فرمول یک ایرانتوتو ولف مدیر تیم فرمول یک مرسدس گفته است که کسب قهرمانی یک موضوع تک بعدی نیست که به لوئیس همیلتون وابسته باشد.

از سال 2014، لوئیس همیلتون مرکز توجه تیم مرسدس بوده است و یکی از تاثیرگذارترین اشخاص تیم بوده است. اما لوئیس همیلتون بخشی از یک تیم فوق العاده هماهنگ است که همگی در حد اکثر عملکرد خود هستند و به موفقیت تیم کمک می‌کنند.

توتو ولف هم در آخرین صحبت هایش تاکید کرده است که موفقیت تیم مرسدس در بالاترین سطح از رقابت های موتوراسپرت فقط به خاطر حضور لوئیس همیلتون نیست:

این یک موضوع تک بعدی نیست. فرمول یک همیشه در مورد پیروزی بهترین فرد در بهترین ماشین بوده است.

بهترین فرد یعنی سریع ترین و باهوش ترین راننده و شخصی که با عملکرد تیمی آشنایی دارد. او شخصی است که در کنار توانایی های فنی، خودش را به درستی دورن یک تیم می بیند و بر خلاف منظومه شمسی، همه چیز به دور خورشید نمی چرخد.

عملکرد تیم هم باید دقیقا به طور برابری در بالاترین حد ممکن باشد تا در قسمت های مختلف عملکرد لازم را داشته باشیم. برای پیش رفتن به بخش هایی مانند، بخش مهندسی، بهش تبلیغات، بخش سیاست گذاری و بخش ارتباطات نیاز است.

بر خلاف چیزی که اکثر مردم فکر می کنند، در این بیزنس هیچ تیر نقره ای (هیچ روش خاصی) وجود ندارد. حتی در درون صنعت هم چنین چیزی وجود ندارد.

این بیزنس در مورد سود های حاشیه ای است که همه چیز باید در جایگاه درستش باشد تا تیم موفق شود.

توتو ولف در شرایطی این موضوع را مطرح کرده است که قرارداد لوئیس همیلتون هنوز تمدید نشده است. تاخیر بیش از حد معمول در تمدید قرارداد راننده بریتانیایی شایعات زیادی را پیرامون علت تاخیر آن مطرح کرده است و احتمال می رود که بحث مالی مشکل اصلی باشد.

ممکن است دستمزد لوئیس همیلتون تحت تاثیر عملکرد جورج راسل قرار گرفته باشد و یکی از مباحث مذاکره باشد. در هر صورت توتو ولف هیچ نگرانی در رابطه با تمدید قرارداد همیلتون ندارد:

این اصلا من را نگران نمی کند چون من همیشه به تمصیم های لوئیس احترام میگذارم.

چه تصمیمش ماندن با در دراز مدت باشد چه بخواهد از ورزش جدا شود تا موارد دیگری را پیگیری کند،فکر میکنم ما باید برای هر شرایطی آماده باشیم.

اما در کنار آن، ما خیلی با هم صحبت می کنیم و خیلی با همدیگر شفاف هستیم. فکر میکنم چیز های بیشتری برای به دست آوردن در کنار هم وجود دارد.

128 دیدگاه

      • Fastboy 44

        12

        20

        موفقیت های شوماخر هم بخاطر فراریه
        و موفقیت های وتل هم بخاطر ردبوله…..

      • محمد

        5

        19

        و تنها راننده خوب لکلرکه

      • ferarri

        3

        9

        Fastboy44
        قهرمانی های شوماخر همش به خاطر فراری نبوده ولی فتل رو هستم

      • Engineer

        9

        1

        جناب Fastboy 44
        اولا که شوماخر دو قهرمانی با ماشین بنتون در دو سال با موتور های رنو و فورد داره.
        5 قهرمانی با فراری
        فتل هم که 4 قهرمانی با ردبول و موتور رنو داره.
        همیلتون 6 قهرمانی با مرسدس و یک قهرمانی با مکلارن اونم با موتور مرسدس داره پس یعنی 7 قهرمانی با موتور مرسدس.

        سال 1994 و 1995 بنتون بهترین ماشین نبود اون زمان تقریبا همه همسطح بودن تازه دوران کورس مکلارن و ویلیامز بود.
        سال 2000 تا 2005 ماشین فراری برتر بود و قبول.
        سال 2010 تا 2014 هم ماشین ردبول برتر بود و باز هم قبول.
        اما سال های 2007 و 2008 هم مکلارن بهترین ماشین رو داشت و از 2014 تا همین حالا هم مرسدس بهترین ماشین رو داره.
        یعنی که
        شوماخر 5 قهرمانیش از 7 تا با ماشین برتره
        فتل هر 4 قهرمانیش
        همیلتون هم هر 7 قهرمانیش
        شاید بشه فتل و همیلتون رو باهم مقایسه کرد که بازهم اشتباه چون فتل با ماشین ضعیف فراری سال های 2017 و 2018 بازهم یکی از مرسدس هارو شکست داد که اگه همیلتون بود عمرا میتونست.

        و ضمنا برتری فراری زمانی بود که اختلاف فراری با بقیه خیلی زیاد نبود مثل الان مرسدس.
        و ردبول هم دو تیم رقیب با اختلاف کم مثل مکلارن و فراری داشت.
        ولی مرسدس چی؟
        میتونیم بگیم تا سال 2018 دو رقیب فراری و ردبول رو داشت ولی باز هم اختلافشون زیاد بود.
        ولی 2019 و 2020 چی که ضعیفترین راننده هم تو اون ماشین سومی فصل رو میگرفت.
        حتی قبل 2018 هم اختلاف مرسدس با بقیه خیلی بیشتر از زمانی بود که اختلاف فراری زمان شوماخر و ردبول زمان فتل بود.

      • Fastboy 44

        4

        11

        هیچ جوره که نگاه میکنم اسمت به نوع نوشتاری که داری نداره مهندس!
        2008 بهترین ماشین رو داشت?!?!
        نکنه 2018 و 2017 هم ماشین دامیننت بوده?!
        اگه همیلتون بود عمرا میتونست?!
        سوختی درجه چهار این سوختگی دیگه!

      • Engineer

        4

        0

        Fastboy 44
        دوستان بیان و قضاوت کنن حرف من رو.
        اولا بنده واقعا مهندس هستم و ترم های پایانی مهندسی مکانیک هستم.
        فقط بهت در همین حد جواب میدم.
        1
        همیلتون نه تنها سال 2007 و 2008 بهترین ماشین رو داشت یا اینکه ماشین برابر با فراری و ماشین برتر مشترک بین دو تیم.
        2
        همیلتون سال های 2007 و 2016 با بهترین ماشین دوم شد.
        ولی
        سباستین فتل
        سال های 2009 و 2017 و 2018 هر 3 سال بدون ماشین برتر دوم شد.
        سال 2009 ماشین برتر براون بود و 2017 و 2018 هم مرسدس.
        اگه فتل جای همیلتون بود الان 10 یا 11 قهرمانی داشت و اگه همیلتون جای فتل بود اون هم به ماشین مرسدس سال های 2017 و 18 میباخت.

        واقع بین باش

        برات با مدرک گفتم که فتل 3 سال بدون ماشین برتر دوم شد.
        همیلتون هم 2 سال با ماشین برتر دوم شد.

        سال 2011 که ماشین برتر ردبول بود جنسون باتن بدون ماشین برتر و با وجود برابری و همتیمی بودن با همیلتون دوم شد که باز همیلتون نتونست و پنجم شد.
        در ضمن
        همیلتون 7 قهرمانی و 2 نایب قهرمانی با ماشین برتر داره.
        سباستین فتل 4 قهرمانی با ماشین برتر و 3 نایب قهرمانی و 1 سومی بدون ماشین برتر.
        اگه راننده مورد علاقه شما با شانس یا به قول خود شما با ریسک پذیری وارد مرسدس شده و اولم در مکلارن ماشین برتر داشت و خوش شانسه دلیل بر برتری رانندگی او نیست.
        متاسفانه بعضی وقت ها حق به حق دار نمیرسه شایدم خدا میخواست او برنده باشه.
        ولی فتل نه تنها به اندازه ی همیلتون خوبه بلکه بهترم هست.
        منتها خوش شانس ترین راننده تاریخ همیلتون در کنار بدشانس ترین فتل قرار گرفته.
        و همتیمی بدشانسش بوتاس البته خودش هم راننده عالی نیست.

