فرمول یک ایران – پس از کسب چهارمین 1-2 متوالی توسط مرسدس، سباستین فتل به شوخی گفت که این برتری پیکان های نقره ای بسیار کسل کننده شده است.
والتری بوتاس یک مسابقه بی نقص را در گرندپری آذربایجان تجربه کرد و دوباره توانست پیشتازی جدول قهرمانی فرمول یک 2019 را بدست گیرد. لوئیس همیلتون مسابقه را در جایگاه دوم به پایان رساند تا چهارمین 1-2 فصل مرسدس رقم بخورد. مرسدس از فصل 2014 و شروع دوران هایبرید فرمول یک، کاملا بر این ورزش سلطه داشته و توانستند پنج قهرمانی متوالی را کسب کنند که از نظر فتل، این برتری دیگر خسته کننده شده است:
بسیار خسته کننده شده اما این مورد فقط برای چهار مسابقه نیست، پس چی؟ چهار سال یا بیشتر…
ما باید سخت تر و بهتر کار کنیم. تا حدی که توانستیم، فشار آورده ایم اما باید به این مورد نیز احترام بگذاریم که آن ها [مرسدس] کارشان را به خوبی انجام داده اند و بیشتر اوقات خودرویشان را در مکان درستی قرار داده اند.
اما من هنوز اعتماد به نفس داشته و به این تیم ایمان دارم که می توانیم پیشرفت کنیم. به نظر من، ما خودروی خوبی داریم اما هنوز آن را به خوبی مدیریت نکرده ایم بنابراین احساس اطمینان داشتن در خودرو سخت است.
توتو ولف، مدیر تیم مرسدس نیز در پاسخ به اظهار نظر راننده فراری گفت:
فکر نمی کنم که خسته کننده شده باشد. به نظر من اگر به مسابقات فرمول2 نگاهی بیاندازید، حوادث بیشتری وجود دارد اما مسابقه رانندگان فرمول یک بی نقص تر است. ما در حال صحبت درباره ی بهترین رانندگان جهان هستیم.
به عنوان یک طرفدار، من دوست دارم که برندگان متفاوت و رقابت های تنگاتنگ تا خط پایان را ببینم اما من مدیر تیم مرسدس هستم و هر کاری خواهم کرد که عملکردمان تا حد ممکن خوب باشد.



پت و مت هم رانندگان مرسدس باشن قهرمان اخر فصل یا پت میشه یا مت ?
باور کن کوبیا و البون یا استرول پشت فراذی بودن الان یکو دو ها مال فراری بود باااااوووورررر کن
باور کن اگ محسن ربیع خواه یا جابر انصاری هم میرفتن مراسم لاروس بالاتر از همیل بودن….
باور کنننننننن
تو هر وقت فهمیدی اون کوبیا نیستو کوبیتسا خونده میشه،به من یه ندا بده
Am phd من مخفف و کوتاه کردم اسم کوبیتسا رو جهت اطلاع
سلام . عرض احترام کافی به همه دوستان : بیشتر نظرات تبدیل شده به کری خانیهایه بیش از حد. کاش بیشتربجایه اینهمه کری خونیهایه زیاااااااادی،چارتاجمله تحلیلی و معقولانه توسایت مینوشتیم و میدیدیم.(مشخصافقط خودم و امثال خودم )و از همه نظراته فنی همدیگه استفاده میکردیم . بنظره بنده حقیر همه دوستانی که تویه این سایت عضو هستن . (کم یازیاد)نسبت به فرمول یک و موتوجی پی اطلاعات فنی دارن و قدرت تحلیل،که اگه بجایه این همه کری خوندن ،نظراتو تحلیلایه فنی شونو مینوشتن ، به بار فنیمون تو بحث فرمول یک اضافه ترمیشد .البته کری خونی نمکه هر مبحثیه . ولی نزاریم شور بشه یابینمک. (عذرخاهی بابته طولانی شدن مطالبم)
فراری پشت هم قهرمان میشد خسته کننده نبود براتون؟
چقد کم طاقت هستید
زمانی که شوماخر با فراری قهرمان میشد به طرفدارای فرمول یک اضافه میشد ولی زمان قهرمانی همیلتون با مرسدس از طرفدارای فرمول یک کم میشه
دقیقا
چون شوماخر با مهارت و هنر خودش قهرمان میشد ولی الان ماشین مرسدش یطوریه که اگه تا پیچ اول سبقت ازش نگیرن دیگه مسابقه تمومه و این کسل کنندست
داش گلم امین جان خدایی قهرمانیهای فراری رو با مرسدس اصلا مقایسه نکن فراری واقعا رقابت میکرد و قهرمان میشد اونم نه با یک تیم ویک راننده و درضمن شومی خودش تک وتنها دنیایی از هیجان با خودش میاورد،ولی مرسدس چی فقط دوتا راننده هاش دارن باهم رقابت میکنن،تازه لوییس همیلتون کاملا از درگیری و هیجان دوری میکنه وفقط میخواد امتیاز جمع کنه،اگه اول مسابقه تونست بره اول که هیچی میندازه رو مود بیسیک و راحت فاصله میگیره با این موتور مرسدس اگرهم نتونست اول مسابقه بیوفته جلو هم میمونه تو ردش و نمیجنگه که یه وقت مبادا کسی بهش بماله،مگراینکه نزدیک باشه به کسی و بدونه راحت میتونه سبقت بگیره
جنون سرعت
دوست گرامی تقصیر مرسدس هست که فراری و تیم های دیگه توان رقابت باهاش رو ندارن؟؟؟
مرسدس کار خودش رو تا حد توان درست انجام داده که بی رقیب شده. مشکل از تیم های دیگهست. خودشون رو بالا بکشن ما هم خوشحال میشیم!
