فرمول یک ایران سباستین فتل گفته است که مدیر پیشین فرمول یک، برنی اکلستون به بسته شدن قراردادش با تیم فرمول یک استون مارتین نقش داشته است.

شاید گرندپری فرمول یک ترکیه 2020 برای سباستین فتل و فراری با سکو به پایان رسیده باشد اما در کل این بدترین فصل فتل در فراری بود. او در جدول قهرمانی رانندگان در جایگاه سیزدهم قرار دارد.

اما پیوستن چهار دوره قهرمان جهان به تیم فرمول یک استون مارتین می‌تواند فرصت دوباره‌ای برای برگشتن به رقابت باشد.

اخیرا برنی اکلستون در مصاحبه‌ای گفته بود که به عنوان یک دوست در مذاکرات قرارداد سباستین با استون مارتین به او کمک کرده است:

من واقعا به صاحب تیم، لارنس استرول فشار آوردم که سباستین را جذب کند.

در کنار اکلستون، گرهارد برگر هم اعلام کرده بود که در مورد قرارداد سباستین با این راننده صحبت کرده است و سباستین فتل به او گفته بود که در کنار فرمول یک به شرکت در مسابقات DTM هم علاقه دارد.

حالا سباستین فتل تایید کرده است که در طول بسته شدن قرارداد او با تیم فرمول یک استون مارتین با هر دو شخص صحبت کرده بود:

این درست است که من با هر دو آن‌ها صحبت کرده‌ام و در کنارش با چندین نفر دیگر هم مشورت کرده‌ام.

برخی به عنوان دوست و برخی دیگر برای مشورت کردن. برنی در این مورد از من کمیسیون نگرفت! فکر می‌کنم او دوست ندارد از من پول بگیرد.

سباستین فتل در مورد احتمال شرکت در رقابت‌های DTM هم گفت:

قبلا این ممکن بود اما حالا دیگر چنین شرایطی وجود ندارد.

من به آن علاقه‌مند بودم اما زمانی که تقویم به 23 رقابت در فصل برسد، پیدا کردن فرصت برای آن سخت می‌شود. خیلی ممکن به نظر نمی‌رسد.

فتل دیگر علاقه‌ای به فراری ندارد

از فصل 2020 فرمول یک تنها سه رقابت دیگر باقی مانده است. مشخصا این فصل بهترین فصلی نبود که فتل با فراری تجربه کرد:

رقابت امسال بسیار سخت بود و من حتی به توانایی‌های خودم شک کرده بودم.

من این فصل دستاوردی نداشتم و ارتباطم با تیم در راحت‌ترین سطحش نبود.

علاقه من [به تیم] تمام شده است؛ اما هنوز انگیزه دارم.

 

191 دیدگاه

  1. RADU

    4

    1

    اون تیکه اش یعنی چی ؟
    علاقه من به تیم تمام شده
    یعنی کار من با فراری تمام شده یا
    دیگه علاقه ای به تیم فراری ندارم

    • iman88

      12

      0

      “The love affair is over, but I am still motivated”
      به عبارتی میگه علاقه ای که بین ما بوده تموم شده.چیزی که این وسط بوده ،نه لزوما از سمت سب.

      • THE MINDBLOWER

        7

        0

        دقیقا ایمان جان.
        love affair رو درباره روابط دوطرفه بکار میبرن نه عشق یک طرفه؛ درکل خاسته بگه طلاق گرفتیم و الان واسه هم مثل ex و… هستیم. نه اینکه بخاد بگه من واسه تیم تلاش نمیکنم یا چیز دیگه‌ای.

      • iman88

        5

        0

        منتظر بودم بیای درستش کنی نیما.
        نمیدونم برا چی انقدر سوال برانگیز ترجمه شده؟
        “علاقه من به تیم تمام شده است”!

  2. BAHRAM

    8

    12

    برنی اکلستون رفاقت رو در حق فتل تمام کرده
    بیش از ۸ میلیارد دلار ثروت داره ولی بخاطر اینکه دوستش تیم داشته باشه رفته و از لارنس استرول خواهش کرده که با سب قرارداد ببنده

    • REZA.M

      16

      12

      بله
      البته تاد و پسرش نیکلاس هم رفاقت رو در حق لکلرک تمام کردن
      فراری رو مجبور کردن تا 2025 با لکلرک قرارداد ببنده و به همین دلیل فراری با فتل قرارداد نبست.

      • iman

        14

        9

        آخه وقتی عملکرد لکلرک بهتر بوده چرا باید اون دستمزد کلان رو به وتل بدن که راننده دوم باشه،لکلرک اولین فصل حضورش وتل رو شکست داد و امسال هم که با این فاصله زیاد شکستش داده،من متوجه این عبارت تاد پدر و پسر و روح القدس که از سمت کاربرای این سایت استفاده میشه نمیشم.مسئله خیلی خیلی سادست،یک ورزشکار قراردادش با تیم به پایان رسیده و عملکرد مورد انتظار تیم رو نداشته و دستمزدش هم خیلی زیاد بوده و تیم تصمیم گرفته به همکاریش پایان بده.چرا درکش برای یه عده انقدر سخته؟

      • THE MINDBLOWER

        7

        6

        لکرک تو دوفصل توی جفتشون سب رو شکست داده؛ من کاری به افت سب ندارم که اون سب همیشگی نیست و … اینا.
        چرا تیم نباید باهاش طولانی ببنده؟؟؟ شما ردبول و مرسدس رو ببین که جفتشون دوتا الفا خوب دارن، فراری هم باید به چنگ و دندون شارل و نگه میداشت که اینکارو کرد و تازه کارلوس رو هم اضافه کرد. بنظرم حداقل واسه ۴ یا ۵ سال لاین‌اپ عالی‌ای دارن.
        ربطی به تاد پسر و پدر و مافیا و دکتر شهر و… نداره.

    • Ali n

      7

      11

      برنی اکلستون در دوران ریاستش هم از فتل حمایت می کرد و به نظرم درست نیست که ریاست فرمول یک از تیم یا راننده ای جانب داری کنه چون ایجاد شک و گمان می کنه.

      • THE MINDBLOWER

        7

        1

        حمایت منطورت اینه که بگه طرفدارشه یا چیز دیگه‌ای؟؟؟(جمله کاملا پرسشیه و با لحن منفی نخونش)

      • Ahmad VETTEL

        10

        2

        علی جان در دوران ریاست اکلستون خیلیا قهرمان شدن پس هیچکس شک و شبهه ای نخواهد داشت چون اونوقت سال ها از تاریخ فرمول یک زیر سوال میره

      • ....kh:n....

        6

        1

        چن سال دیگه همین بلاها را سر لکلرک در میارن

      • Ali n

        4

        1

        The mindblower منظور هواداری بود نه اینکه مثلن مستقیماً حمایت کنه و بگه من دوست دارم سب پیروز و قهرمان باشه و … ولی همین هم نباید در این سطح رقابتی قهرمانی جهان انجام بشه . مثال فوتبالیش یادمه سپ بلاتر یه سال تو یه برنامه رونالدو رو مسخره و از مسی حمایت کرد که خوب تبعات بدی داشت و حتی خیلی ها توپ طلاهای مسی رو زیر سوال بردن چون رئیس فیفا حامی مسی بود یا حمایت پلاتینی از بارسلون و شائبه داوری به نفع بارسلون تو نیمه نهایی 2009

        پ.ن: منظورم نیست که موفقیت های فرمول یک سب به خاطر رفاقت با برنی اکلستون هست سوتفاهم نشه ولی کار درستی نبود که ایشون آشکارا تو اوج رقابت ها از سب حمایت می کرد.

      • THE MINDBLOWER

        3

        0

        علی جان مرسی بابت پاسخت.
        یادمه قبل ریس ترکیه ۲۰۱۱ بود که داشت از سب حسابی تعریف میکرد و داییم(که داشتم باهاش میدیدم) حتی صداش در اومد که چه خبره که این اینجوری میگه، من حتی با حمایتاش هم از سب خاطره دارم

      • Mahmood.ghaedi

        0

        0

        Ali n
        اینکه ی نفر نظرش بده بگه طرفداره کسی هست بنظر من اشکالی نداره
        و ی نکته دوست عزیز توپ طلا هیچ ربطی ب فیفا نداره مجله فرانس فوتبال این توپ طلا میده

  3. mohsen.p

    19

    5

    “برنی در این مورد از من کمیسیون نگرفت”
    از معدود آلمانیای شوخ طبعه این سب دوست داشتنی … البته این فصل براش خوب نبود ولی کلی چیز یاد گرفت ، از دست به آچار شدن و تعیین استراتژی واسه خودش تا حدی رسید که فک کنم برا پیت اگه خودش پیاده میشد لاستیک عوض میکرد کسی از تیم فراری مخالفت نمیکرد!

  4. MERC

    8

    10

    فکر اینکه این قضیه چقدر واسه پرز دردناکه قابل تصور نیس
    اینکه نهایت توانتو واسه تیم بزاری و بهترین فصلتو بگذرونی ولی پشت پرده یه عده پولدار بخاطر روابط شخصیشون راحت کنارت بزنن, انگار اصلا وجود نداشتی
    امیدوارم فتل از فصل آینده رانندگیشو جدی بگیره و قدر اون صندلی رو بدونه

      • MERC

        2

        9

        منظورت از شرایط مشابه چیه؟ یعنی پرز توی روزای سخت و نا امید کننده از تیمش دل میکند و دنبال گزینه های دیگه و راه فرار میبود؟ و دیگه اونقدرا هم انرژی واسه نتیجه گرفتن نمیزاشت؟
        یا منظورت اینه که اگه گزینه بهتری سراغش میومد مشخص میشد که اونم وفادار نیست و بخاطر منافع شخصیش رانندگی میکنه؟

      • iman88

        17

        1

        MERC
        تو قرارداد پرز بندی بود که میگفت درصورت داشتن پیشنهاد از تیمهای برتر پرز میتونه از تیم جدا شه.این امتیازی نیست که تیم همینطوری به پرز داده باشه بلکه یکی از شروطیه که پرز برای تیم گذاشته.
        و اگر این حق برای پرز محفوظه که هروقت خواست ریسینگ رو به مقصد یه تیم بهتر ترک کنه پس ریسینگ هم این حقو داره که درصورت پیدا کردن یه راننده بهتر پرز رو کنار بذاره.
        انرژی گذاشتن برای تیمم چیزیه که چه از نظر حرفه ای و چه عرفا و اخلاقا،یه راننده تا روزی که قرارداد داره باید بهش پایبند باشه.نمیدونم این چه طرز فکری چند وقته راه افتاده که راننده ای که داره از تیم میره حق داره تعهد کمتری به تیمش داشته باشه!

      • MERC

        3

        3

        اینکه قانونی هستش دلیل بر این نمیشه که اخلاقی باشه, اونم وقتی که تیم بهش گفته که دنبال تیم دیگه ای نگرد, سال بعد با خودمونی, بعد یهو خبرش درمیاد و شانس صندلی پیدا کردن پرز رو اینقدر کم میکنن مخصوصا الان که پرز توی اوجش هست, فک کنم اینقدر رو این تیم به پرز بدهکار هست که حداقل به موقع بهش خبر بدن که نمیخوان تمدید کنن.
        ولی طبق این مطلب میشه این نتیجه رو گرفت که قصد تیم تمدید بوده ولی عوامل خارجی فشار آوردن و این صندلی رو ازش گرفتن
        به نظرت این رسمشه؟ حالا اگه هر راننده و تیم دیگه ای بود, شاید زیاد مهم نبود, ولی این تیم به پرز بیشتر از اینا مدیونه

      • iman88

        8

        1

        نه دوست عزیز اخلاقا درست نیست.شکل کار اصلا درست نیست.اما فکر میکنم تردید سب باعث شد که تیم چکورو تو اب نمک بخوابونه.(هرچند که تا جایی که یادم میاد صندلی هم براش موجود نبود)
        اما در کل صحبت من اینه که اینجا دنیای بیرحمیه و هرکس فکر منافع خودشه.اون کمکی که چکو به تیم کرد صندلی خودشو تضمین کرد.جوری که اوکون با وجود داشتن لیاقت یک فصل بدون صندلی موند اما چکو جایگاهشو تو تیم حفظ کرد.الان اون اتفاق برای خود پرز افتاد.این چرخه ایه که تمام کسایی که تو ف1 هستن مدام دارن توش میوفتن.
        اما بازم میگم شکل کار هم برای سب هم برای چکو اصلا جالب نبود.

      • MERC

        2

        0

        انتقاد من هم به شکل انجام این انتقال هستش نه به خود این جابجایی, من هم بودم مطمئنا فتل رو به پرز ترجیح میدادم

    • Mekaeel

      9

      7

      دوست عزیز به نظرت اگه پرز با پیشنهاد فراری مرسدس و یا ردبول مواجه میشد توی ریسینگ پوینت میموند؟
      همه به دنبال بهترین چیز برای خودشون هستن و جذب فتل برای استون کلی طرفدار و اسپانسر به ارمغان میاره و داشتن یه قهرمان جهان در تیم کم نیست

      • Ali n

        6

        3

        Mekaeel حکایت دوستان فتل فن اینه که “لالایی بلدن ولی خوابشون نمیبره” خوب شما خودت می گی “همه به دنبال بهترین چیز برای خودشون هستن” خوب حالا با استناد به این جمله نمیشه این حق رو به فراری داد که اونم بهترین چیز رو برای خودش خواسته و به جای تمدید با راننده ای که هزینه بالایی داره و کمی هم سنش بالا رفته ولی به هردلیل تو رقابت قهرمانی نیست رفته دنبال راننده جوون تر با حقوق کمتر و … خوب پس دیگه دلیل گلایه از بینوتو و فراری و اینکه تازگی ها بعضی هم عادت دارن بگن فراری به عمد ماشین فتل رو ضعیف کرده رو درک نمی کنم.
        اگر شما کار فراری با فتل رو ناپسند میدونی کار ریسینگ پوینت با پرز هم ناپسند هست و اگه کار ریسینگ پوینت رو با دلیلی که آوردی توجیه می کنی کار فراری هم قابل توجیه است.

      • Mekaeel

        1

        3

        علی جان من که نگفتم فراری حق نداره با فتل تمدید نکنه اتفاقا به نظرم پایان این همکاری به نفع هر دو طرفه و در ضمن نه کار فراری درست بود ونه ریسینگ پوینت
        مشکل من اینه که توی نظرات پایین تر نوشتم اگه حوصله داشتید برید بخونید

  5. siamak

    11

    14

    قابل توجه برخی فرهیختگان !
    مث اینکه فقط تاد پسر و پدر دستشون در کار نیست ، برنی هم خوب دکانداری میکنه و شتیل میگیره . یکی از شگردهای جذب مشتریش هم اینه که معامله اولو رایگان انجام میده که مشتری پاسوز بشه و دفعه دیگه به بنگاه دیگه مراجعه نکنه ! :)) …….. گذشت زمان چه حقایقی رو که برملا نمیکنه ؟!….

