فرمول یک ایراننیکو روزبرگ قهرمان سال ۲۰۱۶ جهان، بعد از اسپین شدن سباستین فتل در بحرین، با کلمات تند و تیزی به انتقاد از او پرداخت.

قهرمان چهار دوره جهان از جانب لوییس همیلتون تحت فشار بود که در دور ۳۹ و در حال شتاب گیری هنگام خروج از پیچ ۳ به دور خودش چرخید. آسیب وارد شده به لاستیک ها در حدی بود که چند ثانیه بعد باله جلو متلاشی شد و وی مجبور به تعویض لاستیک و باله جلو خود شد و در نهایت توانست پنجم شود. بکشنبه تلخی برای فراری بود چراکه پیروزی از دستان چارلز لکلرک بخاطر مشکل در سیستم بازیابی انرژی گرمایی یا MGU-H سُر خورد. حالا روزبرگ به این تلخی و ناکامی دامن می زند. او گفت:

باورم نمی شود، دقیقا سباستین فتلی را امسال می بینم که در طول سال گذشته دائما می دیدم.

اول از همه تیم در انتخاب استراتژی سردرگم عمل کرد و سب را عصبانی کرد. در روز مسابقه هم، بار دیگر در رقابتی چرخ به چرخ اسپین شد که مقصر خود وی بود. باید همین الان راهی برای این مشکل پیدا کند.

سباستین فتل - بحرین 2019

سباستین فتل – بحرین 2019

نیکو در ادامه افزود:

اسپین شدن یک طرف قضیه است، حالا او هم تیم قدرتمندی دارد که در این آخر هفته و تا دور ۴۶ و قبل مشکل، عملکرد فوق العاده ای داشت و فکر می کنم برای ادامه فصل هم باید منتظر چنین چیزی در فراری باشیم.

هنوز همه چیز در دستان فتل است. او باید دنبال راهی باشد تا از این موقعیت آشنا و همیشگی که از فصل گذشته در آن قرار دارد رهایی یابد.

درباره نویسنده

عاشق ناندو و دکتر

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

49 دیدگاه

  1. REZA.M

    36

    17

    بله حرف های روزبرگ تا حدودی درسته.ولی توی این اخر هفته ماشین فتل از لکلرک کند تر بود.توی کفی و توی پیچ های سریع.توی کفی که کلا لکلرک با اختلاف سریع تر بود.ولی در مقابل فتل توی پیچ های کند و سخت مثل 10و یا پیچ های 1-2و 3 کاملا سریع تر بود.اما فتل اشتباه بزرگی انجام نداد.اگه شرایط مساعد بود اون اشتباه فقط باعث یه اوور استیر میشد که خیلی راحت قابل کنترل بود.اما متاسفانه چون باد خیلی شدید بود اسپین شد و به سمت موافق باد هم اسپین شد.کاملا هم مشخصه.اما چین خیلی متفاوت خواهد بود.

    • Lewiis44

      31

      42

      باد برای همه میوزید منتها یکی برا دیرتر ترمز کردن ازش (بهره) برد یکی هم برا اسپین شدن.اصن گیریم که کل حرفای شما درست… ولی مطمئنی که تو ریسای اینده دیگه فتل از این اشتباهات بچگانه نمیکنه؟ … فک نکنم

      • Lewiis44

        35

        26

        طرف خودش اومده میگه من اشتباه کردم… شما داری توجیه میکنی؟… راننده مورد علاقت هست حق داری ازش طرفداری کنی ولی این طرفداری نیست دیگه… واقعا نیست… داری به خودت توهین میکنی… چون میدونی اشتباه کرده و داری انکار میکنی.

      • REZA.M

        17

        13

        من هیچوقت نگفتم توی بحرین فتل بهترین بود.اما بدترین هم نبود.در مورد استفاده از باد برای دیر ترمز کردن باید بگم که لاستیک های همیلتون خیلی خیلی گرم تر از لاستیک های فتل بود و بنابراین فتل نمیتونست دیرتر از اون ترمز بگیره.اما فتل توی سبقت از همیلتون تو همون پیچ خیلی دیرتر ترمز کرد و این نشون میده اگه گریپ کافی رو داشت حتما این کار رو انجام میداد.در ضمن فن های همیلتون دیگه در مورد دستور تیمی حرف نزنن.چون به لکلرک گفته شده بود دو دور پشت سب بمون اما نموند و رد شد.از همون اول مسابقه مشخصه فتل اصلا گریپ نداشت.با مقایسه انبورد فتل و لکلرک کاملا مشخصه .دلیل اینکه هم خواستن دو دور بمونه احتمالا این بوده که منتظر بمونن شاید مشکل گریپ فتل حل شه.البته خیلی هم بد نشد که دستور تیمی رو نادیده گرفت چون بعد از این اگه فتل توی شرایط مشابه قرار بگیره این حق رو داره که بهش رحم نکنه.

