مکس ورشتپن با اینکه در دورهای ابتدایی مسابقه فرمول یک اسپانیا 2022 با چالش هایی روبرو شد و حتی کنترل خودرویش را از دست داد اما در پایان با یک عملکرد قوی خود را به رده نخست رساند و با دستور تیمی و قرارگیری سرجیو پرز در رده دوم، نتیجه 1-2 برای ردبول رقم خورد.

تماشا مسابقه فرمول1 اسپانیا 2022

در دور 27 مسابقه، چارلز لکلرک در حالی که پیشتاز مسابقه بود قدرت موتورش را از دست داد و با رفتن به گاراژ اولین دی ان اف فصل خود را تجربه کرد.

جورج راسل با اتفاقات روبروی خود توانست به خوبی شرایط را مدیریت کند و یک سکو را  برای تیم مرسدس بدست آورد.

فرناندو آلونسو بدلیل تعویض پاوریونیت مسابقه خانگی اش را از رده آخر آغاز کرد و در نهایت خود را به رده های امتیازی مسابقه رساند.

جدول مسابقه فرمول یک اسپانیا 2022

#رانندهتیم زمان
1مکس ورشتپنردبول
2سرجیو پرزردبول+13.072
3جورج راسلمرسدس+32.927
4کارلوس ساینزفراری+45.208
5لوئیس همیلتونمرسدس+53.632
6والتری بوتاسآلفارومئو+59.630
7استبان اکونآلپین+75.145
8لندو نوریسمک‌لارن+82.328
9فرناندو آلونسوآلپین+1دور
10یوکی سونوداآلفاتائوری+1دور
11سباستین فتلاستون مارتین+1دور
12دنیل ریکاردومک‌لارن+1دور
13پیر گسلیآلفاتائوری+1دور
14میک شوماخرهاس+1دور
15لنس استرولاستون مارتین+1دور
16نیکولاس لطیفیویلیامز+2دور
17کوین مگنوسنهاس+2دور
18الکس آلبونویلیامز+2دور
-گوانیو ژو
آلفارومئو-
-چارلز لکلرکفراری-

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

192 دیدگاه

    • سجادرضوی

      15

      3

      باز خدا رو شکر که مرسدس به شرایط رقابت رسید.
      همین!

      • Alireza Verstappen

        14

        23

        ماشاالله مکس
        ایشاالله قهرمانی این فصل و جشن بگیریم ✌️💙

    • سوادکوهی

      18

      4

      مرسدس اشتباه بزرگی مرتکب شد !
      همیلتون در ابتدای مسابقه می بایست از لاستیک “سافت” استفاده می کرد نه “مدیوم”.
      در اینصورت خیلی راحت میتونست سبقت های لازم رو بگیره و خودش رو از همون اول بکشه بالا.

    • NICO ROSBERG-06

      18

      6

      عجب مسابقه عجیبی شد..خوش شانس ترین راننده ف1 تبدیل شد به بد شانس ترین راننده ف1 ینی مرسدس عالی خودشون و نزدیک کردن و واقعا همیلتون دوباره نشون داد اختلاف سطح رانندگیش و با راننده های دیگه..افسوسسسس بزرگ برای از دست رفتن چهارمی..آقا کسی فهمید مرسدس چشون شد یهوو..لعنتی هر وقت میایم یکمی امیدوار بشیم یه مشکل جدید پیش میاد.تبریک میگم به راسل بخاطر پودیومی که با لیاقت کسب کرد و مکسی که با اون اشتباه و از دست دادن رده و مشکل دی آر اس-پیروزی رو گرفت و رفت به صدر..لکلرکی گه واقعا باید بگیم بدشانس ولی خب این بدشانسی برای مکس هم بوده اما اینطوری امسال هم احتمالا قهرمانی مال مکس ورشتفن خواهد شد.گفته بودم اگر مکس ریس و تموم کنه پیروزه مسابقه ست ولی باید قبول کنیم با خوش شانسی محض این اتفاق افتاد چون لکلرک جوری رانندگی میکرد که مکس اصلا بهش نزدیکم نمی شد. به هر حال تبریک به ردبول و مکس و فن هاش..و کارلوس ساینزی که با وجود اون شاهکار اسپینش اما بازم با خوش شانسی چهارمی رو گرفت.امیدوارم مرسدس همین پیشرفت و حفظ کنن که با همیلتون و راسل اون بالا چه رقابتی بین6تا ماشین ردبول و فراری و مرسدس ببینیم.و در آخرم آلبونی که تقریبا خاموشه خاموش بود و گوان ژوی که نمیدونم چرا تو فرمول 1 هست اما هالک نه..
      تبریک به همه

      • Lord edard

        13

        13

        با اینکه خودم مرسدسی هستم ولی راسل همچین لایق سکو هم نبود لکلرک که از مسابقه خارج شد ساینز هم که هم استارتش بد بود هم از پیست خارج شد ورستپن هم از پیست خارج شد که ازش رد شد وقتی هم که برگشت دی ار اسش کار نمی‌کرد پرز هم که ازش رد شد ولی به هرحال راننده تیممونه و تبریک

      • Elahe

        7

        12

        جنابnico rosberg-06
        عنوان کردین که لکلرک جوری رانندگی میکرد که مکس بهش نزدیکم نمیشد!!!!
        میشه دلیلتون رو بیان کنید؟
        تا قبل از رفتن مکس تو سنگریزه ها فاصله این دو اگه اشتباه نکنم ۲ثانیه بود.ممنون میشم دلیل حرفتونو بشنوم.
        درضمن تبریک میگم به ردبولیا و مکس فنا. واینکه مرسدس پیشرفت خوبی کرده ولی نه به اندازه رقابت با دوتا تیم صدر نشین.ولی واسه مرسدس فنا جایه امیدواری داره
        به امید پیروزی فراری تو مسابقه بعد

      • Mahdi.drs

        4

        1

        هالک رو ولش داداش پیستاری و نیک دوریس و تئو پورشه رو بچسب!!!

        به خصوص پیستاری که پتانسیل به شدت بالایی داره و سال اول فرمول ۴ قهرمان شد .. سال اول فرمول۳ قهرمان شد… سال اول فرمول ۲ هم قهرمان شد…نیک هم همین طور ولی احساس میکنم توی تجربه نیک سرتره ولی. تو استعداد خالص پیستاری قوی تر باشه..
        تئو رو هم خیلی دوس دارم فعلآ نفر دوم استندیگ فرمول دو هست و شانس خوبی برای قهرمانی داره

    • Max the great

      24

      2

      با اینکه مکس فن هستم و بسیار متعصبم و از لوییس زیاد خوشم نمیاد اما تو این مسابقه از نیمه دوم مسابقه بیشتر از مکس پیگیر لوییس بودم و اختلاف اون با جلوییهاش برام مهمتر شده بود… صادقانه بگم حتی دوست داشتم سیفتی کار بیاد بلکه لوییس به سکو برسه… بدون شک بهترین راننده گرید امروز لوییس بود و واقعا بد شانس بود… لکلرک هم تا قبل دی ان اف شدن عالی بود اما خیلی معلوم نبود اگر هم میموند با استراتژی و استهلاک لاستیکهاش چه نتیجه ای براش پیش میومد…ایکاش گاراژ ردبول به پرز نمیگفتن بذار مکس رد بشه بخاطر اینکه مکس لاستیکهاش تو اون مقطع نو تر بود و براحتی رد میکرد چکو رو و ایشون آخر ریس نمیرفت تو قیافه… و اما مکس… اونقدر این راننده توقع همه رو بالا برده که حتی وقتی تو پیچ چهار باد از پشت میندازتش تو گراولها واسه ما طرفدارها خیلی عجیبه ولی با استیر معکوسی که گرفت خیلی خوب کنترلش کرد و برعکس ساینز اسپین نشد… در کل ریس جذابی بود

      • AMIR.MV1

        9

        1

        واقعا نمیفهمم برای چی دستور تیمی دادند هم به قول تو لاستیک های مکس نوتر بود و به راحتی میتونست سبقت بگیره از چکو هم اینکه هنوز مسابقه شش ام هست و وقت برای گرفت امتیاز زیاد هست البته فکر کنم ردبول چون میخواد فاصله رو تو جدول زیاد کنه و قهرمانیش رو تثبیت اینکارو کرد چون به هر حال احتمال اسپین شدن هم هست ولی امیدوارم از مسابقه بعد این دو اسطوره با هم رقابت کنن

    • Milad444.m

      14

      7

      پسر سرعت باز نشون داد ک این پسر تموم شدنی نیس
      عالی بود لوییس امروز
      راسل عالی فقط نمیدونم چرا ۳.۴ ثانیه داشت با پرز نرفت تعویض لاستیک لااقل مکس رو میتونست نگه داره پشت خودش
      واقعا لکرک اوج بد بیاریه این پسر و اگه لکرک بود حتما اول بود
      ساینز ب نظر من در حد فراری نیس
      امیدوار مرسدس همینجور بهتر و بهتر بشه

    • Night wolf

      17

      5

      همیلتون امروز بدون سیفتی کار غوغا کرد و مارو یاد برزیل انداخت
      واقعا مگنوسن چه حرکتی بود انجام داد!!!
      ساینز مثل همیشه افتضاح
      لکرک عالی ولی خب خیلی بدشانس
      راسل هم خوش شانس هم خوب دفاع کرد
      پرز هم حقش اولی بود البته اگر دستور تیمی هم نبود احتمال اینکه مکس بگیرتش زیاد بود
      لطیفی ۱۶ ام شد مگه داریم مگه میشه

      • Morteza_1

        5

        7

        همیلتون سبقت زیاد نگرفت برعکس برزیل
        اما اینکه از ۱۹ ام آمد ۵ ام چرا

      • Ali Hosseini

        10

        0

        مرتضی جان مدیریت لاستیک میکرد تا توی استینت مدیوم دورهای بیشتری از بقیه بزنه و در عین حال زمان های خوبی هم می زد.

    • hamze.n

      5

      2

      سلام به همه… با اینکه رانندهایه فراری تجربه کافی ندارن ساینز که خیلی خیلی تا اینجایه فصل بد بوده بدشانسی هم میارن درکل امسال ماشین خوبی دارن ولی نسبت به ردبول بنز تو مدیریت تیمی راننده ضعیفتر هستن وگرنه فصل خوبی برایه فراری میشود ولی افسوس

    • Amirmm

      7

      8

      انقدر مفت برده و خوش شانس بوده به این میگی بدشانسی اگه اینه مکس دومسابقرو از دست میداد چی میگفتی یا دی آر اس نداشت

      • farshid f1

        6

        6

        لکلرک مفت برده یه اون راننده ای که دو تا تیم براش بسیج میشن هر مسابقه تا برنده باشه؟ یه قهرمانی به لطف مایکل مسی آورده طرفداراش به همه میگن خوش شانس و برد مفت و …

    • L.H 44

      3

      2

      چرا لوئیس اخر مسابقه رده از دست داد؟

      • Mohammad Taghi

        6

        1

        چون دمای موتورش بالا رفته بود و ممکن بود به خط پایان نرسه

    • L.H 44

      3

      3

      راستی چرا لویئس رده شو از دست داد

    • محمدجواد سلیمانی

      1

      7

      بنظرم همیلتون بد شانس بود اما بد شانس تر از اون لکلرک و پرز بودن
      لکلرک که واضحه
      اما پرز واقعا دلم براش سوخت البته بدیهی بود این اتفاق میفته واسه رقابت قهرمانی
      اونجا که گفتن بهش بیا کنار تا مکس بیاد اول گفت خیلی خیلی بی انصافیه ولی باشه
      ولی خب راسل خیلی خوب استفاده کرد از شرایط و خوشحالم واسش

    • Ali...1

      5

      1

      نظر شخصی من هست
      شاید لوییس بر خلاف همه اول مسابقه مدیوم بست تا سکو بگیره
      اما تصادف کار رو خراب کرد

    • Abolfazl

      2

      0

      این کامنت در جواب کسی نیست، فقط یه خبره.
      اخیرا سایت فرمول 1 یک گرافی رو منتشر کرده که نشون میده توی مسابقه ی اسپانیا مرسدس کمترین میزان موج سواری رو داشته بین کل ماشین ها که به نظرم برای مرسدس فن ها خبر خوبیه. 🙂

  1. Ali🦁3

    13

    2

    اولین بدشانسی بزرگ فصل چارلز که برای مکس خوش شانسی اورد با وجود اشتباهش برد کسب کرد و بقیش رانندگی خوبی کرد.
    لعنتی drs خوب کار نمی کرد رو مخ مکس بود برای سبقت گرفتن، هر چند از رانندگی و دفاع عالی رأسل هم نباید گذشت پودیوم حقش بود، پیس مرسدس واقعا خوب بود نسبت به قبل.
    @@@@
    خلاصه رو لطف خوش شانسی یه 1&2 دلچسب گرفتیم چکو عالی بود رانندگیش و به عنوان کمک همتیمی، ولی باید قبول کنه مکس با تایر نوتر ازش رد میشد آخرش..
    تبریک به همه طرفدارای ردبول و مکس بابت هتریک توأم شد به صدر رفتنی که باید زودتر میرفتن.

    • مکس مارکز⚡😺🧡

      12

      3

      تبریک به همهی رفقای ردبول فنم امروز روز روز محشری بود. مسابقه در کل جالب بود. شارل و همیلتون وساینز به نظرم بد شانس بودن. راسل ترکوند وخیلی مکسو اذیت کرد وچکویی که امروز بی نقص بود. ودر مورد دستور تیمی هم به نظرم هیچی نمی گفتن بهتر بود میذاشتن راننده ها مسابقه بدن واینکه مکس احتمال قوی میرسید ورد میشد به نظرم اینطوری چکو هم حس بهتری داشت وبازم یک ودو خوبی بود.

      • ایرن

        12

        1

        درمورد دستور تیمی ها. توی دستور تیمی اول ردبول هوشمندانه عمل کرد. مکس رو برد پیت تا اصولا نیازی به دادن دستور به مکس برای اجازه ی سبقت به پرز نباشه و اینجوری مشکل حل شد.
        اما درباره دستور دوم خب مشخص بود که مکس در اون شرایط سرعت بیشتری رو داره و از طرفی کلا استراتژیهای مکس و پرز متفاوت در حال رقم خوردن بود. پس به دستور تیمی مبنی بر سبقت مکس از پرز نمیشد ایرادی گرفت هرچند شاید در اون لحظه خیلیا از جمله خودم از اون دستور خوشم نیومد.

      • Elahe

        6

        8

        مکس مارکز
        با سلام خدمت شما دوست عزیز
        کاملا مشخص بود که ردبول چرا دستور تیمی به چکو دادن!
        اولا در اینکه مکس با اون فاصله وتعداد دورهای باقیمونده و لاستیک نو احتمال بسیاااار زیاد از چکو رد میشد خیلی زیاد بود ،ولی بخاطر رقابت قهرمانی سال ،ردبول ریسک مبارزه درون تیمی رو قبول نکرد تا مبادا یکی از رانندها(مشخصا مکس) ویا هر دوی اونها اوت کنن.که نتیجش کاملا مشخص بود . پس این ریسکو نکردن و به چکو دستور تیمی دادن …
        اینجوری هم مکس به رده اول میرفت وهم مطمن میشدن هر دوی اونها امتیازات لازم واسه تیم ردبول رو جمع میکنن…نتیجشم رفتن مکس به صدر جدول بود.اگه اشتباه نکنم ردبولم به صدر جدول تیمها رفت

    • Morteza_1

      9

      2

      تبریک به همه ردبولی ها.
      خیلی دلچسب بود.
      ردبول گیو یو وینگز.
      ردبول بهت بال(پرواز) میده.