    • Mekaeel

      13

      10

      شما که از فتل خوشت نمیاد چرا زیر همه پست ها در موردش کامنت میزارید؟
      در ضمن گذشت زمان چیز های دیگه ای هم برای برملا کردن داره فقط باید منتظر موند

      • siamak

        10

        9

        میکائیل جان .
        شما در پزیشنی نیستید که راجع به کامنت گذاشتن من سوآل کنید . من در مورد هرکسی دلم بخاد کامنت میگذارم . مگه باید از شما اجازه بگیرم سالار ؟

      • Mekaeel

        9

        8

        سالار محترم اجازه گرفتن لازم نیست و به کامنت هاتون ادامه بدید
        موفق باشید

      • Mekaeel

        9

        8

        در ضمن شما هم در جایگاهی نیستید که در مورد فتل اظهار نظر کنید

      • Mohammad44

        11

        6

        میکاییل ایشون به عنوان یه انسان می تونه درباره ی اون چه که می خواد نظر بده مگه اینکه در امور شخصی دیگران نظر بده که جالب نیست کاری که دقیقا تو انجامش دادی و ایشون نکرد و صرفا درباره ی قهرمان چهار باره ی جهان که ۵ سال تو تیم محبوبش بود نظرش رو گفت و منم میگم نه تو و نه من و نه هیچ کس دیگه نمی تونه درباره ی کامنت گذاشتن ایشون یا هر کس دیگه تعیین تکلیف کنه صرفا می تونیم باهاش مخالف یا موافق باشیم و یا جواب فرد مقابل رو بدیم نه اینکه وکیلش باشیم که کجا کامنت میداره اون فرد!!!!
        در ضمن اگه اینطور باشه هیچکس در جایگاهی نیست که درباره ی سب و لوییس نظر بده!!!!!

      • siamak

        8

        9

        شما و همفکران و قائد اعظم و تئوریسین بزرگتانهم افرادی نیستید که مجاز باشید از موی مجعد بینوتو گرفته تا هیکل چاق و اضافه وزن مکانیکهای گاراژ فراری … تا فرم چهره لکلرک اظهار نظر کنید !
        مشکل اینجاست که شما نمیخواهید خود را با شرایط آپدیت کنید و هنوز مثل قبل سعی در تمامیت خواهی و نفس کش طلبیدن دارید و کوشش میکنید چون قبل جو سایت در قرق افکار خودتان باشد و کسی به موجود قدیس و مقدسی که ساخته پرداخته ذهنیت شماست نزدیک نشود . این یعنی دیکتاتوری و ایجاد جو خفقان !
        دوران این طرز فکر گذشته ، مدتهاست آپدیت فکری در اینمورد ریلیز شده و قابل دریافت و نصب است !

      • Farid

        7

        10

        mekaeel دوست عزیز دو سه تا کاریر هستن که نمیدونم چه علاقه ای دارن زیر خبرهای وتل بیان و اظهار فضل کنن !! در حالی که ازش متنفرن … خدایی من اصلا کامنت اینا رو نمیخونم و نرسیده رد میشم ازشون … پیشنهاد میکنم جنابعالیو سایر دوستان سب فن هم همینکارو بکنید و بیخود با یه سری مهملات اعصاب خودتونو خورد نکنید … جواب این کامنتا رو اصلا نباید داد و به کل باید نادیدشون گرفت

      • Mekaeel

        5

        10

        محمدجان من که نگفتم کامنت نزارن ولی این که زیر هر پستی مشغول تیکه انداختن به فتل باشه یه نفر میره روی اعصاب هواداری فتل

      • Mekaeel

        5

        8

        فرید منم سعی میکنم این کار رو انجام بدم ولی بعضی اوقات نمیشه

      • siamak

        8

        8

        فرید ، سعی کن ادب رو در نوشتارت رعایت کنی . یعنی وظیفه داری اینکار رو بکنی .وقتی از کلمه مهملات استفاده میکنی ، خودبخود این اجازه رو به مخاطبت میدی که متقابلآ افاضات شما رو مزخرفات یا … خطاب کنه ، که البته شرط ادب و رعایت حرمت سایت و سایر کاربران تا ” جای ممکن ” این اجازه رو به بنده نمیده .
        با رعایت ادب شرایط رو طوری مهیا کنید که کماکان خدمتتون ارادت داشته باشم . … البته لطفا !؟…

      • amir salar 5

        10

        5

        siamak
        همونطور که فتل قدیس نیست فراری هم ساحت متبرکه مقدس نیست که کسی حق اظهار نظر علیه اش رو نداشته باشه همونطور که شما خودتون رو محق هرگونه تهمتی به فتل میدونین نمیشه از بقیه انتظار رفتار دیگه‌ای داشته باشین

    • Farid

      7

      9

      siamak داداش راجع به هر کی و هر کجا دوس داری کامنت بزار … ولی وقتی دم به ساعت زیر اخبار کسی که ازش خوشت نمیاد کامنت …* میزاری سوهان میکشی رو اعصاب طرفدارانش !!! فهمش خیلی ساده اس

      • siamak

        11

        9

        Farid داداش .
        اتفاقآ شما یکی از افراطیون هستید که تندترین حملات رو به فراری و دیگر راننده اش داشتید و دارید .
        چطور مرگ خوبه ، ولی برای همسایه ؟
        شاید فهمش برای من سخت باشه ! :))) …. آخه دوزاری من قدری کجه !
        حالا کی گفته که بنده از فتل خوشم نمیآد ؟ جناب میکائیل ؟ یا شما ؟
        البته قابل انکار نیست که با وجود کم کاری فتل در فصل جاری که یکی از نتایجش افت جایگاه تیمی فراری بود ، نباید هم براش تب کنم ! امسال فرای بجز ترکیه ، الباقی گرندپریها رو تک راننده مسابقه داد .

      • iman

        10

        3

        farid این چند نفر که شما میفرمایی فکر نکنم هیچ کدامشون نظر شخصی در مورد وتل داشته باشن و اگر کامنت میگذارن شما باید درک کنی که چون وتل راننده تحت استخدام تیم مورد علاقشون هست نظر میدن و هیچ کار عجیبی انجام نمیدن .این کار شما عجیبه که همچین احساس غیر متعارف و بی‌معنی نسبت به این مسئله دارید.شخصا از سه هفته دیگه که سب و فراری از هم جدا بشن دیگه هیچ نظر خاصی نسبت به ایشون نخواهم داشت و وتل هم برای من تبدیل میشه به یکی مثل هجده راننده دیگر گرید

      • amir salar 5

        7

        7

        siamak درست میفرمایید اونی که تو ریس دوم اتریش هم زد به هم تیمی و باعث ریتایر شدن هردو ماشین احتمالا فتل بود نه اون تک راننده
        اونی که تو مجارستان و اسپانیا هم به تنهایی برای تیم امتیاز گرفت اون تک راننده بود نه فتل پس نتیجه میگیریم فتل کم کاری کرده و اصلا اعتبار خودش هم براش مهم نبوده که تلاش کنه نتیجه بهتری بگیره!!

      • siamak

        7

        8

        Amir salar 5
        شیرینکاری برزیل 2019 که باعث شد جایگاه سوم رانندگان از لکلرک گرفته بشه رو بهتون یادآوری میکنم . تامام .

      • amir salar 5

        8

        6

        siamak
        شیرین کاری مونزا 2020 رو بهتون یادآوری میکنم که تو پبچ پارابولیکا جناب لکلرک تک خال فرمولا وان تشریف بردن تو دیوار و کلی امتیاز برای جایگاه سوم تیمی فراری رو از دست دادند
        🙌

      • BAHRAM

        6

        7

        Farid
        دو سه ساله که شما فتل فنا به همین شکل اعصاب ما فراری فن هارو داغون کردید الان وقت جبرانه تا یادبگیرید درمورد تیم مورد علاقه دیگران درست نظر بدید

      • siamak

        6

        7

        جدول امتیازات رانندگان واضخه . نیازی به تفسیر نداره .

      • RADU

        7

        9

        پس طبق گفته شما :
        بوتاس داره کم کاری میکنه با اون غول مرسدس دومه
        آلبون هم داره کم کاری میکنه
        استرول هم داره کم کاری میکنه
        راسل هم که تا حالا امتیاز نگرفته قطعا کم کاری کرده
        لطیفی که همش لپ میشه کم کاری کرده
        دیگه سرتون رو درد نیارم فقط لکرک و همیلتون دارن خوب کار میکنن

      • BAHRAM

        5

        6

        Radu
        پای رانندهای دیگه رو نکش وسط درمورد راننده محبوب خودت صحبت کن وضعیت رانندهای دیگه عملکرد فتل رو توجیه نمیکنه

    • Mahmoud

      10

      6

      آقای سیامک اگه اینجوریه که بله منم درمورد هرکی دلم بخواد کامنت میزارم و کلی توهین و مسخره کردن و ضعیف جلوه دادن اون راننده میکنم و شما هم حق نداری بهت بر بخوره. و اینکه خیلی ها میان و راجب فتل نظرات توهین آمیز میدن و اونو ضعیف میشمارن پس منم باید برم زیر پست اونا کلی توهین کنم؟؟ ولی من هیچوقت این کارو نکردم و نمیکنم. پس این حرف شما که میگی فلانی ها میان و کلی چیز به فراری میگن اصلا قانع کننده نیست!

      • siamak

        6

        10

        در کل کامنتهای من کوچکترین واژه توهین آمیزی نیست . اگر هست صراحتآ و مشخصآ بهش اشاره کنید . درست به عکس نوشتار کاپیتان فرید که بعلت دیدن اولین انتقاد مودبانه از فتل دچار بهمریختگی شدند و در کامنت خودشون ” فرمایشات ! ” بنده رو “مهملات ! ” خواندند که البته تذکر و هشدار لازم رو در پست جوابیه خدمتشون تقدیم شد ! 🙂
        نکنه منظور شما از توهین نزدیک شدن به ” بت اعظم ” و اظهار نظر بدون تعریف و تمجید از اوست ؟!

      • RADU

        8

        6

        سیامک عزیز حتما باید ناسزا و دشنام تو متن باشه تا بفهمیم یه متن فقط در جهت کوبیدن یه نفر و توهین به شعور و شخصیت راننده و طرفداراشه

      • Mahmoud

        9

        7

        متاسفانه شما مثل اینکه دنبال جنجال آفرینی هستید. شما فکر کردید که توهین یعنی یه کلمه خاص که من به اون میگم فحش. شما وقتی فتل رو ضعیف میشماری و کلمات مسخره آمیزی که فتل رو یه راننده ی بی ارزش نشون میده که با پادرمیانی اکلستون اومده استون مارتین این اسمش دقیقا چی هست؟؟
        مثل اینه که من بگم همیلتون هیچی نیست و فقط ماشینشه که به هیچ عنوان چنین اعتقادی ندارم و فقط به عنوان مثال گفتم.
        مثل اینکه شما خودتون متوجه حرفاتون نیستید مگرنه الکی اینهمه جنجال پشت کامنت شما اتفاق نمی افتاد.
        به هرحال من ادامه این بحث رو به صلاح نمیدونم و امیدوارم که دیگه به جنجال هاتون خاتمه بدید. ممنون.

      • siamak

        5

        8

        Mahmoud جان
        در رابطه با فرمایشاتتون فقط نظر شما دوست عزیز رو به کامنت عزیزمان REZA M جلب میکنم . والسلام ، ختم کلام !

      • amir salar 5

        4

        4

        آقا سیامک عزیز شما کامنت Bahram بالاتر از Reza.m رو ببینید
        شروع کننده اون بحث Bahram بود و Reza.m هم جوابش رو داد

      • Mahmoud

        4

        6

        نمیخواستم این کامنت رو بزارم ولی شما ببین رضا درجواب چه کامنتی اون متن رو نوشته!
        هرچند اون اشتباه کرده و این دلیل نمیشه شما چنین کامنتی بزاری و اصلا توجیه خوبی نیست.

      • BAHRAM

        4

        2

        Mahmoud
        مگه من دروغ گفتم؟ یک مطلب کاملا واضح رو بیان کردم من چیکار کنم که شما تحمل نظرات و دیدگاه دیگران رو ندارید؟ خب مجبور نیستید اینجا حضور داشته باشید و تمام کامنتهارو دونه دونه بخونید
        از حدودا شش ماه پیش همین اقای reza.m ادعاهای بی پایه و اساس مثل دخالت خانواده تاد در فراری یا متفاوت بودن ماشین دوتا راننده رو مطرح کرده و زیر هر پستی که در مورد فتل و فراری بوده از این دست کامنتها گذاشته ،نه فقط اون اقا بلکه همه شما همینطور بودین حالا یه گوشه از این رفتار رو ما جبران کردیم
        در کل تا احترام متقابل رو رعایت نکنید وضعیت همینه

    • Mehryar Salehi

      9

      7

      Siamak، ای بابا ول کن پدر جان! ظاهرا بعضی از دوستان احساس میکنن به واسطه اینکه تعدادشون بیشتره، میتونن هر صفت و داستان ساختگی رو به فراری ببندن ولی اگر یک دهمش درباره سب بشنون میشه بد و خطا و بی ادبی و توهین و حتی در بعضی موارد “نباید تایید بشه”! خدارو شکر کسی اینجا سب رو احمق خطاب نکرده، چیزی که به وفور درباره تیم فراری بکار رفته…خدارو شکر کسی سب رو خرابکار خطاب نکرده، چیزی که هفته ایی دهها بار دوستان درباره فراری میگن! و البته خیلی خوبه که تابحال ندیدم یک فراری فن بیاد درخواست کنه توهماتی که درباره تیم مورد علاقه اش نوشته میشه رو تایید نکنن ! این فرق خوبیه بین این دو‌دسته.

      شما هم زیاد اهمیت نده…فراری که فاجعه شروع کرد، اما علت پرطرفدار بودنش رو با پیشرفتی که نیم فصل دوم داشته، به رخ کشیده.نشون داده تو بدترین شرایط هم توانایی برگردوندن ورق رو داره و این کار یک تیم بزرگه فقط…البته! نه تو تک ریس، طی یک پروسه مستمر…
      اما همچنان منتظریم دوتا ریس خوب پیاپی از قهرمان چهار دوره ببینیم تا بشه اسمش رو گذاشت “بازگشت” و نه صرفا یک اتفاق.

    • FJ

      4

      1

      خوب سیامک شما چرا ناراحتی اینا شیتیل گرفتن شما که دیگه از دست فتل راحت شدین چرا اینقدر دنبال میکنید کاراشو . شما بهتره دنبال این باشی ببینی حالا که فتل نیست مقصر جدید کیه که 15 ساله قهرمان نمیشید. به نظرم مرسدس گزینه خوبی برا تقصیرهارو گردنش انداختن ,لعنتی ها خیلی قوین نمیزارن یه بارم فراری قهرمان بشه نامردااااا

      • siamak

        3

        8

        آخه خیلی مصیبته که راننده ای با اونهمه یال و کوپال پشت سرش که مرتبآ از طرف شما و همفکرانتان مورد اشاره و افتخار قرار میگیره واسه استخدام در تیمی میان جدولی و قرار گرفتن در سایه پسر صاحب تیم ، لازم بشه به واسطه مراجعه کنه . اینکه میگن خدا آخر و عاقبت کسی رو بخیر کنه همینه !
        حالا ببینیم سال دیگه سلطان با Duplicate مرسدس چه گلی به سر خودش و طرفدارشو تیمش میزنه .
        ضمنآ مسائل فتل تا وقتی در فراریه برام قابل تعقیب و کنجکاویه ! بعد از جدائیش فقط در حد یک راننده غیر ، مثل لطیفی و گروژان و … در همین اندازه ممکنه اخبارش رو دنبال کنم ، چون دیگه برام اهمیتی نخواهد داشت .

