فرمول یک ایران – سری پیت وال پلاس، پادکست ویژه ای بوده که به پشت پرده و حاشیه های زندگی حرفه ای و شخصی افراد مطرح موتوراسپورت و بخصوص فرمول یک می پردازند.

ششمین اپیزود از این پادکست به مایکل شوماخر می پردازد، راننده ای که به شکلی معمولی وارد این ورزش شد اما خارق العاده ترین دستاوردها را از خود بجای گذاشت و بدون هیچ چون و چرایی، اسطوره شماره یک فرمول یک بوده و خواهد بود.

میزبان: شروین رسولزاده  – مهمان این اپیزود: کامیار جاویدان

تنظیم کننده: علی سام نژاد

پادکست پیت وال پلاس – مایکل شوماخر

دانلود فایل

پخش آنلاین

56 دیدگاه

  1. Amir MH

    12

    0

    تشکر و خسته نباشید به خاطر این پادکست درجه یک

    • (Mahdi (CL16

      0

      0

      دوستان .لطفا کمک کنین
      توی f1 fantasy هرکار میکنم. نمیتونم اکانت بسازم
      حتی با فیلترش
      چکار کنم
      لطفا رپلای کنین
      لدمین تایید کن

  2. Morteza

    7

    0

    پادکست درجه یکی بود.
    ممنون وخسته نباشید.

  3. محمد امین

    14

    2

    مایکل شوماخر ، یعنی کامل ترین و بهترین راننده در کل دنیا برای قهرماني، واقعا ریس پیس فوقولاده ای داشت ، اینطور نبود که همیشه با ماشین برتر قهرمان بشه ،گاها ماشینی گرید دو رو داشت ، البته که همیشه ماشين هاش در سطح خیلی خوب و قوی بودن ،ولی فکر می‌کنم در هیچ شرايطي مشکل نداشت ، ک با هیچ پیستی هم مشکل نداشت و سال ۲۰۰۶ فکر می‌کنم حقش بود قهرمان بشه دوباره ، چون به خاطر dnf شدن قهرماني رو با اختلاف کمی به الونسو داد، هرچند آلونسو سال ۲۰۰۶ واقعا افسانه ای می‌روند
    به اميد اینکه حالش خوب بشهدو باز ببینیمش

    • محمد امین

      8

      2

      و این رو هم بگم حتی بد ترین حوادث، شامل retشدن و dnf و حتی خارج شدن از پیست و تصادف های ریز نمیتونست اون رو از اول شدن دور کنه ، مخصوصا در مونزا و موناکو که خیلی بهتر از بقیه می‌روند

      • (Mahdi (CL16

        6

        3

        محمد امین دقیقا بخاطر رانندگی فوق العادش در این پیست ها
        این پیست ها بهترین پیست های فرمول یک ان
        چون لیمیت پیش توسط این شخص تعریف شده

    • Mehriar Salehi

      15

      10

      منم امیدوارم زودتر خوب بشه، این آدم نماد راننده کامل بود برای دو دهه و تصور اینکه یه موجود شکست ناپذیر به این وضعیت افتاده باشه غیرقابل هضمه.

      اما تو دوره عملکرد این راننده، وقتی از همه “بیشترین ها” نام میبرید، از اینم بگید که هیچ راننده ایی تو تاریخ این تعداد قهرمانی رو با ماشین غیرقانونی، تصادف عمدی و کمک FIA بدست نیاورده…از لحاظ حرکات غیر ورزشی توی پیست با فاصله نفر اول هستش فعلا.

      • Amin44

        10

        4

        دقیقا مهریار برای همینه که هیچ وقت از اخلاقش خوشم نیومده
        رانندگی عالی خصوصا تو بارون
        ولی اخلاق ورزشی…
        البته باید بگم یک ابهت خاصی هم همیشه تو پیست داشت شاید به خاطر همین اخلاق …بود

      • Engineer

        9

        11

        جناب صالحی.

        جدا از بحث اینکه مایکل 2 بار با بنتون قهرمان شد که ماشین برتر نبود و 7 قهرمانی داره در صورتیکه 5 سال ماشین دامیننت داشت خودش خیلی دستاورد بزرگیه.

        1997 و 2006 رو هم داشت قهرمان میشد و الکی از دست داد به خصوص 1997.

        شما شاید از مایکل خوشت نیاد.

        بله مایکل حرکات غیر ورزشی انجام داد ولی آیا اونموقع قوانینی بود که این نوع حرکات رو منع کنه!!!!!!!!!!!!!!

        پس نمیشه گفت ناجوانمردانه بوده هر کسی میتونست این اعمال رو انجام بده وقتی قانونی وضع نیست.

        در مورد ماشین غیر قانونی هم بهتره یه چند کلمه ای در مورد ماشین دیگر راننده ها هم توضیح بدید تا ما آشنا بشیم چون شاید من و شما مطالعه داشتیم ولی شاید بعضی ها ندونن.

