فرمول یک ایران – میک شوماخر در فصل 2021 فرمول یک اولین حضور خود در این رقابت را تجربه خواهد کرد و سباستین فتل در این رابطه به او مشاوره داده است.
نام شوماخر با فشار بسیار زیادی همراه بوده است اما میک شوماخر باوجود کسب قهرمانی در فرمول 2، توانست خودش را ثابت کند و نشان داد که پیشرفتش فقط به خاطر نام شوماخر نیست.
سال آینده میک شوماخر در کنار نیکیتا مازپین در تیم فرمول یک هاس حضور پیدا خواهد کرد و یکی از رانندگانی که روی مشاوره به میک تاکید داشته است، سباستین فتل است. مایکل شوماخر هم در اوایل حضور فتل در فرمول یک کار مشابهی برای او انجام داد و به پیشرفت او کمک کرد.
از میک شوماخر سوال شد که مهمترین مشاوره ای که از فتل گرفته است، چیست؟
اینکه خودم باشم و به خودم اعتماد کنم. اینکه از نمایش کسی که هستم به دیگران نترسم.
همچنین راننده 21 ساله گفت که نام شوماخر برای او جنبه انگیزشی دارد تا اینکه یک مسئولیت باشد:
من هیچوقت با اشاره به پدرم، مایکل شوماخر مشکلی ندارم خصوصا زمانی که مردم من را مقایسه میکنند.
باور دارم که رو به رو شدن با چهره ای نمادین موجب افتخار کردن و انگیزه گرفتن است.
برای من به معنی وفادار بودن است. اینکه در صورت امکان بهترین عملکردم را نشان بدهم و این را به عنوان یک مسئولیت نمیبینم.
سباستین آماده کمک کردن به میک شوماخر است
سباستین فتل پیشتر گفته بود هر زمان که میک به او احتیاج داشته باشد، در پدوک حاضر خواهد شد:
من زمانی که او صندلی هاس را در اختیار گرفت بسیار خوشحال شدم. بعد از قهرمانی در فرمول دو لیاقت این را داشت.
اما مشخصا خودش هم میداند که این سال آسانی در فرمول یک نخواهد بود و اینکه او قرار نیست بهترین ماشین فرمول یک را در اختیار داشته باشد.
میک هر زمان که بخواهد میتواند به من مراجعه کند. من همان طور که پدرش حواسش به من بود، حواسم به او هست. حالا میتوانم جبران کنم.
میک شوماخر توانست با 14 امتیاز اختلاف نسبت به ایلوت، در جایگاه قهرمانی فرمول دو 2020 قرار بگیرد.


الان طرفدار های فتل میان قربون صدقه اش میرن درمورد بزرگی و اینهاش حرف میزنن😅😉
فتل نیازی به اینجور تعاریف تکراری نداره
ثابت شده اس به همه ✌
طرفدارای فتل نیازی به اجازه شما ندارن.
خب هست دیگه
طرفدارای فتل اگه بخوان میتونن بزنن به شماهم ربطی نداره مگه اگه اونا حرف بزنن واسه شما حرف کم میاد
اقا جان ,فتل از تیم افسانه ای شما رفته بی زحمت بیخیالش میشی.ما که نمیاییم زیر پستهای تیم محبوب شما,شما هم این راننده محبوب مارو به حال خودش بزارید .برو به تیم خودتون برس که امسال یه پله بیایید بالا جزو 5 تا بشید حداقل
پس یه سر به پست مربوط به مصاحبه بینوتو درباره اجازه رقابت بین ساینز و شارل بزن حتما
من الان چون شما گفتی ,رفتم دیدم ,وگرنه خودم دیگه اخبار مربوط به فراری رو دنبال نمیکنم یا حداقل دیگه کامنت نمیزارم و نظر نمیدم چون من تر جیح میدم راننده محبوبمو دنبال کنم تا دیگرانو .
الان اونجا هم دقیقا مثل همینجاس و کلا مثل این دو سال اخیر بوده که شکاف افتاده بین سب فنها و فراری فنها وبه نظرم اشتباهه .
همه چی دیگه تموم شده و کلل و کری خونی جز در رقابت مستقیم (البته اگر اتفاق بیفته)
دیگه معنایی نداره و اشباهه به نظرم
پ ن پ فدای لکلرک بریم😂
من که بیشتر هیجان دیدن مازپین رو دارم تا میک شوماخر
منم
چون یه تصور خوبی از شوماخر دارم ولی مازپین نه
چرا تصور خوبی نداری؟ چون رسانه ها خرابش کردن؟
کامنت قبلی من نصفه تایید شد از ادمین محترم سایت درخواست دارم بررسی بفرمایند چون چیز خاصی نداشت کامنتم شایدم سیستم تایید کامنت به علايم نگارشی خاصی حساسه
اما درجواب engineer
داداش گل با چه مترومعیاری ماشین های الونسو رو با وتل یکی میدونی این حرفا و آمارهایی که داری میگی مگه وتل با الونسو همتیمی بودن ؟؟نه دوست عزیز این حرف شما که وتل از الونسو سریعتره رو فقط چهارتا ادم مثل تو یبار توسایت گفتین بعدش طبق معمول براتون تبدیل شده به فکت بهترین معیار برای سنجش سرعت یک راننده همتیمیشه این بهانه هایی مثل سبک رانندگی و توطئه و الی ماشالا که اشاره کردی برای دفاع کردن از شکست در ماشین برابر نسبت به هم تیمی های درست حسابی وتل بیشتر خنده داره تا اینکه واقعیت داشته باشه مگه ادعاتون نمیشه 4مین راننده پرافتخار تاریخه چنین راننده ای باید با هرماشینی بتونه سریع باشه اون ماشینی که موتور قوی چسبندگی بالا و همه چیزش اوکی باشه(تابقول شما بتونه استعدادشو نشون بده!) که یه راننده خوی هم باهاش قهرمان میشه
والا من یادم نمیاد الونسو نسبت به همتیمیاش تو فصل بطور میانگین 4-5 دهم کندتر باشه این که بشینی پشت ماشین بهتر و پشت هم رکورد بزنی باشه ما مشکلی با این بخشش نداریم مبارک خودش و طرفداراش (تو اون زمان داشته جای درستی بوده ) اما اینکه مدام تو هر پستی بیا بگی وتل از الونسو تو کوایفاینگ سریعتره هی داستان سرایی کنین تا قهرمانیای وتلو بالا ببرین و آلونسو رو تو کوالی ضعیف نشون بدین و اصرار چهارتا ادم مثل تو این موضوع بدون اینکه دلیل درس حسابی ارائه کنی قابل قبول نیس
رفتارهای عجیب غریبش تو پادک و خارجش رو بزاریم کنار.پول پدرش هم همینطور.