        همیلتون 7 قهرمانی با ماشین برتر
        فتل 4 قهرمانی با ماشین برتر
        همیلتون 2 نایب قهرمانی با ماشین برتر

        همه با ماشین برتر بود و به کنار

        اون 3 نایب قهرمانی و 1 سومی فتل که بدون ماشین برتر کسب کرده رو برو از همیلتون بیار بدون ماشین برتر بعد بیا باهم صحبت کنیم.
        آقای دکتر

      • Mahmood.ghaedi

        0

        4

        Engineer
        دوست عزیز اگه سب جای لوییس بود 10 قهرمانی جهان داشت🤔😂🤔
        اولا مرسدس نخواستش
        بعد سب سر جای خودش ک بود کم شکست نخورد
        دو سال از لکلرک شکست خورد
        بخاطر دنیل ریکیاردو هم از ردبول کلا رفت
        همون 2017و 2018 لوییس اگه تو ماشین فراری بود بازهم قهرمان میشد
        و سب بخاطر اشتباهات و تصادفات خودش قهرمانی جهان از دست داد

      • Engineer

        3

        0

        Mahmood.ghaedi
        سلام
        دوست من من هیچوقت منکر توانایی های همیلتون وفتل نیستم هر دو دو نابغه ی سطح بالا هستن و رانندگان عالی ولی فتل از همیلتون بهتره.
        حالا یکی قبول میکنه یکی نه برای منم فرقی نمیکنه هرکی هرچی دوست داره قبول داشته باشه ولی اگه فتل 2 سال به چارلز باخت و 1 سال به ریکیاردو.
        اول اینکه سال 2014 به ریکیاردو باخت که من دلیلش رو قبلا گفتم و بازم میگم با شروع دوران هایبرید سبک رانندگی فتل به کل بهم ریخت ولی ریکیاردو جوان وقف پذیری زیادی داشت و این یک سال دلیل بر ضعیف تر بودن فتل مقابل ریکیاردو نیست شاید اگه 3 سال دیگه همتیمی بودن هر 3 سال رو فتل میبرد.

        میتونیم بگیم چون همیلتون 2016 از رزبرگ باخت پس رزبرگ بهتره؟
        پس 2013 و 2014 و 2015 چی؟که همیلتون برد؟
        باید منطق داشت و خیلی چیز ها رو قبول کرد

        اولا درسته که مرسدس فتل رو نمیخواست و به دنبال همیلتون بود و درست قبول نکردن همیلتون انتخاب بعدی هالکنبرگ بود.

        دلیلشم این نیست که اونها فتل رو نمیخواستن
        میدونستن فتل به مرسدس نمیاد.
        اون زمان ماشین و تیم مرسدس بزرگی الان رو نداشت و خود همیلتون هم گفت که ریسک کردم اومدم و الان دارم سودش رو میبرم.

        زمانی که فتل 4 قهرمانی داشت همیلتون با 3 قهرمانی کمتر 1 قهرمانی داشت.
        الان همیلتون 3 قهرمانی بیشتر از فتل داره و 6 بار دیگه قهرمان شد.

        بعدشم اگه 2 سال از چارلز و 1 سال از ریکیاردو باخت.
        همیلتون هم 1 سال از باتن و 1 سال هم از رزبرگ باخت.
        سال 2007 هم هم امتیاز آلونسو بود 2012 هم با 2 امتیاز بیشتر باتن رو برد.
        پس میشه اینارم گفت؟

        اینا گفتنی نیست همه میدونن جنسون باتن چه راننده بزرگی
        ولی شما استعداد چارلز لکلرک رو با امثال هیکی کوالین و بوتاس یکی میکنید کسی که خود فتل میگه در سطح دیگه ایی رانندگی میکنه و الان دوستن میانمیگن ماشینشون فرق داشت.
        لکلرک حتی با رزبرگ هم قابل مقایسه نیست.
        به نظرم در استعداد حتی از آلونسو و باتن هم سرتره.
        فقط اونا به خاطر افتخاراتشون شناخته شده تر و پر افختار ترن.
        کسی نمیدونه بعدها لکلرک شاید از اون ها پر افتخار بشه اگرم اونها در سال های جوان تری افتخارت بیشتری داشتن دلیل بد بودن لکلرک نیست چون تو زمانی به فرمول 1 اومد که ماشین مرسدس حرف اول و آخر رو میزنه.

        پس هیچوقت لکلرک رو با هیچکدوم از همتیمی های همیلتون یکی نکن.
        آلونسو شاید جز 10 راننده برتر تاریخ باشه
        باتن شاید توی 15 تا باشه.
        رزبرگ تو 20 تا باشه.

        ولی کسی هم فکر نمیکرد وقتی فتل 4 قهرمانی داره و همیلتون 1.
        تو ماشین مرسدس که اون موقع هیچی نبود و توقع نداشتن مردم ازش.
        کسی فکر نمیکرد یه روز همیلتون بشه 7 قهرمانی و فتل رو 4 تا بمونه.

        کسی فکرشم نمیکرد همیلتون که توی 40 تا گرندپری اولش 15 تا برد داشته یه روزی 95 تا بدست بیاره تو کمتر از 300 مسابقه و حتی بیشتر هم میکنه آمار رو.

        لکرلک در استعدا کم از آلونسو و باتن نیست
        پس ممکنه یه روزی چه در مهارت و چه در افتخار بالاتر از هردو قرار بگیره.
        فتل هم دو سال به یک نابغه و استعدا ناب و خارق العاده باخت.

        اگه 3 تا نابغه توی این 20 سال اخیر اومده باشن.
        قطعا لکلرک و ورشتپن و راسله.
        نه فتل و آلونسو و رزبرگ و همیلتون.
        مطمن باشید اینها شانس و موقعیت بدی داشتن نسبت به اونها که الان سلطه مرسدسه.
        مثل کاریابی که 20 سال پیش خیلی راحت تر از الان بود.
        اینها هم از اونها بهترن فقط توی بد دوره ای اومدن.

      • Engineer

        4

        0

        توی 80 تا گرندپری اولش 15 تا برد داشته

    • ferarri

      33

      2

      قطعا لوییس همیلتون راننده ای در سطح شوماخر نیست.دلایلش:
      ۱-ماشین مرسدس قدرتش از فراری بیشتره
      ۲-همیلتون رقبایی نداره که بخوان جدا واسه قهرمانی بجنگن(مهم ترین رقیبش ورستپنه) و همون یه سالی هم که داشت به رزبرگ باخت. ولی شوماخر رقباش هاکنین و باریکلو و کولتارد و از مقطعی رایکونن بودن و آلونسو
      پس به نظر من اگه هر راننده دیگه هم پشت این ماشین می نشست اگه قهرمان نمیشد حتما دوم میشد. پس مرسدس به همیلتون مدیون نیست بلکه همیلتون به مرسدس مدیونه

      • علیرضا

        15

        3

        دقیقا🙋‍♂️🙋‍♂️🤝🤝🤝🤝

      • محمد

        3

        11

        چی شد؟یکی به من بگه کی با اون ویلیامز رانندگی میکرده که بهترین ماشین تاریخ بوده؟پس اون گند ترین راننده جهان.درسته؟

        در ضمن فراری اون موقع بهتر بود.اون اون موقع تو مکلارن بود و اگه خرابی گیربکس نبود قهرمان ۲۰۰۷ شده بود

      • Mahmood.ghaedi

        10

        13

        Ferarri
        پس فتل چی بود؟
        ظاهرا قهرمان 4 دوره جهان شما رقیب حساب نمیکنی
        یا اینکه حافظه شما بیشتر از ی سال ساپورت نمیکنه
        بعد نظر من و شما اصلا مهم نیست
        مهم اینه 7 بار قهرمان جهان شده
        بیشترین برد داره
        بیشترین پول پوزیشن داره
        پرافتخارترین رانندس

      • Engineer

        8

        2

        سلام
        با بخشی از نظر شما مخالفم ولی دیسلایک نمیزنم چون قسمتیش درسته.
        اول اینکه همیلتون اصلا در حد شوماخر نیست اما نه به دلایلی که شما گفتید.
        اولا اگه شوماخر همتیمی هاش کولتارد و باریکلو بودن همتیمی های همیلتون هم یعنی رزبرگ در حد کولتارد بود و بوتاس در حد باریکلو.
        به جز هیکی کوالین همتیمی هاش آلونسو و باتن هم بودن.

        با آلونسو که یه سال مساوی و هم امتیاز رود ولی به دلایلی مثل دومی بیشتر برنده شد و توی قسمت های دیگه هم بهتر کار کرد.
        از باتن هم که 1 سال برد و 1 سال باخت و 1 سال با اختلاف 2 امتیاز برد و در مجموع سه سال 15 امتیاز کمتر آورد.

        جدای اینها اگر رقیب شوماخر توی تیم دیگه آلونسو بوده
        رقیب همیلتون هم فتل پرافتخار بوده که حداق 2 سال سر 1 و 2 جنگیدن ولی شوماخر و الونسو فقط یک سال 1 و2 گرفتن.

