فرمول یک ایران – مکس ورشتپن نیازی به نیکو روزبرگ ندارد تا به او بگوید لوئیس همیلتون چقدر خوب است، او از قبل می داند که رقیب قهرمانیش بسیار راننده خوبی است.

راننده ردبول نتوانست در پیست پورتیماو پرتغال، رقیبی برای لوئیس همیلتون و مرسدس باشد و راننده بریتانیایی برتری خود را در جدول قهرمانی به هشت امتیاز افزایش داد.

همتیمی سابق همیلتون که موفق به شکست او شده در مصاحبه با اسکای گفت:

من کمی خوشحال شده ام زیرا مکس ورشتپن تازه در حال فهمیدن این موضوع بوده که همیلتون چقدر خوب است.

نیاز است که او همه چیز را عالی انجام دهد تا لوئیس را در رقابت قهرمانی شکست دهد، اما فعلا اوضاع 2-1 به نفع  لوئیس است.

مکس ورشتپن در پاسخ به اظهارات نیکو روزبرگ گفت:

من به نیکو احتیاج ندارم تا بفهمم لوئیس چقدر خوب است. من می دانم که او بسیار خوب است، در غیر این صورت شما این تعداد قهرمانی را بدست نمی آوردید.

لوئیس همیلتون نیز گفت:

جای هیچ توهمی نیست که اوضاع برای ما در پیست چقدر سخت بوده و چقدر رقابت نزدیک است.

مکس کاملاً همه ی عملکرد را از خودروی ردبول بیرون می کشید و به ما فشار زیادی وارد میکرد، بنابراین بنظر من در بقیه فصل نیز اینطور خواهد بود که حدس میزنم فوق العاده هیجان انگیز باشد.

164 دیدگاه

  1. Abbas

    20

    13

    کااااش نیکو همون طوری ک بعد از قهرمانی از فرمول خداحافظی کرد،،همون طوری هم از مصاحبه کردن خداحافظی بکنه،،،آخه این چ حرفی بود زد نابغه خان🤭🤭🤭

    • داریوش

      13

      3

      با نزدیک شدن ردبول به مرسدس و به خطر افتادن عناوین قهرمانی تیمی و انفرادی ، اخباری مبنی بر جا به جایی بوتاس و راسل شنیده میشه
      بنظر میرسه بوتاس بدجوری تحت فشار هست و اگر لغزشی بکنه ، عاقبت بدی در انتظارش هست

      • akbar

        14

        2

        به نظرم بعیده وسط فصل انتقالی انجام بدن ، ریسکش بالاست
        اینجوری بیشتر ضرر میکنن چون معلوم نیست راسل چقدر به زمان نیاز داشته باشه تا با ماشین وفق پیدا کنه و اصلا بتونه تو فشار زیاد عملکرد خوبی داشته باشه.
        این فصل مثل بحرین 2 رقیبش فقط والتری نیست و دو تا راننده ی ردبول هم رقابتی هستند.
        در ضمن والتری همین الانش به عنوان راننده شماره دو از راننده شماره دوی ردبول بیشتر امتیاز برای تیمش گرفته.

      • ali s 5

        5

        0

        دوستان مدت زمان قرارداد فتل چند ساله؟

      • akbar

        2

        0

        “ali s 5”
        اگه اشتباه نکنم یکساله

    • 🏁Parsa16

      11

      0

      نیکو راننده خوبی بود،و همیشه حس رقابت با لوییس رو داشت
      فصل ۲۰۱۶ پیروز این نبرد شد(حالا به هر دلیلی)و از اون موقع تا حالا خودشو یکم(خیلی کم)دست بالا گرفته که کاملا در مصاحبه هاش در مورد بقیه معلومه،و به خاطر یک فصل پیروزی مغرور شده
      البته که این چیزی از ارزش هاش کم نمیکنه(حداقل رانندگیش)

      • Reza.MC

        9

        5

        هیچ وقت راننده تاپی نبود. مقایسش کن با کیمی یا باتن که اونها هم تو این دو دهه فقط یک قهرمانی کسب کردند. این کیلومترها با اون دو تا فاصله داره.

      • مصطفی

        12

        7

        حرف شما درسته، ولی بازم حداکثر سرعت ردبول از مرسدس پایین تر بود چون چند دور با وجود داشتن اسلیپ اسریم مکس نتونست تو کفی از بوتاس رد بشه

      • Engineer

        10

        17

        DavidKame

        حتی خود همیلتون داره میگه مکس داشت تمام تلاشش رو میکرد و فشار وارد میکرد.

        مکس سرعتش بالاست و حداقل برابر با مرسدس هاست وقتی نمیتونه فاصله رو کم کنه و هر دور هم این فاصله بیشتر میشه تا جایی که حتی بعد پیت بوتاس هم داشت نزدیک میشد و قبل پیت هم خوب دفاع میکرد.

        واقعا اگه این موضوع ضعف ماشین ردبول رو نشون نمیده پس چیه؟
        دیدیم که کل آخر هفته مرسدس بهتر بود.

      • Engineer

        11

        17

        دوستی بود که بعد ایمولا میگفت جوک ماشین برتر رو تموم کنید وقتی ردبول 0.4 سریعتره.

        اولا که اختلاف 0.1 تا 0.2 بود.
        بعدشم حتی به 1 ریس بعد حرفش نرسید که مرسدس بهتر شد.
        بعد 2 تا ریس 1 ریس مرسدس بهتر بود.
        شاید 20 ریس باقی مونده هم باید منتظر دیدن برتری مرسدس باشیم.

        دیگه واقعا خسته شدیم از برتری مرسدس.

      • Amin44

        16

        8

        جناب مهندس:اینکه پیش بینی های شما تو اکثر مواقع اشتباه از اب در میاد مشکل بنده نیست
        شما از همون بحرین میگفتی ردبول تو پرتغال اختلافش بیشتر خواهد شد و دست برترو داره
        اما دقیقا برعکس شد مثل اون یکی پیش بینیها!
        مرسدس گفته همون ماشین ایمولا رو آورده بوده و آپدیتی هم نداشتن!
        بنده گفتم ماشین ردبول سریعتره بسته به شرایط مختلف پیست این اختلاف هم متغیره!
        روز شنبه مکس به اشتباه خودش پل رو از دست داد شاید اگه پل میزد ریس رو هم میبرد
        چون لپ تایم هایم هاش تقریبا مشابه لوییس بود
        اما باز هم همه اینا باعث نمیشه چون شما پیش بینی هات تپ اکثر مواقع اشتباهه،باز هم اشتباه پیش بینی کنی و فکر کنی مرسدس دست بالاتر رو داره…لطفا دست از اما و اگر و پیش بینی بردار
        گذشته رو رها کن آینده هم که هنوز نیومده
        برادرانه عرض میکنم اینطوری واسه خودت هم بهتره
        یکی بود که قبل از شما ۳۰ درصد کامنت های هر پست رو به خودش اختصاص می‌داد اما الان دیگه کامنت نمیذاره،شما هم با این نحو حرکت فقط خودت رو داری اذیت میکنی وگرنه دوستان عضو میان و نهایتا به دیس لایک میدن و میرن
        (البته خودم از مخالفان لایک و دیس لایکم)

      • Engineer

        5

        13

        Amin44
        خواهش میکنم حداقل اطلاعات رو غلط تحویل نده

        از بعد ریس بحرین من گفتم احتمالا مرسدس تا میانه فصل حداقل به ردبول برسه.

        ضمنا من نگفتم ردبول بهتر هم میشه از مرسدس.
        حتی توی کامنتی که به @sebvr دادم گفتم اکثرا تیم 2 به تیم نزدیک میشه بنابراین من فکر میکنم مرسدس هر ریس نزدیک تر بشه به ردبول.

        من گفتم احتمالا چون پیست شرایط آیرودینامیکی قوی میخواد ردبول قوی تر باشه.
        کاتالونیا و سیلورستون هم شرایط آیرودینامیک خوب میخوان.
        ولی این حرف من برعکس شد ولی فقط توی این ریس.

        این شما بودی که گفتی 0.4 ردبول سریعتره ولی الان توی پرتغال دیدیم کخ نه تنها سریعتر نبود بلکه کندتر هم بود.
        حالا حرف من اشتباه در اومد یا اینکه اختلاف 0.4 که شما میگفتی یهو 0.5 ازش کم شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Amin44

        14

        0

        عزیزجان بحث کردن با شما فایده ای نداره
        مرسدس اول ۲۰۲۰ حدود ۸ دهم(تو یک پیست نزدیک یک ثانیه و تو برخی هم ۶ دهم سریعتر بود)
        ولی در کل می‌گفتن مرسدس حدودا اینقدر جلوتره
        فرمول یک فوتبال نیست که بگی یک تیم برتر واسش فرقی نمیکنه تو کدوم ورزشگاه تاپ مسابقه بده،اون تیم برتر تو اکثر مواقع تو ضعیف رو شکست میده!
        آه قرار باشه تو همه پیستها اختلاف دقیقا چهار دهم ثانیه باشه پس دیگه چرا پیست ها متفاوته؟
        شما تو چند دقیقه میتونی چند دهم رو از دست بدی،حتی اگه بارون میاد(اختلاف تایم کیودو و کیوسه لوییس)
        رنو تو ایمولا خیلی ضعیف بود ولی تو پرتغال برعکس شد شاید می‌تونستن لکلرک رو هم بگیرن(شاید اگه ناندو جای اکون استارت میزد)
        اما اکثرا قبول دارن که فراری ماشین بهتری نسبت به رنو داره!
        خلاصه که هیچ چیز ثابتی تو فرمول یک وجود نداره،هزارتا متغیر می‌تونه رو ماشین تاثیر بذاره
        اما بعضی پیست ها که حالت بنچ مارک دارن به عنوان مبنا قرار میگیرن و تا به اینجا بحرین نشون دهنده اخلاف بود
        اسپانیا هم می‌تونه اختلاف رو نشون بده
        البته ممکنه مرسدس آپدیت هاشو بیاره و تاثیر بذاره،پیش بینی توسط افراد عادی خیلی معتبر نیست پس پیش بینی نمیکنم!
        (آلونسو و رنو هم یک نو مثال بود)

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        9

        3

        Engineer
        سلام دوست عزیز
        مکس ورشتپن بعد ریس خیلی از شرایط پیست پورتیماو گلایه کرد!

        در حقیقت چسبندگی همیشگی رو ردبول تو پیست نداشت.

        به نظرم ریس بعدی ردبول و مرسدس بدون به روز رسانی بیان ردبول دست برتر خواهد داشت.

