Register

دوازده − یازده =

A password will be e-mailed to you.

مدیر فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی، ژان تاد می گوید که مکس ورشتپن ویژگی های مشترک زیادی را با کیمی رایکونن، راننده فنلاندی فرمول یک دارد.

ژان تاد مدیر فعلی فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی، صحبت هایی را در مورد مکس ورشتپن و لوئیس همیلتون بیان کرد که به خلاصه ای از آنها در اینجا می پردازیم، وی در مورد شباهت مکس ورشتپن و کیمی رایکونن می گوید:

مکس کمی به مانند کیمی است. فوق العاده روراست، مستعد، متمرکز و خونسرد هستند.

تاد در مورد فعالیت های اجتماعی همیلتون بیان کرد:

من از لوئیس خوشم می آید. البته که تداوم وی را تحسین می کنم، همانطور که می دانید اینکه شما برای بهترین تیم و با بهترین خودرو در یک زمان طولانی رانندگی می کنید کار را آسان تر می کند. اما او علاقه و اشتیاق لازم را دارد.

فکر می کنم که این واقعیت که او خودش را درگیر (فعالیت های اجتماعی) می کند خوب است. البته که این معنا را ندارد که من همیشه با نحوه فعالیت وی موافق هستم اما او باورهای خودش را دارد و آنها را بیان می کند، بنابراین من این را دوست دارم و به آن احترام می گذارم. گ

اهی اوقات فکر می کنم که این فعالیت ها می توانند به روش های دیگری انجام گیرند اما واقعیت این است که او می خواهد این کار را انجام دهد و می خواهد بخشی از این واقعه ای باشد که می پندارد اهمیت دارد، احترام آمیز است.

او در مورد رقابت قهرمانی جهان بین لوئیس همیلتون و مکس ورشتپن می گوید:

این مسئله غیرمنتظره نبود. واضح است که با ثبات بیشتر در قوانین و امکان کم نوآوری و تحول، می بینیم که افرادی که مسئول واحد موتور هستند سال به سال در حال پیشرفت هستند و هر دو تیم افراد فوق العاده با استعدادی را برای ساخت شاسی دارند.

می دانیم که هر دوی این تیم ها یک راننده فوق العاده دارند، البته به این معنا نیست که دیگر راننده این تیم ها خوب نیست، بلکه لازمه حضور شما در فرمول یک این است که شما نیاز دارید یک راننده خوب باشید مخصوصا با توجه به روشی که باید با آن به سوپرلایسنس و همه چیزهای دیگر دست یابید.

اما می دانیم که ما راننده های کمی داریم که از آن استعداد اضافه برخوردار هستند و اگر با خودروی خوبی ترکیب شوند چیزی که الان می بینیم را مشاهده می کنیم.

131 دیدگاه

  1. Hamoon

    31

    2

    هر کسی اخلاق و رفتار خاض خودشو داره و قضاوتش با ما نیستش
    ولی کیمی یدونست. عشق لعنتی :)))

    • mohammad

      19

      6

      اونیکه مکس رو با کیمی مقایسه کرده 2 تا خطا داره:
      1- اصلا مکس در حد و اندازه های کیمی نیست
      2- مکس نه خونسرده نه متمرکز

      میتونین این رو در مقایسه تصادف های مکس نسبت به کیمی در نظر بگیرید

      • yousef

        5

        11

        محمد یه پرت وپلا های عجیبی میگی،و استدلال های میاری که حرف خودتو نقض میکنن.مکس این فصل یکی از کم خطا ترین راننده های فصل بوده اونم تو شرایط رقابت برای قهرمانی،وقتی به این میگی تمرکز کم حتما تعریفت از تمرکز اشتباست
        بعد تصادفشم در مونزا رفتاری کاملا آرام و خونسرد وبه دور از حاشیه داشت.و در شرایط های مختلفهم خیلی سرد و آرام رفتار کرده.
        نسبت به قبلش خیلی پخته شده

      • mohammad

        1

        1

        یوسف جان
        یکی از دلایل کم تصادف بودن مکس تو یکی دو فصل گذشته درحال رقابت نبودن هست
        این فصل هم تصادف کرده و ماشین برتر رو داشته ولی قطعا پخته تر شده ولی هنوز حس نوجوونی ازش دارم

      • mohammad

        1

        1

        علی عزیز احتمالا از این جهت میگی که مسابقات قبل از 2009 رو ندیدی

    • FJ

      12

      1

      درود بر شرفت ،ای کاش همه قبول میکردن اینو

  2. Kamran

    30

    14

    تو این سالها در ورزش فرمول یک سباستین فتل اسطوره اخلاق بوده.یک قهرمان واقعی همجی تمام.

    • Mehdi

      16

      16

      سب عشقه بعد مکس خیلی دوسش دارم

    • Amirali

      17

      20

      اسطوره اخلاق رو هم در برخورد 2017 آذربایجان دیدیم، دیگه تبدیل به عادتتون شده که از شخصیت محبوب ورزشیتون بت بسازید.ا

      • mohammad777

        14

        31

        نه.اسطوره فقط لوییس همیلتون که تا کم میاره میزنه به ماشین طرف بعدشم میگه آخه خیلی سریع بود.

      • Amirali

        20

        16

        من نگفتم همیلتون اسطوره اخلاقه
        این شماهایین که حرف از اسطوره اخلاق برای وتل میزنید
        این هم سطح تفکرتونه که من باید بیام بگم چی گفتم چی نگفتم

      • mrz_ir

        8

        1

        امیر علی و اینجینیر ما هیچی
        خودتون خسته نشدین از کل کل کردن ؟؟
        به خاطر روی گل خودتون این بحث ها رو تموم کنید .
        اگرم حقوق میگیرید از این بحث ها بگید ما هم کل کل کنیم درامد داشته باشیم!

      • ایرن

        17

        3

        گویا برای شما سالهاست که عادت کردید هرکسی هرچیزی میگه باهاش مخالف باشی. همه بد هستند جز شما و عقایدتون.

        خیلی نحوه ی مواجهه با نظرات دیگران و نحوه پاسخگوییتون شبیه به دو نفر خاص هست که اینجا مدتها بودند و الان کمرنگ شدند.
        فعلا دارم آنالیز میکنم ببینم کدومشون هستین… هرچند شاید هیچکدومشونم نباشید و به هرحال این نوع برخورد با عقاید دیگران بیشتر از اینکه محبوبیت براتون بیاره، باعث ناراحتی میشه و البته باعث جبهه گرفتن دیگران نسبت به راننده محبوبتون میشه و دودش میره توی چشم طرفداران منطقی راننده مورد علاقه شما چون شما با این نوع برخورد و پاسخگویی داری بذر نفرت از راننده مورد علاقت رو میکاری.

      • Amirali

        16

        6

        سلام مهندس جان
        ممنون که پرسیدی
        به نظرم انشاالله همیلتون این دو مسابقه رو میبره،مکس هم دوم میشه و قهرمان فصل برای بار هشتم کسی نمیشه جز لوییس کارل دیویدسن همیلتون:))
        البته خیلی رویایی میشه برای ما طرفداران مرسدس و لوییس
        مخصوصا اینکه به نظرم هم تو جده هم تو ابوظبی ماشینا به هم نزدیکن

      • Arvin.Hamilton 44

        21

        4

        سلام مهندس جان
        فقط یه چیز بگم که جواب کل کامنتاتونه
        فرمول یک بر اساس “اگر ها” و “وگرنه” ساخته نمیشه
        آره اگه 1976 لائودا تصادف نمیکرد قهرمان میشد،آره اگه لوییس سال 2016 موتورش نابود نمیشد قهرمان بود،اگه……
        همین اتفاقاتشه که فرمول یک رو غیرقابل پیش بینی و جذاب میکنه،لطفا هم بذار ما از این دو مسابقه لذت ببریم اینقدر از این مقایسه های سم نکنین که اگه مجارستان این میشد اگه مونزا این میشد اگه باکو اون میشد!
        منم میتونم زمین و زمان رو بهم بدوزم که بگم اگه این میشد اگه اون میشد لوییس الان 50 امتیاز جلوتر بود!

