فرمول یک ایران – تعیین خط فرمول یک پرتغال 2020 با یک دو مرسدس تمام شد و به نظر می رسد که مکس ورشتپن همچنان با چسبندگی ماشینش مشکل داشته باشد.

در طول تمرین یکی از دریچه های تخلیه آب در پیچ 14 باز شد و باعث توقف تمرین سوم و به تاخیر افتادن آغاز تعیین خط بود. چند دقیقه قبل از آغاز تعیین خط هم دریچه پیج 7 باز شد.

خلاصه‌ای از اتفاقات تعیین خط فرمول یک پرتغال 2020

مرحله اول‎

16:32 تعمیرات در پیچ 14 ادامه دارد و ممکن است تاخیر به وجود آمده در تعیین خط بیشتر شود.

16:52 این اولین رقابت فرمول یک از سال 1996 تا به امروز است.

16:57 تعدادی از رانندگان در حال آماده شدن برای برگشت به ماشین هستند. تا سه دقیقه دیگر تعیین خط آغاز خواهد شد.

17:00 آغاز مرحله اول تعیین خط فرمول یک پرتغال 2020

17:01 این تاخیر در زمانبندی مراحل تعیین خط تاثیری نداشته است و این مرحله هم مثل همیشه 18 دقیقه خواهد بود.

17:03 تمامی رانندگان به جز رانندگان مرسدس و مکس ورشتپن در پیست حضور دارند.

17:04 اولین زمان سریع ثبت می شود. پرز جلو تر از ریکاردو و اکون با زمان 1:18.040 در جایگاه اول قرار دارد.

17:05 همیلتون، بوتاس و ورشتپن هم به پیست اضافه می شوند.

17:06 ورشتپن فورا در به جایگاه اول می رسد. 1:17.700 اما زیاد در این جایگاه نمی ماند. تلاش دوم پرز دوباره او را به جایگاه اول می برد. 1:17.629

17:08 همیلتون زمان بسیار کند 1:23.987 را ثبت می کند اما هم تیمی او فعلا سریع ترین راننده پیست است: 1:17.064

17:09 همیلتون برای بار دوم تلاش می کند و در جایگاه دوم هم قرار می گیرد: 1:17.114

17:10 به نظر می رسد که پبچ اول کمی چالش بر انگیز است. مکس در این پیچ کنترل ماشین را از دست داد. همچنین فتل و لطیفی هم به دلیل خروج از محدوده پیست در این پیچ زمانشان حذف شد.

17:11 ورشتپن در صدر: 1:16.879

17:12 همیلتون کمی سریع تری زمان را بهتر می کند: 1:16.828 شرایط باید برای مرحله بعدی جالب و رقابتی باشد.

17:16 به نظر می رسد که پرز و لکلرک از زمانشان مطمئن هستند و در پیت مانده اند.

17:19 راسل دوباره به مرحله بعد می رسد! 1:17.931

17:19 پایان مرحله اول تعیین خط

17:21 زمان کویات حذف شد اما در جایگاه چهاردهم قرار گرفت و در رقابت ماند. رایکونن، جیوناتزی، گروژان، مگنوسن و لطیفی حذف شدند.

مرحله دوم

17:25 شروع مرحله دوم تعیین خط پرتغال 2020

17:26 اکثر راننده ها از جمله همیلتون، بوتاس، فتل و لکلرک روی لاستیک مدیوم به پیست می آیند.

17:29 بوتاس در دور های ابتدایی سریع ترین زمان را ثبت میکند. اما همیلتون دوباره زمان کندی را ثبت میکند

17:31 تکرا صحنه نشان داد که همیلتون در دور سریع خودش پشت سر فتل گیر کرد. راننده مرسدس سکتور های سریعی را ثبت کرده بود.

17:32 ورشتپن با لاستیک سافت سریع ترین زمان را ثبت می کند. 1:17.096 البته ورشتپن دوباره در رادیو می گوید که چسبندگی ندارد.

17:35 این استراتژی فراری در مورد استفاده از لاستیک مدیوم کمی ریسکی است. شاید با لاستیک نرم تر اوضاعشان بهتر میبود.

17:37 آخرین فرصت برای ثبت زمان است و در کمال تعجب مرسدس با لاستیک های سافت به پیست می آید.

17:39 اکون فعلا یازدهم است. ریکاردو در حال ثبت زمان بود اما کنترل ماشین را در پیچ 11 از دست داد و زمانش خراب شد. به هر صورت بعید است که به مرحله بعد نرسد.

17:41 پایان مرحله دوم تعیین خط فرمول یک پرتغال 2020

17:43 ریکاردو جایگاه خودش را حفظ می کند. اکون، استرول، کویات، راسل و فتل از رقابت حذف شدند.

مرحله سوم

17:47 پیر گسلی به خاطر اتفاقی که در پیچ 13 پیش آمد قرار است توسط داوران بررسی شود. هنوز مشخص نیست چه شد.

17:48 آغاز مرحله نهایی تعیین خط فرمول یک پرتغال 2020

17:50 مکانیک های رنو همچنان در حال بررسی ماشین ریکاردو هستند. او در مرحله دوم وارد بخش خاکی شد و با دیواره هم برخورد کوچکی داشت.

17:51 زمان های سریع از راه می رسند: بوتاس زمان 1:16.986 در جایگاه پول است و همیلتون فعلا دوم است.

17:53 آلبون به جایگاه سوم می رسد اما لکلرک جایگاهش را از او میگیرد. 1:17.456

17:54 مکس ورشتپن زمانش را ثبت می کند و به جایگاه سوم می رسد. او برای رسیدن به بوتاس به حدود یک دهم ثانیه زمان احتیاج دارد.

