فرمول یک ایران – کریستین هورنر به توتو ولف توصیه کرد که یک صندلی برای جورج راسل در تیم مرسدس درنظر بگیرد و در طرف دیگر راسل نیز به پیشنهادهای خود از جمله ردبول فکر خواهد کرد.

در هفته گذشته همه نگاه ها به صندلی دوم مرسدس معطوف شده که راسل و والتری بوتاس از گزینه های اصلی آن هستند.

کریستین هورنر، مدیر تیم ردبول به توتو ولف توصیه کرد:

اگر جورج در بازار آزاد باشد، فکر می کنم تیم های زیادی خواهان جذب او هستند.

او یک استعداد بزرگ و جوان بوده اما تحت قرارداد با مرسدس است و من مطمئن هستم که آنها برنامه روشنی برای او دارند.

احمقانه خواهد بود که به او نگاه نکنید و او اکنون به این فرصت نیاز دارد و توتو باید به او این فرصت را بدهد. لوئیس [همیلتون] و جورج یک پویایی قوی خواهند بود و برای اتومبیلرانی انگلیس بسیار خوب است.

دکتر هلموت مارکو، مشاور ردبول نیز تایید کرد که اگر راسل راهی مرسدس نشود، انتقال او به ردبول رد نخواهد شد.

جورج راسل درباره انتقال به ردبول گفت:

من راننده مرسدس هستم و در حال حاضر به مرسدس وفادارم. آنها از روز اول در کنار من ایستاده اند و تمام فرصت ها را به من داده اند. من اعتماد دارم که آنها به من علاقه دارند.

اما من همیشه دوست دارم که رابطه ام را با همه باز نگه دارم. من هرگز دوست ندارم در را ببندم و اگر کسی خواهان مکالمه باشد، هرگز نه نمی گویم.

شما هرگز نمی دانید که در آینده چه اتفاقی می افتد و اوضاع به شدت تغییر می کند. شما هرگز نمی توانید به [پیشنهادها] نه بگویید. این تنها چیز بی نظیر در مورد فرمول یک بوده که فقط 20 صندلی وجود دارد.

104 دیدگاه

  1. SUPER FAST 16

    16

    2

    آدم نمیدونه به این اخلاق مدیای انگلیس حسودی کنه یا تحسینشون کنه همچین رو ورزشکاراشون مانور میدن و اونا بولد میکنن،که واسه بقیه دنیا به نظر زیاده روی میاد.

  2. 33🦁Ali

    17

    2

    همیلتون دیشب گفتش که مردم دست از سر والتری بردارن این بهترین همتیمی هست دلیل نداره برای سال آینده جابجای صورت گیرد.
    با اینکه انتخاب با مدیران تیم هست ولی همیلتون از اول فصل تا الان دو بار حمایت قاطع کرده از والتری.
    اگه این اوضاع باشه واقعأ استعداد رأسل تا زمانی نرفته تیم برتر حروم میشه، حتی مرسدس باید زودتر فکر راننده جوان باشه(رأسل) تا بیمه بشه سالها.

    • 33🦁Ali

      6

      8

      مدیران ردبول فقط دارن جو میدن چون خودشون هم می دونن جورج آینده مرسدس هستش فقط.
      حتی اینجور مصاحبه ها به نفع جورج هست چون توتو زودتر دست به کار میشه.

    • Engineer

      8

      21

      جدا گفته ولتری بهترین همتیمیه!!!!!!!!!!!!!!
      حداقل 8 راننده تو این گرید هستن که اگر موقعیت ولتری رو داشتن خیلی بهتر بودن.
      البته اگر تبعیض تیمی رو ازش کم کنیم عملکرد ولتری خیلی هم بد نبوده.
      شاید اگر همون 10 راننده دیگه با این شرایط تبعیض تیمی قرار میگرفتن حتی بدتر از ولتری بودن.
      به هر حال همیلتون حرف الکی نزده و خودش از شرایط تیمی که به ضرر ولتری هست باخبره و عملکردش رو نسبت به همون هم سنجیده.

      • Erfan

        13

        2

        چه کامنت پر تناقضی!

      • arminak

        12

        3

        Engineer
        دوست من چند روز نبودی و فکر کردم شاید برای صحبت هایی که شده نارحت بودی که خوشحالم میبینم برگشتی
        اول بگم که همه ی این کل کل ها و بحث ها بخشی از جذابیت هر ورزشی و امیدوارم کسی ناراحت نشه
        اینی که میگین شرایط به ضرر والتری نمیدونم چرا ؟؟ سالهای پیش که لوییس با اختلاف میبرد و دستور تیمی یادم نمیاد ( اگر هست دوستان یادآوری کنن لطفا ) که اگر نمیبود توی تعداد برد والتری تاثیر میزاشت ( یا قهرمانی رو والتری از لوییس میتونست بگیره )
        تنها دستور تیمی توی اتریش 2 بود که اونم کاملا منطقی بود هر تیمی هم جای مرسدس بود دوست داشت راننده ای که احتمال قهرمانی داره امتیاز بیشتری بگیره
        و این که میگین والتری میدونه شرایط به ضررشه اگر امتیاز ها برعکس بود و والتری جلوتر میبود قطعا این دستورات تیمی به نفعش میشد
        با این که شخصا دوست دارم صندلی دوم برای جرج باشه ولی واقعا والتری بهترین همتیمی برای لوییس بود و بدون حاشیه این سالها کنار هم بودن

      • arminak

        6

        1

        منظورم جورج بود اشتباه نوشتم

      • Engineer

        4

        11

        arminak
        سلام ممنون که به یادم بودی دوست من.
        ببین کاملا درست میگی.
        تبعیض کم بوده یه جاهایی بوده مثل اتریش و سیلورستون 2020.
        ولی حرفت درسته که اگر ولتری بالاتر از همیلتون بود دستور تیمی برعکس بود.
        ولی خوب ولتری که 2017 اومد مرسدس همیلتون 3 قهرمانی در مرسدس داشت.
        قطعا مرسدس میدونست همیلتون میتونه ادامه بده با ماشین خوب ولی شاید ولتری نتونه.پس از همون ابتدا ولتری راننده 2 بود.
        خوب خودش هم شکست میخورد ولی روحیش هم پایین رفت با دید راننده 2 بهش.
        به هر حال وضعیت ولتری خیلی خوب نیست.
        امیدوارم حداقل اگر 3 ام نشد برای 3 امی خوب بجنگه.

      • Engineer

        5

        11

        Erfan
        تناقض اینجا دلیل داره.

        دلیلش هم اینه که من نه میتونم بگم ولتری برای صندلی مرسدس بهترین هست.
        و نمیتونم بگم اگر کسی جای ولتری بود با این شرایط میتونست بهتر باشه.

        من 1 نفر حداقل تا زمان تغییر ولتری و عملکرد راننده بعدی نمیخوام ولتری رو قضاوت کنم به جز زمانهایی که اشتباه میکنه.

      • Engineer

        4

        9

        منظورم وقتی 2017 اومد مرسدس همیلتون 3 قهرمانی داشت.
        2 تاش با مرسدس بود ولی خوب تو مرسدس وارد شد ولتری همیلتون هم با 3 قهرمانی جهان تو مرسدس بود.

      • arminak

        8

        2

        Engineer
        قبول دارم از همون اول به ولتری به چشم راننده دوم نگاه میشد ولی وقتی از اول فصل لوییس امتیازی جلو میوفتاد باید به مرسدس حق بدیم که همه ی تخم مرغ هاشو بزار تو سبد لوییس به خاطر این کار نمیشه به مرسدس ایرادی گرفت به نظرم

        همین طور که ردبولم الان راننده اولش مکس و به پرز به عنوان راننده دوم نگاه میکنه که البته منطقی هم هست

        برای همین میگم شکست های ولتری این چندسال خیلی ربط به شرایط تیم و عدم حمایت نداشته

      • Engineer

        2

        11

        arminak
        خوب من همیشه منتقد عملکرد ولتری بودم و حداقل با تبعیض تیمی کمی با ارفاق نسبت به عملکرد بدش نگاه میکردم.
        الان که تو میگی ربطی نداره پس ولتری خیلی بد کار کرده دیگه.
        پس چرا همیلتون میگه بهترین همتیمی هست!!!!!!!!!!!!!!!
        جای سواله.
        قطعا افرادی از ولتری با استعداد تر و لایق تر هستن که اونجا باشن.

      • arminak

        11

        1

        Engineer
        واقعا هم بهترین هم تیمی خب
        تا الان که خیلی خوب امتیاز تیمی جمع میکرد و سطحشم از لوییس پایین تره پس نه درگیری درون تیمی مثل زمان نیکو داشتن و نه برای قهرمانی لوییس مجبور میشد رقابت نزدیکی باهاش داشته باشه ( خودم طرفدار سفت و سخت لوییسم ولی از حق نباید گذشت اگر هم تیمی قوی تری داشت برای قهرمانی به دردسر میوفتاد)

        معمولا هم همینطوره ترکیب راننده تیم های برتر که یک راننده عالی در کنار راننده خوب

      • Engineer

        2

        6

        arminak
        اگر همیلتون رو 1 راننده خیلی عالی میدونی.
        فکر میکنی چون همیلتون خیلی عالی هست پس ولتری نمیتونه شکستش بده و ولتری هم خوبه و از خیلیها بهتر ولی چون همیلتون عالیه ولتری نمیتونه.
        ببین دوست من همیلتون فقط 1 راننده خوب هست.
        راننده تک و عالیه کسیه که هیچ شکستی نداشته باشه.
        رزبرگ و باتن نشون دادن همتیمی شدن با همیلتون کار خیلی سختی نیست.
        حداقل اگر شکست دادنش سخته ولی پا به پاش برد و امتیاز گرفتن خیلی سخت نیست اونم تو اون ماشین.
        تو 4 فصل همیلتون 43 برد و ولتری 9 برد.
        حتی مکس که مسابقه 5 ام 2016 تا مسابقه 5 ام 2020 با ماشین ضعیف ردبول که فقط رقابتی بود و 2 فصل ماشین 2 و 3 فصل ماشین 3 گرید بود و همیشه هم با چند تا مرسدس و فراری میجنگید 9 برد داشت.
        همین فصل پیش همیلتون 11 برد و ولتری 2 تا در صورتیکه مکس هم 2 تا داشت با ماشین ضعیف.
        2016 همیلتون 11 برد و رزبرگ 10 برد.
        ببین من نمیخوام بگم ولتری افتضاحه.
        ولی از 17 مسابقه تو 2020 با ماشین مرسدس که با اختلاف همه رو قورت میداد 2 ریس رو بردن افتضاح نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        ریس اول رو برد و از 16 تای دیگه با ماشین مرسدس فقط 1 ریس رو برد.
        در صورتیکه همون رزبرگ 2020 از 17 مسابقه راحت 6 تاش رو میبرد.

