فرمول یک ایران – بعد از یک ناکامی دیگر در مالزی برای لوئیس همیلتون، راننده ی مرسدس کنجکاو است بداند که چرا فقط برای او، مشکل موتوری در این فصل وجود دارد.

در دور 40 مسابقه مالزی، در حالی که راننده ی بریتانیایی پیشتاز بود، موتور مرسدس او مشتعل شد و یک پایان تلخ برای او رقم خورد.

همیلتون در تیم رادیو ی خود نیز اظهار تاسف کرد و قطعا از بازماندن در رقابت با هم تیمی خود، نیکو روزبرگ در جدول قهرمانی، خوشحال نخواهد بود.

راننده ی مرسدس بعد از مسابقه گفت:

من فقط نمی توانم باور کنم که هشت ماشین مرسدس وجود دارد، و فقط موتور ماشین من بین این همه، به مشکل بر می خورد. بعضی چیزها درست نیست!

شاید یک موتور و برند جدید بود. این فقط برای من عجیب و غریب است. سوال من از مرسدس است، وقتی 43 موتور مرسدس وجود دارد و فقط برای من در این راه فدا می شود؟

یک نفر به من پاسخ قابل قبولی بدهد! یک چیزی یا یک کسی نمی خواهد که من امسال پیروز باشم!

من اصلا نمی دانم چه اتفاقی رخ میدهد. من فقط قصد دارم سرم را بر روی زمین بگذارم و امیدوار باشم.

کار دیگری از من بر نمی آید.

مدیر فنی تیم مرسدس نیز درباره ی این اتفاق گفت:

شرایط دشوار است.

این ورزش می تواند خشن باشد، اما شکست برنامه ریزی نمی شود.

ما سخت تلاش می کنیم که قابلیت اطمینان را سال به سال افزایش دهیم.

۹۹ دیدگاه

قابل توجه تمام کاربران سایت فرمول یک ایران : از این پس جهت برخورد با کاربران متخلف جرایمی در نظر گرفته شده است که لازم است کاربران در هنگام ارسال دیدگاه خود نهایت دقت را فرمایند ، در بیان دیدگاه ها از توهین به دیگران و رانندگان و ... خودداری کنید ، در صورت مشاهده بدون در نظر گرفتن هر ملاکی IP فرد متخلف مسدود خواهد شد و دیگر نمیتواند وارد سایت شود .
  1. هومن

    3

    8

    اگه داره اشتباه میگه بیاید رای منفی بدید. پست ها جا رای نداره ولی اگه حرف همیلتون غلطه بیاید به کامنت من رای منفی بدید.جدی دارم میگم.میخام ببینم در مورد موتور از نظر دوستان داره درست میگه یا نه؟ تا اونجایی که ذهن من یاری میکنه امسال نه برای مانور نه فورس ایندیا نه ویلیامز نه برا روزبرگ مشکل (موتوری) پیش نیومده.یک چیزی یا یک کسی نمی خواهد که من امسال پیروز باشم!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخ دادن
    • 2L : Love & Lewis

      2

      7

      ای خدا…..اشکمو درآورد 🙁 بعد میگن مرسدس طرف همیلتونه!!!!

      پاسخ دادن
      • هومن

        3

        5

        اون لحظه که دستشو رو سرش میگیره و میگه نه نه اینقد ناراحت شدم میخاستم دنیا رو به اتیش بکشم همیلتون اونجوری نشه…

    • حسین

      1

      2

      آقا هومن با شرف ولشون کن اصلا ارزش نداره با اینا حرف بزنی
      جواب ابلهان خاموشیست

      پاسخ دادن
  2. siavash

    5

    2

    مرسدس برای همیلتون همه کار کرده ازمانی که تو مکلارن مرسدس بود اون ماشین فوق العاده زیر پاش بود
    تا الان ….
    تاز مانی که یکه تازه مسابقه بود و فرت وفرت دور سرع میزد زمانی که تو تایم گیری اونطوری گاز میداد این حرفا نبود تا یه مشکلی پیش اومد و اونم تو شرایط سخت مالزی که ماشین درسخت ترین شرایط هست این طور تیمتو زیر سوال میبری !!!
    همین مسابقه فیلیپ ماسا (که موتور مرسدس هم از قضا داره ) تو دور گرم کردن ماشینش خاموش کرد
    همینطور ماشین بقیه تیم ها دچار نقص فنی بودن
    به فرض اینکه ماشینش خراب نمیشد اول میشد رزبرگ هم سوم میشد اختلاف این دو میشد فقط 4 امتیاز درحالی که 5 تا مسابقه تا اخر فصل مونده
    با این حرفش فقط داره به تیم فشار میاره مرسدس خیلی احمق باید باشه که موضع گیری نکنه

    پاسخ دادن
    • siavash

      0

      1

      خط چهارم ***سرع=سریع
      اصلاح میکنم رزبرگ میشد 4 ام
      با عرض پوزش کاش امکان ادیت کامنت فراهم میشد

