم و ویدئو هم نمیشه و باید در زمانشون زندگی کنی و دست و پا زدن و تقلاشون برای زندگی و بقا رو ببینی. کی میدونه فانجیو آیا یه پولدار سیاست مدار بود که هرجا ماشین خوبی داشتن تشریف فرما میشد برای قهرمانی یا اینکه نه یه بچه فقیر زحمت کش بود که با هوش و ذکاوت چنگ و دندون خودش رو به بالا رسوند؟
        الآن لوئیس رو دیدمش و یادمه چه جوری اومد و چه کارها کرد و سب رو دیدم و اونم خوب یادمه. یادته سب 4 تا قهرمانی داشت و لوئیس یکی؟ یادته همه منتظر قهرمانی بعدی آلنزو بودیم؟ یادت هست فکر میکردیم که در سالهای پیش رو (بعد از 2010) احتمالا رایکونن یا ماسا یا آلنزو حتما یکی دوتا قهرمانی بدست میارن؟ سه تاشون باهم هیچی نشدن! ولی این معیاره ماست؟
        الآن گسلی رو خوب دیدیم و دیدیم زیر فشار چطوریه و وقتی خوشحاله چه جوریه. آلبون رو دیدیم. مکس رو دیدیم. حالا خوب مقایسه کنیم و ببینیم جایگاه مازپین کجا خواهد بود. جایگاه لطیفی؟ جایگاه جیو؟ جایگاه استرول؟ جایگاه بوتاس؟

      • Eliya

        4

        0

        من گفتم تا مسابقه ی مازپین را نبینم نمی تونم نطر بدم ولی تا الان که مسابقه ی استرول و لطیفی و جیو را دیدم می گم باید این سه تا حتما برن.
        و می رسیم سر بوتاس / بوتاس رانندگی اش را هم تو ویلیامز دیدیم هم تومرسدس تو ویلیامز رانندگی خوبی را از خودش نشون داد و خودش رو ثابت کرد ولی توی مرسدس اومد زیر سایه ی همیل به نظر من اگه رانندگی بوتاس را در ویلیامز خیلی خوب در نظر بگیریم الان در مرسدس رانندگی اش خوب است.

      • مَمَّدو

        4

        2

        خوشم اومد ایلیا خان!
        اسم بوتاس رو عمدا گذاشته بودم ببینم با بقیه جمع میبندیش یا اینکه قشنگ تحلیلش میکنی. رو سفیدمون کردی داداش.

    • Parsa16

      5

      3

      باباش نمیگذاره لانس اینطوری بمونه،یک تیم دیگه رو میخره
      ولی ایندفعه قدرتمند تر

    • Pouria

      5

      2

      وای انگاری لنس چیکار خواهد کرد
      باباش اینبار سهام یه شرکت بهترو میخره

    • Shumi1

      4

      2

      ممدوجان من تابع نظر جمع هستم ولی توهین که فقط بدو بیرا گفتن نیس،البته بچه ها از حق نگذریم واقعا به هدفش رسیده ها
      خوب جوی راه انداخت تمام کامنتا درباره این رفیقمون شده😄😄😄🤗🤗
      ولی جدا ارستو جان بیا فن فوتبالی بودن رو بزار کنار بیا تو جمع ما فرمول یکیا باور کن حداقلش اینه که یه چیزی یاد میگیری
      دیگه هم از این کامنتا نزار دوست من هر راننده ای برای فناش عزیزه،ما دوست داریم

  3. Yas

    11

    1

    ماشین ریسینگ پوینت به نظر قدرتمند میاد امسال یک پول پوزیشن و یک قهرمانی به دست آوردن تازه سال بعد ۴ تا اسپانسر جدید که یکی شون استون مارتین هست رو در کنار خودشون دارن که در توسعه ماشین خیلی کمک شون میکنه فقط امیدوارم این بار دیگه تقلب نکنند

    • محمد

      3

      1

      تقلب نبود که.نمیدونستم باید به فی بگن ما فصل قبل از این استفاده میکردیم.

    • محمد

      4

      0

      تقلب نبود که.نمیدونستن باید به فیا بگن ما فصل قبل از این استفاده میکردیم.

      • Pouria

        5

        0

        ولی ماشین شون قدرتمنده

    • Shumi1

      5

      0

      محمدیاسین جان سلام دوست عزیز من واقعا یه تشکر ویژه و معذرت خواهی به شما بدهکارم
      واقعامعذرت میخوام از برخوردی که باکامنتهای اعتقادی شما داشتم من برداشت اشتباه داشتم و فکر میکردم شمامثل خیلی از دوستان که خودتون هم میدونین کم نیستن و از این مسائل سواستفاده میکنن وحرف هیشکی هم قبول ندارن ولی شماباشعور و درک خاصی بخاطرما دیگه کامنت اعتقادی نذاشتین واقعا تشکر میکنم

      • مَمَّدو

        3

        1

        واقعا با جنبه هست. ازش ممنونم. ولی شیطونی میکنه آآآآآآآی

  4. Parsa16

    10

    0

    یک زمان فراری هم اینو میگفت😖🥺

  5. NavasaN

    12

    1

    فقط موندم چجوری باید هم طرفدار فتل باشم هم فراری!