      • Zed pi

        3

        4

        آقای مصطفی
        خود همیلتونم چن دور پشت ولتری بود سبقتی که گرفت از روی نبوغش و تجربه‌اش بود در نتیجه ربطی به کم بودن سرعت مکس نداشته و ولتری خوب دفاع کرده

    • Mohammad44

      10

      0

      چون ست آپ ردبول طوری بود که با داونفورس بیشتر و تکیه بر سرعت پیچ بیشتر پل رو بگیرن و با توجه به برابری نسبی ریس پیس لیدر باشن و ببرن ولی خب نشد که اگه دقت کنید مکس به شدت ناراحت بود به خاطر از دست دادن پل پوزیشن
      این چیزی بود که از لایو تحلیلی همونی که دوستش ندارید خیلی هاتون دیدم که به نظرم منطقی میومد
      مصطفی جان چند بار تکرار کردم بازم میگم هر چند باعث کدورت خاطر عزیزان بشه!!! مکس پیچ هایی که باید خوب می زد رو خوب نزد برای همین نتونست رد بشه وقتی تو قبل پیچ آخر اختلاف ۰.۷ ثانیه ولی تو پیچ آخر ۰.۱۵ از دست میدی و اختلاف میشه ۰.۸۵ نباید انتظار سبقت داشته باشی!!!!
      یاد اتریش ۲۰۱۹ افتادم که لوییس بارها تو پیچ یک اشتباه کرد و آخرشم فکر کنم فکر کنم به خاطر مشکلی که کرب اون پیچ براش ایجاد کرد سرعتش از دست رفت و افتاد پنجم( یا چهارم)

      • مصطفی

        5

        3

        تشکر، قانع شدم که استراتژی ردبول و رانندگی مکس مشکل داشت ولی اگه بوتاس مشکل اگزوز براش پیش نیومده بود قطعا از مکس رد میشد، تو هیچ حالتی نمیتونم قبول کنم که بوتاس حتی نزدیک مکس هم باشه، مگر این که ماشین بهتر زیر پاش باشه

    • Lh44

      2

      0

      فقط یه دور اینجوری شد چون تو قوس 15سر خورد DRSبتاس رو از دست داد بعدشم که لاستیک تموم کرد خیلیا میگفتن این پیست ایرو بودنش به نفع ردبوله دست بالا رو ردبول داره اما هم خط استارت مال مرسدسا شد هم به دلیل وزش نسبتا زیاد باد ردبول عقب افتاد و اینطور که معلومه اپدیتا مرسدس خیلی خوب جواب داده و اگه همینجوری بتاس بتونه این فرمشو حفظ کنه کار واسه مکس خیلی سخت میشه

      • M.Kazemi

        2

        1

        حالا ممکنه همونهایی که میگفتن ردبول دست بالا داره بیان بگن چقدر همیلتون خوش شانسه که توی پیستی که قرار نبود ماشینش برتر باشه و باید پشت ردبول میموند ابر و باد شديد دست در دست هم دادن تا باعث بشه ردبول درست عمل نکنه
        باور کنید همچین افرادی زیاد داریم

    • پویا اردلان

      3

      1

      شما گویا فقط همان دوری را نگاه کردی که مکس مشکل باتری داشت‌. البته حتی همان موقع هم ، رده دهم بود از نظر سرعت.

      در ضمن این اصلا ملاک نیست . چون نفر اول فتل بود . ولی تاثیری براش نداشت.

    • Engineer

      9

      8

      واقعا چشم بسته غیب گفت

      هر کسی میدونه که وقتی ماشین رقیبش هم به اندازه اون خوبه حتی اگه رقیبش همیلتون هم نباشه باید همه کار هارو عالی انجام بده که قهرمان بشه.

      رزبرگ در جدال با همیلتون به مراتب ضعیف تر از باتن عمل کرده ولی فکر میکنه شاخ قول رو شکسته.

      • جابر

        7

        5

        نمی دونم چقدر شما اصرار دارید بگی تو این فصل مرسدس برتر ماشینش ولی آخر مسابقه بوتاس بازداشتن پل از ورشتپن دور کند تری زد با داشتن لاستیک نو و برابر مکس به لویبس نرسید چو لویس داشت سر یزید میبرد وگرنه تو این فصل ماشین ردبول با بنز کاملا برابر اگه سریعتر نباشه

  2. Nima

    14

    8

    من از هیچ المانی بدم نمیاد نمیدونم هم چرا ولی بدم نمیاد
    ولی این بشر واقعا نچسبه خیلی خیلی تفلونه
    تنها دو نفر توی کل دوره ی هیبرید ماشین برابر داشتن یکیش این بوده توی سه سال یکبار کلا تونسته همیلتون رو شکست بده که اونم حتی نیومد از قهرمانیش دفاع کنه یک مبادا سال بعد نتونه شکستش بده و الان هم فاز خدا بر داشتتش

    • سهیل

      15

      5

      رزبرگ روحیه جنگندگی خوبی برابر همیلتون داشت. مسابقه این دو تا برای بیننده جذاب بود. متاسفانه یه یچه پولدار بود ( البته هست) که نیاز به یه قهرمانی برای خانواده و کلکسیون ش داشت و بعد گرفتنش اشباع شد.

    • FJ

      8

      6

      ولی همون یه بار بعد از دو شکست تو کورس قهرمانی بود پس کار بزرگی انجام داده که بعد از دوبار شکست تو کورس قهرمانی اومده و قهرمانی رو از چنگ همیلتون در آورده

      • Nima

        10

        2

        100 درصد راننده خوبی هست و در توانایی های فنیش هیچ شکی نیست
        ولی به نظر من بعد از اینکه برد دیگه جرعت روبه رو شدن رو نداشت و ترسید که مبادا نتونه دوباره همیلتون رو شکست بده و سریعا خداحافظی کرد و الان هم فقط به خاطر اون یک فصل طوری حرف میزنه که ادم فک میکنی خدای فرمول یک هست اگر هم دقت کرده باشی اگه ازش در مورد اب و هوا هم سوال کنن اخرش بر میگرده و میگه من توی فصل 2016 قهرمان جهان شدم و همیلتون رو شکست دادم (دقیقا مثل رفیقی که تو فیفا یک دست میبرتت و بعد دیگه با هات مسابقه نمیده و هرجا می شینه از اون حرف میزنه )
        در نهایت هم این حرفا نظر شخصی بنده هست و ممکنه که درست نباشه (چون ما که افراد نزدیک توی زندگیش نیستیم تا شخصیت واقعیش رو ببینیم)

  3. آرشا

    23

    4

    *من می دانم که او بسیار خوب است، در غیر این صورت شما این تعداد قهرمانی را بدست نمی آوردید*.😊😏تا پارسال می گفت قهرمانیهای لوییس بخاطر ماشینشه.🤣

    • Amir

      13

      3

      من کنفرانس های خبری پارسال رو‌ دیدم اکثرا ، حتی وقتی پرسیدم از مکس به نظرت مرسدس برای قهرمانی به لوییس نیاز داره مکس گفت ، افرادی مثل لوییس در مواقع فشار و بحران تفاوت رو رغم میزنن و مرسدس به راننده ای مثل لوییس نیاز داره ، مکس گفت ماشین در قهرمانی لوییس و همچنین هر قهرمانی تاثیر داره ولی هیچ وقت نگفت لوییس برا ماشینش قهرمان میشه.

    • Engineer

      5

      12

      مکس درست گفته

      همه میدونن همیلتون راننده خوب و با استعداد و بی نظیریه.
      ولی ماشین در قهرمانی هاش موثر بوده.

      حالا چرا این رو همه به همیلتون میگن؟مگه فتل یا شوماخر ماشینشون موثر نبوده؟

      فتل و شوماخر هم ماشینشون در قهرمانی هاشون موثر بوده.

      ولی نه انقدر مدت زمان طولانی ماشین خوب دستشون بوده و نه ماشینشون انقدر از بقیه بهتر بوده.

      مکس هم همین منظورش بود پارسال که همیلتون خوب است ولی در عین حال ماشین بسیار خوبی هم داره.
      دیدیم وقتی ماشین برابر باشه مکس هم میتونه همپای اون امتیاز بگیره.

      راست میگفت دیگه.
      الانم اگه از مکس درباره ماشین بپرسن همون صحبت های پارسال رو تکرار میکنه و الانم گفت همیلتون خوبه چون کسی درباره چگونگی قهرمانی فصل سوالی ازش نکرده و فقط درباره عملکرد همیلتون سوال کردن.

      ترس من فقط از اینه که توی اسپانیا هم مرسدس بهتر از ردبول باشه.

      • Amir

        7

        0

        چرا ترس حالا ، مکس ببره ، لوییس ببره ، چه فرقی برا ما داره ما مسابقه رو میبینیم و لذت میبریم .

      • بیژن

        8

        1

        شما یادت نمیاد، ولی تو دوره شوماخر هم خیلی ها از این حرفا میزدن و

      • بیژن

        7

        0

        شما یادت نمیاد، ولی تو دوره شوماخر هم خیلی ها از این حرفا میزدن و تو دوره فتل هم همچنین
        ولی الان دوره لوئیزه و همه راجع به لوئیز صحبت میکنن این یه چیز عادیه.
        یه مثال واضحش هم مارکز هست با این که چپ و راست قهرمان شده
        ولی چون یک سال نبود مثل قبل راجع بهش صحبت نمیکنن ، چرا ؟ چون مثل قبل تو اوج نیست ولی به محض اینکه برگرده تو اوج باز میشه مثل قبل .

      • M.Kazemi

        1

        1

        یک آماری وجود داره مبنی بر تعداد برد در ماشینی که قهرمان نشده یا به عبارتی ماشین برتر نبوده، توی اون آمار شوماخر با 32 برد اول و همیلتون با 22 برد دوم هست، آلن پراست، وتل و آلونسو هم سوم تا پنجم

        این آمار چه چیز به ما میگه: همیلتون بر مبنای ماشین تنها قهرمانی نگرفته بلکه نبوغ و تلاش خودش هم بوده، 22 برد در زمانی که دیگران قهرمان میشدن، اما فقدان افرادی مثل روزبرگ و بوتاس در این لیست دقیقا به خاطر ماشین خوبشون بوده که ماشین قهرمان (هم تیمی شون) بوده

      • M.Kazemi

        0

        1

        و در ادامه عرایض قبلی اینم اضافه کنم که هر 10 برد ورستاپن (تا پارسال) هم در همین شرایط (نداشتن ماشین قهرمان) بوده و اینم بیانگر ظرفیت بالای مهارت و نبوغ اون هست

  4. Hamoon

    13

    0

    مثل اینکه اجازه دادن تو مسابقه اسپانیا هزار نفر تماشاگر بیان.خبر خوبیه
    امیدوارم تو مسابقات بعدی بیشتر هم بشه

    • محمد

      4

      9

      بنظر من خوب نیست

      مگه فوتبال تماشاگر نباشه حال نده؟

      این کار باید برای کشور هایی انجام بشه که اگه تماشاگر نیاد برگزار نمیکنن.

      • @sebvr

        8

        1

        به نظر من ریسکش خیلی بالاس ! و خب 1000 نفر که اصلا تاثیر خاصی نداره !