        ولتری خیلی هم راننده ایده آلی نیست.
        برای اینکه کار همیلتون رو خوب جلوه بدید ولتری رو بیخودی بزرگش نکنید.

    • ابوالفضل

      15

      10

      ردبول فنا عزیز لطفا جوش صندلی دوم مرسدس رو نزنید به فکر سال بعد خودتون باشید که دوم هم نمیشید

      • Hossein1382

        9

        6

        راست میگی. فراری اول مرسدس دوم ردبول سوم این بنظر خیلی منطقی میاد.

      • ابوالفضل

        13

        6

        به نظرم رقابت اصلی بین مرسدس و فراری هست

      • Engineer

        10

        13

        ابوالفضل
        سال بعد هم اومدیم و اتفاقی افتاد همیلتون نتوسنت اگر ماشینتون خوب هم بود با ماشین برتر قهرمانی 8 رو بگیره.

        شما هم بهتره به فکر امسال باشید که از اول داد زدید مکس نمیبره ولی داره میبره.

        باز هم تحقیر
        هفته قبل برد های راحت برای مکس رو گفتید.
        این هفته هم ردبول فنای عزیز به فکر سال بعد خودتون باشید.

        مکس راحت میبره آره.

        مکس چند گرندپری راحت رو برده که همیلتون ازش 98 تا برده.
        هر وقت برد های راحت مکس به 90 تا رسید همیلتون فنا بیان صحبت کنن.

        دیگه هر کسی درباره ماشین حرف بزنه همیلتون فن نباید حرف بزنه.

        شما هم به فکر سال بعد ما نباش.

        اولیش جواب تیکه هفته قبلتون و دومیش جواب تیکه امروزتون.
        موفق باشی.

      • ابوالفضل

        14

        9

        دیگه هورنر نتونسته ماشین درست و حسابی به مکس بده به ما ربطی نداره تازه اگه اول فصل قوانین رو به ضرر مرسدس تعیین نمیکردن که الان باید با مکلارن میجنگیدین تازه هنوز مونده تا آخر فصل

      • 33🦁Ali

        8

        8

        ابوالفضل جان،
        شما بجای اینکه فقط زوم کردین به قوانین امسال که مرسدس کند کردن اول اینو در نظر بگیرین به نقل توتو «میگه ما رو اشتباهات راننده و تیم کلی امتیاز از دست دادیم»
        ای کاش فاصله ردبول با مرسدس مثل بلعکس پارسال بود همین گرندپری پیشرو که فاصله 1ثانیه بود2020 تا معنی کند بودن می دونستید.

      • Engineer

        6

        8

        33🦁Ali
        اولش گفتن ردبول بهتره خودشون اشتباه کردن که عقبترن.
        ولی الان میگن ما اشتباه نکردیم ردبول کاملا برتره.

        دوست من همیلتون 32 امتیاز عقبه 25 امتیازش رو با اشتباه مسلم خودش تو باکو از دست داد که مکس ret شد و تو شروع مجدد شانس برد هم داشت.

        ضمنا همیلتون تو موناکو هم با اشتباه خودش حداقل 7 امتیاز از دست داد.
        چون پتانسیل ماشین مرسدس بیشتر از رده 7 بود اونم زمانی که ولتری و شارل نبودن به جز اینکه تو مسابقه اوورکات هم شد.

    • مهدی

      7

      5

      همیلتون حق داره بگه کسی مث والتری نمیتونه تو اون ماشین براش دردسر ساز بشه ولی نبرا بقیه چرا
      یعنی از دو لحاظ ب نفع همیلتونه
      پس برا همین بهترین راننده همتیمیشه
      انگلیسیه مکار حیله گر

  3. محمد امین

    17

    9

    خب اگه ردبول بره که میشه اون رو بامکس سنجید ، اگر مرسدس بره که میشه اون رو با همیلتون سنجید ، به خر حال من میگم که سال بعد راسل در مرسدس هست ، احتمال زیاد بوتاس رو کنار بزارن، هرچند بوتاس هم سرعت خودش رو به همگی در این ایام چند ساله ثابت کرد
    چونکه گرندپری انگلیس نزدیکه ، یادی کنیم از همیلتون که دور آخر با ۳ چرخ مسابقه رو برد ، کمتر کسی میتونست اون شرایط رو تحمل کنه ،زمانی که یکی از لاستیک ها ترکیده بود و خیلی حرف داشت که اسپین نشد و کنترل خودش رو در اون سرعت حفظ کرد و از ورشتاپن که در فاصله ی کمتر از یک دقیقه ی خودش با سرعت عجیبی می‌روند و میامد برد، این شاید از دیدنی تربن برد های لویس باشه و اثبات کنه خارج از بحث ماشین ، توانایی های رانندگی فوقولاده ای داره اونم در ورزشی که همش برای سفید ها است و اینکه با وضعیت نژادی ای که داشته این جایگاه رو به دست آورده واقعا عالي هست , و در هر تیمی که بوده کارش رو خوب و عالی انجام داده

    • SIAMAK

      8

      7

      محمد امین جان .
      یه لایک نا قابل به نظر محترمت تقدیم کردم ! به شرطی که از این به بعد تصمیم بگیرید کلمه درست
      “فوق العاده ” رو به اشتباه ” فوقولاده ! ” ننویسید .
      اینشالله این یادآوری برادرانه رو جسارت تلقی نمیکنید .

      • #1

        5

        2

        اینشالله!

      • محمد امین

        8

        0

        ممنون، به خاطر کیبورد گوشی هست، اما بازهم تشکر میکنم

      • SIAMAK

        4

        1

        شرمنده ام عزیز ، خیلی آقائی .

  4. L'NORRIS.04

    8

    7

    اگر راسل به ردبول بره زوج فرازمینی ای با مکس میشه اما امیدوارم این اتفاق نیفته

    • mrz_ir

      5

      3

      همو تیکه تیکه میکنن
      زوج خوب راننده های فراری هستن نه راننده هایی که از هیچ کاری برای جلوتر بودن ابایی ندارن مثل راسل و مکس و لوییس و…

      • Engineer

        4

        10

        با اینکه خودم فن فراری هستم ولی با توجه به شناختی که از تیمم دارم.

        یه روز هم لکلرک و ساینز با هم درگیر میشن.
        اتفاقی مثل برزیل 2019 با وجود رقابت نزدیک بعد نیست.

        اونم از تیمی مثل فراری که کم هم سوتی نداده احتمال درگیری بالاست در آینده.
        فعلا فقط 9 ریس همتیمی بودن حتی کمتر از 1 نیم فصل.

      • SIAMAK

        11

        2

        مهندس .
        مطمئن باش در صورت درگیری ، فراری جفتشونو پرت میکنه بیرون دوتا بهترشو جایگزین میکنه .
        بعد برزیل 2019 بود که مدیرعامل وقت فراری ، لوئیس کامیلری ، فتل و لکلرکو به مارانلو احضار کرد و به هردو هشدار داد که هرچی هم که خوب باشند باید یادشون باشه که فقط راننده فراری اند ، باید اولویت اولشون پیروزی و کسب بیشترین امتیاز برای تیم باشه ، وگرنه لولو پشت دره ! … بالاخره هم لولوهه کار دست یکی شون داد !؟
        ایندونفر ( شارل و کارلوس ) هم بهتره سرشونو بندازند پائین و تا جائیکه تیم کنترل میکنه و بهشون اجازه میده رقابت کنند !
        فراری تیمی نیست که به راننده اش باج بده

      • Engineer

        4

        8

        SIAMAK
        موافقم.
        و همین هم درسته یعنی باید همین طور باشه.
        ولی خوب درگیری ها پیش میاد 2016 تو مرسدس 2007 تو مکلارن.
        امکانش برای ما هم هست از بابت هر دو میترسم.
        هم لکلرک چون قطعا دوست داری برتریش رو ثابت کنه و هم ساینز که میخواد شکست نخوره.
        امیدوارم به خیر باشه.

      • Ferrari-leclerc

        11

        5

        راسل و مکس شاید جاهایی زیاد تصادف داشتن خصوصا مکس که کم تجربه تر بود خیلی بی عقلانه عمل میکرد.ولی لوییس رو قاطی این صحبت نباید میکردید،غیر از 2016 که برخورد زیاد پیش میومد با رزبرگ،کلا همیلتون علاقه ای به درگیری و چرخ تو چرخ شدن نداره وگرنه انقدر کم نبود تعداد dnf همیلتون.سبقت هاش تقریبا با کمترین خطر انجام میگیره و کاملا با آرامش و مسلط هست حتی تو بدترین شرایط.که خیلی ها اینو شانس بهش میگن ولی همیلتون شانس رو برای خودش بوجود میاره با عملکرد تقریبا بی نقصش نه اینکه شانس با اون باشه.خیلی دوس داشتم حداقل بعد از هشتمین قهرمانیش تو لباس و ماشین فراری ببینمش.کاش اینطور بشه یه روز.

