فرمول یک ایران – جیمز آلیسون فاش کرد که مرسدس در رقابت قهرمانی جهان با ردبول، برای W12 نیز برنامه و آپدیت هایی را طراحی کرده است.

مرسدس که بدنبال هشتمین قهرمانی پیاپی رانندگان و سازندگان است، در هر دو جدول قهرمانی پشت سر ردبول قرار دارد. فاصله لوئیس همیلتون با مکس ورشتپن 18 امتیاز بوده اما در جدول سازندگان این اختلاف به 40 امتیاز رسیده است.

ردبول هنوز در حال توسعه RB16B است، در حالی که توتو ولف، مدیر تیم مرسدس می گوید که تمركز تیمش روی خودروی 2022 بوده زیرا او می خواهد بیش از این فصل، آنها در بلند مدت در اوج باشند. همیلتون نیز خواستار ارتقای ماشین خود شد، اما اعتراف کرد که امیدوار نیست هیچ پیشرفتی حاصل شود.

مدیر ارشد فنی مرسدس اما میگوید که آپدیت های جدیدی در راه هستند:

ما یک سری چیزها داریم که باعث می شود ماشین ما در مسابقات آینده سریعتر شود. امیدواریم که آنها کافی باشند.

من فکر نمی کنم که حرف من با توتو مغایرت داشته باشد و توتو دقیقاً گفته باشد که دیگر هیچ ارتقایی در کار نخواهد بود. آنچه توتو به آن اشاره می کند این است که قوانین سال آینده بزرگ هستند و مقدار زیادی از توجه ما را به خود جلب می کند.

بنابراین بیشتر تمرکز کارخانه ما به سال آینده تغییر پیدا کرده، اما این بدان معنا نیست که هنوز چیزهایی برای امسال وجود نداشته باشد. و علاوه بر این، همه کارخانه های ما اینطور نیست، ما فقط یکی از دو کارخانه هستیم – همچنین کارخانه موتور ما وجود دارد و آپدیت بیشتری از پاوریونیت خواهیم داشت.

بنابراین برخی تغییرات آیرودینامیکی و همچنین آپدیت پاوریونیت وجود خواهند شد که امیدواریم ارائه عملکرد داشته باشند و آرزو میکنیم در حالی که رقابت این فصل هنوز داغ است، ما فرصت برای حرکت درست را داشته باشیم.

104 دیدگاه

  1. حمیدرضا . مکس .

    10

    40

    شتر در خواب بیند پنبه دانه
    گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه

    • Kiarash16

      29

      11

      نظر من اینه که لوئیس دوباره بر می گرده
      و قهررمانی رو پس میگیره
      فقط یه dnf از مکس نیازه

      • Hamoon

        17

        10

        قهرمانی با dnf چه فایده داره!

      • (Mahdi (CL16

        19

        9

        همه چیز که به ماشین نیست
        بنظر من که فراری فن هستم لوییز امسال خود خودش نیست یعنی تو مود نیست دقیقا حال و هواش مث همون سالیه که از روزبرگ شکست خورد
        بنظرم مکس فشار روانی ایجاد کرده نمیدونم موفق شده یا نه ولی یه بوهایی میاد

        به امید رقابت سالم

      • آرشا

        13

        4

        لوییس از هر فصلی آماده تره فقط به چند دهم سرعت بیشتر برای هردورنیاز داره.

      • Who.am.i

        13

        4

        کاری نداره که فقط کافیه لوییس فکرکنه مکس آلبونه

      • محمد یاسین

        2

        4

        من فکر می‌کنم که تو هلند امسال یک اتفاقی خواهد افتاد که درست مثل المان ۲۰۱۸ باشه و بعد از اون بدشانسی های مکس شروع بشه چون سال ۲۰۱۸ المان مسابقه وسطی فصل بود و درست مسابقه خانگی سب و سب هم فاصله باز کرده بود من فکر می‌کنم امسال هم که هلند مسابقه وسطی فصله و مسابقه خانگی مکس و مکس هم احتمالا تا اون موقع فاصله رو یا نگه داشته یا بیشتر کرده پس کاملا شبیه است شرایط ؛( البته امیدوارم به این شکل پیش نره ) اگر تو هلند اتفاقی رخ نده مکس قهرمانه این فصل

      • (Mahdi (CL16

        3

        3

        بنظر من بیشترش تقصیر بوتاس هست اگر بوتاس عملکرد بهتری داشته باشه لوییز نمیتونه بخودش بقبولونه که تقصیر ماشینه

      • armin

        1

        1

        هیچ شکی در برد همیلتون وجود ندارد و هیچ شکی در باخت مرسدس بنز وجود ندارد

    • آرشا

      7

      7

      آخ‌جون آخ‌جون آپدیت…….

    • 77Ali

      15

      2

      رفیق مرسدس خیلی بزرگ تره که بخواد تو خواب ببینه
      به عنوان یه فراری فن میگم کامبکا و قدرت نمایی های عجیبی از این تیم دیدیم البته ما هرگز تو رقابتمون گپی که هفته قبل مکس با لویس داشتو نتونستیم ایجاد کنیم و تهش ۳ ثانیه بود تو کل ریس ولی درکل مرسدسو دست کم نگیر
      ال پاچینو تو دویل ادویکیت حزف قشنگی میزنه که تکبر گناه مورد علاقه شیطانه یکم تهشو فیلمی کردم 😉 خلاصه اینکه بچه های ردبول زیاد مغرور نشن و پشتکار ادامه بدن 😂

    • محمد جواد سلیمانی

      8

      5

      حمیدرضا مکس😹
      درکت میکنم بعد ۶-۷ سال باخت های افتضاح ، برا ۸ مسابقه چقدر خوشحالی
      چی چی در خواب می بیند . مرسدس رو چی فرض کردی ؟؟

  2. Pink Floyd

    35

    5

    مرسدس نشون داده فاصله اش با ردبول انقدر زیاد نیست که قابل جبران نباشه . این چند تا مسابقه همیلتون کاملا توان دنبال کردن ماشین ردبول رو داشته و اینطوری نبوده که مثل ماشین های فراری کلا جا بمونن و نیاز به یه ارتقا خیلی اساسی داشته باشن تا به ردبول و شرایط رقابت برسن.. فقط وقتی همیلتون میبینه دیگه توان اینو نداره که سبقت بگیره و ماشین کم میاره، برای اینکه احتمالا تو هوای کثیف پشت ماشین ردبول نباشه یه فاصله مشخصی ایجاد میکنه و همون رو تا آخر مسابقه ادامه میده .

    من فکر میکنم با چند تا آپدیت کوچیک هم میتونن کاملا دوباره مسابقه رو رقابتی کنن و از این شرایط خارج بشن . البته همین آپدیت های کوچیک تو حرف آسونه باید ببینیم تو عمل چه کار میکنن . همین رقابت باعث پیشرفت هردوشون میشه و نه فقط راننده ها که تیم فنی هم به معنای واقعی کلمه باید به مرز نهایی توانایی های خودشون و حتی یه قدم فراتر از اون برسن

    هر چی که هست برای من بیننده این رقابت خیلی هیجان انگیزه و بی صبرانه منتظرم ببینم مرسدس چی داره رو کنه

    • Shumi1

      10

      7

      عاشق ایدیتم رفیق هم قماش من
      مرسی PINK FLOYD

    • مهدی

      10

      29

      لوئیس فاصله ایجاد میکنه ک تو هوای کثیف نمونه
      مکس و ماشینش هیچ دیگه
      بی احترامی نمیکنم و امیدوارم ناراحت هم نشید ولی با حرف بعضیا اعصاب نمیمونه برا ادم
      لطفا از رو معده حرف نزنید

      • Pink Floyd

        26

        3

        خوبه که بی احترامی نمیکنید ! وگرنه نمیدونم اگر بخواهید بی احترامی کنید دیگه چی میگید. پیام قبلی شما رو هم که زیر کامنت اول این مطلب نوشته بودید، فکر میکنم مدیر پاک کرده، وگرنه دوستان بیشتر با شخصیت و ادبیات شما آشنا می شدن.

