فرمول یک ایرانسباستین فتل راننده آلمانی تیم اسکودریا فراری تا پایان سال ۲۰۲۰ با این تیم قرارداد دارد و بعد از آن ممکن است از دنیای فرمول یک خداحافظی کند. مرد ۳۱ ساله امسال دوازدهمین سالی است که به طور کامل در فرمول یک حضور دارد.

سب با چهار قهرمانی متوالی همراه تیم ردبول برای خود اسمی دست و پا کرده بود اما عملکرد چند سال اخیر وی بیشتر از آنکه با تمجید همراه باشد، به شدت با انتقاد همراه بوده است. عملکرد غیر قابل قبول او به سال ۲۰۱۹ هم سرایت کرده و در گرندپری بحرین بازهم اسپین شد. او اکنون با ۲۲ امتیاز در رده پنجم جدول امتیازی فصل است و این یعنی که نصف پیشتاز مسابقات، والتری بوتاس امتیاز کسب کرده است. امسال شاید دومین موقعیت ایده آل فتل برای کسب قهرمانی پنجم است. سباستین به خبرنگار ها گفت :

امسال و سال بعد مشخصا در فرمول یک و فراری حضور دارم اما بعد از آن را نمی دانم، بستگی به قوانین جدید دارد. هیچکس نمی داند قوانین جدید چه پیش خواهند آورد.

نمی توانم همینطوری بنشینم و بگویم در فرمول یک خواهم بود. مسئله فقط حضور نیست. ارزش ها و مسائل مهمی در گذشته در فرمول یک بود که اکنون به حاشیه رانده شده است.

در گذشته فرمول یک، ورزش بود اما اکنون بیشتر به نمایش تبلیغات و تجارت شبیه است. شاید در بقیه ورزش ها نیز چنین شده باشد اما شرایط فرمول یک متفاوت است.

چارلز لکلرک و سباستین فتل - بحرین 2019

چارلز لکلرک و سباستین فتل – بحرین 2019

وی افزود :

باید تصمیمی گرفته شود و از ما بپرسند که از این ورزش چه می خواهیم. اگر از ما انتظار ورزشی نمایشی دارند تا ما نیز به آن سمت حرکت کنیم.

ما وقت و انرژی زیادی را صرف می کنیم تا با قوانین جدید و گران قیمتی هماهنگ شویم که هیچ تاثیری نیز در مسابقات ندارند.

درباره نویسنده

عاشق ناندو و دکتر

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

75 دیدگاه

  1. Mosen

    56

    16

    سپاستین مطمئناُ جزو بهترینهاست .
    به همین راحتی فک نکنم بزارن بره

    • Saeed

      55

      37

      حکایت فتل تو فراری مث لبرون جیمز تو کلیولنده

      فتل تیم نسبتا افتضاحی داره ک تو ی مسابقه سه بار آندرکات میشن(دوبار فتل یبار لکلرک)

      ولی همه اشتباها ب نام فتل نوشته میشه

      همیلتون ی ترمز الکی میگره همه میگن باد و بارون و نبوغ

      ولی هیشکی نمیگه چطور سب همین بحرین پارسال 40 دور سافت ها رو نگه کرد…

      شایدم واقعا تقصیر خودشه

      چون تو بریتانیا بدنیا نیومده….

      • THE MINDBLOWER

        34

        9

        دمت گرم سعید.
        واقعا دمت گرم.

      • Meysam..LaFerrari

        8

        13

        Saeedsl1
        “تو ی مسابقه سه بار آندرکات میشن”
        دروغ شاخ‌دار که میگن همینه، البته ممکنه مشکل از کسی باشه که آندرکات رو برات معنی کرده چون ده‌ها میلیون نفر دیدن که لکلرک اصلاً آندرکات نشد و فتل هم فقط یک بار آندرکات شد؛ دلیلش چی بود؟ دلیلش این بود که تو این مسابقه سرعت لازم رو نداشت و نتونست فاصله‌ی کافی رو باز کنه و براحتی آندرکات شد.

      • REZA.M

        8

        8

        “Meysam..LaFerrari”
        فراری دو بار اندرکات شد. پیت اول و پیت دوم.کاهش فاصله همیلتون بعد از پیت دوم هیچی از یه اندرکات کم نداشت.در ضمن بهتر بود اول اخبار رو پیگیری میکرد و بعد میگفتی فتل سرعت لازم رو نداشت.چون شاسی فتل و لکلرک متفاوت بوده توی بحرین ولی توی تست ها فتل هم از اون شاسی استفاده کرده و گفته خیلی بهتره و قصد داره توی چین از این شاسی استفاده کنه.

      • Meysam..LaFerrari

        4

        7

        REZA.M
        حرفت مثل این میمونه که یک راننده مسابقه رو یک ثانیه پشت لیدر تموم کنه بعد بگیم چون فاصله خیلی کم بوده پس نفر دوم‌ مسابقه رو برده! در همین حد حرفت بی‌منطق و مهمله؛ فتل یک بار آندرکات شد و تمام.