      • Engineer

        6

        7

        Ferrari-leclerc
        بحث خوش شانس یا بدشانس بودن همیلتون به کنار.
        درگیری پیش اومد تو 2016 تو مرسدس و 2007 تو مکلارن یا نه!!!!!!!!!!!!
        این سوال منه ازت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        من نگفتم که همیلتون تمیز رانندگی نکرد و باعث تصادف و برخورد و درگیری شد.
        من گفتم هر چی بود بالاخره 2016 و 2007 هم درگیری هایی بود حالا ممکنه تیمی باشه.

      • Lh44

        12

        3

        ENGINEER
        فن همه هستیا

      • L'NORRIS.04

        5

        2

        گفتی همو تیکه تیکه میکنن یاد ساینز و مکس افتادم که باهم توی توروروسو همتیمی بودن😂🤦

      • Engineer

        2

        9

        Lh44
        قبلا هم گفتم فراری-ردبول/فتل-مکس و از قبل فقط شوماخر.

        از بقیه مثل آلونسو و شارل و جورج و باتن فقط در حد حمایت و قبولشون داشتن.

        ولی ببخشید دفعه بعدی برای حمایت از کسی زنگ میزنم و از شما اجازه میگیرم.

    • Engineer

      3

      6

      به نظرم جورج تو ردبول نابود میشه.
      1-کار کردن و تطبیق پیدا کردن با ماشین ردبول خیلی کار سختیه.
      2-جورج نه شاسی ردبول رو و نه موتور هوندا رو امتحان نکرده در صورتیکه مکس الان 5 سال با این ماشین مسابقه میده.
      3-اثبات برتری نسبت به مکس به هورنر و مارکو خیلی سخته.
      4-مکس در حالت عادی چیزی کم از جورج نداره و حتی شاید بهتر هم باشه حالا فرض کن مکس که 5 فصل داره مسابقه میده تو اون ماشین و احتمالا تا اون موقع قهرمان جهان هم شده و همه تیم به عنوان راننده 1 بهش نگاه میکنن.
      به نظرت جورج میتونه مکس رو ببره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! احتمالا ​بعیده.!!!!!!!!!!!!!!!
      حالا اگر 1 فصل از مکس شکست بخوره روحیش خورد میشه و روحیه مکس زیاد و احتمال شکست فصل بعدش هم هست.
      پس
      1-همه به جورج به عنوان راننده 2 نگاه میکنن.
      2-دیدگاهی که در مرسدس نسبت به همیلتون و ولتری پیش اومده در ردبول بین مکس و جورج پیش میاد.
      بنابراین من به نظرم نه ردبول تیم ایده آلی هست برای جورج و نه جورج راننده ایده آلی هست برای ردبول به دلیل علاقه به جنگ با مکس.
      پس باز هم بنابراین بهترین جا برای جورج مرسدس هست و تا وقتی که مرسدس نخواستتش.
      بهترین جا براش ویلیامزه که تیم بهش اعتماد داره و احترام کافی رو هم کسب کرده.
      و همینطور بهترین راننده برای ردبول مکس و بهترین تیم برای مکس هم ردبول هست البته مرسدس هم شاید بتونه خوب باشه براش ولی فراری قطعا نه.

  5. Legend44

    7

    9

    به نظر من دوران بوتاس توی مرسدس رو باید تموم شده دونست و اینکه لوییس هم به احتمال زیاد قصد تبدیل شدن به رکورددار بیشترین تعداد قهرمانی ( به تنهایی) رو داره که تنها فرصتش دوسال اینده میتونه باشه، البته اگه امسالو تموم شده دونست ک اونم باید تا سیلوراستون صبر کرد.
    به هرحال صندلی های مرسدس دیر یا زود باید به لندو و جرج برسه. بهترین انتخاب براشون اینه به نظرم

    • داریوش

      19

      2

      برای نظر قاطع دادن ، حداقل یک سال صبر کنید
      با یک تغییر در ایرودینامیک زیر خودرو ، برتری مرسدس پودر شد
      حالا که قراره ماشین کوبیده بشه و از نو ساخته بشه ، شاید مکلارن اومد جلوی گرید یا فرای یا هر تیم دیگه
      قرار نیست تا ابد مرسدس پیشتاز باشه
      دنیا خیلی بالا و پایین داره

    • مهدی

      3

      3

      اگه مرسدس اپدیت بیاره ردبول هم جواب میده
      امسال برا همی یکم سخته نوریی هم هست واقعا خوب میرونه پرز هم شده زنگ خطر
      فریز کردن ماشین ها هم همه ضرر کردن حالا بعضیا کمتر بعضیا بیشتر
      همیشه چلو مرغ اماده نمیزارن سر سفره تا سیر کنی خودتو اینا همش بهونس رانده و تیم هم باید مهارتشونو در این مواقع نشون بدن

      • 33🦁Ali

        5

        3

        مهدی جان’
        تو این گرندپری که ردبول هیچ آپدیتی نداره.
        راستش راجب چکو هنوز یه ضعفی داره که خودش باید تو عکس العمل سریعتر رانندگیش برطرفش کنه.
        از مکس سوال کردن چرا بعد سفتی کار (اتریش2) دیر شتاب گیری کردی گفتش یکیش بخاطر چکو بود که از نوریس زود سبقت بگیره و از راننده‌ای مرسدس دور بشه چون موقعیت ماشین سوم بهتر بود دقيقأ مثل جریان دیر ری استارت زدن والتری تو پرتغال که مکس سوم بود فرصت استفاده کرد از همیلتون سبقت گرفت ولی چکو نتونست استفاده کنه هر چند دفاع عالی نوریس اون را از پیچ بیرون کرد یعنی راحت 1&2 بودن اون ريس.

  6. Engineer

    10

    14

    دلم برای جورج میسوزه.

    همیلتون 2007 اومد مکلارن که ماشین تاپ اون زمان بود.
    لندو 2019 اومد مکلارن.
    مکس 2016 اومد ردبول که ماشین رقابتی بود.
    و…….

    جورج که استعدادش زیاده باید 3 فصل رو تو ویلیامز باشه که احتمالا 4 امیش رو هم ببینیم با این وضعیت.

    نمیدونم شاید همیلتون با حمایت از بوتاس نظر تیم رو عوض کنه و اینطوری آینده جورج جوان رو که میتونه به رکوردش حمله کنه رو به تاخیر میندازه.

    ولی به نظرم آلونسو حرف خوبی زد.
    “همیلتون نباید در انتخاب همتیمی دخالت کنه”

    حتی شوماخر هم باشی حق این دخالت رو نداری.

    مدیران باید تصمیم بگیرن ولی همیلتون انقدر از بوتاس حمایت میکنه تا دیگه جایی برای جورج باقی نمونه.

    مرسدس از این موضوع ضربه خواهد خورد.
    اگر انتقال اول 2022 انجام بشه ضربه شدیدی میخوره چون تست اتوموبیل ویلیامز و مرسدس رو همه در جریانید برای 2022 چجوریه.(طولانی بود ننوشتم.)

    به هر حال به نظر من استعداد این پسر داره تلف میشه.

    خدایی لیاقت همچین استعدادی هست زیر ماشین 1 تا 3 گرید رو سوار بشه!!!!!!!!!!!!!!!!!
    نیست خدایی.

    جز بهترین های گرید هست اگر من بخوام TOP 6 گرید رو نام ببرم قطعا جورج توش هست.
    TOP 6
    مکس-همیلتون-فتل-آلونسو-شارل-جورج

    انوقت راننده به این خوبی باید ماشین 9 گرید زیر پاش باشه!!!!!! حیف!!!!!!!!

    • Engineer

      7

      11

      TOP 6 رو بدون ترتیب گفتم.
      ولی خدایی آلونسو خیلی راننده درجه یکی هست.
      من سطح آلونسو رو در اندازه های فتل و همیلتون میبینم.
      شاهکاره تو 39 سالگی عملکرد خیلی عالی داره تازه 2 فصل هم از مسابقات دور بوده بازم از اکون 24 ساله بهتره.

      • محمد امین

        4

        5

        اره واقعا الونسو داره هر بهتر هم میشه هر هفته ، کاش و اگر الپین این سرعت رو بهش بده به نظرم به راحتی میتونه پیس برابر با همیلتون ارائه بده

    • L'NORRIS.04

      9

      4

      دوست عزیز لاندو رو یادت رفت

      • Engineer

        5

        11

        لندو قطعا عالیه ولی به نظر شخصیم مکس و شارل و جورج رو بهتر میدونم.
        و قطعا لندو رو از فتل و همیلتون و آلونسو نمیتونم بالاتر قرار بدم.

        پس تو TOP 6 من نیست.ولی به نظرم بعد اینها 7 امی رو با اختلاف داره.