      • Hamoon

        10

        0

        چرا ولی با تماشاگر ی چیز دیگست
        تو فوتبالم اون سرودا و شعار ها و حال هواش خیلی تاثیر داره

    • Hamoon

      11

      0

      sebvr وقتی بیشتر مردم واکسن زدن کم کم ریسکشم کم میشه.
      نمونش دیروز تو روسیه بازی زنیت 40 هزار هوادار اومد.تو انگلیسم بازایای اخر با 20 هزار قرار اوکی بشه

  5. Erfan

    5

    0

    خب بالاخره تونستم توی فانتزی ثبت نام کنم. مراحل رو میگم اگه کسی مثل من مشکل داشت امیدوارم حل بشه:
    سعی کنید با فایرفاکس وارد بشید. از وی پی ان استفاده کنید.
    ثبت نام که کردید احتمالا ارور میده. ولی مهم نیست. لاگین کنید اونجا هم احتمالا ارور میده که بازم مهم نیست😂
    فراموشی رمز عبور بزنید. یه رمز جدید میره برای ایمیل تون. اون رمز رو توی قسمت پسورد تایپ کنید. (کپی پیست نکنید)
    من با این کارها وارد شدم. البته بین مراحل چند روزی طول می کشید. شاید این هم تاثیرگذار بوده باشه.
    در اخر هم |ZXE-LECLERC16| لیگ داشت اونجا که نوشته بود “به زودی”. اگه این کامنتو میبینه یه توضیح بده که چطور وارد لیگش بشم.

  6. @sebvr

    0

    0

    درخشش همیلتون بر فراز چرخ و فلک پورتیمائو : تحلیل کامل گرندپری پرتغال 2021 :
    بالاخره گرندپری پرتغال هم برگزار شد و واقعا برای من گرندپری جذابی بود ! این گرندپری نشون داد که رقابت این فصل ردبول و مرسدس چقدر میتونه جذاب و نفسگیر باشه یه مسابقه این بهتره یه مسابقه اون یکی و این فوق العادس برای جذابیت فرمول یک ! و اپدیت های الپین بهتر از تیم های دیگه جواب داده ! و باید دید میتونه خودش رو به رقابت جذاب مکلارن و فراری برسونه یا نه ؟! با بررسی این گرندپری با من همراه باشید !
    وضعیت پیست :
    پیست پورتیمائو با بالا و پایین های زیادی که داره به سیستم تعلیق ماشین فشار بیشتری میاره و این باد وضعیت رو بدتر هم میکنه ! پیستی که هرپین های سرعت پایینی داره که واقعا مرسدس توی این پیچ ها بهتر عمل میکرده نسبت به ردبول ! یه پیچ خیلی زیبا به سبک مکزیک داره که واقعا عالیه ! و توی پیچ ماقبل اخر باید کمی به سمت پیچ فرمون بدی بعد که از ایپکس دور شدی فرمون رو صاف کنی تا کل پیست رو برای پیچیدن به پیچ اخر که کاملا فلت هستش در اختیار داشته باشی !
    شرایط محیطی پیست :
    چون پیست پورتیمائو در منطقه ی ساحلی قرار داره باد های شدیدی از طرفی ساحل به سمت دریا و از دریا به سمت ساحل میوزه ! و چون سرعت باد تقریبا 35 کیلومتر بر ساعته کنترل ماشین فوق العاده سخت میشه ! مخصوصا وقتی تایر هات دمای پایینی رو دارن ! حالا فقط هم این ساحلی بودن پیست باعث این باد های شدید نیست ! چون پیست روی ارتفاعات ساخته شده همونطور که همه میدونیم در ارتفاعات همیشه سرعت باد بیشتره و این سرعت باد توی تعیین خط فوق العاده تاثیر گذار بود!
    یعنی مثلا اینکه کی تو لاستیکت رو به دما برسونی و کی دور سریعت رو شروع کنی خیلی تاثیر داره و ممکنه مثلا راسل اونقدری سریع نبوده باشه ! یا مکس سریعتر از مرسدس ها باشه ولیکن خیلی تایم های تعیین خط بستگی به زمان و شرایط اون وقت داره ! ممکنه وقتی مکس داشته تایم میزده باد شدید شده باشه و یا مثلا وقتی راسل داشته تایم میزده باد خیلی شدت کمتر بوده باشه و… و این باعث میشد مسابقه غیر قابل پیش بینی تر بشه و به جذابیت ریس کمک کنه !
    برخورد ها :
    کیمی و جیو کبیر :
    این تصادف نتیجه ی اشتباه بچگانه ی کیمی بود که باعث شد مسابقه ی خودش خراب بشه ! اینجا کیمی رفت پشت جیو و اسلیپ استریم گرفت ! چون توی اون دور دی ار اس فعال نبود کیمی اروم به سمت بیرون پیست فرمون داد تا بیشترین استفاده رو از خلا پشت جیو بکنه ولی بال جلوی کیمی به چرخ عقب سمت چپ گیر کرد و الفا شانس اورد که باعث پنچری نشد ! و در اینجا جیو کاملا به کیمی جا داده بود و تقصیر مرد یخی بود !
    راندمان لاستیک ها روی ماشین های مختلف : لاستیک ها فوق العاده سفت پیرلی : سی 1 سی 2 و سی 3
    مرسدس و ردبول : مرسدس روی هر 3 تا تایر وفق پذیری و سرعت بهتری نسبت به ردبول داشت و ردبول مخصوصا روی تایر سافت ضعیف تر از مرسدس بود ! ولی روی تایر مدیوم تقریبا برابر بودن ! روی تایر هارد هم مرسدس دست برتر رو داشت ! ولی والتری اصلا توی گرم کردن این تایر ها خوب عمل نکرد و حتی فاصله ی مکس و والتری در مقطعی به 4 ثانیه هم رسید و بعد از گرم کردن لاستیک والتری هر دور سریعتر بود ! و این یعنی مرسدس روی تایر هارد هم نسبت به ردبول برتر بود !
    فراری : ساینز روی لاستیک مدیوم خیلی تایم از دست میداد و اصلا بعد از پیت استاپ ریس پیس خوبی نداشت و هر دور عقب میوفتاد ! و اینکه فراری خیلی زود ساینز رو اورد پیت هم در این اتفاقات بی تاثیر نبود ! ولی چارلز روی سافت خیلی خوب بود و روی مدیوم هم اول مسابقه پیس نسبتا خوبی داشت ولی خودش اخر مسابقه گفت باید روی وفق پذیری و بهتر شدن سرعت ماشین روی تایر مدیوم کار کنیم
    الپین : هم اوکون و هم الونسو توی استینت 1 و 2 خیلی ریس پیس خوبی رو داشتن مخصوصا روی تایر هارد الپین ها فوق العاده سریع بودن ! کلا بهترین تیم روی تایر هارد الیپن بود ! روی تایر مدیوم الونسو خیلی خوب همراه با دوام دادن لاستیک سرعت رو حفظ میکرد و واقعا کارش فوق العاده بود !
    مکلارن : ریکیاردو توی استینت اول با مدیوم فوق العاده سریع بود و وقتی از پیت بیرون اومد حتی میتونست 9 ام در بیاد ولی پیت استاپ بد مکلارن باعث شد یه مقداری تایم از دست بده ! ریس پیس ریکیاردو با هارد بهتر از الپین نبود ولی نسبت به گسلی و ساینز خیلی بهتر بود ! نوریس هم تایر مدیوم رو خیلی خوب مدیریت کرد ولی ریس پیس لکلرک کمی ازش بهتر بود ! و همچنین ریکیاردو خیلی خوب تونست توی استینت اول تایر هاش رو دوام بده و لپ تایم هاش هم خیلی به استینت اول الونسو نزدیک و گاهی بهتر هم بود !
    استراتژی ها :
    ردبول :{{سرجیو پرز}}
    پرز رو در واقع ردبول بیرون نگه داشت و بعد از استرول قطعا بهترین و بهینه ترین نگهداری لاستیک رو توی این ریس داشت ! که تونست 56 دور لاستیک مدیوم رو دوام بده {{4 دور برای تعیین خط }} و ردبول حالا چرا پرز رو بیرون نگه داشت ؟! قطعا سناریو ردبول از اول این نبود که بیان جلوی لوییس رو بگیرن ! ولی وقتی دیدن سرجیو هنوز لپ تایم هاش نسبت به رقباش {{نوریس و لکرک }} خیلی بدتر نیست گفتن حالا بیرون نگهش میداریم تا یه شانس حداقلی برای مکس بسازیم {{چون میدونستن جایگاه سرجیو به خطر نمی یوفته و میتونن بعد پیت استاپ یک امتیاز فستست لپ رو بگیرن }} و ردبول برای متوفق کردن لوییس نیاز داشت که لوییس توی اون دوری که رسید دی ار اس نداشته باشه ! تا هم یه دور توی هوای کثیف ماشین پرز قرار بگیره و تایر هاش خورده بشه و هم نسبت مکس تایم از دست بده ! که این استراتژی در واقع تیر اخر ردبول به سمت لوییس بود که باز هم به هدف نخورد !
    و مدرک اینکه ردبول برای کند کردن لوییس از پرز استفاده کرد اینه که دقیقا وقتی لوییس رد شد تو رادیو به پرز گفتن :”باکس باکس” !
    الپین : {{فرناندو الونسو}} :
    الپین استراتژی خیلی خوبی رو داشت که با نگهداری لاستیک عالیه الونسو و همزمان نگه داشتن یه ریس پیس ایده ال باعث شد که بتونه رتبه ی خیلی خوبی رو به نسبت جایگاه استارتش بدست بیاره ! توی استینت 1 و روی مدیوم الونسو نسبت به دنی ریک ریس پیس برابری داشت و فاصله ی 2 ثانیه ای بینشون تا بعد از پیت استاپ حفظ شد ! ولی بعد از پیت استاپ ریس پیس فوق العاده ی الپین روی تایر هارد باعث شد الونسو از دنی ریک و گسلی رد بشه !
    سوالات :
    1 . سبقت چارلز از ساینز دستور تیمی بود ؟! بله دستور تیمی بود چارلز سریعتر بود و لپ تایم هاش توی هر دو تا استینت مخصوصا استینت دوم بهتر از ساینز بود
    2 . فستست لپ ورشتپن حذف شد ؟! چرا ؟! بله تایم مکس حذف شد و فستست لپ به بوتاس تعلق گرفت چون توی خروجی پیچ ما قبل اخر هر چهار چرخش از پیست بیرون رفت و ترک لیمیت گرفت !
    3 . توی این پیست مرسدس بهتر بود یا ردبول ؟! ببینید بر اساس تعیین خط نمیشه نظر داد چون واقعا زمانی که شما وارد پیست میشدید خیلی بیش از حد تاثیر گذار بود ! ولی خب توی کفی ها مرسدس تا حد کمی سریعتر بود ! ولی مکس توی پیچ ما 13 و 8 سرعت وسط پیچ کندی داشت و باعث میشد یه خورده تایم از دست بده که بعد از رادیو ی ردبول بهتر عمل میکرد ! ولی در کل مرسدس توی این پیست یه مقداری بهتر بود !
    4 . لانس چرا از رده ی هفت به 14 عقبگرد کرد ؟! چون تا اون موقع پیت نرفته بود و بعد از پیت استاپ 14 ام بیرون اومد
    5 . لکرک چرا مدیوم داشت ولی توی بازه ای که سافت باید میرفت پیت رفت پیت ؟! لکرک باید فشار زیادی میاورد چون عقب استارت میزد ! و به خاطر اینکه بیشترین استفاده رو از تایر هارد کنه زود رفت پیت ! از طرفی شاید فراری دید لپ تایم های چارلز داره افت میکنه و اونو به پیت اورد ! معلوم نیست چرا ولیکن تصمیم درستی بود !
    6 . چرا مکس توی کفی نمی تونست مرسدس رو بگیره با وجود دی ار اس ؟! ببینید مکس توی پیچ ماقبل اخر مشکل داشت و از طرفی والتری هم اون پیچ رو فوق العاده طی میکرد و چون پیچ اخر تخته گاز بود سرعت خروجی پیچ ما قبل اخر فوق العاده برای گرفتن ماشین جلویی حیاتیه ! و خب این باعث میشد گه مکس نتونه بوتاس رو بگیره !
    7 . میشه به الپین امیدوار بود ؟! بله ! با این اپدیتی که اورد میشه کم کم اونها رو در کنار فراری و مکلارن قرار داد و این باعث میشه رقابت میانه ی جدول جذاب تر بشه ! و دیدن ماتادور توی این رقابت در کنار لکرک و ریکیاردو و نوریس قطعا جذابه !
    8 . رد شدن همیلتون از بوتاس دستور تیمی بود !؟ قطعا نه ؟! بوتاس و لوییس سرعت هاشون تقریبا برابر بود ولیکن لوییس خروجی خیلی خوبی رو از پیچ اخر گرفت ! و بوتاس شعاع داخلی رو بست ! برای دستور تیمی که با این سرعت شما نمیری شعاع داخلی رو ببندی ! همیلتون پشت بوتاس لاستیک هاش خورده شد و تایم از دست داد ! چرا باید این دستور تیمی باشه ! مگه مرسدس از کسی میترسه که بخواد غیر مستقیم دستور تیمی رو اجرا کنه ؟! به هیچ وجه !
    9 . چرا قدرت موتور بوتاس کم شد ؟! مهندس والتری گفتش که سنسور دما سنج اگزوز ماشین توی دادن دیتا اشتباه میکرده و خودکار از قدرت پاور یونیت کم میکرده ! و همین مورد باعث شد بوتاس حدود 4 ثانیه از دست بده !
    نتیجه گیری : بدشانس مثل والتری ! امیدوار کننده مثل الپین ! فاجعه مثل استون ! و مرسدسی که باز هم میتازد ! این بود داستان گرندپری جذاب پورتیمائو !
    ممنون که خوندید ! حتما اگه پیشنهادی انتقادی داشتید برام بنویسید من اونا رو میخونم و بهشون پاسخ میدم ممنون از همگی !