        شما چرا فقط درباره ماشین مایکل نوشتی افرادی بودن که ماشینشون هم دامینتت تر بود و هم فاصله ماشینشون با ماشین 2 گرید اندازه اختلاف ماشین مایکل با ماشین 5 بود.

        جدا از اینکه سال ها هم بیشتر این ماشین رو داشتن.

        به هر حال بحث ماشین رو اصلا دوست ندارم دوباره وسط بکشم.

        ولی من معتقدم هر کسی که مایکل رو به عنوان بهترین و کامل ترین راننده تمام دوران نشناسه این ورزش رو به خوبی دنبال نکرده.

        نمیدونم از مایکل خوشتون میاد یا نه.
        ولی قطعا میدونم این ورزش رو به خوبی دنبال کردید و خودتون هم در توانایی مایکل شک و تردید ندارید.

        در مهارت و استعداد هرگز کسی رو تا امروز مثل شوماخر ندیدم.

      • Mehriar Salehi

        10

        5

        خط به خط جواب‌ میدم مهندس، صرف اینکه ریپلای کردی.

        ۱.ماشین شوماخر سال ۹۴ برتر بود عزیز جان.
        این حرف مستنده، هم تیمیش (ورستپن) مدیر تیم (فلاویو) و مدیر فنی تیم (راس) هر سه تایید کردن که لانچ کنترل و ترکشن کنترل داشته ماشین ایشون.البته که فلاویو و راس ادعا میکردن این سیستم ها بودن و ما استفاده نکردیم.در مورد سیستم سوخت هم ریس بن داشتن.

        ۲.سال ۹۵ با ماشین ضعیفتر برنده شد و علت خیلی ساده ایی داشت: دیمون هیل…ویلیامز قهرمانی رو به هیل باخت نه به شوماخر.علت اینکه حتی قبل از شروع فصل ۹۶ به هیل اعلام شد که جایی تو تیم نداره برای ۹۷، همین بود.
        یه راننده نه در حد مایکل حتی، صرفا اوکی هم کافی بود تا قهرمانی رو بگیره…نداشتن رقیب علت اصلی اون قهرمانی بوده.
        این حرف هم یک پابلیک نالج هست بین بینندگان و پاندیت های اون زمان.

        ۳.فلان سال الکی از دست داد و داشت میشد و اینا…قصه هست عزیز.بله ۲۰۰۷ هم الونسو و همیلتون داشتن قهرمان میشدن! ۸۹ هم سنا داشت قهرمان میشد.زنده میموند داشت ۲-۳ تا قهرمانی دیگه هم میگرفت شاید.۲۰۱۰ و ۱۲ هم وبر و الونسو داشتن قهرمان میشدن…۲۰۱۶ هم همیلتون داشت قهرمان میشد.اینا قصه هست، درباره اتفاقات صحبت کنید.با شاید و اگر و داشت میشد و… که کل تاریخ رو دوباره باید نوشت.

        ۳.آیا اون موقع این قوانین بود؟ بله بود! از قصد کوبیدن ماشینت به رقیبت همیشه غیرقانونی بوده.همیشه هم این موضوع بوده.حتی زمان جیمز هانت…اینا اصول اولیه هست!از کجا در میاری که قانونی نبوده در این رابطه؟!
        سال ۹۴ بعد از خرابی ماشینش که باعث قهرمانی هیل میشد، از قصد ماشینش رو کوبید به هیل.اگر اینو میخوای کتمان کنی، بدجور علاقه به راننده جلوی چشمتو گرفته…همین کارم با ژاک کرد…این قانون بوده که بخاطرش جریمه اش کردن…این قانون بوده که پارک کردن ماشین وسط پیست غیرقانونیه که پنالتی شده و…

        ۴.اگر از قصد تصادف کردن (۲بار تو تایتل ریس)، پارک کردن ماشین وسط پیست برای جلوگیری از تایم زدن راننده دیگه و هل دادن یک ماشین دیگه تو دیوار بتونی با سرعت بالای ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت ناجوانمردانه نیست، نمیدونم به چی میگی ناجوانمردانه! تمام این موارد پنالتی داشتن و باور کن داورانی که اونجا نشستن میدونستن که این کارها فول هست که بابت تک به تکشون بهش پنالتی و ریس بن و… دادن….خیر.این جمله “نمیشه گفت ناجوانمردانه بوده حرکاتش” از اساس غلطه…این جزو شناسنامه مایکل هست، بابتش جریمه شده و حتی خیلی از طرفدارانش بخاطر همین بی حد بودنش تو رقابت، دوستش داشتن و این مسایل رو جزو چیزایی میدونن که خاصش کرده مثل طرفداران سنا که تصادف سوزوکا رو با افتخار دوره میکنن.
        بعید میدونم اون زمان که این کارها رو میکرده دنبالش میکردی که الان داری سعی میکنی بخشی از شناسنامه این راننده رو پاک کنی و فکر میکنی این تطهیر هست…خیر، این چیزا شوماخر رو ساخته، طرفدارانیش که طی کل کریرش دنبالش کردن، بخشی از علاقه اشون به همین دلایل بوده که شما سعی میکنی بگی اوکی بودن!

