مرسدس فصل 2023 فرمول یک را به شکل خوبی شروع نکرد و حال به فکر ایجاد تغییراتی در تیم است.
حتی قبل از شروع فرمول یک بحرین، مدیر تیم مرسدس یعنی توتو ولف اعتراف کرد که فکر نمیکند کانسپت خودروی منحصربهفرد مرسدس بتواند به نتیجه برسد.
لوئیس همیلتون و جورج راسل به ترتیب در رده پنجم و هفتم به خط پایان مسابقه رسیدند. اما به نظر می رسد مرسدس برای بازنگری ماشین سال 2023 خود آماده است.
ولف قبل از مسابقه بحرین گفته بود:
ما تمام تلاش خود را در زمستان انجام دادیم و اکنون همه ما فقط باید دوباره دور هم جمع شویم و بپرسیم آن مسیر توسعه ای که می خواهیم دنبال کنیم که ما را به پیروزی برساند چیست.
جورج راسل نیز با تایید نظر توتو ولف بیان کرد:
واقعیت این است که خودروی ما عملکرد لازم را ندارد و باید روی طراحی خودرو کار کنیم.
آیا جیمز آلیسون برمی گردد و با برگشت وی می توان انتظار تغییراتی داشت؟
خبرگزاری های ایتالیایی گزارش دادند که جیمز آلیسون به تیم مرسدس بازخواهد گشت. آلیسون در سال 2021 مرسدس را ترک کرد و به تیم قایقرانی INEOS انگلستان رفت. مایک الیوت جانشین آلیسون شد و نقش مدیر فنی را بر عهده گرفت.
اخبار بازگشت آلیسون احتمالا با استقبال گرم طرفداران مواجه خواهد شد. جیمز الیسون، مرسدس را به سمت کسب چهار قهرمانی جهان سازندگان هدایت کرد. اما سابقه عالی آلیسون فراتر از مرسدس است. آلیسون نقش مهمی در فراری و رنو در طول سال های قهرمانی آنها داشت.
گزارش شده که الیسون در مورد به روزرسانی هایی که مرسدس در ماه مه به ایمولا خواهد آورد، نظراتی را خواهد داشت.



در سالهای پیش بارها گفتیم همیلتون با ماشین فوق العاده تونسته ۶قهرمانی تو مرسدس بیاره و این کار رو همون موقع هم بقیه راننده های تاپ میتونستن انجام بدن ولی همیل فن ها قبول نمیکردن الان چرا همیل افسانه ای نمیتونه کاری کنه و کارش به جایی رسیده الونسوی ۴۲ ساله سرپیچ تحقیرش میکنه؟
۱۵ سال اخیر راننده ای بهتر از الونسو ندیدم. این بشر یه پکیج کامله. به نظر من هیچ یک از رانندهای گرید با ماشین برابر توانایی شکست دادن الونسو ۴۲ ساله رو ندارن.
محشرترین دورانش هم فصل ۲۰۱۲ بود که با ماشینی که ۱ ثانیه کندتر از ردبول بود تا یک قدمی قهرمانی رفت حیف که قهرمان نشد و مزد بینظیر بودنش رو نگرفت.
Shumi
با اجازه جمله ات رو کامل تر کنم
با ماشین مرسدسی که هشت بار قهرمان جهان شد شش بار قهرمانی رانندگان آورد ☺️☺️
جملت انقدر مبتذله که واقعا ارزش وقت گذاشتن برای جواب دادن رو نداره. اینارو بنویس و برگرد به همون غاری که ازش اومدی.
قهرمانی 2017 و 2018 رو هیچ راننده ای به جز همیلتون و آلونسو نمیتونست به دست بیاره.
در 2021 هم هیچ راننده ای به جز مکس و لوییس نمیتونست اون اتفاقات رو رقم بزنه.
در ضمن ما نقش ماشین رو هیچوقت انکار نکردیم. ادعاهای شما شامل موارد فراتری بوده که اونارو رد کردیم و براش دلیل هم آوردیم.
ولی دوتا سوال: اولا آلونسو همیلتون رو ((تحقیر)) کرد؟ اگر این تحقیره پس 2007 چیه؟(هرچند بعید میدونم خبری از اون سال داشته باشی). دوما با چه منطقی سبقت گرفتن با ماشین برتر میشه تحقیر راننده رقیب؟؟؟!!!! به نظر من چیزی که عجیب حساب میشه دفاع لوییس تو پیچ 4 هست نه اون سبقت. اون سبقت فقط زیباست و نه چیز دیگه ای.
درکل تنها فردی که از نظر من تو این دوره شایسته مقایسه با همیلتونه مکسه. نه آلونسو و نه وتل هیچکدوم نه سابقه قابل مقایسه ای دارن و نه در نبرد با ماشین برابر تونستن همیلتون رو شکست بدن. بقیه راننده های بزرگ هم که اصلا دورشون قبل همیلتون تموم شده و مقایسه بینشون زیاد جالب نیست.
استاد اخلاق، یکم شخصیت داشته باش و یاد بگیر مودبانه جواب بدی
در اصل باید رو اون یکی پیام ریپلای میکردی. احتمالا توقع داری از خودم دفاع کنم ولی حرفت کاملا درسته؛ ممنون از تذکر.
امیر علی
حرفات درسته ولی از یه لحاظ دیگه ی قضیه
قطعا کسی قهرمانی ۱۷و۱۸ رو نمیتونست از لوییس بگیره ولی نبوغ لوییس نبوده که
اگه بوتاس رقابت میکرد یهو تو رادیو میشنید ک valtteri it’s james
فتل و فراری هم که اصلا توی نیم فصل های دوم رقابتی نبودن و اختلاف مرسدس و فراری از روز روشن تر بود
درمورد۲۰۲۱ هم که درسته مکس لوییس رو شکست داد ولی بیا واقعیت رو ببینیم
مکس هرووقت کم میاورد میزد ب لوییس
توی ابوظبی هم که ولش کن اینو دیگه حتی کسایی ک فن فرمول یک نیستن هم میدونن چی شده
الونسو هم تونست سبقت گرفت و اون سبقت چیزی فراتر از یه سبقت زیبا بود چطور تاحالا از همیل همچین سبقتایی رو ندیده بودیم؟!
بعدم الونسو و فتل قابل مقایسه با همیل نیستن؟!
موقعی که الو و سب واسه قهرمانی میجنگیدن همیل کجا بود؟!
از یدونه بردش توی۲۰۱۳ لذت میبرد؟!
