فرمول یک ایرانوالتری بوتاس اخیرا گفته است که شکست خوردن از لوئیس همیلتون در سال‌های حضورش در تیم فرمول یک مرسدس از لحاظ ذهنی او را خسته کرده است.

پس از اعلام خبر بازگشت لوئیس همیلتون به فرمول یک و حضور او در فرمول یک ابوظبی پس از ابتلا او به کرونا، جورج راسل به پشت فرمان ماشین ویلیامز خودش برگشت و والتری بوتاس باید برای آخرین بار در فصل 2020 در کنار هفت دوره قهرمان جهان به رقابت بپردازد.

از زمانی که شانس قهرمانی برای والتری بوتاس از بین رفت، عملکرد راننده مرسدس به طرز چشمگیری کاهش یافت. خصوصا در گرندپری ترکیه که راننده فنلاندی شش بار اسپین شد:

در این لحظات است که احساس می‌کنید که عملکرد 100 درصدی ندارید یا به دلایل مختلف رقابت بدی دارید.

مشخصا چیزهای زیادی برای یاد گرفتن وجود دارد. در این سال‌های رقابت با لوئیس، میدانم که داشتن عملکرد 100 درصدی و جنگیدن در هر هفته چه قدر سخت است.

بعضی وقت‌ها [رقابت] نزدیک است. گاهی اوقات او را شکست می‌دهم اما قبول چهار سال از دست دادن قهرمانی سخت است.

مشخصا از دست دادن قهرمانی تاثیرگذار است. دلیلی برای گفتن این موضوع وجود ندارد؛ با وجود اینکه شما حتما باید عملکرد 100 درصدی داشته باشید، که البته من سعیم را برایش می‌کنم، همه میدانند که این ورزش از لحاظ ذهنی چه قدر حساس است.

فکر می‌کنم از امسال، چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد که امیدوارم در آینده از آنها استفاده کنم.

والتری بوتاس ، مرسدس - فرمول یک مجارستان 2020

والتری بوتاس ، مرسدس – فرمول یک مجارستان 2020

چندی پیش توتو ولف، مدیر تیم فرمول یک مرسدس صحبت‌هایی را در رابطه با عملکرد ضعیف والتری بوتاس در مقابل جورج راسل مطرح کرده بود و والتری بوتاس در پاسخ به صحبت‌های مدیرش گفت:

نمی‌دانم. از رقابت ایمولا بدشانسی آورده‌ام و راستش را بخواهید، آخرین باری که روی سکو بوده‌ام را به یاد ندارم.

فکر نمی‌کنم در چند رقابت اخیر بهترین عملکردم را نشان داده باشم اما مشخصا، همچنان سعی می‌کنم هرکاری که بتوانم انجام دهم.

اتفاقات زیادی ممکن است در [این] ورزش رخ دهد. گاهی اوقات شانس است، گاهی اوقات هم کاری که خودتان انجام می‌دهید یا ماشین انجام می‌دهد.

تمام چیزی که می‌توانم بگویم این است که اگر به چهار رقابت آخر من نگاهی کرده باشید، می‌بینید که من می‌توانم خیلی بهتر باشم. برای همین باید بهتر باشم.

درباره نویسنده

آموزش دیده زیر دست سید

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

57 دیدگاه

  1. ابوالفضل

    17

    0

    حالا مراقب باش مکس دومی ازت نگیری انشاالله سال های آینده با اینکه احتمالش کم هست

    • بوتاس فن!!!

      10

      2

      به خاطر همین اخلاق خوبش طرفدارش هستم.اول خودش رو مقصر میدونه بعدش شانس.دیگه با هیچ کسی کار نداره.

