فرمول یک ایران – پس از چند فصل پیاپی تسلط سِر لوئیس همیلتون و مرسدس بر فرمول یک و رقابت ناموفق ردبول با این تیم، حال در ابتدای فصل 2021 هیجان در پیست به اوج خود رسیده و این دو تیم پس از سال ها در سطحی تقریبا برابر برای قهرمانی می جنگند.
از سوی دیگر به نظر می رسد علاوه بر تلاش هر دو تیم در کارخانه برای تسلط بهتر بر مسابقات، حال جنگ روانی بین مدیران و همچنین دو راننده پیشتاز تیم ها نیز به شدت شعله گرفته و همچنان آتش حواشی را بیش از پیش شعله ور می کند.
لوئیس همیلتون، عمدا یا سهوا پیش از فرارسیدن آخر هفته گذشته در مونت کارلو، با توصیف عملکرد پرخاشگرانه مکس ورشتپن در هنگام رقابت چرخ به چرخ در پیست، عملا شعله حواشی رقابت خود با ورشتپن برسر قهرمانی فصل 2021 را برافروخت، و از سوی دیگر عنوان کرد که وی هنوز چیزهای زیادی برای اثبات کردن دارد.
از طرفی دیگر ورشتپن روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی خود به سرعت این موضوع را رد کرد. اما چند روز بعد در میانه کنفرانس پس از مسابقه، پس از بحث بر سر پیروزی خود در گرندپری موناکو 2021، به اظهارات همیلتون اشاره کرد.
راننده هلندی در پاسخ به سوالی در مورد اهمیت مقابله با مرسدس برای برتری در هر دو جبهه قهرمانی جهان (رانندگان و سازندگان) توضیح داد:
خب… اول از همه، اقدامات همیشه رساتر از کلمات حرف می زنند.
این درس خوبی پس از این آخر هفته است. فقط باید در پیست صحبت کنید. این چیزیست که من دوست دارم. ما به عنوان یک تیم تاکنون کوچکترین اشتباهات را داشتیم. به همین دلیل ما جلو هستیم. بنابراین، امیدوارم که بتوانیم این عملکرد را برای بقیه فصل نیز ادامه دهیم.

مکس ورشتپن و لوئیس همیلتون
همیلتون تحت تاثیر عملکرد ردبول در مونت کارلو
اما از طرفی پاسخ لوئیس همیلتون به آنچه که ورشتپن در کنفرانس مطبوعاتی پس از مسابقه گفته بود نیز به نوع خود جالب بود. در تماس تلفنی که رسانه ها با راننده بریتانیایی داشتند، وی با خنده پاسخ داد:
من نمی توانم بی تفاوت باشم. آنها این آخر هفته کار بزرگی انجام دادند و بس…
ما هم (تا اینجای کار) مسابقات خوبی داشتیم. هنوز 17 مسابقه پیش روی ما وجود دارد. من قصد ندارم بیشتر بگویم. در نهایت وقتی شروع به جنگ کلمات می کنید… این کودکانه است.
در حالی که ورشتپن و ردبول پس از این آخر هفته و با پیروزی در موناکو جایگزین همیلتون و مرسدس در جدول قهرمانی رانندگان و همچنین سازندگان شدند، اما هر دو طرف کاملا آگاه هستند که هنوز راه زیادی تا پایان فصل 2021 وجود دارد.
همیلتون در این خصوص گفت:
اگر در پایان فصل آنجا (صدر جدول) باشد، بسیار عالی خواهد بود. زیرا هنوز مسیری طولانی در پیش است. البته خوب است که پس از دو مسابقه گذشته که فاصله بین ما زیاد شد، دوباره به عقب برگردید.
مرد بریتانیایی مرسدس ادامه داد:
ما هنوز هم باید سخت کار کنیم زیرا می دانیم که مرسدس در پیست های عادی هنوز هم در شرایطی است که امکان دارد شکست بخورد. اما به نظر من آخر هفته خوب و آرامی بود. و این یک پیشرفت عالی برای کل تیمی است که روبه جلو حرکت می کند.


همه میدونن که مرسدس از اشباهاتش درس میگیره و بر میگرده به اوج.
خود طرفدارای مرسدس این رو میدونن و به همین خاطر نگران نیستن
بازگشت ردبول ! : تحلیل کامل گرندپری موناکو 2021 :
خب گرندپری موناکو هم تموم شد و همونطور که پیش بینی میشد یه گرندپری فوق العاده خسته کننده بود و توش به جز دو تا جا به جایی استارت سبقت خاصی دیده نشد و خب یه جورایی قابل پیش بینی بود از طرفی نتایج این ریس باعث شد تغییراتی زیادی چه در جدول رانندگان چه در جدول سازندگان رخ بده با تحلیل این ریس با من همراه باشید
پیست : پیست موناکو یه پیست خیابونیه و ماشین ها فاصله ی خیلی کمی با دیوار ها دارن و این باعث میشه اگه راننده ای بتونه کل ریس به مانند لوییس 2019 روی ریسینگ لاین بمونه و به موقع از توانایی های ماشینش استفاده کنه میتونه به راحتی رده ی خودش رو حفظ کنه از طرفی هر چقدر لاستیک کهنه تر باشه موندن رو ریسنگ لاین و زدن ایپکس سخته تره و همین کار لوییس رو حیرت انگیز میکرد و با توجه به این که پیست خیابونی و باریک هست هوای کثیف زیادی هم توش جریان داره و این باعث میشه پاوریونیت و قطعا داخلی ماشین به راحتی خراب بشن و داغ کنن ! مثالش والتری بوتاس توی سال 2019 بوتاس میدونست مکس پنالتی داره و جایگاه سوم خودش رو قطعی میدونست ولیکن بعضی اوقات از رنج پنالتی مکس خارج میشد و دوباره فشار میاورد و خودش رو نزدیک میکرد که دلیل این حرکت این بود که یه جورایی پاوریونیتش رو سیو کنه تا مشکلی پیش نیاد ! هر وقت دمای موتور میرفت بالا فاصله مینداخت تا دما رو بیاره پایین و بعد که دما تنظیم شد دوباره فشار میاورد تا خودش رو داخل رنج پنالتی مکس کنه و خب این یه مثال بود از این پدیده توی این پیست از طرفی خب یه دلیلش هم این بوده که مرسدس توی خنک کاری مشکل داشت .
نحوه ی طی کردن پیچ ها :{{انبورد مکس}} : مکس ورشتپن یکی از کسایی که بود که توی تعیین خط خیلی روی لیمیت می روند و خیلی به دیواره ها نزدیک میشد
توی پیچ 1 همونطوری که میدونید ترمزگیری خیلی سخته و این یکی از دلایلی هست که جلوی پیچ یه راه فراری قرار دادن که برخوردی پیش نیاد و به پیست و ماشین اسیب نزنه و این راه فرار برای پیچ هایی از پیست های خیابونی {{چون پپیست های معمولی کلا راه فرار زیادی دارن و دیواره ای در کار نیست}} که ترمز گیری های سختی دارن و معمولا بعد از کفی هستند طراحی میشن {{نمونه ی دیگش پیست باکو}} توی پیچ اول مکس از ماکسیمم کرپی که در داخل پیچ تعیین شده استفاده میکنه و بعد در خروجی از اون کرپ خطی که تعیین شده کاملا استفاده میکنه تا بهترین ترکشن رو برای خروجی و بیشترین سرعت رو در خروجی پیچ داشته باشه که این خودش میتونه یه نشونه باشه که راننده داره فشار حداکثری میاره یا نه ! و خب من این بررسی رو بر اساس دور تعیین خط انجام دادم وگرنه در ریس این درصد ریسک کمتر هست . توی پیچ چهارم که بعد از اون پیچ های سرعتی واقع شده راننده باید تا میتونه برای ورود به پیچ به سمت بیرون بره و به سمت داخل پیچ شیرجه بزنه تا بهترین سرعت رو برای خروجی ثبت کنه بعد از خروجی این پیچ یه مستقیمی نسبتا کوتاه داریم که راننده ها بعد از خروج یه مقداری به سمت راست پیست میرن و بعد به سمت چپ دوباره فرمون میدن تا برای ترمزگیری پیچ5 اماده بشن ! حالا دلیل این کار چیه ؟! در سمت چپ همون مستقیمی کوچک یه سر پایینی ناگهانی هست که اگه راننده بخواد از اون سمت پیست بره هم ممکنه به ماشینش اسیب بزنه و هم کنترل ماشین براش سخت بشه و هم تایم زیادی از دست بده ! حالا راننده ها به خاطر همین به سمت راست فرمون میدن که شیب کمتری داره و بعد وقتی اون سر پایینی تموم شد به سمت چپ پیست بر میگردن ! توی پیچ 5 هم برای اینکه توی خروج به دیوار برخورد نکنید باید تا اخرین لحظه روی ایپکس پیچ بمونید و به سمت داخل فرمون بدید
میرسیم به پیچ 6 که یکی از کندترین هرپین {{پیچ 180 درجه}} های تاریخ فرمول یکه این پیچ روی یک سرپایینی واقع شده و برای این پیچ بهتره بالانس ترمز رو روی قسمت جلویی ماشین قرار بدیم که ترمز گیری بهتری داشته باشیم .
میرسیم پیچ 9 یعنی تونل معروف موناکو که واقعا اگه یه شیکین یا هرپین بود میشد یکی از سخت ترین پیچ های فرمول یک حالا چرا ؟! چون وقتی چشم شما در یک فضای روشن قرار دارین و یک دفعه وارد یه فضای تاریک میشین قطعا دیدن براتون یه مقدار سخت میشه که این فرایند در خروج از تونل هم ادامه داره اونم وقتی برای شیکین 10 و 11 باید یه ترمز گیری سخت انجام بدید و فشار زیادی رو از لحاظ بدنی تحمل بکنید با توجه به اینکه این ترمزگیری روی سرپایینی انجام میشه ! پیچ های بعدی هم نکته ی خاصی نداشت .
اپدیت ها :
مرسدس : مرسدس شکل بال تی شکل روی نگهدارنده ی بال عقب خودش رو تغییر داد و به شکل فصل قبل در اورد {{همون بال تی شکل دو قلو }}
بال عقب : اکثر تیم ها بال عقب خودشون در حالتی قرار دادن که بیشترین عملکرد ایرودینامیکی رو داشته باشه و زاویه ی حمله و سطح تماس بال عقب رو افزایش دادن تا دانفورس تولیدی رو افزایش و از طرفی عضی تیم ها روی بال عقب از فلپ گرنی هم استفاده کردند
بال عقب ردبول : ردبول هم خود بال عقب رو در حالت حداکثر داونفورس قرار داد ولی یه فرق قابل تاملی با بقیه داشت ! اینکه ردبول باز هم به مانند ریس های قبلی از تک نگهدارنده ی قو شکل استفاده کرد و این نگهدارنده مخصوص پیست هایی مثل ایمولا هستش ولی بازم ردبول این کار رو انجام داد و سرعت خوبی هم داشت ! و این شاید مربوط به این باشه که ردبول توی قسمت عقب ماشین فوق العاده راحت و خوبه به واسطه ی بال عقب متحرک و سیستم تعلیق و زاویه ریک و این باعث شد ردبول فنا یه جورایی از قسمت عقب ماشین خیالشون راحت باشه
سایدپاد مکلارن : خب مکلارن هم برای تولید بیشترین داونفورس از ماشین خودش دست به تغییراتی زده که به نظرم خیلی جالب بوده
توی قسمت سایدپاد مکلارن از همون سایدپاد دو تکه ی سابق به مانند ردبول و فراری استفاده کرده ولیکن در قسمت کناری سایدپاد اومده از یه منحرف کننده هایی {{دیفلکتور هایی}} استفاده کرده که مرسدس و ردبول و الپین و… ازش بهره میبرن و قطعا این تغییر از لحاظ ایرودینامیکی بهشون خیلی کمک خواهد کرد
فلور استون مارتین : استون مارتین از یه فلور جدید نسبت به اول فصل استفاده میکنه که در پشت سایدپاد این فلور 3 تا پره ی گردابه ساز داره که باعث غلبه ی بهتر به تغییر قوانین 2021 میشه و وجب تولید داونفورس بیشتر توسط دیفیوزر میشه و در قسمت عقبی این پره ها 4 تا المان در کنار هم به صورت عمودی قرار داده شده و در قسمت انتهایی فلور هم یه برشی داریم که یه لبه ی موازی با تایر عقب درست میکنه و به هدایت بهتر جریان اون تایر و دور نگه داشتن دیفیوزر از جریان اشفته خیلی کمک میکنه از طرفی در قسمت جلویی تایر عقب هم از یه بالچه ای به مانند ردبول استفاده کرده و این بالچه شیب رو به بالایی داره و این بالچه وضیفه ای اصلیش کنترل هوای کثیف و توربولانس ناشی از چرخ عقبه که باعث میشه عملکرد دیفیوزر مشکل پیدا نکنه و راندمان ماشین در حداکثر خودش باقی بمونه {{این فلور در اصل از بحرین رونمایی شد و در طی گرندپری ها توسعه پیدا کرد }}
بال عقب الفارومئو : الفا علاوه بر تغییرات زاویه ی بال یه تغییراتی در اندپلیت خودش ایجاد کرد که گفتم شاید براتون جالب باشه الفارومئو اومده در اندپلیت بال عقبش یه سری بالچه های ابششی رو به پایین و تیر قرار داده که اینها در واقع به گسترده سازی هوای خروجی بال عقب کمک میکنن و بال عقب رو هم از جریانات تایر عقب دور نگه میدارند تا اسیبی به داونفورس تولیدی بال عقب نزاره !
