فرمول یک ایران – جورج راسل کاملا مطمئن است که اگر به او فرصت داده شود، می تواند در مرسدس نیز عملکرد خوبی را ارائه دهد.
راسل نیز یکی از اعضای برنامه رانندگان جوان مرسدس است که در حال حاضر برای تیم ویلیامز در رده انتهایی فرمول یک مسابقه می دهد. با توجه به اتمام رسیدن قرارداد والتری بوتاس، برای فصل آینده یک صندلی خالی در مرسدس وجود دارد که استبان اکون و حتی راسل یکی از گزینه ها برای پر کردن این جای خالی هستند.
توتو ولف، مدیر تیم مرسدس معتقد است که این ارتقاء برای راننده جوان بریتانیای بسیار زود بوده اما خود راسل نظر دیگری دارد:
دنیل کویات توانست دنیل ریکاردو را در سال اولش شکست دهد. چارلز در فراری توانست بسیار سرسختانه در برابر فتل رقابت کند.
من واقعا به خودم ایمان دارم. اگر فرصتی بدست آورم، لحظه ای درنگ نمی کنم، البته این احمقانه است اگر به این فکر کنیم که به آنجا می روم و در روز اول لوئیس همیلتون را شکست می دهم؛ به نظر من او بهترین راننده حال حاضر فرمول یک است.
اما احساس می کنم که پتانسیل لازم را دارم. شما همیشه از هر مسابقه تان چیزهایی را یاد می گیرید و در هر سال با تجربه تر می شوید. بنابراین اگر فرصتی باشد، مطمئن هستم که دو دستی به آن خواهم چسبید و در سریع ترین زمان ممکن یاد خواهم گرفت و پس از چند مسابقه واقعا عملکرد لازم را ارائه خواهم داد.



زهی خیال باطل راسل جان
فوق کارشناس هایی اینجا داریم ک میگن شما هیچی نیستی و الکی بزرگت کردن
همونایی ک از ده متری هم ماشین فرمول یک رو ندیدن
شما دیدی بر ما بسه
خیلی دوس دارم ناندو بیاد مرسدس
منم میگم راسل رو الکی بزرگ کردن.ولی ماشین فرمول یک رو از ۵ متری دیدم.البته پشت شیشه بود.ولی بلاخره دیدم?
والا تا اونجایی که ما دیدیم اینجا کسی نگفته راسل راننده خوبی نیست
نظر خود منم به عنوان کسی که ماشین فرمول یک رو از نزدیک ندیده اینه که راسل از خیلی از راننده های گرید بهتره
ولی ولی ولی
#شما که دیدی بر ما بس است
این داستانه “فلانی ماشینه ف1 رو از 10 متری ندیده” یعنی چی.گیرم ماشینه ف1 رو لمسم کردیم توشم نشستیم.این باعث میشه نظراتمون در مورد فلان راننده ارزش بیشتری پیدا کنه؟والا ما اینجا ندیدیم کسی ادعایی داشته باشه.غیر از اونایی که یه خط در میون سعی دارن ثابت کنن چیزی میدونن که بقیه توانه درکش رو ندارن.همه ما ف1 رو دوست داریم و هممون در سطح خودمون کم و بیش از ابعاده مختلفش یه دانشی داریم که کمکمون میکنه بیشتر باش حال کنیم.دیگه قرار نیست که چیزی به رخ هم بکشیم.من 10 ساله جسته گریخته ف1 رو دنبال میکنم و 7 ساله حتی یک تمرینم از دست ندادم.اما 99 درصد تمامه چیزایی که از این رشته میدونم رو یکی از دوستانم که دو ساله داره این رشته رو دنبال میکنه میدونه.
درسته دوست عزیز با شما موافقم.
کسی نمیگه ایشون یا رانندههای دیگه خوب نیست، تنها نظرات در مورد تعاریف اغراقامیز در مورد رانندههاست.