  7. بردیا

    6

    3

    توی این پیست اگر ردبول اینقدر سکتور ۳ ضعیف نبود مکس راحت با drs بوتاس رو می‌گرفت البته نمیدونم مشکل از مکس بود یا ردبول ولی یه دفعه فاصله ۰/۴ می‌رسید به ۰/۸

    • mahyar

      12

      5

      این پیست در حالتی خوب میبود که ردبول میتونست پول رو بگیره و توی پیچ ها کلی زمان بدست بیاره و نگران مستقیمی و مرسدس ها نباشه .
      ولی مکس گیر کرد پشت دوتا ماشینی که توی پیچ ها زمان ازدست میدادن و توی مستقیمی زمان بدست میاوردن . دقیقا” برعکس چیزی که ردبول نیاز داشت.
      اگه پول دست مکس میبود و اتفاق خاصی هم نمیفتاد به نظرم میتونست برنده این مسابقه باشه.
      این پست اگه 200 متر دیگه هم مستقیمی داشت شاید برای سبقت گرفتن از مرسدس ها راحتر میشد کار مکس اما خوب همین مقدار هم میتونست به مرسدس ها کمک بکنه .
      در کل امثال سال خوبیه به نظرم .

      • mrz_ir

        0

        0

        خوب وقتی مکس از بوتاس رد شد چرا فاصلش با لوییس کم نشد؟

  8. م.یوسفوند

    8

    10

    اصلا بحث خوب بودن همیلتون اهمیتی نداره گرندپری پرتقال نشون داد ردبول تو کفی ها اصلا سرعت لازم رو برای رقابت با مرسدس نداره و تو پیچ ها هم خیلی نمیتونه بهتر از مرسدس عمل کنه

    • Majid

      7

      3

      چرا در پیچ ها عملکرد ردبول به لطف قوانین جدید بهتر از مرسدسه ولی اگه قوانین تغییر نمی کرد، احتمالا هر مسابقه مرسدس ها همه رو یک دور لپ می کردن. ولی مرسدس هر مسابقه داره بهتر میشه و فک کنم باز با ردبول فاصله میندازه.

      • milad

        6

        1

        اگر اینطور بخواین قضاوت کنید که تمام قهرمانیه مرسدس را زیر سوال بردید چون همه پیشتازی اونها با تغییر قوانین به موتورهای هایبرید بدست امده.

      • Majid

        4

        1

        کاملا مشخصه که بعد هیبرید مرسدس از همه جلو افتاد و دقیقا همین اتفاقی که می گی افتاده.

    • NICO ROSBERG-06

      7

      15

      من بارها گفتم پای حرفم هستم بازم میگم مرسدس امسالم قهرمانه… کیه که گوش کنه.

      هر مسابقه این و بهتر درک خواهید کرد.
      ردبول پیشرفتهایی داشته اما واقعا اینکه دیگران فکر میکنن ماشین ردبول قوله ربطی ب موتور هوندا وشاسی ردبول نداره این توانایی مکثه که این مرسدس و تحت فشار گذاشته.. به نظرم اگه لویس حداقل۳مسابقهdnfنشه مکس هیچ شانسی برای قهرمانی نخواهد داشت ..بازم دیس بدین
      واقعا به عنوان فن مرسدس توانایی مکث و ستایش میکنم.فکر کنم مکث اگه بیاد مرسد رکورد های زیادی رو ثبت می‌کنه.

      • امیرعبّاس

        6

        4

        آقا فرزاد عزیز
        امیدوارم پیش بینی شما درست باشد و سر لوئیس همیلتون قهرمان فصل بشود، اما تا پایان فصل راه زیادی داریم و کسی نمی داند چه حوادث و اتفاقاتی پیش روی ماست. به همین دلیل به نظر بنده همچنان شانس برای مکس و حتی برای یکی دو رانندۀ دیگر وجود دارد.

      • امیرعبّاس

        6

        4

        آقا فرزاد عزیز
        امیدوارم پیش بینی شما درست باشد و سر لوئیس همیلتون قهرمان فصل بشود، اما تا پایان فصل راه زیادی داریم و کسی نمی داند چه حوادث و اتفاقاتی پیش روی ماست.

  9. NICO ROSBERG-06

    10

    14

    نظرات و خوندم. من طرفدار نیکو رزبرگ هستم
    آیا تا به حال از این دست واژه های ک بعضی دوستان به کار بردین راجع ب لویس گفتم؟

    در ایران فقر فرهنگی واقعا بیداد می‌کنه.
    مطمعن هستم این دوستانی ک ب نیکو لقب بچه پولدار و فرار کرد و نچسب و … دادن
    تازه طرفدار فرمول شدن وسنشون هنوز دو رقمی نشده وگرنه از امثال فست۴۴ و ایمان وعلی۳۳وجینگو وممدو و رفقای قدیمی دیگه هرگز این بی احترامی هارو راجع ب رانندگان دیگه نشنیدم.
    اگر من هم این کارو انجام بدم مطمعنا باعث ناراحتی وبی احترامی به فن های لوییس نمیشه؟
    ب فن های راننده های دیگه احترام بذاریم.
    لطفا

    • Nima

      11

      2

      ببین سلطان اول از همه خیلی وقت نه ولی از وسط های 2015 دارم فرمول یک رو نگاه میکنم و سنم هم خیلی وقته دورقمی شده
      و این حرفی که من زدم فقط نظر من بود ( چه درست چه غلط ) تو هم بیا بگو فتل نچسبه این نظر تو هست و برای خودت قابل احترامه و دلیل نمیشه من بیام سریع موضع بگیرم
      بله برای من روزبرگ نچسبه و این نظر من هست (دلیلش هم به خاطر رفتار هاش توی کنفرانس های قبل مسابقاته و همین که تو همه چیز نظر میده(کاری هم ندارم نظرم درسته یا غلط) ) و از دید من توهین نیست بهش فحش که ندادم بیا بگی این توهین کرده و فقر فرهنگی داره
      و در اخر هم من به شما که فن روزبرگ هستی هیچ بی احترامی نکردم و به شما نگفتم که فقر فرهنگی دارین (کاری که شما انجام دادی )
      در نهایت هم باید اینو قبول کنی که همه نظرات مطابق میل شما نیست و قرار هم نیست کسی اونجوری نظر بده که شما دوست داشته باشی پس سعی کنیم کمی جنبمون رو بالا ببریم
      و هر کسی ازاده که نظرشو بگو بدون اینکه فحاشی کنه

    • امیرعبّاس

      6

      9

      سلام جناب NICO ROSBERG-06
      اگرچه تا حالا به شما ریپلای نزده ام، ولی کم و بیش نظرات تان را می خوانم و معتقدم همیشه نسبت به کاربران و راننده ها جانب انصاف را رعایت می کنید.

      خیلی بد است که کاربران محترم گاهی نسبت به رانندگان رقیب و گاهی نسبت به دیگر کاربران واژه های نامناسب به کار می برند و امید است ما ابتدا با نوع نظرات خودمان و بعد هم با تذکر مشفقانه، به اصلاح این امر کمک کنیم.

      این را هم اضافه کنم که در مورد کشور عزیزمان «ایران» با شما موافق نیستم که فقر فرهنگی بیداد می کند؛ بله مشکلاتی هست، اما برجستگی های فرهنگی کشور ایران بسیار زیاد و نمونه است.

      خیلی از کشورهایی که بنا به هر دلیل به متمدن و آزاد و دموکرات و … معروف شده اند، از پرمشکل ترین کشورها در مقولۀ فرهنگ (و اخلاق) هستند.

      گاهی ما به خاطر این که دوست نداریم مشکلات فرهنگی را در میان مردم خود شاهد باشیم، زیاده روی می کنیم و خودزنی می کنیم و گمان می کنیم فقر فرهنگی در کشور خودمان بیداد می کندف در صورتی که در مقایسه با کشورهایی که در دنیا به برجستگی مشهورند، وضعیت بسیار بسیار بهتری داریم.

