فرمول یک ایران متیا بینوتو پس از مسابقه ناامیدکننده مجارستان برای تیم اسکودریا فراری، خیلی واضح بیان کرد که این تیم نیاز دارد تا اوضاع را تغییر دهد.

یک تیم به مانند فراری همیشه باید نسبت به نتایج ناامید کننده به مانند مسابقه مجارستان که یک ششمی برای سباستین فتل و یازدهمی برای چارلز لکلرک بود واکنش نشان دهد، مدیر اسکودریا فراری میشن وینو متیا بینوتو بیان کرد:

پس از سه مسابقه، کاملا واضح هست که ما در وضعیت بدتری نسبت به چیزی که انتظارش را داشتیم هستیم و باید بدون هیچگونه تاخیری به این مسئله واکنش نشان دهیم. کل پروژه این خودرو باید باتوجه به محدودیت هایی که قوانینی که در حال حاضر داریم بازنگری شود.

من کاملا آگاه هستم که هیچ کار جادویی در فرمول یک صورت نمی گیرد اما ما باید آستین هایمان را بالا بزنیم و اوضاع را تغییر دهیم هم از لحاظ اهداف بلند مدت و هم کوتاه مدت.

همینطور ممکن است که ما به سازمان خودمان برای بهینه سازی نگاه کنیم و در جاهایی که بیشترین احتیاج را به این موضوع دارد(یعنی بهتر شدن و بهینه سازی) کار کنیم. اما در ابتدا ما باید به عنوان تیم، دلایل شکل دهنده چنین شرایطی را درک کنیم.

سخنان محکم و مصممی از بینوتو زده شد، البته متیا در ادامه یک نکته مهمی را نیز گفت:

من به افرادی که در بخش ورزشی کار می کنند اعتماد دارم. ما یک فرایند بلند مدت را برای ایجاد یک چرخه پیروزی دیگر شروع کردیم. مدت زمانی این مسئله طول خواهد کشید، اما کل کمپانی این مسئله را درک کرده و از این بینش حمایت می کند.

برای همین است که من داستان هایی که در این روز ها پخش می شود را می خوانم برایم سرگرم کننده است، شما با اخراج کردن افراد نمی توانید باعث سریعتر شدن خودرویی شوید!

درباره نویسنده

اشتوتگارت یا مودنا فرقی نداره ،اکستازیمون یکیه. Box Box Box

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

78 دیدگاه

    • Mmd9024

      11

      1

      با توجه توافقی که فیا و فراری انجام دادن ، فراری دیگه نمیتونه از قدرت موتوری که سالهای پیش داشت استفاده کنه و تیم به درستی رفته به سمت طراحی ماشین با دانفورس بیشتر همنیطور که از مسابقه مجارستان معلومه ماشین تو پیچای سرعت پایین سریع بود، بنظرم باید وقت داد به تیم، البته که فراری مشکل مدیریتی داره و ماتیو بنیتو کاریزما لازمو نداره به نظرم فقط باید مدیر فنی تیم باشه

      • a Ferrari lover

        6

        4

        امید وارم بخشی از این توافق مخفی بازگردوندن قدرت موتور های فراری حتی نسخه های سریعترش برای ماشین های 2022 باشه اگه فقط فیا از فراری امتیاز گرفته بود مخفیش نمیکردن ولی خب معلوم نیست فراری چه امتیازی گرفته باید صبر کنیم ببینیم سال دیگه یا 2022 این امتیاز معلوم میشه البته اینکه فتل سال بعد در تیم دیگه ای هست و اون تیم یا ردبول و یا استون مارتینز که هردو رقیب به حساب میان میتونه دلیل اینکه فراری امسال زیاد نوآوری یا چیز جدید رو نکردنش هم باشه

      • BAHRAM

        2

        7

        سایتهای دیگه نوشتن بینوتو تنهاست و افراد مناسبی دوروبرش نداره.

      • Karim

        1

        0

        به نظر بنده یه ماشین صرفا نباید به موتور یا فقط شاسی و… به تنهایی اهمیت بده.
        افزایش دانفورس وقتی به قیمت اختلاف بیشتر از یک ثانیه میشه رو نمیشه گفت پیشرفت.
        تیم از شروع دوران هیبرید که مدت زمان زیادی هم ازش گذشته با اون هزینه های وحشتناک و سابقه طولانی توی فرمول وان هنوز نتونسته نزدیک مرسدس بشه خب مدیریت قطعا نقش بسیار مهمی داره ولی بنیتو هم مدت طولانی توی این تیم بوده چه به عنوان مهندس چه به عنوان مدیر تیم.
        و اینکه چطور از روی تست های پیش فصل نفهمیده که تا چه حد ماشین مشکل داره. اون دیگه قطعا به فضاحت ماشین واقف بوده و حتی بدون کرونا هم جایگاه تیم بنظر تغییر خیلی خاصی نمیکرد.

    • SaMaN9111

      6

      3

      اینکه بعضیا میگن مرسدس شده برند فرمول ۱
      مثل اینکه اطلاعاتشون از اطلاعات من هم کمتره در این حد ، من ک هیچی نمیدونم اینو مطمئنم تمام قهرمانی‌های تیم مرسدس رو با هم جمع بکنید ، میشه اندازه قهرمانیهای یه‌دونه از راننده‌های تیم فرراری
      مایکل افسانه‌ای
      آره داش کل قهرمانیتون همین ۷تاست

      • بهزاد زمانی

        0

        0

        قبل اینکه بیایی اینجا مدعی اطلاعات بشی حداقل بخودت یه زحمت کوچولو میدادی یه جستجو میکردی تو اینترنت، بعد اظهار نظر میکردی

  1. Mahmoud

    15

    1

    چرا آقای بینوتو؟؟ چطور با اخراج آریوابنه و آوردن تو ماشین رو ضعیف تر کردن، الانم با اخراج تو و آوردن یه مدیر قوی تر قطعا میشه ماشینو قوی تر کرد.
    به نظرم حتی اگه اوضاع تیم بهتر بشه و نهایتا تیم به چهارمی یا سومی هم برسه بازم باید بینوتو رو از مدیریت بردارن. چون در کل اوضاع بدتر شده مثل گرون شدن دلار از چهار تومن به نوزده تومن و دوباره کاهشش به دوازده تومن میمونه که اوضاع بدتر شده.