        من چیزی رو که این یکی دو تا مسابقه دیدم نوشتم .و اگه با دقت میخوندی نوشته بودم ماشین مرسدس برای سبقت گرفتن کم میاره و توان سبقت گرفتن از مکس و ماشینش رو نداره. نمیدونم از کجای نظر من اینو آوردی که ماشین ردبول و مکس هم هیچ ! شما هم لطف کن نظر خودتو بنویس و اگر به نظرت جایی از پیام من اشتباهه بگو اینجا رو اشتباه گفتی. واقعا نیازی نیست اعصاب خودتو خورد کنی یا توهین کنی. تهش قرار نیست هیچی به من و شما برسه که ارزش این توهین ها و نارحت کردن همدیگه رو داشته باشه

      • مهدی

        3

        21

        اره داداشم مدیر پاک کرده اینجا فقط خببر مرسدسه میدونیم حالا پاک نمیکرد بهتر بود
        هوای کثیف تو فاصله چهار پنج ثانیه ایجاد میشه ن تو زمان دو ثانیه اینا
        مشکل ن از وی 12 هست ن از لوئیس مشکل عالی بودن مکسه ماشینش خوبه ولی ن در این حد ک مرسدس توان رقابت رو نداشته باشه
        اگه اپدیتی هم بیاد خب ردبول جواب میده 100%

  3. aydin-84

    30

    3

    به نظرم در ابتدای فصل، مرسدس ها یه ذره سریعتر بودن ولی در مسابقات اخیر و به خصوص آخری، ردبول حدود 0.2 سریعتر شده بود. شاید این نوسان هر س الی چهار مسابقه تکرار بشه و هر دفعه یکی از تیمها آپدیت بیاره و چند دهمی سریعتر بشه. در چنین حالتی باید دید راننده های تیمِ موقتا سریعتر، چقدر میتونن امتیاز جمع کنن و چقدر آب و هوا و استراتژی باهاشون یاری میکنه.
    از طرف دیگه ممکنه لاستیک های عقب جدید که دیواره جانبی محکم تری دارند، باوجود اصرار پیرلی مبنی بر یکسان بودن عملکرد مکانیکی و آیرودینامیکی اون تایرها با لاستیک های قبلی، تاثیر چشمگیری بر عملکرد تیمها و تنظیمات ست آپ راننده ها بذارن و ریس پیس ها کاملا تغییر کنه.
    البته نباید حذف تجهیزا کمکی الکترونیکی رو از پیت لین فراموش کرد که از مسابقه مجارستان اعمال میشه. صرف نظر از اینکه طرفدارهای هر تیمی به شدت معتقده این تغییرات برای زمین زدن تیم خودش بوده! به نظر من و با توجه به نکات زیر، امسال رقابت اصلی تیمها بر سر لاستیکهاست:
    1- سباستین فتل تو موناکو بسیار سریع و رقابتی ظاهر شد ولی تو اتریش کاملا کند بود. اما در اتریش با وجود اون کندی مشهود، ناگهان بعضی سکتور هارو بنفش میکرد. این نشون میده مشکل سرعت از ماشین نبود بلکه برای حفظ لاستیکهاش مجبور بود فشار نیاره.
    2- دقیقا همین وضعیت رو ماشینهای فراری دارن و هروقت بتونن دمای لاستیک رو در منطقه بهینه نگه دارن، سرعتشون بسیار عالی خواهد بود.
    نتیجه اینکه با شروع نیم فصل دوم و آغاز تغییرات آب و هوایی بخصوص با نزدیک شدن به پاییز، عملکرد تیمها خیلی متفاوت خواهد بود و شاید اون موقع بتونیم فراری هارو هم روی سکو ببینیم!

    • Mahyar.M.VER.33

      14

      11

      موافقم با شما
      اما درمورد پیت استاپ ها که قرار کند بشن اول ردبول و بعد هم ویلیامز اسیب میبینن …. جالب اینه یه هفته بعد اعتراض مرسدس قوانین رو عوض کردن حتی درمورد بال عقب هم همینطور بود اما در مورد بال جلو که ردبول اعتراض مرد هیچی نشد ….. تایر عقب هم باید ببینیم به سود کدوم تیم میشه.
      حال و هوای این یه چند وقته فرمول یک: به نام سلامت, با قانون کند شو!!!!!

      • Shumi1

        16

        8

        داداش من سال 2018 دقیقا مثل همین الان نیم فصل اول فتل و فراری تو هر دوجدول پیشتاز امتیازی بودن و تنها تیمی که با لاستیکایه جدید اون سال پیرلی مشکل داشت مرسدس بود و جالب اینجاست که مرسدس اعتراض کرد و کلا لاستیکا عوض شدن و تنها تیمی که کاملا با لاستیکایه جدید شده وسط سال مشکلی نداشت مرسدس بود که بعدشم تصاویری اومد بیرون و داستانی پیش اومد که پیرلی مخفیانه با همکاری مرسدس و بعد از تست روی ماشین مرسدس لاستیکارو داده بیرون
        تمام خبرایه مربوط به اون اتفاق هم تو همین سایت موجوده هم تو سایتای خارجی

      • Amin44

        21

        2

        ۲۰۱۸ مرسدس و پیرلی تست مخفی داشتن؟؟؟
        تا جایی که یادمه مرسدس تو ۲۰۱۸ لاستیک خوری شدیدی داشت و با آپدیت رینگ ها و ایجاد حفره هایی سعی در خنک کردن داشت که موفق هم شد
        تیم های رقیب اعتراض کردن مرسدس هم برا مکزیک و آمریکا حفره ها رو پر کرد و نتایج ضعیفی گرفت،هرچند که همون رینگ ها برای سال بعد قانونی اعلام شدن!
        یادم نمیاد تو ۲۰۱۸ وسط فصل لاستیک ها تغییر کرده باشه!
        نمیدونم شایدم اشتباه میکنم …

      • مهدی

        7

        18

        اخه داداش امین 44
        ببین همین بال جلو مرسدس اخرسر قانونی میشه و بال ردبول غیرقانونی
        همیشه چیزی ک ب نفع مرسدس باشه قانونی میشه ولی ب ضررش غیر قانونی
        پشت پرده خیلی جریانها هست ک منو شما خبر نداریم عزیز

      • Amirali

        1

        0

        یعنی بال عقب ردبول تغییر کرده؟

    • Shumi1

      14

      3

      ایدین جان نظر خیلی جالبی بود و با تحلیلی خوبی به قضایا نگاه کردی واقعا لذت بردم به این میگن نظر تحلیلی قابل توجه دوستان اونم خیلی کوتاه

      • Lh44

        15

        10

        😂😂
        یعنی خوشم میاد مرسدس چقدر تیم ترسناکیه که هنوز اپ دیت ندادیم بیرون این شده حال روزتون .نمیگه فیا سیستم DASرو غیر قانونی اعلام کرد نمیگه فیا اومد زاویه ریک پایین رو ممنوع کرد که مرسدسو استون مارتین کند بشن،ولی هنوز نه لاستیکا تست شده نه اپ دیتی دادیم بیرون حرف از دست های پشت پرده میزنه

      • مهدی

        2

        18

        🤣🤣
        مرسدس اگه جرات داشت ب ردبول موتور میفروخت
        جراتشو نداره

      • Lh44

        10

        1

        اخه شما مگه نیاز ندارین به پاوریونیت مرسدس.
        نیاز دارین ؟

    • farshad.b

      17

      0

      آیدین جان سلام. اشاره ایی کاملا منطقی و درست بدور از تعصب . از ریس باکو مشکل لاستیک خودش رو نشان داد . اعتراض اکثر تیمها هم درست بود . پیرلی سعی کرد با دلایلی مشکل را توجیه کنه ولی الان دیگه نمیشه منکر بشوند و این هفته یک ست عقب متفاوت را تست میکنند. جدا از اینکه تازه بعد از افت عملکرد مرسدس در دورهای پایانی , اعتراف به مشکل کردند و چه تیمهای نفع و ضرر میبرند از تغییر لاستیک , اینکار بخاطر حفظ سلامت رانندگان و جلوگیری از اتفاقات احتمالی واجب و ضروریست .

      • aydin-84

        18

        1

        سلام به شما و دیگر دوستان. ممنونم که لطف دارین.
        پیرلی در توضیح تغییری که برای تایرها در نظر گرفته، گفته: ما فقط کمی دیواره های کناری رو محکمتر میکنیم تا لاستیک ها برای اون حد از تنش که ماشین های فعلی میتونن تولید کنن (البته به ندرت) آمادگی داشته باشن!
        خُب این حرف برای من یکی که تعجب آوره! یعنی چی “اون حد از تنش”؟ یعنی پیرلی قبلا یه تنشی رو به عنوان حد نهایی برای خودش در نظر گرفته بود و الآن تیمها از حد رد شدن؟ یعنی الآن استرول از تیم استون مارتین خیلی داره فشار میاره و داره رکوردهای جدیدی تولید میکنه؟ خخخ پیرلی شوخی میکنه یا نمیخواد اعتراف کنه که هنوز به برخی از پدیده های فیزیکی و شیمیایی لاستیک ها مسلط نیست؟ والا چه بگم؟!

  4. AmirAli

    23

    3

    اگر مرسدس یه آپدیت بیاره و فاصله رو از اینی که هست کمتر کنه، تنور رقابت ها میشه مواد مذاب!
    چکو هم بیشتر وارد داستان بشه دیگه چه شود!

  5. Lh44

    18

    3

    چه خوب.
    منظورتون از به زودی چه زمانیه چون 18امتیاز از پیشتاز قهرمانی راننده ها عقبیم و 40امتیاز قهرمانی سازنده ها و بد تر از اون ریس بعدی هم تو ردبول رینگه .
    Mercedes will be back soon

    • Shumi1

      5

      4

      lh44 عزیز شما فرمول یک رو از کجا دنبال میکنید کی زاویه ریک کم رو ممنوع کرده اینو از کجا پیدا کردی امسال بخاطر اون برش عقب کفی ماشینهای دارای زاویه ریک پایین اسیب دیدن
      درباره دس هم این تعجب اوره که چطور فیا همون یک سال اجازه داد مرسدس از استفاده کنه چون به وضوح تو قوانین اومده زاویه لاستیکها در زمان حرکت ماشین نباید تغییر کنه ولی متاسفانه مرسدس قدرت اینکارو داشت و دارید میبینید امسال که مرسدس دس رو نداره چه مشکلیاتی براش پیش اومده
      فک میکنید کم پولی با استفاده از دس فقط تو همین یک سال نصیب مرسدس شده
      اون دوست عزیزی که داستان لاستیکای 2018 یادش نمیاد خیلی جالبه، خوب حتما ندیدی عزیز من

  6. حمیدرضا . مکس .