      • FJ

        4

        3

        اولا که آقا سیامک راننده ما نیازی به تعریف ما نداره ,کارنامه پر افتخارش گویایی همه چیز هست.دوما فصل جدید شروع نشده که ببینیم استون میانه جدولیه یا بالا جدولی و اینکه فتل زیر سایه کسی هست یا نه .
        سوما ثابت نشده که فتل خودش واسطه فرستاده
        چهارما هر اتفاقی که بخواد با موتور مرسدس بیفته دیگه بدتر از گاری امسال فراری که نمخواد بشه که
        پنجما شما میتونی تا هر موقع که دلت میخواد به مسایل فتل بپردازی این اختیارش با خودته به ما ربطی نداره ولی وقتی کنایه بزنی به فتل, طرفداراش به تیم افسانه ایتون کنایه میزنن در مقابل (هرچند که توهین نباید باشه به هیچ وجه)
        ششما ما هم اخبار فراری رو بعدا که هیچ همین الانم دنبال نمیکنیم .هر چند که لکلرک راننده جالبیه به نظر من و امیدوارم قهرمان جهان بشه .هرچند که تو فراری بعیده این اتفاق بیفته و میبینم اون روزی رو که همین بلاهایی رو سر فتل آوردن سر اینم بیارن
        هفتما ما فتن فن ها میخواییم زیر پستهای فتل تو استون سریالی قربون صدقه بریم
        امیدوارم اونجا دیگه هواداران فراری دنبال مقصر برای پیت استاپهای کندشون و افتضاحات تیمشون نباشن

      • siamak

        2

        3

        نمیدونم این بزعم شما گاری فراری با تمام نقاط ضعفش چیه ، چه جذابیتی داره ، چه حکمتی درکارشه که 6-7 ماهه طرفداران و خود راننده محبوب مورد نظر بخاطر اخراج و عدم تمایل تیم به ادامه همکاری ، دارند برایش مرثیه سرائی و دسته سینه زنی راه میاندازند ؟
        خوشبختانه با اتمام فصل و انجام جابجائی سلطان ، خود بخود راه طرفداران این تیم هم از عده ای طرفدار نما ! جدا خواهد شد . شما هم با انجام این تغیر انشاالله روی همان بت اعظم و تیم جدید متمرکز باشید و ذهن منورتان را درگیر مسائل فراری نکنید تا رستگار شوید :))

      • FJ

        2

        3

        ما دیگه چند بار بگیم از اینکه فتل از فراری رفته خوشحالیم,
        بر عکس این شمایید که ول کن نیستید ,مگه تیم محبوبتون تو این شش سال به غیر از اینکه بهترین راننده دنیا رو نابود کرده کار دیگه ام کرده ما خبر نداریم
        چرا برای رفتن از خانه اشباح نارحت باشیم مگه چی رو داریم از دست میدیم .والا ما هیچ وقت درگیر فراری نبودیم که بخوایی حالا درگیرش دیگه نباشیم.
        بعدشم ما هم همینو میگییم خدارو شکر فصل داره تموم میشه و ما هم از دست طرفداران این تیم افسانه ای که هر سال شاهکار های جدیدی رو برای f1 به ارمغان میاره راحت میشیم .تیم افسانه ایتون ارزونی خودتون امیدواروم بعد 15 سال بتونید بالاخره از غار بیایید بیرونو و رستگار بشیید .
        تازه بر فرض محال اگر قهرمان بشید تازه به نصف تعداد قهرمانی های سب تو دوران حضورش تو f1 میرسید
        شمارو در غارتون با تیم افسانه ی اتون تنها میزارم
        موفق باشید

      • BAHRAM

        3

        4

        FJ
        ما که خوشحالی در شما ندیدیم تا بوده افسوس بوده و ناراحتی از عدم تمدید قرارداد فتل.
        گفتی فراری بهترین راننده دنیا رو خراب کرده. بهترین راننده؟ 😂😂 فتل جز چندتا مسابقه خوب و کلی اشتباه و اسپین، چیز دیگه ای ارائه نداده خیلی مشتاقم ببینم تو استون میتونه ازپس لنس استرول بربیاد یا نه ولی اگه شکست بخوره کامنتهاتون خوندنی خواهد بود

      • FJ

        2

        3

        آقا بهرام ما بارها گفتیم خوشحالیم ولی اینکه شما جوری دیگری برداشت میکنید دیگه کاریش نمیتونیم بکنیم .بعدم والا شما گیر دادید به فتل ولش نمیکنید اگه خوشحالید داره میره پس چرا دارید عقده هاتون
        رو روش خالی میکنید .چرا ضعف تیم افسانه ای تون رو میندازید گردن اون.
        بعدم موقعی که فراری با فتل قرارداد امضا کرد بهترین راننده دنیا بودبا چهار قهرمانی متوالی ،البته نمیدونم شما یادت میاد یا نه .الانشم تو ترکیه نشون داد که هنوز بهترینه در کنار لوییز ،مثل بعضی ها دور آخر نرفت پی زندگی خودش 🤣🤣🤣. بعدشم شما به جایی این که دنبال این باشی که ببینی فتل چی میشه برو نگران این باش یه وقت ساینز نیاد راننده تو بفرسته تو باقالی .هرچند که لکلرک برخلاف شما طرفداراش واقعا شخصیت دوست داشتنی داره .
        بعدم مگه فراری این هم سال تو غار بوده کامنتهای شما طرفداراش فکر میکنی خوندنی نبوده که دنبال کامنتهای آینده مایی ، شما که فقط بلدید همه چی رو بندازید گردن سب ،در بد ترین حالت کامنتهای ما میشه مثل شما تو این چند سال 😅😅😅😅
        موفق باشی با فراری افساااااااانه ای 😂😂😂

      • BAHRAM

        3

        3

        FJ
        اتفاقا کامنتهای شما دوستداران فتل موجوده اصلا نیازی به ماست مالی کردن نیست دقیقا از لحظه ای که فراری اعلام کرده دو طرف راهشون رو جدا کردن داستان سرایی و حملات فتل فنها هم شروع شده و تا همین الان اشک میریزن که ای کاش تمدید میکردن😂😂😂😂 دوما کجا ضعف تیم رو گردن فتل انداختیم؟ مسابقه انگلیس ۲۰۱۹ رو ببین که سوپر راننده شما چطوری مکس رو ناک‌اوت کرد 😁 یا اسپین مونزا و بحرین نه عزیز من مقصر این اتفاقات فقط و فقط خودشه و بس
        استاد عزیز اون سالی که فراری با فتل قرارداد امضا کرد، دنیل ریکاردو اسطوره شمارو چپ و راست کرده بود فراموش کردین؟ فتل از ردبول فرار کرد البته الانم توسط لکلرک تحقیر شده تا نشون بده درمقابل رانندهای جون و با استعداد اصلا شخص خاصی نیست
        حالا هم رفته استون ببینیم اونجا از پس لنس استرول برمیاد من که بعید میدونم 😂
        تنهارچیزی که از طرفداران فراری نمیبینی همین ماست مالی کردنه‌ ما برای ۲۰۲۰ و ۲۰۱۴ چه بهانه ای اوردیم؟ تیم ماشین بسیار ضعیفی داشته و همه میدونن. ما مثل شما نیستیم دوست عزیز

  6. Mekaeel

    10

    8

    خدا شاهده بعضی ها یه جوری کامنت برعلیه فتل میزارن آدم فکر میکنه دشمنی دیرینه وخانوادگی دارن!!
    این حجم از تخریب بی سابقست و واقعا نمیدونم چی بگم
    خیلی وقتا سعی میکنم سکوت کنم ولی جواب بعضی هارو نمیشه نداد
    ما هواداریمون هم مشکل داره، به جای تعریف و دنبال کردن راننده و تیم مورد علاقه خودمون فقط سعی میکنیم حریف رو تخریب کنیم،
    واقعا درک نمیکنم الان چرا هوادارای لکلرک و فراری فتل رو میکوبن و هوادارای فتل هم فراری و لکلرک رو، البته این مشکل بین هوادارای مکس و همیلتون هم وجود داره،

      • Mekaeel

        6

        3

        آقا عباس شاید شما این جوری نباشی ولی خیلی از هوادای همیلتون ضد مکس هستن و بر عکس

    • Senna

      5

      9

      فکر نکن مطمئن باش دشمنی دیرینه دارن !
      از این یکی دو سالی که چارلز اومده هم شروع نشده از 10 سال پیش شروع شده(2010-2013)
      چرا؟ چون راننده محبوبشون تو تیم محبوبشون مقابل سب شکست خورده. بعد هم برای توجیه میگن ماشین دامینیت بوده میگی باشه دو سال دامینیت بوده دوسال دیگه ای که تکلیف قهرمانی تا ریس آخر کشیده شده چی میزنن به کوچه علی چپ!!

  7. Ahmad VETTEL

    11

    3

    کامنتا رو که میخونم شک میکنم نکنه اینی که لارنس استرول باهاش قرارداد بسته پاستور مالدونادو باشه و استرولم اصلا هیچ تمایلی به جذب یه نفر که چهاربار قهرمان شده که به تبعش کلی اسپانسر به تیمش سرازیر خواهد شد نداشته و فقط واسه خاطر گل برنی این کارو کرده!

    • iman88

      8

      4

      کلا احمد جان یه سری افراد که یه کاره ای تو ف1 بودن( تو هر منصب و جایگاهی)و حالا یه مدته که از هسته اصلی خارج شدن،چندوقت یه بار ازین ژستا میان!حالا خدا میدونه نقش این بابا چقدر بوده؟حتی اگر مثلا یه قرار ملاقاتی گذاشته باشن یا واسطه یه تلفنم بوده باشن چنان گنده اش میکنن ،که ادم اگر ندونه میگه خدا خیرت بده،اگه نبودی سب چیکار میکرد!
      ولی خوشم اومد سب یه جوری گفت: “با چند نفر دیگه هم مشورت کردم”،که یعنی زیاد جدی نگیرید این بابا همچینم کار خاصی نکرده!

      • Ahmad VETTEL

        6

        2

        کاملا درست گفتی حالا اگر سب با استون مارتین قرارداد نمیبست و میرفت یه تیم دیگه اصلا این جور چیزا رو رسانه ای نمیکردن

      • Mahmoud

        4

        3

        به نظرم حضور برنی اکلستون صرفا رو قیمتو و آپشنای قرارداد تاثیر داشته نه روی اصل قرار داد که مثلا اگه نبود لارنس سمت سب نمیرفت.

  8. RADU

    4

    6

    الان 4 تا پست تقریبا فعال تو سایت هست
    پست هایی که مستقیم به فتل اشاره کرده یکیش 120 تا و یکیش در عرض چند ساعت 50 تا نظر گرفته
    پستی که غیرمستقیم به فتل اشاره کرده ( پست پرز و ردبول ) اونم فکر کنم 40 50 تا نظر گرفته
    و اما پست همیلتون با اینکه بیشتر مونده فکر کنم 20 تا نظر گرفته
    دلیلش چی میتونه باشه ؟ 😞

    • amir salar 5

      5

      6

      رادو جون برای من جای خوشحالی داره چون افرادی که از فتل خوششون نمیاد حتی صد برابر بیشتر از خود طرفدارای این آدم ذهنشون درگیر این آدم هست
      نمونه هاش تو ورزش های دیگه هم هست هرچی موفق تر و محبوب تر،بدخواه هم بیشتر

      • پویا اردلان

        0

        0

        ببخشید هرچی موفق تر ؟؟؟

        البته درسته هفت سال پیش را میگین .

        موفق تر 😅
        مفهــــــوم موفق را هم فهمــــــــیدیم.

  9. Mohammad44

    9

    6

    ببینید دوستان اینجا کسی نمی خواد راننده موردعلاقه ی شما رو به زیر بکشه و نخواهد هم توانست تا دنیا دنیا هست اون قهرمان ۴ باره ی جهانه ولی دلیل نمی شه یه جوی ایجاد کنید که سب بشه قدیس اعظمش
    سب هم انسانه و به هر دلیلی تو این مقطع عملکرد خوبی نداره همونطور که لوییس و مکس و شارل ریس های بد داشتن و تا یکی میاد ازش انتقاد کنه سریع بهش حمله می کنید و به تنفر متهمش می کنید که عقده داره نسبت به سب
    چه جو مضحکیه که راه انداختید و کسی نمی تونه درباره سب نظر بده؟ خدا شاهده یکی بیاد لوییس رو هیت کنه نهایتا یکی دو تا جواب دریافت می کنه تازه اون دوباره میاد جواب میده و ما ول می کنیم اما خدا نکنه یکی یه انتقاد از سب کنه ۵۰۰ نفر میان بهش جواب میدن و یه سریا هم توهین می کنن بهش با برچسب منطق گرایی و متهم کردن اون فرد به توهین
    یه نکته رو در نظر داشته باشین و اونم اینکه آقا سیامک بزرگ جمعه و جای پدر یا پدربزرگ ماست هر چند معتقدم با آدمها باید فارع از جایگاه و … صحبت کرد اما چون چند تا توهین مستقیم دیدم نظر گذاشتم
    در جواب کاربر رادو هم بگم امثال بوتاس و لنس و آلبون و راسل و لطیفی هیچکدوم قهرمان چهار باره ی جهان نیستن و بینشون فکر کنم فقط بوتاس برد داره همونطور که لوییس یه ریس بد داشته باشه کلی انتقاد میشه ازش همین توقع رو برای سب داشته باشید به هر حال اونا از بزرگان این رشته اند و طرفداران طاقت عملکرد نامناسب رو ندارن ازشون
    در جواب سنا هم اینو بگم چه تنفری؟ اصلا هر چی که شما میگی درست ولی بازم دلیلی نداره ناندو فن‌ها از سب متنفر باشن در ضمن قهرمانی به رقابت آخر کشیده شد توسط ناندو و فراری وگرنه در برتری ردبول شکی نیست و قطعا ردبول برتری داشته اون فصل حالا یا کم یا زیاد اتفاقا این شمایی که خودت رو به کوچه ی علی چپ می زنی
    و در انتها با کم کاری سب که از جانب آقا سیامک مطرح شد موافق نیستم

    • Mahmoud

      4

      3

      شما درست میگی و کلیت حرف شما رو قبول دارم. ولی من هردو طرف رو یکی میدونم چه طرفدارای مرسدس چه فتل چه فراری.
      خیلیا هم منطقشون اینه که فلانی سر پست فلان تیم یا راننده توهین کرد یا هرچی پس منم باید توهین کنم. که درست نیست.
      امیدوارم جو سایت دوستانه تر و عاری از بی ارزش شمردن راننده ها بشه.

      • Mahmoud

        2

        1

        فکر کنم یادتون رفت کامنت رو تایید کنید. چون چیز خاصی ننوشتم و صرفا کامنت محمد جان رو تایید کردم.