    • akbar

      14

      7

      “Ali🦁1″
      با وجود مشکل مکس با دی ار اس هیچ تضمینی نبود که از چکو رد بشه ، همینطور که از راسل نمیتونست رد بشه و اندرکاتش کرد.
      اگر دستور تیمی به بوتاس ناراحت کننده است ، برای چکو هم باید ناراحت کننده باشه ، به نظرم یه مقدار کامنتت متعصبانه بود. ضمن اینکه گفتی ” چکو عالی بود رانندگیش و به عنوان کمک همتیمی”
      چکو به عنوان وینگمن قرارداد نبسته و در این مقطع از فصل هم ، شانس برابر با مکس برای قهرمانی داره.
      شما 7 امتیاز از مکس کم کن به چکو اضافه کنی میشه 103 امتیاز برای مکس و 92 امتیاز برای چکو
      در این شرایط چکو کاملا تو کورس قهرمانی هست.
      چرا باید قبول کنه مکس ازش رد میشد؟؟؟!!!!!!
      امروز برد حق چکو بود

      • Mahdi.drs

        9

        2

        هی داداش متاسفانه هم من میدونم هم شما و هم کل پرسنل ردبول…که مکس از پرز سریع تر … چیز پیچیده ای هم نیست فقط یه واقعیته و با توجه این داستان فرض کن دوتا راننده داری و داری برای قهرمانی رانندگان می‌جنگی یا اولویت رو نمیدی به راننده ای که سریع تر در ۹۰ در مواقع ؟؟؟ در واقع تیم ها به نظرم باید بذارن هم تیمی ها با هم بجنگن ولی این داستان برای وقتیه که ماشینت از ماشین کل حریفا سریعتر و خطر از دست دادن جایگاه بع خریف نداری ولی در این سناریو امروز که شش راننده وسه تیم میتونن برای قهرمانی بجنگن کار درست اینه روی بهترین راننده ات حساب کنی

      • Lord edard

        7

        2

        اصولاً یه راننده برای قهرمان شدن باید خودخواه باشه تعجب من از اینه که پرز با این حجم از خودخواهی که درسال های ۲۰۱۷و۲۰۱۸نشون داد چطور آنقدر راحت زیر بار دستور تیمی می‌ره ؟البته که نمیشه فورس ایندیا رو با ردبول مقایسه کرد بخاطر رقابت قهرمانی ولی اون زمان حاضر بود با اوکون تصادف کنه ولی جا رو به هم تیمی نده با اینکه هم تیمی سریعتر هم بود مثل اسپا ۲۰۱۷یا کانادا همون سال

      • Pouria f1

        9

        0

        دوست عزیز لاستیکش نو تر از چکو بود هر دور نزدیک نیم ثانیه نزدیک میشد قطعا رد میشد

      • Ali🦁3

        8

        5

        اکبر جان’
        چکو در طول فصل هیچ وقت نمی تونه در حد مکس رانندگی کنه هیچ وقت.
        حالا نظر من را متعصبانه بگیرین یا نه این واقعیت محض هستش که در گرندپری های آینده هم می بینیم، پارسال بهونه بود که ماشین طبق میل مکس هست ولی امسال چی.؟
        مکس وقتی با تایر نوتر نزدیک چکو شد drs هم درست شده بود.
        وقتی بعضی از شماها مثل مخاطب خاصتون بخواهین برد مکس زیر سوال ببرین حرفاتون فقط برای خودتون رضایت بخش هست.

      • Ali🦁3

        6

        4

        طوری دارین میگین پشت رأسل گیر کرده انگار ماشین مرسدس با این آپدیت های جدیدش هیچ پیشرفتی نکرده بود و مکس اکثرأ با مشکل drs داشت دنبالش می کرد تو این پیستی که سبقت سخت بود و در آخر به قول مکس بگم مهم اینه که اول شدیم.

      • Ali🦁3

        6

        3

        مکس با وجود یه Dnf بیشتر از چکو بازم امتیازی بالاتره توی این 6مسابقه، هنوز فکر می کنید که تو رقابت قهرمانی مکس به چالش بکشه و تیم بره طرفش.؟

      • akbar

        4

        3

        “Mahdi.drs”
        دوست من ، بنده کاملا با شما در خصوص برتری مکس از چکو موافقم
        اگر فصل قبل بود چکو وظیفه داشت برای مکس خودشو فدا کنه ، همینطوریکه این کار رو هم کرد. ولی این فصل اونم با چند مسابقه ی اول فصل ، دستور تیمی به این شکل یکم زیادیه در شرایطی که از نظر تئوری چکو شانس قهرمانی داره ( شاید بگید مکس سریع تر هست ولی همین شرایط فصل قبل دیدیم که کارلوس با وجود اینکه از شارل به وضوح کند تر بود ولی امتیاز بیشتری اورد و اگر فراری ماشین قهرمانی داشت الان ساینز قهرمان جهان بود.)
        به نظرم ردبول هنوز تو فضای فصل قبل هست که چکو رو انقدر بیرون نگه میداشتند تا همیلتون بهش برسه تا شاید چند دور بتونه معطلش کنه.
        از دید من تماشاگر این حرکت ردبول اصلا جالب نبود و از دید چکو هم قطعا خوشایند نبوده.
        اگر ردبول همین فضا رو ادامه بده به جای همتیمی وفادار به مکس ، یه راننده دوم عصبانی خواهند داشت.

      • akbar

        4

        4

        “Ali🦁1”
        علی جان اول اینکه قبول دارم مکس از چکو سریع تره
        بنده دو تا مسئله رو مطرح کردم
        یک اینکه چکو شانس قهرمانی داره و این فقط به سریع تر بودن یا نبودن ربط نداره(قبلا نمونه هاش رو دیدیم)
        دوم ، این شکل از دستور تیمی همینطور که برای بوتاس آزار دهنده هست ، در خصوص چکو هم باید همین باشه ، نه اینکه چون با لوییس مشکل داریم همه ی کاسه کوزه ها رو سر مرسدس خراب کنیم ولی وقتی به تیم مورد علاقه یا راننده ی محبوب خودمون برسه همه چی یهو منطقی بشه.
        اگر جایی از فصل بودیم که شانسی برای چکو وجود نداشت صحیح ولی از الان وقتی این اتفاق میفته نشون میده برای ردبود چکو کاملا راننده ی دوم هست و تمام تیم در خدمت مکس هست و این نشون میده چرا دنیل از تیم رفت و چرا دو تا راننده ی بعدی ردبول نه الکس و نه گسلی نتونستند حتی نزدیک مکس باشند.
        چکو ی فصل قبل با چکو ی این فصل فرق میکنه ، امیدوارم توی محاسباتت این رو هم لحاظ کنی.

        -“مکس وقتی با تایر نوتر نزدیک چکو شد drs هم درست شده بود.”
        وقتی مکس پیشتاز شد کسی جلوش نبود که بخواد از دی ار اس استفاده کنه
        در مورد ماشین های لپی هم از اونجایی که اهمیتی نداره کارگردان خیلی نشون نمیداد که ببینیم دی ار اس مکس کار میکنه یا نه
        شخصا جایی ندیدم که بگن دی ار اس مکس درست شده ولی اگر شما منبع موثقی دارید من میپذیرم
        ضمنا شما بهتر از من میدونید که رسیدن یه چیزه و سبقت گرفتن یه چیز دیگه است اونم با ماشین برابر و حتی فرض اختلاف تایر
        همه ی ما میدونیم که چکو بهترین راننده در نگه داری تایر هست و همینطور یکی از بهترین راننده ها در دفاع کردن
        واقعا مطمئن هستی که مکس به راحتی رد میشد
        و اگر حرف شما صحیح باشه چرا ردبول اینهمه به خودش زحمت داده؟؟!!!!

        – “وقتی بعضی از شماها مثل مخاطب خاصتون بخواهین برد مکس زیر سوال ببرین حرفاتون فقط برای خودتون رضایت بخش هست.”
        متوجه منظورتون نشدم ” مخاطب خاصتون”؟؟؟؟؟؟
        مکس برد های زیادی داشته که با شایستگی بدست اورده ولی این یکی جزوشون نبوده(شاید میبرد ولی هر چه که بود ، ردبول در نتیجه دست برد)
        – “حرفاتون فقط برای خودتون رضایت بخش هست” و ظاهرا 10 تا کاربر دیگه…
        ولی چه اهمیتی داره که برای کی رضایت بخشه؟؟
        مهم اینه که در چاچوب منطق داریم بحث میکنیم
        متوجه نشدم با این جمله خواستید چه پیامی برسونید.

        -“طوری دارین میگین پشت رأسل گیر کرده انگار ماشین مرسدس با این آپدیت های جدیدش هیچ پیشرفتی نکرده بود”
        چکو از همون ماشین بعد دو دور رد شد
        من نگفتم مکس راننده ی ضعیفی هست که نتونست از راسل رد بشه
        انچه که اهمیت داره اینه که مکس با هر شرایطی که داشته(حالا مشکل دی ار اس میخواد باشه یا هرچی) در ائن مقطه نمیتونسته رد بشه و همین موضوع اگر ردبول دستور تیمی نمیداد میتونست برای چکو هم صدق کنه.

        -“مکس با وجود یه Dnf بیشتر از چکو بازم امتیازی بالاتره توی این 6مسابقه، هنوز فکر می کنید که تو رقابت قهرمانی مکس به چالش بکشه و تیم بره طرفش.؟”
        توی فرمول یک هیچ چیز بعدی نیست
        فرض کن اخر فصل با مشکلاتی که ردبول داره 10 تا دی ان اف داشته باشه
        به نظرت حالا هم چکو نباید برای قهرمانی تلاش کنه؟؟؟!!!

      • D🌏nya 💜

        4

        1

        متاسفانه هيچوقت پياماي من ثبت نميشه
        مرسي از هميلتون💜
        و درباره پرز… اينو همه ميدونن كه ردبول فقط يه راننده داره.راننده دومم فقط براي كمك به راننده اول. همه رانندها براي خودشون رانندگي ميكنن و توي يه مواردي كارتيمي انجام ميدن ولي متاسفانه ردبول هيجانو كاملا از مسابقه ميگيره..تاكي قراره اينطوري پيش بره!..

    • Pink Floyd

      17

      5

      علی جان مکس با خرابی DRS نتونست از راسل رد بشه ، چکو مثل آب خوردن رد شد از راسل ، اگر دستور تیمی نبود مکس به این سادگی ها هم نمیتونست رد بشه

      ولی چیزی که این مسابقه رو برای ما طرفدار های لوئیس جذاب کرد با همه بدشانسی هایی که آورد این بود که کل اتفاق های این مسابقه به همه ثابت کرد چقدر انتقادهایی که سالهای قبل به همیلتون میشد و زیر سوال بردن افتخاراتش غیر منصفانه بود… نه فقط رانندگی خود همیلتون ، همه چیز توی این مسابقه دست به دست هم داد و نشون داد اون مسخره کردن و انتقاد ها چقدر بی مورد بوده . و تازه این همیلتونیه که توی آخرین سالهای رانندگیشه نه اوج جوونیش

      • Lord edard

        8

        3

        همه ی انتقاد ها فقط بخاطر سلطه ی هفت هشت ساله ی مرسدس و همیلتون بود

  2. lomi75

    16

    17

    بهترین راننده گرید=لوئیس همیلتون
    راسل=عالی
    مکس=امروز معمولی
    پرز=خوب
    لکلرک=بدشانس
    ساینز=بد

    • j_farzaneh

      12

      4

      مشکل شما اینه که وقتی میخواید از بهترین و خوب و عالی صحبت کنید فقط سه تا ماشین برتر گرید رو میبینید در حالی که امروز آلونسو با یه شاهکار بی نظیر از رده ۲۰ شروع کرد و با رده۹ تموم کرد اونم با آلپین!!! درحالی که اگه اون دورای آخر اگه تیم آلونسو رو به پیت فرا نمیخوند و یه ذره جیگر داشتن آلونسو حتی میتونست ۷ بشه

      • lomi75

        7

        6

        مگه من خواستم راجع‌به بقیه راننده‌ها نظر بدم؟
        فقط نظرم رو برای همین نفر گفتم.
        # اندکی تفکر

      • lomi75

        5

        3

        همین 6 نفر

      • Shahinf1z

        7

        1

        همیلتون که هم افتاد اخر هم پیت استاپشم ده ثانیه طول کشید

    • Mercedes

      9

      6

      مکس معمولی باشه اینه، ببین اگه تو اوج باشه چی میشه

      • lomi75

        14

        6

        خط ۳،کلمه دوم رو با دقت بخون
        بعدشم،اوجش رو هم فصل قبل دیدم
        خبرش تو سایت هست،میگفت من از همیلتون و لکلرک 2دهم سریعترم.پارسال کارش به طور مستقیم به جاناتان و مسی و فیا و پرز و تیم خواهر و بطور غیرمستقیم به اندک افرادی که توان دیدن ۸ دوره قهرمانی رو نداشتن کشید تا بتونه با 24 سال سن،همیلتون 37 ساله رو شکست بده اونم که دنیا فهمید چجوری این کار انجام شد
        من مکس رو قبول دارم ولی وقتی شرایط برابر رو برای همه درنظر بگیریم میبینیم که راننده عالی و توی یه سطح دیگست ولی توی اون سطح تنها نیست.اما اینجا جوری جوسازی میشه انگار خدا فقط یه راننده نازل کرده اونم مکس و بقیه شترسوارن.

    • Mahdi.drs

      8

      0

      مشکل اینه استینت مکس روی سافت بعد گیر افتادن پشت راسل رو اکثرا دقت نکردیم دلیل که امروز مکس برد ولی پرز نه این بود که روی استینت های سافت مکس سریع تر بود از پرز و اختلاف باز کرد که اخر مسابقه ب دادش رسید …
      ولی بازم پرز خوب کار

      • farshad.b

        4

        1

        سلام اقا مهدی . شما اشاره درستی کردید ولی دوستان خیلی چیزهای دیگه را هم توجه نمیکنند . اینکه دستور تیمی چرا صادر شد در نظر نمیگیرند که در ان گرمای رو به افزایش که تمام تیمها نگران داغ شدن بیش از حد موتور ، هیدرولیک ، ترمزها و سلامت لاستیکها و جلوگیری از پنچری احتمالی ( مثل سیلوراستون ۲۰۲۰) و حتی همین ریس دیروز و نگرانی شدید مرسدس در دو دور اخر حتی به قیمت رده دادن به ساینز ، را در نظر نمیگیرند و میگویند ردبول مکس بدون دی ار اس را باید با لاستیک و پیس بهتر مینداخت به جان پرز و همه چیز را به خطر میانداخت انهم در روزی که نزدیکترین رقیبشان با بدشانسی روبرو شده و فرصت صدر نشینی بهشان رسیده ! . اگر دی ان اف هم نمیشدند نهایتش ایجاد جو دلخوری و جنگ درون تیمی میشدند که تاریخ این ورزش کم ندیده از این سو مدیریتهای تیمی . اصلا مکس و پرز به کنار ، ایا تمام رانندهای که دچار سوتفاهم شده که من از هم تیمی خودم بهترم و میتونم من نقش راننده اول را بازی کنم غیر از فشار روانی برخود و تیمشان عاقبت خوبی هم داشتند . همین ساینز و چارلز ، همه چیز عالی بود برای فراری تا ریس استرالیا و صحبتهای قبل ریس ساینز و مدعی بودن . نتیجه را هم همه داریم میبینیم . دنی ریک و مکس (اصلا هم کاری ندارم در ان مقطع ۲۰۱۸ کدام بهتر بودند) نتیجه رفتار دانیل و تیم عوض کردنش را داریم میبینیم . چارلز و فتل در ۲۰۱۹ ( بازم کار ندارم حق با کی بود ) . غیر از تصادفات مکرر چه عاقبتی داشت . همیلتون و بوتاس هم نمونه دیگری هست که البته بوتاس بدرستی فهمید که حریف همیلتون نمیشه و نهایتش با کمی غرغر کردن حرمتها رو نگه داشت و طبیعی هم هست که هر ادم عاقلی بین همیلتون و بوتاس ، همیلتون رو در جلو نگه داره و کاری که مرسدس در این چند سال کرد منطقی ترین مدیریت تیمی بوده . پرز هم باید قبول کنه اگر ردبول نبود الان توی مکزیک از تلویزیون دنبال میکرد اف وان را و بازم فراموش نکنه که سال قبل اشتباهات خیلی بدی داشت که حداقل ۳ موردش اسپین شدن در ایمولا (از پنجم به چهاردهم ) اسپین در اسپرینت سیلوراستون و رسیدن به هیچی ، و تصادف جده پارسال ، که همین ۳ مورد قهرمانی سازندگان سال قبل رو از ردبول گرفت . امسال مشخصه که با ماشین راحتتره ولی بهتره منطقی برخورد کنه و با یک ریس که مکس دی ار اس مشکل دارش اجازه داد کمی نزدیک به هم رانندگی کنند ، جو تیمی رو خراب نکنه هر چند اعتقاد دارم دیشب که ریس رو با مهندسین انالیز کرده اند خودش متوجه خیلی چیزها میشه که در کاکپیت و زمان ریس به انها اشراف نداشته . مدیریت تیمی صحیح بر پایه منطق استواره نه احساس .

