فرمول یک ایران– تمرین یک فرمول یک ابوظبی در ساعت 13 به وقت تهران در پیست ابوظبی شروع و با صدرنشینی مکس ورشتپن به پایان رسید.

مکس ورشتپن در آخرین هفته دراماتیک فرمول یک 2021، فعلا سریعترین فرد شده و در تمرین اول توانست بالاتر از لوئیس همیلتون قرار بگیرد.

ورشتپن موفق شد با تایرهای سافت زمان 1.25.009 را با اختلاف دو دهم ثانیه ای با والتری بوتاس و 0.346 ثانیه ای با لوئیس همیلتون در رده سوم ثبت کند.

تیم ها بلافاصله رانندگان خودشان را به پیست وارد کردند چونکه پیست تغییراتی را به خودش دیده و در شبیه سازها، این پیست 10 الی 15 ثانیه سریعتر با حذف چند پیچ کند تخمین زده شده است. زمان ورشتپن 12 ثانیه سریعتر از زمانی است که سال پیش در اینجا ثبت کرده است.

یوکی سونودا موفق شد با یک عملکرد عالی در رده پنجم قرار بگیرد و پیر گسلی در رده هفتم و فرناندو آلونسو از تیم آلپین در میان آنها جای گیرد.

استبان آکون از رانندگانی بود که نزدیک بود با دیواره پیست برخوردهایی را داشته باشد با یک ثانیه اختلاف در رده یازدهم قرار گرفت و لندو نوریس راننده پیشتاز مک‌لارن در رده دوازدهم.

فیا به دو راننده تیم مرسدس و ردبول، یعنی لوئیس همیلتون و مکس ورشتپن اخطار داد که هرگونه رفتار غیرورزشی، تبعات بسیار سنگینی خواهد داشت.

گزارش تمرین دوم فرمول یک ابوظبی 2021

خودروهای زیادی به پیست وارد می شوند. در واقع همه به جز دنیل ریکاردو به پیست وارد می شوند.

دمای پیست 10 درجه کاهش یافته است.

بوتاس اولین زمان پیست را به میزا 1.25.339 ثانیه ثبت می کند.

لندو نوریس با ثبت زمان 1.25.153 ثانیه را ثبت می کند.

لوئیس همیلتون با تایرهای مدیوم، اولین دورش را با موفقیت و زمان 1.25.127 ثانیه در جدول ثبت می کند.

نیکولاس لطیفی کنترل پشت خودرویش را از دست می دهد و در پیچ 13 با دیواره پیست برخورد می کند. او به مسیر خودش ادامه می دهد اما بال عقبش آسیب دیده است.

همیلتون در حال حاضر 9 دهم ثانیه سریعتر از ورشتپن است و جفت راننده ها روی تایر مدیوم هستند.

تنها ریکاردو، بوتاس و جیوویناتزی روی پیست هستند.

بوتاس با زمان 1.24.272 ثانیه به رده دوم می رود.

دنیل ریکاردو با 8دهم ثانیه اختلاف خودش را به رده سوم می رساند.

ساینز، لکلرک و رایکونن به دلیل عبور از محدوده مجاز پیست در پیچ های 7، 16 و 12 زمان هایشان حذف شده است.

فرناندو آلونسو با زمان 1.24.225 ثانیه به رده دوم می رود اما به دلیل عبور از محدوده مجاز پیست در پیچ 16 زمانش حذف می شود.

والتری زمان فوق سریع 1.24.083 را ثبت و با اختلاف 0.043 ثانیه بالاتر از همیلتون قرار می گیرد.

الونسو بالاخره بعد از زمان های حذف شده، یک زمان خوبی را ثبت و پشت سر همتیمی خودش در رده چهارم قرار می گیرد.

ورشتپن با 2 دهم ثانیه اختلاف نسبت به والتری به رده سوم می رود.

اکون، بوتاس، همیلتون، ورشتپن و آلونسو پنج نفر اول پیست هستند.

در حال حاضر، همیلتون سریعترین فرد در سکتور 1 و 3 و بوتاس سریعترین در سکتور دوم است.

5 دقیقه به پایان تمرین مانده است.

ورشتپن به تایرهای مدیوم مجهز شده است.

یک نکته ای که وجود دارد و تیم ها از آن وحشت کرده اند جدول های جدیدی است که روی پیست نصب شده است. این جداول به شدت سفت و سخت بوده اند و نگرانی های زیادی را ایجاد کرده است، پیرلی می گوید:

با توجه به داده هایی که تا به الان یافت شده است، منبع مشکلات به دلیل تعداد دفعاتی است که این تایرها روی جداول با سرعت بالا و نیروهای قابل ملاحظه جانبی و عمودی رفته اند.

تا به الان، والتری بوتاس، جورج راسل، نیکولاس لطیفی و لندو نوریس تایرهایشان در قطر پنچر شد و این جدول ها هم درست به مانند جداول پیست قطر هستند.

پایان تمرین ولی کیمی رایکونن در پیچ شماره 14 با دیواره پیست برخورد می کند و پرچم قرمز نشان داده می شود.

جدول تمرین دوم فرمول یک ابوظبی

ردهرانندهتیم زمان
1لوئیس همیلتونمرسدس1:23.691
2استبان اکونآلپین0.343
3والتری بوتاسمرسدس0.392
4مکس ورشتپنردبول0.641
5سرجیو پرزردبول0.709
6فرناندو آلونسوآلپین0.804
7یوکی سونوداآلفاتائوری0.841
8چارلز لکلرکفراری0.866
9کارلوس ساینزفراری1.153
10پیر گسلیآلفاتائوری 1.249
11دنیل ریکاردومک‌لارن1.268
12آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو1.417
13لندو نوریسمک‌لارن1.462
14سباستین فتلاستون مارتین1.504
15لنس استرولاستون مارتین1.694
16کیمی رایکوننآلفارومئو1.749
17جورج راسلویلیامز1.858
18نیکولاس لطیفیویلیامز1.996
19میک شوماخرهاس2.093
20نیکیتا مازپینهاس2.645

درباره نویسنده

اشتوتگارت یا مودنا فرقی نداره ،اکستازیمون یکیه. Box Box Box

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

154 دیدگاه

  1. Babak Asa

    16

    8

    مکس چقدر ناراحت و بی انرژی بود.

    • Spa

      15

      8

      باید با این بلژیکی ها سر و کار داشته باشی تا بدونی چقدر بی ثبات و بی اخلاقن خصوصا که یه سمت شون هم هلندی باشه،طبق قوانین این بار خبری از بزن و در رو نیست و تماما باید خودش نیرو بزاره بی خطا

      • وحید

        7

        22

        تنها نکته امیدوارکننده مسابقه پس فردا ، اختلاف خوب مکس و چکو تو شبیه ساز مسابقه از مرسدسا بود، «البته اونم معلوم نیست کی چقدر بنزین ریخته بود»
        به جز این مورد، کوالی که کامل دست مرسدسه…
        یعنی انگار به یاس مارینا گفتن چیکار کنیم پیست اختصاصی مرسدس بشه با این تغییراتشون
        به شخصه دوست دارم مکس ببره و مرسدس قهرمان سازنده ها بشه

      • TeamLH44

        14

        2

        وحید عزیز … چرا اینقدر با شک و توهم توطئه به قضایا نگاه می کنید … بیشتر پیست ها مطابق میل ردبول بودن امسال … نه اینکه بگیم واسه اونا ساختن باید بگیم چون ردبول مطابق پیست شاسی و آیرودینامیک ماشینش رو ساخته و شاید واسه همینه
        که نمیتونه تو بعضی از پیست ها تغییرش بده !
        همین پیست، کرب ها رو دیدی؟ روشون نشده اگرنه میخ میریختن اون وسط … باید بگیم پس میخوان مثل لوسیل لاستیک مرسدس رو منفجر کنن ؟؟؟؟؟؟؟
        تیم ها باید خودشون رو با شرایط پیست تطبیق بدن …

      • Sebmm

        7

        6

        میشد ی نظر دیگه داد ک دیگه فضای کامنتها ب ی سمت خوبی بره ن اینکه باز جنگ و جدال رو شروع کنین
        معمولا اینجور کامنتها برا افرادی هست ک از نظر علمی در سطح ایده‌ال هستن

      • وحید

        8

        1

        TeamLH44 عزیز

        متنی که نوشتم رو بد خوندین، منظورم این نبود که توطئه شده پیست به نفع مرسدس تغییر کنه …
        منظورم تغییران اعمال شده تو پیسته که به نفع مرسدسه
        اگه اینطور باشه که باید بگیم پس توطئه شده که مثلاً دوبار مسابقه تو ردبول رینگ برگزار شده!