    • Mercedes amg

      7

      14

      من نمیدونم چرا ولی بعضی رفقا شوماخر رو آسمانی میپندارند .بابا فعلا که همه رکورد ها دست همیلتونه و اگر هم رکورد هاشو میخواهید بچپونید در برند و لوگوی مرسدس .اون موقع هم شوماخر ماشینی داشت که هیچکس به گرد پاش نمیرسید …
      تفاوت شوماخر با همیلتون را لطفا با سند و مدرک بیان کنید …آیا تعداد قهرمانی ها برد ها و پول هاش بیشتره ؟؟؟؟

      • م.یوسفوند

        11

        10

        شوماخر فقط در دو تا از هفت قهرمانیش خودروی کاملا برتر فصل رو در اختیار داشت(۲۰۰۲ و۲۰۰۴) اما همیلتون در هفت تا از هفت قهرمانیش خودروی کاملا برتر فصل رو در اختیار داشت

      • محمد امین

        10

        6

        آقا جان مسابقات سال های اوج شوماخر رو ببین دوباره ، خودت متوجه‌ میشی ، شوماخر هیچ مسابقه ای رو با اختلاف ۱ دقیقه ای تموم نمیکنه مثل الان و سبقت ها رو هم که ببینی حتی وقتی از ماشین گرید ۷ داره سبقت میگره دو لپ طول میکشه ، بحث افتخارات نیست ، شاید یه راننده باشه که یک سکو هم نداشته باشه اما خیلی خوب باشه و شایسته ی قهرمانی
        من خودم همیلتون رو واقعآ قبول دارم ، قطعا ا‌گر با استعداد نبود ۷ قهرمانی نداشت، الکی که نیست ۷ قهرماني، اما شوماخر یه آدم دیگه ای بود ، نمیدونم چه شور توضیح بدم

      • Amin44

        5

        10

        اینا رانندگی سنا رو هم ندیدن…
        حالا کلارک و فانجیو به کنار
        فقط به خاطر اسم شوماخره که دوسش دارن
        طرف زمانی به دنیا اومده که دیگه شوماخر قهرمانی کسب نکرده!
        برید ببنید سنا با ماشین برابر با پراست تو موناکو چیکار کرده‌…
        شوماخر هم هیچ وقت هم تیمی نزدیک به خودش نداشته …

      • Pouria

        8

        4

        وقتی بزرگ شدی میفهمی

      • Engineer

        6

        10

        دوستان جواب های کاملی بهت ندادن ولی حالا که گفتی مدرک بیارید.
        یه چیزی هست به عنوان درصدگیری اینکه یه راننده چه تعداد برد و پودیوم و پول پوزیشن و فست لپ رو تو چه تعداد مسابقه بدست آورده.
        همیلتون تقریبا همیشه ماشینه خوب داشته.
        شوماخر 3 فصل 2010-2011-2012 ماشین خوب نداشت تو مرسدس.

        رکوردها
        همیلتون
        برد 98 در 275 مسابقه برابر با 35.64%
        سکو 171 در 275 مسابقه برابر با 62.18%
        پول پوزیشن 100 در 275 مسابقه برابر با 36.36%
        فستست لپ 56 در 275 مسابقه برابر با 20.36%
        ————————————————————————–
        شوماخر
        برد 91 در 308 مسابقه برابر با 29.55%
        پودیوم 155 در 308 مسابقه برابر با 50.32%
        پول پوزیشن 68 در 308 مسابقه برابر با 22.08%
        فستست لپ 77 در 306 مسابقه برابر با 25.16%
        فست لپ از استارت حساب میشه نه ورود به مسابقه برای تمرین.
        “برد و سکو و پول پوزیشن رو با ورودی حساب میکنن و سریعترین دور رو با استارت که مایکل 306 استارت داشت برای همین فستست لپ از 306 هست.”

        1 -یه چیزی که تو میتونی اصلا حسابش نکنی و منم بارها تکرارش کردم همین بحث ماشین دامیننت هست.
        اینکه شوماخر 5 فصل ماشین دامیننت داشت و 7 قهرمانی و همیلتون 9 فصل ماشین دامیننت داشت و 7 قهرمانی.

        2-شوماخر 7 قهرمانی تا پایان 13 امین فصلش داشت.
        و همیلتون 7 قهرمانی تا پایان 14 امین فصلش داشت.
        “البته این دلیل برتری نیست.”

        حالا این رکورد های بالا که نوشتم مایکل تا پایان 18 فصل مسابقه بود برای همیلتون هم 14.5 فصل.

        مایکل 3 فصل رو در مرسدس بود که ماشین خوب نداشت و 48 مسابقه داد که فقط 1 فستست لپ بدست آورد و 0 برد و پودیم و پول پوزیشن.
        خوب پس درصد آماریش به علت بالا رفتن تعداد مسابقه و به دست نیاوردن رکورد به علت ماشین ضعیف کم میشه.

        حالا رکورد های مایکل رو تا آخر 2006 و 15 فصل حضورش در 260 مسابقه محاسبه میکنم و همیلتون رو هم تا الان و 14.5 فصل حضورش در 275 مسابقه.
        دوباره رکورد های همیلتون رو هم مینویسم که راحت ببینی و مقایسه کنی.

        3-رکوردها
        همیلتون تا حالا با 275 مسابقه در 14.5 فصل.
        برد 98 در 275 مسابقه برابر با 35.64%
        سکو 171 در 275 مسابقه برابر با 62.18%
        پول پوزیشن 100 در 275 مسابقه برابر با 36.36%
        فستست لپ 56 در 275 مسابقه برابر با 20.36%
        ————————————————————————–
        شوماخر تا پایان فصل 2006 با 260 مسابقه در 15 فصل.
        برد 91 در 260 مسابقه برابر با 35%
        پودیوم 155 در 260 مسابقه برابر با 59.61%
        پول پوزیشن 68 در 260 مسابقه برابر با 26.15%
        فستست لپ 76 در 258 مسابقه برابر با 29.45%
        2 مسابقه رو استارت نزد پس فستست لپ از 258 حساب میشه و 1 فستست لپ 2012 رو هم کم کردم.

        الان دقت بکن ببین چقدر نزدیک هستن در آمار درصدی کریر مایکل رو 1 بار تا 2006 حساب کن.

        اینم حساب کن که 4 فصل هم کمتر ماشین دامینتت داشته که انقدر هم از بقیه ماشین ها برتر نبوده و این رکورد ها رو بیشتر تو 5 فصل در فراری بدست اورده.
        بازم میگم میتونی ماشین رو حساب نکنی ولی من برای خودم این تفاوت اتوموبیل رو هم قایل هستم.ماشینی که در تعیین خط ها بسیار بهتر از ماشین مایکل بود.
        حالا من مدرکی آوردم که مایکل بسیار نزدیک هست به همیلتون و درصدر برد رو میتونی ببینی که چقدر نزدیکن.
        من برای خودم ماشین رو هم مد نظر میگیرم با این حساب من به نظر شخصیم شوماخر بهتر از همیلتون هست.
        ولی حتی اگر نتونیم بگیم شوماخر بهتر از همیلتون هست قطعا نمیتونیم هم بگیم که همیلتون بهتر از شوماخر هست.
        میبینی برتریش در برد و سکو ناچیز هست و اختلاف پولش با اختلاف فستش برابر.

        ضمن اینکه مایکل از 15 فصل تقریبا 7 فصل ماشین درجه 1 نداشت.
        و همیلتون از 2007 تا الان همیشه یا ماشین برتر داشته یا رقابتی.

        ببخشید بابت اینکه درباره رانندت و ماشینش نوشتم Mercedes amg عزیز.خودت نوشتی اگر مدرکی دارید بیارید.
        منم مدرکی آوردم نه برای اینکه بگم قطعا مایکل بهتره برای این آوردم که ببینی مایکل بدتر هم نیست و نمیشه به درستی دربارش نظر داد.

      • Engineer

        4

        7

        Mercedes amg

        ضمن اینکه قهرمانان 8 دوره جهان(فتل-آلونسو-باتن-رزبرگ)
        که 4 تاشون رقبای قهرمانی همیلتون بودن.
        3 تاشون همتیمی همیلتون بودن.(الونسو-باتن-رزبرگ.)
        1 نفر همتیمی مشترک شوماخر و همیلتون بود.(رزبرگ.)
        1 نفر رقیب قهرمانی مشترک شوماخر و همیلتون بود.(الونسو.)

        هر 4 نفر در قیاس شوماخر و همیلتون گفتن کامل ترین راننده تاریخ شوماخر هست.
        بعد بعضی دوستان درباره چجوری بردن شوماخر تو 2000 تا 2005 صحبت میکنن.

        یعنی قهرمانان 8 دوره جهان از 70 دوره اشتباه میگن و من و شما درست میگیم!!!

      • mrz_ir

        7

        0

        البته باید توجه داشت که رانندگی خودرو های فرمول یک قبل از دوران هیبرید با هیبرید چند فرق اساسی داره که در بسیاری از مواقع نمیشه گفت که راننده های دوران قدیم، اگه الان بودن چجوری میشدن، چرا ؟
        به خاطر اینکه خودرو های هیبرید به طور عجیبی بیش از حد پیچیده شدن و همچنین بحث ایرودینامیک و هوای کثیف بیش از پیش نمود پیدا کرده .
        و اگر قبلا یه راننده فقط روی رانندگی خودش تمرکز میکرده (80% تمرکزش فقط روی رانندگیش بوده)
        الان روی چیز های مختلفی از رفتار صحیح برای حفظ قطعات پاور یونیت و شارژ باتری و محدودیت سوخت و….(حتی میشه گفت که 60 درصد تمرکز راننده روی رانندگیشه و خیلی درگیر بقیه موارده)
        پیچیدگی ماشین های امروزی رو وقتی ادم میبینه واقعا نمیشه دو راننده از دو نسل مختلف رو مقایسه کرد.
        چون امروزه فقط رانندگی نیست.
        و به نظر من مقایسه صرفا از روی امار غلطه.
        اما واقعا راننده ای مثل شوماخر اگر امروزه هم بود قطعا نتایج بسیار درخشانی میگرفت .

