فرناندو آلونسو به اظهارات لوئیس همیلتون در مورد اینکه ردبول دارای “سریع ترین خودروییست که تا به حال دیده است” واکنش نشان داده و به سلطه مرسدس در سال های 2014 تا 2015 اشاره کرده است.
فرناندو آلونسو در واکنش به اظهارات راننده تیم فرمول یک مرسدس در مورد برتری عملکرد ردبول در سال 2023 بیان کرد که لوئیس همیلتون “حافظه ضعیفی” دارد.
در طول آخر هفته عربستان، همیلتون در مورد سرعت بالای مکس ورشتپن راننده ردبول اظهار نظر کرده بود:
وقتی ما سریع بودیم، آنقدرها هم سریع نبودیم. این سریع ترین ماشینی است که من دیده ام، به خصوص در مقایسه با بقیه.
هنگامی که نظرات او در مصاحبه ای اختصاصی با فرناندو آلونسو مطرح شد، راننده استون مارتین پیشنهاد داد که همیلتون برتری را که در مرسدس خود در آغاز دوره توربو هایبریدی داشت به یاد آورد:
اصلاً موافق(گفته های همیلتون) نیستم. هفته گذشته من 20 ثانیه عقب تر از چکو و مکس مسابقه را به پایان رسانیدم. همیلتون و روزبرگ در سال های 2014 و 2015 یک دقیقه جلوتر از بقیه بودند. او حافظه ضعیفی دارد و در حال پیر شدن است!
همیلتون با یک ماشین معمولی…
آلونسو اضافه کرد که او اکنون معتقد است که ضعف خودروی مرسدس، ضعف توانایی همیلتون را نشان داده است:
با یک ماشین معمولی می توانید ببینید که او ضعف دارد. قبلا، او به تنهایی یا گاهی با هم تیمی خود مسابقه می داد. اما ببینید – او رکورددار پول پوزیشن است و جورج راسل که به تازگی در مراحل تعیین خط این فصل 2 بر صفر او را شکست داده است. این فقط نشان می دهد که ماشین چقدر هنوز یک عامل کلیدی است.
البته، با نتیجه امروز تعیین خط استرالیا، راسل 3 بر 0 از همیلتون پیشی گرفته است. فرناندو همینطور در مورد گفتار و رفتار افراد تیم مرسدس گفت:
مرسدس یک خودروی سریع دارد. اگر به نظرات آنها گوش دهید، به نظر می رسد که آنها ماشینی دارند که در مرحله اول تعیین خط حذف می شود، اما آنها سریع هستند.
کارلوس ساینز که نیز در آنجا ایستاده بود بیان کرد:
موافقم.


دیگه آلونسو نمیدونه حسادت و عقدشو چطوری نسبت به لوئیس نشون بده.واقعا از نظر اخلاقی ته جدوله
حرفش کاملا درست بوده حالا از رو حسادت یا هرچی. چرا راه دور میری همین بیست بیست مرسدس پرواز میکرد. تازه داس و کلنگم داشت که ما هیچوقت نفهمیدیم اگه تعلیقو از فرمون تغییر بدی میشه سیستم فرمون!!!
ناس میبندم دکمشو میزارم رو فرمون میگم خبری نیس مال فرمونه.
مکس دو سه تا پل از پرز عقب بیوفته ببین چیا بگن همین الان میگن پرزو کردن تو دیوار.
همیلتون فعلا جلو راسل خبریش نیس. پارسالم خبری نبود. فاصله دو دهمه میگه ماشین ما هیچوقت انقدم سریع نبود!
دو مگ حافظه داره
پیشنهاد میکنم جدول امتیازا رو نگاه بندازید و ببینید لوییس جلوتره یا جورج
داس و کلنگ ؟
سیستم دس از نظر فنی یک شاهکار مهندسی محسوب میشد
مصاحبه بقیه تیم هارو ببینی میگفتن این سیستم اینقدر پیشرفتست که نمیتونن بسازن و پیگیر شدن که بن بشه !
Mzr عزیز اینکه الایمنت چرخ جلو رو عوض کنی دانش هسته ای نیس که کسی نتونه کپی کنه. از سالها پیش این کار امکان پذیر بوده ولی توی قوانین ممنوعه. مرسدس با اجاست کردن این سیستم از قسمت فرمون گفت این جزو سیستم استیرینگه فیا هم مثلا خر شد!!!
واقعیت اینه که سیستم دس مرسدس یه شاهکاری بود که من رو واقعا متأثر میکرد و اگه بقیه بلد بودن چی ب چیه قطعا کپی میکردن دانش هسته ای هم صد سال پیش نو بود الان منسوخه
اخبار و مقالات همین سایت هست.
https://f1iran.com/153192/%d9%85%d8%b1%d8%b3%d8%af%d8%b3-%d8%ac%db%8c%d9%85%d8%b2-%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%88%d9%86-%d9%81%db%8c%d8%a7-das/
https://f1iran.com/104407/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%85%d8%b1%d8%b3%d8%af%d8%b3-%d9%81%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%af%d9%88-%d9%85%d8%ad%d9%88%d8%b1%d9%87-das/
فقط دانش هسته ای رو منسوخ نکرده بودن که کردن! واقعا متاسفم برای افرادی که بدون داشتن ذره ای سواد فقط سعی میکنن یه چیزی بپرونن
متأسفانه، دو سه فصل آخره فتل، به زودی در انتظار همیلتونه 😔
16=2023-2007
بعد 16 سال هنوز جاش می س.وزه.
البته که جناب الونسو هم با پراید نسیم مچ فراری و مایکل شوماخر رو خوابوند، فیا هم اصلن قوانین رو تغییر نداد به ضرر فراری!!