        قطعاً با توجه اختلاف 180 درجه ای طراحی مرسدس و ردبول، تو هر پیستی یکی قویتره

      • TeamLH44

        4

        1

        دقیقا وحید عزیز! ما اینجا با هم حرف میزنیم که از هم یاد بگیریم …

      • Amirali

        3

        2

        راستی چرا ((چطوری مانی جان)) رو دیگه نمیبینیم؟

    • Scuderia Ferrari

      16

      29

      اگر طرفداران لوییس حمله نکنند، آلونسو گفته قهرمانی شایسته مکس هست و علیرغم ماشین برتر مرسدس، امسال مکس یک لول بالاتر از همه راننده ها بوده

      • Hamilton44

        26

        9

        نه همیلتون قهرمان فرمول یک ۲۰۲۱ هست . به امید قهرمانی همیلتون

      • Mohammad44

        31

        8

        داداش کاری به درست و غلط بودن حرفش ندارم حوصله بحث هم ندارم ولی ناندو همونی بود که تو جده یه پیت اضاف رفت تا فستست لپ رو از چنگ لوییس در بیاره…
        دیگه پر واضحه کی طرف کیه…
        هر چند طرفدارهای ناندو که حتما حرفه ای تر و آگاه تر از بنده هستن، احتمالا به مذاقشون خوش نیاد این کامنت
        پیشاپیش هم تبریک به هر کی قهرمان میشه

      • Scuderia Ferrari

        10

        32

        نظر ۴ تا لوییس فن مهمه 😂
        باباجون، طرف ۲ تا GP از شوماخر گرفته
        اگر شخصیت الونسو رو بدونید، خیلی واضح حقیقت رو میگه هرچند بعضی ها ناراحت بشن که براش مهم نیست

      • Yousef

        7

        17

        درست گفته ولی مکس داره هشتمین مسابقه شو با این موتور میده ای کاش ردبول تو جده موتور عوض میکرد همه چیز خیلی جذاب تر میشد با اون ردفلگ ها میتونست همون نتیجه رو بگیره.

      • carlos leclerc

        7

        3

        اگه جفتشون dnf شن تکلیف قهرمانی با امتیازات مساوی چیه؟

      • Ali

        23

        3

        اره کاملا معلومه از روی عدم دشمنی نگفته در دشمنی همیلتون و الونسو همین بس که هفته پیش الونسو که جز ده تا نبود رفت پیت که بتونه فست لپ رو از چنگ لوییس در بیاره الان بیاد بگه همیلتون بهتر عمرا اگه بگه

      • mrz_ir

        18

        4

        آلونسو و لوییس بعد از اینهمه سال به خاطر ۲۰۰۷ هنوز با هم دیگه قهر هستن
        یه نگاه به سکو قطر بنداز و با سکو مجارستان مقایسه کن
        تفاوت رابطه بین سب و لوییس و فرناندو و لوییس رو کاملا حس میکنی

      • Nikan44

        21

        8

        آلونسو هزاران بار حسادت خودش به لوییس رو نشون داده .به هر حال چیزی لوییس به چیزایی رسید که چندین برابر بزرگ تر از آرزوهای سب و آلونسو هست

      • سامان

        13

        4

        آلونسو اینو نگه کی بگه!😂😂

      • Lewis44

        14

        4

        الونسو خیلی بالا بوده باید بیاد پایین

      • بیژن

        16

        5

        کاری به مکس ندارم ولی آلونسو به خون همیلتون تشنه اس .
        دیگه حسادتش رو داره علنی نشون میده .

      • Mohsen.A

        14

        7

        ببخشید
        الونسو کیه ؟

      • P2.DM

        19

        3

        اب باید بریزه جایی ک میسوزه.. از تلاشش برای فست زدن مسابقه قبلش معلومه زاویه دیدش چیه

      • Amirali

        16

        8

        همونطور که گفتم آلونسو صرفا یک کودک سرکش در لباس یک بزرگساله
        اون از توهین هاش به هوندا،اون از بستن تمام در های پشت سرش و این هم از این!

      • mrz_ir

        8

        2

        یوسف عزیز
        این موتورش که هشت تا مسابقه کار نکرده
        این که توی روسیه پنالتیشو گرفت و موتورشو عوض کرد به خاطر استراتژی بود و دیدن روسیه جای خوبیه براشون چون هم پنالتی مونزا بود و هم پیستی نبود که برتری داشته باشن و چیز زیادی از دست نمیدادن (هرچند خیلی بیشتر از چیزی که میبایست بدست اوردن)
        اون موتور قبلیش سالم بود و قطعا تو این مدت استفاده کردن
        مثل لوییس که توی قطر دید برتری ایرودینامیکی داره و موتور برزیل رو استفاده نکرد.
        (قانونش هم فکر کنم اینه که سه موتور اخرشون رو میتونن بدون پنالتی سوییچ کنن)

      • Parsa911

        11

        3

        carlos leclerc اگر هر دو دی ان اف بشن و هیچکدوم از عمد به کسی نزده باشه مکس قهرمان میشه چون تعداد اول شدن هاش (9) یکی از همی بیشتره (8)

        الونسو هم هنوز از شکستی که از همی و سب خورده میسوزه و با این دوتا رابطه خوبی نداره حالا هم که خودش نمیتونه همی شکست بده اومده از مکس طرفداری میکنه گناه داره ولش کنید

      • Yousef

        6

        1

        mr z جان خیلی ممنون که گفتی به عنوان یه مکس فن استرسم خیلی کم شد.خیلی برای این جریان تحقیق کردم چیزی گیرم نیومد.

      • Jawad

        5

        2

        آلونسو راننده ی فرمول یکه با سابقه دو دوره قهرمانی جهان

      • Mercedes amg

        1

        1

        امیدوارم آلونسو بینش درستی داشته باشه پشت صحبتهاش.

      • raha

        2

        3

        اگر هر مکس و لوییس با هم DNF بشن
        مکس قهرمان میشه چون فکر کنم یک برد بیشتر از همیلتون داره
        ولی خدا نکنه DNF بشن چون اگه اینطوری بشه دیگه اون هیجان رو نداره

      • مهدی

        0

        1

        Carlos leclerc عزیز در شرایطی که هر دو راننده DNFبشن برنده قهرمانی مکث ورشتاپن هست بدلیل اینکه تعداد بردهاش در این فصل بیشتر از لوییس همیلتون هست.

      • Monarch

        3

        1

        الونسو داره اینده شو باردبول می چینه احتمالا نمی دونم بعد اون دفاعش درمقابل لویسس چه حسی بهش دست داده که هرروز داره درمورد همیلتون اینجوری حرف میزنه شاید ۲۰۰۷ هنوز یادشه

    • Scuderia Ferrari

      9

      30

      باید هم ناراحت باشه
      من به یاد ندارم طی یک مسابقه ۳-۴ تا پنالتی به راننده ای بدهند. اگر سیلور استون فقط ۱۰ ثانیه جریمه داشت چرا مکس نمیتونه همین کار رو بکنه؟ چون فیا برای مکس سخت گیری بیشتری داره

      • Nikan44

        22

        5

        آقای محمد فراری
        انتظار داری خطا کنه و پنالتی نگیره ؟ یکم منطق لطفا

      • سامان

        22

        8

        اولین اعلام رد فلگ عربستان ثابت میکنه فیا چقدر برای مکس سخت گیری میکنه😂

      • Babak 7+1

        5

        1

        استاد اگه به ناحق گرفته باشه حق با شماست اتفاقا بنظرم اگه تو مسابقات قبلی باهاش قاطع تر برخورد میشد الان همچین توقعی نداشت، وقتی یه راننده دو، سه بار پشت سر هم ‌اونم توی یک مسابقه یه اشتباه و انجام میده دیگه واقعا دفاع کردن ازش خیلی مسخره ست، این آقا دوست داره همه دست به سینه جلوش خم و راست بشن،هیچکسم کاری بهش نداشته باشه

      • Mercedes amg

        1

        1

        لطفا از اول فصل مسابقات رو دقیق مرور کن …شاید نظرت عوض بشه

    • Elahe

      13

      2

      بنظرکه ردبول روی مدیوم خیلی راحت نیست . ولی روی سافت وهارد عملکرد بهتری دارن . تویه جده هم ردبول با مدیوم زیاد راحت نبود

      • Ali Hosseini

        6

        1

        مدیوم جده میشه هارد ابوظبی!