      • Parsa911

        6

        3

        تو تمام دنیا نام فرمول ۱ با شوماخر گره خورده و همین الان از کسایی که فرمول ۱ نگاه نمیکنن بپرسی شوماخر میشناسن ولی همیلتون نه علتش هم اگر میخوای میتونی پیت وال پلاس اخر گوش کن
        البته که همیلتون راننده خیلی بزرگیه ولی به شوماخر و سنا نمیرسه همه چی رکورد نیست

      • Engineer

        3

        6

        Mercedes amg عزیز

        من همین آمار رو قبل از فصل نوشتم برتری با مایکل بود نگاه کن.

        شوماخر تا پایان 2006 و همیلتون تا پایان 2020.

        همیلتون تا حالا با 266 مسابقه در 14 فصل.
        برد 95 در 266 مسابقه برابر با 35.71%
        سکو 165 در 266 مسابقه برابر با 62.03%
        پول پوزیشن 98 در 266 مسابقه برابر با 36.84%
        فستست لپ 53 در 266 مسابقه برابر با 19.92%
        ————————————————————————–
        شوماخر تا پایان فصل 2006 با 260 مسابقه در 15 فصل.
        برد 91 در 260 مسابقه برابر با 35%
        پودیوم 155 در 260 مسابقه برابر با 59.61%
        پول پوزیشن 68 در 260 مسابقه برابر با 26.15%
        فستست لپ 76 در 258 مسابقه برابر با 29.45%

        این رو گفتم که اگر تا آخر فصل همینطوری برد های مکس بیشتر بشه از درصد همیلتون کم میشه که اگر بعد از 15 فصل برای هر دو رو حساب کنی مایکل برتر هم خواهد شد.

        اگر میخوای آخر فصل هم 1 بار حساب میکنم برات.

        الان در پول پوزیشن و فستست لپ برابر هستن این همون آماری بود که قبلا نوشته بودم ولی یادم نبود تا کی بود گفتم اختلافشون نسبت به 2 چیز برابر بود.

        و برد هم که برابرن فقط 3% سکو بیشتری داره که اونم اختلاف این ماشین ها باعث میشه رقابت زیادی نباشه و خیلی راحت تر از اون زمان سکو گرفت.

        نمیدونم اونموقع رو دیدی یا نه.
        به جز مایکل سکو ها تغییر بیشتری داشت.

        2020 و 2021 تقریبا 90% سکو ها مکس و همیلتون و بوتاس بودن.
        بوتاس هم سکو های زیادی گرفته سکو دلیل برتری نیست.

        همیلتون هم درصد آماری بالاتری نداشت اگر همین روند رو تا آخر 2021 داشته باشه حتی درصد بردش از مایکل تو مقایسه 15 فصلی کمتر هم میشه.

        مدرکی آوردم بالاخره درست و غلط بودنش با خدا.
        شما هم به بزرگی خودتون ببخشید.

      • Engineer

        5

        4

        کامنت هایی که میره به صف باعث دوباره نوشتن میشه.
        شرمنده.

      • mahyar

        6

        3

        شما که هر دفعه صرفا میایید ی کامنت اینشکلی کلکلی ساز میدید و میرید .

      • Engineer

        2

        7

        mahyar
        دقت کن ببین که این پست مربوط به جورج بود نه مایکل.
        آقای Mercedes amg بحث مایکل رو کشید وسط و گفت برام مدرک بیارید.
        و منم فقط مدرکی که خواست رو آوردم.

      • mahyar

        2

        2

        مهندس من در کامنت آقای مرسدس ای ام جی نوشتم . ایشون هر بار کامنت گذاشتن در همین حد بوده .

  7. SEB.5

    9

    4

    به نظر من مرسدس باید جوون گرایی کنه بار ها اینو گفتم الان ردبول مکس ۲۲ ساله رو داره و فراری هم همینطور چارلز رو داره ولی مرسدس راننده های بالای ۳۰ سال داره و به نظر من مرسدس یا باید نوریس رو بیاره که احتمالش خیلی کمه چون نوریس تازه قرارداد بسته با مک‌لارن و بهترین و ممکن ترین گزینه راسل هست که به نظر من واقعا لیاقت اینو داره که تو ماشین مرسدس باشه .
    راسل سال پیش مسابقه بحرین ۲ کلا با سه تا تمرین و یه تعیین خط داشت مسابقه رو می‌برد ولی بدشانسی آورد به نظر من راسل ثابت شده هست .

  8. Amir5

    13

    2

    به این حرف این هورنر اعتماد نکنید این فقط میخواپد اون چیزی که به نفعشون رو بگن اگه راسل و همیلتون سال بعد همتیمی شن تو مرسدس بکش یکش را میوفته

  9. Max33vr46

    7

    5

    حالا دوستان اینقد سرگرم جرج راسل شدن که فراموش کردن شایعه اومدن چارلز لکلرک به ردبول هم پوشش بدن که بدجوری جدیه و ردبول دنبال اینه که با مکس و چارلز یه تیم رویایی بسازه که این شایعه ها از دوحات خارج نیست یکی اینه ردبول داره بازی روانی راه میندازه تا رقیبانی اصلیش برای فصل بعد یعنی مرسدس و فراری رو بهم بریزه یا از طرف مکس احساس خطر کرده و می‌ترسه مرسدس اونو از دستشون در بیاره با تمام تفاسیر اگه توتو یه صندلی به جرج نده و تیمای دیگه حالا ردبول یا هر تیم دیگه ای اونو از دستشون در بیاره بلافاصله هرجوری شده مکسو مال خود میکنه و اگه این اتفاق بیفته دیگه واقعا عجیبه و باید دید چی میشه البته نا گفته نماند پیر گزلی هم به ردبول چراغ سبز نشون داده و گفته که آماده ام به ردبول برگردم و مارکو هم گفته عملکرد گسلی قابل توجهه باید دید ردبول چی تو سرش داره

    • NICO ROSBERG-06

      6

      3

      چیزی که روشنه پرز تا اینجا فوق‌العاده بوده .
      برای اینکه 2022 چکو صندلی ردبول و از دست بده باید از همین سیلوراستون تا خود برزیل،همه رو یا dnfبشه یا خیلی بد کار کنه که بعید به نظر میرسه بااین جوری که چکو داره با ردبول ،یه مکس نشون میده از خودش.. اینا بیشتر بازی رسانه ایه و اون دوستمون درست میگه به نظرم که ردبول این کارو می‌کنه تا مرسدس راسل و بیاره و کنار همیلتون قرار بده که دراین صورت ردبول از جنگ درون تیمی مرسدس بین لویی و جرج قطعا نفع میبره. نظر من کاملا شخصیه و من نظر دوستان دیگر و اشتباه نمی‌دونم و رد نمیکنم،اما احتمال درست بودنش بالاست.

      • محمد امین

        3

        4

        پرز رانتده ی خوبی هست ، درسته مکس سریع تره ، اما پرز هم اثبات کرده میتونه با سرعتی نزدیک به مکس باشه ، اما ب نظرم جابه جایی پرز بی فایده است ، کسی راننده ی خوب رو عوض نمیکنه ، هرچند که یکم مشکل روانی داره

    • mrz_ir

      6

      3

      اگه ردبول باز پرز رو هم عوض کنه
      واقعا نشون میده که تیم بی ثبات و بدون مدیریت و … ای هست
      ردبول جوری راننده عوض میکنه که ادم خیال میکنه (راننده دستمال کاغذیه
      استفاده کردی باید بندازیش داخل سطل )البته قصد توحین ندارم ولی رفتار ردبول بیش از این نبوده
      اگه اخر فصل راننده عوض کنه واقعا برای پرز متاسفم که گیر همچین تیمی افتاده که اینجوری با راننده برخورد میکنن.

  10. Lh44

    8

    2

    چی بگم
    مرسدس داره اشتباه میکنه اگه نمیخواد راسلو بیاره تو تیم.
    بوتاس تا یه زمانی تو همه قهرمانی های مرسدس نقشی داشت جوری که همه چی برای مرسدس بود قهرمانی سازندگان قهرمانی راننده ها و دومی راننده ها هم واسه مرسدس بود،ولی الان داره به زور خودشو به پرز نزدیک میکنه
    از طرفی باید نسل جدید رانندهاشو زود تر تعیین کنه اگه موفقیت طولانی مدت میخاد .بوتاس تا یکم تو فشار گیر میکنه دسپاچه میشه و اشتباه میکنه
    به نظرم اگه مرسدس راسلو از دست بده پشیمونی بزرگی براش به وجود میاد

    • mahyar

      6

      2

      بوتاس برای همیلتون ی چیزی تو مایه های باریچچلو برای شوماخر بود . قصد پایین کشیدن مایکل یا شخص خاصی رو ندارم ولی بوتاس کم وینگمن برای همیلتون نبوده .

  11. م.یوسفوند

    7

    8

    پیش بینی من اینه که راسل به محض اینکه بره مرسدس(اگه بره) دقیقا کاری که لکلرک با فتل کرد رو سر همیلتون میاره و لویس رو له میکنه

    • Lh44

      7

      4

      این حرفت یادت باشه برعکس شد مث یه عده نری پیداتم نشه

    • HAMILTON.ALI.F1

      7

      7

      من سعی میکنم معمولا بیننده باشم اما الان چیزی دیدم که دیگه نشد چیزی نگم. چرا وقتی اطلاعی ندارید با این اعتماد به نفس صحبت میفرمایید.؟اشکالی نداره اگر بگویید نمیدانم. متاسفانه اشخاصی میایند که هنوز کل مسابقات مایکل را ندیدند. سال 2000 مایکل تا نفر سوم را هم لپ میکرد. مایکل تمام قهرمانی هایش در فراری را با ماشین برتر داشته. اگر نمیتونی لوییس را تحمل کنی. اعتبار خودتان را زیر سوال نبرید. لوییس همینکه سال اول ورودش قهرمان جهان را در ماشین برابر شکست داده…

      • Engineer

        7

        8

        بابا این رو 100 بار گفتید که سال اولش آلونسو رو برد.

