فرمول یک ایرانچارلز لکلرک استراتژی تیم فراری درباره خودش و سباستین فتل پس از آنکه رده‌اش را توسط آندرکات فتل از دست داد، را ناعادلانه خواند و گفت که دلیل آنرا نمی‌فهمد.

در پیست خیابانی سنگاپور معمولا شاهد این هستیم که تیم ها اولویت اول پیت استاپ را به پیشگام مسابقه می‌دهند ولی فراری در گرندپری سنگاپور امسال ترجیح داد فتل را که رده سوم را داشت در دور بیست و یکم به پیت بیاورد و در دور بعد لکلرک پیشتاز را برای تعویض لاستیک هایش به پیت بیاورد. فتل سرعت لازم برای اجرا کردن آندرکات را داشت و پس از یک مسابقه پرتکاپو و سه بار آمدن ماشین ایمنی به پیست، فتل کسی بود که پس از آخرین بردش در گرندپری بلژیک 2018، بار دیگر در رده اول مسابقه را تمام می‌کرد.

حین مسابقه لکلرک بارها در رادیو صریحا از تیم درمورد استراتژی انتقاد کرد:

لکلرک:

من دارم کاری که شما از من می‌خواهید انجام می‌دهم و در ادامه هم همینگونه خواهد بود ولی از شما میخواستم که احساس من را هم بدانید.‌ اگر بخواهم کاملا صادقانه بگویم، من نمیفهمم که چه خبر است و چه اتفاقی دارد می‌افتد، من آندرکات سباستین را درک نمی‌کنم. پس از مسابقه راجع به آن بحث می‌کنیم.

سپس در حین اینکه یکی از ماشین های ایمنی به پیت برمی‌گشت، لکلرک در رادیو گفت:

لکلرک:

من همه چیز را می‌خواهم، حتی مود موتور…

فراری:

چارلز، ما در انتهای مسابقه ماشین را سالم نیاز داریم.

لکلرک:

آره، هیچ کار احمقانه ای انجام نمی‌دهم و هدفم هم این نیست. من فقط می‌خواهم که مسابقه را  2-1 به پایان برسانیم. فقط فکر نمی‌کنم که این منصفانه باشد. ولی من هیچ کار احمقانه ای انجام نمی‌دهم.

چارلز لکلرک، لوئیس همیلتون، سباستین فتل و مکس ورشتپن - استارت مسابقه سنگاپور 2019

چارلز لکلرک، لوئیس همیلتون، سباستین فتل و مکس ورشتپن – استارت مسابقه سنگاپور 2019

در پایان رده دوم تنها چیزی بود که لکلرک به دست آورد و او پس از مسابقه اعتراف کرد که این یک نتیجه سخت و غیرقابل قبول برایش بوده:

به وضوح از دست دادن پیروزی به این شکل خیلی ناراحت‌ کننده است اما در انتها این یک 2-1 برای فراری بود و من از آن خوشحالم. این اولین 2-1 فصل برای ماست و همه اعضای تیم لیاقت آنرا دارند. زمانی که به اینجا رسیدیم تنها به امید یک جایگاه قابل قبول بودیم و اصلا به برد فکر نمی‌کردیم ولی الان با این نتیجه به خانه بازمی‌گردیم و من از این نتیجه خرسندم.

ولی از جانب شخص خودم همانگونه که هر فرد دیگری به جای من می‌بود، من ناامید هستم. بعضی مواقع اینگونه می‌شود، ولی من قدرتمند تر بازخواهم گشت.

در همین حال، فتل گفته که این تصمیم تیم بوده تا او را زودتر به پیت بیاورند و نه خودش و از اینکه لکلرک را آندرکات کرد و جلوی همتیمی اش قرار گرفت شگفت زده شده بود.