بعدشم که کلا قوانین عوض شد و مرسدس شد شاه فرمول یک که با اون ماشین های مرسدس لطیفی هم قهرمان میشد
درمورد الونسو هم کاری که الونسو توی مکلارن(سال۲۰۱۸)کرد همیل مگه توی قصه و رویا بتونه انجام بده
توهین نباشه ولی الونسو راست میگه اون فقط بلده پیچ یک رو بگیره و بره
اگرم باخت مثل۲۰۲۱ یا تیم بد بوده یا ماشین خراب بوده یا اینکه اواخر از حد فراتر میرفت و میگفت بوتاس بد عمل کرده
موضوع آمدن جیمز آلیسون هستش به نظرتون در این شرایط بد ماشین مرسدس میتونه کاری کنه یا نه
بله وقتی بحث مقایسه با پرز و تیم ردبول و آلفاتاوری هست که مجموعا با هم تلاش میکردن مسابقه لوییس رو خراب کنن بوتاس خصوصا تو مکزیک واقعا بد عمل کرد.
خوبه خودت هم میگی وقتی نتونسته رقابت کنه ماشینش بد بوده. دیگه میخواستی معجزه کنه؟
آیا فراری اوایل فصل 2018 یک سر و گردن بالاتر از مرسدس نبود؟ آیا تو چین حتی ردبول هم بهتر از مرسدس نبود؟ آیا وقتش نشده بپذیرید در سال 2018 مجموعا خودروها برابر بودن و این راننده ها بودن که تفاوت رو رقم زدن؟! آیا ناتوانی وتل در سبقت گرفتن از بوتاس مربوط میشه به ولتری ایتز جیمز؟ کلا مگه بیشتر از دو بار ما ولتری ایتز جیمزی که تو نتیجه مسابقه تاثیر داشته باشه شنیدیم؟ اختلاف امتیاز تو 2018 80 امتیاز بوده برادر من. با این حرف ها ته تهش 20 امتیاز توجیه میشه. بقیش برمیگرده به ریسک های نا به جایی که خود وتل کرد یا جاهایی که نتونست عملکرد خوبی ارایه بده.
ن دوست عزیز وقتش نرسیده
ولی وقت این رسیده ک قاطعانه میگم بهتر و بدتر بود لوئیس یا الونسو یا وتل و مکس رو قهرمانیای ف1 معلوم نمیکنه 2018 نیم فصل دوم همه میدونن فراری اپدیت نداشت و عقب افتاد و ربطی ب فتل نداره
وتل همون وتل ردبول بود یا همین وتل استون مارتین ک دیدیم فراتر از ماشین کار میکشید
کاری ب محبوبیت و منفور بودن ندارم تو لیست خودم بعد سنا شوماخر وتل نفر سومه حالا تو لیست شما نفر اخر
قرار نیست ک مثلا من کارشناس براساس سلیقه و ملاکهای خودم ی لیستی ارائه بدم بعد ب همه بقبولانم
راننده ما وتل همیشه ی راننده درجه یک بوده
سوپر مسی هم سال ها پشت سر همیلتون و بوتاس بود بس لطفا ……
به همون دلیل که مکس شما اون موقع نمی تونست کاری کنه
برادر ماشین خیلی خیلی مهمه ابزار اصلی برنده شدن ماشینه راننده فقط میتونه دوصدم ثانیه اخرو رقم بزنه حتی مایکل شوماخر هم بیاری پشت این ماشین بشینه نمیتونه کاری بکنه پس الکی حمله نکن به همیلتون این کاری که میکنی اسمش نقد نیس اسمش هیت کردنه
دو دهم دوست عزیز نه دو صدم
مرد حسابی تحقیر کجا بود اخه…. تحقیر به اختلاف امتیاز مکس با پرز یا اختلاف امتیازی لوییس با بوتاس میگن…. سبقت الونسو خیلی تمیز بود و لوییس رو غافلگیر کرد درست…در ضمن هر کسی قهرمانی برده ماشین خوب داشته … سنا در مکلارن …مایکل در فراری (البته مایکل در رنو خیلی هنر کرد قهرمانی اورد).. لوییس در ۲۰۱۴ تا۲۰۲۱… مکس از ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ … باید ماشین سریع داشته باشی که بتونی قهرمانی بیاری البته قبول دارم قهرمانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۷ و۲۰۱۸ و۲۰۱۹ و۲۰۲۰ زیادی راحت بود واگر هم تیمی لوییس یا حتی راننده ای مثه ساینز هم توی مرسدس بود اون قهرمانی ها رو می گرفت.. ولی نباید سال ۲۰۰۸ رو فراموش کنیم که فلسپه مسا رو شکست داد در فراری که تقریبا برابر یا شاید یکم سریع تر بود از مکلارن…
اتفاقن دوست عزیز زمانی که شوماخر در رنو بنتون قهرمان شد رنو بهترین دوران خودشو میگذروند و مایکل از یک تیم قوی به فراری اومد که سالها بود در حسرت پیروزی بود و شوماخر دوباره این تیمو احیاکرد و کاری کرد که شوماخر فراری به یک برند بینظیر برای همیشه تبدیل بشن.با سپاس
میگن نظر هر کس محترمه اما این درست نیست . بعضی از نظرات اینقدر سطحی و کودکانه ست که ارزش جواب دادن نداره ولی به هر حال جواب باید داده بشه که فکر نکنن جوابی وجود نداره .
در جواب اون دوستمون که گفت ماشین مرسدس اینقدر خوب بود که لطیفی هم باهاش قهرمان میشد باید همینو ازت بپرسم که اگه اینطوره چرا مرسدس با یه راننده باید قرار داد ببنده به ارزش پنجاه میلیون دلار و کلی هزینه کنی در حالی که میتونه لطیفی رو بیاره و با قرار داد پونصد هزار دلاری همون نتایج رو کسب کنه ؟ مگه تیمها عاشق چشم و ابروی راننده ها ن؟ مثلاً وتل دو هزار هجده با ماشین خوب فراری توی آلمان اشتباه کرد و همون از دست دادن فرصت باعث سرازیری رابطه فتل و فراری شد و بعدش هم که از چارلز شکست خورد که دوستان چیزی ازش نمیگن . یا همین آلونسو که از همیلتون روکی شکست خورد .
بعضی از دوستان قهرمانی لوییس رو به ماشین ربط میدن اما سر حرفشون بمونی مدعی میشن شوماخر و فتل و فرناندو با پراید اومدن قهرمانی کسب کردن . جالبه این حد از بی منطقی .
در مورد اون دوستمون که روزبرگ رو ارجاع داد به شکست از مارک وبر باید بگم که اون فصل روزبرگ روکی بود و بعد هم در مورد شکست وبر از فتل همین بس که وبر سالها برای ردبول زحمت کشید و دقیقا همون فصلی که ردبول ماشین رقابتی ساخت با دوچرخه تصادف کرد و مصدوم شد و به سختی خودشو رسوند اما واقعیت اینکه هنوز با فرم ایده آل فاصله داشت . برید بخونید لطفاً .
