فرمول یک ایران – مسابقه ی فرمول یک باکو آذربایجان 2017 راس ساعت 17:30 آغاز شد و در مسابقه ی جذابی که همه چیز دیدیم دنیل ریکاردو از تیم ردبول توانست برنده باشد.
خلاصه ای از اتفاقات فرمول یک باکو 2017
17:25 مسابقه تا دقایقی دیگر آغاز خواهد شد، لوئیس همیلتون مسابقه را از جایگاه نخست آغاز خواهد کرد، راننده های فراری پشت سر مرسدس ها استارت خواهند زد.
17:30 راننده ها شروع به گرم کردن لاستیک ها می کنند و می رویم برای استارت.
17:34 استارت زده می شود، لوئیس استارت خوبی می زند و جایگاه نخستش را حفظ کرد.
کیمی رایکونن و والتری بوتاس طی جدالی که داشتند به هم برخورد کردند و به نظر ماشین های هر دو آسیب جدی دیده اند.
حالا همه چیز به نفع سباستین فتل است.
کارلوس ساینز هم برای این که به هم تیمی اش نخورد در پیچ 1 اسپین کرد.
17:37 در پیچ 8 زباله هایی روی زمین است که به ماشین رایکونن خورد، روز رایکونن نیست.
هم وطنش یعنی بوتاس هم حالا بال جلویش را عوض می کند و این در حالی است که از پیشتازها بسیار عقب افتاده است.
17:39 فرناندو آلونسو از پاسکال ورلاین سبقت می گیرد، رقابتی بین قعرنشین های فرمول یک.
17:41 تصاویر نشان می دهند که بوتاس با از دست دادن کنترل ماشینش به رایکونن زد.
17:48 مسابقه ی پرحادثه ای را تا به این جا داشته ایم. جولوین پالمر متوقف می شود و ماشینش مشکل پیدا کرده است. او از مسابقه کنار می رود.
همیلتون هنوز اول است، فتل و سرجیو پرز در جایگاه های بعدی هستند. مکس ورشتپن، رایکونن و فیلیپه ماسا آن ها را دنبال می کنند.
17:50 دوباره جنگ قعرنشین ها، آلونسو از اریکسن سبقت می گیرد، هر چند همین سبقت ها هم برای مک لارن امیدوارکننده است.
17:51 رومن گروژان:
اگر ماشین به خاطر ترمز وضعیتش خطرناک شد مرا متوقف کنید.
17:53 لحظاتی پیش دنیل ریکاردو توانست در مستقیمی از دو ماشین سبقت بگیرد. حالا هم تیمی اش یعنی مکس به دنبال جایگاه پرز است و سعی می کند او را بگیرد.
دنیل کویات هم متوقف شده است و از مسابقه کنار می رود.
17:54 ورشتپن باز هم دارد بدشانسی می آورد و در حالی که می توانست به روی سکو برود موتورش مشکل پیدا کرده است. این گونه ردبول فصل بعد مکس را نخواهد داشت.
17:55 ماشین ایمنی به پیست می آید، همه چیز به نفع فتل شد، حالا فاصله اش با لوئیس کم تر خواهد شد.
هر دو به پیت استاپ می روند و با لاستیک سافت بیرون می آیند.
17:57 ورشتپن از مسابقه کنار می رود.
18:00 هنوز مارشال ها موفق نشده اند ماشین کویات را بیرون ببرند.
هر چه قدر ماشین ایمنی بیشتر بماند بیشتر به نفع فتل است، چون ماشین مرسدس در تنظیم دما مشکل دارد و لوئیس ضرر خواهد کرد.
بوتاس هم در جایگاه آخر است و این پرچم زرد خیلی به او کمک خواهد کرد.
18:07 ماشین ایمنی می رود و لوئیس در شروع فاصله ی خوبی با فتل ایجاد کرد و خیالش راحت تر است.
پرز هم از فرصت استفاده می کند و می خواهد از فتل سبقت بگیرد که موفق نمی شود، هم تیمی اش ولی از رایکونن سبقت می گیرد.
18:09 باز هم ماشین ایمنی به خاطر قطعاتی که از ماشین های رایکونن و بوتاس به روی زمین می افتند.
18:14 ماشین ایمنی هنوز بیرون نرفته است، تا به حال 19 دور از 51 دور مسابقه را کامل کرده ایم، استراتژی نقش مهمی در مسابقه خواهد داشت.
لوئیس از بودن سیفتی کار ناراحت است چون تازه از فتل جدا شده بود و فتل فرصت دوباره ای به دست آورده است.
18:15 پرچم زرد برداشته می شود و چه می شود، فتل ساندویچ شده بود و هر طور بود خودش را آزاد کرد و حالا دوم است، دو فورس ایندیا به هم برخورد کردند.
مسابقه ی جذابی را الان می بینیم.
رایکونن و سرجیو پرز از مسابقه کنار می روند. استبان اکون هم در خطر کنار رفتن قرار دارد.
18:21 هنوز ماشین ایمنی در پیست است، به نظر این مسابقه نمی خواهد تمام بشود. آیا پرچم قرمز می دهند؟
18:23 بله پرچم قرمز می دهند، قطعات زیادی روی پیست هستند. ماشین ها به پیت می روند و مسابقه بعدا پیگیری می شود.
اتفاقی که بین فتل و همیلتون افتاد و برخوردی که در پرچم زرد داشتند روابط شان را تیره تر خواهد کرد.
لنس استرول هم حالا چهارم است و به نظر این پسر خودش را پیدا کرده است.
همیلتون، فتل، ماسا، استرول، ریکاردو، نیکو هالکنبرگ، کوین مگنوسن، آلونسو، ساینز و گروژان اول تا دهم هستند.
مسابقه رأس ساعت 18:45 آغاز خواهد شد.
سرجیو پرز و رایکونن که از مسابقه کنار رفته بودند هم به مسابقه بر می گردد، البته دو دور عقب تر از بقیه.
18:45 حالا می رویم که مسابقه را شروع می کنیم.
راننده ها پشت سر سیفتی کار بیرون می آیند.
اگر بیشتر از این طولش بدهند هوا تاریک می شود.
18:48 خوب این بار فتل موقع شتاب گیری از لوئیس عقب نمی افتد.
چه کرد دنیل ریکاردو، حالا او با سبقت گیری خوبش سوم است.
آلونسو هم حالا هشتم است.
18:51 ماسا به نظر ماشینش مشکل پیدا کرده است، آلونسو هم از او سبقت گرفته و ماسا هشتم است، مگر می شود موتور هوندا از مرسدس سبقت بگیرد.
هالکنبرگ هم به دیوار برخورد می کند، چه مسابقه ای شده است، هیجان تمام نمی شود، برعکس مسابقه ی بد سال قبل.
هالکنبرگ از مسابقه کنار رفته است.
19:00 همیلتون با یک قسمت از ماشینش مشکل پیدا کرده است و ممکن است به پیت برود, امروز روز رویایی سباستین خواهد بود؟
خوب همیلتون باید به پیت لین برود، فتل امروز خوش شانس ترین آدم روی زمین است.
دور 31 ام…
19:04 حالا 10 ثانیه پنالتی برای فتل به خاطر برخوردش با همیلتون، فتل باید 10 ثانیه توقف کند، دیگر خوش شانس ترین آدم روی زمین نیست.
چیه اصلا این مسابقه…
19:06 یا خدا، آلونسو حالا پنجم هست، چی شده است اصلا؟
فراری می گوید اگر فتل همه چیزش را بگذارد می تواند جلوی لوئیس در بیاید.
19:07 فتل 10 ثانیه توقفش را می کند و جلوی لوئیس در می آید، ریکاردو و استرول اول و دوم هستند، کی فکرش را می کرد؟
19:09 حالا 16 دور به پایان باقی است و همیلتون در جایگاه هفتم به دنبال فتل است، ریکاردو، استرول و مگنوسن اول تا سوم.