      • Engineer

        3

        0

        بوتاس بسیار راننده با اخلاق سریع و خوبیه و به نظرم میتونه از لوییس بهتر باشه فقظ باید خودباوری و اعتماد به نفسش رو بالا ببره و تا آخر فصل حفظ کنه و اینکه با یکی دو تا شکست خودش رو نبازه و جنگندگی و عملکرد پیوسته ای رو از خودش تا انتهای فصل نگه داره باید بتونه که نزاره لوییس تا مسابقه آخر قهرمانیش معلوم بشه اونوقت شانس داره واسه قهرمانی.
        فقط باید پیوستگی عملکردشو در طول هر مسابقه و کل فصل افزایش بده و افت و نوسان نداشته باشه کاری که رزبرگ انجام داد و پیروز شد.

      • Engineer

        2

        1

        گرچه شدیدا معتقدم اگه مشکل فراری در سرعت و دانفورس حل بشه سال بعد و موتور قوی ارایه بدن لکلرک قهرمان سال آیندست.

    • aryan261

      16

      3

      هر چی لوییس خوش شانسه
      این بیچاره بد شانسی میاره

    • Amir5

      10

      2

      ترکیه ۲۰۲۰ و بلژیک ۲۰۱۵

      • soheil_vsh

        0

        0

        تبریک میگم به مکس فنا مخصوصا ali33 و از کاربرای سایت یه خواهش دارم اینکه مسابقات جذاب چند سال اخیرو معرفی کنن تا حداقل تو این چند ماه سرمون گرم باشه تا فصل جدید شروع بشه چون من خودم تازه عاشق فرمول یک شدم و با این سایت اشنا شدم

    • raha

      11

      2

      ترکیه 2020

    • aryan261

      6

      0

      آلمان 2019
      سنگاپور 2017
      مسابقه دوم بحرین 2020

    • M-T

      5

      2

      برزیل 2012 و ترکیه 2020

    • Senna

      4

      1

      کانادا 2011

    • behrang 1350

      1

      0

      برزیل 2008
      برزیل 2016
      ابوظبی 2016
      کانادا 2011
      اگر موافقید یک نفر جوان که وارد به کارهای موبایل است
      ادمین بشه ویک گروه واتساپ درست کنیم واسه گفتگوی فرمول یک
      و گذاشتن عکس و کلیپ و …. موافقید ؟
      ادمین اعلام حضور کنه ما شماره ها را میفرستیم واسه ایشون

    • Fastboy 44

      3

      1

      آلمان 2018
      بلژیک 2007
      مجارستان 2015
      بریتانیا 2015 2016 2018
      باکو 2017
      و…

      • Ali.M

        3

        0

        ژاپن 2005 . کیمی و دیگر هیچ.

    • mohammad

      0

      0

      بریل 2007
      آلمان 2019
      ترکیه 2020
      آبوظبی 2010
      سیلورستون 2018
      بلژیک 2018
      و…..

      میدونم مسابقات بهتری همبوده یادم نمیاد

      • mohammad

        0

        0

        اون سبقت فوق العاده سب تو اوروژ با گزارش عالی کرافتی

      • mohammad

        0

        0

        اون پرواز آلونسو روی لکلرک
        همه چیز تو همون دور اول اتفاق افتاد

    • Lando

      1

      0

      ابوظبی 2016
      آلمان 2019
      اتریش 2020

    • اون چنان رونق اقتصادي ايجاد كنم

      1

      0

      من خودم هم باید اضافه کنم که اتریش 2016_ ژاپن 2014_ المان 2019 _ برزیل 2012 و به نظرم شاید بلژیک 2018 به خاطر سکوی استبان اکون و هوکنهایم 2018 هم که سب نیمه کارش گذاشت قشنگ بودن و شاید حتی باکو 2018 به خاطر تصادف ردبول ها

  2. Hamoon

    6

    1

    برا من مونزا 2019 قهرمان شدن فراری بعد 10 سال تو پیست خونگی…چ جمعیتی بود و چ جشنی..مونزا امسال هم خیلی خوب بود.