      • Behzad

        17

        8

        عذرخواهی میکنم این داستان باد و بهره برداریش یک جورایی داره به افسانه تبدیل میشه!
        شما صحنه ی عبور بوتاس از ورشتپن رو برید ببینید که دقیقا در همان پیج و به همین شکله و متاسفانه قدرت رسانه ای به این قضیه آب و تاب داده و خلاصه سندش به نام فرد دیگری خورده!
        مهندسین داخل گاراژ تمام پارامترها از قبیل سرعت و جهت باد رو به راننده اطلاع میدن و حتی میدونن کدوم قسمت پیست ماشین امکان سبقت گیری داره و ماشین تیم های دیگه در کجا ضعیف تره.
        کافیه برید سبقت های کیمی رو در بحرین مشاهده کنید که چطور در جایی سبقت میگیره که تقریبا سایرین اونجا انجامش ندادن و اینها اتفاقی نیست بلکه کیمی از توانایی ماشینش در اون نقطه کاملا مطلع هست و بدون از دست دادن ریسینگ لاین و قفل کردن چرخ ها انجامش میده و تمام اینها به کمک مهندسین از قبل کار شده.

      • Lewiis44

        11

        13

        اقا چرا توجیه میکنی؟ فتل دو دور با اون استینت زده بود که همیلتون ازش رد شد لاستیکش گرم نشده بود؟؟ ?مشکل گریپ داشت؟؟ چطور فهمیدی که مشکل گریپ دا‌شته؟ تو کفی جا موندن هم به معنی نیس که ماشین تو کل پیست کند تر هست شما انبوردای دو تا هم تیمی رو ک مقایسه کنی میبینی که یکیشون تو کفی سریعتر هست بعضا ولی دلیل بر این نیست که تایم سریع تری رو ثبت کنه اینا تفاوت ستاپی هست… حالا اگه عقیده داری که ستاپ لکلرک و فتل انقدر اختلاف داشتن خیلی خب باشه من پذیرفتم (اختلاف ستاپ معمولا توی ریس انقدر تفاوت ایجاد نمیکنه ولی چون از نظر تئوری حرفت تا حدودی درسته میپذیرم) … ولی در ادامه فصل اگر لکلرک بهتر از فتل کار کرد معلوم خواهد شد که تو این مسابقه هم فتل مشکلی نداشته.

      • Lewiis44

        11

        12

        Behzad: دقیقا حرفت بی ربط هست… سرعت توی پیچ ربطی به ترمز گیری نداره… لویس نگفت که من با کمک باد توی پیچ سرعت بیشتری کسب کردم گفت من دیرتر ترمز گرفتم چون باد به صورت مخالف داشت میوزید و کاملا از نظر تئوری درست هست اگه باد در جهت مخالف ماشین بوزه میتونی نقطه ترمزگیری رو جلوتر ببری نیازی به افسانه سازی نیست باد هم شدیدا داشت میوزید و تاثیر گذار بود در جریان مسابقه…

      • Behzad

        9

        1

        Hammer شما یک مقدار از شرح واقعه دور میشی!
        سبقت بوتاس از مکس به این شکل و شمایل در دور 14 اتفاق افتاد و نمیخوام موجب سردرد کسی بشم ، این سبقت در اون منطقه یا پیچ بخاطر استیبل و پایداری ماشین مرسدس در اونجا بود که تونست با سرعت بیشتری بدون اسپین شدن یا خروج از ریسینگ لاین انجام بگیره و منظور بنده افسانه ی دیدن پرچم بزرگ و محاسباتی که توسط همیلتون انجام گرفته بود.
        باد مخالف موجب دانفورس بیشتر میشه و دانفورس بیشتر مساوی ست با سرعت بیستر برای عبور از پیچ.