    • HESHMAT

      2

      14

      مکس کلا معمولیه
      چون بیش از حد اگرسیو رانندگی میکنه بعضیا فکر میکنن وای چی شده
      البته این دیگه اگرسیو بودن نیست
      ارجاع به صحبت های همیلتون بحرین ۲۰۱۸😂😂

  3. 🦁MILAD|M.V.1

    12

    2

    پیروزی شیرینی بود خیلی خوب امتیاز گرفت ردبول
    اسپین شدن مکس تو ریس از اشتباهش بود یا لاستیکا خیلی گرم شده بودن به هر حال یکم زد تو ذوقم ولی در ادامه این drs هم حسابی عصبانی کرد مکس باعث شد نتونه خیلی زود از راسل رد بشه ولی به هر حال ریس بدی نبود

    • Mercedes

      12

      0

      مکس اسپین نشد، فقط منحرف شد. این دو تا خیلی فرق دارن

      • 🦁MILAD|M.V.1

        3

        3

        میشه بهش slide هم گفت
        وقتی کنترل عقب ماشین رو از دست بدی یعنی اسپین حالا چه ۲ دفعه ماشین دور خودش بچرخه یا نچرخه …
        به هر حال از دید من که اسپین بود

    • Sebmm

      5

      1

      از دید شما میتونه هرچی باشه
      فقط هرجور ک بخوایین تفسیر کنین… شاید از دید من و یا بقیه ولی واقعیت این بود ی باد ناگهانی ک پیش بینی نشده بود از سمت راست ب ماشین خورد و امینطور ب ساینز خودشون هیچ کاری نمیتونستن انجام بدن

  4. mrz_ir

    15

    4

    عجب مسابقه ای بود
    امیدوارم حرفم اشتباه باشه ولی باز فراری داره فصلشو نابود میکنه.
    تبریک به ردبول ولی راسل خوب اذیتشون کرد.
    مگنوسنو یسال ندیده بودیم یادمون رفته بود که چه پتانسیلی درش وجود داره برای تصادف کردن ، ولی باز استراتژی و پیس مرسدس و لوییس چشمگیر بود.بعد از اینکه مگنوسن گند زد به استارتش از اخر و با فاصله زیاد شروع شد کارش. و پنجم هم رده خوبیه.
    و اینکه واقعا تبریک میگم به مرسدس که عجب فردی رو آورد به اکادمیش و الانم به تیمش ، عجب دفاعی میکرد در برابر مکس و پرز ، معرکه بود (البته دی ار اس مکس خراب بود اما واقعا مکس داشت منفجر میشد از اینکه نمیتونه سبقت بگیره).
    اپدیت مرسدس هم خوب جواب داده ولی هنوز کار داره.

  5. Jawad

    5

    6

    شاید در آخر رد میشد. ولی پرز می‌تونست تا لحظه آخر مثل راسل ورستپن رو دفاع کنه.

  6. HESHMAT

    23

    25

    برد اول از همه حق چارلز بود که واقعا بی نقص رانندگی کرد بعدش حق لوییس که واقعا بدون سیفتی کار تا ۵ اومد بالا
    مگس هم که حالا یه رانندگی ای کرد و اگر چارلز بود محال بود برنده بشه … البته الان ردبول فنا میگن کلاس رانندگی از قهرمان (تقلبی) جهان و از اینجور چیزا
    ۳ تا برد پشت سر هم آورده مکث باید حتما یه فکری کنه فراری
    در آخر هم تبریک به جورج که اونجوری از ردبول ها دفاع کرد و یه تبریک ویژه به لوییس که نشون داد بهترین راننده گرید بوده و هست

    • Mercedes

      11

      4

      چارلز عالیه، اما وقتی میشه گفت بی نقص که تا آخر مسابقه رانندگی کرده باشه، امروز فقط یک سوم مسابقه و اونم بدون چالش رانندگی کرد.

      • ایرن

        18

        5

        درمورد نظر حشمت فقط میتونم تاسف بخورم بخاطر این لحن بیان.

        اما درباره لکلرک هم تا لحظه خروجش عالی بود و بی نقص. استارت عالی و دفاع پیچ اولش. و فاصله باز کردن با مکس هم عالی بود. هرچند تا انتهای مسابقه شاید شرایط متفاوت میشد اما این احتمالاته و باید گفت چارلز بینقص بود.

      • Yousef

        13

        1

        ایرن جان
        وقتی یکی دوبار مرتکب اشتباه میشه بار سوم کلا بودنشون نادیده بگیر مگه نه به خودت توهین کردی

    • MK

      13

      9

      پسر جون مگس چیه! مکث چیه! آخه مگه شما بچه دبستانی هستی؟ مسابقه به این زیبایی رو ول کردی خزئبل میگی. اگه راننده محبوبت امسال نمیبره یکم جنبه داشته باش خوب. برو عبارت Max master of rain رو سرچ کن ببین بعد بیا اینجا کامنت بزار.

      • HESHMAT

        8

        14

        تا وقتی کسایی مثل سنا بودن و اونجوری توی بارون رانندگی میکردن ، به یه قهرمان تقلبی نمیگن
        master of rain
        اونوقت به لوییس بنده خدا میگن پروپاگاندا . خودتون که همینطوری دارید لقب های الکی و ساختگی میدید به مکس

    • MK

      12

      8

      من فقط تو کف اون ۱۰ نفری هستم که این سطح حرف زدن و کامنت گذاشتن رو لایک کردن. خدایا از دستشون به تو پناه میبرم😏

      • Saeid 196

        11

        1

        این حرفت لایک داشت.
        با احترام به فن های لوییس، من خودم قبلا از لوییس متنفر بودم.

        اما این دلیل نمیشه سطح بسیار بالای رانندگی ش رو نادیده بگیرم
        یا بی احترامی کنیم. (نظر همه محترم ه)

        ولی واقعا بعضی کامنتها(بی منطق) حتی اگه در حمایت از راننده مورد علاقه ت هم باشه،شدیدا تو ذوق ت می خورره.

    • مکس مارکز⚡😺🧡

      12

      1

      اولا مگس نه ومکس. بعدشم بقیه عالی بودن ومکس هم یه رانندگی کرد حالا! واقعا که. عجب
      فقط یه چیزی دارم بگم اونم اینه که طرفداری مثل شما هستن که همیشه باعث درگیری وبی احترامی ان
      وباعث میشن که به راننده مورد علاقشون بی احترامی بشه

    • NICO ROSBERG-06

      7

      3

      HESHMATبا اینکه راجع به راسل باهاتون موافقم اما کامنتتون نپسندیدم ..قشنگ صحبت نکردین راجع به رانندگی مکس .قهرمان تقلبی چیه داداش؟ حالا یه رانندگی کرد و طوری میگین انگار این اولین باریه که وستفن پیروز یک مسابقه میشه. کارت قشنگ نیس داداش.

      • Milad444.m

        1

        5

        داداش ۱ دونه قهرمانی رو با ۷ دوره قهرمانی مقایسه نکن
        واقعا چیزی طبیعی هست وقتی به ۷ قهرمانی لوییس رسیدن شروع به مقایسه کردن کنید
        الان فقط خوشحال ۱ دونه قهرمانی باشید و با کسی ک ۱ دوره قهرمانی داره مقایسه کنید

        حتی فرناند و سباستین ۲و ۴ تا دارن با اینا هم‌مقایسش نکنید پلیز

  7. ali..Ferrari

    16

    1

    سلام به دوستان
    تبریک به مکس و پرز و طرفدارای ردبول برای برد و یک و دو کردن
    تبریک به راسل و طرفدارای مرسدس برای پودیمش و همینطور لوییس که اونم عالی بود
    مبارزه راسل و مکس خیلی زیبا و هیجان انگیز بود.
    چارلز هم فوق العاده بود ولی خودروش نذاشت به جایگاهش برسه اما فرمول یک با همه این اتفاقاتشه که زیباست.

  8. محمد امین _👊

    12

    4

    واقعا مسابقه ی عذاب آوری بود برای فراری ، چارلز که تا دور ۲۷ ، حدود ۱۳ ثانیه گپ باز کرده بود با مکس ، و قطعا می‌برد،  موتورش رو از دست داد …‌جایی که میتونست در جدول قهرمانی اختلاف خوبی رو باز کنه ،کاملا بی نقص رانندگی کرد و عالی بود ، استارت عالی ، مدیریت لاستيک عالی و فقط مشکل مکانیکی از پا درش آورد…این برای قهرماینی گرون تموم میشه
    کارلوس ساینز احمق ترین راننده ی فصل هست ، با اون ماشین با اون همه سرعت داشت پیس الفارومیو رو می‌داد… از اشتباه توی استارت تا اشتباه توی پیچ چهار و….البته دلیل سرعت پایینش بعد از تصادف ، آسیب دیدن کف ماشین بوده …
    تبریک به طرفدار های مکس ، هرچند رانندگی امروز اشتباه‌ های زیادی داشت ، اما بعد از استینت دوم عالی رانندگی کرد …‌جرج و لویس  عالی بودن ، اگر لوییس تصادف نمی‌کرد،  از جرج جلو تر تموم می‌کرد
    تنها نکته ی مثبت این مسابقه برای فراری این بود که الان سرعت کافی رو داشت لکلرک ، ولی از اون سمت‌،  مشکل ریلایبلیتی پیش اومد …

    • NICO ROSBERG-06

      11

      2

      فراموش نکنین این بدشانسیای منجر به خروج ازریس برای مکس هم بوده همین فصل اونم دو مرتبه.

    • Yousef

      11

      2

      محمد امین فراری توی مدیریت لاستیک افتضاح بود بعد از پیت چالز گپ ۱۳ ثانیه ای شد ۵ ثانیه اگه ماشین مکس مشکل نداشت و اسپین هم نمیشد با توجه به لاستیک خوره فراری توی پیست قضاوت قهرمانی سخت تر اون چیزی میشد که دوستان میگن ولی شانس چالز باز هم بالاتر بود

      • محمد امین _👊

        4

        1

        اتفاقا بعد از دور ۲۱ و چارلز رفت پیت ، فاصله ۵ ثانیه بود ، تا دور ۲۷ فاصله شد ۱۳ ثاینه ، این رو دقیقا روی های‌لایت های مسابقه‌ چک کردم تا مبادا اشتباه نکنم
        لکلرک استینت سافتش رو ۲۱ دور زد ، ردبول و مرسدس ۱۴ دور …. این نشون میده شرایطشون خوب بوده

  9. Sv5

    14

    9

    پرز میتونه راحت تو ایران پیشرفت کنه
    مکس واقعا رانندس با ماشین خراب خوب بود
    لکرک و فراری داستان تکراری سب و فراری 2017
    بینوتو گفته بود حالا دوتا راننده داریم بله دیدم همه دوتا رانندتو 😁
    همیلتون وقتی تو ترافیک گیر میکنه عیارش مشخص میشه
    در مورد استون هم هیچ حرفی ندارم سب امروز عالی بود..
    راسل هم از آذربایجان به بعد ببینید
    دیروز هم گفتم شاهزاده فردا اوت میشه
    دیسلاک کردید ♥️

    • Saber Delkhoon

      13

      2

      دیروز گفتی چارلز اسپین می‌شه، دیسلایک کردیم، نگفتی اوت می‌شه.
      الآن هم دیسلایک می‌کنیم چون داری دروغ می‌گی و حرفِ دیروزت رو تحریف کردی.

    • Sebmm

      0

      0

      خدایی منم ی لحظه رفتم تو حال 2017
      ولی لکلرک امیدوارم پرچم رو بالا نگه داره و

  10. شهریار

    18

    3

    تو خرابی ماشین مکس ۲ لکلرک ۱ …
    همیلتون چه کرد باور نکردنیه وای اول مسابقه خواست بیاد بیرون چطور تونست برسه تعجب کردم یعنی ایول حتی منی ک طرفدار دو اتیشه مکسم به هیجان اومدم .و حالم گرفته شد مجبور شد سرعتو کم کنه.. البته شاید تو رقابت مکس بود خوشحال میشدم..
    پرز دلم واسش سوخت واقعا حق داشت ولی به تیم ردبول حق میدم ممکن بود تو این شرایط هوایی فشار رقابت یا ماشین از دست بره یا تصادفی رخ بده ..
    بهترین راننده با اختلاف همیلتون بود و ماشین مرسدس ک پیشرفت کرده و تو کفی که خیلی خوب بود.

    • German gentleman

      4

      6

      مکس دوتا ۱۸ امتیاز از دست داد که میشه ۳۶ امتیاز
      شارل ۲۶ امتیاز از دست داد و از طرفی مکس ۸ امتیاز بیشتر گرفت که میشه ۳۴ امتیاز
      یعنی این خرابی به اندازه دو خرابی مکس،به شارل آسیب زد

  11. Morteza_1

    10

    4

    سلام شب تون بخیر و شادی
    خدا رو شکر عجب گرند پری شد.
    چرخ گردون امروز به سمت مکس و ردبول می چرخید.
    تبریک به ردبول و مکس بابت قهرمانی اسپانیا.
    اگه یک نفر دیروز میگفت فردا ردبول یک و دو میکنه قطعا میگفتم داره شوخی میکنه ولی امروز یک و دو کرد با چاشنی خوش شانسی.
    حداقل اون تلخی اول فصل رو از یادمون برد.

    بدشانسی چارلز و اولین dnf فصلش. متاسفم برای چارلز و فراری ها.
    اسپانیا یکی برای فراری و دوم برای ساینز خوش یمن نبود.
    مکس و ردبول نهایت استفاده رو کردن. خدا رو شکر.
    کی این مشکل های ردبول تموم میشه یک مسابقه مشکل موتوری و یک روز باز نشدن دی آر اس
    جدا از مکس اعصاب ما هم خورد شده بود.
    اما با استراتژی چطور راسل رو کردن تو قوطی حال کردم.

    مرسدسی ها هم امروز سر آز پا نمیشناختمش و رو ابر ها سیر میکردن. از اینکه برگشته بودن به مسابقه. یک مسابقه محشر دیگه از راسل. و یک رانندگی بدون نقص از همیلتون.
    خوشم میاد خیلی از مرسدسی ها دارن کم کم به استعداد جورج اعتراف میکنن و ازش تعریف میکنن.خیلی خوبه همه یک روز به استعداد واقعی این پسر پی میبرن.
    تا اینجای فصل هم تنها کسی بود که جزو ۵ تا همه مسابقه ها رو تموم کرده. و کلی امتیاز برای مرسدس جمع کرده.
    این راننده محشر که امروز حسابی ما رو اذیت کرد ما از فصل قبل داشتیم میگفتیم یک استعداده و همیلتون رو به دردسر می ندازه.
    و اگه اجازه رقابت داشته باشه بوتاس نیست.

    و اینکه تا اینجا هم امتیازی از همیلتون جلو بوده.
    اما جدی نباید از رانندگی با حوصله و سر صبر همیلتون و استراتژی عالیشون که دوباره برشون گردوند به پنجمی گذشت. ولی خیلی هم شانس آورد پشت قطار دی آر اس گیر نیافتاد.
    با اینکه باز لوییس پایین تر از راسل تموم کرد ولی نشون داد که آب نمی بینه وگرنه شناگر خوبیه.
    همونطور که مرسدس امروز برگشته بود.
    و مسابقه های بعد از این جذاب تر هم خواهد شد.
    و اینکه اگه ۶ تا ماشین بهم انقدر نزدیک باشن یعنی موناکو میشه تعیین خط و استراتژی و مدیریت لاستیک.(که چارلز توی تعیین خط کنار مکس واقعا عالین.)(البته من برتری فراری رو برای موناکو بیشتر میدونم).
    بهرحال توکل به خدا.
    پیش بسوی موناکو.
    واموس کاتالونیا. واموس اسپانیا.
    پیش بسوی زادگاه شاهزاده فراری.
    امسال از نظر من از فصل قبل هم جذاب تر میشه.
    الان میگم جدا از اینکه آخرش کی قهرمان جهان بشه. ولی این فصل خیلی جذاب میشه.