به شخصه معتقدم به اندازهای که خودش میگه و به اندازهای که رسانهها میگن و به اندازهای که دوستان تو کامنتاشون گفتن و میگن اونقدر فوقالعاده و اعجوبه نیست. جوری بعضی از دوستان میگن اگه راسل یه ماشین امتیاز بگیر مثل تورو روسو و یا مکلارن و … بهشن بدن همه رو درو میکنه ادم فکر میکنه کومباینه!!! بابا اگه رانندگی برای بقا دیده باشین میفهمین اکون با داشتن یه تیم امتیاز بگیر و همچنین یه راننده جوون باتجربهتر از خودش (پرز) با چه چالشی تو فصل قبل روبرو بود. تازه چطور جانانه رقابت کرد و چگونه خود را ثابت کرد.
الان راسل چه رقابتی داره؟ با کی داره؟ با چه کسی داره مقایسه میشه؟ اصلا مثل لندو و البون زیر فشار همتیمیهای جوون باتجربهتر از خود بوده؟
از لحاظ امتیازی هم بگیرید اخره!!! مسابقه المان نشون داد تازه راننده بارون هم نیست. تنها جایی که میتونست خود را از ته جدول بکنه، اونجا بود.
خیلی دوست دارم بیاد ببینم اینقدر که خودش و دیگران میگن مناسب هست؟!!
یه نفر دیگه هم دوست دارم بیاد تو یه تیم رقابتی، اونم نیکو هالک هست دوست دارم فصل بعد بیاد تو ردبول کنار مکس. ببینم اونقدر که میگن و من چیزی ندیدیم خوب هست یا نه؟
با احترام زیاد به طرفداران هر دو راننده?
“مسابقه آلمان نشون داد راسل راننده بارون نیست”
توصیه میکنم یه بار دیگه مسابقه آلمانو ببینید
راسل تو آلمان فوق العاده بود
استرول چهارم شد چون قبل از همه رفت رو تایر خشک, در حالی که راسل جلوی استرول بود و از چند دور قبل هم از تیمش خواسته بود واسه استفاده از تایر خشک ریسک کنن که حرفشو گوش نکردن
نکنه استرول راننده بارون بود که چهارم شد؟
من ازهرمتری که حساب کنین ماشین فرمول یک ندیدم ????ولی به عنوانه کسی که ماشین فرمول یک ازنزدیک ندیدم،همیشه گفتم کسایی که توانایی روندن بااین ماشینارو دارن همه نابغه ان.حالا چه توتیم اول باشن چه تیم اخر.حتی رانندهایه رزرو هم جزو نوابغن ،مثل اکون که الان رزرو مرسدسه…امیدوارم یروز ماشین فرمول یک روقبل مرگم ببینم ازنزدیک…
ب نظر میاد کامنته خیلی بر خورده ب خیلیا
آقا من قصد توهین ب کسی رو ندارم فقط دارم میگم چ طور کسی ک ماشین فرمول یک رو تا حالا از نزدیک ندیده ب خودش ب اجازه میده راسل رو راننده خوبی ندونه؟؟؟؟؟
و اینکه میگید شما دیدی بر ما بسه
اولا دیدم دوما افتخاری نداره سوما بهتره با نظرات مسخره خودمونو گول نکنیم
“فقط دارم میگم چ طور کسی ک ماشین فرمول یک رو تا حالا از نزدیک ندیده ب خودش ب اجازه میده راسل رو راننده خوبی ندونه؟؟؟؟؟”
دوست عزیز امین جان بازم که همون حرف رو جوری دیگه تکرار کردی!!!
الان منی که ماشین فرمول یک رو فقط از تلویزیون دیدیم اگه بیام بگم لوئیس درجه یکه، سب فوقالعادهست و کیمی دوست داشتنیه و ناندو بهترینه، ایا اونوقت هیشکدوم از نظرات مورد قبول نیست؟ فقط به خاطر اینکه ماشین رو از نزدیک ندیدم.
بگذار یه مثال براد بزنم الان فردوسیپور تو مسابقات خیریه که بازی میکنه اصلا بلد نیست دنبال توب بدوه چه برسه بخواد گل بزنه. چرا راه دور بریم همین اقای گزارشگر خودمون شاید ماشینهای فرمول یک رو از نزدیک دیده باشه ولی تو ماشین فرمول یک جا نمیشه اصلا یه بار خودش گفت من تاحالا سوار موتور نشدم؛ یعنی الان اینا نباید در مورد ورزشکارای رشتههای خودشون حرف بزنن؟
اینکه منه طرفدار بگم فلان رانندهای خوب نیست یا هست طبق چندتا فاکتور که تو ذهنم دارم میگم. الان اگه یه دلیل هم وجود داشته باشه که بگم راننده درجه یکی نیست که بیاد تو مرسدس و چالشی باشه برای لوئیس، اون تک امتیازی هست که همتیمیش گرفته و او نگرفته.