  3. McLaren F1

    10

    6

    وقتی تو موقعیتی باشی که از توانت خارج باشه نتیجش همین میشه
    گرچه بوتاس از اولم میدونسته که برای دومی و حمایت از همیلتون وارد مرسدس شده وگرنه در حد همیلتون نبوده و نیست و نمیشه
    راننده ی تاپ کم نداریم که بتونن همیلتون اذیت کنن و نذارن عین آب خوردن قهرمان بشه ولی بوتاس برای راحتتر قهرمان شدن همیلتون اینجاس اگه غیر این میخواستن راسل از فصل پیش میاوردن و یه قهرمان جدید داشتیم

    • Milad.GH

      2

      0

      کاملا موافقم،
      ولی اینم هست که در کنار یک قهرمان ضعفات بیشتر نمایان و بلد میشه.
      در کنار راننده‌ای مثل همیلتون یه جوون نیازه که هم یاد بگیره،هم انرژی و جسارت بیشتری داشته باشه.

      • ALIREZA

        3

        0

        برزیل ۲۰۱۶
        مجارستان ۲۰۱۶
        مونزا ۲۰۱۶
        باکو ۲۰۱۸
        بوتاس واقعا راننده بدی نیس و بدشانسی های زیادی آورده . اینکه بعد مشخص شدن قهرمان بقیه افت کنن طبیعی هس

      • Ramzi

        0

        0

        امیدوارم فصل اینده راسل بیاد کنار همیلتون ک این بحثام تموم بشه

    • Formula 44

      7

      3

      راننده مورد علاقه : مایکل شوماخر
      ولی از ضعیف بودن هم تیمی همیلتون صحبت میکنی !
      لابد روبنس باریکلو راننده تاپی بود ؟
      لب خط پایان میزد روی ترمز تا شوماخر رد شه :))

  4. NavasaN

    11

    1

    هرچی میگذره ارزش کار نیکو رزبرگ بیشتر مشخص میشه

    • میلاد

      2

      2

      من خودم فن رزبرگ بودم ولی اگر توی چهار مسابقه‌ی اول اون اتفاقات نمی افتاد، شانس برد نیکو پایین‌تر میومد. هیجانی که توی مسابقه اخر بود رو چند وقتی هستش تجربه نکردم.

  5. ....

    9

    12

    خیلیا بعد از رقابت مستقیم با لوییس آدم سابق نشدن
    آلونسو بعد از برگشت به تیم قبلی و گرفتن روحیه دوباره تونست برگرده
    فقط باتن بود که دچار مشکل نشد
    (اونم چون خود لوییس مشکلات خانوادگی داشت و بدترین سال کریرش(۲۰۱۱)تو زمان هم تیمی بودن با باتن رقم خورد )
    نیکو که به یغما رفت
    فتل هنوز اون راننده سابق نشده
    بوتاس هم که داریم میبینیم

    • McLaren F1

      13

      12

      یعنی الان اگه راسل بیاد و قهرمان بشه که میشه بعدش باید همین حرف در مورد همیلتونم بزنیم؟
      چه خوشتون بیاد چه نیاد این حقیقت که همیلتون توی دوران اوج مرسدس حریف برابر نداشته که باهاش وارد رقابت بشه فقط نیکو بود که اونم نتیجش دیدین
      مطمئن باش اگه به جای بوتاس کسایی مثل مکس یا راسل هم تیمی همیلتون بودن الان رتبه ی همیلتون تو جدول قهرمانی و پل و … این نبود
      عملکرد راسل هفته ی پیش جواب خیلی چیزا رو داد اونم با چند روز فقط رانندگی با اون ماشین
      شما فکر کن چند سال اگه بود چی میشد

      • بیژن

        7

        4

        ۲۰۲۲ راسل میاد کنار همیلتون به احتمال زیاد و میتونید عملکردش رو اونجا ببینید .
        راسل رو دوست دارم.
        هر راننده ای در حال حاضر بیاد کنار لوئیز به این راحتی ها نمیتونه شکستش بده ، در حال حاضر لوئیز هیچ کاری نمیکنه ، لوئیز به غیر استعداد در رانندگی ، استاد جنگ روانی شده ؛ به راحتی راننده های زود جوش جوان رو میتونه با یه جنگ روانی نابود کنه ، در حال حاضر لوئیز اصلا همچین کاری نمیکنه چون لازم نیست .