Silver Arrows
دوست عزیز حرف حق جواب نداره. کاملا درست میگی
Yas
لطف داری عزیز ♥️
جناب silver arrows خوبه که خودتون قبول دارین اختلاف بین مرسدس و بقیه تیمها به خاطر ماشین هستش نه برتری راننده های مرسدس نسبت به بقیه !!!
بحث این نیست که کی قهرمان میشه اقا امین بحث اینکه هنر رانندگی وجود نداره و رقابت تکنولوژی شده نه رانندگان حالا هر تیمی میخواد باشه همون راسل از ویلیامز تو فرمول 2 محشر بود… ولی اینجا نمیتونه 1 درصد از توانایی هاشو استفاده کنه این یعنی خسته کننده بودن
قهرمانی های فراری!؟
فراری بجز 2002 و 2004 ماشینش هم سطح بقیه بود
راننده هایی مث پابلو مونتویا و کولتارد و رایکونن و آلونسو رالف شوماخر بودن تو رقابت
تو اون سالهایی هم ک ماشینش بهتر بود با تبدیل شدن ب بهترین ورزشکار سال حجت رو تموم کرد
البته 2003 هم حق خودش بود ولی بجاش انس المسترانگ دوچرخه سوار آمریکایی اونو برد
هرچند بعدا بخاطر دوپینگش ازش گرفتنش ولی هیچوقت اونو ب برنده واقعیش ندادن…
اگر کسی احیانا بخاد با سالهای 2010 تا 13 مقایسه کنه و بگه سلطه ردبول خیلی خوبه ک مثلا ب فصلی مث 2012 رو خوبه نگاه کنید
ک تو 7 مسابقه اول 6 برنده مختلف هست و تمام فصل 7 برنده مختلف داریم
راننده ای مث مالدونادو با ویلیامز پول میزنه و میبره
یا رزبرگ و شوماخر با مرسدس پول میزنن
7 ماشین مختلف برنده میشدن
درحالی ک از 2014 ب اینور فقط 7 تیم تونستن سکو بگیرن
بجز تیم بحران زده مانور تمام تیم هایی ک از 2014 موتور مرسدس داشتن سکو گرفتن
از سال 2014 ب اینور کلا فقط دو تیم غیر از مرسدس یک دو کردن
اونم فقط سه بار
مالزی 2016
موناکو 2017
مجارستان 2017
و فقط تو مورد آخر مرسدس دچار مشکل نشده بود
در حالی ک همین امسال 4 مسابقه 4 یک دو داشتن
تو سالی مث 2012 فتل تا قبل از کامبکش
همیلتون و آلونسو سه
باتن و وبر دو
و فتل و رزبرگ و مالدونادو فقط ی برد داشتن
گفتم ک برتری مطلق فتل رو هیچوق ب اسم ردبول ننویسید
شک ندارم ک اگ مث فرمول ای ماشینها نزدیک باشن فتل همه رو خورد میکنه
برزیل 2008 ک یادتونه!؟
ی ماشین نقره ای تو رقابت قهرمانی و ی تازه کار با تورو روسو محوش میکنه و اشکش رو در میاره و اگ تیمو گلوک اشتباه نمیکرد اون سال قهرمان نمیشد….