پراید نسیم رو عالی اومدی 🤣🤣🤣🤣🤣
میگن دنده دو اش هم میپریده 🤣
فارغ از تاثیر بسیار زیاد خودرو عالی در کسب نتایج درخشان هملیتون که نمیتوان منکرش شد آلونسو بهتره یادش نره که همیلتون زمانی که شروع کارش بود بود و ماشین مشترک با خود آلونسویی که قهرمان دو دوره متوالی هم بود داشت چگونه آلونسو رو شکست داد، اگر خودش رو راننده خوبی میدونه پس همیلتون تازه کار بسیار کار بزرگی کرده، مثل اینکه مثلا الان پیاستری هم تیمی ورستپن میشد و شکستش میداد مسلما باید به نبوغش نحسین میگفتیم و نمیشد بهش گفت راننده معمولی، دقیقا کاری که همیلتون با آلونسو کرد
در دوره حکومت مرسدس هم عملا غیر از هم تیمی اش رقیقب دیگری وجود نداشت که ماشینش در حد مرسدس باشه که بتونه همیلتون رو به چالش بکشه
حتی 2021 هم نگاه کنیم مکس در اوج آمادگی با ماشین برتر در نهایت توی مسابقه آخر و با اون اتفاقات همیلتون رو شکست داده، این یعنی اگر ماشین مرسدس مثل همون 2021 ماشین دوم گرید و با اختلاف زیر نیم ثانیه با ردبول باشه چه بسا تنها کسی که با مکس توی کورس بمونه همیلتون باشه
حفظ فرم خوب در تمام فصل چیزیه که طی این سالها در همیلتون دیده ایم
البته که همیلتون و الونسو هم امتیاز شدن اون فصل و تعداد برد برابر داشتن.پیشنهاد میکنم پادکست مربوطرو تو همین پیج گوش بدید متوجه همه چیز خواهید شد.هیچ کس نمیتونه توانایی هایه لویس رو ندیده بگیره ولی اگه ماشین مرسدس زیر پایه الونسو بود الان ۹ بار قهرمان جهان بود.در هر هال هیچ کدوم قدیس نیستن و هر دو توانایی هایه فراوانی دارن.
Armin : هر موقع کلاسی برگزار کردی برای اموزش پیشبینی اطلاع بده من شرکت کنم.
من میگم شما یاد بگیر.
در جدول قهرمانی ، الونسو سوم شد ،و لوییس دوم ،چرا؟؟؟ اگر میدانستی گفته بودی . در ضمن یادت نرود الونسو زمانی توانست تازه به لوییس برسد که سه مسابقه اخر را لوییس خارج از امتیاز یا با حداقل امتیاز بخاطر مشکلات ماشین تمام کرد و الونسو روی سکو رفت تازه رسید به لوییس. البته که شماها هیچکدام در ان زمان یا متولد نشده بودین یا بسیارکوچک بودین ، همیلتون ، سه مسابقه مانده به اخر میتوانست قهرمان جهان شود اگر اون مشکلات پیش نمی امد.
اما الونسو در جدول سوم شد ، چون بعد از برابری برد ها له مقایسه مقام دوم و سوم میپردازند که الونسو از لوییس تعداد کمتری مقام دوم داشت.
بخاطر همین الونسو مقام سوم و لوییس مقام دوم را دارد. حالا از همه میپرسم ,مقام دوم با مقام سوم مساوی حساب میشود یا مقام سوم از دوم شکست خورده؟؟؟
بخدا خوب نیست همچین سوالی بپرسم اما گویا نیاز است.
کجا ماشین مکس برتر بود.
ریس های آخر ماشین مرسدس دست کمی از موشک داشت؟!!
سلام کاظمی
واقعا ماشین ردبول مرسدس برابر بودن؟
چه میگویی برادر من توی جده۲۰۲۱ همیلتون بدون دی ار اس ۱۰کیلومتر از مکس سریع تر بود
البته که توی ۳یا۴ تا پیست ردبول بهتر بود
سعید واقعا بحث 2021 رو پیش نکش
کل فصل 2021 همون چند تا مسابقه اخرش بود ؟
این وتل فن معلوم الحال رو که ول کنیم بقیه فصل تقریبا برابر بوده و فصل رو عملا همیلتون با احتساب ابوظبی برده. به نظرم حرفی نیست در این مسیله.
یک امیر علی قانونه وقتی کسی کم میاره به طرفش بگه معلوم و الحال؟
دو
برابر نبودن از دوتاشون خوشم نمیاد و میتونم قضاوت بهتری نسبت به تو که فن لوییسی داشته باشم
۳
مکس مسابقه های بیشتری برد(توی ۲۰۲۱) مدت زمان بیشتری لیدر بود توی جدول رانندگان
درحالی که هم تیمیش با ماشین برابر توی فایت واسه ۴م و ۵م بود(البته که در توانایی های چکو پرز شکی نیست) تا قبل فوق اپدیت برزیل همه مکس رو قهرمان میدونستن
تازه اینکه بوتاس تا مکس رو میدید میکشید داخل شکم مکس بماند
اگرم بوتاس نمیکوبید خوده همیلتون بهش کوبید(سیلوراستون)
اگرم اون حرف درباره جده رو قبول نداری اطلاعات مسابقه هست میتونی ببینی
فقط باید خندید به شدت حسادتی که آلونسو داره😂😂😂
یک امیر علی قانونه وقتی کسی کم میاره به طرفش بگه معلوم و الحال؟
دو
برابر نبودن از دوتاشون خوشم نمیاد و میتونم قضاوت بهتری نسبت به تو که فن لوییسی داشته باشم
۳
مکس مسابقه های بیشتری برد(توی ۲۰۲۱) مدت زمان بیشتری لیدر بود توی جدول رانندگان
درحالی که هم تیمیش با ماشین برابر توی فایت واسه ۴م و ۵م بود(البته که در توانایی های چکو پرز شکی نیست) تا قبل فوق اپدیت برزیل همه مکس رو قهرمان میدونستن
تازه اینکه بوتاس تا مکس رو میدید میکشید داخل شکم مکس بماند
اگرم بوتاس نمیکوبید خوده همیلتون بهش کوبید(سیلوراستون)
اگرم اون حرف درباره جده رو قبول نداری اطلاعات مسابقه هست میتونی ببینی
Amin44
اگر حرف الونسو شدت حسادت به حساب میاد، مصاحبه همیلتون درمورد ماشین ردبول چیه؟ الونسو کاملا درست گفته، نباید از همتیمیش شکست بخوره پارسال بهونه بود که روی ماشین همیلتون، قطعه تست میکنن الان چه بهانه ای هست؟
بحث حسادت باشه الان همیلتون داره به مکس و ردبول حسودی میکنه.
