لوئیس همیلتون از زمان مسابقه ابوظبی به طرز وحشتناکی ساکت بوده است. البته همه چیز آنطور که او می خواست پیش نرفت، مکس ورشتپن چند هفته پیش، عنوان قهرمانی او را درست در نزدیکی پرچم شطرنجی ربود.
با این حال، به نظر نمی رسد که این موضوع راننده بریتانیایی را زیاد آزار دهد و به اعتقاد او فرمول یک همین است.
با توجه به چگونه روند فصل و مسابقه، تعجب نخواهیم کرد اگر او احساس کند که دیگر هرگز نمی تواند عنوانی را کسب کند. این امر موجی از شایعات را برانگیخت، و بسیاری گمان میکردند که همیلتون فوراً فرمول یک را ترک خواهد کرد.
می توان آنرا نادیده گرفت، زیرا فرمول یک با چنین ادعاهایی غریبه نیست. با این حال، هیچ یک از کارکنان مرسدس، از جمله خود توتو ولف تاکنون برای رد این موضوع مصاحبه ای نکردند. در واقع ولف اخیراً اظهاراتی را بیان کرده است که بیشتر شبیه به یک آرزو بوده تا یک مهر تأیید.
آیا لوئیس همیلتون ضربه مالی خواهد خورد؟
تنها چند ماه پیش، همیلتون یک قرارداد 2 ساله جدید را با مرسدس امضا کرد و ولف تصدیق کرد که این قرارداد نیز مهر تاییدی بر بازنشستگی او نیست.
طبق گزارش ها، ارزش این قرارداد حدود 147 میلیون دلار بود که همیلتون را به گران ترین راننده فعلی تبدیل کرد. بنابراین اگر راننده بریتانیایی تصمیم بگیرد که ورزش را ترک کند، دقیقاً همان مقدار پول را از دست خواهد داد.
علاوه بر این، این نگرانی وجود دارد که مرسدس به طور بالقوه جریمه ای را برای همیلتون به دلیل شکستن قرارداد در اواسط راه اعمال کند.
با این حال، با توجه به این واقعیت که مرسدس، نیکو روزبرگ را نیز به دلیل خروج از فرمول یک در آخرین لحظات سال 2016 جریمه نکرد، به نظر نمی رسد برای همیلتون نیز اتفاق بیفتد.
اما اینها صرفاً “شاید و اگر” هستند. همیلتون ممکن است از فرمول یک کناره گیری کند یا نکند اما نمیتوان انکار کرد که از دست دادن همیلتون یک باخت بزرگ برای فرمول یک خواهد بود.


خب دوستان انگار کامنت من تایید نشد پس خلاصه ش رو توی یه خط میگم
لوییس به این خاطر که همه ضد اون هستن ناامید شده که شاید بیشترش به خاطر نژاد پرستی باشه
اما من مطمئنم که بر میگرده
و لیاقتش رو نشون میده
پس همینجا بیاین شعار بدیم
مرگ بر نژاد پرستی
مرگ بر نژاد پرستی
مرگ بر نژاد پرستی
به نظرم به خاطر نژاد پرستی نبوده .
در این که مرگ بر نژاد پرستی هیچ شکی نیست .
ولی به شخصه فکر میکنم که قضیه این نیست . وگرنه هیچ وقت تا این سطح اجازه نمیدادن که یک راننده قدرت مندی مثل لویس تا این سطح بالا بیاد .
فکر نمیکنم بخاطر نژاد پرستی باشه، اگه اینجور بود که اصلا نمیذاشتن اینقد بالا بیاد! همیلتون همین الان هم پر افتخار ترین راننده فرمول یکه
چه ربطی به نژاد پرستی داشت آخه ؟
من فکر میکنم مرسدس به هر قیمت و هر طور که شده اجازه نده لوییس بازنشست بشه .
فکر میکنمواسه مرسدس رکورد لوییس اولویت های بعدی باشه .
مرسدس و کل ماشین های فرمول یکالان در فصل بسیار حساسی هستن . فصل بعد از تغییر قوانین ماشین ها .
تقریبا کسی نیست که بتونه تاثیر مایکل شوماخر رو روی مرسدس برای رسیدن به یه ماشین برتر از لحاظ فنی کتمان کنه . لوییس با تجربه و مهارت و اطلاعات فنی مهندسی که داره بسیار برای مرسدس با ارزشه و میتونه کمک کنه تا مرسدس قدرت اول سازندگان بعد از تغییر قوانین بمونه . ضمن اینکه رفتن لوییس مرسدس رو توی شرایط خیلی بدی قرار میده و همه راننده های درجه یک گرید با تیم هاشون قرارداد دارن ، کما اینکه مرسدس انقدر تیم جذابی هست که خیلی از راننده ها اگه پاش بیوفته حاضرن قراردادشون رو فسخ کنن و بیان مرسدس ولی این موجکل تیم ها رو بهم میریزه .
ضمن اینکه لوییس همیلتون برای فرمول یک بسیار با ارزشه از هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ مارکتینگ که نشون داد با توجه به سنو سالش بسیار قدرتمند و توانمند پا به پای یه راننده جوان ۲۳ ساله میجنگه و تا احظه اخر هم قهرمان بود که فیا ازش به زور گرفت . فکر میکنم هنوز یکی دو سالی اهالی فرمول یک بتونن از دیدن لوییس پشت فرمان مرسدس لذت ببرن و مسابقات یه اسطوره رو به تماشا بشینن چون بعدأ باید به یاد این روزها حسرت بخورن
دوست عزیز لیاقتش رو باهفت بار قهرمام جهان شدن نشون داده و نیازی به اثبات خودش نداره . ولی بشخصه دوس دارم حداقل یک فصل دیگه لوییس تو ریس ببینم
دو فصل دیگه حداقل باید ببینید!
یا خدا ، ۱۴۷ ملیون برای دو سال 🙄🙄
شوماخر ۹۰ میلیون برای یک فصل.
amirhosein اخه چه ربطی داره به نزاد پرستی داره.در این که مرگ بر نژاد پرستی هیچ شکی نیست .
اخه اونهایی که مخالف فن ها تیم های دیگن مثل فن های لوییس که مخالف وشتپن و مثل فن های وشتپن مخالف لوییس و فن های … اینم که مربوط طرفداری یک چیز عادی 🙂
“جـــوجـــه اُردک ســــــیـــــــاه”(تقدیم به همه طرفداران اعجوبه بی مانند فرمولاوان، سِر لوئیس همیلتون”)
“قدم زدن در شب را بیاموز؛ نه آنکه خود دزد بوده باشی، بلکه گاهی خورشیدِ تورا میربایند”
تو این فکرم که کدوم یک از ما مجبور بودیم در سن خردسالی توهین های نژادپرستانه و حس نفرت غیر قابل درک همکلاسیهای نادانمون رو تحمل کنیم؟ آیا تا بحال شده که ظالمانه از مدرسه اخراج بشیم فقط به این دلیل که یه سیاه پوست، چندان ارزشش رو نداره که به دقت به مدارکش نگاه کنن؟ آیا ما میتونیم پسربچه ۸ ساله ای رو تصور کنیم که به کلاس کاراته میره نه اینکه چون علاقه داره بلکه میخواد قوی تر بشه تا کمتر از دست همکلاسیهای نژادپرستش کتک بخوره؟! آیا این حجم از نفرت و غضبِ غیر منطقی برای یک کودک قابل هضمه؟ لابد از خودش میپرسه: اونا چرا از من و پدرم متنفرن؟
داستان “جوجه اُردک سیاه” قصه یک جوجه قُو سیاه هست که در بَدو تولد همه فکر میکردن یه بچه اردکه و چون جوجه ی اردک به رنگ طلایی و بسیار زیباست، بقیه پرنده ها اونو به خاطر رنگ سیاهش مسخره میکردن. تا اینکه زمانی گذشت و اون جوجه زشت، تبدیل به یک قُو باشکوه سیاه شد و چشمان منتقدینش رو به خودش خیره کرد.