از طرفی الفارومئو هم به مانند الپین و ردبول از بال متحرک استفاده میکنه که یه جورایی با گرفتن این خلا ازشون میشه انتظار یه رقابت نزدیک تر با ویلیامز رو داشت !
استراتژی ها :
همگی میدونیم اینجا موناکوئه و قطعا یکی از راه های سبقت از رقبا اندرکات و یا اوورکات هستش که این نشون دهنده ی اینه که چقدر توی این پیست باد کثیف و جایگاه توی پیست تاثیر گذاره ! و خب با این وجود طبیعیه که تیم ها همیشه دنبال هوای تمیز بیشتری جلوشون باشن. با بررسی استراتژی های تاثیر گذار این ریس با من همراه باشید :
استون مارتین :{{استینت اول : سافت استینت دوم : هارد}}:
سباستین وتل و استون مارتین با یه اوور کات عالی تونستن رتبه ی خوبی رو کسب کنن و این یه دستاورد بزرگ برای استون چه توی جدول و چه از لحاظ روحیه بود
توی این پیست کلا انگار همه با رسوندن تایر هارد به دمای عملیاتی و زدن دور های سریع مشکل داشتن و این باعث استراتژی اوور کات استراتژی برتر باشه !و اینو میشه از اوورکات فوق العاده ی استرول با هارد و پرز با سافت تشخیص داد ! در واقع هیچکس خیلی پوش لپ نداشت حتی پرز قبل از پیت خودش ! هم داشتن تایر هاشون رو سیو میکردن و میدونیم چکو توی این زمینه عالیه ! وتل قبل از پیت استاپ گسلی توی دور اخرش با سافت یه دور سریع خیلی خوبی رو زد و همین باعث شد دست استون مارتین برای اوورکات باز بشه ! از طرفی هم لوییس هم گسلی همون دور رو برای لپ کردن ماشین های لپی صرف کردن که باد کثیفشون تاثیر زیادی روشون داشت . و توی موناکو برای لپ کردن تایم زیادی از دست میدی چون هر جایی نمی تونی راه بدی به ماشین عقبی !
رادیو ی جالب سب هم بعد ریس بود که گفت :”دید دیریرینگگگگ !” یه چیزی شبیه گراتزی راگاتزی تو فراری بود ! و انگار صدای روشن شدن موتور جنتلمن المانی رو بعد از مدت ها شنیدیم !
مرسدس : {{استینت اول : سافت استینت دوم : هارد }}: مرسدس اولین نفری بود که پیت استاپ انجام داد و این در حالی بود که لوییس داشت کلا تایر هاش رو سیو میکرد ولی با توجه به اینکه پشت گسلی بود قطعا مثل فتل نمی تونست تایر هاش رو دووم بده و با توجه به کم فرمانی که داشت {{چون تو هوای کثیف گسلی بود}} نسبت به سب تایم زیادی از دست میداد . ولیکن دلیل مرسدس برای پیت سب نبود بلکه گسلی بود ! و با توجه به اینکه اولین نفر توی پیت استاپ بودن نسبت به وفق پذیری تایر هارد و رسوندنش به دمای عملیاتی توی شرایط مسابقه ای هیچ اطلاعاتی نداشتن و مرتکب یه اشتباه بزرگ شدن
لوییس هم یه رادیو ی جالب داشت که گفت :”چطوری من پشت گسلی در اومدم …بیخیال ! من تایر هامو سیو کردم تا بیشتر بمونم تو پیست بعد شما زودتر از همه من رو اوردین !
بعد ریس هم گفت :”والتری چیکار کرد ؟!” مهندسش گفت :”از ریس بیرون رفت به خاطر مشکل پیت استاپ ” این نشون دهنده ی اینه که عملکرد تیم چقدر برای لوییس مهمه و من خودم خیلی از این رادیو خوشم اومد
مشکل چارلز : همونطور که مشخصه چارلز اولش گیر باکسش مشکل داشت و بعد درایو شافت سمت چپش مشکل داشت که راستش هنوز فراری اعلامیه ای در این باره نداده که بر اثر تصادف کیو 3 بوده یا نه ولیکن به قول مهریار عزیز قطعات داخلی ماشین همیشه یا عمر مفیدی داره که این رو به صورت دقیق تیم نمی دونه کی هست و با تخمین زدن و تحلیل روی این قسمت ها یه دیتا هایی به دست میارن و با اتکا به همین دیتا ها و پیش بینی ها مشخص میکنن که کی این قطعات رو عوض کنن و فراری توی این اشتباه کرد و مجازات هم شد !
سوالات :
1 . مازپین عملکردش چطور بود که از میک رد شد ؟! سبقت مازپین از میک یه دستور تیمی از طرف هاس بود و خب مازپین هم مثل بقیه ریس ها بد بود !
2 . ساینز چرا داشت به مکس نزدیک میشد ولی بعد دیگه مکس دور شد ؟! ساینز خودش گفت :” من میخواستم سریع برم ولی با لاستیک جلو سمت چپ مشکل داشتم نمی تونستم حداکثر سرعت ماشین رو به نمایش بزارم ”
3 . مشکل والتری چی بود ؟! مشکل والتری از تفنگ چرخ نبود چون همون چند ثانیه بعد تفنگ جایگزین رو اوردن وکار نکرد و به نظر مشکل از خود چرخ بوده و از مرکز چرخ بوده که با تفنگ چرخ فیکس نمیشده
نتیجه گیری : ناکامی مرسدس ….شاهکار استون ….افسوس لکرک ….و رقابتی که توی یکی از هیجان انگیز ترین مراحل خودش به سر میبره !
به به دستخوش❤️
یه سوال در باره تفنگ ها و لایتیک ها.
آچار مربوط به رینگ های جلویی به رینگ های عقبی نمیخوره؟ برام سواله که مثلا توی موردی مثل اتفاق پیت استاپ بوتاس مکانیکی که تفنگ مربوط به چرخ عقبی رو داره میتونست بیاد و چرخ جلو رو باز کنه و این شاید زمانی کمتر از آوردن تفنگ زاپاس نیاز داشت.
این رو یکی توضیح بده که آیا بخاطر اینه که مهره ی رینگ های جلو با مهره ی رینگ های عقب متفاوته یا مسایل مربوط به قوانین و ایمنی مکانیک ها باعث میشه این کار رو نکنن.
همیشه ی آچار زاپاس کنار مکانیک هست .
سیستم جالبی هم داره . ی دکمه داره که میکوبن روش و جهت حرکت تفنگ تغییر میکنه . مثلا ” ستاپش میکنن روی باز کردن پیچ . به محظ این که پیچ رو باز میکنن و مکانیک دستش رو از ماشه بر میداره . دکمه میره روی مود بست و نیاز مکانیک برای تغییر جهت دادن دستی رو از بین بده . خیلی جالبه . من اینو فقط توی کلوز آپ بسته تیم مرسدس که نتونست چرخ بوتاس رو باز بکنه دیدم . خیلی جالب بود .
فکر نمیکنم که مهره چرخ ها باهم فرق بکنن .
اما خوب دور مکانیکی که چرخ رو باز میکنه سه نفر هستن که باید از بین این افراد رد بشه . بهترین کار به نظرم همون تفنگ جایگزین کنار مکانیک هست .
دلیل رد کردن تفنگ و خراب شدن مهره چره بوتاس هم دیروز توی اینستا گرام تیم مرسدس گفت که مکانیک تفنگ رو کج گذاشته بوده و باعث رد کردن تفنگ و خراب کردن مهره سر چرخ شده .
توی رادیو بوتاس میگه دوستان چه خبره ؟ تیم بهش میگه اونا مهره رو رد کردن .
they have machined the nut ی چیزی توی این مایه ها گفت .
به خاطرذ همین هیچ کدوم از تفنگ های موجود توان باز کردن اون پیچ رو دیگه نداشت.
سلام sebvr عزیز عالی بود دم شما گرم
به قول استاد معارفمون “شُشَم حال اومد”😂😅
سلام sebvr عزیز خیلی عالی بود دم شما گرم
به قول استاد معارفمون “شُشَم حال اومد😂😅”
مثل اینکه کامنت ما رو دوبل زدن😐😂
دم شما گرم تحلیلت خیلی برام مفید بود👌
راستی به نظر شما تو باکو اوضاع به نفع ردبوله یا مرسدس میتونه بهتر از ردبول باشه؟ و استون میتونه باز هم امتیاز های زیادی بگیره در مقایسه با آلپین و آلفاتائوری؟ و تو رقابت بین مکلارن و فراری کدوم دست بالاتر رو دارن تو این پیست؟
خواهش میکنم امیدوارم بقیه هم لذت برده باشن
درباره ی سوالتون هم درباره ی استون مارتین باید بگم به نظرم سرعتی به مانند موناکو خواهند داشت و به واسطه ی بهترین پاوریونیت میدفیلد میتونه نسبت به آلپین امتیاز کسب کنه ولی در برابر آلفا کار سختی رو در پیش دارن((البته آلفا فقط یه راننده برای رقابت داره و از سونودا چیز بیشتری انتظار نمیره ))
فراری هم میتونه نزدیک باشه ولی نه مثل موناکو چون کفی وحشتناک باکو وضعیت رو عوض میکنه
مرسدس هم میتونه وضعیت رو عوض کنه و مطمئنم ازش هر کاری بر میاد ولی بر اساس شواهد نمی تونه رقیب ردبول باشه
در رقابت مکلارن و فراری بازم دست برتر رو به فراری میدم ولی پاوریونیت مکلارن میتونه به کمکشون بیاد
در هر صورت باکو هم ممکنه مثل این آخر هفته غیر قابل پیش بینی باشه…
جمسابقات بعدی مرسدس و ببینین.. ازین اتفاقات که یک آخر هفته بد داشته باشی پیش میاد اما ما برمیگردیم.. اونم باقدرت.
امسال صد در صد مکس قهرمان میشه و خون و هیجان تازه وارد رگ های f1 میکنه.
بشین تا بشه
خسته نشدی انقدر تیکه انداختی اخرم به نفع ما بوده؟ یه جا فتک علمی وارد نکردی
من هم امیدوارم که قهرمان شه و هیجان دوباره مثل خونی تازه در رگ های فرمول یک جاری بشه
رفیق هیچوقت تو فرمول۱ صد درصد وجود نداره. برای خودم مکس بعد از سب راننده دوممه، و واقعا امیدوارم قهرمان بشه، اما خب رقیبش همیلتون و مرسدس هستنا!
تا مرسدس هست ردبول نفس نداره
مرسدس یه کارخونه خیلی بزرگه
دوتا مهندس نابغه رو بفرسته پیش توتو روی موتور ردبولی به فنا رفته
داریم در رابطه با فرمول ۱ صحبت میکنیم .اینجا بنظرت مرسدسی که حتی تو زمینه ماشین سوپر اسپرت توانایی رقابت با لامبو فراری بوگاتی هنسی و… رو نداره تمام توانش رو به کار نبرده؟؟ اینجا اخر خط علمو فناوریه این چه تحلیلی بود
نتونستن با نخواستن فرق میکنه
میتونه
ولی سیاست هاشون و سبک کاریشون نمیزاره
اصلا ماشینی در تیراژ اونا نداره مرسدس بجز موارد بسیار اندکی مثل
SLR-project1
میشه بفرمایید کدوم هایپر کار خیابونی رقیب
پروجکت وان ای ام جی هست؟
آئودی آئودی و پورش به نظرم ماشین های خیابانی قدرتمندی ارائه کردن بی ام هم یکی دوتا غول فوقالعاده سریع خیابانی داده..یه سرچ بزن مشخصات فنیشون واقعا جالبه.. بدون تحقیق کامنت نزن گلم
یک مورد درباره ی همیلتون هست.
از نظر من راننده ی بسیار بزرگی هست و تجربه ی بسیار زیادش باعث میشه در سطحی متفاوت از بقیه رانندگی کنه.
اما یک چیز بسیار بزرگ در رابطه با خودروی مرسدس و همیلتون وجود داره که در باقی راننده ها ی بزرگ فعلی و خودروهاشون احتمالا کمتر وجود داره. اعتماد به خودرو از طرف راننده.
این اعتماد راننده به خودرو هرچه بیشتر باشه باعث اعتماد به نفس بیشتر راننده و این اعتماد به نفس باعث آرامش بیشتر و این آرامش بیشتر باعث اتخاذ تصمیمات درست تر در لحظات حساس میشه.
بارها دیدیم که همیلتون توی مسابقه کمی عقب افتاده و بعد به قول برخی خرگوش رو از کلاهش دراورده. این کلاه در اصل همون اعتماد و اطمینان به خودرو هست.
شما وقتی میتونی بهترین عملکرد خودت رو نشون بدی و بالاترین حد عملکرد رو از خودرو بیرون بکشی که از خودروت مطمئن باشی. این یکی از برتریهای لوییس نسبت به باقی راننده ها هست.
خطاب به بعضی لوییس فن های عزیز. منظور من این نیست که لوییس بهترین راننده ی فعلی نیست. جوخه اعدام درست نکنید یوقت (من شخصا به گیوتین علاقه بیشتری دارم)
نکته جالبی بود.موافقم
الان چرا باید اعدام دسته جمعی راه بندازیم؟!
مگه چی گفتین شما الان؟
نه ما گیوتین تو مرام مون نیست!
ما با قلقلک،شکنجه میدیم!
🙂
فکر نکنم کار درستی باشه نامحرم رو قلقلک بدین. از حیا به دوره.
اما اینجا خیلیا علاقه به جوخه اعدام دارن. فرقی هم بین فراری فن یا مرسدس فن یا طرفدار این راننده و اون راننده نداره. حالا یکی مثل شما سعه صدر داره یکی مثل من نداره.