    • L.h.44

      4

      1

      یا ابالفضل ، کتاب نوشتی که

      • Morteza_1

        2

        1

        😊😊😊
        خلاصه:
        تبریک به مکس و ردبول.
        ردبول عالی و خوش شانس بود.
        فراری بدشانسی آورد.
        مرسدس با حل مشکل شون و مود موتوری بالا سرعت مسابقه ای شون عالی بود و برگشته بودن به رقابت
        راسل عالی بود و حسابی اذیتمون کرد
        لوییس جدا از بدشانسی اولش عالی برگشت به رده های بالا.
        موناکو تعیین خطش خیلی جذاب خواهد شد
        پیش بسوی موناکو.

  12. MV1

    7

    0

    وای
    موناکو هم اگه به هر دلیلی خراب شه که دیگه هیچ

  13. ali..Ferrari

    10

    3

    در مورد ساینز از ریس دوم چند بار گفتم نه تو کوالی در حد چارلزه نه استارت نه سبقت نه ریس پیس نه دفاع و لایق فراری نیست.هر مسابقه کاملا اینو اثبات کرده.همه دارن میبینن عملکردشو.دیگه صحبتی دربارش نخواهم کرد بعد از این کامنت چون ارزش نداره صحبت در مورد اون.فقط متوجه نشدم چطور بینوتو میگه راننده اول و دوم نداریم تا ساینز بتونه با مکس رقابت کنه و شکستش بده یعنی متوجه نشده اون در حده رقابت با مکس نیست.دستور تیمی دیدیم چقدر بموقع تو ردبول داده شد تا امتیاز بیشتری بگیره مکس.اما اگه ساینز جلوی چارلز بود همچین چیزی در کار نبود و میذاشتن برد بگیره تا مثلا روحیه بهتری با بردش داشته باشه اما سطحشو دیدیم در چه حده این فصل که پای قهرمانی درمیونه و کاش راننده ای مثل پرز کنار چارلز بود و مدیر تیمی مثل هورنر و توتو بود که میدونن طبق تجربه همیشه برای رقابت قهرمانی تعیین راننده یک و دو لازمه و نقشی که وینگمنها همیشه توی قهرمانی دارن.تازه اگه ماشین کاملا برتر هم داشته باشه تیمی اگه یک و دو تعیین نکنه قضیه ۲۰۱۶ بین رزبرگ و لوییس و سنا پراست تو مکلارن پیش میاد.

  14. masood99z

    9

    3

    امروز همکاری مکس و پرز عالی بود
    خوب راسل رو دست به سر کردن
    اتفاقی که برای لکرک افتاد ناراحت کننده بود
    همیلتون و مرسدس دارن خودشونو به ردبول و فراری نزدیک میکنن این باعث جذابیت بیشتر میشه!

  15. mahdi arabi

    19

    3

    بینوتو سال قبل بعد از ورود ساینز :

    ما بالاخره دو راننده کامل داریم. 😏😏

    و حالا امروز همیلتون از رده آخر اومد ساینز رو با بهترین ماشین گرید گرفت

    بهترین فرصت بود با اشتباه مکس و مشکل چارلز تو مسابقه خونگی اولین بردش رو بیاره که همون استارت نشون داد چند مرده حلاجه

  16. MSF11

    6

    6

    حیف لکلرک….
    و حیف این ماشین که دستِ ساینزِ….

    • Mercedes

      14

      0

      پارسال هم میگفتن حیف مرسدس که دست بوتاسه، الان تمام مسابقات داره با آلفارومو یا کنار مرسدس ها و یا بالاتر از اونا تموم میکنه.

  17. 16_44_33

    10

    0

    اوف خیلی حالم گرفته شد باز داستان 2017 داره تکرار میشه .تبریک به ردبول مرسدس .اینجور بخواد پیش بره فراری قهرمانی تیمی راننده از دست رفته باید دونست نگران این باشن دومی از دست نره حالا ک مرسدس نزدیک شده .کارلوس ماشین ایا دمیج شده بود یا اینکه واقعا کند بود ک همیلتون از اخر ازش رد شد

  18. Lord edard

    12

    8

    ما تو فیزیک یه مبحثی داریم به اسم
    درهم تنیدگی کوانتومی یعنی هرچی یه نفر بیشتر خوش شانسی بیاره اطرافیانش بدشانسی میارن به عنوان یه فن مرسدس بگم که راسل چقدرررر خر شانسه همه ی اون راننده هایی که می‌تونستن باهاش رقابت کنن به یه نحوی کنار رفتن ساینز استارت بد و خروج از پیست ورستپن خروج از پیست و خرابی دی آراس لکلرک کلا از مسابقه خارج شد البته پرز و ورستپن ازش رد شدن
    یه جمله هم به اون اساتیدی و پروفسورهای سایت که میگن و بازم راسل بالاتر از همیلتون بگم همیلتون وقتی اول مسابقه پنچر کرد بیست ثانیه با نفر آخر و حدود یک دقیقه با مکس فاصله داشت ولی در آخر مسابقه کرده بودش چهل ثانیه

    • MK

      10

      14

      شما مرسدس فن نیستی که اگه بودی اعتراف میکردی راسل توی کل این فصل از لوییس بهتر بوده. شما صرفا لوییس فنی

      • Lord edard

        9

        7

        هر کسی حق داره طرفدار هر راننده ای باشه شما هم اگه یکم از نفرتی که سلطه ی هفت ساله لوییس برات آورده کم کنی بدشانسی هاش رو میبینی

      • D🌏nya 💜

        2

        0

        شمام اگه يكم حواست به مسابقه بود صرفا به رده نگاه نميكردي..

    • MK

      10

      16

      یه جمله‌ای هست که میگه وقتی موفق میشی که خودتو بندازی تو مسیرش. لوییس فکر کرده چون قهرمان ۷ دورس همه باید بزنن کنار اون رد بشه. یادم نمیره وقتی آلبوم تو ردبول بود و داشت اولین قهرمانی مسابقشو می‌گرفت لوییس چطوری چرخ عقبشو زد و فقط ۵ ثانیه پنالتی گرفت. اینو بهش میگن کارما لرد استارک.

      • Sv5

        5

        6

        دقیقا درست میگی

      • Lord edard

        10

        11

        یه جمله ای هم هست که میگه وقتی یه نفر با نفرت از کسی حرف میزنه دوتا دلیل داره یا از راننده مورد علاقت بهتره یا تیم و راننده مورد علاقت رو نابود کرده و نداشته قهرمان بشن این حرفا هم امثال شما میزنن که بخاطر قهرمانی ها پشت سر هم همیلتون هنوز سوزش دارن یکم منطق داشته باشین

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        6

        3

        پس وضعیت مکس ورشتپن که خیلی خرابه!
        همیلتون تو اون مقطع از فصل قهرمان شده بود و نیازی نداشت تا بخاطر ۳ امتیاز بیشتر با آلبون برخورد عمدی کنه(بماند که لوئیس کلی ازش معذرت خواست و خودش رو مقصر ۱۰۰% میدونست).اگر منظورتون اتریش هست بهتره یک بار دیگه آنبورد دو راننده رو ببینین و همینطور مشکل موتوری هوندا که آلبون رو هم مثل مکس ورشتپن dnf کرد و هیچ تضمینی نبود که آلبون ماشین رو از خط پایان عبور بده!جوری شما هر دفعه در مورد آلبون مثال میزنین انگار آلبون اون دو فصل قهرمانی رو از دست داده.بعد جالبه که میگین بخاطر همون دو ریس روحیش افت کرد و صندلی ردبول رو از دست داد.در حالی که سوتی های متعددش رو تو اون فصل اصلا ندیدین دقیقا مثل همین امروز که تصادف لوئیس رو در نتیجه که بدست آورد در نظر نمیگیرین.اگر آلبون با ۱ برخورد و از دست دادن امتیازات بخواد افت شدید کنه بهتر که صندلی به گسلی و امثالهم داده بشه.چرا که آلبون بعد از اتریش ۱ از نظر امتیازی با مکس ورشتپن برابر بود و اون نتونست با ماشین تطبیق پیدا کنه.این بخاطر این بود که مسئله آلبون زیادی بزرگ شده بود

      • D🌏nya 💜

        0

        0

        اگه بحث كارما هست كه ديگه بايد منتظر خيلي چيزا باشين 🙂

  19. Lord edard

    12

    5

    واقعا خیلی حال داد که مرسدس به کورس برگشته لوییس غوغا کرد فقط حیف که آخرش بد تموم شد واقعا حقش چهارمی بود ریس پیس فوق‌العاده ای داشت فقط هر مسابقه داره بدشانسی میاره متاسفانه من واقعا نمیدونم مگنوسن با خودش چی فکر کرده بود واقعا مسخره بود که جریمش نکردن خیلی واضح بود مقصره از اون مسخره تر پیت استاپ ده ثانیه ای همیلتون بود هر چند تو مسابقه جبران کرد

    • mrz_ir

      6

      4

      مگنوسنو یسال ندیده بودیم یادمون رفته بود چه پتانسیلی داره
      همون مازپینه ، فقط خیلی سریعتر!!

  20. Amir.Redbull99

    11

    1

    انتظار 6 ساله دبل حالا دوباره خیلی زودهنگام
    تبریک به طرفدارای ردبول و مکس. رفتیم بالا تو جدول و امیدمون زیاد شد برای قهرمانی.
    ماشین هر دفعه یه مشکل داره. من همش میترسیدم مکس بخاطر DRS اعصابش بهم بریزه یه کار دست خودشو راسل بده. امیدوارم دیگه این مشکلا پیش نیاد.
    لکلرک خیلی بدشانسی آورد و یه برد راحت از دستش رفت( درک میکنم چقدر سخته)
    ساینز چرا اینجوریه این فصل. پراشتباه. فصل پیش بالاتر از لکلرک تموم کرد فصلو تو مک لارن هم فوق العاده بود. چش شده؟؟
    تبریک به طرفدارای مرسدس .راسل عالی دفاع کرد مکسو بی نقص بود.
    همیلتون هم که دیگه حرفی باقی نذاشت. خوب شد تیم به حرفش گوش نکرد. حقیقتا فکر نمیکردم سرعت مسابقه ایشون در این حد باشه. اما تو نیم فصل اول فکر نکنم در حد برد باشن.

    تا هفته بعد موناکو ببینیم بالاخره اتفاقای خوب برای لکلرک تو خونه میفته یا ن.
    فصل جذابیه. بعد از دیدن فصل قبل فکر نمیکردم این فصل جذاب باشه که اشتباه میکردم. همچنان رقابت راننده و تیمی برای قهرمانی داریم

    • سوادکوهی

      14

      1

      “توتو وولف” با تصمیمش، به همیلتون نشون داد نباید شکست رو قبول کرد و باید تا آخر مبارزه کرد.

      • LH44

        7

        3

        شخص توتو ولف که تصمیم گیرنده نبود که بگه ماشینو بخوابونین یا ادامه بدین!
        مهندسا دیدن ماشین مشکلی نداره، تیم استراتژی هم دید با این سرعت میتونه به رده هشتم به بالا برسه.

  21. German gentleman

    2

    6

    اگه بدشانسی شارل رو فاکتور بگیریم
    برد حق پرز بود!بی اشتباه عمل کرد و استینت دومش هم به دستور تیم بود برای جلوگیری از راسل ، وگرنه پرز میتونست راحت برنده بشه اما اگه منم جای رییس ردبول میبودم همینکارو میکردم
    ساینز هم باید شرمسار باشه که لوییس از آخر اومد و ازش سبقت گرفت
    همیلتون عالی بود
    راسل فوق‌العاده بود و اولین سکوش با مرسدس رو گرفت
    هرچند پارسال هم با ویلیامز تو اسپا گرفته بود اما این یکی واقعی بود!
    بوتاس هم خوب بود اما استراتژی تیمش خوب نبود
    فتل هم همه زورشو زد اما زورش نرسید
    از اون طرف شوماخر هم خوب نبود

    • German gentleman

      0

      3

      تصحیح خط دوم
      استینت دومش میتونست طولانی تر باشه اما بخاطر تیم زودتر اومد

    • Morteza_1

      10

      1

      این اولین سکوی راسل با مرسدس نبود.
      استرالیا هم روی سکو بود.

  22. Hossein 123

    12

    6

    مرسدس ساز رو گرفته بدجور موسیقی اصیل می نوازه… اون همه لرزش غیب شد با یک آپدیت. وزن ماشین هم جای زیادی برای سریع‌تر شدن بهشون میده.

    اول یک تسلیت (!) خدمت طرفداران فراری. واقعا روز خوبی نداشتید. ساینز چرا اینجوریه. اصلا خوب نشون نداد. لوییس با لاستیک ۳ دور نوتر اینجوری باید در ریس نزدیک بشه و رد بشه؟ ساینز مشکلی داشت؟ کفی بعد رفتن در گراول آسیب دید؟

    دوم تبریک به مکس و ردبولی ها. در هر دو جدول به جایگاه یک رسیدین.

    یک «««شوخی»» هم بخوایم با مکسی ها بکنیم می تونیم به گیر کردن پشت راسل اشاره کنیم که چرا رد نشد و راننده ضعیف و معمولی هست و البته اینکه وینگ من داره جونشو فدا می کنه براش :))

    و ما مرسدسی ها. لوییس چه می کنی… خودش هم فکر نمی کرد ۵۵ ثانیه گپ با لیدر بشه رتبه چهار اونم کاتالونیا. می خواست بکشه کنار موتور سیو شه. فاکتور بگیریم از اون رده کذایی که ماشین ازش گرفت. خوشحالیم لحظه آخر خراب شد. تصادف نمی کرد با این سرعت مسابقه ای لکلرک رو می گرفت 😂😂 جورج نیازی به گفتن نداره همه دیدیم چیکار کرد. بازم بالاتر تموم کرد ولی خب لاکی من واقعی ظاهراً جورجه. این پسر با این شانسش جایگزین به حق لوییسه، اونم خیلی به شانسش مشهور بود!

    مرسدس واضحا نمی تونه حداقل الآن ببره ولی خب زورش به پرز و ساینز احتمالا برسه. هر چند ترسناکه که اولین مسابقه بعد آپدیت داشتیم DNF می شدیم اونم دوبل. هر چند فکر کنم تحت تاثیر گرما یا سوخت بود نه مشکل مکانیکی.

    سلاطین مشکل مکانیکی هم که ردبول ها هستن. ریس اول، ریس سوم، کوالی ریس ششم، ریس ششم. مکس با این روند دوام قطعات ممکنه رانندگی خوب این فصلش حیف و میل بشه.

    • Morteza_1

      8

      11

      بابت شوخیت بگم
      هاها هاها ها ها ههههههههه
      اره مکس خیلی ضعیفه تو سبقت گرفتن
      مخصوصا با سافت که به راسل رسید
      سریع رفت پیت چون میدونست مکس ضعیفه

      من فقط میخوام بدونم اون دی آر اس اگه بازی در نمیاورد
      تو جراتشو داشتی از مکس اینجوری بگی
      تو نه همتون😂😂😂 (متری ۶ و نیم)

      که الان شده متری بالای ۶۶ و نیم 😂😂😂

      بعد از اون همه یک جوری میگن لوییس از آخر اومد و از ساینز رد شد
      انگار ساینز خودش تو مسابقه چهارم و پنجم بوده
      درسته خیلی خوب رانندگی کرد و استراتژی ا
      عالی بود لوییس ولی
      وقتی ساینز اسپین شد و رفت تو باقالی ها
      چند رده بالا تر لوییس به مسابقه اش ادامه داد و ساینز هم تو طول مسابقه داشته سبقت میگرفته و میومده بالا و آخر مسابقه هم لوییس بخاطر لاستیک نو و استراتژی مسابقه اش داشت پرواز میکرد.
      اما اینکه به راسل میگن مرد روز شنبه ها یا لاکی من(لوک خوش شانس) و این چیز ها به نظرم درست نیست و واقعا بی نقصه جورج.
      و نتیجه زحماتش رو داره میگیره و اینکه مثل مکس و چارلز جوونه و جویای نام
      ادامه اف وان میشه رقابت مکس و شارل و جورج.
      که خیلی جذابه و همشون هم قدر هستن.

