فرمول یک ایران – تقویم فصل 2022 فرمول یک منتشر شد و همانطور که انتظار می رفت شامل 23 مسابقه است.
مسئولین برگزاری رقابت ها از سال 2021 قصد برگزاری 23 مسابقه در فصل را داشتند که بخاطر پاندمی جهانی این امر محقق نشد. در هفته های اخیر صحبت های زیادی درباره مسابقه ها به گوش می رسید از جمله جایگزینی ایمولا به جای شانگهای. این اخبار به مانند خیلی های دیگر درست از آب در آمد و مسئولین برگزاری با چند سورپرایز بالاخره به طور رسمی آنرا اعلام کردند. استفانو دومنیکالی در این مورد گفت:
از اعلام تقویم فصل 2022 هیجان زده هستیم چراکه فرمول یک وارد عصر جدید با قوانین جدید شده تا ماشین ها به یکدیگر نزدیک تر باشند و رقابت های بیشتری ببینیم. فصل جاری تاکنون فوقالعاده بوده و رقابت های زیادی دیده ایم و تماشاگران نیز بعد از پاندمی جهانی بازگشته اند.
فصل آینده پذیرای تعداد بیشتری از تماشاگران خواهیم بود. امیدوارم سال آینده بیشتر از همیشه به زندگی عادی بازگردیم. از کشورهایی که درخواست میزبانی داده اند و آنرا انجام داده اند بسیار خرسندیم چون باعث رشد این رشته شده است.
برای فصل 2022 پیست های فوق العاده ای مانند میامی را خواهیم داشت. پاندمی همچنان با ماست و مسابقات را ایمن برگزار خواهیم کرد.

استفانو دومنیکالی
در دو سال گذشته بخاطر کویید 19 مسابقات تغییر زیادی کرده اند. خیلی از کشور ها کاندید حضور در تقویم بودند و مسئولین قول مراقبت از شرایط را داده اند. دومنیکالی افزود:
در فصل 2021 و متعاقب آن 2022 به دلیل پاندمی، 17 مسابقه تغییر کرد. از بازگشت هواداران خرسندیم و تلاش می کنیم شرایط هرچه بیشتر امن و در چارچوب پروتکل ها باشد. پاندمی چالش های زیادی را برای فصل 2021 به وجود آورد اما ورزش این را ثابت کرد که می تواند خود را تطبیق دهد.
در ماه های آینده با وجود انتشار بیشتر ویروس ما همچنان همه چیز را به دقت تحت نظر نگه می داریم و با مسئولین محلی در ارتباط خواهیم بود.
تقویم فرمول یک 2022
گرندپری بحرین در صخیر در تاریخ 27 الی 29 اسفند 1400
گرندپری عربستان سعودی در جده در تاریخ 5 الی 7 فروردین 1401
گرندپری استرالیا در آلبرت پارک در تاریخ 19 الی 21 فروردین 1401
گرندپری امیلیا رومانا در ایمولا در تاریخ 2 الی 4 اردیبهشت 1401
گرندپری آمریکا در میامی در تاریخ 16 الی 18 اردیبهشت 1401
گرندپری اسپانیا در بارسلونا در تاریخ 30 اردیبهشت الی 1 خرداد 1401
گرندپری موناکو در مونت کارلو در تاریخ 6 الی 8 خرداد 1401
گرندپری آذربایجان در باکو در تاریخ 20 الی 22 خرداد 1401
گرندپری کانادا در مونترال در تاریخ 27 الی 29 خرداد
گرندپری بریتانیا در سیلوراستون در تاریخ 10 الی 12 تیر 1401
گرندپری اتریش در اسپیلبرگ در تاریخ 17 الی 19 تیر 1401
گرندپری فرانسه در پاول ریکارد تاریخ 31 تیر الی 2 مرداد 1401
گرندپری مجارستان در بوداپست در تاریخ 7 الی 9 مرداد 1401
گرندپری بلژیک در اسپا در تاریخ 4 الی 6 شهریور 1401
گرندپری هلند در زندوورت در تاریخ 11 الی 13 شهریور 1401
گرندپری ایتالیا در مونزا در تاریخ 18 الی 20 شهریور 1401
گرندپری روسیه در سوچی در تاریخ 1 الی 3 مهر 1401
گرندپری سنگاپور در مارینا بی در تاریخ 8 الی 10 مهر 1401
گرندپری ژاپن در سوزوکا در تاریخ 15 الی 17 مهر 1401
گرندپری آمریکا در آستین در تاریخ 29 مهر الی 1 آبان 1401