البته شوخی کردم در کل. هرکی هرچی میخواد بگه.
🤦♂️😁🤙
اگه کودکانه هست چرا شروع کننده این بحث بودی قبل گرندپری فکر کنم هنوز نمی دونه مکس خیلی محمکتر از این حرفاست که ذهنش بهم بریزه، خوب مشخصه کسی که 7بار قهرمان جهان شده براش قابل تحمل نیست از راننده 23ساله شکست بخوره حتی تو استارتها که مشخصه خیلی اذیت شده از نحوه رانندگی مکس، اینم گفت که ردبول رو اشتباه خودشون شکست می خورن ماشینشون سریعتر هست ما هم کار خیلی بزرگی می کنیم” تو اگه ماشین جوابگوت نبود هیچ وقت این حرفا نمیزدی که این فقط مسابقه کوتاه نیست بلکه ماراتن هست منظورش از استارتا بود.
اولین کسی که جواب همیلتون داد هورنر بود قبل مسابقه در دفاع از مکس جوابش هم عالی بود خوشم أمد از این مدیر.
فعلا که ورشتپن پر اشتباه تر از لوئیس ظاهر شده تا اینجای کار.وگرنه اختلاف بیشتر از اینها میشد
در ضمن ردبول خیلی هم خوشانس تر بوده تو این فصل حداقل تا اینجای کار.
خود لوئیس گفت اونا فقط اشتباه میکنن وگرنه الآن ما عقبتر بودیم.
تا اینجای کار از پنج گرندپریکس ۴تاش ردبول برتر بود.
اما اختلاف کم نشون میده تیم خوب کدوم تیمه.
شما لوئيس فن چطور بعد پرچم قرمز ایمولا دارین حرف از شانس ردبول و مکس میزنید واقعأ.
لوييس حرفاش واسه شما طرفداراش حقیقت داره نه برای ما.
در ضمن در خطاب بعضیا ما نه شادی نه ذوق زده شدیم بلکه این یه جواب قشنگی بود تا دقعه دیگه همیلتون کنایه نزنه به مکس، فکر کنم اشتباه گرفته مکس با رقبای گذشتش.
این ريس برای ما خیلی جذاب بود ولی 2019 خیلی خسته کننده بود برامون.
ان وقت اسپین نشدن مکس از رو شانس نبود تو ایمولا 🤨
علی ۳۳
ایمولا به مراتب ورشتپن شانس خیلی بیشتری نسبت به لندو و لوئیس آورد.
در ضمن سخنان ورشتپن رو در سال ۲۰۱۹ رو یادمون نرفته و نمیره
این فصل هست که داره همه حرف های گذشتش رو پس میگیره و طور دیگه ای نظر میده.
در ضمن مگه غیر از اینه که ورشتپن این فصل قراره خودشو اثبات کنه و ادعاهایی رو که میکرد رو به عمل برسونه؟
بعد میگه چیزی برای اثبات وجود نداره!
میخوام کنایه هارو برام بازگو کنی!من چیزی تو متن بالا ندیدم.
علی ۳۳
پرچم قرمز ایمولا هیچ هم خوش شانسی همیلتون نبود چون قبلش بال پ لاستیکاشو عوض کرد و استارت هم که استاده نبود که همیلتون بخواد چند پفرو تو استارت بگیره بنابراین اول ی ذره حرفتونو بدون تعصب بهش فکر کنید و ی ذره مسابقرو مرور کنید بعد نظر بدید بعدشم این شکست خوردن شکست خاصی نیست وقتی همیلتون شکست خواهد خورد که در پایان فصل در جدول رانندگان از مکس عقبتر باشه
ببخشید دوستان میخواستم سریع تایپ کنم چند تا غلط املایی داشتم🙏
اساپانیا،ایتالیا ، جدا سررررر کم اشتباه تر بوده؟ ۲۰۲۰ فکر کنم گفتی تموم شد اون فصل ها
عای کاملا باهات موافقم
همونقدر ک برای راسل سخته از لطیفی شکست بخوره
برای لوییس هم سخته از مکس شکست بخوره
محمود🤣🤣🤣🤙
دست خوش
کوتاه، مختصر، مفید و…
جدا از تجربه که لوییس داره یه مطلب هم هست که ورق رو برمیگردونه به طرف مکس و اون هم سن بالای لوییس هست هرچه سن بالاتر میره هم قدرت بدنی کم میشه و هم اینکه آدم محتاط تر میشه این قطعی که مکس جسور هست و لوییس محتاط و این به خاطر اختلاف سن هست .
با این تفاسیر و اینکه ماشین ردبول سریعتر از ماشین مرسدس هست اینکه مکس فقط با اختلاف 4امتیاز تو صدره نشون میده که مکس اون عملکرد لازم رو نداره (البته اینکه مکس جلو هست به خاطر مشکل لوییس(حالا به هر دلیلی)تو موناکو هست و اینکه مکس تو رقابت با لوییس نبرده )
احتیاط لوییس بخاطر نبود چسبندگی بود یکی از مزایای سن بالا داشتن تجربه ی یه امتیاز بهتر از هیچ امتیازه
سلام اقا کامیار ای کاش مصاحبه اولیه همیلتون رو هم قرار میداد…کلا خیلی منتظر این تاپیک بودم چون وحشتناک حاشیه ایجاد کرده… خلاصه این که به نظر من حاشیه رو خود لویز درست کرد اگرچه اخر سر این اتفاق رو میدیدم… مکس هم جواب طعنه اش رو هم بعد از تمرین هم بعد مسابقه داد.
البته من دوتا مطلب خونده بودم یکی اینکه یه طرفدار هلندی ( طرفدار مرسدس) نوشته بود مکس نمیخواسته با گفتن ” اقدامات بلند تر از حرف ها عمل میکنن” طعنه بزنه بلکه این حرفش به خاطر اختلافات زبان هلندی و انگلیسی به وجود اومده( کسایی که زبان کار میکنن میفهمن که بومی بودن یه منطقه رو رسوندن منظور چقدر تاثییر داره) و در واقع رسانه ها این رو بزرگش کردن.
مورد بعدی هم اینکه احتمال داره مرسدس و همیلتون با اگاه بودن از برتری ردبول و فراری در موناکو سعی کرده باشن تعادل ردبول رو بهم بزنن که این منطقی به نظر میرسه… مرسدس درست قبل از ریس موناکو کلی حاشیه با بال عقب ردبول درست کرد و قبل ریس هم توتو گفت اگه برای باکو تست اماده نشه حتما علیه ردبول ( ودر نتیجه فراری و الفا و الپین ) اعتراض میکنه. دقیقا همون چهار شنبه هم این ماجرای مصاحبه همیلتون شروع شد.
پس تیمی که حاشیه سازی رو درست کرد مرسدس بود نه ردبول و مکس به علاوه اینکه میدونستیم اخر سر این حاشیه ها درست میشه… حالا نظر شما چیه دوستان!؟
چه عجب یه کامنت به دور از تعصب دیدم زیر “این پست”
راستی توتو هم چند روز پیش مصاحبه کرده و گفته والتری بوتاس شش اینچ جلوتر از محل پیت استاپ ایتاده و باعث مشکل شده!!!!!! موندم باقی مهندس ها چجوری سه تا تایر بستن… چیزی هم که خبر ها گفتن این بوده که احتمال زیاد بوتاس رفتنیه که توتو این شکلی مصاحبه کرده…
فقط باید در پیست صحبت کنید .
یعنی باید این جمله مکس رو قاب کرد زد به دیوار .
بعد لوئیس میگه : می دانیم که مرسدس در پیست های عادی هنوز هم در شرایطی است که امکان دارد شکست بخورد .
پیست عادی ؟! آیا اگه پیروز میشدن هن میگفت یک پیست عادیه ؟
یک بار دیگه 5 امی سب رو تبریک میگم به همه طرفدارها
توی امسال سرعت تقریبا برابره حالا یکی توی این پیست یکم ضعیفتره یکی توی یه پیست دیگه ولی چیز مهم استراتژی هست که من فکر میکنم در کل مرسدس استراتژی های بهتری داره ولی ردبول کم اشتباه تره در کل مرسدس این ریس رو میبرد من میگفتم مرسدس فصل رو میبره ولی با اون فاجعه هنوز هیچی معلوم نیست
به امید قهرمانی ورشتپن
فرصت خوبی برای هیتر های لوییس هست که چند وقتی برای خودشون شاد باشن
خیلی از این فرصت ها پیش نمیاد🤗
سلام دوستان . در طول این یک سال و چند ماهی که دارم فرمول یک رو جدی دنبال میکنم به این نتیجه رسیدم که لوییس همیلتون راننده بسیار عالی و در عین حال یک سیاستمدار عالی تره . همین جنگ روانی که شروع کرده که به قول بعضی ها بچگانست میتونه ورشتپن رو کاملا از دور خارج کنه حالا از چه نظر ؛ اولین مورد اینکه لوییس توتو ولف رو پشت خودش داره که میشه گفت خودش خدای جنجال و تخریب روحیست . دومین مورد اینکه الان موضوع بال عقب ردبول مطرح شده که خودش میتونه یک عامل تضعیف روحیه و حتی تضعیف قدرت ماشین ردبول باشه و از همه مهمتر مکس بسیار جوونه و به تبع سن کمش به قول قدیمیا کلش هنوز بوی قرمه سبزی میده و یه عامل دیگه که هست توان خود لوییس توی اداره میدان و جنگ روانیه اگه یادتون باشه توی مسابقه پیست بارسلونا بود فکر کنم وقتی لوییس پشت سر لندو بود و داشت بهش فشار میاورد توی رادیو به لندو گفتند که داری به اهرم کلاچ و دنده ضربه میزنی که این موضوع دقیقا زمانی اعلام شد به لندو که لوییس فشار اوردن بهش رو از حدود یک دور قبل شروع کرده بود ؛ حالا شاید بگید چه ربطی داره ، ربطش اینه که لندو که حتی توی کورس قهرمانی هم نیست و خیلی هم ادم اروم و خود داریه نتونست فشار روانی که از طرف لوییس داشت بهش میومد رو تحمل کنه و چنین واکنش های غیرمنتظره ای نشون میداد اما مکس همینجوری هم تحت فشار روحی قرار داره چند خط بالاتر هم گفتم این موضوع رو که مکس روحیه تهاجمی تری داره . این موضوع رو هم در نظر بگیرید که لوییس تونسته بود توی فصل 2019 یا 2018 با جنگ روانی سباستین فتل رو که همه اونو به اخلاق مداری و جنتلمن بودن میشناسند رو وادار به واکنش کنه . پس به نظر من برای لوییس شروع این جنگ روانی منفعت بسیار بیشتری داره و به نفع مکسِ که از این موضع دوری کنه . در ضمن دوستانی که خیلی خوشحالند از برد مکس یادشون باشه که هنوز نصف فصل هم طی نشده و نباید با یه برد اونم با دخالت عوامل بسیار زیاد که روز مسابقه از کوچکترین دلیل هاشه بی اندازه خوشحال بشوند . توی موناکو لوییس به نظرم ترسناک تر از همیشه بود . نباید به همین سادگی از موناکو گذشت . توی تحلیل های دوستان یه نکته جا موند اون هم رکورد شکنی لوییس توی سریعترین دوری که زد بود و اینکه تونست رکورد کلی موناکو رو به اسم خودش ثبت که با دور 1.12.9 که زدنش اسون نیست . کسانی که حواسشون بود این موضوع رو دیدند از همین یه بخش دور میشه نتیجه گرفت که لوییس همیلتون توی پیست های خیابونی که جای سبقت داشته باشه میتونی خیلی خطرناک ظاهر بشه . نظر شخصی من اینه که موناکو اگه جای سبقت داشت لوییس میتونست از هفتم به پودیوم برسه . تنها چیزی که برای من مهمه اینه که مسابقات اونقدر جذاب باشه که ارزش وقت صرف کردن رو داشته باشه همین . چه همیلتون قهرمان بشه چه ورشتپن قهرمان بشه فرقی به حال ما نداره. پس بهتره جوری باشه مسابقات که حداقل با دیدنش چند ساعتی لذت ببریم . تشکر از وقت که گذاشتین و نظر بنده رو مطالعه کردید . اگه نکته ای هست حتما بنویسید . با تشکر
اره mahrab
دیدیم لوییس چقد خطرناک بود تو موناکو داشت اسفالت رو دو شقه میکرد ولی هیچی نشد چون والتری نبود کمکش کنه
آقا مهدی موناکو جایی برای ایجاد خطر نداره جز سریعترین دور که اونم دیدیم چطور عمل کرد . در ضمن در مورد نبودن والتری هم درست میگید . همه راننده ها نیاز به پشتیبانی دارند . به نظر من فلسفه وجود والتری توی مرسدس کمک به لوییسه. چون هرچقدر یه راننده خوب باشه ولی پشتیبانی نشه ازش شکست میخوره . مثل سباستین که توی فراری نابود شد . چون نه راننده دوم پشتیبان داشت نه تیم قوی .
اتفاقاً حذف والتری در این گرندپری به همیلتون بیشتر امتیاز رسوند و شاعبه ی عمدی بودن حذف والتری به نظر میاد.
دقیقا
توی مطلب قبلی هم گفتم تنها دلیل ماندگاری موناکو به خاطر پول و تاریخ هست وگرنه از نظر مسابقه هیچ ارزشی نداره چون هیچ سبقتی بدون تصادف نمیشه داخلش تصور کرد
ته تلاش برای سبقت
2019 بود که مکس به خاطر تلاش برای سبقت همون پودیومشو هم از دست داد
هرپیستی یک ویژگی های خاص خودش را داره و پیست موناکو چسبندگی مکانیکی ماشین ها رو به چالش میکشه.اگر به مرسدس فن ها باشه که همه ی پیستها باید کفی باشه که فقط خودشون اول باشن.این چه منطقیه!