        …من اخبارو بهتر از شما پیگیری میکنم نگران من نباش، فتل هم هیچ‌جا نگفته از شاسی لکلرک استفاده کردم خیلی بهتر بود!!
        واقعاً درک نمیکنم چطور تو روز روشن خبر جعل میکنید

  2. THE MINDBLOWER

    34

    18

    بدون سب نمی‌دونم میتونم با f1 بمونم یا نه ولی اگه بمونم قطعا شارل عالیه

    • علی شفیعی | کاربر متخلف

      5

      13

      واقعا یکبار بنشینید فکرکنید، ببینید این حرفهایی که میزنید اصلا چقدر ارزش مفهومی دارند.
      اگر در بحرین 40 دور با لاستیکش میزند، راننده ای که در سطح 4 بار قهرمانی جهان است، باید بتواند انجامش دهد و دلیلی ندارد گفته بشه.
      اما از 4 مرتبه قهرمان جهان هبچکس توقع ندارد در طول یک بیش از نیمی از مسابقاتش را اسپین شود.
      در یک تعیین خط اصلا نتواند یک دور را تمام کند. و دوباره فصل بعدش در مسابقه دوم اسپین شود. و یک اننده جوان بیاید ازش سریعتر هم باشد.
      لکلرک با فتل کاری را خواهد کرد که همیلتون سال 2007 با آلونسو کرد.

      این حرفهای بچه گانه را من نمیدانم شما چند سالت است اما اون شخصی که گفتی بهش دمت گرم منوبه ایشان حق میدهم چون طبق گفته خودش ایشان یک پسر 14، 15 ساله است. از این شخص به اندازه سنی که دارد باید توقع داشت. شما هم اگر همین سن را داری که هیچ، اما اگر سن بالاتری داری پس باید پخته تر فکر کنی.
      از وقتی من متوجه سن اون اقا شدم، میترسم. اخرش بفهمم داشتم. با یک عده نوجوان زیر 18 سال بحث میکردم.
      باور کنید اینقدر شماها فتل را کوچک کردید. خودش اینکار را نکرده.
      فتل خودش میداند که چکار کرده.
      اگر امسال از لکلرک شکست بخوره،سالذ2020 راذفکر نکنم فراری نگهش دارد.یعنی خودش هم ابرویش میرود و نمیماند.

      البته شما هم اگر هم سن اون اقای عاشق لاروس هستید شما هم حق دارید.

      • kakolokia

        11

        0

        دوست عزیز من جواب سوال چندین باره ات رو دادم سوالی که بارها پرسیدی و دربه در دنبال جوابی لطفا برو بخون ..
        و لطف کن روی من رو زمین ننداز و اون تقاضایی که در اون جواب ازت کردم رو حتما انجام بده ..
        برای رسیدن بهش دنبال این خبر درون سایت بگرد ((تمرین-اول-گرندپری-بحرین))

        اما درمورد این پست و متنی که نوشتی :

        لطفا به متن خودت نگاه کن و روی تک تک جملاتی که نوشتی و به نقطه ختم میشه مکث کن و به قول خودت واقعا بشین فکر کن ..

        جواب همه اینها فقط یه چیزه : (( این یه مسابقه فرمول یک است ))

        در فرمول یک هر اتفاقی هر نتیجه ای هر سرعتی هر کند بودنی به فاکتور و عوامل زیادی بستگی داره ..

        برای همه راننده ه !ا حتی پیروزی ها و شکست های و ناکامیهای همیلتون عزیزت در تمام دوران رانندگیش!

        در بوجود اومدن همه اینها از نحوه طراحی و کارکرد ریزترین قطعات ماشینش خودش بگیر تا تنظیم ستاپ ماشین و مهارت رانندگی راننده ای که جلوش مقاومت میکنه تاثیر داره..
        ( اشاره به آلونسویی که با ماشین مک لارن جلوی همیلتون با غول مرسدس مقاومت می کرد و چیزهای زیادی رو برای اونایی که میشناسنش تکرار کرد) ..

        من هم مثل خودت به تاریخ تولد خیلی علاقه مندم ..

      • REZA.M

        11

        3

        فکر کنم شما هیچ اطلاعات فنی در مورد لاستیک خوری پیست صخیر نداری و همینطور در مورد لاستیک سافت.
        در ضمن سال 2018 فتل هیچوقت خودش اسپین نشد.در تمام اسپین ها فتل با یه برخورد اسپین شد و مارتین براندل گفت دلیل این اسپین ها عدم پایداری اکسل های فراریه و حتی تصادف المان هم به این مربوط میشه.باز دوباره نگو نگفته.اول برو مسابقه امریکا رو ببین و به نظرات کارشناسی براندل گوش کن خودت متوجه میشی.شما هم بهتره نگران فتل نباشی.فتل توی سال هایی که ماشین رقابتی داشته از هم تیمی شکست نخورده.در ضمن عقل و دانایی و شعور اصلا به سن مربوط نمیشه.کسی که اینطوری حرف بزنه مشخصه خودش یه مشکلی داره.