البته حواسم نبود…یادتون نیست
چون قبل از 2014 بوده?
دوست عزیز اگر اون سالها تیمهای دیگه بیشتر سکو میگرفتن به دلیل قدرت راننده هاشون بر میگشت، شما فاصله خودروی ردبول رو اون سالها تو تعداد پلپزیشنها ببین که اون سالها معمولا پل مال فتل بود گاهی هم وبر و یادم نیست چند بار ولی گاها مکلارن و تعداد دو یا سه تا پل تو کل اون چهار سال به فراری رسید، اختلاف خودروی فراری با ردبول تو اون چهار فصل بسیار بیشتر از فاصله فعلیش با مرسدس بود، من هیچ غرضی با فتل ندارم فقط دلم میخواد تیم محبوبم نتیجه بگیره حالا راننده هر کسی باشه، پارسال نیم فصل اول که فتل خوب بود خود من هوادارش بودم ولی باور کن عملکرد فتل نیم فصل دوم سال گذشته و امسال خصوصا بحرین جای دفاع نداره
دوست عزیز بهتر بدونید تیم محبوب شما هم مشکلات زیادی داره و باید اونا رو حل کنه.در مورد عملکرد فتل تو سال 2018 باید بگم که مشکل تیم بود.جنگی که بینوتو و اریوابنه توی تیم به راه انداختن.قطع بودجه توسط اریوابنه و هزارتا مشکل دیگه اجازه میده راننده های یه تیم درست رانندگی کنن؟تمام مشکلاتی هم که برای فتل به وجود امد(مثل المان-مونزا-امریکا-ژاپن)بدلیل عدم پایداری اکسل های ماشین فراری بود.این حرف من نیست حرف مارتین براندله.شاید بگید چرا برای کیمی این مشکلات به وجود نیومد.اول اینکه توی المان برای کیمی هم اتفاق افتاد ولی توی اون نقطه از پیست گراول نبود و به پیست برگشت همون جایی که بوتاس ازش رد شد.دوم اینکه کیمی با کدوم راننده چرخ به چرخ رقابت کرد که این اتفاقات برایش به وجود بیاد؟هر وقت فراری یه ماشین بدون مشکل داد به فتل و فتل قهرمان نشد اره واقعا اونوقت فتل جای دفاع نخواهد داشت.2017 که موتور ضعیف بود-2018 که شاسی خیلی بد بود-2019 هم فعلا ماشین رقابتی نیست.
اون سالها ردبول برتری مطلق داشت اما فتل و وبر راننده درجه یکی نبودن.فک کن اون ردبول دست همیلتون یا آلونسو بود.ماشین برتر راننده برتر میخواد.۲۰۱۴ عیار رانندگی فتل مشخص شد مثل امسال که داره مشخص میشه اگه بینوتو بزاره
Just jeep:
عیار رانندگی همیلتونم تو سال 2011 با باتن مشخص شد.
اگ ردبول دست همیلتون و آلونسو بود!؟
خط آخر حرفمو خوندی!؟
فتل با تورو روسو هم اشک همیلتون رو درمیاره گلم
فتل درجه یک نبود!؟
ببین کی اومده درباره بهترین ورزشکار جهان نظر میده!؟???
8******
عیار فتل هم با ریکیاردو سال 2014 مشخص شد, عیار ریکیاردو هم که مشخصه..همین دو روز پیش هم دیدیم
همین ریکیاردو که شما میگی از کویات شکست خورده.یعنیچی این چه معیار ومنطقیه؟؟؟؟….?
احمد وتل عیار فتل راننده مورد علاقتون همین فصل مشخص میشه و با بی ابرویی تمام فصلو ب سرانجام خواهد رسانید
hamilton:
بذار راحتت کنم.
با یه دلیل دم دستی بهت اطمینان میدم فراری با فتل تمدید میکنه:
فراری در حال حاضر هیچکی رو برای جایگزینی فتل نداره.
پس شک نکن باهاش تمدید میکنن.