    • محمد

      4

      0

      اون داستان چی بود طرف گشنش میشد،میرفت میدید ب+ت از خرما درست شده؟ همون

    • Erfn

      4

      0

      به سختی

  6. مهیار دلجو

    12

    1

    با اینکه من طرفدار سب نیستم ولی عادت داشتم هر سال برای جنگیدن رقابت قهرمانی ببینمش خداکنه امسال ماشین خوبی در اختیارش بزارن

    • لکلرک

      7

      0

      منم همینطور با اینکه طرفدارش نیستم

  7. مهیار دلجو

    6

    1

    راستی یه خبر هم بدم : مکلارن از ماشین خودش با موتور مرسدس رونمایی کرد
    من که تغییری ندیدم رنگش که همونه ولی با موتور جدید

    • لکلرک

      6

      0

      انگار فراری رنگش فرق کرده😁😁😁😁

    • iman88

      7

      1

      مطمئنید؟؟
      قرار بود ساعت 19 بوقت گرینویچ باشه که میشه 22:30 بوقت ایران.
      الان چک کردم بازم رونماییشو ندیدم.

      • iman88

        5

        1

        saیت رaسمی مکلارن هم ساعت معکوس رونمایی از MCL35M رو بصورت زنده گذاشته که دقیقا میشه 22:30 بوقت ایران.

      • Yas

        2

        8

        ایمان جان مصوب فرهنگستان زبان پارسی : نصف النهار مبدا

      • مَمَّدو

        7

        0

        مـــحـــــــمـــــد یــــــــاسیـــــن؟! داداشم قول دادیا! هر چیزی به وقتش گُلم. آلآن موضوع صحبت صحت و سقم خبره مکلارنه نه اسم ساعت جهانی. عذر میخوام البته جسارت کردم.

      • arshia

        8

        0

        محمد ياسين عزيز اينكه زبان پارسي رو پاس مي داري درود بر تو ولي بعضي چيزا ديگه جا افتاده مثلا شما تو خونه به تبلت نمي گي رايانك مالشي.

      • Yas

        4

        0

        arshia رایانک مالشی روکاملا موافقم خود جناب حداد عادل هم از این لفظ برای تبلت استفاده نمیکنه 😂😂😂 ممدو چون من خیلی دیدم که ایمان خودش طرافدار زبان پارسی هست این رو یاداوری کردم وگرنه قصد توهین نداشتم

      • مَمَّدو

        4

        0

        توهینی که قطعا نبوده چون حرف خوبی بود. فقط مثل آب سردی بود بر هیجان من که داشتم به دقت خبر مذکور رو دنبال میکردم. باعث شد یهو سر رشته افکارم پاره بشه.

      • مَمَّدو

        5

        0

        اَرشیا!
        اون اسم رو شوخی میکنی دیگه؟
        شبیه عبارت های بی ادبی هست که در دوران نوجوونی به کار میبردیم!

      • Reza.MC

        7

        0

        محمد یاسین! پاس داشتن زبان فارسی!!!؟؟؟ نصف النهار مبدا که همش عربیه؟ فارسیش کجاست؟
        شده مثال کاسه و آش داغ.

    • arshia

      6

      1

      امشب رونمایی می کنن ساعت 10 و نیم

    • Shumi1

      2

      0

      ولی فکر نمیکنم ها مهیار جان مطمئنی

    • mahyar

      1

      0

      هنوز رونمایی نشده . الان هم داره زنده نشون میده فعلا” کارشون با نوریس تموم شده . الا دارن با دنیل ریکاردو صحبت میکنن .
      فقط اون دوتا مکلارنی که لندو و ریکاردو باهاش اومدن .

  8. مَمَّدو

    8

    2

    تفسیر عکس روز :
    سافنر با لحن گریه میگه : اوناهاش ! اون بودِش ! اون منو زد!!
    استرول در حالیکه زیپ کاپشنش رو باز میکنه تا بره کتک کاری : کی؟ این؟ این بچه ریغو؟ الآن میزنم آسفالتش میکنم!

    • محمد

      4

      1

      خیلی خوب بود
      ولی باید منبع هم ذکر کنید:کاربر:سینا

    • raha

      2

      0

      ممدو تفسیرت عالی بود😂😂
      ولی اونجا فرمول یکه نه کشتی کج ، چه گیری دادی به کتک کاری چون اون دفعه هم گفتی بوتاس از رایکونن کتک خورده 😅

      • مَمَّدو

        3

        0

        خخخخخ من چیکار کنم که هیکل استرول شبیه Bud Spencer هستش؟!

  9. Erfn

    8

    0

    فصل بعد عجب فصلیه سب تو استون 💚 آلونسو آلپاین ، چارلز و کارلوس هم فراری

  10. danialhatami

    9

    0

    حالا ک حرف استون شد باید بگم واقعا این تیم مراحل پیش رفت رو واقعا عالی انجام می ده
    تو هر مسابقه ی سعی کرده توی 10 نفر برتر باشه مسابقع اتریش پرز 5شد
    سومین مسابقه استرول 4 و پرز7
    مسابقع پنجم انگلی استرول و هالکنبرگ ب ترتیب شش و هفتم شدن
    مسابقه اسپانیا استرول و پرز به ترتیب چهارم و پنجم شدن
    توی ایتالیا استرول سوم و پرز دهم
    و…..
    کلا می خوام بگم استو یا ریسینگ پوینت درسته ک از اینجین مرسدس استفاده می کنه اما نباید خیلی چیز های دیگه مثل شاسی و پیت استاپ ها و سیستم ترمز و استراتژی های خوبشونو نادیده گرفت تنها سوتی واشتباه استراتژیک در ترکیه بود ک باعث شد استرول سوک رو از دست بده ولی خود استرول هم کم تجربه گی نشون دا و کلا بعد اون پیت استاپ مثل قبل جنگنده نبود