      • Lewiis44

        0

        4

        Behzad: هنوز مصاحبه همیلتون رو هم نخوندی وگرنه میفهمیدی که شما کلا دارید راجع به چیز دیگه ای حرف میزنید… حرف همیلتون فقط راجع به ترمز گیری بود نه چیز دیگه ای… ربطی به داون فورس و پیچ هم نداشت …

      • Behzad

        4

        0

        دوستان گرامی اگر فرد محترمی در کامنت بنده حرف از ترمزگیری دید لطفا به جناب hammer اطلاع بده!
        نمیدونم مشکل از کانال پخش هست یا چشم ما ، به هر حال خودرو 2019 مرسدس در پیست صخیر یا سخیر بحرین در اون پیچ بسیار پایدار بود و براحتی میتونست بدون استرس اون پیچ را با سرعت بیشتری به نسبت سایرین طی کنه همینطور که سایرین در سایر پیچ ها امتیاز بهتری داشتن!

    • REZA.M

      7

      3

      “Hammer”
      با دیدن انبورد لکلرک توی دور هایی که پشت فتل بود و مقایسه نحوه ریسینگ لاین زدنشون کاملا مشخصه هر کدوم چقدر گریپ دارن.شاید بگی این تفاوت مربوط به راننده هاست ولی این تفاوت مربوط به زمانیه که ماشین گریپ نداره.
      در ضمن اختلاف ستاپی باعث این همه اختلاف توی تاپ اسپید و سرعت توی کفی نمیشه.اگه مقایسه دور فتل و لکلرک رو ندیدی حتما ببین.توی تمام نقاط پیست جز بعضی پیچ های سخت مثل 1-2-3 و یا 10 که لکلرک ریسینگ لاین خوبی نزد توی قسمت های دیگه پیست ماشین لکلرک سریع تر بود.

    • MERC

      3

      2

      فتل 2018 چش بود مگه؟

  2. iman

    25

    28

    فتل 2019 مثل 2018 دقیقا تعبیر درستی بود، همون اشتباهات ناشیانه که پارسال همه چیز رو بر باد داد

    • آرشا

      4

      7

      آقا من طرفدار سب بودم وخواهم بود ولی خداوکیلی این اسپین شدن هاش اعصابمو داغون کرده دو سه روزه سر به هیچ سایتی نزدم اینجور بخواد ادامه بده شک ندارم فراری اونو راننده پوششی لکلرک میکنه.
      باید باید به خودش بیاد اول فصله وقت برای جبران زیاده
      یه نکته ای هم که هست ماشین فراری اون قابلیت اطمینان ۲۰۱۸ را نداره
      بینوتو مدیر فنی فوقلعاده ای هست باید مدیر فنی میماند.

  3. Aminnb

    21

    29

    اونایی ک فکر میکنن بیشتر از نیکو فرمول یک رو میشناسن بسم الله منتظر نظرات فوق کارشناسانه تان هستیم

    • H.farahani

      20

      1

      امین عزیز
      چیزی که میخوام خدمتت عرض کنم ربطی به این حرف نیکو نداره.شاید این صحبتش درست باشه شاید نه.هر کس نظری داره.ولی اینکه چون شما در این یه مورد موافقش هستید اون جمله”کسانی که فکر میکنن از روزبرگ بیشتر میفهمن” میگید.منظورم شخص شما نیست.خیلی این جمله رو اینجا دیدیم.وقتی یه نفر حرفی زده که پسندیدیم میشه دانای کل وقتی هم که خوشمون نیاد میشه فلان بهمان.

      • Aminnb

        8

        8

        دوست عزیز این کامنت رو ب قصد توهین یا زیر سوال بردن کسی نذاشتم
        متاسفانه این مشکل تو کل کشور ما وجود داره و افراد بدون اینکه اطلاعات کافی در مورد موضوعی داشته باشن میان و اظهار نظر میکنن که متاسفانه ب این جمع هم سرایت کرده!
        در ضمن یادم نمیاد حرف نیکو رو قبول نکرده باشم حتی پست قبلی(نیکو گفته بود) هم ک در مورد مکس بود باز هم حرفشو تایید کرده بودم و حتی قبلتر چ در مورد لوئیز و چه…

  4. hamilton

    21

    30

    بهانه های همیشگی …..ماشین فتل خراب بود ضعیف بود باد چرا بود چرا روز بود چرا شب بود چرا اون جلو بود چرا عقب بود چرا چرا چرا …..قبول کنید فتل تعادل روانی تو فشار رو نداره اینقد تعصب نداشته باشید

  5. hamilton

    16

    33

    فتل غورور داره یه غورور بی جا فک میکنه چون چهار بار قهرمانه باید همیشه ماشینش سریع باشه کل تیم پشتش باشن و همیشه پیشتاز باشه و هم تیمیشم ازش سبقت نگیره …….و هیچ راننده ای نباید ازش سبقت بگیره چرا چون ناراحت میشه و اسپین میشه یا میره تو دیوار ….