17:56 هنوز خبری از ریکاردو نیست.

17:57 همیلتون آخرین دور خود را آغاز می کند. با لاستیک مدیوم. بوتاس هم احتمالا با لاستیک مشابهی به پیست خواهد آمد.

17:59 همیلتون سریع ترین دور را ثبت میکند. باید دید که بوتاس می تواند زمان 1:16.934 را شکست بدهد.

17:59 بوتاس در حال ثبت زمان…

18:00 بوتاس زمان بهتری ثبت میکند!

18:00 حالا همیلتون باید دوباره تلاش کند…

18:01 مکس ورشتپن هم زمان سریع تری را از همیلتون ثبت میکند!!

18:01 و اما همیلتون دورش را به پایان می رساند و به جایگاه پول می رسد.

18:02 عجب دوری توسط همیلتون ثبت شد. اما شاید بهترین عملکرد را ورشتپن داشت. برای ثانیه هایی در جایگاه دوم قرار داشت.

جدول تعیین خط فرمول یک پرتغال 2020

ردهنام رانندهتیمزمان
1لوئیس همیلتونمرسدس1:16.652
2والتری بوتاسمرسدس+0.102
3مکس ورشتپنردبول+0.252
4چارلز لکلرکفراری+0.438
5سرجیو پرزریسینگ پوینت+0.571
6الکس البونردبول+0.785
7کارلوس ساینزمکلارن+0.868
8لندو نوریسمکلارن+0.873
9پیر گسلیآلفاتاوری+1.151
10دنیل ریکاردورنو+
11استبان اکونرنو1:17.614
12لنس استرولریسینگ پوینت1:17.626
13دنیل کویاتآلفاتاوری1:17.728
14جورج راسلویلیامز1:17.788
15سباستین فتلفراری1:17.919
16کیمی رایکوننآلفارومئو1:18.201
17آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو1:18.323
18رومن گروژانهاس1:18.364
19کوین مگنوسنهاس1:18.508
20نیکولاس لطیفیویلیامز1:18.777

94 دیدگاه

  1. Lewis Hamilton

    24

    6

    ۹۷مین پول پوزیشن لوئیس و اولین تو این پیستو به طرفداراش تبریک میگم

    • Noralireza

      14

      22

      همیلتون خدای F1 هیچکس نمی تونه اینو تکذیب کنه . هیچکس توان رقابت با همیلتون رو نداره

      • Muhammad

        13

        16

        به خدا اهانت نکن

      • 33🦁Ali

        16

        17

        علیرضا جان
        وقتی این حرف بزن که همه ماشین برابر داشته باشن، این حرفت فقط به بوتاس وفق می کنه نه بقیه راننده ها دوست عزیز.

      • 33🦁Ali

        11

        17

        اینم بهت بگم وقتی لوئيس تو طول فصل با اقتدار کامل همتیمیش شکست داد اون وقت خدای f1هستش.

      • Saeedreza

        9

        5

        هیچ کس توان رقابت با مرسدس رو نداره
        درست بنویسیم درست درک کنیم
        فرمول یک را پاس بداریم

      • milad

        4

        11

        با احترام به هوادارهای همیلتون باید قبول کرد که این پول هدیه ی تیمش بود.پول پوزیشین قطعا حق بوتاس بود بوتاس تو تک دور سریعتر بود.مشخص بود هر چی بیشتر دور بزنه دمای لاستیک ها به دمای مطلوب می رسن و سریعتر میشه.شما تصور کن اگر بوتاس هم تو پیست می موند و دور میزد با فاصله عجیبی پول پوزیشن بود.شک نکنید اگر ماشینی رقابتی بود بوتاس تو مرسدس نمی موند. خیلی حقش رو دارن میخورن

      • Freemax

        6

        4

        هیچ تیمی توان رقابت با مرسدس رو نداره، به ورشتاپن و یاحتی لکرک هم اگر ماشینی مثل مرسدس بدن کسی بهشون نمیرسه

    • امیرحسین

      17

      15

      کی میگه همیلتون هم تیمیش ضعیفه والا بوتاس خیلی خوبه فشار میاره به همیلتون واقعا همیلتون عالیه که شکست میده اونو ایول داری لوییس

      • Hamilton

        8

        5

        والا
        به خدا چند تا ریس اینجوری شده که فاصله مرسدس و بقیه کمتر شده بعد از اون قانون برابری مود ها
        در ضمن بوتاس هر چی باشه از آلبون و گسلی و اینا بهتره

      • milad

        5

        7

        هم تیمیش ضعیف نیست بله تیم هم تیمیش رو تضعیف میکنه تا لوییز رکورد بزنه.بوتاس تو این پیست راحت تر دور می زد.ولی پول رو دادن لوییز

      • بیژن

        6

        5

        همیشه همینطور بوده ، لوئیز تو دور آخر کیو سه بهترین عملکرد رو داره
        تو تمرین بهتر بوده چه ربطی داره ، مگه تو تمرین و کیو ۱و۲ پول پوزیشن میگیرن ؟
        نه دوست عزیز تو کیو سه
        همیشه اینطور بوده لوئیز نگه میداره واسه دور آخر
        که بیشتر اوقات هم جواب میده
        اگه قرار به تضعیف کردن بودن مثل فراری و شوماخر تو قراردادش قید میکردن راننده دوم و اصلا نمیذاشتن مسابقه ببره و رقابت کنه
        درحالی که بوتاس تمام توانش رو میزاره محدودش نکردن

      • محمد

        1

        3

        ولی در حد و اندازه هاسه.یعنی تنها کسی که در حد و اندازه هاسه

        بوتاس رو میگم

    • Fastboy 44

      13

      8

      Ali 33
      کوالاینن
      باتن
      روزبرگ
      بوتاس
      دیگه کی میخوای?!
      همتیمی های ورستپن چی?!
      ساینز!
      ریکیاردو که دوفصل ازش شکست خورد!(یه فصل نصفش تو توروروسو بود)
      تا اواسط 2018 هم عقب بود که خبر کوچ کردن دنی ریک اومد!
      گسلی!!!
      و ….آلبون!!!!!!!!!!
      نباید کار خیلی سختی باشه شکست دادن این راننده ها،نه?!