انتظارت واسه تمدید نکردن فراری با فتل مثل انتظاری هست که واسه لاروس گرفتن همیلتون داشتین.اینم مثل اون بی ثمر هستش
اینو گفتم که از الان تکلیفتو بدونی و سال بعد تحمل شنیدن خبر تمدید فراری با فتل رو داشته باشی
مشکل اینه که آقای جیپ، شما هنوز فکر میکنی که داری واسه به مشت شلغم کامنت میزاری، و نمیدونی که تحلیلی که آقای سعید انجام داد، کامل و مفصل بود، ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ اوج رقابت بین راننده های طراز لول دنیا بود با ماشینای کاملا رقابتی و قوی، همانند ردبول و فراری و مکلارن و ویلیامز، و راننده هایی همانند الونسو و همیلتون و شوماخر و وبر و رایکونن و باتن، ولی الان چی الان رقابت فقط دو نفره، فتل و همیلتون، بوتاس هم که داره نون ماشینش میخوره، یکم چشاتو واکنی بد نیست.
بابا قدیمیا
حرفهاتون خیلی خنده داره مثل اینه طرفدارهای میلان بگن قبول نیست یووه بهترینها خریده ما ی زمانی قهرمان میشدیم یا لیورپولیها بگن ی زمانی ما همش قهرمان میشدیم ولی ۳۰ سال قهرمان نشدیم چون تیمهای دیگه قوین
یا اینکه چرا قدرت تیمها در ی حد نیست الان جهانبخش هم میتونه بگه اگه قدرت تیمها تو جزیره مثل هم باشه تیمشون میتونست قهرمان بشه
داداش مسابقس هرکی قویتر باشه برنده میشه
راننده خوب و ماشین خوب و مدیر خوب و صد البته استراتژیهای بی نقص
درسته که ما طرفداریم و در حد خودمون از فرمول یک سر در میاریم با این حال شما ثابت کردید که خیلی از فرمول یک نمیدونید اولابه این خاطرکه شما f1 رو با فوتبال مقایسه کردید و دوما اون دوستمون که میگن ردبول قدرت مطلق بود،داداشم اگه دوره قهرمانیهای فتل،فرمول یک نگاه نمیکردی فیلماش هست میتونیداول نگاه کنید بعد همچین نظری بدید،خودمم بعضی وقتامسابقات اون دوره رو نگاه میکنم چون خدایی خیلی بیشترحال میداد،بااین که قبلا همه رومستقیم دیدم ولی بازم نگاه میکنم هیجان میگیرم ولذت میبرم ولی الان چی راننده مرسدس کلا از درگیری فرارین فقط رو قدرت موتورشون حساب باز کردن،قدرت مطلق فتل بود نه ردبول داداشم
بستگی ب دیدگاه ادمها داره ی نفر وقتی بدون Drs چیه فکر میکنه خیلی بلده
یکی دیگه هم فکر میکنه چون ده ساله داره مسابقات میبینه همه چیز بلده
دوست عزیز این ورزش فقط تو س روز اخر هر هفته نیست بیشتر جذابیتش اینه ک علم توش خیلی تاثیر داره مسابقه اصلی تو کارخونه های
بعد شما ک قدیمی هستی باید بدونید ماشین خوب ب راننده خوب میدن
این نشون میده 4 قهرمانی وتل چقدر ارزشمند بوده با ردبول تو زمانی که سلطه ای در کار نبود.ولی الان هرکس دیگه هم راننده باشع اول و دوم میشه و این هنر نیست. فیا باید چاره ای بیاندیشه خیلی کسل کننده و بی روح شده این ورزش.