        علت اینکه همیلتون از شوماخر پایین تره:
        1-شوماخر 15 سال از سال 1992 تا سال 2006 به همتیمی هاش نباخت و بعد از 4 سال که برگشت از سال 2010 تا 2012 سه فصل رو به رزبرگ باخت ولی اون افت به دلیل دور بودن از مسابقات بود.
        همیلتون سال های 2011 و 2016 به همتیمی هاش باخت تازه چیزی نمونده بود که 2007 و 2012 هم ببازه.
        2-سال 1997 شوماخر بیشترین امتیاز رو آورد و داشت قهرمان میشد ولی به دلایلی ژاک ویلینو قهرمان شد و الان اگه قهرمان میشد 8 مین قهرمانی رو داشت.
        3-شوماخر 7 قهرمانی رو دو سال با ماشین بنتون که ماشین عالی نبود با موتور های فورد و رنو کسب کرد و اون سال ها سال تیم های مکلارن و ویلیامز بود.
        4-شوماخر 5 قهرمانی با ماشین فراری کسب کرد که طی سال های 2000 تا 2005 بهترین ماشین رو داشت ولی اون زمان اختلاف فراری انقدر نبود که اختلاف مرسدس انقدر زیاده الان مثلا توی 5 سال رقابت هر سال اختلاف فراری و ماشین دوم مثل سال 2017 مرسدس و فراری بود اگه درست فکر کنیم میبینم 7 قهرمانی همیلتون داره که 6 تاش با مرسدس بوده و اون یدونه هم با اینکه با مکلارن بوده ولی باز موتور مرسدس داشته.
        اگه ببینیم درست از سال 2018 که اگه این سال رو هم ول کنیم میبینیم حداقل 2 سال برتری مسلط مرسدس هستش یعنی 2019 و 2020 در حدی شده که هر راننده ای حتی ضعیف ترین راننده گرید هم با ماشین مرسدس میتونه سومه فصل بشه.
        50 درصد موفقیت های شوماخر برای ماشین که کمترین میزان موفقیت هستش خیلی حرفه یه راننده 50 درصد موفقیت هاش برای رانندگیش باشه.
        70درصد موفقیت های همیلتون برای ماشین تازه به علاوه تبعیض هایی که مرسدس قایل میشه.

      • ferarri

        7

        1

        Mahmood.ghaedi
        اشتباه میکنی در واقع این مهمه که با چه ماشینی قهرمان شده
        واقعا اگه همیلتون با ماشین مرسدس قهرمانی رو از دست داد اونم با ماشین اول سطح خودشو نشون داد.
        شوماخر با بنتون قهرمان شده که نمیگم ماشین ضعیفی بوده ولی کاندید اصلی قهرمانی قطعا نبوده
        حالا تو اینو با همیلتون تو سال های قهرمانی همیلتون مقایسه کن که مکلارن که بهترین گرید بود سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ قهرمان رانندگان شد(شاید تیمی هم شده باشه مطمئن نیستم) و تا سالی که ماشین سطح فوق العاده بالای مرسدس بهش رسید دوباره برگشت
        پس اول به همه چی دقت کن بعد نظرتو بگو

      • ferarri

        6

        1

        محمد عزیز
        قطعا فراری از سال ۲۰۰۵ به بعد یا حداکثر ۲۰۰۶به بعد بهترین گرید نبود با این حال تو سال ۲۰۰۷ رایکونن قهرمان شد

      • Mahmood.ghaedi

        4

        5

        Ferarri
        ماشین و راننده مکمل هم هستن
        اگه ماشینت در حد قهرمانی نباشه عمرا قهرمان نمیشی
        اگه ماشینت بهترین باشه و رانندت عالی نباشه بازهم قعرملنی در کار نیست
        شوماخر هم هروقت قهرمان شده با ضعیفترین ماشین نبوده ک حالا شما از لوییس همچین انتظاری دارین مایکل هم هربار قهرمان شده ماشینی درحد قهرمانی داشته

      • ferarri

        3

        2

        سال 2009 هم به همتیمیش (باتن) باخت

      • ferarri

        5

        1

        mahmood.ghaedi
        اگه بنتون رو هم ماشین قهرمانی حساب کنیم بازم شوماخر رقیب های قلدر و قدرتری نسبت به رقبای همیلتون داشت
        رقبای شوماخر:منسل و پراست و هیل و سنا و کولتارد و ویلنوو و هاکنین و اروین و رایکونن و مونتویا و باریکلو و آلونسو بودن
        رقبای همیلتون:رایکونن و آلونسو و ماسا و فتل و باتن و وبر و رزبرگ
        من که نمیتونم اینا رو با هم مقایسه کنم اما شما رو نمیدونم

      • Fastboy 44

        3

        5

        بله دیگه فصل جدیدی از کارشناسی دنیای فرمول یک باز شد الان!
        2009 لوییس به همتیمیش باخت!!!!!!!

      • ferarri

        5

        1

        باریکلو مساویه بوتاس؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!
        هر جور نگاه میکنم داری اشتباه میکنی

      • ferarri

        4

        1

        آخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
        یه لحظه یادم رف همتیمیش 2009 کوالینن بود

      • Mahmood.ghaedi

        1

        5

        Ferrari
        کسی منکر باخت لوییس نیست
        ولی ببین ب کی باخت
        ب دوتا قهرمان جهان باخت
        بعد از باختش هم کسی نیومد بگه ماشین برا هم تیمیش طراحی شد و هزارتا بهونه نیاورد باخت ب قهرمانهای جهان باخت
        ن اینکه دوبار ببازی ب همتیمی تازه کار

      • ferarri

        4

        0

        منظورتو از همتیمی تازه کار متوجه نشدم(اگه منظورت فتله که بگم طرفدار فتل نیستم بلکه طرفدار فراری ام و باهات موافقم)
        بعدشم هر کی از یکی شکست بخوره(تو رقابت قهرمانی)قاعدتا اون شخص برنده میشه قهرمان دیگه😂😂
        بعدشم ماشین همیشه واسه همیلتون طراحی میشه دیگه اگه قهرمان نمیشه سطح خودشو نشون میده

      • ferarri

        4

        1

        راستی یه خبر جدید
        شار لکلرک هم به کرونا مبتلا شد😢😢😢😢

      • Mahmood.ghaedi

        0

        3

        Ferrari
        دوست عزیز رقیبهای لوییز ک میگی ضعیف بودن قهرمان جهانم هستن
        کارنمشون نگاه کن بد بگو ضعیف بودن

      • ferarri

        3

        0

        Mahmood.ghaedi
        من کی گفتم همتیمی های همیلتون ضعیف بودن؟
        من اصن حرفی درمورد همتیمی های همیلتون زدم؟

    • مَمَّدو

      13

      6

      معلوم بود که وقتی اینقدر خودشو درگیر مسائل دیگه میکنه، دردسر میاد سراغش. همیشه همینطور بوده. قشنگ گذاشت توی دستش و بهش گفت یا بیا رانندگی تو بکن یا برو دنبال علاقه مندی های دیگت!

      • Mahmood.ghaedi

        5

        10

        یکم ب حرفهای توتو دقت کنید بد نیست
        البته ک کلا ادمها هرچی خودشون دوس دارن برداشت میکنن

      • مَمَّدو

        7

        1

        محمود! میشه اینقدر به من تیکه نندازی؟

      • مَمَّدو

        10

        0

        خخخخخخخ .. ردبول بازی؟!
        این اصطلاح دیگه تو فرهنگ لغت منم نبود!

  1. Amir5

    8

    11

    امیدوارم لویس نره چون خیلی شکوکه کننده است البته انقدر سوپرایز شدیم امسال که بعید نیست اینم یکی دیگه باشه

  2. رضا سلطانی

    16

    7

    طبق برخی گزارش ها همیلتون به جز قرارداد ۴۰ میلیون یورویی سهامی هم از تیم می خواهد و یک ماشین سوپر اسپرت amg.
    و احتمالاً ولف و مرسدس زیر بار این قرارداد نرفته اند و مسئله جدی شده چون خیلی ریلکس و آرام گفته بودند تا کریسمس قرارداد را می بندیم اما تا الان کش پیدا کرده.
    و الان توتو به لوئیس و بقیه می گوید که درسته تو راننده ی خوبی هستی ولی پشت این شاه ماشین بود که توانستی این کارها را بکنی و چندان کار شاقی هم نکردی . و شاهد مثال شان هم رانندگی جورج راسل پشت ماشین لوئیس است که چندان فرقی با کار او نداشت
    و در این ماجرا هم به نظرم حق با توتو است.
    اما به نظرم اگر همیلتون برود و راسل یا کس دیگری جایش بیاید قطعا مسابقات جذاب تر خواهد شد

      • ferarri

        20

        2

        باور کن اگه فصل بعد راسل بیاد پشت ماشین مرسدس قهرمان میشه

      • Fastboy 44

        7

        11

        آره خب راست میگی
        اگه تیمو گلاک هم توی ماشین اون سال های ردبول بود قهرمان میشد!
        اگه فرنتزن هم توی ماشین اون سال های فراری بود قهرمان میشد!
        اگه ترولی هم توی ماشین اون سال های رنو بود قهرمان میشد!
        دیگه حرفی نمیمونه!