    • H.farahani

      19

      4

      جناب همیلتون
      وقتی فتل خودش اشتباهش رو قبول میکنه دلیلی نداره ما انکار کنیم ولی به غرور ربط ندید خواهشا.مگه استرالیا مکس ازش رد نشد مگه همین جا هم تیمیش ازش رد نشد.من نمیدونم مشکل فتل چی بود.چرا کندتر بود هرچی هست به غرور ربطی نداره.

    • yas

      16

      8

      باشه بابا فتل غووورووور داره…

  6. AhmadSV5

    27

    14

    رزبرگ حالا شد متر و معیار طرفداری همیلتون؟

    • الف ی برگشت خورده

      9

      10

      از اول هم متر و معیار خیلی ها بود
      اینکه همیلتون هم نقطه ضعف هایی دارد، اشتباه نمیگه. به هر حال انسانه دیگه. خدا نیست که.
      عصبانیت من و دوستان مرسدسی بخاطر این بود که داشت جو تیم رو به هم میریخت

      • Akbar (Ghasemi)

        2

        0

        آقا شما و دوستان مرسدسی بیرونش میکردین خب شما که نفر اول مرسدسی عخخ

  7. Parsa911

    20

    6

    به عنوان کسی که طرفدار رزبرگم و فتل هم خیلی دوس دارم باید بگم واقعا فتل ترسناک داره پیش میره و اگر اینطوری ادامه بده قهرمانی ۵ام نمیبینه و باید اینم بگم که همیلتون واقعا سبقت قشنگی گرفت درسته با شانس اول شد ولی دومی راحت داشت

  8. نیما

    16

    4

    واقعا روزبرگ درست میگه اگه فتل به خودش نیاد و لکلرک بتونه شکستش بده احتمال دوران ورزشی خودشو با خطر روبه رو می کنه چون دومین باری میشه که در مقابل هم تیمی جدید و جوون و بی تجربه شکست میخوره .هیچ کسی نمی تونه 4 قهرمانی وتل ازش بگیره ولی اگه این اتفاق بیفته جایگاهش در تاریخ به خطر می افته
    قسمت خوب ماجرا اینه که هنوز کنترل دست خودشه و می تونه ادامه فصل خوبی داشته باشه و واسه قهرمانی بجنگه و با قهرمانی جایگاه خودش تو بهترینای تاریخ بالا بکشه

  9. hossein46

    22

    6

    عجایب
    دیروز که رزبرگ اومد از نقطه ضعف همیلتون حرف زد دوستان همیل فن کلی بدی بیراه به رزبرگ گفتن و اونو ترسو کسی که از رقابت فرار کرد و … خطاب کردند. و اگر ادمین ها روی نظرات نظارت نداشتند یه چنتا فحش هم می داند.
    حالا که در مورد نقطه ضعف وتل صحبت میکنه براشون خوشایند هست و کسی قهرمان شده و کارشناس خبره و معتبر جهانه تبدیل میشه.
    من از این همه تغییر متحیر و در عجب هستم.

    • hossein46

      20

      2

      هنوز دو مسابقه گذشته و هنوز برای نتیجه گیری زود هست.
      رزبرگ یک کارشناس فرمول یک هست و کارش بیان نقطه قوت و ضعف راننده ها و تیم هاست. وقتی از راننده مورد علاقتون خب گفت خوشحال نشین و همچنین اگه بد گفت ناراحت، کارش این هست.
      این نظرات برای رفع نواقص هست و در مورد همه راننده ها صدق میکنه. یه روز از وتل صحبت میکنه یه روز از همیلتون، یه روز از ورشتپن، بوتاس، ساینز، ریکاردو، هالکنبرگ و …