    • --AmirAli--

      9

      0

      تو فصلی که گذشت، از نظر من پتانسیل ماشین ریسینگ پوینت بیشتر از این حرفا بود
      اونا به راحتی میتونستن برای مقام دومی با ردبول بجنگن، اما نه راننده اون راننده هایی این کار بودن، نه تیم مهندس و استراتژیست ها
      البته بدشانسی ها و خرابی های هردو ماشین هم قطعا بی تاثیر نبود

      • مَمَّدو

        11

        1

        الآن دیگه استون مارتین یه پادشاه جدید داره ………. امپراااااااطور سباستین اول وااااااااارد میشوند

  11. @sebvr

    6

    1

    خب تحلیل این خبر :
    خب همونطور که سافنور همیشه توی مصاحبه های بعد از فصل میگفت تعادل چسبندگی عقب این ماشین براشون خیلی مهمه سبک رانندگی وتل هم جوریه که سرعت ورودی پیچ {{حرف های نیوی و مقالات}} برای سب همه چیزه..!! و اینکه استون مارتین میخواد یه ماشینی بسازه که هم با سبک رانندگی سباستین همخوانی داشته باشه هم با استرول به نظرم کار سختیه .. بالاخره دو تا راننده اند با دو تا سبک رانندگی متفاوت ..!!! ریسینگ پوینت {{استون مارتین}}توی این سال ها پیشرفت زیادی داشته و به نظرم اگه این پیشرفت ادامه دار باشه میتونه سال بعد با ردبول رقابت کنه.!!!

  12. @sebvr

    8

    0

    دوستان اینم بگم 5 ساعت دیگه موتور یاماها با حضور وینالس و فابیو رونمایی میشه…!! تیک….تاک…..تیک….تاک

    • مَمَّدو

      3

      0

      تاپ تاپ تاپ تاپ … صدای قلبمه مثلا!

  13. armin

    9

    1

    محیط الوده فراری در ۳ سال گذشته ،عدم حمایت تیمی ،ماشین نامناسب باعث شد سب همه چیزو رها کنه.هر بار مصاحبه هاشو میدیدم زجری که میکشید برام واضح بود .عمیقا معتقدم استون امثال تو جدول سازندگان سوم خواهد شد و سب هم نشون میده بی دلیل ۱۲۳ سکو ،۵۳ پیروزی بدست نیاورده.خنده دارترین حرف اینکه سب افت کرده که کسایی میزن……..

  14. Parsa16

    5

    0

    دوستان میشه راجب کارایی بال عقب یه توضیح بدید
    ممنون

    • @sebvr

      4

      0

      توضیح ساده و کوتاهش : برای برقراری تعادل و چسبندگی عقب..!!

      • مَمَّدو

        2

        0

        راستی به سوال هایسایدتون جواب دادم . دو تا خبر قبل تر.

    • --AmirAli--

      6

      0

      به زیان ساده ماشینو میچسبونه ب زمین و باعث میشه سرعت طی کردن پیچ ها زیاد تر بشه چون سطح اصطکاک بالا می‌ره و نیروی گریز از مرکز بیشتری رو میتونه تحمل کن(بدون لیز خوردن) و نتیجه اینا میشع اینکه پیچ ها سریع تر میشه
      اگه بال عقب نداشت میشد ماشین دریفت 😅

    • مَمَّدو

      5

      0

      من با اجازه یه توضیح بیشتر بدم :
      فرض کن یه کتاب روی میزه و میخوای هُلِش بدی. وزن کتاب و ضریب اصطکاکش با سطح میز میشه همون نیروی مقاومت اصطکاک. حالا دو تا راه داری که مقدار این نیرو رو بیشتر و هُل دادن کتاب رو سخت تر کنی. 1- افزایش وزن کتاب 2- افزایش ضریب اصطکاک با سطح میز (مثلا چسب بریزی رو میز)
      در یک خودرو و در سر پیچ، نیروی گریز از مرکز میخواد اونو به خارج پیچ ببره و نیرو اصطکاک میخواد سر جاش نگهش داره. ولی بر خلاف کتاب، به یه دلیل جالب نمیتونی با افزایش وزن باعث افزایش چسبندگی ماشین به جاده بشی. دلیلش (البته غیر از اینکه در اف1 همیشه به دنبال کاهش وزنن نه افزایشش- منظورم دلیل فیزیکیه) اینه که برخلاف نیروی دست شما که کتاب رو هُل میداد، در نیروی گریز از مرکز، این دقیقا خودِ خود وزن ماشینه که داره اونو به بیرون پیچ میکشونه و باز هم خودِ وزن ماشین هست که اونو به سمت زمین و اصطکاک فشار میده و در نتیجه با فازایش وزن هم نیروی اصطکاک بیشتر میشه و هم نیروی گریز از مرکز! پس با زیاد کردن وزن نتیجه ای حاصل نمیشه و همدیگه رو خنثی میکنن. بنابراین نابغه هایی مثل آقای چپمن اومدن با استفاده از فشار هوا (مثل بال برعکس هواپیما) و نیرویی که جریان هوای پر سرعت ایجاد میکنه، ماشین رو به سطح آسفالت فشار دادن (لازمه اش اینه که ماشین سریع حرکت کنه و در حالت کم سرعت عمل نمیکنه). برای چرخ های جلو، بال جلو و برای چرخ های عقب بال عقب نیرو تولید میکنن. دیفیوزر هم چون در وسط قرار داره برای هردوتاست.

