فرمول یک ایران – توتو ولف، مدیر تیم مرسدس کسی بود که تیم ها را گرد هم آورد تا خواستار توضیحی از فدراسیون جهانی اتومبیلرانی در مورد توافق محرمانه با فراری شوند اما حالا تیم ردبول خواهان غرامت 24 میلیون دلاری برای از دست دادن رده دوم جدول قهرمانی است.

فدراسیون جهانی اتومبیلرانی پس از چندین ماه تحقیق و بررسی در مورد پاوریونیت فصل 2019 فراری که به عنوان برترین پاوریونیت فصل از آن یاد می شد و گاهی اوقات هم در مسیرهای مستقیمی، راننده های تیم فراری، سباستین فتل و چارلز لکلرک توانایی باز کردن فاصله 0.5 ثانیه ای را با رقبا داشتند، طی بیانیه ای در روز جمعه نوبت دوم تست های پیش فصل اعلام کرد که با تیم فراری به یک توافقی رسیده و جزئیات این توافق بین فیا و فراری باقی خواهد ماند.

این مسئله باعث ناراحتی تیم های رقیب مکلارن، مرسدس، ریسینگ پوینت، ردبول، رنو، آلفاتاوری و ویلیامز شده است و حال همه این تیم ها خواهان پاسخ گویی شفاف و صریح فیا هستند:

ما بدین وسیله تعهد مشترک خود را برای پیگیری افشای كامل و مناسب در این زمینه اعلام می كنیم تا اطمینان حاصل شود كه ورزش ما با همه رقبا منصفانه و برابر برخورد می كند.  علاوه بر این، در جریان فرآیند بررسی توسط فدراسیون جهانی اتومبیلرانی و قبل از رسیدگی در دادگاه های ذیصلاح، ما حق هرگونه پیگرد قانونی را برای خود محفوظ می داریم.

لوئیس همیلتون، سباستین فتل و مکس ورشتپن - استرالیا 2019

لوئیس همیلتون، سباستین فتل و مکس ورشتپن – استرالیا 2019

بر اساس گزارش ها، توتو ولف، مدیر تیم مرسدس پشت پرده این نامه جنجالی به فیا بوده است و به Speedweek گفت:

کل مسئله یک بهم ریختگی بزرگ است. کاری که فراری کرد خوب نبوده و اما هنوز هم فیا آن را چیز کمی تلقی می کند؟ همه تیم ها ناراحت هستند.

اگر موتور فراری غیرقانونی باشد، برروی مرسدس تاثیری نخواهد داشت اما بر روی ردبول که فصل گذشته را در رده سوم جدول قهرمانی به پایان رسانده، تاثیر گذار خواهد بود. هلموت مارکو و ردبول خواهان پاداش رده دومی خود هستند:

رفتار فیا؟ رسوایی کامل است. ما به مدیر تیم، کریستین هورنر گفته ایم که برای 24 میلیون دلار شکایت کند که اگر فراری مجازات شود، برای رده دوم جدول قهرمانی دریافت می کنیم.

این بار ما به کمپینی که توسط مرسدس آغاز شده پیوسته ایم.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

63 دیدگاه

  1. matiiiiin

    8

    1

    مرسدس اصولا تو این مباحث دخالتی نمی‌کرد نمیدونم چیشده الان

    • H.farahani

      4

      5

      اتفاقا مرسدس سابقه درخشانی داره.مثلا سال 2017 مرسدس و فراری هر دو برای افزایش قدرت میزانی از روغن موتور رو تو محفظه احتراق میسوزوندن.بعد از کانادا ردبول به فراری اتهام اینکار رو زد.نکته جالب مرسدس بود که وقتی خودش همون زمان همین تخلف رو انجام میداد در مورد فراری توضیح رسمی خواست.
      بعدش هم گند هر دوشون دراومد.