چه چاره ای؟ تغییر قوانین؟
اینکارو که مرتب دارن میکنن
معلوم ک قهرمانی سب ارزش داشته
هیچ قهرمانی الکی و شانسی تو تین ورزش بدست نمیاد
ولی ب همون اندازه بقیه قهرمانی ها هم با ارزشن
نمیشه گفت قهرمانی راننده مورد علافه با ارزشه بقیه با شانس و جاب جایی و ماشین بهتر و هزارتا بهونه دیگه
۱)اگه تو رو بی خود اینقدر زود نمی اوردن پیت لکرک به گروه پیشتاز میرسید برنده میشد ، ترسیدن بگیرتت تو رو اوردن پیت رقابت رو خراب کردن ۲)بلافاصله بعد از بوتاس اگه لکرک رو می اوردن پیت ۳۰ درصد ممکن بود جلوی همیلتون دربیاد ۷۰ درصد پشت سرش ولی قطعا جلوی تو در می اومد میتونست همیلتونم بگیره حتی ، ولی اینقدر نگهش داشتن که پست فتل و برای محکم کاری پشت ورشتاپن و حتی پشت گسلی برگرده …باکو تو چنگ فراری لکرک بود ، تو خسته کننده اش کردی
این بحث استراتژی باکو هم مثل این که تا آخر فصل قراره کش بیاد
1)این به نفع لکلرک بود که فتل و بعدش مرسدس ها برن پیت که راه برای لکلرک باز شه (که پشت کسی زمان و تایر از دست نده)
2)فکر کنم دور 17 بود که لکلرک میتونست بره پیت و دقیقا پشت همیلتون در بیاد. ولی میشه بگی با کدوم تایر؟ سافت(که فوقش تا دور 30 دووم میاورد) یا هارد(که هیچ کسی تو مسابقه استفاده نکرد)
تا جایی هم که من میدونم مدیوم نداشت
اگر داشت شاید دو پیت استاپ استفاده میکردن براش(مدیوم-مدیوم-سافت)
در اونصورت هم بدون سیفتی کار به جایی نمیرسید
لکرک یه دست سافت داشت و یه دست مدیوم و با مدیوم هم بسیار سریع دور میزد ، حتی میتونست ۲ پیتش کنه ، سوال اصلی اینه چرا فراری به این سرعت فتل رو فرستاد پیت
EZK1980:
این خیلی خنده دار هستش که یه درصد فکر کنیم فراری به این علت فتل رو آورد پیت لین تا لکلرک ازش سبقت نگیره و آبروی فتل نره.
اصلا چه آبرویی؟
همه میدونستن فراری با لاستیک سافت کنده و علت سریع بودن لکلرک تو استینت اول همین بود همونطور که فتل تو استینت دوم سریع بود.
طرف دو دست سافت تو مسابقه استفاده کرد
شما چطور میگی یه دست داشت؟
سه دست سافت و یه دست هارد داشت
مدیوم نداشت چون اون یه دستی که تو q2 باهاش تصادف کرده بود قابل استفاده نبود و مسابقه رو با مدیوم نو شروع کرده بود
من خوشحال میشم از شما یاد بگیرم که بیرون موندن فتل چطور میتونست به لکلرک کمک کنه؟
توهمات جناب صباغن که فقط طرفدارای همیلتون میپذیرن چون باب میلشونه
البته من الان فهمیدم که اشتباه میکردم
لکلرک با تایر نو شروع نکرده بود
من اینو از گزارشگر یه شبکه (که ظاهرا نمیشه اسمش رو گفت چون تبلیغ میشه) شنیدم
البته بازم تغییری ایجاد نمیکنه، چون همون طور که گفتم چیزی که لکلرک لازم داشت یه سیفتی کار بود (مثل مکس تو روسیه)
اینم بگم که اگه تایر های q2 قابل استفاده نباشه, فقط تایری که مشکل داره رو عوض میکنن (که تو باکو 2016 برای همیلتون اتفاق افتاد)
چی میگی ؟
لکلرک زودتر میاوردن و چه لاستیکی بهش میدادن ؟
نصف کسانی که این جا پست میزارن اصلا نمیدونن فرمول یک چیه ،؟ قوانینش چیه ؟ کی به کیه ؟
با این روند که پیش میریم ، چند وقته دیگه ، بعضی از دوستان طراحی موتور هم میکنند
عرض کردم چند روز پیش که فنایی داریم که کارشناس فوق تخصصی فرمول یک هستند و چند دوره در کنار چارلی حضور داشتند خسته نباشید بیشتر از محضر شما استفاده خواهیم کرد استااااااد
همیشه اینطوری که بعضی مواقع دوره تسلط یک تیم در فرمول یک شروع میشه و البته یک روزم تموم میشه
فراری با شوماخر
یا ردبول 2011 و 2013 (نه 2010 و 2012)
و مرسدس 2014 تا 2016
فراری 2017 و 18 خیلی نزدیک بود و مشکلات پایداری و اشتباهات رانندگان باعث شد از دستش بده
امسالم به نظر مرسدس پیشرفت زیادی نکرده فراری که گند زده و از ردبول با موتور جدیدشم انتظار زیادی نمیشه داشت
نمیدونم این چندمین باره ک این ایام میگی اشتباه؟
اشتباه از نظر شما چیه؟
ترمز نکردن مکس فرشتپن تو استارت وقتی ک میبینه کاملا احاطه شده اشتباه راننده های فراریه؟
یا اینکه فتل تو مالزی از آخر استارت میزنه و رایکونن هم موتور میسوزونه؟
شمع های فراری اشتباه فتله؟!
