فرمول یک ایران – گرندپری روسیه 2019 که پس از مرحله تعیین خط نوید یک اتفاق خوب را برای تیم فراری می داد در روز مسابقه تبدیل به یک کابوس سنگینی شد و با حواشی زیادی برای آنها همراه بود.

سباستین فتل که در دور 26 به دلیل مشکل پیش امده در پاوریونیت خود از مسابقه کنار رفت بیان کرد که او سهم خودش از استراتژی را انجام داده است:

خیلی واضح بود، من استارت خیلی خوبی را داشتم و سهم خودم از استراتژی را انجام دادم. بقیه بحث ها در داخل تیم بررسی می شود. سپس من در خودرو احساس راحتی می کردم و به پیشتازی خودم اضافه کردم. ناگهان دیگر باتری خودرویم قدرتی را نداشت. من نزدیک به 60 اسب بخار را از دست داده بودم. سپس خودرو را در جاییکه به عقیده خودم نیاز نبود تا هیچ خودروی ایمنی به پیست بیاید پارک کردم. من دستور تیمی را در ابتدای کار درک نکردم من فقط سعی کردم مسابقه خودم را داشته باشم. اینکه دلیل خاصی داشت یا نه در داخل تیم بحث می شود.

ما دیدیم که تو نسبت به تایرها اعتراض داشتی ولی دو دور دیرتر تو را به پیت آوردند:

خب من که نمی توانم خودم به پیت برم و این سوال را من نباید جواب بدهم.

پس یعنی تیم به تو چیزی نگفت در مورد پیت؟

رادیو که سالم بود…

سباستین فتل - گرندپری اسپانیا 2019

سباستین فتل

او در مورد استراتژی فراری کاملتر اینگونه صحبت نمود:

صادقانه بگویم من دقیقا نمی دانم که چه اتفاقی افتاد. ما باهم قراری را داشتیم و من خودم با چارلز قبل مسابقه صحبت کرده بودم اتفاقا خیلی هم واضح حرف زده بودم. اما نمی دانم شاید من از چیزی بی خبر باشم و نشنیده باشم. مطمئنا ما بعدا در مورد این داستان صحبت می کنیم. اما امروز روز بدی بود چون ما می خواستیم که یک دو را بدست بیاوریم.

او از اینکه در مورد این “قرارش” با چارلز صحبت بیشتری کند خودداری کرد و خواست این صحبت را به داخل تیم بکشاند:

این چیزی نیست که من واقعا بخواهم صحبت کنم. من نمی خواهم تیم را در موقعیت بدی قرار دهم به این خاطر که شاید کسی چیزی دیگری را گفته باشد. می دانم که منصفانه نیست و حق مردم است که بدانند چه اتفاقی افتاده است ولی داستان آنقدر هم بزرگ نیست. چیزی که واضح بود این بود که چارلز اول بود و من سوم و ما در مورد این صحبت کردیم که من باید از لوییس عبور کنم. اما من یک استارت خیلی خوبی رو داشتم و دیگر در آنجا انتخاب های بیشتری روی میز برای عملکردن داشتم. متاسفم ولی بیشتر از این نمی توانم دیگر صحبت کنم.

91 دیدگاه

    • ARA$H

      10

      5

      تا امریکا یا مکزیک
      یا شانس بازگشت با تغییر ه…… و جایگزنی اس…….
      یا فصلی دیگر در فراری
      تصمیم با ر……………… و خوده س…..
      که نمیخوان قهرمان بشه دو رویی کامل
      در حقه فتل ظلم کردن اون پیشتاز مسابقه بود
      کسی توییتر یا فیسبوکی چیزی نداره به این احمق بگن برچی گند میزنی؟؟؟
      دوستان اون نقطه چینا دیگه خودتون میفهمید شاید اگه اون باشه بدتر از باشه منظورم فهمیدین دیگ؟؟؟

      • siamak

        8

        0

        کاش یه کم واضحتر مطلبتونو پست میکردید تا حداقل من و امثال منکه درک مطلبمون یه کم ضعیفه بهتر متوجه منظورتون میشدیم !
        هرچی فکر کردم بالاخره نتونستم با قرار دادن اسامی مختلف پازل ناقص این پست رو تکمیل کنم ! ببخشید ، میدونم مشکل از منه !؟…

      • Riva

        3

        0

        سلام
        این حرکت فراری بیشتر انتحاری بود تا یک کار سیاسی
        خودزنی کامل
        فکر نکنم یه تیمی مثل ویلیامز هم با راننده ش همچین کاری کنه حتی اگه رده ۱۹ و ۲۰ باشن
        از لحن و صحبتهای فتل مشخصه که یه مقدار از اون حمایتهایی که همیشه از تیمش میکرده دست برداشته و این خوبه
        یکی از دوستان بعد مسابقه سنگاپور نسبت به کنترل نداشتن تیم رو راننده هاش هشدار داده بود و حالا این از هشدار گذشته و به بحران رسیده
        از مدیرای تیم بیشتر از این دیگه نمیشه توقع داشت و فکر کنم اوضاع قشنگ از دستشون در رفته و امیدوارم نتیجه مسابقه روسیه باعث شه مدیرهای رده بالای فراری یه فکری به حال این وضعیت کنن

    • Hassan Mohebbi

      6

      5

      نه وتل نباید بره، اگه بره میشه مثل الونسو. باید بمونه و فراری رو قهرمان کنه. با این که طرفدار لکلرکم ولی
      اگه مشکل داونفورس و عقب ماشین همراه با دوام موتور حل بشه، وتل پتانسیل بیشتری برای قهرمانی داره. من خودم دوست دارم اول وتل قهرمان بشه و بعد لکلرک؛ چون حیفه وتل قهرمانی با فراری نداشته باشه.
      مارکو هم ولش کن، اون تیم با اون پاوریونیت هندا چی‌کار میخواد بکنه. اگه بی ام و یه پاوریونیت میداد ردبول اونوقت من خودم طرفدار ردبول میشدم و با اومدن وتل جنگ قهرمانی درون تیمی مشد.

      • REZA.M

        4

        1

        آقا حسن شاید BMW نیاد و به ردبول موتور نده.ولی ممکنه پورشه بیاد و اگه به ردبول موتور بده هیچکسی حریف ردبول نمیشه.

      • Hassan Mohebbi

        1

        0

        رضا جان پورشه هم خوبه کلا ماشین‌های المانی یه چیزه دیگن البته فراری هم درجه یکه. من تاکیدم رو بی ام و هست. دقیق نمیدونم ولی یه جایی خوندم که بی ام و تو موتورهای هایبرید از مرسدس هم جلوتره.