Aminعزیز
من هنوز ربطی بینه دیدنه ماشینه فرمول یک ازنزدیک ونظردادن درباره خوب یابد دونستنه یک راننده (راسل)نتونستم پیداکنم.!!!!
دوسته عزیزم اگه یکم بیشترتوضیح بدی درباره این مورد ویا نوعه نگارشتونوتغییر بدین ،فک کنم ابهامات درمورد این مطلب که نوشتین رفع بشه.امیدوارم از مطالبی که بنده حقیر عنوان کردم ناراحت نشده باشین . اگرهم ناراحتی دارین بنده عذرمیخوام
داداچ این حرفت معنیش اینه که همه ی اون تماشاگرای بحرینی که فرمول یک رو از نزدیک میبینن در مورد فرمول یک از همه ی مردم ایران بیشتر میفهمن ?
یکم فکر کن ببین چی گفتی
Navasan:مشکل کشور ما دقیقا همینه ک داری میگی،فکر میکنیم عقل کل هستیم و از همه بیشتر میدونیم
نمیدونم چرا میخواین همه چی رو ب هم پیوند بزنین،فن های علیه لوئیز همیشه از این روش ها استفاده میکنن،طرف ی بار تو عمرش ی کار خوب کرده حالا تا عمر دارن میگن!بازم میگم با یه گل بهار نمیشه،همون طور ک فتل با ی برد تو مونزا ۲۰۰۸ نمیشه بهش دل بست(تو جواب اونجایی ک میگن فتل قبل از ردبول هم خوب بود)،همون طور ک ب استرول با چهارمی آلمان نمیشه لقب مرد بارون بهش داد و همون طور ک با ی اشتباه لوئیز تو آلمان نمیشه انگ راننده ضعیف رو بهش زد!
اگه این طور باشه باید بگیم استرول از همیلتون خیلی بهتره چون همیلتون با مرسدس رفت تو دیوار اما استرول با ریسینگ پوینت چهارم شد
بعضیا اونقدر کم آوردن تو کوری خوندن رفتن از چیزایی صحبت میکنن ک ادم ترجیح میده جواب نده اصلا!اتفاقا یکی هست ک میاد واسه خودش ی عشق بازی بین خودش و فتل راه میندازه و لوئیز رو میکوبه میره
من نمیگم راسل از ی سیاره دیگه اومده فقط میگم الکی و بدون دلیل منطقی نگین راننده
تاپی نیست!توصیه میکنم ی بار دیگه سبقت هاش از هاس و تورو روسو رو تو مجارستان با ماشین افتضاح ویلیامز رو ببینین،هرچند راسل برا اثبات خودش باید این کار هارو ادامه بده
خوش باشید و هیچ وقت زود قضاوت نکنید
والا اولین کامنت این بحثو شما گذاشتین.تا قبل از این هم تا جایی که من یادمه اکثر بچه هایه سایت مثل خود من معتقد بودن راسل راننده خوب و با استعدادیه.حالا یه سری هم هستن که هیچ تنابنده ای رو غیر از راننده محبوب خودشون قبول ندارن و (بقول دوسته عزیزمون حسن محبی) برایه کوچیک کردنشون از یه راننده دیگه مایه میذارن که بهشون نگن متعصب.در صورتی که به موقعش برا کوبیدن همون راننده ای که اینجا ازش مایه گذاشتن تمامه راننده هایه جدید و قدیمه گرید رو به صف میکنن.
Amin:
همیلتون تنها اشتباهی که داشته فقط آلمان2019 نبوده ها
کلکسیون اشتباهاتش قبل از مرسدس موجوده حتی تو فصل 2014 که قهرمان شد اشتباهاتی داشت.
محض اطلاعت فتل سال 2009 هم تو گرندپری بارونی چین تونست اول بشه اونم وقتی که ماشین براون با اختلاف بهتر بود.
در کل اونی که دیده باشه میدونه فتل راننده بارونه
در ضمن حالا چهارمی استرول تو آلمان با برد فتل تو مونزا 2008 یکی هستش؟
فتل پول پوزیشن اون گرندپری رو گرفت و برنده شد.