یه شباهت خاص بین لوییس همیلتون و مسی وجود داره که اونا خیلی متمایز از بقیه میکنه .
مسی وقتی که توی مسابقات میخوان متوقفش کنن و زیاد روش خطا میکنن که عصبی بشه خیلی بیشتر از قبل خطرناک میشه و عالی بازی میکنه و لوییس هم وقتی وارد جنگ روانی میشه برعکس دیگران متمرکزتر از دیگران میشه موقع رانندگی .
بعضی دوستان یادشون میره که این برتری مقطعی و موقتی مکس و ردبول رو هم از خوش شانسی محض اوردن .
همه میدونیم در موناکو مهمتر از ریس، تعیین خط هست و چارلز در دور اخر باعثشد لوییس نتونه دور خودش رو کامل کنه ( البته نمیگم پول رو میگرفت ولی قطعا توی ۳ نفر اول استارت میزد و استراتژی هم که مرسدس هر از چند گاهی اینجوری خراب میکنه ، این واسه جلو افتادن مکس .
جلو اقتادن روبول در جدول سازندگان هم به لطف اون بد شانسی بوتاس بیچاره بود که مقصر همنبود .
در نهایت از این چند روز لمس صدر جدول حسابی لذت ببریید که دیگه دستتون بهش نمیرسه رفقا
در مورد لکلرک بنده خواستم بگم آرامش عجیبی داره انگار از چیزی در ادامه فصل و حتی سال آینده اطمینان داره فراری ترسناک خواهد شد بدون شک
ورشتپن ۲۰۲۰ :”مشتاقم من و لوییس ماشین هامون رو عوض کنیم تا نتیجه رو ببینیم”
لوییس ۲۰۲۰ :” قهرمانی ۷ ام و..”
ورشتپن ۲۰۲۱ :”اقدامات همیشه رساتر از حرف هاست”
نتیجه : مشخص نیست ؟!
بوتاس ۲۰۲۱ :”فقط یه تیم وسط فصل رانندش رو اخراج میکنه که اون تیم ما نیستیم”
نتیجه : تیکه به ردبول
این دست مصاحبه ها که همیشه بوده، نمیدونم چند بار مکس درباره تاثیر ماشین لوییس صحبت کرده ظرف یکسال اخیر! لوییس هم خود این مصاحبه اش به نوعی استفاده از همون بازیهایی هست که اسمشو میزاره بچگانه…
اما جدا از این موضوعی که شاید عادی ترین باشه، فکر کنم لوییس یکم لازم داره تصمیم بگیره آخر قراره جلوی دوربین چی به نمایش بزاره!
مصاحبه بعد از ریس موناکو :
گزارشگر : فکر میکنی درسهایی برای یاد گرفتن داشتی این آخر هفته؟
لوییس : درس برای من؟ نه! برای تیم اما داشته!
۲۴ ساعت بعد میاد میگه ما بعنوان یک تیم باهم برنده میشیم و باهم شکست میخوریم.
بعد ریس اسپانیا و… جای خوشحالی کردن تو رادیو فقط داره از تیم و افراد کارخانه تشکر میکنه، با یک آخر هفته بد که کلا از بوتاس کندتر بود، همچین مصاحبه ایی!
البته من مشکلی با اینکه راننده بعد از ریس میاد و اگر مشکلی هست، عنوان میکنه، ندارم.اینا انسان هستن و ریاکشن های هیجانی هم طبیعیه.
اما یادم میافته به خیلی ادعاهای خنده دار که آدم هر از گاهی میخونه…خیلیا بعد ریس ایمولا بیانیه میدادن که اخلاقیات به فنا رفت و… خب! این پرافتخارترین راننده گرید! مروج اخلاقم که بوده خارج از کاکپیت…یه تیم با چند هزار نفر استف، برندی مثل مرسدس رو اینطوری با خاک یکسان کرد، نه فقط با یک مصاحبه، با کل رادیوهای ریسش…تو حالتی که فکر کنم بزرگترین مقصر این آخر هفته خودش بوده.
یا اون تگ “تیم برکر” بودن فرناندو…کل سندشونم شده یه رادیو “GP2 engine” ! قهرمان چند دوره، بعد از ۳ سال افتضاحی که تو این ده سال اخیر از هیچ موتورسازی ندیده بودیم، یکبار بلاخره صداش در اومد، اون شد تیم برکر؟ لوییس بعد از چند سال یه ریس بد داشت، این شده نماد حمایت از تیم…احتمالا بخاطر رادیوهای آخر مسابقه اش!
خوش شانس بود مک لارن-هوندا که لوییس و خیلی از راننده های دیگه که بعلت جنبه پایین طرفداراشون بهتره نام نبرم، اون سالها براشون رانندگی نکردن.فکر نکنم میتونستن هیچ لاینآپی با تحمل بالای فرناندو و باتن پیدا کنن.
بله اینا مربی اخلاق نیستن، قرار هم نیست باشن، به راحتی هم تو دوربین نگاه میکنن و دروغ میگن.فرقیم نداره پر افتخارترین راننده گرید باشه یا یک راننده تازه وارد…
مهریار جان درست میگید
اتفاقا برام خیلی جالب بود چون یادم میاد که لوییس آخر هفته هایی بدتر از این داشته
ولی آخرین باری که لوییس کاملا تیم رو مورد هدف قرار داد همین موناکو منتهی ۲۰۱۵ بود!(شاید من یادم نمیاد)
۲۰۱۸ اتریش که اوضاع خرابتر از این حرفا بود این حرفارو نزد!
و همیشه موقعی که اشتباهی کرده مثل ایمولا ۲۰۲۱ مجارستان ۲۰۱۵ ایتالیا ۲۰۲۰ و….. از تیم عذرخواهی کرده
چیزی که برام جالب بود اینه که لوییس یک آخر هفته آف بود،کل جامعه فرمول یک ریختن سرش!
یعنی یه راننده انقدر میتونه همه چشمارو به خودش خیره کنه؟!
انقدر همه دنبال پایین کشیدنشن؟!
نمیخوام جانب داری کنم،ولی موقعی که لوییس همه تقصیر رو میندازه گردن تیم،پس “شاید” تقصیر تیم بوده؟!
!Who knows
بنظر من مشکل پیدا نکردن ستاپ برای آخر هفته بود
…..
Fastboy،
دقیقا همینیه که میگین، هرچی راننده اسم بزرگتری داشته باشه، اشتباهاتش و یک عملکرد بدش بیشتر به چشم میاد و جنجالی تر میشه.
البته منظور از کامنت بالا، زیر سوال بردن لوییس یا راننده دیگه ایی نبود.فقط اشاره ایی بود به اینکه اینا همه اشون رفتار فیکی جلوی دوربین دارن اکثر مواقع، توقع معلم اخلاق داشتن ازشون یکم بیجاست و البته این موضوع که زیاد درگیر این برچسب هایی که مدیا میزنه به راننده ها نشیم.
Fastboy 44
ببخشید که این حرف رو میزنم.
تو ریس قبل گفتی
بعضی چیزها هر چند وقت یکبار اتفاق میفته.
مثل کامبک بارسا و…
آخرشم نوشتی امیدوارم منظورم رو فهمیده باشید.
(یعنی ضعف همیلتون تو 1 مسابقه)
حالا چطوره از برعکس استفاده کنیم.
بعضی چیزها هر چند وقت یکبار اتفاق میفته.
مثل کامبک بارسا و…
و مثل ضعف خودروی مرسدس که هر چند وقت 1 بار اتفاق میفته.
عملکرد ضعیفش نیست که هر چند وقت 1 بار اتفاق میفته.
ماشینش هست که هر چند وقت تو 1 پیست ممکنه ضعیف تر باشه.
علت عملکرد خوبش هم قطعا بیشترش ماشینه.
اگه ماشین فتل 2020 دستش بود احتمالا هر اخر هفته باید منتظر یه همچین(هر چند وقت یکبار اتفاقاتی)ازش بودیم.
علت اینکه کل دنیای فرمول 1 هم ریختن سرش اینه که مردم اگاهن.
دیگه حنا مرسدس رنگی نداره.
همه میدونن ماشینش چقدر قوی بوده که تو 1 ریس که ماشین از ردبول و فراری ضعیف تر بود عملکردش این شد.
من نیمخوام بکوبم رانندت رو عملکردش رو تو پیست های دیگه و ماشین های دیگه نسبت به راننده های دیگه هم دیدم.
ولی اون چیزی که شما ازش ساختید قطعا لیاقتش نیست مثل افتخارتش.
2010-2011-2012 ثابت کرد که باتن فقط 1 اپسیلون از اون ضعیفتره.
ولی در افتخارات فرسنگ ها.
این افتخارت رو بریز دور با 7 سال قهرمانی و 2 نایب قهرمانی و 1 تریلی ادعای بهترین بودن از 1 پسر 23 ساله بدون هیچ افتخاری جوری ترسیده که انگار شوماخر و سنا دارن باهاش مسابقه میدن.
هرچند شاید مکس در استعداد به خوبی اونها باشه.
همینطور که همیلتون گفت مکس چیزهای زیادی برای اثبات داره.
و همیلتون هم چیزهای زیادی بعد از رقابت های اخیر ازش اثبات شد.
یکیش هم بعد سخیر 2020 و عملکرد راسل.
خودت نتیجه بگیر.
بعد ریس فرانسه شاید ردبول خیلی صعیف تر از مرسدس باشه.
خوب شکستش تقریبا حتمیه.
قبلا هم گفتیم مثل اینه که 2 سوارکار یکی با اسب و دیگری با ا.ل.ا.غ با هم مسابقه بدن.
خودت نتیجه گیری کن.
مهندس جان
چرا حرف الکی سر هم میکنی؟!
از شما هرچند توقع ” احترام ” نداشتم!
“”این افتخارت رو بریز دور با 7 سال قهرمانی و 2 نایب قهرمانی و 1 تریلی ادعای بهترین بودن””
به لوییس بگم که لوییس جان،افتخاراتت رو بریز دور!
برو تلاش کن که افتخارات! ۳۳ رو بدست بیاری!
۱) جوان ترین قهرمان تاریخ فرمول یک
۲) تعاریف جنسن باتن
۳)…..!Error 404
الان از نظر استعداد ،۳۳ رو در کنار آیرتون سنای کبیر قرار دادی؟!
جان؟!
ما که طرفدار لوییس یم اونو هیچوقت با جیم کلارک و آیرتون سنا مقایسه نمیکنیم!
اون وقت شما…!He he
خیر!
حدس میزدم که منظورم رو متوجه نشن یه عده!
منظورم رو الان به صورت خیلی ابتدایی! بیان میکنم!
این که اتفاقات نادر،هر چند وقت یه بار اتفاق میفتن،قرار نیست هر مسابقه تعیین خط موناکو ۱۹۸۸،ریس ۲۰۰۸ برزیل و…. تکرار شن
البته الان که درست فکر میکنم،میفهمم که درست میگی
کند بودن لوییس توی آخر هفته یه اتفاق نادره!
میتونی بگی که چطور جنسن باتن فقط یک ابسیلون با لوییس فاصله داره؟!
ابسیلون احتمالا منظورت فاصله خیلی زیاد باشه!
شما ۳۳ فنا که میگین اگه سال قبل ۳۳ dnf نداشت بالای بوتاس بود
خب حالا اینو ببین!
۲۰۱۰:
لوییس ۴ dnf
جنسن ۲ dnf
۲۰۱۱:
لوییس۳ dnf
جنسن ۲ dnf
۲۰۱۲:
لوییس ۵ dnf
جنسن ۲ dnf
شما که فاصله این دو رو در حد ابسیلون میدونی،پس اینو از من داشته باش
فاصله ساینز و ۳۳ هم در حد ابسیلونه!
این هم بگم،موقعی که سنا قهرمان میشد مردم میگفتن (اینو شنیدم!) که این راننده همش تصادف میکنه،خیلی شوآف داره،فقط توی ماشین سریعه!
اینو بگم بهت که مردم عادی که حتی در انجام کوچکترین کار های راننده های فرمول یک و مهمتر از اون راننده خاصی مثل سر لوییس کارل دیویدسون همیلتون عاجزن،فقط و فقط تلاش میکنن که اون آدم رو پایین بکشن و افتخارات اون رو کوچیک جلوه بدن!
مثل همیشه دبل استاندارد در کامنت!
💜🤗
Engineer
آخه مهندس جان به کل کامنتت کار ندارم
فقط داری مکس رو کنار سنا و شوماخر قرار میدی از لحاظ استعداد؟؟؟؟آخه لااقل بذارید مکس یه بار قهرمان جهان بشه بعد بیاید بذاریدش کنار لوییس و مایکل و آیرتون
لوییس هم که اصلا راننده نیست فقط باید ماشین بهتر رو داشته باشه ببره
باشه:)
فعلا برید با همون 4 امیتاز خوشحال باشید چون آخر فصل هیچی ندارید که بگید
وایسا ببینم چرا یه بهونه دارین هیولای مرسدس زیر پای لوییس بود:))
Arvin.Hamilton 44
من نگفتم در مهارت بهتره.
گفتم استعداد این ها از هم جدان سنا و شوماخر بسیار عالی و با تجربه تر بودند.
Fastboy 44
چه خوب شد که این بحث رو وسط کشیدی.
2017 فتل 2 تا ret داشت و همیلتون 0 ret.