        هم امتیاز و برد برابر.
        واقعا کسی به تعداد دومی بیشتر اهمیت میده.

        همیلتون در بالاترین سطحش هم باز آلونسو ازش کمتر نیست.
        یه روکی آلونسو که در اوج بود تو 2007 شکست داد.

        اتفاقات 2007 رو مرور کنی بد نیست.
        آلونسو یه راننده غیر قابل شکست هست اون سال هم همه میدونن چی شد.

        ضمنا 1 از اون ریس هایی که گفتی مایکل تا نفر 3 رو لپ کرد رو مثال بزن چون من از خاطرم رفته.
        تمام مدت فراری ماشین برتر داشت و همیلتون هم 2 سال تو مکلارن و تمام مدت مرسدس ماشین برتر داشت.
        قبلا آمارش رو که تقریبا با باتن برابر بود رو نوشتم.

        حالا ناراحت بودی که اون آقا از مایکل گفته.
        تو هم الان داری از همیلتون میگی.

        خوب تو بگو همیلتون ما میگیم مایکل.
        انقدر سختش نکنید.

        هر کی 1 نظری داره.

      • محمد امین

        5

        4

        اقا مهندس برسی شما کامل و عالی بود من خودم لذت بردم ، دیگه کسی اگر بخواد ایراد بگیره مشکل از خودشه ، الونسو هم اگر اون اتفاق ها نمی افتاد در۲۰۰۷ ، شک نکنید قهرمان میشد چون با این وجود حدود ۱ امتیاز با رایکونن اختلاف داشت و با همیلتون برابر بود ، و همچنین اگر مشکلات تیمی و dnf بیشتر سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ نبود الان الونسو ۵ بار قهرمان دنیا رو داشت و نوع رانندگی اش نشون میده که چه قدر استاده، کاش جای پرز در ردبول یا جای بوتاس در مرسدس بود
        مایکل هم که همه چیز تموم هست

      • Engineer

        4

        6

        محمد امین
        ممنونم محمد امین جان.

        خوب بله به نظر من آلونسو با ماشین ضعیفتر 2012 اختلاف کمی با فتل داشت.
        قدیم ها فکر میکردم که فتل بهتر از آلونسو هست.

        الان ولی میگم تو یه سطحن.
        واقعا حق آلونسو بیش از 2 قهرمانی بود و در سطح فتل و همیلتون و شوماخر هست.

        التبه 3 سال دامیننت بود ولی 2 قهرمانی داشت که گفتم اتفاقات 2007 باعث شد.
        ولی فتل هم هر 4 فصلی که دامیننت بود قهرمان شد.

        نمیدونم مقایسه اینها خیلی سخته.
        تفاوت ماشین ها.

        ولی از همه مهمتر سبک رانندگی 1 رانندست که آلونسو جز 10 راننده برتر تمام دوران فرمول 1 هستش.

      • Engineer

        3

        5

        HAMILTON.ALI.F1
        ضمن اینکه اگر راننده سال اولی آلونسو رو تو رنو شکست میداد شرط بود.

        آلونسو با اینکه تجربه بیشتر و 2 قهرمانی داشت ولی تو مکلارن تازه وارد بود و با شرایط ماشین آشنا نبود دقیقا مثل همیلتون.

        وگرنه اگر 1 فصل آلونسو در مکلارن مسابقه میداد و فصل بعد همیلتون میومد امکان نداشت آلونسو رو شکست بده.
        با اینکه آلونسو تازه وارد بود به مکلارن و اون اتفاقات هم افتاد باز هم هم امتیاز و برد برابر شدن.

        باتن هم که 100 بار با مدرک گفتم از همیلتون شکست نخورد و تقریبا برابر بودن.
        در مجموع 3 فصل باتن 15 امتیاز بیشتر از همیلتون برای مکلارن اورد.
        1 برد با اختلاف و 1 باخت و 1 باخت با 2 امتیاز کمتر.حالا اگرم تو چیز دیگه کم میاورد 15 امتیاز بیشتر داشت تو 3 سال.

        اون دوستی که ret شدن رو برای همیلتون جلوی باتن مثال زد از اتفاقات 2007 برای آلونسو چیزی نگفت.

        قبلا هم گفتم حرف بسیار هست ما هم داریم میبینیم مسابقات رو.
        همیلتون حتی دوران رزبرگ هم برتری خیلی زیادی نداشت و 2016 که حقیقتا رزبرگ بهتر هم بود.
        همیلتون هم فقط از بوتاس و کوالین خیلی بهتر بود با آلونسو که مساوی کرد و از باتن و رزبرگ هم که شکست خورد.

        حالا شوماخری که میگی همتیمی نداشت 15 فصل از کسی شکست نخورد!!!!!!!!!!!!
        تو به نظرت باریکلو ضعیفتر از بوتاس بود!!!!!!!!!!!!!!

    • Engineer

      3

      8

      منم این پیش بینی رو کردم.
      1 پیش بینی دیگم اینه که کاری که ناندو با شومی کرد رو مکس با همیلتون میکنه.

      حالا اینکه درست در بیاد و تاریخ تکرار بشه یا نه خدا میدونه.

    • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

      4

      1

      این حرف رو بعضی از دوستان اینجا قبل از شروع این فصل درباره فتل و استرول هم میزدن و الان دیگه ناپدید شدن .

  12. NICO ROSBERG-06

    6

    6

    م.یوسفوند
    ردبول و هورنر هم دقیقا همین و می‌خوام که این موش و گربه رو راه انداختن، ردبول با داشتن گزینه هایی مثل پرز و گزلی و آلبون بسیار بعیده به آوردن راسل اونم مطمعنا با مبلغ خیلی گزاف فکر کنه.

    • Engineer

      1

      7

      خواهش میکنم دیگه آلبون رو حداقل نگو.
      من به شخصه اگر چاره ای نباشه و مجبور باشیم ترجیح میدم گروژان بیاد ردبول ولی آلبون دیگه نیاد.
      1 فصل رو مخ من بود کلا.
      مکس 11 تا سکو گرفت هر ریس برای سکو میجنگید.
      از 17 مسابقه 11 سکو و 5 ret داشت یعنی فقط 1 ریس بود که تو مسابقه بود و سکو نگرفت.
      حالا آلبون هر ریس میومد برای اینکه تو رده امتیازی 10 نفر برتر باشه میجنگید.

  13. Mehriar Salehi

    14

    2

    تاپیک و ترجمه یک اشتباه کوچکی داره که البته قابل درک هست چون ترجمه یک شیطنت رسانه ایی هست در ارتباط با تاپیک.

    متن مصاحبه درباره “مذاکره” هست نه درباره “پیشنهاد” که مطمئنا تفاوت این دو کلمه واضح هست.
    اولی یعنی من مذاکره با هیچ تیمی رو رد نمیکنم.دومی یعنی ردبول الان پیشنهاد بده، سال آینده اونجام!

    بگذریم…اما به نظر من جورج اگر مرسدس برای سال آینده پیشنهادی بهش نده، بهترین جا براش همین ویلیامز هست.
    افرادی که به تیم ملحق شدن افراد بزرگی هستن و سابقه فوق العاده موفقی داشتن.
    مسئول ایروداینامیک مرسدس هم گرفتن بعلاوه مسئول CFD اشون رو.
    درکل، تغییراتی که دادن، نامهایی که اضافه شدن رو وقتی قیاس میکنم با امثال آستون مارتین، میبینم شاید شو کمتری داشتن اما توی عمل، مالکان جدید کارهای بیشتری انجام دادن و جورج هم مصاحبه جالبی داشت درباره تغییر رویکرد تصمیمگیری ها و مدیریت قوی کپیتو و اینکه چقدر هر تغییر درست و براساس اولویت بوده.
    این تیم ۱-۲ ساله بر نمیگرده اما دلیلی نداره نشه روش حساب کرد برای بلند مدت وقتی تو‌دست این افراد هستش.

    مرسدس بحث جدایی داره.اونا تمام چیزایی رو که یک تیم “شاید” بتونه داشته باشه رو یکجا دارن و مطمئنا جورج اگر بره حمایت خوبی رو از تیم میگیره نسبت به راننده ایی که آخرهای کریریش هست.بعید میدونم چیزی براش کم بزارن.
    اما این موضوع تو ردبول و فراری با داشتن امثال مکس و شارل، بعیده…مگر اینکه از پیچ اول با اختلاف برتر باشه که این خیلی بعید هستش با توجه به کیفیتشون…بنظرم همچین نقل و انتقالاتی (که البته محال هم هستن) بیشتر بهش ضربه میزنه تا باعث پیشرفتش بشه.

    همیلتون هم هرچی دوست داره بگه.کلا حرف یک راننده درباره هم تیمی فعلیش اصلا ملاک نیست که بخوایم سند قرارش بدیم.
    ۲-۳ سال فرناندو از کیفیت بالای فیزیکو میگفت که این نابغه هست و… چی از این بهتر؟ یه راننده که ۹۰٪ پشتت تموم میکنه و تیم اردر هم رعایت میکنه!
    سب عین همین مصاحبه ها رو نه دو بار، شاید دهها بار درباره کیمی میکرد که هرفصل جلوش له میشد…کی از کیمی بهتر؟!
    حالا هم لوییس درباره ولتری…اهمیتی نداره این مصاحبه ها.
    مدیران ۱۰ تا تیم برتر موتوراسپرت دنیا هم عاقلتر و هم خودخواه تر از اینن که بخوان اینده کاری خودشونو تیمشون رو براساس خواسته یک راننده ایی بچینن که ۲-۳ سال بیشتر از کریرش نمونده.