دوتا سکو این حرفارو نداره…..
یکم سکو بگیر تا عقده ای بازیات تموم بشه….
لویس نیازی به تایید کسی نداره….بهترین راننده تاریخ فرمول یک
خیلی نیستن کسایی که با حرف شما در مورد بهترین بودنش موافق باشن
دوست عزیز
همیلتون برای تیم محبوب شما قهرمانی به دست اورده
الونسو برای شما چیکار کرده
میشه جواب بدین
تو فرمول یک که هیچی تو ایندی ۵۰۰هم هیچ
پر از هیچ
ابتدا شما برو ببین چه کسانی این را برای لوییس گفتن ؟؟؟
من یکی از انها را بگویم رالف شوماخر . او میگوید لوییس و برادرم از هر لحاظ در یک سطح هستن اما وقتی به ثبات نگاه کنیم ، راننده ای که ثبات لوییس را داشته باشد نداریم و همین میتواند او را بهترین راننده تاریخ کند. اینکه شما میفرمایید خیلی ها ، اکثر این خیلی ها را هواداران دارند تشکیل میدهند که باز اکثرشان در همین سایت هستن. مخالفین و موافقین باید از بزرگان این ورزش باشند نه هوادار معمولی که هنوز نمیداند سیستم dass را داس نخواند و برای بامزه بودن کلنگ بهش اضافه نکند .
برقرار باشید.
با احترام
آیرتون سنا بهترین راننده تاریخ فرمول یکه
نه ….. بهترین یک اسکاتلندی است ، که فکر کنم نامش را بدانید. هم تیمی ایرتون سنا کیگوید لوییس برتر است نسبت سنا . البته که من هوادار دو اتشه سنا هستم ، همانطور لوییس هوادار سرسخت سنا است.
قبلا هم نظرم رو عرض کردم و به نظرم همین هم درست باشه. سه چهار نفر از دوره های مختلف نامزد این عنوان هستن و واقعا نمیشه با توجه به متفاوت بودن دوره هاشون بهترین رو اعلام کرد؛ کارشناسا هم هرکدوم یکی رو بهترین اعلام میکنن.
این چهار نفر کلارک، سنا، شوماخر و همیلتون هستن.
برتری کلارک سنا و شوماخر نسبت به همیلتون اینه که برای خودشون یه معجزه خاص دارن
فتل اگه به جای همیلتون به مرسدس میرفت احتمالن الآن قهرمانیاش از 9 تا هم بیشتر میشد و همیلتون با یک قهرمانی در مکلارن کریرشو تموم میکرد.
معجزه سنا توی بارونه معجزه شوماخر توی موناکو بود که مرسدس 2012 تایم پل زد البته بهش پنالتی دادن.
چه حرف عجیبی! عزیز دل همیلتون هم از اینا کم نداشته. مشکل اینه که برای هرکدومش یک توجیه منحصر به فرد میارید! تو همین چندسالی که جدی تر دنبال کردم به اندازه کافی اتفاقات عجیب غریب افتاده برای لوییس!
با ماشین چهاردهم کندتر جلوی مکس تموم کردن هنر نیست؟
نگه داشتن لاستیک تو استانبول پارک 2020 هنر نیست؟
زدن بیست سی تا دور تعیین خطی تو اسپانیا 2021 با اون فشار و مجارستان 2019 هنر نیست؟
برزیل 2021 هنر نیست؟
همون مجارستان 2022 که شش رده پایین تر از جورج راسل شروع کرد و در نهایت سه ثانیه جلوتر تموم کرد هنر نیست؟
واقعا نمیدونم به چی میگین معجزه شماها! شوماخر با یکدونه تعیین خط میشه قهرمان بعد همیلتون با تعیین خط سنگاپور 2018 نمیشه قهرمان؟ یا اون سالهارو ندیدی که پیشنهاد میکنم اول ببینی بعد صحبت کنیم و یا نمیخوای ببینی.
این نظر شماست که وتل میتونسته نه تا قهرمانی داشته باشه! نه همچین چیزی نیست. وتل دوسال ماشین برابر داشته و هرسال با اختلاف هشتاد امتیاز پایین تر از همیلتون تموم کرده؛ وقتت رو با حرف زدن راجع به کسی که امتحانش رو پس داده تلف نکن.
یه دونه تعیین خط نبود شوماخر در موناکو همیشه دست نیافتنی بود اون یه مثال بود
برزیل هم که لویس یه آپدیت موتور گرفت و عملا یه موشک زیر پاش بود فقط توی کفی 4. سریعتر بود.سنگاپور هم فقط یک بار بود بار دوم چرا نبود مکس هم چند بار پل رو با 3سکتور بنفش زده.استانبول پارک هم بارون بود و لاستیک اینتر. لکلرک ۲۰۲۱ بهتر این کارو انجام میده.اسپانیا هم یه استراتژی دو پیت استاپ برای همیلتون بود که با مدیوم نو توی ۱۹ دو باید مکس رو با مدیوم ۱۷دور زده میگرفت.
توانای های همیلتون رو زیر سوال نمیبرم از وتل هم دفاع نمیکنم ولی رده همیلتون از اون ۳تا افسانه قطعا پایین تره.
خیلی ببخشید وستپن کلا یکبار سعی کرد حرکت همیلتون رو تکرار کنه که همون بار هم رفت تو دیوار. حرفت اصلا منطقی نبود. بحث سه تا سکتور بنفش کردن نیست؛ بحث اینه که همه تو اون مسابقه میدونست ماشین مرسدس حتی از ردبول هم به نسبت اون سال خیلی پایین تر بود. همه پل پوزیشن رو بسته بودن برای وتل ولی اون دور همیلتون خیلی چیزا رو عوض کرد.
