فرمول یک ایران – تیم ردبول به طور رسمی اعلام کرد که مکس ورشتپن تا پایان فصل 2023 فرمول یک در این تیم خواهد ماند.

راننده هلندی از سال 2014 جزء برنامه رانندگان جوان ردبول بوده و در سال بعدش به تیم تورو روسو پیوست و عملکرد خوبش باعث شد تا در ابتدای فصل 2016 و پس از چند مسابقه جایگزین دنیل کویات در تیم ردبول شده و در همان مسابقه اولش در اسپانیا، تبدیل به جوان ترین پیروز تاریخ فرمول یک شود. او تا به الآن توانسته هشت پیروزی را کسب کند و بهترین نتیجه او در جدول قهرمانی، رده سومی در فصل گذشته بود که با تغییر پاوریونیت به هوندا بدست آمد. ورشتپن گفت:

از تمدید قراردادم با تیم بسیار خوشحال هستم. ردبول به من اعتقاد داشت و این فرصت را به من داد تا کار خودم را در فرمول یک شروع کنم که همیشه از آنها سپاسگزار بوده ام.

با گذشت سالها به تیم نزدیک و نزدیکتر شده ام و علاوه بر اشتیاق همه و عملکردم در پیست، کار با چنین گروه بزرگی بسیار لذت بخش است.

آمدن هوندا و پیشرفت هایی که در طی 12 ماه گذشته داشته ایم، انگیزه بیشتری به من می دهد و باور داریم که می توانیم با هم برنده شویم. من به نحوه همکاری ردبول و هوندا احترام می گذارم و همه در حال انجام حداکثر تلاششان برای موفقیتمان هستند.

من می خواهم با ردبول برنده شوم و البته هدف ما این است که با هم برای یک قهرمانی جهان رقابت کنیم.

مکس ورشتپن - کریستین هورنر مدیر ردبول

مکس ورشتپن – کریستین هورنر مدیر ردبول

کریستین هورنر، مدیر تیم ردبول نیز اذعان کرد:

اینکه قراردادمان را با مکس تا 2023 تمدید کرده ایم، خبر فوق العاده ای برای تیم است.

با توجه به تغییرات قوانین 2021، تدام بسیاری از بخش ها برای ما کلیدی است. مکس ثابت کرده که چقدر برای تیم ارزشمند است، او واقعاً به مشارکت ما با هوندا به عنوان تأمین کننده موتور باور دارد، و ما خوشحالیم که رابطه خود را با او ادامه داده ایم.

69 دیدگاه

  1. 33🦁Ali

    6

    5

    مکس تو ردبول بیشتر از هر تیمی خوشحالتره و حسابی جا افتاده با تیم شناخت کامل داره تو این سن 22سالگی عالیه …. مکمل ردبول و هوندا با مکس فوق العاده فقط پیش بسوی قهرمانی💪💪💪

  2. بردیا

    5

    3

    ردبول بیشتر از این کاری برای مکس نمیتونه بکنه مکس الان تنها کاری که کرد این بود که فرصت قهرمانی رو تا 2023 از دست داد میتونست بره مرسدس خیلی بهتر از ردبول امتیاز میاره

  3. Amin

    5

    6

    مکس فنا در چه حالین؟
    ب خصوص علی و الکس البون
    حالا کی مرسدس دنبال مکس بود یا مکس دنبال مرسدس؟؟؟
    حسرت صندلی مرسدس رو دل مکس میمونه
    ان شاالله
    ب احتمال خیلی زیاد دیگه تغییری تو تیم های برتر اتفاق نمیفته

    • بردیا

      8

      5

      امین هنر که نیست با ماشین مرسدس قهرمان بشی مهم اینه که با ماشینی قهرمان بشی که تو یه مسابقه بیشتر از 10ثانیه جلوتر از نفر دوم نباشه اون وقت هست که میگن راننده بیشتر با استعداد خودش قهرمان شده

      • Sohrab

        2

        6

        بله قهرمانی با ماشینی که 10 ثانیه سریعتره هنر نیست ولی این ماشین زحمات همین امثال لوییس و توسعه ی اون ماشین هست که شده 10 ثانیه سریعتر
        یکم منطقی نظر بدین!