      پاسخ دادن
    • هومن

      2

      9

      مرسدس احمقه موضع گیری نکنه؟؟؟؟ خیلی جالبه 15 دور مونده تیم برنده بشه مرسدس به عنوان پیروز بیاد بیرون بعد یدفه ماشین میترکه نباید با اون همه فشار سختی و زحمتی که تو اخر هفته ها میکشه ناراحت بشه و اعتراض کنه تو این شرایط حیاتی. مث اینکه اوایل فصل باز یادت رفت عمو!! مرسدس باید الان باید خودش جر بده از ناراحتی که برد رو از دست داده. بعد باید بیاد علیه رانندش حرف بزنه!!!! تو دیگه تهشی حاجی. بابا 25 امتیاز کم چیزی نیست تو این شرایط. به نظرت نباید رانندش درخواست شرایط ایده ال کنه از تیمش! نباید بگه چرا برا بارnام مشکل موتوری دارم! نباید بگه تو رقابت نابرابرم! از وقتی که نیم فصل دوم شروع شده یه رو خوش ندیده همیلتون.بلژیک با پنالتیاش. مونزا باکلاچش(نگو خودش بد استارت زد که دیگه حوصله چرت وپرت ندارم) سنگاپور از 3 تمرین عملا 2 تمرین رو از دست داد وتنظیمات خوبی دستش نیومد تو مسابثه هم که ترمز داغ کرده بود.مالزی که دیگه خودش با زبون بی زبونی گفت دیگه بهونه ای تو سپانگ نیست دیدی که تو تمرین و تعیین و استارت و خونت اباد داشت امروز با هارد فست میزد. خدا میدونه تو سوزوکا چه خبره. درسته حالت از همیلتون بهم میخوره و یه جاهایی نقره داغتون کرده ولی چرت و پرت نگو دیگه.

      پاسخ دادن
      • 2L : Love & Lewis

        1

        2

        ایول داداش…لایک داری.خوب احساسات آدمو جریحه دار میکنی

  3. 2L : Love & Lewis

    1

    1

    جناب آقای محمد نامور لطف بفرمایید پیام DRC عزیز رو یکبار دیگه چک بفرمایید!!!!قانون هاتون فقط واسه ماست؟؟

    پاسخ دادن
      • DRC

        0

        2

        مگه دروغ گفتم ادمین؟ یعنی خودخواه طمع کار عقده ای نیست؟ خودت خوب همه چیز رو می دونی . کامنت حذف کردن کار درستی نیست و نه بازدارانده است نه باعث پیشرفت میشه

      • -
        سامان پورصفر

        0

        2

        با سلام

        دوست عزیز لطفا در نظرات خودتون به کسی لقب ندید و به صورت عادی فقط اسم راننده رو بیارید.

  4. cfz

    2

    4

    اخه این همه بدشانسی؟؟ مگه داریم مگه میشه؟؟ واقعا اونایی ک دارن همیلتون رو با روزبرگ مقایسه میکنن از چیزی به نام عقل سلیم بی بهره ان از هرکسی بپرسی کدوم بهتره جوابش مشخصه. روزبرگ فقط جوری میتونه برنده باشه که ماشین لویس مشکل داشته باشه. روزبرگ راننده قدیمی تری هم هست ولی این کجا و ان کجا کافیه یه نگاه به ویکی پدیای هردو بکنین. روزبرگ داره فقط و فقط نون ماشینشو میخوره اگه تیم دیگه ای بود به سکو هم نمیرسید ولی لویس هرجا باشه مدعیه. واقعا خنده داره که همیلتونو با این بابا مقایسه میکنن

    پاسخ دادن
    • ali911

      1

      1

      اولا که من از حرف زدن دربار بدشانسی خسته شدم. آقا سب نماد بدشانسیه. به چه زبونی بگم.
      دوم که آره همیلتون بهتره و من طرفدار وتل دارم اینو اعتراف می کنم ولی این فصل رزبرگ فرق کرده. نه به از همیلتون ولی مدعی

      پاسخ دادن
  5. مهرداد

    3

    3

    این چی میگه
    یه مسابقه باخته نگا کل تیمو زیر سوال داره میبره
    موتوره اقای همیلتون
    با حداقل ۱۱ هزاردور داره میل لنگ میچرخه
    هزاران بار در دقیقه پیستون زیر بالا میشه
    مگه این رینگ ها چقد مقاومت دارن تو این شرایط سخت
    این مشکل واسه همه ممکنه پیش بیاد و پیش هم اومده حتی همین فصل
    لابد تو باک ماشین تو چیز ریختن تا قهرمان نشی
    از برکت همین برتری مهندسی واسه خودش اسم و رسم پیدا کرده حالا از همین مهندسی شاکیه اقا
    این ماشینو اریکسون هم بدی قهرمانی میاره
    فقط بلده غور بزنه تا یه مسابقه رو میبازه
    حقم داره اخه میخواست به بزرگان برسه ولی دیگه شانسش خیلی کم شد امسال قهرمان شه
    با این وضع موتورش و احتمالا پنالتی های پیش رو امسال رو به روزبرگ باخته
    سال دیگه هم با تغیرات عظیم خودروها این برتری مهندسی شاید اصلا دیگه به کمک حضرت اقا نیاد

    پاسخ دادن
    • هومن

      2

      2

      اگه قرار بود اریکسون با این ماشین قهرمان بشه خو چرا تیم اینقد هزینه میکنه برا یه راننده گرون قیمت.حاجی یه چی بگو بگنجه!! خو… از شما که ده سال f1 دنبال میکنی بعیده.