برزیل هم نه موشک زیرپاش نبود؛ درسته ماشینش سریعتر بود اما به هیچ وجه کار هر راننده ای نیست که تو دو روز 36 تا سبقت بگیری. همون اسپرینت ریسش واقعا کافیه برای معجزه دونستن اون مسابقه. یقین دارم مکس بود سر راه با یکی تصادف میکرد تو اون فشار وحشتناک قهرمانی. ردبول تو همون پیست کاملا در پیچ ها برتری داشت. بنابراین اگر مرسدس تو مستقیمی چهاردهم به دست میاورد یکی دو دهم توی پیچ ها از دست میداد. سعی نکن اون رانندگی عجیب رو بپوشونی. بپذیر.
استانبول پارک هم بارون باشه مگه چیه! ماشین مرسدس کلا تو اون مسابقه مشکل داشت یوسف. تو کوالی همیلتون فکر کنم ششم شد! کل اول مسابقه هم در حال دست و پا زدن بودن هردو راننده. فقط مدیریت لاستیک و سرعت عجیب همیلتون باعث شد وقتی بوتاس سیزدهم شد و یکی دوبار هم لپ همیلتون قهرمان بشه.
منم نگفتم اسپانیا همیلتون برتری لاستیک داشته! گفتم هم تو اسپانیا هم مجارستان مجموعا نزدیک سی تا چهل دور تعیین خطی پشت سر هم زده. اینا کار هرراننده ای نیست. ماشین ردبول تو اون مسابقات کاملا برتر بود. اگر میبینی مکس تو فرانسه تونست خیلی راحت تر همین کارو انجام بده برای این بود که ماشینش دوری دو سه دهم نسبت به لوییس سریعتر بود! البته که کیه ندونه مکس هم واقعا در سطح بی نظیری رانندگی میکنه.
ببخشید
نگفتم برتری لاستیک نداشته
Amirali
درمورد سنگاپور ۲۰۱۸ باید بدونید که مرسدس اپ یت خفنی برای رینگ وداکت ترمز اورده بود، و جالب اینکه فقط برای همیلتون اورده بودن. اپدیت مرسدس بحث برانگیز بود خیلی از کارشناس ها گفتن میتونه غیر قانونی باشه چون نبایست از این اپیت استفاده ایرودینامیکی بشه، فراری از سنگاپور به بعد به این اپدیت مرسدس شکایت داشت و هربار اعتراض کردن، مرسدس این اپدیت هارو روز مسابقه از ماشین برمیداشت. مثالش هم امریکا هستش که مرسدس کل تمرینات با داکت و رینگ جدیدش دور زدن ولی فراری اعتراض کرد و مرسدس تعیین خط و مسابقه رو بدون اون اپدیتها شرکت کردن. همیلتون به شدت مشکل تایر داشت و کیمی رایکونن مسابقه رو برد.
کامنت های خودت تو همون مسابقه موجوده.
چرا با اون ماشین داره. دوتا سکو میتونه از قهرمانی با ارزش تر باشه. معیار من برا راننده بودن هیچوقت قهرمانیه خالی نبود. زمانی که مکس هیچ مقامی نداشت من مطمعن بودم کارش درسته.
اونایی ک منفی دادن ببخشید مبنای برترین راننده تاریخ بودنتون چیه؟
همه موافقن
حقیقتیه که طرفداران همیلتون مجبورن بپذیرن
اوکی
حالا لا لا 💤 😴
شما خودت از 2018 تو غاری برادر من. چطوریه که تا دو مسابقه ضعیف تر عمل میکنه پیداتون میشه شماها؟
باز هم ادب حکم فرما شد در فرمایشات ایشان
و چه بسا گفته های هر شخص برمیگرده به رفتار و کردار او
پیروز باشید
بنده خدا فراری رفته به جایی نرسیده
مک لارن به جایی نرسیده
الپین و و و و
تیم نمونده نرفته باشه با خدا سال سابقه در فرمول یک و بهترین تیم ها و فقط دو قهرمانی
لطفا در مورد بهترین راننده تاریخ فرمول یک نظر نده…
فراری هیچوقت ماشینی در حد قهرمانی به آلونسو نداد. کیمی که ۲۰۰۷ قهرمانی رو از مکلارنا گرفت و ماسایی که تا یک قدمی قهرمانی رفت با ماشین برابر له شدن
منکر این نمی شم که برد آلمان ۲۰۱۰ مال ماسا بود و بعضی مسابقات کاری می کردن که ماسا پنالتی بگیره اما وقتی آلونسو تو فراری واسه قهرمانی می جنگید همتیمیش واسه سکو و وقتی واسه برد همتیمیش سکو هم نمی گرفت. اما داستان همینه من نمی گم اگه فلان می شد پنج قهرمانی داشت چون اگه بهمان می شد هیچ قهرمانی تو کارنامش نبود. اما وقتی می بینی تو ماشین خوب نتیجه می گیره اگه یکی بین لوییس و فرناندو بهترین راننده تاریخ نباشن قطعا از بهترین های تاریخن
من کاملا موافقم و آلونسو رو بعد از لوییس در دوره خودشون بهترین میدونم(که حالا شما ممکنه موافق نباشی) الان واقعا طرفدارا با این حرفاش از دستش به شدت ناراحتن و ممکنه حرف غیر منطقی بزنن. به دل نگیر شما.
فرناندو با ماشین فراری که ماشین سوم گرید بود.،با اختلاف نا چیزی 2بار قهرمانی رو به فتل واگذار کرد.
کدوم راننده الان با ماشین 4،5 دهم کندتر توانایی این کار رو داره؟
لوییس راننده فوق العاده ای نیازی به تایید امثال بنده هم نداره.
ولی ملاک برتر بودن همیشه تعداد قهرمانی نیست، چون به خیلی چیزای دیگه هم بستگی داره.
به نظرم حق آلونسو خیلی بیشتر بود، هرچند خودش هم بی تقصیر نبود و اشتباهاتی داشت.