      • B A H A D O R

        15

        5

        سلام دوستان گرامی
        مهندس جان،خیلی خیلی به اما و اگر ها میپری،تا یه بحثی میشه آمار و ارقام شروع میشه نسبت به همیلتون،عسیسم شونصد بار اینارو مطرح نمودی،یه مقدار خونسرد باش و جبهه کمتر بگیر،برای شما و یکایک دوستان خیلی ارزش قائلم و بیشتر تلاشم بر اینه که از مطالب بهره ببرم در کنار شما عزیز و sebvr46 عزیزو جناب صالحی بزرگوار،مهریار و fastboy44 و amiraliدوست داشتنی.

        پایدار باشید

      • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

        17

        7

        کاربر engineer

        engineer رو به معنای اسم کاربریت خطاب میکنم نه معنای کلمه چون کمتر کسی رو میشناسم که بیاد نام کاربریش رو جوری انتخاب کنه که به من بگید مهندس …
        ضمن اینکه اینجا دوستان زیادی داریم که مدرک مهندسیشون رو قبل از به دنیا اومدن شما گرفتن ولی شما حتی خبر نداری چون نیازی ندیدن که بیان جار بزنن . بگذریم از این موضوع …

        بحث اگرها و شایدها و بایدها رو راه انداختی باید بدونی اگر فرمول یک در سال ماقبل تغییر قوانین نمیگشت و نقاط قوت تیم مرسدس رو پیدا کنه و قوانینی برای یک سال تدوین کنه که کاملا بر علیه تیم مرسدس و استون مارتین و دقیقا به نفع تیم ردبول باشه و در جهت تقویت و‌سرعت تیم ردبول باشه و حتی در تقویم فصل اتریش که همه میدونن و واضحه که پیست مخصوص ردبول هست رو‌ ۲ بار بذاره توی تقویم و حتی توی مسابقه از خطاهای مکس و پرز به راحتی بدون جریمه بگذره و هزار تا اگر دیگه …
        الان مکس داشت مثل ۲۰۲۰ به اینکه هر از گاهی بین مرسدسا و بالاتر از بوتاس بود و از اول فصل واسه دومی با بوتاس میجنگید .

        این اگرها رو گفتم نه واسه اینکه ما طرفداران مرسدس و لوییس ناراحتیم بابت این رقابت امسال که انقدر گرم شده و لذت بخش ، بلکه بابت این گفتم که انقدر زیر پست های مختلف نیای بگی اگر اونجا و اونجا و اونجا مکس اول میشد الان ۵۰ امتیاز بالاتر بود اگر فلان و اگر بهمان …

        ضمنا عموجون هر وقت شما شدی مسئول کمیته نمره اخلاق اونوقت به لوییس ۵ بده اصلا ۵- بده اصلا تمام عقده هاتو خالی کن سر لوییس .
        باشه عمو جون👌👌👌
        حالا هم دیگه کم کم مدرسه ها دارن حضوری میشن نصف روز نداریمت ناخواسته میای پایین و جلوگیری میکنی از سردرد ما

      • Fastboy 44

        13

        2

        سلام ممنونم که من رو کنار اسم بزرگان قرار دادین!
        ولی قرار گیری نام کاربری من کنار اساتید بزرگواری چون مهریار صالحی و… بنظرم کم لطفی درحق اونهاست ولی به قول خارجیا
        I’ll take that!
        ♥️🙏

      • mohammad

        1

        13

        واقعا جز این چیز دیگه ای ندارید؟

        همه هم میدونید مقصر اصلیش همیلتون بود جلوش ترمزکرد

      • Amirali

        10

        3

        ممنون از لطف شما بهادر عزیز
        ضمنا محمد جان،کسی نمیگه مقصر همیلتون نبود،ولی اسطوره اخلاق قطعا کسی نیست که ماشینش رو از عمد بزنه به یکی دیگه.خودتم میدونی و داری سفسطه میکنی

      • Arvin.Hamilton 44

        10

        2

        فست بوی جان
        یه کوچولو بیشتر باش،خیلی کم پیدایی لعنتی :))))

      • سامان

        8

        4

        تعریف اسطوره واسه هرکی متفاوته,خودتونو درگیر این بحث نکنید,,هر کسی اسطوره خودشو داره,به زور همدیگرو به کیش خود نخوانید!
        خاورمیانه واسه ماست💪

      • Amirali

        8

        9

        ایرن عزیز
        طبیعتا وقتی ایشون با پرخاش جواب من رو میده من هم قرار نیست پیغمبر گونه با ایشون برخورد کنم
        درضمن چیزی که به شدت ازش متنفرم اینه که به خاطر علاقه به یک شخص صفت هایی رو بهش بدی که لایقش نیست!آقا کسی که با مارک وبر اون جریانات رو داشته،آذربایجان اون کارا رو کرده و تو روسیه از ساده ترین دستورات تیمی پیروی نمیکنه شایسته لقب اسطوره اخلاق نیست.این رو هرچقدر تکرار کنیم گویا دوستان بدتر جواب میدن.در ضمن اگر منظور از عقیده اینه که وتل اسطوره اخلاق نیست بله همه اشتباه میگن و من دارم درست میگم
        در ضمن من با ایشون،مهندس و خیلی های دیگه کل کل های مختلفی دارم،قطعا برداشتی که این دوستان من از حرف های من دارن با برداشت شما متفاوته،نمیخوام بی احترامی کنم ولی این دیگه دقیقا مصداق بارز کاسه داغ تر از آش بودنه.
        من به محمد عزیز حرف بدی زدم در جا هم عذرخواهی کردم شما لازم نیست جبهه بگیرید
        در ضمن بنده از 2019 یعنی زمانی که فعالیت شما در این سایت یا شروع نشده بوده و یا زمان زیادی ازش نگذشته بوده اینجا اکانت داشتم و دوستان خوبم من جمله علی 33،محمد و امین من رو به یادشون دارن.