یه سری از دوستان هم دو سه با والتری ایتس جیمز رو پیرهن عثمان کردن هی اینور اونور میبرن . دستور تیمی زمانی که راننده توی کورس قهرمانی پشت سر تیم میت خودش هست و همچنین سرعت بیشتری هم داره امری طبیعی هست . عین همین کاری که ردبول با پرز انجام میده . دوستان آلونسو فن و فتل فن قبول کنید که جفتشون شکست خوردن از همیلتون . یکی توی ماشین برابر یکی هم با ماشین رقابتی . دوره ای هم که فتل تو ردبول بود همیلتون ماشین رقابتی نداشت و ردبول هم بی رقیب بود . طرفداران شوماخر کبیر رو هم ارجاع میدم به مصاحبه مایکل با بی بی بی سی که گفته بود همیلتون تمام رکورد های من از جمله کسب هفت قهرمانی رو خواهد زد . نکنه بعضی از آقایون این سایت از مایکل شوماخر بیشتر میفهمن؟
دقیقا این یکی از اون نظراته که ارزش جواب دادن نداره
مثال نقض دقیقا تفکرات خودته
کاری که شما داری میکنی مثل فوتبال میمونه ، یه عده میگن پله بهترینه ، طرفداران مارادونا میگن نه دیگو بهترینه
یک سری میگن مسی ، یک سری از دوستان دیگه میگن کریس رونالدو
این بحث و جدل های کودکانه ته نداره
و فقط چیزی به شما و بقیه دوستان اضافه نمیکنه
سعی کنید از 4 نفر پیشکسوت و دانای فرمول یک ، چیزی یاد بگیرید وگرنه من میگم فتل ، شما میگی همیلتون ، اون یکی میگه سنا و و و و و
بیخیال
دقیقا این از اون نظرات و تفکراتی هست که اصلا نباید بهش جواب بدی
دوستان سعی کنید یک چیز به معلومات فرمول یک خودتون اضافه کنید تا مسائل پیش پا افتاده
توهم قبول میکنی ک همیلتون هم از فتل در اون چهار سال با ماشین رقابتی شکست خورد
قبول میکنی ک راسل پارسال همیلتون رو شکست داد میگفتن ک همیلتون داره ماشین رو اماده میکنه برا سال بعد امسال رو بیخیال شده و اینم این ماشین حالا گردن نمیگیره میگه این ماشین من نیست
والا ماهی میخواییم خفه شیم چیزی نگیم اینا همش بدتر میپرن ب وتل ما
من یه سوال دارم چرا پس سال 2008 که همیلتون بچه پیش نبود چرا باخت بهش همینطور 2007 با اینکه سال اول همیلتون بود و ماشیناشون یکی بودن هملتون عملکرد بهتری داشت البته نمیدونم شما سنت قد میده به اون موقعه
بابا ول کنین بابا اونموقع شکست خورد ولی الان ک تو 42 سالگی داره اینطوری از همیلتون سبقت میگیره
ول کنین قدیم الیام
سلام دوستان
وقت همگی بخیر
بعضی ها چقدر از همیلتون کینه دارن که سر هر پستی در موردش نظر میدن😉
هرچند که بعضی از دوستان قدیمی تر میدونن که من طرفدار همیلتون نیستم.
بعضی از دوستان لحظه ای تصمیم میگیرن و اصلا انگار گذشته ای نبوده و تا اتفاقی می افته سریعا نظر میدن، مثل طرفداران ردبول و مکس که جوری حرف میزنن که انگار…
این خیلی واضح هست که وقتی یه مدت طولانی قدرت یک فرمول یک باشی همه به جز فن های اون تیم ازت بدشون بیاد
همیلتون شخصیت فوقالعاده ای داره هیچکس منکر شخصیت و کاریزمای همیلتون نیست که ادم بزرگیه کار بزرگی کرده ولی اختلافش با الونسو 7 به 2 قهرمانی جهان نیست باید بگیم این اختلاف تیم ها یا ماشینه خدایی آلونسو یه ماشین تاپ یا نزدیک تاپ داشته باشه به چالش کشیدنش سخته
خب در مورد این که ما هم موافقیم. آلونسو باید 4 تا قهرمانی جهان میداشت.
اره …۲۰۰۷ هم پتانسیل بردن بود البته لوییس هم خیلی سریع بود..۲۰۱۰ و۲۰۱۲ هم لایقش بود بدون شک و بهترین راننده گرید بود با اینکه سب قهرمان شد.. بین ۴ الی ۵ قهرمانی حقش بود
به به مهدی عزیز
خوش برگشتی!
همیلتون با هیچ کدوم از فرناندو و سب و مکس قابل مقایسه نیست
چون اون نفرات تا حالا هیچ کدوم قهرمانی جهان رو به هم تیمی ندادن
ولی استاد یه قهرمانی جهان رو به یه راننده درجه دو تقدیم کردن ( رزبرگ)
یادمون نره رزبرگ تو ویلیامز توسط مارک وبر هم تو کوالی شکست خورد و هم تو امتیازات اونم با اختلاف زیاد
حرفت از اول تا آخر مغالطست. تو زندگی روزمره هم همینطوری تصمیم گیری میکنی؟
روزبرگ هرچی تو هرسالی که بوده عملکرد 2016 اش ملاکه. همین راننده درجه دو 2016 در رقابت مستقیم با همیلتون و با ماشین برابر تونسته تقریبا هفتاد امتیاز بیشتر از وتل که اسطوره آسمان ها و زمینه کسب کنه. بنابراین در درجه دو یا یک بودن روزبرگ تو اون سال بحث برمیگرده به اینکه وتل رو چی حساب کنی، هرچی باشه روزبرگ یه لول ازش بالاتره.
سالهای 2010 و 2011 رو هم اصلا ندیدم که بخوام راجع بهش حرف بزنم. هرچی بگم میشه چرت و پرت. بذار بقیه دوستان جواب بدن؛ فقط با توجه به روحیاتت میدونم که قطعا یک روایت کاملا یک طرفه رو داری به خواننده تحویل میدی.
درمورد نسبت برد راننده قهرمان به هم تیمی: اینم صد درصد مغالطست. لوییس تو سالهایی قهرمان شده که یا خودش باید مسابقه رو میبرده یا هم تیمی. از اونجایی هم که هم تیمیش با استناد به بخش اول پیام راننده قابلی بوده طبیعیه که نسبت به وبر و مسا بتونه برد بیشتری کسب کنه.
اما قهرمانی های آلونسو کاملا در رقابت با شوماخر به دست اومده. یعنی یا رنو بهتر بوده و برد مال آلونسو بوده یا برعکس. بنابراین چیزی به هم تیمی ها نمیرسیده. تو این زمینه باید آلونسو رو صرفا با همیلتون در سال 2021 مقایسه کنی نه چیز دیگه ای. که در اون صورت همیلتون با حساب ابوظبی ده تا برد داشته و بوتاس فقط یک دونه! قهرمانی های وتل هم همه میدونن با چه سطحی از هم تیمی ها به دست اومده. وبر بدبخت کلا فقط یکبار تونست حتی تا نزدیک وتل بره که اونم نشد. بنابراین درصد وتل کلا قابل اعتنا نیست.