    • Lewiis44

      8

      12

      اخه رزبرگ حرف نمیزد مگه چیزی عوض میشد… مثلا دیگه نمیگفتن فتل اشتباه کرده؟

    • الف ی برگشت خورده

      6

      12

      من یادم نمیاد نیکو حرف اشتباهی تو تحلیل هاش زده باشه
      اما حرفش در مورد لوییس هم اشتباه نبود
      موضوع این بود که نیکو داره تبدیل به یه دشمن درجه یک برای حتی مرسدس فنا میشه
      اینکه قبل شروع فصل میاد و میگه بی صبرانه منتظر تمام شدن سلطنت مرسدس هستم یعنی چی؟
      آخه بی مرام! مرسدس سه سال با اختلاف بهترین ماشین رو در اختیارت گذاشت. آخرش هم که خودت تیم رو تنها گذاشتی. این چه صحبتیه راجع به مرسدس؟؟؟!!! مگه باهات کج رفتاری کردن تو اون تیم؟؟!! مگه دستور تیمی میدادن که فدای هم تیمی بشی؟؟!! خودت تهاجمی رانندگی میکردی میرفتی تو شکم هم تیمی، میتونی از هم تیمی شاکی باشی ولی از تیم دیگه نه!!!
      این حرف آخرش خطاب به بوتاس هم که کاملا برای به هم ریختن رابطه خوب همیل و بوتاسه که در درجه اول با توجه به شرایط دو راننده، مرسدس آسیبش رو می بینه

      • yas

        10

        0

        «اینکه قبل شروع فصل میاد و میگه بی صبرانه منتظر تمام شدن سلطنت مرسدس هستم یعنی چی؟»
        امیر جان این حرف یعنی اینکه نیکو هم مثل همه طرفدارها دوست داره رقابت‌ها نزدیک‌تر و تیم‌ها برای قهرمانی بجنگن. اگه قهرمانی‌های مرسدس تداوم داشته باشه تیم‌های ریشه‌دار دیگه انگیزه‌ای برای رقابت نخواهند داشت.
        دلیل حرفای نیکو واضحه عزیز

  10. Hassan Mohebbi

    23

    2

    هنوز زوده…… 19 مسبقه دیگه مونده……
    من همیشه میخواستم اینو بگم و نگفتم ولی حالا میگم این که فتل 2017 و 2018 رو به این جمله که با بردها و امتیازات اول فصل میگرفت باخت و اون جمله این بود «دیگه کار تمومه یا قهرمانی تو مشتمه (مغرور شدن)». خدارو چه دیدی شاید امسال با نبود این جمله و تفکر و همچنین این جمله در فکر و ذهن همیلتون ورق برگرده شاید هم برنگرده. پس از مسابقات لذت ببرید. به امید مسابقاتی جذاب تر.

  11. الف ی برگشت خورده

    8

    18

    تا اینجا که حق کاملا با نیکوعه
    فتل هیچ وقت راننده درجه یکی نبوده.
    از 2016 به این ور که دیگه نگو

    • Hassan Mohebbi

      13

      2

      اول این که نیکو نگفته وتل راننده خوبی نیست.
      “فتل هیچ وقت راننده درجه یکی نبوده. از 2016 به این ور که دیگه نگو” از این جملتون هم خوشم نیومد. من دیشب یکی از مسایقات سالهای 2013 یا 12 رو داشتم میدیم که وتل سوم و همیلتون هشتم تموم کرد اگر اون سالها مسابقات رو مدیدی هیچ وقت فکر میکردی همیلتون چهار قهرمانی دیگه بیاره قطعا نه و میگفتی راننده درجه دو هست و یه بار شانسی قهرمان شده. به قول خودتون ادمی که چهار، پنج بار قهرمان شده نشون از اینه که راننده درجه یک هست.
      بعد چرا همتون از سبقت همیلتون از وتل حرف میزنید. وتل هم بعد از پیت استاپ اول پشت همیلتون در اومد ولی بایه یه سبقت خوب از همیلتون رد شد و 5 ثانیه فاصله انداخت اگر پیت استاپ دوم هم در موقع مناسبی صورت میگرفت شاید همیلتون تو فاصله یک ثانیه ای وتل قرار نمی گرفت و این اتفاقات نمی افتاد اون موقع همیلتون راننده بدی میشد، قطعا نه. پس به هم احترام بگذارید و همین جور به راننده های رقیب.

  12. cfz

    8

    20

    ابرو باد و باران و مه و خورشید درکارند تا فتل اسپین شود… :))))))))))))

    قصد مسخره ندارم اما فتل خودش داره باعث تمسخر خودش میشه

    • Saeed

      13

      3

      مسابقه چین 2007

      اون پیت لین نحس??