      • DR.Abs

        0

        3

        REZA.M
        اینجا یه سریا از مارتین براندل بیشتر حالیشونه

  3. Mjyz

    51

    19

    تو بری دیگه هیجانی نمی مونه واسه این ورزش .
    به خدا از ۲۰۱۷ به بعد این بشر به فرمول یک هیجان داده . این همه سال تو فراریه و به توسعه تیم کمک فراوانی کرده ( دقیقا مثل شوماخر که کمک‌های اون باعث شد مرسدس امروزی رو شاهد باشیم ‌) ولی کم قدر تو رو میدونن .
    امیدوارم امسال فراری تو روند توسعه عملکرد فوق العاده ای داشته باشه و پشتت باشن تا بتونی به قهرمانی برسی .

  4. Sebvettel5

    52

    17

    فتل اگه خدافظی کنه این ورزش دیگه ارزش دیدن نداره و حداقل برا من نداره.
    ❤seb5❤

    • kakolokia

      31

      0

      فتل راننده مورد علاقه من هست ولی از نظر من همه فرمول یک نیست ..

      تو این دو سال ممکنه هم همیلتون هم فتل خداحافظی کنن و عصر حدیدی شروع بشه که هیچ راننده قهرمانی توش نیست .. شاید این اتفاق فرمول یک رو دگرگون کنه مثل شمشیر دو لبه میمونه ..

      ممکنه فرمول یک خیلی از طرفدارهاش رو از دست بده و ممکن هم هست بواسطه جنگ راننده های جوان و جویای نام کلی طرفدار برای فرمول یک پیدا شه ..

      بالاخره چه با قهرمانی فتل چه با نتیجه دیگه عصر جنگ فتل و همیلتون ممکن هست به زودی به آخرش برسه .. و با توجه به تردیدها درباره آینده فرمول یک و رشد فرمول ای، خداحافظی این دو نفر به نفع فرمول یک نیست .. چه مالی و چه هیجانی و ..

  5. Keyhan

    18

    0

    Mn trf Mercedesm vli ag seb bre ki mikhd ba Luis Hamilton reghabat kne?

  6. Keyhan

    13

    0

    Shyd tnha raghibesh ba tvjoh be grand prix Bahrain, Leclerc bashe

  7. ALO

    25

    7

    درسته اون فتل 2010 نیستی ولی نرو دوست داریم خیلی تغییر کردی سبیل گذاشتی آروم شدی کمتر میخندی خلاصه پسر بدی شدی اگه از اول این جوری بودی دوست نمیداشتم برگرد

    • THE MINDBLOWER

      24

      2

      کمتر می خنده.
      گل گفتی داداش

  8. GANDOF51

    23

    3

    تازمانی که هستندبایدقدرشونوبدونیم.

  9. Ezk1980

    12

    48

    وقتی نتیجه میگیرن اون ورزش بهترینه رقبا بهترینن وقتی شکست میخورن یه روز ماشین خوب نیست یه روز تقصیر رایکوننه یه روز چالی وایتینگ نذاشته ، اون روزی که برای رفتن روی سکو و نه مقام اولی وسط پیست میدوید و به چالی وایتینگ فحش میداد تمام شد ، فتل فقط یه اسم بزرگ از یه گذشته بزرگه ، همین الانم ۳-۰ به لکرک باخته از بارسلون تا بحرین ….تا نیم فصل اگه تو جدول بالاتر از لکرک نره میشه راننده دوم فراری …فصل قبل باید قهرمان میشد که نشد و دیگه هم قهرمان بشو نیست

    • H.farahani

      23

      7

      تو رو خدا حرفای خنده دار نزن.وقتی از یکی متنفری لازم نیست براش دلیل و مدرک بیاری.کجای حرفش بوی توجیح میده؟اگه وضع فرمول یک خوبِ این همه تغییر برا چیه؟چرا اکثر کارشناسا نگران اینده هستن؟مگه غیر از اینه که مالکای جدید فقط به فکر افزایش بیننده هستن.
      نکته دیگه اینکه نمیدونستم کل عوامل فرمول غیر از فتل حرف بد نمیزنن.تو جایی که خوشی و ناراحتی رو با یه کلمه میگن.حالا دو تا فحش به اون مرحوم شد گناه کبیره.اونم جایی که حق با فتل بود و چیزی که بررسی اون یه دقه طول میکشید رو گذاشتن اخر ریس .چرا ؟چون ریکاردو با تایر نو از پشت برسه و مثلا رقابت حساستر بشه.بعد از ریس هم از چارلی عذر خواهی کرد.”.وسط پیست میدوید و فحش میداد” این حرفا رو رو از کجا میارید.