      • Elahe

        5

        0

        جنابali hoseini
        سلام…
        اختلاف فشار پیست ابوظبی نسبت به جده اینقدر کمتره که لاستیکی مدیومی که تویه جده بکارگرفته میشد،حالا تویه یاس مارینابی نقش هارد رو ایفا میکنه؟؟؟!!!!

    • TeamLH44

      14

      3

      مکس بی انرژی! من حتی یک ثانیه نمیتونم تو این ماشین ها بشینم و نمی تونیم بگیم چه فشاری رو این راننده ها هست… ولی از دید خودم: تازه طرف بیرحم فرمول یک رو دیده، فرصت های زیاد رو به چشم وظیفه دیگران دیده، و تازه داره با چالش اصلی اش روبرو میشه … اینکه چه روشی رو میخواد انتخاب کنه امیدوارم درست ترین رو انتخاب کنه!

  2. Squidward

    9

    6

    پیش بینی تون رو راجب به ریس بگین..

    • Lewis44

      21

      5

      خب فیا تهدیدشو کرد. رانندگی که من از لوییس میشناسم می‌دونم تو این شرایط کسی به حرفه ای بودن لوییس نیست ولی راننده اونا رو نمی‌دونم

    • Scuderia Ferrari

      9

      22

      من با حرف حسام الدین کاملا موافقم
      درسته ماشین خیلی برتری دارند که توی مستقیمی ها ۳۰ کیلومتر سریعتره ولی مکس با استعداد بیشتری که داره قطعا جبران میکنه

      • سامان

        16

        4

        با drs شاید ۳۰ تا بیشتر بشه که طبیعیه,قبل ترمز سرعت مرسدس باید ۳۵۰ بشه با این حرفات چون ردبول ۳۲۰ رو راحت ثبت میکنه

      • Mercedes amg

        5

        4

        متر اندازه گیری استعداد چیه و چه شکلی هست جناب mohammad-ferrari و استعداد مکس کجاست که در این چند سال نتونسته به قهرمانی های پی در پی همیلتون رکورد دار فرمول یک حتی نزدیک بشه …الی امسال اون هم فقط بخاطر استعداد رفیق هلندی بلژیکیمون در رها کردن ترمز رها کردن خودرو استفاده از خلا های قانونی که دردسر سازه ؟؟؟؟ آره جناب مکس استعداد بی نظیرشون کجاست ؟؟؟

      • Scuderia Ferrari

        2

        1

        ۱- اینکه مکس چرا این چند سال نتونسته قهرمان بشه رو از فتل، لکلرک یا… بپرس که چرا نتونستند (خب ماشین برابری نداشته اند)؟

        ۲- استعداد مکس کجاست؟؟؟
        استعداد همیلتون چیه؟ توی مستقیمی پاش رو بزاره روی پدال گاز؟؟ استعداد به کسب برتری داخل پیچ ها و… میگن نه پا رو تا ته روی پدال گاز گذاشتن

        ۳- برتری ۳۰ کیلومتر مرسدس بدون drs هست دوست عزیز

        ۴- آلونسو و یا هر راننده دیگه ای از مکس تعریف کنه بنظر دوستان بچه است

    • Hamilton44

      16

      5

      تو شک نکن همیلتون قهرمانه

    • سامان

      12

      3

      همیلتون dnf نشه یک میشه,مکس و بوتاس رو سکو

    • Mercedes amg

      0

      0

      خیلی سعی کردم یک نتیجه موثری از تمرین ها بگیرم و یکجوری به مسابقه و پیشبینی ربطش بدم …ولی !!!؟؟؟

    • Mahdi.drs

      1

      0

      لوییس میبره چون استراتژی لاستیک قوی تری داره ماشین ها با هم برابرن توی مستقیمی چون ردبول کلی دان فوس برداشته از ماشینشون که سکتور سه ضرر میکنن به خاطرش !!!
      در کل لوییس حدسم ۷۰ درصد برای برد هست … مکس هم۲۵ درصد ۵ درصد هم بقیه(لازم به ذکره خودم ترجیح میدم مکس ببره)

  3. Elahe

    11

    2

    فیا این مسابقه سخت جریمه میکنه . مکس و لوییس باید خیلی مراقبت کنن که مشمول جریمه نشن وگرنه فکر قهرمانیو امسالو باید ازسرشون بدر کنن

  4. Ferrari4ever

    7

    7

    درسته تمرینه و نتایجش قابل استناد نیست ولی امیدوارم مسابقه هم با همین ترتیب تموم شه

    • Hamilton44

      16

      6

      امیدوارم همیلتون قهرمان بشه

      • سامان

        6

        1

        شک نکن که باید کفاره بدی😉

    • ALO

      8

      1

      به این ترتیب هم مکس قهرمان نمیشه مگر با حوادث و اتفاقات اجق و جق که حداقل امسال کمتر دیدیم

      • Amirali

        6

        2

        حوادث عجق وجق رو امسال کمتر دیدی؟
        مجارستان و عربستان کم بودن؟

      • mrz_ir

        9

        1

        حسام عزیز
        همیشه پول حرف اولو میزنه(مخصوصا اینجور مسابقات گرون قیمتی)
        ابوظبی تا 2030 تمدید کرده قراردادشو، توی اسپا یه مثلا مسابقه مسخره انجام دادن که پول تماشا چی ها رو پس ندن.
        قهرمانی پشت سر هم یه تیم و راننده پول رو کم میکنه.(چون قابل پیشبینیه)
        پس هر کاری میکنن که مسابقات (چه درست و چه غلط با هر شیوه ای) جذاب بشه.
        اگر از این زاویه نگاه کنی خیلی به فیا در مورد تصمیماتش نمیتونی خرده بگیری (چون توی این موضوع به شدت هم موفق بودن)

      • Amirali

        9

        1

        قانون فرمول یک رو نمیدونم
        ولی تو بازی اف وان چند تا حالت داره که دیسکوالیفای بشی
        یکی اینکه جریمت فکر کنم بالای سی ثانیه بشه
        یکی اینکه وسط سیفتی کار یا فورمیشن لپ یا همچین حالتایی رده بگیری و پس ندی
        تو دنیای فرمول یک هم میدونم اگه از عمد بزنی به یکی بلک فلگ داره

      • mrz_ir

        1

        1

        قربانت
        محمدرضام
        البته منم تایید نکردم کار فیا رو
        فقط گفتم با توجه به هدفی که دارن همه کاری براش میکنن
        بعد هم :
        *گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری *

  5. er22

    6

    1

    خدارو شکر اخطار دادن ، به امید دیدن یه مسابقه ی واقعی !

  6. S5

    9

    0

    کاش میشد به راننده ها هاس و سونودا هم اجازه رقابت ندن تا عدالت بهتر اجرا بشه وگرنه هر لحظه امکان داره این سه تا با یه شیرین کاری باعث سیفتی کار یا پرچم قرمز بشن و مکس یا لوییس قهرمانی رو از دست بدن

    • Scuderia Ferrari

      4

      22

      میخواهید مکس هم مسابقه نده که راحت باشین
      عجباااا

  7. amirhosein

    3

    7

    احتمالا امروز مرسدس ها با موتورشون مشکل داشتن چون تو سکتور دو که بیشترش مستقیمی هست مکس سریعتر بود, احتمالا به خاطر اون دوتا پیچ

    دوستان خبر دارید این موتور لوییس موتور قدیمی هست یا موتور برزیل؟

    • amirhosein

      6

      1

      ولی مکس با دوتا پیچ نباید اینقدر برتری کسب میکرد

      از متن جا افتاده بود 😄

    • حامد

      8

      2

      جفت ماشین های مرسدس از موتورهای قدیمی استفاده کردن و تو پایین ترین مدهای موتوری بودن. مرسدس خیلی خوب شروع کرده. دور لوییسم فقط ۰.۰۳ با مکس اختلاف داشت که به دلیل ترک محدوده پیست حذف شد. فعلا شرایط خوب به نظر میاد.

      • Elahe

        6

        0

        حامد جان اختلاف Fp1بین لوییس و مکس 0.3بود نه 0.03

      • حامد

        6

        0

        این تایمی که ثبت شده بله اختلافش ۰.۳ هست ولی تو تمرین دور آخر لوییس به دلیل خروج از محدوده پیست حذف شد که اختلافش ۰.۰۳ بود. من منظورم اون دور بود.