  13. Nohed81

    17

    4

    فتل این فصل فقط نیاز به بردن یه ریس زودهنگام داره. اونوقت ببنید که فتل 2010 تا2013 ردبول دوباره برگشته. باور کنید فتل باید چین رو اول بشه. اگه اول شد دیگه رام نمیشه. ولی اگر تا باکو فتل اینجوری ادامه بده فاتحش خونده شده. البته به کمک تیم و بینوتو خیلی نیاز هست

    • THE MINDBLOWER

      11

      0

      ریس‌های ابتدایی جای جبران دارن ولی اینکه اگه نبره دیگه نمی‌خونه رو قبول ندارم.
      تنها چیزی میاره، یکم آرامش روانی‌ هستش که تیم تو مسابقه با این استراتژی‌های عجیبش ازش میگیردش.

  14. Lewiis44

    15

    7

    ما هم امیدواریم فتل تو اوجش با لویس رقابت کنه… به عنوان یه لویس فنی که کریر فتل رو زیر و بمش رو میدونه معتقدم هیچ وقت انقدر ضعیف نبوده… قبلا تحت فشار گاها اشتباه میکرد ولی نه اینطور دیگه…

  15. بابک

    21

    3

    روزبرگ اگه درباره همیلتون حرف بزنه هیچی بارش نیست. ولی درباره نقطه ضعف‌های فتل که حرف میزنه بهترین کارشناس دنیاست و هیچکس بهتر از اون فرمول یک و راننده‌ها رو نمیشناسه. کسی گفت فتل اشتباه نکرده یا روزبرگ چرت میگه؟
    طرفدارهای فتل و فراری قبول دارن فتل اشتباه کرده، چون خودش هم بلده اعتراف کنه. شاید فتل هم باید خودشو پشت تیم و خرابی‌های خیالی ماشین قایم میکرد تا راننده‌ی بهتری به نظر بیاد.

    • الف ی برگشت خورده

      5

      8

      بابک جان
      برادر من
      اول از همه سلام
      سال نوت مبارک
      خیلی وقته صحبت نکردیم با هم
      بذار یه چیزی رو بپرسم
      الآن قبول داری فتل اشتباه کرد؟ اونم یه اشتباه مهلک؟

  16. Reza

    12

    2

    سباستین فتل دچار افت شده این را نمیشه پنهان کرد فقط باید عللش را دید چی هست به امید روزهای خوب فتل صبر میکنیم. خواهش میکنم اگر به f1 TV pro دسترسی دارید تستهای دوم و سوم قبل مسابقه بحرین از داخل ماشین ببینید و بعد متوجه میشید که فتل یک سرو گردن بهتر از لکرک هست ولی ماشین فتل به تنظیمات درست نرسیده بود یک روز نامه کانادایی حدس زده بود یکی از مشکلات تیم جدید مهندسی
    فتل است که در حقیقت همون تیم قبلی کیمی بودند.

  17. بهزاد زمانی

    1

    9

    سال گذشته پس از اشتباهات متعددی که فتل مرتکب شده بود بهش پیشنهاد مشاوره روانشناس ورزشی دادند اما عنوان کرد که ( کسی رو که مناسب باشه پیدا نکردم). زیر همون پست نوشتم امیدوارم غرورش به ضررش تموم نشه که البته شد و صدای همه هم در اومد بابت این جمله. الان هم شرایط تقریبا مثل سال گذشته است. سال پیش این موقع فتل دو برد داشت ولی امسال یه چهارمی و یه پنجمی. و البته شدیدا تحت فشار. احتمال اینکه مسابقه بعد از طرف هرکس تحت فشار قرار بگیره و مرتکب اشتباهات دیگری بشه خیلی زیاده.

    • THE MINDBLOWER

      9

      0

      فک کنم مشکل سب زمانی پیش میاد که استین اول تموم میشه یا نزدیکه تموم شده چون تمام تن‌و بدنش می لرزه که تیم استراتژی درست میده یا نه؟؟؟
      کافیه خودتون رو بزارین جاش.
      ولی روانشناس ورزشی رو تا حدی قبول دارم چون بهش کمک میکنه قطعا.
      هیچکس کامل نیست و همیشه جا واسه بهتر شدن هست.