  2. Mehdi mozafari

    12

    7

    به نظرم همانطور که کسب موفقیت یک پروسه تیمی است، شکست هم نتیجه عملکرد ضعیف تیم است.ماشین فراری امسال واقعا ضعیف شده،اما این ضعف فقط به بینوتو مربوط میشه؟ قطعا اونم اشتباه داشته و همه این اشتباهات را دیدیم،اما بی انصافی اگه تمام کاسه کوزه ها را سر اون بشکونیم.برخورد دوتا هم تیمی تقصیر بینوتو است؟ و یک نکته مهم اینکه فراموش نکنیم ایتالیا در چند ماه گذشته چه شرایطی داشته.ایتالیا یکی از کشورهایی بود که از کرونا بسیار آسیب دید و تا مرز تعطیلی کامل پیش رفت.مکانیک و مهندس و مدیر فراری هم دارن توی همون کشور زندگی میکنند و شاهد جان دادن هم وطن هاشون بودن و درگیر همین شرایط بودن.فکر کنم کمی طول میکشه فراری به رقابت بالای جدول برگرده و مطمئنا برمیگرده.داریم از فراری صحبت میکنیم.اونا برند فرمول یک هستند

    • Mekaeel

      9

      1

      با کل حرفات موافقم به جز این که گفتی برخورد هم تیمی ها تقصیر بینوتو هست؟
      بله کاملا تقصیر بینوتو هست یک مدیر باید بتونه راننده هاشو مدیریت کنه و راننده ها ازش حساب ببرن که متاسفانه در فراری همچین شرایطی وجود نداره بعد از برخورد ها حالا فرق نمیکنه کدومشون اشتباه کرده باشه باید برخوردش قاطع باشه که دیگه راننده ها قبل از این که بخوان ریسک کنن مقابل همتیمیشون اول خوب فکر کنن

      • Mehdi mozafari

        1

        0

        اجازه بده اول بگم که بحث میکنم که یه چیزی یاد بگیرم.اصلااین دیدرا ندارم که موضع و نظرم درسته.
        حالا به نظرت گونتر اشتاینر آدم بی عرضه ای است؟بارها باخودم فکرکردم اگرجای اون بودم دوتاراننده هاس را مینداختم جلو خرس قطبی!اما به هردلیلی داره باهاشون کار میکنه.نمیخوام هاس رابا فراری مقایسه کنم.امابه نظرت بعداز برزیل پارسال که جفتشون زدن همدیگه را اوت کردن باید چکار میکرد؟
        من اصلاطرفداربینوتو نیستم.اتفاقا ازش هیچ خوشم نمیاد.فتل را هم خیلی دوست دارم هرچند طرفداردوآتیشه اش نیستم.لکلرک هم به نظرم راننده فوق العاده ای است و آینده این رشته و فراری.اما به نظرم باید جای یکی مثل مدیر ابرتیمی به نام فراری،باهمه چالشها،مصیبتها،دردسرها،توقعات وووونشست تا دید چه کاری میشه کرد وچه کاری نمیشه.
        بازم میگم منکر ضعف های واضح این آدم نیستم،اما اینقدرها هم فراری باقالی به چندمن نیست و قطعا توی اون مارانلو عریض و طویل چندتا آدم پیدا میشه که از من بیشتر سرش بشه و تصمیم بگیره.
        همه اینا را گفتم که بگم: باید همه متغیرها و داده ها را داشته باشیم تا معادله را حل کنیم.والا اینکه بگیم:الابختکی بینوتو اخراج،یعنی هیچ فرقی با وزیرورزش خودمون و صاحبان تیمهای حاشیه خلیج فارس نداریم.
        ببخشید طولانی شد

    • ALEX-ALBON

      8

      2

      Shabneshin
      اگر بینوتو در پست مدیریت باقی بمونه این مرسدسه که تبدیل به برند فرمول1 میشه-شک نکنید
      یه نگاه به وضعیت فراری از زمان شزوع کار بینوتو بندازید
      خیلی خوشبینیه کاذبیه اگه فکر کنیم فراری با زمان دادن ب این بینوتو بتونه حرکتی هرچند کوچیک انجام بده.

      • Mercedes amg

        5

        6

        فکر کنم مرسدس بنز برند فرمول یک شده

    • نیما

      4

      1

      این تراکتوری رو این فصل به عنوان ماشین آوردن قبل از شروع کرونا توسعه داده شده. حداقل اگه ماشین فصل بعد رو بگی یه چیزی

    • SaMaN9111

      3

      1

      الان ۱۳ فصل شده که تنها فقط برند فرمول ۱ هستش

      برند فرمول‌۱ دیگه هر ۱۰سال یکبار که باید قهرمان بشه

  3. get f... up SEB

    12

    2

    چطوره که با اخراج کردن اریوابنه و اومدن شما تیم انچنان افتی کرده که تو تاریخ فراری کسی ندیده ولی با اخراج شما هیچ اتفاق خاصی نمیفته.چرا میشه خوبم میشه
    تیم مکلارن با همین اخراج کردنا و ورود افرادی مثل سیدل تبدیل شده به این مکلارن

    • BAHRAM

      7

      12

      به کدوم مکلارن تبدیل شده؟ اینا که هنوزم لپ میشن و تو مسابقه مجارستان هم کاری از پیش نبردن و فقط یک امتیاز گرفتن

      • Mekaeel

        11

        0

        این مکلارن نسبت به مکلارن چند سال قبل خداس

      • Mahmood.ghaedi

        10

        0

        اینا ک هنوز لپ میشن؟
        خب دوست عزیز بجز مکس کی لپ نشد؟

      • Karim

        0

        0

        فک کنم 3 نفر لپ نشدن.یکی از فراری ها هم امتیازی نگرفت. مک لارن فعلی واقعا نسبت به سال های قبل قابل قیاس نیست. حتی از سازنده موتورش هم بهتر نتیجه گرفته که میشه با درصد بالایی به تغییر و تحول توی تیم نسبت داد.

      • BAHRAM

        0

        3

        خب وقتی لپ میشن و به زور یک امتیاز میگیرن برای چی مکلارن رو مثال میزنی ؟

  4. TRANS AM

    7

    7

    فراری در طول حیات پربارش فراز و نشیب زیاد داشته بطور مثال از آخرین قهرمانی جودی شکتر در سال ۱۹۷۹ تا شروع پیروزیهای شوماخر کبیر ۲۱ سال طول کشید ! حتی نابغه ای مثل الَن پرُست هم موفق نشد در اوائل دهه ۹۰ میلادی با فراری مقام بیاره . در حال حاضر فراری دوران فترت خودش را طی میکند و به یک خانه تکانی عظیم از صدر تا ذیل نیاز دارد . متاسفانه در این میان جوانی و عمر رانندگان پرشور و با استعدادی مانند ( لِک لِر ) در فراری ضایع میشود .