      • siamak

        8

        8

        Fastboy جان سلام .
        معلومه سنی ازت گذشته که دوران فرنتزن و تروللی رو بیاد میآری ها …؟ :))
        باهات کاملآ موافقم . راننده یکی از موثرترین موئلفه های تاثیرگذار در قهرمانی یک تیمه .

      • Fastboy 44

        5

        7

        سلام آقا سیامک
        والا نه
        خیلی سن ندارم😂
        قطعا به اندازه سال های فرمول یک دیدن شما هم سن ندارم
        ولی خب من هم پدیده و ستاره این نسل جدیدم😂
        راستش موقعی که خیلی بچه بودم فرمول یک رو اولین بار وقتی که تخت گاز لوییس همیلتون رو برای اولین بار دعوت کرد و اون تایم فوق العاده رو زد دنبال کردم ولی از 2013 به بعد دوباره جدی دنبال کردم
        همین قد بس که سال دیگه کنکور دارم😂😁

      • siamak

        5

        8

        Fastboy جان .
        درهر صورت و درمجموع خیلی آقائی . این مهمه .

      • مَمَّدو

        9

        1

        فرررررنتزن؟! کسی اسم هانس هارولد رو آورد؟ لطفا قبل اسمش یه سلطان ی یه استاد ی چیزی اضافه بفرمایین. هر چی باشه رکورد داره شدید ترین ترمزگیری در تاریخ فرمول یکه با ۵.۹۹ جی -تقریبا شش برابر-
        راستی منظورت همون برنامه ای بود که همیلتون در حال آواز خوندن تایم زد -ودر نتیجه دوم شد-و جرمی از این کارش ناراحت شد؟

      • Fastboy 44

        6

        6

        آقا سیامک
        ما توی آقایی در مقابل شما و آقا مهریار حرفی برای گفتن نداریم

      • Fastboy 44

        2

        6

        آره ممدو
        توی زمین خیس و روغنی فقط 0.2 کندتر از نایجل منسل بزرگ توی پیست خیس زد
        هرچند که بار دوم اومد و تایمشو بهبود داد ولی تایم اولش یه چیز دیگه بود واقعا….

      • مَمَّدو

        7

        1

        منسل؟ مطمئنی؟ دمون هیل نبود؟

      • Fastboy 44

        3

        6

        دیمون هیل هم اومده بود
        ولی منسل هم بود

      • ferarri

        5

        1

        fastboy44
        این مرسدسی که تو این دوران داریم می بینیم قابل مقایسه با اینایی که میگی نیس فقط میتونه با فراری 2002 که گفتیم شوماخر بخاطر برتریش نسبت به همیلتون امتیاز بیشتری گرفت ولی این اختلاف فقط توی یه فصل بود و مکلارن 1988 که یچیزی شبیه مرسدس 2016 البته با سنا و پراست بود مقایسه بشه که هر دوشون فقط یه فصل همچین فاصله ایی داشتن شاید ویلیامز 1996 هم میشه حساب کرد
        از زیر 2010 امتیازات و فاصله ها ضربدر 2.5 میشه
        بهترین دوران هر تیم سال امتیاز راننده قهرمان فاصله با دوم
        مرسدس 2016 765 رزبرگ 297
        مرسدس 2015 703 همیلتون 275
        مرسدس 2014 701 همیلتون 296
        ردبول 2011 650 فتل 153
        رنو 2005 477 آلونسو 22
        فراری 2002 552 شوماخر 322
        ویلیامز 1996 437 هیل 262
        مکلارن 1988 497 سنا 355
        اگه بهترین مکلارن 1988 بود دو دلیل داره که یکیش اختلاف فوق العاده زیاد تیم پراست و سنا با تیم همیلتون و آلونسو باتن بود یکیش سطح پایین تیم 2007 تا 2009 هست البته که آلونسو و باتن راننده های فوق العاده سطح بالایی هستن(آلونسو بیشتر )
        همیلتون سال های 2007 و 2008 و 2009 و 2010 و 2011 و 2012 روی هم 20 برد داشت و بقیش (74=20-94) با مرسدس بود که سطح فوق العاده بالای مرسدس رو نشون میداد (و سطح پایین لوییس همیلتون)
        در کل میگم اگه فراری 2002 و مکلارن 1988 از مرسدس بهتر بودن بخاطر داشتن راننده های افسانه ای (فراری شوماخر و مکلارن پراست و سنا) و سطح بالای اونا بوده
        تازه دوباره میگم این اختلاف فوق العاده بالا فقط واسه یه فصل بود ولی مرسدس همینجوری داره فصول رو با بالای حداقل 100 امتیاز اختلاف تموم میکنه
        تازه هیچکدوم از این تیما به 700 امتیاز نرسیده بود
        حالا دیگه حرفی نمیمونه…

      • MERC

        2

        1

        ferrari
        البته اینو توجه داشته باش که قدیما سیستم امتیازدهی فرق داشت و به نفر اول 10 یا 9 تا امتیاز میدادن و تعداد مسابقات فصل هم فرق داشت.
        این امتیازاتی که شوماخر و سنا و تیماشون میگرفتن خیلی با تیم دوم و سوم فرق داشتن.
        فرمول1 همیشه همین بوده, یکی دوتا تیم همه امتیازاتو جمع میکردن و اگه همین نگاهی که الان داریم , قبلا هم داشتیم, میشد گفت مسابقات همیشه حوصله سر بر بودن.
        این مشکلی هستش که فرمول1 باید حل کنه.

      • MERC

        3

        1

        فرقی که مرسدس با بقیه تیمها داره, توی فلسفه مدیریتیش هست, مدیریتی که اجازه نمیده احساسات غلبه کنه.
        اگه تیم شکست بخوره, باید سعی کنه مشکل رو پیدا کنه و حل کنه.
        و اگه پیروز شه, نباید زیاد مغرور و خوشحال باشه, و خیالش راحت باشه که بردهای بیشتر خودشون میان.

      • ferarri

        2

        1

        MERC
        اگه امتیازاتی که قبلا میدادن برای نفر اول و دوم فرم داشته،(که اول ۱۰ بود من ضربدر ۲.۵ کردمش) پس باید فاصله تیم اول با تیم دوم بیشتر میشده و حالا اینجوری که شما میگی فراری ۲۰۰۲ که فاصلش با سیستم امتیازدهی الآن ۳۰۰ و خورده ای نبود
        خب یعنی اگه شوماخر وقتی میبرده امتیاز بیشتری میگرفته یعنی فاصله بین تیم اول و دوم (تو جدول سازندگان) با امتیازاتی الان میدن کمتر بوده

      • MERC

        1

        1

        شما فراری 2002 رو مثال زدی, آخرین سال اون سیستم امتیازدهی که نفر اول 10 ,دوم 6 ,سوم 4 امتیاز میگرفتن,
        که مثل این میمونه که الان نفر اول 25, نفر دوم 15, نفر سوم 10 بگیرن.
        حتی دهه 80 و قبل از اون هم نفر اول 9 امتیاز میگرفت که باز هم به نسبت اختلاف بیشتری نسبت به امتیازدهی امروزی بود.
        فقط 2003 تا 2009 بود که به نفر دوم 8 و سوم 6 و چهارم 5…هشتم 1 امتیاز میدادن. که رقابت ها های قهرمانی نزدیک بودن.

      • MERC

        1

        1

        شما فراری 2002 رو مثال زدی, آخرین سال اون سیستم امتیازدهی که نفر اول 10 ,دوم 6 ,سوم 4 امتیاز میگرفتن,
        که مثل این میمونه که الان نفر اول 25, نفر دوم 15, نفر سوم 10 بگیرن.
        حتی دهه 80 و قبل از اون هم نفر اول 9 امتیاز میگرفت که باز هم به نسبت اختلاف بیشتری نسبت به امتیازدهی امروزی بود.
        فقط 2003 تا 2009 بود که به نفر دوم 8 و سوم 6 و چهارم 5…هشتم 1 امتیاز میدادن. که رقابت های قهرمانی نزدیک بودن.