    • farshad.b

      7

      0

      سلام اقای صالحی . دقیقا تیتر ژورنالیستی میتونه آدم رو گمراه کنه . بیشتر یک تعارف و تمجید هست در بین مصاحبه . هورنر با تمجید از راسل اشاره هم کرده که او سرمایه گذاری مرسدس هست و حتما در برنامه آینده مرسدس روی جورج حساب میکنند ولی اگر و فقط (اگر) جورج بدون صندلی بماند ” اینچنین استعدادی روی زمین نمی ماند” . راسل هم خیلی حرفه ایی و معقول جواب داده که مدیون و وفادار به مرسدس خواهد بود ولی مثل هر فرد حرفه ایی درب دیالوگ با دیگر تیمها رو نخواهد بست تا اگر آینده اتفاق غیر منتظره ایی پیش آمد از هر فرصتی استقبال کند . فکر کنم ردبول با وجود مکس غیر از یک راننده دوم مطیع ولی باثبات و سریع چیز دیگری نخواهد و مرسدس هم چنین استعداد جوانی را بیخیال نخواهد شد . آقای صالحی ایا در مورد روغن موتور مصرفی تیمها و قوانین مربوط به آن اطلاعاتی بدست نیاوردید ؟ ممنون میشم اگر مطلع شدید با ما به اشتراک بگذارید و مثل همیشه سپاسگذار از وقتی که می‌گذارید .

    • Mehdi mozafari

      6

      3

      سلام مهریار جان
      بعداز مدتها هم کلام میشیم
      همه چیزی که گفتی درست، اما از دید جورج به ماجرا نگاه کردی. به نظر من هرچه زودتر از ویلیامز بره بهتره.نشون داده حاضر نیست یک،دو یا سه سال صبرکنه تا تیم به رقابت بالای جدول برگرده.راننده مرسدسه و قطعا به دنبال صندلی مرسدس.فکر میکنم تیم تا وقتی که به رقابت برگرده سعی میکنه کج دارو مریز رفتار کنه و بعد از اون روی راننده‌ای بااستعداد به صورت طولانی مدت برنامه ریزی کنه.

    • Mehriar Salehi

      9

      0

      فرشاد جان خیر متاسفانه…

      مهدی جان، اسامی ایی که الان دارن نام میبرن برای صندلی ما…بوتاس، کویات، هالک!
      اینارو بعنوان جایگزین جورج معرفی میکنن و ظاهرا لطیفی قراردادش طوریه که موندنیه سال آینده.
      بین این اسامی، من هر روزی باشه جورج رو انتخاب میکنم حتی با وجود اینکه شاید بازم قراردادش یکساله باشه.
      هالک اینجا طرفدار داره، منم فکر میکنم حتما از ۲-۳ تا راننده گرید بهتره اما تو این ۲ سالی که بیرون مونده، فقط و فقط ۲ تا پیشنهاد داشته.جفتشم ویلیامز! یکبار ۲۰۱۹ و یکبار الان.
      خوب به یاد دارم که گفت حاضر نیستم به هر قیمتی تو کرید بمونم…خب اوکی، الان دو ساله رو مبل خونه ات نشستی و کسی هم بهت پیشنهادی نداده!
      حقیقتا چیزی که طرفدارها و حتی بعضی از مدیران تیم “حرفش” رو میزنن با واقعیت سازگار نیست.
      اگر بود، چرا مک لارن ۱۵ میلیون دلار پول داد دن رو آورد؟ ۱/۳ رو‌میداد به ایشون! چرا رنو با اوکون ادامه داد؟ چرا فراری نرفت سراغش؟ چرا آلفا کیمی از اوج فاصله گرفته رو انتخاب کرد؟ خیلی جابجایی بوده و موقعیت…کسی بهش پیشنهادی نداده و حتما دلیلی داره که جذبش نکردن!

      کویات هم که معلوم الحاله.

      یادت باشه، این ویلیامزه، تو شرایطی که فکر میکنی بدتر از این نمیشه، همیشه راهی هست که بدترش اتفاق بیافته و سال بعد ماشین بهتر باشه و لایناپ کویات/لطیفی و تکرار ۲۰۱۲ یا ۲۰۰۹.

      در حال حاضر جورج در کنار کپیتو و FX تنها افراد درجه یک تیممون هستن.تو هر شرایطی موندنشون بهتر از نبودنشونه بنظرم.

      • Mehdi mozafari

        4

        3

        قطعا موندش بهتر از نبودنش یا جایگزینی با امثال کیویات،هالک یا بوتاسه.(هرچند بوتاس به نظرم انتخاب بدی نیست و قابل مقایسه با هالک و کیویات نیست)
        اما یه چیز هم هست و من دارم از این بعد بهش نگاه میکنم.وقتی سال گذشته با یک اشاره مرسدس، راننده اول تیم را توی ریس دوم بحرین نشوندن پشت ماشین بنز خیلی ناامید کننده بود.چندتا تیم توی گرید حاضرن چنین کاری کنند؟(تائوری و ردبول را بگذاریم کنار)اگر تیم توی شرایطی باشه که شدیدا به حضور راننده کلاس بالاش نیاز داشته باشه و همون موقع مرسدس ویرش بگیره که از تیم جداش کنه چی؟نگاه من از این زاویه است و البته زاویه دید شماهم کاملا منطقی و درسته. به هرحال تاوقتیکه جایگاه درخور خودمون را پس نگیریم اوضاع همینه

  14. arminak

    7

    4

    مرسدس : راسل و لندو
    ردبول : مکس و ساینز
    فراری : لکلرک و میک

    قطعا هیج وقت اتفاق نمیوفته ولی فکر کردن بهش هم جذابه

    • Engineer

      5

      8

      خیلی خوبه و همش رو باهات موافقم ولی من خیلی دوست دارم به جای ساینز مکس و گسلی رو دوباره تو ردبول ببینم.
      مرسدس : راسل و لندو
      ردبول : مکس و گسلی
      فراری : لکلرک و میک

      • محمد امین

        6

        1

        لندو فکر نمی‌کنم چون فعلا قرار داد داره ووبعدش خدا میدونه چی میشه ، و لی خوشایند هست که در مرسدس باشه
        ردبول هم امکانش زیاده و خود گسلی هم واقعآ خیلی خوب بود در آلفا اصلا من رو متحیر کرد با سکو اش در باکو و فوقولاده بود و در موناکو هم خوب بود درکل خيلي سریع و با ثبات هست البته نه در هرطور پیستی
        ولی من خودم کارلوس رو واقعآ دوست دارم ، یه روند پیشرفتی رو داره طی میکنه و مدام تمرین میکنه و داره خودش رو با ماشین بیشتر آشنا میکنه و نتایج خوبی به دست‌ میاره ، و به نظرم تاوقتی همچنین پرفورمنسی داره جایگزینی اش سخته ، تازه سنش هم که عالی هست ۲۶ سال خیلی خوبه

      • arminak

        4

        1

        ترکیب مکس و گزلی هم واقعا جذابه و اتفاقا فکر میکنم سالهای آینده احتمال داره دوباره برگرده ردبول

        امیدوارم از این اتفاقا حداقل 2 تاشو ببینم سالهای بعد اونم با ماشین های تقریبا برابر

  15. Pink Floyd

    4

    2

    سلام دوستان ، قبلا یه سوالی پرسیده بودم که جوابی نگرفتم.. دوباره مطرح میکنم ممنون میشم اگر کسی جوابش رو میدونه پاسخ بده.
    خیلی از بحث هایی که اینجا در جریانه صحبت از رتبه بندی ماشین ها هستش … مثلا بهترین ماشین رو داشته دومین ماشین رو داشته ، آخرین ماشین دستش بوده و غیره …
    سوال اینه که آیا معیار دقیقی برای این رتبه بندی وجود داره یا صرفا بحث های هواداریه ؟ واقعا آمار و تست هایی هست که بهش استناد کرد ؟ مثلا خیلی ها میگن همین جورج امسال توی ماشین یکی مونده به آخر میشینه . نمیخوام بگم اینطوری نیست یا بحثم کل کل و این موارد نیست .. سوالم خیلی ساده است و میخوام بدونم آیا واقعا این صحبت از روی یه سری فکت های قابل استناد گفته میشه یا خیر فقط حدس و برداشت از نتایج مسابقات هستش و امکان اشتباه بودنشون هم وجود داره
    ممنون

    • Amin44

      6

      2

      دوست عزیز تا وقتی دو نفر تو یک ماشین نشینن نمیشه قضاوت کرد
      اعتبار عملکرد یک راننده در مقابل هم تیمیش سنجیده میشه!یعنی با همون ماشین هم تیمیش تونسته بهتر کار کنه،اگه راسل رو خوب میدونن به خاطر عملکرد فوق العاده جلو هم تیمیشه!البته در سرعت خالص راسل هیچ شکی وجود نداره،این پسر واقعا سریعه ریس اتریش دیدیم که چه جوری داشت رقابت میکرد در حالیکه هم تیمیش…
      اما در مورد رده بنده ماشین ها:کسی که حتی الان هم قبول نداره, ماشین برتر دست ردبوله اومده در مورد ماشین های شوماخر نظر میده،خودت میتونی صحت این ادعا ها رو با توجه به همین یک معیار بسنجی!
      صحبت های مهریار زیر پیت وال شوماخر برای کسی که بخواد منطقی به قضیه نگاه کنه کافیه!