19:10 جدال سه قهرمان جهان برای جایگاه ششمی، فتل، آلونسو و همیلتون.
فتل توانست برنده ی این جدال باشد.
19:12 همیلتون سریع تر است و به فتل حمله می کند ولی هنوز موفق به پیروزی نشده است.
19:16 فتل و همیلتون از مگنوسن سبقت گرفته اند و حالا همیلتون drs دارد.
فتل چهارم، همیلتون پنجم.
بوتاس از اکون سبقت گرفته است و حالا به روی سکو می رود، بوتاس به استرول می رسد؟
19:19 پرز از مسابقه کنار می رود.
19:20 فتل هم از اشتباه اکون استفاده می کند و سبقت می گیرد. فتل در حال جدا شدن از همیلتون است.
19:22 دور 43 ام، ریکاردو، استرول و بوتاس.
همیلتون هم در این لحظه از اکون سبقت می گیرد و پنجم می شود.
19:27 شش دور به پایان و بوتاس به دنبال استرول.
آلونسو هم بدجوری شاکی است و اگر موتور خوبی داشت شاید او برنده می شد.
19:31 چهار دور به پایان و شبکه ی ورزشی که این بار اشتباه پارسالش را تکرار نکرد.
ریکاردو و استرول هنوز اول و دوم هستند. باید ریکاردو را برنده بدانیم و جدال بر سر جایگاه های دوم و سوم است.
رایکونن هم از مسابقه کنار می رود.
19:34 دو دور به پایان و فتل و همیلتونی که به نظر نمی رسد جایگاه هایشان تغییری بکند.
بوتاس هنوز به دنبال استرول.
19:37 و تمام، دنیل ریکاردو پیروز دراماتیک ترین مسابقه ی فصل 2017 فرمول یک.
بوتاس هم در لحظه ی آخر از استرول سبقت می گیرد و دوم می شود. چه مسابقه ای بود.
فتل و همیلتون هم چهارم و پنجم می شوند.
جدول نهایی مسابقه باکو آذربایجان 2017:
| Pos | راننده | تیم | زمان |
|---|---|---|---|
| 1 | دنیل ریکاردو | ردبول | 2:03:55.570 |
| 2 | والتری بوتاس | مرسدس | +3.904 |
| 3 | لنس استرول | ویلیامز | +4.009 |
| 4 | سباستین فتل | فراری | +5.976 |
| 5 | لوئیس همیلتون | مرسدس | +6.188 |
| 6 | استبان اکون | فورس ایندیا | +30.298 |
| 7 | کوین مگنوسن | هاس | +41.753 |
| 8 | کارلوس ساینز | تورو روسو | +49.400 |
| 9 | فرناندو آلونسو | مک لارن | +59.551 |
| 10 | پاسکال ورلاین | سائوبر | +1:29.093 |
| 11 | مارکوس اریکسن | سائوبر | +1:31.794 |
| 12 | استافل وندورن | مک لارن | +1:32.160 |
| 13 | رومن گروژان | هاس | +1 lap |
| 14 | سرجیو پرز | فورس ایندیا | - |
| 15 | کیمی رایکونن | فراری | - |
| 16 | فیلیپه ماسا | ویلیامز | - |
| 17 | نیکو هالکنبرگ | رنو | - |
| 18 | مکس ورشتپن | ردبول | - |
| 19 | دنیل کویات | تورو روسو | - |
| 20 | جولیون پالمر | رنو | - |













آقای صباغ فهمیدیم انگلیسی هستس لازم نیست جاررررررررررررر بزنی
انصافم خوب چیزیه که نداری از چشم افتادی
فتل فوق العاده بود فقط فیا فاسد میتونست اونو از سکو محروم کنه بلافاصله بعد مشکل هد رست همیلتون براش جریمه بریدن لعنتی ها
نکته جالی همیلتون علنا تو رادیو به تیمش میگه به بوتاس بگین جلو فتل و بگیره دیگه از این تابلو تر
ولی از نظر ترول ها این دستور تیمی نیست و پیت استاپ موناکو هست?
خودتو ناراحت نکن
همه لویس رو دوست دارن.
همیلتون شده مثل سعید معروف تو تیم ملی ما,تعیین تکلیف میکنه
چه بامزه
هه هه
فیا تبانی کرد؟
واقعا ندیدی فتل بار دوم از عمد کوبید به همیلتون یا نمی خوای ببینی؟
انقدر ترول داریم تو سایت که نمیدونم جواب کدوم رو بدم.
واقعا حیف آلونسو.چقدر ناراحت بود وقتی گفت ما می تونستیم این مسابقه رو ببریم :((
درسته جریمه حقش بود.
ولی معمولا وقتی در ادامه مسابقه راننده ای پیت استاپ(برای تعویض لاستیک و..) نداشته باشه جریمه رو میگذارن برای پایان مسابقه!
سوال اینجاست که چرا امروز این اتفاق نیافتاد. و جالب تر اینکه جریمه فتل دقیقا بعد از قطعی شدن پیت استاپ همیلتون اعلام شد.
این هم در نظر بگیرید که با توجه به اختلاف 6ثانیه ای فتل و ریکیاردو اگه جریمه فتل توقف در پیت لین نبود و از زمان مسابقه ش کم میشد اون 10ثانیه، قطعا فتل اول بود با اختلاف.
چون که عبور از پیت لین به تنهایی وبدون توقف قطعا خیلی بیشتر از 6ثانیه وقت میگیره. و اگر به پیت لین هم نمیرفت کلا تا اخر مسابقه به جز راننده های لپ شده کلا سبقت نداشت و شاید سریع تر هم میبود.
به وتل جریمه stop and go penalty دادن برای همین مجبور شد بیاد پیت.
لازم نیست سطح پایین اطلاعاتت رو با آقای صباغ مقایسه کنی…اقای صباغ انصاف نداره؟اگه عرضه داری بیا حرفاشو نقد کن.بگو کدوم حرفش غلط بود؟تو عمرم انسانی با این سطح از تفکر و تعصب ندیده بودم که وقتی فتل علنا میکوبونه به لوئیس،بگه چرا جریمه شد.!!!!!!!هواداران فتل رو بیشتر بشناسیم?
درست حرف بزن اینبار ازت میگذرم یه بار دیگه توهین کنی مجبورم جوابتو بدم
باز هم چون نتونستی جواب منطقی بدی داغ کردی نه؟کلا اصل اینه که کسی که حرفی برای گفتن نداره سعی میکنه با متشنج کردن فضا،بحث رو منحرف کنه.شما اگه دنبال دعوا میگردی اشتباه اومدی.دعوا سرکوچه ست.بحث منطقی همیشه تو فضای آرام جلو میره و البته میدونیم چه کسانی نمیخوان بحث منطقی کنن.قسمت دوم هواداران فتل رو بیشتر بشناسیم?
سیاوش جان دیگه همه چی معلومه اتفاق مسابقه ای اگه واسه همیلتون پیش بیاد بقیه رو هم بی نصیب نمیذارن.آلونسو رو بچسبید که بالاخره امتیاز آورد.
ایول آقایLove & Lewis
برو بابا
فتل با اون کارش باید 20 ثانیه پنالتی میگرفت متاسفم برای تو (به معنای واقعی نمی فهمی چی میگی)
بازم لوییس بدشانسی آورد
يعني قبول نداري فتل امروز خيلي خوش شانس بود؟
دم اقای صباغ گرم با انرژی 4 مسابقه موتور اپورت کارشناسی و گزارش کرد و کلی هم تیکه انداخت من کلذت بردم مخصوصا این تیکه اخر به گزارشگر فوتبال ای بهم چسبید
صباغ:همه طرفداران فرمول 1 میدونن لباس تیم کامرون سبز هست??????