      • Amin

        5

        4

        بردیا:بیا طبق نظر بررسی خودت بررسی کنیم
        مکس تو اتریش استارت بد داشت و تا هفتم رفت ولی اونقدر ماشین سریعتر از همه بود که اومد اول شد!(مثل فرانسه ک میگید لوییز دور آخر با اختلاف چند دهم سریعترین دور رو ب فتل داد_باید بدونی مکس با هارد کهنه تو اتریش تایمی رو زد ک فتل با سافت نو نزد)
        آلمان هم ک اتفاقات باعث پیروزی مکس شد وگرنه ی ۳۶۰ درجه داشت
        برزیل هم که کلا ب جز اوت لپ لوییز لیدر بود!
        اما لوییز تو بحرین تو ۱۰ دور ب آخر از لکلرک رد شد؛تو کانادا خودشو چسبوند ب فتل و لیدر نبود اما برد؛مکزیک چهارم استارت زد و حال مکس رو گرفت بعد با استراتژی و مدیریت مسابقه رو برد؛روسیه سوم بود ولی خب موتور ترکوندن فتل باعث شد همه چی برگرده؛مجارستان چهار دور آخر لیدر شد و اتفاقا مکس رو فرستاد دوم؛امریکا پشت مکس استارت زد جلوی مکس تموم کرد
        بلژیک ی دور کم آورد وگرنه پیروز میشد
        آذربایجان vsc نذاشت لوییز برنده بشه
        سنگاپور ب خاطر استراتژی فراری پشت مکس افتاد(هرچند داشت پشت آلبون وبوتاس نیفتاد)اسپانیا و چین استارت بهتری داشت
        و فقط فرانسه و امارات رو بدون دردسر برد
        چون تو موناکو هم با اون لاستیک‌ها تحت فشار بود
        خب حالا مکس با استعداد خودش سه تا برد آورد یا لوییز با استعداد خودش ۹ تا برد رو(فرانسه و امارات رو حساب نکردم)

    • 33🦁Ali

      4

      5

      امین جان من هیچ وقت نگفتم مکس دنبال صندلی مرسدس هستش و برعکس گفتم دنبالش هستش اگه این موضوع و خبرای رسانه ها صحت داشته باشه که جابجای پیش بیاد که با این تغییرات 2021 دلت به مرسدس خوش نکن صندلی مرسدس حسرت راننده ای مثل مکس می خوره نه به دل مکس میمونه و مکس دنبال مرسدس نبود عزیز شما واقعأ کی می خواین درست بشین مشکلتون چیه با مکس اینطوری نظر میدین و بد حرف میزنین راجبش..؟؟ جهت اطلاع کسی تو این موقعیت و زمان بهتر از خود مکس و مشاوراش فکر نمی کنن که تو ردبول بمونه واسش بهتر و مفیدتر هست همینجا هم واستون قهرمانی می گیره تا تنفراتون بیشتر بشه… چه معلوم سرنوشت رفتن فعلی مکس به مرسدس مثل فتل به فراری میشد که همش بی نتیجه ماند براش و خوشحال نیست اونجا..

      • Mahmood.gh

        1

        3

        علی جان دوست عزیز چ شما بخواین چ نخواین
        چ شما دوس داشته باشین چ دوس نداشته باشین
        همه رانندها هر 18 راننده دیگه دوس دارن یکی از صندلیهای مرسدس داشته باشن و دنبالش هستن چون شانس قهرمانی جهانشون خیلی خیلی بیشتر میشه
        بعد از مرسدس هم صندلی فراری ک همه دنبالشن چون واقعا شناسنامه فرمول
        حالا اگه شما واقعا فکر میکنی مکس یکی از اون صندلیها نمیخواد دوس نداره داشته باشدش اوکی موفق باشین

      • pejman

        3

        3

        من نمیفهمم شما تو کدوم سیاره فرمول یک رو دنبال میکنی ما که تو کره زمین دنبال میکنیم و مکسی و مرسدسی که ما داریم میبینیم با اون نظرات و خیال پردازی هایی که شما میکنی اصلا جور در نمیاد