      پاسخ دادن
      • ali911

        1

        1

        به من دیس دادین به هومن لایک؟!
        فازتون چیه من همون حرفو زدم یکی درمیون موافقین؟

    • محمد

      1

      2

      واقعا فك ميكني اريكسن با اين ماشين ميتونه قهرمان بشه
      لطفا اگه راننده اي رو دوست ندارين اينجوري بدون فكر در موردش صحبت نكنين
      من هم از رزبرگ متنفرم ولي بهش احترام ميزارم

      پاسخ دادن
      • هومن

        1

        1

        به برکت مهندسی اسم و رسم….. اقا صلوات ختم کو.

      • ali911

        1

        1

        هومن جان به عشق شما که بین طرفدارای همیلتون خیلی گلی
        اللهم صل علی محمد و آل محمد
        آخه اریکسون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        اگه اینقد ماشین مهمه چرا ماسا با ویلیامز که با فورس ایندیا یکیه اینقد امتیاز عقبه. تازه ماسایی که یه قهرمانی جهان تو مسابقه آخر از چنگش رفت. حساب کن اریکسون قهرمان جهان. اصن قبول بگیم اریکسون قهرمان میشه. چرا 30 میلیون دلار به همیلتون پول میدن بیاد رانندگی کنه. 500 هزار تا به اریکسون بدن خیلی به صرفه تره.
        منم از همیلتون متنفرم. ولی راننده فوق العاده ایه و واقعا به منم توهین شد الان با این حرف شما.

      • هومن

        2

        0

        شما لطف داری علی اقا ولی بقیه همیلتونی ها هم گلن.کلا همه گلن تو این سایت. الان به جرم حمل مواد میان میگیرنم.

    • MSB

      2

      3

      موافقم اما واقعا ده نفر اول مسابقه امروز هرکدوم با ماشین مرسدس میتونن قهرمان بشن.
      لوییس جون…برادر….مشکل موتور برا همه پیش میاد یادت نیس ابوظبی 2014….

      پاسخ دادن
  6. Ahmad

    3

    1

    اتفاقااا برعكسه از سالي كه اومدي فرمول همههههه يي عالم و ادم دنيا بهت كمك كردن قهرمان بشي تو هر تيم و شرايطي ولي ديگه الان دور دوره نيكو ??????

    پاسخ دادن
  7. naeim

    2

    1

    فقط میتونم بگم بیشتر طرفدار همیل شدم,وای اون لحظه ک دستشو گذاشت رو سرش

    پاسخ دادن
    • ali911

      1

      1

      اگه به بدشانسیه تا الان باید کشته مرده وتل می شدی. من که هستم.

      پاسخ دادن
  8. Soheil

    3

    2

    بهترين پارت مسابقه سوختن موتور هميلتون بود
    عالييييي بود ?????

    پاسخ دادن
    • 2L : Love & Lewis

      1

      3

      بهتر بود رقابت تو پیست انجام میشد نه اینکه شانس،قهرمان رو معلوم کنه.واقعا متاسف شدم برات،همین…

      پاسخ دادن
    • _5_Sajad

      0

      0

      شما با عقل سلیمت چرا هم چین متنیو نوشتی،ما دیوانه شما عاقل ،منطق جماعت شما اینه که فقط به زور حرف به طرف مقابل بفهمونی؟هر کسی نظرش محترمهگل گفتی

      پاسخ دادن
    • حسین

      0

      0

      تو برو****
      ببخشید هی مجبورم خودم کامنتای خودمو* ** بکنم
      آخه یه عده از فرمولها هیچی سرشون نمی شه

      پاسخ دادن
  9. اميرعلي

    2

    2

    يه نكته كه خيلي هم ربطي به اين موضوع نداره. امروز مسابقه رو كوروش گزارش كرد كه خوب مسلما خوب نبود و انتظاري هم ازش نيست چون گزارشگر نيست ولي با اين حال به مراتب از آقاي جاويدي خيلي بهتر بود به نظر من ، مخصوصا كه مرتب به جاي پيچ فلان و بهمان نميگفت گردش ١ و گردش ٢ و … و نميدونم چه اصراري هم دارن كه به جاي پيچ از واژه نامانوس گردش استفاده كنن. انگليسي هم كه تسلط ندارن و نميتونن پيامهاي راديويي رو ترجمه كنن. همه ميدونيم كه آقاي صباغ كه من به شخصه خيلي گزارشهاشونو دوست داشتم به خاطر انتقاد از قطع مسابقه و پخش تور دو فرانس از گزارش اين مسابقات كنار گذاشته شدن. من پيشنهاد ميدم يه اعتراضي به اين مسئله صورت بگيره و درخواست برگشت ايشونو بكنيم. اگه همهگي بخوايم ميتونيم. البته اگه بقيه هم نظر منو داشته باشن كه گزارش ايشون از استاندارد به مراتب بالاتري نسبت به كوروش و جاويدي برخورداره