      • milad

        8

        6

        یک روزبرگ از تیم پیروی نکرد و قهرمان شد اونم قبل از اینکه بزارنش بیرون خودش خداحافظی کرد.تازه جاهایی که بوتاس خوبه تیم نابودش میکنه

      • پویا اردلان

        3

        1

        یک مورد جالب هواداران فتل و مکس خوشم امد صدایش را در نیاوردن که شما مهم ترین همتیمی لوییس را نگفتید و اونها هم یا اصلا اطلاع ندارن که تعجبی ندارد ، یا میدانن و بهار دانستن نگویند که اینهم تعجبی ندارد‌ . چه وضعیت جالبی دارند اینها.

        دوست عزیز الونسو اولین همتیمی لوییس بود که از لوییس شکست خورد. لوییس دو تا قهرمان جهان ، که دقیقا سال قبل از هم تیمی شدن با لوییس قهرمان جهان شده بودن با لوییس هم تیمی شدن و هر دو هم دقیقا همان سال شکست خوردن.
        الونسو سال دو هزار و هفت. و باتن در سال دو هزار و ده .
        در کل لوییس فقط دو مرتبه باخته ، سال ۲۰۱۱ از باتن که در مجموع سه سال همتیمی بودن که دو سالش را لوییس و‌یک سال را باتن پیروز شد. و سال ۲۰۱۶ هم از نیکو. مابقی سالها پیروز بوده.
        * لازم نیست راننده اینها بیاد لوییس یا مرسدس را شکست بده ، هم‌تیمی خودش را شکست بده کافیه.
        ببینید لوییس اگر امضا نکنه قرارداد را ایا باز هم تمام دنیا میریزن که به هر شکلی شده یک صندلی براش پیدا کنن یا اینکه خوده تیمها داوطلبانه جلو می ایند. ردبول به فتل گفتن صدرصد نه ، اما وقتی حرف لوییس پیش امد تازگیها چی گفت، ایا باز هم گفت نه ؟؟؟؟
        مک لارن ،میگوید کدام تیمی است که لوییس را نخواهد.
        فراری که دیدیم هنوز راننده اش حضور داشت چطور خوشحال بود از اینکه شاید بتواند لوییس را بیاورند.
        اگر مرسدس ، تمام این قهرمانی ها را اورده بود ،که این تیمها اینقدر از لوییس استقبال نمیکردن.

        شما گوش نکن میگن تیم بوتاس را صعیف کرد، توقع داری بیان بگن لوییس خلی قوی هستش؟؟. خوب معلومه میگن. خوشحال باش هوادار راننده ای هستی که کاری کرده اینهمه ادم به این روز بیغتن که مجبور شوند حرفهایی بزنن که نتوانن اثباتش کنن و این مفهوم بسیار بدی دارد از نظر اعتبار سخن.

        یکنفر یک مدرک بیاورد که در ان اثبات کند بوتاس را تیم ضعیف کرد. یا تیم یا لوییس نیکو را محبور به بازنشستگی کردن. اینها خبر ندارن استعداد بی نظیری در طراحی جوک دارند.

        موفق باشی.

        بخاطر اشتباهات تایپی احتمالی پوزش میخواهم.

      • فرهاد

        2

        0

        اصل کاری رو جا انداختی
        فرناندو آلونسو
        لوئیس تو اولین سال ورودش به اف وان با قهرمان دو دوره جهان همتیمی بوده و شکستش داده

  2. |ZXE-LECLERC16|

    16

    10


    یعنی استراتژیست های فراری رو برم…
    مدیوم برای فتل و راسل 14 شد…

    بوتاس ورژن 2.77و * هم نمیتونه جلوی لوییس رو بگیره…
    و…
    بازم فتل…
    ای خدااااااااااااااااااااااا!
    دارم منفجر میشم دیگــــــــــــــــــــــــــه!

    • Ali n

      2

      0

      مصاحبه فتل رو خوندم به نظرم فتل خودش خواست که دور نهایی Q2 رو هم رو مدیوم بزنه. مثه اینکه با سافت مشکل داشته.

      • behrang 1350

        1

        2

        فتل باید یک فکر اساسی بکنه
        تمرین بیشتر
        آرامش روانی بالاتر
        جلسات روانپزشک ورزشی
        ماشین سال بعد سب یک چیزی در همین حد قدرته
        من سالهاست طرفدار دو آتیشه سب هستم ولی باید در مسیر درست قرار بگیره
        واقعا حیف سباستین فتل
        کاشکی این فصل رو بیرون میموند ولی ما حذف دردناک Q2 در هر مسابقه رو نمیدیدیم . عین کابوس شده

  3. Fastboy 44

    16

    3

    97th 🇵🇴🇱🇪
    به امید کادو تولد واسه فردا از طرف لوییس
    ⚡🔨🏆🎂

    • Mahmood.ghaedi

      4

      2

      فست بوی داداش تولد مبارک همیشه شاد و موفق باشی

  4. Muhammad

    7

    12

    ولی سریعترین زمان رو بوتاس زد تبریک به همیلتون

    • بیژن

      11

      6

      مهم کیو سه هست

  5. ....kh:n....