    • Mekaeel

      12

      0

      فتل و آلونسو و رایکونن و مسا و البته ساینز رو هم به لکلرک اضافه کن

      • Mmd9024

        0

        1

        واقعا چرا فکر میکنید این راننده ها حیف شدن خب اگر به فراری نیومدن کجا میرفتن صندلی مرسدس که پر بود که تیم برتره، یا باید به ردبول میرفتن که برای سوم شدن به بعد میجنگیدن یا تیمهای پائینتر مثل رنو و مکلارن در عوض توی فراری برای قهرمانی رانندگی کردن، همیشه طی هر دوره ای یک تیم خودشو از بقیه جدا کرده زمانی فراری بوده یک زمان ویلیامز یک زمان رنو و توی این دوره مرسدس باید قبول کرد که هیچ ماشینی به جز فراری ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ نتونسته اونارو به چالش بکشه

    • SaMaN9111

      2

      1

      نه داش شارل لکرک اتفاقا خوب موقع‌ای اومده

      از اول هم صحبت سر ماشین سال ۲۰۲۱ فرراری هستش که میگن خیلی خداست.
      بعدشم اونی که ب فنا رفته سب دوست‌داشتنی هستش که واقعا حیف شدش تو این ۶فصل با فرراری

      اگه با همون ردبول میموند
      حداقل پارسال و امسال که ماشینهای خیلی عالی دارن

      میتونست شانس داشته باشه

  5. Sina

    10

    1

    زده تیمو داغون کرده صداشم در میاد😐

  6. BAHRAM

    7

    2

    اقای بینوتو وقتی شما با افرادی که دارید نمیتونید موفقیت کسب کنید باید افراد کارامدی که در تیمهای دیگه کار میکنن رو جذب کنید

  7. Ferrari Italy

    3

    7

    همه این قوانین بعد دوران هیبرید بنفع یک تیم شد و همین قوانین بلای جان فراری شده و حتی نواوری هم در کار باشه بقیه ازبس شکایت میکنند همه زحمات به باد میره ولی چطور این قوانین باعث فاصله گرفتن بیشتر اون تیم میشه و کسی زیر سایه این قوانین امکان نزدیک شدن بهش نداره برای همه سوال شده, ولی در اروپا ایتالیا از همه بیشتر تحت فشار قرارگرفت واین بی تاثیر نبود

    • Ali

      11

      2

      چه ربطی داره دوران هایبرید الان ۶ ساله اگه اشتباه نکنم هستش و اگه تیمی در این شیش سال توان پیشرفت نداشته اشکال مدیریتی داره به مرسدس مربوط نیست، متاسفانه جز ارزوهاس که ای کاش پورشه هم با یه تیم کاملا مستقل وارد میشد اونوقت رقابتا به شدت جذاب میشد ولی حیف

    • Karim

      1

      0

      این دقیقا مصداق : فرار رو به جلو
      مگه کسی جلوی فراری هوندا رنو …گرفته؟
      لطفا نبوغ و ممارست یک تیم رو زیر سوال نبرید.
      من خودم در وهله اول فتل و فراری فن هستم و بعدش ماشین مرسدس بنز.
      حالا ماو دیگران نتونستیم دلیل درستی واسه متهم کردن یکی دیگه نیست.

  8. MV1

    0

    22

    دوستان اصلا نمیتوان همه چیز رو تقصیر اقای بینوتو انداخت در نتیجه میشه نتیحه گرفت ک مشکل از مدیریت نیست چ اصراری ب تعویض ceo هست اخه؟ نمیگم عوض نشه اما چندان هم نباید اصرار کرد
    در کل سه سناریو وجود داره :
    ۱) مرسدس ام جی پتروناس ماشین اس اف هزار رو کپی کرده ک بهمین خاطر فراری برای جلوگیری از جریمه فیا سریعا ماشین رو لوض کرده این سنارو توسط یکی از منتقدان در اف وان تی وی بین شد
    ۲) فراری چون احتمال میده وتل ب تیم رقیب می پیونده ک صد در صد استون مارتین (ردبول) یا ام جی پتروناس (مرسدس) میپیونده نمیخواد شرایطشو رو کنه و از قصد اینطور جلوه میده بحرحال عصر جدیدی در راهه و دوران هیبرید تموم شده است و امسال سال اخره و فکر میکنه تلاش ها بی فایده است و فقط سعی داره دید مرسدس و ردبول (کریستین هورنر و توتو ولف)
    رو منحرف کنه این دیدگاه هم توسط بیشتر صاحب نظران و راننده های سابق فرمول تایید شده است و منم خودم با همین موافقم
    ۳)این یکی افتضاحه : فراری مثل ویلیمز قراره سقوط کنه ک بدترین سناریو هست

    • Ali

      7

      0

      دوست عزیز مرسدس از فراری کپی کرده؟؟؟ اینو توضیح بدین ممنون میشم،

    • Mahmoud

      6

      1

      سناریوی یک رو متوجه نمیشم.
      درمورد سناریوی دو هم ما فراری فن ها هرسال اینطوری فکر کردیم هرلحظه گفتیم حتما فراری داره مخفی کاری میکنه هر لحظه گفتیم حتما یه سوپرایزی توی راهه درحالی که خیال باطل میکردیم😐😐

      • Mekaeel

        6

        0

        امیدوارم از سناریو یک درست برداشت نکرده باشم چون این برداشتم اصلا قشنگ نیست آخه مرسدس و کپی؟😂😂

    • Abbas

      2

      0

      درود،خیلی شاد شدم با خوندن سناریوهایی ک مطرح کردی،شما مرزهای فیزیک رو جابجا کردی یک تنِ

    • نیما

      4

      0

      مرسدس از فراری کپی میکنه؟!
      عصر هیبرید تموم شده؟!
      مرسدس ام جی؟!
      از کدوم سیاره اید شما؟

    • Mercedes amg

      7

      0

      دوست عزیز جناب لکرک
      اگر کمی در مورد مکانیک و طراحی صنعتی و مهندسی پایه و یکم از اینجور چیزا ….دقت بکنید
      فرض اول غیر ممکن غیر حرفه ای و کاملا غیر کارشناسی هست
      تیمی که ماشینی طراحی کرده که شش سال پیاپی قهرمان بی چون و چرای جهان شده
      چرا باید بیاد ماشین فصل بعد خودش رو از روی ماشینی کپی کنه که یک در طی همان شش سال متوالی هیچ برجستگی نسبت به مرسدس نداشته و وانگهی
      بیاد تمام دانش و تجربه خودش بر روی ماشینی که خودش ساخته و جواب داده رو رها کنه و بره روی یک طرحی که هیچ جوابی در هیچ تستی ازش موجود نیست رو طراحی کنه
      از همه مهمتر اینکه در فرظ شماره یک شما یک نکته بسیار بزرگی هست که خیلی مبهمه
      مرسدس چطور و چگونه قبل از مسابقات به طرح فراری دسترسی داشته ؟؟؟

    • Mehriar Salehi

      8

      1

      Leclerc, این دو موردی که مطرح کردین هر دوش سوتفاهم بوده.