      پاینده باشید.

      • Nima

        11

        2

        سلام جناب امیر عباس
        اگر منظور از کاربرانی که به راندگان توهین میکنن من هستم لازم هست چندتا نکته رو بگم
        1-بنده هیچ توهینی به راننده ای انجام ندادم (و معمولا هم زیاد پیام نمیزارم )فقط نظرم رو بدون هیچ فحاشی و توهین کردنی گفتم و هنوز هم میگم و به نظر من نچسب هیچ توهینی به کسی نیست
        2-بنده به جنابی که طرفدار نیکو روزبرگ هستن هم هیچ توهینی انجام ندادم من فقط از دید خودم میگم که این راننده نچسبه و خوشم نمیاد ازش این نظر منه و شاید از دید شما من فردی نچسب باشم که این هم نظر شماست و برای خودتان بسیار قابل احترام هست
        اگر هم در متن بالا بنده توهینی به راننده یا فنی انجام دادم لطفا متذکر بشین که من دیگه اون کلمه رو بکار نبرم

      • Abbas

        7

        0

        امیر عباس عزیز،کسی توهین نکرده خاهشا کامنتارو ی مرور ریز بکن داداش ک اگر من اشتباه کردم متوجه بشم،سپااااس از تووووو

      • امیرعبّاس

        3

        1

        سلام جناب Nima
        خیر شما مد نظر بنده نبودید. یکی دو اسم مشخصاً در خاطرم هست و به جز آن ها مواردی بدون ذکر نام به یاد می آورم، ولی به هیچ وجه شما را در نظر نداشتم.

      • Mahmood.ghaedi

        6

        2

        امیر عباس
        از نظر من ک دوستمون درست گفت
        ولی ای کاش ماهم از نظر فرهنگ و اقتصاد مثل اون کشورهای بی فرهنگ بودیم

      • امیرعبّاس

        1

        8

        Mahmood.ghaedi
        خدا نکند ما آن قدر بدبخت شویم که شبیه کشورهای غربی شویم.

      • Mahmood.ghaedi

        1

        0

        اگه اروپایی ها بدبختن ک من عاشق بدبختیم و این خوشبختی حال حاضر با کامل میل ب شمادو دستی تقدیم میکنم

      • Nima

        8

        1

        سلام
        1-بله ایرانی هستم
        2-برای چی به خودم رحم کنم سلطان ؟؟
        3-چه ربطی داره دهم رقمی و این حرفا !! اون اقا(یا شاید خانوم ) بالا گفته بود که کسایی که این حرف رو زدن سنشون دو رقمی نشده من هم نوشتم نه خیلی وقته که دو رقمی شده
        4- نه قدیمی نیستم و پیش دوستان حرفی هم برای گفتن ندارم
        5-به شکل خاصی هم نیومدم و به شکل خاصی هم نمیرم
        خدا قوت

  10. امیرعبّاس

    9

    7

    بسم الله النّور

    سلام دوستان
    امیدوارم همه دوستان این پست را با دقت بخوانند. به نظرم هر سه نفر (هم نیکو روزبرگ، هم مکس ورستپن و هم سر لوئیس همیلتون) درست و صادقانه نظر داده اند.

    دقت کنید که مکس گفته: «من به نیکو احتیاج ندارم تا بفهمم لوئیس چقدر خوب است. من می دانم که او بسیار خوب است، در غیر این صورت شما این تعداد قهرمانی را بدست نمی آوردید.»

    خوب مکس برای اولین بار است که حرفی از ماشین نزده، چون در این فصل تجربه کرده که با ماشین برتر هم زورش به همیلتون نرسیده و به نظرم هنوز ناامید نشده.

    و همین طور به نظرم هنوز راه زیادی تا پایان فصل داریم و علاوه بر همیلتون، مکس به اضافۀ یکی دو رانندۀ دیگر شانس قهرمانی دارند و اگر این شانس نبود جذابیت مسابقات کم می شد.

    بگذریم که این شانس را قوانین فیا با محدودکردن مرسدس ایجاد کرد، اما در هرصورت واقعیت همین است که پیش روی ماست.

    • Engineer

      5

      16

      امیرعبّاس

      هنوز پایان فصل نشده.
      فصل قبل 17 مسابقه بود و الان بعد 3 مسابقه باز 20 مسابقه باقیست یعنی 1 فصل کامل مونده.

      ضمنا ماشین ردبول همچین برتر هم نیست.
      توی پورتیمااو که کاملا برعکس بود و اوضاع به نفع مرسدس.

      تو که درباره ماشین برتری که دست مکس هست صحبت میکنی و میگی بتا ماشین برتر هم زورش به همیلتون نرسیده.

      خود همیلتون داره میگه مکس نهایت تلاشش رو میکرد که فشار بیاره ولی نمیتونست.
      چون توی پورتیمااو ماشین ردبول ضعف داشت.

      وگرنه اگه ماشین مکس برتر بود این مسابقه جای 1 و 2 عوض بود و الان مکس با 7 و 8 امتیاز بالاتر بود.پس با ماشین برتر زورش به همیلتون میرسه.
      منتها ماشینش توی پورتیمااو برتر نبود.
      توی ایمولا هم بسیار نزدیک و در حد برابر بود توی خشکی ردبول بهتر بود و سرعتش رو با همیلتون که توی ترافیک گیر کرده مقایسه میکردن.

      هنوز هم فرصت زیاد اگه ماشین ها برابر باشه همیلتون هم گفت که مکس تا اخر فصل ول کن نیست.

      ضمنا نه اینکه از 2014 تا 2020 هفت فصل همیلتون ماشینش بهتر از بقیه نبوده!!!!!!!!!!

      توی 2020 خود همیلتون با ماشین برتر مکس رو شکست داد وگرنه همون 2020 مکس 9 امتیاز کمتر از ولتری داشت.

      تو هم خیلی به این فصل مطمن نباش خصوصا اگه تا اخر فصل اتوموبیل برابر یا ردبول بهتر باشه.

      • M-T

        15

        3

        لوئیس راننده نیست اصلا میزنه رو اتومات ماشین خودش میره اول میشه و همه قهرمانی هاش واسه ماشینه
        بکش بیرون از این بدبخت و از ما طرفداراش خستمون کردی زیر هر خبری که کار میشه ۱۰ تا طومار می نویسی همشم یه مطلب تکراری رو ریپلای میکنی 🤦🏻‍♀️

      • امیرعبّاس

        12

        3

        درود جناب M-T
        بله این دوست ما فرض را بر این گذاشته که یا لوئیس الزاماً بازنده است و یا اگر بنده شود، به خاطر ماشین و شانس و دستور تیمی و … می باشد. (بالأخره یک بهانه ای برایش پیدا می کند).

      • Mohammad44

        13

        2

        داداش حالا به قول خودت ۲۰ تا ریس مونده و راه درازی در پیش هست و معلوم نیست کی قهرمان میشه و طبیعتا ما لوییس فن ها دوست داریم لوییس تایتل بگیره و مکس فن های عزیز هم بالعکس ولی می خوام بدونم اگه رقابت همینجوری نزدیک موند و لوییس تایتل گرفت چی برای گفتن خواهی داشت؟؟؟ چون الآن همینطوری داری می تازونی و فکت می دی … و ما هم حوصله مون نمی شه جوابت رو بدیم نه اینکه نتونیم!!!
        می گم فقط امیدوارم اگه لوییس تایتل گرفت تو و چند نفر دیگه کارتون به دیلیت اکانت یا اکانت فیک نرسه چون ما که برامون فرق نداره هر وقت مکس برده تعریفش رو کردیم و اگر هم قهرمان شه جز اولین نفرهایی خواهیم بود که بهش تبریک می گیم اما شما…
        موفق و پایدار باشی جناب مهندس

      • محمد یاسین

        8

        1

        سلام مهندس جان ؛ با اجازه تون یک مخالفت ریزی با این دیدگاه تون داشته باشم .
        توی ایمولا اگر پرز و بوتاس رو هم سطح بگیریم میدیدیم که چقدر تا قبل از تصادف ماشین بوتاس و اسپین ماشین پرز اختلاف شون مشهود بود حالا جدای از عملکرد ضعیف بوتاس توی مسابقات بارونی توی ایمولا ردبول حدودا 0.2 تا 0.35 سریعتر بود ولی تو پورتیمایو مرسدس نهایت 0.25 سریعتر بود باز هم اگه پرز و بوتاس رو هم سطح بگیریم چون تا قبل از پیت بوتاس فاصله شون 7 الی 8 ثانیه بود و بوتاس دور 35 به پیت رفت 8 تقسیم بر 35 حدودا 0/238 ثانیه ( من برابر شون گرفتم با وجود این که خودم پرز رو برتر میدونم چون دیدگاه های مختلفی وجود داره ) اگر پرز رو برتر در نظر بگیریم پس به ضعف مکس در اون مسابقه پی میبریم ( عذرخواهی از مکس فن ها ) و اگر بوتاس رو برتر بگیریم یعنی تقریبا ماشین ها برابر هم بودن پس پیروزی پورتیمایو تا حد ناچیزی به ماشین هملیتون مربوط بوده

      • 33🦁Ali

        6

        12

        44
        محمد جان کسی که بخواد با قهرمان شدن همیلتون به قول شما اکانت دیلیت کنه یا اکانت فیک درست کنه بهتر که هیچ وقت طرفداری نکنه از مکس چون شما منظورتون با طرفداران مکس هست و این حرفت ضد و نقیص داره دوست خوبم جمع بندی درستی نکردی.
        دوستمون Engineer هم داره طرفداریش
        می کنه من هم تا حالا که توهینی ازش ندیدم شما هم می تونید جوابش بدین هم می تونید بیخیالش بشید نخونید کامنتاش نه اینکه طوری جوابش میدین که اکثرأ با طعنه هست این بنده خدا هم جواب هر کسی میده هر چند دوس دارم بیخیال جواب خیلیا بشه.
        تازگی میگن یه سری بچه دبستانی و
        7یا 8ساله منظورشون با طرفداران مکس هست این درست نیست لحنشون چون فن های دیگه آمارشون تو این زمینه خیلی بیشتر هست.
        یه فن همیلتون تازگی هم نوشتار کامنتشون مثل این می مونه که داره نامه به کاندید ریاست جمهوری می نویسه.
        شما خودتون هم اصلاح کنید تا الگو باشید.

      • Engineer

        2

        12

        محمد یاسین عزیز

        بله من هم محاسباتی کردم و متوجه این موضوع شدم و گفتم مکس توی پیچ هایی سرعت از دست میداد.
        ولی خوب من گفتم بوتاس تسلط زیادی توی این پیست داشت و نمیشه گفت پرز بهتر از بوتاس هست تا به ضعف مکس پی برد.