    12

    23

    مثل اینکه اینجا هرکی از مکس و ردبول طرفداری کنه همه میکوبنش
    من تا اونجا که فهمیدم اونایی که طرفدار مرسدس و همیلتون هستن به نظرات مخالفشون قبل از خوندن نظر منفی میدن
    ولی برعکس طرفدارای مکس و ردبول به فن های مرسدس منفی نمیدن
    اینو خیلی راحت میشه فهمید که کی از خود راضی هستش

    • Pink Floyd

      30

      2

      حمید رضای عزیز من آرزو به دل موندم همه رو جمع نبندید شما دوستان.

      من خیلی اهل منفی دادن نیستم منفی هم ندادم ولی دنیای طرفداری همینه دیگه … مزه و لذتش به همین چیزاشه … نمیفهمم به چی انقدر اعتراض دارید و همش در حال شکایت هستید.. کوبیدن و توهین نیست یه کل کل دوستانه است حالا با کامنت گذاشتن یا مثبت و منفی دادن.

      در ضمن کامنت اول شما زیر یه پست فنی این بوده “شتر در خواب بیند پنبه دانه”. حالا اینو کسی بخونه مثلا میگه به به چقدر با محتوا و زیبا؟ خب عزیز من، خودت کل کل رو شروع کردی! این دیگه کمترین واکنشیه که میشه انتظار داشته باشی از طرفدار های مرسدس که منفی بدن ! دیگه شما هم در همین حد به ما شتر ها حق بده . وگرنه ما هم خیلی نظرات فنی و قشنگ از طرفدار های مکس خوندیم و مثبت دادیم . دیگه اونقدر هم شتر نیستیم .

      • mrz_ir

        19

        1

        جواب به جا و سنجیده ای بود

      • حمیدرضا . مکس .

        15

        4

        من قصد توهین نداشتم ولی اگه میدونستم اینجوری میشه هیچ موقع این کامنت رو نمیزاشتم
        بازم معذرت میخوام از همه

      • Shahab

        10

        0

        سلام و ادب خدمت همه ی دوستان
        اول از همه تشکر میکنم از همه ی دوستانی که اطلاعات فنی رو کامنت میکنن و واقعأ من بشخصه خیلی یاد میگیرم از این کامنتها،
        دوم هم خواهش میکنم این فضا رو با توهین و الفاظ رکیک مسموم و اجازه بدن از دانش فنی دوستان استفاده کنیم
        سوم هم از شما pink floyd عزیز تشکر میکنم به خاطر درج اطلاعات فنی و دقیقتون

      • mrz_ir

        13

        2

        حمید جان همین که اشتباهتو قبول کردی دمت گرم.
        البته هر کسی ممکنه اینجوری حرف بزنه و مشکلی هم نداره.
        اما یادمون نره که
        از کسایی که تو این سایت هستن کی سود میبره؟؟
        کدوم طرفدار ردبولی اینجا یه قوطی ردبول هدیه گرفته؟
        یا کدوم طرفدار مرسدسی مانستر؟
        حتی یه قوطی نوشابه دو دلاری هم گیرمون نمیاد چرا برای هم دیگه ناراحتی و دلخوری درست کنیم؟؟؟

  7. a Ferrari lover

    21

    2

    به نظرم اینجوری نیست که مرسدس تا حالا تجربه عقب بودن امتیاز رو نداشته باشه یا الان براش وضعیت جدیدی باشه واقعیت اینکه مرسدس کار خودش رو میکنه قطعا قرار سریع تر بشه سوال اینجاست ردبول چیکار میکنه که تیم برتر بمونه واقعا معلوم نیست ولی همین موقع ها سال 2018 و 2017 خیلی ها تو فکر پایان سلطه مرسدس بودن ولی خب متاسفانه (از دید طرفدار های مرسدس خوشبختانه) اخر فصل همون همیشگی اتفاق افتاد

  8. Morteza

    14

    2

    هم معلوم بود (منم گفته بودم) مرسدس ساکت نمیشینه توتو میگه تمرکزشون برای فصل بعده اما مگه میشه آپدیت ندن هیچ جوره با عقل نمی خوند و حتما آپدیت میاره من فک میکنم گذاشتن انگلیس آپدیت شون رو بیارن
    آپدیت دوم هم فک کنم بلژیک بیارن
    فعلا که ردبول جلو هست باید دید آپدیت هاشون نتیجه میده یا نه یا چقدر نتیجه میده میتونن به ردبول برسن یا نه و اگه جلو بیافتن( که احتمالش هم کم نیست) بعدش باید دید ردبول چه آپدیت هایی خواهد آورد و چه واکنشی نشون میده

    برای قهرمانی هم خیلی زوده دوستان نتیجه گیری کنند کلی مسابقه و هیجان باقی مونده.
    ۴۰ امتیاز و ۱۸ امتیاز اختلاف فاصله زیادی نیست که خیلی از دوستان شروع کردن به مختومه کردن این فصل . رقابت همچنان برقراره.
    امسال چون ماشین ها نزدیکه و جفت تیم ها قراره آپدیت بیارن و شاید یک مسابقه مرسدس و یک مسابقه ردبول بهتر باشه میشه گفت هر راننده ای کم اشتباه تر باشه اون قهرمان میشه
    امسال قهرمانی خیلی بیشتر به راننده بستگی داره چون واقعا نزدیکن و با یک اشتباه کوچیک هم نتایج عوض میشه
    خلاصه به جذاب ترین فصل فرمول یک خوش آمدید.

  9. Mehrab

    14

    6

    الان همه نظرات رو خوندم . خدارو شکر به غیر از یکی دو مورد که اونم طبیعیه کل کل نداشتیم . امیدوارم این جو عالی و مطلوب همیشه باقی بمونه و هر کس فقط نظر خودش رو بگه و امار ارقام الکی نفرسته. به نظرم بهترین راه اعلام مخالفت با یک نظر رای منفی دادنه. بدون هیچ درگیری و بحثی تعداد موافقین و مخالفین معلوم میشه. در مورد اپدیت ها هم نمیشه واقعا نظر داد . برای مثال ردبول اومده از یک روغن موتور جدید که اکسون موبیل براشون به طور اختصاصی زده استفاده کرده و به گفته خودشون حدود 20 الی 30درصد بازده موتور رو توی زمان طولانی افزایش داده که واقعا رقم چشم گیریه. باید ببینیم که مرسدس از چه راهی این فاصله رو جبران میکنه .
    بحث بعدی در مورد قوانین و لاستیک بود که بعضی دوستان ردبول فن کم لطفی کردند . ما باید دو طرف قضیه رو ببینیم . وقتی ردبول به سیستم DAS مرسدس اعتراض کرد و باعث حذفش شد بحث لابی گری و اعمال نفوذ مطرح نبود ولی حالا که مرسدس به پیت استاپ های واقعا دیوونه کننده ردبول اعتراض کرده شده اعمال نفوذ توتو ولف و مرسدس . این طبیعته که تیم ها به لوازم همدیگه اعتراض کنند و سعی کنند تا جایی که میشه لوازم یکسان با همدیگه داشته باشند تا اختلاف های بی مورد حذف بشه . تا اونجایی که من شنیدم تفنگ های چرخ ردبول یه میکرو سوییچ الکتریکی دارند که مکملش توی چرخ ها و پیچ چرخ ها وجود داره وقتی که وقتی فاصلشون از یه حدی بیشتر شد چراغ بالا سر راننده سبز میشه در صورتی که توی بقیه تیم ها سبز شدن چراغ ها بواسطه زدن یه دکمه روی همون تفنگ چرخ اتفاق میفته . شاید بگید این که تاثیر زیادی نداره ولی همون مقدار اندکش حدود 0.3 تا 0.5 ثانیه هست . برای همین پیت استاپ مرسدس میشه 2.4 ردبول میشه 2 یا 2.1 که همین 3 دهم توی اندرکات و اوورکات تاثیر مستقیم داره . این یه توضیح کوچولو بود که دوستان موضوع رو بهتر درک کنند . اگه توی بحث علمی اشکال بود حتما بگید تا دفعات بعدی اصلاحشون کنم . ممنون که تا اخر خوندید.

    • Mahyar.M.VER.33

      12

      6

      دوست عزیز امیدوارم جواب کامنت منو بدی…
      “بحث بعدی در مورد قوانین و لاستیک بود که بعضی دوستان ردبول فن کم لطفی کردند” اون کسی که در مورد تایر ها صحبت کرده بود ( سال 2018و…) طرفدار ردبول نبود پس به نظرم این قسمت جای بحث داره…
      مورد بعدی اینکه ردبول تا الان در سه سال اخیر فقط به DAs اعتراض کرد که اون هم با اعمال قدرت مرسدس یک سال طول کشید تا برش دارن ( تاثییرش هم قابل انکار نیست خود شما هم میدونی ) و امسال هیچ گونه اعتراض مفیدی ( که بررسی بشه از سمت FIA) نداشته که جای تعجب هم داره( منظورم بال جلو هست)
      حالا مرسدس
      اول فصل توتو و همیلتون گفتن ما رقابت میخوایم و این بعد از چند سال خیلی خوبه ولی قوانین به ضرر ما بوده
      بعد تو ریس اسپانیا همیلتون گفت بال عقب انعطاف پذیر بال عقب انعطاف پذیر با همین لحن و بعد با همین کلی حاشیه برای ردبول درست کردن ( جالبه FIA در عرض چند هفته تست هارو زیر و رو کرد)
      بعد تیم مکلارن و استون مارتین رو شارژ گردن که اون ها هم به بال عقب اعتراض کنن….
      بعد بازم مکس ریس میبرد که همیلتون گفت : مکس خیلی چیز ها برای اثبات داره! و سعی کرد تغادل مکس رو به هم بزنه( که نشد)
      در چند ریس بعد اعتراض به موتور ….. ارتقا موتور….. بعد افزایش پایداری موتور….. بعد دستگاه های پیت استاپ ردبول و بعد کل پیت استاپ های ردبول که FIA سریغ به بهونه ” خارج از اعمال انسای بودن پیت استاپ ها” اومد قوانین جدید گذاشت ……
      جمله شما…. “وقتی ردبول به سیستم DAS مرسدس اعتراض کرد و باعث حذفش شد بحث لابی گری و اعمال نفوذ مطرح نبود ولی حالا که مرسدس به پیت استاپ های واقعا دیوونه کننده ردبول اعتراض کرده شده اعمال نفوذ توتو ولف و مرسدس” حالا به نظر شما طرفدار های تیم ها حق دارن بگن مرسدس کل فصل رو بازی کثیف کرد؟
      شعار توتو ولف رو هم اضافه کنم: WE SAY OUR WORDS IN RACE TRACK
      کاری که در واقعیت انجام میدن و ف=قبلا هم با فراری انجام دادن : WE SAY OUR WORDS OFF THE TRACK