    پاسخ دادن
      • H.k

        1

        0

        من این نظر رو ندارم ، اون نظر رو دارم

    • علیرضا

      1

      2

      شما میتونی تبلیغاتتو بری یکجای دیگه بکنی،اقای محمد خانی راننده حرفه ایی هستند و به مراتب بهتر از صباغ اطلاعات دارند،اقای صباغ همه اون اطلاعاتی رو میدن که تو سایت ها هست،و همهدسترسی دارند،کامنت شما هم هیچ‌ربطی به موضوع نداره،اقای جاویدی اینقدر هیجان میدن که موی ادم سیخ میشه و مسابقه میچسبه،شروع مسابقه اقای جاویدی رو با اقای صباغ مقایسه کنید حتما تفاوت در هیجان رو میتونید درک کنید کار گزارشگر هیجان دادنه و کار کارشناس اطلاعات..

      پاسخ دادن
      • امیر علی

        0

        0

        ااقای صباغ اصلا به سوالات جواب نمیده،و تو پیجشون اصلا به نظرات توجه نداره،فکر کرده از تو سایت دو سه تا مطلب حفظ کرده کاره بزرگی کرده،اقا ایشون اولین مسابقه موتو جی پی اسمارو اشتباه میگفت و بعد از اون شروع کرد به دنبال کردن موتو جی پی ،اونوقت تو برنامه زنده میگه از سال ۷۰ دنبال میکرده،والا من جذابیتی تو گزارش ایشون ندیدم، و فقط بلده اسم پیچ ها رو بگه،اقای جاویدی هم که فقط بلده هیجان زیادی بده،امروزم که نبودش ،البته اقای جاویدی خیلی پاسخگو هستند،و از این نظر خوبه

      • اميرعلي

        1

        0

        من تبليغ نكردم و نظرمو گفتم كه فكر نميكنم حقشو نداشته باشم. و با توجه به تعداد نظرات مثبت كامنتم نسبت به نظرات مخالفش فكر ميكنم اكثريت با نظر من موافقن. بسيار مسلط و با سواد گزارش ميكردن و گزارشاشون روز به روز بهتر هم ميشد و از نظر من خيلي خوب بود

      • اميرعلي

        2

        0

        آقاي صباغ بارها گفتن راجع به موتو جي پي تخصص ندارن. ولي در مورد فرمول وان عين فردوسي پور تو فوتبال اطلاعات دارن. آدرس پيجشونم اگه دارين به من بدين لطفا چون باهاشون كار دارم ولي پيداش نكردم

    • مسعود

      1

      1

      اقای جاویدی فن بیان قوی رو دارند،چیزی که یک گزارشگر باید داشته باشه،ولی اقای صباغ و محمد خانی ندارند و در اوج هیجان تپق میزنن،ولی اقای جاویدی در مواقع سبقت و استارت مسابقه خیلی سریع و عالی گزارش میکنن،من به شخصه از گزارش هیجان میخوام و از کارشناسان خوب اطلاعات،پس از روی تعصب نظر ندین

      پاسخ دادن
      • ali911

        2

        0

        آقای صباغ فن بیان خوبی نداشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        آقا گزارش آقای صباغو دیدی اصن؟

      • صادق

        0

        1

        منم موافقم،صباغ تپق زیاد میزد،ولی انصافا مترجم خوبی بود ،بیانشم خوب نبود

    • سروش

      0

      2

      ,اصلا نظر شما رو قبول ندارم،آقای جاویدی اطلاعات اماری خوبی دارن،و رشته های زیادی رو‌در موتور اسپورت گزارش میکنن،نسکار دی تی ام،تونینگ،استقامتی،فرمول ایی،،و…
      و اصلا با صباغ قابله مقایسه نیست،و لهجه بیگانه هم نداره،صباغ خیلی تپق میزنه و اصلا هیجان نمیده،و بعد از نصف مسابقه فقط اسم پیچ ها رو‌میگه،ولی هر کس سلیقه ایی داره

      پاسخ دادن
    • مصطفی

      0

      2

      هم وطن پخش تنیس بود.چه خبره ه ه،خوب تبلیغات مایعات الکلی ممنوعه باید قبول کنیم،و همین که با سانسور هم پخش میکنن ایول داره،خوب قوانین محدودیت ایجاد کرده،نباید ایراد گرفت.همه گزارشگرا خوبن،ولی ایرادم دارن،صباغ فن بیان نداره،جاویدی تیم رادیو نمیگه(که البته کوروش محمد خانی هست که ترجمه کنه)کوروش هم که راننده حرفه ایی هست،ولی بدون تبعیض جاویدی بهتر از صباغه

      پاسخ دادن
      • اميرعلي

        0

        1

        پخش تنيس هفته بعدش بود. اون هفته تور دو فرانس بود

      • اميرعلي

        2

        0

        پس فوتبالهاي اروپا هم نبايد پخش بشه چون تبليغ هاينيكن كنار زمينه. هاينيكن اشكال نداره ولي جاني واكر اشكال داره؟ مگه به درصد الكله؟