      • Amirali

        8

        0

        البته حرف شما متینه و اینجا کمی تند رفتم بابتش هم مجددا عذر میخوام
        ولی تعمیم دادنش به تمام ریپلای های بنده در این سایت کاریست بسی اشتباه

      • Ali

        11

        3

        Engineer
        به هر چیزی معتقدی و اعتقاد داری برادر قسم کوتاه بیا شما درست میگی مکس بهترینه و همیلتون یه راننده عادی فقط کوتاه بیا یه تنه کل سایت رو کشیدی به گند زیر هر پست ۱۰۰ تا کامنت دریغ از یه جو اطلاعات من از خواهش دارم بکش بیرون از این سایت و مرسدس همه یه صدا میگیم مکس بهترینه

      • mohammad777

        6

        0

        Amirali ,کلا هر راننده ای به قول سنا یه ورژنی داره که فقط موقع جنگ قهرمانی نشون میده.وگرنه همه خوبن

      • Amirali

        3

        0

        کاملا درسته محمد عزیز
        به نظر من هیچکدوم اینا اسطوره اخلاق نیستن
        حتی شاید لوییس از همه بدتر باشه

    • ایرن

      6

      1

      امیر علی… من اصلا کاری با پاسخ فلانی به تو یا پاسخ تو به پاسخ فلانی ندارم. کامران یه حرفی زد و عقیدش رو گفت. هرچند قبول دارم که جای این اظهار عقیده زیر این خبر نبود و تقریبا هیچ ربطی بهش نداشت. اما پاسخ خودت به این نظر رو نگاه کن:

      (اسطوره اخلاق رو هم در برخورد 2017 آذربایجان دیدیم، دیگه تبدیل به عادتتون شده که از شخصیت محبوب ورزشیتون بت بسازید.ا)

      این حرفش چرا باید به تو بربخوره و چنین پاسخی بدی؟ آیا این پاسخ منطقیه؟

      البته که خیلیا اینجا اینجوری برخورد میکنند.
      ولی نمیشه که اینجا یه خبر از مزایای چایی بذارند. بعد من بیام بگم من عاشق آبلیمو هستم و یهو یکی بیاد با لحن تمسخر آمیز من رو و نظرم رو به باد انتقاد بگیره. توی چنین موقعیتی تو حق داری بگی از نسکافه خوشت میاد. یا اینکه بگی از چایی بدت میاد. اما حق نداری فردی که گفته از آبلیمو خوشش میاد رو به باد انتقاد و تمسخر بگیری. اگر این کار رو کنی یعنی دنبال ایجاد تنش هستی…

      • ایرن

        3

        1

        درباره قدمتت توی این سایت هم باید بگم من یه اکانت داشتم که پر پر شد و اینبار با اسم دخترم اومدم. زیاد اهل حساب و کتاب نیستم که از چه سالی اومدم و چند وقته اینجام و اصلا آیا کسی میدونه اکانت قبلی من چی بوده یا نه و … اطلاعات و نوع برخورد آدمها مهمتر از قدمتشون توی این سایت هست… اینجا یک جامعه کوچک هست و همه نظر هم رو میخونیم. کاش همه بهتر بنویسن تا فضای زیستمون توی این سایت مناسب تر و سالم تر باشه.

      • Amirali

        3

        0

        صد درصد
        قطعا از این به بعد رعایت میکنم حق کاملا با شماست
        بنده هم مدتیه اینطوری جواب میدم چون دیدم دوستان دیگه واقعا کم نذاشتن ولی بازم توجیه نمیکنه کار من رو

      • Miladangler

        0

        1

        بخند که یارو از ۲۰۱۷ فرمول یک دیده و اینجوری خودشو داره اتیش میزنه . اگه از ۱۹۹۵ یا قبل تر فرمول میدید چیزی جز جزغاله ازش نمونه بود . شرمنده شمارو ریپلای کردم

  3. Mahdi.drs

    11

    4

    یه نکته جالب مکس فقط از کیمی ۲ تا برد کمتر داره و اگه دوتا مسابقه دیگه ببره از رکورد رایکونن رد میشه

  4. Mehdi

    7

    14

    مکس پسر تو قهرمانی 🔥

    • سامان

      7

      2

      از مریخ گردباد هم بیارن و پشت ماشینشون ببندن خاورمیانه واسه ماست,فقط لوئیس dnf نشه

  5. Amin44

    25

    10

    مکس و کیمی شبیه به هم؟؟؟
    شوخی میکنی دیگه؟؟؟
    تنها روراستی که از مکس سراغ دارم اینه که بدون تعارف می‌ره تو ماشین راننده دیگه انگار که اصلا وجود نداره،وگرنه از لحاظ اخلاقی حرفهای دو هفته پیشش رو که به یاد بیاریم همه چی مشخص میشه
    اما در مورد ثابت موندن قوانین هم بیشتر بنظر میرسه که خودشو مسخره کرده باشه…حذف قطعه مثلثی انتهای کفی که به نفع ریک بالاها شد و غیرقانونی بودن توسعه و تغییر تو شاسی که تیم های ریک پایین نتونن روش مشابه رو پیش بگیرن، اگه به این میگه ثابت موندن …

    • mr3455

      24

      6

      اگه این نظر به گوش رایکونن برسه به احتمال قریب به یقین خودشو حلق آویز میکنه.

      • V@ltteri it's J@mes

        7

        18

        یاد خدابیامرز مموتی میوفتم
        اونم وقای میرفت بالای منبر اول شروع میکرد
        الهم کل ولیک الفرج و… میخوند
        یک بار هم بنده خدا رئیس جمهور برزیل گفت چرا واسم ترجمه نمیکنید ببینم این چی میگه
        😁😁😁
        جناب امیر عباس
        اگر بنا به جوانمردی باشه نامردی رو همیلتون و مرسدس شروع کردن با کوبیدن چرخ عقب مکس و اسپین شدن ماشین و فشار 6G و بعدش هم خورد و خاکشیر شدن RB16

  6. Amin

    7

    8

    خیلی دوس دارم بدونم ماشین مرسدس یا ردبول دست الونسو یا سب باشه چی میشه؟

    • Amirali

      16

      13

      هیچی بعد از اینکه جفتشون جلوی همیلتون و مکس شکست میخورن طرفداراشون شروع میکنن به بهانه آوردن
      حداقل من که شکی در این مورد ندارم

      • DavidKame

        10

        16

        آلونسو ۱۰۰ درصد مکس رو شکست میداد
        و درباره همیلتون اگه تیم بازم مثل سال 2007 آلونسو رو بازی نده همیلتون رو هم شکست میده

      • DavidKame

        7

        15

        آلونسو بزرگتر از همیلتون رو هم شکست داده
        مکس هم که جای خودش رو داده

      • Amirali

        18

        3

        اتفاقات 2007 با نبوغ همیلتون شکل گرفتن
        وگرنه از اول تیم کاملا تحت سلطه فرناندو بوده
        وقتی دیدن این پسر انگلیسی هم همینقدر امتیاز میاره خب دلیلی ندیدن به فرناندو بها بدن،حق هم داشتن.میخواست بیشتر امتیاز بگیره این چه حرفی بود دیگه.
        مکس هم الان در ردبول تبدیل به هیولایی شده که شوماخر هم اگه بره ردبول نمیتونه شکستش بده.کاملا جا افتاده و در این شرایط کاری از دست هیچ راننده ای بر نمیاد.
        اگر تو یک تیم بودن حداقل یک چیزی
        اگر منظورت از برد آلونسو قهرمانی با ماشین برتر جلوی شوماخر سالخوردست که قربون منطقت بشم

      • DavidKame

        2

        8

        ما به کسی که ۵ بار پشت سرهم قهرمان جهان شده و ۳۷.۵ سالش هم هست نمیگیم سالخورده میگیم راننده ایی که در اوج دورانش قرار داره

      • mohammad

        4

        4

        چطوری میخوای بگی جلوی مکس شکست میخون حالا همیلتون هیچ چطوری واقعا چطوری؟
        ببین با ماشین 7گرید دوم شده
        اونیکی باماشین 4 گرید سوم شده
        چی میگی

      • DavidKame

        2

        7

        پس یادمون باشه اگه مکس قهرمان شد با ماشین ۷ گرید قهرمان شده
        چند ساله فرمول یک نگاه میکنی ؟

      • Amirali

        9

        4

        باز یک مسابقه خوب این دوتا داشتن شما همون رو فقط میکنی تو چشم ما
        بابا اون مجارستان که کاملا شانسی بود خودتم قبول داری
        باکو هم ماشین استون اصلا ماشین هفتم نبود
        قطر هم ماشین آلپین خیلی خوب بود
        هرجا پودیوم گرفتن یا شانسی بوده یا ماشین واقعا میکشیده،چیز دیگه ای هم از یک راننده خوب انتظار نمیره.ولی در حد مکس و لوییس نیستن،اینا هر مسابقه روی اون لولی هستن که اگه وتل یا آلونسو یک مسابقه در اون حد برونن دیگه شماها تا پنج ماه پدر مارو در میارین.