صرفا عملکردش توی پیست رو که در نظر بگیریم، این راننده “فقط” یک فصل معمولی داشته توی فرمولا دو.همین و نه بیشتر!
اگر فصل روکی شوماخر و آیلوت تو فرمولا تو بد بود، عملکرد مازپین ترجمه کلمه فاجعه بود.هم تیمیش قهرمان شد، ایشون بین رانندگانی که کل فصل رو توی پیست بودن یکی مونده به آخر!
توی فرمولا ۳ هم یه جوک به تمام معنا بود.
اگر اشتباه نکنم آخرین راننده روس گرید، سیروتکین بود که اینجا بعنوان راننده افتضاحی ازش یاد میشه (که خب حقیقتا خیلی هم بد نبود.)…مازپین فرسنگها عقبه قابلیت هاش از سرگئی براساس چیزی که تو فرمولاهای پایین تر از خودش نشون داده.لحظه ایی سیروتکین رو و عملکردش رو توی فرمولا وان تجسم کنید، چندین برابر بدترش کنید، میشه مازپین و حالا بگید واقعا لیاقت رسیدن به صندلی فرمولا وان رو داشته؟
درکل اگر میک قراره یک راننده اوکی باشه حتی، نه حالا یک ستاره، صرفا یک راننده اوکی، باید توانشو داشته باشه که از همین فصل اول مازپین رو خورد کنه چون نیکیتا کیفیت پایینش رو چند سال پیاپی اثبات کرده…اگر هر اتفاقی بغیر از این بیافته، بنظرم نشونه کیفیت بالای مازپین نیست، نشونه ضعف میک هستش.
این اسم و تگ بچه پولدار بودن رو با مکس یا حتی لنس نمیشه تو یک ردیف قرار داد…اونا پول خرجشون کردن، خودشونم تو سریهای پایینتر توانایی هایی از خودشون نشون دادن که توجیه کنه بودنشون رو توی F1.این موضوع به هیچ وجه در مورد مازپین صادق نیست.
دقیقا بخاطر همین روانی بودنش جذابه, فضای فرهنگی دنیا یه جوری شده که همه رو به سمت یه رفتار استاندارد هول میدن, ولی یه سری هستن که بدون خجالت اون چیزی که هستن رو نشون میدن
درسته که دیر یا زود این پی سی کالچر همه رو خم میاره, ولی تا اون روز, دیدن شخصیتی مثل مازپین جالبه.
از لحاظ رانندگی هم بالاخره فرمول1 به یه تورپیدو احتیاج داره.
Merc اتفاقا منم موافقم که بیش از حد این راننده ها تو چهارچوب PR هستن و این دابل استاندارده که رفتارهای جیمز هانت رو الان همه میگن چه جذاب بوده، مازپین تو مقیاس خیلیییی کوچکتر میشه مورد دار؟
اما صحبتم صرفا در مورد عملکرد بود واقعا همونطور که بالاتر هم نوشتم این مسایل رو درنظر نگیریم.چون اگر جیمز هانت خیلی کارها تو پادوک میکرد، توی پیست هم عالی بود! میشد یک کاراکتری که باید تو گرید باشه و متفاوته…مازپین فقط متفاوته! اون اصل قضیه که توجیه کنه بودنش توی گرید (عملکرد داخل پیست) رو نداره بنظرم.
سلام و خسته نباشید.
کاملا با نظر شما موافقم
توی یک برنامه دیدم که ورشتپن سال 2018 نسبت به رانندگان جوان و با استعداد مثل راسل و نوریس گفت به نظرم اونها حتی نمی تونن به سطح ما نزدیک بشن یعنی انقدر اعتماد داشت به استعداد خودش ولی همون برنامه از لنس استرول به عنوان یک پولدار بی استعداد نام برد در صورتی که من کاملا مخالف این نظرم و به نظرم
استرول شاید راننده متوسطی باشه و یا حتی متوسط به پایین
کسی مثل بوتاس هم که بهش میگن بی استعداد واقغا استعداد خودش رو تو زمانی که در ویلیامز بود نشون داد و همه خواستارش بودن و دلیل عملکرد ضعیفش عملکرد قوی همیلتون بود و به نظرم بوتاس راننده متوسط هستش و به هیچ وجه رو به پایین نیست حتی اگه قوی هم نباشه.