      • Ezk1980

        4

        6

        تو رو خدا حرفهای خنده دار نزن ، مگه فتل چه ظلمی به من کرده که ازش متنفر باشم ؟ هر ادمی فراز و‌فرود داره ، یه زمانی میره تو اوج و بعد افت میکنه فتل هم مثل بقیه اون ۴ سال واقعا خوب بود ۲ سالش کاملا حقش بود ۲ سال دیگه هم سزاوار بود هرچند شانس هم اورد ولی تمام شده افت کرده ۲/۳ سال ماشین خوب نداشته زیر فشار عصبیه یا هرچی ولی پارسال باید قهرمان میشد امسال هم باید به مراتب بهتر عمل میکرد ، فحش های فتل توی مکالمات رادیویی بود برو گوش کن ، حتی بخاطرش جریمه شد سکو‌رو ازش گرفتن ، بحث من ادبش نبود کنترل اعصابش بود برای قهرمانی باید اعصابت از فولاد باشه فتل احساساتی شده زیر فشار دوام نمیاره ، مادامیکه نتونه قهرمان بشو نیست ، این رفتارها مال گروژانه نه ۴ بار قهرمان جهان

      • REZA.M

        5

        3

        “Ezk1980”
        حتما ابوظبی 2012 و برزیل 2012 و یا کانادا 2017 و………..رو دوباره ببین تا متوجه بشی اعصاب چه کسی فولادیه.

      • Ezk1980

        4

        4

        ۲۰۱۲ مال همون گذشته است ، فتل ۲/۳ سال اخیر احساساتی و عصبیه ، دم به دقیقه اسپین میشه حتی بدون برخورد ، با ماشین میره تو دیوار بدون برخورد ، با هم تیمیش به مشکل میخوره با چالی وایتینگ همینطور و الی اخر ، فتل ۲۰۱۹ به تعبیر رزبرگ همون فتل ۲۰۱۸ هست ربطی به فتل ۲۰۱۲ نداره

    • Nico

      8

      3

      3-0به لکلرک باخته.یا ابوالعجایب
      تست های بارسلون رو فقط ی همیل فن میتونه بشماره.
      چرت گفتن که کنتور نمیندازه بگو دیگه

      • Ezk1980

        3

        7

        چرت رو شما گفتی ، مگه تو تست ها و تمرین ها تایم نمی زنن؟ تایم ها تمرینیه ولی مشخص میکنه چه کسی کجاس ، حالا خوبه تو اون دوتا مسابقه رسمی هم ضعیف تر بوده …اخر فصل که لکرک بالاتر ایستاد معلوم میشه کی چرت میگه ، در ضمن من اصلا همیلتون فن نیستم اصلا طرفدار راننده نیستم طرفدار ماشین و مهندسم

  10. H.farahani

    21

    2

    دوستان بدون توجه به اینکه هوادار فتل هستن یا نه نظرشون رو در مورد حرفاش در مورد فرمول یک رو بیان کنن.باهاش موافق هستن یانه و چرا

    • Aminnb

      8

      18

      باهاش موافق نیستم
      تو ۶۰ سال گذشته از این تغییرات کم پیش نیومده،خیلی از تیم ها و راننده ها هم ب نوعی مخالفت کردن باهاش،اما خب نتیجه چی بوده؟؟؟آیا تغییر ها اتفاق نیفتادن؟؟؟
      البته منم(ادعای بزرگی نمیکنم فقط نظره)مثل همه با فراموش شدن فرمول یک مخالفم و ب نظرم هیچ وقت نمیشه با فرمول ای مقایسش کرد،اما این طرز مصاحبه در مورد ی ورزش که این همه قدمت داره اصلا درست نیست!

  11. E46-M3

    30

    5

    وقتی یک ورزش ماهیت اصلی خودشو از دست بده تبدیل به تجارت بشه خب معلومه قهرمانهایی مثل فتل تصمیم به کناره گیری میکنن و اینکه موتورهای ۱۰ سیلندر قبلی با اون صدای خفن کجا و این موتورهای جدید سوسول بازی کجا

  12. MERC

    13

    38

    ورزش خودشو باید با تو وفق بده؟!!
    ورزشکاری که چنین حرفی بزنه یعنی کارش تمومه

  13. iman

    12

    23

    با همین فرمون جلو بره احتمال زیاد آخر همین فصل خود فراری کنار میذاردش، خیلی دلم میخواد دوباره فتل نیمه اول فصل قبل رو ببینم نه این سباستین عصبی پر اشتباه فعلی رو

    • REZA.M

      25

      7

      اگه مصاحبه های امروز و بهتره بگم روز دوم تست های بحرین رو دنبال کرده بودید متوجه میشدید که فتل و لکلرک توی بحرین از دو شاسی متفاوت استفاده کردن.ولی امروز فتل هم از همون شاسی استفاده کرده.دقیقا همون شاسی که لکلرک توی مسابقه ازش استفاده کرد و گفته خیلی بهتر بوده این شاسی.امیدوارم سایت این خبر رو قرار بده تا همه متوجه بشن شاسی فتل و لکلرک متفاوت بوده.و بهتره همه این رو بدونن که خیلی مونده تا لکلرک به فتل برسه.با مقایسه انبورد فتل و لکلرک کاملا مشخصه.