      • Amirali

        4

        1

        david kame جان
        منظور ایشون آلونسو و وتل بود نه مکس

    • Amin44

      7

      3

      بیخیال دوستان
      کیه که آلونسو رو قبول نداشته باشه؟؟؟
      در مورد فتل هم هیچ وقت اعتقاد نداشتم راننده تاپ بوده باشه حداقل کمتر از آلونسو و لوییس میدونمش
      اما شک نکنید تو گرید فعلی کسی جز لکلرک نمیتونه تو ماشین برابر لوییس و مکس رو به چالش بکشه
      شاید به کارلوس ساینز بخواید اشاره کنید،بله اون راننده خوبیه اما حریف لکلرک نمیشه
      یکبار رده بندی راننده ها رو نوشته بودم
      لوییس رو تو سبقت و یا سرعت خالص تک دور دیگه بهترین نمیدونم به خاطر ریسک کمتر و سنش
      اما تو ماشین برابر و تو استینت برابر شک نکنید تو گرید فعلی نظیر نداره!

      • Amirali

        6

        4

        منم همیشه با استناد به همون دوره اوج وتل میگم با ماشین بهتر تا مسابقه آخر درگیر قهرمانیش بود!
        یک چیزی مثل مکس امسال

      • سامان

        5

        1

        راسل رو فراموش نکن,سال دیگه خودشو پرتاب خواهد کرد

      • Amin44

        3

        3

        درسته امیر علی با اینکه خیلی تکراری شده این نظر ولی چندباره میگم ،همون 2010 و 2012 نشون دهنده اختلاف آلونسو و فتل بود
        در مورد امسال هم جالبه که بدونید مکس میتونس رکورد بیشتر دور پیشتازی در مسابقات یک فصل فرمول یکو بشکنه که به خاطر عقب افتادن تو قطر نمیتونه! فتل ۲۰۱۱ ،۷۳۹ دور پیشتازی(اول)
        منسل ۶۹۲ (دوم)، فتل۲۰۱۳ ۶۸۴(سوم)دور پیشتازی
        مکس اگه دو مسابقه آخر همه دور ها پیشتاز باشه
        ۷۳۵ دور امسال پیشتاز بوده! تا به اینکه ۶۲۰ دور و جالبتر این که یک عده هنوز هم میگن ماشین های امسال برابر بوده!

    • mohammad

      1

      1

      فقط بدون مکس با ماشین سوم گرید تو کل این 6 سال بردهاش به 2 رقم نرسید

  7. mr3455

    9

    1

    سلام. رفقا میشه اطلاعاتی درباره بال عقب انعطاف پذیر مرسدس بدید؟ و اینکه درسته که فیا قبولش نکرده و گفته باید ازش استفاده نکنن؟ اگه اینجوریه چطور به بال عقب ردبول گیرنداده بودن؟

    • mahyar

      1

      4

      والا ما هم دقیق نفهمیدیم دقیقا چی شده .
      فیا اعلام کرده یک تست جدید رو راه انداخته، از بعد از کوالی هم قرار بوده که عملیش کنن .
      فیا گفته داده هارو برای آینده ثبت کرده .
      مرسدس میگه ماشین ما تست رو پاس شده
      ردبول میگه ما موفق بودیم چون مرسدس مجبور شد برای پاس شدن تست ساختار باله عقبش رو تغییر بده .
      ما هم هیچی . ما هم فقط نگاه .
      مطمعنا اگه چیزی که ردبول پیدا کرده درست هم بوده باشه مرسدس هیچ وقت نمیاد بگه دمتون گرم شما مچ مارو گرفتید .

      فراری هم که تو بوق میکرد موتور 2020 تازه 20 اسب بخار هم بیشتر داره .
      دیدیم که چی شد …

  8. Mahdi.drs

    20

    1

    یه لیست جالب از پر افتخار ترین راننده های فرمول یک بر اساس تعداد قهرمانی
    1*لوییس ۱۰۲
    2*شومی ۹۱
    3*سب ۵۳
    4*الن پراست۵۱
    5*سنا۴۱
    6*الونسو عزیز ۳۲
    7*منسل ۳۱
    8*استوارت ۲۶
    9*جیم کلارک۲۵
    10*نیکی لاودا۲۵
    11* فانجیو ۲۴
    12* نلسون پیکه (پدر زن مکس) ۲۳
    13*نیکو رزبرگ۲۳
    14*دیمن هیل۲۲…
    15*کیمی گرامی ۲۱
    16*..مایکا هایکنن ۲۰ …
    17*مکس ورشتاپن ۱۹
    18*.استرلینگ ماس۱۶….
    19*باتن ۱۵…
    20*گراهام هیل ۱۴

    این هم ۲۰ راننده برتر تاریخ بر اساس تعداد برد در مسابقات فرمول یک…براتون شاید سوال باشه چرا پیکه بالای سر رزبرگ هست با اینکه برابر هستن تو برد دلیلش اینه پیکه 3 بار قهرمان جهان شده

    • Amirali

      0

      19

      خیلی زشته بیشتر اینا نصف ماس هم نیستن ولی بیشتر ازش برد دارن

      • Amirali

        6

        8

        فکر کنم دوستان سر استرلینگ ماس رو نمیشناسند وگرنه هفت تا دیسلایک نمیگرفتم

    • Mahdi.drs

      6

      1

      تعداد برد منظور بود

    • ایرن

      8

      3

      خیلی جدول جالبیه. شما نگاه کن. آلونسویی که همه داریم از رانندگیش توی این سن لذت میبریم 32 تا بیشتر برد نداره. چرا؟ چون راننده خوبی نبوده؟ زبونت رو گاز بگیر این چه حرفیه!!! چون کم مسابقه داده؟ که نه نصف عمرش داشته توی فرمول یک مسابقه میداده. پس دلیلش چیه؟
      کیمی رایکونن بهتر بود یا نیکو رزبرگ؟ کیمی بیشتر مسابقه داد یا رزبرگ؟ اصلا این دو قابل قیاس هستند؟ هرچند رزبرگ هم مطمئنا یکی از رهترینهای این رشته بوده اما فکر نکنم بشه با کیمی مقایسش کرد. اما چرا کیمی کمتر برد داره؟؟؟
      برخی از این آمارها نقش خودرو در این رشته رو نشون میده.

      منظور این نیست که راننده هایی مثل لوییس و شومی و سب و پراست فقط بخاطر خودروی برتر اون بالا حضور دارند. حتما این راننده ها لیاقت و استحقاق این جایگاه رو دارند. اما خب ایجا گاهی نقش خودرو نادیده گرفته میشه و انکار میشه.