  8. HESHMAT

    17

    3

    امیدوارم تا آخرین دور ریس ، رقابت بین مکس و لوییس رو ببینیم و در نهایت لوییس قهرمان بشه👊🏻

    • S5

      10

      2

      اگه مرسدس همیلتون زودتر به پیچ یک برسه، تو همون استینت اول، حداقل پنج ثانیه فاصله باز کرده و رقابت قهرمانی تموم شده است

  9. HESHMAT

    6

    0

    ماجرای این پیش بینی نوستراداموس چیه؟؟
    الان باز گزارشگره بهش اشاره کرد

    • TeamLH44

      5

      1

      والا نمیدونیم ولی اگر پیش بینی های امسالش درست باشه کاره همه ماها 3-4 ماه دیگه تمومه … زامبی میشیم همه … طوفان خورشیدی و زلزله و قحطی و اینا …

  10. amirhosein

    11

    1

    الان دارم تمرین دو رو میبینم انگار ردبول فنا باید سکته رو بزنن از چشم رده 😅

  11. arash36

    6

    3

    آقا لکلرک قهرمان میشه…میگی نه نگاه کنین.
    البته سال دیگه

  12. Erfan.5

    6

    27

    ۷۷ و ۴۴ با این ماشین مرسدس هر تیم و راننده رو ۲ بار لَپ نکنند کم کاری کردند.
    مبارک همه فناش

  13. بیژن

    6

    1

    تو تمرینات اونم تمرین اول مگه چیزی مشخصه ؟
    اصل تمرینات که با زمان مسابقه هم خوانی داره تمرین دومه ولی باز هم تا روز مسابقه نمیشه چیزی رو پیش بینی کرد .

    • Monster

      0

      1

      امسال نشون داده رابطه مستقیمی بین تمرین ها و مسابقه وجود داشته و تقریبا هر تیمی که تو تمرین ها بهتر بوده ریس پیس‌بهتری داشته

  14. Erfan.5

    3

    14

    اونم با موتور کهنه ۰.۷ دهم 😏

  15. Hamilton44

    10

    2

    من توی تمرینات بال عقب ردبول رو دیدم که تمرین اول بال معمولی بود دفعه بعدی بال انعطاف بود عجیب بود

  16. محمد امین _👊

    5

    4

    فراری امروز از او ن موتور های قدیمی مزخرفش استفاده میکردن و فردا از موتور چهارم با مود بالا استفاده میشه
    به شخصه سر اینکه یکی از فراری ها توی تاپ سه باشه فردا توی کوالی شرط میبندم
    راستی کریستین هورنر هم خیلی ايمان داره به فراری سال بعد

    • Babak 7+1

      2

      1

      کریستین هورنر چندین ساله از بس به مکس ایمان داشته بنده خدا دیگه ایمانش ته کشیده

  17. محمد امین _👊

    3

    3

    راری امروز از او ن موتور های قدیمی استفاده میکردن و با اختلاف حال فاصله ی واقعی ای شون تا تایم لویس حدود ۲ تا ۳ دهم بود، و فردا از موتور چهارم با مود بالا استفاده میشه
    به شخصه سر اینکه یکی از فراری ها توی تاپ سه باشه فردا توی کوالی شرط میبندم
    راستی کریستین هورنر هم خیلی ايمان داره به فراری سال بعد

  18. بیژن

    16

    0

    بخاطر موتور جدید همیلتون اگه نبود راحت مکس قهرمان شده بود .
    واقعا کار مرسدس بخاطر تعویض موتور فوق العاده بود .به موقع این کارو کردن .
    موتور امسال مرسدس اون قدرت سالهای قبل رو نداشت ، نمونه اش هم بوتاس که به هزار زحمت سبقت میگیره
    امسال کسی صحبت از برتری مرسدس کنه واقعا خنده دار ترین جوک سال رو گفته .
    اینکه همیلتون با یه جوان ۲۴ ساله با این استعداد اینطور نزدیک رقابت کنه واقعا کار بزرگی کرده با ۳۶ سال سن .
    یادتون نره جوانی و انرژی جوانی خیلی تاثیر گذاره .
    نمونه همچین رقابتی رو بین آلونسو و شوماخر دیدیم که آلونسو با انرژی جوانیش تونست شوماخر رو شکست بده .
    مکس هم جوان و درعین جوانی کاملا باتجربه اس .

  19. mohsen driver

    1

    29

    امیدوارم مکس تو مسابقه شرکت نکنه و کار رو بسپره به بقیه راننده ها که همیلتون رو dnf کنن. آخ چه حالی بده اونوقت قهرمانی مکس! و اینکه امیدوارم آلونسو بتونه کاری که باید رو بکنه.

    • Amirali

      23

      3

      حتما!درستش هم همینطوره!
      فقط لطفا نام کاربریتون رو به محسن کشتی کج کار و راننده محبوبتون رو هم به کانر مک گریگور تغییر بدید

    • Lewis44

      11

      1

      مگر این که به همین چیزا دل ببندید

    • mrz_ir

      11

      1

      حسام دمت گرم
      جاسوس دو جانبه نباش ! 😂
      تو جواب لوییس فن تیکه میندازی تو جواب مکس فن هم همینطور ؟
      کیبوردت هم همشو خاموش نکن تصحیح خودکارشو ببند اما پیشنهادشو نه
      اونجوری خیلی خوب میشه (بالا کیبورد سه تا کلمه پیشنهاد میده درستشو انتخاب میکنی)

    • mrz_ir

      4

      0

      فراری فن واقعی تویی 😉

    • Nikan44

      4

      0

      جناب ممدو توی پستهای قبل از تایید نشدن کامنت گلایه داشتن. بعد کامنت های عجیب غریب امثال محسن درایور تایید میشه 🤣

    • TeamLH44

      4

      1

      هر طرف باد میاد، بادش میدی :):)

    • TeamLH44

      0

      0

      اشکال نداره … شما کارت رو بکن !! من با شما دارم شوخی می کنم …

  20. MSF11

    4

    23

    تو سیلورستون همیلتون مکس و زد…با اینکه سمت راستش هنوز به اندازه یه ماشین حتی بیشتر جا داشت…بعد گفت من جا نداشتم نمیتونستم کاری کنم..
    این هیچی…
    لکلرک اگه از همیلتون فرار نمیکرد باز برخورد داشت دقیقاً همونجای که مکس و زد…که لکلرک با اینکه جلوتر وارد پیچ شد ولی بخاطر فرار از Dnf شدن از پیست خارج شد…نمیشد باز پنالتی بدن؟؟
    یا اینکه فقط مکس میتونه تو یه مسابقه ۵تا پنالتی بگیره؟

    • Hossein 123

      16

      1

      لوییس جا داشت، تا قبل از اینکه مکس بپیچه جلوش! مقصر لوییسه تو برخورد و جریمش هم گرفت، اما مکس (و البته لوییس) می تونستند جلوی برخورد رو بگیرند
      کافی بود مکس فقط پیچ رو باز طی کنه و دوم بیاد بیرون از پیچ! فکر نمی کنم لوییس تو پیچ تخت گاز بتونه ترمز کنه که به مکس نزنه
      از طرفی ظاهراً سرعت ورود به پیچ جفتشون از حدی که باید باشه و حتی تعیین خط با یک درجه لاستیک سخت تر و البته بحث باک پر بالاتر بوده (اینو شنیدم صحتش رو نمی دونم)
      بعد برخورد هم همه گفتند برخورد مسابقه ای بوده از جمله رانندگان
      مکس اون دور اول دو سه پیچ قبل تر هم یک مقدار بی احتیاط جلوی لوییس رو بسته بود
      جریمه اون تصادف همین ۱۰ ثانیه بود…
      کسی مکس رو نزده!

      اگه بخوایم بگیم زدن قطعا زدن یک راننده تو یک پیچ سرعت پایین خیلی از کاپس راحت تره! تازه بعدش هم برای زدن آسیب جدی به لوییس می تونه روی سر لوییس گاز بده

      اونجا مقصر مکس بود (قطعا هدفش زدن و رقتن روی سر لوییس با چرخ نبوده و خورد به کرب منحرف شد اگه درست یادم باشه و همین!)
      پنالتیش هم گرفت

      اما این مسابقه واقعا جریمه های مکس بخشیش درست بود، یک قسمتیش هم سر شیرین کاری های مایکل مسی بود

      استارت دوم و سبقت مکس از خارج پیچ کاملا درست بود
      یا رده رو باید می داد چون از خارج پیست برتری کسب کرده، یا جریمه

      بعدتر باید رده رو به لوییس می داد که چون مسی اشتباه کرد خوردند به هم!
      سر اون ترمز تو کفی ۱۰ ثانیه پنالتی که درست بود
      پنج ثانیه بخاطر اون سبقت ناتمام لوییس که مکس از بیرون پیچ رفت
      و در نهایت هم مکس یکبار رده رو خودش اشتباهی داد که لازم نبود!