      • Hossein 123

        1

        3

        فعلا که خونه های تهران متری ۶۶۶.۵ میلیون شده 😂👌

        ولی در مورد راسل این پسر خیلی خوبه ولی شانس هم زیاد آورد امسال. سکو استرالیا که شانس محض بود ولی بقیه جاهایی که شانس داشته مثل میامی رانندگی خوبش اصلا بی تاثیر نبوده. پیس عالی با هارد کهنه داشت…

      • D🌏nya 💜

        1

        0

        براي توجيه هميشه يه بهونه اي هست
        خوبه دي ار اس يكم بازي دراورد وگرنه چي ميخواستين بگين خدا ميدونه

  23. RedMax

    9

    1

    عجب مسابقه ای بود امروز همه اتفاقی داشت، با رانندگی همیلتون خیلی حال کردم، نشون داد که یه قهرمان وقتی ماشین خوب بهش بدی چجوری رانندگی میکنه
    لکلرک هم خیلی بد شانس بود ولی یادمون نره که این اتفاق امسال برای مکس دوبار افتاده
    پرز هم با لاستیک برابر داشت قشنگ از راسل فاصله می گرفت
    و چه استراتژی خوشگل و خوبی داشت ردبول، راسل نفهمید چجوری آندرکات شد
    و در آخر مکسی که امروز ابر و باد و دی آر اس دست به دست هم داده بودن تا این پسر نتیجه نگیره ولی در آخر قهرمانی رو گرفت
    پیش یه سوی قهرمانی فصل

    • HESHMAT

      1

      12

      دوست عزیز با این جمله ات که گفتی
      “ابر و باد و دی آر اس دست به دست هم دادن تا این پسر نتیجه نگیره”
      یاد جمله “اینا نمیخوان ما قهرمان بشیم” افتادم

  24. شهریار

    6

    0

    به نظر پرز تو ردبول داره نقش بوتاس تو مرسدسو ایفا میکنه ! سکوی پرش واسه هم تیمی! البته خودش مقصره نباید زیاد شاکی باشه چون واقعا عملکردی نشون نداده ک در حد رقابت با مکس باشه اگه میخواد از این حالت در بیاد باید با جسارت و انرژی بیشتری رانندگی کنه بیاد بجنگه واسه سکوی اولی .

    • Jawad

      6

      7

      من جای پرز بودم حاضر بودم با ویلیامز ۱۷بشم اما اینطوری راه ورستپن رو باز نکنم. پارسال شاهد بودیم وقتی همیلتون نتونست از(بنظرم نوریس بود)تو سه چهار دور سبقت بگیره و بوتاس رسید همیلتون راهو برای بوتاس باز کرد. ولی امروز دیدیم پرز تا رسید به ورستپن،اجازه سبقت و چرخ به چرخ شدن رو ندادن بهش،در صورتی که تا ورستپن رفت پیت،پرز تو یه دور سبقت رو کامل کرد.

      • NICO ROSBERG-06

        5

        1

        Jawad همونطور که بوتاس تو مرسدسس راه و برای لویس باز میکرد دیگه؟؟
        دوست عزیز مطمعن باش همیشه برای قهرمانی یک همکاری تیمی لازمه.. بوتاس چرا همیشه دستور میگرفت که لویس راه بده؟ چون همیشه هر تیمی روی راننده تاپش برای قهرمانی حساب میکنه و لویس 7 سال تاپ بودنش رو اثبات کرد..حالا هم داستان مکس و پرزه واقعا منطق اینایی که سطح پرز و با مکس مقایسه میکنن و نمیفهمم.قبول کنین امسال اگه ما هم مثل ردبول و فراری در حد قهرمانی بود ماشینمون الان لویس جایگاهش خیلی فرق میکرد..ولی در عوض اگه مرسدس بتونه زودتر خودش و برسونه به رقابت قهرمانی که به نظرم میتونن برشونن.. فرمول1با 6 راننده اول گرید تبدیل میشه به جنگ جهانی سوم..تصورشم آدم و می ترسونه. فکر کنین مکس و چارلز و لوییس و راسل وساینز و پرزم گاهی . چقدر برخورد داشته باشیم توی ریس..:ِo

    • ایرن

      8

      3

      وااای سردرد گرفتم از بس راننده ها پیت استاپ انجام دادن. کسی آمار تعداد پیت استاپ های مسابقه رو داره؟

      لکلرک واقعا توی یه دنیای دیگه داشت میروند. اما نمیشه بگیم اگر لکلرک اتفاقی براش نمیفتاد قطعا برنده بود. چون همین فصل قبل توی رقابت مکس و لوییس چندبار پیش اومد راننده ی برنده مسابقه در نیمه اول مشابقه ضعیف تر از رقیبش عمل میکرد اما نیمه دوم مسابقه یکدفعه احیا میشد.

      تفاوت عملکرد لوییس و راسل واقعا عجیب بود و نشوندهنده کیفیت بالای لوییس هست.

      وقتی مسابقه به نیمه هاش رسیده بود دوسداشتم پرز برنده بشه. واقعا خوب بود.اما تفاوت استراتژیش با مکس باعث شد مکس دست بالاتر رو داشته باشه. یک و دوی ردبولها رو تبریک میگم.

      واقعا از دیدن عملکرد مرسدس ها شوکه شدم. ظاهرا احیا شدن. اما باید یاد بگیریم که واقعا با یه مسابقه نمیشه گفت یک تیم احسا شده. باید حداقل سه مسابقه و در پیستهای متفاوتی این عملکرد تکرار بشه. اما در کل عملکرد مرسدس باعث شد از عاقبت فصل بترسم و حس کنم مرسدس شاید بتونه رقیبی سرسخت تر از ردبول درراه قهرمانی برای فراری باشه.

      ساینز هم که ظاهرا اتفاقی که برای مکس افتاد گریبانگیرش شد. یعنی یه باد ناگهانی در لحظه عبور از پیچ و بعدشم کفی ماشین آسیب دید. واقعا عملکردش اونجور که انتظار داشتیم نبوده اما به شدت بد شانس هم بوده.

      آلونسو هم عالی بود اما نه به اندازه لوییس.

      فتل هم که گرفتار خودروی نامرغوب. اما بازم عملکردش خوب بود و چند رده بالاتر اومد.

      • ایرن

        6

        1

        میخواستم در یه نظر جداگانه بنویسم اما اشتباها دستم خورده و در پاسخ به نظر شهریار نوشتم.ببخشید

      • mrz_ir

        2

        2

        واقعا چه خبرشون بود این همه پیت ؟؟؟
        اصلا نفهمیدم که استراتژی ها چه اتفاقی افتاد!

      • Mohsen.A

        2

        4

        درود
        شما واقعا قضیه باد را باور میکنید ؟
        محاله ممکنه چنین چیزی

      • ایرن

        3

        2

        محسن:
        باد واقعا تاثیر زیادی داره مخصوصا توی پیچ ها که چسبندگی پایین تره و نیروی گری از مرکز هم وجود داره.
        اما اینکه توی روزی که کلا باد نمیاد یهو بادهای لحظه ای رو ببینیم خیلی بعیده. اما خب اصل رو روی راستگویی مهندسین میذاریم. چون دلیلی نداره مهندس ردبول بیاد و اینجوری بخواد از مکس دفاع کنه. کیفیت رانندگی مکس نیازی به دفاع نداره واقعا

        mrz.ir:
        از ابتدا هم توی پیش بینی پیت استاپها که قبل مسابقه منتشر میشه برای این پیست حتی استراتژی ۳ پیت استاپه هم دیده میشد.حدس من اینه که چون اختلاف زمان بین لاستیک سافت و مدیوم زیادبود و لاستیک خوری همزیاد بود پیت ها بالا رفت.

      • mrz_ir

        2

        0

        لاستیک های جدید خیلی عجیب شدن ، یسری پیست ها عمرشون بیشتره ، یسری کمتر .
        هر چی از قبل فهمیده بودیمو باید بندازیم دور

    • سجادرضوی

      3

      5

      مگه چقدر اختلاف داشتن؟
      همون پارسال هم پرز فدای مکس می‎شد
      الان ضایع‎تر و افتضاح‎تر شده!

      • NICO ROSBERG-06

        4

        3

        Mohsen. من طی سالهای که ف وان و دنبال میکنم بارها شده بر هم خوردن تعادل یا اسپین شدن ماشینای دنبال کننده ای که پشت سر یه ماشین جلویی شون در تلاش برای سبقت گیری بودن رو دیدم و این بیشتر بخاطر اثر چرخشی بادیه که ماشین جلویی در عبور از شیکین ها برای ماشین پشت سرش ایجاد می کنه و این به میزان و سرعت وزش باد هم ربط مستقیم داشته همیشه مثل همین قضیه برای فیلیپ ماسا و سباستین فتل بارها اتفاق افتاده و دیگران به اشتباه اون رو اشتباه راننده میدونن اما در واقع این اسپین ها دلیل فیزیکی و علمی داره و ربطی به اشتباه راننده ها نداره.

      • Alireza Verstappen

        1

        4

        داداش پماد بمال همون جا که میسوزه پایین ترش نزن فایده نداره
        شرمنده که با بی ادبی جواب دادم ولی باورکن حقت همین بود

  25. Yousef

    7

    6

    با اینکه از یک دو کردنمون خوشحالم ولی اصلا از مسابقه لذت نبردم
    طاقت فرسا و خسته کننده
    ولی این وسط به ساینز خیلی خندیدم آخه یکی نیست بگه چرا اصلا توی تایم گیری برای کیو 3 ریسک میکنی تو که به هر حال رده رو از دست میدی
    لویس بی نظیر بود همونطور که گفنم سرعت مسابقه ایش با اختلاف از راسل بهتره و فکر کنم نمیخواد به خاطر وجود راسل تکنیک هاشو به نمایش بزاره حداقل نه تا وقتی که یه ماشین کاملا رقابطی داشته باشه چون راننده های هم تیم به سبک رانندگی همدیگه خیلی سریع آگاه میشن و تیم اطلاعات همدیگرو در اختیارشون قرار میده
    فقط افسوسی برای نوریس وجود داره که واقعا عالی رانندگی میکنه ولی یه ماشین خوب نداره
    در مورد رده پس دادن پرز هم به نظرم اگه دی ار اس مکس کار میکرد دستور تیمی نمیدادن چون با دی ار اس میتونست از پرز هم رد بشه. از سمتی هم پرز نمیتونه با لکلرک رقابت کنه پس بهتره این کارو برای مکس بزاره ولی اینو کتمان نمیکنم که این فصل عملکرد فوق العاده ای داره
    دنیل هم که دیگه حرفی برای گفتن در برابر نوریس نداره ای کاش فتل یا بوتاس رو در مکلارن در جای دنیل میدیدم.بوتاس هم عالی بود خاک تو سر میک با این سرعت مسابقه ایش هاس خوش شانسه اگه مزپین توی هاس میبود با این ماشین خوبشون هنوز با امتیاز صفرل داشتن با ویلیامز رقابت میکردن و آلونزو هم خیلی خوب بود.

    • mrz_ir

      5

      3

      ولی اخرش دستور تیمی دستور تیمیه ،
      یکبار به بوتاس دستور دادن که برد رو بده به لوییس دهنمونو سرویس کردن ، حالا هم مکس دی ار اسش خراب بود ، وگرنه رد میشد ؟؟؟؟؟
      دستور تیمی برای رقابت رو ببری لازمه میشه ولی یه حرفی نزنید که ادم کف کنه.

      • Yousef

        3

        0

        منظورم اینه که اگه در شرایط آرمانی دی آر اس مکس مشکل نداشت ردبول پرز رو نمیرنجوند و کار رو به عهده خود مکس میزاشت.
        راننده دوم انتخاب شده هم واسه ردبول و هم واسه فراری ردبول در شرایطی بود که مجبور بود اعلام کنه مطمعنا اگه این شرایط رو فراری داشت دستور تیمی رو به ساینز میدادن.

    • D🌏nya 💜

      1

      0

      اقا يوسف عذرخواهي ميكنم روي پياماي شما ريپلاي ميكنم چون براي اقاي رنجبر بستس..اقاي رنجبر احتياجي نيست به معذرت خواهي..ديگه كاملا از روي نظرات و كلماتي كه به كار ميبرن قابل تشخيص هست كه دوستان طرفدار چه تيمي هستن..

  26. j_farzaneh

    9

    2

    حرف اول اینکه سایت چند ساعت از دسترس خارج بود دلیلش چیه؟
    حرف دوم آلونسو امروز شاهکار کرد و بهترین عملکرد امروز از آن شیر پیر بود که ۲۰ شروع کرد و ۹ تموم واقعا بی نظیر بود عملکردش اونم با آلپین ماشین ششم گرید!!!!
    حرف سوم همیلتون هم نشون داد که الکی سلطه چندین ساله بر فرمول یک نداشته امروز فوق العاده بود راسم با مدیریت عالی تونست سکو بگیره
    چهارم بدشانسی لکلرک و ساینزی که لیاقتش راننده دوم بودن فراریه
    و در آخر شب فراموش نشدنی ردبولی ها مکس عالی حتی با ماشین ایراد دار و چکو که به فراری و ساینز نشون داد که وقتی از هم تیمیت ضعیفتری باید برا هم تیمیت شل کنی و لذت ببری حتی وقتی که میتونی سکوی اول رو بگیری

  27. Hamed

    8

    1

    واقعا نا امید کننده بود فقط قهرمانی میلان تلخی امروز رو تونست بشوره ببره
    پارچ آب یخ ریختن روم اون لحظه
    یه برد راحت و آسون عین آب خوردن از دست رفت
    نمیخوام از فاجعه ساینز چیزی بگم فقط میشه گفت با این فرم ساینز قهرمانی سازندگان دور از دسترسه نمیدونم چه عجله ای بود تمدید دوساله باهاش که اینقدر خیالش تخت بشه از آینده اش
    تنها نکته امیدوار کننده برام این بود که ماشینی که تو اسپانیا سریع باشه همیشه تو ادامه فصل هم سریع بوده ولی مشکل دوام قطعات گریبان مارم گرفت
    بهترین های امروز هم راننده های مرسدس بودن جفتشون فوق العاده روندن مرسدس هم اختلافش رو با ردبول و فرای تو ریس پیس کم کرده ولی خب اختلاف زمانی مکس بعد از جدا شدن از بقیه هم قابل توجه بود

  28. Morteza_1

    11

    1

    استون مارتین بعد از دیدن اینکه ردبول سبز جواب نمیده میخواد پروژه فراری سبز رو استارت بزنه اگر اونم جواب نداد.
    مرسدس سبز روشن رو استارت میزنه.
    نمیخواستم بهش بپردازم ولی گفتم شوخی کنم با کارشون.
    ولی اینجوری نتیجه نمیگیرن. فقط وقت و بودجه هدر میدن.

    لاورنس برادر وات د فاز؟
    جواب لاورنس: لاورنس برادر وات د فاز؟

    چون ذهنیتش کپی کردن حتی تو جواب دادن هم کپی کرده
    نکن نکن نکن یکم خلاقیت داشته باش.
    حیف سب خدایی حیف سب.
    جداً با اینکه دلم برای شخصیت دوست داشتنی سب تنگ میشه ولی عقلی داره میکنه این فصل بازنشسته میکنه خودشو
    اگرم بازنشسته نکنه حداقل تو اون خراب شده نمونه و بره از استون. فقط فرار کنه.