        ولی توی محاسبات دقیق عملکردید آفرین.
        دلم برای کامنت های شما دوست عزیز تنگ شده بود.

      • Engineer

        3

        12

        33🦁Ali
        متشکرم علی جان لطف داری.
        همین که تو میخونی بعضی از کامنت هارو لطفت رو به من نشون میدی.

      • Engineer

        5

        13

        M-T
        بالاتر و پایین تر هم جواب دوستانی رو ندادم.
        دیگه جواب هیچ دوستی رو نمیدم.و کسی هم ریپلای کنه این پایین جواب نمیدم.

        چون نه من دیگه حوصله دارم و نه شما و هیچ سود و فایده ای هم نداره.

        ولی فقط به شما جواب میدم و دیگه تمومش کنیم بهتره.

        اگه به شما 1 اسب بدن و به من 1 ال.غ.(با نقطه نوشتم چون فیلتر حذف میکرد)
        حتی اگه شما سوارکار هم نباشی و حتی اگه 100 بار هم مسابقه بدیم.
        هر 100 بار اسب شما ال.غ من رو میبره.

        ریپلای هم بزنی دیگه جواب نمیدم چون نه من حرف شمارو قبول دارم و نه شما حرف من رو و بحث برای قانع کردن همدیگه واقعا مسخرست.

        به قول جناب Mohammad44 تا همین جا هم باعث کدورت خاطر دوستان شده.

    • امیرعبّاس

      11

      5

      …Engin

      مشکل تو این است که همه چیز را در ماشین می بینی و پیش خودت خیال می کنی سر لوئیس همیلتون هر چه قهرمان شده به خاطر ماشین بوده و اگر مکس به لوئیس نرسد به خاطر ماشین است!!!

      در صورتی که همه می دانند ماشین ردبول این فصل قوی تر است و حتی خودت هم در پست های قبل قبول داشتی و فقط بین 0.4 . و 0.1 تردید داشتی که الان چون مکس عقب افتاده زدی زیرش.

      اگر بناست جواب بدهی نظرات مرا کامل بخوان. بنده گفته ام راه زیادی تا پایان فصل هست و به جز همیلتون چند رانندۀ دیگر شانس قهرمانی دارند (که اتفاقاً قدرترین حریف مکس است).

      و البته فراموش نکن که اگر همین امروز لوئیس خداحافظی کند، بعید است مکس تا آخر عمرش هم بتواند معادل افتخارات لوئیس را کسب کند.

      البته همین که این بار مثل دفعه قبل توهین نکردی و به این جانب «بی منطق و تعصبی و فن بوی» نگفتی، جای شکرش باقی است؛ خدا را شکر. 🙏

      • mrz_ir

        2

        1

        Eng گرامی یه خواهشی دارم ازت
        اگه امکان داره اسمتو عوض کن
        چون نظرتاتت بیشتر طرفداریه تا مهندسی
        مهندس منطق داره و بر اساس عقل حرف میزنه تا احساسات که با رفتار و نظرات شما متناقضه اسمتون
        با تشکر

  11. Reza.MC

    14

    3

    نیکو روزبرگ: هیچ کسی نمیتونه لوییس همیلتون رو شکست بده. فقط و فقط من تونستم.
    جامعه فرمول یک: اوووووووه. از فردا به جای فرمول یک میگیم فرمول روزبرگ.

  12. Mahmoud

    8

    0

    روزبرگ از این حرفا برای بوتاس هم زده بود و بوتاس هم گفته بود نیازی به راهنمایی روزبرگ ندارم😂!
    چرا واقعا؟؟ اینا از روزبرگ بدشون میاد یا خیلی مغرورن؟؟؟ 😂

    • Erfan

      4

      0

      روزبرگ خودشو کوچیک میکنه. وقتی کسی ازت راهنمایی نخواسته تو هم نباید چیزی بگی. اگه بگی فقط و فقط خودتو کوچیک کردی

  13. Ali

    14

    2

    Engineer محترم،

    مدام از برتر بودن ماشین ها صحبت میکنین، یک سوال دارم، ایا همین طرفداران مکس نبودند که فصل پیش ادعا میکردند اگر ردبول حتی با فاصله 2 دهم هم از مرسدس ها ضعیف تر باشه مکس چیزی از لوییس باقی نمیذاره؟
    بهانه تراشی کافی نیست؟ این سه مسابقه در دو پیست ماشین ردبول قوی تر بود و در مسابقه قبل ماشین مرسدس به نسبت عملکرد بهتری داشت ولی فاصله دو ماشین زیر 2 دهم بود شاید، در کوالی مشخص بود، خب پس چی شد؟
    حالا ماشین برتر نیاز دارین تا مکس برنده بشه؟
    این بحث ها رو رها کنین و از مسابقه ها لذت ببرین

    • Max33vr46

      4

      12

      بزرگوار هنوز بیستا مسابقه مونده پس زیاد عجله نکن بعدش اینقد با ریس پرتقال نتیجه نگیرید چون همه میگفتن ردبول باید اینجا بهتر می‌بود ولی چرا نبود چون داشت باد بیست‌و پنج کیلومتری می‌وزید و همین باد به مرسدس برتری داد و ردبولومحدود کرد پس به قول خود مکس تو اسپانیا بهتر میتونیم بفهمیم ردبول بهتره یا مرسدس پس وایسا عجله نکن من هنوز میگم مکس الان تو افته و کمی اشتباه داره ولی خیلی زود فرم خودشو بدست میاره اونموقع خواهی دید که کی واقعا بهتره مکس یا لوئيس

      • 🏁Parsa16

        12

        1

        آقا اصلا مکس و لوییس بهترین تاریخ همه ی ورزش ها
        بس کنید و از مسابقات لذت ببرید
        نصف کامنت های هر خبر اینه که طرفداران مکس با طرفداران همیلتون سر این که کی بهتره بحث میکنن
        خب این بحث ها چه تاثیری در واقعیت داره؟دوست عزیزمونsebvr زحمت میکشه و هر مسابقه تحلیل تعیین خط و ریس اون مسابقه رو میگذاره،بدون هیچ تعصبی که من واقعا ازش تشکر میکنم به خاطر وقتی که میگذاره و تحلیل میکنه
        و این تحلیل ها خیلی بهتر از این بحث هاست که هیچ وقت تمام نخواهد شد

      • امیر باقری

        9

        2

        قربان برم خدا را
        یک بام و دو هوا را
        مافیای باد مرسدس!
        بادی است که به مرسدس برتری داده و ردبول را محدود میکند!
        اگه اجازه بدی این کامنتت رو اسکرین شاتش رو بگیرم بعدا لازم میشه

      • Amin44

        9

        0

        سال ۲۰۱۸،اون سال مرسدس تو بارون ماشین بهتری نسبت به فراری داشت
        از قضا تو ژاپن بارون بارید و فراری ها خصوصا فتل تعیین خط خوبی نداشتن
        البته بنظرم مشکل از گاراژ فراری بود چون تو انتخاب لاستیک ها خوب عمل نکردن…
        جالبه همون موقع هم یک عده اومدن گفتن مرسدس ابرها رو بارور کرده تا بارون بیاد و در نتیجه فراری ها به مشکل بخورن!
        ب قول یک شخصی این کل کل ها هر مسابقه که بگذره بیشتر خواهد شد چون فکت های ریس قبلی هم اضافه میشه برای استناد!
        فقط بهتره احترام همدیگرو نگه داریم!

    • Mohammad44

      12

      2

      علی داداش دمت گرم
      اینا معتقد بودن راننده شون اوور درایو می کنه و فاصله رو جبران می کنه الآن دبه کردن
      max33vr46
      این کامنتت رو اسید هم نمی شوره😂
      همه می دونن اگه حساسیت به بادی هم بوده باشه مرسدس و ویلیامز حساس تر هستن نسبت به ماشین پایدار ردبول

  14. ALIREZA

    3

    3

    پیرو صحبتهای دوستان باید بگم که حتما و قطعا ردبول در اسپانیا بخاطر پیچهای تند و تیز و شاسی برتر ردبول در سالهای گذشته باید تایمهای بهتری رو ثبت کنه و حتی پول رو بگیره مکس .حتی یک و دو کردن ردبول هم دور از انتظار نیست اصلا.
    به امید فصلی زیبا و رویایی برای ما ببینندگان فرمول یک

    • DavidKame

      5

      4

      اینطور هم نیست دوست من مرسدس پارسال 0.7 ثانیه نسبت به مکس سریعتر بود حالا امثال با پیشرفت ردبول و ثابت ماندن نسبی مرسدس (البته مرسدمکسس از مسابقه اول خیلی بهتر شده) این اختلاف شاید به زیر یک دهم ثانیه هم شاید برسه میخوام بگم هنوز مرسدس دست بالاتر رو هر چند در حد کمتر از 0.1 در اسپانیا به خصوص با رانندگی لوئیز که سلطان تعیین خطه داره و همچین ردبول رو هم نباید فراموش کرد با رانندگی مکس رو که توی این پیست پرواز میکنه(به یاد داشته باشیم جوش اولین پیروزیشو تو این پیست گرفت)

  15. yaghub

    5

    7

    سلام علیکم
    شهادت امیرالمؤمنین(ع) را به همه کاربران تسلیت عرض میکنم.
    همیلتون یکی از بهترین هاست اما اگر در طول این چند سال یک رقابت نزدیک مثل امسال براش وجود داشت تعداد قهرمانی هاش 1 یا 2تا کمتر بود، اگر یک راننده چند سال درگیر رقابت باشه خواه یا ناخواه استرس رقابت قهرمانی تاثیرشو میزاره و راننده بالاخره یه جایی کم میاره یا شاید بدشانسی بیاره و قهرمانی را از دست بده، مثل داستان روزبرگ و همیلتون که بعد دوسال بالاخره یک سال شکست خورد، اگر در طول این چند سال هم همینطور رقابت نزدیکی وجود داشت شاید یک یا دو قهرمانی کمتر داشت،انسان های عاقل بر اساس قهرمانی و آمار، راننده ها را دسته بندی نمیکنن اینکه توی چه شرایطی قهرمانی بدست آورده ارزش اون راننده را مشخص میکنه مثلا اگر یه راننده با شانس و ماشین برتر داشتن و چند بار dnfشدن رقیباش یک قهرمانی داشته باشه هیچوقت نمیشه گفت با رایکونن برابره. (فقط نظر شخصی خودم را گفتم).

      • yaghub

        2

        5

        کجای کامنت من عجیب بود؟؟ شاید منظور منو اشتباه متوجه شدی! منظور من از 1 یا 2تا قهرمانی کمتر داشت اینه که یا قهرمانیاش 5 بود یا 6 بود و یکی دوتا نسبت به الآنش کمتر داشت.
        قسمت دوم هم مشخصه که چی گفتم، گفتم اگر دوتا راننده هرکدوم یک قهرمانی داشته باشن اما یکیشون توی رقابت اونو بدست بیاره(مثل رایکونن) اما یکیشون با شانس و dnfرقبا قهرمانی بدست بیاره نمیشه بگی باهم برابرن، دلیلت هم این باشه که هردوشون یک قهرمانی دارن. کجای نظر من اشتباه بود که مسخره میکنی؟؟؟ من که گفتم نظر شخصیه منه

      • yaghub

        0

        5

        امیر عباس
        منظورت با منه؟؟!!