    • S5

      5

      1

      ادمینهای محترم سایت، لطفا صحبتهای هلموت مارکو در مورد اتفاقات روسیه کار کنید. مارکو همیشه دیدگاههای خاص و جالبی داره

      • MERC

        6

        0

        هر کسی بجای فتل بیاد, اوضاع فراری خرابتر میشه
        همین الان هم بخاطر پختگی و شخصیت فتل هستش که توی فراری جنگ داخلی نشده, فتل خیلی بیشتر از یه راننده اس واسه فراری

    • جابر

      9

      4

      ببین کار فراری به کجا رسید دارن خودشونو اندر کات می کنن اگه دسته این تیم با این وضعیت
      بهترین ماشین f1 که سهله f14 هم بدن باز دوم میشن…

    • محمدرضا

      3

      2

      سلام
      درباره مسابقه بگم که من هنوزمتوجه نشدم وقتی تو سوچی بااون کفی بلند بعداستارت و لاستیکه نرم تر چرا فراری باید استراتژی بزاره که اسلیپ استریم بده به فتل،اونم وقتی همه میدونستن که فتل از همیلتون رد میشه بخاطر لاستیک و کفیه بلندسوچی
      پس نیازی نبود که برنامه بچینن که فتل از همیلتون ردکنن،چون خودش ردمیشد ودوتافراری باهم جدامیشدن،ودیگه این اتفاقا نمیافتاد،تومسابقه هم هرکدومشون که سرعت مسابقه ایی بهتری داشت رو راننده پیشتازمیکردن که فتل شرایطش ایده ال بود ولی موتوراینبارشکستش داد
      بهرحال تبریک میگم به مرسدس و لوییس و هواداراش
      درباره موتورفراری اینوبگم که هرچی تو کفیا قدرتمنده تو پیچایه چپ وراسته پشته هم ضعیفه،نمونش سوچی که دیدیم هممون،پس درمجموع من هنوز مرسدسو تیمه اول میبینم
      ،علی رغم پیشرفت فراری
      نکته بعدی درباره بوتاسه،واقعاکه این پسر فقط درست شده که تومرسدس وینگمن باشه ،اصلا میترسه به لوییس حمله کنه،مقایسش کنید با لکلرک که داره باسب چجور میجنگه
      ببخشید طولانی شد
      به امید موفقیت فراری
      سوال اخرم اینه که چرا فراری باوجود اون کفیه بلندبعدازاستارت لاستیک مدیوم ورنداشت مثله مرسدس و اخر سافت ننداخت؟چون بهرحال فراری باتوجه به اون کفی بعدازاستارت میدونست که یک دومیکنه همون پیچ اول .پس نیازی ب لاستیک نرم ترنبود!!!!

  1. McLaren F1

    22

    8

    کار فراری واقعا عجیب بود
    مصلحت چارلزو به مصلحت تیم ترجیح دادن
    از اون بدتر بیرون نگه داشتن فتل برای اینکه زمان از دست بده تا بعد پیت استاپ پشت چارلز بیرون بیاد!
    قرار بود که بعد رد شدن ، فتل ردش پس بده به چارلز اما وقتی که فتل سریعتره واقعا نمیشد برنامه رو عوض کنن؟!
    فتل هر دور فاصله رو بیشتر کرد خب هر کسی اگه صلاح تیم بخواد برنامه ی قبل عوض میکنه اما فراری ترجیح داده چارلز راضی باشه تا تیم
    چوبشم که خورد البته
    بدم خورد

    • Ahmad VETTEL

      8

      1

      از همه اینا بدتر اینکه هم لکلرک و هم فتل گفتن برنامه تیم تغییر جایگاه ها با پیت استاپ بود ولی رییس تیم میگه اصلا همچین فکری نداشتیم!

    • Reza.MC

      12

      2

      سب باید با اولین رادیو می کشید کنار دور بعد از شارل سبقت می گرفت. دوباره میکشید کنار دوباره سبقت میگرفت. بعدشم میومد توی پیت ماشینو خاموش میکرد پیاده می شد میرفت بستنیش رو میخورد.

    • FerrariF2004

      2

      6

      مصلحت چالرز رو ترجیح ندادن خواستن راننده ای که از دستور تیمی سرپیچی میکنه رو ادب کنند چون سابقه سرپیچی از دستور تیمی رو داره (سنگاپور 2013) و فراری هم ردبول نیست که بعد از اینکه از دستور تیمی سرپیچی کرد تو رادیو تیمی ازش تشکر کنند. به هر حال باید فرقی بین نوشابه ساز و دی ان ای فرمول وان و بهترین اسپرت ساز و سوپراسپورت ساز تاریخ باشه!

      • امید نورمحمدی

        2

        0

        البته خودشون و لکلرک بدجوری ادب شدن…. قیافه مکانیکهای لکلرک آخر مسابقه خیلی باحال بود… تا حالا اینجوری ندیده بودمشون…

  2. ARA$H

    13

    10

    عجب
    برچی اصلا دلیلی نداره لکلرک جلوی فتل باشه وقتی فتل توی ریس به مراتب بهتر از لکلرک هست
    فکر کنم مشکل اینجاست شاهزاده موناکویی فتل دسته کم گرفته و انگار باید همیشه اونو ببره خواب دیده خیر باشه
    فتل قهرمان چهار دوره جهانه
    نمیدونم اون جناب پوک بینوتو تو عقلی داری یا نه واقعا ما رو چی فرض کردی؟؟؟؟
    راننده اول راننده اول یعنی سباستین فتل یعنی سباستین فتل اینو که دیگه خودت گفتی
    یعنی تصمیمات باید به نفع فتل باشه فتل از لحاظ امتیازی عقب بود ؟؟؟؟
    تعیین خط ها رو رو کن بینوتو احمق بگو چرا یکی مثل فتل ماشین به هزار بدبختی به q2 میرسه بعد جناب لکلرک وقتی ماشینش خراب میشه بینوتو از پشت سیستم در جا بلند میشه میره قطعات ماشین خودش عوض میکنه خیلی بی انصافی کردی در حق فتل اوج نامردی رو ثابت کردی
    یکی هم توی ریس روسیه هی مسخره کرده ما رو من به نفع تیم کار کردم جایگاهمو میخوام
    واقعا متاسفم برات لکلرک همه شخصیت فتل رو ندارن شخصیت و اخلاقش مختصه خوده فتل
    ولی همه انقدر بی …. نیستن که ه ه ه ه زار زار بگن جایگاهمو میخوام
    با این تصمیم بینوتو برچی میگه راننده های 2020 مشخصه ؟؟؟
    یا فراری با فتل میمونه
    یا فراری با لکلرک
    مگه هرکی چقدر میتونه درخشان یکتازی داشته باشه؟؟؟
    شاید یکی مثل مسی که دو سال از رونالدو کوچکتره قبل از پایان دوران رونالدو از فوتبال خداحافظی کنه کی از اینده میدونه؟؟
    دوستان در ضمن یک خبری هم بود درباره فصل 2021 دلتون رو خوش نکنید
    همیلتون که نماینده راننده های فرمول یک هست طی اخرین گزارش درباره قوانین 2021 گفته
    اونایی که میان قوانین رو عوض میکنن حتی یکبار پشته ماشین های فرمول یک ننشستن بعد میان هی میگن قوانین رو عوض کنید حتی نظر ما رو درباره ماشین ها نخواستن ظاهرا نظر پیشنهادی سبک تر شدن ماشینها بود ولی 2021 بازم سنگین تر میشه

    • Ahmad VETTEL

      7

      3

      آرش جان اصلا راننده اول شدن فتل پیشکش
      حداقل امکان رقابت آزاد بدن
      رقابت آزاد یعنی اینکه دیگه به سب دستور ندن راهو واسه لکلرک باز کنه وقتی از لکلرک سریعتره و یعنی دیگه مثل اسپا مسابقه فتل رو خراب نکنن تا لکلرک ببره(و بالعکس) و بعدم یه مدیونتیم و تشکر توخالی ازش بکنن
      بعضیا از طرفی انتظار دارن فتل به خودش بیاد از طرفی هم انتطار دارن هروقت لازم شد به نفع لکلرک قربانی بشه خب اینکه نشد
      فتل دیگه چیکار باید بکنه که نشون بده برگشته؟
      اصلا کل تعیین خط ها تا اخر فصل واسه لکلرک
      امتیاز رو واسه مسابقه میدن نه تعیین خط