لنس هم همینطوره متوسط و حتی متوسط رو به پایین ولی واقعا لنس بی استعداد نیست و راننده ضعیفی نیست اکثر اوقات من دیدم تر و تمیز و با کمترین برخورد رانندگی میکنه و توی روز بارونی که پول گرفت تو ماشین برابر با پرز شکستش داد و سریعتر بود به نظرم بی انصافی اگه لنس رو ضعیف بدونیم پرز هم خیلی راننده با استعدادی نبود ولی با کسب مهارت و تجربه در تمرین توی این سال ها تبدیل به یک راننده مسابقه ای خوب شده حتی اگه کند تر از خیلیا باشه مثل الونسو که از فتل و همیلتون کند تر بود ولی به اندازه اون دوتا و حتی بعضا بیشتر هم در مسابقه خوب بود.
اقای صالحی من از یه جا شنیدم مازپین قراره صندلیشو به خاطر یه مصاحبه از دست بده و نیکو هالکنبرگ جاشو بگیره.حالا نمیدونم چقدر واقعیت داره؟؟
Super Fast 16،
کل داستان پشت این شایعه اینه که مازپین تگ راننده هاس رو برداشته از پروفایلش، فیتیپالدی این تگ رو تو توی پروفایلش اضافه کرده…همزمان هم استینر یک مصاحبه کرد و از این گفت که فیتیپالدی آماده یک فصل خوب تو فرمولا وان هستش.
همین!
مشابه چیزی هست که ۲-۳ هفته پیش درمورد راسل و بوتاس پیش اومده بود و دیدیم که تهش هیچ اتفاقی نیافتاد.
حالا یا بقول ایمان این فقط یک ژست از طرف هاس هستش بخاطر هیاهویی که تو فضای مجازی در مقابل رفتارهای مازپین شکل گرفته، یا شاید راهی هست از طرف هاس برای دوشیدن بیشتر مازپین؟ نمیدونم اما حتی اگر حذف بشه هم اسمی که بعنوان جایگزین مطرح هستش، فیتیپالدیه (من هالک رو نشنیده بودم) که خب نسبت به مازپین، پیشرفتی بحساب نمیاد!
engineer
فتل از الونسو سریعتره!!!! میشه بفرمایید به چه صورت به این نتیجه رسیدی؟؟؟!!! حالا همیلتون رو میگفتی باز یچیزی نکنه اینم از همون دسته فکتایی هستش که خودتون پیش خودتون درست کردین 😂
خیلی دوست دارم نظرتو راجع به ریکاردو بدونم سرعت کوالیفاینگ اون چطوره نسبت به وتل؟؟ راهنماییت میکنم :
سال 2014 (بدون احتساب خرابی ها و بقول شماها توطئه های گاراژ ردبول) :
وتل (6) ریکاردویی که به قول خودتون رنو ماشین رو برحسب سبک اون !!! توسعه داده و خب قاعدتا از مسابقتم دور نبوده
engineer
فتل از الونسو سریعتره!!!!میشه بفرمایید به چه صورت به این نتیجه رسیدی؟؟؟!!! حالا همیلتون رو میگفتی باز یچیزی نکنه اینم از همون دسته فکتایی هستش که خودتون پیش خودتون درست کردین:))
خیلی دوس دارم نظزتو راجع به ریکاردو بدونم سرعت کوالیفاینگ اون چطوره نسبت به وتل؟؟
راهنماییت میکنم:
سال2014(بدون احتساب خرابی ها و بقول شماها توطئه های گاراژ ردبول) :
وتل(6) ریکاردو که بقول خودتون رنو دوسال ماشینشو برحسب سبک اون!!! توسعه داده و قاعدتا 2سالم بیرون نبوده
مهریارجان ظاهرا اسپانسرهای هاس شدیدا با بودن مازپین مخالف هستن و دارن فشار میارن عوضش کنند.گمونم تغییر میکنه
PeymaN
سلام
درسته بعضیا شاید این واقعیت رو قبول نکنند و همینطور کارشناس هایی هم هم عقیده شما هستن.
اول اینکه در مورد ریکیاردو بحثی ندارم راننده سریعی هست و چیزی کم از فتل و الونسو نداره به خصوص در سرعت
دوم اینکه همه مشکل فتل رو از شروع دوران هایبرید میدونند که سبک رانندگی داشت که دیر ترمز میکرد و زود گاز میداد که این باعث شارِژ نشدن و از دست رفتن شارژ توربوشارژر میشه که تو کفی کم میاره حالا بماند که فتل توی 1 و 2 سال این مشکلات رانندگی رو حل کرد.
ریکایاردو به خوبی با ماشین های جدید کار میکرد و اون سال واقعا بهتر از فتل بود.
همه میدونند که فوق العاده سریع فتل یه نگاه به پول پوزیشن های 2013 بنداز و دوم اینکه رکوردهاش هم به همین موصوع تاکید داره.
آلونسو 23 فاست توی 311 مسابقه:7%
فتل 38 فاست توی 258 مسابقه:14%
–
آلونسو 22 پول توی 311 مسابقه:7%
فتل 57 پول توی 258 مسابقه:22%
–
سال های حضور الونسو 2001 تا 2018 یعنی 18 سال
سال های حضور فتل 2007 تا 2020 یعنی 14 سال
اونوقت چه کسی راننده بهتریه از نظر من فتل حتی از همیلتونم سریعتر و شاید بهتر باشه چون همیلتون هم راننده خوبیه.
در هر صورت من هوادار فتلم آلونسو رو هم واقعا دوست دارم و به دست آورد های همیلتون هم ارزش و احترام میزارم درسته ماشین بهتری داشت ولی راننده های کمی متونست با همین ماشین انقدر برنده بشن یا اینکه تو ماشین برابر شکستش بدن.
مخصوصا چند سال قبل که فقط فتل میتونست توی ماشین برابر رقابت همسطح داشته باشه ولب الان استعداد های برجسته ای اومدن که واقعا راننده های خوبین.