      • Mehrab

        6

        0

        در مورد جمله اول که گفتم کم لطفی طرفدار های ردبول احتمالا اشتباه از من بوده نتونستم تیم مورد علاقه طرف رو تشخیص بدم . در هر حال اگه باعث ناراحتی شد عذرخواهی میکنم . در مورد بقیه نظر شما هم تا حدودی موافق و مخالفم . ولی صورت کلی اتفاقات جهت کندکردن همدیگه اتفاق میفته . جزئیات دقیق رو از فصل های قبل نمیدونم فقط از موضوع برداشته شدن DAS خبر دارم که بعلت اعتراض ردبول و بقیه تیم ها بود چون من از 2020 دارم جدی دنبال میکنم و پیگیر اخبار هستم . برای همین جواب خاصی ندارم چون اطلاعات کافی ندارم . وقت و حوصله جست و جو رو هم ندارم . در آخر هم تشکر میکنم که به نظر بنده با نهایت احترام و بدون هیچ حاشیه ای پاسخ دادید . امیدوارم همیشه این روند پابرجا بمونه .

      • توتو ولف

        12

        5

        شما تصورتون از جنگ روانی چیه؟ توقع دارین بیان به همدیگه ناسزا بگن؟ نه, این چیزا که میبینین یعنی جنگ روانی, وقتی میگه جوابتو توی پیست میدم خودش یه جور توهین مودبانه اس.
        اینکه به اعتراضات مرسدس به عنوان بازی کثیف یاد میکنی, یعنی اینکه با ساختار کنترل و اعمال قانون در فرمولا1 آشنا نیستی.
        کل این اعمال قوانین وابسته به گزارش رقیب و اعتراضها بنا شده, یعنی اینکه شما میتونی یه جوری قانون رو دور بزنی و تا سالها استفاده کنی و تا زمانی که کسی اعتراض نکنه, فیا نمیاد و نگاه دقیق تری کنه و قوانین بیشتری وضع کنه.
        اگه کسی به DAS اعتراض نمیکرد, هنوز مرسدس داشتش, اگه کسی به سیستم سوخت رسانی فراری اعتراض نمیکرد, هنوز بود و ….
        حالا مرسدس عقب افتاده و تازه قاطی رقابت با تیمهایی شده که سال ها پشت سرش بودن و لزومی نمیدیده که بهشون گیر بده, این دلیلی بر این نیست که مرسدس بازی کثیف میکنه, مرسدس تازه شروع کرده به بازی کردن.

      • Mahyar.M.VER.33

        9

        3

        اقا مهراب خیلی خوشخالم که این بحث پیش اومد و با این جمله شما کاملا موافقم”ولی صورت کلی اتفاقات جهت کندکردن همدیگه اتفاق میفته ” اگرچه این اعتراض ها حدی هم داره……
        اقا بیژن با توجه به عکس پروفایل شما گمان میکنم از قدیمی ها هستید و ببخشید اگر باعث ازرده خاطری شما شدم ………. اگرچه دوست دارم بحث رو با جواب کامنتتون ادامه بدم
        ” اینکه به اعتراضات مرسدس به عنوان بازی کثیف یاد میکنی, یعنی اینکه با ساختار کنترل و اعمال قانون در فرمولا1 آشنا نیستی” او ن فردی که با فرمول یک اشنا نیست قطعا من نیستم!!!! در متن تعیین قوانین اومده ” دلیل اصلی تغییر قوانین توجه به ایمنی در عین سرعت است که با توجه به تصمیمات سازمان های مربوطه صورت میگیرد و هیچ گونه تیمی در وضع قانون نقش ندارد” پس این جمله شما “کل این اعمال قوانین وابسته به گزارش رقیب و اعتراض ها بنا شده” از بیخ و بن غلط است( مخصوصا به خاطر استفاده از لفظ”کل”)
        مورد بعدی اینکه…………… ببخشید احتمالا من منظور فرمول یک و رقابت سالم رو کاملا اشتباه فهمیدم شاید فرمول یک یعنی فقط و فقط جنگ روانی!!!! من در متن قبلی اشاره کردم که این حد از اعتراض در 7 مسابقه واقعا برای من عجیب هست البته با توجه به تجربه شما شاید درفصل دیگه ای هم همچنین اتفاقی افتاده که درخواست دارم با من درمیون بزارید
        و البته لطفا تفاوت ” بازی کثیف” و “جنگ روانی ” رو هم توضیح بدهید!!!! به نظر من بازی کثیف سطح بالاتری از جنگ روانی هست که شامل تقلب و همدستی هم میشه….
        در اخر دوست دارم اشاره کنم ما طرفدار ها برای زیبایی مسابقات فرمول یک میبینیم نه “جنک روانی” مرسدس با بقیه تیم ها

      • mrz_ir

        3

        3

        البته اینکه قطعه ای مثل سیستم دس یسال طول کشید ولی مثلا بال عقب زود بررسی شد تفاوت ساختاری این دو قطعه هم هست
        سیستم تعلیق و فرمان یا پاور یونیت قطعه ساده ای نیست که بشه به راحتی تغییرات ایجاد کرد
        پس منطقیه که تا اخر فصل مجاز بمونه
        اما بال عقب انعطاف پذیر یا قطعات مشابه که توی همه مسابقه ها تغییر میکنن و مکانیزم عجیب و پیچیده ای ندارن مشخصه که توی چند هفته باید تغییر پیدا بکنن
        پس عملا نمیشه یکسال طول کشیدن سیستم دس یا قبل ترش موتور فراری رو با تغییرات بال عقب و بال جلو و یا موارد مشابه مقایسه کرد

      • توتو ولف

        6

        1

        بله خواهش میکنم
        اولا خدمتتون عرض کنم که جنگ روانی شامل تمام حرفها و بحث هایی میشه که افراد تیم برای ایجاد فشار بر روی تیم حریف میزنن, احتیاجی هم به مثال زدن نداره چون تقریبا تمام کامنت های طرفدارا یه جور جنگ روانیه و الان دیگه همه توی سفسطه گری حرفه ای شدن.
        ولی بازی کثیف یه جور تعریف شخصی داره که کاملا وابسته به شخصی هستش که از این کلمه استفاده میکنه, به نظر من بازی کثیف محدوده ای هستش که قانونیه ولی غیر اخلاقی هستش.
        توی این سایت خیلی بحثها دیده شده که مرسدس رو متهم به انجام کار غیر قانونی کردن و حتی فیا رو همدست مرسدس میدونن, البته همونطور که گفتم این هم جزئی از اون جنگ روانی هستش که مختص طرفداراست, وگرنه تیمی با اعتبار ردبول هیچ وقت وجهه خودش رو با اینجور اتهامات بی پایه و اساس نابود نمیکنه.
        در مورد اینکه چه تعداد اعتراض قابل قبول هست, باید بگیم که محدودیتی وجود نداره, ولی بهای این اعتراضات این میشه که تصویر تیم معترض بین طرفدارا تا میزانی خراب میشه, ولی اینکه بگیم کسی به مرسدس اینقدر اعتراض نکرده پس چرا مرسدس اینقدر به ردبول اعتراض داره, میشه این بحث رو کرد که مرسدس و تیمهای دیگه جایی برای اعتراض به اونصورت ندارن وگرنه همه تیمها توسط رقیبانشون زیر ذره بین هستن و از هیچ فرصتی برای پایین کشیدنشون دریغ نمیکنن.

      • Mahyar.M.VER.33

        3

        1

        با شما موافق هستم و بحثی برای صحبت نمیمونه……

  10. رضا سلطانی

    14

    7

    مرسدس گویا به شدت از لحاظ سقف بودجه تحت فشاره و برای همین تا الان هیچ آپدیت درست و حسابی روی این ماشینش نداده بود
    باید گفت اما تیمی که دو صدایی مدیر کل و مدیر مهندسی ازش بیرون بیاد یعنی اوضاع جالبی نداره
    و هورنر هم گفته بود که حرف توتو رو باور نمیکنه درباره ی عدم آپدیت. که درست هم بود
    و بازهم تاکید می کنم مرسدس از لحاظ سقف بودجه خیلی تخت فشاره و حتی تست دوم لاستیک های فصل بعد با پیرلی رو بعد کرد به همین دلیل. و عدم آپدیت این ماشین هم گویای همین نکته است.
    و خب به همین خاطر سعی در کند کردن ردبول داره تا سریع کردن خودش. بعد از گیر دادن به بال عقب منعطف ردبول که کلا الکی از آب درآمد، به پیت استاپ ردبول گیر داده و الان هم به قدرت موتورشون.
    هورنر هم گفته فقط مونده به دستشویی های ردبول گیر بدن!!