      الآن دقیقا مشکل کجاست؟ بهتره این ماجرای سیلوراستون و مونزا رو واقعا دو طرف ماجرا (از جمله خودم) بیخیال بشیم… فقط باعث بحث های الکی و شنیدن یسری حرف هایی مثل راننده کثیف و… میشه که اذیت کنندست، باعث ایجاد کل کل میشه و…

    • Alii

      13

      2

      هنوز فن های لوئیس و مکس دارن در مورد سیلورستون صحبت میکنن؟😂😂

      بابا بیخیال تموم شد ریس آخره

      یک سرچ ساده بزنین ببینین ماشین های فرمول چطوری پیچ ها رو طی می کنند
      تا متوجه بشین چرا نرفت بیشتر سمت راست
      پراید که نیست توی اون سرعت هر کاری دلت خواست بکنی توی
      اصول داره طی کردن یک پیچ با سرعت
      پیشنهاد میکنم حتما رسینگ لاین پیچ ها و شکل طی کردن پیچ رو ببینین

    • Alii

      13

      1

      و اینکه مکس توی ریس عربستان ۳ ۴تا تخلف کرد رو باید هر کدوم پنالتی خودش روگرفت

      نمیشه که شما چند تخلف بکنی و چون تعداد خطاهات زیاد شده دیگه جریمه نشی
      این چه منطقیه آخه

  21. خیلی ها میشناسن

    10

    2

    به حساس ترین مسابقه فصل رسیدیم
    اینجا هم برخی فن ها یکی پس از دیگری چهره اصلی خودشونو با آمال و آرزوهایی که دارن نشون میدن
    همیشه میگیم چه مملکتیه داریم
    ولی خب شاید بهتر باشه، چه مردمی (همه نه ولی برخی ها چرا) داریم رو هم بهش اضافه کنیم!
    درسته که گوشی دستشونه ولی حس میکنم یک بچه چهار ساله تو نهایت حسادتش اومده و کامنت می‌ذاره
    واقعا افسوس …هیچی نمیشه گفت…

  22. Ferrari_leclerc

    18

    2

    قبلا کامنت گذاشته بودم که این ریس نه کسی جرات زدن و در رفتن داره نه راننده اجیر کردن به قول بعضیا و دیدید تهدید فیا رو که معلوم بود برای خراب نشدن ریس به این مهمی اخطار میدن و ترسشون از برخوردای احتمالی که جرات تصمیمگیری دربارشو نداشته باشن.
    مکس یا لوییس عمدا بزن به دیگری جریمه امتیازی داره.
    خودم الان که به مسابقه آخر رسیده نمی دونم کدومشون شایسته قهرمانی هستن.
    ولی اگه مکس با موتوری که هشتیمین ریسشه و
    بیشتر از استاندارد کارکرد موتور یعنی ۶ مسابقس بتونه جلوی لوییس با موتور بسیار سریعترش(از برزیل به بعد)تموم کنه و ریس جوانمردانه باشه و اتفاقای راننده های دیگه روی نتیجه تاثیر نذاره،
    واقعا شایسته قهرمانی جهان هست.
    چون باید یک سطح بالاتر از لوییس رانندگی کنه تا با توجه به اختلاف فعلی موتورشون بتونه جلوی لوییس ریس رو تموم کنه.اما احتمال پیروزی لوییس ۹۰ درصد و مکس ۱۰درصده
    دوتا دلیل اصلیش هم نداشتن تجربه مکس برای رقابت قهرمانی هست(بودن چند ساله تو فرمول یک با داشتن تجربه برای قهرمانی متفاوته) که لوییس از همه راننده های دیگه بیشتر داره و دوم اختلاف فعلی ماشین مکس و لوییسه که تقریبا محاله مکس توان شکست لوییس رو داشته باشه‌.
    از حالا ناراحت تموم شدن مسابقات و تعطیلی سه ماهشم که آخر هفته ها بدون فرمول یک لذت نداره.

    • Amirali

      13

      4

      فراری لکلرک عزیز اون موتور روسیه مسابقه سومشه تا جایی که مهیار گفت(اگر اشتباه نکنم)
      و ضمنا اون برتری که شما میگی رو در عربستان که ندیدیم دیگه نمیدونم شما کدوم ریس رو دیدی
      خود مارکو گفت لاستیک مکس بعد از برخورد دچار مشکل شد،ضمن اینکه اگر برخوردی هم نبود بازم تایر مرده بود

      • Ferrari_leclerc

        3

        3

        Amirali عزیز این جمله که میگید نمیدونم کدوم مسابقه رو دیدی توهین به خودتونه.افرادی که از این جملات اینجا استفاده میکنن خودشونو بینا و دانا و دیگری رو کور و نادان فرض میکنن شخصیت خودشونو نمایش میذارن، و معمولا وقتمو صرف جواب دادنشون نمیکنم ولی اینبار صحبت جده رو کردید،باید بگم همه دیدن مکس وقتی بعد از دو تا رد فلگ با مدیوم استارت زد همون پیچ اول از لوییس رد شد ولی هرگز نتونست بیشتر از ۲ثانیه فاصله باز کنه حتی تو دورهای اولش که باتوجه به ماهیت تایر مدیوم اگه از نظر موتوری برابر بودن مقداری از لوییس باید جدا میشد حداقل تا وقتی تایرهاش کهنه بشن.
        ضمنا شما که ریس رو دیدید اینکه نفهمیدید اندپلیت بال جلوی لوییس شکست و ماشین مکس هیچ آسیبی بهش وارد نشد تو اون برخورد نشون میده چقدر با دقت تماشا کردید که میگید تایر ماشین مکس آسیب دید.اگه خبرها رو هم خونده بودید همچین نظری نمیدادید میفهمیدید چه اتفاقی افتاد.

      • Amirali

        2

        1

        بحث توهین و اینارو که پیش نمیکشم چون خودم میدونم نیتی نداشتم،یک جمله فوق العاده پر استفادست اینجا و کسی هم ناراحت نمیشه باهاش.
        شاید اگر نظر افراد کارشناس رو نخونده بودم حرفتون رو قبول میکردم،ولی وقتی بهترین منبع هست چرا این همه اتلاف وقت؟دیگه قابل دسترس ترینش برای من مهریاره.منطق خودم هم چیزی خلاف این رو نمیگه.من واقعا نمیدونم شما آیا کامنت های تحلیلی رو هم میخونید یا نه ولی از کامنت امین تو اون پست دیگه چی واضح تر؟فاصله ای با اکون باز نشد ولی با مکس باز شد.خب یعنی پیس آلپین با مرسدس برابر و از ردبول بهتره؟
        در باره دور های اول هم این مسیله به خیلی چیزا برمیگرده.تو این پیست اصولا سبقت سخت بود.شاید نخواستن بیخودی فشار بیارن چون فکر نمیکردن لوییس رد بشه یا هزار تا شاید دیگه.لزوما اینی که شما میگید نیست.اون زمانی هم که اوج اشاره شما به اونجاست همونیه که بالا توضیح دادم

  23. MSF11

    5

    17

    بیژن
    من چند بار گفتم بازم میگم برادر:
    فقط سرعت ماشین های هاس از مرسدس کمتره….نگران نباش شما..همه میبینن که مرسدس اصلاً سرعت نداره و راننده هاش با زور بازو پول(pole) میگیرن..سبقت میگیرن…اول دوم میشن و……..