        مرسدس چرا باید حسرت مکس رو بخوره؟!؟ وقتی شش دوره پشت هم قهرمان شده و تعداد قهرمانی های رانندش نزدیک تعداد برد های راننده محبوب توست؟!!
        ما راننده دوممون هم نتایجش بهتر از مکس شما بوده لااقل یه مروری بکنید رو امار ارقام بعد حرف بزنید. مکس وقای دید لوییس تو مرسدس موندگاره و هیچ تیمی بعد درگیری های زربرگ با لوییس و فتل با لکلرک این اشتباه رو نمیکنه که دو راننده برتر رو توی یه تیم قرار بده مجبور شد سنگین سر جاش بشینه و با ردبول تمدید کنه و دل به وعده وعید ردبول و هوندا ببنده( البته بعیدم نیست امسال موفق بشن چون اگه مرسدس باز یه برگ برنده رو نکنه رقابت ها قطعا امسال خیلی نزدیکه و حتی مکسم شانس قهرمانی داره اما این ربطی نداره که با احتمال یه قهرمانی تیم های بزرگ به بزرگترین راننده های فرمول یک پشت کنن و رو یه جوونک گمنام سرمایه گزاری بکنن اونم مکس با اون اخلاقش که ادعاش همیشه بیشتر عملکردش بوده حتی فراری هم فصل اول لکلرک رو گذاشت راننده دو و لکلرک نه با حرف بلکه با عمل ثابت کرد که حقش راننده دوم بودن نیست) پس خیالت تخت همه میدونن مکس تو حسرت مرسدس بود حتی بعنوان راننده دوم تا بتونه مثه لکلرک خودی نشون یده و لوییس رو به چالش بکشه اما مرسدس وقتی داره نتیجه میگیره چه نیازی به همچین قماری داره؟!؟ پس متعصبانه و بچگانه نظر ندیم و حرفه ای باشیم بعدم خیالت راحت ترمیب بعدی تیم ها تو سال های ایندن مشخص شده که مکس میدونه باید تو شرایط فعلی سرجاش بمونه فراری راننده شماره یکش لکلرکه و فتل بسمت بازنشستگی یا راننده شماره دو فراری بودن میره )فراری هم رسما اعلام کرده مکس جایی تو فراری نداره و اینو با تمدید با لکلرکم ثابت کرده و حرمت ردبول کپی کاری از حرمت فراریه و تنها کسی که از این قضیه شاد هستش فعلا ردبوله) مرسدسم فعلا از عملکرد و فرم لوویس راضیه و تالوییس فرم خودشو داره و یا بازنشسته نشده نیازی به راننده تراز اول دیگه حس نمیکنه تا عملکرد لوویس و یا تیم بعد ۲۰۲۱ چی باشه و اگرم بخواد راننده رو بیاره راسل و اکون رو تو دست و بالش داره و حتی بعد لوییس هم به مکس مغرور نیاز نداره مگر اینکه بعد خداحافظی لوییس و موندن مرسدس تو فرمول یک و کورس قهرمانی بعدا یه نیم نکاهی به مکس بکنن که اونم دور از انتظاره مکسم وقتی اینارو میبینه میگه بسه دیگه خودمو کوچیک نکنم هی از ماشین مرسدس حرف نزنم بهتره سنگین سرجام بشینم دل به وعده ردبول و هوندا خوش کنم زودتر نتیجه میگیرم تا این همه منتظر صندلی مرسدسی که تو ۲۰۲۱ به بعدم معلوم نیست اینقدر رقابتی باشه یا نه خوش کنم و بنظرم انتخاب منطقی از خیلی جهات مشروط به اینکه هوندا همین عملکرد رو حفظ کنه بهرحال همه این بحث ها سر صحبت شما راجب لیاقت مکس و صندلی مرسدس بود که گفتم با این شرایط واضحه که مکس دنبال صندلی مرسدس بود اما مرسدس به مکس نیازی نداشت وسری که درد نمیکرد رو دستمال نسبت و بحث لیاقتی که شما گفتی هماز شواهد امر مشخصه که چجوریه
        اما یه نکته کلی هم بگم مکس رو با لوییس و فتل مقایسه کن ببین اونا تو سه چهار فصل ابدتدای کارشون کجا بودن و چیکار کردن و مکس کجاست و چیکار میکنه
        مکس با تمام استعدادش اگه رفتارو رویه خودشو تغییر نده میشه تکرار الونسو که حقش بیش از دو قهرمانی بود والانم قویه اما نه تیم های برتر نه حتی مک‌لارن هم دیگه زیر بارش نمیرن و حق خودشو نتونست از فرمول یک بگیره و سری تو سرا بشه از لحاظ امار و ارقام

        مکس فعلا در مقابل لوویس و فتل قافیه رو باخته و زمانی که اینا کنار برن رقیبای سختی مثه لکلرک راسل اکون نوریس البون و نسل بعدی راننده ها داره پس اگه رویش تغییر نکنه اونم نمیتونه مثه لوییس و فتل اسم و رسمی بهم بزنه

        همه راننده ها درد ماشین غیر رقابتی رو میکشن تو دوره رانندگیشون الونسو تو مکلارن فتل تو امسال فراری لوییس توی مکلارن بعد ۲۰۰۸ مکس توی این سال ها و همینطور هم طعم ماشین رقابتی باید دید در پایان می چه نتیجه ای میگیره انا تاریخ فقط اسامی رو ثبت میکنه نه ماشین هارو پس بهتره مکس تو انتخابات و رویشدقت کنه شاید در اینده سری توی سر ها شد