برای بچه کوچک سیاهِ قصه ما، رنجها تبدیل به فرصتی برای قوی تر شدن و سختی ها تبدیل به پُلی برای باهوش تر شدن میشن تا اون تبدیل به یک نماد و قهرمان برای جوانان بشه و البته در این راه، حمایت و پشتیبانی پدر و مادر فهیمش رو اصلا نباید نادیده گرفت. “آنتونی” و “کارمِن” با اینکه در دوسالگی لوئیس از هم جدا شدن ولی هیچوقت از حمایت پسرشون دست نکشیدن و در این راه مشقات بسیاری رو تحمل کردن. حتی آنتونی همیلتون حاضر شد از شغل مدیریت فناوری آی تی خودش دست بکشه تا بتونه در مسابقات در کنار پسرش باشه و به همین دلیل خرج زندگی رو با زحمتِ طاقت فرسایی در می آورد. اراده پولادین و عزت نفس آنتونی همیلتون، همواره سرمشق و الهام بخش پسرش لوئیس بود به گونه ای که با وجود آنهمه مشغله فراوان، خودش شبها توی گاراژ می ایستاد و کارت پسرش را برای مسابقه آچار کشی میکرد و لوئیس با همان کارتی که لابه لای پیچ و مهره هاش، عرق پدرش ریخته بود قهرمان بریتانیا شد.
“لوئیس کارل دیویدسون”، در ۷ ژانویه ۱۹۸۵ متولد شد. همان روزی که فضاپیمای ساکیگاکه (به معنی پیشگام) برای اکتشافات دوردست، به فضای میان سیاره ای (به سمت دنباله دار هالی) پرتاب شد. ژانویه ای با نماد گُل میخک و به معنای عشق خالص و سیاست و تدبیر و براستی چقدر برازنده اوست.
لوئیس نوجوان در اثر تربیت عالی والدینش، با اعتماد بنفس خیلی زیادی در مسابقات شرکت میکرد تا جاییکه گاهی متهم به رانندگی خشن و تن به تن میشد ولی معتقد بود هیچ غروری در کار نیست و فقط اعتماد بنفس مطلوب هست. همیلتون، مانند اغلب قهرمانان بزرگ فرمول یک، مسیر خودش رو با قهرمانی در کلاس های مختلف کارتینگ آغاز کرد و به زودی و در سنینِ رکورد شکنانه، قهرمانی کارت بریتانیا، قهرمانی کارت اروپا، قهرمانی در فرمول رنو انگلیس و قهرمانی در کلاسهای اف۳ و جی پی۲ رو بدست آورد. او آنقدر سریع بود که “مایکل شوماخر” با دیدنش در موردش گفت: گویا دارم میبینم روزی رو که این پسر قهرمانی های اف۱ رو از آن خود میکنه!
اعتماد بنفس و مهارت بی نظیر این نوجوون توجه “ران دنیس” مدیر وقت مکلارن رو به خودش جلب کرد و اونا در سال 98 بهش یک صندلی در سری رقابت های همسطح اف۳ دادن و پیوستگی قهرمانی های لوئیس، او را در نهایت به صندلی خودروی فرمول یک مکلارن رسوند. بی تردید هم تیمی شدن با ماتادور فرمولاوان “فرناندو آلنزو ” و تنها کسیکه تونسته بود مُچ مایکل شوماخر افسانه ای رو بخوابونه خیلی دلهره آور خواهد بود اما نه برای پسر بچه سیاه پوستی که روزهای بسیاری رو در جهنم قدم زده بود! پس لوئیس بی محابا به ثبت رکوردهای چشمگیر خودش ادامه داد و عنوان جوانترین قهرمان فرمول یک رو به دراماتیک ترین شکل ممکن، در آخرین دور از آخرین مسابقه فصل و در آخرین سبقت در سال ۲۰۰۸ از آن خودش کرد. رانندگی لوئیس از همان ابتدا بسیار کم اشتباه و سریع بود اما او حتی به این میزان هم بسنده نکرد و در طول سالیان بطور پیوسته به مهارتهای خودش افزود. تکنیک ترمزگیری تا حد نهایت، کنترل عقب ناپایدار ماشین جزو دو نفر برتر دهه اخیر، روی حد و مرز روندن داخل پیچها تا جاییکه ماشین بیش فرمان یا کم فرمانی بروز میده، بهبود تکنیک های سبقت گیری، ورودی و خروجی پیچ تقریبا بهترین در گرید و … اما شاید از همه مهمتر این بود که تجربیات لوئیس از زمان کارتینگ و در تیم مکلارن و بعدها در رقابت با “نیکو رزبرگ”، بهش یاد داد که همیشه بایستی اِکیپ حامی خودت رو داشته باشی. چه در سطح مهندسین فنی و چه در بطن مدیریت و این همون سیاستی هست که لوئیس در صحبت اخیرش در مورد “جرج راسل” گفته که باید بهش یاد بدم!
امروزه “سِــر لوئیــس کــارل دیـویـدسـون همیــلتون” تنها کسی هست که تونسته در تعداد پول پزیشن و تعداد قهرمانی در گرندپریکس ها از عدد غیر قابل تصور ۱۰۰ رد بشه و قطعا چنین رکوردی فقط با یه ماشین خوب بدست نمیاد و به انسانی با نبوغ بسیار بالا و اراده ای آهنین نیاز داره. و حالا و در پایان، سوال من اینه: آیا او میتونه آخرین و مهمترین رکورد رو هم بشکنه و برای هشتمین بار قهرمان جهان بشه؟
ممدو جان
واقعا ممنونم ازت، راستش از مسابقه ابوظبی تا الان یه لحظه هم نمیتونم راجع بهش فکرنکنم و از ته دلم واقعا ناراحتم:( اما واقعا متنت حالم رو خوب کرد:) خیلی لذت بردم ازش، مرسی ازت:)
در مورد سوال آخرت: این “سر لوییس همیلتونه” 🙂
Still we rise:))
بسیار عالی ممدو عزیز! متن زیبایی بود و حال ما رو بهتر کرد…
#stillwerise
#itshammertime
بسیار عالی بود ولی در سال 2016 و 2021 این نابغه شکست خورد به نظر این همه رکوردها وزن بیشترماشین رقابتی هستش. در صورتی که که مکس با کمتر از اینها تونست قهرمان بشه و نشون داد اگه مثل همیلتون ماشین رقابتی داشته باشه بسیار میتونه خطر ناک بشه
امسال شکست نخورد زورکی شکستش دادن با نقض واضح قوانین و تا کی میخاین با ماشین خودتونو گول بزنید حتما ماشین ردبول بد بود ک پول پوزیشن گرفت استارت مسابقه را دیدی چطوری پودر شد با لاستیک سافت همونجا قهرمان مشخص شد
بله شما درست میگید! همه گاری سوار بودن و مرسدس شاتل ناسا رو داشت! اصلا همه با پا و به حالت دویدن ماشین رو میبردن… مرسدس هم این راننده ها رو نشوند تو ماشین گفت ماشین خودش اتومات میره شما الکی دستت رو هی بچرخون که بچه ها فکر کنن شماها ماشین رو میبرید… اینو جدی میگم خدا شاهده! میخوام بگم که اصلا خیلی بده که بقیه تیم ها به صورت رایگان بلوپرینت موتور مرسدس رو ندارن! خیلی زشته! یعنی چی ؟؟!! اصلا مکس مکس سوپر مکس! بقیه تو در و دیوار هستن!!!