گرندپری مکزیک در مکزیکوسیتی در تاریخ 6 الی 8 آبان 1401
گرندپری برزیل در سائوپائولو در تاریخ 20 الی 22 آبان 1401
گرندپری ابوظبی در یاس مارینا در تاریخ 27 الی 29 آبان 1401


چه فصل جذابی بشه
ای کاش ایران هم یه پیست داشت، یه مصابقه توش برگزار میشد لااقل هم فورمول یک رو از نزدیک میدیدیم هم قیافه هم دیگرو
یچیزایی داشتن میساختن اما به اگه ساخته بشه هم
اسپانسر ها نمیتونن بیان هیچ
حتی نوشابه بازی رو سکو رو نمیشه داشت
چجوری بیاد اخه ؟؟
درود . دوست عزیز با توجه به هزینه نزدیک به یک میلیارد دلاری ساخت من یکی به شخصه راضی نیستم این پول از جیب مردم هزینه بشه
نوشابه بازی میشه مثل کشورا عربی شدنیه
پیستی در ایران در حال ساخته شدنه و حدود هفتاد درصد کار هم جلو رفته
در گوگل سرچ کنید می بینید
ایران بهترین پیست دنیا هم داشته باشه فورمول یک نمیاد توش مسابقه برگزار کنه
تازه پیست ایران چیزی که من دیدم توی یه فضای خاکی یه پیست ساخته بودن که هیچی دورش نبود و خیلی بیخود بود البته من کامل نشدشو دیدم
به نظرت توی ایران برگزار کنن، همراه لوئیس اون خانمه بنده خدا باید چکار کنه؟
یا مهندس های خانم همراه مکلارن یا استون مارتین یا دوست دختر لورنس استرول؟
جواب این سوال مشخص بشه، باقی (نوشابه و سکو و … قابل حله)
حتی اون خانمه ای که میگی همراه لوئیسه
دستیار شخصیشه انجلا که ملیت اسرائیلی داره
خخخ
اصلا امر غیر ممکنیه
اولا پیست نداریم
دوما مدیریت هم نداریم
اگرم بیان برا سه قرن فیا پشت دستشو داغ میکنه
رفقا یه خبرای هست که دارن یه پیست میسازن. عکسش تو گوگل هست اگه کامل بشه پیست خفنیه
موناکو ؟
چقدر کسل کننده میتونه باشه یه پیست
فقط و فقط جذابیت ظاهری داره اونم به خاطر آدم هایی که میان به موناکو در غیر اینصورت روز مسابقه هیچ جذابیتی نداره
حداقل Layout پیست رو اصلاح کنید
داره ساخته میشه مسیرشم بد نیست
من یه پست مربوط به سال ۱۳۹۰ خواندم که میگفت تا شش ماه دیگه پیست فرمول یک را افتتاح خواهند کرد😶😆
شصت ماه گذشته اما هنوز افتتاح نشده
من یکی مطمئنم بعد از ششصد ماه هم پیستی افتتاح نخواهد نشد
پیست ایلند ( اتودروم بین الملی تهران )
5 ساله که ساخته شده اما خودشون هم میدونستند که برای فرمول یک اماده نیست الان هم شده محل مسابقات کارتینگ کشوری .
شهدی قواص جاده ساوه هم دو ساله که متوقف شده
واقعا نمیدونم چی بگم فقط امیدوارم زودتر از این که جده دهمین مسابقه اش رو برگزارکنه ما توی تهران میزبان باشیم .
در مورد ملیت صهیونیست هم تو گاراژ مکلارن یک بنده خدای ارمنی بود برای مسابقه اذربایجان نبردنش به همین راحتی قابل حله .
ولی موضوع اول که خود پیسته مشکل ایجاد میکنه
من پیست رو دیدم اونجا شبیه صحرا هست بچه های فرمول یک بیان ایران دو سه درجه سیاه میشن
درسته lh 44
ولي مگه همين بحرين دور تا دور بيابون نيست ؟
عربستان و ابوظبي هم از لحاظ جو مشابه همين پيست هستند .
کاش ترکیه هم بود . راستی سوال
پیست مورد علاقه شما ( چه باشه چه نباشه تو لیست کدومه )؟
من یکی مونزا و سیلورستون و ترکیه رو خیلی خوشم میاد
هوکنهایم، سنگاپور، برزیل
جهنم سبز
توی پیستایی که فقط توی تلویزیون دیدم
ترکیه و نوربرگرینگ پیست معرکه ای بودن
اما توی پیست هایی که علاوه بر تلویزیون توی گیم هم پلی دادم
بحرین ، استرالیا ، چین، اذربایجان ، سیلوراستون ،اتریش ، مونزا
بزرگترین دلیلم اینه که جای سبقت دارن !