    • amir salar 5

      5

      4

      ببین محمد جان تا همین دوسال پیش فتل و همیلتون 2017 و 2018 با هم رقابت داشتن کل‌کل طرفدارای فتل و همیلتون اون‌ موقع داغ داغ بود و برخلاف اون چیزی که میگی اگه کسی لوییس رو هیت کنه نهایتا دوتا کامنت میومد باید بگم کاملا اشتباه گفتی و اکثر طرفدارای همیلتون تاب و تحمل همچین چیزی رو نداشتن و این مورد در مورد سب و فن هاشم بود همونطور که الان همچین چیزی بین فن های مکس و لوییس هست
      پستای اون سالا هست تو سایت و هرکی بخواد میتونه بره ببینه.حالا الان چون فتل رقابتی با لوییس نداره و لوییس هم شرایط ایده عالی داره و کسی خیلی هیتش نمیکنه و یا حداقل نمیتونه،اینقدر راحت در موردش میگی
      در ضمن همونطور که فتل مقدس نیست که کسی نتونه چیزی بهش بگه فراری هم قدیس و مقدس نیست
      مشکل اینحاست که اگر کسی فتل رو هیت کنه کسی نباید معترضش بشه اما کوچک ترین انتقاد از فراری توهین به آستان پاک و مقدس مارانلو به حساب میاد

    • iman

      9

      3

      mohammad44 دوست عزیز باورکن نصف بیشتر این عزیزان اصلا اون سالها اسم ورزشی به نام اتومبیلرانی رو نشنیده بودن که این نظرات ماورایی رو میدن و شما گول نام کاربریشون رو هم نخور که بعضا در زمان اون مرحوم حتی قدم به این دنیا نگذاشته بودن.کسانی که سالهای قهرمانی وتل و ردبول رو در خاطر دارن خوب میدونند که برتری خودروی ردبول به فراری ناندو در چه حدی بود و اگر دو سال رقابت به پیچ آخر رسید جز نبوغ ناندو ضعفهای اساسی خود وتل هم دخیل بود که این سالهای اخیر و خصوصا ۲۰۱۴ کاملا هویدا شد.کافی شما رقابتهای اون سالها خصوصا ۲۰۱۲ رو دوباره ریویو کنید

      • RADU

        4

        3

        Iman جان
        این یه چیز مشخصه بهترین راننده جهان بدون بهترین ماشین پیست شاید نتونه کار شاخصی انجام بده اصلا اصلا قصد توهین به همیلتون ندارم الان همه میدونیم بهترین ماشین پیست در اختیار همیلتون و بوتاسه که در مقابل هم شاهد قهرمانی های متوالی همیلتون هستن که قطعا استعداد باورنکردنی فتل 2010 تا 2013 و همیلتون طی 7 سال قهرمانی توش دخیل بوده
        مخلص کلام ” ماشین خوب میتونی ضعف های ریز راننده رو پوشش بده و اونو به سمت قهرمانی سوق بده ” چه میخواد اون شخص فتل باشه چه همیلتون چه باتن و …

      • Mekaeel

        4

        5

        ایمان شمایی که طرفدار آلونسویی قطعا اونو از همه بهتر میدونی و برای من فتل بهترینه
        همه ما باید یاد بگیریم که به راننده ها به خصوص قهرمان هایی مثل آلونسو و فتل احترام بزاریم
        شما نظر خودت رو گفتی ولی نظر من اینه که فراری سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ رقابتی بود و آلونسو میتونست قهرمان بشه ولی نشد

      • Senna

        5

        4

        nonsense
        فکر میکنم اگه یه زمانی فانجیو فنی تو این سایت پیدا بشه باید حتما همسن برنی اکلستون باشه تا شاید رضایت جنابعالی رو جلب کنه
        شمایی که فراری فنی هم حتما از نظر سنی هم سن انزو فراری هستی؟!!
        اصلا شاید شما خود برنی اکلستونی
        شاید اواخر 2000s و اوایل 2010s بعضی از ریس ها رو از دست داده باشم که اونم بخاطر شرایط حاکم بر کشورمون بوده ولی مطمئن باشید آرشیو فرمول یک از 1987 تا به حال رو دیدم و چیز زیادی از فرمول یک از دست ندادم اگه طرفدار ایرتون هستم لازم نیست همدوره اون بوده باشم و همراه اون قدم به این دنیا گذاشته باشم همینکه ریس هاشو دیدم برای من کافیه
        راجع به سالهای قهرمانی فتل هم قبلا به اندازه کافی بحث شده
        در اخر هم باید بگم که یکم از نبوغ فرناندو هم به این فتل سراسر ضعف اساسی ما بدید.

    • Mekaeel

      4

      5

      محمو جان احترام زیادی واست قائلم ولی این بحث سر درازی داره شما برو از اولین کامنت بخون ببین چند نفر در مورد فتل نظرات توهین آمیز نوشتن
      شما فکر کنم فقط به فحش میگی توهین آمیز اگه همچین کامنت هایی در مورد همیلتون گذاشته بشه قطعا جواب میدید
      سب یه راننده اثبات شدست و معلومه که چه راننده بزرگیه و با حرف های این آقایون ارزش سب پایین نمیاد
      در مورد طرفدارهای آلونسو هم بگم افرادی که میان سب رو مسخره میکنن نود درصدشون ناندو فن هستن
      محمدجان در آخر یه سوال از شما دارم و دوست دارم جوابش رو بدید، سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ آیا ماشین مرسدس دامینیت بود یا نه؟؟

      • RADU

        4

        4

        دقیق میکائیل همونطور که بالاتر گفتم یه آدم میتونه با کلی روش توهین شو به گوش خواننده برسونه که یکیش ناسزا و دشنام
        یکیش میشه طعنه یکیش میشه کنایه و …

      • Mohammad44

        2

        1

        برتر بود ولی دامینیت نبود
        در ضمن بین افراد حاضر در گرید فقط لوییس می تونست از پس سب و فراری بر بیاد

    • amir salar 5

      1

      2

      ببین محمد جان تا همین دوسال پیش فتل و همیلتون 2017 و 2018 با هم رقابت داشتن کل‌کل طرفدارای فتل و همیلتون اون‌ موقع داغ داغ بود و برخلاف اون چیزی که میگی اگه کسی لوییس رو هیت کنه نهایتا دوتا کامنت میومد باید بگم کاملا اشتباه گفتی و اکثر طرفدارای همیلتون تاب و تحمل همچین چیزی رو نداشتن و این مورد در مورد سب و فن هاشم بود همونطور که الان همچین چیزی بین فن های مکس و لوییس هست
      پستای اون سالا هست تو سایت و هرکی بخواد میتونه بره ببینه.حالا الان چون فتل رقابتی با لوییس نداره و لوییس هم شرایط ایده عالی داره و کسی خیلی هیتش نمیکنه و یا حداقل نمیتونه،اینقدر راحت در موردش میگی
      در ضمن همونطور که فتل مقدس نیست که کسی نتونه چیزی بهش بگه فراری هم قدیس و مقدس نیست
      مشکل اینحاست که اگر کسی فتل رو هیت کنه کسی نباید معترضش بشه
      ضمن اینکه شما قبول میکنی 2017 و 2018 مرسدس کم یا زیاد برار بود؟!

    • RADU

      3

      3

      من مثال زدم به هیچ عنوان اونارو متهم به کم کاری نکردم
      در رابطه با سن هم پروفایل ایشون رو قبلا چک کردم و احترام خیلی براشون قائلم و سعی کردم هیچ توهینی بهشون نکنم که فکر کنم هم این کارو نکردم اما کم کاری یه نفر واقعا اتهام خیلی خیلی گنده ای که باید اثبات بشه صرف گفتنش توهین به شعور طرفداران فتله در کل من برای همه کاربران ارادت خاصی دارم و معتقد اکثر آدم های اینجا از لحاظ فکری و ذهنی تو سطح بالایی از فرهنگ و درک متقابل هستن 💙

    • Senna

      2

      4

      Mohammad44
      دوست عزیز انتظار میره اگه بخواید جواب یه کامنتی رو بدید لااقل بخونید دقیقا چی نوشته بعد
      به نویسنده کامنت حمله ور بشید
      نقل قول از نوشته میکائیل جان: “خدا شاهده بعضی ها یه جوری کامنت برعلیه فتل میزارن آدم فکر میکنه دشمنی دیرینه وخانوادگی دارن!!”
      همونطور که مشاهده میکنید راجع به بعضی ها بحث شده وقتی من اومدم راجع به بعضی از فنای یه راننده خاص در زمانی که در یک تیم خاص بوده نظر دادم
      شما حق ندارید بیاید مخاطب جمله من رو همه فنای اون راننده خاص یا اون تیم خاص یا هر دوشون قرار بدید!!
      ادامه کامنتتون رو به حساب بی دقتی میذارم.

      • iman

        1

        3

        Senna لازم نیست همسن سنای فقید بوده باشی ولی لازمه که تو اتمسفر اون دوره به طور کامل قرار داشته باشی تا بتونی قضاوت کنی و به صرف چهار تا ریس از یوتوب یا مراجع دیگه دیدن اینجا اظهار فضل نکنی.من مطمئنم که یه بیننده منصف و بدون قرض قضاوتش در مورد اون دو فصل رقابت ناندو و وتل کاملا متفاوت از شما خواهد بود.منطق قضاوت شما از همین نظرات این دو سه فصل اخیرتون مشخصه.ضمنا فرناندو اگر چیزی از نبوغش باقی مونده باشه امسال برای خودش و رنو آلپاین خرج خواهد کرد که خواهیم دید

      • Senna

        2

        2

        iman
        من از شما معذرت میخوام که ماشین زمان نداشتم تا برم وردست پراست و منسل و سنا تا شاید تو اتمسفر اون دوره باشم
        شاید شما اون دوره 7/24 تو پدوک فرمول یک بودی و تو اون جو به طور کامل بودی
        دوما 4تا ویدیو نبوده و کل آرشیو فرمول یک از 1987 رو دیدم بعضی از ریس ها رو هم بارها دیدم طرفدار یکی دوروزه فرمول یک نیستم زمانی من پیگیر فرمول یک بودم که اینجا اینترنت دایال اپ بوده و با اینترنت زغالی از سایت ها و فروم های خارجی و تیونینگ تاک و مجله ماشین و autosport فرمول یک رو پیگیری میکردیم کسی اون زمان لااقل تو ایران لایو انبورد نداشت هر چند اینجا جای فخر فروشی نیست و سابقه ما در مقابل خیلی از اساتید سایت اونقدری نیست که به چشم بیاد
        ایضا شما تو این سایت در جایگاهی نیستید که من بخوام برای اظهار فضل کردن از شما اجازه بگیرم
        منطق و بی منطقی تو این بحث رو شما تعیین نمیکنی بهتری قضاوت رو به یه غیر ناندو – سب فن بسپاریم
        ما هم خوشهال میشیم یه راننده پرافتخار دوباره به فرمول یک برگرده و کیفیت فرمول یک رو بالا ببره
        در آخر از Ali n معذرت میخوام که بحثی که در گذشته بین ما بوده و تموم شده رو دوباره اینجا بازکردم.

      • iman

        1

        2

        senna بازم تکرار میکنم تا وقتی که تو کوران رقابتهای اون دوره نبودی نمیتونی با دیدن چهار تا ویدیوی رنگ و رو رفته و بی‌کیفیت قضاوت کنی و به قول خودت فخر بفروشی.بیخودم سفسطه نکن منظور از تو اون اتمسفر بودن داخل پدوک یا گاراژ تیم بودن نیست همونطور که در حال حاضر هیچکدوم از ما تو پدوک نیستیم.در مورد مقایسه بین قهرمان شما و هر کس دیگری هم هر کس میتونه با منطق و عقل خودش قضاوت کنه و هیچ اصراری برای اثبات حرفم ندارم و اصولا ربطی به این بحث نداره،منتها شما و جمعی از دوستان به محض اینکه کسی یک ایراد منطقی از وتل میگیره زود به ماجراهای بی ربط گذشته ربطش میدین و سالهای گذشته رو مبنا میگیرید و از سالهای گذشته شاهد میارید و خوب دیگران هم بهتون جواب میدن

    • Amin

      3

      6

      بیژن جان شاید باورت نشه یه متن ۲۰ خطی درمورد فتل و عملکردش و در ادامه توهین و انتقاد و البته احترام متقابل تو سایت نوشته بودم اما منصرف شدم و کلا پنجره نت رو بستم
      جو سایت به شدت غیر قابل تحمل شده
      ی مدت مد شده بود هرکسی کامنت میذاشت اولش می‌نوشت با اینکه فن این راننده ام
      الآنم که این برداشت های اشتباه و خود بزرگ بینی بعضی ها مشخصا جو سایت رو متشنج کرده،ترجیح میدم واسه حفظ احترام هم ک شده وارد بحث نشم
      فقط جناب سیامک بابت چنین تربیتی که اکثر نسل جدید دارن،متاسفم،نمیدونم چی شد که این طوری شد…
      بیژن جان عزیز مایی😉😉😉

      • Mekaeel

        3

        4

        امین جان اگه همین کامنت هایی که آقایون در مورد فتل نوشتن رو در مورد همیلتون مینوشتن واکنش شما چی بود، اگه میشه بگید که ما هم یاد بگیریم تا از نسل جدید بی تربیت نباشیم

      • amir salar 5

        3

        2

        امین جان دوست عزیز کامنتای سال 2018 شما البته برای این نسل جدید فکر کنم یه کلاس تربیتی کامل باشه!

  10. iman88

    7

    3

    حقیقتش بین این کامنتا دارم سرگیجه میگیرم.
    اما متوجه چندتا نکته شدم،
    یکی اینکه خیلی از بحث هایی که اینجا بوجود میاد بخاطر تفاوت قائل نشدن بین انتقاد و اهانته.یعنی خیلی وقتها معیار برای اهانت دونستن یه نظربرای بعضی ها،شده احساسی که اون نظر خاص بهشون میده.این درسته که کلا انتقاد از ادم یا از علائقش حس خوبی بهش نمیده؛اما این دلیل نمیشه که اونو اهانت بدونیم.البته این گروه معمولا بیشتر احساسی برخورد میکنن و کمتر منطقی.
    اما یه عده هم هستن که میدونن دارن چیکار میکنن و از این روش استفاده میکنن.با اخلاقی کردن و شخصی کردن قضیه میخوان اعتبار نقد رو زیر سوال ببرن.معمولا خیلی از افراد گروه اول هم ناخواسته به دام این اشخاص میوفتن.
    ——————–
    در کل ما همه علاقه مند به فرمول یکیم ،و تنها چیزی که باعث میشه این علاقه مشترک به جای نزدیک تر کردن مارو مقابل هم قرار بده فقط و فقط ،تعصب.