    • Erfan

      4

      0

      قشنگ گفتی😂👌

  29. mrz_ir

    4

    1

    عجب مسابقه ای بود
    امیدوارم حرفم اشتباه باشه ولی باز فراری داره فصلشو نابود میکنه ، مکسو نباید ذره ای دست کم بگیرن ، فصل پیش ردبول و مکس با مرسدس و لوییس درگیر شدن ، مجبور بودن که خودشونو رشد بدن ، الان هم چارلز و هم فراری مجبورن خودشونو رشد بدن وگرنه عمرا برگردن به صدر.
    تبریک به ردبول ولی راسل خوب اذیتشون کرد.
    مگنوسن رو یسال ندیده بودیم یادمون رفته بود که چه پتانسیلی درش وجود داره برای تصادف کردن ، ولی باز استراتژی و پیس مرسدس و لوییس چشمگیر بود.بعد از اینکه مگنوسن گند زد به استارتش از اخر و با فاصله زیاد شروع شد کارش. و پنجم هم رده معرکه ای بود 50 ثانیه ای مکس شروع کرد و 40 ثانیه ای مکس تموم..
    و اینکه واقعا تبریک میگم به مرسدس که عجب فردی رو آورده بوده به اکادمیش و الانم به تیمش ، عجب دفاعی میکرد در برابر مکس و پرز ، معرکه بود (البته دی ار اس مکس خراب بود اما واقعا مکس داشت منفجر میشد از اینکه نمیتونه سبقت بگیره).
    اپدیت مرسدس هم خوب جواب داده ولی هنوز جای کار داره.
    بیش از پیش عاشق کانسپت مرسدس شدم ، واقعا خوشگله . و حس جالبی داره حرکت کردنش!

    • mrz_ir

      2

      1

      سایت هنگ بود و نمیفهمیدم که فرستادم یا نه الان دیدم که کامنت اولیه اومده بوده و بالا تره ! 😐

      • L.h.44

        3

        0

        باورم نمیشه . من دیروز با فیلتر شکن وارد سایت شدم . اصن یه وضعی 😬

  30. akbar

    7

    1

    مسابقه ی خوبی بود
    تبریک به ردبول برای 1و2
    امروز همیلتون فوق العاده بود
    بد شانسی های فراری ناراحت کننده است. اون از کارلوس که چند تا مسابقه هیچ امتیازی برای تیم نگرفته و امروز هم اصلا خوب نبود و از لکلرکی که با بد شانسی موتور سوزوند.
    کارلوس باید از الان بپذیره که راننده ی دوم خواهد بود.
    هرچند نزدیک شدن امتیاز های فراری و ردبول باعث هیجان بیشتر مسابقات میشه ولی از اونجایی که ردبول در توسعه ی ماشین از فراری بهتر عمل میکنه و ماشینشون قابلیت توسعه ی بیشتری داره ، اگر فراری دست نجنبونه فصل رو واگذار کرده.
    ریکاردو مثل فتل رو اعصاب شده و احساس میکنم دیگه نمیتونه برگرده.
    فتل این مسابقه خوب بود ولی نمیدونم چرا استون وقتی فتل جلوتر از استرول هست ، دیرتر میارنش پیت؟؟؟؟!!!!
    سونودا داره پیشرفت میکنه و امسال نسبت به هم تیمیش نتیاج خوبی داره میگیره
    دلم واسه گوانیو ژو سوخت ، بیچاره یه مسابقه بدون مشکل نمیتونه تموم کنه و امروز هم بدشانسی…
    از اونجایی که فراری تو تعیین خط ها بهتر عمل میکنه و موناکو سبقت گرفتن غیر ممکن هست امیدوارم موناکو 1و2 کنند تا فاجعه ی این مسابقه رو بشوره ببره.

    • Sv5

      8

      3

      دیوار موناکو خیلی معروفه بخصوص واسه چالرز

      • akbar

        7

        1

        “Sv5”
        آقا استرس نده😂😂
        به امید اولین برد خونگی شارل جوان.

      • mrz_ir

        2

        0

        اکبر جان چارلز موناکو خشک تو در دیوار بوده ، حالا موناکو خیس برنده بشه ؟؟؟
        با اینکه نمیحوام این حرفو بزنم ولی عمرا.

  31. Kamran

    5

    2

    کارلوس هم که یک تنه کمر همت بسته ترتیب فراری رو امسال بده.

    • Sv5

      5

      3

      یادت رفته وقتی اومد بینوتو چه پروبالی بهش داد فقط واسه اینکه سب و بکوبه..

  32. Sv5

    4

    6

    کاری که پرز واسه مکس انجام میده اگه رایکونن نصفشو انجام می‌داد الان سب 5 champ بود.
    یا کار بوتاس واسه همیل

    • Mahdi.drs

      6

      3

      مکس۱۴ ثانیه جلو تر پرز تموم کرد ….۱۴ ثانیه ….به هر حال از پرز رد میشد فقط باعث میشد تایر های پرز ومکس داغون بشه راسل بهشون نزدیک به شاید ازشون رد بشه

      • akbar

        5

        2

        پرز یک پیت استاپ اضافه داشت واسه فستست لپ
        زمان تقریبی مسیر پیت برای این پیست 20 ثانیه بود ، از 14 کم کنی چکو 6 ثانیه جلو میفته
        البته این اعداد در تئوری هست چون در اون شرایط چکوهم رو تایر مدیوم کهنه اش باید دور میزد که قطعا پیس کمتری داشت
        به نظرم چکو این مسابقه پیس خوبی داشت و با وجود مشکل مکس میتونست اول بشه.

      • Mahdi.drs

        4

        1

        اکبر داداشم … شما خودت باید از من بهتر بدونی به این راحتی نیس که ۱۴ رو از ۲۰ کم کنی و بگی تموم … پس اختلاف لپ تایم لاستیک سافت نو با مدیوم که اگر پرز عوض نمیکرد تایر بالای ۴۰ دور روشون زده توی محاسبات تون کجاس؟ لاستیک سافت توی ۶_۸ دور اولش نزدیک دوثانیه از مدیوم کارکرده سریعتر بود این اختلاف تایر رو در نظر بگیرید متوجه میشید که بازم مکس از پرز رد میشد

      • farshad.b

        1

        0

        اقا مهدی مشکل اینجاست که دوست خوبمون اکبر اقا مبنا رو عدد ۱۴ اخر ریس در نظر میگیره در صورتی که چند دور قبلش این فاصله بالای بیست ثانیه هست و مکس با توجه به اینکه تهدیدی متوجه بردش نبود دو دور اخر را با حداقل سرعت طی کرد تا ماشینش رو سالم به اخر ریس برسونه و حدود ۶ ثانیه رو در دور اخر از دست داد . استراتژی پرز از اول بر مبنا دو پیت طراحی شده بود و برای اجرا این استراتژی شما هر دور را باید بطور متوسط ۰.۳ثانیه ارامتر از موقعی بزنی که استراتژی ۳ پیت را اجرا میکنی ، اینکه تیم به پرز میگه استراتژی تو با مکس فرق میکنه و اجازه بده مکس عبور کنه یعنی مکس رفته برای ۳ پیت و باید با ریسک بالا و هر دور ۳ تا ۴ دهم سریعتر باشه (بطور متوسط ۰.۳ ×۶۶ دور = ۲۲ ثانیه ) تا جبران بکنه این پیت اضافه را . دوستان در نظر نمیگیرند که پیت سوم پرز زمانی بدست امد که راسل برای پیت سوم رفت والا نمیتونست جایگاه دوم را به خطر بندازه . کلا این پیت اخر قبل از ریس قابل پیش بینی نیست و بسته به جایگاه شما ، فاصله شما با رقیب مستقیم شما در پشت سرتان ، بازخورد لاستیک بسته به شرایط هوا و دمای اسفالت و ….. میتونه متفاوت باشه . در کل پیت استاپ پرز با مکس در عدد ۳ برابر شد ولی از ابتدا قرار نبود پرز بیش از ۲ پیت داشته باشه . ۵۳ پیت استاپ اجرا شد که اگر چارلز و ژو dnf نمیشدند به ۵۵ تا ۵۷ پیت هم میرسید . بیشترین پیت رو البون با ۴ پیت انجام داد (اسیب به زیر خودرو در پیت اول هم بدبختیش رو کامل کرد و جایگاه اخر ریس هم به همین علت بود) در مجموع یکی از پر چالش ترین ریسها بود بخاطر گرمای بسیار بالا در سطح اسفالت .

      • akbar

        1

        0

        “farshad.b”
        آقا فرشاد عزیز من اعداد بالا رو صرفا در جواب آقا مهدی دادم که تو کامنتشون از عدد 14 ثانیه طوری یاد کردند که انگار این مقدار رو چکو طی چند دور باقی مانده از دست دادند.
        در مورد فرمایشات شما هم قبول دارم مکس سریع تر بود ولی سخته قبول کنم به راحتی رد میشد.
        ضمنا اینکه قبل مسابقه استراتژی چی بوده بنده اطلاعی ندارم ولی اگر در شرایط مسابقه استراژی بهتری برای پرز به وجود امده و تیم اجراش نکنه…!!!!
        در حال حاضر فرمایشات شما رو میپذیرم ولی اطمینان دارم ردبول باز هم شیرین کاری خواهد کرد و اثبات میکنه که تنها راننده اش مکس هست
        از فصل قبل منتظر بودم ببینم در شرایطی که پرز موقعیت بهتری در ریس داشته باشه ، آیا ردبول به مکس دستور تیمی خواهد داد یا نه؟
        فکر میکنم این ریس جواب سوالم داده شده باشه ولی باز هم صبر میکنم ببینم در ادامه چه خواهد شد.

      • farshad.b

        1

        0

        سلام اکبر اقا . ممنونم از توجه شما . معمولا تیمها برای راننده ایی که در کوالی از هم تیمی خود عقبتر قرار میگیره استراتژی کمتر تهاجمی در نظر میگیرنند و سعی میکنند با سرعت مسابقه ایی کمتر استینت اول بلندتری طی کرده و از شانس احتمالی سیفتی کار و یا در صورت دوام لاستیک نسبت به رقبای پشت سر ، دست بازتری برای استینت بعدی داشته باشند . البته تیمهای جلوی گرید بیشتر قدرت مانور دارند چون از پشت سر کمتر نگرانند . مثل دو باری که راسل کوالی خوبی نداشت و رفت برای استینت بلند که جواب گرفت یا همین ریس که همیلتون با مدیوم شروع کرد و هدفش همین بود و با وجود تصادف بازم تونست با استینت اول بلند و بعد استینت دوم سافت و سرعت تهاجمی نتیجه خوبی بگیره . و اما در مورد پرز بی شک به عنوان راننده دوم بهش نگاه میکنه ردبول . بقول یک کارشناس این رشته دیروز گفته بود احتمالا پرز اخرین نفری خواهد بود که روی این کره سبز متوجه میشه که راننده دوم ردبول هست!! واقعیته و درست و غلط بودنش هم در بقیه فصل خواهیم دید . بازم ممنون از توجه شما . پایدار باشید .

    • Amirmm

      3

      5

      بوتاس که نقش پوششیرو واسه همیلتون داشن و همیلتون با خودش رقابت میکرد اونم فقط و فقط به خاطر برتری چندبرابره ماشینش نسبت به دیگر ماشین ها

  33. Arash.bgh

    5

    2

    تبریک به ۱ و ۲ ردبول
    واسه مرسدس خیلی خوشحالم که به نظر داره برمیگرده به پودیوم البته اگه لکلرک میموند نمیتونستن ولی به هر حال رانندگی همیلتون عالی بود و راسل ۲۰ دور ردبولارو پشت خودش خوب نگه داشت .دیدم خیلی از طرفدارای ردبول اینکه مکس نمیتونست رد شه از راسلو گردن دی آر اس انداختن ولی دی آر اس مکس یه دور میزد یه دور نه در ضمن قبلش هم پرز و پشتش نگه داشته بود که دب آر اس هم داشت با لاستیک برابر و تعداد دور طی شده برابر به نظر میرسید نمیتونن ردش کنن راسلو .عالی بود
    ولی به نظرم مرسدس خودشو باور نکرده هنوز .میتونست استراتژی جسورانه تری واسه راسل در نظر بگیره باید با مکس میاوردنش پیت استاپ لاستیک مدیوم نسبت به سافت هیچ حرفی واسه گفتن نداشت تو این پیست با این دمای زیاد پیست
    همچنین اگه لوییز هم با سافت شروع میکرد امکان نداشت مگنوسن اینجوری مسابقشو خراب کنه میتونست به راحتی مرسدس ۲ و ۳ رو بگیره وقتی فراری ها از رقابت خارج شدن
    به نظرم اگه لوییز جایه راسل تو دور ۲۸ اول بود میتونست ردبولارو پشت خودش نگه داره .واسه حرفم دلیل دارم چون ردبول دوست داشت مکس جلوتر از پرز تموم کنه و مکس هم دی آر اسش خوب کار نمیکرد درست اگه تعویض لاستیک میکردن حد اقل ۲ رو میگرفتن
    اگه دقت کنید به مسابقه وقتی راسل اول بود مکسو فرستادن پیت استاپ که اگه راسل بیاد پیت پشت پرز در بیاد و انقد نگهش دارن تو پیست که مکس بتونه ردش کنه ولی مرسدس ریسک نکرد با پرز رفت واسه تعویض لاستیک و رو لاستیک مدیوم ردبول خیلی بهتر ماشینش جواب میداد به راختی از راسل رد شد
    رکب خوبی زدن به مرسدس جوابم گرفتن
    واسه فراری هم خیلی ناراحت شدم چون شارل حقش امروز قهرمانی بود که بهش نرسید
    ساینز اصلا در حد فراری نیست به نظر باید یه راننده دیگه بیارن همین میدون رو بهش بدن بهتر نتیجه میگیره حتی اکه لطیفی رو جاش بیارن
    بوتاس هم عالی بود اینو میشه با فاصلش با همتیمیش فهمید
    آلنسو هم رانندگیش با تراکتور آبی عالی بود از ۲۰ شروع کرد ۸ تموم کرد
    کلا مسابقه جالبی بود من که کلی کیف کردم

  34. Arash.bgh

    4

    2

    جمعه گفته بودم تو ۳ رده ۲ تاشو میگیریم داشت میشد ولی یکیشم شد شکر مرسدس امروز عالی بود امیدوارمون کرد .ولی فکر میکنم البته شاید اشتباه باشه آخره مسابقه فقط به خاطر اینکه بقیه تیما باز رو مرسدس و آپدیتاش حساس نشن سرعتو کم کردن وگرنه یکم غیر منطقی به نظر میرسید بر فرض ماشین لوییز با فشاری که روش گذاشته بود به آخر نمیرسید چرا به راسل هم همینو گفتن

  35. Mahdi.drs

    12

    1

    خب خب
    مکس که اول مسابقه از پیست رفت بیرون دقیقا مثه ساینز البته اینجا میتونیم بگیم راننده اشتباه کرد ولی بعدا مشخص شد اوایل مسابقه باد در اون پیچ سرعتش متغییر بوده به نظرم از پیست خارج شدن مکس و ساینز ایراد بزرگی نبود پس ولی چیزی که برام جالب بود توی انبورد مکس وساینز این بود سرعت عمل مکس در این که حس کنه پشت ماشینش میخاد لیز بخوره چن صدم ثانیه سریع تر از ساینز بود که همین حس دقیقش نسبت به ماشین تونست باعث بشه مثه ساینز تایم خیلی زیادی از دست نده چون مکس از پیست رفت بیرون ولی اسپین نشد و درنتیجه برگردوندن ماشین به پیست چن ثانیه کمتر طول کشید که خیلی این ثانیه ها مهم بودن در رقابت!!
    چارلز هم که عالی بود در کل ولی بدشانسی اورد ( یک دی ان اف دیگه بگیره میشه مثه مکس که دوتا دی ان اف بخاطر موتورش گرفته )
    ساینز هر جور حساب میکنم نمیتونه تایم هایی که چارلز میزنه رو پابه‌پاش پیش بره که خوب نی
    راسل که استارتش خوب بود دفاعش عالی بود و در کل دمش گرم کلی هیجان داد