راجع به باکو هم قبلا بحث کردیم. خوردن اشتباهی دست شما به یک دکمه طوری که حتی متوجه هم نشید از بی لیاقتی شما نیست از بدشانسی شماست.
داداش وبر رو. اینجوری کوچیک نکن از سال۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ که با سب هم تیمی بودن نگاه کنی می بینی اونقدار هم که فکر میکنی ضعیف نبوده….در واقع به نظرم بهترین راننده استرالیایی تاریخ فرمول یک هست(ریکاردو هم استرالیایی هست)
فراری ۲۰۱۶رو با مرسدس ۲۰۱۶مقایسه میکنی؟؟!!خو فتل میخواست چیکار کنه با اون ماشین
فتل خیلی سریعه فوقالعاده تهاجمی ولی یکم پر اشتباه بود.
ولی جدا از همه اینها سبک رانندگی و شکل حمله های تهاجمی آلونزو توی این ریس آدمو یاد فرمول یک دهه اول ۲۰۰۰ مینداخت لذت بخش و نوستالژی.
امیرعلی
از اون بالا اصلا کسی در مورد وتل صحبت نمیکنه
دقیقل مغلطه رو شما داری وارد میکنی
صحبت سر ماشین برتر هست ، من هم میدونم خیلی های دیگه هم میدونن
اقا جان ماشین برتر رو نداشته باشی قهرمانی که هیچ کاپ اخلاق هم بهت نمیدن
حالا این هرکی میخواد باشه، دوستان میگن همیلتون ماشبن برتر رو تو اون سال ها داشته با طراحی و مدیریت آلیسون شما چرا میچسبونی به وتل
اصلا وتل فن ها کجا و کی شروع کردن به کوبیدن همیلتون ، وقتی خود وتل اینقدر با لوییس خوبه چرا الکی پای ما وتل فن ها رو به بحث مزخرف ماشین برتر و … میکشید
عجب ها
امیر علی
همینکه فراری۲۰۱۶ رو مرسدس ۲۰۱۶ مقایسه میکنی یعنی اصلا نباید جواب کامنت رو داد
این مقایسه از هر لحاظ اشتباهه رزبرگ هم راننده خوبیه ولی نه اینکه بخواد با پادشاه المانی مقایسه بشه
خدای من چطوری حرف من رو اینطوری فهمیدید؟؟؟!!!!
منظور من این بود که وتل تو رقابت با همیلتون تو 2018 320 امتیاز گرفت و روزبرگ 380 امتیاز. فکر نمیکنید این شما هستید که واقعا نباید باهاتون بحث کرد؟
امیر علی باهم قابل قیاس نیست نیکو توی۲۰۱۶ ماشینی داشت که تاحالا این اختلاف بین تیم اول و دوم نبوده
فتل واقعا شاهکار با اون ماشین ۳۲۰امتیاز گرفته
شرط میبندم اگر سب پشت مرسدس ۲۰۱۶بود بیشتر۴۰۰امتیاز میگرفت جوری میگی۳۸۰ امتیاز انگار مثلا با فورس ایندیا ۳۸۰ امتیاز گرفته
یه نفر یه سکو گرفت شد بهترین…..همیلتون این بنده خدا رو تو مک لارن نابود کرد
داداش اون دوران نوب بودن رزبرگ بود که از وبر با تجربه شکست خورد.. در ادامه دیدیم که اتفاقا خیلی راننده سریعی هست در واقع اولین برد مرسدس در وین بعد بازگشت به فرمول یک رو واقع مقتدرانه گرفت و واقعا راننده درجه دو نیست 😐… در واقع مایکل رو هم شکست داد البته مایکل اون راننده سابق بعد بازگشت نبود… درجه دو میشه به پرز یا گسلی یا اکون یا روبن بارکلو یا ادی ارواین و… گفت
چین#
حالا که دوستان مشغول تلاوت کردن هستن بد نیست یادی کنیم از فصل 2010
در حالی که پنج مسابقه از فصل باقی مونده همیلتون به خاطر مشکلات پایداری ماشین ردبول سب و کند بودن ماشین فراری در اوایل فصل در صدر جدول رانندگان هست
حالا نگاهی میندازیم به عملکرد استاد در شش مسابقه پایانی فصل
مونزا : کرش با ماسا در دور اول و dnf
سنگاپور : کرش با مارک وبر و dnf
کره جنوبی : در حالی که سب بخاطر مشکل موتور از لیدری dnf میشه بزرگوار در حالی که لیدر بودن با یه اشتباه تو ترمز گیری تو پیچ یک لیدری رو به رقیب مستقیمش آلونسو داد و اولی رو از دست
برزیل : مجددا بزرگوار عالی نواختن و در پیچ چهار در دفاع از آلونسو اشتباه کردن و رده سومی رو تقدیم رقیب مستقیم قهرمانیشون کردن ( یادمون نره اونسال drs نبود و راننده ها به راحتی میتونستن دفاع کنن حتی با ماشین کندتر . کاری که پتروف تو ابوظبی به راحتی جلو آلونسو انجام داد
در انتهای فصل همیلتون فقط و فقط با 16 امتیاز قهرمانی فصل رو از دست داد که قطعا اگه این اشتباهات نبود با توجه به مشکلات پایداری ردبول و بهتر بودن ماشین مکلارن نسبت به فراری باید قهرمان میشد
Mahdi دوست عزیز،اکثر دوستان طرفدار همیلتون در این سایت رقابتها رو از سال ۲۰۱۴ دنبال کردن که با برتری مطلق مرسدس و قهرمانیهای راحت همیلتون توام بوده و طبیعیه که راننده انگلیسی براشون به یه قهرمان و هیرو تبدیل شده که البته من به نظرشون احترام میگذارم.در مورد مقایسه همیلتون و فرناندو هم استنادشون به شنیده ها و مطالبی هست که خوندن و درک درستی از اتفاقات اون سال و شرایطی که فرناندو تقریبا از وسط فصل با ران دنیس و مجموعه مکلارن داشت ندارن .این عزیزان دوره کریر درخشان فرناندو در فراری خصوصا ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ رو ندیدند حالا ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ بماند.در آخر بهتره که همه به عقیده همدیگه احترام بذارن و رقابت امسال رو که فکر میکنم رقابت چرخ به چرخ زیادی بین این دو اسطوره فرمول یک خواهد داشت مبنا و ملاک قضاوت قرار بدن
ایمان جان دقیقا مشکل اینه به راننده های دیگه توهین میکنن و با تمسخر صحبت میکنن