  14. سبحان

    13

    28

    با اينكه طرفدار فتل هستم ولي بايد بپذيريم كه هميلتون بهتر عمل كرده. فراري ديگه بايد چيكار كته براش. لكرك تازه وارد بهتر عمل كرده. يه نگاه به سكتور هايي كه سريعتر بوده بندازين. بيشتر زمان ها از فتل سريعتر بوده. فقط اميدوارم هميلتون نياد جاش كه قابل تحمل نيست. ديدن ميك شوماخر جاي سب خيلي تماشايي ميشه

    • THE MINDBLOWER

      26

      5

      فراری یه استراتژی خوب بده وقتی ۵ ثانیه میشه ۱ ثانیه و راننده میره تحت فشار با توجه به اینکه جمعه مرسدس تو شبیه‌سازی مسابقه از فراری سریع‌تر بود چیکار باید بکنه؟؟؟
      آخرین باری که فراری یه استراتژی خوب داد بهش کی بود؟؟؟
      هنوز واسه قضاوت بوده مث ۲۰۱۲.
      سب بر میگرده.دیر یا زود میشه همونی که حتی بریتانیایی‌ها هم به قدرتش اقرار کنن که حسودی رو از تو صداشون بشه دید.

    • H.farahani

      21

      4

      سبحان عزیز
      بنده نمیخوام اشتباهات فتل رو کتمان کنم.چون کار عبثیِ.
      ولی اینکه میگید فراری دیگه باید چیکار کنه رو نمیگیرم.تو استرالیا که ماشین حدود یه ثانیه کندتر بود.چه تو تعیین خط چه تو ریس.بحرین هم موتور مشکل دار میشه.از کجا معلوم که مود موتوری فتل با لکلرک فرق نداشته و اگه مثل اون بود موتور اونم می پوکید.یا سال قبل نیم فصل دوم بجای پیشرفت تیم پسرفت میکنه تا جایی که تو ژاپن برمیگردن به ستاپ و قطعات سیلوراستون.
      یه نگاه به کیمی الان نشون میده فشار و استرسی که تو فراری هست کلی از توان راننده رو میگیره.

      • علی شفیعی | کاربر متخلف

        1

        5

        اولا هر دو راننده با ماسین یکسان و باذستاپی وارد میشوند که خودشان خواستند. دوما یعنی چی اگر همه چی موتورشان یمی بود پس فتل هم باید موتورش خراب میشد. اتریش سال قبل دانیل موتورش داغون شد اما مکس با همان موتور اول شد. خودتان را توجیه نکنید.
        مکزیم سال قبل دانیل موتور سوزاند، مکس اول شد با همان موتور. بازم مثال بزنم؟ یعنی واقعا فقط یک سوال دارم موقعی که شما این حرف را میزدی اصلا فکر نکردی به این موضوع؟
        تعصب را خیلی دوست دارید، درسته؟
        تعصب فقط جهل می اورد. همین.

      • REZA.M

        8

        1

        “علی شفیعی”اولا ستاپ ماشین به توانایی مهندس های هر راننده در پیدا کردن ستاپ هم مربوط میشه.وقتی که این حرف ها رو زدی فکر نکردی به این موضوع؟
        دوم که مهندس های سال قبل فتل رو از ابتدای سال 2019 دادن به لکلرک برای همین زمان زیادی نیازه تا فتل بتونه با مهندس های جدیدش هماهنگ بشه.وقتی که این حرف ها رو زدی فکر نکردی به این موضوع؟
        در ضمن فتل و لکلرک از دو شاسی متفاوت استفاده کردن.وقتی که این حرف ها رو زدی فکر نکردی به این موضوع؟
        چکیده کلام اینکه دارن اشتباه به شما میرسونن.

  15. Saeed

    29

    6

    شاید قدرشو نمیدونن

    شاید یادشون رفته قبل از سب سهمشون از فرمول یک بغض های پایان فصل بود

    احتمالا برمیگرده ردبول

    با مثلث تاریخی هورنر نیوی و فتل…

    • Saeed

      18

      6

      ی چیز خیلی جالب دیگ

      روزایی ک ردبول اومده بود فرمول یک همه بهشون میگفتن نوشابه ساز

      ولی بعد از تاریخ سازی کینگ هیشکی این عبارتو ب زبون نمیوورد

      ولی الآن دوباره مث اونموقع ها شده

      شایدم فتل یوپ هاینکس ردبول باشه…

    • MaMrEzA

      7

      5

      انقدر تو این سایت افراد تعصبی و فناتیک و کل کل گونه کامنت میذارن که جز خوندن برخی کامنت ها تو بعضی پست ها کار دیگه ای نمیکنم
      ولی این کامنت شخص شما دیگه خدا بود . شاید نیاز داشتی که یکی بهت یادآوری کنه فراری پر افتخار ترین تیم این ورزشه و اتفاقا قبل از سب با شوماخر و افراد دیگه بیشترین قهرمانیو آورده . به عنوان یه فراری فن از فتل متنفرم ولی نمیشه منکر توانایی دوران اوجش شد اما الان صرفا نقش یه بازنده رو داره در این ورزش . ماشین پارسال فتلو نمیگم آلونسوی همسن سال پیش فتل همون آلونسوی فصل پیش مکلارن هم داشت قهرمان میشد . به امید جدا شدن راه فراری و فتل از هم . هم باعث میشه فراری به موفقیت برسه هم فراری فنا از دست هوادارای معمولا بی منطقش راحت میشن …