      • armin

        2

        0

        مثله هميشه عالي.به فرمايشات سودمند شما ميشه اضافه كرد كه چون افزايش وزن نيروي گريز از مركزو زياد ميكنه و همچنين برايه تعادل ايروديناميكي يا همون دان فورس نياز به سرعت هست ،طراحان برايه افزايش هندلينك ميرن سراغه سيستم تعليق و شاسي كه بتونن كمي هم از اون طريق بالانس بهتري بدست بيارن.
        ببخشيد جسارت كردم و درس پس دادم.

      • مَمَّدو

        2

        0

        استاد مایی آقا آرمین، ممنون.

      • Shumi1

        1

        0

        عالی ممدو جان به به چه لذتی♥️

      • @sebvr

        1

        0

        درسته مثالتون خیلی جالب بود..!! ممنون

      • armin

        1

        0

        خواهش ميكنم جناب ممدو
        تو اين مدت كوتاهي كه من اينجا هستم بسيار از شما اموختم واز خلقه خوشتون لذت بردم.
        موفقو پايدار باشيد.

      • @sebvr

        3

        0

        پارسا 16 عجب دقتی داری..!!! واسه من و امیر علی که کمتر توضیح دادیم 1 گل گذاشتی واسه ممدو که خیلی قشنگ توضیح داد 2 تا .. خخخخخ ….

      • مَمَّدو

        2

        0

        فدای تو آرمین، منم خیلی از شما یاد گرفتم. ممنونم.

      • محمددانیال

        1

        0

        ممدو جان با تشکر از اطلاعات خوب وجامعی که در اختیاری ما قرار میدهید چیزی به نام نیروی گریز از مرکز وجود ندارد واون نیرو نیروی جانب مرکز است

      • مَمَّدو

        1

        0

        والا ترجمه واژه Centrifugal force هستش. و در زمان مدرسه من این عبارت رو به این صورت “گریز از مرکز” تو کتابا میاوردن.

      • Parsa16

        1

        0

        Sebvr
        تحلیل همه برای من ارزشمنده چه یک کلمه چه صد ها کلمه
        باز هم از همتون تشکر می‌کنم بابت وقتی که برای امثال من میگذارید
        🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  15. @sebvr

    3

    1

    تفسیر سینا : سافنور : شنیدم یکی پشت سر سباستین بد گفته ..!
    مرد کناری : اره درست شنیدی … الان میریم دخلشو میاریم..!!

    • مَمَّدو

      4

      0

      عالی بود! تصور اینکه استرول اینجوری از سب دفاع کنه خیلی لذت بخشه.

  16. --AmirAli--

    10

    0

    دنیل ریکاردو:
    من می‌خواهم قهرمان این سری رقابت ها شوم، مکلارن بهترین فرصت برای قهرمانی است، شاید بهترین فرصتی که تا الان داشته ام(داره تیکه میندازه به ردبول؟)
    ____________________________________________
    رقابت میانه جدولی چی بشه، مک‌لارن که ماشین واقعاً خوبی دارع، حتی می‌تونه ردبول هم به چالش بکشه(به شرط بد بودن موتور هوندا یا اختلاف زیاد با پاور مرسدس)
    فتل هم که تو استون، امیدوارم استون بتونه ماشینی بهتر از مکلارن براش فراهم کنه
    ناندو هم که هست….
    همیشه میانه جدول خیلی جذاب بوده رقابت هاش، الان که راننده مورد علاقتم اینجا اومده دیگه نگم….

    • @sebvr

      5

      0

      دوست دارم دوباره ریکیاردو رو توی رقابت برای سکو ببینم {{اگه مکس رو با این ماشین شکست بده که دیگه …}} ولی به نظرم مکلارن پتانسیل رقابت با ردبول رو امسال داره..!!

    • 🏁🏎FA14🇪🇸

      3

      0

      دانیل ریکیاردو معتقد است که انتقال او به مک لارن بهترین شانس را برای قهرمانی در مسابقات فرمول 1 جهانی به او می دهد.
      هفت مسابقه را برد که آخرین باریکه برد برای ردبول بود ، اما امیدوار است که مک لارن بتواند به سرعت به یک رقیب تبدیل شود این تیم سال گذشته در مسابقات سازندگان سوم شد و برای اولین بار از سال 2014 موتورهای مرسدس را برای سال بعد انتخاب کرد.
      ریکیاردو با نگاه به فصل 2021 گفت که رسیدن به عنوان قهرمانی جهان همیشه هدف نهایی او بوده و استدلال می کند که نمی خواستم فقط به فرمول یک بیایم که در فرمول یک باشم
      وی گفت: “من فکر می کنم این بهترین شانس من برای رسیدن به چیزی است که من در کل هدفم است ”
      “من هرگز نمی خواستم فقط به F1 بروم – می خواستم قهرمان جهان شوم و هنوز هم دنبالشم. مک لارن با پیشرفتی که دارد ، احساس می کند بهترین شانس برای من است که بتوانم این کار را انجام دهم ، شاید بهترین شانس من باشد.
      “شما هرگز در این ورزش نمی دانید ، اما من اطمینان دارم که در جای مناسب قرار دارم. آیا می توانم اینجا بنشینم و بگویم که می توانم سال آینده برای قهرمانی جهان بجنگم؟ چه کسی می داند ، اما من احساس اطمینان می کنم که در مکان مناسبی هستم تا بتوانم ضربه خوبی به آن بزنم.
      “شما می توانید مسیر پیشرفت مک لارن را مشاهده کنید و من احساس می کنم مک لارن آماده است تا من یکی از عناصری باشد که آنها را به روز های خوب قدیم برگرداند.