    • رضا سلطانی

      6

      3

      تصحیح: مرسدس تست لاستیک را لغو کرد نه بعد.

    • AmirAli

      13

      4

      خودمونیم ها….ولی ردبول تو سال های 2014-2020 کم از این شکایت ها و …. نکرده بود

  11. Engineer

    12

    12

    “همیلتون نیز خواستار ارتقای ماشین خود شد، اما اعتراف کرد که امیدوار نیست هیچ پیشرفتی حاصل شود.”

    دلیل اینکه همیلتون امیدوار نیست فقط اینه که الان 18 امتیاز عقب هست و یه جاهایی خودش مقصر بود مثل موناکو که اتوموبیل مرسدس قطعا رده بهتر از 7 میتونست کسب کنه و ولتری داشت سکو میگرفت.

    حالا

    همیلتون این رو میدونه که اگر و اگر ماشینش بهتر هم بشه نهایتا میتونه تو حالت برابر با ردبول بشه.

    اول فصل بعضی مواقع مثل پرتغال مرسدس بهتر هم بود و اگر به اون سطح از پیشرفت برسن و بهتر از ردبول بشن جبران 18 امتیاز نباید خیلی سخت باشه.

    ولی همیلتون از همین ناامید هست که اگر ماشین فقط بتونه برابر بشه با ردبول اونوقت در حالت برابر رقابت با مکس سخت هست و تازه الان 18 امتیاز عقب هست و جبرانش در ماشین برابر سخته.

    اگر این آپدیت ها رو چند ریس بعد بدن و اختلاف بره رو 30 و 40 امتیاز دیگه با ماشین برابر حدود 10 ریس فرصت خیلی کارش سخت میشه چون مکس هم خوبه و ماشینش برابر باشه هم پاش امتیاز میگیره.

    برای همین همیلتون ابراز نا امیدی کرده نه اینکه امیدوار نباشه که ماشین هیچ پیشرفتی بکنه.

    ولی با آپدیت آیرودینامیک موفق نمیشن.
    آپدیت پاوریونیت لازم هست.

    الان پیست هایی موندن که کفی های بلندی دارن”مونزا-سوچی-اسپا-زندورت-آمریکا-برزیل”.

    به نظرم همون آپدیت پاوریونیت کارآمد تر باشه تا 4 تا آپدیت بال و فلور و اجزای آیرودینامیکی.

    با این آپدیت ها مرسدس به ردبول نزدیک میشه ولی نمیرسه.
    باید روی هر دو کار کنن به خصوص پاوریونیت اینطوری میتونن حداقل برابر با ردبول قرار بگیرن.

    امیدوارم دیگه هیچ ریسی مثل پرتغال پیش نیاد که برتری کاملا با مرسدس باشه.
    مرسدس 7 فصل و 160 ریس برتر بوده حالا یه 20 ریس هم ردبول برتر باشه جای دوری نمیره.

    • حمیدرضا . مکس .

      5

      5

      کاملا درسته
      ممنونم ازت که کامل و شیوا بیان کردی مخصوصا سطر آخر

    • Engineer

      6

      10

      حمیدرضا . مکس .
      خواهش میکنم شما لطف داری.

      • محمد امین

        6

        6

        اقا مهندس برای من واقعا تعجب برانگیزه ، شما سلام هم که میکنید کلی دیسلایک بهتون میدن، واقعا عجیبه آنقدر بی انصافی
        یک بار به من گفتید ممنون ، بعد نگاه کردم حدود ۲۰ تا دیسلایک داشتین
        فکر میکنم زیادی با شما مشکل دارن

      • Engineer

        6

        13

        محمد امین
        بله ممنون که درک میکنید.
        ولی برای من هیچ جای تعجبی نداره.
        من رکوردهای لایک 30 به 0 داشتم بین فصل 2020 و 2021.
        اینجا لایک 30 به 0 دیدی!!!!!!!!!!!!!!!!!
        ولی تنها 1 دلیل هست که دیسلایکم الان بیشتر هست.
        اون دلیل گفتن حقایق و چیزهایی هست که کمتر کسی به فکرش رسیده و از ترس اینکه 4 نفر حرف من رو به خاطر لایک بالا داشتن قبول نکنن تمام مرسدس فن ها دیسلایک میزنن که آمار من رو غلط جلوه بدن و امار دیسلایک بره بالا و کسی اهمیتی نده و اکثرا مرسدس فن ها خارج از اینجا هم باهم در ارتباطن که آمار دیسلایک رو ببرن بالا.
        من 1 بار تعداد لایکم رو به رخ یکی از مرسدس فن ها کشیدم.
        اون موقع لایک های 20 به 2 و 25 به 5 میخوردم.
        و همون کاربر الان اومده و تعداد دیسلایکم رو به رخم میکشه.
        برای من مهم نیست و تعجب نمیکنم.

        رکورد 22 پیروزی تو 7 سال همیلتون و 74 پیروزی در 7 سال دوم رو کمتر کسی بهش توجه کرده بود.
        و من چون آمار هایی نوشتم که نشون میده تا چه حد ماشین در افتخارت مرسدس و همیلتون نقش داشته به همین دلیل دیسلایک زیاد میخورم.
        ولی شما اهمیت نده چون از دیگران نباید توقع انصاف داشت.
        کمتر انسانی در جهان انصاف داره.
        اینجا مرسدس و همیلتون فن هایی بودند که بسیار متعصبانه تر از من نظر مینوشتن.
        ولی همه به عنوان 1 کارشناس قبولشون داشتن.
        چون مرسدس و همیلتون فن بود و به نفع اونها مینوشت.
        همین من اگر حرفایی که مربوط راننده ها نیست رو با اکانت دیگه بنویسم و ببیند مهندس ننوشتش بسیار لایک میخوره.
        و همین آمار به نفع همیلتون رو اگر 1 مرسدس فن بنویسه حتی به غلط و اشتباه و از رو تعصب بسیار لایک میخوره.

        مشکل از اینه که من مرسدس فن نیستم و آمار هایی نوشتم که به ضرر مرسدس هست.

      • #1

        8

        7

        آقای محمد امین
        شما مگه چیزایی که مهندس مینویسه میخونید؟!!!
        من که 5 ثانیه زمانم تلف میکنم یه دیس میدم، میرم بعدی

      • Engineer

        7

        10

        #1
        قبل از شما چند نفر از دوستان گفتن نمیخونن.
        ولی انقدر با دقت میخوندن که نسبت به خط به خطش ری اکشن نشون میدادن تو کامنتاشون و دقیقا جملاتی که من گفته بودم رو تکرار میکردن که ری اکشون رو تو کامنت خودشون بنویسن نه ریپلای کامنت من.
        ضمنا من نمینویسم که شما بخونید.من مینویسم برای همه.
        قبلا به محمد 44 گفتم این رو هر کی خواست بخونه هر کسی نخوانست نخونه و دکمه های لایک و دیسلایک هم وجود دارن مجبور نمیکنن کسی رو که ریپلای بده.
        هر کی خواست لایک کنه و هر کی خواست دیسلایک.

        شما هم مختاری که هر کاری که دلت میخواد انجام بدی.

        ولی حداقل 1 نفر هم کامنت من رو بخونه و یا 1 نفر لایک کنه و یا 1 نفر تمجید کنه که بسیار هم پیش اومده از کامنت هام تمجید کنن برای من کافیه.

        گرچه من نیازی به همون 1 لایک و 1 تمجید هم ندارم و هیچ فرقی هر در زندگی من به وجود نمیاره تعداد لایک ها.

        ولی من برای دوستانم و 4 نفر که میدونم میخونن مینوسیم و همون ها برای من کافیه و منم برای هرکی دوست داشت بخونه مینوسم و کسی رو مجبور به خوندن و لایک زدن نکردم و حتی مجبور به ریپلای هم نکردم هرکی حال نکرد نخونده رد بشه یا اصلا مثل شما دیسلایک بزنه و نخونده رد بشه.
        گرچه اینطور که پیداست کسانی هم که میگن نمیخونن بیشتر از همه حساس به کامنت های من هستن.
        با اینکه نمیخونن نمیدونم متن جملات من رو از کجا بلدن که عینا تکرار میکنن و یا شایدم کسی بهشون میرسونه به هر حال خودشون که میگن نمیخونن.

      • Engineer

        6

        8

        #1
        ضمنا من خودم تو کامنت بالا نوشتم دیسلایک مزنن “مرسدس و همیلتون فن ها.”
        بعدشم نوشتم که اگر این حرف هارو ببینید کسی به جز مهندس نوشته دیسلایک نمیزنن.
        برای کسی که خودش از همه چیز با خبره توضیح میدی!!!!!!!!!!

      • ali

        11

        0

        مهندس جان
        چرا اینقدر حرف حرف خودتونه؟
        کامنت‌هایی که بار فنی داره از شما هم خیلی خوب لایک خوردن
        مثلا همون کامنتی که اخرای کامنت‌های این پست در مورد گرند اسلم گذاشتید. که واقعا عالی بود.