      • Saeed

        7

        1

        همه دنیا فراری فن هستن دوست عزیز

  16. Saeed

    30

    10

    در گذشته فرمول یک، ورزش بود اما اکنون بیشتر به نمایش تبلیغات و تجارت شبیه است

    تجارت بریتانیایی

    شغل بریتانیایی….

  17. REZA.M

    24

    3

    اگه بره داغون میشم.و اصلا فرمول یک رو نمی بینم.چرا باید بره؟توی 33 سالگی و خداحافظی؟فرمول یک بدون وجود رقابت فتل و همیلتون جذابیت داره؟البته این حرف ها تا حدودی شبیه به یه تهدیده.چون قبلا فتل گفته بود کیمی تا چهل سالگی رانندگی کرده و من هم میخوام انجامش بدم.ممکنه تیم هایی مثل مرسدس و فراری از راننده ها خواسته باشن برای تغییر جهت قوانین به سمت خودشون تهدید به رفتن کنن.

  18. آرشا

    6

    14

    دوست دارم وتل بره مرسدس همیلتون بیاد فراری…..

  19. آرشا

    5

    14

    من جای فراری بودم به ردبول موتور میدادم تا نوار قهرمانی های مرسدس وهمیلتون را پاره کنن.

  20. JJ_Formula1

    17

    2

    فعلا هنوز ناراحته و صحبت های احساسی داره میکنه.
    یه آلمانی باشی و اینقدر احساساتی ؟!
    که البته همین حرارت و احساساتی بودن برای من یه وقتایی خیلی جذابه بوده.
    اون جمله بینوتو خیلی عالی بود که آخر مسابقه بهش گفت “تو مسابقه بعد جبران می کنی!”

  21. OWL

    11

    8

    کم نمونده ماشینهای سوپر اسپرت بتونن رکورد ماشینهای فرمول یک رو تو پیستها بزنن با این وضعیت همین که در فرمول یک رو گل نگرفتن خوبه.

  22. Nohed81

    12

    5

    فتل نرو. دل ما وکل بینندگان اف۱ واست تنگ میشه. اگرم بری منتظر میک شوماخر میمانیم. به تمید قهرمانیت کینگ بزرگ

  23. AhmadSV5

    17

    10

    الان که فتل اینا رو گفته میشه بهونه!
    ولی اگه همیلتون گفته بود میشد دری گرانبها!
    تو این دوسال یه قهرمانی بیاره دیگه موندن و نموندنش دست خودش میشه.

  24. pouya

    24

    2

    خبر غیر منتظره ای نبود
    امروز روزنامه های ایتالیایی حسابی از خجالت وتل درومدن و پروژه حذفشو شروع کردن.
    با وحشتناک ترین تیترا
    بی رحمی ورزش همینه
    ورزشی که بوی تجارتم بده بدتر

    سباستین تنها آلمانی مورد علاقم بود کلا سلیقم مخالف آلمانیاس
    ولی سباستینو بشدت دوستداشتم و دارم

    با یه ریس همه چی تموم نشده بنظرم علارغم
    تمام نکات مثله شاسی و…
    بنظرم وتل بازم خواهد جنگید

    اما اگرم نجنگه بخاطر قهرمانیاش همیشه یجای خوبی تو تاریخ برای خودش داره
    کنار بزرگان

    امیدوارم که این فشارا نتونه تأثیری روش بزاره و ما همون سباستین جنگنده رو داشته باشیم سباستین امادرو

    به امید موفقیتت سب❤

    • H.farahani

      8

      1

      روزنامه های ایتالیایی کلا کارشون همینه.یادشون رفته مدت هاست قهرمان نشدن.مقصر این همه سال ناکامی هم فتلِ؟در حالی که اصلی ترین دلیلش خود این رسانه ها هستن.سال 2011 اینقدر جنجال کردن الدو کاستا مدیر فنی تیم بعد از چهار مسابقه برکنار شد.همین کاستایی که الان از ارکان اصلی موفقیت های مرسدسه.
      اگه فتل مثل بقیه بلد بود توجیه کنه خیلی کارش راحت تر بود.وقتی میدید کندتر شروع میکرد به ایراد گرفتن از ماشین و تایر و …
      ولی این مدلی نیست.وقتی اشتباه میکنه اولین جمله اش اینه که مقصر خودمم.