    • TeamLH44

      13

      2

      از موتورهای ترکیه استفاده شده و باز می بینید که اختلاف چقدر کمه … یک مهندس آمریکایی داشت مرسدس که اسم اش رو یادم نیست و جدا شد از تیم ولی ردبول نرفت … توضیح داد که چرا مرسدس اینقدر موفق هست
      “قبل از تست های پیش فصل، با شبیه سازها که در کارخونه اصلی (اشتوتگارت) و همینطور برکلی هست، قدرت نهایی و همه ایرادات موتور و ماشین بررسی میشه و در حین تست پیش فصل، همون کارخونه و مهندس ها در حال برطرف کردن ایرادات در حین تست هستن … عملا در حین مسابقه / تمرین / تعیین خط هر جفت مرکزها کنترل و نظارت کامل رو گاراژ مرسدس دارند در واقع مرسدس زمان نمایش اصلی در حدود 1 ثانیه یا کمتر، سریع تر میشه”
      در بحث اینکه راننده های مرسدس یا گاراژ مرسدس دستور تصادف عمدی بده، کارخونه اصلی یا دایملر دستور اکید داره که همچین اتفاقی نیافته که تبلیغ منفی برای کل مرسدس بنز هست …
      در سیلوراستون همیلتون از قصد زده؟؟؟؟؟؟؟؟ که اگر تشخیص از عمد بوده بیشتر از 10 ثانیه پنالتی می دادن، شک نکنید و شاید پرچم مشکی …
      اتفاقاتی که توسط مکس و ردبول افتاده و طرز فرمون دادن (برزیل یا جده) و تلمتری ها گاز و ترمز کامل میگه چه اتفاقی افتاده و نمیشه بگه حادثه مسابقه ای بوده و یا حتی بگیم از قصد و عمد 100% بوده … یه جور عدم هماهنگی فیا با تیم ها و شیطنت مکس که فکر کرده با آدم ناشی طرفه و اگر سرعت کم کنه همیلتون از خوشحالی و ذوق از بغل اش رد میشه این تصمیمات بد از عدم خونسردی مکس میاد و خوب طبق معمول تقصیر دیگرانه و نه خودش – هورنر تو رادیو بهش میگه که نیازی نبود!

    • بیژن

      19

      1

      MSF11
      حال شما خوبه ؟
      مگه ما گفتیم مرسدس ضعیفه ؟
      ردبول و مرسدس دو ماشین برتر گرید هستن .
      تا قبل از تعویض موتور مرسدس در برزیل برای لوئیس بله ردبول بهتر بود ولی بعد اون و تا اینجا میشه گفت برابر بودن در بهترین حالت .
      بسته به پیست هر کدوم برتری داشتن
      ولی در بحث دوام موتور هوندا واقعا. عالی بوده .
      شما تیم دوم ردبول و عملکردشون رو ببین . اون ها هم دوام عالی داشتن .
      بعدش کی گفته مکس ۸ تا مسابقه رو با یه انجین داده ؟
      مکس امسال ۴ تا و لوئیس ۵ تا موتور استفاده کردن .
      شما حساب کن ۲۳ تا مسابقه .
      ۳ تاش که مکس DNF شد یه مسابقه هم که بخاطر بارون دوتا دور زدن .
      آذربایجان رو میزارم کنار
      میشه چندتا مسابقه ؟
      ۲۰ تا مسابقه .
      مکس موتور دومش رو بعد مسابقه ۷ عوض کرد .
      حالا شما حساب کن خودت ۱۳ تا مسابقه ۳ تا موتور یعنی تقریبا هر ۴/۵ مسابقه یه موتور
      موتور این مسابقه اش هم با احتساب مسابقه فردا ۴ تا مسابقه داده .
      یعنی یک مسابقه از موتور لوئیس کهنه تره نهایتش نه بیشتر .
      اونم بخاطر اینکه لوئیس در قطر از موتور جدید استفاده نکرده بود .
      وگرنه برابر میشه عمر موتور .
      دوست عزیز این شما ها هستین که به زور میخوایین بگین مرسدس امسال برتر بوده ولی اینطور نیست .
      در بهترین حالت در کل فصل برابر بودن
      اگه بدشانسی های پرز نبود و یکم ردبول توجه بیشتر به پرز میکرد
      و مثل اون مسابقه که بال عقب پرز رو دادن به مکس نبود
      الان ردبول در جدول سازندگان هم اول بود .
      من همیشه گفتم بازم میگم
      ماشین ردبول این قدرت رو داره که ازش میکشن بیرون وگرنه سالهای قبل چرا این عملکرد رو نداشتن که با مرسدس رقابت کنن ؟
      ردبول از موتور سال ۲۰۲۲ هوندا یک سال زودتر استفاده کرد که بتونه رقابت کنه و موفق هم شدن .
      اخه چقدر کینه ؟ چقدر تعصب الکی ؟
      هر دو راننده عملکرد فوق العاده ای داشتن امسال ، هر کدوم نبودن امسال راحت اون یکی قهرمان میشد .
      تا دوتا مسابقه رو مرسدس برد باز شروع کردین مثل بچه ها که بهانه میگیرن
      مرسدس برتره مرسدس برتره
      مرسدس هیولا داره
      نخوره شمارو هیولا یه وقت
      والا

    • Sebmm

      2

      9

      خب دوست من معلومه واقعیت رو تحریف میکنی جایی ک سرعت مرسدسها پایینتره خب واقعا پایینتره
      لوییس و بوتاس نون بازوشون رو میخورن
      مکس هم ی راننده با ی ماشین سریعه دیگه

    • Monster

      6

      0

      حاجی حرفی که نیست ما بدترین راننده های گرید رو داریم در عوض بهترین مهندس های پاوریونیت و انجین
      حق با شماس ما ماشینمون جته موشکه این که باعث افتخاره بتونیم همچین ماشین بسازیم که بدترین راننده های تاریخ هم بیان قهرمان بشن ناراحت نباش داداشم شما هم قهرمان میشین

  24. HADI

    5

    15

    فقط لاندو نوریس و جورج راسل طرفدار همیلتون هستن اونم چ انگلیسین بقیه دوست ندارن همیلتون قهرمان بشه حتی والتری بوتاس.

    • Monster

      9

      1

      یارو کاری رو کرده که اونا نتونستن انجام بدن ۷ تا قهرمانی اگه ازش بدشون نیاد بدون شک ازش خوششون هم نمیاد.
      گرچه شما هم فلفلشو زیاد کردی.

  25. ali.es

    7

    0

    دوستان سرعت مسابقه ای دو تیم رو یکی میگه؟

    • Erfan.5

      5

      16

      مرسدس با موتور کهنه و مود پایین ۰.۷ جلوتر هست

      • HESHMAT

        13

        3

        خب مرسدس چیکار کنه ؟؟؟؟

        بیخیال بشینه یه گوشه ، بگه آقای وستپن قهرمانی واسه تو؟؟؟؟؟

      • Erfan.5

        3

        19

        نه داداش
        همه داریم میبینیم ماشین مرسدس از هاس هم کند تر است و بخاطر نبوغ لوییس داره رده ۱ و ۲ رو میگیره

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        17

        1

        عرفان.5 از اول فصل نظراتت رو میخونم همش داری با کینه و تیکه انداختن عملکرد راننده های مرسدس رو همراه با ضعف توصیف میکنی.موقع ای که ورشتپن ریس رو برنده میشه بجای تشویقش کلی نثار راننده های مرسدس میکنین و موقع ای که ببرن از ماشینشون غول هفت سر میسازین.حالا اگر یکیشون ببره دومی تو ۵تا نباشه که دیگه بدبختیه!
        ازت میخوام از مرسدسی ها بکشی بیرون البته اگر تونستی ممنون میشم.ودر نظر داشته باش این تمرینه کار تیم ها اینه که داده هارو بدست بیارن و مهندسان آیرو بهترین ستاپ رو پیدا کنن.هر وقت این اختلاف تو Q3 به این میزان رسید اون وقت میتونی بگی مرسدس توی یاس مارینا غول آورده

      • Monster

        5

        1

        زحمت کشیدن میتونن ساختن تیم شما هم بره بسازه عجب کاریه کجا قانون نوشته نباید ماشین برتر باشه اصلا راننده شما مکس بهتر خوبه؟ لویس اگه همین الان بازنشست بشه حداقل تا ۵۰ سال اینده از لحاظ امار بین ۳ راننده برتر تاریخه.

    • TeamLH44

      4

      1

      1.29.102 همیلتون با تایر مدیوم و مکس 1.28.463 با تایر سافت … نیم ثانیه تفاوت … نمیشه گفت همش لاستیکه ! البته اصلا نمیدونیم چقدر سوخت داشتن یا واقعا کدوم موتور رو داشتن استفاده می کردن … این دو مورد آخر رو اصلا نمیگن !

  26. Saeid 196

    2

    17

    اگه فتل و آلونسو هم شرایط همیلتون رو داشتن
    تعداد قهرمانی هاشون کمتر از الان لوییس نبود.

    همه ی راننده ها هم بالاخره بین این 2 نفر یکی شون رو برا قهرمانی ترجیح میدن به دیگری

    حالا آلونسو اومده خیلی شجاعانه نظرش رو اعلام کرده
    درست یا نادرست قضاوت با مخاطب ها.