    14

    17

    تبریک به گاراژ همیلتون که یه دور بیشتر همیلتون را فرستادن بیرون که بالاستیک گرمتر وزدن یه دور بیشتربتونه پول بزنه……
    از عمد نبودا نبوغ پسر سریع بود فقط….

    • Lewis Hamilton

      17

      14

      اگه همین استراتژی رو برای بوتاس پیاده میکردن و نتیجه نمیگرفت چی میگفتی؟

    • M-T

      15

      12

      توهم توطئه ………

    • IMAN_SH_LH44

      16

      11

      تسلیت به شما دوست عزیز. هر مسابقه یه چیی پیدا میکنی علیه همیلتون.به تلاشت ادامه بده

      • Esmaeil5

        15

        3

        باز هم یه جایگاه ناراحت کننده برای فتل و هوادارانش
        امیدوارم چارلز فردا بتونه در مقابل پرز و آلبون دفاع کنه که کار سختیه بی شک
        و تبریک به طرفدارای لوئيس

    • mahyar

      14

      8

      فکر کنم خود بوتاس خواست که ی دور از لویس کمتر بزنه .

    • Fastboy 44

      14

      8

      از عمد نبودا نبوغ پسر سریع بود فقط…
      *مینویسد و غصه میخورد…..*

  6. Muhammad

    12

    21

    یکی از قوانین مضخرف جدید فرمول یک اینه که سریعترین دور کل تعیین خطو تو کیو دو بزنی صرفا به این معنا نیست که پول پوزیشن زدی که از اتریش امسال فکرمو درگیر کرده

    • Muhammad

      6

      25

      آخ که چقدر حقیقت تلخه دیسلایک بدین

      • Hamilton

        11

        7

        حسادت هم حس تلخیه درسته ؟

    • Ali n

      2

      0

      مطمئنی این قانون جدیده؟ تا اونجایی که یادم میاد از 2005 یا 2006 بود که شروع کردن Q رو تو 3 تایم برگزار کنن خیلی وقت ها هم شده راننده ای سریعترین زمان Q رو تو Q2 و حتی Q1 زده ولی تو Q3 زمان خوبی نزده و pole رو نگرفته.

    • Kenzo

      3

      0

      اگه تعیین خط بارونی شد چی؟!
      مثلا توی کیو3
      اونموقع دیگه چرا کوالی رو سکشن سکشن کنن!؟
      یه کوالی 20دقیقه ای برگذار میکنن بره!
      بعضیا اصلا دو دوتا چهارتا نمیکنن و حرف میزنن

  7. Amir Bagheri

    24

    8

    دقیقه‌ی‌۹۰!
    تا آخرین لحظه، خونسردی خودتون رو حفظ کنید.
    این چیزی بود که من امروز از جورج و لوئیس یاد گرفتم.

  8. بهزاد زمانی

    14

    10

    اتفاق تکرار نشد😂 قابل توجه مخاطبین خاص. باز یکی تونست اون یکی نتونست. دلتون رو به اتفاق خوش نکنید. ایده‌آل بودن خیلی خوبه ولی واقع‌گرایی بهتره

  9. itg

    14

    11

    جنگندگی همیلتون
    جورکشی لکرک

  10. Muhammad

    7

    14

    و حرف آخرم اینه که نه فتل انگیزه داره و نه سرعت یعنی اون فتل سابق دیگه نیست قبول دارم دیگه فتل اون فتل سریع تو 2017 که تو تعیین خط مکزیک وشتاپنو ناکام گذاشت و تو سال های اوجش تو ردبول تایم های افسانه ای میزد نیست کاش الان اون ورژن فتل تو این دوران بود و نمیذاشت لکلرک کاری از پیش ببره ولی خب رسم روزگاره

    • ....kh:n....

      11

      11

      رسم روزگار نیس داداش…
      الان یه چیزی میگم میگن توهم توطئه…
      این یه امر عادیه وقتی یه راننده قصد ترک تیمش رابعد از چندسال داشته باشه وتیم به سمت راننده جدیدتر سوق پیدامیکنه وهر کاری خواهند کرد که راننده جدید از راننده قدیمیتر شکست نخوره به هزار شکل مختلف و هزاردلیل….
      لکلرک جورکش🤣🤣جور کیو داره میکشه….؟
      اون زمان که وتل یه تنه با مرسدسها ودوراننده ردبول سرقهرمانی جهان حرص میخورد وهمه بهش رفتن پیش روانپزشک توصیه میکردن همتیمیش برای خودش فقط درودور میکرد شماکجا بودید بنویسید وتل جورکش….
      تمرینات جمعه وتل با ماشین خیلی راحت بود وسرعتش برابر شایدم سریعتر از لکلرک بود برای روز بعدش کلی فاصله میفته بینشون.اصلا انگار شبش فقط روی ماشین لکلرک کار کرده بودن وماشین وتل رو ول کرده بودن به حال خودش…
      وتل رانندگی یادش نرفته. فقط دیگه به هیچ کس وهیچ چیز اعتماد نداره حتی میترسه ماشینش وسط مسابقه بنزین تمام کنه چه انتظاری از همچین راننده ای میره؟که هر مسابقه بیاد پودیوم بگیره؟حتی میترسه گاز بده میگه نکنه ماشین اسپین بشه.
      لکلرک چرااینقدر به ماشینش اطمینان داره که تاسرحد لیمیت به ماشینش فشار میاره وهیچ اتفاقی نمیفته؟؟😅الان میگید دوباره طرفدارای وتل توهم زدن….
      امیدوارم لکلرک بتونه تو مسابقه هم ردش را حفظ کنه…..جورکش😉…

      • بهزاد زمانی

        4

        2

        اینایی که گفتی اصلا توهم محسوب نمیشه، توهم اصلا دیده نمیشه در برابر اینچیزایی که بعضی دوستان میگن

      • siamak

        6

        2

        بازم خوبه که خودتون میدونید دیگران این فرمایشات رو بحساب توهم توطئه میگذارند !