89 دیدگاه

    • محمدرضا

      10

      2

      بهتره تمرکزشو رو باقی مسابقات بزاره . اینجوری بخاد پیش بره هم بخودش ضربه میزنه هم به تیم
      فراری بخاطر اندرکات نشدن سب ازطرف مکس اینکاروکرد.ولی سب بایه دور عالی لکلرکو هم اندرکات کرد.درضمن لکلرک سه بار میتونست باسب بره و ازش سبقت بگیره (هرزمان که خودروایمنی می اومد)،ولی سب هوشمندانه سدعت مسابقه ایی میگرفت توپیچا و فاصله مینداخت. لکلرک باید اینوفهمیده باشع که رقابت باامثال سب و لوییس خیلییییییی سخته . حتی اگه طرف دوتامسابقه رو برده باشه و پول پوزیشنه ریسع سوم رو هم گرفته باشه
      بشخصه راننده اولم نیست ولی جسارتشو خیلی دوس دارم . وبنظرم همراه مکس آینده هایه f1هستن (درحال حاضر)البته امثال اوکون و راسل هم اگه بیان تیمهایه برتر خودشونو نشون خواند داد.بهرحال امیدوارم حرکت بچه گانه ازش سرنزنه،فراری تازه جون گرفته اونم بعدلز چندین سال…..
      به امید موفقیت فراری
      فورزا فراری
      فورزافتل
      فورزا لکلرک
      فورزااااااابینوتو وتیم فراری

      • محمدرضا

        5

        1

        اصلاحیه:
        سرعت،خواهند،از
        ببخشید سریع نوشتم اشتباه داشت مطلبم

      • alonso87

        4

        9

        چپ و راست داره شکست میده وتلو ،واینکه یک دور قبل از اینکه وتلو به پیت لین آورد فراری لکرکو میاورد
        واقعا وتل میتونست ازش سبقت بگیره

      • REZA.M

        7

        1

        “alonso87”
        هر چند که منطقی حرف زدن با شما هیچ سودی نداره ولی بهتره بدونی فتل در این شرایط ماشین مناسب سبک رانندگیش رو نداره.هر وقت ماشین مناسب رو به فتل دادن و فتل از لکلرک شکست خورد شما بیا و بگو…….
        فتل 2016 هم عملکرد ضعیفتری نسبت به کیمی داشت ولی 2017 و 18 کیمی رو شکست داد.چون ماشین 2016 هم مناسب سبک فتل نبود.

  1. Kamran

    7

    2

    سلام و درود و عرض خسته نباشید به همه بچه های زحمت کش فرمول 1 که انصافا با عشق دارند این سایت رو اداره میکنند.وگرنه پر واضح که منفعت دیگه ایی براشون نداره یه خواهشی داشتم که اگه لطف کنید قبول بفرمایید دستتونو میبوسم و اونهم اینکه کاش می شد منبع خبری رو هم ذکر میکردید ممنونتون میشدیم

    • محمدرضا

      8

      0

      Kamranبزرگوار
      تاجایی که بنده اطلاع دارم اکثر مطالب از سایت اصلیformula1.comاینجاگردآوری وترجمه میشه،به علاوه مطالب و ویدئوهایه تحلیلی که گاها دوستان ادمین با علم و تخصص بالا اینجا برایه کاربرا،گردآوری،تنظیم و بیان میکنن.واقعا دست همه عزیزان ادمین مخصوصا سید عزیز و جناب شهیدی وخانم علیزاده و مابقی بزرگواران دردنکنه،واقعا که بینظیرونمونه هستن توکارخودشون..
      دمه همشون گررررررررررم

  2. ايزديار

    14

    4

    لكرك طبيعتا بايد معترض باشه
    چون همونطور كه قبلا مديران فراري گفتن: ما راننده استخدام كرديم، نه پيشخدمت
    مقايسه كنيد با بوتاسي كه بعد از سوچي پارسال جيك نزد
    لكرك دقيقا شخصيت قهرماني داره

    • mohammad

      5

      4

      اینکه شخصیت قهرمانی داره یا نه رونمیدونم ولی شخصیت نداره

      حتی غرغرهای لویس اینقدر آزار دهنده نیست چون اون یه قهرمانه که اینجوری میکنه نه یه بچه