هم پیچ های خوبی دارن و هم مستقیمی خوب
موناکو و هلند هم بدترین ها بودن
اسپا و سیلور استون
البته مونزا هم خوبه
موناکو
ولی بیشتر از اون سیلور استون
اسپا
مونزا
سیلوراستون
اسپا
باکو
استانبول پارک
مونزا،سیلور استون،باکو،ایمولا
سیلوراستون
پورتیماو
بهترین که اسپا هست
بعدش. اسپنگ برای مالزی که پیستش فوق العاده اس سال 2010 بود فک کنم که وبر با وتل توی پیست یه رقابت معرکه داشتن که وتل دستور تیم رو نادیده گرفت … پیستش عریض ترین پیست فرمول یکه ..
بعدش کانادا
بعدش ملبورن استرالیا تازه امسال اومدن اون پیست رو هم انگولک کردن و این دست کاری ها ورودی پیچ ها و حذف کردن 2 پیچ باعث میشه احتمال 90 درصد از قبلم بهتر بشه
رد بول رینگ استاریا هم خوبه
بعد ترکیه
نوربرینگ؛ والنسیا ؛ ایمولا
مونزا
اسپا
ردبول رینگ
باکو
اسپا
مونزا
مونزا،ایمولا،موجلو،ترکیه،بحرین،اینترلاگوس 🙂
مونزا-سیلوراستون-پل ریکارد
توی پیستهای تقویم، سیلورستون، اسپا و اینترلاگوس جذابترینن
اما پیستهایی مثل یاس مارینا یا صخیر از نظر جذابیت در مقابل موجلو و هوکنهایم و نوربرینگ هیچی نیستن فقط بخاطر پول عرب ها مسابقه کسب کننده ای مثل پیست یاس مارینا باید تو تقویم باشه.
پیست موجلو از بهتریناس.فقط بخاطر اتفاقات ۲۰۲۰ که ۳بار رد فلگ اساسی داشت نه رد فلگای الکیه امسال،و اینکه با تثبیت ایمولا،ایتالیا دو مسابقه توش هست این پیست خارق العاده تو تقویم نیست
مکزیک، اسپا، هانگارورینگ
نوربرگرینگ هم عالیه
سیلورستون و اسپا رو خیلی دوست دارم
همچنین ایمولا:)
توی پیستایی که فقط توی تلویزیون دیدم
ترکیه و نوربرگرینگ پیست معرکه ای بودن
اما توی پیست هایی که علاوه بر تلویزیون توی گیم هم پلی دادم
(بحرین ، استرالیا : متوسط بودن و مثل بقیه نبودن)،
چین، اذربایجان ، سیلوراستون ،اتریش ، مونزا
بزرگترین دلیلم اینه که جای سبقت دارن !
خبر رسمی :
این فصل اخرین فصل همکاری مرسدس با پتروناس هست و از ۲۰۲۲ اسپانسر اصلی تیم مرسدس آرامکو عربستان خواهد بود . میشه تیم مرسدس ارامکو ای آ ام گ .
حالا یه سوال از اساتید اهل فن . با توجه به قانون سقف بودجه برای تیمها و اینکه میدونیم شرکتهای نفتی عربی هرجایی برن بی حد و حساب پول خرج میکنن آیا واسه مرسدس هم تاثیری داره این پولی که قطعا داره تزریق میشه ؟ یا اینکه تحت شعاع قانون سقف بودجه قرار میگیره .
یه مثال ساده بزنم واسه لیگ برتر انگلیس واسه پولی که باید به گواردیولا میدادن یه سمت اسمی مشاوره واسه اون برای یه تیم اماراتی یا قطری صادر کردن و بابت اون حق مشاوره درصد بالایی از توافقشون رو بهش پرداخت کردن و فدراسون انگلیس هم نتونست کاری کنه . حالا توی فرمول یک هم میتونن از این کارا بکنن و پول بی حساب و کتاب خرج کنن؟
حسام جان موضوع آرامکو شایعه بود بخاطر ارتباط قویش با مالک تیم فرمولا وان مرسدس (اینئوس) و امروز رسما از طرف پتروناس رد شد و قرارداد ایندو تا ۲۰۲۵ ادامه داره.
اما موضوعی که گفتین در ارتباط با سقف بودجه و این پول اضافه تیمها کجا خرج میشه.
در حقیقت پیش بینی میشه تیم هایی که پول زیادی دارن میتونن تا حدود ۲۷۰-۸۰ میلیون دلار خرج کنن چون بخش توسعه موتور جزو سقف بودجه نیست که خودش یک منبع مالی بزرگی میخواد.از طرفی قرارداد راننده ها و ۵ عضو انتخابی از مدیران تیم هم جزو این لیست که اینم خودش رقم قابل توجهیه برای تیم های صدرنشین درکنار مواردی در ارتباط با لجستیک و … که ارقام کوچکتری هستن.