تا آخر عمرتونم کتمان کنید ،این ورزش عامل اولش ماشینه ،سنا پراست شوماخر سب همیلتون ،حتی مکس امسال و هر کی که تونسته قهرمان بشه ماشین رقابتی داشته در کنارش خودش مهارت بالایی هم داشته .ماشین خوب نداشته باشی هر چقدرم راننده خوبی باشی نمیتونی خودتو ارائه بدی .
Hamid esm
فقط فقط امسال این اتفاق برای مرسدس و همیلتون افتاده ،تو تاریخ اصلا نداشتیم که بر علیه یه راننده و یه تیم قوانین رو عوض کنن .بعضی از شما همیلتون فنا واقعا عجیبید فقط مسائل رو از زاویه ای میبینید که به نفعتونه
اقا حرف حق رو باید زد
لوییس سال ۲۰۰۸ با ماشین دوم سازندگان(فراری ۲۰ امتیاز بیشتر گرفت) قهرمان شد که یعنی برد هاش فقط به خاطر ماشین نبوده و مسلما توانایی و استعداد به شدت بالایی داره!!
امسال مکس قهرمان جهان شد با ماشینی که توی سازندگان ماشین دوم بود با اختلاف خیلی کم ( قبل اینکه دوستان بیان بگن باید ردبول اول میشد و…. سال۲۰۰۸ هم لوییس هم تیمی اش(کوولاین) دقیقا مثه امسال مکس سال اولش توی تیم بود وراننده قوی نبود و مثلا فراری اون سال قهرمان شد و جفت راننده هاش (کیمی و مسا) در حد بالاتری از کوولاین بودن و اگر هم تیمی قوی تری مثه آلونسو یا حتی باتن یا رابرت کوبیسا داشت بهتون قول میدم مکلارن قهرمان میشد جای فراری پس اینکه بگیم ردبول قهرمان نشد چون پرز خوب نبود بهونه جالبی نیست!)
سال ۲۰۱۶ هم موتورش ترکید که خیلی ضرر کرد و گرنه شانس برد اون سال رو هم داشت … در کل رزبرگ خیلی خیلی سریع بود ولی لوییس بازم یکم بهتر بود
نه
خیلی زیبا بود جناب ممدو حالمون رو خوب کردید
متنتون اونقد خوبه که پتانسیل اینو داره که سایت وان بذارتش بیوی لوییس.
خواهش میکنم. چه تعریف زیبایی. خوشحالم کردین. 😊
بله متونه
خیلی قشنگ بود مرسی استاد ممدو …
به نظرم سال اول قهرمانی حق لوییس بود ولی اون گرول ترپ توی مسابقه اخر خیلی ضدحال بود!!
سلام ممدو عزیز
مقاله خوب و جذابی بود مخصوصا برای طرفدارای لوییس
اینم بگم من دارم روی اخرای مقاله طولانی تصادفات کامل مکس و لوییس 2021 کار میکنم
متشکر از همه دوستان به خاطر تشویق و حمایتشون.
سلام سپهر. موضوع جالبیه. راستش اگه نمینوشتی مجبور میشدم خودم دست بکار شم! آخه به نظرم لازمه یه دور مرور بشه تا دقیق تر مشخص بشه که کدوم راننده بدشانس تر بوده و یا حتی ناشی تر!
واقعا عالیه موضوعی ک انتخاب کردی سپهر
ولی بحث بین این طرفدارای دو راننده باز از سر گرفته میشه
مثل همیشه عالی بود و واقعا لذت بخش بود خوندنش .
ممنون بابتش.
قمار هایی که پدرش روی لوییس کرده و همچنین قماری که لوییس روی تیمش کرد واقعا جالب و عجیبه.
چجوری میشه اینقدر ریسک پذیر بود ؟ یا شایدم از نتیجه مطمئن بودن ! اما چجوری ؟
همچنین رابطه لوییس با برادرش هم جالبه .
ممدو جان عالی بود لذت بردیم ولی کاش یه مرور ریز بر قهرمانی اولش هم میزاشتی تا درام تر بشه در کل عالی بود
😊👌
موافقم ولی باور کن خیلی طولانی میشه. راستش هربار که یه مطلبی رو کار میکنم، مجبور یه عالمه قیچیش کنم تا به اون اندازه ها برسه. آخه موضوعات جذاب خیلی زیاده و تو یه کامنت نمیگنجه.
یه متن عالی دیگه از ممدو عزیزمون حالمونو خوب کردی
و درمورد سوال آخرت اگه بحث ماشین 2022 مرسدسو بزاریم کنار که به شخصه نظرم اینه یه هیولا دیگه تو گاراژ مرسدس درحال استراحته فکر میکنم لوییس فصل بعد با قدرت بیشتری وارد میشه خیلیا دارن این حرفو میزنن که فصل بعد یه لوییس دیگه ای رو قراره ببینیم انتظار خیلی سخته اونم وقتی که افتتاحیه آموزشی سربازی باشی و یکی دو تا ریسو ازدست بدی .
ادمین لطفا کامنتم تایید شه
واقعا خوب توضیح دادی
فقط یک سوال دارم
آیا کتاب زندگی نامه همیلتون را میشه بدست آورد؟
Pdf یا چاپ؟
خیلی ممنون میشم اگر راهنمایی کنید
از سال ۲۰۰۷ طرف دارش هستم
از دیشب پاسخ دادم دوست عزیز ولی ظاهر نمیشه 😔
کتاب “لوئیس همیلتون: زندگی من”
آقا هر فیلمی نگاه میکنی چیزای خوب برای این سیاه پوستاست!!!!! هر بلایی دلشون میخواد سر سفیدآ میارن
نژاد پرستی کجا بود آخه!
این یارو لکسینگنون ببین…
خانم علیزاده؛
یه مطلب راجع به لوئیس همیلتون ارسال کردم. لطفا از صف انتظار خارج بفرمایین.
منتظریم ،
سپاس جناب ممدو بابت مطالب فنی عالی که وقت میگذارید و منتشر میکنید.
همچنین از سپهر و مهریار گرامی و سایر دوستانی که زمان میگذارند و مطالبی میگذارند که بار فنی و آموزشی و اطلاعاتی و سرگرمی اعضا رو بالا میبرند قدردانی میکنیم.
ی تشکر ویژه و خسته نباشید هم از تمامی ادمینهای سایت بابت انتشار مطالب موتوراسپرت.
چاکرتم دادا
مخلصیم !
هر چی میفرستیم میره توی صف !!😂😂
گمان میکنم ، نباید از حروف انگلیسی تو متن استفاده کرد.
وقتی از حروف انگلیسی استفاده بشه معمولا میره تو صف و تایید نمیشه و میبایست یکی از ادمینها به صورت دستی تایید کنند.
فقط میتونه یه مافیا پشت قراردادهای همیلتون باشه. آخه چه توجیهی داره اینجوری پول خرج کردن، واسه یه ماشینی که تا پارسال با اختلاف فاحش اول و دوم بودن.
مافیا نمیشه اسمشو گذاشت ،به هر حال وقتی یه نفر موفقیتهای سریالی به دست میاره نا خودآگاه دستمزدشم زیاد میشه .سب هم موقعی که داشت با فراری قرارداد میبست کم رقمی نمیگرفت همین حدودها بود .تازه اینا در مقایسه با اون چیزی که شوماخر میگرفت هنوز خیلی اختلاف داره
فکر نمیکنم لوییس خداحافظی کنه، لوییس قهرمانی هشتم رو میخواد و هنوزم دنبال افتخارات بیشتره
ولی خب این سکوتش خیلی نگران کننده ست، فقط میتونم بگم امیدوارم که نره…
جایی نمیره خیالت راحت
اروین نگران نباش !