  3. محمد

    10

    2

    لکرک جان حق میدم که تو رادیو شاکی باشی اما تصمیم تیم درست و منطقی بود و شانسی هم اگه برای قهرمانی داشته باشیم برای قهرمانی تیمی بیشتر از فردیه. البته امیدوارم دوستان فقط تیتر رو نخونن و کل رادیوها و مصاحبه بعد از مسابقت تو همین صفحه رو بخونن و ناراحت بودن لکرک رو درک کنند و بجای توهین بهش (البته دوستانی که توهین یا تمسخر میکنند دلیلشون مشخصه) کمی خودشونو جای لکرک بزارن. ما تو و سب رو حالا حالاها لازم داریم هر دوتون با قدرت ادامه بدید.
    فورزا فراری
    فورزا سب
    فورزا چالرز

    • Lecrec_fan

      1

      7

      فعلا که نتایج عکس این ادعا پوچه. فتل اخراشه. اون زمان که میتونست با فراری قهرمان شه رفت تو دیوار، الان که هم بهانه ی این که ماشین با سبکش هماهنگ نیستو زمین کجه و…
      اینده برا چارلز هستش اینو بدونید.

  4. مهدی

    15

    7

    تو مونزا و اسپا از تعیین خط مسابقه فتلو خراب کردی اینقد مصاحبه علیه تو و تیم نکرد سرشو انداخت پایین گفت جبران میکنم،حالا یه مسابقه رو عقب افتادی اونم نه بخاطر اشتباه تیم بخاطر رانندگی فوق العاده سب عقب افتادی این همه غر زدی

    • miladleclerc16

      4

      3

      تو اکثر نظراتی که خوندم همه معتقدن که تیم بهترین تصمیم و گرفته برای جلوگیری از آندر کات مکس . حالا شما میفرمایید اشتباه تیم !!!!!

      • yas

        1

        0

        اینقدر با پیش فرض‌های ذهنی پیام‌ها رو میخونید که حتی کامنت به این سادگی رو هم نتونستین متوجه بشین.
        کجای کامنت نوشته اشتباه تیم؟ نوشته رانندگی عالی سب. اون عینک بدبینی رو از چشمتون دربیارین بعدا به نقد و تحلیل بپردازین

      • yas

        1

        0

        محمد اقا کامنت بالا شامل حال شما هم میشه

    • امین

      10

      6

      جااااان؟؟؟؟
      مگه مثه مجارستان دستور تیمی دادن اینجا که فتل رد شده!!!!
      واقعاً تبریک میگم. زوایای جدیدی رو از نگاه به مسابقه فرمول یک دیدم.
      ضمناً راجب به لکلرک هم دیگه نباید از گل کمتر بگیم که کسی ناراحت نشه.

      • سعید آریایی

        4

        9

        نه دستور تیمی ندادند ولی همیلتون از تیم خواست تا جاشو با بوتاس عوض کنند تا به کیمی ای که داشت از فتل دفاع جانانه میکرد حمله کنه

      • محمدرضا

        8

        0

        Amin عزیز
        من طرفداری فراریم ولی بعضی از دوستان که انگشت شمارن واقعا دیگه تعصبه بیش از حدشون از یه راننده وتیم بخصوص ادمو حیرون وهاج و واج میکنه.امیدوارم هممون فنی تر ومعقولانه تر دیدگاهمونوبیان کنیم و ازبعد فنی وعقلانی به مسابقات و حوادث قبل وبعدش نگاه کنیم.
        بعدهیجانی و بعد عقلانی و فنی باهم تو نظراتمون اثر کنه،نه اینکه فقط احساسی و عقلانی صفررررررربه زوایا دید داشته باشیم

    • Saeed

      11

      5

      فتل فقط ی دور زودتر اومد
      ولی با وجود پیت استاپ ضعیفتر فراری نسبت ب لکلرک اونقد دور خروجی بینقصی داشت ک لکلرک رو کات کنه