    • RADU

      3

      7

      Iman جان
      به نظر شما این توهین نیست که یک راننده رو به کم کاری متهم میکنن بدون هیچ سندی و مدرکی ؟
      آخه چه صحنه ای چه تصویری دیده شده که یک شخص داره کم کاری میکنه
      آیا 46 دور طی کردن مسابقه مجارستان میشه کم کاری یا پودیوم تو هوای نامساعد ترکیه میشه کم کاری ؟!
      متاسفانه این فصل خیلی ناملایمتی ها دیدیم که قطعا مثل یه بغض نترکیده تو گلوی همه طرفدار های فتل هست

      • iman88

        6

        2

        دوست عزیز من هیچوقت سب رو به کم کاری متهم نمیکنم.نقش تیم در نتایج سب کمتر از نقش خود سب نیست.راننده وقتی با ماشین مشکل داره وظیفه تیم اینه که تا جایی که میتونه کمکش کنه.وقتی راننده داره از تیم جدا میشه و از خیلی از مسائل درون تیمی کنار گذاشته میشه(که به نظر م فراری تو این زمینه حق داره)نمیشه ازش انتظار داشت مثل راننده دیگه که همه چیز براش فراهمه نتیجه بگیره.
        اما اگر من میخواستم انتخاب کنم “کم کاری” رو انتخاب نمیکردم.به جاش میگفتم راننده با حداکثر توانش مایه نمیذاره یا انگیزه نداره یا ریسک نمیکنه و……..
        ولی اینکه کسی با لفظ تندتری اینو توصیف کنه بازم تو ماهیت بحث تغییری ایجاد نمیشه.این یه انتقاد تند از جانب یه طرفدار فراریه.همونطور که دستکاری ماشین و تفاوت ماشینها از سمت طرفدارای سب یکی از دلایل عملکرد سبه چرا یه سری از فنای فراری نباید “کم کاری” رو مسئول عملکردش بدونن؟
        وقتی کسی میگه ماشینهای دو راننده فرق میکنه من میام از تیمم حمایت میکنم.چرا شما هم نمیتونید همینکارو بکنید؟اگر این ادعا قابل رد کردنه(که هست) ردش کنید.
        دوست من هر حرفی توهین نیست.اگر احساس میکنید توهینه به این معنا نیست که توهینه.

  11. لیلا حاتمی

    6

    5

    ای بابا یه کوتاهی دسته ببین کار رو به کجا کشوند !
    آقایون دعوا نداره ، باور کنید به اندازه نیست ، به عقل و شعور و منطقه…
    با هم دوست باشید ، فکر پوست حساس ما خانوما رو هم بفرمایید ، مرسی.

      • لیلا حاتمی

        3

        1

        شکر به کامتون نخیر طبق معمول اشتباه حدس زدین

  12. RADU

    3

    1

    متاسفانه تو سال 2008 هم همین اتفاقاتی که برای سب داره می افته برای کیمی رایکونن هم افتاد
    که تو همین سایت بهش اشاره شد ( قضیه بانک سانتاندر و … )

      • Amin

        2

        4

        میکاییل:جناب زمانی عاقل تر از اونی هستن که بنده بخوام به جاشون صحبت کنم
        و نسبت ب ایشون ارادت دارم
        ترجیح میدم از خودشون در‌مورد اهداف رکن معنوی عملشون سوال کنین!
        شاید اگه لوییز فنِ دیگه ای بود بنده از طرفشون عذر خواهی میکردم
        اما جناب زمانی کمی متفاوت هستن
        ایشون هم از لحاظ سنی از بنده بزرگتر هستن و نمی‌خوام صحبتی رو پیش بکشم که بعدش پشیمون بشم

      • بهزاد زمانی

        3

        3

        جناب میکاییل، سوالی داری از خودم بپرس. الان مشکل این کامنت چیه بنظر شما؟ به شما توهین شده؟ یا فکر میکنی به فتل توهین شده؟ کامنت رو بنده نوشتم لازم باشه خودم توضیح میدم، کس دیگه‌ای رو وسط نیار لطفا

      • بهزاد زمانی

        3

        2

        جناب امین
        اول سپاسگزارم لطفی که نسبت به بنده دارید و ادب و نزاکت جنابعالی. اما یک نکته بسیار مهم هست که لازمه هم شما و هم سایر دوستان بدونید این هست که بنده فن هیچ راننده‌ای نیستم چه لوییس چه … اگر میبینید در پروفایلم نام لوییس هست بخاطر اینه که فعلا راننده مرسدس هستند ایشون، برای تک تک راننده های فرمول همونقدر احترام قایلم که شما فکر میکنید برای لوییس قایلم. اما بین تمام تیمهایی که هستند و یا قبلا بودند بنده مرسدس به اندازه اپسیلون بیش از سایر تیمها دوست دارم فقط بدلیل اینکه به این برند علاقه‌مندم
        اگر فتل رو زیر ذره‌بین دارمش فقط بخاطر اینه که شخصا فکر میکنم در حد نامش عمل نمیکنه حالا یا عمد داره در اینکار یا سهو. همین

    • amir salar 5

      3

      2

      آفتاب آمد دلیل آفتاب
      این کامنتا رو دو ساله طرفدارای فتل تحمل میکنن ولی الان اونایی که ادعای احترام به عقاید مختلف دارن انتظار دارن این اصل فقط بطور یه طرفه رعایت بشه
      حکایت یه آدم معروف خارجی هست که کلی علیهش بد گفتن و حالا همونایی که ازش بد میگفتن و رعایت هیچ چیزی رو نمیکردن بقیه رو دعوت به آرامش میکنن(سو تفاهم نشه شخصی که مثال زدم اصلا ربطی به دنیای ورزش نداره)

      • iman88

        3

        0

        نزنید این حرفو محسن جان

      • Senna

        3

        1

        راستی ما یکم با بینوتو مشکل داشتیم و کم کم کدورتا داره برطرف میشه ولی کرونا رو حتی واسه دشمنتون هم نخواید!

      • siamak

        3

        4

        اگه واقعآ از ته دل گفته باشی ، لاله مونه بگیری ایشالله :))
        حالا ماسکتو بزن ، یه موقع افقی از خونه بیرونت نبرن !

      • siamak

        3

        4

        آقا محمود .
        با این کامنت از واژه نفرت ، تعریف جدیدی ارائه دادید !! تآئید کامنتیکه آرزوی حذف فیزیکی یک انسان رو مطرح میکنه نشان از وسعت و جنس طرز فکر نگارنده اش داره !
        شما نبودید که در قالب شعار حرفای قشنگ قشنگ تحویل میدادید ؟ البته بنده خوشبختانه آنقدر پاستوریزه و هموژنیزه نیستم که مثل برخی دوستانتان این جمله بدخواهانه شما را تو بوق کنم و قشقرق برپا کنم ، ولی جالبست که افراد چقدر زود شعارها و فرمایشات گهربار خود را فراموش کرده و محتوای واقعی فکری خود را به نمایش میگذارند !
        هیهات …

      • Mahmoud

        2

        1

        جناب سیامک من تعجب میکنم که شما متوجه نیت من از این کامنت نشدید. من صرفا شوخی کردم مگرنه در کامنت های دیگه من هم وجود داره که اصلا به این تفکر که فراری ماشینو ضعیف میکنه و بینوتو خوب نیستو اینا اصلا اعتقاد ندارم.
        من اتفاقا نگاهم به بینوتو کاملا مثبته چون هم پارسال در توسعه در طول سال خوب عمل کرد و هم امسال.
        به هرحال اگه منظورم رو بد رسوندم عذر میخوام و اونقدر شجاعت دارم که اگه اشتباه کنم عذر بخوام. منم یه انسانم.
        شما برام محترمید و سعی میکنم که از این به بعد دقیق تر منظورم رو برسونم.

      • Mahmoud

        2

        0

        در ضمن جناب سیامک من کامنتم در جواب آقای ایمان بود که گفتن بینوتو توی بحرین نیست و مطمئنم ایشون هم شوخی کردن. پس به معنای این نیست که حذف فیزیکی یکی رو بخوام و صرفا به معنای اینه که بینوتو در بحرین حضور نداره و هرگز هم آرزوی مرگ کسی رو نکردم و نمیکنم.

      • siamak

        3

        3

        نه Mahmoudجان ، من بایستی از شما عذرخواهی کنم که با وجود دریافت منظور واقعی شما شیطنت کردم ، تا فیدبک کامنتم را از شما دریافت و ازش نتیجه گیری کنم ! صرف دقت و درک معانی استیکرها نشان از نیت واقعی شما که فقط یک شوخی بود را به من القاء کرد . اینکار را چندین کامنت بالاتر جناب زمانی با هشیاری به انجام رساند . جمله ای عاری از نام خاص که شاید ساخته پرداخته خود ایشان بود را درج و عکس العمل و برداشت اشتباه خوانندگان را که هریک جمله را با توجه به پیش فرض ذهنی خود تفسیر کردند دریافت کردند . منهم کار ایشان را اینبار با کامنت قبلی شما انجام دادم تا به شما و عزیزانی چون میکائیل و … یادآور شوم که هرفرد براساس مفروضات و پیش فرضهای ذهنی خود مسائل را دیده ، تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری میکند .
        قدر مسلم فرق هست بین شما بعنوان فتل فن واقعی با عده ای فالانژ تمامیت خواه که عادت کرده اند با ایجاد جو خفقان و سرکوب مانع از دریافت اظهار نظر آزاد دیگران باشند .
        داستان سرائی ، قصه پردازی ، کلیدکردن بر روی یک کلمه و یا جمله براساس پیشفرضهای ذهنی غلط خود ، ارائه تئوریهای مسخره متآثر از مکتب فکری دائی جان ناپلئونیسم ، سفسطه و … مشخصه بارز ایندسته از دوستانیست که نه تنها افکار و عقایدشان مورد قبول و وثوق بنده نیست که مطمعنم امثال شما و میکائل عزیز نیز رفتار فالانژیستی ایشان را تآئید نخواهید کرد .
        خوشبختانه با انجام دوسه مسابقه باقیمانده خود بخود راه ایندسته از دوستان از طرفداران فراری جدا شده و به خیمه گاه تازه خود خواهند پیوست . بدینترتیب ضمن برقراری آرامش در اردوگاه فراری ، فضای تنفس بیشتر و بهتر و هوای خالص تر و تمیز تری را استشمام خواهیم کرد .

  13. Mehryar Salehi

    8

    6

    همه چیزمون باید به همه چیزمون بیاد، بهرحال کاربران اینجا هم همونایی هستن که تو جامعه امون داریم میبینیم.تک به تک باگ های فرهنگیمونم اینجا داریم میبینیم.

    ۶ ماهه هفته ایی دهها بار این تئوری که تود پدر و پسر و … تیم تشکیل دادن تا شارل پاش برسه به فراری و بعد قرارداد طولانی مدت ببنده رو داریم میبینیم…نه از جانب یک نفر، از جانب چندین نفر! نه یکبار، دهها یا شاید صدها بار!
    یکبار یک نفر یه خط مثل خودتون صحبت کرد…ببینید چی شد این تاپیک!!! اون موقع که فراری رو در حد یک تیم محلات پایین میاوردن که از یک ایجنت دستور میگیره کجا بودین؟! رعایت حق و اخلاقتون اون موقع خاموش بود؟

    ۶ ماهه نه یک نفر، دهها نفر دارن نان استاپ فراری رو به این متهم میکنن که عمدا داره به ماشین سب نمیرسه، یا حتی خرابکاری میکنه یا…نه یک نفر و یکبار، دهها بار این اتهام خرابکاری رو زدن به این تیم…یکبار یک نفر یک خط برعکسش رو نوشته که سب داره کم کاری میکنه! ببینید چه ها که نکردین اساتید! طوریکه آدم نگران اوضاع قلبتون میشه…بعد نطق میکنید از اینکه ایشون میره رو اعصاب طرفداران سب و چرا هی تکرار میکنه این حرفهارو! اون صدها باری که برعکسش این حرفها کجا بودین اربابان حق طلب و عدالت خواه؟!

    کلا همینیم.

    این رسم مردم ماست که کمبودهای شخصیتیشون رو فریاد میزنن، چون ندارنش، نیاز دارن با حرف جبرانش کنن.اگر یکی توی شخصیتش یک چیزی باشه که نیاز نداره دوره راه بیافته و هی به زبون بیاره، رفتارش خودش اثبات میکنه.

    این رسم مردم ماست که فقط قشنگ حرف بزنن، جملات قشنگ بگن، بدون اینکه یک درصد بهش عمل کنن…”به عقاید هم احترام بزاریم، سلایق همدیگه رو تحمل کنیم، آزادی عقیده، تحمل حرف مخالف کنیم، محترمانه بحث کنیم و…”جدأ شما میتونین ۱۰ شب پیاپی کل خیابون رو…؟ بگذریم!
    فقط تکرار صحبتهایی که جاهایی شنیدین، خوشتون اومده، حفظ کردین برای تکرار اینجا…بقول یک نابغه ایی که میگفت :
    People read books, repeat quotations, draw conclusions on the wall.

    که دقیقا توصیف همین لیست بلند بالای اربابان عدالت خواهی و احترام به عقاید مخالفه تو همین تاپیک.

    شدیدا برام عجیب بود که بعد ۲۰-۲۲ سال یه سایتی رو دیدم که ثبت نظر توش نیاز به تاییدیه داره! فکر میکردم کار پوچ و بی دلیلیه اما الان علتش رو میفهمم…امیدوارم اساتید قبل از عوض شدن نظر ادمینها، یاد بگیرن همدیگه رو تحمل کنن چون اون قانون برای انسانهای معمولی نبود، برای جمع کردن یک عده مریض بکار میره که حرف زدن عادی بلد نیستن…سعی کنیم خودمونو تو اون گروه قرار ندیم.

    • Mekaeel

      4

      5

      آقای صالحی هممون داریم توی یه جامعه زندگی میکنیم که به قول شما کمبود فرهنگی داره ولی یادتون نره هممون این مشکل رو داریم و ربطی به سن سال نداره که بگیم نسل جدید این جوریه و فلان و فلان
      درسته من با آقا سیامک بحث داشتم ولی بی احترامی به ایشون نکردم و هرگز نمیکنم و اگه حرفی زدم که ایشون به عنوان توهین برداشت کردن ازشون معذرت میخوام
      این جدال ها و بحث های بی فایده زیر تمام پست های سایت داره تکرار میشه من نمیگم که فقط ضد فتل ها هستن نه فتل فن هایی هم هستن که حرفاشون بیشتر به توهین و تخریب شبیهه تا انتقاد
      (“رقابت امسال بسیار سخت بود و من حتی به توانایی‌های خودم شک کرده بودم”. باید به عدمش یقین میکردی عزیز. ببینیم سال‌های بعد چه می‌کنی) این کامنت آقای بهزاد زمانی هست که زیر تک تک پست های سایت مطالب مشابهی گذاشته، چی باید در مورد ایشون گفت
      آقای صالحی شما هم شرط برابری رو اصلا رعایت نمیکنید بارها دیدم که تا یه فتل فن حرفی میزنه با سند و مدرک خدمت میرسید ولی تا حالا ندیدم که جواب یه نفر از ضد فتل ها رو بدید
      در آخر از دوستان خواهش میکنم که این بحث هارو تموم کنن، خود من یکی از شروع کننده هاش بودم که معذرت میخوام از همه دوستان، سعی کنیم مقداری عاقلانه تر کلمات رو انتخاب کنیم تا همدیگه رو نرنجونیم و تخریب رو با انتقاد اشتباه نگیریم، واقعا درست نیست به خاطر دو فصل عملکرد بد فتل کلا زیر سوال ببریمش و یا مثل خانم حاتمی حتی به قیافه و ظاهر یه فرد توهین کنیم🙏

      • Mehryar Salehi

        6

        5

        اگر کامنت منو ریپلای کردین یعنی من مخاطب شمام و من نگفتم ربطی به سن و‌سال داره، لطفا بس کنید این روال حرف تو دهن کسی گذاشتن رو چون دیگه غیر قابل تحمل شده.
        درضمن من دوره راه نمیافتم تعیین کنم کامنت کی باید تایید بشه کامنت کی نباید تایید بشه، کاری که شما میکنید.
        من دوره نمیافتم بگم چرا پایین این پست کامنت میزارید پایین فلان پست کامنت نمیزارید، کاری که شما میکنید.
        پس وقتی ادعایی در این رابطه نداشتم، نیازی نیست توضیح بدم که چرا از سب ایراد میگیرم و به کسانی که مورد نقد قرارش میدن، چیزی نمیگم.اما شما که این ادعا رو دارید موظفین به همون میزان دوره بیافتین به کسانی که پایین کامنت مکس، شارل، فراری و… دارن گیر میدن، بگید چرا اینجایید…که نمیکنین.