قطعا رقابت این دو نفر تا انتهای فصل دیدنی خواهد بود
من که طرفدار هیچ کدوم نیستم و بدون استرس از رقابت دونفر لذت میبرم
کی به سب بی احترامی کرده این داداشمون بهش برخورده ؟
در فصل 2011 همیلتون اینقدر تو شکم ماشین ماسا بیچاره می رفت که مدیران فراری میخواستن رنگ ماشین رو از قرمز تغییر بدن چون حس میکردن راننده انگلیسی به رنگ قرمز حساسیت داره :)))
راجب فصل 2021 هم که دیگه نیاز به توضیح نیست
همون خیرات 25 امتیاز تو باکو نبود الان لوییس فنا اینقدر از عمق وجود راجب دور آخر ابوظبی نمیسوختن
موضوع آمدن جیمز آلیسون هستش به نظرتون در این شرایط بد ماشین مرسدس میتونه کاری کنه یا نه
اتفاقن دوست عزیز زمانی که شوماخر در رنو بنتون قهرمان شد رنو بهترین دوران خودشو میگذروند و مایکل از یک تیم قوی به فراری اومد که سالها بود در حسرت پیروزی بود و شوماخر دوباره این تیمو احیاکرد و کاری کرد که شوماخر فراری به یک برند بینظیر برای همیشه تبدیل بشن.با سپاس
دیدم خیلی از دوستان راجب تعداد بردهای همیلتون صحبت میکنن
بد نیست بیایم و تعداد بردهای قهرمان های جهان رو با هم تیمی هاشون تو اون ماشین هایی که بودن مقایسه کنیم و یه درصد بگیریم
لوییس همیلتون : 103 برد خودش و 47 برد هم تیمی = 69 درصد
سب فتل : 53 برد خودش و 15 برد هم تیمی = 78 درصد
فرناندو آلونسو : 32 برد خودش و 8 برد هم تیمی = 80 درصد
مکس ورشتپن : 36 برد خودش و 7 برد هم تیمی = 84 درصد
آمار کاملا مشخصه و نیاز به توضیح اضافه نیست
بین این چهار قهرمان جهان لوییس ضعیف ترین آمار رو با اختلاف قابل توجه داره
مهدی داری آتیش به پا می کنیا😂😂
علی جان من حقیقتش خیلی دوست ندارم وارد کل کل اینطوری با بقیه طرفدارها بشم
ولی وقتی تو پست مصاحبه لکلرک راجب سرعت ردبول که هیچ ربطی به سب نداره میان به سب توهین میکنن آدم نمیتونه جواب نده
برو ببین دوستت چی نوشته بعد به ما بگو چرا به وتل بی احترامی میکنید. لحن نوشتار ما فقط برای در آوردن حرص اون بنده خدا بوده. حالا از شانس ما تو هم بعد یک سال برگشتی و دقیقا همون رو خوندی.
mahdi arabi
اگر به تصادف و توی شکم بقیه رفتن باشه که مکس از خجالت نصف گرید از جمله سب در آمده پس اونم راننده خوبی نیست
البته این DNF ها برای سب توی سال 2018 هم بوده پس در مورد ایشون هم همین موارد را بگو
توی 2021 اون 25 امتیاز بود و نبودش مهم نیست، هرراننده ای اشتباه میکنه مهم اینه تونست تا آخر فصل رقابت کنه ونهایتا حقشو ضایع کردن
استاندارد دوگانه؟ 😉
نهایتا اون آمار بردی که دادی به فرض اگر مکس یا سب یه همتیمی مثل آلونسو و باتن و روزبرگ داشتن آمارشون این نبود البته خودم معتقدم اگر بجای بوتاس یک همتیمی دیگه داشت شاید تعداد قهرمانیش یکی دوتا کمتر بود اما این مورد برای بقیه قهرمان ها هم صدق میکنه مثلا اگر مکس همتیمی دیگه ای داشت که به چالش بکشه اونو و تیم سمت مکس نبود توی چهار پنج سال اون راننده ی شماره2 هم میتونه حداقل یکبار قهرمان بشه✋
Yaghub
تمام قهرمانان بزرگ تو کریرشون چند سال ضعیف بودن و اون عملکرد همیشگیشونو نداشتن ( غیر از مکس که خب حتی به نصف کریرش هم نرسیده که بشه راجبش قضاوت کرد)
اینکه یه عده همیلتون فنی که از 2019- 2020 شروع کردن به دیدن f1 میان و از فصل های ضعیف سب با تمسخر صحبت میکنن قابل قبول نیست
اونم در حالی که کریر راننده خودشون هم پر از سالهای ضعیفه
همیتیمی هاشون هم مقایسه کنیم بد نیست.
لوییس 14 برد از 103 برد خودشو موقعی برده که هم تیمیش قهرمان جهان بوده – آلونسو و باتن (12 درصد از برد هاش )
سب 15 برد از 53 برد خودشو موقعی برده که هم تیمیش قهرمان جهان بوده – کیمی ( 22 درصد )
آلونسو 4 برد از 32 برد خودشو موقعی برده که هم تیمیش قهرمان جهان بوده- همیلتون ( 11 درصد )
مکس هم تا حالا هم تیمی قهرمان جهان نداشته
رزبرگ تو آمار نمیاد چون موقعی که هم تیمی لوییس بوده قهرمان حهان شده
بازم مغالطه.
آلونسو و باتن در اوج رو با کیمی پیر و فرسوده مقایسه میکنی؟؟!!!
آمار جالبی بود !!
ردبول و فراری کم بودن حالا استون مارتین لعنتی هم پیداش شد.
/جیمز برگرد باز به این خونه/
استون لنتی چرا … خب اونا هم حق دارن رقابت کنن ..تازه برای ما ببیننده ها خیلی هم خوبه
مهدی جان بخاطر همین میگم استون لعنتی از دیدگاه این گفتم که به طرف میگی لعنتی چقد خوب شدی تو.
استون پاور و گیربکس مرسدس داره رو ماشینی که طراحیش شباهت ردبول داره و خوب براشون جواب داده یعنی مرسدس هم میاد این کار انجام بده.؟
البته که موقع تستها توتو می گفت ما رو طراحی خودمون تمرکز می کنیم و از هیچ تیمی الگو برداری نمی کنیم.
توتو یه حرکت دیگه ای هم می تونه بزنه چون لابی بازی خوبی داره یه پافشاری دیگه کنه برای تغییر قوانین تا ماشین ردبول سریعتر بشه و فراری با خودشون کندتر😅
لابی توتو در برابر هورنر
شوخی که نمیکنی سید
الیسون هیچ وقت خارج نشد از مرسدس!!