        ۵.مورد ماشین غیر قانونی رو بالاتر توضیح دادم و علت پیگیر نشدنش این بود که تیم رقیب مستقیمشون درگیر دادگاه خیلی خیلی بزرگی بودن بابت مرگ سنا که دو نفر اصلی که تو پروتست فنی باید حضور داشته باشن (هد و نیوی) نمیتونستن درگیر ۲ دادگاه باشن.

        ۶.چرا فقط درباره ماشین مایکل و غیرقانونی بودن یا دامیننت داشتن بودنش نوشتم؟ البته درباره دامیننت رو که خودت اضافه کردی، من چیزی ننوشتم، لازمه دوباره بخونی…اما چرا درباره ماشین مایکل؟ علت ساده ایی داره! یه نگاه به تاپیک بنداز، درباره شوماخر هست….یه نگاهم به کامنتی که ریپلای کردم بنداز؟ اونم درباره شوماخر بوده.
        خیلی ساده هست، من عادت کردم درباره تاپیک حرف بزنم، اگرم نه حداقل یه آف تاپیک بالاش بزنم.

        ۶.بهرحال دوست نداری درباره ماشینش حرف بزنی؟ تقریبا نصف کامنتت درباره ماشین داری صحبت میکنی.
        اینو تو فیلمها به جوک میگن که “من نمیخوام درباره فلان مورد صحبت کنم” و بعد یک ربع درباره اش صحبت میکنن! خوب بود.

        ۷.درباره کاملترین و بهترین؟ البته این سلیقه هست و تقریبا هیچوقت این سوال سنا یا شوماخر؟ جواب مشخص نداشته، ۱۰۰ تا پل میزارن و هربار یه جواب درمیاد…اما نمیدونم چه ربطی داشت به کامنت من؟
        خط اول کامنت : “این آدم نماد راننده کامل بود”
        عادت شماست که حرف هایی که دوست نداری رو نبینی، چیزایی رو که دوست داری هم ببینی حتی اگر نوشته نشده باشن.اگر کامنت منو ریپلای میکنین، باید بخونین و بعد ریپلای کنین.

        ۸.چند بار تکرار کردی از شوماخر خوشت میاد یا نه! شاید خوشت نمیاد، شاید …
        اما من با اعتماد به نفس میگم، ۹۰٪ کامنتت یه هدف داشت : قیاس با لوییس، بالاتر قرار دادن شوماخر، زدن و تیکه انداختن به افتخارات همیلتون.

        چیپ هست مدل کامنت هات مهندس.
        کاری ندارم چقدر سعی میکنی مودبانه عنوان کنی، ذهنیت پشتش چیپ هست.

        کامل بود توضیحات، اگر درباره موردیش سوال بیشتری داشتی، توی نت پر از اطلاعات هست چون واقعا جواب دادن به فن بوی ها و کسایی که سعی میکنن تو موضوع یک راننده، بیان یه ایل راننده دیگه رو زیر سوال ببرن، موضوع مورد علاقه ام نیست.در همین حد کافی بود.

      • Mehriar Salehi

        13

        3

        امین درباره توانایی راستش من تو این ۲۵ ساله ۱-۲ تا راننده رو حداقل میتونم بالاتر قرار بدم اما درباره اخلاق؟
        راستش هیچ چهره ایی بنظرم نماد این ورزش نبوده از زمان مرگ سنا.
        فرقی نداره لوییس ۱۰ تا تایتل بیاره یا نه، هرگز اون حالت نماد رو نداشته.
        و راستش بیرون کاکپیت من همیشه امثال شوماخر رو ترجیح میدم.شوآف خیلی خیلی خیلی کمتری داشت نسبت به راننده های فعلی.
        سونامی شد، یه کمک ۱۰ میلیون دلاری کرد، تمام…نه زانو زدنی، نه ۱ دقیقه سکوت و مصاحبه های پیاپی و…مشابه چیزایی که سنا انجام میداده و بعد از مرگش مشخص شد چقدر از درآمدش کجا میرفته!
        انقدرم هالیوودیش نمیکردن هر موضوعی رو.

        نمیدونم…احتمالا بحث سلیقه هست.

      • Engineer

        5

        14

        Mehriar Salehi
        دوست داری کامنتو بخون دوست داری ریپلای بده ولی من دیگه بعد این جوابی نمیدم.
        خیلی خب کامنتت مثل اکثر اوقات کامل و تقریبا صحیح بود و برای بند بندش پاسخ درخور دارم که چند موردش فقط میگم.

        1-به قول مَمَدو طبق عادتت کسانی که بهت ریپلای میدن رو سرکوب میکنی با تحقیر و اینکار صحیح نیست.
        2-کامنت من اصلا قصد مقایسه شوماخر و همیلتون نبود به چه دلیل!!!!!!!

        چیپ هست!!!!!!!!!!!!!!!!
        خوب من الان حداقل قصد مقایسه نداشتم ولی اگر دقت کنی این نوعی تیکه به چیپ بودن رفتار تو داشت در ابتدا که من با کنایه بیان کردم برعکس شما که کاملا صریح بیان میکنی.
        رفتار من چیپ!!!!!!! رفتار تو چی!!!!!!!!!!