      • امید نورمحمدی

        2

        0

        توی تایم گیری هم سب اول نیاد بیرون یا حداقل یک ماشین با لکلرک فاصله بندازه… توی مونزا اون گند و خیانت از طرف شارل جوان ما افتضاح بود… الان دوستان میان میگن همه اینکارو کردند و مقصر فلانی بود و … شارل جوان ما یک پیچ زودتر از سب رد میشد هر دو به تایم زدن میرسیدند. در ضمن خودش توی اسپا گفته بود من اسلیپ استریم نمیخوام و میخوام جلوم خلوت باشه و … یادتون نره چی گفته بود!
        اریکسون درباره این کارهای شارل جوان ما هشدار داده بود… ایکاش زودتر بخودش بیاد و این همه دلخوری و انشقاقی که بین هواداران واقعی فراری و گاراژ راه انداخته از بین بره… بخدا برای آینده خودشم بهتره…
        یکمی هم روی رانندگیش کار کنه که حداقل بتونه توی پیستهای درست حسابی مثل موناکو از خط پایان رد بشه…

    • iman

      7

      12

      جدول امتیازات نشون میده که سب چقدر تو ریس از چارلز برتره، واقعا نظرات جالبی رو آدم فقط تو این سایت میخونه، فکر کنم الان چارلز حدود 25 امتیاز بیشتر داره اگر اشتباه نکنم،اینا رو که تو کوالی نگرفته داداش تو ریس گرفته پس چطور فتل بهتره

      • Ahmad VETTEL

        9

        4

        iman:
        جدول امتیازی؟
        خرابی ماشین فتل تو تعیین خط اتریش و مسابقه روسیه هم که اصلا مهم نیست
        بعد مجارستان که فتل 20 خرده ای امتیاز جلو بود کجا بودی؟

      • R.ivi4n2

        5

        6

        3 تا دستور تیمی اول فصل یادت نره لکرکم یه مسابقه اول بود ماشینش خراب شد :))

      • امید نورمحمدی

        3

        0

        ایمان جان : توی جدول امتیازی بوتاس از مکس جلوتره و از لکلرک هم همینطور… راننده هایی مثل سب و لوییس اگر دیگه قهرمان هم نشن یک رزومه درخشان و کلی رکورد از قبل دارن و هر هوادار فرمول یکی هم اینارو میدونه… ولی یکی مثل لکلرک و یا حتی مکس هنوز قهرمان جهان نشدند و پر نوسان نشون میدن…
        از طرفی اگر بخوای به جدول و آمار اشاره کنی که اونوقت پای تعداد قهرمانی و اینجور چیزا هم باز میشه و جایگاه کسانی مثل آلونسو و کیمی بعنوان رانندگان اسطوره به خطر میوفته…
        نمیشه هرجا بنفع ما باشه به آمار رجوع کنیم و هرجا بضررمون بود به محتوا استناد کنیم… میشه؟!

      • iman

        2

        1

        امید خان ما داریم در مورد شرایط فعلی صحبت میکنیم و من در جواب دوستی که گفت سب تو ریس بهتره اینو گفتم و الا پیشینه فتل که غیر قابل انکاره،هرچند خود من بیصبرانه منتظرم فتل ۲۰۱۷ رو دوباره ببینم

  3. Ahmad VETTEL

    18

    4

    فتل اخلاقی داره که هم یه جنبه خوب داره و هم یه جنبه بد
    جنبه خوبش اینه که تا اونجایی که ممکنه نمیذاره مسایل درون تیمی رسانه ای بشن و برای تیم حاشیه بوجود بیاد
    ولی جنبه منفی این اخلاقش اینه که بعضی وقتا با بروز ندادن مسایلی که به ضررش بوده،باعث تکرار این مسایل میشه
    هرچند الانم خیلی چیزا رو غیرمستقیم گفت
    مخصوصا در مورد پیت استاپ و همچنین استارت مسابقه که عملا با استارت خوب سب،دیگه برنامه هایی که از قبل تعیین شده بودن باید کنار گذاشته میشدن

    • ARA$H

      5

      2

      باهات کاملا موافقم ahmad مشکل از اخلاق فتل هم هست
      بخدا هرکی یک اندازه یک مقداری دیگه میتونه تحمل کنه
      این کارو تیم که باید اینکارو انجام بده انجام نمیده توی یک راننده ای جا یک جایی صلاحه که حمایت کنی دیگه از اون به بعدش به عهده تیمه
      فتل با اینکارش داره تمام رسانه ها رو بر علیه هش میکنن
      یک رسانه مگه برای جذب کاربر یا سود بیشتر چی میخواد یک فردی معروف حالا توی هر زمینه ای
      اونا نمیان بگن مشکل فتل از چیه ؟
      میان میگن جدول امتیازی لکلرک سوم فتل پنچم
      حالا شکست خوردن قهرمان چهاردوره جهان از راننده تازه وارد اف وان
      فتل بدجوری داره ضربه میخوره خدایی یک مقدارشم تقصیر خودشه

    • itg

      2

      10

      پلن AپلنB پلنc پلنE
      بعضیها واقعا نمیدونم چی فکر میکنن تیمها برای هر حالتی پلن دارن خودتون متوجه حرفهاتون میشین؟ والا حیف نظر که آدم بده اون از دیروزتون که کلا امروز حاشا وکلا 😂😂😂

  4. daniel65

    1

    7

    اگه چارلز مسابقه بعدی پل بزنه جای وتل کم کم تنگ خواهد شد.متاسفانه فرراری بعد موتور و شاسی انگار داره به مشکل راننده برخورد میکنه،😔

    • امید نورمحمدی

      2

      2

      شارل هزارتا دیگه هم پول بزنه ولی قهرمان جهان نشه جایگاه خودش و اسپانسرهاشه که تنگ میشه… با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه
      پول هم هیچ امتیازی نداره… لوییس همیلتون همونقدر که پول داره و رکورد عجیب غریبی داره برد هم داره و قهرمان فعلی جهانم هست و پول هایی که داره ارزشمنده و قابل قیاس با با یک راننده جوان نیست… شارل 5 سال دیگه مشخص میشه چکاره است… فعلا همین رادیوهای جالبشه که توی چشم میاد…

  5. Amir MH

    12

    4

    سب مرد بزرگ و با اخلاق فراری مطمئن باش بینوتو با یک و دو مرسدس تو سوچی این درس و گرفت که فرمول یک جای بچه بازی نیست جای بزرگانست‌.

    • FerrariF2004

      0

      8

      آره باید یه وینگمن برای سب بگیرن تا مثل سوچی پارسال سریع ردشو پس بده؟ راستی خیلی از وتل فن ها و همیلتون فن ها معتقد هستن که چالرز زیاد تو رادیو غر میزنه حالا یه سوال؟ الگوی لکرک تو crybaby بودن کیه؟

    • FerrariF2004

      1

      6

      آره باید یه وینگمن برای سب بگیرن تا مثل سوچی پارسال سریع ردشو پس بده. نه؟ راستی خیلی از وتل فن ها و همیلتون فن ها معتقد هستن که چالرز زیاد تو رادیو غر میزنه حالا یه سوال؟ الگوی لکرک تو crybaby بودن کیه؟

  6. Niki

    10

    4

    توافقی که فتل داره میگه : اگر یه اتفاق عجیب و غریب تو استارت افتاد (تو استارت بدی داشتی یا همیلتون استارت خیلی خوبی داشت) که نتوانستی جایگاه دوم بگیری لکرک بهت اسلیپ استریم میده تا p2 رو بگیری اگر هم از لکرک رد شدی و لکرک از تو سریع تر بود جاهاتون عوض میکنید
    توافقی که مد نظر فراری بود : مهم نیست چه اتفاقی بیفته تو پشت لکرک مسابقه تموم میکنی

    • mehdi vettel

      11

      3

      اگه سب روحیه داشته باشه تو سوزوکا نشون میده کی رئیسه

      سب معمولا تو سوزوکا عالی می رونه و با اختلاف از هم تیمی هاش سریعتره

  7. ....kh:n....