در ارتباط با نظارت به تیمها هم من ایده ایی درباره ابزار نظارتی FIA ندارم اما یکی از بزرگترین ناظران رعایت این قانون خود تیمها هستن.یادمه سال ۲۰۰۹ که برای اولین بار قرار شد سقف بودجه ایی برای فرمولا وان مشخص بشه، بیشتر امید موزلی برای نظارت، خود تیم های رقیب بودن.
حقیقت اینه که ماهیت این ورزش طوریه که تیمها تا گردن توی تیم دیگه هستن و چک میکنن رقیبشون چیکار میکنه که همین موضوع، قیاسش رو با ورزش های دیگه تا حدودی بی ربط میکنه.
نمونه اش موضوع موتور فراری و بال عقب ردبول و…که در حقیقت با نظارت تیمها از هم دیگه کار رو به اقدام FIA کشوند وگرنه ابزار نظارتی فیا به تنهایی کافی نبود.
به امید اینکه تو پیست ساوه یا پیست پرند بتونیم یه مرحلهF1 بینیم البته از داخل استادیوگ
فصل جالبی خواهد شد هرچند حدس می زنم چند مسابقه که هنوز قطعی نشدند تغییراتی داشته باشند
و دومینیکالی به هر ضرب و زوری بود یه قرارداد بلند مدت برای ایمولا که شهر خودشه گرفت. هرچند مسابقات بدی نبوده معمولاً اونجا، ولی عمدتا به دلیل سختی سبقت جذابیت مسابقات در این پیست کم هست
و وقتی پیست های بسیار جذاب تر هستند که مسابقه در آنها نداریم مسابقه در ایتالیایی که مونزا رو داره خیلی توجیهی ندارد
و واقعا ناراحتیم که در آلمان مسابقه نداریم. هر دو پیست هوکنهایم و نوربرینگ عالی هستند
نوربرگرینگ خیلو خوبه کاشکی مسیر طولانیش اضافه بشه 2023
اونجوری نزدیک بیست کیلومتره یعنی یه مسابقه بیست لپی ؟؟
عمرا بیاد.
آره هاکنهایم هم عالیه
موناکو رو میتونیم بگیم به خاطر تاریخشه
اما انصافا تو زندوورت چی دیدن؟؟؟
یکی از کسل کننده ترین مسابقات امسال بود…
و البته باز هم جای خالی حداقل یک پیست عالی از دو پیست خوب تو آلمان…
زندوورت خوابم گرفت فقط یه جا که وتل اسپین شد مسابقه بوتاس خراب شد (استراژی مرسدس در اصل) هیچ چیز جذاب نداشت
موناکو ثروتمند ترین کشور دنیاست مگه میشه اونجا برگزار نشه البته ۹۹۹ تا دلیل دیگه هم داره
اتفاقا خیلی عالی بود کاری ب ارتش نارنجی و سرخو سفیدش ندارم ولی واقعا جالب بود برا من
البته این نظر منه
ولی در کل ب نظرم مونزار باکوو عالین
باکو رو میشه گفت بهترین پیست خیابونی لااقل سبقت داره ن مث موناکو
90 هزار تماشاگر دلیل رفتنشو بود …
ای کاش زاندوورت حذف بشه و بجاش نوربررینگ جایگزین بشه . زاندورت ارزش وقت صرف کردن و دیدن ندارد
درخصوص هزینه های زیادی که برای ساخت پیست لازم هست، عرض کردید سوال داشتم:
اگر پیست ساخته بشه و پیست مناسبی هم باشه، آیا سود اوری کمی خواهد داشت؟
چون فرض بر اینکه سالی یک بار در این پیست مسابقات فرمول برگزار بشه و باقی سال هم مسابقات داخلی و خارجی دیگه، کافی نیست واسه بازگشت پول اولیه؟
دوست عزیز مشکل اینه که کره زمین تا چند سال پیش دو قسمت بود (ایران و عربستان) و بقیه کشور ها
الان شده (ایران و افغانستان) و بقیه کشور ها
حتی مک دونالد هم اینجا شعبه نداره
بحث اصلا سر اومدن فرمول یکه وگرنه هیچ کاری نشد نداره
وگرنه اینا پیستایین که توی سه سال اخیر ساخته یا بازسازی شدن یا تا اخر این سال میلادی تموم میشن
زندوورت هلند
میامی امریکا
جده عربستان
دوست عزیز مسائل جانبی بسیار زیادی وجود دارد که احتمال برگزاری مسابقات فرمول یک در ایران را غیر ممکن میکند . در ثانی وقتی مملکت از نظر مالی در فشار هست یک میلیارد دلار هزینه صدای مردم را در میآورد .