      مورد اولی که گفتین، بحث کپی نبوده.یا اون یوزری که توی F1tv گفته اصل مصاحبه رو بد متوجه شده بوده یا شاید شما اشتباه ترجمه کردی.
      اصل صحبت توتو ولف درباره موتور برمیگرده به استفاده از روغن توی احتراق که تا حدیش ظاهرا ایرادی نداشته.حرف توتو این بود که فراری پا رو از مرزها فراتر گذاشت (احتمالا اشاره به این موضوع داشته) و این باعث شد که ماهم توی بخش موتوری بدنبال نوآوری باشیم و بیشتر انرژی بزاریم روش.درکل با نگاه به اسپید ترپ ها و وضعیت عملکرد موتورها، مرسدس و رنو و هوندا خیلی نزدیک بهش هستن و این به این معنیه که همه اشون به یک میزان تقریبا پیشرفت کردن.پس این موضوع که مرسدس از فراری کپی کرده و جهش بزرگی برداشته به کل کنسله.پیشرفت تیم معقول و به اندازه موتورهای دیگه بوده…فراری هستش که چند قدم به عقب برگشته.

      ۲.این موضوع که چون سب داره میره نمیخوان رو کنن…این موضوع از اساس کنسله.
      اولا اینکه بیایم بگیم فراری از قصد ماشینش رو بهینه نکرده مترادف هست با اینکه فراری از قصد قید ۶۰-۷۰ میلیون دلار پرایز مانی امسال و سال بعد رو زده (تازه اگر عملکرد ضعیف که باعث رفتن اسپانسرها میتونه بشه رو در نظر نگیریم).هیچ تیمی همچین کاری نمیکنه، فرقی هم نداره چقدر پولدار باشه، نشدنیه.
      ثانیا توی نقل و انتقالات راننده ها، موردی رو که ازشون مخفی میکنن، ایرداینامیک و مکانیکی هست…بخشهایی که طراحیشون با دیده شدن، شاید شاید شاید بتونه ایده ایی بده که فلان طرح بالچه مثلا توی تونل باد ۲ دهم ثانیه داده، موضوع موتور نیست چون اون توی قسمت داینو هست و نهایت اطلاعاتی که راننده درباره موتور سال بعد میتونه بگیره یه سری عدد هست درباره خروجی ها، با دیدن یه تیکه فلز هم چیزی نمیتونه متوجه بشه.
      و مورد آخر اینکه تقریبا هر تیمی که راننده اش به تیم رقیب میپیونده، از همون زمان از برنامه های تحقیق توسعه ماشین سال بعد کنار گذاشته میشه و چیز زیادی درباره این مسایل نمیدونه…مورد اول نبوده این موضوع.اوکون از تیمی که دهها پله از فراری جلوتره (مرسدس) رفت رنو، تیمی که حداقل تا قبل این جابجایی از ریسینگ پوینت بهتر و با قابلیت بالاتر بود.خب…نه طراحی مشابه میبینیم بین این دو ماشین نه رنو DAS داره و نه هیچ چیز دیگه ایی.این قضیه کلا غلو شده هست.

      • REZA.M

        1

        3

        دقیقا برعکس چیزی که شما گفتی باتوجه به ضریب دنده های گیرباکس مرسدس و هوندا،مرسدس یه جهش بزرگ توی قدرت موتور داشته و هوندا یکم قدرت از دست داده بنابراین پیشرفتشون مثل هم نبوده!

      • Mehriar Salehi

        3

        1

        شما کلا عادت داری چیزی که وجود نداره رو بکنی بیس و براساسش یه نتیجه دلخواه بگیری.

        اسپیدترپ ها و سرعت رد شدن از خط استارت فینیش ۱۸۰ درجه با چیزی که ادعا میکنید اختلاف داره.
        موتور هوندا و مرسدس و رنو خیلی زیاد نزدیک به هم هستن.

        هرچند علل زیاد میتونه داشته باشه، مثل طراحی ماشین و ستاپی که استفاده میکنن اما تنها مرجعی که طرفداران تو این زمینه دارن همین اسپید ترپهاست و صحبتهای اعضای تیم ها.

        اگر دیتا دیگه ایی دارین درباره این ۳ تا مسابقه که تا بحال منتشر نشده یا احیانا اطلاعاتی از داینو کارخانه این ۳ تا موتورساز به دستتون رسیده، ممنون میشم در اختیار بزارید.

      • REZA.M

        1

        4

        اسپید ترپ و سرعت ماشین هنگام عبور از خط پایان اصلا معیار درستی برای مقایسه قدرت موتور ها نیست.چون به عوامل مختلفی مثل ستاپ یا درگ ماشین و……..مربوط میشه.
        اما یکی از قابل استناد ترین معیار ها بررسی ضریب دنده های گیرباکس هست که ارتباط مستقیم با قدرت موتور داره.هراندازه که قدرت موتور یک ماشین بیشتر باشه ضریب دنده های گیرباکس هم سبک تر انتخاب میشه.
        جنابعالی هم کلا عادت داری چیزی که خودت بهش اعتقاد داری رو درست جلوه بدی.آخرین بار هم در مورد سبک رانندگی این کار رو کردی.اما من الان با سند و مدرک به جنابعالی اثبات میکنم.(البته این مورد کاملا هم دقیق نیست اما اونقدر قابل استناد هست که بتونه تفاوت موتور های تیم های مختلف رو مشخص کنه)
        هر اندازه که عدد حاصل از تقسیم دور موتور بر سرعت کمتر بشه یعنی ضریب دنده های گیرباکس سبک تره و موتور هم قویتر.اما چند مثال:
        1-(فراری 2019(دنده 8):دور موتور:12877-سرعت:360-دور موتور تقسیم بر سرعت:35.769)
        در همین مثال اول یعنی موتور فراری در دنده 8 به ازای هر 35.769 RPM یک کیلومتر به سرعتش اضافه میشه.
        2-(فراری 2020(دنده 8):دور موتور:11236 سرعت:313-دور موتور تقسیم بر سرعت:35.897)
        3-(هوندا 2019(دنده 8):دور موتور:12461 سرعت:347-دور موتور تقسیم بر سرعت:35.910)
        4-(هوندا 2020(دنده 8):دور موتور:11553 سرعت:320- دور موتور تقسیم بر سرعت:36.103)
        5-(مرسدس 2019(دنده 8):دور موتور:11561 سرعت:321 -دور موتور تقسیم بر سرعت:36.015)
        6-(مرسدس 2020(دنده 8)دور موتور:11466 سرعت: 320- دور موتور تقسیم بر سرعت:35.831)