هر چند نمیتونم قطعی نظر بدم ولی با ذهنیتی که درباره ی لوییس دارم بعید میدونم همچین اتفاقی بیوفته و اگرم بیوفته امیدوارم دلیل قانع کننده ای براش داشته باشه
به قول مکس :”لوییس هیچ دلیلی برای ریتایر کردن خودش نداره”
و واله هم میگه :”یه قهرمان میمونه و از عنوانش دفاع میکنه…
شاید خیلی جمله ی واله مخصوص شرایط الان لوییس نباشه ولی میشه گفت :
“یه قهرمان برمیگرده و عنوانش رو پس میگیره !”
فقط امیدوارم سال دیگه سب بیاد بالاهای گرید و حداقل نصف مسایقه های فصلو بتونه برای سکو بجنگه .وگرنه بخواد همین شرایط این دو فصل ادامه باشه شک نکن سب بازنشست میکنه خودشو چون راننده ای نیست برای پایین گرید ساخته شده باشه .و اگر بازنشست بشه واقعا ناراحت کننده خواهد بود 🙃🙃🙃🙃😔😔
سپهر جان
آره خب منم با ذهنیتی که از لوییس دارم بعیده که بره، ناسلامتی این همون کسیه که 103 تا برد و پل داره:)
باید بمونه و بجنگه:)
Fj
واقعا روزی که کسایی مثل لوییس و سب از فرمول یک برن خیلی ناراحت کننده خواهد بود:(
منم خیلی امیدوارم که سب سال دیگه بتونه بجنگه
به امید برگشت سب دوست داشتنی، حداقل واسه جنگیدن برای سکو
Arvin.Hamilton 44
دلم لک زده برای یه رقابت چرخ به چرخ لوییس و سب ,باور نکردنیه که توی دوسال فقط یه بار تو ترکیه پارسال و یه کوچولو هم موناکو امسال فقط این رقابت رو داشتیم.خدا کنه سال دیگه این اتفاق بیفته
Fj
آخ آخ دقیقا:))
یادش بخیر قبلا هر هفته این دوتا رو باید رو سکو میدیدیم:) این رفاقتی که بینشونه واقعا فوق العادست، همین ابوظبی رو هم نگاه کنیم متوجه میشیم
گفتی ترکیه، عجب مسابقه ای بود ترکیه پارسال سب و لوییس چه رانندگی ای کرده بودن انصافا:)
امیدوارم فصل دیگه رقابت چرخ به چرخ داشته باشن لوییس و سب
خب بجنگه ک چیو ثابت کنه اصلا چیزی مونده تا ثابت کنه
میگن سال ۸۹ هم بعد از اون اتفاقات در ژاپن بین پراست و سنا، سنا هم می خواست خداحافظی کنه چون حس می کرد داشت علیه سیستم می جنگید و نمی دونست دقیقا چه کار باید بکنه و با کی بجنگه. با راننده ها یا با عوامل برگزاری و فرمول یک؟
اما در نهایت ران دنیس ساعت ها باهاش صحبت کرد و قانعش کرد که بهترین راه برگشت و جنگیدن هست
در مورد همیلتون هم همین را برخی می گویند. اما به نظرم شرایط متفاوته الان.
لوییسهنوز وقت داره تا رکورد ۷ قهرمانی شوماخر رو بشکنه و بعید میدونم که بیخیال بشه!!
ولی اگر بره مطمنا فرمول یک یکی از با استعداد ترین اگه نگیم با استعداد ترین راننده تاریخ رو از دست داده!!
یاد اون مصاحبه رزبرگ افتادم که ازش پرسیدن تو با لوییس و شوماخر هم تیمی بودی کدومشون سریع تر بودن؟
که گفت لوییس از لحاظ استعداد و سرعت خالص کمی سریع تر از شوماخر بود ولی از دور تمرینی و شبیه ساز متنفر بود برعکس مایکل که به اندازه لوییس استعداد ذاتی نداشت ولی سخت تر کار میکرد و عاشق دور تمرینی و شبیه ساز بود و از هر فرصتی برای تمرین استفاده میکرد!!
باید بگم حتی کسایی که از لوییس خوششون هم نمیاد به نظرم به اینکه راننده فوق العاده با استعدادی(generation talent: استعداد داخل یک نسل از رانندگان ) هست شک ندارن
لوییس چرا باید بره؟
هنوز رو فرمه… کوالی هاش یکم بنظر افت داشته ولی سرعت مسابقه ایش هنوز خوبه
تجربه هم که داره.. در آستانه شکستن مهم ترین رکورد فرمول یک هست، با یکی از ثابت شده ترین تیم های سال های اخیر هم قرارداد داره که یعنی احتمال رسیدن به قهرمانی ۸ یا حتی ۹! وجود داره… هر چند ممکنه دوست داشته باشه به کار های دیگه بپردازه…
تجربه و هوش لوییس فوق العاده بالا هست !! مثلا سبقتش توی برزیل که به مکس رکب زد که فکر کنه از داخل میره تا لاین مکس رو به هم بزنه و باعث بشه سرعتش کمتر باشه توی مستقیمی خودش نشون میداد هنوز کلی تکنیک توی استین داره !!
سلام و درود
تو پست قبلی پیامی دادم که متاسفانه تایید نشد
تو ریس ابوظبی یه مورد موند که به خاطر حساسیت دو نفر اول به چشم نیومد
تو زمان سیفتی کار هر دو راننده آلفاتاوری رفتن پیت استاپ و با لاستیک سافت اومدن
وقتی که دور آخر شروع شد بوتاس چهارم بود که تیم رو لاستیک هارد نگه داشته بودش
و هر دو راننده سونودا اول و بعد از اون گسلی تونستن ازش سبقت بگیرن و بوتاس مسابقه رو تو رده شیشم تموم کنه
من خودم بعد از اینکه 10 بار نگاه کردم دور آخر رو متوجه شدم
و در آخر به امید اینکه همیلتون از فرمول یک خداحافظی نکنه و سال بعد هم باشه
چون نبودش نه تنها سودی برای فرمول یک نداره بلکه ضرر هم داره
درسته ازش خوشم نمیاد البته نظر شخصی من هستش ولی راننده قابل احترام و فوق العاده ای هستش که هیچ کس نمیتونه منکر توانایی هاش بشه
پس نبودنش جذابیت فرمول یک رو خیلی کم میکنه
پس به امید موندنش تو فرمول یک
خودروهای جدید فرمول یک براساس طراحیشون که با هدف ایجاد اغتشاش کمتر در جریان هوای عبوری از سطح بدنه و در نتیجه ایجاد هوای کمتر آلوده در پشت خودرو طراحی شدن،در نتیجه پیچیدگی کمتری در آیرودینامیک نسبت به خودروهای ۲۰۲۱ دارن،از باله جلویی تا بارج بوردهایی که تقریبا حذف شدن و طراحی ساده تر باله عقب که در نتیجه حداقل در یک الی دو فصل آینده گریپ کمتری نسبت به قبل ایحاد خواهند کرد و اینحا تیم هایی که پاوریونیت بهینه تر و توانمندتری دارن رقابتی تر هستن،نمیخوام اسمش رو پیش بینی بذارم اما ظاهرا فصل آینده هم مرسدس خودروی برتر رو داره و با یه اختلافی یا فراری یا مکلارن پتانسیل این رو دارن که با هم رقابت کنن،و با توجه به طراحی پاوریونیت هوندا که پایداری بیشتر رو با توان کمتر ارائه میده، ممکنه ردبول اتفاقی که ۲۰۱۴افتاد براش تکرار بشه، پس همیلتون در فصل جدید شاید برای قهرمانی هشتم فقط نیاز داشته باشه که راسل رو مدیریت کنه
در اینکه قدرت بازم به شدت مهمه موافقم !!