        این همه میگن بیخیال این نوشته‌های طولانی و حرف‌های تکراری شو
        نه فقط مرسدس فنا، اکثر طرفدارای بقیه تیما حتی.
        ولی خب انگار دوست دارید بیشتر دیس بخوره کامنت‌هاتون
        اون دفعه هم بهتون گفتم کسی دوست نداره اما و اگر و گمان رو لایک کنه، اگر وتل جای همیلتون بود و اگر فلانی بجاش بود و اون یکی کنارش بود (حالا که نبوده) و اینا بی معنیه. اگر به این حرفا باشه خب همیلتون اگر جای وتل بود یا الونسو جای وتل بود توی اون ۴ سال قهرمانیش هم میتونست قهرمان بشه (هرچند اینا همش حرف روی آبِ و اعتباری نداره از نظر من. فقط گفتم که بدونید برعکس حرف شمام میشه. همیشه آمادگی و استعداد یه راننده‌ست که در موقعیت درستی قرارش میده اگر وتل به تیم ردبول رفت و تونست قهرمان بشه اونم ۴ بار صد در صد قبلا یه چیزایی از خودش نشون داده بوده که لایق اون صندلی هست. شما دارید از روی چندتا جدول و فوقش چندتا مصاحبه میگید که همیلتون قبل مرسدس فلان مقدار برد و بعدش فلان، ولی اینکه لایق اون صندلی بوده یا نه! رو اونایی که انتخابش کردن و اونجا تحت نظرش داشتن رو بهتر میدونستن صد در صد نه ماها -مثلا اعضای تیم مکلارن یا نیکی لائودا -). حرف‌های دیگه‌ای هم بوده -حداقل توی اون معدود کامنتایی که بعضی وقتا ازتون مطالعه کردم تعدادشون زیاده بلاخره چندتاشون جلو چشم ادم میاد، خخ- که نمیخوام اشاره کنم ولی اونا رو هر همیلتون فن یا فن تیم دیگه‌ای حتی اگر کمترین اطلاعات رو هم داشته باشه میخوند با خودش میگفت «ایشون ظاهرا همه حرفاش مثل همینا بی پایه و اساسه» و هر بار یه دیسلایک تقدیمتون میکنه.
        منم بخوام این مدلی در مورد ورستپن و وتل یا هر راننده دیگه -اون هم به دفعات بالا- حرف بزنم دیگه کسی از کامنت‌هام استقبالی نمیکنه. هرچند من کلا کامنت خیلی کم مینویسم.
        به نظرم به جای متهم کردن فن‌های مرسدس و همیلتون یکم بیشتر فکر کنید در مورد علت دیسلایک‌هاتون، چون همون فن‌های مکس و ردبولم (که تعدادشون کم هم نیست) اکثرا انگار همچین حوصله خوندن کامنت‌های شما رو ندارن که لایک کنن. همیلتون فن‌ها هم خیلی وقته ندیدم بحث طولانی با شما داشته باشن.
        برادرانه بهتون عرض کردم آقای مهندس، میدونم اطلاعاتتون بالاس
        بهتره اون خوباش رو با ما در میان بذارید.
        زنده باشید.

      • Engineer

        2

        8

        ali
        ممنون علی.خیر من کسی رو متهم نکردم.
        ولی احساس میکنم هر فنی نظرات + مربوط به تیم و رانندش رو کمتر لایک میکنه تا دیسلایک نظرات – مربوط به تیم و رانندش.
        من چون به طرفداری مکس نکات + رو میگم کمتر از جانب مکس فن ها حمایت میشم و طبیعی هست و هم تعدادشون کمتر هست.
        و چون نکات – مرسدس رو هم گفتم این باعث میشه کاملا گارد بگیرن نسبت به من و حساسیت بالایی نشون بدن.
        حالا برای من فرقی نداره لایک کنن یا دیسلایک هیچ تفاوتی در زندگی من پیش نمیاد.الانم بحث دیسلایک رو من وسط نکشیدم و محمد امین سوالی در این باره پرسید.
        من کمتر از قبل درباره قدیم و تاریخ فرمول و احتمالات حرف میزنم.
        و هر بار هم که نوشتم تایید کردم اینها احتمالات هست ولی ممکن هست.
        به هر حال هیچ راننده ای 9 فصل پشت بهترین ماشینی که اختلافش با بقیه بسیار بیشتر بوده نشسته جز 1 نفر در صورتیکه هر کسی اگر این موقعیت رو داشت به این تعداد عنوان میرسید.
        رسیدن بهش خیلی سخت نیست حتی مکس هم این رو تایید کرد.
        و ما هم همین رو گفتم که ماشین بی تاثیر نبوده و قطعا هم درسته ولی یه عده بهشون بر میخوره الکی.
        اگر مکس 10 سال پشت بهترین ماشین نشست و 8 قهرمانی گرفت بیان به من بگن مکس ماشین برتر داشته با کمال احترام قبول میکنم.
        ولی واقعا همچین چیزی صدق میکنه ولی طرفدارانش سرشون رو کردن زیر برف.
        حالا اصلا به اونش کار ندارم.
        من 1 بار نوشتم همیلتون تو 7 سال اول 22 برد گرفت.
        و تو 7 سال دوم 74 برد و این فقط میتونه تاثیر ماشین باشه چون راننده همون رانندست.
        خوب این کجاش حرف بدی هست که به کسی بر بخوره!!!!!!!!!!
        مگه همچین چیزی نیست یا این آمار اشتباه هست!!!
        شما که میگی من بر اساس 2 تا آمار مینویسم برو تعداد بردهای همیلتون رو بشمار.
        22 برد تا آخر 2013. 96 برد تا آخر 2020.
        یعنی 7 سال 22 برد و 7 سال 74 برد.
        خوب این آمار وقتی صحیحه و تو جدول های فصل هم ثبت شده چرا باید 1 فن از این آمار ناراحت بشه!!!!!!!!!!!!!!!!!کجاش ناراحت کنندس!!!!!!!!!!
        این اتفاقی هست که واقعا رخ داده و منم فقط عینا تکرار کردم.
        که به نسبت قبل بازم کمتر از اینگونه بحث ها میکنم که به کسی بر نخوره.
        ولی اینها جنبه ی شرمندگی و احساس خلا داره که بهشون بر میخوره.
        وگرنه دلیلی برای ناراحت شدن از بازگو کردن 1 واقعیت وجود نداره!!!!!!!
        آیا این هم احتمال هست که اگر و اگر فلان بود فلان میشد.
        نه این 1 چیز مشخصه میتونه هر کسی بره و بشمره تعدادش رو.
        اتفاقا این آمار صحیح هست کاملا و هیچ احتمالی هم نیست به هر حال چیزی هست که اتفاق افتاده و ثبت شده.!!!!!!!!
        ناراحت شدن یه عده از حرف های من باعث نمیشه که حرف های من بیخود باشه!
        کل این سایتم قبول نداشتن باشن من رو
        از جمله شما و هرکسی از بزرگ و کوچک.
        حداقل 2 نفر از اطلاعات من استقبال کردن تا حالا همون 2 نفر برام کافیه.
        نیازی به قصه گفتن هم ندارم چون بعضی ها مثل شما فکر میکنن اطلاعاتم رو از مجلات اطلاعات عمومی آوردم!!!!!!!!!!!!!!!!

        تا پارسال بحث این بود که مکس مدام از ماشین همیلتون میگه!!!!
        شاید کلا 5 بار تو 4 و 5 سال گفته باشه.

        ولی همین همیلتونی که ازش یک قدیس ساختن هیچ جوره حاضر به قبولی شکست نیست.

        تو 8 مسابقه 3 بار از ماشین مکس صحبت کرده.
        اگر اینطور باشه تمام قهرمانی های خودش رو هم باید هیچ بدونه چون همش بااختلاف چشمگیر اتوموبیل بوده.
        تو اون 7 فصل که برتر بود 1 بار نگفت ماشینم خوبه.
        1 بار نگفت دیگران برای چی نمیتونن من رو ببرن و میگفت من خوبم و هرکسی رو شکست میدم.
        ولی الان فقط طی 8 ریس که ماشین برتر رو ازش گرفتن و از 1 پسر 23 بدون افتخار داره شکست میخوره فقط طی 8 ریس 3 بار از ماشین مکس صحبت کرده.
        من بر اساس مصاحبه ها صحبت میکنم دیگه.
        فتل 2 فصل 2017 و 2018 دیدی 1 بار بشینه بگه ماشین همیلتون خوبه و من نتونستم به خاطر ماشین.
        ولی همیلتون تو 8 ریس 3 بار گفته ماشین مکس خوبه و من نمیتونم.
        اگر این 8 ریس برای مکس بوده برای اون 150 ریس بوده.
        برای همین هست که من فتل فن هستم چون شخصیتی بسیار والا داره.
        خودش ماشین برتر داشت 4 فصل ولی توانایی اینکه ماشین خوب رو زیر پای کسی دیگر هم ببینه داشت.که ظاهرا بعضی ها ندارن.
        ببخشید سرت رو در آوردم کسی که مدام از احتمالات میگه حرفاش خوندن نداره!!!!

      • Engineer

        0

        6

        ali
        پاسخ شما رو ارسال کردم در صف تایید هست میدونم پاسخی براش دارید.
        ولی ازتون میخوام لطفا پاسختون رو بیان نکنید که این بحث بیشتر کش پیدا نکنه.

        متشکرم.ادمین تایید کن.