    • Sebmm

      1

      12

      اگه شد ب الونسو میگیم ک نظر دادی ی نظری بده ک ی عده ناراحت نشن……
      حالا شما زیاد عجله نکنین میاد معذرت خواهی میکنه…

      هنوز یاد نگرفتیم ک نظر شخصیه هر بشر ب ما هیچ مربووووووووووووط نیست…. ربط ندااااره
      یکی میگه اینکار الونسو زشت بوده یکی میگه حسود یکی میگه بچس…. همین ک بگیم خیلی پرتیم از این دنیا
      اینم نظر شخصیمه
      خودتون هم کنترل کنید ی عده ریپلایی ندید

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        10

        2

        شما فکر میکنی که ما احمق هستیم و نمیفهمیم؟
        فرناندو از قبل رسیدن به رکورد مایکل از کلماتی تو مصاحبه هاش استفاده میکنه که نشون میده چه حسی نسبت به لوئیس داره.حتی مصاحبه هاش سال ۲۰۰۷ هم تو یوتیوب هست میتونی ببینی حالا این چیزیه که علنا میگه.
        (بماند که بعضیاتون هم اومدین تو مصاحبه های لوئیس همیلتون همین حرف ها رو زدین)

    • Amirali

      5

      1

      مطمینم وتل یا آلونسو 2017 و 2018 نمیتونستن قهرمان بشن
      این رو شک ندارم
      خصوصا وتل

  27. Alii

    11

    0

    من نمی‌فهمم که چرا هی گیر میدین به برتری ماشین رقیبتون
    آقا فرمول یک
    یک ورزش گروهی هستش ترکیب مهندسی و رانندگی
    اینجا بحث سر صدمه ثانیه هستش

    اینکه مرسدس مهندسین فوق العاده ای داره و موتور بهتری طراحی میکنن چرا باید قهرمانیشون بره زیر سوال

    یا اینکه ردبول مهندسین بینظیر داره که توی طراحی ماشین و بحث آیرودینامیک خیلی بهتر از مرسدس هستن چرا باید قهرمانیشون بره زیر سوال

    این صحبت های بچه بازی رو بزارین کنار ولذت ببرین

    بلاخره مهندس ها هم جزوی از تیم مسابقه ای هستن و اگه ماشین برتر درست میکنن اگه خلاقیت بهتری دارن نوش جونشون

    مثل این میمونه بارسا بره به رئال مادرید بگه تمام قهرمانی تو ارزش ندارد چون تو مربی بهتری داری بازیکن های بهتری داری

    تازه خوبی فرمول یک اینکه محدودیت بودجه هم وجود داره و کسی نمی دونه خرج بیشتر از بقیه بکنه
    همیشه هم تفاوت بین ماشین ها بوده و هست این اصل فرمول یک هستش

    هر کدوم از این دو راننده که قهرمان بشه لیاقت قهرمانی رو داشته و در کنار تیمش توجه کنین در کنار تیمش به این افتخار رسیده

    حالا یک سری اتفاقات بوده برخورد ها که کام هوادار ها رو تلخ کرده ولی توی تمام ورزش ها این هست

    پیش پیش به گروه برنده تبریک میگم دو روز دیگه مونده تا پایان یک فصل جذاب

  28. Ali Hosseini

    17

    2

    امروز‌ شبکه فرمول یک به تحلیل باحال از ۵-۶ تا برخورد مکس با لوئیس پخش کرد خیلی جالب بود، مکس یه کار مشترک توی همه شون می کنه!
    وقتی به پیچ میرسه دیر ترمز میکنه، جلوتر می افته، فرمون کامل می ده (کسی نتونه بهش ایراد وارد کنه) ولی چون سرعت بالاس ماشین از فرمون راننده تبعیت نمیکنه و خودش و ماشین بیرونی از پیست خارج میشن و رده حفظ میکنه!
    دقیقا هر ۵-۶ مورد همین بود
    حالا این یا از نبوغ مکس هست یا از بی قانونی فرمول یک

  29. Hb53865

    11

    2

    دوستان رانندگان زیادی به فرمول یک آمده و رفته اند ولی نام چند نفررشون دریادها باقی مانده هر چقدر ماشین خوب باشه باز راننده نقش اصلی رو داره چون ماشین نمیتونه توی همه پیستها خوب باشه این راننده است که بتونه ازحداکثرتوان و قابلیت ماشین حداکثر استفاده رو بکنه مثلا توی پیست عربستان دور آخر تعیین خط مکس از تمام توان ماشین استفاده کرد ولی نتونست ماشین رو جمع کنه در حالی که اون ماشین از لحاض موتور میتونست حتی سریعتر بره واشتباه راننده و توان شاسی نذاشتن اون دور عالی رو تمام کنه همین تفکر برا همیلتون هم وجودداره فقط باید بدونی نهایت توانیی ماشینت چقدر هست و بتونی در هماهنگی موتورو شاسی از اون حداکثر استفاده رو ببری ممنون

    • Babak 7+1

      1

      0

      بلاخره یه حرف حساب شنیدیم

  30. mahdi arabi

    12

    4

    من تمرین دوم رو ندیدم
    ولی تمرین اول که مشخص بود ردبول با ستاپ دانفورس پایین اومده که به نظرم کار درستیه

    به مکس این شانس رو میده که بتونه درست دفاع بکنه جلو مرسدس لوییس تو مستقیمی ها

    ولی خب بدی این قضیه اینه تایر خوری بالا میره دقیقا مثل عربستان ، برزیل و قطر که ردبول تایرخوری بالاتری از مرسدس داشت

    احتمالا برنامشون برا مقابله با این قضیه هم استارت با سافت باشه و دو پیت مسابقه رو برن

    احتمال اینکه آخر مسابقه یکی از آلفاتوری ها هم برن تو دیوار و سیفتی بیارن هم زیاده و اینطوری ردبول یه پیت مجانی میره آخر ریس

    حتی احتمال اینکه تو تعیین خط فردا توری ها به مکس یا چکو تو مستقیمی توو بدن هم هست ( قشنگ حداقل ۰.۳ زمان بهشون میده )

    در هر صورت ردبول نمیزاره به این راحتی این قهرمانی از چنگشون بره

    • TeamLH44

      12

      1

      تمرین دوم رو حتما ببینید …
      سکتور 2 که دو تا پیچ که چه عرض کنم فرقی با مستقیمی نداشت ردبول فقط اینجا خوب بود …
      تمام سکتورها ماله مرسدس شد…
      تمرین اول مکس 1.25 با تایر سافت بود و تمرین دوم همیلتون 1.23 با تایر سافت زد
      بالاتر نقل قول مهندس مرسدس رو آوردم که مرسدس در لحظه مشکل رو برطرف میکنه (کارخونه اصلی و برکلی) تماما همزمان با مسابقه در حال پیدا کردن مشکلات و راه حل هستند …
      بدون اینکه رو حوادث مسابقه ای و به امید توو از دیگران و یا پرچم زرد و قرمز باشند… البته که در لحظه حساب کتاب خودشون رو با توجه به این پرچم ها دارن ولی بر پایه این داستان ها جلو نمیرن !!
      و همین باعث میشه اونجایی که واقعا شانس یک درصد برتری رو بکنن 100% … کلا روحیه آلمانی ها رو تو تیم میبینی تا لحظه آخر …

      • mahdi arabi

        5

        2

        Teamlh44
        درسته
        مرسدس دست بالاتر رو داره و نیاز به حساب کردن رو اتفاقات نداره
        صرفا باید یه ریس معمولی و کم اتفاق بدن تا لوییس قهرمانی رو بیاره

        ولی اون تیمی که مجبوره تو استراتژی اگرسیو باشه و رو اتفاقات حساب باز کنه ردبوله و طبیعی هم هست

        ردبول چهارتا ماشین داره و باید از این برتری فردا و پس فردا استفاده کنه

      • TeamLH44

        5

        0

        البته اینم بگم که سرعت مسابقه ای مکس کمتر از نیم ثانیه بالاتر از همیلتون بود البته با سافت و همیلتون با مدیوم … شاید دو پیت استاپ بره ردبول ! شروع با سافت و فاصله انداختن و ادامه با مدیوم/هارد … در صورت پول داشتن …

  31. Ghader,khan

    5

    0

    سلام خدمت همه دوستان فرمول یک
    بار اول هستش که پیام میزارم فقط دعا میکنم کسی که حقش هست قهرمان بشه با مسابقه عادلانه

    • بیژن

      0

      0

      سلام قادر خان خوش اومدی❤🌷

    • Amirali

      3

      2

      سلام به قادر عزیز
      راحت تر نیست که برای قهرمان همیلتون دعا کنی؟:)

  32. Jawad

    0

    0

    حسام جان دیروز هر چی بی ادبی کردم رو پاک کردن خدا رو شکر

    • Jawad

      0

      0

      در ضمن آبو بخوریم بهتره تا بریزیم

  33. Arvin.Hamilton

    7

    3

    امیدوارم فردا لوییس پل رو بگیره حال کنیم:)

  34. mahyar

    5

    1

    یعنی میگید برای یکشنبه مرخصی بگیرم ؟ دارم فکر میکنم فقط برای ساعات مسابقه فرار کنم از سر کار یا کلا” اون روز رو بپیچم ..