  2. مشتبا

    7

    2

    سید، این احتمال هست که بعد از مشخص شدن تخلف احتمالی فراری تو پاوریونیت، برای فصل ۲۰۲۰ یه پاوریونیت جدید که مشکل نداره طراحی کردند که از قبلی خیلی ضعیف تره و دلیل ضعف تو تمرینات همین باشه؟ در حقیقت تمام این مدت بینوتو راست میگفته و واقعا فراری پاوریونیت ضعیفی داره؟
    چقدر احتمالش هست؟

    • سید علی حسینی

      11

      0

      بزار تک دور آخر مرحله سوم تعیین خط استرالیا برسه اونجا جوابمون رو میگیریم…

  3. SADEGH 16

    11

    1

    به این میگن سیاست آقای بینوتو
    توتو از فراری ساکت ترسیده
    البته فیا هم بی تقصیر نیست
    ولی یک هفته مونده به اولین ریس معلوم میکنه قضیه چیه؟؟

    • مشتبا

      6

      0

      اگر راست گفته باشه چی؟

  4. Arash

    9

    4

    مرسدس فنا شما کجایی هرچی میشه هی میگید فراری فنا میگن مرسدس مافیا میگین
    نه بابا مرسدس داش دوغشو مینوشید
    توتو ولف تو خودت داری میگی روی مرسدس تاثیری نداره و اصلا به ما ربطی نداره
    بعد ردبول رو تشویق به گرفتن غرامت میکنین
    فصل 2017 و 2018 جلوی چشمامه 🙁 افسوس

    • MERC

      5

      7

      فرقش اینجاس که شما از روی احساسات یه تهمت میزنید ولی افراد بالایی فرمول1 با دلیل و مدرک حرف میزنن
      ما که نشنیدیم مدیرای فراری یکی از حرفای طرفداراشونو بزنن, چون به خودشون اجازه نمیدن کار غیر حرفه ای کنن

    • Arash

      7

      2

      merc
      یعنی انتظار داری ذهنیت طرفدارا عین مدیریت باشه
      بعد شما مرسدس فنا که بر فرض مثال میگین شکست تیمی که حق وتو داره لذت بخشه خیلی حرفه ای ؟

      • MERC

        2

        1

        من تابحال چنین حرفی نزدم و هیچ وقت هم به حق وتو فراری اعتراض نکردم
        یه سری از دوستان زیاده روی میکنن که از طرفدارای هر دو طرف هستن
        ولی این که همه مافیا سر زبونشون افتاده واقعا عجیبه , اگه مافیا بود چرا ردبول یا فراری یک بار چیزی نگفتن, حتی غیر رسمی, حتی واسه جنگ روانی…

      • Arash

        1

        2

        merc عزیز
        برای اینکه همه ی تیمای فرمول یک انقدری نبوغ دارن که قوانین دور میزنن ولی فیا نمیتونه اثباتش کنه که خلاف قوانین
        همین الانش هم مرسدس و فراری و ردبول خودشون دیگه قوانین دور نزنن عجبیه البته هوش مکانیکا و مهندسا واقعا تحسین برانگیزه
        ولی فراری و ردبول وقتی قوانین دور میزنن یا یک جوری گندش درمیاد
        یا مرسدس بهتر تونسته قوانین دور بزنه
        و هم فراری ، هم مرسدس و هم ردبول میدونن همه شون دستش یک سری مدارک بر علیه هم دارن