مثل استرول شانسی نبرد
راسل به چه حقی میخواد بیاد مرسدس؟
چون راننده مرسدسه
چون قهرمان فرمول 2 شده و نوریس و آلبون رو شکست داده
چون جوونه و استعداد بالایی داره
و فوق العاده باهوش و باشخصیته
….
؟!!!!
ویژگی هایی که گفتی رو ورلاین و اکون هم داشتن.خب الان کجا هستن؟بخصوص ورلاین.شایسته ترین فرد برای صندلی مرسدسه.از همه اینا هم بهتره.در ضمن المانی هم هست.
تو ورزش حرفه ای ملیت هیچ اهمیتی نداره, عملکرده که مهمه
به امثال ورلاین و وندورن فرصت داده شد, هرچند توی تیمهای ضعیف, ولی نتونستن خودشون رو اون طور که باید نشون بدن
Merc:
میشه بگی ورلاین دیگه باید چیکار میکرد که نکرد؟
هیچ اسپانیا 2017 رو دیدی که با ساوبرش چیکار کرد؟
اونم با موتور فراری 2016
“MERC”
چی؟تو ورزش حرفه ای ملیت اهمیت نداره؟یه بار دیگه در مورد حرفی که زدی فکر کن.متوجه میشی چی گفتی.
شما امثال وندورن رو با ورلاین مقایسه میکنی؟از نظر شما ورلاین نتونست خودش رو اثبات کنه بعد راسل تونسته؟راسل که هنوز یه فصل کامل هم توی اف وان نبوده و از طرف دیگه توی همین یه نیم فصل عملکردش نسبت به کی مقایسه شده؟یه راننده اف وان که سالها از رقابت دور بود و الان با اختلاف کندترین راننده اف وانه(اینها رو برای مورد تمسخر قراردادن کوبیکا نگفتم.ولی واقعیت اینه فعلا)در این شرایط شما میگی راسل از ورلاین و اکون بهتره و ورلاین درحد امثال وندورنه؟
واقعیتو میگم خب, واقعا بعضی از ایرانی ها حس ناسیونالیستی نسبت به آلمان دارن که خود آلمانی ها ندارن, بابا ما هیچ نسبت نژادی با هم نداریم, این طرفداری کورکورانه از آلمانیها رو بزارین کنار
در مورد ورلاین هم نگفتم در سطح وندورن هستش, فقط گفتم به اون هم مثل وندورن فرصت داده شد توی فرمول1 و سائوبر تصمیم گرفت واسه فصل بعدش نگهش نداره و چارلز رو جاش بیاره
الان هم که راننده تست فراری هستش شاید یه روزی دوباره فرصت پیدا کنه
من نمیدونم تیمها چه فاکتورایی واسه انتخاب راننده دارن, ولی صددرصد مطمئنم ملیت جزئشون نیست, منظورم از اون حرف این بود
اینکه من از راسل خوشم اومده, علاوه بر مهارت و کم اشتباه بودنش, یه صبر و پختگی خاصی درش دیده میشه که با این ماشین به شدت ضعیف کار میکنه ولی همچنان روحیه عالی داره و همون طور که قبلا گفتم, حاضرم بشینم ساعت ها فقط به حرف زدنش گوش بدم, بسیار باهوش و فهمیده هستش
MERC عزیز
اون انگیزه ای که توش میبینید، روز به روز داره بیشتر میشه، اونم با وجوده این ماشینی که داره میرونه بخشه زیادیش بخاطر اینه که در یک قدمیه صندلی مرسدس قرار داره.بخشه دیگش هم انگیزه و شور جوانیه که من غیر از گسلی تو تمامه راننده هایه جوونه حال حاضر سراغش دارم.(گسلی هم بخاطر اتفاقاتی که امسال براش پیش اومد شور و انرژیشو از دست داد و مطمئنم از حالا به بعد بازم این انگیزه رو توش میبینیم)
در کل اومدن راسل در حاله حاضر به مرسدس میتونه یکی از بزرگترین شانسهایه پیشرفتشو برایه مدتها نابود کنه.رانندگی تو تهه جدول برایه خودت بدونه هیچ رقابتی تجربه نیست.ویلیامز در حاله حاضر یه کلاس پایین تر از ف یکه.بماند که حتی رقابته میانه جدول هم تضمینی برایه موفقیت در بالایه جدول نیست.فشار تو تیمهایه بالا تو ف1 اونم با راننده هایی مثل لوییس ،سب ،مکس و حتی چارلز میتونه یه راننده جوون رو نابود کنه.همین الان یه سری از کارشناسا معتقدن چارلز زود اومد به فراری با وجود اینکه فصل اول خوبی داشته.در مورد گسلی هم از کارشناسا گرفته تا مدیرانه تیم معتقد بودن زود ترفیع گرفت و دیدیم عاقبتش چی شد.توتو علنا گفته نشستن تو صندلیه مرسدس برایه راسل زوده.مطمئنا همه اون چیزی که ما در مورد راسل میدونیم توتو هم میدونه.اما نمیخواد با یه تصمیمه عجولانه یکی از احتمالا اینده دارترین راننده هاش رو از دست بده.