        بارها دیدم کامنت های منفیت درباره شوماخر و سب.
        بارها دیدم کامنت های مثبتت رو درباره همیلتون.
        این دقیقا کنایه من بود که چرا فقط ماشین شوماخر بده!!!!!!!!!!!
        چرا 1 بار درباره ماشین بقیه حرف نمیزنی.

        ثانیا 94 ترکشن بود ولی نوع رانندگی شوماخر رو ببینی متوجه میشی که تا چه حد تعادل داشت که بهش میگی ماشین برتر البته بیشتر از ویلیامز سنا بود.

        حالا همه اینها باز هم به کنار رفتار نا جوانمردانه گفتی پارک کردن ماشین و تصادف عمدی همش در کارنامه شوماخر هست و من نخواستم پاک کنم.
        من خودم اینهارو ناجوانمردانه میدونم و به درستی پنالتی گرفت ولی لازمه تاکید کنم دفاع های مایکل رو که 90% افراد نوعی خطا میدونن و حتی فیا براش قانون وضع کرد ناجوانمردانه نبود اون موقع قوانین در مستقیمی ها نگفته بود نمیتونید تغییر جهت بدید.
        در مورد زمان جیمز هانت گفتی من درباره زمان فانیخو میگم زمان فانیخو هم تصادف عمدی حرکتی کاملا نادرست و غیر ورزشی بود.

        نکته بسیار مهمی که قلمت رو فقط سمت مایکل نشونه گرفتی.

        ماشین غیرقانونی!!!!!!

        حداقل از تو که 20 و خورده ای سال به گفته خودت فرمول دیدی توقع این نبود.
        چند فصله مکس ماشین دامینتت داره!!!!!!!!!!!
        1 نیم فصل نشده حواشی که رسانه ها درست کردن از غیرقانونی بودن ردبول چقدره!!!!!!!!!!!!!!
        تا جایی که حتی مرسدس به بال عقب و تقویت موتور اعتراض داشت.
        با همین تیر و حربه فراری رو متقلب کردن گرچه فراری واقعا تقلب کرد و چوبشم خورد ولی مرسدس فکر کرده هر بار تیری تو تاریکی میندازه و به هدف میخوره.
        چرا 1 نفر به موتور مرسدس اعتراض نمیکنه از ساختار موتورش باخبرم که کاملا قانونی هست ولی حتی اعتراض هم نمیکنن ولی مرسدس تماما هر تیمی به قدرت میرسه اعتراض داره.

        زمان سب چی!!!!!!!!!!!!!!! چقدر حواشی پشت ماشین ردبول بود!!!!!!!!!
        زمان مایکل همینطور تا چه حد رسانه ها حواشی درست کردن!!!!!!!!!
        ماشین قانونی و غیر قانونی موضوع اینه که نه من توی اون تیم بودم اون موقع و نه تو و جفتمون براساس شنیده ها از یه عده رسانه ای که خودت بارها تاکید کردی بسیاری از اخبارشون دروغ هست شنیدیم.

        من نمیگم ماشین مایکل قانونیه!!!!!!!!!! و نه میگم غیر قانونیه!!!!!!!!!!!! در اینمورد دانش من جواب نمیده که قضاوت کنم.
        در مورد دادگاه هم خیلی راحت میشه برای 1 تیم پرونده بزرگ درست کرد به قول خودت افراد بزرگی هم بودن

        بله درباره دامیننت صحبت نکردی ولی ماشین غیرقانونی گفتن یعنی ماشینی که به دلیل عدم پیروی از قانون بهتر هست.

        “این تعداد قهرمانی با ماشین غیر قانونی”
        این جملت یعنی چی!!!! این رو معنی کن!!!!!!!!!!!!
        حالا چون لفظ دامیننت رو نیاوردی یعنی تیکه به مایکل ننداختی.

        الان من از سنا بگم بهت بر نمیخوره که میگی چرا اومدی ریپلای میدی طبق معمول فن بوی هستم.

        بله من فن بوی هستم.
        اگر 9 فصل دامیننت بودن ماشین همیلتون رو گفتم که بیشترین رکورد ماشین دامینتت تو تاریخ این رشته هست ولی از 4 فصل ماشین سب هم گفتم و از غیر قانونی بودن فراری 2019 و وقتی میگم فراری 2019 غیر قانونی بود در مورد تیم محبوبم فراری و راننده محبوبم سب هست اونوقت من فن بوی هستم.

        بله من فن بوی هستم. ولی حداقل یه 2 خط هم از دیگران رانندگان بنویس.

        تو میگی من از همیلتون میگم خوب تو ام از مایکل.
        من بیشتر میگم!!!!!!! مایکل الان که مسابقه نمیده و حتی تو دید نیست تا 1 فرصت گیر میاری در موردش میگی.
        چه فرقی بین من و تو هست من به ماشین همیلتون اعتراض کردم تو هم الان انواع اقسام تیکه ها رو به مایکل انداختی.