      • Fastboy 44

        6

        2

        Mclaren F1
        سباستین وتل هم دردوران اوج ردبول همتیمی قدرتمند نداشته که اون رو به چالش بکشه 2010 و 2012 فرناندو آلونسو واقعا عالی کار کرد
        لوییس هم رقابت قهرمانیش تو 2014 2017 و 2018 نزدیک بود
        مایکل شوماخر در دوران قهرمانیش هم نه همتیمی داشت که به چالش بکشه اونو و نه رقیبی از تیم دیگه…….

      • Saeed

        7

        5

        فست بوی عزیز با احترام کامنتت اساسا ایراد داره و احساس هیت میده

        فتل تو سالهای قهرمانیش همتیمی قوی نداشته؟؟؟ همون وبر از تمام همتیمی های هفت سال لوییس سریعتر بود کما اینکه نیکو رزبرگ رو هم بعنوان همتیمی شکست داده

        بعد یچیز دیگه اگ راننده محبوب شما دو مسابقه به پایان فصل قهرمانیشو قطعی کنه رقابت نزدیکه

        ولی شوماخری که سال 2000 فقط ی مسابقه زودتر قهرمانیشو قطعی کرد جلوی هکینن
        یا سال 2003 که تا آخرین مسابقه مونتویا و کیمی شانس داشتن این رقابت نزدیک نیست

        بماند که شوماخر سال 97 با ماشین به وضوح ضعیفتر نسبت به ویلیامز تا آخرین مسابقه مدعی بود
        یا سال 98 که بخاطر تصادف دیوید کولتارد و پنچری تو سوزوکا عملا دوتا برد از دستش رفت
        یا سال 2006 با دوتا انجین فیلیر تو دو مسابقه آخر (تو ریس سوزوکا و Q3 برزیل)

      • محمد

        1

        0

        ببین وقتی تورو ولف ۳۰ درصد از سهام ویلیامز رو داره مثل این میتونه که ۳ سال مسابقه داده با مرسدس

      • Fastboy 44

        2

        1

        سعید جان میتونی بری یکم بالاتر ببینی که کی کامنتش بوی تنفر میده!
        اگه قرار باشه اینجور حساب کنیم پس ریکیاردو از وتل بهتره چون شکستش داده
        کویاتم ریکیاردو رو شکست داده پس کویات بهتره!
        نیکو رزبرگ قطعا یکی از رانندگان خوبه و به شدت بهتر از مارک وبر هست همتیمی 200

      • Fastboy 44

        1

        1

        داشتم میگفتم!
        همتیمی 2008 وتل رو که بیخیالش
        اولین همتیمی درست حسابی وتل رو دیدیم تو 2014 که دیدیم چه اتفاقی براشون افتاد!
        شکست دادن کیمی هم موقعی که نه توان و نه هیجان رقابت رو نداره(خودشم گفته It is a hobby for me!)
        و در ضمن رقابت 2014 و 2016 کم نزدیک بود?!
        2017 و 2018 چی?!
        رقابت از فصل 2008 نزدیک تر تو تاریخ فرمول یک نداریم اصلا!
        فقط سال های 2019 و 2020 و کمی هم 2015 لوییس یکم با خیال راحت تر قهرمان شد!
        بقیه میتونن قضاوت کنن که رقابت های کی نزدیک تر بوده!
        وقتی همتیمیت هم بهت فشار بیاره رقابت قهرمانی خیلی سخت تره! چون شرایط تقریبا (نگیم 100 درصد) برابره!(البته ازنظر من!)
        لوییس اینو تو 2014 و 2016 و همچنین کمی تو 2012 تجربه کرده
        موفق باشید!