آقای صباغ خیلی اطلاعات دارن و باسوادن اشتباهات هم داره که خب طبیعیه ولی نباید اینقدر طرفدار بودنش از یه راننده رو نشون بده تو گزارشش.البته سعی میکنه منصفانه قضاوت کنه ولی وقتی دید همیلتون قادر به سبقت گیری نیست با ماشین به این خوبی شروع کرد به بهونه گیری.امیدوارم تو گزارشات بعدی ایشون منصفانه تر باشن.جریمه فتلم بدترین نوع جریمه بود.
داداش یعنی چی؟؟ با ماشین به این خوبی شروع کرد به بهونه گیری.؟؟؟؟؟؟؟؟!!!
آقا :)))))))
چه خبر بود این مسابقه.زبانم فعلا قاصر هست از بیان اتفاقات ریس
فقط میتونم اینو بگم که خوش شانس ترین راننده فرمول یک نه فتل هست نه همیلتون و نه روزبرگ.خوش شانس ترین راننده در تمام ادوار فقط و فقط دنیل ریکیاردو هست.هیچ کار خاصی نمی کنه،نه تنها پودیوم می گیره بلکه ریس هم می بره.
فتل تونم دیدیم از این جا ب بعد جنگ شروع میشه.مرسی بوتاس ک بازم مرسدسو حقظ کرد
هردو جریمه شدن.اسطوره اخلاق،حضرت فتل به خاطر کوبیدن ناجوانمردانه به لوئیس…و دیو بداخلاق قصه ها یعنی لوئیس به خاطر گناه ناکرده و اتفاقی نادر در تاریخ فرمول یک
خخخخخخخخخخخخخ
به قول عادل فردوسی پور چیه این فرمول یک اصلا؟تموم تن و بدن آدم میلرزه
چه مسابقه ای بود
خیلی وقت بود یه فرمول یک جذاب ندیده بودیم
مرسی لوییس امروز عالییییییییییی بودی پسر
دیگه چی میخواست این سباستین فتل
پیچ یک دو تا راننده جلوییش که کنار رفتن
15 بار سیفتی کار
مشکل دیفیوزر ماشین لوییس
پرچم قرمز
مشکل محافظ سر و گردن لوییس
انواع بلاهارو بوتاس سر رایکونن و فراری دراورد اون از اسپانیا که مانع فتل شد و به رایکونن زد اینم از اذربایجان که بازم مثل …. رفت تو شکم رایکونن. داره خودشو…میکنه که بمونه تو مرسدس
دقیقا.رایکونن امروز خیلی بدشانس بود
رفیق قبول داری امروز فتل فقط شانس بود
آخه مشکل محافظ سر و گردن!!!!!!!
اینم از تحلیلگر حرفه ای مون.
شما یه تیم بساز برن تو شیکم مرسدس ک بلکه فراری بیاد بالا. 🙂
بنیان خراب کاری ای مسابقه رو بوتاس (سگ نگهبان همیلتون مرسدس) شروع کرد باز امد جلویه فراری هارو بگیره زد رایکونن زد بعد خودش … شد ولی اخر بخاطر اون قطعه ماشین رایکونن پنچر شد.
به هر حال مسابقه هیجانی بود زیاد
فورزا فراری
فورزا فتل
درسته که اول مسابقه نتونست کنترل کنه و در برخورد با رایکونن مقصر بود اما در ادامه عالی رانندگی کرد و نشون داد پتانسیل بالایی داره سبقت آخرشم محشر بود
اون اسپانیا که مانع فتل شد!!!!!!ای کیو بوتاس لپی نبود که بهش راه بده میخواست ردشو حفظ کن اخه یه ذره بسنجید که دارید چی میگید
مانعش شد!!
خوب این نباید راه میداد که اون باید سبقت میگرفت
هیجان ناب فرمول یک یعنی این ???
دوستان کسی منطقی جواب منو بده آیا در تاریخ صد و اندی ساله فرمول یک،راننده ای محافظ سرش باد کرده و بره 20 ثانیه به پیت؟
من خودم طرفدار فراری ام ولی وتل حرکت احمقانه ای انجام داد و مثل یه بچه دبستانی کوبوند به همیلتون!
خیلی مسابقه ی عجیبی بود,همه چی برعکس شد,الونسو اومد بالا,خوش شانس ترین آدمای دنیا هم امروز بوتاس و ریکی آردو بودن,خودشونم الان در عجبن که چطور سکو گرفتن ما که اصلا هیچ ما نگاه …
آره قبول دارم سب حماقت کرد یه لحظه یاد صحنه آشنای دعوای تاکسی خطی های میدون شوش افتادم! خیلی تحت فشاره انگار
اما حال کردید داورا به سب پنالتی دادند کی به لوئیس پنالتی داد؟ ؟؟؟؟
ببین کارا خدا را
فکر کرده اتوبان همته!!!
صدرصد کارش حماقت محض بود پنالتی شم بابت همین حرکت احمقانه
توی تصاویر داخل ماشین وتل درست ندیدم ولی فکر میکنم وتل چون وقتی اومد کنار همیلتون عصبانی شد و یه دفعه هر دو دستش رو برد بالا فرمون از دستش ول شد و رفت تو ماشین همیلتون! چون از وتل در این سطح و با این سابقه خیلی بعیده عمدی این کار رو کرده باشه!
چی میگی کاملا یه دستش رو فرمون بود کاملا پیچید به سمت لوییس
کی اول مسابقه فکر میکرد بعد اون اتفاقی که واسه بوتاس افتاد دوم بشه مسابقه ای پر از حرفو حدیث.بعد سیفتی کار آخر مسابقه واقعا جذاب شد این سیفتی کار اتفاقا برخلاف گفته صباغ بیشتر به ضرر فراری رایکونن و فتل بود و به نفع ویلیامز.امروز صباغ خیلی چرت میگفت کاملا به نفع همیلتون حرف میزد.و همیلتون علیرغم بدشانسی و اینکه حقش بود اول بشه ولی به هیچ عنوان نتونست با این ماشین سریع که تو سکتور 3 کلی سریعتر بود از فتل سبقت بگیره اختلاف سرعت ماکزیمم فتل با همیلتون 25 کیلومتر با DRSو 15 کیلومتر بدون اون بود.چقدر موتور فراری ضعیف تره که هرموقع مسابقه از سر گرفته میشد همیلتون فاصله باز میکرد و ماشینای پشتی که ویلیامز و فورس ایندیا با موتور مرسدس بودن به راحتی اقدام به سبقت گیری میکردن.فتل خیلی خوب کنترل کرد وگرنه ازش جلو میزدن.رایکونن بیچاره اول بوتاس بهش زد بعدم که ماشینش به خاطر قطعات پنچر شد.چه تنشی بوجود بیاد از این به بعد بین اکون و پرز،اون از کانادا این از باکو.در اینکه به خاطر تایر به تایر شده فتل باید بهش پنالتی میدادن شکی نیست ولی چرا وقتی مشخص شد که همیلتون دچار مشکل ایمنی شد و چرا 10 ثانیه و چرا اجباری در صورتیکه نیاز نبود بیاد پیت لین.این نوع پنالتیارو معمولا آخر میدن و چرا به همیلتون پنالتی ندادن با اینکه صباغ گفت همیلتون brake testکرد و مشکل از او هم بود.در کل مشخصه چرا.
نه آقای صباغ گفت همیلتون brake test انجام نداد.همیلتون مقصر نبود چون شتابگیری نکرد و بعد ترمز بگیره.جریمه وتلم به خاطر چرخ به چرخ شدنش با همیلتون بود.