    • Amin

      2

      5

      دوتا حالت وجود داره!
      یا مرسدس دنبال مکس بوده و مکس ب خاطر ترس شکست از لوییز نیومده
      یا اینکه مکس دنبال مرسدس بوده و مرسدس نخواسته لوییز رو با مکس عوض کنه
      نتیجه دوتا سناریو بالا میشه نظر مارکو ک وقته بود مکس هنوز در حد لوییز نیست
      پس آدم عاقل لوییز رو ول نمیکنه بچسبه ی مکس_تا پایان قرارداد راسل و ویلیامز لوییز رو نگه میدارن بعد ک لوییز خداحافظی کرد راسل رو میذارن جاش ب عنوان راننده اصلی کنارشم ی راننده خوب دیگه ک می‌تونه نوریس باشه

    • ALEX-ALBON

      5

      2

      سلام امین
      ما که طرفدار ردبول هستیم اتفاقا ازین که راننده ای مثل مکس تا2023 تمدیدکرده خوشحال شدم..وتبریکم میگم به طرفدارای ردبول و خود مکس
      امین جان این و درک کن که قهرمانی با مرسدس کار شاخی نیست..انصاف داشته باش
      وقتی انشالله مکس با ردبول قهرمانی و از مرسدس گرفت حالت و خریدارم :))))))))

      • AHMADREZA_F1

        1

        1

        بهتره بگیم هوندا اصلا در حد مرسدس نیست!
        و با توجه به این که مکس تو ردبول نتونست دومی فصل رو بیاره نشون میده مکس حتی با اشکالات در استراتژی فراری نتونست از فتل بگذره
        واقعا فتل یک راننده تکرار نشدنی هستش! (مرسدسی هستم)

  4. Sohrab

    4

    1

    الان با این خبر معادلات کمی سخت تر شد
    فراری و مرسدس جا به جایی راننده دارن ؟
    اگه جا به جایی صورت بگیره احتمالا لوییس میاد فراری
    ولی سب هم میره مرسدس یا مرسدس و سب گزینه ی دیگه ای دارن ؟

    • Mahdi.s

      1

      1

      راستش ما تا زمانی که یادمونه قبل از این خبر ها همه میگفتید مکس بیاد مرسدس عالیه
      الان که با ردبول تمدید کرده چی شد
      نیازی به ماشین برتر نداره وخودش بدون ماشین اوا خوبه
      واقعا خیلیا خیلی زود تغییر نظر میدن البته قصد توهین به کسی رو ندارم

    • ALEX-ALBON

      0

      0

      دادا مگه بااون ماشینی که مرسدس زیرپای راننده هاش انداخته-کس دیگه ای هم میتونه غیراز راننده دوم مرسدس دومی و بدست بیاره؟
      سرماخوردی؟
      مکس همینکه امسال سوم شد خیلی چیزارو برای خیلی ها روشن کرد
      شما صبرکن یه ماشینی درحد نمیگم مرسدس-همون فراری زیرپای مکس باشه بعدبیا راجع به بدست نیاوردن دومی توسط مکس نظز بده
      چون اون موقع مجبوری راجع به قهرمان شدن مکس اونم با فاصله خیلی زیاد نظر بدی

    • Lewiis44

      6

      4

      دست پیش میگیری که پس نیفتی؟ 😁 این بابا اگه جرات هم تیمی شدن با راننده های تاپ رو داشت با ردبول تمدید نمیکرد… تنها کاری که میتونه انجام بده تو کنفرانس های مطبوعاتی هست نه تو پیست😁

    • ....kh:n....

      3

      2

      بین سه تیم برتر فقط فراری راننده هاش یه جورایی توکتشون نمیره راننده دوم باشن وهردوشون یجورایی دنبال دیکته کردن خودشون یه همتیمی اند.
      راننده دوم بودن بوتاس والبون یه جورایی از پیش تعیین شدس.

  5. Lewiis44

    6

    7

    میگفت اگه من فلان ماشین بیاد زیر پام چنین و چنان میکنم پس چرا تیمتو عوض نکردی؟ خودشم میدونه هیچ جا عین ردبول نمیتونه کل تیمو در اختیار داشته باشه و به راحتی هم تیمیشو شکست بده(به گفته خودش تو هر تیمی که کل مهندسا برای شما کار کنن شکست دادن هم تیمی کار ساده ایه اونم نه یه هم تیمیه تاپ)

      • Lewiis44

        5

        4

        2016؟ طرف خودش از ترس در رفت جرات رقابت کردن نداشت شما هنوز از مال اون مایه میذاری؟ داستان 2016 چیزی جز خرابی ماشین نبود… لویس هم تیمی های خوب زیادی داشته تو شرایطی که جو تیم بر به نفع هم تیمی هاش هم بوده شکستشون داده… ورشتپن کیو برده؟