      • mrz_ir

        3

        0

        البته تعداد نسبتا کم مسابقات فصل های اوج بعضی راننده ها هم در این امار تاثیر زیادی داشته

      • Miladangler

        0

        0

        حتی تو ورزش های غیر ماشینی هم ابن چیزا مسخرست . مثلن کریم باقری عزیز دومین هافبک گلزن جهانه ولی حداقل صد تا هافبک بهتر ازش داریم . یا رکورد علی دایی . ما ورزش هایی داریم که از اول با توجه به رکورد بوجود اومد مثل پرتاب دیسک یا پرش ارتفاع یا وزنه برداری . و ورزش هایی داریم که برای جذابیت راجع به رکورد هاشونم حرف میزنن مثل فوتبال که خیلی مسخرست . برزیل از لحاظ رکوردی تو جام جهانی تو خونش از المان هفت تا گل میخوره . بعد المان دوره دیگری از کره جنوبی دوتا میخوره و حذف میشه ، پس اوردن رکورد تو ورزش های غیر رکوردی رو خنده دار میدونم . امروز مثلن رکورد پیست یاس مارینا شکسته میشه ، بیست سال دیگه ماشین هایی میاد که سرعت سه برابر با قابلیت کنترل ، خوب ما انوموقع باید رکورد هارو مسخره کنیم ؟

      • mrz_ir

        0

        0

        در مورد رکورد فوتبال تا حدی میشه قبول داشت اما رکورد پیست ها اتفاقا خیلی جذابه و
        نشون میده توی این مدت گذشته تغییرات قوانین و پیشرفت تیم ها چقدر بر روی سریعتر شدنشون تاثیر داشته
        و اگر نمودارش رو رسم کنی خیلی جالب میشه

    • Mahdi.drs

      4

      1

      اره اگه مرسدس فرم خوبش رو حفظ کنه حتما
      نکته جالبی که برام وجود داره مکس هر سال به جز 2015 ( تورو روسو سوار میشد) که وارد فرمول یک شده حداقل یک برد داشته

    • mohammad

      6

      1

      البته منظورت برد بوده
      و مرسی بابت این لیست

      به 3 نفر اول دقت کنید

      حالا حالا ها مکس باید بدوئه

  9. Mahdi.drs

    14

    1

    پر افتخار ترین راننده ها براساس تعداد قهرمانی
    1* شومی ولوییس 7قهرمانی
    2*فانجیو. 5قهرمانی
    3*الن پراست و سب 4 قهرمانی
    4* جک برابهام و استوارت و سنا و نلسون پیکهو نیکی لاودا. 3 قهرمانی
    5*اسکاری و الونسو و هایکنن وکلارک و فیدپالتی و گراهام هیل
    6* بقیه راننده های که قهرمان شدن فقط یکبار تونستن موفق بشن که میشه به رزبرگ ها(ککه رزبرگ و پسرش نیکو هرکدوم یکبار قهرمان شدن)و ویلنرو و کیمی و باتن ومنسل و…اشاره کرد

    خیلی دوس دارم سب دوباره فرصت قهرمانی داشته باشه و بتونه به فانجیو برسه حداقل …

    • Mahdi.drs

      5

      1

      5* تعداد قهرمانی شون 2 بود که ذکر نشد

    • mohammad

      6

      2

      مرسی بابت لیست
      من هم این رو خیلی دوست دارم و حقش هم هست

      سوین راننده برتر تاریخ

      رکودار جوان ترین راننده قهرمان فرمول 1

  10. Mahdi.drs

    11

    1

    پر افتخار ترین راننده ها براساس تعداد قهرمانی
    1* شومی ولوییس 7قهرمانی
    2*فانجیو. 5قهرمانی
    3*الن پراست و سب 4 قهرمانی
    4* جک برابهام و استوارت و سنا و نلسون پیکهو نیکی لاودا. 3 قهرمانی
    5*اسکاری و الونسو و هایکنن وکلارک و فیدپالتی و گراهام هیل
    6* بقیه راننده های که قهرمان شدن فقط یکبار تونستن موفق بشن که میشه به رزبرگ ها(ککه رزبرگ و پسرش نیکو هرکدوم یکبار قهرمان شدن)و ویلنرو و کیمی و باتن ومنسل و…اشاره کرد

    خیلی دوس دارم سب دوباره فرصت قهرمانی داشته باشه و بتونه به فانجیو امار بیشتر از درصد مسابقاتی که برنده شن نسبت به مسابقاتی که داخلش شرکت کردن
    1*لوییس 35 درصد
    2*جیم کلارک 34.3درصد
    3*مایکل 30 درصد( اگه بعد ۲۰۱۰ خداحافظی با مرسدس برنمی گشت درصدش خیلی خیلی بهتره بود احتمالا نفر اول لیست میشد)
    4*استوارت27 درصد
    5*الن پراست و سنا 25.3 درصد کامل برابر خخخ
    6*سب وتل 19.5درصد
    7*منسل 17درصد
    8* نیکی لاودا14.5درصد
    9.الونسو10 درصد حداقل …

  11. Mahdi.drs

    11

    1

    امار بیشتر از درصد مسابقاتی که برنده شدن نسبت به مسابقاتی که داخلش شرکت کردن
    1*لوییس 35 درصد
    2*جیم کلارک 34.3درصد
    3*مایکل 30 درصد( اگه بعد ۲۰۱۰ خداحافظی با مرسدس برنمی گشت درصدش خیلی خیلی بهتره بود احتمالا نفر اول لیست میشد)
    4*استوارت27 درصد
    5*الن پراست و سنا 25.3 درصد کامل برابر خخخ
    6*سب وتل 19.5درصد
    7*منسل 17درصد
    8* نیکی لاودا14.5درصد
    9.الونسو10 درصد
    این درصد نشون میده یعنی لوییس و جیم کلارک و شوماخر به طور میانگین از هر3 مسابقه ای که داخل کل کریرشون شرکت کردن یکی رو بردن که شگفت انگیزه

    • Mahdi.drs

      4

      1

      لیست جوان تربن بردندگان در فرمول یک
      1* مکس ورشتاپن در 18سال و228 روز در اسپانیا2016
      2*سب وتل در21سال و73 روز
      3* چارلز لکرک در 21سال و 320روز
      4 الونسو در 22سال و 26 روز

  12. Mahdi.drs

    3

    3

    داداش گلم نمیدونم چقدر در مورد تغیبرات لاستیک پرلی بعد باکو مطلع هستید ولی اگه فیا میخاست مرسدس رو ضعیف نگهداره تنها کاری که لازم بود انجام بده این بود با تغییرات پیشنهادی پرلی برای لاستیک ها موافقت نکنه… این تغییرات داخل دیواره کناری لاستیک ها که مقاوم تر کرد لاستیک ها رو به مرسدس کمک زیادی کرد برای با ثبات کردن عقب ماشین( خیلی مهم بود برای خروج از پیچ ها ) و اگه بعد باکو دقت کرده باشید مرسدس از اینکه ماشین دوم گرید باشه اومد شد برابر و یه جاهایی سریع تر حتی …
    البته نظرتون محترمه ولی از جنبه های دیگه هم به داستان نگاه کنید .