        یاد بگیرید حرف توی دهن کسی نزارید.
        یاد بگیرید که اگر امثال بنده از سب بیشتر از امثال گروژان انتقاد میکنن علتش اینه یکیشون قهرمان جهانه و راننده یک تیم مهم، پس طبیعیه که بیشتر ازش صحبت بشه و ایراداتش بولتر باشه.
        یاد بگیرید ببینید و حافظه اتون سلکتیو نباشه که من از بالا تا پایین این گرید همه اشونو ایرادی میبینم میگم، چه جورج چه سب پس بیانیه از طرف من صادر نکنید، ذهن خوانی هم نکنید.
        یاد بگیرید که انقدر برچسب نزنید، این آنتی فتله این آنتی لوییزه این فلان…
        یاد بگیرید که همیشه طرفداران قدیمی فرمولا وان به دیده از بالا به پایین به طرفداران فوتبال نگاه کردن چون تو این ورزش هووو کشیدن، یه کار فوتبالی بحساب میاد و نادر، نه یه کار طرفدار F1, چون تو این ورزش راننده ها امکان داره ۲۰ تا وارد شن، ۱۸ تا ته فصل خارج شن پس راننده ها همیشه احترامشونو نگه میدارن و طرفدارانشونم همینن…حداقل همین بودن.یاد بگیرید مثل طرفداران فوتبال رفتار نکنید.

        در کل نیازه که شما آستانه تحملتونو ببرید بالا.

      • Mekaeel

        5

        6

        آقتی صالحی درست صحبت کنید من نه حرف توی دهن شما و نه کس دیگه ای گذاشتم و معذرت خواهی هم کردم ولی انگار شما چیزه دیگه ای از حرف های من برداشت کردید
        ترجیح میدم این بحث رو ادامه ندم چون دوست ندارم بهتون بی احترامی کنم کاری که شما کردید
        من یاد گرفتم که چجوری رفتار و البته با هر کس باید به اندازه احترام خودش رفتار کرد کرد پس انقدر یاد بگیرید یاد بگیرید نکنید

    • Mahmoud

      6

      5

      جناب صالحی شما میگین یک بار یک نفر مثل خودتون صحبت کرد. جالبه ولی بارها و بارها این مدل صحبتا هست و نه فقط مخصوص فتل فنا و این رو من در کامنت های همه دیدم حالا نه لزوما اینجا و امسال. سعی نکنین که بگین فقط فتل فنا اینطورین. من همه اعم از لوییس فن فراری فن فتل فن مرسدس فن رو دیدم که اینطوری توهین آمیز صحبت کردن. توهین هم که میگم منظورم جمله “سب کم کاری کرده” نیست. درواقع این جمله اصلا مورد توجه من واقع نشد و تازه متوجهش شدم. چیزی که من بهش میگم توهین جمله ایه با این مفهوم که فتل اینقدر راننده ی بی ارزشیه که برنی اکلستون واسطه شده تا بیاد توی استون مارتین. ولی درمورد جمله “کم کاری سب” بله میشه این رو یه انتقاد حساب کرد.
      من صرفا به این خاطر واکنش نشون دادم که توهین دیدم و این که جناب میگفت توهین نکردم و بعدش میگفت چون فلانی توهین کرده پس اشکال نداره درحالی که درهرصورت کار اشتباهه و من گفتم که هردوطرف اشتباه کردن.
      اون صد باری هم که میفرمایین که فتل فنا گفتن فراری ماشینو ضعیف کرده و غیره که کلا بهش اعتقادی ندارم بله درسته ولی در خیلی از موارد هم این خود فراری فن ها بودن که چنین حرفایی رو نثار سب کردن و بحث رو شروع کردن.
      و من چنین کامنتایی رو از شما در مطلب های قبل که چنین بحث هایی صورت گرفته که چه بسا تیم یا راننده ی دیگری توی راس بوده ندیدم. پس بهم حق بدید که کامنت شما رو زاویه دار بدونم.
      در کل بله همه مون اینطوری هستیم چه فتل فن چه فراری فن چه لوییس فن ووو. و سعی نکنیم که یک سری ها رو آدم خوبه جلوه بدیم.

    • Mehdi)Shabneshin)

      4

      1

      مهریارجان
      بگذریم که من طرفدار فوتبال را هم توی اون کامنت مورد عنایت قرار دادی😂(از همون دست کامنتا گذاشتم که داری نقدشون میکنی تا بلکه فضا عوض بشه) اما همونطور که گفتی مشکل فرهنگی اکثریت جامعه ماست.شما توی اینستاگرام کامنتهای یک پست بی ارتباط با قرمزوآبی را بخوانی.از انسان بودن خجالت میکشی. فوتبال و والیبال و فرمول یک هم نداره.به قول خودت اینجا یک فیلتر تایید هست که اگر نبود اون موقع هیچ فرقی با کامنت فوتبالی ها نمیکرد.
      دوست مون میپرسه:اینکه میگه فتل کم کاری میکنه توهین نیست!؟توهین که فقط فحش نیست!!
      واقعا؟یعنی کسایی پیدا میشن این عبارت را توهین میدونن؟بعد تازه در ادامه میگن اگر همین حرف را درمورد همیلتون یا ایکس یا ایگرگ میزدیم اونا همینکار را میکردن! دوست عزیز، اشتباه اشتباهه.چه طرفدار فتل انجام بده چه من که طرفدار راسلم. آخه این چه استدلالیه. جالبه که دایما تکرار میکنید که قهرمان چهارباره جهان نیاز به تعریف نداره.اوکی.پس بیخیال بشین.خودتون سردرد نمیگیرید بین ۱۱۴تا کامنت که به زحمت میشه ده تا تحلیل و حرف حسابی بین اون پیدا کرد؟ اینجا هستیم که بجنگیم باهم؟خودمون را به رخ بقیه بکشیم؟واقعا اینقدر وقت اضافی، اعصاب و روان راحت و پول مفت داریم که بجای لذت بردن از ورزش مورد علاقه مون در یه محیط آروم چنین وضعی ایجاد کنیم؟
      مهریار
      اینو نوشتم زیر کامنت شما چون دوست ندارم وقت عزیزت به چنین راهی تلف بشه.جزو معدود کاربرایی هستی که دنبال کامنتهات میگردم که یه چیزی یادبگیرم.نمیخوام عطای کامنت گذاشتن را به لقای این اوضاع ببخشی. وا بده. مخلصیم

      • Mehryar Salehi

        6

        1

        شب نشین عزیز، دقیقا دیشب منم به این نتیجه رسیدم که وا بدم بقول شما!
        بنده روزی ۱ ساعت ۱ ساعت و نیم مطالب ورزش محبوبم رو پیگیری میکنم حالا ۵ دقیقه ۵ دقیقه بین کار و توی ماشین و…به دعوت پدرم عضو اینجا هم شدم و الان به خودم اومدم دیدم ۲/۳ این زمان اینجام و اونم چطوری؟! درحال بحث درباره اینکه لطفا مثل انسان رفتار کنیم!!! یا توضیح بدیهیات! یا رد کردن مسائلی که دوست عزیز جاهای دیگه با دست نشون میدن مسخره میکنن! نه که این توهمات مخصوص ما باشه اما اگر اینجا ۴۰-۵۰٪ کامنتهارو شامل میشه و‌نظر غالبه، جاهای دیگه انقدر نادره که بهشون میخندن…و این اشتباهه که کل روز بی منطقی شایع، مسئولیت پذیر نبودن ملت و هزار و‌یک موضوع دیگه که خودمم مطمئنا خیلی هاشو دارم رو تحمل کنم، بعد شبش بیام دوباره توی همین جوی که ازش فراریم!
        ۲۲ سال توی ۳ تا فوروم فرمولا وان پست گذاشتم، جمع این ۳ تا ظرف این همه سال رو در نظر بگیرید، اندازه همین تک تاپیک مزخرف نخوندم، توهین ندیدم و حرفهای بی ربط و…
        شاید یکبار همچین چیزی بود که اتفاقا سر بنده بودش که بواسطه ایرانی بودنم یه کاربر جدیدی حرف های بی ربطی زد و بلا استثنا طردش کردن، ۲ ساعته هم بلاک شد.

        پس اشتباه از بنده بوده که وقت زیادی رو اختصاص دادم به جوی که ازش فراری بودم، کمتر باید خودمو درگیر اینجا میکردم…مطالب بی نظیری هم دستگیرم شده که اصلا قابل هضم نیست برام! قرار دعوا گذاشتن اینجا؟! :)))))) خدایا! یعنی کلا ادم نمیدونه چی بگه!

        بعکس دوستان دیگه که عذرخواهی کردن، از بابت کلامی از حرفهام عذرخواهی نمیکنم چون اینم بنظرم یکی از باگ های فرهنگیمونه که از بابت تموم کردن یک بحثی، جای درست و غلط عوض بشه…نه توهینی نوشتم نه حرف غیر منطقی، اگر دوستان از بابت حرف حق احساس میکنن بهشون توهین شده، مشکل خودشونه.نیاز دارن اصلاحش کنن، این نظر من و سلیقه ایکس و دید ایگرگ نیست! دو ضربدر دو میشه چهار، کسی نمیتونه بگه نه این نظر تو هستش و بنظر من میشه ۵! حقیقت، نظر دادنی نیست.

        اما در ارتباط با تماشاگران فوتبالی.
        ببینید دوست عزیز ما میگیم افریقایی ها سیاه پوستن.
        خب معنیش اینه که سفید پوست بینشون نیست؟ هست! سفیدپوستانی بینشونه که از برف نمیشه تشخیصشون داد.
        معنیش اینه که تعدادشون کمه؟ به هیچ وجه، فکر کنم ۳۰-۴۰٪ جمعیتشون همینن.

        حالا منم از یک گروه که نام میبرم منظورم ۵۰٪ بعلاوه یک نفره.چه این گروه، طرفداران سب توی این سایت باشه، چه طرفداران فوتبال، چه…

        کلا این اختلاف رو از مدیران فرمولا وان تا راننده ها تا طرفداران همیشه برای خودشون قائل بودن.
        شما دهها یا شاید صدها مورد نژادپرستانه میبینید توی استادیومها…سالی چندین مورد.
        کل این موضوع توی فرمولا وان یکبار توی تست زمستانه بین ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ اتفاق افتاد توی اسپانیا…صحبت روسای فرمولا وان : اینجا فوتبال نیست که این مسائل عادی بشه.
        بووو کشیدن یک موضوع خیلی خیلی عادیه توی فوتبال…اینجا برای کسی بو نمیکشن، انقدر این موضوع نادره که هر از گاهی سر یه راننده پیش میاد همه تعجب میکنن…نه که نباشه، حجمش قابل قیاس نبوده.
        شما توی فرمولا وان نمیبینید که جایگاه طرفداران ایکس و ایگرگ رو از هم جدا کنن…توی فوتبال حتما میکنن، نیازه که میکنن.
        شما توی فرمولا وان نمیشنوید بعد ریس ۸۹ سوزوکا ملت بریزن همدیگه رو بزنن تو خیابون یا برزیل ۲۰۰۸…بعد از فوتبال حتما همچین چیزیو میبینید.
        و…

        اختلاف زیاد بوده، خوشبختانه هنوز هم هست هرچند کمتر اما به هیچ وجه منظورم به زیر سوال بردن تک به تک فوتبالی ها نبوده، احتمالا بد توضیح داده بودم، شرمنده.

        اتفاقا کامنتهای شما هم جزو انگشت شمار یوزرهایی هست که همیشه با لذت میخونم…حیف که تعداد این افراد کمه.

      • Mehryar Salehi

        3

        0

        شب نشین، یه ریپلای زدم که مثل تقریبا تمام کامنتهام Pending مونده.فکر کنم مسیج های طولانی هنوز نیاز به تایید دارن و منم روده دراز!
        بهرحال ممنون از صحبت هاتون، شما همیشه لطف دارین.

    • Mehdi)Shabneshin)

      2

      0

      مهریار جان
      در مورد فوتبال عرض کردم که شوخی بود و تنها من باب افتتاح گفتگو.بی شک قابل قیاس نیست طرفداری این دو رشته باهم و بهترین دلیلش برای من، همین که بعد از سی سال بازی(مدت اندکی در سطح اول فوتبال) و چهل سال پیگیری ریزترین مسابقات، فضای هواداری فوتبال چنان غیرقابل تحمل شد که کاملا به فرمول یک شیفت کردم و تقریبا از فوتبال بریدم.این از بحث فوتبال که حالا دلائل تفاوتهایی که به درستی فرمودید از وقت و بحثمون خارجه.
      اما درمورد وا دادن.دقیقا به همون دلیلی که گفتی عرض کردن رها کن. آدم تو زندگی روزمره، درشرایط فعلی درچنین کشوری به اندازه کافی پلشتی میبینه.پس قرار نیست هابی خودت را هم در چنین وضعیتی قرار بدی.پس قاطی این ماجراها نشو.اصلا نخون.من کوچیکم و هیچ شخص خاصی نیستم.نصیحت هم نمیکنم.فقط کاری که خودم میکنم و برام جواب میده را عرض میکنم.فقط میگردم دنبال کامنت کسایی که میدونم فارغ از تعصب و مسائل بی اهمیت مینویسند. و تمام.چندبار به واسطه کامنتهایی که میگذاری مجبور شدم کامنت دیگران را که بهشون ارجاع دادی بخونم و دلم میخواد در جواب اون شخص بنویسم!بنویسم ها!! اما بازم بیخیال میشم.چون فقط باری میشه بر دوش بقیه دوستانی که برای رسیدن به کامنت مورد علاقه شون مجبور میشن مزخرفات من را تحمل کنند.
      از همه اینا گذشته یک هفته است میخوام چیزی بپرسم، همین موضوعات باعث شده فراموش کنم.لپ تایم های راننده های مختلف را در دورهای تمرینی و مسابقه کجا میشه پیدا کرد؟دیدم که چندباری در کامنتهات به این تایمها ارجاع دادی و دوست دارم روشون کار کنم. ممنون میشم راهنمایی کنی و ببخش روده درازی ام را

      • Mehryar Salehi

        3

        1

        ممنون از راهنمایتون و سعیمو میکنم همین رویه رو پیش بگیرم، البته تلاشمم کردم همیشه که یکسری افراد سم پاشی میکنن، اطلاعات اشتباه میدن، منم پایینش بنویسم تا ۲ تا دیدگاه باشه، کسانی که میخونن ۲ انتخاب داشته باشن.
        بحثهای مشابه این تاپیک هم راستش در حالت عادی اصلا چک نمیکردم اما وقتی یک طرفش پدرم باشه خب نشدنیه این قضیه.