      موقع مواجهه با ترافیک هم فتل خیلی خیلی بهتر عمل میکرد
      اونقد ک بعد رهایی راننده های فراری از ترافیک حدود شش ثانیه جلوتر باشه

      توی شروع مجدد بعد سیفتی ها هم کاملا بهتر بود

      اونوقت با اینهمه دلیل چرا باید فراری رده راننده هاش رو عوض میکرد؟! بخاطر شما؟

      • سعید آریایی

        8

        7

        برو صفحه اینستاگرام آقای گزارشگری که ازش بدت میادو ببین کل رادیو های دور بیستم و سرعت مسابقه ای لکلرک و همیلتون هم هست که به لکلرک میگن هملتونو کند کن ولی بهش نمیگن با این کارت خودت آندرکات میشی توسط فتل

      • علیرضا

        2

        4

        داخل تیم های فرمول یک یک قانون هست:راننده ای که جلوتر هست اولا باید زودتر بیاد پیت دوما اگر ب عنوان نفر دوم اومد پیت باید جلوتر از راننده دومی برگرده ب پیت.(مثل دستور تیمی مرسدس)اما من تصور می‌کنم اگه فتل سرعتش رو کم می‌کرد ممکن بود همیلتون اندرکاتشون بکنه هردوتا فراری ها رو.بیشتر ب این دلیل فتل دور سریع و بی نقص زد

      • امین

        4

        0

        آقا علیرضا لطف میکنید چندتا مثال بزنید که من برم ببینم متوجه شم؟

      • علیرضا

        0

        2

        عزیزم چرا وقتی راننده پل میگیره اینقدر خوشحال میشه و تقریبا بالای پنجاه درصد برنده مسابقه میشه؟دقیقا به خاطر تقدم و تاخر هست،شما شک نکن این مسابقه رو فراری میخاست تا جایی که میشه فتل اول بشه،والا به لکلرک میگفتن دور قبل از پیت رفتنش رو فشار بیاره تا گپ ایجاد بکنه نه اینکه چهار ثانیه پشت فتل برگرده ب پیت.اقا امین که میگن مثال بیار واضح ترین مثال مرسدس ها هستند که تا این لحظه راننده پیشتاز همیشه جلوی هم تیمیش بوده،اگه دستور تیمی ب والتری نداده بودن که دور کند بزنه جلوی همیل در میومد،مگه غیر از اینه؟
        بعد از مسابقه همیلتون تعجب کرده که چرا لکلرک سرعتش رو بالا نبرده دور ما قبل پیتش رو،همیلتون مرتب پیام های رادیویی تیمش رو که از دور زدن سریع فتل بهش میگفتن رو گوش میکرده،اما به لکلرک چیزی نگفتن که فتل داره ی دور خیلی سریع میزنه
        شما گراف لب تایم های این مسابقه رو ببینی کاملا متوجه میشی منظور من رو.
        در کل برای من بردن فراری ها مهم هست اما بدون هیچگونه طرفداری و جانبداری باید قبول بکنیم که فراری میتونست لکلرک رو مطلع بکنه از دور سریع فتل.
        پیام رادیویی فتل که میگه لکلرک از ماجرا خبر داره یا نه رو هم حتمن دیدید که مهندسش میگه هنوز نه.
        برنامه فراری برای اندرکات کردن از قبل مشخص بوده،من‌ نمیگم که لکلرک هم داخل برنامشون بوده اما فتل میدونسته که میتونه جفتشون رو بگیره و اینکارو کرده(با توجه ب دور خیلی کند لکلرک برای جلوگیری از اندرکات شدن توسط مرسدس ها)تمام این دستورات از مهندس استراتژیست تیم صادر میشه که این دور‌سریع برو یا کند برو تا لب تایم پشت سری بالا باشه.
        ب نظر شما چرا همیلتون چند دور بعد از فراری ها اومد پیست؟فکر می‌کرد میتونه اندرکات بکنه با دور فوق سریع زدن.خداروشکر جواب نداد و نتونستن موفق بشن.
        این مطالبی که عنوان می‌کنم از داده های ذهن و تخیل خودم نیست والا تمام مستند هست که اتفاق افتاده
        درکل برای شخص من به عنوان طرفدار فراری بردن این تیم مهمه و بس

    • امین

      0

      0

      شما درست می‌فرماید.ایشالا لکلرک یه روز قهرمان شه شما هم به آرزوتون برسی هم از این خشم و نفرت نسبت به فتل کم بشه.