      • ferarri

        1

        1

        MERC
        خودت داری میگی سیستم امتیاز دهی ۲۰۰۲ مثه اینه که اول ۲۵ امتیاز و دوم ۱۵ امتیاز بگیره
        خب اگه این امتیاز ها رو مثه سیستم امتیاز دهی الآن حساب کنیم یعنی فاصله امتیازیشون بر اساس سیستم امتیاز دهی الآن کمتر بوده اما بخاطر سیستم امتیازدهی اونموقع بیشتر شده
        امیدوارم متوجه شی چون رسوندن منظورم سخته(در کل دارم میگم قصد توهین ندارم)

      • ferarri

        2

        1

        بزار یجور دیگه هم بگم
        اگه امتیازات ۲۰۱۶ مرسدس رو بر اساس سیستم امتیاز دهی ۲۰۰۲ حساب کنیم(۲۵،۱۵،۱۰) فاصله بین تیم اول و دوم بیشتر میشه
        امیدوارم متوجه شی(بازم قصد توهین ندارم)

      • MERC

        1

        0

        آره منظورتو متوجه شدم, درست میگی
        ولی تعداد مسابقات فصل هم زیادتر شدن نسبت به قبل
        این هم خودش توی آمار تاثیر میزاره

      • ferarri

        1

        0

        شما که میگی همیلتون ۲ فصل قبلش با اختلاف زیاد رزبرگ رو برد باید بگم که کار همیلتون به عنوان یه راننده اول با ماشین برتر در گرید قهرمانی بود که در نهایت رزبرگ رو باید میبرد.اما فصل ۲۰۱۶ رو نمیگم همیلتون بد بود بلکه نبود ولی نباید به راننده دوم تیم میباخت.

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        5

        11

        دوستان لطفا صادق باشین!
        اگه سر لوئیس همیلتون نبود الآن فراری چند قهرمانی و نیکو روزبرگ بیشتر از یک قهرمانی داشتن!
        نمیدونم اون سالی که روزبرگ قهرمان شد آتش گرفتن موتور همتیمیش تو جایزه بزرگ مالزی چقدر بهش کمک کرد!
        به نظرم امسال اگه والتری بوتاس هم نبود قهرمان سازندگان میشدیم.
        به نظرتون شما دیگه چه انتظاری از ایشون دارین؟
        امیدوارم جورج راسل هم وقتی اومد مرسدس نشون بده در طولانی مدت هم میتونه مثل تک ریسش نشون بده.

      • MH14

        2

        6

        مسلما اگه لوییس همیلتون بود و به جز بوتاس یه راننده دیگه مث آلبون پشت اون ماشین بود شاید مرسدس هم مث ردبول نمی تونست قهرمان بشه

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        4

        6

        دوست عزیز لوئیس به تنهایی تونست همه امتیازات لازم رو بدست بیاره شما یکم دقت کن.

      • ferarri

        3

        3

        احمدرضا
        اولا شما که میگی اگه همیلتون نبود رزبرگ بیشتر از یه قهرمانی داشت,اگه رزبرگ هم خداحافظی نمیکرد همیلتون نه 7 تا قهرمانی داشت و نه 94 تا برد
        ثانیا خودت داری میگی اگه بوتاس هم نبود همیلتون تمام امتیاز های لازم رو جمع کرده بود (که درسته همیلتون=347 ردبول=319).این نشون دهنده فاصله فاحش مرسدس با تیم دوم که ردبوله نیست؟بوتاس هم که قطعا از ورستپن و لکلرک و فتل و ساینز و نوریس و ریکیاردو و شایدم پرز ضعیفتره دوم شد.
        پس بازم حرفی نمیمونه…

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        4

        4

        ورشتپن چند بار DNF شد؟
        عملکرد آلبون به کنار!
        من عملکرد لوئیس رو مورد تحسین قرار دادم.
        لطفا واقع نگر باش اینکه ماشین قدرتمنده دلیل بر این نیست که هر چیزی بگین.
        من نگفتم روزبرگ بود لوئیس کمتر قهرمانی می آورد شما این حرف ها رو از کجا استخراج میکنین؟
        دوما اینم بدون که اونا با کی همتیمی ان بوتاس با کی هم تیمی هست!
        ورشتپن با آلبون،لکلرک با فتل که نیازی نیست اینجا حرفی بزنم،ساینز با لندو نوریس..
        فرناندو آلونسو رو سال ۲۰۰۷ یادت هست که چطور قهرمانی رو از دست داد!اونم با لوئیس هم تیمی بود و البته طبق گفته خودش هم تیمی بودن با من کار سختیه.
        اینجا خیلی ها اومدن مزه ریختن و گفتن”آره سخته چون باید طوری رانندگی کنی که لوئیس قهرمان بشه”
        دیگه حرفی نمیمونه

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        2

        4

        استدلال شما تا همین مقدار بس که گفتین یوکی سونودا هم مثل آلبون آسیایی پس اونم خراب میکنه من دیگه حرفی ندارم!😐

      • ferarri

        3

        0

        اتفاقا بازم حرفی میمونه
        پس انگار منظورمو متوجه نشدین
        اولا شما گفتین اگه همیلتون نبود رزبرگبیشتر از یه قهرمانی داشت ، منم در جوابتون گفتم اگه رزبرگ بود همیلتون ۷ تا قهرمانی و ۹۴ برد نداشت
        ثانیا من نگفتم سونودا هم چون مثه آلبون آسیاییه خراب میکنه ، بلکه یکی از دوستان گفته بود سونودا آسیاییه میخوام ببینم چیکار میکنه و من گفتم آلبون که آسیایی بود خوب نبود ببینیم سونودا چه میکنه
        حالا حرفی نمیمونه

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        0

        5

        شما دارین حرف خودتون رو نقض میکنین.
        شایدم اون نام کاربری شخص دیگه ای باشه و من اشتباه گرفته باشم.چون عینا نام شما اونجا بود.
        اینو بدون روزبرگ اصلا در سطح همتیمیش نبود.
        خیلی از کارشناسان این ورزش سر لوئیس همیلتون رو با اسطوره های این ورزش مثل شوماخر مقایسه میکنن یعنی جایی که روزبرگ جایی درش نداره.

        در مورد سر لوئیس همیلتون اینو بگم که سباستین فتل در یک مصاحبه وقتی نظرش رو در مورد همیلتون خواستن بفهمن گفت:
        “لوئیس همیلتون بهترین راننده عصر ماست”
        فکر کنم دیگه ادامه ندیم باشه؟

      • ferarri

        4

        2

        اتفاقا باید ادامه بدیم
        درسته شوماخر تو سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ بازی کرده ولی اینارو نمیتونیم جزو دوران مهم شوماخر حساب کنیم.منظور فتل از عصر حداکثر از سال ۲۰۰۷ بوده که دیگه عصر شوماخر تموم شد و از نظر آمار همیلتون نه تنها برترین راننده این عصر بلکه کل تاریخه(البته با ماشینی به نام مرسدس)
        یچیزی گفتی که سطح پایین همیلتون رو نشون میده اونم اینه که گفتی رزبرگ اصن در سطح همیلتون نبود‌.پس دلیل اینکه همیلتون به رزبرگی که ماشین دوم داشت باخت سطح پایین همیلتون رو نشون میده و اینکه هروقت همیلتون رقیب جری قهرمانی(چیزی که الآن نداره)داشته باشه حتی با ماشین مرسدس شکست میخوره

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        1

        2

        اون رو در جواب شما گفتم که هی سنگ نیکو روزبرگ رو به سینه میکوبین اون سال خرابی ماشین همیلتون خیلی بهش کمک کرد.اون سال همیلتون بیشتر مستحق قهرمانی بود تا نیکو(این نظر شخصی منه)اما شما سالهای پیش رو هم یه نگاهی بنداز!(البته این به معنی این نیست که نیکو روزبرگ راننده خوبی نباشه اتفاقا راننده خیلی خوبی هست ولی در سطح همیلتون نیست.)
        من هم باهاتون موافقم از سال ۲۰۰۷ به بعد لوئیس همیلتون بهترین راننده بوده.وقبل اون رو هم نمیشه قضاوت کرد چون اصلا تو فرمول یک حضور نداشته!
        در آخر این جمله سباستین رو هرگز از یاد نبر!:
        Lewis Hamilton is the greatest driver of our era
        موفق باشی دوست من.