دوست عزيز اولا هميلتون بريك تست نكرد اين و ميتوني برگردي تو گرافيكي كه اتفاقا بابت همين موضوع بود ببيني كه پاش روي هيچ پدالي نبود
دوما اگه استاد فتل از پشت به هميلتون نميزد دفيوزرش سالم بود توي پيچا كم نمياورد و توي مستقيمي هم به همين ترتيب
سوما واقعا فك ميكني سيفتي كار به نفع فتل نبود؟
واقعا دمت گرم که حرف حق رو زدی. تمام
خب فهمیدم صباغ مرسدس فن هست چون ماشین همیلتون بعد تز اخرین سیفتی کار مشکل نداشت ولی صباغ هی میخاست مشکل دارجلوه بده
خودش قبلا گفته که طرفدار همیلتونه معمولا با انصاف هست امروز گفت اول تقصیر همیلتون بود و بعد فتل که زد از عمد.ولی آخرای مسابقه کلا سعی داشت طرف همیلتونو بگیره چون عاجز بود از سبقت از فتل.اگه ماشینش خراب بود fastest lapنمیزد که دوباره فتل ازش گرفت
دوست عزیز ، اگه دیروز تعیین خطو از شبکه ورزش میدیدی تین حرفو نمیزدی!
صباغ دیروز رسما گفت که طرفدار فراریه اونم از روزی که شوماخر رفت فراری، الانم طرفدار فتله .
گفت طرفدار فراریه.نگفت که طرفدار وتل
ایول پیشبینی:
«فردا سیفتی کار و رد فلاگ خیلی محتمله ،خصوصا با وضعیت لاستیکها«تصادف تو فرمول2 را که دیدید! ،معلوم نیست کنار قلعه کوچه،ست یا پیستF1»
شاید فقط امید فراری ها همین مساله باشه…….»
لانس استرول هم که شاهکار کرد برای ویلیامز
اول از همه واقعا مسابقه پرهیجانی بود.بهترین راننده به نظرم بوتاس بود.ابر و باد و مه خورشید و فلک همه دست به دست هم دادن تا همیلتون برنده نباشه و واقعا برای فتل برای اون حرکت زشت و غیر ورزشی و مبتدیانه متاسفم.همین چهارمی هم حقش واقعا نبود.گزارش صباغ هم حرف نداشت کاش ده دور دیگه این مسابقه ادامه داشت تا خیلی چیزا روشن میشد
چه مسابقهای بود
از انتحاری مجدد بوتاس تو شکم فراریا تا درگیری فتل و همیلتون…
الان چشام چارتار شده چون استرول سکو گرفته آلونسو هم امتیاز جلل الخالق…
ولی تیکه جناب صباغ عزیز بنظرم بهترین اتفاق مسابقه بود دلم حسابی خنک شد??
تیکه ش به مسابقه فوتبال و میگم به کسی بر نخوره…
همه میدونن لباس کامرون سبزه؟؟؟؟؟؟؟؟؟?????
مگه میشه این همه هیجان تو ی ساعت؟؟؟؟ مگه داریم؟؟؟ ای خدا کی فکرشو میکرد؟؟؟؟ لنس استرول چ کرد!!!! ?????
ریس خیلب هیجانی بود
ولی بنظرم حرکت موقع سیفتی کار تقصیر همیلتون بود ولی فتل هم ب همون اندازه مقصر بود و نباید میکوبید بهش ولی حقش بود و خوشم اومد از حرکت فتل بش نشون داد مثل روزبرگ نیست ک هرچی بش بکنن هیچی نگه
ممنون از جنابعالی به خاطر نظر غیرمتعصبانه و کاملا منطقی که فرمودید همیلتون اشتباه کرده.احسنت بر این همه منطق???
صباغ هم گفت که brake test کرد همیلتون و یه دفعه ترمز گرفت.به هردوشون باید پنالتی میدادن ولی شاید به فتل بیشتر
آقا سجاد اتفاقا اقای صباغ اولش گفت ((((اگه)))) همیلتون brake test کرده باشه تقصیر اونه…نگفت که همیلتون اینکارو کرده و بعدش که تو تصویر، لحظات شتاب گیری لوئیس رو نشون داد مطمئنا مشاهده کردید که بعد از ورود به پیچ شتاب گیری نکرد.طرفدار هر کسی هستید تو رو به جون مادرتون،وقتی کامنت مینویسید 30 ثانیه روش فکر کنید بعد ثبتش کنید.هرچند………..نرود میخ آهنین در سنگ.هرچی شما بفرمایید ما تسلیم✋✋
من حرف صباغو گفتم خودم دوباره فیلمو باید ببینم تا بهتر قضاوت کنم در هر صورت من گفتم بیشتر تقصیر فتل بود و پنالتی هم حقش اما نه این مدلی.من سنگ نیستم این طرفداران همیلتون هستن که کم آوردن با وجود ماشین به این خوبی نتونست سبقت بگیره دارن بقیه رو تحقیر میکنن
مگه بوکسه که بزنن به هم؟؟؟
آقا سجاد
ماشین خوب
بله شاید درست بگین
ولی نه ماشینی که دیفیوزرش خراب شده
اونم به خاطر جوانمردی ی راننده که کوبوند بهش!!!
صباغ هم گفت: معلومه خرابی همیلتون کجا رو ماشینش تاثیرگزاره((سکتور 2))
مرسی از این تحلیل غیر متعصباته
مگه جنگه که بکوبه بهش مثلا چیو میخواست ثابت کنه که نا جوان مرد از پش کوبید بعد طلب کارم هست
من همیشه گفته م که لانس استرول یکی از بهترین راننده ها خاهد شد!
خیلی حال کردم با مسابقه امروز!
آلونزو هم چار امتیاز گرفت!
اریکسن یه امتیاز!
استرول 12امتیاز!!
اگر دوم میشد 18تا میگرفت!
✅
روز بد فرراری و اشتباه بچگانه سباسشن فتل
.
فقط دو راننده امسال امتیاز نگرفتهاند
جولین پالمر
استافل وندورن!
.
در صورتی که فصل قبل تا آخر فصل 5_6تا راننده 0 یا 1 امتیاز داشتن!
آلونسو 2 امتیاز و استرول 15 امتیاز.اریکسون 0
اگه تا قبل از این مسابقه مطمئن نبودم؛بعد از دیدن این مسابقه مطمئن شدم که لنس استرول هیچی نخواهد شد و افتخاری کسب نخواهد کرد.
یه سکوی غیر قابل پیش بینی.
جدا از داستان برخورد فتل و همیلتون که با اطمینان حرف و تحلیل بسیاری پیرامونش خواهد بود، فکر نمیکنم دیگه اعتراضی باشد اگر بگوییم دنیریک در این روزها به خوبی خود را در موقعیت خوششانسی قرار میدهد و عجیب هم خوششانس است ولی ورشتپن با تمام تلاشش نمونه تمام و کمالی عکس اوست!!
از عجیب و غریب بودن این رقابت همین بس که لانس استرول روی سکو هست و فک کن! آلونسو با آن مکلارن فاجعه، امتیاز گرفته!
چه مسابقه ای بود!!! کلا نتونستم بشینم.
اما حیف که اگه اون اشتباه بچه گانه فتل تو برخورد دوم با همیلتون(به نظر میرسید برخورد دوم عمدی و از روی عصبانیت بوده باشه و اگه اشتباه نکنم جریمه هم بخاطر همون بود) نبود بدون دردسر اول بود.
و البته صد حیف که رایکونن و ورشتاپن نموندن وگرنه هیجان خیلی بیشتر هم میشد.
فقط یک سوال
مرسدس 28 امتیاز آورد ولی ردبول 25.
چرا نماینده ردبول رفت رو سکو؟!!
آره نکته خوبی بود چرا؟
چون ریکاردو از تیم ردبول برنده مسابقه شد
چه ربطی داره به امتیاز تیمی.نفر اول از هر تیمی باشه یه نفر از اعضای اون تیمم میره روی سکو.
بهترين مسابقه اي كه تو عمرم ديدم !!!!