      • ERMIYA

        5

        1

        شما دو سال تحقیر رزبرگ و در نظر نمیگیرید اونوقت سال 2016 رو یادتون مونده فقط؟
        اگه لوییز تو بهترین ماشین گرید هستش فقط یه خاطر ریسک و دور اندیش بودنش بوده همونطور ک فتل اومد فراری تا قهرمانی هاش رو بیشتر کنه…
        بعضی از دوستان ک میگن بوتاس رقیب ضعیفی واسه همیلتون هست باید برید مطالبی ک چند روز پیش اقای صالحی در مورد راننده های دوم تیم ها رو بیان کردن رو مطالعه کنید.

      • Saeed

        1

        4

        رقابت از سال 2008 نزدیکتر نداریم؟!؟!؟!؟!

        پس سال 2010 (با چهار راننده مدعی تا ریس آخر) و 2012 پشم بودن؟!
        بماند که همون 2008 هم تو ریس آخر فتل روکی با تورو روسو داشت قهرمانی رو از همیلتون میگرفت که تیمو گلوک…

        درباره کیمی هم با احترام حتی یک ذره هم باهات موافق نیستم… ممکنه کیمی نسبت به رقابت ی شخصیت بی تفاوت و فان داشته باشه
        ولی هیچ ورزشکار حرفه ای هیچوقت و به هیچ عنوان بدون صد درصد انگیزه ش جایی تو ورزش حرفه ای نداره… خصوصا تو تیمی در حد و اندازه های فراری

    • David Kame

      2

      7

      اینا رو تو خواب دیدی منطق بعضیها خیلی عجیبه داستانو هرجوری خیالاتشون میخواد می بافن نتونست جنسن و نیکو رو شکست بده چون نتونست دیگه روضه خونی نداره
      در ضمن لوئیز هیچ وقت آلونسو رو شکست نداد بلکه لوئیز و مکلارن به بدترین وجه تحقیر شدن، آلونسو موقعی که تو فراری بود تو دوران اوجش بود متاسفانه ماشین برابری نداشت

      • Fastboy 44

        4

        1

        بله هیچ توجیهی در شکست لوییس وجود نداره ولی برای بعضی راننده ها انواع و اقسام بهانه جور میشه که اگه خود اون راننده بفهمه همون موقع از فرمول یک خداحافظی میکنه!!!!
        چطور لوییس به بدترین سکل تحقیر شدن?!?!
        نکنه میخوای ماشین و تیم ردبول رو تو سال های 2010 الی 2013 با ردبول و فراری مقایسه کنی?!

      • ALEX-ALBON

        2

        7

        بیژن در مورد جنگ روانی مطمعنی؟ 2016 که زیر دستای نیکو رزبرگ خرد شد؟! یا 2016 رو ندیدی؟ پس یک بازنگری داشته باشین.به 2016 تا متوجه بشین.

      • Fastboy 44

        6

        1

        ببین جناب
        اگه شکست خوردن با 5 امتیاز میشه خرد شدن
        پس راننده های موردعلاقه شما که نباید چیزی ازشون باقی مونده باشه!

      • ERMIYA

        3

        1

        ن عزیز شما تو توهم تشریف دارید و فقط چیزایی ک خودتون میخاید رو میبینید و بیان میکنید.همون رز برگ دو سال پشت هم با اختلاف امتیازی بالا شکست خورد حالا سال سومم با 5 امتیاز پیروز شد دلیل نمیشه حرف شما درست باشه.
        همیلتون تو اولین مسابقه فرمول 1 سکو گرفت اونوقت شما میگید راننده نیست منطقم خوب چیزیه

    • get f... up SEB

      3

      5

      بابا بیخیال دیگه شما خیلی دیگه ارهههه
      لویس 2008 تا 2014 کجا بود با یکی از بهترین ماشینای گرید. از 2014 هم ماشینش چنان اختلافی با بقیه داره به جز 17 و 18 اونم ماشین فراری توی هر دوسال یه نیم فصل خوب بود که فتل جلوتر از همیلتون بود
      خدایی چه فکری میکنین ملت هیچی ندیدن فقط شما مسابقاتو دیدین لویس خوبه ولی باور کنید باخیلیا توی گرید همسطحه. قبول کنید اون ماشین و تیمه مرسدسه که اسطوره اس

      • ....