  13. Mahdi.drs

    3

    1

    لیست راننده ها با فصل های متوالی با حداقل یک برد
    1* مایکل شوماخر15 فصل و لوییس15 فصل
    2*الن پراست10فصل
    3*سنا 9فصل
    4*پیکه8 فصل
    5* ماس و دیوید کولتارد و جیم کلارک 7فصل
    6*سباستین وتل و مکس ورشتاپن و سر جکی استوارت6 فصل
    لیست جالبی هست به نظرم

  14. Mahdi.drs

    2

    1

    رکورد بیشترین تعداد پودیوم داخل یک فصل
    1*شوماخر (۲۰۰۲)و لوییس (۲۰۱۹)و سب (۲۰۱۱)17 تا در یک فصل
    2*

    • Mahdi.drs

      5

      1

      2* سب (۲۰۱۳) و لوییس(۲۰۱۴)و روزبرگ(۲۰۱۶)و مکس ورشتاپن(۲۰۲۱) 16 پودیوم داخل یک فصل
      نکته جالبی که وجود داره اینکه که اگه مکس عربستان و ابوظبی رو پودیوم بگیره رکورد تعداد پودیوم داخل یک فصل که بین شوماخر ولوییس مشترک و17 عدد هست رو میشکنه و 18 سکو در یک فصل رو میگیره و این رکورد رو در حالی انجام میده که 3 دی ان اف داشته و احتمال زیاد اونا رو هم میتونست سکو بگیره…. ثبات عملکردش پشم ریزون هست

  15. Mahdi.drs

    4

    1

    لیست جوان ترین نفراتی که سکو گرفتن
    1* مکس ورشتاپن 18 سال و 228 روز
    2*لنس استرول 18سال و 239 روز
    3*لندو 20سال و235روز
    4* سب وتل 21 سال و 73 روز
    5* کویات 21سال و91 روز

  16. Saeid 196

    7

    4

    آلونسو می تونست با اندکی شانس، فقط اندکی شانس 4 قهرمانی داشته باشه.
    که کاملا حقش بود.

    البته اون موقع سب 2 قهرمانی داشت.
    ولی ماشین فراری الونسو در بهترین حالت ماشین سوم گرید بود.
    اینجاست که ارزش کار فرناندو بیشتر ب. چشم میاد

  17. Mahdi.drs

    3

    1

    لیست درصد موفقیت راننده ها در کسب امتیاز در کل مسابقه های کریرشون
    1* لوییس.86درصد ( از ۲۸۶مسابقه کریر داخل۲۴۷ مسابقه امتیاز کسب کرده برای بقیه نمی نویسم چون تنبلم !!)
    2*فانجیو 81 درصد
    3*مکس ورشتاپن77 درصد
    4*وتل75 درصد
    5*فارینا 73
    6*بوتاس73
    7*گونزالس73
    8*لندو نوریس72
    9*شوماخر72
    10*اسکاری70
    تصویر کلی از ثبات عمل و توانایی ماشینی که سوار میشدن

  18. Mahdi.drs

    3

    1

    مقایسه تعداد مسابقات شرکت شده با تعداد پول پوزیشن به صورت درصد …
    1* فانجیو55 درصد یعنی بیشتر نصف مسابقات کریرش رو از جایگاه 1 شروع کرده
    2*جیم کلارک 45 درصد
    3* ارتون سنا40 درصد
    4*لوییس 35 درصد
    5*شوماخر 22درصد
    6* وتل20درصد

  19. Mahdi.drs

    3

    1

    امیدوارم امار براتون مید بوده باشه عزیزان

  20. @sebvr

    12

    4

    مگه از کیمی دوست داشتنی تر هست ؟

    • mrz_ir

      10

      1

      درک نمیکنم واقعا چجوری میشه مکس و کیمی رو مقایسه کرد .
      چی این دو نفر شبیه هست اخه ؟

      • جواد

        9

        2

        لاستیک ماشینشون

    • @sebvr

      9

      4

      سباستین نمونه ی یه راننده ی فوق العاده قوی ! فان ! با اخلاق و شوخ طبعه و این بیشتر منو یاد واله روسی و کیسی استونر میندازه !
      سب فوق العادس اخلاقش ولی خاص نیست !
      تنها کسی که هم خیلی خاصه هم دوست داشتنی فکر میکنم مرد یخیه

    • جواد

      5

      11

      آقای مهندس. یا بدجور طرفدار مکس هستی یا با همیلتون مشکلی داری. والا من که می‌خوام امسال هر شرکتی غیر مرسدس قهرمان بشه. قهرمانی همیلتون به کنار ولی امسال واقعا حق مکس هست برای قهرمانی

    • جواد

      5

      10

      یه عکس دیدم فتل داشت زباله های که تماشاچیا انداخته بودن رو جمع میکرد. واقعا اسطوره اخلاق و شکست نفسیه. آذربایجان وقتی مکس اوت شد معلوم بود ناراحته. از ماشینم پیاده نشد. پس امیر علی بدون کسی بت نمیسازه. فقط حقیقت برای بعضیا تلخه

    • (1)AMIRFROG33

      5

      1

      سب راننده دوست داشتنی ایه با اخلاق هم هست. ولی کیمی بخاطر خاص بودنش خیلی دوست داشتنیه

    • Amirali

      9

      3

      جواد جان ما واقعا بخیل نیستیم،یعنی هیچی از من کم نمیشه اگه بگم وتل اسطوره اخلاقه
      من میگم به کارنامه این آدم نگاه کنید خودش داره حرف میزنه باهاتون
      هیچکدوم اینا اسطوره اخلاق نیستن،فقط کافیه بپذیریم

  21. Mehrab

    13

    1

    خدایی دیگه داره حرف الکی میزنه . اخلاق کیمی کجا مکس کجا یعنی زمین تا آسمون فرق داره اخلاقشان .
    از تفاوت اخلاق همین بس که وقتی از کیمی پرسیدند که موقع گذاشتن کلاه ایمنی روی سر چه حسی داری گفت حس گذاشتن کلاه ایمنی ، دیگه خودتون فرق این بشر رو با بقیه بفهمید .

    • mrz_ir

      10

      1

      مصاحبه های کیمی واقعا لول جدیدی از جواب دادنه
      کمترین حرف رو میزنه و بیشترین مفهوم رو میرسونه باز هم جذابه

    • Lewis44

      7

      1

      Engineer
      اینقدر نگو لوییس ماشینش اینجوریه اگه اینجوری نبود این همه قهرمانی رو نداشت راننده عالی ماشینشم باید عالی باشه لوییس لیاقت اون ماشینو داره درصورتی که راننده دوم تیممون نمیتونه ماکسیمم ماشینو بکشه بیرون
      پس نمی‌تونیم بگیم لوییس لایق اون ماشین نیست
      از فصل بعدم یک ترکیب عالی تو راننده ها داریم تنها ترکیب عالی دیگه ای هم که میشه گفت ترکیب فراری هاست امیدوارم فصل بعد برگردن به رقابت قهرمانی

  22. مهران آله

    12

    1

    دوتا مسابقه به آخر فصل ، ورود به زندگی شخصی راننده و جانبداری به این وضوح و در ملاء عام ، این شائبه رو بوجود میاره که حاضرن در پشت پرده تا کجا پیش برن !