  5. ALEX-ALBON

    14

    11

    باوجود یک چنین افرادی(مدیر مرسدس)وچنین سیاست های بد وزننده ای-فورمول1 دیگه جذابیتش واز دست داده.
    لعنت
    چرا تا یک فصل امیدوار میشیم برای یک فصل رقابتی -یک نفر باید با راه انداختن دعواهای رسانه ای و بین تیمها گند بزنه یبه همه این ورزش(این دیگه اسمش ورزش نیست)
    خیلی متعجب شدم و بدم اومد از شخصیت زشتی که مدیر مرسدس نشون داد
    قبلا اینطوری نبود وبا سیاست جوانمردانه پیش میرفت.
    چرا باید هرسال 1تیم بافاصله200 امتیاز نسبت به بقیه قهرمان بشه وهیچ تیمی هیچ اعتراضی نداشته باشه؟ولی تا یک تیمی به یک پیشرفت ونوآوری میرسه-با این کارهای رسانه ایه زشت میخوان اون رو به زیر بکشن؟
    ومتاسفانه یه عده هم کورکورانه پیروش میشن ودفاع میکنن فقط از روی احساسات.
    چه محیطی شده این بستر فورمول1؟(همه برای هم میزنن)پشت هم!پیش روی هم!
    پس کجا رفته اون روح جوانمردی رقابت وورزشکاری
    اصلا مافیا منم-
    ایتز جیمز منم
    منم که به همراه سوختم روغن میسوزونم بعد میندازم به گردن یک تیم دیگه
    منم که از رینگهای غیرقانونی استفاده میکنم ولی تا داستان به کسر امتیاز میرسه میگم قانونی اعلامش کنن
    منم که تست های پیش فصل غیزمجاز با پیرلی انجان میدم وتوی اون فصل فقط لاستیک خوری 8 تا تیم دیگه بالاست وفقط منم که با یه ست هارد تا ته مسابقه میتونم برم ولی برای شک نکردن بقیه یه پیت هم اون وسطاش انجام میدم
    ووقتی بقیه اعتراض میکنن به چنتاتیم باج میدم تا قهرمانیه سالم از دست نره
    منم که توسط استوارتها برد راننده گان دیگه رو تو جیب خودم میذارم-که باعث میشه راننده ای که همه سابقه اخلاق ومرامش و میدونن -اون حرکته جابجایی سکوهای 1 و 2 رو بزنه وبه همه بگه برد من ودزدیدن وهمه رو شگفت زده کنه..
    منم دست به هرکاری میزنم که تمام قهرمانیام وتمیز وپاک نشون بدم
    آقا همه اینا منم فقط خواهش میکتنم اجازه بدین فقط1 فصل یک رقابت توی فورمول1 ببینیم
    خسته شدیم بخدا ازینکه هر سال یه فیلم تکراری میبینیم
    چقدر ورزش سیاست زده زشتی شده فورمول1
    امسالم احتمالا قهرمان مشخصه اما من دیگه به شخصه اسم این وقهرمانی نمیذارم.
    آخرین امیدمون به کروناست-چون اون ودیگه نمیتونن بخرنش یا بهش رشوه بدن
    من به کارما اعتقاد دارم..کارما کار خودش و میکنه

    • Amir Mp

      8

      1

      چجوری اینقدر نوشتی؟??

    • just.jeep

      7

      13

      پس کجا رفت اون روح جوانمردی رقابت ورزشکاریو خوب اوندی داداش.اینکه تقلب کنی و موتور غیر قانونی بسازی روح جوانمردیه.اصلا مرسدس به کنار فراری با اینکار میلیونها دلار به رنو و هوندا هم وارد کرده.فراری وقتی توی مونزا لکرک تو مستقیمی اول شد از خوشحالی بال در آورده بودن باید فکر اینجارو هم میکرد.
      به قول قدیمی ها بار کج به منزل نمیرسه.داشتن سابقه و حق وتو دلیل نمیشه همیشه حق با تو باشه و هر کاری دوست داری انجام بدی.در حالی ک بیشترین دریافتی هم از فیا داری.یه زمانی نوکیا خدای گوشیهای موبایل بود الان کجاست.سابقه تضمینی بر موفقیت همیشگی نیست.الات باید جواب ردبولو هم باید بده فراری.

      • Arash

        3

        8

        یک زمانی فراری همه فصل رو درو میکرد
        یک زمانی ردبول ترکوند
        پس مرسدسم باید جواب ردبولو بده درسته ؟
        حق وتو خیلی خوب اومدی ………..

      • pejman

        4

        2

        اینکه فراری به قهرمانی های بیش از یه دهه قبلش مینازه مثه اینه که استقلال به قهرمانی های سال های دورش بنازه ( البته خودم استقلالیم اما این یه حقیقته) هیچوقت تلاش های لوییس برای بردن از لکلرک تو مسابقه مونزا ۲۰۱۹ رو یادم نمیره که لوییس گفت بخاطر سبک رانندگیش به لکلرک باخت اما حالا میفهمیم دلیل این باخت (بهتره بگیم عدم پیروزی) تخلف تیمی از سرزمین مافیاست گرچه شاید اگه اتفاق کانادا نمیافتاد لکلرک اونجا پنالتی زمانی دریافت میکرد اما ما اون فشار روانی رو درک میکنیم که فراری از امتیاز میزبانی و… و اتفاق کانادا ایتفاده برد تا لکلرک قهرمان بشه اما برد با موتور غیر قانونی ناجوانمردانست و قابل درک نیست و کاش واقعا کسر امتیاز و تغییر نتایج رو اعمال کنن و یه برد دیگه به امار برد های لوییس اضافه بشه شاید بعضیا نظرمو افراطی بدونن اما من هیچوقت تلاش های لوییس برای بردن مونزای ۲۰۱۹ یادم نمیره

      • H.farahani

        3

        2

        Pejman
        پس این سینه زنی واسه ظهر عاشورا نیست واسه قیمه نذریه.برد لوییس?
        واقعا چه زجری میکشه لوییس با بدترین ماشین و تیم پر اشتباه و هم تیمی خونخوار.
        بنده از خدامه این موضوع به دادگاه کشیده بشه(ترجیحا غیر انگلیسی)و دادگاه هرچی که بوده و نبوده رو تو این چند سال معلوم کنه.