        “کامل ترین راننده 2 دهه اخیر” یعنی در حد 2 دهه از 7 دهه.
        در صورتیکه حتی من که از همیلتون مینویسم اون رو جز 3 راننده برتر تمام دوران میدونم.

        کار من چیپ هست و کار تو نیست!!!!!!!!!!!!!!! این کامنت رو چون کوتاه نوشته بودی خوندم چون معمولا بلند درباره ویلیامز مینویسی و من چون فن ویلیامز نیستم نمیخونم.
        ولی این کامنت راجع به مایکل بود اگر درباره سب و مکس هم مینوشتی چیزی دیگه نمینوشتم چون قبلا درمورد مکس باهات بحث کردم.

        همون روز هم من رو محکوم به “دبل استاندارد” کردی که واقعا هم دبل استاندار کردم ولی در صورتیکه مقایسه خودت بین لندو و ریکی دبل استاندار محض بود.

        من ادعایی ندارم من فن مایکل و سب هستم و فن همیلتون نیستم و اگرم درموردش نوشتم چون فن راننده های مقابلش بودم.

        تو ولی معمولا بی طرف صحبت میکنی.(البته ادعای بی طرف بودن.) فن سنا هستی طبیعتا نباید بین شوماخر و همیلتون فرقی باشه برات وقتی فن هیچکدوم نیستی.
        ولی بارها نسبت به شوماخر کامنت منفی نوشتی و در مورد همیلتون مثبت من نمیخوام تورو قضاوت کنم چون خودم رو در حد قضاوت کسی نمیدونم.
        این که تو از شوماخر خوشت میاد یا بدت به خودت ربط داره این هم که من از شوماخر خوشم میاد یا از همیلتون به خودم ربط داره.

        تو که بی طرف هستی تو کامنت هات از ماشین شوماخر زیاد گفتی.
        حالا یه دوبار هم برای خیرات از ماشین دیگران بگو.

        حتی اگه همیلتون هم نبود مهم نیست منم دیگه دارم سعی میکنم از ماشین همیلتون نگم چون تکراری شده ولی وقتی از ماشین مکس که 1 نیم فصل برتره میگن فن بوی هاش توقع داری من نگم 9 فصل مال خودشون بهتر بود.

        حالا بازم همش به کنار تو که فن هیچکدوم نیستی.فن بوی هم نیستی.بی طرف هم هستی.

        نمیدونم چرا مخاطب 99% کامنت های منفیت شوماخر هست بازم میگم من ادعای بی طرف بودن ندارم.
        ولی از تو که فن هیچکدوم نیستی توقع بی طرف بودن میره چرا من نمیگم که چرا درباره سنا نمیگی.
        میگم خوب مسلمه فن سنا هست و نباید بگه.

        رفتار من چیپ هست و فن بوی هم هستم و افتخار میکنم به این که فن بوی هستم.
        تو که فن بوی نیستی چرا تماما هر وقت بحث شوماخر میشه در موردش میگی.

        علت این که من بیشتر از همیلتون میگم تا تو نسبت به شوماخر اینه که پست های مربوط به همیلتون زیاد هست و منم زیر همون پست ها معمولا میگم.
        همیلتون راننده ای هست که الان داره مسابقه میده منم زیر پستی که مربوط به همیلتون نباشه نمینویسم تو ام الان مربوط به مایکل بود که نوشتی دیگه.
        ولی تورو نمیدونم چرا وقتی 1 فرصت گیر میاری که پست مربوط به شوماخر هست کامنت منفی میدی.

        (همیلتون هنوز مسابقه میده.)
        رقیب راننده مورد علاقمه باید بنویسم.
        مایکل حتی تو دید مردم ظاهر نمیشه.

        انقدری که تو درباره مایکل هر بار که فرصت کردی نوشتی اگر تو پیست بود و مسابقه میداد تقریبا 2 برابر من مینوشتی.
        باشه بازم من فن بوی هستم.

        واقعا دیگه علاقه ای به ادامه این بحث ندارم چون افراد زیادی اینجا هستن که علاقه ای به بحث ما ندارن وگرنه بازم پاسخ داشتم.
        زمانی که پاسخی نداشته باشم صحبت نمیکنم این رو قبلا هم گفتم الانم چه بهتر که همین جا تمومش کنم تا دیگران وقتشون برای پایین زدن کامنت من تلف نشه.

        احتمالا بازم میای این زیر و درباره فرهنگ هواداری صحبت میکنی.
        در مورد اونم جواب دادم بهت که تایید نشد.

        موفق باش مهریار قبلا هم گفتم وجه تشابه ما 2 نفر فقط فامیلیمونه که صالحی هست.

      • Engineer

        4

        6

        ادمین در کامنتم رعایت ادب رو کردم پس تایید کن.