منتها موتور ردبول دومین موتور هست تقریبا ولی چیزی که ردبول رو سریع میکرد یه چیزی دیگه بود
زمانی که آلونسو به مکلارن پیوست مکلارن با هوندا تصمیم گرفتن موتوری بسازن که کوچیک ترین موتور از لحاظ حجم باشه ولی از جنبه قدرت چیزی کم نداشته باشه که هوندا موفق به انجام پروژه نشد و موتورش نیروی به مراتب کمتری تولید میکرد (الونسو حیثیت هوندا رو برد و گفت در حد فرمول۲ هست) ولی چیزی که باید بگم هوندا با ساختن کوچیک ترین موتور گرید باعث شد بخش پشتی مکلارن اون سال به شدت باریک باشه( مثه ردبول امسال که بخش موتور و منبع سوخت ودر کل پشتش خیلی باریک تر از رقبا) که نتیجه اش این بود هوای بیشتری به وینگ عقب برسه و از لحاظ آیرودینامیکی بهترین ماشین گرید بود (مثه امسال ردبول)
سال بعد ردبول بازم با همین موتور جمع جورش میاد با اینکه قدرت کمتری از مرسدس داره ولی بازم پکیج آیرودینامیک بهتری میده و ریر اندش چسبندگی بیشتری داره به علت اینکه هوای بیشتری به ریر وینگ میرسه !! امسال که جواب داد برای ردبول تقریبا به جز سیلوراستون به بعد که اپدیت دادن و بعدم مود های موتوری مرسدس!!
در کل اگه هم مرسدس و هم ردبول موتور هاشون رو بهبود بدن به یک مقدار درصدی بازم ردبول نزدیک به مرسدس باید باشه!!! منتها اینجا فراری و الپین با موتور های نسل جدیدشون میان وارد عرصه میشن که نمیدونیم شاید اصن الپین یه ابر موتور ساخت یا حتی فراری که اون وقت مرسدس و ردبول باید برای جایگاه ۳ یا۲ بجنگن!!
خلاصه پیش بینی سخته!!!
لدفا تایید بشه ادمین عزیز
گرچه ماشین مرسدس قدرتمنده ولی همیلتون راننده ای با مهارت و توانمندی فوق العادست نشون داده که با ماشین معمولی هم میتونه مدعی باشه هنوز جا داره برا چند فصل مدعی باشه. ولی با خداحافظی همیلتون اتفاق خاصی نمیوفته چون ستاره های جدید ظهور میکنن همینطور که با خداحافظی شوماخر اتفاق خاصی نیافتاد
با ماشین معمولی (منظورتون چه جور ماشینی هست) مدعی هست !! مدعی چی قهرمانی یا برد!!!
مثلا برد قابل درک چون سباستین این فصل دوبار بی به برد مسابقه داخل گاری استون مارتین نزدیک شد!!! منتها اگه نظرتون اینکه لوییس یا هر راننده دیگه ای مثلا امسال میتونست با استون مارتین یا مکلارن در مقابل ماشین های مرسدس یا ردبول واسته حرف عجیبی هست!
منظور اینه که در یک مسابقه شاید بتونن جلو تر از ماشین های که ازشون ۱ ثانیه در هر دور سریع ترن تموم کنن مسابقه رو منتها عمرا بتونن برای قهرمانی داخل الپین یا حتی مکلارن بجنگن!!
حالا فرض کنید لوییس همیلتون از f1 خداحافظی کرد ( که با توجه به حضورش تو جشن مرسدس خیلی بعیده )
به نظرتون مرسدس برا جایگزینش سراغ کدوم گزینه میره ؟
اکون
دوریس
بوتاس
سب
ناندو
کیمی (با توجه به اینکه با هیچ تیمی قرارداد نداره )
وندورن
به نظرتون کدوم گزینه محتمل تره ؟؟؟
من ترجیح میدم اکون بره مرسدس و در آلپین یه صندلی برا پیاستری در دسترس بشه
واقعا حیف این استعداده صندلی براش تو f1 نباشه
اونطوری مرسدس هم با اکون ، یه راننده متوسط و با ثبات برا جمع کردن امتیازات داره
هالک
بعیده
اسکار کارش خیلی خوب بود داخل رده های فرمول۲ و ۳ و۴ که هر فرمول رو که وارد شده سال اول قهرمان فصل بیرون اومده!!!!
حیف اسکار که نیست فرمول یک سال دیگه ولی مایه های خجالتی مثه مزپین و سوندا (استعداد داره ولی به قول مهندسش زیاد از حد فشار میاره) و چه بسا جوان ژو قراره برونن توی فرمول یک ولی اون باید راننده رزرو باشه!!
اول باید بگم که امیدوارم لوییس خداحافظی نکنه و در ادامه هم باید بگم
اکون با اینکه می تونه خوب عمل کنه ولی الپین روش سرمایه گزاری بلندمدت کرده و بعیده اجازه بده بیاد مرسدس نوریس هم همینطور مک لارن روش سرمایه گزاری کرده (با اینکه دوست داشتم بعد از لوییس اون پشت مرسدس بشینه که البته زیادی بعیده)سب و ناندو هم که قرارداد دارن و هم اینکه مرسدس نمیاد تازه از اول روی راننده ها کارکشته سرمایه گزاری کنه و ناندو که خیلی بعیده بیاد سب هم دور از ذهن هست
میمونه بوتاس و هالک و کیمی
بوتاس میتونه گزینه محتملی باشه برای کوتاه مدت اما فکر نمیکنم که توتو اینقدر شجاع باشه که بوتاس رو بیاره اونوقت یه راسل داره که یکم بهتر از بوتاسه و بوتاسی که با ماشین جفت و جوره و هیچکس حاضر نیست وینگ من بشه و جنجال دیگه خواهیم داشت اونم نه با دوتا راننده بزرگ (البته راسل این فصل رو باید صبر کنه تا رو فرم بیاد)
کیمی هم برای کوتاه مدت میتونه منطقی تر از بوتاس باشه ولی خودم فکر میکنم بهترین گزینه هالکنبرگ هست که اونم بعیده
خلاصه
یا اکون میاد که خیلی محتمل نیست
یا مرسدس ریسک رو می پذیره و بوتاس رو میاره
یا کیمی که یه راه حل خوب هست اما برای کوتاه مدت
یا هالک که اونم خیلی نمیشه روش حساب باز کرد
ولی قطعا بین بوتاس و کیمی یکی خواهد اومد
باز هم میگم امیدوارم کار به اونجا نکشه و لوییس بمونه
ورشتپن با معاونت و همکاری مسی عنوان لوییس رو دزدید
عجب شناخت عمیق و جالبی از فرمول یک دارید !!
نیازی به شناخت و درک از فرمول یک نداره، فقط کمی درک اونچه که اتفاق افتاد لازمه. شما درک کردی چی شد؟
اگر لویسس از فرمول یک بره کلا من فرمول یک دیلیت میکنم نگاه نمیکنم اصلا با اون قوانین مسخرش که وقتی نوبت لویسس بشه سرسختانه عمل میکنن ولی وقتی ردبول و مکس بیان وسط فیاردبولی میشود اگه لویس ترک کنه فرمول یک ضربه خیلی سنگینی فرمول یک خواهد خورد چون قهرمان قوییه از دست داد بخطار اینکه قهرمان جدید میخواستن و همینجوری دو دست تقدیم مکس کردن در ابوظبی
اولا فرمول یک بزرگتر از هر شخصیه ،هیچ کسی هم به اندازه مایکل شوماخر توش تاثیر نذاشته ولی بازم اونم بزرگتر از این ورزش نیست.بعدم قبلا هم تو این ورزش از این اتفاق ها افتاده ،یه سری قوانین عملا بر علیه شوماخر گذاشتن که جلوی قهرمانیشو بگیرن ،برای سب هم این داستان تکرار شد و الانم برای همیلتون .کاری به درستی و غلط بدون این کارا ندارم اون یه بحث مفصله ولی در کل این اتفاق ها چیز جدیدی نیست
لوییس همیلتون افسانه ای و دست نیافتنی .شک نکنید مثل فصل ۲۰۱۶ با قدرت تمام بر میگرده و دوباره رکورد شکنی میکنه 💜💜🏎️🏎️
در اینکه با قدرت بر میگرده شکی نیست ولی رکورد شکنی منوط به اینکه مرسدس ماشینش در حد سال های قبل باشه یا نه!! مثلا اکه فراری یه هیولا بسازه مثه۲۰۰۲ رکورد شکنی غیر ممکنه!!