  5. mahyar

    9

    8

    به نظرم تنها کاری که تیم فراری باید انجام بده آروم کردن چارلز و کلا” گاراژ فراری هست .
    حق داره که ناراحت باشه .

  6. حامد

    11

    3

    اونوقت اگه بوتاس یا ورشتپن یه جای فتل بودن و با دور سریع اندرکاپ میکردن بازم میتونست اعتراض کنه ؟
    عجیبه دور فوق‌العاده ی فتل رو نتونسته درک بکنه که اینقدر خوب بود تمام معادلات رو بهم زد

      • Amin

        2

        6

        آقا اینا چیه انصافا میگی؟؟؟
        شما فکر‌میکنی لکلرک نمیتونس سریعتر از اون بره؟
        آقا وقتی رو لاستیک سافت هستی نیاید الکی فشار بیاری چون اگه تمومش کنی همه ازت سریعتر میشن
        لکلرک فشار نیاورد چون نمیدونس زمان پیت چ وقتیه مطمئن باش اگه وقتی فتل رو آوردن پیت ب لکلرک میگفتن ،فتل ن لوئیز رو آندرکات میکرد و نه لکلرک رو
        فراری ی برد رو قشنگ از لکلرک گرفت داد فتل

      • Lecrec_fan

        0

        7

        برد برای چارلز بود و هیچ شکی در این نیست. اینو بدون که اگه به چارلز میگفتن که فتل رفته پیت مطمعنا کات نمیشد ولی الان همه تصمیم تیمو قبول داریم حتی خود چارلز. تا الان هم که نتیجه عکس اینه که داری میگی یه نگاه به جدول امتیاز بندازی میفهمی خودت چی گفتی.وتل کارش تمومه فوقش یکی دو سال دگ ولی اینده برای چارلز هستش.

  7. NavasaN

    20

    7

    خوشحالم زود خودتو رو کردی آقای لکلرک.حالا فکر کنم همه فرق فتل و تورو میدونن.کاری که تیم چند بار این فصل واسه فتل و به نفع تو کرد رو فقط یکبار به ضرر تو انجام داد و تو شخصیتت رو با حرفات نشون دادی.حتی اگه بازم فتل اسپین میشد و تو اول میشدی بازم هیچی عوض نمیشد.بزرگ بودن به بزرگی کردنه نه به نتیجه!!!

      • امین

        4

        1

        موافقم آقای mohammad البته درستش اینه که برای ما اسطوره نمیشه. خیلی‌ها سبکشو ، جسارتشو دوست دارن و صد البته راننده فوق‌العاده ایه که فتل رو به چالش کشیده ولی برای امثال من با لکلرک اینکه راننده فراریه هیچ محبوبیتی نداره و نخواهد داشت.

  8. امید نورمحمدی

    13

    6

    گذاشته شدن این پست را درک نمیکنم!!! حواس فراری فن ها باشه… به اندازه کافی درباره تک تک کلمات این پست در جاهای دیگر بحث شده. حالا بصورت یک تیتر جدید تکرار همان حرفهای قبلی!!!
    فکر نمیکنم سایت نیازی به این تیپ کارها داشته باشه و از مطالب تکراری ولی جنجالی اونم مربوط به دیروز بخواد استفاده ابزاری کنه.
    طرفدارهای لکلرک و سب هم مقصر هستند. بهتره تا آخر فصل به راننده های فراری حمله از طرف خودمون نشه.
    من دیگه به شارل جوان و ستاره آینده و قهرمان جهان آینده فرمول 1 انتقاد نخواهم کرد. چقدر این روزها همه چیز برام وارونه شده. از آقای **** بعنوان گزارشگر تعریف کرده بودم که امشب گزارش مسابقه ایشونو شنیدم و واقعا نا امید شدم…
    یعنی یک برد سب هم برای دوستان قابل قبول نیست… این دیگه سلیقه نیست. کینه و نفرته …