      • Mehriar Salehi

        3

        1

        یه مورد دیگه از تئوری توطئه هایی که جدید میخوای ارائه کنی.نمیدونمم منبعت کی میخواد باشه!
        این اعداد به صورت مطلق هیچ چیزی رو اثبات نمیکنه به چند دلیل…اول اینکه شاید لحظاتی که این اعداد رو ثبت کردن (به فرض درست بودن) تو مقاطع متفاوت باشن و نه ثابت.تو شرایط ستاپ مختلف باشن و نه یکسان، تو پیست های متفاوت با کانفیگ های متفاوت ایرو باشن و نه مشابه…ثانیا بازم امکان داره موتور تو لحظات ثبت این اعداد یک مورد درحال شارژ باتری باشه، یک مورد درحین یک پوش لپ، یکی با DRS باشه یکی بدون DRS…ثالثا شاید راننده حین ثبت این اعداد درحال فشار آوردن باشه یه لپهای لیف اند کوست باشه…درکل انقدر میتونه شرایط متفاوت باشه که هیچ استنادی نداره این حرفها.
        مطلب بعد هم اینکه دقیقا کی گفته هرچی با دور موتور پایینتری یه راننده تاپ اسپید بیشتری رو داشته باشه یعنی قدرت موتورش بیشتره؟! این کاملا میتونه مربوط به ایرو تیم باشه و البته ضرایب گیربکسی که یک تیم برای یک فصلش انتخاب میکنه.

        اما مورد آخر، با این لیست که شما ارائه دادی و کردیش سند، افت قدرت هوندا حتی از فراری هم بیشتر بوده.من برام کار خیلی خیلی ساده هست : ردبول! اگر حتی ۱٪ چیزی مشابه این حرفی که شما نوشتی حقیقت داشت، تا الان تقریبا ۵۰ مورد مصاحبه هورنر و راننده هاش و مارکو انجام داده بودن که خب…دقیقا برعکس بوده!

        نمیدونم سورس اطلاعاتت کجاست ولی شدیدا غلطه و بهت دروغ تحویل میده…این کسی هم که این موارد رو نوشته همونقدر ارزش داشته که من بیام دمای الان هوارو منهای قیمت مرغ کنم عدد متوسط رو بدست بیارم و درقیاس با سال قبل بخوام بگم اقتصاد بهتر شده یا نه…مطمئنا جایی که این اعداد رو ازش گرفتی یا یه شخص ناآگاهی بوده یا یه روزنامه نگاری که شدیدا نیاز به فروش و بازدید مطلب داشته…به هیچ وجه با فرض اینکه هردوی اعداد سالها مربوط به مجارستان امسال باشن، نمیشه فهمید که مثلا هوندا سال قبل گیرراشیو های بلندتری رو انتخاب کرده کوتاه تر…نمیشه فهمید امسال ردبول ماشینی با درگ بالاتر داره با پایینتر…نمیشه فهمید تو اون لحظه ماشین روی چه مود و راننده درحال زدن چه لپی بوده.

        یه سری چیزا عزیزم اطلاعات عمومیه…کسی که میاد اسپیدترپ رو که صرفا با موضوع کانسپت ایرو یه تیم میتونه بالا پایین بشه، درنظر نگیره و بگه غیرقابل استناده اما اعدادی که هیچ منبع معتبری تاییدشون نمیکنه که مرتبط هستن یا نه رو ملاک قرار میده، یعنی فقط علاقه داره یه ادعایی رو پشتش دلیل بیاره.

        کم هم نداشتی از این موارد…ادعای اینکه سال قبل بعد از موناکو تیم با شارل یه قرارداد پنهانی بسته و از اون زمان دیگه سب یه کوالیفاینگ درست نداشته!!! خب پول پوزیشن هفته بعدش چی بود پس؟ اگر اشتباه نکنم شما مدعی بودی فراری توی هیچ لپی تو تمرینات رو دنده ۸ نرفته که رفته بود که بعد تغییر دادی حرفو که تو هیچ دور سریع رو دنده ۸ نرفته بود که بازم رفته بود…ادعای اینکه توی مجارستان “کجای دنیا راننده دوم رو نفر اول میارن توی پیت” که ما پی بردیم مکس و لوییس هم راننده دوم تیمهاشونن چونکه بعد هم تیمی هاشون اومدن پیت لین…توهم اینکه یه راننده فقط با یک سری ماشین بخصوص میتونه سریع باشه و اگر براساس سلیقه اش نباشه یه گپ زیادی داره که خب من خواهش میکنم اینو در اختیار تیم ها یا خود راننده ها قرار بده که حداقل بعد بازنشستگیشون مثلا این مارک وبر بی سواد بیاد بگه آقا این ماشین رو براساس سلیه سب ساخته بودن که من له شدم…بگو، یاد بده بهشون که نه این موضوع خیلی مهمیه خیلی رو عملکردتون تاثیر داره، بیان تو رسانه ها زیاد بگن تا ما افراد ناآگاه بفهمیم و ببینیم جز شما و ۴ تا کاربر دیگه و معدود راننده های همیشه بازنده ، کسان دیگه هم این موضوع رو عنوان میکنن.
        حالا هم که این کشف بزرگ! اسپیدترپ گمراه کننده هست و تقسیم دور موتور به سرعت، ملاک بهتریه! و البته خب هوندا افت قدرت بیشتری داشته نسبت به سال قبلش در قیاس با فراری (براساس اعدادی که ارائه کردین) اما این مارکو و هورنر که تا همین ۲ سال پیش سر کوچکترین مسائل آبروی رنو رو همه جا میبردن و تمام ایراداتشون رو گردن رنو مینداختن، به یک تحول روحی رسیدن و درحالیکه همه دارن از افت قدرت فراری حرف میزنن، این بزرگواران و راننده ها و هزار نفر اعضای تیمشونو … سعی دارن این افتضاح رو پنهان کنن، کسی هم نمیبینه جز شما و احتمالا کسی که این اعداد رو در اختیارت قرار داده!

  9. REZA.M

    4

    5

    فراری دو راه بیشتر نداری.
    ۱.بینوتو به شغل سابقش برگرده و یک مدیر جدید برای تیم انتخاب بشه
    ۲.بینوتو مدیر بمونه و یک مدیر فنی برای تیم انتخاب بشه.پدی لو و کاول گزینه های خوبی هستن اما ممکنه قبول نکنند.

    • ALEX-ALBON

      4

      2

      فراری تنها یک گرینه داره
      1- اخراج بینوتو و اصلاح اون گاراژداغون با پیتای 9 ثانیه ای و آوردن افراد مجرب و متخصص.. نه اینکه فقط و فقط حتما ایتالیایی باشن.