    • حامد

      1

      0

      دوست من حرفات کاملا متین ولی توصیه میکنم مسابقات رو از اسکای ببینی و تلوزیون ایران رو بیخیال بشی…
      صد سال طول میکشه تا اینا بفهمن بیننده چه جایگاهی داره و چی میخواد!!!! چرا!!!؟؟؟ [ CENSORED BY ADMIN ]

      پاسخ دادن
    • Reza_hp

      1

      1

      صباغ کجا مثل فردوسی پوره،این کجا و ان کجا،دو سه تا مطلب حفظ کردن از سایت که کاری نداره.برو تو اپارات گزارش صباغ و شروع مسابقشو ببین ،میفهمی چقدر ایراد داره.
      فردوسی پور کارش گزارش گری و مجریگری هست.من نمیفهمم معیار شما چیه.اطلاعات رو همه میتونن کسب کنن

      پاسخ دادن
      • اميرعلي

        1

        0

        ١٧ نفر با نظر من موافقن. فكر ميكنم با توجه به جامعه آماري موجود نيازي نباشه بخوام قانعت كنم. نظرات متفاوته. نظر من و اكثر دوستان اينه كه من گفتم. نظر تو و تعداد كمي از دوستان هم اين نيست

  10. ایمان

    0

    1

    همیلتون همیشه از حمایت تیم برخوردار بوده.کافیه اتفاقات 2007 با آلونسو رو به یاد بیاریم.در واقع همیلتون راننده خوبیه ولی هیچ وقت نامبروان نبوده.از نظر من بهترین راننده یک دهه گذشته ماتادور اسپانیاییه

    پاسخ دادن
  11. Ali n

    2

    1

    قبلا به همیلتون احترام میذاشتم ولی با این جملات ناامیدم کرد
    آقای همیلتون و هوادارن محترم ایشون یادتون نره که قهرمانی 2008 رو فقط با engine failure دور آخر فلیپه مسا تو مجارستان
    قهرمانی 2014 رو با engine failure روزبرگ تو گرندپری آخر
    و… بدست اومد
    حالا چرا اون موقع نگفتی چرا فقط من ؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ دادن
    • هومن

      0

      1

      2008 که دراماتیک بود بنده خودم هم قبول دارم.ولی 2014:فک کنم ماه نوامبر بود بعد ابوظبی که همیلتون قهرمان شد گفتش:این از 2008 هم مهمتر بود. اینجا سوال پیش میاد چرا باید لوییس این حرفو بزنه.2014 که شروع سال خفن مرسدس بود هم همیلتون هم روزبرگ هی فرت و فرت DNF میشدن اما بعضیا کل داستان فصل 2014 رو ول کردن به خصوص نیم فصل اول رو وفقط چسبید به ابوظبی 2014: نکته اول: اگه نیکو تو ابوظبی به مشکل هم نمیخورد باز هم همیلتون قهرمان میشد چون در طول مسابقه لوییس اول بود و نیکو دوم.اما بیایم از اول فصل خرابی رو برای یک بار هم که شده بررسی کنیم و این قضیه 2014 که بعضی از دوستان صحبتش رو میکنیم رو ببندیم.قرار نیست کسی رو به زور معتقد کنیم بنده اتفاقات رخ داده رو فقط بیان میکنم و سعی میکنم این پست رو چند بار دیگه کپی کنم و تو چند تا پست دیگه بذارم تا دوستانی که نتونستن بخونن در جای دیگه مطالعه کنن.استرالیا:همیلتون در همون ابتدای مسابقه بدلیل مشکل موتور با وجود پول اوت میشه و روزبرگ اون مسابقه رو اول میشه.از مالزی تا اسپانیا خیلی خوش و خرم یک-دو کردن.تو موناکو اتفاقی افتاد که اصلا فنی نبود پس ازش میگذریم.توی کانادا باز هم همیلتون اوت میشه این بار بدلیل مشکل ترمز و روزبرگ اون مسابقه رو در حالی که مشکل لوییس رو داشت ولی اوت نشد و دوم شد.اتریش یک-دو.اما انگلیس روزبرگ اینبار اوت میشه وهمیلتون اول بگدریم که اتفاقاتی در تعیین خط افتادو.. المان و مجارستان شما نتیجه رو میبینی میگی خب چیزی نشده ولی همیلتون تو جفت مسابقات در تعیین خط دچار مشکل فنی در مجارستان و پنالتی در المان شد به طوری که المان رو از بیستم ومجارستان رو از پیت لین شروع کرد.بلژیک: همیلتون اوت شد اما نه بدست مشکل فنی بدست همتیمی عزیزش ودر اون مسابقه روزبرگ خودش دوم شد چون بال خودش هم اسیب دید.تا همینجا هم مشخصه که چه خبره.اما سنگاپور که یه مرهمی بود بر دل زخمی و خشمگین طرفداران همیلتون.روزبرگ تو وارماپ نتونست استارت بزنه رفت پیت اومد یه چند دور زد بعد اوت بقیه هم به سلامت تا ابوظبی که همه دیدن چی شد ولی اولش توضیح دادم درمورد ابوظبی.قضاوت باخودتون.اینکه بگیم همیلتون قهرمانیو از مشکل روزبرگ تو ابوظبی داره کم لطفیه.حالا انصافا مشکلات روزبرگ بیشتر بود یا همیلتون؟

      پاسخ دادن
      • هومن

        0

        0

        بابا علی خان بیخیال من منظورم لوییس و نیکو بود ولی امسال به نظرم فتل بعد استارت طمع میکنه اینطور میشه البته از دید من اینطور به نظر میرسه.