      • امیرعبّاس

        2

        0

        جناب yaghub
        نه، چرا شما؟ چرا چنین فکری کردید؟

    • Engineer

      4

      12

      yaghub

      نه یعقوب جان منظور ایشون احتمالا من هستم.
      چون هرکی اینجا حرف حق رو بزنه و یا بگه مکس هم خوبه یا بگه همیلتون ماشینش تاثیر داشته.

      من هستم.

      اکانت تو اکانت Max33vr46 و اکانت ali 33 و خیلی های دیگه.

      به نظر اینها فقط من هستم.
      شاید برعکس این برای طرفدار های مرسدس صحیح باشه ولی نظر اینها اینه که این اکانت ها برای منه.

      بعضی ها فقط چیزهای دیگرو ملاک قرار میدن و از تهمت زدن به مردم هیچ ابایی ندارن.

      • امیرعبّاس

        4

        5

        آقایان Max33vr46 و ali 33

        با سلام
        علی رغم سم پاشی ای که شده، بنده نسبت به اکانت شما شک ندارم!

        باید دید چه شده که این بندۀ خدا اولاً با قطعیت خودش را مخاطب نظر بنده دانسته، و سپس دو اکانت را نام برده که بنده کمترین شکی به آن ها ندارم.

      • Engineer

        5

        5

        امیرعبّاس
        ای کاش یه خرده هم وقت صرف خوندن کامنت ها میکردی.
        میدیدی بحثی که حدود 2 ماه پیش من و یعقوب باهم داشتیم.
        هنوزم زیر پست های اونموقع هست.
        فکر نکنم هیچ آدمی انقدر بیکار باشه خودش با فیکش بحث کنه.

        یا برای شعور مخاطب ارزش و احترام قایل و جوابش رو بده مثل من.
        یا حداقل بهش تهمت اکانت فیک نزن.

        منم 500 نفر که اکانت و نوع صحبتشون مثل فیک ها بوده رو جوابشون رو دادم و بهشون نگفتم فیکید و # نزاشتم بیایم بنویسم مخاطب خاص و…. .

        این کار ها سطح خودت رو میاره پایین.
        یا جواب کسی که ریپلای داده رو بده یا جوابی نده.

        دیدیم چه کسی دم از اخلاق و توهین میزنه و بالای هر کامنتش از جمله
        “بسم الله نور” استفاده میکنه توی بیوش هم از معنویات مینویسه.

        و به راحتی به مردم تهمت فیک بودن میزنه.
        شما اول یه تجدید نظر توی اخلاق و رفتارت نسبت به اعضای سایت بکنی بعد بیا دم از اخلاق بزن.
        تازه به من میگه تو به من و جناب عدالت توهین کردی.
        تازه به من میگی حرفی که به فلانی زدی اخلاقی نبود.
        تو فکر تهمت زدن خودت باش نمیخواد به من اخلاق یاد بدی.
        مطمن باش من ادب و تربیت بیشتر از تو نباشه کمتر نیست.

        fastboy44 , mahammad44
        پایه ثابت همه بحث ها با من بودن هیچوقت هم به نقطه مشترک نرسیدیم
        ولی حداقل احترام متقابل برای شخصیت مخاطب قایل شدن و اتهام فیک به من نزدن.

        ضمنا نیازی به این نبود که من با قطعیت به خودم بگیرم.
        مشخص بود که خطاب به چه کسی نوشته شده.

        جوری هم مینویسه #بصیرت انگار چشم بصیرت داره و اعضا رو پشت سایت شناسایی میکنه.

      • Engineer

        4

        6

        امیرعبّاس

        از شانس بدت ادم هایی مثل تو زیاد توی زندگی من بودن.
        برای همین دیگه ریپلای هم بزنی نیازی نمیبینم که جوابت رو بدم.
        چون مثل تورو قبلا زیاد دیدم.

        تورو با توهمات و تخیلاتت تنها میزارم با هم خوش باشید.
        همچنان فکر کن که من فیکم.

      • امیرعبّاس

        2

        3

        به نام خدا

        دوستان مطلع باشند که بنده پاسخ Engineer را ارسال کرده ام که خالی از هر گونه توهینی می باشد، اما هنوز مورد تأیید قرار نگرفته است.

      • امیرعبّاس

        2

        7

        جناب محمد یاسین
        با سلام.
        بصیرت کنایه از شناسایی فیک اکانت است.

  16. yaghub

    13

    3

    در مورد ورستپن هم باید گفت که او هم راننده کم نظیر و با استعدادیه اما نباید در مورد توانایی های هیچکس اغراق کرد، یکی از کاربران به درستی اشاره کرد که طرفدارای مکس قبل شروع فصل میگفتن اگر فاصله دو دهم باشه باقیشو مکس جبران میکنه اما الآن میگن چون یک دهم ماشین مرسدس سریعتر بود نتونست اول بشه، هیچ راننده ای شکست ناپذیر نیست و امکان داره شکست بخوره حالا اون راننده میتونه لکلرک(که خودم طرفدارشم) یا مکس باشه یا همیلتون یا حتی شوماخر.پس بهتره با یک شکست کل دوران حرفه ای یه راننده را زیر سوال نبریم و با یک برد از یک راننده بت نسازیم. این اتفاق بارها توی کامنت ها دیده شده که بخاطر یه مسابقه یا حتی یه تمرین کلا در مورد راننده نتیجه گرفتن، مثل داستان بوتاس که همه بعد ایمولا ازش انتقاد کردن ولی بعد تعیین خط همه چی یادشون رفت و تعریف کردن ها شروع شد، در حالی که برای نتیجه گرفتن در مورد یک راننده باید چند سال از رانندگیش را ببینی و بعد نظر بدی که این راننده خوبه یا نه. پس بهتره بعد هر مسابقه فقط در مورد عملکرد راننده توی اون مسابقه نظر داد و نتیجه اون مسابقه را به کل دوران حرفه ای راننده تعمیم نداد.

    • @sebvr

      5

      1

      سلام عرفان عزیز ! من تحلیل رو قرار دادم ولی تقریبا ۱۲ ساعته تایید نشده و فکر نمی کنم تایید بشه ! دیگه شما به بزرگی خودتون ببخشید ! معذرت میخوام

      • 🏁Parsa16

        2

        0

        امروز کامنت من هم خیلی دیر تایید شد

  17. Erfan

    5

    1

    امیدوارم مشکل فراری پیست پرتغال باشه و توی پیست های بعد مشکلی نداشته باشه. چون در این صورت رده سومی که هیچ، ممکنه برای رده چهارمی هم مشکل داشته باشیم. چقدر ناراحت کننده بود که چارلز با تایرهای بهتر نمی تونست فاصلشو با لاندو کم کنه. ساینز هم اصلا روزش نبود.

  18. امید نورمحمدی

    11

    3

    با درود. به کاربرانی که بین بحثهایشان به نیامدن و ننوشتن پست توسط بنده اشاره میکنند موارد زیر را اعلام میکنم :
    1- بنده از اوایل فروردین ماه پشت سر هم عزیزانم را از دست دادم و در سوگ آنها هستم و حوصله بحثهای فرمول یکی نداشته و ندارم.
    2- فضای بحثها واقعا مسموم شده و گاها از شانیت انسانی هم خارج است.
    3- در طی این مدت هم یکی دو بار مبادرت به نوشتن نظرم کردم که اصلا تایید نشد. گویا ادمینهای گرامی و زحمتکش فعلا بنا ندارند چیزی از بنده در این فروم منتشر شود. البته به نظراتشان احترام میگذارم و بابت این موضوع اصلا ناراحت و دلخور نیستم. احتمالا در متنهایم از چهارچوبهای تعیین شده تخطی کردم.

    امیدوارم این نوشته تایید شود.
    ارادتمندم

      • امید نورمحمدی

        7

        4

        mehdi vettel : خیلی خیلی ممنونم. دو نفر از نزدیکانم بشکل دلخراشی فوت کردند. البته من قصدم از گفتن این موضوع این بود که کسانیکه بحث میکنند الکی از غیبت دیگران کره نگیرند و اتهام نزنند که فلانی برای چه و چه نمیاد مطلب بزاره.
        دمت گرم مهدی گرامی

      • mehdi vettel

        6

        0

        امید جان امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشی

        واقعا کل فرمول یک و اخبار و حوادثش اندازه یه تار مو نزدیکانمون ارزش نداره

    • Amin44

      6

      0

      با عرض سلام خدمت جناب نورمحمدی
      نخست درگذشت عزیزانتون رو تسلیت میگم
      ان شاالله هرچه خاک ایشان هست باقی عمر شما باشه
      در ادامه عرض کنم خدمتتون،درسته در سالهای گذشته در اکثر مواقع نظراتمون ۱۸۰ درجه اختلاف داشته ولیکن به یاد ندارم بحث هامون هیچ گاه از چارچوب ادب خارج شده باشن
      اگر هم از دوستان ناپدید شده اون هم به ناگهان پس از پایان فصل نام برده و اشاره ای داشتم
      قطعا مشمول شما نیست!
      چراکه این موضوع برای فصول ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بوده و بعد از فصل های مذکور قطعا شما مبادرت به اظهار نظر و ثبت اون در این سایت داشتید!
      در پایان برایتان آرزوی سلامتی دارم🙏

      • امید نورمحمدی

        2

        0

        Amin44 : نه اصلا و ابدا منظورم شما نبودی و کلا توی سایر پستها چنین چیزی را دیدم. من خدمتت ارادت دارم . شما روحیه منو میشناسید . برد و باخت سب که من طرفدارش هستم مشوق یا مانع نوشتن نظرم نمیشود و نخواهد شد.
        اگر ذره ای متن من شما را ناراحت کرده یا موجب شده شما تصور کنید منظورم بشما بوده عذرخواهی میکنم.
        من مواضعم در باره همیلتون و مکس و لکلرک و … را بارها شفاف اعلام کردم و هیچوقت از دیسلایک ترس و واهمه ای نداشتم و اصلا به آن اهمیت نمیدهم .
        گاها پیش آمده که نظرم تغییر کرده و درباره تغییر نظرم هم روشن صحبت کردم. بعنوان مثال در فصل 2019 مطلبی با عنوان “همیلتون : مردی برای تمام فصول” نوشتم و اشاره کردم که درباره او اشتباه میکردم. یا از طرفداران لکلرک عذرخواهی کردم. حتی یکبار یکی از دوستان بمن انتقاد کرد که در متنهایم از نامهای تمسخر آمیز مثل “پدر متیا” و … چشمپوشی کنم و بنده ضمن تایید انتقاد ایشون از آن به بعد رعایت کردم.
        دم شما گرم

    • امیرعبّاس

      6

      0

      بسم الله النّور

      سلام جناب امید نورمحمدی
      به نوبه خود تسلیت عرض می کنم و از خدای بزرگ برای رفتگان تان علو درجات را خواستارم.