خوب اگه اینطور حساب کنیم پس فتل هم شانس یه قهرمانی دیگه رو داشت.
اگه فتل میتونست تو اون مسابقه ها سکو بگیره و یا ببره احتمالا شرایط خیلی فرق میکرد و حتی تو روحیه بیشتر برای فتل و کمتر برای همیلتون هم موثر بود.
2012 همیلتون با 5 تا ret و باتن 2 تا ret.
اصلا میگیم این باعث شد باتن با اختلاف 2 امتیاز ببازه.
خوب 2011 که همیلتون 3 تا ret داشت و باتن 2 ret.
چطور با اختلاف نزدیک 50 امتیاز باخت.
ضمنا مثل همیشه دیس اینفورمیشن کردی.
2010 همیلتون 3 بار ret شد و باتن 2 بار.
اپسیلون یعنی اینکه تو مطمنی اگه 2013 هم همتیمی بودن باز همیلتون میبرد.
منم مطمن نیستم که باتن برنده بود.
ولی 2010 و 2011 که دیدیم نتیجه رو.
خیلی اشتباه بزرگی کردی که 2012 تعداد ret رو مثال زدی.
سالی نبود که باتن تو اوج باشه بعدشم فکر کنم حدود 32 سال داشت درصورتی که همیلتون تازه 26 و 7 سالش بود.
راننده جوان تر معلومه بهتر مسابقه میده.
توی قضیه مکس و همیلتون هم این صادقه.
2010-2011-2012
3 فصل همتیمی بودن.
همیلتون 0 سکو فصلی.
باتن نایب قهرمان فصل 2011.
حالا کی دابل استاندارد میکنه.
الان فهمیدی اندازه اپسیلون چقدره.
2012 همیلتون با 5 تا ret و باتن 2 تا ret.
اصلا میگیم این باعث شد باتن با اختلاف 2 امتیاز ببازه.
خوب 2011 که همیلتون 3 تا ret داشت و باتن 2 ret.
چطور با اختلاف نزدیک 50 امتیاز باخت.
ضمنا مثل همیشه دیس اینفورمیشن کردی.
2010 همیلتون 3 بار ret شد و باتن 2 بار.
اپسیلون یعنی اینکه تو مطمنی اگه 2013 هم همتیمی بودن باز همیلتون میبرد.
منم مطمن نیستم که باتن برنده بود.
ولی 2010 و 2011 که دیدیم نتیجه رو.
خیلی اشتباه بزرگی کردی که 2012 تعداد ret رو مثال زدی.
سالی نبود که باتن تو اوج باشه بعدشم فکر کنم حدود 32 سال داشت درصورتی که همیلتون تازه 26 و 7 سالش بود.
راننده جوان تر معلومه بهتر مسابقه میده.
توی قضیه مکس و همیلتون هم این صادقه.
2010-2011-2012
3 فصل همتیمی بودن.
همیلتون 0 سکو فصلی.
باتن نایب قهرمان فصل 2011.
حالا کی دابل استاندارد میکنه.
الان فهمیدی اندازه اپسیلون چقدره.
خود لوئیس هم گفت اگه نیکی لائودا نبود من همون قهرمان ۲۰۰۸ بودم.
اینکه اختلاف لوئیس با باتن اپسیلون هست یعنی تقریبا هیچ ولی نیکی لائودا بود که این تصمیم رو گرفت چه کسی رو بین اون همه راننده بیاره تیم.
اینکه جنسن بیاد چنین حرفی رو بزنه خیلی برای ورشتپن خوبه
حتی اینکه آلونسو بیاد بگه راسل ستاره نسل جوان هست…
چند وقت پیش هم بعد ریس اسپانیا دیمون هیل هم تحت تاثیر عملکرد لوئیس در اجرای استراتژی از این کار تمجید کرده و لوئیس رو از با استعدادترین کسانی خطاب داده که پا به این کره خاکی گذاشته و تا به حال دیده.
خودت میبینی که نظرات متفاوتن.و اونا هیچ وقت خدا نیستن
بهترین راننده 😳😳😳😳😳
یا بهترین ماشین😁😁😁😁😁
دوستان دقت کردید سر دونفر که نمیدونیم کی هستن ولی طرفدارشون هستین دارین خیلی زیاد بحث میکنین و یکی طرفدارای همیلتون و یکی طرفدارای مکس میگن و fastboy هم همیشه ی دلیلی داره و هیچی وقت کم نمیاره و خوشم میاد از این اخلاقت که همه اتفاقاتی که در گذشته افتاده رو دنبال میکنی و از اونا استفاده میکینی و این نقط ضعف مکس فناس چون اونا گذشته و افتخاری ندارن که بخوان ازش استفاده کنن پس به این کار ادامه بده که با این روند میتونی با دلیل جواب همرو بدی و هیچوقت کم نیاری
ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1
اول در جواب دوستی که میگفت به خاطر لکلرک نتوست تایم بزنه.
هیملتون تو q های قبلی هم خیلی عالی نبود که اینجا تایم 1 تا 4 بزنه
ولی مکس قبل اتفاق لکلرک ممکن بود پول بگیره.
حالا به ضرر کی شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اقا احمدرضا
بله اگه همیلتون تو مرسدس نبود 1 قهرمانی داشت.
باتن که میگه مکس با استعداد تر هست راست میگه.
یا دیمون هیل.
دیمون هیل خیلی نصیحت داره و حرفاش رو همیشه درست میدونه.
معلومه هم ملیتی و هم وطنش رو تایید میکنه.
دیمون هیل هم بریتانیایی هست و همیلتون هم همینطور.
ولی کسی مثل باتن که خودش هم بریتانیایی و هم وطن و هم ملیت همیلتون هست ولی از کس دیگه ای تعریف میکنه راست میگه یا دیمون هیل.
کدوم بدون تعصب گفتن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خارج از بریتانیا چی کسی هست که قهرمان جهان باشه.
بله الونسو گفته رزبرگ گفته و فتل گفته.
ولی هر 4 نفر الونسو-فتل-باتن-رزبرگ شوماخر رو بهتر از همیلتون میدونن.
بعدشم شما استعدادسنج دارید که فهمیدید استعداد مکس در حد شوماخر و سنا نیست.
مگه نمگید همیلتون پر افتخار ترین و کامل تر از همه و بهتر عمل میکنه.
حتی از شوماخر و سنا هم بیشتر قبولش دارید.
چطوری مکس با قهرمان 7 دوره و 15 سال تجربه و پرافتخار ترین به قول شما عملکرد برابر و حتی بهتر داره.
بعد هم استعداد سنا نیست.
شما که همیلتون رو بهترین و با استعداد ترین میدونین.
چرا همین راننده درجه 1 خودتون نتونسته از پس مکس بر بیاد تا اینجا.
بله ممکنه تا اخر فصل مکس رو شکست بده.
بدیهیه با ماشین بهتر شکستش میده قبلا هم گفتم کسی نیست که با ماشین قوی تر ببازه.
فتل رو هم با برتری ماشین برد.
حالا مکس بیچاره که هنوز 5 ریس فرصت داشته تو رقابت قهرمانی باشه رو چون افتخارات زیادی نداره کم استعداد تر از همیلتون و بقیه میدونن.
شما از اینده با خبرید ایا
شاید مکس از اینها هم پر افتخار تر بشه و رقبای قوی تری رو هم نسبت به رقبای اینها شکست بده.
فعلا چرا رانندتون که هیچوقت از جنگ روانی استفاده نمیکرد دست به دامن این حربه شده.
چون خودش هم میدونه وقتی ماشین برابر باشه نمیتونه جلوی مکس رو بگیره.
یه هلندی ببین چیکار کرده که بعد 7 قهرمانی و 15 سال تجربه اینجوری صداش رو در اورده که تو مصاحبه دیدید.
حالا مکس درباره شکست تو ماشین برابر درست میگفت یا همیلتون!!!!!!!!!!!
ماشین تا الان تازه بیشتر ریس ها مرسدس بهتر بوده در مجموع و مکس ماشین ضعیف تر داشته.
ثبات عملکرد کی بیشتر بوده.
اشتباهات چه کسی بزرگ تره بوده.
کی تحت فشار هر ریس رده میداد تو استارت و بعد با هزار زحمت سعی میکرد پسش بگیره.
ممکنه همیلتون قهرمان بشه امسال هم من نگفتم مکس برندس.
بله ممکنه مرسدس پیشرفت کنه که همه داریم میبینیم تو مسابقه 3 و 4 چقدر بهتر بود.
احتمالا حتی بهتر هم بشه و تا اینجا هم بهتر بوده.
ولی میگم دعا کنید ماشینتون بهتر باشه.
وگرنه تو ماشین برابر مجبورید صحنه بعد 5 ریس رو دوباره بعد 23 ریس ببینید تا نبوغ واقعی رو احساس کنید.
مکس همه حرفاش رو تو پیست زده.
5 مسابقه 5 سکو بدون سکو 3.
یعنی 9.5 از 10.
حالا هلندی عملکردش بده و برینانیایی خوبه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خلاصه بگم که لوییس توی 14 سال 23بار دی ان اف شده
مکس توی 6 سال 24 بار 😐
حرف دیگه ای ندارم
ایشون اصلا کامنت ها رو نمیخونن!
توی ۲۰۱۲ لوییس ۳ تا dnf بیشتر داشت و همه اینا موقعی اتفاق افتاد که لیدر بود!
برزیل
سنگاپور
ابوظبی
خیر!
۲۰۱۰ لوییس توی اسپانیا هم دور آخر (موقعی که فکر کنم دوم بود) لاستیپش ترکید و dnf شد!
از و ی ک ی پ د ی ا نبین عزیز،غلط زیاد داره!
مثل همیشه فقط داری کامنت بلند میذاره و مثل همیشه خیال بافی میکنی
! خب توی ۳ سال همتیمی بودن لوییس ۲ بار برده باتن یه بار،پس بیام توی سایت بنویسم که اگه ۹ سال همتیمی لوییس،باتن بود،پس اگه ۶ سال همتیمی میبودن الان قطعا لوییس با قهرمانی کمتر داشت،آره!بیام اینو بنویسم!!
دیگه نیاز به توضیح بیشتری نیست!
مشکل تیم بود؟
عملکرد بوتاس و چی میگی؟
که با پیت افسانه ای مرسدس نابود شد شما داداش طرفدار مرسدس نیستی طرفدار راننده ای ک با رفتنش به تیم دیگه طرفدار اون تیم میشی.. مرسدس تیم خوبیه.. این و تو این ۱۰سال اخیر با تولید یک ماشین قهرمانی ثابت کرده.. نکنه باورت شده لویس با ویلیامزم قهرمان میشد؟ واقعیت و هم ببینین.ماشین خوب ،راننده خوب،نتیجه:قهرمانی
وگرنه ب شخصه لویس و یکی از بهترینای گرید میدونم و هیچوقتم هم ازش انتقادی نکردم چون بااینکه طرفدار رزبرگم اما تیم برام مهم تر بوده همیشه و این لویس بوده که تیم و به امتیازات مهم رسوندن اما حالا که یکبار نتونست عملکردی در حد هم تیمیش داشته باشه درست نیست همه تقصیرات و گردن تیم بندازه و لونا رو با کلمات، بکوبه..همینطور شما که دوست دارتونم هستم داداش
مهریار چندوقته درباره همین حرف زدیم
دلیلش اینکه بعد از موناکو عصبی بود هم خودش هم تیم اشتباه داشتن
کلا اخره هفته بدی داشتن حوصله اجرای شو نداشتن
اقا مهریار من کاملا با شما موافقم و به علاوه اینکه باور دارم انسان در شرایط هیجان ترس غم شوک یا حتی شادی خود واقعی اش رو به نمایش میزاره… منظورم این نیست که لوییس ادم بدی هست بلکه میگم احساس اون ثانیه اش این بوده وگرنه هر ادمی میتونه بعد از مسابقه حرف های قشنگ بزنه…
مهریار جان سوای از بحث این تاپیک ارادت خاصی به شما و تفکراتتون دارم چون منطق همیشه بر افکارت حاکمه و همیشه سعی میکنی به موضوعات از همه ی جوانب نگاه کنی شاید بالا رفتن سن و سال کم کم داره در من اثر میکنه که منطق رو بیشتر از احساس درک کنم.
و در مورد کامنت شما کاملا موافقم و شدیدا مخالف بت سازی.🌹
در دوران هایبرید همیشه همینطور بوده. بمحض بوجود آمدن دوگانه (رزبرگ-همیلتون) و (سب- همیلتون) و دو فصل اخیر هم (مکس-همیلتون) همین مصاحبه ها و حاشیه ها و … بوجود آمده و خواهد آمد.
شخصا بعنوان یک طرفدار از هیچ راننده و مدیر و صاحب تیمی توقع رعایت کمترین دوز از اخلاق را ندارم. شاید قبلا یکم داشتم و شاکی هم میشدم ولی الان اصلا برام اینجور حرفها و رفتارها کمترین ارزشی نداره.
بخصوص اینکه بحثهای طرفداری واقعا وارد فاز جدیدی از اهانت و مسخره گی و … شده. بعضی انقدر شاخ و برگ میدن و از وحشت حمله فناتیکها مطالبشونو میپیچونن که آخر سر خودشونم نمیدونن بلاخره چی گفتن و نوشتن!
امنیت روانی در این فروم انقدر کاهش پیدا کرده که یکی از بانوان طرفدار هم صحبت از اعدام و گیوتین میکنه و آخرشم که بهش بی حرمتی میشه میگه کلا شوخی کردم. یعنی انقدر یک راننده برای کسی مهم شده که به یک بانوی طرفدار به بدترین شکل ممکن پاسخ بده؟!