      • Amin44

        7

        1

        درسته مهریار شاید برخی از رفتار لوییس به دلیل اقتضای زمان باشه
        همون طور که فتل علاقه ای به فضای مجازی نداره و دوری می‌کنه ممکنه لوییس هم برعکسش باشه و بخواد مثل خیلی از افرادی که امروز حداقل تو ایران هستن،شو آف کنه!
        البته اینو قبول دارم که لوییس هیچ وقت به حد شخصیت شوماخر در جامعه نخواهد رسید
        دلایل مختلف و زیادی هم داره از رانندگی برای فراری و نژاد گرفته تا شاید همین نقش بازی ها!
        اخلاق و مدل رانندگی مکس تا حدودی شبیه به شوماخره!بنظرم اگه مکس تو فراری می‌بود و یه ماشین رقابتی بهش میدادن که هر ریس برنده باشه میتونس بیشتر از هر راننده دیگه ای نزدیک به شوماخر بشه ولی خب احتمالش خیلی کمتر شد بعد از جذب ساینز و البته قراداد بلند مدت با لکلرک
        در مورد سنا هم نظرت درسته
        اصلا یکی از صحنه های معرف سناست برخورد سوزوکاش

      • (Mahdi (CL16

        5

        4

        کاملا موافق ام
        البته این دسته گل رو خودش با دادن اطلاعات ارزشمند یک دهه تجربه در اسکودریا به مرسدس اب داد

      • Engineer

        2

        7

        مهریار عزیز
        خیلی خوشم اومد که وقتی گفتی از نظرت سنا بهترینه گفتی نظر شخصیمه و بحث سلیقست.
        من به نظرم شخصیم فتل بهتر از همیلتونه ولی چون دلیلی برای اثباتش ندارم یا میگم همسطحن یا میگیم به نظر خودم فتل بهتره.
        خیلی خوشم اومد که نظرت رو به لحاظ شخصی بیان کردی خیلیا نظرشون رو قطعی میگن.

        خیلیا اینجا و هر جایی میگن سنا بهتره.
        خیلیا میگن همیلتون بهتره.
        قطعا سنا رو بهترین میدونی.
        از 1 همیلتون فن بپرسی میگه همیلتون.
        از من میپرسیدید شاید به شخصه بگم فتل.

        ولی….
        واقعیت چیه!!!!!! به قول تو مشخص نیست.
        ول تویی که میگی آلونسو بهترین راننده این 20 سالی که دیدی هست.
        وقتی میگی تو 20 سال بهترین یعنی احتمالا آلونسو رو بهتر از شوماخر میدونی که اینم به خودت مربوطه.

        همین آلونسو که میگی خودش گفته بهترین تاریخ شوماخره که حتی خودشم شکستش داده.

        فتل-آلونسو-باتن-رزبرگ

        همشون گفتن شوماخر بهترین تاریخ هست و کسی از غیر قانونی بودن ماشینش نگفت یا تصادفات عمدیش.
        همشونم در قیاس شوماخر و همیلتون این رو بیان کردن.

        4 راننده هم نسل که یکیشون مثل رزبرگ همتیمیش و دیگری رقیب اصلیش مثل آلونسو بودن.

        وقتی فتل و آلونسو و باتن و رزبرگ بگن فلانی بهترین راننده تاریخ هست بدون شک باید حرف این بزرگان رو قبول کرد که قهرمانان 8 دوره جهان قطعا بیشتر از ما میفهمن.
        حتی اگر میگفتن همیلتون بهترینه چون از زبان اینها تایید شده بود قبول میکردم.
        حالا بازم میگم شما لطف کردی نوشتی سلیقه ای هست.
        شاید سلیقه فلانی بگه همیلتون.
        شاید سلیقه من نوعی بگه فتل.

        ولی حتی اگر بسیاری از طرفداران سنا رو بهتر از شوماخر بدونن.
        خودتم میدونی نظر بیشتر هواداران و رانندگان و کارشناسان شوماخر هست.
        حالا بازم شما نظرت رو سنا باشه این به خود شما مربوط هست.

        ولی نمیشه با ماشین غیر قانونی و تصادف عمد گفتن شوماخر رو کشید پایین و گفت سنا بهتره.
        اتفاقا از نظر من تنها کسی که با شوماخر حداقل قابل مقایسه هست همون سنا هست.
        به هر حال نظر شخصیت رو گفتی و حرف حق جواب نداره.
        موفق باشی.

      • mohammad

        1

        4

        برای اولین بار باهاتون موافقم

      • Engineer

        1

        4

        Mahdi (CL16) , mohammad
        مخلصم.

  4. SEB.5

    12

    0

    انشالله که زود تر خوب بشه واقعا حرف نداره مایکل

  5. محسن

    7

    0

    من به خاطر شوماخر عاشق مسابقات فرمول یک شدم

  6. SUPER FAST 16

    8

    0

    مرسی بابت این پادکست خوب.