    5

    5

    فتل اشتباه کرده اگر با چارلز قبل از مسابقه توافقی کرده باشه.
    اولالاستیک مرسدسها مدیوم بود واستارتشون نمیتونس بهتر از فراریا باشه بعدش باتوجه به کفیه بلند تا قبل پیچ دو فتل میتونست حتی اگه لکلرک دفاع هم بکنه. رد بشه از لکلرک.
    لکلرک هم این موضوع را میدونسته که قبول کرده.
    یه تصمیم بسیار.نمیدونم بگم هوشمندانه یا رندانه از لکلرک.
    حال آدم بهم میخوره از قوانین فرمول یک.
    چرا وقتی vsc میاد سرعت ماشینها توی پیست کم میشه ولی سرعت عبور از پیت لین کم نمیشه.قانون حق کشی کامل.
    یه تیم چقدر هزینه میکنه بهترین ماشین رو آماده میکنه بعد یه vscمیاد تر میزنه به این همه کار وهزینه.

  8. Hassan Mohebbi

    13

    7

    من فقط یه حرف خیلی وقته تو دلم مونده و میخوام به بینوتو بگم این اینه که: اقای بینوتو شما غلط کردی قبل از شروع فصل گفتی الویت ما وتل هست. و اگر هم هست دیگه نباید از این دستورات بدی یه سوچی ۲۰۱۸ نشون لکلرک میدی میگی اگه این کار هم کردی نباید جیک بزنی. از اون طرف توتو میگه ولتری تو رقابت ازاد بعد یکی دو هفته یه دستور میدن. تازه خبرنگارها هیچ سوالی هم ازش نمیپرسن، خخخ.
    یه چیز دیگه اون دوستان لوئیس فنی که مدافع چارلز شدن هم اگه این‌قدر حق خوری براشون مهمه پس چرا یه بار از ولتری به خاطر اون دستورای جیمز دفاع نمیکنن. فقط میخوان فن‌های وتل و چارلز رو به جون هم بندازن. این قدر لوئیس این حق‌ها به گردن ولتری داره که این حق‌ها توش گمه.

    • amiiir

      6

      1

      اقای محترم تو بحث فراری فن ها کسی از بنز نیومده شرکت کنه جنگ شما فراری فن هاست بعد از بنز اسم میبری توهم زدی ظاهر امر کی از کی دفاع کرده جنگ فتل فن هاست با لکلرک چرا اسم مارو میاری بعدش مد نظرت باشه خیلی از طرفدارای بنز طرفدار فتل هستن بخاطر اخلاق و منشش پس زیاد بحث رو طرف بنز نکش و از حاشیه تیمتون دور نشو،

      • Hassan Mohebbi

        2

        0

        دوست عزیر امیر جان حرف من به “بعضی” از دوستان بود “نه همه”، که خودت اگه کامنتا رو بخونی متوجه میشی. بعد این که گفتم لوئیس فن‌ها نه مرسدس فن‌ها.چون خیلی از مرسدس فن‌ها طرفدار نیکو، ولتری و بعصی هم رو کسی تعصبی ندارم.
        بعد من توهم نزدم کامنتا رو بخون، بعد می‌بینی چندا از لوئیس فن‌ها از چارلز حمایت میکنن و چندای دیگه از وتل، یه سری از این ور فوتش میکنن یه سری از اینور.

  9. REZA.M

    9

    5

    دیگه خودتون دارید می بینید.پیت استاپ دیر هم برای اندرکات کردن فتل بوده.بماند که بعضیا توی چهار دور و باوجود یه پیت استاپ سریعترخیلی سخت یه راننده رو اندرکات میکنن ولی بعضی ها توی یه اوت لپ با یه پیت استاپ کندتر دو راننده رو با هم اندرکات میکنن.
    حالا توی ژاپن هم عمو متیا زحمت میکشه ماشین فتل رو دستکاری میکنه تا برای لکلرک دردسر نشه.کاری که احتمالا قبلا هم انجام داده.

  10. REZA.M

    11

    4

    هلموت مارکو گفته”فراری موفق شد با سریعترین ماشین پیست برنده نشه.و با اینکه فتل سریعترین مرد پیست بود ولی فراری قربانیش کرد.”

  11. Mr.Clutch

    14

    4

    شارل نشون داد هنوز بچه ست
    اگه اعتراضی داری بعد مسابقه نه تو رادیو ، تو این یه مورد هنوز از بوتاس هم عقبتری
    کاراش منو یاده اعتراض بازیکنای ایران به داور تو بازی با ژاپن میندازه ، آخر همون شد

  12. بیژن

    7

    2

    فتل اشتباه کرده که قبول کرده همچین چیزی رو چون راحت از همیلتون بخاطر لاستیک نرم تر رد میشد و اون میوند و لکلرک دیگه این داستان ها هم نبود

  13. iman

    9

    14

    ضمنا خدمت اونایی که میگن فتل قهرمان چهار دوره جهانه و هی اینو تکرار میکنن بگم مایکل شوماخر کبیر قهرمان بزرگ هفت دوره جهان در برگشت زیر سایه نیکو روزبرگ اون موقع جوان قرار گرفت و پیشینه بینظیر دلیل ارجحیتش نشد، فتل پیشینه درخشانی داره بحثی درش نیست ولی فعلا تو این مقطع تا اینجای کار قافیه رو باخته همونطور که 2014 باخت، واقعا قبول کردن این مسئله انقدر سخته؟شمایی که تک تکتون و خودم پارسال انتقاد میکردیم که چرا مرسدس دستور تیمی میده و چرا لوییز رو تو اولویت گذاشته اون موقع نمیگفتن که لوییز قهرمان پر افتخار جهانه ولی حالا چپ و راست قهرمانیهای فتل رو تو سر این و اون میکوبن

    • THE MINDBLOWER

      8

      4

      شومی با نوش میومد ریس ها رو میداد و با این وجود بازم سریع بود(نه درکل در حد رزبرگ ولی بود).
      و اگه یادت باشه همون موقع هم مرسدس تو شرایط برابر ارجحیت رو میداد به شومی(شایدم دوس نداری درباره اون دوران فکر کنی که بهت حق میدم).
      میشه بفرمایین تا اینجای کار قافیه رو باخته یعنی چی؟؟؟
      از فرانسه تا مجار تعیین خط سالمی نداشت و تو اسپا و مونزا ماشین باب سبکش نبود(هرچند با این وجود تو مونزا سریعتر بود درکل و البته اشتباه مرگباری هم داشت).
      نمیدونم میبینی یا نه ولی چه سنگاپور و چه تو سوچی سب تو ریس پیس به لکرک غلبه کامل داره(این سنگاپور که انقد راجبش حرف میزنی لکرک سه بار شانس داشت با سب بمونه تا تیم دستور رو بده ولی هر سه بار جا موند) تو تعیین خط هم لکرک عملکرد بهتری داره و حرفی توش نیست و تا زمانی که ماشین تو حالت تایم گیری باب میل سب نباشه همین اشه و همین کاسه.
      الان منطقت برای دستور تیمی چیه که فراری به سب بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • iman

        4

        5

        The mind اولا شومی زمانی که برگشت تقریبا هم سن الان کیمی بود و نه عصا دستش بود نه عینک رو چشمش،ثانیا یه چیزی شما یاد گرفتید یه مدته که هی ماشین باب میلش نیست بابا دیگه خودتونو مضحکه نکنید،الان چند تا مسابقست خودش داره میگه با ماشین حس خوبی دارم ولی تو و دوستات هی میگین باب میلش نیست،۲۰۱۸ هم باب میلش نبود با اون فجایع،پس چرا نمیره اگه باب میلش نیست