    • m.amin

      4

      7

      چنین سیاست های بد و زننده ای؟
      یه تیم تقلب میکنه تو موتور چرا باید بقیه ساکت باشن؟و اعتراض کنن میشه سیاست زننده؟
      و چرا شما فک میکنی ک چون امیدواری ب فصل.حق دارید از موتور متقلب استفاده کنید؟همه سکوت کنید فراری تقلب کنه تا فن هاش امیدوار ب فصل بمونن.
      تیمی اگه با ۲۰۰ امیتاز قهرمان میشه.ایراد نداره تیمای دیگه اگه چیزی ازش دارن اعتراض کنن تا فیا هم بررسی کنه.
      چون چیزی ازش ندارن.وگرنه کسی دستشون رو نبسته اعتراض نکنن.
      تقلب کردن هم اسمش نوآوری نیس.ک اگه بود فیا جلوشو نمیگرفت.میگفت مشکلی نداره ادامه بده.
      روح جوانمردی کجا بود وقتی ک با موتور غلط و تقلب مسابقه رو ببری که الانم با روی زیاد بیاید از جوانمردی حرف بزنید.
      والا ادعای سوخت روغن و ورود فیا بعدش نکته جالبش این بود ک بازم فراری بود ک کندتر شد بعدش نه مرسدس.
      راجب رینگ هم اگه غیر قانونی بود تا همین الان رو ماشین مرسدس و خیلی تیمای دیگه نبود.
      اون تست غیر مجازم مال خیلی وقته پیشه نه الان فصل پیش.ک همون موقع هم مرسدس باز مشکل داشت با لاستیک.
      واقعا درک نمیکنم با چ منطقی این همه حرف خنده دار زده میشه و ادم خودشو حق ب جانب میدونه.ک تقلب مارو نگیرید تا ما رقابت کنیم

    • Silver Arrows

      4

      8

      @alex-albon
      چه دل پری دارید شما!
      کسی که حسابش پاکه از محاسبه چه باکه؟
      از موتور فراری شکایت میشه روح ورزش و جوانمردی پایمال میشه اما شما همین حالا یه لیست بلند از شکایت‌های جاری و زیرخاکی از مرسدس رو کردید و روح ورزش با این حرکت پایمال نمیشه!؟
      عزیز من تیم‌های دیگه هم قدر مرسدس زحمت می‌کشند که انتظار قهرمانی دارند؟ جرأت تغییر دارند؟ امسال از همه بیشتر دور تمرینی زدیم. پارسال دو تا ماشین متفاوت آوردیم تو تمرینات. تیم رو خوب بستن… آدم حرفه‌ای میارن… دقت دارن… نتیجه هم میگیرن.

    • Mahmood.ghaedi

      6

      1

      الکس البون شما بالاخره طرفداره کی هستی؟
      از روی ایم کاربریت میخوره فن ردبول باشین ک اتفاقا این بازی اول ردبول شروع کرد از همون پارسال و در کل بیشترین سود تیم ردبول میبره از این داستان جالبه ک شما ناراحتی از اینکه تیم مورد علاقت داره واسه حقی ک احساس میکنه ازش ضایع شده مبارزه میکنه