        0

        1

        ما میگیم شوماخر هم تیمی درست حسابی نداشته اما دوستان دارن رقیب قهرمانیشو نام می‌برن…
        راسل حتی با لطیفی و کوبیکای یک دست نتونسته همه ریس ها رو بالاتر تموم کنه
        بعد این میگه تو رقابت به لوییس قهرمانه…
        لوییس با پنج امتیاز اختلاف خرد میشه
        اما نیکو تو سه سال سالمه اگه اینطور باشه الان از آلبون فقط کروموزوم هاش باقی مونده!
        اگه ماشین مرسدس اسطوره باشه و لوییس هیچی پس شک نکن این مورد درباره فتل هم صدق می‌کنه با این تفاوت که لوییس بدون مرسدس قهرمانی جهان داره اما فتل…

  6. seb5

    0

    0

    خب یکم بهتر کار کن تا خسته نشه

  7. Majid

    8

    2

    مبارزه با قهرمان جهان و انتشار زیاد و چشم هجده نفر راننده دیگه به صندلیت که حق خودشون بدونند و خیلی ها خارج از مسابقه، ذهن رو نابود می کنه. وقتی مکس در بدترین مسابقه به به و چه چه بشه و والتری مسابقه رو ببره نهایت یه تیتر میزنن در روز بد لوییس، والتری برد، هرکسی باشه نابود میشه.

  8. E46-M3

    2

    7

    بوتاس نباید ناراحت بشه،چون از اون روز اول که اومد مرسدس میدونست که باید دور قهرمانی را خط بکشه و وظیفش حمایت از لوئیس برای قهرمانیه،اگه خودشم میخواست هم نمیزاشتنش قهرمان بشه

    • --AmirAli--

      1

      0

      خب این خیلی بده
      خودمو میزارم جاش احساس تحقیر می‌کنم
      احساس می‌کنم به شخصیت یه راننده توهین میشه…
      یعنی استخدام شدن برای دومی…

  9. ERMIYA

    0

    0

    دوستان پخش زنده تمرینارو کجا میبینید؟

  10. ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

    4

    1

    سلام بچه ها!
    این سخن از سباستین فتل بوده؟ من اینو یجا خوندم:Lewis Hamilton is the greatest driver of our era

  11. امید نورمحمدی

    0

    0

    بوتاس :”اتفاقات زیادی ممکن است در [این] ورزش رخ دهد. گاهی اوقات شانس است، گاهی اوقات هم کاری که خودتان انجام می‌دهید یا ماشین انجام می‌دهد.”
    یا ماشین انجام میدهد! اینو دیگه من نگفتم!
    در این 4 سال دو سالش که در فصول 2017 و 2018 اصلا توی کورس نبود و سب برای قهرمانی میجنگید. البته بنظر شخصی من عملکرد بوتاس در فصل 2017 خیلی امیدوارکننده بود و نمیدونم چه اتفاقی افتاد که فصل به فصل بدتر شد. بدشانسی یک مسابقه یا نهایتا یک فصل. نمیشه کسی 4 فصل بدشانس باشه! مگر اینکه اتفاقاتی خارج از دید افتاده باشه و بدشانسی از اون نظر باشه!
    در مجموع ارزش بوتاس برای مرسدس و همیلتون خیلی بیشتر از چیزیه که بچشم میاد. نقش بوتاس در قهرمانیها و بردهای مرسدس و همیلتون چیزی در حد خود لوییسه. تصور اینکه کسی غیراز بوتاس روی اون صندلی مینشست و آرامش حاکم بر تیم مرسدس بهم نمیخورد خیلی خیلی سخته…