      • Mahmood.ghaedi

        5

        2

        kh
        بنظر من هم داره ی تنه جور کل فراری میکشه
        ببین دوست عزیز سب ی راننده خیلی خوبه کسی ک چهار سال قهرمان بشه حتما خوب بوده و حقش بوده
        ولی دقت کن داری درباره قهرمان جهان حرف میزنیم مگه میشه ی راننده نتونه خودش با ماشین وفق بده
        خودتون گفتین ک سال دیگه نیست و فراری حق داره ماشین ب سمتی ببره ک با لکلرک اوکی تر باشه و سب هم وظیفش اینه خود وفق بده
        و هیچ توطئه ای هم در کار نیست فقط سب افت کرده و لکلرک واقعا بهتر از سب داره کار میکنه
        وشک نکن تیمی با این عظمت و بزرگی نمیاد شب قبل از تعیین خط ماشین ی راننده کل ول کنه بخدا فراری خیلی بزرگتر از این حرفهاس
        حالا این نظر من شاید اشتباه باشه و نظر شما درست باشه

      • BAHRAM

        7

        0

        دوست گرامی فتل بعد از تعیین خط با اسکای المان مصاحبه کردو گفت لکلرک در یک سطح دیگه رانندگی میکنه
        امیدوارم فرمول یک ایران مصاحبه رو ترجمه کنه

      • SADEGH 16

        2

        0

        دلم برا استرول میسوزه.
        لکلرک راننده یک
        اون که تیم مال خودشه

      • itg

        3

        0

        لکرک جورکش
        مافیای فراری😂
        داداش با ادبیات خودت جوابتو میدم
        😂
        q2 با فرراری بشی 15 😂
        شاهزاده موناکو😂
        خوش باشی

      • itg

        3

        0

        نظر شخصی خودمو نوشتم
        نه شما میتونی منو قانع کنی نه بالعکس
        شمام نظرات خودتو بنویس قضاوت با خواننده ها

  11. Fastboy 44

    17

    15

    لوییس پول گرفته
    لکلرک با گاری اومد چهارم
    راسل اون لگن رو بالاتر از وتل قرار داد
    ولی تو متن نوشته شده شاید بهترین عملکرد رو ورستپن داشته!
    خبرم با اون شروع شده……!

    • بهزاد زمانی

      12

      7

      فراری ماشین دامینت و رقابتی نداره اما لگن هم نیست. این ماشین با لکلرک عملکرد به مراتب بهتری با فتل داره

    • Farid

      6

      12

      fastboy: ماشین ویلیامز این فصل از نظر ایرودینامیک مثل فراریه حتی بهتر… موتورشم که مرسدسه … درضمن تو q2 وتل با مدیوم بود و راسل با سافت… چطور انتظار داشتی بالاتر نباشه …رو چه حسابی ماشین وتل رو فرغون و گاری نمیدونی … نکنه فکر میکنی این ماشین همون ماشینه لکلرکه !!!؟؟؟؟ وتل روز جمعه فقط 40 دقیقه انتهای تمرین دو رو با اپدیتا رونده بود و لکلرک از صبح و اول بسم الله !!! شب و روز کوالی هم فقط رو ماشین اون بچه کار میکنن … کجای این نگرش برابره .!!!! انصاف خیلی چیز خوبیه رفیق …

      • Fastboy 44

        5

        5

        من فراری رو گفتم(هرچند که پیشرفتش چشمگیر بوده این چند ریس)
        درضمن
        فکر میکنین اگه ماشینا فرقی داشت یا مافیا لکلرک(!) یا شاهزاده موناکو(!) یا تاد(!) بهش کمک میکردن وتل صداش درنمیومد?!

    • ?Farshadam?

      1

      1

      من موندم چه هیزم تری ورشتپن به شما فروخته که هرکی ازش تعریف میکنه طرفداری بقیه راننده ها بهشون بر میخوره؟
      دوست عزیز تصور کن اصلا ورشتپن تو مسابقات نبود بقیه راننده ها در این حد بودن که به مرسدس فشار بیارن؟ واقع بین باشید.
      تصور کن اگه ماشین ورشتپن توی اون ۳ تا مسابقه دی ان اف نمیشد الان رتبه دومو ورشتپن داشت

  12. بردیا

    11

    4

    به به! چه میکنن این استراتژیست های فراری

  13. mahyar

    16

    5

    دوستان فتل گفت که لاستیک هاش به دمای عملیاتی نرسید.
    کسی ماشین هارو فرقی بینشون نمیزاره .
    خواهشا” از این حرف های رائفی پور نزنید .

  14. Amin

    17

    10

    اوففف عجب پول پوزیشنی بود انصافا
    یکی دیگه از اون دور های حماسی…
    اونجا که مکس تایم دو رو زد و لوییز رفت سوم
    دیگه تعیین خط رو ول کردم چند لحظه بعد دیدم رفتیم رو آنبورد لوییز و یه سکتور سبز و ی سکتور بنفش و در ادامه پول
    دور آخر راسل تو کیو۱ هم فوق العاده بود
    راستی ادمین جان کدوم کار مکس بهترین عملکرد بود؟ باز اگه لکلرک رو میگفتی یه چی!