    • Ferrari7

      8

      5

      آقا امید
      من خودم شخصاً با لکلرک مشکلی نداشتم تا مونزا بعد تعیین خط مونزا هم فکر کنم تنها کسی بودم که ازش دفاع کردم و گفتم عمدا این کارو نکرده که بعد فهمیدم اشتباه میکردم و از نظر اولم،که ازش دفاع کرده بودم برگشتم و بعد از اون ماجرای تعیین خط کلا ازش بدم اومد و یه حس بدی بهش پیدا کردم و همینطور خیلی های دیگه این طبیعیه
      بعداز اون داستان حالا یه داستان جدید شروع کرده فقط نگاه کن چی داره میگه؟!
      این آدم بسیار بسیار خودخواه واز خود راضی هستش حالا ممکنه یکسری بیان بگن این جزو خصوصیات یک راننده فرمول یک هست ،که اصلأ مورد قبول نیست موارد نقض وجود داره و همچنین جنگندگی، جسارت و مهارت وهوش با خودخواهی خیلی فرق داره این آدم اصلا دوست‌داشتنی نیست حداقل برای من حتی اگه قهرمان جهان هم بشه
      اگه تیم بهش میگفت که سب رفته پیت اون فشار می‌آورد و لوییس هم می‌چسبید بهش واون رو هم با خودش میبرد واز اندرکات در می‌آورد و۱-۲ تبدیل میشد به ۱-۳(حداقل)
      بعد داره میگه قول میدم کار احمقانه‌ای نکنم پس خودش هم داره اعتراف می‌کنه که کار احمقانه انجام داده وتیم هم این موضوع رو می‌دونه اگه نمی‌خوای کار احمقانه‌ای انجام بدی پس برای چی مود بالاتر موتور رو میخوای، دوباره مثل تعیین خط مونزا داشت دقل بازی در می‌آورد اگه مود بالاتر موتور بهش میدادن مطمئن باش حمله میکرد به امید اینکه برنده بشه بازم بهش بگن بخشیده شدی این بخشش بزرگترین اشتباه تو مونزا بود و فکر کرده همیشه می‌تونه دقل بازی دربیاره بعد بخشیده بشه این آدم میخواد پله هارو دوتا یکی بره اصلأ صبر نداره این از خصوصیات یک قهرمان نیست اون میخواد سباستین رو با هر روشی(کثیف) کنار بزنه و با این روش محاله قهرمان بشه مگر با اتفاق اونم نه بیشتر از یک بار که اونم بعیده
      داره میگه از ۱-۲تیم خوشحالم ولی از طرفی داره میگه «به وضوح از دست دادن پیروزی به این شکل خیلی ناراحت‌ کننده است»
      این آدم فقط به فکر خودشه واین مطمئنا در آینده به تیم ضربه میزنه حالا ببین کی گفتم
      مقایسه کن این آدم رو با یکی مثل لندو نوریس من به شخصه ترجیح می دادم بجای لکلرک اون راننده فرراری بود از نظر فنی هم بسیار خوبه ولی حیف که مک‌لارن و مرسدس به راحتی ازش نمیگذرن به نظرم قهرمان آینده لندو هست نه لکلرک حالا با این اوصاف حق بده به خیلی‌ها که از این بشر خوششون نیاد
      ببخشید طولانی شد ولی گاهی اوقات از روی اجبار هست خوشحال میشم دیدگاهت رو بگی
      موفق باشی