سال 2018 هم فراری ن تنها بخوبی مرسدس نبود بلکه از ردبول هم کند تر بود
شما نگاه کن تو سوزوکا دنیل ریکاردو از 18م استارت میزنه و بعد پیت لین کیمی رو محو میکنه
کجای این ماشین سریعه؟!
تو همون مسابقه بعد از اینکه مکس سایدپاد ماشینش از دست میره میره ک با ماشین آسیب دیده ب بوتاس حمله کنه
ولی فتل با همون فراری از هشتم شروع میکنه
تو ی دور چهار رده میاد بالا و اگ مکس اونو نمیبست شک نکن با همون صلابت برنده میشد
برو نگاه کن تو آلمان پیش از تصادف فتل بال جلوش شکسته بود
لاستیکهاش چون منتظر دستور تیمی
بود از بین رفته بودن
چون فراری استراتژی خوبش رو میزاره برا راننده دومش
اون دزدی بزرگ آلمان و اشتباه(عمدی) چارلی وایتینگ هم اشتباه فتل بوده لابد….
اشتباه آلمان و مونزا ۲۰۱۸،سنگاپور ۲۰۱۷ و همین بحرین ۲۰۱۹ و….بازم بگم
جالب نیست به عنوان یک طرفدار فراری جوابتو بدم ولی بزار بگم بقیه هم قضاوت کنن
کامنت قبلا دادم و بازم میگم فتل 2017 بهترین فتل سال های فراری بود و فقط یک اشتباه بزرگ داشت استارت سنگاپور + ناپایداری ماشین
استارت سنگاپور هم آنبردها هست ورشتپن وسط ساندویچ شد چون فتل فضایی بهش نداد و رایکونن از سمت دیگه زد بهش
سال 2018 هم سال شروع خوب فراری و فتل و بعد بدشانسی ها و در نیمه دوم اشتباهات بزرگ فتل بود
آلمان مثال زدی فتل بال جلوش سالم بود یکم پشت کیمی موند تو بارونی به ماشین فشار آورد رفت تو دیوار چون طرفدار فراری ام باید دروغ بگم اره همیلتون باید 5 یا 10 ثانیه بابت پیت لین پنالتی می گرفت
اگه دوست داری بحث کنیم با فکت حرف بزن نه تخیلات
منم دوست دارم فراری ببره وقتی نمیبره خب چیکار کنم پاشم زنگ بزنم کارخونه فراری یا اینجا خودم با یک کامنت گول بزنم؟
iman:
آقا یه توضیح بده اشتباه فتل تو سنگاپور 2017 چی بود؟
دفاع از رده اونم وقتی به اندازه کافی جا بذاری اشتباه هست؟
این طرفدارای فراری و فتل فنا خیلی خوبن!فک میکنن چون الان ما فن لوییس هستیم از 2014 اف وان رو دنبال کردیم و چون خودشون فن فتلن از زمان جیمز هانت و نیکی لودا دارین میبینن!
عزیز من قهرمان سابقت افت کرده و پشت هم داره خراب میکنه چرا اینقدر زور الکی میزنی؟
اصلا آخر فصل فتلتون بالای مکس قرار بگیره(بدون کمکهای غیبی لکرک)من همینجا میگم فتل اصلا بهترین راننده تاریخه….
دیگه قبول دارید فراری از ردبول جلوتره یا اینم میخواید کتمان کنید 😐
مصاحبه کریستین هورنر رو بخون
اصلا ذوق مرگ کردی ما رو !!!! اصلا همه سباستین فنا منتظر این لحظه ی تاریخی خواهند بود که شما اعلان کنی وتل بهترینه تو تاریخ !!!! بلدی راننده ها و تیم های شرکت کننده قبل از ۲۰۱۴ رو بگی ؟؟!!!! اصلا سنت میخوره به مسابقات قدیمی ؟؟!!!! عمو جوون بشین مشقاتو بنویس
اون زمان که فراری پشت سر هم قهرمان میشد تیمها خیلی به هم نزدیک بودن و به مراتب قهرمانی راننده و تیم خیلی سخت تر بود،به خاطر همینه که ارزش قهرمانیهای شوماخر و همیلتونو نمیشه باهم مقایسه کرد،و اگه میباختن مثل مرد میگفتن باختم و زمین و زمانو بهونه نمیکردن
اون زمان که فراری قهرمان میشد تیمها خیلی بهم نزدیک بودن؟؟فک کن اونقدر فراری برتر بود که باریچلو تا نیم متری خط پایان گاهی نفر اول بود که یهو دستور ترمز میومد تا شوماخر اول بشه و برین ترتیب بود که مرسدس دستور تیمی را باب کرد.مرسدس ????