همون که برگزار بشه برای بلیط مسابقه اول دوبرابر پول اولیه باز میگرده
hami
من فکر میکنم بحث هزینش اخرین چیزی هست که بید بهش فکر کرد چون بیشتر کشورها دارن غیر از هزینه ساخت پیست کلی پول هم میدن که یه ریس توی اون پیست برگذار بشه نه تنها هزینه نیست بلکه یه سرمایه گذاری اقتصادی هست که با سود خوب بازگشت سرمایه خواهند داشت ، مهمترینش بحث تبلیغات و جذب گردشگر و کشورهای عربی معرفی کشورشون به عنوان یه مقصد گردشگری به کل دنیا هست که قطعا سود اور هست . اون یک میلیارد دلار هزینه هم اگه جلوی خروج پول یکی از اختلاس های صورت گرفته رو بگیرن هزینش در میاد . مشکل اصلی اینه که هیچ اراده ای برای سرگرمی و رفاه مردم وجود نداره ، حتی مردم ایران اجازه ندارن ماشین هایی که توی دنیا وجود دارن و با قیمت معقول حتی با محاسبه دلار ۲۸۰۰۰ تومنی رو سوار بشن و باید پراید ۱۴۰ میلیونی رو توی قرعه کشی شرکت کنن و اگه شانسشون خوب بود بتونن بخرن . در حالی که همه میدونیم که حتی توی کشورهای همسایه چه شرایطی هست . از طرف دیگه ایران شرایطی داره که کل دنیا درباره سفر به ایران به شهروندانشون اخطار میدن و توصیه میکنن حتی المقدور وارد ایران نشن به خاطر مسائل مختلف سیاسی که ایران با اونا و متقابلا اونا با ایران دارن
زندورت خود ارتش نارنجیش ارزش دیدنشو از بقیه مسابقه ها بیشتر میکنه
بردیا جان،
زندورت یه فستیوال کامل هست کهf1 به ندرت درش دیده شده در هر زمینش اندازه خودش هم هیجان داره و این جو که همگی طرفدار مکس هستن نصیب هر راننده ای نمیشه که برای ما لذت بخش هست این مهمه, نه نظر فن های دیگه که رانندشون تو پیست خانگیش حمایت یک رنگ ندارن، فکر کنم اگه همیلتون جای مکس بود این جو داشت از ماشین پیاده میشد و با پرچم کل پیست دور افتخار میزد😅.
تنها جذابیت زندورت برای شما مکس فن هاست اونم از بس دودزا نارنجی روشن میکنن!!
(که پیست اتریش هم بیننده داشته باشه فقط یه لول کمتره )
پیست زندورت رو میتونم در حد موناکو قرار بدم
هر دو پیست بدرد نخور هستن و عوامل جانبی باعث شده اضافه بشن
(توی گیم f1 2020 ) جفت پیست هارو پلی دادم جفتشون پیست های سختی هستن و همچنین هیچ جای سبقتی ندارن
نه مستقیمی خوبی دارن که ماشینی که برتری موتور داره بتونه سبقت بگیره
نه پیچ پهن و جاداری داره که بشه با کسی درگیر کرد
فقط کسی میتونه سبقت بگیره که برتری کاملی نسبت به ماشین جلوش داشته باشه
اون درگیری لوییس و پرز رو توی ترکیه دیدید؟ لذت بردید؟هیچ جایی برای اونجور چیزی وجود نداره.