      • Engineer

        2

        9

        اولا تو به بحث من و مهریار کار نداشته باش.
        اون جواب من رو داد و من هم جواب اون رو.
        ثانیا
        معیارت کاملا اشتباهه.
        چون من همین الان ردبول رو بهتر و سریعتر میدونم و مثل شما ها بی منطق نیستم که فکر میکنن همیلتون 7 فصل ماشین 10 گرید رو داشت.
        ضمنا با توجه به استدلالت
        وقتی من ماشین مکس رو برتر ندونم و از ماشین شوماخر و همیلتون بگم یعنی من اشتباه میگم.
        ولی من ماشین مکس رو برتر میدونم پس هم صحبت هام در مورد ماشین مایکل درسته و هم در مورد ماشین همیلتون طبق استدلال خودت.
        ضمنا باید تو و مهریار مخالف شوماخر باشید چون مهریار که طرفدار سناست و تو که طرفدار همیلتون هستی و شوماخر رقیب راننده های جفتتون هست.
        من هم کاری به صحبت های دیروز ندارم.
        شما ولی مثل اینکه خیلی ناراحتی.

    • Rsoltani1392@

      5

      3

      ببین جورج تمام هم تیمی هاش برده چون 2تا ماشین مثل هم هستن و هم تیمیهاش همیشه توی تایم گیری شکست خوردن و وقتی هم بحرین بجای همیلتون توی ماشین مرسدس نشست با اینکه آشنایی نداشت با ماشین و ماشین خودش نبود تونست بوتاس شکست بده پس شرایط و مسابقات نگاه کنی از نتایج بدست آمده میشه بفهمی که راننده خوبیه بعد بیشتر از توان ماشین همیشه نتیجه گرفته با اینکه ماشینش کنده ولی توی تایم گیریها همیشه عالی بوده

  16. Rsoltani1392@

    4

    6

    ببینین باید قبول کرد همیلتون واقعن راننده خوب و عالیه از 2007 که وارد شد قوی و بی نقص بود حتی وقتی میگن 2016 شکست خورد اینم یادشون باشه که 2014و2015پیروز شد و rosebergتوی 3تا تونست یکی برنده بشه که اونم با بد شانسی همیلتون بود و خوش شانسی و 2تا قبلی باخت پس نشون دهنده خوب و عالی بودن همیلتون خدایش راننده بی حاشیه ای و بوتاس هم راننده بدی نیست راننده خوبیه فقط به اندازه همیلتون خوب نیست و کاری که مرسدس میکنه همه تیم‌ها میکنن مثل ردبول مکس بیشتر مهمه براشون و اینم قول میدم جورج اگه بره ردبول مکس دیگه نمیتونه به این راحتی راننده اول بمونه و ردبول هم اگه این حرف میزنه به این خاطره که اگه مکس تمدید نکرد جورج داشته باشه به جای اون بیاره و تا وقتی مکس باشه جورج نمیاره که مشکل برای خودش درست کنه که دوتا راننده با هم درگیر بشن و به ضرر تیمه این موضوع و انتظار اینم نداشته باشین مرسدس این کار بکنه و امسال بوتاس سوم میشه این مشخصه

    • Engineer

      3

      6

      کاری با بقیه کامنتت ندارم.
      ولی جدی متوجه هستیی که چی میگی!!!!!!!!!!!!!!!!
      رزبرگ 2016 با خوش شانسی خودش و بدشانسی همیلتون قهرمان شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      نمیخوای قبول کنی 2016 رزبرگ بهتر بود قبول نکن ولی تاریخ رو تحریف نکن.
      چطوری همیلتون همیشه با مهارتش قهرمان شده و رزبرگ با خوش شانسی.

      اگر اینطوری باشه اولین قهرمانی همیلتون 2008 با خوش شانسی بود سر موضوع مسا.

      ایراد بعضی همیلتون فن ها اینه که همیشه 1 طرفه میرن به قاضی.
      همه با شانس میبرن همیلتون با مهارت.
      همه با ماشین برنده میشن همیلتون با مهارت.
      هر کسی بحث کنه تعصبیه و همیلتون فن بحث کنه تعصبی نیست.
      قبلا هم گفتم جمع کنید این بساط رو.
      نمیدونم برای چی اومدی کار رزبرگ رو کوچیک جلو بدی.
      ولی رزبرگ تا 4 مسابقه اول 45 امتیاز از همیلتون جلو بود.
      4 تا ریس آخر هم پشت سر هم 2 ام شد.به جز سریعترین دور هایی که ثبت کرد 10 بردی که گرفت و سکو هاش.
      همه شانسی میبرن به جز همیلتون!!!!!!!!!!!!!! واقعا عجیبه!!!!!!!!!!!!!

  17. Rsoltani1392@

    4

    3

    انصافا بوتاس بد نیست ولی درجه یک هم نیست اشتباه زیاد داره ولی خیلی مواقع کمک زیادی به مرسدس کرده و تیم هم راننده ای میخواد که بتونه به تیم کمک کنه و باقی که خودش قهرمان بشه در درج دوم برای تیم

  18. Rsoltani1392@

    3

    6

    هر راننده ای به نقطه قوت داره یه نقطه ضعف و بوتاس ضعفش در اعتماد به نفسش که خیلی پایینه مکس خیلی توی حاشیه و نمیتونه خودش کنترل کنه که امسال بهتر شده ولی در باره همیلتون هرچی فکر میکنم نمیتونم چیزی پیدا کنم خدایش

    • Engineer

      3

      9

      درباره همیلتون چیزی نمیخواد پیدا کنی.
      قبلا هم گفتم
      7 سال فتل 1 بار نگفت ماشین همیلتون فلانه.
      5 بار مکس کلا تو 5 سال گفت ماشین همیلتون خوبه.
      3 بار تو 8 مسابقه همیلتون گفت ماشین مکس خوبه.
      همیلتون با اخلاق هست و کار های انسان دوستانه و حقوق بشر خوبی انجام میده ولی به لحاظ جنگ روانی راه اندختن یکی از خوب های گریده.

      نمونه یکیش نام بردن از نصف گرید به عنوان رقیب به جز مکس.
      که مکس هم جوابش رو داد وقتی گفت سایر رانندگان هم میتونستن تو این ماشین این عناوین رو کسب کنن.

      همیلتون وقتی میگه شکست دادن من کار آسونی نیست که بوتاس نتونست.
      وقتی میگه تو ماشین برابر مکس رو هم شکست میدادم.
      خوب اینها اگر غرور نیست پس چیه شوماخر 2010 برگشت مرسدس.

      شوماخر از 1994 تا 2006 یعنی 15 فصل به هیچکس نباخت.
      همیلتون از 2007 تا الان 2 فصل به رزبرگ و باتن باخته 1 فصل با آلونسو هم امتیاز بود و 1 فصل با 2 امتیاز بیشتر باتن رو برد.
      یعنی 2 شکست و 1 مساوی با آلونسو.(امتیاز مهمه و برابر حساب میشه.)

      ولی با این حال شوماخر نگفت شکست دادن من کار سختیه.
      ولی همیلتون گفت شکست دادن من کار سخته.
      همون باریکلویی که همیشه از شوماخر شکست خورد از 3/4 این گرید بهتر بود ولی با این حال شوماخر مغرور نشد.
      ولی همیلتون داره بوتاسی رو میبره که تقریبا تو TOP 10 این گرید هم نیست البته فعلا چون قبلا بهتر بود.

      این رو هم نگفتم که چیزی رو ثابت کنم.
      فقط گفتی نمیتونم از همیلتون چیزی پیدا کنم.
      من فقط نوشتم از دید خودت به قضیه نگاه کردی چون من حداقل نوعی جنگ روانی از همیلتون دیدم نمونه هاش هم 2016 با رزبرگ و 2007 با آلونسو.

      • Amirhossein.gz

        6

        4

        آقای مهندس درمورد ۲۰۱۶ خود رزبرگ بعد از قهرمانیش و اعلام بازنشستگی داخل یه مصاحبه بهش گفتن تو که امسال قهرمان شدی چرا میخوای بلا فاصله خداحافظی کنی رزبرگ گفت تو ۲۰۱۶ من اگه اون جنگ های روانی رو علیه همیلتون راه نمی انداختم
        نمی تونستم قهرمان بشم.(لوییز هم انتظار از رزبرگ نداشت که اون جنگ روانی رو علیش راه بیاندازه چون اینا رفیق های قدیمی هم بودن)
        بعد ازش پرسیدن گفت چرا خداحافظی کردی گفت چون میدونم سال اینده لوییز قراره چه بلایی سرم بیاره

      • Engineer

        3

        7

        مثلا چه بلایی میخواست سرش بیاره وقتی رزبرگ هم پاش امتیاز و برد میگرفت.
        چیکار میتونست تو 2017 بکنه!!!!!!!!!!!!
        هر کاری میخواست 2017 بکنه 2016 میکرد.
        چرا نتونست!!!!!!!!!!!!
        نه عزیز خداحافظی رزبرگ از ترس نبود اینها رو برای کسی بگید که نشناستش.
        باید 2016 رو سند گرفت چون اتفاق افتاده.
        تو میگی 2017 همیلتون قهرمان میشد و من میگم بازم رزبرگ قهرمان میشد.
        اون که اتفاق نیافتده که میگی چه بلایی سرش میاورد.
        ولی 2016 رزبرگ واقعا بلا سرش آورد.
        دوستتون بالا نوشته رزبرگ شانسی قهرمان شد.
        فقط خواستم گوشه ای از کامنت های متعصبانتون رو بهتون نشون بدم.

        به من میگید درباره قدیم میگی دوستتون بالا درباره قدیم و 2016 گفت.

        به من میگید با اگر و ایکاش حرف میزنی و در مورد آینده مینویسی.
        خودت الان اومدی نوشتی اگر 2017 بود میدونست چه بلایی قراره سرش بیاد.

        نه عزیز هیچ بلایی سرش نمیومد که هیچ تازه شاید 1 بلای دیگه هم مثل 2016 سر همیلتون میاورد.