      • Ahmad VETTEL

        2

        1

        iman:
        میشه فقط یه مصاحبه از فتل بگی که گفته با ماشین راحتم؟
        والا مضحکه شدن یعنی اینکه پراست و مونتویا و رزبرگ و …کلی دیگه میگن این ماشین واسه فتل مناسب نیست اونوقت قبول نمیکنی

      • Ahmad VETTEL

        5

        1

        iman:
        انشالله بزودی فتل از فراری بره،آلونزو هم برگرده به فراری و ببینیم حال و روزش با لکلرک رو

      • iman

        1

        2

        The mind از تو انتظار نظرات واقعبینانه تری داشتم همیشه، اولا کاراکتر پیست سنگاپور جوریه که با ماشین برابر سبقت غیر ممکنه و تیم هم علنا به چارلز گفت کار احمقانه ای نکن به قول تو تو ولف تو سنگاپور یه دیتای سرعت خیلی زیاد لازم داری برای سرقت، توی سوچی هم که قرار بود تیم جایگاه رو پس بده چرا لکلرک باید فشار بیاره، از یه کاربر قدیمی انتظار نظر منصفانه تر میره، تو هر دو پیست که تو کوالی اختلاف وحشتناک بوده، چرا واقعیت رو وارونه جلوه میدین، هر بیننده بیطرفی الان به وضوح داره میبینه که چارلز برتری داره البته من به عنوان کسی که عاشق فراریه امیدوارم که سب این روزا رو پشت سر بذاره و برگرده فقط به خاطر تیم

    • Saeed

      9

      4

      آقا ایمان من فقط ی سوال ساده دارم از شما

      میتونی پنج تا راننده ایندی رو اسم ببری؟!
      از اونا ک نزاشتن ماتادور تعیین خط ایندی رو پاس کنه😁😁

    • Saeed

      8

      4

      آقا ایمان عزیز

      شوماخر فصل آخرش ک با نیکو همتیمی بود 43 سالش بود

      ولی بجز اون

      میشه ما هم بگیم فرناندو آلونسو قهرمان دو دوره فرمول یک برگشت زیر سایه اسکات دیکسون و تاکوما ساتو و الکساندر روسی و ی مشت راننده درپیت دیگ توی ایندی کار؟!

      • iman

        4

        5

        Saeed1من مدتهاست تو این سایت میام و تا الان حتی یکبار یه نظر که حتی ارتباط با مسئله داشته باشه متاسفانه از شما ندیدم،خیلی از دوستان میان اینجا مخالف یا موافق صحبت میکنیم ایرادی هم نداره ولی با کمال احترام نظرات شما در حد جواب نیست،خودت اگر کامنتت رو بخونی خندت نمیگیره؟

    • pouya

      4

      0

      نمی‌دونم چرا انقدر علاقه داری مقایسه های الکیتو به منطق ربط بدی

      مقایسه شوماخر و روزبرگ و دوستان گفتن

      اما سوالم اینه
      جدا رقابت لکلرک فتل
      به اندازه رقابت پارسال همیلتونو فتل برای قهرمانی هست؟
      پارسال مرسدس مجبور به جمع اوری امتیاز برای قهرمانی بود
      اگه دستورای تیمی نبود ممکن بود قهرمانی از دست بره
      اما امسال فراری چند درصد شانس برای قهرمانی تیمی یا فردی داره که دستور تیمی بده؟
      چرا باید براش مهم باشه کی اول باشه
      فراری تو تمام ریسا باید ۱-۲ کنه و این مصلحت تیمه

      به بحث دیگم که مارو کشتی سنگاپوره
      تمامی کارشناسان از استراتژی فراری برای سنگاپور تقدیر کردن
      و گفتن تنها راه یک دو بود
      اما شما معتقدی قربانی کردن لکلرک.
      و این اندرکات تلافی اونه
      من نمی‌دونم فرض کردی فراری کمپانی محبت و درس اخلاق که امروز چارلز ببره ریس پیش دلشو شکستیم ریس بعد فتل

      ما معتقدیم دستور تیمی بده و اولویت باید راننده سریعتر باشه

      شما معتقد چیز دیگ ایه باشه

      • iman

        1

        3

        Poya اولا که من بعد از سنگاپور اول از همه گفتم تاکتیک فراری درست بود این یک،ثانیا مقایسه ای که من بین شرایط شوماخر و فتل کردم از یه منظر دیگه بود که اگر درک درستی داشتی متوجه میشدی والا قیاس این دو نفر مع الفارقه،بعدم ماشاله تعداد وکلای سب تو این سایت انقدر زیاد شده که بعد از یه کامنت باید به شصت نفر جواب بدی چون متاسفانه به جز دو سه نفر از فتل فنا شرایط سنی اکثر کاربرا طوریه که از ۲۰۱۰ بیننده f1 شدن و اون موقع فکر میکردن سب بهترین راننده تاریخه و الان تحمل این شرایط براشون مشکله و اجبار دارن به هر کس که انتقادی میکنه جواب بدن

      • iman

        2

        4

        ضمن اینکه کسی که اطلاعاتی نداره نمیتونه درک کنه که الان رقابت درون تیمی فراری خصوصا برای چارلز دست کمی از قهرمانی جهان نداره و میاد الکی نطر میده،پیروزی چارلز سال اولش تو فراری بر قهرمان چهار دوره دنیا دست کمی از قهرمانی نداره

  14. Lecrec_fan

    9

    4

    کار از ریشه مشکل داره.
    حالا که دارم به این قضیه فکر میکنم ای کاش هیچ برنامه ای چیده نمیشد تا ابهامی ایجاد نشه چون به نظر میرسه بدون tow چارلز هم از همیلتون رد میشد.
    دگ بحث راجب این مورد فایده ای نداره فقط نبش قبر کردن.
    اما مطمعنا همه ی این جریان تقصیر اونیه که این استراژی رو چیده. لعنت

    • Nohed81

      8

      9

      آفرین fan حالا شد، فتل جز اینکه راننده هست، یه انسان و یه آدم کامل تو رشته خودش هست، اون اسطوره خواهد ماند، حتی اگرم دیگه هیچ وقت قهرمان اف۱ نشه، بقول یکی از دوستان، افتااااددد، موفق باشید

    • THE MINDBLOWER

      7

      4

      ببین قبل از ریس استراتژی استرات رو رو این گذاشتن که سب و لوییس با شارل استارت برابری دارن ولی سب به پیچ یک نرسیده لوییس رو جا گذاشت و انضاف داشته باشی قبول میکنی تو اون مستقیمی بلند تا پیچ دو شارل هرکاری هم میکرد بازم سب اسلیپش رو میگرفت اینجا مشکل این بود که شارل فکر کرده تکون نخوره سب باید جایگاهش رو پس بده…

  15. Parham

    7

    3

    سلام
    بهتر نبود بینوتو علت اینکه اصرار داشت جاها برگرد رو بگه؟
    یعنی اقای بینوتو ، ”اقا تختی” ایتالیایی است که چون قول داده باید حتما انجام بشه!
    یک مدیر مثل ولف میگه به جای ۱:۴۵
    رو ۱:۴۸ دور بزن که همیلتون پشت البون نیوفته
    یکی هم اینجوری!
    به نظرم این اصرار به تعویض… این تاخیر در پیت استاپ ، بیشتر از یک قول مردونه هست!
    اینکه راننده پیشتاز رو نیاری پیت به این بهونه که راننده دوم لاستیک تمام کرده جای سوال داره (فتلی که دوره بعدش گوشزد میکرد لاستیک نداره ولی بینوتو با احتمال سیفتی کار بیرون نگهش داره)
    به قول پوتین سیاستی که دیروز تو گاراژ فراری دیدیم بیشتر از سیاست سیاستمدارا بود! چه افسوس.
    تو سنگاپور همه چیز منطقی و توجیه پذیر بود(اینکه گذاشتن فتل اول بشه تا روحیش خوب بشه منطقی نیست و هدف فقط تیم فراری بود)
    تا اونجا که من اطلاع دارم اولویت تیمها امتیاز تیمی است مگر یکی از رانندهاشون در رقابت قهرمانی باشه ، اما فراری که در این مرحله امتیاز تیمیش ارجحه چرا باید این کار را بکنه ، خیلی جای سوال داره!
    حداقل با این مصاحبه ها من توجیه نشدم ، دوستان چطور!؟