    • Amirali

      5

      0

      نه عزیز شما ((قراره)) اون روز گلودرد بگیری و به خاطر مصلحت های بهداشتی و رعایت حقوق دیگران در محل کار حاضر نباشی

  35. Amir.Redbull99

    2

    7

    مثل چی استرس دارم.
    یعنی قطعی مرسدس بهتره تو این پیست و ردبول چیزی تو آستینش قایم نکرده؟؟

    امیدوارم یه یکشنبه رویایی برای مکس باشه.

  36. Reza york

    8

    2

    دم جفت این دو بزرگوار گرم که یه فصل رقابتی رو رقم زدن،حکایت این دوتا مث داستان مسی و رونادوس،بهترین دوره ای که داشتن همون موقع بود که لالیگا رو به رو هم میرفتن تو زمینو جفتشون بهتریناشونو همونجا ارائه میکردن،خوشبختم کسایی بودن که بدون تو سر و کله هم زدن لذت تماشاشونو بردن.رفقای طرفدار مکس و لوییس هم لذت تماشای رقابتو ببرن،خود این دوتام در حد چند خط بعد مسابقه هم درباره هم نظر نمیدن اونم با اصرار خبرنگار و اینا که سوال پیچشون میکنن،هر کدوم اول شد حلالش،جفتشون کم نذاشتن هم شیطنت کردن یه جاهایی هم مهارتشونو نشون دادن،باقیش شانس و اتفاقه که پس فردا معلوم میشه قرار در خونه کدومشونو بزنه.خداییش اگه جوکر نباشه بتمن دیدن نداره.همه چی دونفریش بهتره

  37. Ferrari_leclerc

    7

    3

    اینکه از چه زمانی مطالب این جا رو میخوندم و از کی عضو شدم مهم نیست ولی یادمه قبل از امسال هرگز کاربرها انقد از کلمات زشت و توهین آمیز به همدیگه یا راننده و تیم رقیبشون استفاده نمیکردن.
    دوسه تا جمله هم بعضی ها که چپ و راستشونو نمیشناسن یادگرفتن و بیجا و بی دلیل استفاده میکنن مثل اینکه تو معلومه فرمول یک تازه دیدی یا ریس دیگه رو انگار دیدی و راننده گی کثیف فلانی و …
    ادمین ها هم هر چی افراد بی شخصیت رو بن میکنن اونا باز با یه حساب دیگه میان که در مورد چند نفر نوع نوشتارشتون کاملا مشخصه چندتا اکانت الان دارن.
    فقط متاسفم افرادی اینجا دارن مطالب توهین آمیز درباره بقیه مینویسن که چندین نفر کاربر خوب رو هم دلسرد کردن و خیلی کم دیده میشن دیگه
    از کاربرای قدیمی و کاربرهای جدیدتر که نوشتارشون ارزشمنده درخاست دارم جاشونو بخاطر دیدن افراد بی شخصیت ترک نکن.

    • Amirali

      9

      1

      چند تا نکته:
      1-باشه من چپ و راست خودم رو نمیشناسم ولی اون ((رانندگی)) هست نه راننده گی
      2-من تاحالا بن نشدم و تاحالا اکانت دیگه ای هم نداشتم
      3-من هیچ نیت بدی از اون جمله نداشتم،نمیدونم همین رو چندبار باید برای شما توضیح بدم تا از دلت در بیاد
      4-جالبه که خودت به بی شخصیتی من معترضی ولی عملا با این کامنتت من رو با خاک یکسان کردی،اگر شخصیت اینه که بگو ما هم الگو برداری کنیم رفیق
      راستی اگر خواستی خوب کامنت های قشنگ قشنگ ببینی پیشنهاد میکنم یه سری به سال 2018 بزنی و کامنت های یه عده آدم های خوب که اسمشون رو هم نمیارم رو بخونی تا بفهمی چقدر اوضاع امسال تازه بهتر هم بوده!

    • Amirali

      2

      1

      مفهوم اون جمله دقیقا یعنی این:چیزی که اتفاق افتاد این بود حالا نمیدونم شما چی دیدید
      این کجاش ایراد داره دقیقا؟

    • Hb53865

      3

      1

      سلام آقای فراری-لکرک من و شما حق قضاوت در مورد شخصیت دیگران رانداریم شمابیشتر روی ادبیات خودتون کار کنید ممنون

  38. mrz_ir

    5

    3

    امیر علی بعضی از دوستانو واقعا درک نمیکنم
    ساده ترین جملات ادمو بد ترین شکل برداشت میکنن و به ادم حمله میکنن 😐
    فکر کنم از ریپلای کردن کامنتشون و نظر مخالف ناراحت میشن که همچین رفتاری دارن . فقط هر چی گفتن درست و غلط باید بدون توجه و ریاکشن رد بشی 😐
    برا اعصاب خودت مفید تره

    • Amirali

      4

      0

      کاملا با شما موافقم محمدرضای عزیز
      ممنون از توصیتون

  39. mahyar

    5

    1

    دوستان توی مسابقه قبلی سرعت مکس بوده : 325.5 و سرعت لویس بوده 326.3 موتور لویس موتور برزیل بود.
    یا واقعا” باله عقب مرسدس بوده و موتور اسپایسی فقط یک چیزی برای حواس پرتی بوده .
    یا این که هوندا قدرت بیشتری رو در اختیار مکس قرار داده .

    توی کوالی هم دیدیم که مکس چجوری توی کوالی گرندپری قبلی داشت پرواز میکرد . درسته روی لیمیت بود . ولی به راحتی میتونست بدون دردسر حداقل 2 دهم سریعتر از مرسدس باشه و پرز هم میتونست سوم بشه اگه تصادف مکس نمیبود .

    • Amirali

      4

      1

      سلام مهیار جان
      فکر کنم قضیه باله عقب بوده
      چون اگر همون ماشین برزیل قرار بود بیاد تو عربستان حداقل باید دوری چهاردهم باز میکرد.حتی عربستان بیشتر هم مطابق میل مرسدس بود.

      • mahyar

        4

        1

        موافقم . خیلی محتمله .

    • mrz_ir

      3

      1

      اما به نظرم اینکه حداکثر سرعت اینقدر نزدیک بوده نه به خاطر موتور بوده و نه به خاطر بال
      کل پیست عربستان یه مستقیمی صاف و با طول کافی نداشت که ماشین بدون مشکل و تنش و فرمان دهی بتونه سرعت بگیره وبه خاطر همین حداکثر سرعت محدود میشه. و برتری موتوری مرسدس هم میره توی شتابگیری و زودتر رسیدن به حداکثر سرعت.

      • mahyar

        2

        1

        آخه اگه بگیم موتور مرسدس قوی تر بود اونوقت توی اون کمان آخر باید نتیجه بهتری نسبت به ردبول ها میداد .

      • mrz_ir

        1

        0

        تایم نهایی کوالی جده (کاری به دور تصادف مکس ندارم) مقایسه کنیم
        (چون لوییس و مکس در یه حد روی لیمیت روندن برای این دور و اون دوری که مکس تصادف کرد دیگه بحث ماشین وسط نبود)
        لوییس :
        32.007-27.985-27.519
        مکس:
        31.955-28.014-27.684
        خودش گویای همه چیزه

  40. Amir5

    5

    1

    امروز آخرین تعیین خط مرد یخی و انتونی در فرمول یکه و آخرین تعیین خط ولتری بوتاسه در مرسدس و اخرین تعیین خط راسله در ویلیامز آخرین ها زیادن😑

    • Hamoon

      0

      0

      چاره ای نیست باید با کیمی خداحافظی کنیم

  41. ahmad..44

    1

    0

    سلام دوستان یه سوال ذهنم را درگیر کرده،تمرین اول ماشین لکرک فراری پشتش یه چیز بسته بود اون چی هست و برای چی بود لطفا بهم بگید با تشکر