      • Amin

        2

        2

        علی شاید شما ۲۰۰۷ رو ندیده باشی
        اما میتونی بری و در موردش تحقیق کنی
        لوییز ک ی روکی سال اولی بود باعث شد جو تیم از آلونسوی قهرمان ب طرفش تغییر کنه و آخر فصل هم با ی امتیاز اختلاف دوم شد
        اونم تو شرایطی ک چین رو تو خط پیت لین از دست داد(شاید خیلیا اون اتفاق رو بیشتر ب پای لوییز بنویسن ولی در اصل مشکل از گاراژ بود ک لوییز رو ب خاطر شانس سیفتی کار یا vsc بیرون نگه داشتن تا بتونه جلوی کیمی اول تموم کنه اما اونقدر دیر شد ک دیگه لاستیک تموم کرد و درصد زیادی از اون اتفاق ب خاطر لاستیک بود نه صرفا خود لوییز)
        ۲۰۱۳ هم ریسک کرد و اومد ب مرسدس درحالیکه هم از ردبول و هم از فراری پیشنهاد داشته حتی قبل ترش هم پیشنهاد داشت
        اگه مکس امسال می‌رفت ب ی تیم متوسط مثل مک‌لارن و از ۲۰۲۱ قهرمانی هاش شروع میشد میتونستی با لوییز مقایسش کنی
        خدارو شاکرم ک مکس فرصت مقایسه شدن با لوییز رو حداقل تو این مورد از دست داد

      • ....kh:n....

        1

        3

        لوییس44تو این مورد باهات موافقم رزبرگ واقعا یه جورایی جنتلمنانه فرار کرد از رقابت با همیلتون….
        باید می موند و دفاع میکرد از عنوانش….

  6. Hassan Mohebbi

    6

    2

    به نظر من بهترین کار ممکن رو کرد. اگر مکس با ردبول تو دوران هیبرید که تا حالا قهرمان نشدن قهرمان بشه خیلی ارزشمندتر از اون هست که با مرسدس قهرمان بشه. این برای راننده های فراری هم صادقه.
    یه حسی بهم میگه فصل پیش رو فصل ردبول و مکس هست به شرطی که هوندا قدرت و دوامش رو بیشتر کنه. یه حسی بهم میگه سال دیگه کسی غیر از لوئیس قهرمان میشه. اما بیشتر وقت ها حسم اشتباه میگه.
    به امید فصلی پر از سبقت های چرخ به چرخ و البته رقابت تا ریس اخر

    • Mohammad44

      3

      1

      جناب محبی باهاتون درباره هوندا موافقم چون واقعا پیشرفت خیلی زیادی داشته اما اینکه کی قهرمان بشه واقعا معلوم نیست چون آخر 2019 همه ی تیمها به هم نزدیک بودن و احتمالا امسال نزدیک ترین سال دوران هایبرید باشه مگه اینکه دوباره مرسدس یه چیزی پیدا کنه یا اینکه فراری و ردبول یه چیز انقلابی ارایه کنند

      • Hassan Mohebbi

        3

        0

        این‌که بله محمد جان عزیز، سرنوشت قهرمانی تو ۲۲ تا مسابقه مشخص میشه و منم گفتم حسم میگه نگفتم قطعا😊 به نظرم تو فصل پیش رو برای داشتن رقابت بین تیم‌ها، روی تیم ردبول بیشتر میشه حساب بازکرد تا فراری. چون مشکل ردبول فقط قدرت موتور و دوام هست و تو بقیه چیرا که مشکل چندانی ندارن. ولی فراری از استراتژی بگیر تا پیت استاپ و نبود مدیریت صحیح و همچنین دوام موتور و نبود ایرودینامیک مناسب و درنتیجه بالانس خودرو رو میشه بیان کرد. خب میتونیم مشکل عدم سازگاری فراری با لاستیکا و مشکوک بودن موتور فراری هم بهش اضافه کنیم.
        بازم باید صبر کرد تا مرحله سوم تعیین خط استرالیا.

      • Hassan Mohebbi

        2

        0

        محمود جان عزیز، این‌که صد البته اما اگر فراری ماشین خوب بده.
        من خودم دوست دارم اگر فراری شانس قهرمانی داشته باشه قهرمانش سب باشه. چون لکلرک فرصت زیادی داره. به قول خود لکلرک که خودش گفت دوست دارم با وتل در رقابت قهرمانی باشم نه کسی دیگه، منم همین رو دوست دارم. البته از اون طرف مکس هم باشه و ریکاردو هم به مرسدس ملحق شده باشه. اونوقت چه شود چهارتا راننده تهاجمی و سبقت‌های ریسکی و چرخ به چرخ.

  7. ....kh:n....