  12. بردیا

    1

    7

    دوستان مکس توی اتریش تو کوالیفای اول شد کل مسابقه هم اول بود گرند اسلم ثبت نمیشه؟ مگه باید تمرین ها هم همشون رو اول بشه؟

    • Pink Floyd

      12

      0

      فکر میکنم باید سریعترین دور مسابقه رو هم بزنه

    • 🏁Parsa16

      2

      9

      اگه اشتباه نکنم مسابقه فرانسه مکس گرنداسلم کرد
      سریعترین دور+پل+برد

    • Engineer

      17

      5

      مفهموم گرند اسلم رو خیلی ها نمیدونن البته منظور با شما دوستان نبود.
      توضیح کاملش رو اگر بخوای گرند اسلم یعنی.

      برد+پول پوزیشن+فست لپ+پیشتازی تمام دور های مسابقه.

      خوب مکس نه تو فرانسه و نه تو اتریش گرند اسلم نکرد.
      تو فرانسه برد+پول پوزیشن+فست لپ رو زد ولی تمام دورها رو پیشتاز نبود و خیلی ها به اشتباه فکر کردن گرند اسلم کرده که میخوندم کامنت هاشون رو ولی اشتباه بود.
      و تو اتریش هم برد+پول پوزیشن+پیشتازی تمام دور های مسابقه رو داشت ولی فست لپ رو ثبت نکرد.

      حالا اینجا 1 نکته هست.

      زمانی راننده برد+پول پوزیشن+فست لپ رو داره.
      و تمام دور ها رو پیشتاز بوده ولی 1 دور زودتر از نفر پشت سریش رفته به پشت چون زودتر رفته اگر اورکات هم نشه 1 دور که رفته پیت پیشتازی ریس رو سپرده به نفر 2 ام.

      اینجا اگر تمام دورها پیشتاز باشه و مسابقه رو هم ببره و پول پوزیشن هم بگیره و فست لپ هم بزنه
      باز هم برای اون 1 دوری که زودتر رفته پیت و پیشتاز نبوده گرند اسلم رو از دست میده.

      اگر کسی گرند اسلم میخواد نباید زودتر بره پیت با اینکه احتمال آندرکات شدن بیشتر از اورکات شدن هست ولی باید ریسک آندکات رو به جون بخره اگر گرند اسلم رو میخواد چون در صورت آندرکات نشدن تمام موارد رو باهم داره و گرند اسلم میکنه.

      برد+پول پوزیشن+فست لپ+پیشتازی هر دور.

      • Engineer

        7

        4

        🏁Parsa16
        خواهش میکنم.

      • Mehrab

        7

        1

        مهندس جان توضیحت کاملا مهندسی شده بود . 20 امتیاز مثبت .

      • Engineer

        7

        3

        Mehrab
        خواهش میکنم.

      • Amirhossein.gz

        12

        2

        نگاه آقای مهند س حالا وقتی حرف منطقی میزنید چقدر بازخورد ها نسبت به شما خوب میشه همین روند رو لطفا ادامه بدهید

      • Engineer

        4

        16

        Amirhossein.gz
        من قبلا هم حقیقت های زیادی رو گفتم.

        مثل تصادف مکس و همیلتون تو ایمولا که گفتم مقصر مکس نیست و درست بود.

        اما همه فکر کردن بر اثر تعصب این رو گفتم.

        این کامنتمم اگر میبینی زیاد لایک خورده برای صحت حرفم نیست.
        برای این لایک شده که نوشتم مکس نه در فرانسه و نه در اتریش گرنداسلم نکرد.

        اینجا
        اگر حقیقت رو بگی به نفع مکس=دیسلایک و تعصبی بودن هست.
        اگر اشتباه هم بگی به ضرر مکس=لایک و منطقی بودن هست.

        من قبلا هم مثل الان حقایق رو گفتم ولی چون به نفع مکس بود من تعصبی بودم.
        الانم که حقیقت رو گفتم که مکس گرند اسلم نکرد ولی اینبار چون به ضرر مکس حرف زدم شد حرف منطقی و بازخورد بالا.

        حرف های بسیار صحیح تر از این درباره اتوموبیل ها نوشتم که هیچ ربطی به هیچ راننده ای نداشت ولی نه لایک میخورد و نه دیسلایک.

        اینجا فقط اگر به نفع مکس بگی دیسلایک میشی و به ضررش لایک.
        و برعکس این موضوع برای دیگر رانندگان حریف صدق میکنه….. .!

      • mrz_ir

        6

        0

        البته توجه داشته باش که پیستی مثل ردبول رینگ که طولش کمه و فرصت پیت استاپ بیشتری میده بحث اور و اندر کات کردن توش سخت تر از بقیه پیست هاست

      • Engineer

        4

        5

        mrz_ir
        بله ولی الان اور و آندر مهم نیست تو قضیه گرند اسلم.
        مهم اینه که زودتر بری پیت یا دیرتر.
        حالا چه پیست طولانی و چه کوتاه وقتی هر دور پیشتاز باشی 1 از موارد رو رعایت کردی.

  13. م.یوسفوند

    6

    2

    خیلی جالبه،اول توتو ولف میاد میگه توسعه خودروی امسال رو متوقف کردن بعد الیسون از اونور در میاد میگه داریم رو سریعتر کردن ماشین کار میکنیم
    بنظر میرسه تیم مرسدس یه جورایی مردد مونده که چیکار کنه نه میتونه قید قهرمانی این فصل رو بزنه نه میخواد تمرکزشو رو خودروی امسال بذاره
    بهرحال در آینده و بخصوص بعد تعطیلات تابستانی مشخص میشه

  14. Lh44

    11

    3

    دوستان پست اخر پ.ی.ج مرسدس ببینین .

    فقط یه مرسدس فن میفهمه چه حسی داره اون پست

  15. Mehriar Salehi

    21

    1

    دو نکته در مورد این مصاحبه های اعضای مرسدس،

    اول اینکه این صحبتهای آلیسون هیچ منافاتی با حرفهای توتو نداره بنظرم.چیزی که ولف گفته بود این بود که توسعه ماشین امسال متوقف شد.چیزی که آلیسون داره میگه اینه که یکسری آپدیتهای کوچکی تو راه هستش (درحال ساخت هست).
    ست آپدیت یک روزه و یک هفته ایی و حتی یک ماهه بدست نمیاد.معمولا تیمها با شروع تست زمستانه، نقشه اولین سری آپدیتشون برای ریس اول اروپایی رو میکشن…چیزایی که قراره به این ماشین اضافه بشه احتمالا ماهها قبل در حال توسعه بوده و الان مدتهاست که (مثل حرف توتو) کار روی ماشین فعلی رو متوقف کردن.

    موضوع دوم زمانبندی معرفی این آپدیتهای کوچک هستش.
    البته نمیدونم اصلا این قطعات کافی هستن برای رسوندن مرسدس به ردبول یا نه و اصلا کار میکنن یا نه!
    اما همونطوریکه میدونید یک جدول مشخصی برای زمان استفاده از تونل باد و CFD وجود داره که براساس جایگاه تیم توی جدول، اجازه استفاده بیشتر یا کمتر از این امکانات رو داره.
    از سال ۲۰۲۲ به بعد، مبنای این جدول زمان استفاده، جدول امتیازات سال قبله.
    اما برای سال ۲۰۲۱ بصورت استثنا، این جدول به دو قسمت تقسیم شده.
    برای ۱ ژانویه تا ۳۰ ژوئن، مبنا، جدول امتیازات سال ۲۰۲۰ هستش (که بر این اساس مرسدس ۹۰٪ و ردبول ۹۲.۵٪ زمان استفاده از تونل باد و CFD رو دارن).
    از تاریخ ۳۰ ژوئن تا انتهای فصل، مبنا، جدول امتیازات فصل ۲۰۲۱ در تاریخ ۳۰ ژوئن هست (که بر این اساس حالا ردبول ۹۰٪ زمان داره و مرسدس ۹۲.۵٪)

    این تاریخ امروز بود و از الان به بعد مرسدس میتونه آوانتاژی رو از لحاظ زمان استفاده از امکانات داشته باشه که ردبول تو ۶ ماهه اول داشته و “شاید” زیادم مرسدس راغب نبوده به بدست آوردن جایگاه اول جدول تو ۱/۳ مسابقات اول فصل.
    البته این ریسکه بزرگیه چون اصلا مشخص نیست این آپدیتها چقدر قراره تاثیر بزارن و آیا اصلا بتونن برسونن خودشونو یا نه.

    این صرفا یک فرضیه هست که زیادم دهان به دهان میچرخه، حالت محتمل ترش اینه که این آپدیت ها (چه اثر کنن و چه نکنن) الان آماده شدن که دارن میارنشون به پیست و ربطی به ددلاین امروز نداشته.

    • توتو ولف

      6

      0

      کلا مرسدس تیم مرموزی هستش, اصلا نمیشه با قاطعیت راجع بهش نظر داد, معلوم نیست توی سرشون چی میگذره و چه نقشه هایی دارن.
      ولی احساس میکنم ردبول اینقدر تشنه قهرمانی هست که اتفاق 2013 رو تکرار میکنه, حتی خود هلموت هم میگفت که نمیخوایم مثل بی ام و 2008 سرمون بیاد.

      • Pouria

        11

        0

        عمو بیژن
        خداییش بیژن خراسانی بدترین گزارشگری که میتونه اف وان گزارش کنه
        باکو گزارش گر این بود دا رسما…..