برای تو و طرفدارات خسته کننده شده
برای ما بسیار لذت بخشه 🙂
آخه الان برای طرفدارای همیلتون چرا لذت بخش نباشه؟
اینا وقتی با 20 ثانیه فاصله ببرن یا 5ثانیه براشون فرقی نداره.
ولی وقتی فتل ببره!
اونجا یاد لذت رقابت نزدیک و هیجان میافتن.
مثلا پارسال تو کانادا و اسپا خیلی دلشون رقابت میخواست!
ولی بعد از اون که مرسدس داشت درو میکرد واقعا لذت بخش بود.
عجب رقابت جذابی!
یه لطفی در خودتونم شده بکنید سلطه ی الان مرسدسو با دورانو شوماخرو فراری نکنید اون موقع سوپر راننده داشت فراری ک هم تیمیه خودشم لپ میکرد لطف کنید شوماخرو همیلتونو برای احترام به خودتونم شده قیاس نکنید اون زمان شاید پر طرفدارترین دوران فرمول یک بود
شایدمبشه بدترین دورانشه به لحاظ طرفدار میبینید ک بعضی از پیستها مخصوصا اسیایی ها دیگه ناز میکنن واسه فرمول یک علاقشون به موتوجی پی بیشتر شده
من شخصا دوست دارم رقیب لوییس برای قهرمانی فتل باشه نه بوتاس!
و اتفاقا هرموقع لوییس جلوتره دوست دارم پشت سریش فتل باشه تا حداقل این رقابت جذاب دنبال شه مث فصل قبل…
برای من فصل قبل قهرمانی بی نهایت لذت بخش تر از فصول قبلیش بود
Ahmad .ساندویچ کردن مکس رو شما میگی دفاع نرمال،صحنه رو دوبار و چند باره نگاه بعد قضاوت کن،ضمنا یه چیزی وجود داره به نام درایت یا مصلحت اندیشی،کاری که تو همین باکو همیلتون انجام داد وبه جای لجبازی تو پیچ اول با بوتاس جای اول رو بهش داد و منتظر فرصت نشست،با عذرخواهی از طرفدارای سب باید بگم من از نیم فصل دوم ۲۰۱۸ تا الآن اون درایت و تسلط رو به هیچ عنوان از فتل نمیبینم و بارها با اشتباهات خودش مسابقه خودش رو خراب کرده
iman:
خودت میگی ساندویچ!
یعنی فتل و کیمی با هم.خیله خب.حالا من سوال دارم؟
چون کیمی یه استارت خوب زده بود و از یه جای خیلی ریسکی اومده بود فتل نباید دفاع میکرد که مکس ساندویچ نشه؟تو اون برخورد فتل کمترین تقصیر رو داشت چون جلوتر بود.
اما کیمی نباید از اونجای ریسکی میرفت و جای مکسو تنگ میکرد.مکسم وقتی دید بین دوتا فراری هست باید خودشو کنار میکشید.
این از برخورد.
اما در مورد درایت!
خب همیلتون تو چه زمانی همچین درایتی کرد؟وقتی که درحال حاضر تنها رقیبش بوتاسه که اونم اگه فراری بتونه زود برگرده و رقابتی بشه دیگه شاید اجازه رقابت آزاد ندن بهش.
پس خیالش راحته که از برخورد خودداری میکنه.
این کارو تو مالزی 2017 هم انجام داد چون فتل عملا با مشکل سنگاپور و تعیین خط مالزی دیگه کارش تموم بود.
نتیجه:همیلتون کاری رو کرده که همه وقتی خیالشون از قهرمانی راحت هست انجام داده.
یه سوال؟
اگه فتل تو سنگاپور و تعیین خط مالزی2017 ریتایر نمیشد،همیلتون میذاشت مکس راحت رد بشه؟نه دفاع میکرد و شایدم باهاش برخورد میکرد.
هرچیزی رو باید با شرایط مشابه و برابر مقایسه کرد.
فتلم اگه رقیبش لکلرک میشد،برای جلوگیری از برخورد ریسک نمیکرد.