حتی در خلاصه هایی که چهارشنبه بعد ریس میذاشتن، حضور داشت. اما مشکل این بود که کمترین دخالت رو در طراحی ماشین انجام میداد. فرض کنید آرژانتین به مسی تو اوج میگفت جام جهانی رو بیخیال، برو با تیم پیشکسوتان آرژانتین بازی کن!! همین قدر مسخره!!!
در مورد طراحی مرسدس. ظاهرن همیلتون از سال پیش به تیم مهندسی گفته بوده که کانسپت رو باید عوض کنن. همیلتون میگه من ماشین های زیادی رو روندم و میدونم ماشین به چی نیاز داره و به چی نیاز نداره. اما تیم به حرفش گوش نمیده. از اون طرف راسل برعکس همیلتون اعتقاد داره مشکل کانسپت نیست و میگه مرسدس اگه از این کانسپت نتونه پرفورمنس بگیره، از کانسپت دیگه ای هم نمیتونه بگیره. قشنگ جو تیم برای راسله!!!!! راسل همون کسیه که همش میگه ماشین پتانسیل داره اما فعلن نمیتونیم ازش استفاده کنیم!!!
قابل توجه دوستان. فرمول یک فوتبال و … نیست که با دیدن نتیجه بیاید فکت صادر کنید.
خود من یکی از کسانی بودم که با حرف های ولف و الیوت و پیشرفت چشمگیری که فصل پیش داشتیم فکر میکردم تو مسیر درستی قرار داریم،مایک الیوت کلی دیتا و تونل باد از نیمه فصل ۲۰۲۱ در اختیار داشت طوری که دو ماشین با فلسفه متفاوت ساخته بود اما هیچ کدوم اون چیزی که باید میشد، نشد
مطمئنا نبود آلیسون و از دست دادن مهندسان طی این چند فصل، همینطور فریز کردن پاور ها مرسدس رو از سلطه چند ساله به پایین کشوند!(البته از FIA نمیشه چشم پوشی کرد)
فصل های ۲۰۲۰ و مخصوصا ۲۰۲۱ نشون داد فلسفه ریک پایین مرسدس برتری داشت نسبت به فلسفه ریک بالا آدرین نیوی و یکی از عوامل اصلی این موفقیت جیمز بود.
امیدوارم توتوولف بتونه تیم مهندسی برنده ای رو جمع کنه تا توی مسیر درست قرار بگیریم واقعا حیف هست که پیکان های نقره ای توی صدر جدول نباشن!
کاش مرسدس و فراری(توتوولف و متیا بینوتو) با فریز کردن موتور ها موافقت نمیکردن و همینطور FIA اون قوانین مس.خ.ره فصل ۲۰۲۱ رو وضع نمیکرد
در این صورت با حضور آلیسون تایم بیشتری برای ۲۰۲۲ داشتیم و راحت پنج قهرمانی دیگه در اختیار داشتیم
امیدوارم تیم سمت لوئیس رو بگیره اون بهتر از راسل میتونه تیم رو رهبری کنه.
به نظر من هشتاد درصد مشکلات مرسدس، مربوط به توتو ولف بعد نیکی لوداست.ولف با تصمیمات اشتباهش، پایه گذار وضع فعلی مرسدس شد.
مایک الوت کارنامه درخشانی نداشت که اون رو مسئول ماشین چند سال کرد. از 2002 تو اف وان بوده. مهندس جونیور در مکلارنی بود که نیوی نفر اول مهندسیش بود. قهرمانی نداشت. بعد رفت رنو بازم قهرمانی بدست نیاورد. 2012 اومد مرسدس. خیلی ها میگن بواسطه جان اوون یکی از مهندسین ارشد مرسدس وارد این تیم شده. هم کلاسی بودن. در طول سالهایی که تو مرسدس بود، هیچ وقت مرسدس شاسی برتری نداشت. هیچ وقت سیستم های ایرودینامیکی پیشرفته ای بکار نبرده بود. البته میشه گفت 2020 شاسی مرسدس هم جزو بهترین ها بود. در کل میخوام بگم فقط یه مهندس خوب بود. همین. ادمی نبود که بهش طراحی ماشین های نسل جدید رو بسپاری. الانم میگن فشار زیادی روی خودش و بزرگ ترین حامیش یعنی توتو ولفه.
این شد
مرسدس پلن بی داره یا اخبار کذبه؟؟؟
لوییس اعلام کرده پلن بی درکار نیست ولی از این طرف دارن میگن آلیسون میخواد برگرده به کارخونه من صرفا فکر میکنم این غر زدن ها مثل غر زدن های لوییس موقع ای که میگه لاستیک ندارم ولی پشت سر هم فست لپ میزنه من ایمولا رو نگاه میکنم و بعد باکو اگه مرسدس برنگرده مسابقات دیگه نگاه کردنش فایده نداره
تد کراویتز گفت دارن …لوییس گفت ندارن…..تد کراویتز معمولا حرف مفت نمیزنه ولی لوییس بلوف میزنه بستگی داره کدوم رو باور کنید 🤨
مقایسه راننده های هم دوره در زمان همدیگه مثل لوییس،فتل،آلونسو که بیشتر از یه قهرمانی داشتن و چند نایب قهرمانی اونارو یک سطح بالاتر از راننده های دیگه هم دوره اونا که حتی یه تایتل داشتن قرار میده مثل باتن،کیمی،رزبرگ.مقایسه این سه راننده برتر که کدوم بهترن از نظر سطح رانندگی فقط به این برمیگرده که طرفداره کدوم باشیم یا اینکه از کدومشون خوشمون نیاد.حالا تعصب بیش از حد روی یکیشون یا تنفر از هرکدوم هم هست توی نظرات.بنظرم من سبقت گرفتن یکیشون از دیگری هر چقدم فوق العاده باشه ارزش هیچکدوم رو زیر سوال نمیبره.همینطور راننده های خیلی باهوش میتونن با چیزیکه از رانندگی با خودروشون دارن اطلاعاتی رو در اختیار تیم بذارن که اصلا مهندسها با تونل باد و هیچ آزمایشی نمیتونن اون موضاعات رو متوجه بشن و اینطوری به روند توسعه خودرو کمک زیادی میکنن و شایدم گفته بشه خودرو طبق سبک اونا توسعه داده شده.در واقع این یه رابطه بین دوطرف هست و به نفعشون هم تموم میشه.پس گفتن اینکه چرا یه راننده مثل مکس یا لوییس چند سال توی تیمشون هستن و به افتخارات میرسن با حمایتی که ازشون میشه چون سرمایه اون تیمن و شاید مکس هم توی توسعه ردبول نقش مهمی داشته.راننده ای مثل فتل هم که از تمام تمرینات و همه چیز رو یادداشت برداری میکرد و به تیم انتقال میداد توی قهرمانیش در ردبول یا رقابتی که تونست دو سال توی فراری داشته باشه یا کمکش به استون توی دو سال حضورش که امسال اونا پیشرفت خوبی داشتن میتونه میتونسته نقش داشته باشه.اونا همشون راننده بی نظیرن و بحث در مورد اینکه کی بهتره قسمتی از علاقه طرفدارا هست تا با هم وقت بگذرونیم.