      متأسفانه پیش از این افتخار آشنایی با شما و رؤیت نظرات تان را نداشتم؛ امیدوارم از این به بعد بیشتر بهره ببرم.

  19. Behzad

    4

    2

    تشکیلات اگر به غیر از تغییرات قسمت عقب این امکان را فراهم میکرد که تیم های سازنده پاور یونیت امکان تغییرات گسترده تری داشتند شاید رقابت ها نزدیکتر میشد و با این انجین مرسدس تیم های دیگه شانس زیادی برای قهرمانی ندارند.
    مسئول بخش موتوری هوندا عنوان کرده بود که موتور این فصل در سطح موتور سال پیش مرسدس هست اما با این حال میبینیم مرسدس براحتی هر وقت بخواد میتونه در مستقیمی سبقت بگیره و تیم های دیگه به خاطر ضعف انجین نمیتونن به ستاپ مرسدس برسند البته منظور دو تیم ردبول و فراری هستند و مابقی در سایر قسمت ها همچنان ضعف هایی دارند.
    تیم ردبول هم بنظرم تا اواسط فصل بیشتر به فکر جمع آوری امتیاز باشه و نگهداری بهینه از انجین ها و استفاده از اتفاقات و احتمال اینکه آخرای فصل موتورها سطحشون برابر باشه بیشتره.

    • امید نورمحمدی

      7

      1

      Behzad : به نکته بسیار درستی اشاره کردید. پایداری موتور و همچنین حفظ راندمان بالا در طول فصل خیلی مهمه. هنوز واقعا مشخص نیست که موتور هوندا جدای از قدرت ثبات لازمو داره یا خیر.

  20. Mahmood.ghaedi

    10

    5

    ب نظر من ک نیکو روزبرگ ن بخاطر شانس برد ن هیچ چیزه دیگه نیکو 2016 بهتر کار کرد و برد قهرمان جهان شد نوش جونش حقش هم بود
    درباره مکس هم بارها گفتم اگه بختر از لوییس نباشه (از نظر من نیست) کمتر هم نیست و شک نکنید روزی میرسه ک تمام رکوردها میزنه
    و اون روز متوجه میشید چ حالی ما تو این چندسال بردیم منظورم کسایی ک از قبل از سال 2014 طرفدار لوییس بودن و از همون اول خوششون امد ازش کسی ک تو دوره ای ک رقابت مایکل دیده فن ی روکی شده و با قهرمانیش حال کرده و بعد تو 7 سال قهرمانی های دیگه دیده باز فن همون راننده مونده دوره طلایی سب دید بازهم فن اون راننده بود الان هم از لحظه لحظش داره لذت میبره
    شماهم این روزها میبینید چو مکس توانش داره و بعد حال ما درک میکنید

    • Fastboy 44

      10

      1

      آخ مهدی جان
      من دقیقا از اول فصل ۲۰۰۸ طرفدار لوییس شدم و واقعا چه روز های خوشی رو که تا بحال برام نساخته این بشر!
      واقعا کارش یکه،یک!
      🇬🇧💜

      • Fastboy 44

        8

        1

        چرا گفتم مهدی😂😂
        محمود خان

      • Mahmood.ghaedi

        8

        0

        فست بوی من مسابقات با برادر و پدرم میدیدم وقتی فوت کردن ی مدت ندیدم کلا اون موقع ها هم همه فن مایکل بودن بعد
        از 2010 دوباره شروع کردم دیدن و از 2011 فن لوییس شدم
        کلا مرسدس هم ک دوس دارم اگه ی سمت ویرون بذارن ی سمت c200 انتخابم c200 چون مرسدسه
        Amin44
        بله یادمه ولی خب این ورزش همینه قرار نیست همیشه برنده باشی و اونی ک بهتر باشه قهرمان میشه اون سال هم نیکو عالی بود درست لوییس ی dnf داشت بجز اسپانیا ولی سال نیکو عالی بود چ تو مسابقه دادن چ از نظر روحی و روانی

      • Amin44

        6

        0

        محمود:درسته اون سال نیکو اومده بود که سهمشو از ماشین برتر بگیره
        هرچند دی ان اف مالزی…
        محمد۴۴:👌هم عقیده ایم
        فست بوی:بیخیال پسر،اولین بار نیست که ما داریم کل کل میکنیم با کسی و قطعا هم آخرین بار نخواهد بود

    • Amin44

      7

      1

      محمود جان خوبه که برای شما لذت بخش بوده اما نمیدونم چرا حتی بعد از این همه کسب موفقیت توسط لوییس،هنوز هم احساس بد ۲۰۱۶ رو فراموش نکردم
      همیشه و همه جا جمله:«من دارم قهرمانی جهان رو از دست میدم»از لوییس تو ذهنمه!
      امیدوارم حداقل زمانی که لوییس میخواست خداحافظی کنه این احساس بد مارو هم بشوره ببره…

      • Max33vr46

        5

        10

        امین 44 نگران نباش حالا اگه امسال مکس قهرمان شد نه تنها اونسال از ذهنت پاک نمیشه بلکه برات تجدید خاطره میشه با احترام به لوئيس و تمام طرفداراش که من خودمو لوئيسو یکی از پنج راننده برتر تاریخ میدونم ولی امسال قهرمان نشه منتظر میمونه واسه 2022 اگه مرسدس دوباره ماشین برتر داشت حداقل تا 2023 میمونه ولی اگه نه دید برتر نیست همون آخر 2022 میکشه کنار

      • Mohammad44

        9

        0

        آخ امین منم اون دیالوگ رو هنوز یادمه…
        یه تسلیت هم خدمت جناب نورمحمدی عزیز بگم امیدوارم که هم خودتون و هم عزیزانتون در سلامت کامل باشید
        منم اگه اشاره کردم حقیقتا منظورم شما نبودید چون علی رغم تصادی که بین دیدگاهمون وجود داره اصولا دیدگاه تون رو بیان می کنید به هر حال از تنش و یا ناراحتی یا اسائه ادب احتمالی هم که ممکنه باعث شده باشم و یا انجام داده باشم عذر می خوام
        ایشالا که همیشه سلامت و پایدار باشید

      • Fastboy 44

        8

        2

        نیازی به اظهار نظر جنابعالی نداشتیم max33vr46
        برو با همکیشان خودت صحبت کن

      • Mahmood.ghaedi

        0

        0

        Max33
        اگه عمم …….. داشت عموم بود

  21. Zeed

    1

    1

    دراین که مکس راننده ی فوق العاده ایه وسرسخت ترین رقیب حال حاظر همیلتونه شکی نیست.اما این مسابقه نشون داد پیروزی مکس به اون آسونیِ که بقیه فکر میکنن نیست.به هر حال اون داره با قهرمان هفت دوره ی فرمول یک(یعنی همیلتون)رقابت میکنه واصلا رقابت آسونی نیست.هم مکس وهم همیلتون تمام تلاششون رو برای برد و پیروزی میکنن،ودر آخر کسی که عملکرد بهتری تو مسابقه داشته والبته باهوشتر رانندگی کرده برنده میشه.
    تنها چیزی که باعث میشه فرمول یک اینقدر هیجان انگیز وتماشایی بشه همین رقابتاست.
    من امیدوارم کسی که حقشه ولیاقتشو داره برنده بشه.

  22. امید نورمحمدی

    5

    0

    با درود و عرض ادب و ارادت خدمت تک تک رفقا.
    واقعا از این همه لطف و محبت همه شما ممنونم. چه همیلتون فنهای عزیزم چه مکس فنها و چه سایر عزیزان. زبانم قاصره از اینکه چطوری از همه شما تشکری در حد و شان شما داشته باشم و چشمانم خیس از اشک بابت این همه محبت و مهر.
    حتی رفقایی که گاها باهم چالش داشتیم هم لطف کردند و قابل دونستند و بنده را مورد مهر خودشون قرار دادند که این شعور بالای همه عزیزانو میرسونه.
    Mahmood.ghaedi و 🏁Parsa16 و Fastboy 44 و Abbas و B A H A D O R و
    امیرعبّاس و farshad.b و Ali و Amin44 و Mohammad44 و مهدی و ….
    از همه دوستانم که نامشان را آوردم و یا نامشان از قلم افتاده صمیمانه و از ته قلبم ممنونم بهرینهارو براشون آرزو میکنم

  23. امید نورمحمدی

    4

    -1

    برگردم به بحثهای فرمول 1.
    توی این 3 مسابقه چیزیکه من متوجه شدم و دیدم نزدیکتر شدن ماشین ردبول به مرسدس بود و خطر مکس هم بیشتر از قبل شده ولی …
    کماکان معتقدم پکیج همیلتون-مرسدس از مکس-ردبول قوی تره. از طرفی بوتاس -مرسدس هم از پرز-ردبول قوی تره. نام راننده و ماشینو کنار هم مینویسم چون یرعکس عده ای من معتقد نیستم که تلاش یک راننده بتنهایی کارایی داشته باشه و تلاش و کم اشتباه بودن راننده در یک ماشین رقابتی و عالیه که میتونه نتیجه بده و برای نبرد قهرمانی هردو لازم و ملزوم هستند.
    بارها مثال زدم که مثلا همیلتون در ماشین ویلیامز هرچقدر هم تلاش کنه حتی نمیتونه بین 7 راننده اول قرار بگیره. یا همین الان جای مکس و گسلی اگر عوض بشه درپایان فصل گسلی امتیازات بیشتری خواهد داشت.
    اینکه بحث راننده ها را بدون لحاظ کردن ماشین پیش ببریم یک اشتباه بزرگه. از طرف دیگه تیم هم باید تکلیفش با خواسته هاش و اهدافش و بتبع اون راننده هاش روشن باشه. اینکه تیمی بخواد برای قهرمانی بجنگه و اعلام کنه راننده 1 و 2 نداره یک دروغه . بنظر من حتی تیمهایی که برای رده های 3و4 میجنگند هم حتما باید راننده 1 و 2 داشته باشند.
    فقط در تیمهایی ممکنه این مورد کمتر باشه که نگاهشون به آینده است و فصل جاری براشون اولویت نیست.
    در مورد دو تیم اول که با اختلاف زیادی از تیم سوم رقابت میکنند یعنی مرسدس و ردبول خوشبختانه همه چیز واضح و روشنه و وظیفه هر راننده مشخص شده است. برای همینه که من معتقدم بوتاس به اندازه همیلتون در قهرمانیهای مرسدس و همیلتون نقش داشته و مرسدس ارزش بوتاسو میدونه.

دیدگاه خود را بیان کنید