        اما درمورد اطلاعات لپ تایمها، سایت رسمی FIA رو با پسوند .com وارد بشید، گزینه DATA رو انتخاب کنید، تو این بخش گزینه RESULTS&STANDINGS رو انتخاب کنید، وارد این صفحه که میشید، رقابتهای مهم اخیر رو براتون لیست کرده که با انتخاب سشن مورد نظر وارد یک صفحه دیگه میشید…مثلا TURKISH GRAND PRIX.
        تو این صفحه، گزینه SESSION FACTS رو که انتخاب کنید کلیه اطلاعات اون سشن موجوده.اسپید ترپ ها، فستست لپها و اگر روی LapTimes کلیک کنید، لیست راننده هارو میبینید که میشه لپ به لپ زمانهاشونو دید.
        مکملش هم میشه اکانت Pro F1 TV، که البته یک هزینه ایی داره یادم نیست ۲-۳ تومن در سال اما خب ارزشش رو داره بنظرم.چونکه یک قسمت Data داره که سکتور به سکتور میتونید عملکرد کاشینهارو قیاس کنید، توی ریس هم بدرد میخوره مخصوصا اگر مثل بنده تیم مورد نظرتون رو زیاد نشون ندن، میشه دو‌تصویر رو قرار بدین از آنبورد دلخواه اما بهترین گزینه اش همون قسمت دیتا هست بنظرم که از تایر منجمنت تا ضعف ایرو تا گپ ماشینها تا اینکه چه ماشینی با چه تایری عملکرد مثبتی داره و … رو میشه بررسی کرد.

      • iman88

        2

        0

        شب نشین نمیشه اینجا لینک گذاشت وگرنه براتون میذاشتم اما اگر مثلا عبارت :
        ” Turkish Grand Prix lap times” سرچ کنید میتونید لپ تایمهای ریس ترکیه رو پیدا کنید. اینطوری میتونید منابع رو پیدا کنید.

      • iman88

        3

        0

        مهریار نمیدونستم سایت رسمی فیا هم این گزینه رو رایگان داره. میدونی چه مصیبتی برای پیدا کردنشون داشتم. یه سایتیرو پیدا میکردم یه ریسو پوشش میداد 5 تارو جا مینداخت.خلاصه همیشه اواره پیدا کردن این اطلاعات بودم.
        واقعا دمت گرم.اگر از این حقه ها بازم داری رو کن😂😂😂

      • Mehryar Salehi

        2

        0

        ایمان جان حقه که نیستن اما چشم چیزی زمانی به ذهنم برسه حتما میگم، اما مشکل اینجاست که خیلی از سایتهایی که دیتا خوبی میدن بعد از یک مدت کوتاهی جلوشون گرفته میشه همونطور که شما گفتی و مدام باید عوضشون کرد بغیر از سایت های رسمی که اونا هم هزینه عضویت دارن و قرار دادنشون شاید زیاد بدرد نخوره.

      • Mehdi)Shabneshin)

        2

        0

        قربونت برم مهریار جان و سپاس فراوان

      • Mehdi)Shabneshin)

        1

        0

        و ایمان عزیز
        سپاس فراوان از توجه و راهنمایی که کردید.مثل همیشه لطف داری

  14. RADU

    4

    7

    منطق جدید رفقا اینطور شده که یه آدم سن و سال دار با یه آدم جوون دهن به دهن بزاره و به راننده مورد علاقه اش از لفظ کم کاری استفاده کنه خب مشکلی نداره بزار بگه
    اونوقت یه فرد جوان بیاد بگه عزیز من رو چه حساب میگی یه فرد کم کاری کرده رو چه سندی این اتهام رو میچسبونی به یه نفر اون میشه بی ادبی و همه دوستان از طرف اون فرد جوان عذر خواهی میکنن
    خب منطق این کجاس ؟

    • Mohammad44

      5

      2

      رادو:
      گفتم که نظر خودم اینه که با آدما باید فارغ از رتبه ی اجتماعی یا … صحبت کرد ولی به هر حال حفظ احترام هم واجبه
      امین چه قدر خشن بودین و من نمی دونستم😂😂😂 یه نکته ی دیگه اینکه به نظرم گاهی تو هم زیاده روی میکنی
      در جواب دوستان بگم درک می کنم نظرات آقای زمانی و بهرام یه مقدار آزاردهنده است براتون ولی چه میشه کرد که من نمی تونم و در جایگاهی نیستم که براشون تعیین تکلیف کنم
      مجددا در جواب میکاییل بگم بدتر از اینا هم به لوییس گفته میشه و به شخصه سکوت کردم کافیه بری پست تعیین خط ترکیه رو ببینی که چه جوری یه عده مزه می پروندن و لوییس فن‌ها اکثرا سکوت کردن کلا همه منتظرن تا لوییس یه گافی بده و به باد انتقاد بگیرنش ولی تا کوچکترین حرفی درباره سب زده میشه ۵۰۰ نفر میان وسط و …
      بذارید با مثال بگم وقتی لوییس بد کار می کنه از حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ کامنت مسابقه ۴۰ الی ۵۰ تاش یا بیشتر برای انتقاد مستقیم از لوییسه یعنی فقط اومده بنویسه لوییس راننده نیست و ۵۰ تا دیگه هم تو یه بخشیش انتقاد می کنه طرف مقابل اما اگه سب بد کار کنه شاید زیر ۲۰ کامنت منفی درباره اش نوشته بشه مثال عینیش اتریش هست طرف فقط ۱۰ بار نوشته بود بازنده ی بد و تا چند مسابقه ی بعدش ول نمی کردنش ولی کافیه تو روز بد سب ازش انتقاد بشه یه سری از دوستان جوری جواب اون فرد رو میدن و سب رو مبرا می کنن که انگار سب تو ماشین نبوده و …
      تمام حرفاتون درباره ی این‌ که یه سریا سب رو هیت می کنن درسته ولی این واقعیت رو عوض نمی کنه که برتری عددی سب فن‌ها تو سایت که_ بد نیست به هیچ وجه_ جو سایت رو به شدت متشنج کرده و یه فضای مسموم ایجاد شده که کسی نمی تونه چیزی بگه فقط کافیه ببینید بعد اشتباهات فراری چه چیزایی که همفکران شما به پرافتخارترین تیم جهان نسبت ندادن و چیزی که می دونم اینه فراری قطعا بزرگتر از سب هست و قابل احترام با اینکه فنش نیستم در ضمن چه طور وقتی طومار نوشته میشه درباره ی تاد پدر و پسر و پرنس موناکو و پدر متیا و آلکان کسی چیزی نمی گه حالا یه بارم آقا سیامک خواست به شیوه ی اون دوستمون مطرح کنه قضیه رو و دوباره میکاییل رو خطاب می کنم من مشکلم از اونجایی شروع شد که تو به ایشون گفتی در جایگاهی نیست که درباره ی فتل نظر بده که از نظر بنده ی حقیر جالب نبود هر چند ایشون هم قبلش یه همچین جمله ای به شما گفت اما مفهوم کاملا متفاوت بود فقط لحنشون یکم تهاجمی بود وگرنه من با بقیه کنش و واکنش ها بین دوستان کاری ندارم و سعی می کنم از بحث ها دور شم چندین بار شده بیام در جواب علی متن بنویسم و پاکش کنم
      در نهایت از همه ی دوستانی که با کلامم آزرده شون کردم عذر می خوام و هر جور که دوست دارید رفتار کنید یکی نبود به من بگه به تو چه که دخالت می کنی وسط بحث دوستان بزرگتر و فهیم تر از خودت😂😂😂😂

      • Mekaeel

        2

        0

        محمد جان من خودم از آقا سیامک کمی بالاتر معذرت خواهی کردم و همچنین از همه
        این شاخصه جوون بودنه که آدم مقداری زود عصبانی بشه و منم از این قضیه مستثنا نیستم، عصبانی بودم و یه حرفی زدم و اشتباهم رو قبول دارم با توجه به شرایط به وجود اومده و البته جو حاکم بر سایت بنده دیگه کامنت نمیزارم چون دلم نمیخواد حرفی بزنم که بقیه ناراحت بشن یا کسی حرفی بزنه که احساس کنم بهم توهین شده همه چیز حدی داره و صبر من هم دیگه رو به اتمامه
        خیلی وقت ها سعی میکنم که به سایت نیام ولی انگلیسیم زیاد خوب نیست که بتونم از سایت های خارجی اخبار رو دنبال کنم و مرجع فارسی زبان دیگه ای هم نیست که به اندازه اینجا کامل و مفید باشه اخبارش

  15. RADU

    4

    1

    در کل من همه افراد اینجا رو قبول دارم بالاتر هم گفتم چون کلاس کاری شما خیلی بالاس در هر صورت اگه کسی از نظرات من ناراحت شده من عذر میخوام با این که معتقدم در چارچوب اخلاق حرف زدم 💙💚

  16. Amin

    3

    1

    دوستان هیچ شخصی از ما معصوم نیست…
    اما مهم اینه که اگه نمی‌تونیم از توهین به
    راننده ای خودداری کنیم حداقل از توهین به شخصیت فن هاش جلوگیری کنیم
    متاسفانه بحث بین دوستان در مورد رانندگان یکجا از کنترل خارج شد…
    نمیتونم صددرصد اطمینان بدم که اگه به لوییز توهین بشه ساکت میشینم اما توهین به شخصیت یک هوادار اصلا زیبنده نیست
    حتی اگر بنده مرتکبش بشم بایستی سرزنشم کنین!در مورد ۲۰۱۸ هم باید بگم اون سال با یک شخصی تا سرحد دعوای خیابونی پیش رفتیم و قرار شده بود آدرس بدیم برای دعوای حضوری!
    (البته این موضوع پیشنهاد بنده نبود)
    چند هفته پیش هم که با نیما(the…)داشتم سر مکس بحث میکردم کم مونده بود به همین نتیجه برسم ولی ولی ولی!اعتراف میکنم اشتباهه،بنده همیشه بین دوستان و خانواده از بچه های سایت فرمول یک ایران و اعضای عضو که کنار هم دیگه بحث میکنیم تعریف میکنم
    و واقعا باعث افتخاره این میزان دوستی با برخی افراد(به خصوص لوییز فن ها چون خودم هم لوییز فن هستم)
    اما همین توهین ها باعث شده خیلی از دوستان دیگه کامنت نذارن
    جو سایت نسبت ب ۲۰۱۶ خیلی خیلی خیلی بهتر شده(اون سال اصلا نمیشد حرف بزنی
    یعنی بعد از هر ریس بین نیکو فن ها و لوییز فن ها کشت و کشتار بود)
    پارسال جو خوب شده بود اما امسال که یکم افراد جدید عضو شدن بعضیهاشون (نه همه)
    باعث بهم ریختگی شدن
    در آخر باید بگم بنده فقط سن چند تن از دوستان رو می‌دونم و خیلی ها رو از لحاظ سنی نمی‌شناسم اما خب احترام به شخصی که اختلاف سنی زیادی با ما داره تو حالت برابر و
    ۵۰_۵۰ از نظر بنده واجبه!با نیما یا هر شخص دیگه بحث کردن و حتی قرار دعوای حضوری متفاوت از بحث با شخصی مثل جناب سیامکه!
    بچه ها باید سعی کنن فضای دوستی رو برقرار کنن تا جو بحث نامربوط
    و بنده چندین بار دیدم جناب سیامک وساطت کردن و موضوع رو خوابوندن(چیزی غیر از این هم انتظار نمیرفت)اما ماها چی؟؟؟

    • Ahmad VETTEL

      3

      2

      بببن امین از این کامنتت واقعا خوشم اومد چون صادقانه حرف زدی
      اگه یادت باشه خودم و خودت هم خیلی با هم بحث میکردیم.طبیعیه به هر حال خود راننده هایی که طرفدارشون بودیم هم تا حدودی(حالا خفیف)با هم بحث داشتن برای مثال باکو2017 یا یه سری مصاحبه های لوییس و طبیعیه ما طرفدارا هم همین مشکلات بینمون پیش بیاد
      ولی همون موقع هم جو سایت نسبت به سال 2016 خیلی بهتر شده بود چون کسی نمیومد سند و مدرک رو کنه برای اثبات اینکه راننده حریف اصلا هیچی بارش نیست بلکه بحثی که داشتیم سر این بود که کدوم سریع ترن
      ولی حالا بعضیا با زیر و رو کردن کریر راننده میخوان بگن طرف رانندگی بلد نیست و جواب هم بدی متهم میشی به متعصب بودن و خیلی چیزهای دیگه
      اونایی که منو میشناسن میدونن قبلا چقدر فعال بودم الان ولی یک سال میشه که شاید ماهی یک بار بیام تو بحثا شرکت کنم دلیلش هم همین جو هستش
      و خیلی از رفقای دیگه هم هستن که دیگه کامنت نمیذارن و واقعا دلم براشون تنگ شده
      خب چقدر میشه این حرفا رو تحمل کرد بخوایم هم جواب بدیم واقعا کسر شانه که درگیر این بحثای چیپ و غرص ورزانه بشیم
      میگیم بریم ماه دیگه بیایم شاید وضع بهتر شده باشه میبینم نخیر یه عده تا راننده بارنشست نشه ول کن نیستن خب همه چیز باید دوطرفه باشه.

    • THE MINDBLOWER

      7

      0

      بعد از مدت‌ها لایکت کردم. بحث کردیم ولی اخر کار دوستن همه اینجا.
      واسه دعوا هم ما گردنمون از مو نازک‌تره.
      سیامک خان هم صرفا نظرشون گفتن دلیلی واسه این همه ریپلای و جنگ و دعوا نبود بین بچه‌ها.