    لوییس که عالی کار کرد و توتو گفت ما توی ستینگ یه چیزی پیدا کردیم که ماشینشمون رو سریعتر کرد و این تغییرات رو از پیت لین توسط مهندسا انجام شده که تاثیرش رو دیدیم لوییس توی نیمه دوم بعد اون دستکاری به شدت سریع شد و از فراری ساینز سریع تر و پا به پا پرز و مکس در ردبول تایم میزد که بنظرم باید ردبول و فراری برن بکوبن تو سرشون چون هنوز مرسدس اپدیت رفع ایراد فقط داده و هنوز توی وزن و بالانس ماشین اپدیت هاش که بیاد تازه به دردسر خواهند افتاد …
    بوتاس هم عالی فقط میشه گف
    اکون والونسو هم نسبت به جایگاه شروعشون خیلی خوب رشد کردند در ریس !!
    سوندا هم که گسلی رو حسابی داره به چالش میکشه این فصل برعکس سال قبل که گسلی از سوندا به عنوان طی برای تمیز کردن سالن استفاده میکرد😂
    میک شوماخر هم ازش قطع امید کردم دیگه
    مگنوسن هم بنده خدا رو تایر هارد دهنش سرویس شد با اون استراتژی

  36. Shahinf1z

    8

    1

    بازم تا اخرین دور مسابقه بدشانسی یقه همیلتون رو ول نکرد
    امسال مرسدس و شخص همیلتون به جز فراری و ردبول باید با پدیده ای به اسم بدشانسی محض هم بجنگن

  37. hosein16

    4

    2

    مسابقه ای جذاب بود در کنار تمام بدشانسی ها و خوش شانسی ها
    و خیلی برای لکلرک ناراحتم تا اون لحظه مسابقه رانندگی بی نقص داشت و موناکو یه مسابقه کسل کننده داریم برای این که معلوم کی برندس و تیم برتر کیه تو سکتور ۲و۳ فراری خیلی سریع بود پس تو موناکو ۱۰۰ درصد
    برندس

  38. Nima

    6

    1

    چه کردن مرسدس ها واقعا با توجه به چیزی که توی این مسابقه نشون دادن میشه برای ادامه فصل بهشون امیدوار بود شاید نشه گفت دوباره قهرمان میشن ولی همین که با 2 تا تیم بالا توی رقابت باشن خودش جذابت چند برابره

  39. mohsen driver

    5

    11

    چیزی که مشخصه مرسدس با بالاترین مود موتوری اومده بود که بگه آره… آپدیت ما جواب میده! ولی از حرف لوییز اول مسابقه گفت موتور رو نگه داریم و مشکل آخر مسابقه با مود موتوری بالا نمیتونی به رقابت برگردی! حداقل به بقیه تیمهایی که موتور میدی هم این تنظیمات موتور رو بده! شانس اوردن موتورشون نترکید! و مشکل موتور فراری رو هم دیدیم! واینکه پایداری موتور هوندا تو اون گرما عالی بود فکر میکردم موتور بترکونن! موتور ردبول خوب دهن مرسدس و فراری رو بست با این یک و دو! درایو تو سوروایو!!

  40. Amir-80

    8

    9

    مرسدس تا حالا به خاطر موج سواری فیتیله موتور رو بسته بود ‌
    حالا مونده مرسدس واقعی رو ببینید . اپدیت های وزن و بالانس بیاد می بینید چجوری اسفالت پیست ها رو اتیش بزنه

  41. mn.a

    2

    6

    1. زنگ خطر برای فراری. دو موتور فراری توی این مسابقه مشکل داشتن.
    2. مرسدس به رقابت برگشته. درواقع برخلاف گفته همیلتون و راسل، باید با ردبول رقابت کنند، نه فراری. پیس همیلتون و پرز یکسان بود.
    اگر دفاع های جرج رو در نظر بگیریم میشه گفت پیس جرج و همیلتون هم یکسان بوده.
    علاقه مندم بدونم اون دوستانی که سال های گذشته( به خصوص سیلورستون 2020) میگفتن
    “شانس معنی نداره”، الانم همین نظر رو دارن؟ چون ظاهرا رفقاتون در حال حاضر با شما هم عقیده نیستن.
    3. درمورد استون مارتین من بعد از بحرین گفتم این تیم قراره این فصل هم کپی کاری کنه، و همین هم شد و این هفته شاهدش بودیم.
    این هفته کسی میک و سب رو کنار هم دید؟

  42. ali..Ferrari

    7

    2

    از دیروز که چارلز وقتی پیشتاز مسابقه بود میتونست یکی از راحترین بردهاشو بدست بیاره،دی ان اف شد کلا حال و حوصله ندارم و الان دارم به این فکر میکنم که از دست قهرمانی تو مسابقه آخر فصل اونم بخاطر اشتباهی که خوده چارلز نکنه،سالها ناراحتی و حسرت رو بدنبال داره.خوب نیست آدم اینطور باشه ولی گاهی علاقه به چیزی انقدر زیاده که از کنترلت خارج میشه.توی ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ هم بخاطر رقابت فتل که از دست رفتن قهرمانیش شاید نهایتا ۲۰درصدش اشتباه خودش بود اما ۸۰ درصد مشکلاتی بود از طرف تیم که نمیخام تکرار کنم همه یادمونه استراتژی های وحشتناک و عقب موندن توی آپدیت و بقیه چیزا.اما بدتر از ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ که از نیم فصل دیگه تقریبا مشخص شد فراری از رقابت جا مونده،۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ بود که مسابقه آخر آلونسو قهرمانی از دست داد که ۲۰۱۲ باتن اول نمیشد ریس آخر ناندو قهرمانی از دست نمیداد یا ۲۰۱۰ …حالا اگه قرار نیست چارلز قهرمانی بگیره تکلیفش چندتا مسابقه قبل معلوم بشه واقعا بهتره چون از دست رفتن قهرمانی توی ریس آخر برا فراری که ۱۳سال از آخرین قهرمانیش میگذره اصلا دیگه بحث جذابیت تا آخرین لحظه نیست و فقط میتونه عذاب آور باشه.درسته بخاطر دیروز ناراحتم تا چند روز ولی هنوز خیلی موقعیت و زمان هست برای اینکه چارلز رقابت کنه اگه خودروش ثبات داشته باشه تیم استراتژی های درست داشته باشه،آپدیتهایی بده که اون از رقبا عقب نمونه.کارهایی که دقیقا فراری ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ نتونست برای فتل انجام بده و دو قهرمانی از اون و فراری گرفته شد و نامید کرد طرفدارای فراری رو.

  43. Arash.bgh

    5

    5

    یه چیزی که کسی زیاد بهش دقت نکرده استراتژی مرسدسه از اول فصل با اینکه ماشین رقابتی نداشتن ولی سعی کردن با ثبات پاور یونیت و انجام ندادن اشتباهات بچه گانه ۲ تا ماشینو از خط عبور بدن با همین روش با اینکه تو ۷ تا مسابقه ۲ تا سکو گرفتن جایگاه خوبی تو رده بندی خودروسازا دارن .این استراتژی کمکشون میکنه وقتی با آپدیت ماشیتشون رقابتی بشه از رقبا زیاد جا نمونده باشن به راحتی بتونن برگردن
    همین استراتژی باعث شده چندین فصله بتونن قهرمان بشن حتی تو فصل هایی که قهرمانی راننده رو دادن قهرمانی تیمی بگیرن بعد از داستان رزبرگ و همیلتون به این نتیجه رسیدن .
    بقیه تیم ها هم راننده اول و دومشونو مشخص میکنن که رقابت درون تیمی به تیم آسیب نزنه راننده هایی مقل پرز و ساینز و بوتاس هیچ وقت راننده اول تیمشون نمیشن چون میدونشو پیدا نمیکنن
    فلسفه راسل تو مرسدس یکم متفاوته مثل سال ۲۰۱۹ که شارل اومد به فراری برای آینده فراری که جایگزین فتل و رایکونن باشه .راسل هم اومده که وقتی لوییز بازنشسته شد راننده اول مرسدس باشه .راسل تو سال قبل هم وقتی لوییز کرونا گرفته بود تو بهرین ثابت کرد که راننده دوم نیست و میتونه جایگزین خوبی واسه لوییز باشه
    به شخصه فکر میکنم سال آینده آخرین سالی هست که لوییز تو مرسدس رانندگی میکنه

    • ali..Ferrari

      7

      3

      کاربر محترم ARASH.BGH
      شما نوشتید: راننده هایی مثل بوتاس و پرز و ساینز هیچوقت راننده اول تیمشون نمیشن چون میدونشو پیدا نمیکنن.بنده به عنوان طرفدار فراری کاری به صحبتتون در مورد بوتاس و پرز ندارم ولی در مورد ساینز چه کسی و چطور میدون رو از ساینز گرفته تا راننده دوم بشه؟از وقتی به فراری اومده هیچ تفاوتی بین چارلز و ساینز نذاشته تیم.حتی از ریس سوم به بعد امسال که همه کارشناسای مطرح فرمول یک و راننده های بزرگ قدیم فرمول یک گفتن ساینز باید راننده دوم تیم باشه تا در صورت لزوم به چارلز کمک کنه مدیریت تیم همچنین کاری انجام نداد و قراردادشم دو سال دیگه تمدید کرد و در مورد آپدیتها کاملا یکسان برای دو راننده انجام دادن.ده بارم بینوتو گفته راننده یک و دو نداریم حالا کجا بهش میدون ندادن؟شما که اینطور نوشتید اگه دلیلی در مورد ساینز دارید لطفا بگید تا از نظرتون استفاده کنیم

      • Arash.bgh

        4

        2

        در موردبوتاس و پرز حق با شماس در مورد ساینز فراری باید شبیه ردبول و مرسدس رفتار کنه چون نشون داده که قابلیت راننده اول بودن و اینکه روش حساب باز کنن رو نداره منم قبول دارم داره به فراری ضربه میزنه اگه از مسابقه اول فقط سعی میکرد مسابقه رو تموم کنه الان حد اقل۲۰ امتیاز تیمی جلوتر بودن . منظورم از صحبتی که کردم فقط این نکتست که باید راننده اول و دوم مشخص باشن

      • NICO ROSBERG-06

        1

        0

        درمورد ساینز دارین زود قضاوت میکنین..یادتون نره کی گفتم این مطلب رو
        ساینز راننده ایه که تا آخرین مسابقه فصل میجنگه. یک ریس مونده به پایان فصل 2022 امتسازاتش رو ببینین.

  44. علی

    4

    5

    سرم درد گرفت انقد رفتن پیت😂 خیلی خوشحالم از ۱.۲ ردبول و چالزی که بدشانسی اورد کلا ریس خوبی ندیدیم دو مسابقه ی خیابونی داریم که ممکنه هر راننده ای توشون دی ان اف بشه و سابقه هم دارن و تقریبا از نظر امتیازی برابرن مکس چارلز بعدشم که کانادا مرسدس واقعا پیشرفت قابل توجهی با اپدیت داشته و اگر بتونه اینو بیشتر کنه یک رقابت تمام عیارو میبینیم در ادامه ی فصل . واقعا اگر بخوام ۳تا بازنده یا بدشانس از دیروز معرفی کنم:لکلرک.لوئیس.مگنوسن.
    و سه تا برنده:مکس.الونسو یازده تا رده گرفت و اکونم سبقتای خوبی گرفت با این حال شانس برای سومی یا چهار الپین هست اگر بخوان با همین فرمون پیش برن.و راسلی که عالی جلوی مکس دفاع کرد (البته اون دور هایی که مکس drs داشت)
    Lets go to monaco🇲🇨

    • AmirFrog 33[1]

      8

      0

      همیلتون بدشانس بود ولی بازنده نبود حقیقتش، همین که تا رده چهارم اومد بالا یه برد بزرگه برای مرسدس که الان بخشی از مشکلات ماشینش رو حل کرده

  45. ali..Ferrari

    15

    3

    چرا باید اطمینان داشت که گپ حدود یک ثانیه ای مرسدس با دو تیم برتر به نیم ثانیه و کمتر در پیستهای دیگه هم میرسه:
    همونطور که میدونیم پیست کاتالونیا برای تستهای پیش فصل مورد استفاده قرار میگیره و این دلیل خاصی داره چون این پیست با داشتن مسقیمی نسبتا طولانی،پیچهای سرعت بالا و متوسط و سرعت پایین و شیبهای عرضی در پیچها و داشتن سربالایی و سرازیری متعادل،خورندگی بالای تایر،همه نوع چالش رو برای راننده و هم خودرو داره و بهترین معیار هست برای اطلاع تیمها از وضعیت خودروشون که یه میانگین ریس پیس رو در اختیار داشته باشن و مشکلات و نقاط ضعف و برتریه خودروشونو با داده های این پیست میتونن ارزیابی کنن.
    دیروز کاملا واضح بود مرسدس پیس بسیار بهتری نسبت به قبل داشت و لوییس که دیدیم اگه اتفاق اول ریس نبود احتمالا برای برد می تونست تلاش کنه بخصوص که اگه لوییس جلو بود ردبول نمیتونست با استراتژی راسل رو عقب بندازه.هنوز به اعداد رسمی مراجعه نکردم که اختلاف پیس مرسدس حدودا چقدر شده با ردبول و فراری.اما طبق چیزی که دیدم در ریس، اختلاف الان بین ۴تا پنچ دهم ثانیه شده که قبلا حدود یک ثانیه بود.خب طرفدارای فراری و ردبول که مسابقات قبل همش صحبت از این میکردن کاش مرسدس برگرده به رقابت الان میتونن خوشحال باشن چون گفتم با توجه به معیار بودن این پیست،الان مرسدس مشکل اصلیش حل شده و همونطورکه راسلم دیروز گفته دیگه بدنبال بدست آوردن کارایی بیشتر هستن که مرسدس رو ممکنه تبدیل به اون جت غیرقابل رقابت سه مسابقه آخر ۲۰۲۱ بکنه نیم فصل دوم.وقتی دیروز چارلز دی ان اف شد تنهاچیزی که باعث شد بقیه مسابقه رو البته با ناراحتی ببینم لوییس بود و دیدن رانندگی زیباش.فقط کجان کساییکه که دو ریس قبل بعد از لپ شدنش همه توهینی به این راننده فوق العاده کردن از سر کینه و عقده ای که داشتن.البته که اسم و متن همه اونها ثبت شده توی پست بعد از اون ریس.اون زمان هم نوشتم زیر سوال بردن آدمهای بزرگ اونها رو کوچیک نمیکنه فقط مغز کوچک گوینده رو نشون میده.