  15. 33🦁Ali

    14

    13

    تبریک به همیلتون و طرفداراش.
    مکس هم مثل همیشه عالی بودی فراتر از ماشین، ردبول نمی دونم چرا چسبندگی ندارن تو تک دورا
    بهرحال هر کاری کنن حریف مرسدس نمیشن این ماشین مرسدس شکست ناپذیر هست واقعأ مبارکشون باشه.

    • Fastboy 44

      15

      5

      هیجوقت هیچ راننده ای فراتر از عملکرد ماشین یا به طور کلی دستگاهی عمل نمیکنه!
      نیازی به مبالغه نیست!!!

      • 33🦁Ali

        11

        10

        فعلا برین با آدمین بحث کنین مثل همیشه سر تیتر چرا اسم مکس هست.

      • Fastboy 44

        7

        9

        بقیه میتونن قضاوت کنن که من درست میگم یا تو بری خونه مادربزرگ!

      • 33🦁Ali

        6

        5

        44
        واقعأ چطور حرف مادر بزرگ میزنی😂😂
        فعلأ شما خوش باشین حالشو ببرین با مرسدس و همیلتون که دوره خوشحالی شماست بازم میگم مبارکتون باشه همه طرفدارای همیلتون.

      • Saeedreza

        10

        7

        بله دقیقا
        بخاطر همین ماشین همیلتون حداقل دست نصف راننده های حال موجود فرمول یک باشه ميتونه پول بزنه و برد بياره
        همیلتون راننده خوبیه خیلی هم بهتر از بوتاس، ولی بگيم بی همتا، یا دست نيافتني به هیچ عنوان اینطور نیست
        فقط در حد این که نتیجه بهتری میگیره نسبت به بوتاس
        ولی اگه مکث هم تیمیش بود مطمئن باش همه ی پول ها و برد ها رو مکث میبره

    • 33🦁Ali

      15

      14

      تیتر منطقی هست طبق معمول مکس با ماشین ردبول در مقابل مرسدس بهترین عملکرد داشت.

      • M-T

        11

        5

        چرا یه جوری میگین با ماشین ردبول در مقابل مرسدس انگار ماشین ۱۰ گریده؟ ما قبول داریم مرسدس خیلییی خوبه ولی ردبول ماشین دومو داره پس جایگاه مکس طبیعیه جایگاه آلبونه که غیر عادیه که اونم معلوم نیست مشکل از ماشینه یا آلبون

      • Fastboy 44

        9

        11

        با این خیالات خوش باشید…..

      • Max33vr46

        6

        9

        دقیقا درسته علی مکس داره ثابت میکنه که چه راننده فوق‌العاده هست و از هم نسل های خودش مانند لکلرک و راسل و نوریس 7خیلی بهتر و سرتره بدون شک و ای کاش میشد همیلتون و مکس تو یه ماشین برابر قرار بگیرن تا ببینیم کی بهتره تو مرسدس یا هر جای دیگه ای

  16. itg

    11

    5

    اگر دور پول پوزیشن لوییسو داشتین بزارین ممنون
    15/15

  17. ...m6...

    16

    7

    به به! به به! سلطاااان ترکوندددد ۹۷مین پول پوزیشن سلطان رو تبریک میگم……

    چه هیجانی داشت اوف😀💜

    #۹۷
    #TeamLH

  18. AmirAli

    14

    1

    سب، به خودت بیا مرد
    من که خیلی ناراحت شدم…

  19. بیژن

    12

    7

    تبریک میگم به لوئیز و مرسدس فن ها 👑❤.
    واقعا مواقعی که فکر نمیکنی هم لوئیز میاد پول رو میگیره ، چه سکتور دویی زد لوئیز ، گاهی دلم واسه بوتاس میسوزه ؛ کل اخر هفته اول ، آخرش اصل جا تو وقت اضافه ببازی .
    لکلرک و راسل هم عالی بودن .
    برخلاف نویسنده معتقدم لکلرک واقعا عالی بود، بهتر از ورشتپن (البته امروزفقط) ، شما اختلاف رو نگاه کن چقدره با صدر !؟؟
    ورشتپن خوب بود مثل همیشه ولی لکلرک عالی بود امروز احسنت .

  20. B A H A D O R

    10

    4

    تبریک ویژه به همیلتون و طرفدارای بی شمارش تو ایران.همیشه پرچمت بالا باشه و تو اوج بدرخشی پسر

  21. amirbnd

    16

    4

    عملکرد فتل به هیچ عنوان قابل دفاع نیست.
    واقعاً در شأن سب نیست که اینقدر بد کار کنه.بیدار شو مرد.
    و دم لکلرک گرم،توی این اوضاع نابسامان فراری تنها چیزی که منو وادار می‌کنه بشینم پای تعیین خط و مسابقه چارلزه.