    • Amin

      2

      2

      بله احمد جان به خاطر دارم اون سال ها رو
      حتی قبلا هم اشاره کردم که خیلی دوره جالبی بود و واقعا خوش گذشت
      حتی اگه همه دنیا بیان بگن فتل رانندگی بلد نیست(که قطعا این طور نیست حتی ۱ ده هزارم درصد هم این طور نیست)باز هم تأثیری تو افتخارات فتل نخواهد داشت
      قبلا هم گفتم برای اعتبار و شخصیت فتل افت داره که بخواد کمک کاری کنه
      مشخصا فتل با این ماشین نمیتونه رو لیمیت باشه دلایلش هم مختلفه
      جدایی این دو برای هردو طرف می‌تونه مثبت باشه اما قضاوت اینکه چه کسی بیشتر سود کرده میمونه برا دو سه فصل بعد
      شمارو هم میدونم کمتر سر میزنی
      ب هرحال جو متشنج می‌تونه رو افراد تاثیر بگذاره،خودم هم تو همین فصل برخی از ریس ها اصلا سمت کامنت ها نرفتم چون نمی‌خواستم درگیرش بشم،بهت حق میدم
      نیما جان بنده همون موقع هم ازت عذر خواهی کردم البته کلی بود و نه به اسم
      اما دوباره همینجا میگم اگر موردی معذرت می‌خوام،باز کردن باب دوستی خیلی با ارزش تر از شروع دعواست
      (البته لازمه یادی کنم از جناب محبی عزیز که یک درس خیلی خوب ب بنده در این مورد دادن و جدای از هربحثی موضع دوستی خودشون رو حفظ کردن که هیچ افزایش هم دادن👌)
      موفق باشید همه🤲

  17. THE MINDBLOWER

    5

    0

    سلام خدمت دوستان گلم که بیشتر از ۳ یا ۴ سال از عمر خودمو که زیادم طولانی نیست(۱۹) باهاشون طی کردم؛ با بعضیا که جهت‌گیریمون یکسان بود حرص خوردم و موقع برد پای تی‌وی بهشون فکر کردم که چقد خوبه که دوستام خوشحالن، با اون دسته‌ای از دوستام هم که همسو نبودیم بحث داشتم(کم هم نبوده و بعضا heated هم شده) ولی اخر کار همه اف‌وان دوست داریم؛ مهم نیست چن ساله دنبال میکنیم مهم نیست تیممون رو فرانت‌رو هست یا بک‌رو همه وقتی ۵تا چراغ خاموش میشه نفسمونو حبس میکنیم، وقتی ماشینا وارد لاسورس میشن انتظار تصادف داریم و دعا میکنیم راننمون توش گیر نکنه و خروجی خوبی بگیره، هممون وقتی یکی تصادف میکنه نگرانش میشیم و …
    همه اینا نشونه دوستی بین ماس، یا حداقل من اینجوری دوس دارم نگاش کنم.
    طرفدار سبم من. با افتخار میگمش، حتی وقتی تو بحرین ۲۰۱۹ اسپین شد یا کانادا رو باخت؛ میگم باخت چون برنده‌ شناخته نشد اگه حقش بود ۱۰۰٪ اشتباه نمیکرد و میبرد. من از ۹سالگی عاشق این رشته شدم، یادمه ریس برزیل ۲۰۱۰ بود، سب برد و منم با دید بچگانم عاشق سب شدم، داییم طرفدار قدیمی فراری بود و طبیعتا الونسو رو دوس داشت، اون سال ما ریس اخر رو بردیم و من خوشحالی خودمو یادنه(بعد ۲ ریس) و ناراحتی داییم؛ خلاصه داییم کار خودشو گرد و من طرفدار فراری شدم ولی عاشق سب موندم، مالزی ۲۰۱۲ شروع سخت فراری رو نرم کرد، یادمه بعد برد ناندو باهم اشک ریخیتم و وقتی ناندو باخت ریس قهرمانی رو تو برزیل خودم که سکته خفیف کرده بودم ۱۰بار توی ریس همون بهت‌زدگی رو که ناندو داشت تو چشمای داییم دیدم؛ دایی من پارسال تصادف کرد و عمرش به دنیا نموند، ولی واسم خاطره تک‌تک ریس‌هایی رو گذاشت که باهم دیدیم، بهم عشقی رو داد که جدای عاشقیم واسه خودش تا اخر عمر باهام میمونه، من عاشق فراری‌ام بچم عاشق فراری میشه و این رسم میشه واسه خونواده من، چرا اینارو اینجا دارم میگم؟؟؟ واسه اینکه بگم فراری فقط یه تیم فرمول۱ نیست، فراری فرهنگه، فراری عشقیه که تموم نمیشه؛ سب توش موفق نشد، عیبی نداره ولی دلیلی برای توهین به فراری نیست این، من تو اتریش ۲۰۲۰ تا میتونستم به فراری و کادرش تاختم، ولی چیزی که باید میفهمیدم این بود که گاهی واسه پیشرفت اولش باید یکم عقب رفت.
    سب افت کرده! هیچ کسی نمیتونه بیاد بگه این سب همون پسر ۲۰و چن‌ساله‌ایه که تو ردبول میبرد، دعوا نداره اینکه یکی بگه افت کرده؛ توهین با نقد فرق داره، دوستان پارانوید نباشید؛ سب ۲ساله از شارل میبازه؛ ۲۰۱۹ رو خرابی میشه بهونه کرد(تکرار میکنم بهونه) ولی عملکرد سب تو باقی ریس‌های ۲۰۱۹ چی؟؟؟ چرا سب باید تعداد ریس‌های عالی(نه خوب چون سبه) سالش کمتر از انگشتای ۱ دست باشه؟؟؟ اگه اینا افت نیست پس چیه؟؟؟ سیامک خان میگه کم‌کاری کرده؟؟؟ خوب شاید درست باشه حرقشون شاید هم خلافش ولی چندبار ما گفتیم(خودمم شاید گفته باشم یادم نیست) که فراری حرفه ای نیست؟؟؟ چند بار گفتیم کم‌کاری میکنن؟؟؟ با زمین و زمان رو بهم دوختن سب سریع نمیشه؛ امیدوارم جو تیم جدید باعث شه ترکیه‌های سب بیشتر شه توسال.
    درکل چشماتون رو خسته کردم که یه خداحافظی درست و حسابی کرده باشم باهاتون؛ چون همگی با من عشقی رو شرک هستید که واسم یادآور شیرین‌ترین لحظه‌های بچگی و آدمیه که بیشتر از همه بهم نزدیک بود. مرسی بودید تو همه‌ی این سالها و یه خسته نباشید جانانه به همه زحمت‌کشای سایت دستتون درد نکنه.
    یه حلالیتم بطلبم اگر کسی رو تو بحث‌ها رنجوندم؛ عامدانه نبوده و حاصل هیجانات لحظه ای بوده.
    یاحق

  18. amir salar 5

    0

    2

    از همه دوستان و مشخصا از آقا سیامک عذر میخوام اگه باعث رنجش شده باشم هر چند همونطور که ایشون یه انتقاد کردن منم یه انتقاد ساده از حرف ایشون داشتم
    ولی در مورد اون جمله ”کم کاری سب”باید عرض کنم که ایشون تو یه پست مربوط به چند وقت پیش هم فرموده بودن”پولی که فتل از فراری میگیره حلال نیست و حتی یه راننده اسنپ بیشتر از فتل برای فراری امتیاز جمع میکنه “و من اون موقع به احترام بزرگ تر بودن و اینکه فکر نمیکردم واقعا نظرشون این باشه باهاشون وارد بحث نشدم
    اما ایشون بازم یه جمله با همون مضموم رو تکرار کردن و نمیدونم اگر این حرفا نسبت به یه راننده دیگه یا حتی یک تیم دیگه بود طرفداراش چه واکنشی نشون میدادن!

  19. iman88

    2

    0

    میدونید بچه ها من عضو سایتهای غیر فارسی زبان هم هستم.نمیدونم اینجا کسی هست که تو بحث های فروم غیر فارسی شرکت کنه یانه.اما یه چیزی که بینشون هست اینه که اولا همه این خطوط فکری که اینجا مشاهده میشه اونجا هم هست،اما فرهنگ بحث کردن متفاوته جوری که من همین بحث اختلاف ماشینها رو بارها با چند نفر داشتم اما هیچوقت بحث از چارچوب اصلیش خارج نشد.
    خیلی کم پیش میاد که کسی بخواد بحثو شخصی کنه و این واقعا برا من یه فضای خاص بود.
    مثلا یه بار یه کامنتی رو خوندم از لفظ “اشغال” برای توصیف رانندگی یه نفر استفاده شده بود!تنها یه نفر این کامنترو ریپلای کرده بود و جوابی که نوشته بود این بود: “جدی میگی”!
    همون موقع داشتم به این فکر میکردم که این حرف اگر تو فروم فارسی زده میشد چه اتفاقی بعدش میوفتاد؟!
    ——————
    این کار کردن پستهای زیاد از سب هم داره به این بحث ها دامن میزنه.یه بحثی زیر یه پستی شروع میشه و کمی بعد میخوابه…بلافاصله بعدش یه پست دیگه از سب و دوباره شعله ور شدن اون بحث ها.من یه کامنتی در ریپلای کامنت مهریار در انتقاد به همین رویه که پستها در انحصار سه راننده قرار گرفتن گذاشتم،الان 48 ساعته تاییدش نکردن.(اگر به وزارت کشور هم ارجاع داده بودنش تا الان باید تکلیفش مشخص میشد!)این رویه درست نیست.تو هیچ سایتی انقدر به این سه راننده پرداخته نمیشه که اینجا شاهدش هستیم.

    • iman88

      0

      0

      این ماجرای ترشی انداختن بعضی از کامنتها چیه؟
      از نرم افزاری استفاده میشه که کلمات خاصی رو شناسایی میکنه و جلوی تایید شدن کامنت رو میگیره؟
      کسی اصلا به این کامنتها سر میزنه که اگر مشکلی نداشتن تاییدشون کنه؟

    • RADU

      2

      0

      Iman88 خیلی گلی
      بالاخره فرهنگ ها خیلی متفاوته ایمان جان نمیشه انتظار داشت ما مثل اونا رفتار کنیم و نه میشه انتظار داشت اونا مثل ما رفتار کنن
      اما قطعا میشه درس گرفت از چیز های خوب
      و چیز های بد رو از خودمون دور کنیم

      • iman88

        0

        0

        ارادت دارم رادو عزیز.
        کاملا درست میگید.

  20. AmirAli

    2

    2

    وای…
    این بحث ها تا کی قراره ادامه پیدا کنه؟
    همه چیز واضحه دیگه
    قضیه کودتا خراب کاری و اینا رو بندازین دور
    یعنی چی اصن
    من اصلا این صحبت‌ها رو درک‌ نمی‌کنم
    دوستان طرفدار سباستین، شما با این حرفاتون دارید به رانندتون هم ضربه میزنید
    بخدا که انرژی منفیش براش میره 😐😶
    این حرفاتون باعث شده یه سریا فوکوس بشن روتون و تا یه کامنتی گذاشتید سریع از در مخالفت و … وارد بشن به شما حرفی بزنن تیکه ای بندازن و…
    بهتر نیست به جای این حرف‌ها در مورد مسائل و موضوعات واقعی صحبت کنیم
    نه صرفا تئوری هایی مثل دایی جان ناپلئون؟

  21. iman88

    1

    0

    میدونید بچه ها من عضو سایتهای غیر فارسی زبان هم هستم.نمیدونم اینجا کسی هست که تو بحث های فروم غیر فارسی شرکت کنه یانه.اما یه چیزی که بینشون هست اینه که اولا همه این خطوط فکری که اینجا مشاهده میشه اونجا هم هست،اما فرهنگ بحث کردن متفاوته جوری که من همین بحث اختلاف ماشینها رو بارها با چند نفر داشتم اما هیچوقت بحث از چارچوب اصلیش خارج نشد.
    خیلی کم پیش میاد که کسی بخواد بحثو شخصی کنه و این واقعا برا من یه فضای خاص بود.
    مثلا یه بار یه کامنتی رو خوندم از لفظ “ترش”(انگلیسی) برای توصیف رانندگی یه نفر استفاده شده بود!تنها یه نفر این کامنترو ریپلای کرده بود و جوابی که نوشته بود این بود: “جدی میگی”!
    همون موقع داشتم به این فکر میکردم که این حرف اگر تو فروم فارسی زده میشد چه اتفاقی بعدش میوفتاد؟!
    ————————-

  22. AmirAli

    3

    3

    طرف صحبتم با دو طرف هست
    من از روز اولی که سباستین رو دیدم، شیفته شخصیتش شدم، بی دلیل شدم فنش
    حتی اونموقع نمیدونستم 4 تا قهرمانی داره
    ناخودآگاه طرفدارش شدم
    حیف نیس چنین آدم بزرگی و چنین شخصیت والایی رو با این حرف ها پایین بیاریم؟

  23. iman

    1

    1

    senna بازم تکرار میکنم تا وقتی که تو کوران رقابتهای اون دوره نبودی نمیتونی با دیدن چهار تا ویدیوی رنگ و رو رفته و بی‌کیفیت قضاوت کنی و به قول خودت فخر بفروشی.بیخودم سفسطه نکن منظور از تو اون اتمسفر بودن داخل پدوک یا گاراژ تیم بودن نیست همونطور که در حال حاضر هیچکدوم از ما تو پدوک نیستیم.در مورد مقایسه بین قهرمان شما و هر کس دیگری هم هر کس میتونه با منطق و عقل خودش قضاوت کنه و هیچ اصراری برای اثبات حرفم ندارم و اصولا ربطی به این بحث نداره،منتها شما و جمعی از دوستان به محض اینکه کسی یک ایراد منطقی از وتل میگیره زود به ماجراهای بی ربط گذشته ربطش میدین و سالهای گذشته رو مبنا میگیرید و از سالهای گذشته شاهد میارید و خوب دیگران هم بهتون جواب میدن

  24. FJ

    5

    2

    خطاب به بعضی از طرفداران محترم فراری , فتل سه تا ریس دیگه مهمونتون نیست
    پس بهتره پیکان انتقاداتتون رو بگیرید به سمت کسایی دیگه
    اصلا فتل مقصر اول و آخر قهرمان نشدن فراری تو این سالها اصلا کل این پانزده سال
    حالا که رفته باید خوشحال باشید و بی اهمیت بهش
    حالا که مقصر اصلی رفته برید آماده بشید برای قهرمانی های سریالی پیش رو .
    ما هوادارهای فتل رو هم به حال خودمون بزارید تا در این غم افتضاحات پیش رو فتل در استون مارتین بسوزیم
    موفق باشید دوستان,قهرمانی های سریالی پیش رو فراری رو هم به همه دوستدارانش تبریک میگم

  25. امید نورمحمدی

    2

    4

    براستی مایه تاسف است. جدیدا هم که مد شده این و آن برای هم “حق” تعیین میکنند و “پوزیشن” قائل میشوند!
    کسانی حق اظهارنظر در چهارچوب قوانین سایت را به بهانه های واهی برای دیگران ممنوع! میدانند.
    اشاره بسیار درست و جامع یکی از کاربران غیر همنظر درباره تفاوتهای طرفداری بین فوتبال و فرمول 1 (بعنوان مثال) برای من هم آموزنده بود. بخاطر میاورم در مسابقه کانادا 2019 که سب بواسطه پنالتی (بحق یا ناحق) مسابقه را به لوییس باخت و خیلی هم عصبانی بود و اعتراض خود را به اشکال گوناگون هم نشان میداد وقتی عده کمی برای لوییس بوووو کشیدند سریع عکس العمل نسان داد و طرفداران را از اینکار منع کرد.
    در اوج عصبانیت و فشاری که بر دوش داشت هم نسبت به این کار واکنش تندی نشان داد و این صحت نوشته کاربر گرامی را برای من اثبات میکند.

  26. Hassan Mohebbi

    3

    3

    پس کنید دیگه…😡

    سید کجایی که یه استاپ بدی؟!!!😔

    یاد سید بزرگوار افتادم😍خدایی خیلی جات خالیه. میدونم هنوز فعال میشی، ارادت فراوان✋
    یادمه تو بحث‌های اینچنینی که به حاشیه میرفت سید عزیز با یه کلمه “استاپ” به همه چیز خاتمه میداد😁💪

    اقای خضری عزیز و دیگر ادمین‌های گرامی شما هم مثل سید تو بحث‌ها شرکت کنید کامنت بگذارید و تو بحث‌های اینچنین با چندتا جمله همه طرف‌ها رو به ارامش دعوت کنید. دمتون گرم

دیدگاه خود را بیان کنید