آلونسو تنها ایرادش اینه که سیاست نداره و همین ویژگیشو حال میکنم ولی خب برا خودش گرون تموم شد
واقعا تو این سنو سال فرناندو آخه این چه حرفی که میزنی مگه ۲۰ سالته آخه مرد ناسلامتی چهل رپ هم رد کردی !!!
آلونسو همه حرفاش درست زده: همیلتون که الان دوسال هست همش میگه ردبول موشک داره ولی خبر نداره در حال حاضر سریعترین و کم اشتباه ترین راننده گرید هم داره شاید دوران خودش یادش رفته هر ريس اندازه یه پیت استاپ مجانی فاصله می نداخت با ردبول به مدت 7سال ولی الان دو ساله طاقت نداره مخصوصا بردهای مکس ببینه…/ای ول آلونسو که همیشه از مکس حمایت
می کنی/👌
(نمی دونم چرا حقیقت براتون تلخ هست)
وستپن نه سریعترینه نه کم اشتباه ترین. همون پارسال به اندازه کافی اسپین داشت. اگر کم اشتباه ترین رو بخوایم بگیم پارسال میشه گفت بدون شک راسل بوده. سریعترین هم بین سه نفر بحثه.
البته شماها 360 درجه زدن رو دلیل برتری مکس میدونین! توقعی هم نمیشه داشت.
با ۳۶۰ اینه نزنه که لپ میشید
رأسل بخاطری که همیلتون شکست داده.؟
مگه رأسل کم اشتباه همین نبود که پارسال کوالی اتریش با همیلتون رفتن دیوار.؟این فقط یه موردش بود😅.
جالب بود بعضیا که دیگه از زمان قهرمانی مکس پیداشون هم نیست
بعد کوالی سیلورستون 2021
می گفتن رأسل بهترین راننده نسل خودش هست.
فهمیدیم خارجی شما😆
جدا از اینکه دگدر شفیعی اطلاعات فرمول یکی خوبی میده اما اصلا کارنامه خوبی اینجا از نظر صحبت کردن نداره. ظاهرا تو این دوسال از آلمان به آمریکا هم کوچ کرده که اگر به نظر خودش پیشرفته مبارکش باشه.
دوستانی که با نظر آلونسو مخالفت کردن یا ربطش دادن به حسادت،ینی قبول ندارین که الان مکس داره با یک ماشین سریع نتایج خوب میگیره؟ ینی ردبول یک ماشین کند داره و مکس اونقدر خوبه که همیشه برندست؟
ینی قبول ندارین یک ماشین سریع در نتیجه گیری یک راننده یا تیم تاثیر مستقیم داره؟ ینی میگین مرسدس هشت ،نه سال پیاپی با یک ماشین ضعیف قهرمانی های تیمی و فردی و کسب کرده؟ ینی تا این حد ؟؟؟ باید واقعیت ها رو بپذیریم. الان مکس بهترین فرم خودش و داره و ردبولم بهترین ماشین گرید و بهش داده و نتیجش همین دو قهرمانی پیاپی و پل پزیشنهای پشت سرهمه،و قبل از اینم مرسدس همینطور ،من قبول دارم که اگه رزبرگ تونست همیلتون و سال۲۰۱۶شکست بده با بهترین و سریعترین ماشین اون دوره بود در حالی که دیدیم که تنها رقیب مستقیمش هین همیلتون بود و راننده سوم گریپ که فتل بود با اختلاف بالای ۱۵۰امتیازی با این دونفر فاصله داشت . گاهی همه چیزو هم که کتمان کنیم،حقایق و آمار و نمیتونیم کتمان کنیم. آمار ثبت شده وانکارناپذیره.به شخصه قبول دارم بهترین ماشین و داشتیم و بعد از اینکه قوانین عوض شد نتیجه سریعتر شدن ردبول و دیدیم ،و فقط امیدوارم همین روند پیشرفتی که مرسدس داره رو حفظ کنیم تا دوباره بتونیم به رقابت برگردیم. به هر حال ماشین حرف اول و میزنه همیشه، بعد راننده.حتی اگه شما نظرشخصیتون غیرازاین باشه.حقیقت تغییرناپذیره
شما چرا فقط بخش اول نوشته رو میخونی؟ ندیدی گفته همیلتون با ماشین معمولی یک راننده معمولیه؟ به نظرت اینکه فقط گفته باشه مرسدس بهترین بوده کسی رو انقدر عصبی میکنه اصلا؟
اگر راننده خیلی تاپی بود وضعیتش با هم تیمیه جوانش پارسال و امسال این نبود
اگه راننده خیلی تاپی بود؟؟؟؟
نمیدونم چرا خودتون رو میزنید ب خواب ک لوییس بهتریت راننده تاریخ فرمول یکه؟؟😂
متاسفانه نگفته معمولی گفته ضعیف
ادم چقدر باید بهش فشار بیاد که به پرافتخارترین راننده فرمول یک بگه ضعیف
اگه لوئیس ضعیف بود اونوقت چرا مرسدس رفت سراغش؟ میتونست راننده های بهتری بگیره
دیدگاه آلونسو هم دست کمی از هیترای لوئیس نداره
مرسدس هم ماشینش قوی بود هم لابیش. فقط نیاز به یه راننده ی کار بلد و حرف گوش کن داشت نه ی لجند. بعدم بنظر من دوره ای بود که مدیا میخواست نشون بده با سیاه پوستا مشکلی نداره و اونا همه جا میتونن رشد کنن. ورزش اقتصاد سیاست همه جا یهو سیاه پوستا رشد کردن و…
دوستان سلام من خیلی وقته اینجا ولی فقط نظرات رو خوندم ولی دیگه نمیشه هیچی نگفت
مدیا میخواست سیاه پوستان نشون بده این این یعنی چی ؟
و این که مرسدس لابیش قوی بود نظرت در مورد لابی ردبول ۲۰۲۰ که برا ۲۰۲۱ داس ممنوع شد و ۲۰۲۱ که قوانین کلا به نفع ردبول تغیر کرد حالا کاری به مسابقات داخل فصل ندارم که چیا شد
عذر یه سوال الان شما مکس و فرناندو رو وجود میدونی همیلتون رو یه راننده معمولی و متوسط ؟ بعضیا خیلی باحالن
عجب توجیح های عجیبی!!!!!!