      • BAHRAM

        6

        5

        نظر شما درمورد ردبول چیه؟ ایم تیم قرار بود با مرسپس برای قهرمانی بجنگه اما مسابقه قبلی لپ شد

  10. ELYAS FOROZANDEH

    8

    0

    این آدم عجب بشریه
    تازه فهمیده به تغییر وضعیت احتیاج دارن
    حتما چقدر بهش فشار اومده تو فکر کردن

    • ALEX-ALBON

      3

      1

      BAHRAMجان سلام
      من از اول هم اعلام کردم که طرفداری من از ردبول فقط بخاطر موفقیت راننده مورد علاقمه آلبون چون اگر ردبول ماشین خوبی نداشته باشه آلبون هم نمیتونه نتایج خوبی بدست بیاره
      وگرنه به شخصه درحال حاضر مکس و لوییس و بهتزین راننده های گرید و مرسدس و خیلی قدرتمند و دست نیافتنی ترین تیمها میدونم..ولی خب واقعا ازینکه طرفدار تیم و راننده ای باشم که از قبل قهرمانیشون مسجل هستش هیچ هیجانی و جذابیتی برام نداره برای همین آلبون رو برای طرفداری انتخاب کردم و دلیلشم اینه که با هر سبقتش حتی از رنوها و ریسینگها لذت میبرم و اگر آلبون سکوهم بیاره که بسیار بیشتر لذت میبرم
      ب هر حال هر کاربری یه دیدگاهی ب فرمول داره و نسبت به دیدگاهش طرفداریش و انتخاب میکنه

      • Ali🦁3

        4

        1

        امیدوارم آلبون هم صاحب سکو بشه چون لیاقتش داره فعلأ دوتا سکو حتمی رو بدشانسی ازش گرفته شده بهرحال اینم جزئی از لحظات فرمول وان هست واسه همه راننده‌ پیش میاد.

  11. Farshad

    10

    0

    هنوز میگه نیاز به تغییرات داریم 🤦‍♂️🤦‍♂️این بشر هنوز تو مرحله نیاز به تغییرات مونده تا برسه بیاد تغییرات و انجام بده دو سه سال گذشته

  12. بردیا

    3

    0

    داداش بینوتو شما به تغییر مدیر نیاز دارید

  13. sx210is

    3

    0

    تازه مثل شیخ ما پس از سالها(7 سال) پی به اشتباهاتش برده…. و میگه ما نیاز به تغییر داریم….

  14. نیما

    8

    0

    عجب!!!
    با تغییر افراد نمی شود باعث سریع تر شدن شد! ولی چیزی که واضحه با حفظ همان افراد می شود باعث کند شدن شد.

  15. Reza.MC

    7

    0

    هر سالی که با مدیریت این آدم طی بشه مسابقه سوم چهارم همین جمله رو خواهیم شنید: “من فکر کنم فلسفه ماشین امسال اشتباهه.”

  16. Mercedes amg

    8

    1

    فراری از آخرین قهرمانی با کیمی تا الان این همه پول خرج کرده و با داشتن نعمتی مثل آلنسو و فتل هم نتونست کاری از پیش ببره
    دوازده سیزده سال زیر بران جی پی و ردبول و مرسدس موندن دیگه جای هیچ امیدی باقی نمیگذاره
    فراری از زمانی که مرسدس در دوهزاروچهارده تاج سلطنت بر فرمول یک رو بر سر گذاشته تا الان چه کرده
    اون زمانی که ردبول با فتل تمام امتیاز ها و قهرمانی ها رو درو میکرد زنگ ها برای فراری به صدا دراومده بود
    مارک وبر هفته پیش نکته بسیار با اهمیتی در مورد فراری گفته بود ….گفته بود مارانلو خانه فراری هست اما….
    فراری باید بیاد انگلیس
    (راستی چرا مرسدس اشتوتگارتی * آلمانی دپارتمان و کارگاه فرمول یک خودش رو در انگلیس بنا کرده)
    فراری در این سیزده سال کجاست ؟؟؟
    برای تغییر هر وقت ماهی رو از آب بگیری تازه است
    اما نه به روش ایتالیایی
    فکر کنم فراری به این نگرش احتیاج داره
    👇🏻👇🏻👇🏻
    {{از من یک آلمانی بساز}}
    والی نمیشه حریف مرسدس شد

    • Behzad

      7

      3

      طرح اومدن فراری به uk که هیچ وقت شکل نمیگیره تازه اگر این مورد به یک تیم برتری بده پس چرا سایر تیم ها به غیر از هوندا که در انگلیس هستند نتیجه ای نگرفتن؟
      از منظر افت تیم ها در دوران هیبرید که ردبول و مکلارن و ویلیامز کیلومترها از فراری جلوتر بودن.
      به نظر بنده ی حقیر مشکل از جایی شروع شد که سایر تیم ها با پیشنهادات فراری در اعمال برخی قوانین موافقت نمیکردن و با نفوذ مرسدس و برخی افراد اون در تشکیلات عملا قوانینی وضع شده که هر سال تیم ها دچار سردرگمی میشدن.
      مثلا آقای براون چند وقت پیش گفته بود تیم ها از الان باید برای 2022 و تغییرات پیش رو به تست و تحلیل بپردازن ولی در یک حرکت انقلابی چند قانون گزاشتن که عملا به هیچ وجه نمیشه در مسابقات بعدی و سال آینده تغییری در خودرو ایجاد کرد حتی شنیدم از مسابقه ی مونزا به بعد تیم ها نمیتونن بال جلو را تغییر بدن!
      دیگر بر کسی پوشیده نیست که وعده ی خرید سهام ویلیامز و دادن موتور به مکلارن و کمک فنی گسترده به ریسینگ پوینت و… برای خرید رای، مرسدس فرمول وان را به یک محفل خصوصی تبدیل کرده و هر روز شاهد بی مزگی بیشتر این رشته هستیم.

      • Abbas

        1

        0

        بهزاد،قوانین برای همه یکسان هستش،اگ تیم مورد حمایت شما نتیجه نمیگیری نباید همه چیز رو زیر سوال ببری،،نباید همه چیز توطئه بدونی،،فقط باید تیم مورد علاقت رو حمایت بکنی و تیم مورد حمایتت رو زیر سوال ببری ک چرا نتیجه نمیگیری،،،،تازه قوانین ک برای فراری منحصر ب فردِ ،،، تقلب بکن تا رتبه دوم رو حداقل بگیری بعدش خصوصی حلش میکنیم😉

    • ALEX-ALBON

      2

      2

      Mercedes amg
      کیمی اون سال فقط با راننده ای مثل کیمی میتونست قهرمان ف1 بشه
      واقعا اون سال با وجود یه هیولای نوظهور ب اسم همیلتون و همینطور وجود آلونسو هردو هم در مک لارنی که خیلی سریع بودن-کیمی خیلی کم نقص و کم اشتباه رانندگی کرد که قهرمانی رو برای فراری بدست آورد
      که البته اگه جنگ درون تیمی توی مک لارن اتفاق نیوفتاده بود قهرمانی اون سال احتمالا به فراری نمیرسی
      کیمی باانگیزه و امید رانندگی کرد و خوش شانس هم بود که رانند های مک لارن اونطور به جون هم افتادن
      البته کیمی همیشه کیمیه.. کافی بود یکی از صندلیهای ریسینگ امسال برای رایکنن بود تا نتایج و میدیدین.