    • Aidin

      0

      1

      شاهین جاویدی خیلی هم خوبه ،شما خوشت نمیاد پس نگاه نکن،لازم نیست هی ایراد بگیری،به نظر من هیجانی که فرمول یک داره با یک گزارش هیجانی تکمیل میشه،و این کارشناس. هست که باید اطلاعات فنی بده

      پاسخ دادن
  12. یزدان

    2

    1

    لطفا جواب بدید دوستان طرفدار f1 :
    چرا همیلتون انقدر بدخواه داره؟ من درک نمیکنم واقعا

    پاسخ دادن
    • هومن

      0

      0

      اقا یزدان ازشون بپرسی یه سری جملات رو سریع میگن که فقط چند کلمشو میفهمی:(فقط تند تند بخونش):مهندسی-سلطه_ غول_برکت_اسم و رسم_گهی زین به پشت_ الله اکبررر-بوووم.گرفتی؟؟

      پاسخ دادن
      • ali911

        0

        0

        گهی زین به پشت که حرفی توش نیست هومن خان. واقعا باید قبول کرد. وتل شانس همیلتونو داشت الان بیشتر از 200 تا امتیاز داشت.
        اسم و رسم که مزخرفه چون همیلتون برای هزارمین بار میگم رانندگیش عالیه(از من طرفدار وتل) و تو مکلارن هم فوق العاده بود. فک کنم اون زمان روزبرگ یکی مث کارلوس ساینز یا نیکو هالکنبرگ الان بود.
        ولی الان که انصافا راه قهرمنایش خیلی راحتتره با سلطه مرسدس

    • F1 fan

      1

      1

      واقعا امداد های غیبی که به کمک همیلتون میان رو ادم میبینه ولی چیزی نمی تونه بگه
      دیگه خود برنی میگه من عاشق همیلتونم
      همیلتون تنها کسیه بین این راننده ها(کمی هم فتل) که به نوعی سلبریتی به حساب میاد و شرکت کردن در مراسم های مختلف و گشتن با فوتبالیست ها و خواننده ها باعث شده که یه چهره شناخته شده تر بشه
      شناخته شدن بیشتر همیلتون—>جذب طرفدار بیشتر به فرمول 1 —>بیننده بیشتر—>اسپانسر ها قوی تر و این یعنی پول بیشتر و کافیه همیلتون موفق تر باشه چهره بزرگتر و بهتری برای تبلیغات میشه
      کلا جایی که پول زیادی در گردشه همیشه اینجور مسائل وجود دارن و این شدیدا رو مخه و باعث شده هیچکس به اندازه همیلتون hater نداشته باشه(ربطی هم به موفقیت نداره چون فتل و الونسو هم همینن)
      آلونسو گفت همیلتون رقیب قوی هم داخل پیست و هم خارج!!!! از پیست که یه نمونه رو این فصل دیدیم که پاشد رفت تنهایی از فیا راجع به درست بودن دور پول روزبرگ سوال!!!بپرسه:))))
      همه اینارو بذار کنار هم میفهمی چرا.
      ولی کسی که بخواد از رانندگی و استعداد فوق العاده اش ایراد بگیره خودش رو به حماقت زده و به نظرم جز بهترین های تاریخه بدون شک

      پاسخ دادن
    • حسین

      1

      0

      آخه یه عده انسان چشم ندارن تا افتخارات لوییس رو ببینن
      Lewis Never Give Up
      هومن با شخصیت ترین هستی تو
      هومن نارگیله نارگیله

      پاسخ دادن
  13. _5_Sajad

    2

    1

    چی چرا فقط واسه من،جمع کن برادر سال 2014 وقتی نیکو بیست و سه امتیاز جلو بود مشکل موتورش باعث شد صدرو از دست بده تو مسابقه آخر که شانس جفتشون یکی بود واسه قهرمانی مشکل موتور باعث شد با گریه دورای آخرو بزنه،فصل گذشته تو ایتالیا،روسیه،کی به مشکل خورد کی همش مشکل پیدا میکرد ،اینارو تحمل کن که بفهمی نیکو چی کشید تو این دو فصل

    پاسخ دادن
    • محمد911

      2

      1

      پسر خوب این حرف رو نزن. جمع و تفریق ریاضی بلدی؟ رزبرگ اگر تو ابوظبی ماشینش خراب هم نمیشد باز هم قهرمانی رو از دست داده بود چون دوم بود. چرا اینطوری هستید شما طرفدارای نیکو. بابا دیگه تاریخ رو تحریف نکنید!?