    • JJ_Formula1

      5

      1

      وای وای یادم نمیره
      سال 2015 که برای اولین بار فتل با فراری تو مالزی قهرمان شد
      خود gazzetta یه هفته عکس فتل رو تو صفحه اولش میزد هیچکس باورش نمیشد حتی مدیرای فراری. اما حالا خیلی هاشون اون روزا رو یادشون رفته یه جوری رفتار می کنند که انگار فرصت قتل تا آخر فصل تموم شده و لکلرک هم شده خدا!!!

  25. REZA.M

    15

    2

    فتل فن های عزیز اصلا نگران نباشن.فتل جایی نمیره.قبلا هم گفته من فقط سی و یک سالمه و قصد دارم مثل کیمی تا چهل سالگی توی اف وان بمونم.این مصاحبه ها هم به درخواست تیم ها از راننده انجام میشه تا بتونن به این وسیله به مدیر های فرمول یک فشار وارد کنن تا قوانین رو به نفع خودشون تغییر بدن.قبلا ردبول بعد از اون مکلارن و الان هم فتل.اما اینها به هیچ وجه خداحافظی نمیکنن.خودروی فرمول ای مرسدس هم بسیار مناسبه تا به وسیله اون(تهدید به خداحافظی از اف وان و رفتن به فرمول ای) لیبرتی مدیا رو برای قوانین 2021 تحت فشار قرار بده.منتظر چنین مصاحبه هایی از طرف تیم ها و راننده ها باشید ولی جدی نگیرید.

  26. الف ی برگشت خورده

    12

    1

    زیر این پست
    به احترام همه فتل فنا
    هیچ کامنتی در نقد فتل نمیذارم
    چون میدونم احساس خیلی خوبی بهشون دست نداده و دوست ندارم حالشون رو بدتر کنم

    • Saeed

      13

      0

      خوبه ک درک میکنی

      چون هرچقد هم ک فتل و همیلتون رو مسخره کنیم ولی همه قبول داریم موتوراسپرت بدون اونا ی چیز خیلی بزرگی کم داره…

    • yas

      5

      0

      دمت گرم داداش…

  27. نیما

    6

    2

    من از طرفدارای فتلم ولی اینکه خداحافظی کنه هیچ تاثیری تو علاقه من به فرمول یک نداره
    راننده ها میرن و میان و الان اکثر راننده ها جوون و در عین حال با تجربه هستن
    فراری لکلرک ردبول ورشتپن گسلی و مرسدس اکون و راسل داره به این جمع لندو نوریس اضافه کنید و بوتاس و ریکاردو که در مرز 30 سالگی هستن و تشنه قهرمانی و هر سال هم ار فرمول 2 استعداد وارد فرمول یک میشه
    خدافظی فتل همیلتون و به خصوص کیمی برای ما سخته همینطور که رفتن الونسو تلخ بود ولی همین الانشم راننده های فوق العاده ای هستن که جای اینا پر کنن یا حداقل به سطح اینا نزدیک بشن

  28. مهدی کوپایی

    10

    1

    الان یه عده می گن لوئیس فن حتمن
    لوئیس هم بعد اسپا همچین چیزی گفته بود ۲۰۲۰ سال آخر شاید باشه

  29. Nohed81

    6

    1

    منظورم m6 بود

  30. Farid

    18

    2

    مایکل شوماخرو خیلی دوست داشتم و دارم . اسطورم بود . وقتی اومد فراری و حماسه خلق کرد که اصن نگو و نپرس !!! یه راننده ی دوست داشتنی با خاستنی ترین تیم f1 ! بعد از مایکل راننده ای مثل اون و با همون مشخصات باشه چن وقتی نبود . فراری هم راننده ای با اون مشخصات که قلب ما رو بدزده نداشت. الونسو با تموم بزرگی و بینظیر بودنش هیچ وقت راننده ی مورد علاقه م نبود و نشد ! در حالی که منتظر بودم فراری یه سوپر راننده ی دیگه رو کنه متوجه شدم یه جوون تو ردبول بدجوری همه راننده ها و تیم ها رو به چالش کشیده ! ترکوند بود . پوست همه رو کنده بود !! تهاجمی ، دوست داشتنی ، خوش اخلاق ، خوش تیپ ، مردمی ، با استعداد و مهارت فوق العاده . با اینکه فراری رو کماکان دوست داشتم ولی شدم طرفدار سه آتیشه ی این پسر ردبولی !! ارزوم اومدنش به فراری بود .وقتی آخر ۲۰۱۴ خبر رسید سال آینده میره فراری …واااااای پسر خارق العاده بود این خبر !! نمیتونم وصف کنم خوشحالیمو از شنیدنش. اعتراف میکنم حتی مایکل رو هم اندازه سباستین دوست نداشتم . ترکیب سب و فراری بهترین و دوست داشتنی ترین ترکیب ممکنه تو موتو اسپورته. ارزومه سباستین با فراری یه بار ، فقط یه بار قهرمان شه !!! دوست ندارم حسرتش مثل حسرت قهرمانیه ناندو با فراری بشه !! طرفدار و دوستدار سباستینم و خواهم بود . اون ثابت شده اس. اگه بخاد f1 رو ترک کنه دیگه دنبال نمیکنم .هیچ کدوم از جوونای الان به دلم نمیشینه حتی لکلرک!! الان خیلی شرو ور میگن خیلیا ولی کافیه اولین بردشو بیاره بعدش این حزب بادیا یهو جهت عوض میکنن . سب بخاطر تموم لحظات قشنگی که تو این ده سال بهمون دادی ممنوم. طرفدارتیم تا ابد . Grande sebastian,