  16. Ahmad VETTEL

    4

    4

    خدایا
    مایکل شوماخر سال 2006 رفت..بعد 3 فصل غیبت برگشت..اونم تو اون سن و سال..7بار قهرمان شده بود یعنی دیگه به هرچی که میخواست رسیده بود و یگانه رکورد دار اکثر رکوردا تو فرمول یک شده بود..فقط برگشت که یه کمکی به توسعه و پیشرفت مرسدس بکنه وگرنه خودشم میدونست تا مرسدس بخواد رقابتی بشه دیگه راننده مرسدس نخواهد بود
    همون یه پول پوزیشنی که تو موناکو زد هم شاهکاری بود که از خودش برمیومد
    حالا وضع مایکل 40 خرده ای ساله تو مرسدس رو با وضع فتل 32 ساله ای یکی میکنن که هنوز کلی انگیزه داره یکیشم قهرمانی با فراریه و رزبرگ رو که سال 2010 چندین سال تجربه رانندگی تو فرمول یک رو داشت هم با لکلرک که 2ساله اومده یکی میکنن
    اول فصل فقط چندتا دستور تیمی به لکلرک داده شد ما اینجا اعصاب برامون نمونده بود
    حالا که به نفع لکلرک دارن دستور تیمی میدن میگن چه ایرادی داره؟!!!
    #منطق

    • iman

      4

      3

      Ahmad تو اصلا منظور منو گرفتی یا خودتو به اون راه میزنی،من کی مقایسه کردم شوماخر و فتل رو با هم که اگر یه روزیم یه عده این دو رو با هم مقایسه کردن الان به خبط خودشون پی بردن،من گفتم اون چهار قهرمانی رو هی چماغ نکنید چون ارتباطی با وضعیت فعلی نداره،اول درک کن من چی گفتم بعد جواب بده

      • Ahmad VETTEL

        2

        2

        iman:
        جنابعالی ظاهرا نگرفتی چی شد
        تو کامنتت نوشته بودی که وضعیت مایکل تو مرسدس مثل فتل تو فراریه که از بیخ و بن اشتباهه
        بجای لاین عوض کردن کامنتو درست بخون از مردم ایراد نگیر

      • iman

        1

        3

        مهندس منظورم اینه که به صرف هفت قهرمانی شومی کسی انتظار نداشت وقتی نیکو برتره اولویت رو به شوماخر بدن

  17. pouya

    5

    2

    من اصلا این قرارو نمیفهمم
    اصلا قرار نه
    منطق چی میگه
    راننده به هم تیمیش کمک کنه یا راننده تیم حریف
    آنقدر این قرار مسخرس که حد نداره
    مثه اینه بگی بعد استارت گاز بدید

    یجوری میگن قرار بود لکلرک به فتل خلاء بده انگار کاری جز این باید میکرده
    دیگ قرار نمیخواست این واقعا

    کلا فتل جان بعد از بحرین به عنوان طرفدارت فهمیدم فراری دیگ جایی برای تو نیست
    روزنامه های ایتالیایی تو مسابقه دوم معتقد بودن که لکلرک باید راننده اول شه
    ازونجا فهمیدم چخبره
    باید بری
    کاش ردبول

  18. FerrariF2004

    2

    3

    ” من دستور تیمی را در ابتدای کار درک نکردم من فقط سعی کردم مسابقه خودم را داشته باشم. اینکه دلیل خاصی داشت یا نه در داخل تیم بحث می شود. ”
    چقدر این قسمت مصاحبه آشناست. اینو یجای دیگه هم شنیده بودم از خود وتل! آهان مصاحبه فتل بعد از گرندپری مالزی 2013:
    ” من دستور تیمی را درک نکردم من فقط سعی کردم مسابقه خودم را داشته باشم. اینکه دلیل خاصی داشت یا نه در داخل تیم بحث می شود. ”
    خب حتما داستان معروف مولتی 21 و گرند پری مالزی رو هم شنیدید دیگه؟ تو مسابقه گرندپری مالزی 2013 وبر جلوتر از وتل بوده و ردبول تو رادیو به هردوشون دستور تیمی میده که موقعیت 1 و 2 رو حفظ کنید و سبقتی در کار نباشه اما 13 دور مونده به اتمام مسابقه یهو وتل به وبر حمله میکنه و ازش رد میشه و از دستور تیمی سرپیچی میکنه! پارسال هورنر تو پادکست فرمول 1 توضیح میده که چرا وتل همچین کاری کرده و دلیلش رو این میدونه که تو استارت گرندپری 2012 برزیل وبر تو استارت ماشینش رو سمت سباستین گرفته و سباستین هم مجبور شده ماشینش رو سمت دیوار پیت لین بگیره که باعث میشه رده از دست بده و بعد تو پیچ اول از پشت توسط برونو سنا اسپین میشه و این باعث شده که سباستین حسابی عصبانی بشه و چند ماه بعد تو گرندپری مالزی انتقام این حرکت وبر رو ازش بگیره با سرپیچی از دستور تیمی حالا اینجا من چند تا سوال دارم از طرفداران سب:
    1- اول برید آنبورد استارات سب رو ببینید و انصافا بگین که چرا وبر ماشینش رو سمت سب گرفت؟ عمدی بود یا نه یکی از ماشین های تیم های دیگه چون بسمت وبر فرمون داد وبر هم مجبور شد سمت سب فرمون بده؟
    2- اگر بر فرض محال کار وبر از عمد هم بوده باشه نهایتا سب قهرمانیش رو از دست نداد اون سال و اون مسابقه پس اگر قهرمانیشو از دست نداده بوده چه دلیلی داشته که انتقامشو با اینکار بگیره؟
    3- یک درصد احتمال این موضوع رو نمیدید که همین کار رو هم میخواست تو سوچی 2019 با لکرک بکنه حالا به هر دلیلی (شاید اتفاقات تعیین خط مونزا)؟ و بخاطر همین از دستور تیمی سرپیچی کرد؟
    آدمین هیچ اهانتی به کسی نکردم لطفا تایید کن بعلاوه لینک مصاحبه ها و آنبورد استارت سب تو برزیل 2012 رو هم هر کس خواست بگه لینک های یوتیوب رو براش بفرستم.