      پاسخ دادن
      • _5_Sajad

        0

        2

        منطق شما همیلتون فن رو خوب میفهم،خدارو بنده نیستین

  14. علیرضا

    1

    0

    همیلتون بارها از این بدشانسی ها اورده ولی برای قهرمان شدن این مشکلات اجتناب ناپذیره

    پاسخ دادن
  15. محمد911

    3

    1

    زنده باد لوئیس… قهرمان واقعی 2016
    یعنی من موندم آیا خر شانس تر از نیکو هم وجود داره؟؟؟!!!
    -پل پوزیشن رو از دست بدی
    -استارت رو خراب کنی
    -پیچ یک با اون شدت بکوبن بهت ولی سیستم تعلیقت آخ نگه
    -اسپین بشی سقوط کنی تا رده آخر
    -ده ثانیه پنالتی هم بگیری
    -پنج امتیاز از هم تیمیت عقب باشی
    بعد به یکباره موتور نو هم تیمیت آتیش بگیره و ورق برگرده. تو سوم بشی هم تیمیت هم که کل آخر هفته از تو سریعتر بوده هیچی به هیچی…

    خندم میگیره از طرفدارای حزب شانس نیکو که الان میخان بیان دیس لایک کنن… ???

    پاسخ دادن
    • ali911

      0

      1

      محمد 911 ! واسم جالبه 911 مث خودم
      بگذریم ولی همیلتون بدشانس نیست بدشانس ینی سب
      پیت استاپم که دیگه حرفی توش نی فک کنم میانگین پیتهای نیکو حداقل 0.5 ثانیه بدتر از لوییسه.

      پاسخ دادن
    • Ahmad

      1

      0

      به اين نميگن شانس به اين ميگن استعداد كه با اين همه اتفاق ميره رو پوديوم

      پاسخ دادن
  16. Morteza

    1

    0

    واقعا دلم واسش سوخت
    راحت میتونست اول شه
    با اینکه امسال دوست دارم روزبرگ قهرمان شه ولی خب خیلی دردناک بود خراب شدن ماشین لوییس تو اون وضعیت.
    حالا هم که راننده های مرسدس برنده نشدن خیلی خوشحالم ریکاردوی دوست داشتنی برد مسابقه رو

    پاسخ دادن
  17. saeed

    0

    0

    چون پارسال رزبرگ!!!بس دیگ!!
    ی بار موتورش آتیش گرفت ی بار پدال گازش خراب شد.ی بار هم ک تو تو امریکا پرتش کردی از پیست بیرون!!!!

    پاسخ دادن
  18. محمد911

    2

    0

    هومن جان خوشم میاد از طرز تفکر و تحلیل هات. تمام حرفای دل هوادارای لوئیس رو قشنگ یکجا میزنی. ولی یک توصیه ای برادر! اون ضرب المثلی که میگه نرود میخ آهنین… رو که یادته! دقیقا قضیه همینه. من هم سابقا مثل شما خیلی سعی در توجیه افراد داشتم. ولی نتیجه نداشت. به شما هم توصیه میکنم زیاد حرص نخور و به خودت زحمت نده. همه دوستان اینجا هوادارن و برای هواداریشون دلیل دارند. لوئیس ما هم قهرمان ماست. یک سال هم آقای شانس قهرمان شه طرفداراش عشق کنن

    پاسخ دادن
  19. تب

    1

    1

    با تمامی احترامی که برای تمامی راننده ها قاعل هستم باید بگم امسال بهتره همیلتون قهرمان نشه
    چون داره خیلی هوایی راه میره
    بهتره بفهم همه ارزش خودشونو دارن حتی اگه گمنام باشن
    اگه راس میگی فقط یه دفعه برو ماشین یکی از تیمهای اخر جدول رو برون

    پاسخ دادن
  20. همایون

    1

    1

    یادمه ی اقایی که خیلی دوسش دارم وقتی ی راننده ای اوت شد گفت عدالت الهی خودشو نشون داد!حالا…

    پاسخ دادن
    • هومن

      0

      0

      یادش بخیر عدالت الهی…(پادکست) نمیدونم یادتونه یا نه؟

      پاسخ دادن
  21. siavash

    1

    2

    زیباترین لحظه مسابقه همون لحظه بود که همیلتون ماشینشو اون کنار پارک کرد و رزبرگ از کنارش گذشت

    پاسخ دادن
  22. الني

    2

    0

    مطمعن باشيد كه اگه فتل امسال مرسدس داشت از دوسه مسابقه قبل قهرماني فصلش حتمي بود. قهرماني اين دو سه سال اخير قهرماني ماشيناس نه راننده ها. تو قرن جديد فقط ٢٠٠٤ و ٥ و٦ مسابقاتش جذاب و چالشي بوده البته بنظرمن كه از سال ٩٦ دارم فرمول يك رو دنبال ميكنم

    پاسخ دادن
    • محمد911

      1

      0

      نه که قهرمانی های فتل طی سالهای 2010 تا 2013 هیچ ربطی به ماشینش نداشت!!!