      • ALEX-ALBON

        1

        1

        بنده با احترام-فقط طرفدار وفن آلبون هستم-ودرگذشته طرفدار فتل هم بودم واین وقبلا هم عنوان کردم دوست عزیز..وهنوز هم دوسدارم این راننده رو مخصوصا بخاطر اخلاق ومرامی که داره-اما با مدیریت مسخره ای که فراری تو دوسال اخیر نشون دادن وامتیازاتی که بخاطر تعویض نکردن تیم استراتژی وپیت استاپشون به ضرر فتل رقم زدن وظهور راننده بااستعدادی مثل آلبون ترجیه دادم بجای اینکه هرفصل بشینم وحرص این مدیریت ضعیف فراری و بوخورم طرفداریم وتغییر بدم
        نکتش اینجاس که از آلبون به اندازه ماشینی که دراختیار داره انتظار میره وحتی اگه رده های 5 و6 هم بدست بیاره بازم باعث خوشحالیه
        بنده فقط افسوس میخورم که توتو بااون سابقش میادو با انداختن تیمها به جون هم سعی میکنه خودش وبالا بکشه برای بدست آوردن یه قهرمانی راحته دوباره
        اما اینبار من اعتقاد دارم مرسدس این فصل به اون چیزی که براش برنامه میچینه نخواهد رسید مخصوصا بااین اتهام زنی هاوتوطئه های زننده وبدور از اخلاق.

    • pejman

      3

      3

      شما فقط از باخت های پی در پی تیمت خسته ای همین وگرنه هر مسابقه ۲۵ امتیاز داره که همه براش می‌جنگن و این مسخره ترین حرف ممکنه یکی بیاد بگه بذارید یه عده تقلب کنن تا رقابت نزدیک بشه انفاقا باید این اختلاف ها باشه تا هرکس مزد زحماتشو بگیره شاید برای مرسدس اثری نداشته اما برای رقابت جوانمردانه و ۹ تیم دیگه اثر داشته و حرف حق رو باید زد و امیرالمومنین میگه حق گرفتنیه نه دادنی و مرسدسم فقط دنبال احقاق حقه همین ناجوانمردی یعنی حق وتو فراری و توافقات محرمانه که ما نمیگیم که چه گندی زدن شمام کار نداشته باشید و حق یعنی اینکه برای اجرای عدالت تو هرشرایطی پیش قدم باشی شک نکنید اگه این اتهام ها به مرسدس هم وارد بود هرچند برخلاف میلم میبود اما همین حرفارو میزدم

      اما دوستان فراری فن لطفا در راستای احترام به بقیه هواداران تیم ها مخصوصا هواداران مرسدس که بارها به اون ها تهمت مافیا و …. زدید کلمه مافیا رو از فرهنگ لغات کاربردیتون توی سایت حذف کنید که دقیقا با ماهیت فعلی فراری برابری می‌کنه

      زین پس بجای واژه فراری بفرمایید مافیا??

      تیمی مافیایی از سر زمین مافیاها

  6. ALEX-ALBON

    10

    9

    امیدوارم ردبول امسال قهرمان بشه یا حداقل تیمی غیر از مرسدس

  7. ALEX-ALBON

    4

    4

    ممنونم ادمین جانم از شما..خیلی سپاس

  8. آرشا

    6

    3

    ای بدبختی این دیگه چه بلاییه داره سر فراری میاد….
    کجان اونهایی که هی میگفتن موتور فراری غوله هان…..
    بیا تقلبش هم که ثابت شد…..
    هرچی فراری میخواست خودشو وارد حاشیه نکنه ببین چطور دارن می کِشَنش توی گود…..
    امسال هم فراری هیچی تو چنته نداره بینوتو راس میگه…..

    • ALEX-ALBON

      3

      2

      کجا ثابت شده دوست من؟شما سندی داری که فیا دراختیار نداره
      مطمعنی طرفدار فراری هستین؟
      دفاع نکردن بهتر از بد دفاع کردنه سبحان.

  9. Wwe.f1.77

    7

    7

    عجب آدم این تو تو اصلا فکرش هم نمی کردم از این بکنه نگاه کن چیکار کرده عجب

  10. mah63

    11

    4

    فیا جوابشون داد گفت نتونستیم ثابت کنیم غیر قانونیه. ولی به خاطره پیچیدگی موضوع با هم توافق کردیم و با توجه به قوانین فیا این اطلاعات باید محرمانه بمونه .

    • بیژن

      4

      12

      میشه بگی کجا گفته نتونستیم ثابت کنیم ?????
      فقط گفتن توافق محرمانه کردیم و بین خودمون میمونه این توافق ، همین خودش بزرگترین سواله

    • ....