    • Parsa911

      9

      2

      خیلی مهم نیست سال 2016 هم برنی اکسلستون هم هی میگفت قهرمان شدن نیکو خوب نیست برای فرمول 1 خیلی زشت طرفداری میکرد ولی نیکو قهرمان شد کلا این مدیر های فرمول 1 مثل اینکه عادت دارن به طرفداری کردن

  23. Lewis44

    2

    2

    امیر عباس فیلم سینمایی که نیست اگه مایکل مسی تو برزیل مکسو جریمه نکرد از این طرف به مکس تو قطر شش رده گرید پنالتی داد و من هنوز خبری نشنیدم که فیا گفته باشه بال عقب مرسدس غیر قانونیه و نمیتونن دیگه ازش استفاده کنن البته من هنوز پیج فرمول یکو نگاه نکردم که ببینم خبری راجع این موضوع پخش شده یا نه اگه هست دوستانی که پیگیرن یه کامنت بزارن ممنون

  24. Lewis44

    6

    3

    تایید کنید کامنتمو ادمین عزیز

  25. Just44

    19

    7

    Engineer لطفا یکم کمتر شعر بگو خب زیاد داری شعر میگی یعنی برای بدست آوردن رده بری توشکم اون یکی حتی تو دور اول خب اگه با استدلال تو بررسی می‌کنیم سیلورستون هم دور اول بود تازه تو دور های قبلش مکس خیلی بد دفاع میکرد
    شعر دومت یعنی توی برزیل مکس پنالتی نداشت خنده داره پس اینم باید قانون جدید شده باشه و من خبر ندارم اگه دیدی ماشین رقیب جلوتره خودت
    رها کن تو پیچ خیلی
    اینم دلایل کافی استاد

  26. Lewis44

    14

    3

    ENGINEER
    موافقم بحث ناداوری نباید کشیده بشه وسط همون اندازه که برزیل مکس جریمه نشد همه گفتن مسی جانبدارانه داره تصمیم میگیره از این طرف تو قطر داره ۶رده جریمه میده اگه دیدیم بوتاس سه رده جریمه شد بخاطر سینگل فلگ بود اما مکس دبل فلگ رو رد کرد بحث ماشینا ریک بالا و ریک پایین رو هم وسط نکشیم بهتره

  27. Lewis44

    12

    3

    من همیشه نگران این بودم که ساختار ماشین مرسدس جوریه که تو پیستایی که ارتفاعش از سطح دریا بیشتره نمیتونه دانفورس زیادی تولید کنه یا موتور مرسدس تو هوای خنک بهتر کار می‌کنه خاورمیانه دقیقا باب طبع مرسدسه هم فاصله ای با سطح دریا نداره هم ریس هم تعیین خطا شبه این یعنی مرسدس از لحاظ آب هوا تو موقعیت مناسبیه منم چیزی نشنیدم که فیا گفته باشه بال عقب مرسدس قانونی نیست و نمیتونن ازش استفاده کنن پاور لوییسم که تقریبا نو هست از لحاظ کفی هم سه تا کفی بلند فکر میکنم کافی باشه برامون پیچ های پی در پی جده هم شباهت داره به آستین که هممون دیدیم جفتشون پیس نزدیک به هم داشتن پس ممکنه شانس برد لوییس بیشتر باشه توقع یکو دو ندارم ولی اگه تو این ریس یکو دو بگیریم واقعا عالی میشه و لوییس تو جدول قهرمانی دو امتیاز هم جلو میفته از مکس

  28. م.یوسفوند

    5

    5

    به شخصه معتقدم فرمول یک تا وقتی جذابیت داره که رقابتی بین خودروها وجود داشته باشه و رقابت وقتی وجود داره که بین توانایی تیم ها در طراحی خودرو اختلاف آنچنانی وجود نداشته باشه،فصل گذشته به خیلی ها نشون داد که وقتی یه تیم از لحاظ فنی خیلی پیشتاز باشه روح رقابت از بین میره و رقابت که نباشه اعتبار و جذابیت افول میکنه،برنی اکلستون رو به شخصه برای فرمول یک مثل سم یا زهر میدونم چون به خاطر مسایل مالی هیچ تلاشی برای رقابتی کردن مسابقات با تنظیم و تغییر قوانین انجام نمیداد و در نقطه مقابل برای شخص خودم با ارزش ترین شخص فرمول یک رو راس براون میدونم که الان چندین فصله دنبال برگردوندن روح رقابت و جذابیت به فرمول یکه و امیدوارم به هدفش برسه

    • Amirali

      7

      2

      بنده به شخصه روح شرافت و عدالت طلبی رو به روح رقابت و جذابیت ترجیح میدم
      امسال دیگه اوج بی شرفی فیا بود که شما میگید کار خوبی کردن،خب قطعا طرفدار ردبولی و داری کیفش رو میبری ولی خب حق کجا رفته پس؟

  29. mmd CL16

    5

    2

    اینم از سم هفته که در همین روز اول هفته تصویب شد😂

  30. Amir-80

    8

    1

    یعنی خود هورنر هم الان یه موضوع جدید پیدا کرده بهش گیر داده اونوقت یه عده بیکار که میشن میگن سیلورستون مجارستان باکو – اگه نبود اگه میشد . جان هر کی دوست دارید ول کنید . یه جوری میگن مکس الان قهرمان بودو فلان انگار توتو ولف و بونو بقیه تیم مرسدس بوقن . عزیزم مرسدس اگه قهرمانم نشه پوست تیمای رقیب رو میکنه تا قهرمان بشن .

  31. mmd CL16

    4

    0

    سلام آروین همیلتون و رضا تفضلی ممنون بابت درخواست دوستی ببخشید من دیر دیدم یهو اتفاقی رفتم تو پروفایل دیدم دوتا درخواست دوستی اومده دیگه اکسپت کردم و امیدوارم دوستای خوبی برای هم باشیم و من بتونم ازتون یه چیزی یاد بگیرم
    فقط بی زحمت اگ میشه ی چک بزنین ببینین همه چی اوکیه یا نه چون باگ خوردم من هنوز شما تو فرندام نیومدین

    • Amirali

      5

      1

      فدای نوجوون های 14 ساله فرمول یکی

  32. (1)AMIRFROG33

    3

    3

    کم گوی و گزیده گوی چون در
    تا ز اندک تو جهان شود پر
    دقیقا توصیف کیمی رایکونن. بسیار کم حرفه، و حرف هایی که زده هم ماندگار شده در تاریخ.

  33. Amir-80

    9

    1

    مهندس جان یکم قوانین رو بخون . ثواب داره به خدا . یا ریس ها رو با دقت بیشتری ببین . نه تو رو خدا می خواین مکس موتورم عوض کنه فیا پنالتی نده و چشم پوشی کنه . همه مثله مسی ضایع بازی نمی کنن که .

  34. Korosh.5

    2

    4

    مکس کجا و کیمی کجا
    مکس هنوز راه درازی در پیش داره البته خودشو همون اول نشون داد .
    بعضی از دوستان نوشتن سب از ناندو و لوئیس پایین تره 😆اولا خیلی نوبین دوما هر وقت ماشین هاشون با هم یکی بود و نتایج شون مشخص شد بعد بیاین بگین .
    هزار تا شرایط ممکنه برای طرف پیش بیاد تو مسابقه از لحاظ روحی هزار تا چیز دیگه … .
    من خودم ناندو و لوئیس و قبول دارم ولیکن انقد با اطمینان نگیم .
    بعدشم اگه دارین سال های ۲۰۱۵ تا۲۰۱۹ رو ملاک قرار میدین بدونین که پکیج مرسدس کامل ترین بود بین همه تیما چه از لحاظ استراتژی و پیت استاپ ها و آپدیت ها و خیلی مسئله های دیگه و اگه فراری بعضی جاها سریع تر بود با پیت استاپ های بد و استراتژی اشتباه جبران می‌کرد .
    به امید روزی که این سه تا تو (سب و ناندو و لوئیس ) دوباره با هم رقابت کنن .