      پاسخ دادن
      • ali911

        2

        1

        کسی نگفت قهرمانی وتل با ماشین نبوده. آره اون زمان سلطه ردبول و قهرمانی راحت وتل الان سلطه مرسدس و قهرمانی راحت همیلتون(که جدیدا اصلا راحت نیست و روزبرگ بالاخره داره خودشو نشون میده. ولی مطمئن باش وتل از همیلتون حتی توی رانندگی هم بهتره. نمی گم همیلتون راننده بدیه اتفاقا فوق العادست ولی یکم پایینتر از وتل(از نظر من ولی چون هنوز رقابت مستقیمی نداشتن معلوم نمیشه.) حیفه واقعا هیچ وقت نشده یه رقابت درست و حسابی بین این دوتا ببینیم. حتی زمانی که تو فرمول یک نبودن هم وتل به خاطر جوون تر بودن و بی تجربه تر بودن می باخت. از رانندگی بگذریم که انصافا وتل اخلاقش خیلی بهتر از همیلتونه که بقیه رو تحقیر می کنه.

  23. حسین

    2

    1

    می خوام رده بندی رانندگان تو سال 2015 رو بذارم (رای ها توسط اسکای اسپورت)
    1.لوییس همیلتون
    2.سباستین ولت
    3.مسک ورشتاپن
    4.رومن گروژان
    5.نیکو رزبرگ
    6.جنسن باتن
    7.دنیل ریکاردو
    8.دنیل کویات
    9.سرجیو پرز
    10.فرناندو آلونسو
    فقط می خواستم یاد آوری کنم لوییس همیشه کینگ هست????✌???☝?و….

    پاسخ دادن
    • ali911

      1

      0

      آره رده بندی که توش آلونسو دهم باشه(وقتی داشت از لگن مکلارن حداکثر کارایی رو می کشید) معلوم میشه تاثیر ماشینها توش خیلی لحاظ نشده. بعد خیلی جالبه خبری از مسا و بوتاس و رایکونن نیست بعد کویات هست و رزبرگ پنجمه! رزبرگ پارسال داشت از وتل عقب می افتاد بعد پنجمه؟!

      پاسخ دادن
      • حسین

        1

        0

        عزیز من اینا آمار اسکای اسپورت هست
        اگه با دقت بخوانی متن رو همه چی رو درک می کنی

      • ali911

        0

        0

        بله اسکای اسپرت رو دیدم. ولی شما با عقل سلیمت واقعا می تونی قبول کنی رزبرگ پارسال بهتر از آلونسو بوده باشه. من کارشناسم نیستم ولی خیلی سخته قبولش. رزبرگ پارسال از فراری وتل عقب افتاددددددددددد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! وای اینو هیچجوری نمی تونم برای خودم توجیح کنم.

    • Fernando

      0

      0

      اینم شد رتبه بندی آلونسو دهمم ، باتن پنجم ، بعد تو رده بندی کلی امتیازات آلونسو بیشتر بوده

      پاسخ دادن
  24. ALIREZA

    1

    1

    من زیاد از انگلیسی ها تو فرمول یک خوشم نمیاد. اگه فرمول رو تو اسکای نگاه گنی متوجه منظور من میشی ولی خدا وکیلی بهترین نظر در مورد اتفاق ماشین همیلتون رو مارتین براندل داد که من واقعا تعجب کردم که در مورد همیلتون یه نظر دور از تعصب داد (کلا اسکای اف1 بدجوری طرفدار راننده انگلسیس هاست و این موضوع باند بازی شدن به نفع روزبرگ بعد از برد چند مسابقه اول رو هم اونا تو زبونا انداختن با ask crofty یا اون تر کراویز که با اینکه دوسش دارم ولی از اون …. هاست).
    یکی از جملاتش این بود عکس ماشین همیلتون که موتورش آتیش گرفته بدترین تبلیغ برای نه تنها این تیم است بلکه برای برند مرسدس هست و یه همچین اسمی اگه هم بخواد حرکتی انجام بده به این صورت نخواهد بود و اینکه روش رانندگی یه راننده میتونه تو این اتفاقات بسیار موثر باشه و همیلتون اوصولا با ماشین مهربون نیست.

    پاسخ دادن
  25. علیرضا

    1

    1

    جدا چرا همیلتون اینقدر طرفدار داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    دو تا ازقهرمانی هاشو با یکی از بهترین ماشین های تاریخ فرمول یک آورده. یکی دیگه رو هم که تو پیچ آخر مسابقه با هزارتا حرف و حدیث. همیلتون یه خوش شانسه. در زمان درست و در مکان درست بوده و به این مسئله عادت کرده. حالا که اینطوری شده آسمون و به ریسمون می بافه. اول فصل هم 4-5 تا روزبرگ پشت سرهم برنده شد باز همین حرف ها مطرح شد. فرمول یک جای استدلاله نه تعصب الکی.

    پاسخ دادن

Leave a Reply

Your email address will not be published.