    • yas

      10

      0

      از نظر یه طرفدار متن زیبایی بود.
      فک کنم همیل فن‌ها هم این متنو دوست داشته باشن چون عاشقانه‌های یه فن نسبت به راننده مورد علاقشه

      • Farid

        4

        0

        Yas: ممنونم دوست عزیز

  31. Nohed81

    7

    0

    فرید عالی ایول پسر لایک

  32. آلونسو۸۷

    4

    10

    الان که فکر میکنم و تل کلا راننده زيادخوبی نبود هیچوقت درواقع بیشتر راننده خوش شانسی بود همون شکست از ريکياردو که زیاد راننده سطح بالایی نیست گواه این حرفه

    • THE MINDBLOWER

      7

      0

      هنوز کینه دوران v8 رو بدل دارین؟؟؟
      عیب نداره

    • yas

      8

      0

      کمی پیش از کامنت گذاشتن فکر کنیم بدنیست.
      ادعا کردی فتل راننده‌ی خوبی نبوده. باشه اصلا قبول.
      فکر نمیکنی که این حرف توهین به خیل عظیمی از راننده‌های برتر فرمول ۱ هستش که تو سال‌های زیادی از سب شکست خوردند. اونها از یه راننده‌ی بد شکست خوردند (البته به زعم شما)
      همین حرفت توهین به همیلتونه چون لوییس گفته سب یه قهرمان و دارای دستاوردهای ش
      فت انگیز بوده.
      آها یادم نبود. شما بیشتر از اونها می‌فهمین.
      keep pushing

  33. Nohed81

    7

    2

    تو که از اسم اکانتت معلومه ناندو فن هستی، باید هم این کامنت بزاری. چون ناندو تنها کسی هست که بدجور به فتل باخته. من ناندو رو دوست دارم. ولی هیچ وقت نه ناندو و نه همیل رو به تمسخر نمیگیرم. در صورتی که فتل فن دو آتیشه هستم ، چرا چون واقعا از رانندگیشون لذت میبرم. و از تمام راننده ها یه سر و گردن بالاترن. ولی از شکست فتل در مقابل دنی ریک گفتی، اینو بهت یاد آوری میکنم، چون چند بار گفتم. الانم بهت میگم. فتل اون سالی که از ریکاردو شکست خورد. قبلش چهار سال پیاپی قهرمان شده بود. بقولی اشباع شده بود. و رقبتی برای قهرمان شدن نداشت. فکر کنم منطقی باشه

    • THE MINDBLOWER

      7

      2

      در ضمن همه رفتار ردبول رو زمانی که می فهمی راننده‌اش میخاد بره میدونن.

  34. Ferrari Italy

    3

    0

    ضمن احترام به نظر همه کاربران باید ذکر کنم بنده بیشتر از فرمول یک فوتبالو دنبال میکنم, طرفدار یک تیم یا ورزشکار بودن صرفا نمیتونه بخاطر قهرمانی باشه مثل خودم که تیم مورد علاقم یوونتوس هست ولی بیش از 20 ساله که قهرمان اروپا نشده یا بوفون یا…دلیل نمیشه یک طرفدارو بخاطر برخورد راننده تحقیر کنیم یا بگیم سنش کمه هیچی نمیفهمه منم 30 سال سن دارم ولی شاید اندازه اون 15 ساله سر درنیارم خواهشا به حقوق دیگران احترام بذارید من طرفدار فراری, فتل, لکرک, رایکونن هستم حتی اگر فراری الان جای ویلیامز باشه بازم طرفدارشم هیچوقتم طرفدار تیم دیگه ای نبودم حتی مرسدس که به لطف هیبرید خودشو جلو انداخت وگرنه هیچی نبود نوش جان خودشو و رانندش, باتشکر از همه کابرا و ادمین عزیز که برای من سرگرمی هیجان انگیزی ایجادکرده

  35. Ferrari Italy

    3

    0

    با این حمایتی در حال حاضر بینوتو ازش میکنه و خواهد کرد چرا هیچین خبرای عجیبی میذارن, فراری روش سرمایه گذاری کرده و تا نتیجه نگیره دست نمیکشه لطفا یکم صبور باشید.