باز هم فتل دم دمی مزاج گند زد به مسابقه خودشو و همیلتون،و در عین حال خوش شانس من موندم اوکون چیکار میکنه به هم تیمی و هم موتوریش راه نمیده به فراری راه میده،خیلی ولی مسابقه قشنگی بود حیف که جای همیلتون پنجمی نبودش
تنها کسی که توی پرچم قرمز میخندید ریکاردو بود قبل مسابقه هم گفتم اگه مکس و ریکاردو درگیر نشن اول و دوم خواند شد البته شانس همراه ریکاردو بود
راجع به مسابقه چیزی نمی گم چون جو سنگینه همه دنباله دعوا می گردن:))
فقط بگم آقای صباغ زخم کردی مارو،به خدا یه جمله میگفتی من طرفدار همیلتون و ورشتپن هستم حجت رو تموم می کردی لازم نبود گلوی خودتو پاره کنی
خاک بر سرت سباستین
مسابقه ای که باید برنده میشد رو با یه حرکت بچگانه که راننده های 18 ساله ی موتو3 هم انجام نمیدن کاری کرد که حتی پودیوم هم نتونست بگیره هم فرصت خودشو از دست داد هم به فراری ضربه زد
بوتاس تا خرخره ی این رایکونن رو نجوئه ول نمیکنه
و طبق معمول ریکیاردوی خوش شانس ، فصلو همینجوری ادامه بده میتونه قهرمانی رو هم بگیره
همه ی اتفاقای بد واسه ردبول سر ورشتپن خالی میشه و اتفاقای خوب واسه ریکیاردو
چه موتوری داره این مرسدس تو هر مستقیمی قشنگ وقتی از 310KM رد میشدن ماشینا مرسدس یه سر و گردن از بقیه بالاتر بود
ولی خب سئوالم اینه که این 2 کیلومتر مستقیمی چه مزخرفیه دیگه؟؟ تو رو جان مادرتون این پیست رو خارج کنید از دنیای فرمول یک
اتفاقات بدی که برای وشتپن رخ میده حقشه . و اتفاقات خوبی هم برای ریکیاردو امسال رخ داده حقشه.
دلیلش هم اینه که بر خلاف وشتپن ، ریکیاردو ذات ش درسته خوش اخلاقه و توی استارت نمی کوبه به ماشین های فراری و روزبرگ . ریکیاردو اگر یکی بخواد ازش سبقت بگیره مثل مکس غیر قانونی راه ش رو نمی بنده و اگر بخواد از یکی سبقت بگیره ، مثل مکس دیر تو پیچ ترمز نمی کنه و یا نمیره تو شکم یارو .
ریکیاردو درست و اصولی رانندگی میکنه و آسیبش به کسی نمیرسه . برای خودش و تمیش رانندگی میکنه ولی جناب وشتپن به فراری ها ضربه زده و می زنه به روزبرگ اسیب میزد و کلی حرکت غیر قاونی انجام میداد و عملکردش در راستای منافع فرد خاصی بود
دقیقا می خواستم همینو بگم که همرو گفتی
برید تمامی سبقت های دنیل رو ببینید،یه نمونه کوچکش تو همین ریس بود
با اینکه یکی از تاکتیکای سبقت گیریش تغییر مسیر تو انتهای مستقیمی هست(که خیلی ریسکی هست و ممکنه نتونه ترمز بگیره و از پیست بره بیرون) ولی هیچ وقت با قفل کردن عمدی یا بستن راه سبقتش رو کامل نمی کنه،نمونه خیلی خوبش مونزا پارسال و سبقتش از بوتاس که تا جای ممکن راه داد به بوتاس
جدا آخرین باری که باعث تصادف شده باشه رو یادم نمیاد
این فصل هم مشکل انگیزه داره مثل فصل پیش با این تفاوت که فصل پیش با اومدن مکس خودشو جمع کرد ولی این فصل وقتی می بینه 4 ساله ماشینش رقابتی نیست دیگه انگیزه ای نداره
ولی همین امروز بازم نشون داد کلاسشو،سبقت گیری از 2 ماشین به طور همزمان،اونم 2 بار تو یک مسابقه—به نظره من انگیزه داشته باشه از پس مکس بر میاد
در مورد اخلاق و نحوه رانندگی کاملا باهات موافقم چون خارج از رقابت برا من خیلی ارزش داره و ریکیاردو واقعا حقشه ولی پارسال تو مکزیک بدجور رفت تو شکم فتل
ببخشید ی سوال داشتم از جناب عالی. مگه هر کی خوش اخلاق باشه و به کسی نخوره میره رو سکو؟؟ اگه این جوریاس پس فتل هم حقش ن سکوئه نه قهرمانی فصل. چون ( اگه بخوایم از دیدگاه شما به قضیه نگاه کنیم) ایشونم کم برخورد با دیگران از عمد نداشته. نمونه بارزش امروز. من به دلایلی نتوستم درست و حسابی بازی رو ببینم اما هر چقدر صحنه برخورد فتل با همیلتونو میبینم چیزی جز برخورد بر اثر عصبانیت و به قصد تلافی کردن نمیبینم.
بدترین اتفاق این مسابقه مشکل خرابی موتور ورشتپن بود که اعصابم را خورد کرد
بعد اتفاقات بعدی خیلی عالی بود که حداقل باعث شد دنیل ریکاردو برنده بشه.
لنس استرول خیلی بد شانسی آورد لحظه آخر بوتاس گرفتش
ولی در کل مسابقه ی پر هیجانی بود
ولی با حضور مکس میتونست هیجانش 10 برابر بشه
مسابقه قبل یه چنتا ترول بودن که ناذاحت شده بودن از برخورد مکس با فتل. الان نظرشون چیه؟
درسته صباغ طرفدار همیلتونه ولی انصافا الکی نگفت. راننده نیسان آبی هم از این کارا نمیکنه.
زبل این مسابقه کی بود؟بوتاس،از استارت اول همه رو ریخت بهم آخر سرم خودش رفت رو سکو مابقی نه :))))))
خدای من چقدر این همیلتون بدشانسی. انصافاً مسابقه جذابی بود ولی حیف که همیلتون به حقش نرسید یعنی قتل احمق نذاشت
فتل چیکار کرد که نذاشت؟خیلی سوختی که نتونست جلو بزنه با همچین ماشینی آره؟
فتل اگه دیفیوزرشو نترکونده بود دوباره سیفتی نمیود بازم بگم اگه ماشینش سالم بود ایا فراری میتونست جلوش بمونه تو تعیین خط همه چیو دیدیم
فک نکنم آقا سجاد شاید شما یکم……………….
برخورد به دیفیوزر لوئیس
نشون میده که فتل چقدر رو رفتار و اعصابش مسلطه و حرکت اشتباهی انجام نمیده
ولی تو کف اون 12 نفی هستم که قبل مسابقه تو نظرسنجی زده بودن “سایر رانندگان”،یکیشونو گیر بیاریم ازش بپرسیم کی ما این مسابقات رو تو ایران میتونیم ببینیم (انقدر غیر قابل پیش بینی نظر درست دادن )
خوب گفتی 😀
ما فهمیدیم که همیلتون راننده خیلی خوبیه چون تو مستقیمیا ماشینش خیلی تند میره و فتلم که تو پیچها فاصله میندازه ای بدک نیست. آقای صباغ بدجوری طرفدار مرسدسی.
به بوتاس گفتن اگه میخوای قراردادت تمدید بشه باید تو پیچ های اول بری تو شکم یه فراری.
احسنت . دقیقا
کجان طرفدارای فتل که پیراهن ها میدریدند که میگفتن از آخر چهارم شد،بیا بوتاس از آخر دوم شد شق القمر کرده آیا؟
قیاس مع الفارغ.خدایی چیو با چی قیاس کردی آفرین.