    3

    1

    آفرین؛ هوندا کولاک میکنه امسال.
    گردو خاک میکنه واقعا.
    اگر درصد پیشرفتشون مثل ۲۰۱۸به۱۹ باشه واقعا کولاک میکنه ردبول بهمراه آدرین نیوی..

  8. ALEX-ALBON

    4

    2

    منتظر روزی ام که همیلتون از مرسدس بره..اونوقت با نتایجی که نصیبش میشه یه سلامی خدمت همیل فنا عرض میکنیم(جهت شوخی و کل کلی که امین دوسداره وجود داشته باشه گفتم البته) :))
    لطفا تا وقتی لویس باتیمی غیراز مرسدس قهرمان نشده فخرنفروشین

    • Amin

      2

      3

      دوست عزیز لوییز ۱۳ سال تو اف۱ بوده
      و تنها راننده تاریخی که تو همه سالهاش برد داشته!و از این ۱۳ سال فقط ۷ سالش تو مرسدس بوده و اگه ۲۰۰۷ مشکل لاستیک و پیت لین چین
      و گیربکس برزیل پیش نمیومد قطعا قهرمان میشد حتی اگه یکی از موارد بالا نمی‌بود لوییز الان ۷ تا قهرمانی داشت
      ۲۰۱۰ هم خرابی ها و دی ان اف های زیاد لوییز ک مقداریش هم مربوط ب خودش بود نذاشت قهرمان بشه !
      و در آخر بهتره بدونی که ۲۰۰۸ با مک‌لارن قهرمان شده!
      البته حق داری شاید سنت نمیخوره

      • Reza.MC

        2

        0

        از این اما و اگرها زیاد میشه ردیف کرد. علی الخصوص واسه قتل که توی این سالها بدشانسی زیاد داشته. همون 2008 هم اگر سیفتی کار سنگاپور نبود ماسا قهرمان میشد. شما هم اگه سنت بخوره باید بدونی که 2007 هنوز VSC اختراع نشده بود.

      • Amin

        0

        2

        آفرین دمت گرم ک گفتی من نمی‌دونستم
        اما من ک یادم نمیاد فتل با ی امتیاز اختلاف قهرمانی رو از دست داده باشه !
        نکنه منظورت اسپین های ۲۰۱۸ هست؟
        ب علاوه ماسا اگه راننده تاپی میبود نباید تو سال هایی ک آلونسو با اون ماشین داغون برا قهرمانی می‌جنگید ؛ی خودی نشون میداد؟

      • Sohrab

        2

        0

        Amin
        2007 اصلا vsc نبود بعد
        میای میگی فتل توی کدوم سال با اختلاف 1 امتیاز قهرمان نشد
        شاید فصل 2018 با اسپین
        حالت خوبه ؟؟؟

      • Amin

        0

        3

        سهراب:حال من خوبه اما حال تو رو نمی‌دونم
        نوشتم کدوم فصل فتل با ی امتیاز اختلاف قهرمانی رو از دست داده !!!
        منظورم هم از اسپین های ۲۰۱۸ از دست دادن امتیازات زیاد توسط فتل بود

      • ALEX-ALBON

        1

        2

        عه؟؟؟ با مک لارنم قهرمان شده؟
        ینی با مرسدس دیگه؟
        چون اون سال اگه اشتباه نکنم موتور مک لارن مرسدس بود..من میگم هروقت با موتوری غیراز مرسدس قهرمان شد
        شمابمن بگو لوییس کجا و کی با تیم وموتوری غیراز مرسدس تونسته قهرمانی بدست بیاره-واین ینی سیاستی که فقط توی یک بریتانیایی پیدا میشه
        اینم از بازی تقدیروبرنامه ریزی حضراتی که معرف حضورهمه هستن ممکن شده
        لوییس مرسدس
        فتل-لکلرک-مکس-دنیل-نوریس-ساینز-کیمی-آلبون…همه رو هوا-چرا/چون هیچ کدوم ازین همه راننده ای که همه قبول دارن استعداد وقدرت تهاجمیشون و-انگلیسی نیستن..همین فقط
        من بااین حجم از تعصبی که داری تو فکرم 2016 آخرفصل چه حالی داشتی :))))))
        ادمین تایید لطفا

      • Amin

        1

        1

        الکس البون:این مبنایی چ گذاشتی برا ارزش قهرمانی راننده ها واقعا خنده داره!
        چون تو عصر نزدیک نه فتل نه آلونسو نه کیمی با تیم دیگه ای قهرمان نشدن
        پس باید بگیم آقا اینا هیچ کدوم راننده نیستن ؛اگه راننده میبودن باید تو تیم های دیگه هم قهرمان میشدن!
        آخر ۲۰۱۶ هم ناراحت بودم اما نه از اینکه لوییز مبارزه نکرد از بدشانسی های خنده دارش ناراحت بود
        تو اون فصل لوییز برد بیشتری داشت و با چند امتیاز قافیه رو باخت