من یه چند روزیه خبرهای مازپین رو دنبال نکردم.تازه اینجا داستان فیتیپپالدی رو شنیدم.داره جالب میشه پس!فکر کنم هردو طرف شروع کردن کارتاشون رو بازی کردن.هر دو هم به شدت به هم نیاز دارن.هاس واقعا به پول مازپین نیاز داره و طرف مقابل هم صندلی ای غیر از هاس برای خریدن نداره.
به شخصه مشکلی با اومدن مازپین ندارم. درسته حضور راننده های پولی تو ف1 ازاردهنده است اما چندتا از تیمهای حال حاضر واقعا از نظر سرمایه تو فقر مطلق دارن به سر میبرن ،و این هم یه راهیه برای بقاشون.
———————-
یه سوالم دارم مهریار جان این فیتیپالدی نسبتی با فیتیپالدی ،قهرمان دهه 70 ف1 داره؟
سلام ایمان جان .
پیترو فیتیپالدی پسر امرسون فیتیپالدی قهرمان برزیلیه که در دهه 70 – 80 در F1 فعال بود و با دو قهرمانی برای مک لارن رانندگی میکرد .
منم فکر میکردم پسرشه، الان چک کردم نوه امرسون فیتیپالدیه.
مهدی جان، نمیدونم راستش…احتمالا همین روزها مشخص بشه نتیجه اش.
مهریار ، نوه امرسون ، انزو فیتیپالدیه ، که دوسه سال قبل عضو آکادمی رانندگی فراری بود ، ولی عملآ ورودی به دنیای f1 نداشت .
فکر کنم پیترو ، پسر امرسون فیتیپالدی باشه . البته دسترسی تو به ریفرنسهای بیشتر باعث میشه تا اصرار زیادی روی این مطلب نداشته باشم ! آخه دونسته های من بیشتر متکی به سوابق ذهنی منه !! :))
ممنون سیامک جان و مهریار عزیز👌
الان منم چک کردم و با احترام سیامک جان مهریار درست فرمودن.نوه امرسون میشه.
البته سیامک جان شما هم درست فرمودین،انزو هم نوه امرسونه و البته برادر پیتروئه.
ممنون ایمان جان ، مرسی بابا مهریار ! از اینکه اطلاعات اشتباه منو تصحیح کردید .
یه عذرخواهی هم از ایمان عزیز داشته باشم که به سوآلشون پاسخ نادرست و غلط داده بودم .
بهرحال یکی از مزایای عضویت در این سایت رو همین تصحیح اطلاعات نادرست خودم میدونم و یادگرفتن نکات صحیح از جوونای خوب و گل چون شما . سپاس .
شما کارت درسته حاج آقا! این پسر هم زیاد نقش پررنگی تو سریهای پایینتر نداشته اصلا عجیب نیست که تقریبا همه امون بدون سرچ زدن، اطلاعات درستی ازش نداشتیم.
همین تواضعت منو کشته ! …
اقا سیامک و مهریار اینا پیدا کردن نسبت توشون خیییلی سخته
چند نسلشون تو مسابقات بودن
ظاهرا هم پدرش بوده هم عموش بوده هم پدر بزرگش
اگه اشتباه نکنم گزارشگر روز تایم گیری ابوظبی بود ک گفت تولد پدربزرگش هم بوده
پدربزرگش هم ی بار قهرمان شده اگه درست شنیده باشم
Engineer
دلیل سال2013 ک گفتی بنظر من اشتباه شاید هم من اشتباه میکنم ولی بنظر من بخاطر تایرها باشه و تغییر تایرها
وگرنه راننده بزرگی مثل سب بعد از اینهمه سال متوجه میشه چطور ترمز بگیر و چطور گاز بده ک بتونه باطری شارژ کنه
mahmood.ghaedi
سلام این فقط حرف من نیست حرف همست حتی توی همین سایت هم ویدیوش رو گذاشتن که کارشناس های دنیا میگفتن
https://f1iran.com/146967/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%b3%d8%a8%da%a9-%d8%b1%d8%a7%d9%86%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%d8%b1%d8%a7%d9%86%d9%86%d8%af%da%af%d8%a7%d9%86-%d9%81%d8%b1%d9%85%d9%88%d9%84-%db%8c%da%a9/
میتونید برید و ببنید که این رو من در نیاوردم و قشنگ مشخصه
در هر حال در نوع خودش تداعی تاریخی جالبی
تاریخ همیشه تکرار میشه شاید به تفاوت کم… شوماخر تنها مشکلش یادگیری کندش هست که بحث شده بود خواهشا طرفدارا انتظار نداشته باشن بلوغ اولیه ای که شوماخر پدر داشت رو میک داشته باشه … امیدوارم نام پدرش روش سنگینی نکنه و براش حاشیه درست نکنه …
الان دوباره سعید لارووووس میاد میگه که روح مایکل شوماخر توی وتل دمیده شده😂
مثل جومونگ و هموسو😂
خدا نکشتت سعید😂
هیچوقت تصورش هم نمیکردم که بعد از شوماخر دیگه راننده ایی بیاد که اینقدر دوستش داشته باشم. حتی زمانی که تو ردبول چپ و راست قهرمان میشد حس خاصی بهش نداشتم. لباس قرمز فراری رو که تن کرد نمیدونم ولی یجوری شدم😳😁 چیزی نگذشت که شد همه فکر و ذکرم. حالا الان نمیتونم با لباس دیگری غیر از قرمز فراری تصورش کنم. اصلا نمیتونم بپذیرم.اینکه تصميم مدیران فراری چه بود، غلط بود یا درست واقعا در اون حد از دانش مدیریت حرفه ایی نیستم که بتونم نظری در موردش بودم. اما به هر حال رفت، حالا هر چند که از تیم محبوبم رفت ولی این پسر اینقدر خوب، اینقدر خوب که دلت میخواد هر کجای دیگه که هست موفقیت هاشو ببینی با اون لبخند شیرین جالبش. در سطح قهرمانی در تمام رشته های ورزشی طبیعی که همشون از ظرفیت فیزیکی خوبی برخوردارن اما خیلی خیلی در بینشون کم پیدا میشه که ظرفیت اخلاقی خوبی برخوردار باشن و یا اینکه بتوانند ظرفیت تغییر مدل زندگیشونو به عالم قدری پر زرق برق حرفه ایی رو داشته باشند. به نظرم اونایی که هر دو این شاخص هارو دارند قهرمانان واقعی هستند. سباستین که گل سر سبدشون. هرچند عمری باقی باشه بازهم میبینمش ولی مطمئنم بدجوری دلتنگ سباستین قرمزپوش قرمز سوار میشم.