    • iman

      3

      3

      Ferrari2004 امیدوارم مسئله خرابی ماشین فتل تمام ابعادش روشن بشه چون من خیلی مشکوکم به این خرابی ولی اگر دیدین آخر این فصل فتل بیصدا از فراری رفت مسابقه سوچی رو به یاد بیارید،سال ۲۰۱۸ و۱۹ رو متاسفانه فتل به کابوس هواداران فراری تبدیل کرد،کافیه سری به نشریات ایتالیایی بزنید

      • Ahmad VETTEL

        2

        2

        iman:
        نشریات ایتالیایی؟
        عجب نشریات درست حسابی و معتبری هستن فراری هم که ایتالیایی نیست
        نشریات بقیه دنیا که اصلا حساب نمیان فقط هرچی گازتا دلو اسپورت بگه

      • FerrariF2004

        2

        4

        iman
        با سابقه ای که از فتل سراغ دارم (مالزی 2013) مطمئنم عمدا و برای تحقیر لکرک همچین حرکتیو زده اون رادیوش که میگه ” بگید فاصله رو کم کنه تا من بهش راه بدم ” برای انتقام و یجورایی تحقیر لکرک بوده. حالا دلیل خرابی موتورش رو نمیدونم که کار تیم بوده یا هر چیز دیگه ای ولی ظاهرا پنج تا رادیو بین تیم و وتل رد و بدل میشه و فتل حتی رادیوهای آخر تیم که میگه جاتو به چالرز پس بده رو جواب نمیده. مطمئنم فراری هنوز انقدر حقیر نشده که همچین کاری بدون جواب بمونه. امیدوارم فراری قراردادشو فسخ کنه آخر همین فصل. حاظرم حتی جووناتزی تو تیم باشه ولی این راننده دیگه تو تیم نباشه

      • pouya

        3

        0

        چرا لکلرک نتونست فراریو قهرمان کنه که کابوستون تموم شه؟
        یک دقیقه اختلاف تو پیست مجارستان کابوس فراری نبود
        خرابی موتور تو بحرین و روسیه
        سوتیای تعیین خط کابوس فراری نبود
        رفتن تو دیوار چارلز تو آذربایجان رفتن تو دیوار هوکنهایم
        سبقت اشتباه از هالک تو موناکو
        اینا کابوس فراری نبود
        کابوس فراری فقط تو مونزا و سیلوراستونه که فتل اشتباه کرده؟

        جوکم بخوان بگن ایموجیه خنده میزارن بقیه بفهمن نگو عزیز

        بعد کیو از رفتن فراری میترسونی
        فتل فنا همه از خداشونه فتل بره ازین تیم

        راجع به منابعتم مرسی الان فهمیدم قضیه چیه

    • mehdi vettel

      3

      1

      امیدوارم حالا ک به خودت زحمت دادی و این همه متن رو نوشتی جواب منم بخونی و حتما جواب بدی

      حالا که بحث مالزی 2013 رو مطرح کردی و اون دستور مولتی 21

      اول باید شرایط مسابقه رو توضیح بدم
      تو اون مسابقه سب پول پوزیشن داشت و وبر از چهارم استارت میزد
      بعد استارت و اشتباه بچگانه الونسو و dnf شدنش وبر پشت سب بود ولی فاصله زیادی با سب داشت و در طول مسابقه این فاصله بیشتر هم میشد
      ردبول برای اینکه استراتژی مرسدس رو خنثی کنه ، به هر کدوم از راننده های استراتژی متفاوت داد و استراتژی سب یه پیت بیشتر داشت در نتیجه با اینکه سب جلوتر از وبر بود در ابتدای مسابقه ولی به خاطر یه پیت بیشتر پشت وبر در اومد و ولی با توجه به تایر های نوتر بسیار سریعتر از وبر بود

      اون مسابقه ، مسابقه دوم فصل بود و کاملا طبیعی بود که سب بخواد در مسابقه ای که به وضوح سریعتر هست از همون ابتدا با رقیباش فاصله باز کنه و با توجه به حوادث برزیل 2012 اون حرکت وبر رو تلافی کنه

      حالا راجب سوالاتی که پرسیده بودی
      1- اولا مطمئنی آنبورد استارت رو دیدی ؟ من استارت برزیل 2012 دوباره از چند دوربین مختلف دیدم
      همون ابتدا که سب به وضوح استارت بهتری نسبت به وبر میزنه و در ضمن ماسا هم به راحتی همون اول کار از هر دو عبور میکنه
      در حالتی که هیچ کس کنار وبر نیست در کمال تعجب وبر فرمون ماشین رو به سمت هم تیمیش که داره برا قهرمانی جهان رقابت میکنه میگیره و طبیعتا سب هم برای اینکه برخوردی صورت نگیره مجبوره خیلی زودتر ترمز کنه و بقیه ماجرا که خودت میدونی
      2- حرکت وبر که قطعا عمدی بود ، فقط کافیه استارت مسابقه رو از بالا ببینی
      ولی من یه سوال ازت دارم
      اگه مثلا یه نفر بخواد تو رو بکشه ولی نتونه این کار رو بکنه تو نسبت بهش بی تفاوت میشی و بعدش هیچ واکنشی نشون نمیدی ؟؟؟؟؟؟؟؟ معلومه که نمیتونی از کاری که در حقت کرده بگذری حتی اگه موفق نشده باشه
      3- چرا شماها دقت نمیکنید
      من تو پست مسابقه هم جوابتو دادم ولی انگار اصلا حواست یه جای دیگه اس
      اصلا اون شرایطی که قبل مسابقه با هم هماهنگ کرده بودن اتفاق نیوفتاد که بخواد سب از دستور تیمی پیروی کنه
      قرار گذاشته بودن اگر همیلتون استارتی بهتر یا برابر سب داشت لکلرک به سب خلا بده مثل کاری که بوتاس پارسال انجام داد و همیلتونی که استارت به وضوح بدتری از سب زده بود رو خلا بهش داد

      حالا با تمام این شرایط بازم سب گفت اگه سریع باشه و به من برسه من ردشو بهش میدم
      الان کجا از دستور تیمی پیروی نکرده؟؟؟؟؟؟؟؟
      در آخر هم که جاشو تیم به لکلرک داد . الان دقیقا مشکلتون چیه ؟؟؟؟؟؟

      • FerrariF2004

        1

        2

        mehdi vettel
        اول ممنون بابت اینکه وقت گذاشتی و کامنت منو خوندی و جواب دادی
        اما در مورد جوابت مخصوصا قسمت 2 شما داری یه مسابقه رو با یه تلاش یه نفر برای قتل یه نفر دیگه مقایسه میکنی؟ بنظرت کمی مقایست غیرمنصفانه نیست؟ آخر هم که خودت بهتر میدونی فتل ضرری نکرد ولی اینکه پنج ماه کینه اون داستانی که حتی باعث ضرر نرسیدن بهش شده رو نگه داره عجیب نیست؟ تمام هدف من از بیان این داستان این بود که فتل اون بتی که ازش ساختین نیست و بعضی از طرفداران سباستین انقدر اون رو بالا بردن که حتی یک درصد احتمال این رو نمیدند که شاید تو سوچی هم خواسته تلافی مونزا رو سر لکرک در بیاره. البته این که بگیم قطعا این کار سب به انتقام حرکت لکرک بوده خودم هم میدونم منصفانه نیست چون ما از توافق بینشون دقیقا خبر نداریم ولی خیلی از طرفداران سب با استناد به اینکه سب یک انسان کامله و بتی که ازش ساختن و بدون مدارک کافی شروع به کوبیدن فراری و لکرک میکنن بدون اینکه از همه چی خبر داشته باشند. من بالای دو ساله که به این سایت میام و تا همین اواخر حتی اکانت هم نساخته بودم. ولی انقدر بعضی از سب فن ها با کامنت هاشون باعث ناراحتی طرفدارای تیم مثل من شدن که مجبور شدم اکانت بسازم و به سبک خودشون باهاشون صحبت کنم تا متوجه بشند بعضی از رفتارها و حرف ها چقدر میتونه آزار دهنده باشه. مشکل من هم همین نوع صحبت کردن بعضی از دوستان فتل فن و انواع اتهامات بدون سند و از روی تعصب کورکورانه به تیم مورد علاقم و راننده دیگه تیمه.