دلیل اینکه همیلتون لجند نیست چیه؟ پارسال!
کیه که ندونه پارسال چطور گذشته؟ ایشون رو با خود درگیریشون رها کنید دوستان؛ قطعا کارهای مهمتری هم دارین.
عذر= فقط امان از این اصلاح خودکار کیبورد
بعضیا باحالن اگه منظورت منم که درسته. مخلص شمام هستم. توی ورزش و همه جا همیشه اختلاف نظر وجود داره و همین جذابه.
من کارم تیونینگ خودرو هست و با موارد تکنیکال فنی و رانندگی آشنایی دارم. بیشتر بخاطر هوندا ردبول رو دنبال میکنم هرچند جدای از هوندا تیم بسیار جذابی هست و راننده ی فوق ستاره داره.
همیلتون از نظر من راننده ی معمولی نیست. راننده ی بسیار خوبیه با ذهن قوی. اما بنظر من ستاره نیست. استعداد نابی که من تو ذهنمه تو لویس نیس. لویس بیشتر سیاست و پشتکار داره تا استعداد ذاتی.
اینم که مدیا میخواست چیکار کنه رو واضح گفتم نفهمیدم چیش مفهوم نبود!
مدیا براش اولویت پول و سیاست هست اگه به نفعشون باشه فردا یه راننده از پاکستان میارن هشتا قهرمانی بیاره
از کامنت های طلایی سایت بود!
با اجازه اسکرین شات گرفتم
آقا شما راست می گی … همیلتون بدرد نخورترین راننده فرمول یک هست … حرف شما صحیح و کاملا درسته … فقط اینقدر توجیه نیار براش ما شما رو قبول داریم ! میترسم الان بری یه پول بدی براش یه تاریخچه بسازی … آب یخ یخ بخور خنک شی ! بعد بذار ما تو توهمات خودمون بمونیم حاجی !
عجبببب.
اتفاقا منم کارم رینگ و لاستیک هست بصورت حرفه ای.برندپیرلی راهم کار میکنیم.بنظر من هم مکس هم راننده درجه یکی نیست .فقط شانس زیادی آورده.در ضمن اف وان بنظر من سطح تکنیکالی بالایی نداره …
در مورد داس که خب چیزی ندارم بگم. سیستمی که غیرقانونی بود یکسال استفاده شد بعد که ردبول گفت منم سیستم مشابه خودمو میارم بن شد! یکم فکر کنید تروخدا
واقعا خیلی این موضوع عجیبه البته که ماشین سریع مهمه ولی هم تیمی و فضای درون تیمی هم مهمه خود همین مکس سال ها اشتباه کرده یا فرناندو از راننده ای سال پیش شکست خورد که حتی ذخیره همین لویس بوده !!! آیا اوکون ضعیف بوده؟ خیر قطعا که نه برا همین که میگم چرا آلونسو جز ده راننده برتر تاریخ نخواهد بود برای این حرفاش برای اینکه هر جابوده جنجال درست کرده دلم از این میسوزه که راننده ای در حد شوماخر دیدم ولی اخلاق ندیدم مثل مکس ورستاپن !!! ولی شما یه مقایسه با سب داشته باشید !! چقدر این راننده خوب بود چقدر درست بود برا همینه که اسطوره هایی مثل شوماخر و همیلتون و سب و سنا و پروست یا سنا یا فنجیو و … جزو اسطوره ها خواهد بود یا همون نقطه طلایی یا قله ورزش خواهد موند و فرناندو در درجه پایین تر خواهد موند حیف این راننده با اخلاق فاجعه اش
Amir5
اسامی همین اسطوره هات که میگی
می خوای دونه به دونه رفتار و اخلاقشون بدونی.؟ شما در حال نظر میدین در صورتی که خیلیها گذشته ندیدن که چه رفتار و ناسزاهایی از همین اشخاص که گفتی شنیده میشد حتی همین وتل دیگه همیلتون جای خود داره پس سعی کن مکس و آلونسو بی جهت
بی اخلاقترین و اینا مقدس جلوه ندی.
اون سالها مثل الان دنیای مجازی نبوده که دیده بشن هر حرکتی یا لحنی که داشتن.
داداش من یکم آلزایمر دارم میتونی یکم از فحش و ناسزا هایی بگی که لوئیس گفته؟
چون این جمله ش برام جای تعجب داشت
همیلتون که جای خود دارد
اون موقع که دنیای مجازی نبود اونوقت شما این فحشها رو از کجا میشنیدین؟
Amir5
همین اسطورهات در گذشته یه رفتارای داشتن که مکس و آلونسو پیشکش.. متاسفانه شما فقط حال می بینید همش.
داداش اگه ورستپن و آلونسو از شوماخر و سنا در این قضایا بدتر نباشن،بهترم نیستن
بیخیال
Amir5 جان
راستش شوماخر و سنا هم کم حاشیه نداشتن
سنا که با یه دختر ۱۵ ساله دیت میکرد و حتی مثل کاری که توی جده ۲۰۲۱ ورستپن کرد(ولی به شکل خیلی خشن تر) کوبوند به ماشین پراست توی پیچ یک سوزوکا که مطمئن بشه قهرمان میشه
شوماخر باریکلو رو توی مجارستان ۲۰۱۰ به سمت دیوار فرستاد
توی ۱۹۹۴ که دیگه آخرشه!
عمدا کوبوند به ماشین دیمون هیل و قهرمان شد!