گل پسر بوتاس با دوتا سیفتی کار و یه پرچم قرمز که گفتن برین خونتون بیاین تونست بیاد، تازه به فتل هم گفتن برو تو پیت یه قلیون بکش بعد بیا
حرکت سب بچه گانه بود درست ولی همیلتون با اون نوع رانندگیس پشت سفتی کار اعصاب همه رو به هم ریخته بود.ولی جالب اینه که استاد همیلتون با ماشینی که تو مستقیمی 20 کیلومتر سریعتر بود و 2 کیلومتر طول مسیر مستقیم بود حتی با دی ار اس توان سبقت نداشت.واقعا اگر این ماشین در اختیار فتل بود به هیچکس مجال نمیداد
😐 داداش مشکلی که برای ماشین همیلتون ایجاد شده بهشدت نرخ لیفت رو بالا میبره و باعث میشه نرخ پیوستگی هوای عبوری از زیر ماشین به جدایش زود هنگام برسه و افت فشار رو بهشدت ببره بالا! توی مسیرهای کوتاه دیگه توان نداره برای همینم فتل سعی میکرد توی پیچهای تند بیشترین فاصله رو بگیره تا همیلتون تو مسیر مستقیم نتونه بهش برسه! اگر مشکلی برای ماشین مرسدس ایجاد نمیشد فتل باید دست بهدامن معجزه میشد تا بتونه پابهپای همیلتون بیاد.
خب درست این در شرایطیه که یکی از پشت نزنه پدر دیفیوزرتو در بیاره
اگه تو مستقیمی سریعتر بود تو سکتور 2 به خاطر خرابی ماشین کند تر بود
بعد جالب اینجاس اکون درو برای وتل باز گذاشت تو پیچ یک بعد همیلتونو پشت خودش نگه داشت و تازه تو مستقیمی داخلو بست (کاری که برای وتل نکرد) و همیلتون از بیرون سبقت فوق العاده ای گرفت
و ملیح…………………… کرد اکونو
از حق نگذریم اصلا کار فتل درست نبود درسته خیلی ناراحت بود ولی نباید میزد به همیلتون این کار اصلا شایسته یک قهرمان نیست
همون حرکت دست برای اعتراض کافی بود
خیلی واضحه عمدا نزد
سیاوش تو طرفدار غیر متعصبی افرین
دومی(از پهلو) رو از عمد زد. بخاطر دومی هم جریمه شد و برد رو از دست داد. اولی مقصر نبود. مقصر راننده جلو بود و در بدترین حالت برخورد مسابقه ای تلقی میشد
پس حتما همیلتون بود که عمدا زد
خواهشا توی کانال تلگرامی خلاصه مسابقه رو با کیفیت یکم بهتر مثلا (1280×720)بزارید ممنون میشیم
دوستان عزیز سلام
من فقط نظر شخصیم را میگم و قصد اهانت به نظر هیچ کسی را ندارم،چون طرفدار همیلتون و فتل هستم،سالهاست دیگه هیجان دهه هشتاد از فرمول یک رفته،رقابت آلاین پراست و ایرتون سنا فقید یا نیکی لائودا و جیمس هانت،مگه اونموقع تصادف نبود؟ درگیری نبود؟
فکر میکنید قهرمانی سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ جذاب بود! که فقط تمام فصل رقابت دو هم تیمی بصورت مطلق بود!
امروز با اینکه شاگرد افسانه فرمول وان مایکل شوماخر یعنی فتل دوست داشتنی با راننده مورد علاقم همیلتون هر دو نبردن ولی خوشحالم استرول روی سکو رفت و ریکیاردو
میگید چرا؟ چون نوید بخش جنگ بزرگی بین تیمها خواهد بود.ای کاش آلنسو هم یک ماشین خوب داشت
نبرد چند تیم و تعداد بیشتر راننده هاست که جذابیت میده نه فقط برد پشت سر هم یک راننده
من مخالف مافیا فیا هستم که میگن باید مثل دهه های قبل حتی تصادف و کشته داشته باشه ولی به نظرم بهترین مسابقه که دیدم در سه سال گذشته امروز بود
اون تیکه که لوئیس و ناندو و وتل با هم تو ی تصویر بودن واقعا خیلی حال کردم
این تیکه مسابقه عالی بود
آفرین به لنس استرول.
واقعا جای ستایش داره، چون هر طور شده دنبال آرزوهاش رفت و الان موفق شد.
کسی که هیچ کس فکرش رو نمیکرد.
واقعا از حرکت بچه گانه فتل ناراحت شدم. بر فرض که همیلتونم مقصر بود این حرکتش هیچ جای توجیحی نداره ودر آخر چهار سکوی پشت سرهم برای دنیل خوش شانس
سلام خيلي مسابقه خوبي بود
من خودم طرفداره هر كس و هر تيمي ك هستم . مشكل هميلتون يه بد شانسي .جريمه فتل هم اوكي .يه مسابقه پر هيجان بود
ولي نميدونم چرا انقدر جبهه ميگيريد دوستان . طرفدار بودن مهمه ولي نه به قيمتي ك هر چيزي رو بگه ادم .خواهش ميكنم با ادب تر باشيم .
از دور اول تا دور 23 این همه تصادف و برخورد داد . این همه قطعات مختلف ماشین ها و فیبرکربن تو پیست ریخته بود از همون دور اول با اون برخورد ها ، بعد فیا اصلا پرچم قرمز نمیده نمیده تا کی ؟ تا وقتی که ماشین اقای همیلتون پشتش در اثر برخوردی که با ماشین فتل داشت و عاملش هم کم کردن سرعت توسط همیلتون بود چند قطعه اش جدا شد. به محضی که برای ماشین هیملتون اونم تو زمانی که ماشین سیفتی کار وسط پیست بود مشکل پیش اومد پرچم قرمز دادن تا جناب همیلتون بره پیت لین و عقب ماشینش رو تعمیر کنند مهندس ها.
فتل هم اشتباه کرد نباید بعد از اون برخورد عصبانی میشد و ماشینش رو از پهلو می کوبند به همیلتون تا بهونه بده دست رفقای همیلتون یعنی چارلی و تیم بازرسی ش تا 10 ثانیه پنالتی و 28 ثانیه معطلی تو پیت لین نگیره و مفت اولی رو از دست نده
و جالبه این پنالتی رو وقتی به فتل دادن که برای همیلتون مشکل پیش اومد و محافظ سر ش خراب شد
جناب بوتاس هم که دیگه شورش رو دراورده به خدا شاید فکر می کرد تو استارت فتل از رایکونن سبقت گرفته و فکر کرد فتله ماشین رو کوبوند بهش اگر یقین کامل داشت رایکونن ه این اشتباه رو نیم کرد
و امسال دومین بار که جناب بوتاس این گند رو زد و رایکونن رو از دور خارج کرد و به امتیازات تیمی فراری ضربه زد. دفعه اول اسپانیا دفعه دوم هم اذربایجان
و اصلا هم پنالتی بهش تعلق نمیگیره. امسال توی خط استارت بوتاس و پارسال و امسال وشتپن توی خط استارت هر بلایی دلشون خواسته سر فراری ها و روزبرگ اوردن و همش در کمال تعجب برخورد مسابقه ای شناخته شده!!!
بوتاس امروز لیاقت 1 امتیاز رو هم نداشت و باید دیسکوالیفای میشد. امروز از ریکیاردو هم خیلی خیلی خوش شانس تر بود. هر چیزی حدی داره دیگه گندش رو دراوردن دیگه . این همه خرابکاری از بوتاس و وشتپن نه جریمه ای نه پنالتی نه توبیخی هیچی.
در مورد طرفداری جناب صباغ از همیلتون دوستان این دفعه اول نبود دفعه n ام بود و دفعه اخر هم نخواد بود. جناب صباغ متولد انگلیس هستند و جلو دوربین تلویزیون هم علنا گفتن که هوادار همیلتون رایکونن و وشتپن هستند
اره واقعا چرا بهش پنالتی نمیدن . میزنه کیمو خارج میکنه . امتیازتیمی روهم گندمیزنه هیچ خبری هم نمیشه
خیلی کامل گفتی خوبه 4 تا ادم اگاه مثل شما هستن
جالبه گه رعایت رایکونن که هم وطنش هم هست رو نمیکنه تا حالا دیدید رایکونن فتل ریکیاردو اینطوری برن تو شکم کسی؟جریمه نمیشه که تکرار میکنه رانندگی پرخطرو
تاحالا دیدین فتل ((رایکونن))و…اینطوری برن تو شکم کسی؟
داداش سوچی دور اخر رایکونن با فراری صاف نرفت تو شکم بوتاس که راننده ویلیامز بود.