      • mehdi vettel

        2

        0

        FerrariF2004
        ممنون بابت اینکه جواب دادی
        چندتا مبحث تو کامنتت مطرح کردی
        اولا همه راننده ها و تیم ها یه سری طرفدار متعصب دارن که منطقی نیستن. از ناندو فن گرفته تا فتل فن و لوییس فن

        بعد داداش من دارم مثال میزنم و از قدیم گفتن در مثل مناقشه نیست
        من فقط میخواستم این مفهموم رو برسونم که اگر کسی کار بدی در حقت کرد خیلی سخته که اون کار رو فراموش کنی و نسبت بهش بی تفاوت باشی

        فقط من یه سوال ازت دارم
        مگه شما تو این چند روز نمیگی که چرا سب دستور تیمی رو نقض کرد و به تیم بی احترامی کرد
        میخواستم بدونم نظرت راجب نادیده گرفتن دستور تیم توسط لکلرک تو بحرین چیه ؟؟؟؟تازه اونم تو دومین مسابقه ای که برای فراری میداد

  19. moet

    2

    1

    اسم تیم رو باید بزاریم مهدکودک فراری؟!!!
    آخه دو تا دشمن هم اینطوری همدیگرو ضایع نمیکنن و از همه بدتر خود تیم داره به این اختلافات دامن میزنه…
    انگار نمیدونن جایگاهشون کجاست و چه بزرگانی مثل شوماخر پشت رول این ماشین نشستن . دیگه درکشون سخت شده.

    • FerrariF2004

      2

      2

      توی دو تا راننده فراری کدوم یکی سابقه سرپیچی کردن علنی از دستور تیمی رو داره؟ داستان مولتی 21 و گرندپری مالزی 2013 رو مسابقش و رادیوهاش و مصاحبه های بعد مسابقه رو ببینید تا بفهمید این داستان زیر سر کدوم راننده فراریه.

      • moet

        3

        1

        صحبتم اصلا شخصی نیست دوست من.تا اونجا که من میدونم هیچ اسمی بالاتر از خود تیم نیست . حالا هر کسی میخواد باشه.
        بطور مثال نیمار.

      • pouya

        2

        1

        الان یعنی فتل راننده در خدمت تیم نیست 😂
        منبعتم کریستین هورنر که از خداشه فتل بره ردبول؟
        مرسی منبع مرسی درک از فرمول یک

        شما که آنقدر خوب مثال میزنی
        پیغام بخشیده شدی به چارلز برای مرام معرفت بود یا سرپیچی؟؟؟

      • yas

        1

        0

        بالاتر مهدی جوابتو داده. پس اینقدر نگو مالزی 2013.
        البته میدونم که تو از کی شنیدی این چیزها رو.😂😂

  20. جواد محمدی

    4

    0

    این جمله فتل که میگه “ ناگهان دیگر باتری خودرویم قدرتی را نداشت. من نزدیک به 60 اسب بخار را از دست داده بودم. سپس خودرو را در جاییکه به عقیده خودم نیاز نبود تا هیچ خودروی ایمنی به پیست بیاید پارک کردم “ کل کارما رو پست مسابقه اصلی رو که برد روی هوا

  21. alireza_h

    3

    7

    برداشت من از حرفهای فتل:
    قرار بوده فتل از اسلیپ تریم لکرلک استفاده کنه و از همیلتون سبقت بگیره و اگر شد حتا از لکرلکی که باهاش هماهنگ شده سبقت فتل رو دفاع نکنه چون بعدا رده‌ش رو پس خواهد گرفت…

    فتل از همیلتون و لکرلک سبقت می‌گیره و بعد با خودش می‌گه این قرار به قرار چند هفته پیش که لکرلک می‌بایست توو تعیین خط بهش توو می‌داد و نداد، دَر! پس به موتور بیش از اندازه فشار آورد که فاصله بندازه بین خودش و لکرلک… تا این فاصله توجیهی بشه برای انجام ندادن قرار قبلی!

    موتور در اثر فشار زیاد از دست رفت؛ اما لکرلک و فتل بین خودشون بی حساب شدن (توو ندادن لکرلک به فتل توو تعیین خط چند هفته قبل به این پشت کردن فتل به قرارای قبلی این ریس، دَر شد و حالا دو تا راننده فراری با هم یه جورایی بی حساب شدن)

    • FerrariF2004

      2

      4

      شک نکن سر همون توو ندادن وتل خواسته انتقام بگیره. اصلا هم کاری نداره که لکرک شاید واقعا بخاطر ترافیک نتونسته توو بده. مطمئن باش عمدا از دستور تیم سرپیچی کرده. مصاحبه هورنر تو پادکست فرمول یک پارسال رو بخون تا متوجه بشی که فتل سابقه طولانی ای تو همچین حرکتایی داره. البته با اون قسمت خرابی موتور بخاطر فشار آوردن به موتور مخالفم.

      • Reza.MC

        3

        1

        دوست عزیز خسته نشدی مالزی 2013 رو این همه تکرار میکنی؟ این همه نقش قبر واسه اثبات چی؟ اون موقع که وبر سالها بود از سب شکست میخورد. این روش.
        در ضمن این دو مورد رو هم میتونی به خاطر بسپاری شاید بعدها بتونی بر علیه فتل ازش استفاده کنی. یکبار توی بچگی به یه گربه سنگ پرتاب کرد. یه بار هم موقعی که سه سالش بود و دوچرخه سواری میکرد از توی گودال آب رد شد.

  22. Seb_MOV

    4

    1

    متاسفانه وقتی در دفاع از انصاف و در اعتراض به کاربرایی که تمام وجودشون پر از کینه و تعصب کوره و جز نفرت پراکنی و عقده‌گشایی هیچ چیزی به فضایی که برای برای گفتمان و بحث و گاهی کل‌کل‌های ورزشی اما به دور از عقده‌گشایی ساخته شده چیزی می‌نویسی تایید نمی‌شی… داره شبیه سایت طرفداری می‌شه متاسفانه این‌جا که هرچی بی‌منطق‌تر و پرهیاهوتر باشی بیشتر مورد تاییدی… در هر حال اون کاربری که خودت می‌دونی رو من مدتهاست اصلن کامنت‌هاشو حتا نمی‌خونم، بعید می‌دونم حتا دوستداران منطقی و منصف لوییس هم اهمیتی به امثال این آقا بدن… تو هردوطرف همه جور آدمی هست، امااین آقا بعد جناب شخیص دکتر تنها کسیه که تو این چند سال تو این سایت با این حجم کیهانی از تنفر کور دیدم… بعید می‌دونم اولیا دم هم از قاتل فرزندشون کینه‌ای در ابعادی چنین فرا انسانی داشته باشن… خودتونو به کینه آلوده نکنید دوستان، هرکدوممون طرفدار راننده‌ای یا تیمی هستیم و از پیروزیشون خوشحال و از پیروزی رقیبمون ناراحت می‌شیم، دلیلی نداره خودمونو به ویروس تعصب، کینه و بی‌انصافی آلوده کنیم… اسم این‌جور آدما رو که دیدید اسکیپ کنید و برید کامنت بعدی… البته طبیعتن این نظر شخصی منه و نظر همه‌تون تا وقتی حامل خطرناک‌ترین ویروس دنیا نباشه برام محترمه… اتفاقن خیلی از طرفدارای همیلتون و مرسدس توی این سایت هستن که برای خودشون و رویکرد فکری و نوع نگاهشون احترامی به‌مراتب بیشتر از بسیاری از طرفدارای راننده‌ی مورد علاقه‌م قائلم… فکر کنیم و تا حد امکان منصف باشیم، حتا در طرفداری… مخلص همه‌گی.

دیدگاه خود را بیان کنید