  22. a Ferrari lover

    8

    2

    آخه این شد تیتر الان مرسدس کار تازه ای کرده یا مکس همه شون زحمت کشیدن واقعا زور نمیزدنم همین بود جاشون

  23. Eliya

    7

    4

    دم لوئیز و مرسدس گرم

  24. Ario

    12

    2

    مرسی لکلرک

  25. gasli

    4

    7

    تبریک به خودم و بقیه طرفداران رئال بابت برد الکلاسیکو 😎😎😎
    و گسلی هم هرچی تو تمرین مسابقه خوب تو تعیین خط کند میزنه هرچند کویات تو این فصل 10.2کرده ولی 4تمرین کجا و 9تعیین خط

  26. Mahmood.ghaedi

    11

    4

    من دیدم بوتاس با ی دهم رفت اول و مکس امد دوم زدم الکلاسیکو دور اخر لوییز ندیدم
    امدم تو سایت دیدیم همه دارن ب لوییز تبریک میگن
    اگه میشه دور اخر لوییز بزارین مرسی
    بنظر من درباره تیتر هم مینوشتین شاهکار جرورج راسل و کار فوق العاده لکلرک
    یا ی چیزی درباره ابدیت های فراری
    اگه میخواستین درباره 3 تای اول تیتر بزنید باید میگفتین همون همیشگی

  27. Mahmood.ghaedi

    13

    2

    علی داداش
    فست بوی دوست عزیز
    خدایی خسته نشدین اخه این مسابقات دیگه کل کل داره والا من لذت میبرم ولی خسته شدم دیگم همش لوییز و بوتاس سر پول زدن رقابت میکنن لوییز پول میزنه اون چندتایی هم ک بوتاس میزنه اخرش لوییز ریس میبره سکو شده همین 3 تا راننده ک اکثرا لوییز برد میاره
    تمام هیجان رقابتها شده رده 4 تا ده

    • 33🦁Ali

      5

      2

      داداش تو ببخش😅😂.
      حق با توست.

      • Mahmood.ghaedi

        3

        2

        علی داداش بخدا من ک لوییز دوس دارم از این وضع خسته شدم
        مسابقات واسم از رده چهارم ب بعد هیجان داره

  28. امید نورمحمدی

    9

    8

    با درود و عرض ادب و ارادت.
    1-بلاخره مرسدس با لاستیک مدیوم 1-2 کرد که یه جورایی تحقیرآمیزه برای مدعیانی که با سافت بودند.
    2- اینکه همیلتون دو دور داشت و بوتاس یک دور که حقیقته و این پیست هم جوری بود که تقریبا همه راننده ها ترجیح میدادند دور دومشونو سریع بزنند ولی کسی که 97 پول پوزیشن داره را زیر سوال بردن مصداق بی انصافی و بی اطلاعیه. از هر زاویه ای نگاه کنیم همیلتون با اختلاف از سایرین در شرایط بهتریه و در حال حاضر بهترین راننده فرمول یکه. من طرفدارش نیستم ولی نمیتونم چشم بر واقعیت به این وضوح ببندم.
    3- به هر دلیلی سب نباید تلاش دوم در Q2 را با مدیوم میزد. از نگاه کسانی که سب را درجه هشت میدونند و لکلرک را ابر راننده به این موضوع نگاه کنیم . لکلرک با مدیوم تایم عالی و شاهکاری زد و سب نتونست و توی خطر برای حذف قرار گرفت. با توجه به تایمی که توی Q1 با سافت زد کار درست این بود که اولا زودتر میامد پیت برای تعویض لاستیک و تنظیمات نه 4 دقیقه مونده به پایان وقت و دوما لاستیک سافت را مینداخت . حالا این تصمیم خودش بوده یا تیم که مجددا با مدیوم برگرده مهم نیست و این یک تصمیم غلط بوده. همون آخرین تایمی که با سافت زد راحت به مرحله سوم میبردش. ای کاش دوستان تایمهای ثبت شده در هر مرحله تایمگیری را جدا منتشر میکردند!
    اگر این تصمیم از جانب تیم به سب تحمیل شده باشه که …

    برای من خیلی جالبه که بحثهای تکراری و بهانه جویی و توجیه از جانب هواداران هیچوقت تمام نمیشه و هیچ موضوعی نیست که بشه همه ما نسبت بهش همنظر باشیم! گاهی موارد انقدر روشن و واضحه که مخالفت کردن باهاش عجیب و غریبه. شبیه انکار گردش زمین به دور خورشید!
    بنظر من تسویه حسابهای شخصی بیشتر از بحثهای مستند روزبروز بین هواداران پارسی زبان بیشتر میشه و احترامها از بین میره.
    حتی عده ای از دوستان انگیزه اشون برای تماشای مسابقات پیدا کردن مورد یا مواردی علیه تیم یا راننده خاصیه. اونم نه به این دلیل که از اون راننده یا تیم خوششون نمیاد بلکه برای تمسخر و پاسخ دادن به دوست دیگری در فرومهاست. اصلا اهل نصیحت و اندرز دادن و شنیدن نیستم ولی گاها از کاربرانی مطالبی میبینم که ازشون توقع ندارم. ممکنه بنده با برخی از دوستان اختلاف نظرهای بزرگ داشته باشم و در مقاطعی بحثهای آنچنانی هم کرده باشم ولی همیشه براشون بعنوان یک مطلع و هوادار ارزش زیادی قائل بوده و هستم و انتظار برخی اظهارنظرهای از روی خشم یا کوبیدن اشخاص اونم بدون مستندات قابل طرح را ندارم.
    ارادتمندم

  29. Mohammad44

    9

    9

    یعنی حاضرم قسم بخورم لوییس اگه با ویلیامز گرنداسلم کنه تو یه مسابقه باز یه چند نفری هستن بیان بگن لوییس راننده نیست😂😂😂😂😂😂😂
    یه تبریک هم به فراری فن ها بگم مثل اینکه کم کم داره راه می افته فراری
    حالا به این تیتر کاری ندارم ولی کلا یه چند وقتی تیترها با مطالب تطابق نداره منظورم بیشتر تیترهای مربوط به اخبار غیر از مسابقه یا تعیین خطه هر چند به نظرم به اونا هم یه نقد هایی وارده
    مثلا اگه فرض کنیم تو اتفاقات امروز جای لوییس و بوتاس عوض میشد یعنی فرضا بوتاس از سوم پل بگیره میتونستین یه همچین تیتری بزنین بوتاس پل پوزیشن را از چنگ لوییس و مکس دزدید
    مثال فرضی زدم که به دوستان برنخوره