MERC
ما حس ناسیونالیستی نسبت به آلمانی ها نداریم.ولی از انگلیسی ها هم خوشمون نمیاد.
اینکه میگیم تیم آلمانی چرا باید راننده هاش انگلیسی باشن در حالی که آلمانیا خودشون بهترش رو دارن میشه حس ناسیونالیستی؟
در ضمن بنظر میاد شما مسابقات 2017 و 18 رو ندیدید.سائوبر ورلاین رو نگه نداشت چون مرسدس حاضر به حمایت از رانندش نبود.و یا ریسینگ پوینت اونا هم اوکن رو نگه نداشتن چون مرسدس دیگه ازش حمایت نکرد.
ویژگی هایی رو که گفتی در مورد راسل اکثر راننده های جوون اف وان دارن و داشتن.ورلاین هم داشت بهترشم داشت.ولی دلیل نمیشه.
بحث انگلیسی بودن راسل نیست. حرف من اینه چرا وقتی المانیا خودشون بهترین راننده ها(فتل-ورلاین-هالکنبرگ…..) رو دارن باید برن و یه راننده غیر المانی رو پرورش بدن و یه ماشین اماده قهرمانی رو در اختیارش قرار بدن؟
در ضمن تازه فهمیدم ولف خیلی باهوشه.حتی شاید از هورنر هم باهوش تر باشه.
با یه تیر دو نشون زد.اوکن رو داد به رنو-از یه طرف صندلی رو برای راسل خالی کرد تا بی دردسر برای سال های بعد بیارتش مرسدس و از طرف دیگه رای رنو برای انتخاب نوع لاستیک ها رو خرید.
معلوم نیست توتو ولف کی رو در نظر داره ؟
(بین اکون ؛ راسل ؛ و البته والتری )
والتری که دیگه چه بخواد چه نخواد توتو کسی رو جایگزینش میکنه
حالا اکون هم که رفت رنو خوده توت گفته
« او دیگر راننده مرسدس نیست اگر قراردادی را با تیم دیگر امضا کند باید تمام تواناییش رو برای آن تیم بگذارد »
خب اینم نسخه اکون
بعد میمونه راسل که باز توتو چه نسخه ای رو براش پیچیده معلوم نیست ولی اینا تا 2020 فکر نکنم اتفاق بیوفته چون نظر توتو باید به نفع لوییس جانش باشه یک وینگ من
مکس هم که طبق قراردادش اجازه خروج از ردبول رو نداره چون فکر کنم قرار بود تا نیم فصل اول دوم یا سوم باشه از لحاظ امتیازها دو سه تا گرندپری رو هم ببره که این تقریبا شد پس باید طبق قراردادش بمونه توی ردبول که اینم شد
ورلاین راننده ای بود که با اون تک امتیازی که برای تیم مانو ور گرفت این تیم رو از ورشکستگی کامل نجات داد.اونم با اون ماشین که موتور ۲۰۱۶ فراری رو داشت.
حالا چ فرقی ب حال شما میکنه؟؟؟
با تیتر موافقم… شخصا به هیچ راننده جوانی به اندازه راسل اعتقاد ندارم.
راسل از آنچه که در آینه میبینید به مرسدس نزدیکتر است
به به به نکته ی ظریفی اشاره کردی راسل….