      • علیرضا

        6

        1

        ب شدت مخالف نظر شما هستم
        اولا که قانون اول فرمول وان اینه:هم تیمی تو بزرگ‌ترین دشمن تو در پیست هست،پس همیشه ازش برتر باش
        دوما راننده های فرمول یک باید با برنده شدن و کسب بیشترین امتیاز اسپانسرشون رو راضی نگه دارند.
        اگر راننده ای مثل لکلرک تشنه بردن نباشه،میشه یکی مثل بوتاس داخل مرسدس که تنها هدفش بودن داخل فرمول یک هست
        من طرفدار صرف لکلرک نیستم هرچند ب شدت امیدوارم بهش که بعد از دوازده سال اسم فراری رو کنار سب زنده بکنن ‌و سال آینده رقابتی باشن با مرسدس
        مونزا رو باهاتون موافقم که حرکتش جالب نبود که بهش اسلیم استریپ نداد اونم ی جور زرنگی بود که میخاست بعد از الونسو اسم اون بیاد تو ذهن طرفدارای فراری.اگر فراری چند دقیقه زودتر راننده هاش رو میفرست بیرون این مسئله نبود الان که لکلرک آدم خودخواهی هست
        یادمون نره که همین آدم خودخواه چند بار به خاطر دستور تیمی پشت سب موند و سرقت نگرفت و احترام گذاشت
        هرچند بعد از پیست اتریش از تمام توان خودش برای بردن استفاده میکنه.
        سال ۲۰۱۴ وقتی مجری شبکه بی بی سی از همیلتون در مورد اگرسیو بودن تو یکی از گرندپری ها سوال کرد،جواب داد اینجا فرمول وان هست من نمیتونم به هم تیمی خودم بگم بفرمایید رد بشید،اول شما بعد من،از این خبرا نیست.باید بجنگیم برای اول شدن
        همه اینارو هم که بذاریم کنار
        جوون بودن لکلرک و بذارید کنار تجربه ۱۲ ساله سب داخل پیست فرمول وان.مشخصا اون بیشتر غر میزنه و حرفای عجیب غریب بیان میکنه(هرچند پیروزی سنگاپور برای لکلرک بود و به نظرم حق داشت غر بزنه و یه خرده تنش ایجاد بکنه)با این وجود از دو تا مسئله ب عنوان فراری فن خیلی خوشحالم
        یک دو کردن فراری بعد از چندسال
        در اومدن فتل از فشار وحشتناک با این پیروزی

        به امید پیروزی های بیشتر برای فراری

      • امین

        3

        0

        آقای Ferrari 7 کاملاً موافقم

    • Shabneshin

      1

      7

      نه آقا،کینه و نفرت نیست.فاز دایی جان ناپلئونی است.شما داری همه چیز را به همه چیز ربط میدی تا بگی سایت فرمول یک ایران وبقیه دوستانی که مطالب را دنبال میکنند نسبت به یک راننده پرسابقه و فوق العاده فرمول یک کینه دارند ونفرت؟
      واقعا دراین روزگار کنونی دغدغه ماجماعت اینه که با یک برد فتل شروع به جوسازی کنیم و توطئه بچینیم؟شایدواسه شمااین مقوله تااین حد حیاتی باشه،اماحداقل برای من دیدن مسابقات یک سرگرمی است.فتل رادوست دارم،همانقدرکه همیلتون را.به استعداد وتلاش شان احترام میگذارم و ازنمایششان لذت میبرم.اما به هیچ عنوان وقت گران بها را صرف توطئه چینی و نفرت پراکنی نمیکنم.

      • Ferrari7

        5

        0

        آقای علیرضا
        نظرت رو خوندم شاید با یکسری از مسائل که گفتی موافق نباشم ولی بهشون احترام می‌زارم چون در عین مخالفت با احترام نظرت رو گفته بودی خدا کنه تعداد معدودی از افراد کمی یاد بگیرن واین جو احترام در عین مخالفت همه گیر بشه متشکرم

      • Ferrari7

        2

        0

        امین عزیز⁦♥️⁩👍

    • Akbar (Ghasemi)