A..charles16
دقیقا باهات موافقم . اما به نظرات توجه کنی متوجه میشی بحث در مورد برگشت الیسون به تیم طراحی هست اما یه عده از دوستان بعد سالها اومدن توی یه پست با یه بحث بی ربط یکی از بهترین های تاریخ رو زیر سوال میبرن. ما همیشه به آلونسو و فتل احترام میزاریم اما به هیچ عنوان متقابل نیست و بعضیا به جای لذت بردن از مسابقه و نتیجه راننده مورد علاقه شون فقط به فکر ایجاد یه سری مسایل هستن .
ماهمیشه ب فتل و الونسو احترام میزاریم ولی هیچ وقت متقابل نبوده !!!!!
براماهم نبوده
خبر خوبیه به امید بازگشت مرسدس البته که برمیگردن بنظر من
ولی خب این که کی برمیگردن مهمه
وقتی استون توی یکسال از نهم رسید به سومی!ما هم میتونیم سریعتر بشیم
ولی یه چیزی که منو ناراحت میکنه اینکه بعضی از فن ها مثل موش و گربه هم دیگرو تخریب میکنن دوستان خواهشا خواهشا اینو نگید آخه به کجا می رسید قطعا همه راننده ها با لیاقتشون به قهرمانی رسیدن جز سال ۲۰۲۱ که بنظرم واقعا باید دوتا قهرمان میداشتیم و همه میدونیم که چی شد !! بگذریم ولی هر راننده قهرمان جهانی ماشین خوبث داشته قطعا ! مثلا آلونسو سال ۲۰۰۵ با شوماخر رقابت کرد وشومی بااینکه ماشین ضعیف تری داشت ولی تا آخر خیلی خوب روند قطعا اگه ماشینش کمی سریع تر بود آلونسو قهرمان نمی شد یا سب در سال ۲۰۱۲ قطعا اون سال توسعه ردبول عالی بود وسب بینظیر روند همینطور که لوییس در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ عالی روند و فراری بخوصوص متیا بینوتو فرصت خواه و خود خواه تیمو به به بحران و جنگ داخلی سوق داد یعنی واقعا اون سال مایه تاسف همه ما فراری فن ها بود نمیشه گفت که کی برتر بوده ولی جدول قهرمانی جهانو نگاه کنید ببنید کی قهرمان شده فقط از این جدول میشه هم تیمی ها و شرایط تیم رو مقایسه کرد و همینو بس
مثلا سال ۲۰۱۵ جنسن باتن فرناندو شکست داد و باتن هم یکبار لوییس رو شکست داد پس باتن بهتر خیر بلکه هر راننده قهرمان جهانی خاصه چه مکس باشه چه شوماخر بزرگ چه باتن و چه همیلتون و سب و بقیه !! همه شون خاصن و قابل احترام پس حرفم رو میزنم به اون هیتر ها !! به قهرمان های جهان احترام بزارید
البته شوماخر و آلونسو اصلا سال 2005 با هم رقیب نبودن سال 2005 فراری تو ناکجا آباد بود یکی از بدترین ماشین های تاریخ خودش رو داشت (دلیلش هم تغییر قوانینی بود که برای جلوگیری از قهرمانی های پی در پی شوماخر به وجود اومده بود مثل قانون اینکه ماشین ها اجازه تعویض لاستیک در طول ریس رو ندارن و در اون زمان میشیلن خیلی بهتر از بریجستون کار کرده بود ) ولی سال 2006 کامبک فراری و مایکل بود و من معتقدم سال 2006 یکی از بهترین سال های شوماخر بوده واقعا بی نظیر رانندگی می کرد فقط مسابقه چین 2006 رو ببینید تا هنر شوماخر تو بارون با لاستیک بسیار کند تر بریجستون رو ببینید ولی آلونسو تونست مایکل رو به هر شکلی بود شکست بده (البته یکم خوش شانس بود که شوماخر ماشینش تو ژاپن موتور زد).واقعیت اینه شوماخر خیلی بی نظیر بود و شکست دادنش تو ماشین تقریبا برابر فقط از فرناندو بر می اومد .
واقعا یاد ۲۰۰۷ بخیر..!
دعواهای فرناندو و لوئیس یه طرف..،
قضیه منتهی به حذف امتیازهای مکلارن یه طرف..،
برد کیمی یه طرف..،
زیبایی و قدرت ماشینا یه طرف..،
چه لذتی داشت اون سالها!
بعضی جالبه علاقه دارن بینوتو توی مرسدس باشه.این موتورها که فریز شد فقط میتونه کاری کنه ثباتش بشه آلفارومئو ۲۰۲۲.بعد هم یه پاوریونیت نسل جدید رو براشون میسازه که مرسدس چند سال باید بگرده ببینه چرا هر لحظه تو مسابقه باید منتظر خراب شدن پاوریونیتشون باشن.یکی از راننده ها هم بالاخره انقد ازش عصبی میشه که با ماشینش میره تو پیت وال و لکه سیاه جامعه مهندسارو پاک میکنه.
هر کسی با ردبول ۲۰۱۳ قهرمان می شد. هر کسی با ردبول پارسال قهرمان می شد و با امسالی قهرمان میشه. هر کسی با فراری های شوماخر قهرمان می شد.
این حجم از زیرسوال بردن لوییس رو درک نمی کنم، اونایی که می گفتن قهرمانی های لوییس ارزش نداره خودشون هر ریس سوپر مکس و ابر مکس و بمونی برامون قهرمان و تا ۲۰۲۶ ردبول ۱ ثانیه جلو باشه و بسوزید و اینا می کنن. (همه این حرفا درسته واقعا هم سوپر مکسه حرفی درش نیست، ولی چرا شما ها زمان همیلتون رقابت و ماشین برابر و اینا براتون مهم نبود؟ فقط اون موقع بود که مرسدس می برد نه همیلتون؟ الآن مکس می بره ولی! مکس عالیه ولی دبل استاندارد تا کجا؟) یک سبقت از لوییس گرفته شده عزیزان می خوان همه باخت هاشون رو سر ما در بیارن :))
داداش فراری بنده خدا فقط ۲۰۰۲ و۲۰۰۴ ماشین بدون رقیب داشت و مایکل راحت برد… اگر در جریان نیستی چرا میگی حداقل نگو فراری های شوماخر بگو فراری سال های دامنیتش (۲۰۰۲ و۲۰۰۴ ) …واقعیتی که وجود داره و باید قبولش کنیم اینه هیچ راننده ای. در تاریخ فرمول یک از لحاظ ماشین خوب داشتن خوش شانس تر از لوییس نبوده….مکس مجبور بود تراکتور ردبول (۲۰۱۶تا۲۰۲۰) رو برونه و یک سال ماشین برابر با مرسدس داشت یه سال هم ماشین سریعتر….. مایکل بنده خدا هم همین طور از اون جردن تراکتور و بعد رنو خوب و بعد هم فراری که یک سال در میون خوب و بد میشد….الونسو فقط و فقط در سال۲۰۰۵و۲۰۰۶ و۲۰۰۷ ماشین توانا برای قهرمانی داشته و سال۲۰۱۰ و۲۰۱۲ اون فراری رو با توانمندی خودش و به لطف سوتی ها ردبول در رقابت نگه داشت… سباستین ۲۰۰۸ماشین ضعیف داشت.. ۲۰۰۹ماشین متوسط رو به بالا و از ۲۰۱۰ تا۲۰۱۳ ماشین قدرتمند به ویژه۱۳و۱۱
جنسن باتن فقط یکسال ماشین که توانایی بردن قهرمانی داشته باشه پشتش نشست…. رزبرگ فقط از۲۰۱۴تا۲۰۱۶ پشت ماشین قدرتمند نشست…
حتی سنا هم بعضی از سال های ویلیامز ماشین تعریفی نداشت….