احتمالا بازتاب رفتارهای رانندگانو میشه در مریدان و پرستنده هاشون رصد کرد. در فضای پارسی زبانم که حتی کاسه های بدون آش هم از داغی سرخ شدند!
آقا
حالت خوبه؟!
من صد دفعه ست یادم میره که کاربر “ایرن” خانومه!(بعد کامنت فهمیدم که چی گفتم!)
الان داری جو چی میدی؟!
پس اگه برات مهم نیست،چرا کامنت میدی؟!
ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1
چطور میتونید حرف از اشتباهات مکس بزنید.
تعداد اشتباه 1 مسله است و بزرگی اشتباه 1 مسله دیگه.
همیلتون قطعا ماشینش برتر بوده توی پرتغال و اسپانیا که کاملا توی بحرین هم خیلی مشکوک بودن.
بیایید بشمریم اشتباهات رو.
اشتباهات مکس
1-خروج از پیست در بحرین
2-تعیین خط ایمولا
3-فاستست لپ پورتیمااو
حالا اشتباهات همیلتون.
1-خروج از پیست در ایمولا
2-تعیین خط موناکو
اشتباه مکس تو تعیین خط ایمولا باعث شد 3 ام استارت بزنه.
اشتباه همیلتون تو تعیین خط موناکو باعث شد رده 7 بگیره و چون لکلرک نبود 6 استارت زد تو پیستی که تعیین خط خیلی توش مهمه و سبقت تقریبا غیر ممکنه.
حالا اشتباه مکس تو بحرین هم باعث از دست دادن امتیاز شد 7 امتیاز از دست داد و 7 امتیاز به نفع حریف شد.یعنی 14 امتیاز مستقیم تو جنگ قهرمانی.
ولی اشتباه بسیار بزرگ تر همیلتون تو ایمولا که از پیست خارج شد رو نمیگی.
اگه ردفلگی در کار نبود و همیلتون 1 پیت اضافه داشت عملا 0 امتیاز میگرفت و رد فلگ 18 امتیاز رو براش خرید.
حالا کی بیشتر اشتباه کرده و کی بهتر کار کرده.
قطعا همیلتون راست نمیگه.
ماشین مکس کاملا تو موناکو برتر بود.
ماشینش تو بحرین تقریبا برابر بود و نمیتونم بگم کی بهتر بود.
هرچند اولش ردبول رو سریعتر اعلام کردن ولی قطعا امارشون اشتباه بوده.
تو ایمولا هم که تو بارون برابر بودن تو خشکی هم کمتر از 0.1 ردبول سریعتر بود.
تو پورتیمااو و اسپانیا هم میانگین 2 ریس بیش از 0.150 مرسدس سریعتر بود.
اونوقت چطور میگید ردبول سریعتره.
قطعا همیلتون میپیچونه که نگن شکست خورده.
مکس با این ماشین کندتر وقتی جلوتره یعنی همون حرف ما درست دراومد که گفتیم بقیش رو مکس جبران میکنه.
بعدشم مکس پارسال گفته بود درصورتی برابری ماشینش شکستش میده و همیلتون هم همین رو گفته بود.
ماشین مکس اگه کندتر هم حسابش نکنیم میتونیم نهایتا برابر با مرسدس بدونیمش چون قطعا سریعتر نیست.
تازه همه چیز سرعت نیست ماشین ردبول میزان مصرف تایرش تقریبا 5 دور بیشتر برای هر پیت نسبت به مرسدس هست که خودش 1 نوع ضعفه.
مکس با این ماشین واقعا شاهکار کرده.
راننده شما هم که ازش بت ساختید تحت فشار تو ایمولا اشتباه کرد.
فقط دعا کنیدماشین مرسدس بهتر باشه یا اینکه ردبول سوتی بده.
اگه ماشین برابر باشه با مرسدس قطعا مکس خطرناک تر از باتن و رزبرگ و الونسو و حتی فتل هست چون فتل ماشین و تیمش ضعف زیادی داشت و هیچ جوره نیمیتونست برنده بشه.
ولی ماشین برابر باشه خواب قهرمانی 8 رو باید ببینه.
فتل هم اگه ماشینش برابر بود قطعا شکستش میداد با ماشین ضعیف تر تو 17 و 18 خیلی نزدیک بود با اینکه ماشینش خیلی ضعیف تر بود و الان 2 قهرمانی هم کمتر داشتین و فتل بیشتر.
شانس همیشه یاره دیگه خوبه.
مکس امسال در صورتی برابری ماشین قهرمانه.
البته اگه فیا و رییسش بزارن ردبول ماشینش برابر بمونه.
میدونید منظورم کیا هستن دیگه.(همه میشناسیم نیازی به توضیح نیست.)
فیا بزاره ردبول به تقلب ادامه بده خوبه
تازه خودت میگی تو این ۵ تا مسابقه فقط مسابقه بحرین ماشین ها برابر بوده که اونم همیلتون بره واقعا ماذا فازا؟؟
رفیق اونوقت شما از کجا فهمیدی که ردبول تقلب کرده ؟!
جالبه هر تیمی پاشو میزاره رو گلو مرسدس میگن تقلب کرده .
دوست من دوباره بخون نوشتم تو بحرین برابر بوده و تو اسپانیا و پرتغال مرسدس بسیار بهتر بوده در صورتی که برتری مرسدس تو پرتغال بسیار زیاد تر و تو اسپانیا هم زیاد بودو لی ردبول تو ایمولا 1 برتری جزیی داشته و فقط تو موناکو برتریش دیده میشد.
ضمنا ماشین ردبول هم کندتره هم مصرف تایرش بیشتره.
حالا 2 تا ریس مرسدس با اختلاف برتر بوده.
1 ریس برابر و 1 ریس با اختلاف بسیار کم ردبول بهتر.
و فقط 1 ریس موناکو ردبول بهتر بوده.
حالا کدوم تو 5 تا ریس برتر بودن الان با این توضیحات من بچه زیر 5 سال هم منظورم رو میفهمه اگه باز ریپلای عدم توجه بدید متعجب میشم.
فیا نام 1 کمپانی در المان هست و ریسسشم 1 راننده.
وقتی تست ها انجام شد میفهمی که تقلب کردن
مهندس باهات موافقم البته اون قسمت بحث شکست لوییس و مسابقه با مکس رو بیشتر کری میدونم….
درمورد مقایسه پیس ردبول و مرسدس هرکی بگه ردبول برتر بوده واقعا مثل کبک سرش رو زیر برف کرده…. ردبول برتری در موناکو داشت تو بحرین و ایمولا هم برابر ولی تو پرتغال و اسپانیا مرسدس بهتر بود .
فکر کنم اون ۳دهم تو تعیین خط صخیر رو هم ورشتپن خلقش کرد…
»» کارشناسان=کبک
در تکمیل سخنان شما
…
5_از بین رفتن تعادل ماشین بعد سیفتی کار هم که خود راننده هلندی_بلژیکی بهش اشاره کرد رو نگفتین و این بزرگترین شانس او تا این ۵مسابقه بوده.
چرا شما آماری رو که اعلام میکنن رو قبول ندارین و خودتون یه سری عدد رند اعلام میکنین؟با احترامی که براتون قائل میشم اما شما دسترسی به دیتا یا چیزی شبیه به این رو ندارین.
اما یادمه شما گفتین تو بحرین ردبول ریسینگ ۱دهم تو مستقیمی کندتر بود اما در کل ۲دهم سریعتر بود(میتونم براتون متنشو بیارم)
ریس اسپانیا بیشتر یه استراتژی باخت تا ماشین.اسپانیا شما با توجه به اینکه تو استنیت دوم لوئیس دوری ۱ثانیه به راننده هلندی_بلژیکی نزدیک میشد نتیجه درستی نگرفتین و ظاهر قضیه رو نگاه کردین کاربر Sebvr@ و Amin44 توضیح دادن این موضوع رو و نیازی به توضیح نیست.اسپانیا لوئیس عقب ناپایدار نسبی داشت تو یکی از پیچهای قبل از مستقیمی سر خوردن های مکرر خودش گویا بود.
اشتباه و خوش شانسی لوئیس تو ایمولا رو نمیشه کتمان کرد.اما راننده مرسدس از تصادف بعد از چند ثانیه و پرچم که خبردار نبود تا راحت از اون قسمت خارج بشه(ولی خوب خودشو نجات داد و ریس خوبی هم داد)
حال با فرض اینکه لوئیس اون اشتباه رو انجام نمیداد و پشت راسل میموند اینم خودش یه اشتباه به مراتب کوچیکتر محسوب میشه(از دست دادن چند ثانیه زمان وقتی که پیست داشت خشک میشد)
به نظرم کمی بدشانس هم بود ورشتپن وقتی جلوی لوئیس بود و فاصله داشت کم میشد از راننده های لپی تو شرایط خوبی رد میشد
فکر کن شرایط طوری پیش میرفت که راسل کمی جلوتر قرار میگرفت و ورشتپن تو اون پیچ قرار میگرفت اگه پشتش ترمز میگرفت لوئیس راحت بهش میرسید.
تا اینجا ایمولا زیباترین ریس بوده(به نظرم)
میدونم که به این متن اهمیتی نمیدین و چون طولانی هست نمیخونین
نمیدونم نظراتم چقدر صحت دارن و بیشتر از نظرات دیگران استفاده میکنم و بازگو میکنم.
در ضمن بیشتر از برد لوئیس دوست دارم ریس هیجان داشته باشه مثل ایمولا با اینکه ورشتپن برد از هیجان سر از پا نمیشناختم.
اون دوستانی که اطلاعات کافی از ردبول ندارن هر چند خودم فراری فن و راننده مورد علاقم وتل هستش
خدممتون عرض کنم کارخانه نوشابه سازی یه جوری دارین تحقیر میکنین ردبول فنارو ….تو خیلی از رشته های ورزش مثل فوتبال که حدودا صد در صد ممبرای این سایت فوتبال نگاه میکنن تیم داره و موفق هم بودن هم تو لیگ خودشون هم تو عرصه بین المللی که که ساختار مدیرت اینتر نشناش بسیار گسترده تر از بقیه تیماست …نمونه تیم فوتبالی موفق ردبول
باشگاه لایپزیش هستش تو بوندسلیگا …
و چند تیم فوتبالی دیگه تو قاره آمریکا و و و …
رفیق ماشین همیلتون یه دکمه داره که میزنه کلا اوتوماتیک ماشین خودش میره پیستو.
تازه به رنگ ماشیناشون دقت کردی؟
از یه نوعی سلول خورشیدی توی بدنهشون استفاده کردن که با یه تابش
کم هم ولتاژ مناسب شارژ باتری ها رو تامین میکنه (سلول خورشیدی زیر نور لامپ هم یکم ولتاژ میده) اینطوری راحت میان میبرن مسابقهها رو.
چون فیا هم خودشونن کسی نمیتونه بگه بالا چشمتون ابروعه
اصلا رانندههاشون دکورین.
فرمول یکو خراب کردن اینا، چه وضعیه اخه :/
تو کامنت قبلیت دیدیم نوشتی بعد از فرانسه مرسدس برمیگرده و قهرمان میشه ردبول هم…
میذاشتی آخر فصل میرسید بعد فرار رو ب جلو رو شروع میکردی
این یکی کامنتت رو هم نخوندم…
جملات تکراری خیلی خوب نیست سعی کن ازش کم کنی…اونی که داره تقلب میکنه مشخصه کدوم تیمه
اونی که رفت گریه کرد تا گپ پارسال رو جبران کنن مشخصه کدوم تیمه
اونی که هر ریس میومد بخاطر ماشین گریه میکرد مشخصه کدوم رانندس …
ما مرسدس هستیم و رانندمون هم فعلا لوییسه
موناکو از اولش هم معیار نبوده برای برتری تیمی
هرچند که اکثرا اذعان کردن ماشین ردبول بهتره
(تعیین خط لوییس تو موناکو رو میگی اشتباه درحالیکه به خاطر تصادف لکلرک تایمش رو نمیتونس کامل کنه،همین منطق نشون دهنده همه چیزه)
ب قول توتو باید قانون برای کسانیکه جلو تر هستن و تصادف پشت اونا اتفاق میفته،تغییر کنه و بذارن راننده به دورش ادامه بده،چون زودتر اومده تو پیست ،استدلالش هم مثل زمانیه که دو نفر یک تایم رو میزنن و اونی بالاتر وای میسه که زودتر تایم زده
خلاصه که تو موناکو همه چی جور شد تا ردبولی ها یک نفسی بکشن …
فصل طولانیه …
ماشین اتوماته و 90% قهرمانی رو باعثه.
سلول خورشیدی هم بعید نیست.
از مرسدس و ریسش هر چیزی بگی بر میاد.
مثل فراری رو که کله پا کردن حالا نوبت ردبول.
به یکی به نل یکی به میخ دونه دونه تیم هایی که پیشرفت میکنن رو از گود خارج میکنن.
میگن بکش تا زنده بمونی.
دقیقا مرسدس هستش که همه تیم ها میکوشه و به همه چیز اعتراض میکنه تا 9 تیم فدای 1 تیم و 19 راننده فدای 2 راننده بشن.
حتی به راننده 1 و 2 خودشون هم تبعیض قایلن و 2 رو فدای 1 میکنن.
راننده 1 هم چون واسه رکورد بهش نیاز دارن دارن خودشون رو براش میکشن.
وگرنه 1 سال بعد که قهرمان نشه پرتش میکنن و یکی دیگه رو میارن.
متاسفم دوستم تیم مرده خور و مفت خوری هستید.