      • مَمَّدو

        3

        5

        یه فانتزی خفن دارم و اون اینه که مثلا در پایان مسابقه پنجم فصل، نتیجه این باشه :
        1-مکس
        2-ریکاردو
        3-سب
        4-لوئیس
        5-لکلرک
        6-ساینز
        7- پرز
        8-بوتاس
        و ….

      • @sebvr

        1

        0

        ممنون خیلی زیبا تعریف کردید..!!

      • Yas

        2

        1

        فانتزي خودمم تا مسابقه 5 بگم : 1- لوييس 2- بوتاس 3- مكس 4- ريكياردو 5- چارلز 6- سب 7- پرز 8- ساينز
        9_ لندو نوريس 10_ استرول ( لنس شون )

      • @sebvr

        1

        2

        فانتزی من تا مسابقه 5 :
        1 . بوتاس
        2 . همیلتون
        3 . سباستین
        4 . لکرلک
        5 . ریکیادو
        6 . مکس
        7 . ساینز
        جالب میشه

      • Parsa16

        2

        0

        فانتزی من تامسابقه ۵
        ۱-لوییس
        ۲-سب
        ۳-چارلز
        ۴-مکس
        ۵-دنی ریک
        ۶-ساینز
        ۷-پرز
        ۸-ناندو
        ۹-بوتاس!
        ۱۰-لندو
        ۱۱-استرول
        ۱۲-گسلی
        ۱۳-اکون
        ۱۴-میک
        ۱۵-مازپین
        ۱۶-سونودا
        ۱۷-کیمی
        ۱۸-جورج
        ۱۹-جیو
        ۲۰-لطیفی

    • 🏁🏎FA14🇪🇸

      4

      0

      من خبر کاملشو گذاشتم که رفتم تو لیست بازرسی

      • yaghub

        4

        1

        انصافا به نظر من ریکاردو حقشه یه قهرمانی داشته باشه واقعا راننده خوبیه تخصصش هم توی سبقت از بیرون پیچه

  17. Parsa16

    3

    2

    تفسیر عکس (سینا)
    استرول:امروز گرمم شده بزار کاپشن رو در بیارم
    سافنور:انگار لانس آتیش گشیده به گاراژ و پدوک،سب هم اونجا بود
    استرول:لانس؟
    سافنور:اره دیگه اون خودشه
    استرول:ولش کن،تو برو یک مصاحبه راجب اینکه ماشین ما مورد پسند سب هست بکن

  18. Yas

    2

    3

    تفسیر عکس : سافنور : اون گروه رو میبینی اونا به رییس جمهور منتخب ملت توهین کردند استرول در نقش ستاد امر به معروف و نهی از منکر : الان میریم برخورد میکنیم ( قصد توهین نداشتم ولی خیلی برام جالب بود )

    • مَمَّدو

      7

      0

      احتمالا زمان اکبر آقا هاشمی رو یادت نیست. من اون موقع مدرسه ای بودم و خود رجیم اللهش ستاد منکرات درست کرده بود که مامورهاش راه میفتادن تو خیابون و در ساعت تعطیلی مدارس و با یه قیچی بسیار بزرگ به دست و شلوار پسرهایی که تنگ پوشیده بودن رو از بالا تا پایین جر میدادن و موهای مو قشنگ هارو با ماشین ریش تراش میزدن ….
      ای خددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددا ما دهه شصتیا چه ها ندیدیم تو عمرمون. خدا ازشون نگذره که جوونیای مارو تباه کردن.

      • Shumi1

        1

        0

        اخ ممدو اخ دقیقا این بلا سر من اومد البته من نزاشتم و چه دعوایی شد شبم رفتیم اب خنک

      • مَمَّدو

        1

        0

        نمیدونم چی بگم. فقط خودت (مون) که کشیدیم میدونیم چه قدر تباه کننده و سخت بود … خدا هیچ وقت ازشون نگذره.

  19. Jingoozz

    10

    10

    تایید میشه ، علیرغم سن و سال نه چندان کم فتل ایشون به پشت بیشتر علاقه داره بر خلاف رایکونن که با جلو راحتتره…بعی از راننده ها هم مثل جییوو کبیر ، لوییس همیلتون یا دنیل ریکیاردو براشون جلو یا پشت ماشین فرقی نداره توانمندی لازم رو تو تسلط بر هر دو طرف از خودشون نشون میدن…

    • Yas

      6

      1

      به به جناب جینگوز از این ورا ما رو یادتون میاد ، راستی میگن جیو کبیرتون تو اسپا جورج رو فرستاد بیمارستان

    • --AmirAli--

      4

      0

      دلتنگتون بودیم جینگوز جان کبیر ♥️🤍💚

    • REZA.M

      7

      1

      هر راننده یه سبک رانندگی خاص داره
      بعضی ها گریپ عقب یا جلو براشون مهمه و بعضی ها هم موارد دیگه
      مثلا برای ریکیاردو خیلی مهمه که عملکرد ماشین تحت ترمز گیری خیلی خوب باشه.