  9. ALEX-ALBON

    3

    0

    این و بگم-مطمعن باشین تا وقتی همیلتون بامرسدس شانس قهرمانی و ببینه هیچوقت هیچ جا نخواهد رفت..
    اصلا چه دلیلی داره که وقتی مرسدس این همه قهرمانی و هدیه داده به لویس-تصمیم به ترک مرسدس بگیره
    امیدوارم مکس امسال dnfنداشته باشه .دراین صورت سال جالبی خواهدشد

  10. Amir Mp

    2

    1

    وقت جوابه ..
    اولا اینکه مکس اینقدری خوب هست که نیازی به تعریف مجدد نداره و …
    دوما اینکه لوییس هم یه قهرمان بی چون و چرا هستش و بی تردید جزء سه راننده برتر قرن جدید و اون دوستان منتقد رو ارجاع میدم به جوونی هاش که مرسدس زیرپاش نبود😐😐
    سوما اینکه هواداران باید با هم به صورت منطقی نظر بدین به مسابقه برزیل نگاه کنین مکس ماشینی در حد لوییز داشت و سبقت هاش تو اون مسابقه خارق العاده بودند و بی شک جزء بهترین رانندگی های این سال بود و همچنین آلمان که (در نظر کارشناس ها) بهترین مسابقه امسال مکس بود و وقتی بزرگان همه اشتباهاتی کردن مکس یه مسابقه آنتی مد مکس رو به نمایش گذاشت پس با هم خوب باشین و به راننده ها احترام بزارین

    • Amin

      3

      3

      دوست عزیز مکس سبقت فوق العاده گرفت تو برزیل؟؟؟؟؟؟
      نکنه منظورت سبقت با باتری پر جلو لوییز با باتری خالی بود؟؟؟؟
      یا با لاستیک سافت نو جلو مدیوم کهنه؟؟؟؟
      ثانیا کی مکس رو بهترین راننده آلمان میدونه؟؟؟
      کدوم منبع اینو گفته؟؟؟؟
      والا اگه بخوایم منطقی نظر بدیم ؛فتل بهترین راننده آلمان بود؛نه مکس ک ی ۳۶۰ درجه زد
      و فکر هم عقل سلیم مکس رو تو اون مسابقه بالاتر از فتل قرار بده !
      و در پایان یادت باشه دست بالا تو برزیل با ردبول بود؛شما ی طوری میگی ماشین در حد لوییز داشت انگار لوییز پول زده بود
      بهتره بگی لوییز تونسته بود نزدیک مکس بمونه تا اینکه ماشین مکس در حد لوییز بوده

      • ....kh:n....

        1

        1

        از حق نگذریم ردبول مکس وستپن برتری محسوسی نسبت به مرسدس همیلتون در گرند پری برزیل داشت بخصوص توی مستقیمی.خداییش.

      • ALEX-ALBON

        2

        2

        امین تو مشکلت چیه واقعا؟
        به خدا خود لویسم رازی نیست شمابخاطرش این همه تلفات بدی-اونم از هموطنات..کجای کاری برادر-داری اشتباه میزنی :))

    • Mohammad44

      4

      1

      امیر آلمان رو واقعا درک نمی کنم درسته اول شد ولی به معنای واقعی کلمه شانس اورد چون اون هم اشتباه کرد ولی خارج نشد بهترین راننده آلمان 2019 قطعا و بی حرف و حدیث سب بود اینکه تو بارون از آخر شروع کنی و دوم بشی …

  11. Amin

    2

    4

    دوستان مکس و لوییز هیچ وقت قابل مقایسه نخواهند بود نه ب خاطر افتخارات
    بلکه چون مکس هیچ وقت نمیتونه مثل لوییز تو مسابقاتی ک رو کاغذ سریعترین ماشین رو نداره پیروز بشه و این مورد هم فقط برمیگرده ب شاخصه اصلی مکس ک لقب مدمکس رو براش شایسته دونستن
    تا قبل از امسال بین راننده های جوون تصمیم گرفته بودم بعد از لوییز طرفدار مکس باشم ولی امسال نظرم با دیدن عملکرد لکلرک و راسل و البته بی ادبی و بی شخصیتی های مکس تغییر کرد ؛قطعا طرفداری من از مکس هیچ تاثیری نداره اما واسه خودم خیلی با ارزشه که طرفدار یه انسان با شخصیت باشم
    همون طور ک برخی از دوستان اخلاق فتل رو خیلی دوست دارن(از جمله خودم)