    • Hamed

      4

      0

      یکی از معضلات فراری این حواشی رسانه ای و طرفداری دور و برشون هست که نمیتونن تو آرامش کار کنن اینجا و جاهای دیگه خیلی راحت از فراری چه منطقی چه با حرفای مفت بدون کنتور داره انتقاد میشه ولی شاید هر تیمی دیگه ای بود زیر این فشارهای خرد کننده همیشگی و هرساله نابود شده بود حالا ساخت ماشینی مدعی برای هر فصل که پیشکش
      ضمنا فراری ۲۰ سال قهرمان نشد ولی مقرش رو نبرد انگلیس با مدیریت خوب دوباره تو همون مقر مارانلو تو ۱۰ فصل ۸ فصلش رو قهرمان فرمول ۱ شد چون مارک وبر یه حرفی زده دلیلی نمیشه تو مارانلو نتونن مجدد قهرمان بشن
      مرسدس هم اگر اشتباه نکنم اومد تجهیزات و تاسیسات آماده تیم راس براون رو تو بریتانیا خرید و همونجا موندگار شد که تو هزینه هاش صرفه جویی کنه نیومد خودش از صفر کارخونه و تاسیسات فرمول یک بسازه کار عقلانی کرد

  17. Mehriar Salehi

    13

    3

    کلا طرفداران و مخصوصا رسانه های اطراف فراری به شدت بی رحم و کم حوصله هستن.فرقی نمیکنه چه گروهی بیاد سر کار، زیاد زمانی نداره برای اشتباه کردن و باید از شروع کار نشون بده که تیم رو داره میکشه بالا وگرنه خیلی زود حملات شروع میشه.

    بینوتو، ۶ ماه نیست که مدیر تیمه.۳ سال و ۶ ماهه و توی این مدت ماشین هایی زیر نظرش به پیست رسیدن که ۳ بار نایب قهرمان شدن و این با هیچ متری قابل انتقاد نیست.تا بوده همین بوده که توی هر نسل طراحی، یک تیم از بقیه پیش افتاده و بقیه درحال رقابت برای دومی بودن.یه مدت همین فراری با طراحی های ۹۹-۲۰۰۴ قهرمان بلامنازع بودن، کسی مدیران ویلیامز و مک لارن رو اخراج نکرد چون کار فراری خاص بود، نه که دیگران افتضاح باشن…یه دوره با تغییر قوانین رنو پیش افتاد، یه دوره ردبول و حالا هم شده مرسدس…این بین فقط و فقط فراری هست که چپ و راست داره مدیر و تکنیکال دایرکتور و طراح عوض میکنه! وگرنه کریستین هورنر و آدرین نیوی با موتورهای نسبتا برابر (حداقل از ۲۰۱۶ به بعد) توان همون نایب قهرمانی هم نداشتن.

    یه کانسپتی به پیست رسیده و عمل نکرده، از بدشانسی این گروه سال بعد امکان تغییر بنیادین هم ندارن اما این معنیش این نیست که گروه یکباره طراحی کردن رو فراموش کرده باشه.

    امیدوارم نیروهای جدیدی رو فراری به تیمش اضافه بکنه، شایدم واقعا بینوتو به درد مدیریت نخوره اما این حرف وقتی از طرفداران فراری شنیده میشه، اصلا قابل اعتماد نیست…چون گروهی که میتونن کسی مثل جیمز آلیسون رو به این راحتی از دست بدن، یا افرادی که سه سال نایب قهرمانی رو به راحتی فراموش میکنن، بیسشون میشه یک فصل، رسانه هایی که با فشار آوردن ظرف ده سال، ۳-۴ بار تکنیکال دایرکتور و مدیر عوض کردن، مطمئنا اگر بگن ماست سفیده هم باید یکم شک کرد به قضاوتشون.

    • ّFerrari

      4

      1

      ممنون آقا مهیار
      منم با نظر شما موافقم از دست دادن الیسون ی اشتباه خیلی بزرگ بود
      الان هم اگه بینوتو از تیم خارج بشه مرسدس یا سایر تیم ها راحت میارنش داخل تیم خودشون
      به نظرم مشکل افراد تیم (منظورم امثال بینوتو هست) نه همه‌ی افراد برای فراری فوق العاده حیاتی هستن (بینوتو در زمان مایکل هم حضور داشته) حالا نمیدونم تیم فراری با این بودجه فکر نمیکنم مشکل مالی مانعی باشه براشون
      مهیار جان ی سوال داشتم به نظرت (هر فردی در فراری حضور داره صد در صد لیاقت شو داشته از مکانیک تا مدیر تیم) به نظرتون علت نتیجه نگرفتن فراری چی هست؟ (چقدر ممکنه تجهیزات تیم در این راستا اگه بگم قدیمی که اشتباهه ولی مشکل داره)؟

      • Mehriar Salehi

        6

        4

        والا من نظری ندارم، چی بگم! فقط اونقدری که میگین فراری نتیجه نگرفته، اینطور نیست به نظرم.بستن یه دره بزرگ بین سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ یا ۱۹ کار هر کسی نیست، فراری تونست این کارو بکنه و به این نمیگن نتیجه نگرفتن.

        امیدوارم یه سری افراد متخصص خوب فارغ از ملیتشون رو به تیم اضافه کنن.فکر کنم فراری تنها تیمیه که مدیر تیم و تکنیکال دایرکتورش یه نفره…درکل الان سالهاست که تیمهای تاپ پیت والشون خیلی تفکیک شده هست و برای فراری اینطور نیست.البته مطمئن نیستم، اما چیزی که توی ردبول مشخصه یا مرسدس، توی فراری ظاهرا همه اش به عهده یک نفره.