    • mrz_ir

      5

      3

      این موضوع خیلی منطقی به نظر میاد
      چون هم مرسدس تیمی هست که استراتژی و نقشه راه بچینه و هم اینکه تیمی نیست که خودشو عقب بکشه
      و مرسدس بیشترین تلاشش بر اینه که تو دوره بعدی قوانین هم پیشتاز باشه و میشه که یکسالو فدای حداقل چهار پنج سال کرد

    • مهدی

      3

      4

      خب استاد در مورد اپدیت ردبول ایا ب نظرت ردبول بی پاسخ میزاره این اپدیتای مرسدس رو
      ب این مورد هم ی اشاره کنی ممنون میشم

      • مهدی

        2

        3

        استاد منظورم استاد مهریار بود

      • Mehriar Salehi

        8

        1

        استاد؟!!

        شوخی رو بزاریم کنار، خط اول “دو مورد درباره مصاحبه خای اخیر مرسدس”…صحبت در مورد مرسدس بود.

        قیاسی نیست و یه ۳-۴ باری هم نوشتم که این آپدیت ها اصلا معلوم نیست تاثیری داشته باشن یا نه، رسیدن به ردبول با این ادونتجی که الان دارن پیشکش.

    • مهدی

      0

      0

      داش مهریار جدی گفتم استاد
      نظراتت پرباره واقعا
      خوبیه این سایت وجود سه چهار نفر هستش ک بار علمی خوبی دارن و میشه استفاده ک یکی شم شمایید

  16. مهدی

    4

    20

    دوستان دقت کردین ب لایکی ک مرسدسها و دیسلایک هایی ک ردبولا میخورن
    ی نظر برعلیه مرسدس صدتا دیسلایک
    ب نفع مرسدس صدتا لایک
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
    دمتون گرم دوستان لایک زن میدونم از کجا لایک میشه

    • Erfan

      16

      1

      شایدم نظرات اونا منطقی تره. به هر حال اینجا خیلی فراری فن داریم که نظرات رو میخونن و یا لایک میکنن یا دیسلایک. قطعا از نظر ما ردبول و مرسدس فرقی ندارن که بخوایم تعصبی نظر بدیم.
      به نظر من بد نیست به نظرات خودتون یه نگاهی بندازین. دلیل لایک ها و دیسلایک ها کامله واضحه.

    • Mahyar.M.VER.33

      11

      2

      مهدی جان بسته به گروه خاصی نیست تازه طرفدار های فراری خیلی خیلی بیشتر از مرسدس ها هستن….. به هر حال اگه یکی از نظر ما خوشش نیاد و منطقی به نظر نرسه میتونه دیسلایک کنه. لایک و دیسلایک هم به نحوی صحبت کردن و اظهار نظر هست.

  17. ali

    7

    1

    لکلرک تایید کرده که در شبیه سازا داره نسخه‌ای از ماشین ۲۰۲۲ فراری رو میرونه و گفته که خیلی متفاوته.
    فراری هم برای تامین موتور سال اینده ردبول خیلی خواستار مذاکره با ردبول هست.

    • mahyar

      4

      5

      خودم فن فراری هستم . ولی با این وضعیت بهتره فراری به فکر خرید موتور از خود ردبول باشه .

      • Hamoon

        5

        4

        یه طرفدار فراری این حرفو نمیزنه!
        بیشتر شبیه جوک

      • mahyar

        3

        4

        دوست داری فن فراری چی بگه ؟ بگه شاهکاری که این چند ساله درست کردن رو ردبول ازشون بخره ؟
        وقتی ردبول تصمیم گرفته موتور هوندا رو خودش تولید بکنه توقع نداشته باشیم که ردبول یک درصد هم از فراری موتور بگیره .
        منتها من متعصب نیستم یحو دیدی تیمم رو شستم گذاشتم کنار خشک بشه .
        اونم موتوری که الان توی مستقیمی ها دیگه از مرسدس هم قوی تره . نه تورو خدا بیان از فراری موتور بخرن .

      • ali

        6

        2

        البته این موضوع که بعیده، فراری خودش سازنده‌س (البته نمیدونم در تاریخ حضورش توی این ورزش تا حالا از موتوری بغیر موتوری که به اسم خودش باشه استفاده کرده یا نه! دوستان اگر کسی اطلاعی داره در این زمینه ممنون میشم کامنت کنه)
        و اینکه در مورد خبر دوم اشتباه کردم چون فقط از روی تیتری که در تلگرام دیدم خبر رو نوشتم، الان که بیشتر پی گیریش کردم ظاهرا قبل از اینکه ردبول به دنبال ساخت موتور خودش و خرید بخش موتور هوندا بیفته، فراری بدنبال مذاکره برای فروش موتور به ردبول بوده. باز اگر کسی از دوستان اطلاعات کامل‌تری داره بیان کنه.
        بابت این اشتباه از دوستان عذرخواهی میکنم🙏

  18. عرفان ۴۴

    8

    0

    سلام من تازه وارد سایت شدم و از سال ۲۰۱۶ فرمول یک نگاه می کنم امیدوارم دور از هر گونه کل کل بتونیم باهم در مورد فرمول یک صحبت کنیم

  19. Amir5

    5

    3

    خب دوستان میخوام یه چیزی بگم اینم اینکه ما همه هوادارای فرمول یکیم با نظرات مختلف گاهی تند میریم گاهی هم منطقی
    پس بجای اینکه کی بهتر بود مکس یا لویس یا متیا بدرد میخوره یا نمی خوره صبر میکنیم تا زمان جواب مارو بده اون وقت خواهیم فهمید حرف چه کسانی درست بوده پس بجای درگیری بزارید زمان جوابمونو بده و از فرمول یک لذت ببریم اینو بخوصوص برای فدایان بینوتو میگما ! البته اگه معلمای املا دوبارهاز ما غلط نگیرن ! گفتم

    • Amir5

      3

      1

      اینو بگمش جاموند

    • SUPER FAST 16

      5

      1

      امیر جان ،منم طرفدار فراری هستم، بشدت منتظر فصل ۲۰۲۲هستم ،همون طوری که منتظر این فصل بودم و فراری تا حدودنسبتا خوبی تونسته انتظارات من رو برآورده کنه،منتها با ایده عال فراری هنوز خیلی فاصله داره.فدایی هیچکس هم نیستم که بخاطرش از کسی کینه و نفرت به دل بگیرم.
      به نظرم ۸۰٪ دوستانی هم که ضد متیا بینوتو هستن دلیلش نتایج ضعیف فراری نیست.!
      طرفدار واقعی فراری اونم تو ایران چه کاری غیر از انتظار میتونه بکنه برا نتیجه ؟؟
      ولی امید دارم که بلاخره فراری رقابتی رو خواهیم دید.❤

      • Amir5

        3

        2

        بله حرف شما درسته باید صبر کنیم و از حرف بسیار خوب شما متشکرم خواستم اینو بگم که منظورم از فدایان بینوتو کسانی نیست که خواهان موفقیت فراری هستن لطفا اشتباه برداشت نشه تا مثل دفعه قبل جنجال درست نشه

  20. Amir5

    4

    2

    این مطلبو خدمت دوست عزیزم آقا سیامک عرض میکنم بد نیست بهش توجه بشه طبق حرف های ایشون بنده صحبت هامو به ۳ قسمت تقسیم میکنم
    ۱_ ما تو این سایت همه باهم صحبت میکنیم نظر میگذاریم با عقاید و رفتار های حالا هرچی که باشه بعضی اوقات مخالف داره یا بعضی اوقات موافق داره یا هر اتفاقی میفته و دوستان هم نظر میزارن و این باعث جذاب شدن فرمول یک که امر بسیار مهم و جذابیه
    ۲_ برای طرفداران فراری عرض میکنم که همه ما فراری رو دوست داریم و بهش علاقه داریم و خواهان نابودیش نیستیم بلکه میخوایم بیشتر موفق باشه و در اوج بمونه حالا ممکنه که نظرات مختلف باشه و بینوتو یا هرکسی از نظر کسی دیگه مناسب باشه یا نباشه ولی در اصل اینکه فراری میخوایم موفق باشه شکی نیست مگه میشه همه ما تو یک کشتی باشیم ولی بخوایم نابودش کنیم ؟ که در اون صورت هممون باهم غرق میشیم پس اینم نکته دوم هیچ کسی خواهان نابودی فراری نیست
    ۳_ نکته بعد ممکنه که بعضی از طرفدارای فراری در حزب باد باشن ولی دلیل بر این نمیشه که همه باهم بد یا خوب باشن و نتیجه بگیریم که همه طرفدارای فراری بدن یا خوبن یا اگر برخلاف نظر ما نظر دادن حتما شر یا به دنبال جنجال باشن
    و از استدلال اینکه چون این اینطوری نظر داددحتما فراری رو میخواد منفجر کنه نابود کنه الان برم حالشو بگیرم خب این که نشد طرفداری بلکه شد افراطی گرایی نمیگم که خودم از این قاعده مستثنا هستم ولی تا جای ممکن سعی میکنم که این کارو کمتر انجام بدم خیلی خوب میشه که همه ما این کارو انجام بدیم
    و میانه رو باشیم
    ودر آخرم هم مادر این فضا با کمال آرامش و با کمال ادب در این فضا باهم نظراتمونو به اشتراک میزاریم و بنده هم خوش حال میشم که هر کسی غلط املایی بنده رو بگیر چون نشان در دقت فرد میکنه
    باسپاس

  21. armin

    1

    1

    سلامتی مرسدس