حالا لوییس… ۲۰۰۷ ماشین توانمند برای قهرمانی….۲۰۰۸ ماشین برنده قهرمانی ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ ماشین چهارم و سوم گرید در طول فصل داشت و ۲۰۱۰ ماشین توانایی بردن قهرمانی داشت اگر سوتی و بدشانسی هاش نبود….
۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ هم ماشین خوبی داشت البته در حد قهرمانی نبود ولی راحت باهاش میشد چنتا مسابقه در طول فصل برد….۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ ماشین بدون رقیب …. ۲۰۲۱ ماشین تقریبا برابر با ردبول البته بین اساتید در مورد اینکه کدوم یک دهم ثانیه سریعتر بود بحث هستش….۲۰۲۲ ماشینی که بدرد نخورترین ماشین خطابش کرد در طول کریرش ولی جرج راسل باهاش یک پول پوزیشن و یک برد رو گرفت و امسال هم داره پیش میره ببینم چی میشه
دلیل که خیلی ها میگن لوییس ماشین قوی داشته اینکه در طول تمام کریرش هر ماشینی که سوار شده ماشینی بوده که یک برد در طول فصل حداقل داشته…. در واقع هیچ راننده دیگه ای همچین شانس خوبی نداشته و اختلاف بردهاش با بقیه هم سر همین داستان هست…البته اینجا باید بگم به نظر خودم لوییس از لحاظ سرعت در دو دهه گذشته جز دویا سه نفر برتر هست به نظر خودم و اینکه اگر سرجیو پرز یا ساینز شانس اون رو داشتن مطمنا ۱۰۳ مسابقه رو نمیبردند و شاید به ۸۰ برد بیشتر نمیرسیدند .
در کل اینارو نوشتم نه به خاطر اینکه دستاورد های لوییس رو زیر سوال ببرم بیشتر به خاطر این بود اینه که مایکل واقعا سال ۹۷و۹۸و۲۰۰۵ و۲۰۰۶و ۲۰۰۰حتی سال۹۶ که قهرمان هم شد ماشینش اونقدرا سریع نبود….ماشین بنتون یا رنو هم خوب بود ولی رقیب های سر سختی داشت…فقط ۲۰۰۲ و۲۰۰۴ خیلی خوب بود ماشین البته۹۹ هم فراری خیلی قوی بود ولی مایکل یه مصدومیت شدید داشت و نصف فصل مسابقه نداد و بدون شک اگر ۹۹مصدوم نمیشد الان میگفتیم مایکل شوماخر۸ بار قهرمان جهان چون ادی ارواین که راننده دوم فراری بود با فراری سال۹۹ با اختلاف دو امتیاز قهرمانی رو میکا هایکنن واگذار کرد که البته مکلارن اون زمان مثه فراری الان بود سریع ولی هر از چند گاهی میترکید 😂😂
کسی نگفت همه ماشین هاش… شوماخر زیر سوال بردنش زیر سوال بردن خودته.
فراری های شوماخر ؟شوماخر فقط سال 2002 و 2004 ماشین دامینت داشت والا شاهکار شوماخر سال 2000 بود که تو رقابت با اون مکلارن هیولایی یک ریس به پایان قهرمان شد فقط برید ببینید مکلارن چطوری اون سال تو مستقیمی ها فراری رو له می کرد کافیه اسپا 2000 و مستقیمی کمل رو ببینید (همون سبقت معروف هکینن از شوماخر که احتمالا بهترین سبقت کل تاریخه فرمول 1 هست).راستی نظرتون راجع به بنتون 94 و 95 چیه ؟ نکنه اونا هم بهترین ماشین گرید بودن ما خبر نداریم ؟خدایی می خواهید راننده مورد علاقتون رو بالا ببرید حداقل کار هایی که بقیه کردن رو کوچک نکنید والا شوماخر کسی بود که با فراری 96 که احتمالا یکی از 5 فراری بد 30 سال اخیره 3 تا برد و 3 تا پل پوزیشن بدست آورد هم تیمیش اونسال تو رده بندی دهم شد .شوماخر کسیه که با فراری 97 که قشنگ نیم الی 1 ثانیه از ویلیامز کند تر بود تا ثانیه آخر برای قهرمانی جنگید
عزیز من کسیو زیر سوال نبردم. منظور همه ماشین های شومی نیست….
هرکسی هم با ماشین بنز چندساله همیلتون قهرمان نمیشد؟؟؟؟ توروخودا مابا کیا بحث میکنیم
اتفاقاً مشکل از تحلیل شما روی جملست. اینکه اسم نمی برم از مرسدس یعنی پیشفرض قبول دارم که هر کسی با مثلا W11 قهرمان می شده :))
کوبیدن هم دیگه فایده ای داره؟ همیلتون قهرمان شایسته شش دوره رقابت های فرمول یکه و مکس هم امثال احتمالا سومین قهرمانی فرمول یکش رو بدست میاره. حالا یه عده هی بزنن تو سر و کله هم آمار عوض میشه؟ وقتی همیلتون شش بار قهرمان میشه ینی بهترین ماشین گرید در اختیارش بوده و الان که مکس قهرمانی هارو درو میکنه،هم همینطور. ماشین خوب مساوی با اعتماد به نفس و قهرمانیه. شک ندارم قتل و آلونسو هم با اون مرسدس سالهای قهرمانی مرسدس و این ردبول هوندا،گزینه اول قهرمانی بودن. بالاخره باید پذیرفت شانس هم جزوی از ورزشه .که ماشین خوب گیرت بیاد یا نه.
از کامنت ها تعصب میباره انگارچند تا ده ساله درگیرن