وقتی فقط از روی تعصب و عصبانیت کامنت میزارین همینه.
اینکه فتل از قصد نزده هم میشه جوک سال! نمیخای کاری کنی نیاز نیست بیای کنار همیلتون! فاصلهتو کم کن! خطا کنه داورها میبینن!
از جوک سالم گذشته میشه جوک قرن
فتل دو بار با همیلتون برخورد داشت. یه بار از پشت بعد از پهلو. از پشت بیشترش تقصیر همیلتون بود و از پهلو که کامل تقصیر فتل بود از عمد کوبید بهش و اشتباه کرد تاوانش دید اولی رو از دست داد. و جریمه ای که فتل گرفت برای حرکت دومش بود که از پهلو با عصبانیت کوبید به همیلتون.
خرابی ماشین همیلتون در اثر اشتباه خودش بود که بخاطر برخورد از پشت خراب شد و در اثر حرکت اشتباه فتل و کوبیدن از پهلو بهش اسیبی به ماشین همیلتون وارد نشد
اصلن همیلتون مقصر نبود چون باید وتل به همیلتون دقت میکرد که شتابگیری میکنه یا نه! براساس حدسهای گذشته وتل شتاب گرفت درحالی که هامیلتون توی پیچ سرعتشو تا بعد از پیچ کاهش داد. بههیچوجه هامیلتون نمیخواست وتل بزنه بهش!
۱- مسابقه ی بی نظیر و جذابی بود
۲-گزارش آقای صباغ عالی بود اینکه گفت کجاهستن کسایی که میگن دوره ی اسطوره ها تموم شده باید حرفشونو قورت بدن (قابل توجه بیژن خراسانی) تیکه دومش اینکه گفت اتفاقا مسابقه اینجوری خیلی هم هیجانش بیشتر میشه وجذابتره وتیکه سومش اینکه همه ی طرفداری فوتبال میدونن رنگ پیراهن کامرون سبز هستش بدبخت گزارشگر فوتبال رفت توخودش????
۳-مکس ورشتپن عالی بود من اگه جای اون بودم توی رادیو میگفتم فصل بعد حاضرم توی مک لارن باشم ولی توی ردبول نباشم قیافه ی هلموت مارکو هم نشون میداد که امیدی به موندن مکس نداره امیدوارم فراری بفکرباشه چون بهترین جایگزین واسه رایکونن هست
۴- فتل عالی بود وقتی یه راننده جلوش کسی نیس(همیلتون) وازهوای تمیز استفاده میکنه مشخصه کارش راحت تره ولی وقتی همیلتون عقب افتاد دیدیم که توی شرایط سخت وهوای کثیف ماشین های جلویی فتل بهتر عمل میکنه
۵-ریکیاردو خیلی چراغ خاموش و بدون حاشیه عمل میکنه دمش گرم
تیکه دیگش اینکه استوارتها بصورت بسیجی وار برای جمع کردن قطعات داخل پیست وارد پیست میشند.
واقعا مسابقه جذابی بود. بوتاسم با رانندگیه خوبش و شانس اومد رو سکو . رایکوننم که باید فکری بکنه که توپیچه اول بوتاس نره توشکمش. دنیلم که الان خوششانسترین ادمه رویه زمینه برعکسه مکس که بدشانسترینه . فتل اگه عصبی نمیشد الان ختمی اول میشد . البته اگه واسه لوییس اون اتفاق نمیافتاد معلوم نبود کدوم ازاین دوتا اول میشدن. لنسم که فعلا مخش هنگ کرده . به اون دوستانی که بعد ازتعیین خط میگفتن که فراری تمومه . یک دو ماله مرسدساس توصیه میکنم هیجانی نظرندن . درضمن لوییس بالایه ده پانزده دور پشته فتل بود نتونست سبقت بگیره . پس یه جوری حرف نزنید که ادم فک کنه فراری یه لگنو داده فتل . که نمونه بارزش تلاشه لوییس بود که هرچی کرد نتونست از فتل سبقت بگیره . ببخشید طولانی شد . اگرم ناخواسته حرفام کسیو ناراحت کرده . معذرت میخوام .
اگر این اتفاقات نمی افتاد برد برای همیلتون بود به وضوح
تا قبل از برخورد همیلتون 2 بار پشت سیفتی کار و تو استارت به راحتی فاصله باز کرد با فتل
بعد از برخورد که دیفیوزرش به فنا رفت و با مشکل داون فورس مواجه بود،توی پیچ ها از فتل عقب می افتاد و باز تو مستقیمی بهش میرسید…توی کفی بدون drs نزدیک 15km/h سرعتش بیشتر بود!
کاملا سرتر بودن مرسدس مشخصه
اول از همه ممنون از فرمول1 ایران بابات پخش مستقیم
متاسفم برای آقای صباغ که نمیدونهمجری نباید تو گزارشش طرفداری کنه.
در آخر هم یقینا حق با فتل بود. جلوش ترمز کرد وگرنه بیخودی عصبانی نمیشد تو مسابقه به این مهمی. اینکه حق با همیلتون بود یا فتل رو راحت میشه از تعداد لایکا دیسلایکای کامنتا متوجه شد.
پرچم همه ی طرفدارای فراری بالا
خدایی بوتاس دیگه گندشو در اورده.مرسدس راننده نیورده فقط یه تخریبچی اورده که هنرش گند زدن به خودروهای رقیبه.ظاهرا به رنگ سرخ هم حساست داره که با کله میره تو شکم هر جسم سرخرنگی که مقابلش باشه
مسابقه فوق العاده هيجان انگيز و باحالي بود، توي اين فصل به نظرم اين بهترين مسابقه بود.
من نظر شخصيمو ميگم اصلا قصد توهين به كسي يا فن كسي هم ندارم.
به نظر من لنس استرول از همه خوش شانس تر بود نه ريكاردو و بوتاس، البته همين كه تونست اين جايگاه رو حفظ كنه ايول داره، بوتاس از ريكاردو خوش شانس تر بود اول كه خرابكاري كرد بعد تونست دوم بشه، درسته ريكاردو هم خيلي شانس اورد ولي اول دهم بود بعد پيت استاپ شد پانزدهم بعد با دو سري سبقت خوب تونست چهارم بشه بعد اتفاقي كه فتل باعث شد بيوفته و بد شانسي هميلتون اون اول شد، همين اتفاقم واسه بوتاس افتاد اونم رده پايين بود چندتا سبقت خوب گرفت و اتفاقاتي كه واسه لويس و سباستين افتاد باعث شد كه دوم بشه، پس همشون شانس اوردن نه فقط يك نفر، ولي ريكاردو و بوتاس تونستن با سبقتاي خوب به رده هاي بالا تر از ١٥ و ١٨ برسن و از بقيه خوب سبقت بگيرن خودش خيلي ايول داشت.
تنها كسي كه لياقت اين جايگاهو نداشت فتل بود، بخاطر كار احمقانه و بچگانه و نفهميش كار هميلتون رو هم خراب كرد و باعث شد اين اتفاقا بيفته، جريمه كه شد حقش بود! وضعيت هميلتون هم واقعا ناراحت كننده بود.
در كل براي ٣نفر كه مقام اوردن خوشحالم ، جذابيت فرمول ١ يعني همين، پر هيجان و غير قابل پيشبيني باشه.