شما ها هم به فراری 100 تا توهین کردید که تیم عقب مونده هاست.
با این حساب مرسدس مادام العمر قهرمانه.
حرف های من هم اگه تکراری باشه 2 و 3 تا از رفیقام هستند که عاشق خوندن همین حرف های تکراری من هستند و شما نخواستی نخون.
مجبورم نیستی ریپلای بدی.
ضمنا اگه ماشینتون تو اسپانیا عقب ناپایدار داشت و واقعا هم داشت خودمم دیدم ماشین ردبول هم تو پیچ 3 کم فرمانی و تو پیچ ماقبل اخر عدم چسبندگی داشت.
این چیزها دلیل نمیشه چون تو 1 ریس هستش.
چیزی مهمه که هر ریس باشه.
ولی هر ریس مصرف تایر ردبول واسه زاویه ریک بالاش بیشتره چون دانفورس بیشتری بیرون میکشه.
و موتور مرسدس انقدر قوی تره هر ریس که با بال عقب و برتری تو پیچ ها هم نتونستن بهش برسن و هنوز کندترن.
اگه بگید ردبول بهتره جوک گفتید.
اونوقت این مرسدس با این حجم از قدرت موتور تو کفی به فراری میگه متقلب.
بله 1 بار یکی نمیاد یقه مرسدس رو بگیره که چیکار کردی که موتورت خیلی قوی تره.
حتی اعتراضی هم بشه قول میدم برسی نکنن.
DAS هم چون خیلی تابلو بود خود فیا(مرسدس) واسه اینکه لو نره فیا خودشه برداشتش.
ضمنا معلومه چرا به همه تیم ها اعتراض میکنن همیشه هم اعتراضشون مورد قبوله ولی یکی نمیاد به خودشون بگه خ.ر.ت به چند من.
چون کسی حق اعتراض به اون موتور قوی که ممکن تقلبی هم باشه رو نداره.
از کجا معلوم که مرسدس خودش متقلب نباشه.
کافر همه را به کیش خود پندارد.
به همه اتهام تقلب میزنه لابد خودشم هست ما که خبر نداریم به یکی هم اجازه نمیده برسی کنه فیا هم که خودشونن یا با خودشونه.
8 سال برتری واقعا مسخرست بدترین دوران فرمول 1 رو به افت هستیم.
که 9 تیم فدای 1 تیم و 19 راننده فدای 1 راننده باید بشن.
ادمین این رو کاریش ندارین؟!
تیم مرسدس
نام بزرگ مرسدس!
مرده خور!
مفت خور!
پس حتما تیم نوشابه سازی خوبه!
انقدر دارای اطلاعات کمه که نمیدونه تیم ها قبل فصل نوآوری هاشون رو به FIA در میان میذارن،فکر کردن همه مثل خودشونن!
ببین چقدر سطح آرزو هاشون پایینه که با ۴ امتیاز بالاتر بودن،جامه دریدن و مثل جماعت گرسنه به جون همه افتادن
مفت خور
لاشخور
بریز دور
نکشی مارو هلندیِ نوشابه ساز!!!!
Fastboy 44
مگه تا به حال شما گفتید فراری ها هیچکدوم عقل ندارن با اون استراتژی هاشون ما بهمون بر خورد.
مگه شما گفتید نوشابه ساز ما چیزی گفتیم.
مگه گفتید ردبول مال فرمول 1 و این حرفا نیست ما چیزی گفتیم.
اها 1 طرفست ما فقط باید شنونده باشیم و شما گوینده.
هلندی فقط بلده بکوبه به فراری ها!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اره!!!!!!!
بحث 4 امتیاز نیست.
همین شماها که اول فصل با اطمینان گفتید همیلتون 1 چیزی داره که مکس نداره و اون ثباته.
حالا مکس 2 پیروزی 3 تا دومی و مجموعا 5 سکو داره.
همیلتون 3 پیروزی 1 دومی و مجموعا 4 سکو داره تازه 1 رده 7.
5 ریس از 23 ریس یعنی 1/4 فصل.
مکس 105.
همیلتون 101.
هلندی فقط بلده بکوبه به فراری ها!!!!!!!!!!!
یا توانایی به چالش کشیدن هم داره.
فعلا این هلندی هست که بهتر و با ثبات تر بوده نه بریتانیایی.
Fastboy 44
جناب دارای اطلاعات زیاد و اخلاق.
منم میدونم تیم ها قبلش تست میدن و نواوری هاشون رو میگن.
من 2 ساعت دارم همین رو توضیح میدم.
تو علم غیب داری که دست فیا و مرسدس تو یه کاسه نیست.
این نظر شخصی منه که همچین چیزی هست و ازادی بیانه دیگه نظر شخصیم رو گفتم.
حالا تو میخوای نظر خودت رو بگو.
8 سال برتری بی چون و چرا که حتی 1 سالش تو 68 سال قبل بی سابقه بوده خودش گویای همه چیزه.
63 سال
کامنت های شما کاملا استاندارد دوگانه هست.
همین که میاین قهرمانی های لوئیس رو با جزئیاتش کم ارزش میدونین اما شکست هاشو میاین میگین باخت و اصلا به اتفاقاتش توجه نمیکنین
جالبه قهرمانی لوئیس تو ۲۰۰۸ رو با اختلاف کم بیان میکنین و ۲۰۰۷ رو با آلونسو برابر و شکست از کیمی تو اون فصل.قهرمانی که بعضی فراری فن ها اونو همراه با شانس میدونن
مشخصه نفرت دارین از این راننده.
به نظرم به قول علی ۳۳ بیایم فقط از راننده مون تعریف کنیم و ازش دفاع کنیم
شوماخر کبیر به خودش جرئت زدن چنین حرفی رو نداده و حتی تعریف هم کرده از پیشرفتشون.
ممنون که حرف دلتون رو بیان کردین تا ما شناختمون رو نسبت بهتون بیشتر کنیم.
Fastboy
هر جوابی می خوای بهش بده ولی دیگه داری زیاده روی می کنی صفت دادن به مکس، جوابی هست به رانندت که خاموشی میگیری پس لفظ درست بکار ببر.
ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1
شما هرجور دوست داری فکر کن.
پس شما هم که با ما بحث میکنی از مکس نفرت داری.
هر کی طرفدار راننده خودشه و مخالف راننده حریف این یک چیز طبیعیه و بحث هم همیشه بین 2 نفر پیش میاد.
من همیشه گفتم عملکرد راننده شما همیشه بیش از 90 از 100 است.
و گفتم 95% کل راننده های تاریخ همپای اون نیستن.
و گفتم جز 5 راننده برتر تاریخ.
حالا شما اینهارو جور دیگه برداشت کن.
من فقط میگم برخی رانندگان دیگه هم اگر موقعیت های اون رو داشتن چه بسا بهتر هم بودن.
ضمنا من کی تو این سایت حرف از قهرمانی با اختلاف کم 2008 زدم.
2008 که امتیاز کم تر بود و نمیشه اون رو کم دونست و باز هم اتوموبیل برتر بود.
بعدشم با الونسو هم مساوی کرد مگه غیر از اینه حرف های الونسو رو بیاد بیار حتی اخیرا هم باز تکرار کرده.
چرا همش بد شانسی ها و پیروزی هاش رو میگید.
خوب طبیعیه چون طرفدارشید و از مکس و سلطان فتل نفرت دارید.
یه بار از شکست هاش هم بگید.
از اتوموبیلش هم بگید.
تعداد همیلتون فن ها اینجا خیلی بیشتره و دوستان چون شماها رو شناختن حرف نمیزنن و میگن بزار واسه خودشون خوشحال باشن.
مکس حرف هاش رو تو پیست زده ما چرا بیایم غصه بخوریم.
بحث کری و کلکل نیست با توجه به اتفاقات احتمال قهرمانی مرسدس بیشتر هم هست.
شما مطمنید که همین راسل یا مکس بیان مرسدس نامی از همیلتون باقی میمونه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بوتاس هم که ای کاش حداقل یک بار 1 کار مفید انجام میداد.
باز رزبرگ و باتن یه کاری کردن.
بوتاس کارنامش اینه
“همیشه شکست”
مثل همیشه تحریف واقعیت و گذاشتن حرف تو دهن مردم!
من آخرین باری که به فراری حرف زدم رو یادم نمیاد!
توی این حدودا ۲ سال هم اصلااااا یادم نمیاد که به فراری توهین کرده باشم!
و برای اولین بار هم اونم در جواب برای شما تا خودم رو در ح د شما پایین بیارم،از کلمه نوشابه سازی استفاده کردم(هرچند اشتباهی که کردم توجیهی نداره!)
خوبه خودتونم میگین
تا الان ثبات ۳۳ بیشتر بوده،هنوز نصف فصل هم نرفته!
Ali
اگه فن لوییس بودی چی کار میکردی؟!
میدونی توی این ۴ و خرده ای ساله من از وتل فنا و بعضی از مکس فنا چی ها دیدم؟!
همش توهین نژادپرستانه،همش سرکوب،همش تمسخر
میتونی الان بگی چیزی که میخوای بگی مشکلی نیست،منطقی بود خاموش میشم….
من چی گفتم
گفتم هلندی
شیر
مگه غیر از این هاست؟
اهل هلنده،شیر هم هست(خودش و خودتون اینو میگین)
و برای کارخانه بزرگ ردبول رانندگی میکنه(که اصل کارشون نوشابه سازیه) و اینکه هیچ ربطی به ماشین ندارن اما تو رقابتن خیلی قابل احترامه
فقط خواستم بگم که مرسدس با n سال سابقه تولید خودرو(اولین موتور احتراق داخلی فکر کنم کارِ کارل بنز)
مرسدس انقدر عظیم و بزرگه که بعنوان پدر خودروسازی جهان ازش نام برده میشه،حالا یه نفر بیاد بگه درحد هنسی و…نیست!
بیشتر از ۱۲۵ سال تو موتوراسپورت بوده
و این همه افتخار
این صحبت هارو از کسی میشنوید که فن مرسدس نیست!
من فن پورشه م
ولی بی احترامی رو به این مجموعه بزرگ نتونستم تحمل کنم!
علی۳۳
خیلی به خودت سخت نگیر،شاخ و شونه کشیدن و تهدید هم مناسب اینجا نیست!
مکس که هیچی باباش هم هیچی !
کل مجموعه ردبول تو افتخارات فرمول یک از نظر جایگاه پایین تر(خیلی سعی کردم ادب رعایت بشه)از لوییس هستن!
بنظرت ما به چه شکل جواب بدیم،حق مطلب ادا میشه؟؟؟
Fastboy 44
فست بوی عزیز
بله تا به حال توهین از شخص تو از زمانی که وارد سایت شدم ندیدم و از قبل نااگاهم.
ولی دیگر طرفداران مرسدس توهین بسیار کردن.
منم منظورم از مفت خور به مرسدس توهین نبود.
یعنی تیم های رقیب رو از گود خارج میکنن.
بعضی از دوستان به ظاهر روشن فکر در کامنت ها بعضا دیدم که بحث های نژادپرستانه انجام میدن.
حقیقتا این کار شایسته نیست.
ما به نژاد راننده ها چیکار داریم مهم عملکرد و تواناییشون هست.
مهم امارشونه.
حالا این نژاد برای همیلتون و شما هواداراش شده 1 نقطعه عطف که هرکسی حرف بزنه میگید نژادپرسته بعضا دیدم سخنانه نژادپرستانه حتی تو همین سایت.
ولی الان یکی طرفدار الونسو باشه و دیگری طرفدار فتل.
با هم بحث کنن.
به هم توهین کنن.
نه کسی مینویسه نژادپرست و نه کسی مینویسه متنفر.
خوب میگن طبیعیه هر کدوم طرفدار یکین.
ولی تو قضیه همیلتون فرق داره بهش انگ نژادپرست میچسبونن و این شده حربه ای برای سرکوب مخالفان همیلتون.
حال همون قدر که کار دوستانی که سخنان نژادپرستانه میزنن زشته.
همون قدر هم کار شما طرفداران روشن فکر هیملتون زشته که هر کسی رو نژادپرست خطاب میکنید و اون رو اینگونه میدونید.
من تا حالا هیچگونه صحبت نژادپرستانه انجام ندادم و نخواهم داد.
همیلتون-بوتاس-آلبون-لطیفی-مازپین-استرول
از نژاد های مختلفی هستند که من از هیچکدوم خوشم نمیاد و نسبت به همشون کامنت مخالف دادم به خصوص نسبت به بوتاس که خودتم دیدی.
نژاد پرست کسیه که فقط نژاد رو هیت بده.
من فقط چهارچوب عملکرد رو در نظر میگیرم.
نمونش اینکه عملکرد همیلتون رو به خاطر ماشینش میدونم.
و عملکرد بوتاس رو هم کلا تعطیل میدونم که حتی از همیلتون خیلی ضعیف تر هم هست.
و کلا مرسدس تیمی که هیچ وقت ازش خوشم نیومده و هیچ علاقه ای ندارم که یه روز طرفدار یه همچین تیمی با این اعتراضاتش بشم.
البته میدونم منظور تو توی کامنت به من نبوده و دیگران رو گفتی چون خودمم کامنت های نژادپرستانه دیدم از بعضی ها که اصلا کار درست و صحیحی نیست.