  3. a Ferrari lover

    15

    2

    این مصاحبه تهدید لوییس همیلتون هست که مثل بچه ادم بیاد قرار داد ببنده چیز زیاد هم نخواد اخه خداییش قرارداد سنگینی خواسته به نظرم همیلتون باید کوتاه بیاد اگه قهرمانی هشتم رو می خواد

    • siamak

      12

      0

      شاید لوئیس زمان مناسبی رو برای امتیازگیری از مرسدس انتخاب نکرده . جابجائی رانندگان برای فصل بعد به اتمام رسیده و انتخابی بغیراز مرسدس برای همیلتون موجود نیست . بقول معروف آش کشک خاله است ! لوئیس بهتره در مورد تمدید قرارداد منعطف تر باشه ، وگرنه بی صندلی میمونه .

      • SUPER FAST 16

        12

        3

        آقا سیامک
        همین بچه محلشون هالک رو بیارن بشونن تو ماشین هم ارزونتره هم موفقیتشون تضمین شده است.شایدم ولتری یه قهرمانی جهان بیاره.کلا با زیاده خواهی بیش از حد انسان ها موافق نیستم.
        طرفدارهای همیل هم فکر نکنم با این رفتارش موافق باشن .

      • siamak

        7

        4

        super fast عزیز .
        منهم با باج خواهی راننده از تیم موافق نیستم ، درست همونطور که موافق اینهم نمیتونم باشم که تیم راننده رو ببره گوشه رینگ یا دستش رو بگذاره لای درب و در شرایط تحت فشار بخاد راننده رو مجبور به امضای قرارداد کنه . این نوع روابط مبتنی بر اجبار و بدور از تفاهم معمولآ خوب جواب نمیده .
        درحال حاضر همیلتون به مرسدس نیاز داره چون صندلی خالی دیگه ای وجود نداره و از طرفی میتونه با بهترین ماشین گرید به هشتمین قهرمانی فصلش فکر کنه و رکوردش رو دور از دسترس تر قرار بده . متقابلآ مرسدس هم اگرچه راسل رو بعنوان یک بکآپ تو آب نمک خوابونده ، ولی نباید روی مقایسه تجربه ، مهارت ، آمادگی و رانندگی کم اشتباه و کم ارور همیلتون با بوتاس و راسل ریسک کنه و احتمالا زنجیره قهرمانی سازندگان خودش رو قطع کنه .
        متاسفانه در مورد هالکنبرگ باهاتون همنظر نیستم ! هالک راننده متوسط خوبیه ، ولی اینطور هم نیست که هرکس پشت مرسدس نشست بتونه قهرمانی کسب کنه !
        این نگرش متعلق به کسانیست که معتقدند کسب قهرمانی و پیروزی فقط متکی به ماشینه و راننده نقش مهمی دراینمورد نداره که البته بنده با این نوع از تفکر موافق نیستم .

      • Mehdi)Shabneshin)

        5

        4

        آقا سیامک بزرگوار
        به نظرم همیلتون و مرسدس هیچکدوم مشکلی برای امضای قرارداد فی‌مابین ندارند.همونطور که فرمودید همیلتون اونقدرا خام و بی‌تجربه نیست که خواست‌های نامعقولی داشته باشه و مرسدس هم هنوز بهش نیاز داره.به نظرم اینا همه‌اش گمانه زنی رسانه ای است و البته هیجان دادن دوطرف به فضای رسانه ها و طرفدارها

      • SUPER FAST 16

        6

        0

        اقا سیامک اگه توجه کرده باشین به قهرمانی احتمالی بوتاس هم اشاره کردم ،اگه همیلتون نباشه روحیه و حمایت بیشتر تیم از بوتاس میتونه کارساز باشه.

      • siamak

        3

        3

        a ferrari lover عزیز .
        super fast 16 گرامی .
        Medi ) shabneshin ) بزرگوار .
        ممنون از اظهار نظرتون . چقدر جالب که هرکداممان موضوع رو از یک زاویه متفاوت میبینیم ، و این چقدر خوبه که در یک تاپیک در مورد مطلبی واحد ، تعدد آراء وجود داشته باشه تا نهایتآ از تلفیق این نظرات مختلف خروجی کاملی عاید بشه . سپاس از همه شما سروران عزیزم .

      • Mahmood.ghaedi

        3

        3

        اقا سیامک عزیز شرمنده کردین
        بخدا من پذیرفتن میزنم ولی موفق ب اوکی کردن نشدم ک افتخار این داشته باشم جز دوستان باشم

      • ferarri

        6

        2

        سیامک
        فعلا این قرارداد نبستن همیلتون فقط میتونه دو تا مفهوم داشته باشه:
        1-همیلتون جوگبر شده و فکر میکنه میتونه با هر ماشینی قهرمان بشه
        2-بخاطر اینکه رکورد برتربن راننده رو شکست دستمزدش رو میخواد بالا ببره (بخاطر همینی که بالاتر گفتم) و مرسدس هم که راسل رو به عنوان بکآپ داره و میدونه همیلتون بخاطر گرفتن هشتمین قهرمانی و پنجمین قهرمانی پیاپی دستمزدش رو پایین میاره تا راحت این دو تا رکورد رو هم بشکنه

      • siamak

        2

        3

        محمودجان .
        مدتهاست که بعنوان یکی از بامحبت ترین دوستانم افتخار همراهی با شمای عزیز نصیبم شده ، منتها میخواستم بخاطر این همه لطف شما مدرک مستدل هم داشته باشم !
        جسارتآ یه پیشنهاد و شاید راه حل ! : اینبار شما درخواست ارسال بفرمائید ، من سعی کنم ، ببینیم میشه ؟

      • siamak

        1

        3

        ferrari ارجمند .
        بله ، میتونه اینهم کاملا محتمل باشه . جالبه که در این بازی ، طرفین بخوبی دست همدیگه رو خوندن و به نوعی دارند روباز بازی میکنند ! مجموعه این حرکات باعث میشه تا با نظر درست و صحیح ” مهدی – شبنشین ” عزیز بیشتر همراه و همسو باشیم .

      • ferarri

        3

        0

        (mehdi)shabneshin عزیز
        فک نمیکنم مرسدس به اندازه همیلتون به همیلتون احتیاج داشته باشه ولی همیلتون خودش خوب میدونه که بدون مرسدس قهرمانی غیرممکنه(یا شاید جو گرفتتش و فک میکنه با ماشین های دیگه قهرمانی ممکنه)

      • Mehdi)Shabneshin)

        3

        0

        دوست عزیزم جناب ferarri
        نقش راننده‌ای مثل همیلتون در حال حاضر صرفا رانندگی و کسب قهرمانی نیست.منظورم کاری است که شوماخر در مرسدس انجام داد، آلونسو قراره در آلپاین انجام بده و به نظرشخصی خودم فتل باید برای استون مارتین انجام بده. مرسدس را همه ما به نگاه بلندمدت می‌شناسیم.پس بعیده فکر کنه به همیلتون احتیاج نداره.البته که واژه احتیاج هم قابل بحثه اما منطق حکم میکنه وقتی همکاری این دو برد-برد مطلق است دلیلی برای قطع همکاری(اونهم بااین بهانه های خنده‌داری که شایعه کردن)وجود نداره.
        ودر تایید فرمایش حضرتعالی عرض میکنم بدون شک همیلتون است که بیشتر نیاز به مرسدس دارد تا بالعکس.

  4. Mahdi

    16

    13

    فوری:
    شرایط مطالبه قرارداد قابل تمدید همیلتون:

    ۱:قرارداد سه ساله
    ۲:نامگذاری پیچ ها و مسیر مستقیمی های بیشتری به نام او (مگتس بگتس به لوییس/اروژ یا دلوروژیا به سرهمیلتون)
    ۳:ارجحیت بر هم تیمی
    ۴:انتخاب رنگ ماشین و لباس
    ۵:یک الی چند عدد ماشین پتروناس مسیدیز لوکس
    ۶:یه هفشپنتاه درصد سهام آ ام جی
    ۷:یه ۵۰ ۶۰ میلیون یورو ناقابل دستمزد

    دیگه چیزی ب ذهنم نرسید😂😂

      • Mahdi

        12

        7

        جدی؟
        نمیدونستم

        خدایی بخوام جدی بگم خیلی مغروره

      • Mahdi

        10

        8

        ازونجایی میگم مغرور ک اخه کی میاد بگه
        ((همتیمی من بودن کار سختیه))
        اخه wtf
        بعدشم بهترین ماشین پیستو داره خدایی باس برگرده مکلارن ک مکلارن رو بکشه بالا بنظر من وظیفه یه راننده همینه توی مرسدس دیگه کاری ازش برنمیاد

        بعدشم عدد ۷ عدد قشنگیه من بودم خرابش نمیکردم😂

      • Fastboy 44

        10

        15

        ما که این همه کمدین و نمک ریز داریم!
        پس چرا نمیریم توی کار استندآپ کمدی?!
        حتما شما نمیدونی که خیلی سال های قبل چه کار هایی با سیاه پوستا کردن!
        چه جنایت هایی کردن!
        ولی میخوای چشمت رو به واقعیت ها ببندی و خوشمزه بازی دربیاری!
        از شدت ضعف خیلی ها رو به سیاست انگلیس! و نژادپرست!!! و…… میگن!
        کسی رو که خودشو به خواب زده نمیشه بیدار کرد!!!!