صرفاً در دو دلی بود که جایی به جز اینجا امکان مطرح کردنش در کنار شما عزیزان نبود
تو نیکی میکن و در دجله انداز …
ولی از شوخی گذشته، عشقم مایکل، مربی رانندگی خوبی نبود (حوصله ندارم راجع بهش بنویسم، طولانیه، ولی شما بدونید که نبود) کمکهاش بیشتر به افزایش اعتماد به نفس و آموزش رفتار حرفه ای برمیگرده.
انشالله دوتاشون امسال موفق باشن ..چون هر دو از همیشه بیشتر نیاز دارن خودشون رو دیکته کنن .مخصوصا فتل .🙏🙏🙏🙏🙏
البته غیر از این دو راننده فرمول یک
یوکی سونودا هم هست که من امیدوارم زودتر در تیم ردبول ریسینگ ببینمش!(افتخار_آسیایی)
آلبون آسیایی بود و نتیجه اش رو دیدیم
این چه استدلالیه!
فراری فن
سال اول خیلی براش مهمه که از جانب رسانه ها، حاشیه ها دوری کنه اغلب نگاها زیاد هست سمتش چون پسر شوماخر بزرگ هستش همینطور توقع زیاد دارن ازش که باعث استرس میشه باید غلبه کنه بر اینا با سن کمش، ولی خوبه که یه همتیمی داره که مثل خودش سابقه تو f1 نداره و می تونن با تجربه یکسان مبارزه کنن.
چه معلوم شاید همین میک زود خودش نشون داد و أمد تو ماشین رقابتی.
Power Rankings 2020…با 5تا Dnf…
ببینیم رتبه بندی امسال کیا بودن.؟
کاملترین ها کجا هستن.؟ 😅
می خواستم بهت تبریک بگم که خودت نوشتی
البته قبولش ندارم ولی به هر حال گفتم بهت تبریک بگم
Mohammad44
تبریک جائز نیست پسر با معرفت’ تبریک به خودت🤙🌹.
من وقتی خوشحال میشم که مکس تو مسابقه اول بشه فقط و بس.
تبریک علی جان،
کاملترها هم ششم هستن که نسبت به فصل دوم یک راننده اونم با ماشینی که هرکاری توش کنی بازم به چشم کسی نمیاد زیاد، واقعا عالیه 👌
خب علی جان از رنکینگ صحبت کردی
مکس تو مسابقاتی که تو استارت دی ان اف شده نمره ۸.۴ گرفته
مسابقه صخیر فقط ب خاطر تعیین خط که اونم هیچ معجزه ای در کار نبود و سوم شده بود نمره ۸.۴ بهش دادن
اون یکی دی ان اف هاش هم تو هیچ کدوم نمره زیر ۷ ندادن بهش
در عوض لوییس ب خاطر یک مسابقه که نبود اصلا نمره ای نگرفت و در آخر اختلافش با مکس ۴ نمره شد!!!!
پس خیلی خودتو خوشحال نکن
مبنای اون نمره برای افرادی که دی ان اف شدن در مد فاجعه بوده
مسابقه هایی که مکس تو ریس سوم میشد بهش ۸.۶ میدادن مسابقه ای که تو استارت دی ان اف میشه ۸.۴ زیبا نیست؟
مهریار جان
تبریک به راننده مورد علاقت که تونسته بالاتر از پرز و بوتاس باشه عملکردش با ضعیف ترین ماشین جای تحسین داره.
در آخر بهت بگم هشتم هستش نه ششم.
البته صندلی هاس که مشخصه جایگاهش کجاست فقط عملکردی مثل جورج میتونه شوماخر و اثبات کنه و اینکه شنبه ها بتونه مازپین و کنار بزنه
یعنی نتونه حتی یک امتیازم با ماشین خودش بگیره؟!
البته جورج که کیفیتش اثبات شده هست، دیگه نیازی به دفاع جلوی کامنتهای مغرضانه امثال شده نداره.اینجوری حدش رو میاریم پایین.
فقط یه نکته ایی برام جالب بود.این کامنت شماست وقتی بینوتو گفته بود سال سختی رو میک در پیش داره :
“آیا واقعا نیازی به توضیح بود؟ همه میدونیم هاس با موتور فراری چه وضعیتی داره و خواهد داشت.”
استاد جسارته اما فتل هم بی تربیتی کرده عینا همین حرفیو زده که نیاز به گفتن نداشته از نظر شما! ظاهرا ایشون این حرفو بزنه مشکلی نداره و اوکیه نه؟
یه ۱۲ ساعت یه عقیده رو نگه دارید بد نیستا!