مرسدس خیلی خوبه ولی خب از حق نگذریم فراری تو دو فصل قبل.ب خودش باخت ب اشتباهات فردی و تیمی خودش باخته….عکس العملهای فنای فتل و کلا فتلو فراذی هم قابل درک نیست از چند سال ناکامی ولی خب حالا حالا ها فتلو فراری خواب قهرمانی نمیبینن فتل قبلا خودشو با وجود لوئیس در حد قهرمانی نمیدید امسال که بوتاس شمشیرو از رو بسته فعلا جایگاه دومی فتلو گرفته و رقیب فتل بوتاسه تو این فصل یه عده از دوستان هم میگم لوئیس این فصل شکست میخوره از بوتاس بیخود دلتونو صابون نزنید این سیاست همیلتون بوده تا اینجا ب بوتاس لطف کرده گذاشته دوتا مسابقه برنده شه که از فصل قبل جبران شه از اسپانیا ب بعد بوتاس شاید یکی دوتا دیگه سکو اول بگیره وگرنه بوتاس در حد قهرمانی جهان نیست خودتونم میدونید و ب اونراه نزنید فتل حالا حالا ها رنگ سکو یک دو رو نمیبینه سکو سوم هم ب لطف بینتو چرا داره
آره سیاست همیلتون بود که گذاشت بوتاس حیثیتشو ببره تو استارت استرالیا
Ahmadمتاسفانه استدلال شما رو قبول ندارم ، اشتباهات فتل تو چند ماه گذشته انقدر زیاد بوده که باید ساعتها هواداراش صحبت کنن تا فقط سنگاپور رو مثلا واسه خودشون توجیه کنن، داداش سباستین در حال حاضر مشکل داره و به هر دلیل که خودش شاید بهتر بدونه داره ضعیف کار میکنه اینو نشریات معتبر دنیا دارن میگن فقط من نمیگم، سال 2018 فتل میتونست حداقل قهرمانی لوییس رو با مشکل مواجه کنه ولی انقدر اشتباه کرد که دیگه خیال لوییس تو پنج ریس آخر راحت شد و دیگه بدون فشار و با خیال راحت رانندگی کرد، فصل گذشته خیلی انتقاد به نیم فصل دوم فتل وارده
خب من یه استدلال منطقی آوردم پس وقتی قبول ندارید دیگه ادامه بحث بی فایده هست.
منم ۶ سال ببازم به نظرم همه چیز خسته کننده میشه?
۶سال نبود رقابت خسته کنندس، نه باختن
اگه تو این یک سال و نیم تیم استراتژی فراری یکبار از مغزش استفاده کرده باشه و یه تصمیم درست گرفته باشه اونم همینه که لکلرک رو نگه داشتن بیرون به امید سیفتی کار.
اگه ماشین لکلرک دوری بین 0/5 ثانیه تا 1ثانیه از مرسدس سریعتر میشد اونوقت باید استراتژی خودشو پیش میگرفت اما وقتی ماشین فقط با مدیوم سریع هستش اونم خیلی کم باید چیکار میکردن؟
مرسدس هم پارسال تو باکو همینکارو کرد و جواب داد و کلی هم از حرکتش تمجید شد ولی فراری که این کارو کرد هجمه شروع شد!
اونم سر چی؟یه دلیل مضحک:
حفظ آبروی فتل!
هر کی ندونه فکر میکنه فتل سهامدار اصلی هستش و تیم خدمتکارش
آقای سعید لاروس حضرتعالی یه مدت تو **** قایم شده بودی و کامنتهاتون تا حدودی مودبانه بود.قصد بی ادبی ندارم و تعجبم از مدیرای سایت اینکه این آقای نسبتا محترم مستقیم به کاربرا توهین میکنه.اینکه من جیپ دارم یا آفرودر هستم در سطح سواد شما نیست پسر.مشتاقانه منتظر خضور حضرتعالی توی گاراژ خونم جهت رونمایی و نشون دادن جیپم به شما بودم که مارو خوشحال نکردی اقای لاروس.امیدوارم تایید بشه تا عدالت رعایت بشه
من هر از گاهی به عنوان فن فراری هم کامنت میدم، خود فراری فنا به من منفی میدن
کاش یکی به من لینکی چیزی از سنگاپور 2017 که کارشناس توضیح میده بده تا من برم ببینم
شاید من اشتباه می کنم که جفت فراری ها تو اون افتضاح مقصر میدونم
شاید این مسئله برای همیشه واسه من حل بشه
من که میگم امسال راننده های مرسدس قهرمان نیستن، ولی تیم مرسدس قهرمان خواهد شد،
به امید سلطه فراری و فتل❤✌