پیست ردبول رینگ که برای ما مکس فن ها و مکس و ردبول عالیه تازه ارتش نارنجی هم زیاد میاد
اما اگر لایو یوتیوب f1 رو که برای build up بود قبل ریس هلند میدیدی دیگه کلا نظرت درباره اینکه فقط با دود زا جو میدن هلندی ها اشتباه هست
زندوارت پیستش ضدحاله ولی طرفدارانش باحالن
بیچاره ها خیلی رو پیست زندوورت خرج کردن
پیست خوشگلی هم هست ولی جای سبقت نداره
موناکو از سال دیگه که ماشینا کوچکتر میشن احتمال سبقت توش بالا میره
بهترین پیست ها از نظر من:
اتودرومو ناتزیوناله مونزا
اسپا فرانکوشامپ
سیلورستون
البته میگن جده هم قراره خیلی پیست سرعتی ای باشه
ابوظبی یاس مارینا هم اپدیت اومده و سبقت گیری احتمالا بیشتر میشه
پیست لوزیل قطر احتمال میره از موناکو هم خسته کننده تر باشه و قراره فرمول یک با قطری ها قرارداد ده ساله ببنده که لوزیل تو تقویم باشه😱
مهدی لکلرک نظرت قابل احترامه ولی مطمینی عدم سبقت گیری ک تو موناکو هست ب دلیل بزرگیه ماشینا باشه؟؟؟
وقتی کل عرض پیست از سه متر کمتره اره دیگه الان توی پیچ ها دوتا ماشین جا نمیشه علتش هم همینه الان که ماشینا کوچکتر میشن حدود ۱۰ ۱۵ سانتی متر یعنی ضرب در دو میشه ۳۰ سانتی متر فضای بیشتر
تنها سبقتی که تو مونت کارلو دیده میشه پیچ گرند هتل ه که اونم به زور فقط مایکل شوماخر انجامش داده (بقیه هم بعد از اون تونستن من جمله پسر خودش) اما با این ۳۰ سانتی متر درنتیجه نه تنها گرند هتل راحت تر میشه بلکه احتمال سبقت توی پیچ های کازینو و قبل از تونل هم بالا میره
پس اره اینطوری فکر میکنم
مگه قطر قرارداد نبسته بود با فرمول یک؟؟؟
چی شد پس؟
قطر تو 2023 به تقویم میاد
ولی کاش به جای زندوورت به پیست دیگه مثل پرتغال بود
پرتغال کو
آلمان کو
چین کو
پورتیماو
نوربرگرینگ
شانگهای
فعلا خداحافظ🥺
حق هاکنهایم خداییش خورده شده با پیستی مثه لوزیل قطر یا پیست ضدحالی مثه سوچی یا فرانسه که سبقت سالی یکی هست
اخه عربستان و بحرین هر چند باز بحرین خیلی وقته هستش ولی عربستان دیگه خدایی بیخوده
مگه نه قطر هم به تقویم اضافه شده بود الان که نیستش؟
2022نیست2023 به بعد تا ده سال هس
به جای ایمولا کاش موجلو رو میذاشتن
البته چون نظر سیاسی ایمولا تو خاک سن مارینو هست اسم گرندپری ایتالیا روش نیست ولی از نظر لجستیکی در واقع دوتا گرندپری ایتالیا داریم.
وا پرتغال کوش ،! ولی باهمین هم میشه سر کرد بیست وسه مسابقه برافصل بعد هنوز هیچی از این فصل مشخص نیس برا فصل بعد هیجان زده ام والبته نگران به خاطر نبودن هوندا .بچه ها میشه یکی این جریان موتور ساختن ردبول رو برام به زبان ساده زیر دیپلم🤣توضیح بده ممنون میشم اخه هر چی نظر کارشناسانه راجع بهش میخونم گیج تر میشم😉👍🙏
کلی رد بول خودش میخواد موتور بسازه از سال بعد ولی هوندا بیشتر مهندساش توی تیم ردبول خواهند موند حداقل خودشون اینطور میگن و در ضمن سال بعد مثه فراری موتور رو کلا از اول طراحی نمیکنن و موتور 2022 تا2025 ردبول بر اساس همینی هست که امسال دارن احتمال سعی کنم همین موتور رو بهینه کنن
جالبه که طرفدارهای مرسدس از چندتا پیست خاص ایراد میگیرن. خب اگه قرار باشه پیستهای دلخواه مرسدس وجود داشته باشه که باید بگن لیست مسابقات رو توتو وولف پر کنه.
درباره ی مسخره بودن برخی پیستها هم بهتره یادآور شیم خیلی از پیستها هم این کسل کنندگی رو دارند.
به هرحال با تغییر قوانین و طراحی خودروها حداقل باید یک فصل منتظر باشیم ببینیم تغییرات در هر پیست چه نتایجی رو منجر میشه.
و البته منم از نبود آلمان و وجود دوتا امریکا یه خورده حالم گرفته شد.
اره واقعا مگه میشه المان نباشه اونم دوتا پیست درجه یک داره یعنی پیست هوکنهایم و نوربرینگ نباشه ولی پیست زندوورت و عربستان باشه المان بزرگترین تولید کننده خودرو پیست نداره واقعا باور نکردنیه
درود. اصلا بحث برتری بعضی تیمها در پیستها مد نظر نیست و بحث جذابیت مسابقات مطرح هست .