البته ناگفته نمونه که فقط جناب صالحی درست میگه.
حتی آدرین نیوی و سید هم اشتباه میکنن.
این که چیزی نیست!ظاهرا از نظر شما سب هم در مورد خودش اشتباه میکنه!!!!
رضا جان حالا اینا یه طرف…ما هنوز منتظریما قربان! چی شد آخر مصاحبه سب درباره سبک رو باید قبول کنیم که میگه اهمیتی نداره، یا حرف شما رو؟
فکر کنم تعداد دفعاتی که بنده و آقا ایمان این سوال رو پرسیدیم شده دو رقمی! سکوت شما و همفکرانتون در ادامه اش خیلی جالبه.
بله.حتی نتونه یک امتیاز با ماشین خودش بگیره!اونایی که باماشین خودشون(که البته با سبک رانندگی اش همخوانی نداره و باتوجه به مافیا و….)امتیاز گرفته کجاست؟
صدتا از این کامنتها را نخونده رد میکنم اما بعضی مواقع مثل اینجا واقعا سخته جواب ندی.
مهریار منتظر جواب نباش رفیق.اگر جوابی وجود داشت تا حالا نه یکبار که یک میلیون بار داده بودن.
اینکه وسط گفتگوی دونفر اینجوری کامنت بندازی وسط خیلی چیپ و سخیفه.
آقای صالحی
لطف بفرمایید مصاحبه فتل رو همراه با منبع کامنت کنید.
این آخرین مصاحبه هست که من از فتل دیدم و اصلا نگفته سبک رانندگی مهم نیست.
🗣خبرنگار: “یک راننده فرمول یک بیشتر از ورزشکار های بقیه ورزش ها به تجهیزاتش وابسته ست که برای شما ماشین هست. موردی کل امسال اساسا باهاش مشکل داشتی.”
سب: “اعتماد داشتن به ماشین البته که برای ما خیلی مهمه. همونطور که در قبلتر گفتم ، ما درباره صدم ثانیه صحبت میکنیم. اگه ماشین شما احساس کاملا مناسبی نده، تو این رقابت نزدیک شانسی نخواهید داشت. بعدش اینجا تردید دارین ، یک دهم ثانیه که از دست بدین، روی هم رفته ، بعد از اون وقتی برای رده های بالا رقابت میکنین توی یک جایگاه شکست خورده خواهید بود. در نهایت ، حتی چیزای کوچیک تفاوت ها رو رقم میزنن.”
🗣خبرنگار: “توی روز های موفقیتت توی ردبول، چشم بسته به ماشینت ایمان داشتی. میتونستی باهاش بازی کنی. چرا نمیتونستی این کار رو توی فراری انجام بدی؟”
سب: “این ی بحث خیلی مفصله. هندلینگ ماشین واقعا هر دور تغییر میکنه. رفتار لاستیک ها هم همینطور. اساسا میشه گفت: اگر ماشینتون رو بشناسین، اگر بهش اعتماد داشته باشین، شما ای قبل میدونین چه چکار خواهد کرد. بعد شما بصورت غریزی و خود به خود کار درست رو انجام میدین. ولی اگر شما شک و تردید داشته باشین و مجبور باشین از قبل زیاد فکر کنین، زمان قابل توجهی رو از دست میدین. با فراری متاسفانه برای من دقیقا همینطور رخ داد. ولی ماشین مشکل بزرگی نداشت بلکه برآیند چیز ها (مشکلات) کوچیک بود. توی تعیین خط ها، بطور حتم، من بیشتر از روز مسابقه از لیمیت ماشین دور بودم.”
اف وان اینسایدر
آقای صالحی من در این مورد آخرین مصاحبه سب رو گذاشتم
و برخلاف حرف های شما حرف زده
اما متاسفانه تا این لحظه ک-ا-م-ن-ت-م منتشر نشده
شما بفرمایید فتل کجا گفته سبک رانندگی مهم نیست؟
“I don’t think it’s down to the way the car is handling, I think you always have to adapt. I think that’s true in go karts all the way to Formula 1, and it’s something that normally has never been a problem
————————–
این دقیقا صحبتهای سب در پاسخ به پیش فرضیاتیه که از نظر شما یه فکت انکار ناپذیره
با اجازه مهریار جان که مخاطب مستقیم شما هستن.
هیچکس نگفته سبک رانندگی مهم نیست!تبدیل کردن صحبت یک نفر با کمی پس و پیش به یه جمله زننده و احمقانه کار چیپیه.استایل رانندگی مهمه به اندازه خودش نه اون چیزی که شما ازش ساختین.چند راننده رو براتون مثال بزنم بعد از اولین تجربه پشت ماشین جدیدشون تونستن سریعا خودشون رو تا حد قابل قبولی وفق بدن.همین امسال راسل رو داشتیم.حتی ایتکن با ماشین داغون ویلیامز تونست سریعا خودشو وفق بده.الونسو تو تست ابوظبی تو اولین تجربه اش با ماشین امسال رنو این کارو کرد.و صدها مثال دیگه …سال اینده هم که قراره چندین و چند راننده برا اولین بار با یه ماشین جدید به پیست برن، بازم شاهد این موضوع خواهیم بود.
در کل همونطور که خود سب اشاره میکنه این کار یه راننده است :
I think you always have to adapt. I think that’s true in go karts all the way” to Formula 1″
و البته هالکنبرگ رو یادم رفت.راننده ای که بویژه در بار دوم مجبور شد در حین مسابقه با ماشین اشنا بشه و ریسیرو که از 20 استارت زده بود هشتم تموم کرد.