  30. daniel65

    9

    0

    وای که چه کابوس تلخی شده این روزهای غم انگیز وتل برای خودش و وتل فن ها😔😢💔

  31. Mehryar Salehi

    17

    4

    چه لپهای بینظبری زد جورج…تایم آخر Q1 اش عالی بود اما توی تلاش آخر Q2 واقعا خارق العاده بود.
    برای کسانی که همچنان معتقدن این پسری که تمام سریهای پایه رو قهرمان شده و رسیده به اینجا و همچنان درباره اش تردید دارن، نظرشونو جلب میکنم صرفا به یک پیچ ۶ که تمام گرید به غیر از ویلیامز و هاس، فلتات طی میکردن اما این دو تیم با این ایروداینامیک مجبور به استفاده از دنده معکوس و لحظه ایی ول کردن پدال گاز هستن.یا اختلاف عملکرد توی پیچ ۱۳.
    اختلاف ماشینها کاملا واضح هست.
    با همچین ماشینی بشه از پس آلفاها بربیاد یک راننده، یا گاها با یک فراری رقابت کنه و البته بتونه تو فاصله یک دهم رنو، آلفاتائوری و ریسینگ پوینت قرار بگیره، شاهکاره.

    ——————————-

    اما دوتا نکته که توی کامنتها دیدم خواستم یه توضیح بدم شاید دوستان در جریان نبودن و ذهنیت اشتباه پیش اومده براشون:

    ۱.لوییز ۲ بار با تایر مدیوم لپ زد و بوتاس یکبار و اینو میرارن پای اختلافی که تیم بین راننده هاش میزاره.
    خیر، انتخاب داشتن بین سافت، مدیوم ۱ لپ و مدیوم ۲ لپ.خود راننده انتخاب میکرد که کدوم استراتژی رو انتخاب کنه.
    لوییز انتخاب درست رو انجام داد و بوتاس انتخاب غلطی داشت.

    ۲.استراتژی سب…توی رادیو ۲ بار بهش گفتن که میخوای با تایر سافت امتحان کنی؟ هردوبار پرسید تایم هدف چند هست و بعد از شنیدن ۱.۱۷.۵ گفت میتونم با تایر مدیوم بهش برسم.
    اما ۳ لپ آخری که توی کوالیفاینگ زد، عینا یکجا (پیچ سوم) تایرهارو قفل کرد و کلا از اونجا به بعد دیگه لپ از دست رفته بود.

    توضیحاتی بود که خود راننده ها به زبون آوردن در حین انجام این کوالیفاینگ…دیگه اگر اساتید تشخیص میدن خود راننده چیزی نمیفهمه، بحثش جداست.

    • milad

      7

      6

      والا من که اینجا پای تلویزیون نشستم متوجه شدم که هر چی بیشتر دور بزنی سریعتر میشی بعد بوتاس ترجیح داده دوم بشه و پول پوزیشین رو تقدیم کنه.حالا اون نمیدونه انتخابش غلطه پس تیم نباید راهنمایی کنه.بالا بریم و پایین بیایم بوتاس wing man همیلتونه

      • Mehryar Salehi

        10

        3

        اینکه حرف خود بوتاس بود…دیگه نمیدونم بینندگان نیاز به چه مدرکی دارن.
        نه این مورد، تقریبا تمام استراتژیها با همفکری راننده و تیم عملی میشه.

    • Fastboy 44

      10

      3

      جناب صالحی
      👌👌👌👌👌

  32. Majid

    2

    10

    یک ضدحال به تمام معنی، بوتاس در تمام تمرینات و در آخرین لحظه، بهترین راننده هفته بود و با یک دور اضافه همیلتون، همه چیز نابود شد. به نظرم باید محدودیت دور زدن وجود داشته باشه و هرکس فقط حق دوبار دور تایم گیری در هر قسمت داشته باشه. اگه قرار باشه همه بخوان سه بار دور بزنن یک خرتوخری میشه که هیچکس نمیتونه تایم بزنه. لوییس با یک دور اضافه و لاستیک های کاملا گرم شده بک دور بی نقص زد. امیدوارم فردا یکی از بهترین استارت های والت رو شاهد باشیم.

  33. Mahmood.ghaedi

    4

    3

    ی تبریک ب اقا سیامک دوس داشتنی چون فراری نشون داده داره ب روزهای خوبش کم کم برمیگرده

    • siamak

      3

      1

      ممنون محمودجان ، ظاهرآ همینطوره که میفرمائید . تبریک منو هم واسه شاهکار لحظه آخری لوئیس بپذیر عزیز .

  34. بهزاد زمانی

    7

    3

    از قرار معلوم علت ناکامی‌های اخیر (دو سه سال) فتل هرچیزی میتونه باشه الا خودش. برای من جالبترین بخشش اونجاست که وقتی همه خوابن متیو دزدکی میره ماشین فتل رو دستکاری میکته

  35. محمد

    0

    1

    جورج راسلو عشقه
    راستی چرا آبی کردید کلا؟

  36. Mahmood.ghaedi

    1

    0

    دور اخر لوییز تو اینستاگرام اف وان دیدیم جالب بود ک هیچ سکتوری بنفش نکرد
    دوتا سکتور سبز و سکتور سوم زرد ولی پول گرفت