      • Hamed

        2

        1

        بعضی دوستان قبلا دیدم که گفتن الیسون چرا اخراج شد الیسون هیچ وقت اخراج نشد همسرش فوت کرده بود و فرزندانش تو انگلیس تنها بودن و محصل تو اون دوران شرایط روحی بدی داشت و تحمل نداشت تو یه مملکت غریب زندگی کنه بیقراری میکرد مدیرای فراری هم براش دست انداز درست نکردن و گذاشتن بره ولی خب درد منم همینجاس که چرا این مساله رو بهتر مدیریت نکردن میتونستن شرایط و مزایایی فراهم کنن الیسون بخاطر مسایل روحی نخواد اینقدر راحت از شغلش جدا بشه و بره که یکسال بعدم جذب رقیب اصلی بشه

      • سید علی حسینی

        8

        0

        حامد یکی از دلایلش این بود که فراری براش تومخی درست کرده بود، توی فراری افراد زیادی هستند که حرف می زنند…اون موقع افراد زیادی توی فراری صحبت می کردن که جیمز الیسون چیزی بارش نیست باید بریم ادرین نیوی رو بیاریم…بعد از اون یه سری حواشی شکل گرفت و واقعا هم یک سری دیدار هایی اتفاق افتاد که باعث شد جیمز نسبت به تیم یخورده حس بی اعتمادی پیدا کنه…سعی می کنم از اتفاقاتی که توی مارانلو افتاده توی این چندسال یه سری مقاله های چند قسمتی درست کنم بنویسم، اونجا کامل تر توضیح می دم

      • Hamed

        1

        0

        آره سید یادمه بخصوص سر ماشین 2016 که هیچ بردی کسب نکرد خیلی بهش انتقاد شد چون مستقیم زیر نظر الیسون طراحی شده بود اون قضیه مرگ همسرش مزید بر علت شد بکنه بره از مارانلو در کل به اندازه کافی پشتش نایستادن

      • Ash

        0

        0

        مشکل الیسون نبود مشکل اینه که فراری همیشه از چیزی که هست رازیه
        تو این ورزش راضی بودن مساوی روزای امسال فراری/همیشه باید فشار بیاری و بیشتر بخوای نه اینکه بگی امسال سال قهرمانی فراری این یعنی راضی بودن از خود و پس رفت

    • Karim

      1

      0

      با نهایت احترام خدمتتون با چند پاراگراف اولتون تقریبا موافقم .
      ولی توی پاراگراف آخرتون واقعا کم لطفی کردید در حق طرفدارای فراری .
      بنده سنم کمه ولی نه اونقد که دوران قبل 99 رو به یاد نیارم (حداقل به واسطه خانواده موتو اسپورتی و آرشیو مسابقات) 99 به بعد هم که تقریبا کسی دنبال کننده بوده باشه میدونه روایت فرمول وان رو.
      نقدهاتون بسیار کارشناسی و با دقت هستند ولی بعضی اوقات تعصب کمی موج میزنه.
      امیدوارم از حرف بنده آزرده خاطر نشده باشید.

      • Mehriar Salehi

        2

        1

        کریم جان نه آقا چرا آزردگی! اما فکر کنم سوتفاهم شده اون قسمتی که درباره رسانه ها و طرفداران فراری نوشتم.
        یه مثال براتون میزنم…میگیم افریقایی ها سیاه پوستن، معنیش این نیست که توشون سفید پوست نیست یا کمه، ۱/۴ اشون سفید پوستن، اما صحبت درباره کلیت هستش.

        درباره فراری هم، خانواده من همه اشون طرفدار فراری هستن، میبینم که متعصب نیستن یا ادمین این سایت هم فکر کنم طرفدار فراری بود، جبهه ایی نمیگیره اما…صحبت درباره کلیت این موج رسانه ایی و طرفداران بود نه تک به تک طرفدارانش.

        فشار منفی ایی که روی فراری هست موضوعیه که تمام افرادی که توی تیم بودن، گفتن، حتی امثال ژان تود و راس بران که دوران طلایی فراری اونجا مشغول بودن.

  18. erfan.f

    1

    1

    این فصل که تموم شد باید از همین الان به فکر 2021 باشن

    • SaMaN9111

      1

      0

      فقط باید ببنوتو بره
      با یه پیش‌نهاد عالی راس براون رو بیارن
      همونی که سال ۲۰۰۹ یه تیم داشتش که تو همون سال با اختلاف هم قهرمان شد تیمش

      • SaMaN9111

        1

        0

        حالا اسم کوچیکشو دقیق نمیدونم ولی اسم‌فامیلش مطمئنم که براون هستش

    • ALO

      0

      0

      هر سال همینه

  19. امید نورمحمدی

    8

    5

    بلاخره از خودش دفاع کرد. کوتاه مدت یعنی چند فصل؟ بلند مدت یعنی کی؟ آیا منظورش از کوتاه مدت همین فصله؟ یا فصل بعد مد نظرشه؟
    اینگونه صحبتها فقط بدرد افراد بیسواد و یا طرفداران افراطی میخوره! کارخانه اینو درک کرده یعنی چی؟ مهندسین و مدیران و بقول ایشون کارخانه که باید درجریان تغییرات بلند مدت باشند! الان وقت قانع کردن هوادارانه. چطور میگه با رفتن کسی تیم سریع نخواهد شد؟ مگه همینها نمیگفتند با رفتن سب همه چیز درست میشه؟ مگه همین فراری فنهای تیفوسی ادعا نمیکردند با خبر رفتن سب میلیونها نفر در وضعیت کرونا به خیابانها آمدند و جشن گرفتند؟!
    درسته با رفتن یکنفر چیزی عوض نمیشه. ولی با رفتن یک تفکر غلط که حتی قادر نیست یک استراتژی ساده هم برای راننده هاش انتخاب کنه و یک پیت استاپ درست انجام بده شاید تغییراتی ایجاد بشه. فراری هیچ چیزی برای ادامه این فصل و حتی فصل آینده نداره. با جلوگیری از تقلب گسترده ای که میکردند همه دیدیم چه اتفاقی برای ماشینهای قرمز افتاده! عده ای تمام تلاششون اینه که بگن این موضوع ربطی به تقلب نداشته. اگر واقعا به تقلب بیربطه پس باید این مدیر و تیمشو از دم اخراج کنند که انقدر افت به تیم تحمیل کردند.
    در تمام دنیا و در همه مشاغل با مقصر برخورد میشه و اخراج میشه. چه تغییر بوجود بیاد و چه تغییر بوجو نیاد. مثل این میمونه که دزدو ول کنند چون با زندانی شدن دزد مال صاحب مال برنمیگرده!!!
    عدم اخراج حتی یکنفر از تیم فراری نشون میده همه سران و مدیران این تیم میدونن مشکلشون بخاطر تقلبشون بوده…

    • Jingooz

      3

      1

      دکتر راجع به تئوری توطئه فرمول یک علیه فراری، فراری علیه بقیه و نحوه تبدیل شدن شارل جوان ما به شارل جوان آنها برامون قلم فرسایی بفرمایید ممنون میشم…

  20. Kamran

    1

    0

    خسته نباشی.میخوای یه دفعه بزار بعد کرونا.حلا چه کاریه.؟حالا هستیم دور هم.چه عجله ایی.

    فقط میشه برییییییییییییییییییییییییی………

    • Ash

      1

      0

      الان میگه نمیلم

  21. Ash

    1

    0

    مشکل اینه که فراری همیشه از چیزی که هست رازیه
    تو این ورزش راضی بودن مساوی روزای امسال فراری/همیشه باید فشار بیاری و بیشتر بخوای نه اینکه بگی امسال سال قهرمانی فراری این یعنی راضی بودن از خود و پس رفت