شک ندارم که ماشین مرسدس رقابتی خواهد بود و در اینکه لوییس تاریخ سازی میکنه هم شک ندارم . نقش آنجلا کانگ رو دست کم نگیرید.کسی که تو این قهرمانی چند سال اخیر لوییس نقش بسیار مهمی داره .مطمئن باشید با یه ریکاوری عالی و حس انتقام برمیگرده لوییس
فکر نکنم چنین اتفاقی بیوفته و لوییس حرفه ای تر از این حرف هاست که کم بیاره و لوییس هنوز برنامش در فرمول تموم نشده حتی اگه عنوانی کسب نکنه، باز کردن راه ورود سیاه پوستان به فرمول و مبارزه با نژادپرستی، اولویت لوییسه که بدون رسانه نمی تونه پیش ببره و قطعا بهبود عملکرد مرسدس با قوانین جدید. پس فعلا لوییس که البته باید گفت سر لوییس را خواهیم دید. منتظر یک فصل جذاب باشید.
آنجلا کانگ همون خانم مو بلوند هست که پرسونال ترینر و یه جورایی مدیریت کننده مسائل مربوط به لوییس همیلتون هست .
آنجلا نه مهندس هست و نه راننده !!! میدونم منظورتون کی هست ولی نقش مهندسای مرسدس و خود لوییس خیلی پر رنگ تر هست توی قهرمانی ها تا انجلا
بیشتر نقشش اینه که لوییس رو از لحاظ ذهنی توی بهترین وضعیت ممکن نگه داره که لوییس هم گفته بود توی همین فصل بدون اون کم میاورد توی رقابت این فصل
داش مهدی اول اینکه من نوشتم کالن آنجلا تصحیح خودکار گوشیم ترجیح داد بنویسه آنجلا کانگ 😑.دوم اینکه درسته خانم آنجلا مهندس یا راننده نیست . ولی نقش بسیار پر رنگی داره توی موفقیت های لوییس به طوری که با این سن هنوز شاهد رانندگی بی نظیر لوییس هستیم . البته خود شخص همه چیزه اما افراد اطراف راننده هم مهم هستن . آرامش لوییس رو در مقابل سایر رانندگان مقایسه کنیم متوجه میشیم .منظور منم این نیست که نقشش پر رنگ تر از بقیه س اما خیلی موثر هستش
خبر
گانتر(رییس هاس) گفته پیشرفت های موتور فراری رو دیده و امیدواره بهش
ماتیا منتها گفته هدف ما اینه که رشد کنیم و جز دو تیم برتر باشیم و سال اینده برد و پول پوریشن داشته باشیم ولی نمیتونم با اعتماد به نفس بگیم سال دیگه برا قهرمانی میجنگیم چون نمیدونیم بقیه در چه وضعی هستند و اینکه اختلاف ماشینای ردبول مرسدس با ماشین فراری زیاد بوده و سخته رسیدن بهشون!!!
نمیدونم گانتر راست میگه یا ماتیا🤔🤔
امیدوارم گانتر امیدش به موتور جدید الکی نباشه😁
بذار یه خورده خبر جدید بیاد … خودم سبک سنگینشون میکنم و یه مقایسه و پیشبینی خوشگل تقدیمتون میکنم انشاءالله.
امروز مراسم آخر سال فراری بوده ممدو جان و بینوتو و همه کلی مصاحبه کردند
زمان رونمایی از ماشین جدید که هنوز نامگذاری نشده بین ۱۶ تا ۱۸ فوریه گفته شده. بین ۲۷ تا ۲۹ بهمن ما.
بینوتو گفته باور کنید کلی نوآوری در موتور جدید وجود داره!
بخش اصلی در موتور که تغییر میکنه موتور احتراق داخلی هست و بخش هیبرید مشابه همینی است که از روسیه رونمایی شد و عالی عمل کرد.
ژان تاد و فراری هم همکاری دوباره رو فعلا رد نکردند. ولی تایید هم نکردند. به نظر خودم احتمالا تاد برگرده.
همکاری نه چندان خوش نام بانک سانتاندر و فراری دوباره به هم جوش خورده. همکاری چندین ساله و ورای مسابقات. و این شامل تمام بخش های ریسنگ فراری و حتی پروژه لمان آینده تیم میشه. فلذا دوباره ماشین های فراری سفید و قرمز خواهند شد. امیدوارم این بار سانتاندر بیش از حد دخالت نکنه. هرچند که احتمالا بزودی خبر تمدید قرارداد کارلوس ساینز رو خواهیم شنید.
لارنت مکیس مهندس مسابقه ای فراری هم گفته کار شبیه ساز جدید شروع شده وای تا رسیدن به اجرای تمام و کمال چند هفته یا یک ماه زمان می بره.
عالی میشه !!
چه خبرای جالبی آقا رضا.
ساینز و سانتاندر هموطنن و این ممکنه عرصه رو بر چارلز تنگ کنه با توجه به رویکردهای قبلی سانتاندر.
موتور جدید فراری رو دارم رصد میکنم! اوضاع کواکب و ستارگان در این مورد مطلوب است.
در مورد آیرودینامیک از همین حالا آب پاکی رو میریزم رو دست خودمون طرفدارها و میگم که پیستهای آیرو محور در سال آینده برای رقبای ماست ولی در بحث شاسی و حفظ تایر و درنتیجه استراتژی، حرفهای زیادی برای گفتن داریم.
در کل و با توجه به دیتاهای الآن، سوم یا چهارم در دسترسمونه.
دوست عزیز لیاقتش رو باهفت بار قهرمام جهان شدن نشون داده و نیازی به اثبات خودش نداره . ولی بشخصه دوس دارم حداقل یک فصل دیگه لوییس تو ریس ببینم
خانم “آناهیتا علیزاده” گرامی. ضمن عرض خسته نباشید و تشکر بابت زحماتتون در گرم کردن تنور طرفدارای اف۱ میخواستم خواهش کنم که لطفا اینقدر نسبت به محتوای کامنتها استرس نداشته باشین. والا زیر مقاله شما من حتی سلام علیک مینویسم میره واسه بررسی. حالا درسته که گاهی یه چیزایی میپرونیم ولی لطفا کمی آسون تر بگیرید.
دوستان بیاید نظرتون رو راجع به بهترین راننده های گرید و سریع ترین راننده ها گرید بگید !!