  7. Saeedreza

    8

    5

    اوایل جوانیم زمانی بود که مایکل قهرمانی های خودش رو بدست می‌آورد فکر نمیکردم اینقدر علاقمند به فرمول یک بشم که معتاد این رشته بشوم
    یادم میاد روزهایی که مایکل از قهرمانی دور شده بود افسردگی شدید گرفته بودم ،از فرمول یک دیگه بدم می اومد
    دیگه دنبال فرمول یک بعنوان بزرگترین سرگرمی خودم نبودم
    کسی رو واقعا جایگزین شوماخر نميدونستم. خیلی با خودم کلنجار رفتم تا بالاخره طرفدار اسطوره و اعجوبه جدید فرمول وان سباستین شدم
    ولی من فرمول یک رو باشوماخر شناختم
    کسی شوماخر نمیشه ،واقعا لقب افسانه براش کمه

    • Engineer

      3

      7

      تو دقیقا مثل من هستی.

      منم مایکل و سب اسطوره هام بودن البته آلونسو رو هم خیلی قبول دارم خدایی شاهکاره.

      ولی تفاوتمون اینه که من الان مکس رو هم به عنوان راننده مورد علاقم قبول دارم.

      • Saeedreza

        1

        3

        مهندس جان میشه گفت تو یه مسیر هستیم
        منم اول شوماخر، فتل ، بعدش هم مکس
        و دقیقا هم مثل جنابعالی، آلونسو رو خیلی قبول دارم

      • Engineer

        2

        3

        Saeedreza
        بسیار عالی باعث افتخار هست.

  8. SEB.5

    7

    1

    Super fast 16 و Saeedreza اگر امکان داره درخواست دوستی من رو بپذیرید با تشکر .

    • Saeedreza

      7

      0

      با درود خدمت شما
      پذیرفتن دوستی شما برای من بسیار ارزشمنده
      با کمال افتخار حتما
      البته الان دیگه ذاتا دوست هستیم

      • SEB.5

        6

        1

        ممنون منم باعث افتخارمه که با شما دوست هستم

  9. مهدی

    4

    10

    ای خدا یکی هست مث شومی یکی مث فتل یا ماتادور
    یکی هم هست مث لوئیس

    • مهدی

      3

      10

      واقعا اسطورن کاری ب خوب بد ماشینشون بهترینای فورمول یکن اینا

  10. مهدی

    2

    9

    دوستان ی سوال دارم من تو بازی شبیه ساز واقعا تو یعضی پیست ها عالیم یعنی وقتی دوئل میزارم اگه مونزا یا سن مارینو باکو و خرز باشه صذرصد بردم چند درصد از دوستان اینطورین اگه میشه پیست مورد علاقتون رو هم بگید ک ی امار بیاد دستمون ممنون

    • Lh44

      2

      1

      منم تو شبیه ساز عاشق مونزا هستم ابوظبی رو هم خوب میرونم ردبول رینگم ریس پیسش سریعم ولی تایم گیری خوبی ندارم سیلور استونم تازه دارم باهاش کنار میام

    • Lh44

      2

      1

      مهدی
      سریع ترین دوری که تو مونزا زدی چقدر بود ؟

      • مهدی

        0

        4

        1.26.30 البته ن با ماشین رسمی .. هنوز ماشین.. ماشینی ک خودم ستابشو انجام میدم
        مونزا و مارینو خیلی خوبم باکو هم خوشم میاد برزیل هم جدیدا خوب شدم ولی مونزا ی چیز دیگست درکل

      • Engineer

        2

        9

        برزیل و روسیه یه تکنیک بسیار خوب هست که میتونه تا 0.5 سریعترت کنه.
        تو برزیل پیچ 9 و تو روسیه پیچ 3.
        این 2 پیچ رو باید با شعاع داخل پیچ بری طوری که تایرت تقریبا مماس با کرب های کنار پیچ در تمام طول پیچ باشه.
        چون پیچ های سرعت بالاست و اگر از شعاع داخل نری با کوچکترین اشتباه مجبور به ترمز گیری میشی تو پیچی که سرعت ماشین ها بالاست که یا تصادف میکنی یا ازت رد میشن.
        و همینطور پیچ 12 صخیر و پیچ های 15 و 16 ابوظبی هم باید طوری بری که با حداکثر سرعت از نزدیک اولین کرب ورودی پیچ رو بگیری.
        تو پیچ 12 صخیر مثل بعضی از پیچ های ردبول رینگ میتونی قسمتی رو از روی کرب ها بری.

    • Engineer

      3

      6

      پیست هایی که من توش خوبم زیادن.
      سوچی-ژیل ویلنو بهترین ها هستم و تو اسپا-مونزا-ردبول رینگ-ابوظبی-سنگاپور-صخیر-برزیل-شانگهای-مجارستان هم خیلی خوب هستم و معمولا این 11 تا پیست رو میبرم.
      ولی به مراتب تو پیست هایی مثل موناکو-کاتالونیا-ژاپن-مالزی بد هستم.
      تقریبا هیچوقت نتونستم موناکو و اسپانیا رو ببرم.
      اسپانیا یادمه بهترین عنوانم 2 امی بود که اونم 1 بار اتفاق افتاد.
      تو سیلورستون و ملبورن هم بد بودم که با تمرین خیلی بهتر شدم.