آقا ایمان
فتل کی و کجا این حرف رو زده؟ م-ن-ب-ع؟
این آخرین م-ص-اح-ب-ه فتل هست
🗣خبرنگار: “ی راننده فرمول یک بیشتر از ورزشکار های بقیه ورزش ها به تجهیزاتش وابسته ست که برای شما ماشین هست. موردی کل امسال اساسا باهاش مشکل داشتی.”
سب: “اعتماد داشتن به ماشین البته که برای ما خیلی مهمه. همونطور که در قبلتر گفتم ، ما درباره صدم ثانیه صحبت میکنیم. اگه ماشین شما احساس کاملا مناسبی نده، تو این رقابت نزدیک شانسی نخواهید داشت. بعدش اینجا تردید دارین ، یک دهم ثانیه که از دست بدین، روی هم رفته ، بعد از اون وقتی برای رده های بالا رقابت میکنین توی یک جایگاه شکست خورده خواهید بود. در نهایت ، حتی چیزای کوچیک تفاوت ها رو رقم میزنن.”
🗣خبرنگار: “توی روز های موفقیتت توی ردبول، چشم بسته به ماشینت ایمان داشتی. میتونستی باهاش بازی کنی. چرا نمیتونستی این کار رو توی فراری انجام بدی؟”
سب: “این ی بحث خیلی مفصله. هندلینگ ماشین واقعا هر دور تغییر میکنه. رفتار لاستیک ها هم همینطور. اساسا میشه گفت: اگر ماشینتون رو بشناسین، اگر بهش اعتماد داشته باشین، شما ای قبل میدونین چه چکار خواهد کرد. بعد شما بصورت غریزی و خود به خود کار درست رو انجام میدین. ولی اگر شما شک و تردید داشته باشین و مجبور باشین از قبل زیاد فکر کنین، زمان قابل توجهی رو از دست میدین. با فراری متاسفانه برای من دقیقا همینطور رخ داد. ولی ماشین مشکل بزرگی نداشت بلکه برآیند چیز ها (مشکلات) کوچیک بود. توی تعیین خط ها، بطور حتم، من بیشتر از روز مسابقه از لیمیت ماشین دور بودم.”
Reza.M چندین بار این مطلب نوشته شده.
اما اول بریم سراغ چیزی که شما نوشتی.
تمام این مسائل که نوشتی اوکی درست و عالیه که سب داره این موضوع رو خودش میگه…هیچ کجای این مصاحبه نگفته سبک رانندگی من فلانه و ماشین سبکش فلانه! حتی کوچکترین اشاره ایی نشده.
ایرادات ماشین رو اشاره کرده که از بابتشون نمیتونه اعتماد کنه و نتیجه اش شده این.
هیچ ربطی به سبک من اینه، سبک این ماشین فلانه نکرده…نمیدونم اینو از کجای این صحبت بیرون کشیدی شما! فکر نمیکنی بجای اینکه بری سراغ تفسیر یک جمله و بشینی تحلیلش کنی، بهتر باشه بری سراغ مصاحبه ایی که مشخصا و مستقیم درباره سبک ازش پرسیدن و خودشم مشخص و مستقیم درباره این موضوع صحبت کرده؟!
اگر چندین باری که تابحال پست شده رو ندیدی، که بعید میدونم ندیده باشی، مجدد پست میکنم هرچند ایمان هم زحمت کشیده نوشته، من ترجمه و لینک میزارم و خواهش میکنم از ادمین ها که برای معتبر شدن ادعاها، اجازه درج منبع رو بدن :
Aston Martin-bound Vettel, however, dismissed the idea that the Ferrari SF1000 didn’t suit his style, saying that it was his job to adapt to the car’s traits – and adding that that was something he’d always managed to do in his career to date.
“So far in my racing life, I’ve always been able to extract the maximum,” he said. “This year seems a bit different but there’s no other choice than working on myself and working on the car.
“I don’t think it’s down to the way the car is handling, I think you always have to adapt,” he added. “I think that’s true in go karts all the way to Formula 1, and it’s something that normally has never been a problem. But clearly, as I said, I’m missing something this year and I’m trying everything I can to get on top of it.”
منبع :
*
اینکه واضح و مشخص گفته از روز اول کارتینگ هماهنگ شدن با استایل ماشین جزو وظایفش بوده و تا امروزم مشکلی نداشته از این بابت و الانم این موضوع مهمی نیست براش….رد کامل تفسیرات شما از مصاحبه ایی که داره از ایرادات ماشین حرف میزنه نه از سبک و فلان! تفسیر رو ول کن شما، واضح حرفش رو زده.
———————
مصاحبه ۱۰ روز پیش فتل هم این متن رو داره که بنوعی تکمیل صحبتهای قبلشه :
تیتر : فتل این موضوع که نیاز به تغییر سبک رانندگیش داره رو رد میکنه.
“بعنوان بک راننده من باید کارمو بهتر انجام بدم.میدونم که میتونم بهتر باشم….از جانب خودم، سالی که گذشت عملکرد خوبی نداشتم.فکر کنم باید صادق باشم…این حس رو داشتم که گاهی تمام تواناییم رو ارائه نکردم، اونقدری باتجربه و صادق هستم که اینو اعتراف کنم که همیشه بهترینم رو ارائه نکردم امسال و جاهایی بوده که چیزهای کوچیکی رو اینجا و اونجا باید عملکرد بهتری رو ارائه میکردم”
منبع :
*
اما ۲-۳ تا مثال دیگه براتون میارم تا بقیه رانندگانی که عملکرد زیاد خوبی نداشتن هم بخونید اینکه قویا تاکید میکنن یا تیمشون تاکید میکنه که این وظیفه راننده هست که خودش و عملکردش رو با ماشینش منطبق کنه :
بوتاس (البته برای سال قبله) :
توی سنگاپر من نه تو کوالیفاینگ نه تو ریس توان نزدیک شدن به لوییس رو نداشتم.احساس میکنم که سبک من باعث میشه تمام پتانسیل ماشین رو نتونم اینجا استخراج کنم.اما مطمئنم میتونم خودم رو هماهنگ کنم و اوضاع رو عوض کنم.