    • Shumi1

      2

      0

      جینگوز جان سلام اول کامنتت خیلی غلط اندازه رفییییییق

  20. جواد محمدی

    4

    0

    تیم های قهرمان ماشینی برای کسب عنوان قهرمانی می‌سازند و تیم های خواهان دیده شدن ماشینی مطابق سبک راننده سوپر استار خود.

    • مَمَّدو

      3

      1

      این جمله فقط در زمان حال که اف1 پر شده از راننده های بی استعداد ولی سوپر استار کاربرد داره. وگرنه تا همین ده سال پیش اون راننده ای سوپر استار میشد که میتونست ماشین قهرمانی رو ست آپ کنه.

  21. مهیار دلجو

    2

    0

    ببخشید دوستان من از اینکه ماشین مکلارن ۲۲:۳۰ رونمایی میشه خبر نداشتم
    ولی شما جستوجو کنید ماشین فرمول یک ۲۰۲۱ مکلارن
    میاره ها
    منم اتفاقی دیدم ولی شاید هنوز اصلی رو امشب میگن

  22. مهیار دلجو

    3

    0

    یه خبر هم برای دوسداران فراری 🎺📯🎉
    تیم فراری هم از تاریخ رونمایی از خودروی جدید خود برای مسابقات فرمول یک ۲۰۲۱ پرده‌برداری کرد تا تیم‌های هاس، استون مارتین، ردبول و آلپین تنها تیم‌هایی باشند که تاریخی را برای رونمایی از خودروی جدید خود مشخص نکرده‌اند.

    بر اساس خبر منتشر شده، فراری دو تاریخ را برای رونمایی اختصاص داده است. یکی برای رونمایی از اعضای تیم و دیگری برای رونمایی از خودروی جدید تحت عنوان SF21. بر این اساس در روی جمعه هشتم اسفند‌ماه ۱۳۹۹ از اعضای تیم و در روز چهارشنبه بیستم اسفند‌ماه ۱۳۹۹ و تنها دو روز مانده به آغاز تست‌های پیش‌فصل، از خودروی جدید فراری رونمایی خواهد شد.

    چندی پیش فراری فیلم کوتاهی از اولین استارت خودروی ۲۰۲۱ خود منتشر کرد و متیا بینوتو، مدیر تیم پیش از این فیلم با بسیاری از افراد تیم به صورت مکالمه‌ی تصویری صحبت کرد. او در صحبت‌های خود گفت :

    فصل ۲۰۲۱ ما اکنون آغاز میشود. ما انتظار چالش‌های فراوانی در این مسیر داریم و باید ثابت قدم باشیم و عملکرد بهتری داشته باشیم.

    خودرو در همه‌ی بخش‌هایی که توسعه‌ی آنها مانعی نداشت، بهبود یافته است.

    با آگاهی از این موضوع که در کجا قرار داریم و به کجا میخواهیم برویم، باید محکم و استوار باشیم و به صورت متمرکز کار کنیم.

    • Eliya

      3

      0

      تاریخ رونمایی مرسدس و ویلیامز کیه؟؟؟

  23. The fastest #5

    9

    6

    کاشکی لکلرک تو استون مارتین بود تا ببینم جلوی سب چطوری رنده میشد

    • a Ferrari lover

      2

      8

      همون یه بار که باهم هم تیمی بودن که البته یه نیم فصل لکلرک راننده دوم بود دیدیم کی رنده شد

      • The fastest #5

        5

        4

        دوست عزیز آره تو راست میگی با نظرات سطحیت منم میتونم بگم
        همیلتون سریعترین راننده ی حال حاضره و همه ی تیم ها ماشین برابر دارن

      • a Ferrari lover

        3

        6

        جواب نداری بدی چرا ربطش میدی به همیلتون خب مگه شک داری همیلتون سریعترین راننده پیسته دوما نظر سطحی😂😂 فتل هم اینجوری از عملکرد ضعيف خودش تو این دوسال آخر تو فراری دفاع نمیکنه که شما میکنید

      • @sebvr

        5

        0

        ferrari lover جان !!!! دو فصل اخر ؟!!! 2019 که اگه اون ماشین فراری 2 با کمتر خراب میشد وتل بالای لکلرک بود تو جدول ..؟!!! فصل اخر …. شاید با سبک رانندگی سباستین اون ماشین جور نبود …. ضمنا پیت استاپ های چارلز که 10 ثانیه طول نمیکشید ترمزش از بین نمی رفت که..!! پشت ماشین الکی نمی لرزید !!! متاسفم

    • Parsa16

      2

      1

      دیگه تند نرو

    • Parsa16

      4

      0

      هرجوری حساب کنیم،نمیشه
      باید ماشین هاشون طبق سلیقه هم باشه و کلی چیز دیگه،تا بشه نتیجه گیری کرد

      • The fastest #5

        2

        0

        یک لکلرک فن منطقی هستی
        آفرین خیلیا بابد از تو یاد بگیرن

      • The fastest #5

        2

        0

        هر دو تو یه تیم باشن ولی ماشینا بنا به سلیقه هر دو متفاوت باشن
        چون سلیقشون بر وفق همدیگه نیست اصلا با سبک هم در تضادن

    • SUPER FAST 16

      2

      2

      رنده رو خوب اومدی😂😂 .بزار خورده های سب تو استون بهم بچسبه، بعد دنبال کری خونی باشین.