مشکل همه تون با عربستان چیه حداقل یه مسابقه بزارید برگزار بشه امسال بعد نظر بدید من که میگم پیست خیابونی خوبیه مخصوصا با مستقیمی که داره . میامی هم پیست جذابی خواهد بود براش هیجان زیادی دارم
پیست های امریکا و خیابونی ها خیلی با فراری سازگاری دارن
موناکو
اذربایجان
جده
میامی
آستن
همیشه فراری توشون خوب بوده
اره مخصوصا با موتور جدید شاید زیاد مسیر مستقیمی طولانی جده هم اذیت نکنه فراری رو
پیستش برای کوالی توپه ولی عرض پیست قراره بین 10 تا 15 بین کم عرض ترین و عریض ترین بخش باشه که بنی سبقت گرفتن توی پیچ مثه اونایی که داخل مالزی یا سیلور استون یا اسپا می بینم خبری نیس و اگه سبقتی باشه توی کفیه که هیجانش کمه
چرا عکس پروفایل منو برداشتی :))))
شوخی کردم :)))
می دونم اون نیست کراپش فرق می کنه 🙂
پیست جده خیلی مستقیمی داره ولی نمی دونم چرا وقتی آنبورد مجازی شو دیدم یه حس عجیبی نسبت بهش پیدا کردم … ؟… 😐 …؟
میامی ولی انصافا شکل خوبی داره
نظرات خارجیا رو میخوندم. حتی اونا هم به شدت مخالف برگزاری ریس عربستان بودن. و شعار فرمول یک که میگه we race as one رو به we race for money تبدیل کردن و به سخره گرفتن. جدای از بحث پیستش، بقیه مسائل هم هست که در مجموع اکثر افراد مخالف ریس جده هستند.
واقعا حیف شد که آلمان نیست البته من خودم پیست پرتقال هم به خاطر مستقیمی طولانی شروع و پایان دوست داشتم وقتی دی ار اس اونجا روشن میشن قلبت تند تند میزنه که آیا رد میشه طرف یا نمیشه
میگم یه سوال فصل آینده چیزی به اسم DRSوجود داره؟
نوپ
آیا پیست هاکنهایم برا اف 1 لطیفه ای میباشد ؟ 💔
اصن هاکنهایم هیچی
آلمان….
گرین هل؟!
💔
به نظرمن جذابیت ریس برای علاقه مندان ,میتونه از بعضی از نتایج دلخواه ,مطلوبتر باشه که این جذابیت ها تو هرکدوم از گرندپریها ممکنه پیش بیاد که از فاکتورهای مختلفی تبعیت میکنه مثل قابلیت سبقت گیری پیست,شرایط آب وهوایی ,تعیین استراتژی های متفاوت بر حسب شرایط ,میزان آمادگی راننده ها و اتومبیلهاشون,شرایط جدولی .پس بیایم از جذابیت هر گرندپری با پیش داوریهامون کم نکنیم و منتظر یک به یکشون باشیم که کلی هیجان برامون داشته باشن. 24مهر 18:45
بله حرف شما درسته اما یسری از پیست ها هستن که خود پیست اصلا ظرفیت خوب بودنو نداره
مثل موناکو و زندورت
جای سبقت گیری ندارن
اب و هوا هم تغییری ایجاد نمیکنه
درمورد پیستها,نظر شمارو قبول دارم.ولی منظورم اینه که فاکتورای دیگه مثل شرایط جدول,استراتژی بهنگام تیما,پنالتیای احتمالی و تماشاگران حاضر میتونن جذابیت رو به مسابقه برگردونن.
اونکه قطعا
چینش پیست ها هم باید به طوری باشه که پیست های سرعتی و ایرودینامیکی مخلوط باشن که امتیازات توی جدول خیلی عجیب غریب فاصله نیوفته
تماشاگران هم اگه نباشن به خاطر بحث مالی مسابقه دلیل برگزاریش کم میشه
پیست زندورت درسته بهش ایراد میگیریم اما به خاطر این حجم از طرفدار حاضر مستقیما پول خوبی بدست میاره . (ای کاش پیست بدرد بخور تری تو هلند ساخته بودن)
اصلا همون سازنده دودزا ها خدا میدونه چه پولی به جیب زده !!!
فکر کنم مثل دو سال اخیر این تقویم هم باز دستخوش تغییراتی بشه.
منم مثل اکثریت خوانندگان مطلب، نداشتن یک پیست تو آلمان برام خوشایند نیست اما اصلا عجیب نیست.از زمان شوماخر به این طرف متاسفانه حتی قهرمانی های سب هم نتونست گرنداستندهارو پر کنه و برگزاری ریس دیگه صرفه ایی برای این پیست ها نداره.همونطور که برای ترکیه و پرتغال هم نداره.مهم نیست چقدر پیستهاشون خوبه، اول باید دید چقدر ازشون درخواست میشه برای برگزاری یک مسابقه و آیا صرفه اقتصادی براشون وجود داره یا نه و بعد ببینیم که پیست جالب هست یا نه.