مارکو درباره عملکرد آلبون :
الکس باید خودشو رانندگیش رو زودتر با ماشین هماهنگ کنه جای اینکه بخواد به نیوی یاد بده چطور یک ماشین رو باید طراحی کرد.
————–
فرقی نداره چه راننده ایی با چه سابقه ایی تو چه جایگاهی باشه.همونطور که این راننده ها و کسانی که باهاشون کار میکنن میگن، وظیفه اشونه با وسیله ایی که دراختیار دارن زودتر هماهنگ بشن و این از مهمترین شاخصه های یک راننده برتر هست که بتونه سریعا با ماشین و فضای جدید خودش رو وفق بده.نمیشه تصور کرد فرناندو این همه تیم عوض کرده همیشه هم به صورت شانسی تمام این ماشینها براساس سبک این راننده ساخته شدن! نمیشه تصور کرد لوییس از مک لارن رفته مرسدس و یکهو بصورت غیبی سبک لوییس به طراحان مرسدس از ۱۲ ماه پیش الهام شده و براساس سلیقه اش این وسیله طراحی شده که همون فصل اول نیکو رو شکست داد.
میگید سب این مشکل رو داشته؟ خودش که میگه همچین مشکلی نبوده و امسال خوب کار نکرده، این ادعا رو نداره تما اگر شماها این ادعا رو دارید، در حقیقت دارید اعتراف میکنید که یکی از اولین توانایی های یک راننده رو نداشته سب…قضاوت حالا با خودتون! یا ضدیت با حرفهای خود راننده و زیر سوال بردن تواناییش؟ یا قبول بازم حرف خودش که ضعیف عمل کرده امسال.
Reza.M تماما توضیح دادم، امیدوارم جواب بطور کامل تایید بشه.
رضا جان دو تا کامنت گذاشتم تایید نشده.نمیدونم چطوری دیگه باید بنویسم تا تایید بشه!
مهریار و ایمان عزیز
دم جفتتون گرم
همین
بنظرم باید با مازپین یا مگنوسن یا جیو مقایسه شه
به شدت منتظر پادکست های بعدی و ویژه ای که قولش رو دادید هستم و امیدوارم که در مورد سباستین هم توی پادکست ها صحبت کنید
برخی کاربران دردی از وتل دارند که هرجا کوچکترین نامی ازش برده میشه میان و چیزی میگن. جالبه برای طرفدارهای سب نسخه هم میپیچند!!!
و بعضی کاربران باعث تاسف فتل فن ها…
اگر در افشانی هایی که شما و هم کیشانتون [هر جا اسمی از فراری میاد] کردید رو جمع کنیم،دردنامه ای میشه به مراتب مفصل تر و جانسوز تر از مجموع گفته های تمامی کسانی که بهش اشاره دارید، و متاسفانه تا زمانی که بتونید دوای این درد رو پیدا کنید؛مدام عده ای پیدا میشن که از سر دلسوزیه حال دردمندتون ،براتون “نسخه بپیچن”،بلکه یکی از این نسخه ها سرانجام به کار بیاد.
بنظرم هاس اشتباه کرد مگنوسن یا گروژان میتونستن هم تیمی میک باشن حیف
کل اگر طبیب بودی ، سر خود دوا کردی …!؟
😂😂
جمله ی زیبایست در وصف افراد نه فرد ..
اینجا کَل به معنای طاس بکار رفته و نه جمیع
بله توی شعر مولوی هم طوطی کل شد
یعنی کچل شد
اتفاقا طبیب خیلی خوبیه.طوری نسخه یه رانند رو پیچوند که هنوز طرفداراش دارن میسوزن.
انگشت مکن رنجه بدر کوفتن کس ، تا کس نکند رنجه به در کوفتنت مشت !؟…. :))
دقیقا مثل عمو متیا که میاد ژست توتو ولف میگیره
چقدر خوبه این سب
امیدوارم توی استون موفق باشه
وقتی مصاحبه به پر افتخار ترین راننده فرمول یک(لوییس)به جای اسم خودش مینویسن پسر قهرمان هفت دوره فرمول یک،به راحتی میشه گفت که رسانه راحتش نخواهند گذاشت
دوست دارم ببینم نتیجه رقابتش با مازپین به کجا میرسه
وقتی تو مصاحبه با پر افتخار ترین*
رسانه *
مثل اینکه رفتار زننده مازپین باعث دردسرش شده تیم هاس هم مثل اینکه میخواد هالکنبرگ رو جایگزینش کنه
مگه میشه بعد اینکه رسمی شده قرار دادشون
یکی دیگه جایگزین کنن؟
البته خودم دوست دارم هالک بیاد
مثل اینکه اسپانسر ها گفتن نمیخوایم اسممون با مازپین دیده بشه هاس هم احتمالا داره دنبال جایگزین میگرده
چقدر قابل احترامه این سباستین.
این از رفتار کاملا انساندوستانش که تو این زمونه خیلی کم شده و ناپیدا حتی.
تو شغلشم که جزء بهتریناس و این تعداد قهرمانی هیچوقت شانسی یا بدون تلاش به دست نمیاد،امیدوارم بیشترم بالا بره همیشه.
یه الگو میتونه باشه برای فنهاش💪🏽