      4

      8

      داداش چرا برعکس خوندی؟؟؟؟
      تا جایی ک من دیدم فیا گفته ما نتونستیم متقاعد بشیم که موتور درست بوده ولی کلا بیخیال شدیم و پیگیری نکردیم

      • H.farahani

        6

        1

        Amin
        بله.ولی اینم گفته که غیر قانونی بودنش رو هم نتونستیم ثابت کنیم.

      • mah63

        4

        1

        شما کجا دیدی؟
        fia:we estimated it was impossible to prove that Ferrari was operating outside the regulation

  11. McLaren F1

    9

    5

    لامصب چی ساخته بود که تیم فراری با دستکاری پاوریونیتم نتونست کاری کنه
    امسالم قهرمانی بی هیچ دردسری برای مرسدسه

    • pejman

      3

      2

      همینو ته کامنتم یادم رفت بنویسم و حیف کامنت ها ویرایش نداره میخواستم بنویسم که دم مرسدس گرم که با تقلب هم به گرد پاش نمیرسن و میاد ۱و ۲ میکنه

  12. a Ferrari lover

    7

    3

    با این جوابی هم کهfia داده به 7 تیم انگار واقعا موتور فراری غیر قانونی بوده
    من که نمیدونم ولی خدا کنه کند بودن توی تست امسال فراری واقعا مربوط به موتورش نباشه

    • Miladangler

      3

      0

      از تست قرار نیست بینندگان نتیجه ای بگیرن . مخصوصن این چند سال اخیر . و نمونه بارزش پارسال . اون تو پیسته و دور هایی که تیم احتیاج به سبقت داره مشخص میکنه چقدر قدرت خالص دادن .

  13. مشتبا

    4

    1

    پلنگ صورتی یادت نره

  14. Ferrari4ever

    10

    3

    توتو دید هرکاری میکنه نمیتونه فراری رو بکشه تو حاشیه، دست بدامن دست نشانده هاش شد و و شو راه انداخت، تا فراریو بکشه تو حاشیه تمرکزشو بهم بزنه.
    چطور کسی شکایت نکرد که با پیرلی لاستیکارو غیرقانونی تست میکردن!!!!
    قهرمانیای که اوردی فقط اسمه ارزسی نداره چون با سیاست بازی بود نه بر اساس کیفیت تیمی

    • THE MINDBLOWER

      7

      0

      دقیقا واضح بود که توتو هرکاری میکنه ذهن فراری رو بریزه بهم. فراری باید حداقل توی یه روز یه تایم زیر 1.16 میزد که یکم حرف بره روش. امسال از این طرف تیم افتاد(مرسدس روز اخر تست پارسال یادتون بیاد که زیر 0.05 فاصله داشتن سب و لوییس)

    • kourosh.m

      1

      0

      فراریم درست بنویس تو اسم پرفایلت?

      • Ferrari4ever

        1

        0

        یکی از بچه ها شاکی بود که چرا ایدی قدیمی اون افا استفاده شده، منم عوصش کردم

    • Mahmood.ghaedi

      2

      2

      ده تا تیم هست ک 7 تا تیم شاکین
      یعنی فراری و دو تیمی ک فراری بهشون موتور میده بزار کنار بقیه دست نشانده مرسدس هستن
      الان ردبول دست نشانده مرسدس شد عجب?

    • pejman

      1

      2

      شما دیگه با چشمای باز خودتو بخواب زدی داداش کی دست نشانده کیه فراری اگه واقعا ریگ به کفشش نباشه توافقم که کرده پس به حاشیه نمیره وقتی میره تو حاشیه که یه ریگی به کفشش باشه پس شما نگران حاشیه نباش بعدم وقتی نسبت به تغییر لاستیکا اعتراض شد همه اعتزاض نکردن الان همه جز فراری و اونایی که ازش موتور میگیرن اعتراض کردن پس این یه حقیقته نه حاشیه لطفا سعی کن درک کنی اینارو

      این قهرمانیا ها ثبت میشه بی کم و کاست و با اسم سلطه ازش یاد میشه و همونجور که متقلب بودن فراری ثبت میشه و میگن فراری با تقلب هم از مرسدس با اختلاف شکست خورد

  15. ....

    6

    5

    داشتم مقایسه دور لوییز و لکلرک تو سنگاپور ۲۰۱۹ رو نگا میکردم
    لامصب فراری ب راحتی حتی تو کفی های کوتاه اختلاف مینداخت
    واقعا سوال بزرگی برا همه می‌تونه باشه ک فراری این قدرت رو از کجا آورده بوده

    • THE MINDBLOWER

      10

      4

      از همون جایی که مرسدس توی اون سه سال میاورد

      • ....