قطعا لوئیس هم یه راننده ایه که اخلاقش واقعا خوبه ولی دربرابر اخلاق جیم کلارک و فنجیو و استرلینگ ماس عددی نیست
44
به امیر که جواب دادم اسطورهات شامل حال همشون میشه،
‘قطعأ لوئيس هم راننده ای هست که اخلاقش خوبه’.؟؟! تو که خوب بلدی جده 2021 بگی چرا از همیلتون نمیگی حالا که حرف از حرکت جوانمردانه میزنی چرا نگیم کاری که همیلتون در سیلورستون انجام داد یا در مقابل آلبون یا بارسا 2016روزبرگ وقتی کم میاره می کوبه بهشون،چه زود یادتون میره واقعا یادش بخیر.
یه سوال
برخورد توی مسابقه میشه حرکت ناجوانمردانه؟
برخورد سیلوراستون اصلا ناجوانمردانه،قبول
برخورد مونزا،برزیل،عربستان،ایمولا چی؟
خب این بالایی ها هم برخورد بودن
بعضیاشون قصد دی ان اف کردن هم توشون بود
توی برخورد آلبوم با
ببخشید نصفه اومد!
توی برخورد آلبوم با لوئیس، چه کثافت کاری درکار بود؟
چه چیزی از برخورد بدست آورد لوییس؟
جز اینکه پنالتی بهش تعلق گرفت و افتاد چهارم؟
نفعش چی بود که شما میگی برخورد کثیف؟
نفع لوئیس از برخورد توی دور اول اسپانیا ۲۰۱۶ چی بود؟
لوئیس رفت داخل،رزبرگ لحظه آخری بسته لوئیس کنترل ماشینو از دست داد و برخورد کردن
خب چه بسا اگه لوئیس برخورد نمیکرد با رزبرگ مسابقه رو میبرد
کسی چه میدونه؟
آره،بالاتر گفتم که،توی جوانی آلزایمر گرفتم:))))
اگه شما به برخورد مسابقه ای میگی کثیف و کوبوندن و حرکت ناجوانمردانه
پس به برخوردای ورستپن که کم هم نیستن چی میگی؟
میخوای برات برخورد ردیف کنم؟ مطمئن باش میتونم بنویسم برات چون قبل اینکه تو اف یک ببینی من قطعا یکمی از این ورزش حالیم بوده
ببخشید میگی آلزایمر گرفتی آخه اون آلبون هست نه آلبوم عکس😅.
کیبورد به طور خودکار تصحیح میکنه آلبون رو و مینویسه آلبوم
این یکی ربطی به آلزایمر نداشت
خب داشتی میگفتی
منتظرم
سیدعلی جان
لطفا یه فکری برای شر و ور های چن تا کاربر خجسته مثل STR34 که زیاد شکر میخورن باش
بذار جو سایت از اینی که هست تاکسیک نشه
تو خودت شکری قندی نباتی، نکشیمون فست بوی😆
ای خدا نکشتت گوگولی😄
ناندو بعد از مدت ها که یه ماشین سریع گیرش اومده فکر میکردم دست از اون مصاحبه هاش برداره ولی انگار فرقی نکرده…
مرد حسابی پس وقتی همتیمی بودین چرا لهههش نکردی؟
حتی شکستش هم ندادی
یه سری کاربران اینجا و همینطور راننده پیری مثل آلونسو هم حافظه بسیار ضعیفی دارین!
یادش نیست سال ۲۰۰۷ چطور شکستش داد و قهرمانی رو همون سال با لابی فراری از دست همیلتون گرفتن.این پیر مرد همون راننده ای هست که از شدت فشار ران دنیس رو فقط تهدید میکرد و دچار توهم توطئه شده بود که تیم طرف لوئیس رو گرفته.خبر نداشت دستورات تیمی ابتدای فصل به نفع اون بوده.
مطمئنا ستاپی که دو راننده از یک تیم مثل فراری برای خودرو خودشون در نظر میگیرن یکسان نیست و شاید لوئیس روز مسابقه عملکرد بهتری نشون بده البته که امتیازات رو روز یکشنبه میدن.پول پوزیشن برای شما قهرمانی نمیاره هر چقدر هم با استعداد باشین.
چند سال قبل همین آلونسو بارها به ماشینی که لوئیس داشت حسادت میکرد و تو مصاحبه ها هم به این اشاره میکرد، حتی ساینز هم تو ۲۰۲۱ گفته بود لوئیس یکی از با استعداد ترین راننده های تاریخ هست ولی ما فقط ۲ ماشین مرسدس داریم که نمیشه اینو ثابت کرد.هنوز اول فصل هست و نمیشه به گفته های آلونسو استناد کرد چرا که همون دوران سلطه مرسدس راننده های فراری و ردبول و بقیه تیم ها توی بعضی از پیست ها مسلط بودن.باید دید ردبول میتونه همه مسابقات رو ببره یا نه.ماشین فعلی ردبول قطعا بسیار سریع هست و میتونه رکورد گرند اسلم ها رو جابه جا کنه فقط کافیه این تصمیم رو بگیرن.
دیدگاه کاملا منطقی اسطوره طرفداران بنز رو بد جوری سوزونده.😂😂😂
اصن دچار پیچ و تاب نامنظم شدن بنده خداها😂😂😂
یه چیز دیگه اینکه قوانین به ضرر هیچ تیمی نمیاد.از پارسال تمام ماشینا میتونستن مثل ردبول طراحی کنن و نتونستن. مقصرش ردبوله؟؟؟
از سال ۲۰۱۲ بنز رو موتور هایبرید کار می کرد زمانی که فراری و ردبول برا قهرمانی می جنگیدن و از ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ قهرمانی میاوردن. الان اگه قوانینی ام باشه بنا به گفته طرفداران بنز در اون سالها به ضرر فراری و ردبول بوده. یاد بوتاس و ویلیامز بخیر که با موتور بنز پرواز می کرد تا ۲۰۱۶
یه نکته به نظرم باید گفته بشه. راننده ای که ماشین خوبی نداره اصولن بیشتر اشتباه میکنه. سال پیش و امسال، مکس ورستپن یکی از کم اشتباه ترین راننده های گرید بوده. ولی یه بخشیش به خاطر تواناییه رانندگیشه. بخش بزرگیش به خاطر اینه که نیازی نداره مثل بقیه با ماشین کل انجار بره. نیاز نداره تنظیمات مختلف رو امتحان کنه و حواسش پرت بشه. نیاز نداره به هزار و یک مسئله و مشکل که فرضن همیلتون باهاشون درگیره حتی فکر کنه. این داستان برای سب و لوئیس هم صدق میکنه. همه وقتی بهترین ماشین رو دارن کم اشتباهن. سب و لوئیس هم در دورانی که بهترین ماشین رو داشتن همین بودن و برعکس. مثل این میمونه شما یه موتور سوار حرفه ای هستی و تک و تنها سوار موتور شدی. روندن موتور اینطوری راحت تره یا اینکه سه نفر پشتت سوار بشن و با هم دعوا کنن و تعادلت رو بهم بزنن؟ در کدوم حالت احتمال زمین خوردنت بیشتره؟ از کدوم میشه نتیجه گرفت موتور سوار خوبی هستی یا نه؟!