یکسری کامنتها هم بنظرم زیادی احساسی هست مثل پیله کردن به زندفورت.با اینکه منم قبل از تعیین این پیست برای هلند، آرزوم این بود که جای دیگه ایی برگزار بشه (بخاطر چیزی که پیست اورجینال بود) اما میشه راحت گفت که این پیست تا زمانی که مکس باشه، هست.فرقیم نداره خوشمون بیاد یا نه، هلند باید یک پیست داشته باشه چون الان تاپیک داغ فرمولا وان مکس هستش.
ریسینگ بدتر هم جاهای دیگه داریم.اسپانیا معمولا ریس هاش افتضاحن، همینطور ابوظبی و استرالیا که البته ایندوتا تغییراتی تو پیست هاشون دادن.
مورد بعدی گرین هل؟ نوربرگرینگ قدیم؟ این پیست ظرف یک میلیون سال آینده هم به تقویم بر نمیگرده! هیچ تناسبی با استاندارادهای ۲-۳ دهه اخیر فرمولا وان نداره.عقب بودن از زمان شاید نرمال باشه ولی آخه چهل سال؟! اینا برای سیفتی حتی به اون هتل بالای ائروژ هم رحم نکردن بعد برن تو اون پیست مسابقه برگزار کنن؟!
موناکو هم نون پول زیادش رو نمیخوره، محض اطلاع تنها پیستی که برای میزبانی هزینه ایی پرداخت نمیکنه، موناکو هستش.
برای من عجیب ترین بخش ها، یکی شروع و پایان رقابتها تو خاورمیانه هست که کمترین ارتباط رو با موتوراسپرت داره.این همه هم حرف و … برای آینده پاک این رقابتها، فعلا فصل داره جایی شروع میشه که بخاطر پول نفتش بهش پیست دادن!
و یکی هم غیبت ویتنام! شاید چیزی رو از دست داده باشم اما دوسال پیش قرار بود این پیست افتتاحیش باشه و به یکباره کنسل شد کلا؟! پیش بینی داشتن دو پیست تو امریکا سخت نبود، سالهاست فرمولا وان هنچین چیزیو میخواد اما اینکه بجای کشوری باشه که تازه داشته رقابتهارو میزبانی میکرده عجیبه…و البته حیف چون فکر کنم لیآت هیجان انگیزی داشت.
ویتنام رو تقریبا قبول دارم (توی گیم پلی دادمش!)
مثل موناکو اونقدر دیوار ها بهتر نزدیکه که کوچکترین اشتباه توی باقالیا !!
اما یه مستقیمی به شدت طولانی که کسی که برتری موتوری داشته باشه میتونه سبقتشو کامل کنه
همچنین قسمت های فنی و ایرودینامیکی که ماشین های ایرودینامیکی تر بتونن فاصله خوبی ایجاد کنن
پیست هانوی ویتنام سر موضوعات سیاسی به فنا رفت …کاش یه ریس می دیدم توش …
چرا ترکیه نیست؟ استانبول راحت ترین جا واسه ما ایرانی هاست بتونیم از نزدیک ببینیم
مشکلی نیست، تا ابوظبی شنا میکنیم
نبود پیست المانی اتفاق واقعا غیر منتظره ای نبود تازه وجود نوربرینگ تو 2020 هم مدیون ویروس کرونا بودیم ولی واقعا ناراحت کننده است .
وجود دو پیست تو امریکا هم عجیب نیست به هر حال برای میامی خیلی خرج شده و استاندارد های جهانی هم داره .
ایمولا ( سن مارینو ) هم مانند موناکو یک ناحیه خودمختاره پس فقط مونزا ایتالیایی می مونه.
از حذف چین ناراحت شدم مسابقات بعضا جذابی توش دیده میشد .
سوچی هم که عجیبه با وجود تحریم جهانی ورزش روسیه هنوز در تقویم میمونه اما دومین قدرت برتر دنیا نمیگذاره پیستش خاک بخوره .
زندرورت و ردبول رینگ هم دلیل موندنشون مشخصه .
فقط نمیدونم چه اصراری هست پاول ریکارد تو تقویم بمونه ؟
در کل قابل پیشبینی بود این تقویم
تا فصل 2019 همه چیز خوب بود، 2020 حس میکردم دارم چیزی مثل کشتی کج نگاه میکنم، امسال مطمئن شدم حسم درست بوده، فصل 2022 رو قطعا نگاه نمیکنم. امیدوارم ی روزی دوباره از f1 مثل رشته های دیگه موتوراسپورت لذت ببرم.