بهترین راننده ها
۱.لوییس
۲. مکس
۳.چارلز
۴. لندو
۵. ساینز
۶.الونسو
۷.راسل
۸. سباستین( وقتی رو دور باشه یهترینه)
۹. گسلی
۱۰.پرز
۱۱.اکون
۱۲.بوتاس
۱۳.ریکاردو
۱۴ استرول
۱۵.شوماخر
۱۶. کیمی
۱۷ . لطیفی
۱۸. سوندا
۱۹جیو
۲۰ رابرت کوبیسا
۲۱مزپین
حالا سریع ترین
۱. لکرک
۲. مکس
۳. لوییس
۴ .لندو
۵ راسل
۶.ساینز
۷ .گسلی
۸.الونسو
۹.بوتاس
۱۰ .اکون
۱۱۰.سباستین
۱۲. ریکاردو
۱۳. پرز
۱۴.شوماخر
۱۵.استرول
۱۶.کیمی
۱۷.جیو
۱۸. سوندا
۱۹.لطیفی
۲۰ .رابرت کوبیسا
۲۱. مزپین😂😂
درکل لوییس ومکس و چارلز سطحشون از بقیه بالاتره به نظرم
ریکاردو وقتی با ماشین راحته جز ۶تای برتره ولی منتها این توانایی که با ماشین هماهنگ بشی خودش یه عامل مهم در سطح راننده اس
یه چیزی که در مورد لکرک جالبه هیچ وقت تلمری و داده های رانندگی شو از هم تیمی اش پنهان نمیکنه چون میدونه هم تیمی هاش نمیتونن اون ری اکشن و حس گریپ و هماهنگی با ماشین رو داشته باشن که اون داره ..
لکرک توی کوالی به نظر من : 🐐: goat: greatest of all time 🤣🤣🤣
خیلی نظرسنجی باحالی بود دمت گرم
اولا که بگم منم موافقم ریکاردو با ماشینی که باهاش راحته نوریس و حتی مکس رو شکست میده.دیگه همه میدونیم اگه اون همه دی ان اف در 2017 و 2018 نداشت مکس رو میبرد و حتی یک فصل هم باخت نمیداد بهش.البته که همین توانایی انطباق خیلی مهمه.چیزی که در ریکیاردو و وتل خیلی دیده نمیشه.
به نظرم بهترین راننده ها:
همیلتون
وستپن
نوریس
لکلرک
ساینز
سریعترین ها:(من نمیدونم ملاک تعیین خطه یا مسابقه ولی بر اساس مسابقه مینویسم)
همیلتون
وستپن
لکلرک
راجع به بقیه گرید خیلی نظری ندارم، ولی امسال شارل جوان آنها هم اون شارل جوان آنها ی همیشگی نبود
ایول خدایی فک نمیکردم این همه طرفدار داشته باشه فرمول ۱
عجب مسابقاتی بود امسال
من شخصا طرفدار مکس ورستپن هستم
البت پارسال لوئیس همیلتون بود چون واقعا خیلی عالی رانندگی میکنه
اما یادمه امسال چنتا کار عجیب برا قهرمان شدن خودش کرد ک اصلا و ابدا خوشم نیومد
فک کنم قبلا ی متنی در مورد رکورد داران فرمول یک خونده بودم ک همیلتون توشون بود
چیزی ک من از اون متن برداشت کردم (البته مشخص نمیکنه شاید نویسنده طرفدارش بوده شاید) همیلتون از بااخلاق ترین قهرمانان بوده
اما ادبیاتی ک در مورد مکس ورستپن استفاده کرد بد بود
یادمه پارسال یکبار بهش گفت احمق (البته بدون مخاطب گفت جملشو ولی حتی در و دیوار اون محلم تصدیق میکنن ک منظورش ورستپن بود)
یکبارم بعد تصادف فک کنم سیلوراستون (اگه درست نوشته باشم ) خیلی راحت مصاحبه کرد و گفت ک اگر زمان برگرده عقب بازم این کارو میکنم
از اونجا جدا دوس داشتم ورستپن برنده بشه
البته ورستپنم ی جورایی رانندگیش تو مسابقات و سبقت گیریهاش جالب نیست ( بقول همیلتون خسته شده ازین ک همیشه کنار کشیده تا تصادف رخ نده)
البته واقعا باید بگم
همیلتون توی رانندگی حرف نداره
باید قبول کرد
هیچ احدی نزدیکش نیست
تمام جاهایی ک کسی قادر ب سبقت نیست سبقت میگیره
بهترین مسیر رو برا رانندگیش انتخاب میکنه مثلا طبق چیزی ک دیدم توی پیچها ورستپن میره داخل اکثرا اما لوئیس معمولا ی مقدار از پیچ فاصله میگیره (ن در حدی ک کسی بتونه اقدام ب سبقت ازش کنه) و سرعت بعد پیچش بیشتر میشه (نمونه سیلوراستون)
و ی چیز دیگه
نمیدونم شماها برداشتتون چیه
از برزیل یهو ماشین لوییس همیلتون قوی تر شد
خیلی سریع شدن خیلی زیاد
دیدین ک تمام چنتا مسابقه بعدش رو هم با قدرت برد بدون مزاحم
ولی در کل لوییس همیلتون خوبه خداییش
ورستپنم فعلا مشخص نیست
فعلا با خیلی از راننده های سابق فرمول ۱ فاصله داره
اوووه کو تا ۷ قهرمانی یا بیشتر
اونم با قدرتی ک موتور مرسدس داره
هنوزم بهترین موتوره
کیه ک ندونه اگه امسال رقابتی شد فقط و فقط ب خاطر قوانین فیا بود ک باعث شد قدرت موتور مرسدس کمتر بشه و ردبول توانایی رقابت با این موتور رو پیدا کنه
و چیز دیگه
همیلتون بره؟! عمرا
شخصا اعتقاد تا قهرمانی ۸ام رو نگیره ول نمیکنه
ببینین سال بعد چ میکنه
و ردبول نتونه موتور قویتری درس کنه باید
بازم مثه دو سال قبلش نظاره گر ۱ و ۲ های مرسدس باشه و ردبولم بره با فراری رقابت کنه برا سوم تا ششم و قبل از ۵ مسابقه اخر قهرمانی همیلتون رو نگاه کنه
در حالی ک داره زور میزنه ب سوم برسه
چقد نوشتم
عمرا اگه کسی بخونه😂
مهدی
در مورد برزیل به این طرف استراتژی مرسدس بود که از برزیل مود موتوری بالایی رو تست کرد و موتوری که برای 7 مسابقه باید استفاده میشد رو برای 3 مسابقه استفاده کرد. و این سرعت رو به این شکل بدست اورد .
بعد از ۲۰۱۶
تنها فصلی بود که قهرمانی به مسابقه آخر رسید.
با این تفاوت که امتیاز راننده ها باهم برابر بود ولی تعداد قهرمانی های مکس تو طول فصل بیشتر بود.
و فهرمان با برد مشخص میشد.
میدونم خیلی سخته که کل مسابقه جز یک دور و دور های پشت پرز
پیشتاز باشی با ماشین بهتر ولی آخرش ببازی.
مکس شاید با معجزه قهرمان شد ولی شایسته ترین بود. همه میدونن.
سوپر مکس به امید داشتن یک ماشین رقابتی برای فصل بعد
پیش بسوی هدف تعداد قهرمانی بالاتر از ۱۰ و ۱۵
اون همه میدونن من رو یاد سام درخشانی در فیلم معروفش انداخت
هرچند اظهارات شما هم بیشتر به همون نقش میخوره
رفقا برای مقاله کامل تصادفات مکس و لوییس تو این فصل به کمکتون احتیاج دارم !
دوست داشتم برای اخرین مقاله ی 2021 شما هم شرکت کنید
اگه قرار بود یه تیتر جذاب برای این مقاله کار کنید
چه تیتری رو انتخاب میکردین ؟
راکی در برابر دراگو:))
فکر کنم خیلی جالب بشه با این تیتر
خیلی یهویی به ذهنم رسید
از این بیشتر بلد نبودم سینماییش کنم
فکر کنم ممدو پیشنهاد بهتری میتونه داشته باشه
خوب که دقت میکنم هم خصوصیات همیلتون به راکی میخوره هم خصوصیات مکس به دراگو!خصوصا مکس که کپی دراگو هست
لوییس٫مکس:نبرد خدایان
😅
بالا و پایین جاه طلبی !