داداش خودت گفتی قصد توهین به کسی نداری ؟ حالااینی که گفتی چیه؟ {تنها كسي كه لياقت اين جايگاهو نداشت فتل بود، بخاطر كار احمقانه و بچگانه و نفهميش كار هميلتون رو هم خراب كرد }
پروفسور 5 ام شدن همیلتون هیچ ربطی به فتل و اون برخورد نداشت . تنها دلیلی که همیلتون از اول اومد پنجم خرابی محافظ سر ش بود. مشکلی برای عقب ماشین همیلتون پیش اومد توی پرچم قرمز اهدایی چارلی مهندسا برطرف ش کردن و بعد پرچم قرمز اگر مشکل داشت نمی تونست fastest lap بزنه و اخر مسابقه پا به پای فتل تموم کنه. خود فتل با اون کوبیدن ماشین از پهلو به همیلتون (برخورد دوم) متضرر شد و تاوان داد و مسابقه ای که می تونست اول و در بدترین حالت 2 ام تموم کنه چهارم شد
خداییش دارن در حق ایران اجحاف میکنن ما همینجا کلی داور سطح یک فیا داریم و از تو خونشون فهمیدن که همیلتون ترمز کرده که فتل بکوبه به پشتش.دوستان خواهشا
واقعا فاز فتلو درک نمیکنم. اخه دوبار زدی به ماشین حریف بعد عصبی هم میشی؟ مسابقه همیلتونو نابود کرد
بچه ها رفتم آمار میانگین سرعت ماشین هارو دیدم و شاید تعجب کنید که میانگین سرعت فتل تو مسابقه از تمام رانندگان بالاتر بود، سریع ترین لپ رو هم زد.
ماشین مرسدس توی سکتورهای 1 و 2 در اکثر اوقات مسابقه از فراری کندتر بود ولی تو سکتور 3 و مستقیمی طولانی یا سرعت بالا جبران میکرد.
همه ی اینارو گفتم که در آخر بگم اون دسته از طرفدارای فتل و فراری مثل خودم که یه مقدار بخاطر تایم های دیروز نا امید شده بودن ، هنوز امیدوار باشیم به رانندگی فتل و مسابقات آیتده چون دیگه تو هیچ پیستی همچین مستقیمی ای وجود نداره
هر چند کار سختیه و در باقی پیست ها هم ماشین مرسدس پتانسیل بالایی داره،اما بنظرم شانس خوبی برای یه رقابت نزدیک وجود داره.
مسابقه یعنی این.خدا وکیلی حال کردم.مسابقه باید اینطوری باشه.دم همشون گرم.
یه چند تا مورد رو بگم بد نیست:
۱.دوستان عزیز خواهشن حرف بی ربط نزنن که صباغ طرفداری میکنه تو گزارشش.
۲.همیلتون شیطنت کرد (خطایی انجام نداد)فتل رو تحریک کرد٬فتل هم از تجربش استفاده نکرد و عمدأ زد به همیلتون.تو بازی فوتبال از این کارا زیاد میبینیم.
۳.صباغ یه تیکه انداخت به خراسانی و مجری برنامه که فک کنم کسی متوجهش نشد( مجری سریع گرفت از کجا داره میگه)یکی دو هفته قبلش تو مسابقات موتو جی پی با خراسانی و دو تا موتور سوار دیگه (حین گزارش مسابقه)ولنتینو روسی رو مسخره میکردن که چرا خداحافظی نمیکنه.دلیل سگرمه های در هم مجری هم این بود.(حال کردم)
۴.دوستان کاسه داغ تر از آش نشن هم مرسدس هم فراری مدیر تیم و کلی عوامل دیگه دارن و میتونن حقشون رو از مسئولیین مسابقه بگیرن.من طرفدار رایکونن هستم ولی دلیل نمیشه به بوتاس دری وری بگم که چرا بعد از تصادف با دیوار خوردی به رایکونن.مسابقه موناکو خوب بود که همه مثل قطار پشت سر هم مسابقه رو تموم کردن.
یکی از باحالترین مسابقاتی بود که دیدم.
اگر دیفیوزر ماشین همیلتون نمیشکست میتونست از فتل سبقت بگیره..لعنت به این قانون مسخره که به خاطر محافظ گردن لعنتی اولی رو از چنگ همیلتون دراوردن..خوش شانس ترین راننده تاریخ هم ۱۰۰% ریکیاردو هستش..اولی از این مسخره تر نمیشد..
خداييش قبل كامنت گذاشتن يكم فكر كنيد، چجوري ميتونيد ثابت كنيد كه هميلتون ترمز زده،؟ وتل بخاطر اون رانندگي بچگانش بهتره بره پشت ماشين كارت بشينه، خجالت اور بود، حالا اگه يكي بطور تصادفي ميزد به وتل كل فك و فاميل تيم مقابل و چارلي و داورها و هركي كه ميشناخت از پشت راديو مي آورد جلو چشماشون تا اخر مسابقه.
خيلي زشت و احمقانه رانندگي ميكرد،
سلام دوستان
سالها بود من شخصا بخاطر زبان ضعیفم از انالیز مسابقات انطوری که دلم میخواست اطلاعات نمیگرفتم و خوب حیف که به دوران شوماخر این امکانات نبود مثل امروز،اما جا داره از گروه فرمول یک ایران قدرانی کنم جای بسیار خالی را پر کردن،و اما در مورد آقای صباغ،مگه تمام گزارشگرهای فوتبال ما علنا زمان بازی از یک تیم طرفداری نمیکنن،ببینید این ناخوداگاه همه ماست بالاخره روی فن خودمون بیشتر حرف بزنیم ولی نیمه پر لیوان را هم ببینیم، خداییش اطلاعات فنی که صباغ میده تو مسابقه ایا گزارشگر بهتری دارید جاش بزارید،چند سال بود شبکه ورزش ببخشید طرفدارهای رشته های اتومبیلرانی را صفر میدیدن،همین امسال چندتا مسابقه نشون دادن؟؟،متاسفانه دوستان فرمول یک هم حداقل امکاناتی دارن که دارن ازش حداکثر را برای ما میزارن.
دوستان ما همه یک خانواده هستیم،عاشقان یک رشته،بجای تخریب از هم حمایت کنیم
سلام به شما
من هم با اطلاعاتش خدای حال میکنم به نظرم بعد فردوسی پور بهترین گزارشگر صداسیماست
همین چند هفته که نبود مشخص شد جای خالیش چقد سنگینی میکنه
اما متاسفانه دیروز دیگه زیاد از حد طرفداری همیلتون و از فتل خشمگین بودن اصلا از اقای صباغ این رفتار بعید بود
قبلا گفته بود طرفدار همیلتون هست ولی ادم باید به طرفداران راننده های دیگه هم فکر کنه یا نه؟
سر صحنه سبقت از اکون برگشت گفت اکون باید راه فتل رو ببنده خب این درست بعدش میگه اکون چرا راه لویس رو میبنده؟ موتورش مرسدسه نه فراری
یعنی هر تیمی که ماشینش موتورش مرسدس هست باید به مرسدس کمک کنه؟
یا کل گزارش این حس رو به بیننده میداد که فتل هیچی نیست این خرابی ماشین همیلتون هست که نمیتونه سبقت بگیره درصورتی که در مستقیمی ها همیلتون 30 کیلومتر سرعت بیشتری هم داشت
این یعنی نادیده گرفتن تلاش یک راننده و طرفدارهاش به خاطر علاقه به راننده محبوب خودت
مطمعنن گزارش ایشون با بیطرفی خیلی دلچسب تر میشه و من یکی ممنونم که هستند و دانش مارو چندین سطح بالا اوردن
در نبود ایشون باید امثال خراسانی هارو تحمل میکردیم
همه دوستان اینحا رانندگی بلدن وقتی داری وارد پیچ میشی پدال گاز رو ول میکنی نه خروج از پیچ!!همیلتون هم میدونه تمام جاها دوربین هست درسته ترمز نزد ولی جای کاملا اشتباهی پاشو از گاز برداشت بجای فتل هرکسی هم بود چون انتظار این کار رو نداشت برخورد حتمی بود چون فاصله نزدیک بود در مورد بعدش نظری ندارم فقط خودشون میدونن چطور شد خوردن بهم!!!این حرفها رو هم از مصاحبه فتل خوندم که گفته بود این راهش نیست….در کل چرا ما اینقد بحث میکنیم!!!فکر نکنم خودشون هم اینقد مث ما حساس میشن نه؟؟؟مسابقه است دیگه هر اتفاقی میتونه بیفته