    • Erfn

      0

      0

      انقدر سطحی و بچه‌گانه نظر نده

  24. The fastest #5

    3

    0

    ممدو عکسات :)))))))))))))))))))
    اعتماد به حلقت تو نفسم :))))))))))))))))))))))))))))))))))

    • مَمَّدو

      5

      2

      خخخخخخخخخخخخخخخ چطوری محمد جونم؟ اینقدر سر به سر فن های لکلرک نذار دادا. به زمان واگذارشون کن. به حرفمون میرسن.

  25. a Ferrari lover

    9

    3

    این استون مارتین هم فهمیده چی باید بگه همه خوشحال بشن هر دوروز یه بار میاد از سب تعریف میکنه یا میگه ما همه کار براش می کنیم حالا ایشالا که انجام بدن ما که بدمون نمیاد والا😂😂

    • Pouria

      2

      0

      بیشترین هیجانم در مورد فراری هست که آیه یه ماشین بدرد بخور میسازن چون امسال تو کفی ها افتضاح بودن
      راستی یه سوال چرا تمامی ایراد های فنی مرسدس سر بوتاس میاد؟

      • مَمَّدو

        7

        0

        وای خدا! چه قدر حرف خطرناکی زدی؟! در حالت عادی هر کی این حقیقت که گفتی رو با صدای بلند به زبان بیاره میبرنش تیمارستان! هر چند که همچون گالیله راست گفتار است ولیکن در آتش خشم پنهان کاران خواهد سوخت!!!

      • --AmirAli--

        5

        1

        بخاطر اون سکه شانس سر لوییزه که از بچگی تو جیبشه!
        از خوش شانس ترین هاست لعنتی 😅
        در مورد فراری باید بگم حتما چیزی تو چنته دارن، موتورشون یه مقدار بهتره، گفتم قبلا که ممکنه از ناحیه خاکستری قوانین یه چیزی گیر آورده باشن که یکم آوردن باششون بالا
        اونا هم دارن میجنگن برای سومی
        فکر کنم رنده بندی تیمی اینطور بشه:
        مرسدس
        ردبودل
        مکلارن
        فراری
        استون
        رنو
        امیدوارم استون از فراری بهتر باشه، فراری رو نباید دست کم گرفت، خودشو میکشونه بالا، بالاخره فراریه دیگه، اسمشم سنگینه !

      • @sebvr

        1

        0

        میتونه برای سومی بجنگه ولی 1 و 2 اصلا

    • SUPER FAST 16

      1

      1

      کلی طرفدار جدید دارن که یجوری باید نگهشون دارن .منم بودم هر روز میومدم میگفتم که فراری نتونست ما میتونیم .ردبول نتونست ما میتونیم .اصلا همه هزینه ها برا سب هست.
      ولی اما مهم نتیجه هست،و این حرف ها زمانی ارزش پیدا میکنن که در عمل ثابت بشن.
      هیجان شروع فصل جدید از خود فصل بیشتره.

  26. @sebvr

    3

    0

    خب دوستان از موتور جدید یاماها رونمایی شد {{بدون حضور دکتر}} :{{با حضور لین جارویس و فابیو و ماوریک}}
    خب مراسم رونمایی از موتور یاماها تموم شد …موتور یه جلو بندی ایرو دینامیکی نسبتا شبیه پارسال داره و وینگل های دو طرف جلوی موتور تقریبا شبیه چاقو هستش که امسال 2 لایه کردنش ..!!! رنگ بندی هم دقیقا مثل پارسال ..!!! نمی دونم حس خوبی نسبت به یاماها امسال ندارم ولی امیدوارم فصل با شکوهی برای خداحافظی ولنتینو باشه..!!{{ولی وینالس توی این رونمایی خوشحال تر از سال های قبل بود …شاید چون دیگه روسی نیست که شکستش بده..!!}}}

    • @sebvr

      2

      0

      و این نکته هم بگم که وینگل های کناری نسبت به سال قبل به هم نزدیک تر شدند

      • مَمَّدو

        1

        0

        واقعا نمیدونم چی بگم. احساس خوبی ندارم. متاسفم برا یاماها.

      • @sebvr

        1

        0

        ممدو چیشد که احساس خوبی نداری؟! فقط تا وقتی تو پیست نیاد نمیشه پیش بینی کرد..!!!

      • مَمَّدو

        2

        0

        فقط یه احساسیه که دنبال کننده های جدی موتوجی پی درکش میکنن. همینکه یهو موتور جدید و آپ دیتاشو میبینی یه حسی بهت میگه چیکارس. متاسفانه اون بالک ها بغل رو که میبینم حالم بد میشه. میدونم نظر حقیری چون من احمقانه هست ولی از همون بالک ها میفهمم این تیم کاره ای نیست!