(اشاره به مونزا)
تیتر امیرعلی عالیه 👌👌
خودم: شوالیه سیاه علیه ارتش نارنجی
جنگ و صلح
بازی تاج و تخت
ممنون از Sebvr@ عزیز
ممنونم از همگی از همشون استفاده کردم تو یه بخش از تحلیل ولی به نظرم بازی تاج و تخت برای تیتر اصلی مناسب تر بود
تقابل یخ و آتش
آقا چرا ما هرچی می نویسم میره توی لیست ممنوعه
بهترین ورژن همیلتونی، ورژنی هست که ماشینش، ماشین اول گریپ نباشه و بخواد با جاهطلبیش اون فاصله رو پر کنه. بدترین ورژنش هم نسخهای هست که یه ماشین دامینت زیر پاشه و بدون اینکه به خودش فشار بیاره اول میشه…
ربطی نداره 2011 ماشین مکلارن برتر نبود ولی لوییس اون سال افتضاح بود
شما احتمالا فقط دارید همین امسال رو مورد بررسی قرار میدید
تازه دیگه از 2019 کم اشتباه تر میخواید؟؟حتی یک اشتباه بزرگ به غیر از آلمان نداشت
افتضاح؟ سه تا برد داشت اون فصل (فصلی که ردبول اینقدر دامینت بود که فرصتی برای بقیه تقریبا وجود نداشت!)
این نگاه خیلی کلی هست
الان مگه مرسدس 2019 دامینیت نبود؟ولی تو بعضی جاها به اندازه فراری خوب نبود پس لکلرک دوتا برد گرفت
بعد هم قبول داری 2020 وتل افتضاح بود؟خب تو همون سال با ماشین بد فراری یک سکو گرفته پس دلیل میشه بگیم کل سال خوب بوده؟
اینا فقط دوتا مثال نقض بودن که بازم میشه آورد.هرکی سه تا برد داشته باشه عالی نبوده.من به باتن نگاه میکنم و میگم لوییس از خودش خیلی عقب تر بوده.
هرچند در 2010 با ماشین ضعیف تر بی نظیر عمل کرد و اگر اون همه دی ان اف نداشت چه بسا قهرمان میشد اما در مورد 2011 اصلا با شما موافق نیستم.
سالهایی که ماشین دامینیت نداشته فقط تماشاگر پسند تر بوده وگرنه لوییس که همون لوییسه فقط داره کمتر فشار میاره.نمیشه به این گفت بدترین ورژن لوییس چون اگه بخواد همون موقع هم میتونه فشار بیاره.
با اکبر نظراتت مخالفم ولی این مورد رو درست میگی
البته ۲۰۱۱ ضعیفترین ورژن لوییس بود که تاثیر مشکلات خانوادگی متعدد رو نشون میداد
از جدایی پارتنرش گرفته تا قطع همکاری با پدرش…
آره مشکلات خانوادگی هم خیلی دخیل بودن ولی خب اونا هم جزیی از مسابقه محسوب میشن.به جز 2011 مثال های دیگه ای هم میشه آورد احتمالا که ذهن بنده حقیر خالی از اطلاعات بیشتره.
ماتیا گفته ۲۷_۲۹ بهمن ماه از اسب سرخ پرده برداری میکنن همچنین گفته موتور نسل جدیدشون توش ابداعات جدیدی داره و از نظر نوع طراحی موتور با قبلی کلا متفاوته ( احتمالا میخان مثه مرسدس و ردبول توربو دوقلو بذارن )
هلمت هم گفته بازم احتمال زیاد ردبول و مرسدس سریع ترین باشن!!!
توربو اسپلیت یا مجزا #
درود . اینکه لوییس بخواهد بدون قهرمانی هشتم بازنشسته شود بیشتر شبیه آرزوی طرفداران سایر تیمها است که با صدای بلند گفته شده تا واقعیت . البته با توجه به تغییرات ماشینها ادامه دادن لوییس بیشتر برای کمک به تیم برای ایجاد ماشین بهتر هست .
خودش امروز ازش پرسیدن چه حسی داره بهترین راننده تاریخ باشی در جواب گفت هنوز نیستم ولی دارم روش کار میکنم
.. یعنی تا هشتمی رو نگیره ول کن نیس🤣🤣
زیاد دوستانی که از لوییس خوش شون نمیاد دلشون رو صابون نزنن
کاش نیکی لائودا زنده بود الان خیلی میتونست به لوییس کمک کنه
و یه خبر جدید هم که خوندم این بود که ائودی یک نامه به فیا فرستاده میخوان رسما وارد مسابقات بشن
کاش شاهد تیمایی مثل ائودی و پورشه تو اف1 باشیم تا هاس و الفاتاؤری
اولا هاس خیلی هم تیم خوبیه و یک 2018 عالی رو داشته
دوما آیودی معروفه به کثیف ترین تیم تاریخ موتوراسپرت که انواع و اقسام کثافت کاری ها رو در کارنامه خودش داشته.
شخصا ترجیح میدم آیودی به هیچ وجه وارد رقابت ها نشه.
تا پورشه و ب ام و هستن چرا آیودی خدایی؟
خبر آمد خبری در راه است
چراغ اول رو مرسدس روشن کرد!!!!
مرسدس رسما پاوریونیت فصل ۲۰۲۲ رو روشن کرد
اسم ماشین هم w13 خواهد بود
خبرش کجاس دا
اره نمونه اولیه رو روشن کردن!!
به شخصه امیدوارم مثه ۲۰۱۴ یه موتور هیولا نباشه و با بقیه کمپانی های رنو و فراری و هوندا خیلی به هم نزدیک باشن!!
بعد این فصل دیگه فصل بدون رقابت نمی چسبه !
باز نزدیک باشه پدر لوییس و مرسدس رو در میارن
یعنی بهتر هم باشی یک جوری خود فیا شکستت میده:/
برای ما مرسدس فن ها امسال دوتا درس داشت:1-واقعا نیازی به اثبات همیلتون نیست خودش نشون داد هنوز خیلی بهتره
2-هیچوقت آرزوی رقابت نزدیک نکنیم وگرنه سرمون رو میبرن با قوانین مزخرفشون
هرچند برای تماشاگر پسند کردن رقابت بهتره لوییس 2022 رو ببره تا بعد بگن بازگشت فوق العاده و این چرت و پرتا و فکر کنم فیا هم دنبال همینه اما این فقط یکساله، سال بعدش چی؟
لوییس که نیازی به اثبات نداره از فصل اولش در مکلارن مشخص بود چیکار اس !!!
در مورد تغییر هم همیشه هدف این بوده که نظم و ترتیب و توازن قدرت رو توی گرید بهم بریزه مثلا اگر فراری سال اینده با یه ایده ای مثه همین ایده گرند افکت یا تعلیق هوشمند ( گرند افکت رو فک کنن مهندسای لوتوس و سیستم تعلیق هوشمند هم کار ویلیامز بود )که فقط یه سال مجاز بودن و برای سال بعدش بلاک شدن( تقریبا ۱ ثانیه سریع تر بود) بیاد بازم فیا اون ایده رو بلاک خواهد کرد چون برتری زیادی به یک تیم میده در کل فیا هدفش اینه که سعی کنه توازن باشه واختلاف تیم ها مینیموم باشه مثلا همین راس بنده خدا چند وقت پیش داشت در مورد اینکه اختلاف سریعترین ماشین گرید با کندترین الان ۴ ثانیه هست یه جاهایی حتی قر میزد و میگفت هدفمون اینه که این اختلاف مثلا۱.۵ ثانیه باشه بین سریع ترین وکندترین!!
هر فصل که یک نفر رقابتی بوده پا به پای همیلتون رفته، همیلتون رو شکست داده،خداحافظی کن تا به قدرت موتور مرسدس در قهرمانی هاش پی ببریم