      • ferarri

        15

        6

        واقعا همتیمی بودن با همیلتون کار سختیه . چون باید هر کاری بکنی تا همیلتون قهرمان شه😂😂
        اصن مکلارن همچین راننده ای رو نمیخواد که

      • لیلا حاتمی

        7

        13

        نمکدونهای محترم لطفا خودتونو کنترل کنین

  5. محمد

    13

    3

    خب قطعا.فکر میکنید با ویلیامز بود قهرمان میشد؟

    درباره بعضی افراد که میگن پشه بهتر از همیلتون رانندگی میکنه بگم همیلتون موفقیت هاش ۷۰ درصد بخاطر ماشینه
    ولی ۳۰ درصد باقی مونده رو هم تعداد کمی بهش میرسن.وستپن رو در نظر بگیرید تو ۲۰۱۹.اصلا لکلرک ۵ برابر ازش بهتر بود،ولی حیف اون شاسی که باعث شد قهرمان نشه

  6. محمد یاسین

    15

    0

    واقعا دست آورد های لوییس هم نباید دسته کم گرفت ولی اکثریت این دستاورد به خاطر یک تیم فوق العاده هماهنگ به نام مرسدس ا. ام .جی پتروناس هست

  7. علیرضا

    12

    0

    تعجب میکنم از مدیریت آلمانها که بخوان شخص رو به تیم ترجیح بدن …اصلا دلیل موفقیت آلمانها همین بوده همیشه که تیم اولویت اول هس . نمونه های خیلی خیلی زیادی میتونم بیارم از تیم بایرن مونیخ بزرگ تا دورتمند و بقیه … توتو باید برگرده به افکار ژرمنی ها … هرچند من خودم دوست دارم همیلتون باشه

  8. بیژن

    6

    15

    باز فصل تموم شد یه سری دلقک از غار هاشون اومدن بیرون و مزه میپرونن . باز فصل که شروع بشه میرن تو غارشون .
    طرف میگه یه سال که یه هم تیمی خوب داشت رزبرگ قهرمان شد ولی سه سال دیگه رو نمی بینه که رزبرگ پایین تر از بوده و سه سال ازش با اختلاف شکست خورده و یک سال با حداقل اختلاف ، نمیاد ببینه در اون چهار سال چقدر برد و سکو و پول پوزیشن بیشتر گرفته .
    باز فصل شروع میشه و همین افراد محو میشن تا یک ماه بعد اتمام فصل .
    راستی تیم موردعلاقتون و راننده مورد علاقتون چندم شدن امسال ؟!!!

    • ferarri

      3

      1

      بیژن
      اولا وظیفه همیلتون با ماشین اول مرسدس قهرمانی بود که تو این راه باید رزبرگ رو هم میبرد
      ثانیا دو فصل رزبرگ به همیلتون باخت

  9. saman.5

    13

    1

    از این مصاحبه توتو اینجوری به من القا میشه که اگه با شرایط ما کنار میای می تونی فصل بعد هم با مرسدس برونی وگرنه خوش اومدی ….

  10. mahyar

    4

    3

    مرسدس تیم به شدت منظمی هست . حالا ی جا هایی ی کارهایی عجیب میکنن مثلا” مسابقه راسل رو به کل نابود کردن .
    اما همیلتون هم کسیه که با اون لاستیک های وت توی مسابقه ترکیه ترکند .
    من خودم بهش شخصه دوست دارم وتل یا مکس و یا هرکسی بجز بچه های مرسدس قهرمان بشن . اما نمیتونیم بگیم که مرسدس بدونه همیلتون هم میتونست این همه موفقیت داشته باشه .

    و اگه شرایطی که همیلتون برای تیم عنوان کرده و دوستان گفتن واقعن همین باشه که بعید میدونم مرسدس همچین کاری بکنه و رانندگی راسل رو هم دیدن…
    نمیدونم باید دید قرارداد مرسدس به کجا کشیده میشه .

  11. Mahmood.ghaedi

    7

    9

    فست بوی
    بعضیها یادشون رفته اونی ک توجه هات سمت تیم میان جدولی اورد لوییس بود
    اتفاقا سودی ک مرسدس از این همکاری برد بیشتر نباشه کمتر هم نبود
    ولی لازم ب توضیح دادن ب بعضی از دوستان نیست فقط ی جواب باید داد
    ک بله شما درست میگین لوییس هیچی نیست اصلا راننده نیست
    ولی خب مرسدس تشخیص داده ماشینشو هیولاش بده دست یکی ک راننده نیست ولی دست راننده مورد علاقه شما نده از نظر تیم مرسدس راننده شما لیاقت نشستن تو این صندلی نداره ک اگه داشت حداقل ی تعارف بهش میزد
    ولی لوییس و بوتاس دارن
    خیلی بده ک از نظر مدیر ی تیم دوتایی ک راننده نیستن لیاقت این صندلی دارن ولی راننده شما نداره
    ی وقت زشت نباشه🤔

    • Fastboy 44

      7

      10

      آره بابا لوییس راننده نیست!
      مسابقه 2006 جی پی 2 ترکیه هم اصلا هیولا زیر پاش بوده!
      2011 چین
      2011 نوبرگرینگ
      2018 آلمان
      2017 سنگاپور
      2009 سنگاپور
      2009 مجارستان
      2012 آمریکا
      2007 فوجی
      2008 بریتانیا
      2015 بریتانیا
      2013 مجارستان
      اینا هم هیولا بوده!!!

      • Fastboy 44

        1

        3

        راستی هیچ خبری از Amir Bagheri 44 نیست?
        خیلی وقته ندیدمش تو سایت

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        3

        4

        من که از ۲۰۱۹ دنبال میکنم مجارستان ۲۰۱۹ به بی اشتباه بودن سر لوئیس ایمان آوردم.

      • ferarri

        6

        2

        اولا تو اصن از ۲۰۱۳ رو حساب نکن
        ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ هم مکلارن برترین ماشین گرید بود
        حالا یه چن تا برد تو سال دیگه هم داشت

        بعد ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ که ماشین قهرمانی نداشت هیچ اثری ازش نبود تا که باز مرسدس اومد تازه هیچ سالی رقیب قهرمانی نداشت فتل با فراری هم اگه رقیبش تو یه فصل بود تازه نه خیلی جدی
        یه فصلی هم که رقیب جدی داشت به رزبرگ باخت

      • Fastboy 44

        2

        7

        معلوم هست چی میگی?!
        2007 و 2008 و 2009 بهترین ماشین گرید?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!………
        حداقل لازم اگه نمیدونی برو یکم تو ویکی پدیایی چیزی سرچ کن!
        لازم نیست تحریف واقعیت کنی!!!!

      • Saeed

        4

        2

        فست بوی عزیز چرا جوش میاری؟!؟!

        مکلارن 2007 و 2008 بهترین ماشین گرید رو داشت (بهتر از فراری) و خوشبختانه اونموقع ایسپورتی هم نبود ک از این طریق بشه انکارش کرد :)))

        2009 هم سوم بودن بعد از براون با فاصله و ردبول و ضمنن مکلارنا سیستم کرز هم داشتن ک براون و ردبول استفاده نمیکردن (80 اسب بیشتر برا 6.7 ثانیه تو هر دور)

        همش همین بود انقد جوش نیار :)))))))))

      • Fastboy 44

        2

        7

        بله دیگه!
        2008 شد بهترین ماشین فراری!
        این کارشناس خبره هم 2009 رو بهترین ماشین گرید رو مال مکلارن میدونه!!!!
        اون وقت بیای بهش بگی 2010 تا 2013 یا 2000 تا 2004 رو بهترین ماشین کی داشت بازم میگه همیلتون!!!!
        چون به هرحال یه قانون پایستگیه که مغز بعضیا برا خودش تعریف کرده!
        “اینو پیش خودت بگو،برا اینکه زخمت یکم خوب شه بیا بگو همیلتون همیشه بهترین ماشین رو داشته،آره اینو بگو…..!”
        راستی،چه خبر از مراسم لاروووووس?!
        شنیدم وتل هنوز داره از امباپه پرچم قرمز میگیره!!!!!!!