Engineer
مرده خور؟اتومات؟
مرسدس یکی از بزرگترین شرکت های ماشین سازی جهانه بعد مرده خور؟
به مکس کار ندارم چون قابل مقایسه نیست با لوییس
“ردبول بهترینه ولی تو نوشابه سازی”
سیریل ابیتبول
Engineer
یه چیز دیگه هم بگم
خیلی براتون احترام قائلم ولی حرف هاتون برای من مهم نیست مرده خور و اتومات و هر چیزی که دلتون میخواد بگید ولی یادتون باشه این حرفایی که میزنید
من که این جمله برام خیلی مهمه “با خوردن حرف هرگز سوء هاضمه نمی گیرید”
متاسفانه حرفاتون مهم نیست
Engineer
توی شمردن اشتباهات کلا بارسلونا فراموش کردین
فست بوی
نباید با کسی بحث کنی ک برای ثابت کردن حرفش هرکاری میکنه هر توهینی میکنه و ادم در حد خودش پایین میاره
چون فتل ماشینش و تیمش ضعف داشت!
🤦♂️🤣
اره فتلی که با همین ماشین ضعیف دماغ خیلیارو آخر هفته زمین مالید 😎⛱⛱
دوستان مسابقه آزربایجان 2018 رو ببینید . همون جا که ریکارود زد به پشت مکس .
آنبورد باله عقب ردبول حتی اونجا هم باله مثل امسال پایین میره .
چیزی که توتو داره میگه مال الان نیست . درواقع بعضی از تیم ها خیلی وقته که به همین سمت رفتن . و خیلی وقت هم هست که رفتن .
نیازی به متنش نیست بله من خودم گفتم.
ولی من طبق امار رسمی اون امار رو اعلام کردم.
در صورتی که اگر اون 0.2 درست بود همیلتون باید 10 ثانیه عقبتر تموم میکرد.
برای همین میگم بحرین هم مشکوکه.
مرسدس توی بحرین از ردبول سریعتر بود!
خب من پیش خودم میگم که دوری ۰.۲ کند تره پس ضربدر ۵۰ میشه ۱۰s!
هرچند که این جور کامنت ها از شما چیزی کامل تیپیکاله!
ریاضی بله میشه 10 ثانیه.
+ اون 2 ثانیه پشت سیفتی کار همیلتون بکن.
+ 2 بار اندرکات 2-1 به نفع همیلتون بکن.
+ تایر های کهنه تر مکس بکن.
2-1 اندرکات بحرین به نفع کی بود.
کی بیشتر لیدر بود.
همیلتون تایرش به مو رسید ولی با استراتژی خوب 2 دور مونده بود و تونست دفاع کنه.
اگه 5 دور مونده بود هم باز برنده میشد.
ضمنا همه میدونن مکس و همیلتون سرعتشون تقریبا برابره.
پس همون 10 ثانیه درسته.
و اتفاقات مسابقه ای همیشه به نفع 1 تیم.
بعدشم فراموش نکن مکس 1 بار هم رد شد از همیلتون.
“بعدشم فراموش نکن مکس 1 بار هم رد شد از همیلتون”
اون سبقت تو صخیر که باید فراموش بشه چون قانونی نبود
هر ورزشی قانون داره فرمول 1 هم همینطور
رد شدن وقتی اشتباهی و غیر مجاز سبقت بگیری سبقت حساب نمیشه
جو به سمتی رفته که مرسدس فنا میگن ردبول قویتره ردبول فنا میگن مرسدس قویتره 😂
کارشناسا فرمول یک چی میگن؟
حرف اونا مهمه نه یه سری فن متعصب
با یه سری عدد رقم من در اوردی و نظر شخصیشون
فست بوی عزیز
چون دوستات دارم اینو میگم: هیچوقت طالب این نباش که صدای کسی بسته بشه،حتی اگر غیر از توهین کار دیگه ای نکنه.اینایی که گفتی نه توهینه و نه اتهام. در بهترین حالت حرفه(باد هوا).اینکه از ادمین بخوای کسی را ساکت کنه اصلا درست نیست،تحت هیچ شرایطی.اگر معتقدی حرفهای طرف مقابل از منطق تهی است، اتفاقا حرف زدنش بهتره تا نزدنش.اصلا عجیبه که پاسخ میدی. اون یکی اومده میگه با مکس درست صحبت کن(نقل به مضمون)! خنده دار نیست؟
مرسدس دزد، مرده خور، متقلب و هزارتا چیز دیگه.پنجاه سال دیگه کسی چیزی به یاد نمیاره جز سلطه مرسدس و همیلتون بر فرمول یک در دهه دوم قرن بیست و یکم.خودت بالاتر به مهریارگفتی: قطاری که سریع میره، بزرگتره و در حال حرکت مورد حمله و سنگ پرانی قرار میگیره، والا اگر وایساده باشه کسی نگاهش نمیکنه. الان مگر ویلیامز تیم آخر گرید نبود و امسال یکی مونده به آخر(تااینجای فصل)؟یا مگه فراری فصل پیش و الان از بالای گرید دور نیست؟ کسی فراموش کرده چه تیمهای بزرگی بودن؟الان ضعفش را میگیم،با ضعفش زندگی میکنیم، بزرگیاش را هم بخاطر داریم وباهاش زندگی کردیم.بزار حالا هرقصه ای که دوست دارند سرهم کنند.
فقط نخواه که دهن کسی بسته بشه.هرمصیبتی که شاهدش هستیم از همین کار به ظاهر کوچیک نشأت گرفته.بستن دهنها
درسته آقا مهدی
عذر میخوام
حرفتون کاملا متین ه
ممنون از وقتی که گذاشتین
💜
واقعا فکر نمی کردم قوطی نوشابه ردبول این همه طرفدار داره. من خودم و خیلی هایی که می شناسن تابحال یک بار هم امتحان نکریم ببینیم چیه. واقعا موندم چرا کوکاکولا تیم نمیده؟ ولی جدا از شوخی لطفا جوگیر نشید حالا یک مسابقه مرسدس باخت بد هم باخت دلیل نمیشه نتونه به راحتی قهرمان بشه. بعد اینکه باله های ردبول برگرده به فرم سابق قطعا یک دو های مرسدس شروع میشه و با اختلاف قهرمان میشه. به شخصه معتقدم اگه فناوری های فرمول یک، به گونه ای حق کپی رایت داشت که برای جزئی ترین طراحی هم باید اجازه تولیدکننده اصلی گرفته می شد، الان مرسدس در یک لیگ دیگه و بقیه تیم ها در لیگ دیگه ای بودن. تمام این تیم ها مدیون نوآوری های مرسدس هستند بخصوص ردبول. به شخصه تیم هایی که خودشون نمی تونن موتور بسازند برای من هیچ احترامی ندارند حتی اگه صدبار قهرمان جهان شده باشند. در فرمول یک فقط سه تیم وجود داره، مرسدس، فراری و رنو و بقیه هیچی حساب نمیشن.
اگه هوندا تیم مستقلی داشت البته که هوندا ولی چون تیم مستقل نداره نام نبردم.
نظر شما قابل احترامه
من خودم از اینکه ردبول موتور تولید نمیکنه ناراحت هستم و این رو یک ضعف میدونم.
که اگه توان تولید داشت وضعیت بهتری هم داشت.
فراری هم که همیشه زحمتکش بوده و با پارتی بازی قهرمان نشده.
من از اول 2019 که وارد این سایت شدم تا الان، همه ش به ردبول میگفتن نوشابه ساز، یه بار که به تیم مورد علاقه خودشون توهین جوری ری اکشن نشون دادن که انگار تا الان به هیچ کسی توهین نکردن فعلا که همون یه ذره هیجان 2020 به علاوه جنگ قهرمانی2021 از صدقه سر همین به قول شما نوشابه ساز هاست، تیم هایی هم که موتور میسازن و اون هارو تیم واقعی میدونید (به غیر از مرسدس البته) لنگ یه ششم هفتمی ان و دارن اون پایین واسه خودشون دور دور میکنن.
یه خاطره یادم اومد براوت میگم شاید با این مبحث یه رابطه ای بتونین توش پیدا کنین .
اقا ما یه بار وارد خونه شدیم دیدیم یه گربه اومده توی خونه .
در رو باز گذاشتیم که بره بیرون گفتیم بیرونش کنیم ، این گربه انقدررررررر حول کرده بود که به همه جا پرید و کلی چیز رو زد شکوند و خلاصه کلی خسارت زد بهمون ، بعدش به این نتیجه رسیدیم که اقا درب اتاق رو باز بذاریم و خودمون بریم بیرون اینم بدون خسارت زدن میاد میره بیرون …
یادمون باشه که در مثل مناقشه نیست حالا بعضیا نیان ۵۰ تا کامنت بدن بگن ما گربه نیستیم .
حالا شباهت خاطره :
بعضی از دوستان اینجا میان با یه برد نمیگم کم ارزش چون در هر صورت برد ، برده . ولی رقابتی وجود نداشت و شانس هم از زمین و اسمون اومد واسه مکس و ردبول از موضوع چارلز در تعیین خط که نراشت لوییس دور اخرشو بزنه تا نرسیدن چارلز به ریس با داشتن پول و در واقعایت هدیه پول به مکس و خارج شدن بوتاس ، و در نهایت برد با ارزش مکس ، میان اینجا و زمین و اسمون رو بهم میدوزن که بگن مکس بهتره و وقتی راه به جایی ندارن میان با امار قدیمی اینو اون و مقایسه های که اصلا ربطی به مکس نداره و اونموقع مکس داشت Abcd یاد میگرفت میخوان اثبات کنن که مکس بهتره و جالب اینجاس هر وقت کم میارن از سب مایه میذارن و به همه چیزو همه کس میپرن که ثابت کنن مکس بهتره
حسابشو کن به مرسدسی که همه میدونن بعد از فراری تاریخ فرمول وان حساب میشه میگن مرده خور 😂😂😂😂 مفت خوررررررر😂😂😂😂😂 اخه لامصب یکی باید اینو بگه که حداقل تیمی که داره مرسدس رو باهاش قیاص میکنه حداقل موتورشو خودش طراحی و تولید کنه نه اینکه یه سال از هوندا بخره بعد بره سراغ رنو بعد بگه رنو بده هوندا و… لامصب مفت خور اخه؟؟؟؟؟ مرده خور؟؟؟؟؟؟
کیه که ندونه مرسدس توی تمامی زمینه ها الگویی واسه کپی برداری تمام تیمها بوده هم موتوری هم شاسی و هم سیستم تعلیق ،
فیا مرسدسه اقای مهندس این مملکت؟؟؟؟؟ خب لامصب همین امسالی که داخلش هستیم که کلا فیا قوانین رو بر علیه مرسدس تغییر داد که سرعت مرسدس رو کم کنه که تاثیرشم دیدی و کماکان داری روی استون میبینی و مرسدس بلده با چالش پیشرفت کنه و کل قوانین میخواستن ردبول رو سریعتر کنن که موفق هم شدن ولی بازم مرسدس مچشون رو میخوابونه .
دوستان از اینکه بگن نوشابه ساز ناراحت میشن خب بگن خودرو ساز؟ بگن هواپیما ساز ؟ بگن سوپر اسپورت ساز؟؟؟ خب نوشابه میسازه دیگه پس چی میسازه؟؟؟؟؟ مرسدسم اگه خودرو ساز نبود نوشابه ساز بود باید میگفتن نوشابه ساز ناراحتی نداره که توهین نیست که 😅😅
از اونور دوست عزیزی که میاد فکت میده به مکس توهین نکن خاموش 😵😵😵😵
جااااااان؟؟؟؟؟؟😂😂😂😂😂شعبون خان ببخش شب بوده سیبیلاتونو ندیده به اسب شاه گفتن یابو 😂😂😂
نمیدونم اینجا چرا بعضیا امر بهشون مشتبه میشه .
در نهایت بگم که من خودم جزء اولین نفراتی بودم که به طرفداران مکس و ردبول و ساینز و سب تبریک گفتم بازم موقع پیروزی هاشون تبریک میگم ولی واقعا بعضی از دوستان یکم به خودشون استراحت بدن از توهم و خیال پردازی و توهین و پریدن به اینو اون و رفتارای بچه گانه
و یه پیشنهاد به فست بوی عزیز اقا درب اتاق رو باز برار و بیا بیرون 😅😂
کامنت های این پست باید بایگانی شه…
بازم خدا رو شکر که لوییس بعصی موقع ها بد کار می کنه تا یه سری کاربر به ظاهر منطقی و کارشناس مآب خود واقعی شون رو نشون بدن!!!!!
موناکو هم گذشت و لوییس مرسدس توش افتضاح بودن…
فقط یه چی بگم اونی که میگه مرسدس نمی تونه سوپرکار بسازه محض اطلاعش رکورد نوربرگ دست amg gtr black series هست و جالب تر اینکه اون ماشین موتور جلوئه و همین قضیه نسبت به رقباش نوعی ضعفه ولی بازم رکورد آونتادور svj رو با حدود ۱.۵ ثانیه زده!!!!
در ضمن لوییس تو ۲۰۱۲ ۶ تا dnf داشته و باتن ۴ تا ولی بازم برده باتن رو در ضمن تو ۲۰۱۰ هم ۴ تا خروج داشته که یکی از سب و دو تا از ناندو و وبر کم تر بوده امتیاز قهرمانی فکر کنم لوییس ۲۴۰ بود سب ۲۵۶!!!! خیلی واضحه نه؟ من که ندیدم ۲۰۱۰ رو ولی حتی سب فن ها هم معتقدن لوییس ۲۰۱۰ از بهترین فصل هاش بوده!!!!
تو همون ۲۰۱۲ هم لوییس ۴ تا خروج بیشتر از سب و ناندو داشته و سه تا بیشتر از وبر!!!!
دفعه بعد خواستین فکت بدین لااقل یه سر f1.com بزنید
درباره تعداد dnf ها تو ۲۰۱۰ یکی بیشتر از سب و دو تا بیشتر از ناندو و وبر که به اشتباه کمتر ذکر شد