      • @sebvr

        1

        0

        ممدو راستش منم ناامید شدم تغییری که دوکاتی و کی تی ام کردن خیلی جذاب تر بود

    • The fastest #5

      3

      0

      کلا بدون ولنتینو روسی موتو جی پی نمیخوایم حتی اگه مارکز باشه

  27. Pouria

    0

    0

    یه سوال اینکه فصل دوم مستند رانندگی برای بقا دوبله شده هست یا نه من پیدا نميکنم

  28. امید نورمحمدی

    6

    1

    با درود عرض ادب و ارادت .
    1- مطلب درباره ماشین استون مارتین و حرکت این تیم با محوریت سب بود . ولی بحثها با یک کامنت کلا زیر و رو شد! و به هر چیزی پرداخته شد غیراز اصل مطلب! من درک میکنم که بعضی کامنتها موجب برانگیختگی احساسات طرفداری و بخصوص در طیف جوان شده و منجر به واکنش میگردد ولی وقتی عزیزان متوجه سیستماتیک بودن اینگونه نوشته ها میشوند بهتر است کلا آن را ندیده بگیرند.
    2- برای مقایسه بین دو راننده که قهرمان جهان هستند و بخصوص قهرمانیهای چندگانه دارند هیچ معیار مشخصی وجود ندارد که بتوان با استناد به آن عملکرد و مهارت این راننده ها را مورد قیاس قرار داد. بنظر این حقیر تنها راهی که نتایج آن میتواند به حقیقت کمی نزدیک باشد این است که “یک” ماشین را در “یک” پیست برای تعداد دورهای مشخص در شرایط آب و هوایی یکسان به راننده های متفاوت داد و نتایج آنها را مقایسه کرد!!!
    یعنی مثلا اول یک راننده با آن ماشین دور بزند و راننده بعدی جایگزین وی در همان ماشین شود (قطعات مجددا تعویض گردد!) و راننده بعدی و ….
    تازه این نتایج “فقط” برای یک پیست و حالت تایمگیری و یک شرایط آب و هوایی کاربرد دارد! که بنظر من کاری بیهوده است!!!
    هیچ دو ماشینی در هیچ تیمی یکسان نیستند و مدیریت تیمها هم تا جاییکه بتوانند در نتایج تیم دخل و تصرف میکنند.
    3- “هر راننده ای که تاکنون با ما بوده است، ترجیح داده است که پشت ماشین تعادل داشته باشد و ما قصد داریم برای سباستین هم شرایط مشابهی ایجاد کنیم.”
    از این جمله نمیتوان برداشت کرد که تیم بر اساس سبک رانندگی سب قرار است ماشین را آماده کند. بلکه همه راننده های خواستار تعادل پشت ماشین هستند! بردن نام سب هم بعنوان مثال مطرح شده.

    • Pouria

      2

      1

      آی دستت درد نکنه
      ما هم از اول اینو میگیم دا مقایسه دو راننده کار زیاد منطقی نیست اونم در دو تیم متفاوت حالا اگه هم تیمی بودن یه چیز
      فقط بعضی دوستان کم لطفی دارن و بخاطر راننده مورد علاقه خود دیگران رو تخریب میکنن

    • Mahmood.ghaedi

      4

      1

      امید نورمحمدی
      اینکه ی نفر حتی فکر کنه استرول ماشینش برای سب داره میسازه ی اشتباه بزرگه
      من شخصا مالک تیم باشم ماشین واسه بچع خودم اماده میکنم حالا شانس زده پسرش هم ماشین با پایداری عقب میخواد و همونجوری ک سب دوس داره
      شک نکنید اگه روزی حتی ی درصد بحث قهرمانی بیاد وسط برای استون مارتین تمام تیم ب سمت استرول میچرخه طرف تیم مال خودشه نمیاد ک برای رقیبش همه چیزو اوکی کنه

      • امید نورمحمدی

        2

        0

        Mahmood.ghaedi : با نظر شما همسو هستم ولی نه کاملا. تیم استون مارتین برای شروع مجدد در فرمول 1 نیاز به داشتن یک “اسم” بزرگ و یک “قهرمان جهان” داشت تا توجه ها را بسمت خود جلب کند.
        قطعا طیف زیادی از طرفداران سب (مثل خودم) جذب این تیم میشوند و تا زمانیکه احساس کنند راننده مورد علاقه آنها (سب) در تیم راحت است به حمایت از تیم ادامه میدهند.
        احتمالا یک یا دوفصل ممکن است کمی چربش بسمت سب باشد ولی برای آینده “قطعا” نظر شما درست است.
        البته نگاه من کمی مثبت اندیشانه است و ممکن است فرمایشات شما کلا درست باشد. باید منتظر ماند تا فصل شروع گردد.

      • --AmirAli--

        2

        0

        جناب نوری
        با نظرتون موافقم، یک نام آشنا و به اندازه کافی بزرگ برای شروع عالی بود، حالا هم که سباستین هم به این پروژه اضافه شده، میتونن از موهبت الهی به نام اسپانسرینگ استفاده کنن و بستر مناسبی برای فصل ۲۰۲۲ رو مهیا کنن

  29. Pouria

    1

    0

    چرا با کمبود خبر مواجهیم از صبح تا حالا فقط یه دونه
    گروه فوق العاده فرمول یک ایران خواهشا یکم تعداد خبرا رو بیشتر کنین 🤚

  30. Pouria

    1

    0

    در آخر یه سوال ببخشید دا سوال زیاد میپرسم
    بنظرتون کی روزی روزگاری یک راننده از ایران تو فرمول وان .رالی .یا موتو چی پی .یا رده های پایین تر قرار خواهد گرفت؟؟
    نظر خودم هیچ وقت😅

  31. امید نورمحمدی

    2

    0

    Pouria : فعلا فکر نمیکنم شرایط مقدور باشد که راننده ای از ایران (نه ایرانی تبعه کشور دیگری) را بتوانیم در فرمول 1 ببینیم