    • L'NORRIS.04

      2

      1

      شما بازی مربوط به چه سالی رو بازی میکنید؟

      • Engineer

        2

        5

        اگر از من پرسیدی.
        من فقط 2014 و 2018 بازی کردم.
        و چون 18 حجمش زیاد بود پاک کردم و مود 2020 ریختم رو 2014.

        سطحش 1 سطح رفت بالا یعنی این مود باعث شد سطح pro این مود در حد سطح exp بازی اصلی 2014 باشه.

        البته مود 2021 هم دان کردم ولی هنوز اجرا نکردم چون تو کریر هستم.

    • Lh44

      1

      1

      تو مونزا چجوری دور میزنی مگه ؟ من 1.19( که هزارم ثانیه رو یادم نمیاد )دور میزنم رازشم اینه تو پیچ 4و 5اصلا ترمز گیری ندارم و بزرگ ترین مشکلم قوس اخر پیسته ینی اگه با رقیبم تو اون قوس بقل به بقل بشم اون ریسو میبره بقیه پیستو رقیب ندارم

      • مهدی

        3

        2

        تایم خیلی خوبیه داداش… اون قوسرو باید از بیرون پیست بری خیلی یرعت خروج رو میبره بالاتر
        البته من ماشینم در حال ارتقا هستش 😊😊😊

      • @sebvr

        3

        2

        من شبیه ساز ماشین های گروپ و 2 و 1 رو کار میکنم تو گروپ 2 برای پیچ 1 اتریش خیلی مشکل دارم و با این بریک بالانس رو روی مثبت 2 قرار میدم بازم از ترمز گیری خودم برای این پیچ راضی نیستم ولیکن توی پیچ 3 ماشین تو ورود و وسط پیچ پرفورمنس خوبی داره ولی توی خروجی هم کنترلش سخت میشه هم شتاب مناسبی نمی گیره
        راه حلی دارید خوشحال میشم بگید

      • @sebvr

        3

        2

        منم مونزا رو به شدت دوست دارم
        ریس پیس فوق العاده ای ندارم ولی توی کوالی همیشه جزوه 3 نفر برترم تو ماشین های جی تی 3 و با شرلوت سی 7 هم تایم میزنم
        توی شیکین ازگاری یه مقدار مشکل دارم بعضا به همین خاطر پیچ رو میبرم !
        تایمم با ماشین جی تی 3 شرلوت سی 7 : 1:48:8

    • Lh44

      2

      0

      4و5نه 5و 6منظورم بود

  11. Hamoon

    8

    1

    جمعه هم نمیشه ببینیم تیم ها چه آپدیت هایی آوردن
    خصوصا مرسدس ک خیلی ادعا داشت

  12. SEB.5

    8

    2

    دوستان آخر هم نگفتید چه تیم هایی برای سیلور ابدیت میارن

  13. iman

    8

    4

    در اینکه شوماخر شخصیت کاریزماتیکی داشت شکی نیست،ولی به شخصه به عنوان کسی که از همون سالهای اول دهه ۲۰۰۰ رقابتها رو جسته و گریخته دنبال میکردم دلیل محبوبیت شومی این بود که برای فراری رانندگی میکرد و محبوبیت فراری در کنار شخصیت شوماخر باعث شکل گیری این افسانه شد و به عنوان مثال همیلتون با وجود رکوردهای زیادی که به جا گذاشته از لحاظ شهرت و محبوبیت حتی نزدیک شوماخر هم نخواهد شد

  14. Lh44

    3

    0

    دوستان مثل این که پنج شنبه ساعت دو ظهر از ماشین فصل ۲۰۲۲ رونمایی میکنن

    • SEB.5

      3

      1

      LH 44 همیشه دو یا سه هفته مونده به فصل جدید مگه رونمایی نمیکنن.

      • محمد امین

        5

        0

        اره ، ولی این ها ماشین های تیمی نیست ، یه ماشین کلی برای به نمایش گذاشتن اندازه‌ و پلت فرماشین ۲۰۲۲

      • Lh44

        4

        0

        اون ماشینا تیما هست که یکی دو هفته قبل مسابقات رونمایی میکنن این یه نمونه از ماشینا فصل بعده که میخوان رونمایی کنن ازش

    • محمد امین

      3

      1

      از کجا باید لایو رو ببینیم
      ممنون اگر کسی بگه

  15. مهدی

    2

    1

    اره بگین ماهم ببینیم

  16. Lh44

    3

    0

    اف وان استریم می
    البته شاید

  17. Lh44

    2

    0

    با توجه به رانندگی من برای سال آینده هیچ چیز امضا یا مهر و موم نشده است و هیچ چیز در سیلورستون اعلام نمی شود

    اینو جورج راسل گفته یا عقب انداختن یا بوتاس حداقل یه فصل دیگه تو ماشین مرسدسه

  18. TRANS AM

    2

    2

    مایکل شوماخر اسطوره بی تکرار هنوز بعد از سالها صلابتش مثال زدنیه و برای بعضی ها دردآور ……