    • Mahdi.drs

      4

      6

      چیزی که در مورد سب هست در حالت عادی راننده خیلی خوبیه در سطح پرز و ساینز و بوتاس ولی وقتی رو دور باشه یا شانس سکو داشته باشه که با تمام وجود رانندگی می‌کنه به نظرم یکی از ۳ راننده سریع تاریخ میشه

    • مهدی

      1

      6

      دیگه باید چکار بکنه که نکرده آقای صاحب نظر

    • Amirali

      6

      2

      آقای مثلا حرفه ای
      وتل شما با ماشین برتر تا مسابقه آخر سر قهرمانیش مونده بود،این از اینجا که بگیم آلونسو صد برابر بهتره
      همیلتون هم نیازی به تعریف نداره واقعا ماشین 2017 و 2018 ماشینی نبود که باهاش نشه قهرمانی گرفت

      • Korosh.5

        3

        1

        استاد ، سب اون سال هایی که به سختی قهرمان شد علاوه بر رقابت با آلونسو با هم تیمیه خودشم رقابت می‌کرد و یه جورایی با هم می‌جنگیدن حتی به خاطر رقابت با وبر چند بار اسپین شد و مسابقه اش خراب شد و از اون طرف فشار روانی تیم و هوادارای ردبول که وبر رو بیشتر قبول داشتن ولی بعدش سب خودشو تحمیل کرد به تیم. مثل مسابقه برزیل که سب اگه یه رده عقب تر بود قهرمان نمیشد اونم به خاطر اینکه دور اول با وبر وارد پیچ شدن و سب اسپین شد.
        این چند سال هم تو فراری گفتم ، اگه فراری سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ چند جا برتر بود با استراتژی اشتباه و داغون پیت های داغون کند و آپدیت های نا کار آمد جبران میکرد نگران اون نباش

  35. Amir-80

    6

    5

    امیر عباس خوب تصمیم درستی نگرفتی . تعداد کامنت هیچ ربطی به ارزش نظرات نداره. یه رئیس جمهور هم داشتیم ۸ سال نطق کرد ولی یه جو ارزش نداشت .

  36. mmd CL16

    3

    1

    ایول دیگه چی از این بهتر آقای sebvr به من درخواست دوستی دادن دیگه چی از این بهتر😁

    • @sebvr

      5

      0

      اختیار دارین شما باعث افتخاره منه

  37. مهدی

    3

    12

    با ژان تاد موافقم مکس با خونسردی تمام رفت رو لوییس . با متانت و سعه صدر از اتوموبیل خارج شد . با صبوری دستکشاشو در اورد و به سمت پارکینگ رفت . جدی میگم . مکس بی نظیره . راننده تهاجمی هست ولی با اخلاق
    لوییس با تبلیغاتی که میکنه اسم برا خودش دست و پا کرده و فالوور داره . منظورم مسائل اجتماعی هست که تبلیغ میکنه رنگ کاسگتش در قطر. منم بشینم پشت مرسدس مطمئنا در حد لوییس رانندگی میکنم .

    • Amirali

      6

      1

      تو استعدادت یک هزارم مزپین هم نیست دوست من بعد خودت رو با همیلتون مقایسه میکنی؟

  38. مهدی

    2

    8

    باید اعلام کنم خوشبختانه مرسدس در گرند پری بعدی رده کسب نمیکنه

    • Mahdi.drs

      0

      0

      از اینده اومدید ؟

  39. admira

    1

    0

    الان این حجم از تعصب باور نکردنیه فتل کیمی و غیره و حالا همیلتون باید قبول کرد راننده های جوون باید اجازه قدرت نمایی داشته باشن اگه قرار باشه فنل تا ابد تو فراری باشه پس کسی مثل لکلرک کلا پیداش نمیشد و خب شاید الان با مقایسه میشه ارزش فتل رو بیشتر درک کرد برای مشخص شدن کار همیلتون باید راسل نامی بیاد تا مشخص بشه آیا ماشین همه کاره بود یا که نه همیلتون عالی بود اینکه سوزنتون رو یکی قفل بشه و دوست داشته بشید طرف با عصا هم بیاد پشت فرمون اسمش تعصب بیجاست شاید خیلی از دوست داران روسی دوست داشتن دوسال پیش خداحافظی میکرد که اگه این کارو کرده بود الان همه میگفتیم اگه امسال روسی بود قهرمان شده بود الان بدون تعصب توی این فصل بهتریم عملکرد رو با اختلاف و با کمترین نوسان بازده همیلتون و مکس داشتن حالا چه خوشمون بیاد چه نه

  40. Amir-80

    4

    2

    دیگه کار به جایی رسیده میگن ماشین مرسدس بنداز تو پیست خودش میره . اگه برد جت موشکه اگه باخت هم دلیلش ضعف ماشین نیست بلکه نبوغ مکسه .

  41. Amir-80

    3

    1

    در این مورد 100 درصد حق با شماست اقا امیرعباس . هیچ حرفی ندارم .

  42. Amir-80

    2

    2

    کسایی که دیسلایک بزنن همون چند اکانتی ها هستند .

  43. Shahab

    1

    1

    سلام
    اولأ جریمه قطر هیچ ربطی به برزیل نداشت، خطای برزیل کاملأ واضح بود و به اندازه کافی در موردش توضیح دادن افراد و رسانه های معتبر.
    دومأ در قطر جریمه بیشتر مکس به خاطر این بود که زمان عبور مکس دوتا پرچم زرد بوده،
    سومأ در ترتیب اعمال جریمه ها به نفع مکس کار شد، ترتیب اعمال جریمه ها بر اساس ترتیب عبور از خط بوده یعنی بوتاس، مکس واین یعنی ابتدا باید بوتاس میرفت رده ششم و بعد مکس میرفت رده هفتم و بوتاس یه رده میگرفت و از سمت تمیز پیست استارت میزد و اون همه رده از دست نمیداد و کلی چیزای دیگه….

  44. Ferrari_leclerc

    3

    2

    فک میکنم صحبت این آقای تاد بیشتر برای خنداندن طرفدارای موتواسپورت بوده
    اگر حرفی واقعا شوخی نبوده میشه گفت وای بحال فرمول یک و موتواسپورت که رییسش این آدمه
    واقعا هرچی فک کردم تا جنبه شباهتی بین کیمی و مکس پیدا کنم هیچ موردی وجود نداشت
    از نظر شخصیت کاملا دو آدم متضاد هم هستن کیمی و مکس.
    کیمی شوخی هاش و بعضی صحبتاش توی رادیو تیمی از خوده اون ریس جذابتر بود
    برعکسه کیمی،مکس یه شخصیته عصبی،بسیار خودخاه و متکبر،بی ادب،گستاخ و سوسوله که هم در رانندگیش هم در رفتارش این خصوصیاتی که گفتم رو ازش دیدیم.
    تازه مدتها دارن متخصص های روانشناسی و فن بیان،بهش آموزش میدن تا رفتاراشو کنترل کنه تا بیشتر از این شخصیت منفوری پیدا نکنه ولی با همه اینکارا امسال توی رانندگیش همه شخصیتشو دیدن

  45. mohsen

    2

    1

    كيمي خيلي آدم باحاليه همه باش حال مي كنند ولي مكس اصلا اينطور نيست و به خاطر اخلاق بدش مخالف هم كم نداره