ماشین مرسدس به گفته راننده ها در فصل پیش نه تنها کند بود، بلکه روندنشم سخت بود. اینو هم راسل گفته بود هم لوئیس. میگفتن ماشین اصلن قابل پیش بینی نیست. طبیعی تو این ماشین اشتباه بکنن. بنظر من بخشی از اشتباهات همیلتون به خاطر اینه که تقریبن چندین سال بود که بهترین ماشین رو داشت. اما راسل در فصول قبل هم مجبور بود با ماشینش کل انجار بره. طبیعیه بتونه با w13 راحت تر کنار بیاد.
اینکه بیای نتیجه بگیری چون ماشین لوئیس کنده یعنی لوئیس هم ضعیفه، فقط نشون از یه مورد داره. اون مورد هم سال 2007 اتفاق افتاده. بنظرم دلیل حمایت های الونسو از ورستپن هم خود ورستپن نیست. الونسو طرف هرکسی رقیب لوئیسه میشد. حتی اگه استرول می بود. 2021 بعد چندین سال سلطنت مرسدس و لوئیس، بالاخره یه رقیب پیدا شده بود. الونسو هم رفت پشت همون.
اگه یادت باشه قبلش فقط علیه وتل حرف میزد
۲۰۱۷ مکزیک
خیلی عجیب بود که لوئیس از وتل قهرمانی کمتر داشته باشه حالا برابر شدن یکم قابل درک تره
۲۰۱۸ مکزیک
سخت بود که تعداد قهرمانی لوئیس از وتل کمتر باشه چون قطعا از اون بهتره و….
به نحوه سبقت آلونسو از وتل توی ۲۰۱۸ چین هم دقت کنین متوجه منظورم میشین
کلا آلونسو همینه
حالا چه یه عده طرفدار ورستپن!!! بخوان دست از ماله کشی بردارن یا نه
fastboy 44
تا موقعی که سب تو فراری شانس قهرمانی جهان داشت حتی باهاش سلام هم نمیکرد :)))))
کلا آلونسو همینه
مثل یه فن چهارده ساله مصاحبه میکنه
شک ندارم سال دیگه ماشین استون بخواد ردبول رو اذیت کنه درگیری هاش با مکس هم شروع میشه
Lh44
کاملا باهات موافقم منم چندین بار گفتم ماشین سریع باعث میشه راننده کمتر ریسک و اشتباه کنه.
آلونسو از 2016 رابطه خوبی با مکس داشته چون همیشه مکس گفته که از بچگی الگوش آلونسو هست، اصلأ ربطی به رقابت مکس با همیلتون نداره این حمایتا.
آلونسو بیشتر از اینکه با وتل لج باشه باید با همیلتون لج باشه. تو اون دوسال کاملا مچ وتل رو خوابوند؛ حالا از شانسش قهرمان نشد. ولی همین رو هم نفهمیده ظاهرا.
مرسی از منطقی بودنت.
ماشین ردبول و فراری تو اون سالها قابل مقایسه نبودن.
آلونسو حداقل 2 قهرمانی دیگه حقش بود.
آلونسو راننده بی نظیریه. اینو کتمان نمیشه کرد سعید جان. کنار لوییس و وستپن بهترین های این رشته بودن از زمان شوماخر به بعد. البته که کلا از نظر من وستپن و لوییس نسبت به هرکس دیگه ای تو یک لول دیگه هستن.
اصلا آقا همش تقصیر دشمنه ما نمی دونم چرا به هم انقدر. دیس میدیم !! ازجمله خودم که یکم زیادی روی کردم😂😂وایسیم تا فرداکه یه ریس جذاب ببینیم به هرحال هرکی که قهرمان جهانه اسطوره فرمول یکه یاحتی کسایی مثل بوتاس و سلطان مالدنادو هم جزو اسطوره های فرمول یکن و حتی گروژان هم جزو شونه !کلا هرکی تو گریده راننده خوبیه حتی لطیفی 😂
فک کنم فردا کامنت ها جنجالی تر بشه.!!
منطق ردبول فنا عالیه از اون طرف نمیدونم چرا همه با اطلاعات محدود دارن بهترین راننده جهان انتخاب میکنن این لفظ سنگین تر از چیزی که بخواد روی هر کسی باشه ما فقط میتونیم نظرمون رو در مورد بهترین ها بدیم
فرناندو پس از سال 2007 کلا مشکل داره با لوییس
در مورد صحبت های فرناندو با اینکه مکس فن هستم ولی بعد از ابوظبی 2021واقعا از لوییس خوشم میاد و بنظرم بهترین راننده دنیاست
و امیدوارم حداقل یه قهرمانی دیگه بیاره
با اینکه از آلونسو متنفرم و میدونم که یک بخشی از حرفاش از روی حسادت نسبت به همیلتونه ولی اینو. راست میگه سال 2014 تا 2017 مرسدس پرواز میکرد و خیل سریعتر بود نسبت به وضیعت الان مرسدس و ردبول البته اینم بدونید که برای همیلتون خیلی سخته بعد 7 سال پیشتازی یه دفعه به همچین سرعتی از ماشینش برسه