  46. Mahdi.drs

    11

    0

    مسابقه بعدی موناکو هستش

    موناکو …
    ایا میدونستید لکرک بنده خدا در کل دوران کریر رانندگیش تا جایی که من حداقل اطلاع دارم یک مسابقه موتور اسپرت رپ نتونسته به پایان برسونه؟؟
    واقعا خیلی ضدحال هست براش مطمنا ولی امسال انشالله بتونه تغییر انجام بده توی این رکوردش.. حتی مسابقه ماشین های تاریخی فرمول یک که دو هفته پیش بود هم چارلز با ماشین نیکی لادا به علت مشکل ترمز تصادف کرد و اون مسابقه اش هم ناتمام موند 😐😐😐
    البته سال قبل چارلز به شدت در موناکو سریع بود و دور پول که زد یه جورایی یاداور دوری بود که مایکل شوماخر بعد بازگشتت به فرمول یک زد با تیم مرسدس درحالی که مرسدس در حد حریفای ردبول و فراری اپن سال نبود ولی ظرافت و دقت فوق‌العاده مایکل اون پول رو براش گرفت که البته به خاطر تصادف در مسابقه قبلیش فیا تصمیم گرفت پنج رده گرید پنالتی بده بهش که باعث شد شانس اخرین بردش رو از دست بده 😭😭 وگرنه باید ۹۴ برد و ۷۰ پول پوزیشت داشت مایکل 😭
    خلاصه چارلز بعد سال ها در فراری داره عملکرد هایی از خودش نشون میده که ادم رو یاد مایکل افسانه ای میندازه و خود فراری چارلز رو به گفته ماتیا به چشم قهرمان آینده فراری می‌بینند…به امید مسابقه خوب برای چارلز که بعد این همه بدشانسی در موناکو لیاقت یه مسابقه خوب رو داره در موناکو😊
    البته اینجا باید به یه سری چیزا فکر کنیم 🤔🤔 خب معمولا هر جایگاه که موناکو شروع کنی همونجا هم تموم میکنی که باعث تماشا دور خط گیری موناکو از خود ریس هم حساس تر بشه…
    موناکو پر از پیچ های کم سرعت … طبق اطلاعاتی که تا دو تا مسابقه قبل دیدم … آلفارومئو بعد مرسدس و بعد ردبول پ و بعد فراری سریعترین در پیچ های کم سرعت هستن که البته اینکه کدوم ماشین لاستیک هاش در لپ کوالی در اون درجه اپتیموم هم باشه می‌تونه چن دهم ثانیه ارزش داشته باشه در کوالی… خب بهترین کوالی فایر های گرید در بهترین ماشین های گرید هستند میشه گفت تقریبا(چارلز.. مکس.. لوییس.. راسل.. بوتاس) البته کسایی مثه مگنوسن وگسلی ماشینشون شانس زیادی برای جنگیدن سر پول نداره ولی بازم میشه امید تاپ تن راحت بهشون داشت اگر لپ خوبی بزنن😬
    به نظرم توی کوالی موناکو اگر اون اماری که من دیدم که اختلاف سه تیم اول در پیچ های کم سرعت با هم خیلی کمه باشه و یه تیم ماشینش پیک عملکرد نداشتن باشه میتونیم شاهداین باشیم کدوم راننده ظرافت و جرائت بیشتری خواهد داشت در نزدیک شدن به لیمیت های خودش و ماشینش… شخصا به هیچ عنوان کوالی موناکو رو از دست نمیدم همین توصیه رو به شما هم میکنم

    • mahdi arabi

      8

      1

      حالا اگه بدونی که تعیین خط بارونیه بیشتر نگرانی اینی که دیدنشو از دست ندی 😍😍
      امیدوارم تعیین خط بارونی باشه تا سب دوباره بتونه یه خودی نشون بده

  47. Dr¡ft€r

    8

    0

    بنظر میرسه فراری با توجه فریز شدن پاوریونیت و محدودیت بودجه، تا چند ماه آینده تمرکز بیشتری روی این موضوع داشته باشه و ارتقا شاسی و آیرودینامیک در اولویت آخر باشه حتی اگر امسال قهرمانی سازندگان و رانندگان از دست بره

  48. ali..Ferrari

    5

    5

    تو این مسابقه دیدیم مگنوسن چطور لوییس رو پنچر کرد که چون ابتدای ریس بود و این موقع خیلی سختگیری در برخوردها ندارن کمترین جریمه هم نشد.عملکرد فوق العاده ای از نظر فنی هم داشته با اینکه یه سال دور بود از فرمول یک.اگه خودروی فراری در اختیارش بود اون کسی هست که میتونست طوری رقبای چارلز رو دفاع کنه که حداقل قهرمانی راننده ها برای فراری و چارلز صد در صد بود.آخرین بار یادم نیس چندسال پیش بوده که کسی لوییسو پنچر کنه بدون اینکه خودش هیچ آسیبی ببینه.اگه اون نبود امسالم هاس بدون امتیاز تموم میکرد.واقعا حیف که توی فراری نیست چون تو دفاع کردن،پرز هم بخوبی اون نیست.این که اون اسپانیایی رو باید دو سال دیگه تحمل کنیم خیلی فاجعس.پرز و مکس که اختلاف زیادی در امتیاز ندارن ولی کاملا هدف تیمشون معلومه و اجازه نمیدن جلوی مکس مسابقه رو تموم کنه،مگه اینکه مکس به هر دلیلی پشت اون نرسه،این روشی هست که برای قهرمان شدن لازمه.تازه پرز خودرویی داره که آپدیتهای وزن روی اون انجام نشده اما اینطور عالی مسابقه میده.بینوتو خودشو به اون راه زده یا هوادارارو میخاد با اتهام زدن به ردبول،حواسشونو از اشتباهای مدیریتیش پرت کنه معلوم نیست.هر چی مصاحبه ازش میخونم یک ماهه،فقط صحبت از آپدیت های ردبول میکنه و میگه من نمیفهمم با توجه به سقف بودجه چطوری این آپدیتهارو پشت سر هم دارن میدن.مگه میشه که ندونه ردبول دو آپدیت فقط برای وزن انجام داده اولیش ۴کیلو و آپدیت این هفته هم هفت کیلو بودش،که روی خودروی مکس انجام شده فقط.وقتی خودش با مدیریت اشتباهش داره برای دو تا خودرو آپدیت میده که یکیش فقط دور ریختن منابع فراری هست چون با ماشین برابر تو کوالی و ریس سه تا چهار دهم در هر دور اختلاف پیس داره چارلز با اون اسپانیایی،خب بایدم تو حساب کتابش به مشکل بخوره بینوتو.پرزی که با خودرویی که آپدیت وزن نشده عملکردش از این بهتره.فراری دو برابر هزینه میکنه بخاطر آپدیت دو خودرو و برای راننده ای که اصلا در حد فراری نیست و لایق نشستن توی اون خودرو نیست.ردبول برای ماشین آپدیتهای گرون قیمتشو انجام میده و راننده دومشم بهتره عملکردش با خودروی ضعیفتر از اون اسپانیایی.اون حمایتی که ولف تو مرسدس از لوییس کرد یا ردبول که از مکس کرده و داره ادامه میده،بینوتو نکرده از چارلز که حداقل یه وینگمن که کمی بهش کمک کنه کنارش بذاره.و اونها قهرمانی میگیرن و استعدادی مثل چارلز باید قهرمانی از دست بده با این وضع.مکس حمایت شد و حالا شش سال دیگه هم خیاله ردبول از راننده اولش مطمئنه ولی چارلز مطمئن باشید وقتی حمایتش نکنن اینطوری، تمدید قرارداد نمیکنه و میره جایی که قدرشو بدونن.و بینوتو،تو توهم دو راننده که یک و دو کنن یا هر کدوم مشکل پیدا کرد اون یکی بتونه مسابقه ببره می مونه.نمیفهمه چارلزه که میتونه عنوان بگیره.این شیوه مدیریته که باعث شده فراری بیشتر از ده سال نتونسته تایتل بگیره.
    دلیل دی ان اف چارلز هم مود موتوری بالا بوده.بدون اینکارم میتونست برد بگیره ولی دارن نابودش میکنن با تصمیمات اشتباه.

    • Behzad

      4

      2

      نمیدونم از رو بیکاریه یا مثلا حوصلت سر میره همینجوری یسری جملات نامربوط که حداقل تا اینجا بیشترشون اثبات نشده بیان میکنی.
      خودت از جمله اتهام بینوتو به ردبول خندت نمیگیره؟
      چه اتهامی بینوتو زده!
      پسر خوب تو این فصل کجا ساینز جلوی لکرک بوده و مثلا بینوتو دستور نداده که راه برای چارلز باز بشه؟!
      این جملات بی پایه و تکراری به کنار الان اون ده ها کامنتی که راجب آپدیت ردبول و عقب افتادگی فراری و اشتباه بینوتو در بروزرسانی ها و کلی مطلب دیگه که همشون اشتباه بود چی میشه!
      همه شاهد بودیم چارلز با آپدیت جدید که خیلی هم پر و پیمان نبود براحتی میتونست در بارسلون اول بشه و بارها در جواب تخیلات شما گفتیم ماشین فراری قابلیت بسیار بالایی برای پیشرفت داره و اختلاف لکرک و ساینز هم کاملا طبیعیه و در هر تیمی اختلاف سطح وجود داره.
      اینا به کنار خودت میگی ماشین پرز برخی آپدیت هارو نداشته و داری در مورد پیس پرز با همیلتون حرف میزنی در حالی که پرز دو بار مجبور شد به مکس راه بده که خودش چندین ثانیه عقب افتادگیه و چندین دور هم پشت راسل معطل شد.

    • Hamed

      3

      2

      منم از عملکرد ساینز این فصل شاکیم ولی مگه ما به مفاد قراداد راننده ها دسترسی داریم؟
      شاید ردبول تو قرارداد پرز این اختیار رو داشته باشه که اول مکس رو تجهیز کنن و اگر حسی باقی بود نوبت پرز بشه
      ما نمیدونیم شاید یکی از بنده های توافق با ساینز این باشه که راننده اول دوم نداریم و باید آپدیت ها رو مو به مو دریافت کنه
      بعدشم اینجا فراریه این تیم تعارف نداره با راننده هاش دیگه ساینز از فتل که بزرگتر نیست طرف قهرمان جهان بود ولی با عملکردش حال نکردن رفت از تیم
      ساینز به خودش نیاد و بخواد کل فصل رو اینطوری برونه خیلی راحت دستور از بالا میاد دکمه شو بزنن برا فصل بعد اصن کاری هم به اون تمدیدش ندارن

      • ali..Ferrari

        0

        3

        دوست محترم HAMED
        زمانیکه از ریس سوم مینویشتم این اسپانیایی در حد فراری نیست ده تا دیسلایک میخوردم که پنج تای اون البته توسط یه نفره و بعضی دوستان عقیده داشتن از اون بهتر برای فراری وجود نداره ولی خب حالا که دیگه شش ریس گذشته و این همه اشتباهایی که پشت سر هم کرده کسی ازش دفاع کنه مضحکه میشه.درباره بازگشت مرسدس هم همین اتفاق افتاد و پیشبینیم در هر دو مورد درست بود چون چهار تا ریس دیدم حداقل که تشخیص بدم راننده درجه یک کیه یا اینکه مرسدس چقد ظرفیت داره برای حل مشکلاتش.در مورد اینکه شما آپدیت راننده رو ارتباط به قرارداد میدید تا امروز هیچ راننده ای تو فرمول حتی بعد از جدایی از تیم یا چهل سال بعد از کرییرش هم نگفته بخاطر قرارداد آپدیت نگرفتم یا گرفتم چون قضیه آپدیت کاملا در اختیار تیم هست رده پایینترین سطوح موتواسپرت هم به بزرگترین راننده ها همچنین تضمینی برای آپدیت نمیدن و اگه بقول خودتون فراری به راننده باج بده نیست نمیاد ضمانت آپدیت برابر بده.
        تو قرارداد اون اسپانیایی فراری مجبوره آپدیت برابر بده ولی تو قرار داد پرز ردبول دلش بخاد آپدیت میده؟متن قراردادشونو دیدید؟کسی همچنین ادعایی داشته تا حالا؟اگه فقط برا مخالفت میخاید کامنت بذارید، حداقل یه دلیل که اصلا نمیدونید اعتبار داره یا نه نیارید چون شما هم نمیدونید قراداد پرز با اون اسپانیایی چه فرقی داره ولی عرف فرمول یک گفتم توش تضمین آپدیت هیچ زمان وجود نداشته لطفا چیزی که تو بیشتر از هفتادسال برگزاری فرمول یک نبوده رو برای مخالفت با کامنت من یا هر کس دیگه استفاده نکنید.اون بانک سانتاندر رو اگه میگفتید دلیل حمایته فراری از اون اسپانیایی هست میشد پذیرفت گرچه فراری اونقدر بزرگه که بخاد اسپانسرهای بزرگتر از سانتادرم جایگزین میکنه بسرعت.

  49. Morteza_1

    4

    1

    این مسئله دستور تیمی بیشتر بخاطر حفظ یک و دو ردبول بود .
    چون ممکن بود بخاطر مشکل drs مکس و رد نشدن از پرز و رقابت با اون هردو راننده تایر از دست بدن یا یکیشون چرخ قفل کنه و تایم از دست بده و حتی دومی ردبول به خطر بیوفته
    رده دوم رو از دست بده
    و حتی راسل دوباره نزدیک میشد و ردبول به مشکل میخورد.
    چون همون زمان فاصله راسل تا پرز زیر ۵ ثانیه بود و مکس تازه پیت رفته بود و اگه میخواست زمان از دست بده استراتژیش نابود میشد.
    مهم یک و دو کردن ردبول بود که انجام شد
    من مطمئنم اگه جای پرز و مکس عوض میشد و پرز با لاستیک نو تر و مشکل drs پشت مکس بود
    بازم ردبول دستور تیمی میداد
    چون مهم اینجای فصل امتیاز تیمی هست و رقابت قهرمانی رانندگان هنوز مطرح نیست.

    پس ردبول درست ترین کار ممکن رو کرد و بیشترین امتیاز تیمی رو بدست آورد.
    و قرار نیست با یک دستور تیمی حق پرز پایمال بشه. و برای پرز کلی گرند پری دیگه باقی مونده و شانس اینکه کلی امتیاز بدست بیاره وجود داره. و اگه واقعا در حد قهرمانی هست باید تو مسابقه های بعدی نشون بده
    عربستان که به لطف لطیفی و سیفتی برد رو از دست داد. اما شاهکار فراری تو فریب ردبول هم یادمون نرفته.
    پس لطفا یک مسئله رو که درست ترین کار بوده رو الکی بد جلوه ندیم.
    اگه راسل با اون فاصله نزدیک در کار نبود اون موقع ردبول هم میتونست دستور تیمی نده.
    اما وقتی رقیب نزدیکه باید بهترین تصمیم رو در کمترین زمان ممکن گرفت.

  50. ali..Ferrari

    2

    2

    بینوتو بجای اینکه درباره مشکل ماشین چارلز صحبت کنه در اتهام عجیب دیگه به ردبول عنوان کرده اونها از سوخت با دمای پایینتر از دمای استاندارد برای شروع ریس استفاده کردن.متن مصاحبش خیلی طولانیه.فقط اشاره کنم قوانینی درمورد حداقل دمای سوخت هنگام ورود به مسابقه وجود داره که اگه اشتباه نکنم ۲۰درجه هست.اینو عنوان کرده که بخاطر بالا رفتن دمای سوخت توی ابتدای ریس هر دو خودروی ردبول دچار مشکل میشدن و مجبور به احتیاط بودن و توی اسپانیا که دما خیلی بالا بوده از همه دیرتر از گاراژ خارج شدن تا این دما رو تا میتونن کمتر کنن.
    اینا رو براحتی میتونید سرچ کنید ببینید همچنین اتهامی رو بینوتو به ردبول وارد کرده یا نه.توی پلنت اف یک که البته باید انگلیسیشو بنویسید همه جزییات وجود داره.این کاربر بی شخصیت که همیشه ادب خانوادگیشو نشون میده با نوع نوشتارش،دیدم نوشته بینوتو اتهامی به کسی نزده.اینبار اتفاقی مطلبش رو دیدم وگرنه کلا قبلا هم گفتم اسمشو ببینم مطلبشو نمیخونم.و البته اسامی دیگه هم داره.پنج تا اکانتشو میشناسم که فک میکنه دیس بزنه برای من ناراحت کنندس.نمیدونه کلا حسابش نمیکنم.این اولین و آخرین بود که دربارش چیزی نوشتم چون گفتم کلا نمیخونم چی مینویسه اسم هر کدوم اکانتاشو ببینم.

    • Behzad

      3

      0

      استاد گرامی بنده هیچ اکانت فیکی ندارم و همین یدونست و نمیدونم مخاطب بی ادبی که داری بهش میپردازی کیه!؟
      در همه ی تیم ها نفراتی وجود داره (به خصوص تیم های برتر) که کارشون رصد رقبا و پیدا کردن تخلفات احتمالیه و گزارش به تشکیلات تا قوانین زیر پا گذاشته نشه ، همانطور که تیم ردبول در تست تایرهای مسابقه ی قبل گزارش کرد که فراری با یکسری تغییرات اینکارو کرده و تشکیلات پیگیر موضوع شد و جلسه ای با مسئولین تیم فراری داشت برای رفع ابهامات یا تستی که فراری در فیورانو داشت برای فیلم برداری و عکس برداری با این ماشین و تیم ها بوسیله ی جاسوسان عکاس به این موضوع وارد شدن که فراری کفی جدیدشو در آن رویداد آزمایش میکنه و ده ها مورد که تیم ها در نقش پلیس همواره مشغول تحرکات رقبا هستند و الانم بینوتو یک مورد را که بنظرشون نقض قوانین میاد گزارش کرده و استفاده از ادبیات اتهام فقط زائیده ی ذهن شلوغ شماست که نمیدونی یک واقعه را چجور برداشت و گزارش کنی.

      • NICO ROSBERG-06

        3

        0

        Behzad در مورد ساینز با شما موافقم