    • 33🦁Ali

      3

      4

      امین جان مکس نیازی به طرفداری شما هم نداره چون خودش پرطرفدارترین راننده پیست هستش کل دنیا می بینن نیازی به گفتن نیست..شخصیت مکس هم خیلی خوبه لطفأ ادبیاتتون خوب بکار ببرید

      • Amin

        2

        3

        علی جان چرا داستان درست میکنی اولا نگفتم مکس ب طرفداری من نیاز داره
        دوما نوشتم قطعا طرفداری من تاثیری برا مکس نداره
        این مورد دوم رو فقط ب خاطر جواب های احتمالی امسال شما نوشته بودم
        باشه باو مکس با شخصیه
        کوسه ها هم بال دارن

      • Sohrab

        2

        2

        شما از کجا فهمیدی مکس بیشترین طرفدار رو داره ؟
        شوماخر – سنا – الونسو – لوییس – سب اینجا مترسکن ؟؟
        اگر هم براساس نظرسنجی پایان هر ریس میگی خب بگو 75 درصدش هلندی ها هستن به خاطر اینکه بعد از چندی سال یک راننده تهاجمی دارن

  12. نصرت

    1

    0

    این قراردادا ورق پاره است اگه راننده یا سازنده تصمیم بگیرن ادامه ندن.فرمول که فوتبال نیست
    راننده باید صددرصد رضایت داشته باشه و به صندلیش عشق بورزه وگرنه اونهمه سرمایه به فنا میره

    • Amir Mp

      1

      2

      واقعا با چه هدفی شخصیت و اخلاق براتون مهمه
      در ضمن سهراب جان علی نوشته پرطرفدارترین راننده پیست (منظورش حاله )و اون دوستی که راجع به آلمان نظر داد مسابقه رو دوباره ببینه
      طرفدارای سب ول بکن نیستن هر مسابقه میخوان بگن این بشر بهترین بوده اینقدر هم مد مکس مد مکس نکنین وقتی راننده های برتر این دهه ( منظورم واضحه)تو راه باز میرن تو در و دیوار مکس تو رانندگی تکی فوق العاده و دلیل نمیشه اینکه ازش خوشتون نمیاد یا فکر میکنید هنوز در حد این اسطوره ها نیست بهش توهین کنید که به برد های راننده های فراری نگاه کنید همش توی مسابقه هایی بوده که فراری بهترین ماشین رو داشت و البته تو خیلی از مسابقه ها که خوب بودن گاراژ و تیم و البته راننده ها ….
      در کل هم الان خود من هم میگم که بعد لوییس مکس بهترین راننده پیسته

      • ARA$H

        0

        1

        آلمان مکس بهترین بود ؟
        همونجا یک دیواری هم اگه میبود بعد میدیدیم اسپین 360 مکس = DNF شدنش بود
        در ضمن من سب رو فعلا نمیگم چندمین راننده سریعه پیسته چون ابزارشو نداره
        بعدشم ردبول از فراری نزدیکتره به مرسدس
        بعد از لوییس 2 راننده دیگه غیر از مکس هم هستن که سریعترین هستن
        ولی مکس سریعترین راننده اصلا برچی بعد از لوییس سریعترین راننده پیست نفر اول خوده مکس هست
        ولی هنوز در حد قهرمانی نیست ………..

  13. ....kh:n....

    2

    3

    لوییس44تو این مورد باهات موافقم رزبرگ واقعا یه جورایی جنتلمنانه فرار کرد از رقابت با همیلتون….
    باید می موند و دفاع میکرد از عنوانش….

  14. ALEX-ALBON

    2

    0

    آقا یکی ترمز امین وبکشه لطفا
    مث اینکه کمر بسته همه رو دف بده
    امین جان خونسرد داداش
    من میگم لویس قهرمانه-بزرگه-افسانست-جاودانه–اصن هر چی شما بگی
    فتل و دنی و لک وکیمی ومکس و کارلوس وسنا و….. کشک
    ولش کن دادا..

    • Shahrokh_LH_44_SV_5

      0

      2

      راستی نوریس انگلیسیه دوست عزیز الکس البون……
      و اینکه اقایون و دوستان گرامی بیاید بگیم راننده اونا خوب ماله ما بد.تموم بشه بره این بحث ها….
      وقتی یکی میاد میگه لوییس راننده نیست یا سب فقط اسپینه…اصلا جای بحث نداره دیگه…

    • Amin

      0

      2

      پس اون حالت کولر روشن و تخته گاز چیشد؟
      داریم صحبت میکنیم مشکل داری میتونی دیگه بحث نکنی!
      اینجا با خیلیا بحث کردم ولی هیچ کدوم طلب کمک نکرده بودن!
      ادمین اگه انصاف داری تایید کن

دیدگاه خود را بیان کنید