      • ferarri

        4

        3

        فک میکنم تو بری تو ویکی پدیا سرچ کنی
        مکلارن بهترین ماشین گرید تو سال های 2007 و 2008 و 2009 (2007 کمتر) بود دلیل اینکهه نتونست هرمانی سازندگان رو بدست بیاره نوسان همیلتون بود

      • ferarri

        5

        2

        درسته سال های 2000 تا 2004 شوماخر و سال 2010 تا 2013 هم فتل بهترین ماشین رو داشت ولی اینم در نظر بگیر که همیلتون تو سال های 2007 و 2008
        و 2009 و 2014 و 2015 و 2016 و 2017 و 2018 و 2019 و 2020 بهترین ماشین رو داشت
        ولی شوماخر دو تا قهرمانی هم با بنتون داشت که برترین ماشین گرید نبود(البته که بدترین هم نبود)
        تازه با این حساب که شوماخر 2000 تا 2004 و فتل 2010 تا 2013 بهترین ماشین گرید رو داشت,تونستن تو همه اون فصول قهرمان بشن ولی همیلتون از این 10 فصل که برترین ماشین گرید رو داشت 3 تاشو قهرمان نشد
        دوباره حرفی نمیمونه…

      • Fastboy 44

        1

        6

        وااااااای
        تو چقدر ***ی
        زبان بند میاد قشنگ!!!
        فکر کنم بری ببینی که 2008 و 2009 مکلارن قهرمان نشده!!!!!!!!!!!!!
        جای یه سری حرفا اینجا نیست متاسفانه!

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        2

        5

        راننده افسانه ای هم به روزبرگ باخت این که دلیل نمیشه روزبرگ سال ۲۰۱۶ رو مدیون خرابی موتور ماشین همتیمیش تو مالزی بود.
        و اگه سال بعدش میموند شکست سختی از سر لوئیس و فتل می خورد.
        بهتره کمی واقع بین باشیم شما همون سال ۲۰۰۹ رو متوجه میشی که سال اول حضورش با بد شانسی تمام قهرمانی رو از دست داد!
        از این بد شانس تر! که شما و خیلی از طرفداران ایرانی فرمول یک ایشون رو خدای شانس میدونی یا مالزی ۲۰۱۶ که برای قهرمانیش گرون تموم شد.
        البته اگه این دو سالی که عرض کردم هم لوئیس فقط قدر یک اپسیلون شانس باهاش یار بود،و قهرمانی ها رو کسب میکرد شما و دوستان دیگه چشم می دوختین به باتن راننده بزرگ فرمول یک.

  12. AliA

    1

    5

    بهله دیگه حالا ب همیلتون میگن اگ قهرمانی ۸ دنیا میخوای باید با نرح پایینتر قرارداد ببندی آخ از پول آخ از پول

    • مَمَّدو

      7

      1

      نه بابا! فکر نکنم مشکلشون پول باشه. این خارجیها در معاملات دو سر سود خیلی تفاهم دارن (مسی یا رونالدو رو با باشگاه هاشون ببین). یحتمل همون مشکل کارهای حاشیه ای همیلتونه.

    • Mahmood.ghaedi

      0

      2

      Mohammad ali
      اگه لوییس اونقدر تاثییر نداشت و مهم نبود
      چرا برای اوردنش ب مرسدس ب هر دری زدن
      خود نیکی لائودا فرستادن تا راضیش کنه
      او همین سایت مصاحبه نیکی لائودا هست سرچ کن درباره چطور راضی کردن لوییس حرف زده
      برو سرچ کن ببین بعد درباره تاثییرش کامنت بذار

  13. ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

    4

    9

    کامنت ها و دیسلایک های غیر منطقی به برخی دیدگاه ها نشون دهنده تنفر شما از سر لوئیس همیلتون قهرمان 7 دوره فرمول یک هست من بیشتر لذت میبرم از این تنفر شما!مرسدس اگه بخواد جورج راسل رو بیاره تیم باید فکر همه چی رو کنه
    سر لوئیس هر تیمی بره اسپانسرهای زیادی رو طرف خودش می کشونه حالا تجربه او به کنار!
    این برداشت شما بوده.

  14. mohammad ali F1

    2

    5

    من یک سوال دارم. چرا لوییس بعد از اینکه یک ماهه همه ی راننده های فرمول یک (به غیر از لوییس) امضا ی قرارداد کردن ولی لوییس نمیکنه. این یعنی یکی دیگه به جای لوییس میخواد بیاد؟؟

  15. Mahmood.ghaedi

    3

    4

    دوستان مگه نمیگین توتو بهترین مدیر
    تاحالا ی کامنت ندیدم یکی بگه توتو مدیر خوبی نیست
    هرچی دیدم میگن بهترینه هرکی اینجا کامنت گذاشته گفته بهترینه
    خب بنظرتون چرا توتو هنوز منتظر لوییس مونده یعنی شما اینو میفهمین ک هرکسی با ماشین مرسدس قهرمان میشه ولی مدیر تیم اینو نمیفهمه
    مدیری ب این خوبی وقتی میدونه ماشینش با هر راننده ای قهرمان میشه مگه خر مغزش گاز گرفته اینهمه صبر کنه برا ی راننده معمولی اینهمه پول بده بهش خب ی راننده ارزانتر بیاره دیگه تکلیف خودش و تیمش هم روشن کنه
    عجیب نیست اینهمه صبر کنه ک لوییس بیاد پا قرارداد

  16. siamak

    2

    3

    آخرین خبرها .
    میدونم دوخبر تازه ای که میخام بهتون بدم به موضوع تاپیک ارتباطی نداره ، ولی بد نیست ازش با اطلاع باشید .
    1- تست کرونای لکلرک هم مثبت اعلام شد و راننده جوان فراری هم بالاخره گرفتار این ویروس لعنتی شد .
    2- فردریک واسر مدیر تیم آلفارومئو اعلام کرد : انتظار داره تا در فصل آتی آنتونیو جیوویناتزی نقش رهبری تیم رو بعهده بگیره ! … بدا بحال رایکونن ! و خوشا بحال استاد اعظم Jingoozz !!

    • Mahmood.ghaedi

      2

      3

      تثا سیامک امیدوارم بقیه هم ب استاد ایمان بیارن
      زمانی ک کسی جیووو همیشه کبیر نمیشناخت استاد میگفتن
      و ما باور نمیکردیم امیدوارم استاد بنده حقیر ببخشن

  17. امید نورمحمدی

    5

    1

    از همون روزی که راننده اول تیم ویلیامز بجای همیلتون بزرگ سوار بر ماشین قهرمان فصل شد قابل پیشبینی بود که در اردوی مرسدس خبرهایی هست که قبلا و در همان زمان بهش اشاره شد.
    مسابقه بحرین 2 و اتفاقات عجیب و غریبی که تیم مرسدس رقم زد هم حاوی نکات زیاد و پیام شفاف به همه طرفداران و همیلتون بود.
    تا تیم نخواد هیچکس با هیچ ماشینی نمیتونه موفق بشه. حالا به جملات توتو ولف توجه کنید :
    1- “بر خلاف چیزی که اکثر مردم فکر می کنند، در این بیزنس هیچ تیر نقره ای (هیچ روش خاصی) وجود ندارد. حتی در درون صنعت هم چنین چیزی وجود ندارد”
    2- “این بیزنس در مورد سود های حاشیه ای است که همه چیز باید در جایگاه درستش باشد تا تیم موفق شود.”
    3- ” برای پیش رفتن به بخش هایی مانند، بخش مهندسی، بهش تبلیغات، بخش سیاست گذاری و بخش ارتباطات نیاز است.”
    هرچه من و سایر رفقای همفکر گفتند که فرمول 1 برای تیمها یک “بیزنس” محسوب میشه و موفقیتهای ورزش (بنظر برخی ورزشی) اولویت اول تیمها نیست (و نه راننده ها) غیراز مسخره بازی و مزه پرانیها چیزی ندیدیم. الانم که خود شخص توتو ولف در این متن بارها اشاره کرده که “بیزنس” اصل ماجراست و “تبلیغات” هم به اندازه راننده مهم است کسی توجه نمیکنه و باز سراغ بحثهای همیشگی کی بهتره و شوماخر چکار کرده و سب ماشین برتر داشته و … میروند! گویا هیچکس نمیخواد مطلبو بخونه و همون تیترش براشون کافیه!!!
    بنده هم میتونم از عدم پایداری ماشین ردبول در سال 2010 و …. صحبت کنم ولی اون موضوع جای بحثش اینجا نیست.
    کاربران سایت انواع اهانتهارو بهم میکنند و از الفاظی مثل دلقک و غارنشین و … هم استفاده میکنند. چقدر همه محترمانه و منطقی بحث میکنند! چقدر در چهارچوب مطلب سخن میگن!!!
    حکایت شده مثل “آنکس که نداند و نداند که نداند…”
    پاینده باشید….

دیدگاه خود را بیان کنید