        1

        2

        قبل از شروع عصر هایبرید همه میدونستن که مرسدس اول‌ کار از همه سریعتر خواهد بود
        مطمعن باش اگه فراری این سلطه مرسدس رو پیشبینی میکرد همون موقع که تغییر قوانین تصویب شد؛همه چی رو وتو میکرد
        کار مرسدس تو این سال ها فوق العاده بود

      • H.farahani

        1

        0

        Amin
        از کجا میدونستن؟یعنی یکی از همه به فراری نگفته که فراری وتو کنه؟
        بعدش این با جمله ای که بارها همیل فنا میگن مغایرت داره.”لوییس ریسک کرد و جواب داد”

    • مشتبا

      3

      0

      آرشیو داری یا جایی هست که بشه اینا رو بدون فیل تر شکن دید؟

      • ....

        0

        0

        پیچ f1 تو اینستاگرام

  16. aryan261

    8

    0

    فراری هر کاری کنه به ضررشه
    موتورش ضعیف باشه میگن داشت گندشون درمیومد عقب نشینی کردن(حرفی که توی آمریکا زدن)
    موتورش قوی باشه میگن دیدید گفتیم اینا تقلب میکنن(مونزا)

  17. JBjb

    8

    0

    دوستان توجه داشته باشید که ماجرای موتور فراری و توافقش با فیا هیچ ارتباطی به این فصل 2020 و یا تست های اخیر نداره.دیدم برخی به اشتباه مربوط به امسال دونستنش . من فصل 2019 و همینطور 2018 با وجودی که ضد هیولای مرسدس و پسر خوش شانس انگلیسی که از هم تیمی شدن با مکس میترسه بودم و هستم بارها توی کامنت ها یادآوری میکردم این ماجراهای موتور فراری رو و همینطور رینگ های مرسدس رو که دوستان فراموش نکن چه مسائلی تاثیرگذار شده توی کورس قهرمانی .

    شیطنت های غیرقانونی فراری در پاوریونیت مربوط به 2019 و 2018 هست.

    2019 بعد از شکایت از ردبول و سوالاتی که مطرح کرده بودن فراری دیگه کند شد هیچ مسابقه ای بعد از سنگاپور نبرد.

    2018 هم که فتل توی کورس قهرمانی بود یه دفعه از سنگاپور توی پاوریونیت فراری اون سنسورها رو گذاشتن و فراری کند شد ( که کاملا عمدی بود برای اینکه دست شون رو نشه و 2019 باز همون کارها رو کردن ) و از همون سنگاپور 2018 بود که مرسدس رینگ های جنجال ساز رو آورد و کلا دیگه 7 گرندپری آخر ورق برگشت فراری و فتل اوت شدن رفتن پی کار خودشون

    برید دوباره فصل 2018 رو مرور کنید.بعد از سنسور ها فراری حتی 1 پول پوزیشن هم نگرفتن و کلا 2 تا دومی گرفتن توی تعیین خط های 7 ریس آخر 2018 که بخاطر بی عرضگی بوتاس همین دومی ها رو گرفتن، و عمدا ماشین رو کند کردن و متعاقبا فتل هم قهرمانی از دست داد.
    آمریکای 2018 رو هم به دلیل شکایت فراری از رینگ های مرسدس که مرسدس سوراخ ها رو پر کرد بردن، همینطور تو مکزیک 2018 هم مرسدس سوراخ ها رو پر کرده بود و ردبول برنده شد.
    در کل بعد 2018 هفت ریس آخر فراری با سنسورهای اضافی که فیا کار گذاشت خودشو کند کرد و مرسدس رینگ ها رو گذاشت و 5 تا از 7 مسابقه اخر رو مرسدس برد و اون 2 تایی هم نبرد مکزیک و آستین امریکا به دلیل شکایت فراری از رینگ ها و پر کردن سوراخ ها بود.

    یک کلام فراری همون چند تا پیستی که توی 2018 و 19 مدعی بود و یه ذره تو کورس بود با مخفی کاری بود وگرنه میشد مثل سه چهار سال اول عصر هیبرید

    • H.farahani

      3

      0

      Jbib
      اگه یه تیم از ترس لو رفتن قدرت موتورش رو کم کنه پس باید تو کفی زمان از دست بده نسبت به قبلش.ولی چرا فراری تقریبا همه فاصله نسبت مرسدس رو تو پیچ ها مخصوصا تو سکتور اخر از دست میداد.تایم فتل با همیل رو تو سنگاپور و روسیه مقایسه کنید.تقریبا همه فاصله ایجاد شده تو سکتور اخره و دلیلش بیش گرمایی تایر به خاطر اپدیت اشتباه فراری.در ضمن مسئله ای که پیش اومد واسه سنسور دومی بود که رو موتور فراری گذاشتن نه سنسور اول.که اونم ربطی به کاهش قدرت نداشت.

      • ALEX-ALBON

        2

        0

        فراهانی
        باهاتون موافقم-مقایسه ومثال شما کاملا درست وعلمی بود..بعضی از دوستان از مثالهای اشتباهی استفاده میکنن که فقط ثابت کنن فراری تقلب کرده که درآخر به ضرر خودشون تموم میشه. همه هم متقلب اصلی رو میشناسیم

  18. علیرضا

    8

    2

    این بازی ها رو جلو میبرن تا فراری رو آشفته بکنن اما زهی خیال باطل
    امروز فیا جواب مرسدس و شرکا رو داد که هیچ گونه تقلبی نتونستیم تو موتور فراری پیدا بکنیم
    بنابراین توافق کردیم که موتور و پاوریونیت و ایرودینامیک اینجوری طبق قانون پیش بره
    الان توتو گرگ یا تیم روباه پیر انگلیسی اعلام میکنه که گروه مهندسی ما میتونه تقلب فراری رو پیدا بکنه

    من فکر میکنم مشکل حسادت این تیم ها به جایگاه فراری در فیا هست
    تنها تیمی که حق وتو داره
    بالاترین قهرمانی رو داره
    بالاترین حضور رو در فرمول یک داره

    و درکل آرزوی هر راننده فرمول یک هست به فراری بپیونده
    حتی فراری که قهرمانی براش سخته این روزها

    • pejman

      0

      3

      اخرین قهرمانی فراری کی بود؟!؟
      اونم یه قهرمانی باداورده برای کیمی بخاطر درگیری الونسو و لوییس و اگه اون رو هم در نظر نگیریم اخرین قهرمانی فراری با مایکل بزرگ رقم خورد و الان ۱۵ سال ازش میگذره

      • H.farahani

        4

        0

        قهرمانی کیمی باد اورده است.قهرمانی فتل زیر سئواله.ولی اقای لوییس با بهترین ماشین و بهترین تیم و هم تیمی معمولی چقدر زحمت میکشه و قهرمان میشه و ارزشش بیشتره.
        این دیگه نهایت تعصبه 🙂

  19. Moein

    4

    1

    تنها چیزی که این فصل میتونه خوشحالم کنه اینه که ردبول سرعت لازم برای به چالش کشیدن مرسدس برای قهرمانی رو داشته باشه.
    قیافه مارکو و هورنر دیدن داره وقتی مرسدس از همین آش ها واسشون بپزه.
    [توتو وولف: تبدیل شدن gp2 engine به یک موتور با دوام و در عین حال سریع در عرض دو سال مشکوک است]
    یا برعکس, پیکان های صورتی همون رده سوم ردبول هم ازش بگیرن. اونوقت ردبول تازه میفهمه که باید بپرسه چرا تیمی که با تایرهای 2019 مشکل داشت رای نداد به عوض کردنشون.

  20. Silver Arrows

    5

    2

    ردبول چی میگه این وسط ??? آب رو گل‌آلود دیده.

  21. مشتبا

    2

    0

    سید جان کامنت گروه تلگرام من چه مشکلی داشت که تاییدش نکردی؟

    • سید علی حسینی

      4

      1

      موردی نداشت سخت نگیر… زدن گروه تلگرامی مقدور نیست به دلایل متفاوت… حالا اگر یه روزی دیدمت بیشتر میتونم برات بگم :))

  22. الف ی برگشت خورده

    3

    0

    صحبت های توتو یه مقداری برای من گنگ هستن
    منظورش کدوم کار فراریه که میگه خوب نبوده؟