      7

      0

      دقیقا امید حرفت راجع به گزارشگر لایو گذار درسته
      چه حالی کردم که پونزده دوز جنجالی رو صدا و سیما پروند 😁 😁 😁
      از دور یازده یهو رفتیم بیست و پنج 😁 😁
      چقدر حرف اماده کرده بود که توی گزارش غیر مستقیم بگه 😁 😁 😁
      یکبار تو عمرم از شیرین کاری صدا سیما خوشم اومد😁
      پیام بازرگانی که گذاشتن دیگه قفل شد طرف 😁
      درک نمیکنم اینقدر کینه از یه راننده ی کشور خارجی رو! اخه مگه طرف رو چکار کرده که اینقدر کینه ازش داره قبلا هم نفرتش از فتلو گفته و ابایی هم نداره از بیانش…

      راستی تیتر هم مشکل داره و زرده و امانت داری توش رعایت نشده
      من تمام رادیوها و مصاحبه های شارل رو زنده نگاه کردم همین ها بود که نوشتن اما تیتر جوری از حرف ها میکس شده! که چیز دیگه ای رو میرسونه انگار که شارل هنوزم توجیه نشده باشه و منتظر جنگ باید باشیم تو ریس بعد!!! جهت اطلاع دوستان جلسه درون تیمی همه چیزو روشن کرده و شک ها رفع شده و اتمسفر تیم دوباره مثبت شده…

  9. Amin

    6

    22

    از این مدل بردن ها توسط فتل رو مخصوصا تو ردبول زیاد دیدیم
    اولین قدم برای فرد فتل اینه که هم تیمیش توسط تیم حذف بشه
    آقا ی سوال اصلا کسی یادشه فتل تو فراری با هم تیمیش رقابت کرده باشه و تو ریس و تو رقابت سبقت گرفته باشه و برنده شده باشه؟؟؟
    کسی اگه ب یاد داره ممنون میشم یاد آوری کنه
    ب علاوه اگه یک دو برا فراری مهم بود میتونستن جای راننده ها رو عوض کنن و ۴۳ امتیاز کامل رو هم بگیرن،در ضمن هرکی فکر میکنه فتل راننده اوله باید بدونه الان راننده موردعلاقش ۶ امتیاز عقب تر از لکلرک هست و اگه لکلرک اون بدشانسی هاو دستورات تیمی رو نمیاورد الان تو کورس قهرمانی کنار لوئیز بود
    مسئله کاملا روشنه فراری خواست ی حالی ب فتل بده ک داد و تمام…

    • Saeed

      13

      4

      شما میتونی فقط یک مسابقه نام ببری ک وبر ب پیروزی سب کمک کرده باشه!؟

      لابد مالزی 2013 و مولتی 21 دیگ😂😂😂😂😂

      • Amin

        1

        8

        سیلورثتون سالشو یادم نیست
        بال جلو فتل توسط خودش تو تمرین شکست
        بعد تیم اومد بال جلو وبر رو ک تو امتیاز قهرمانی سال جلوتر از فتل بود رو از وبر گرفتن دادن ب فتل
        بالی که حداقل ۵ دهم اختلاف داشت با بال قدیم…..

      • Ahmad VETTEL

        5

        0

        Amin:
        اون سیلورستون 2010 به برد سب کمک کرد؟
        اونجا رو وبر برد استاد اونم با یه حرکت خیلی خشن تو استارت که باعث شد فتل کلی رده بده
        بعدشم از چیزایی حرف بزن که حداقل یه بار دیدی نه اینکه از زبون یه بنده خدایی بیای اینجا و افاضات کنی

    • EnzO

      15

      2

      تو یا نمیخوای درک کنی یا خودتو زده به اون راه
      فاصله مکس نگاه کرده احتمال خیلی زیاد اگه فتل زودتر نمیرفت مکس جلوش باشه یا حتی بوتاس
      بعدش میخواستن جلویه همیلتونم در بیاد که در امد ولی دور فتل زیادی خوب بود بعد تعویض لاستیکش
      غرغر کردن لکرکم تا حدی قابل قبوله نه بیشتر
      تعیین خط مونزا هنوز فیلمش پاک نشده:!!!!!!!!!!!!!!!

    • شاهین

      11

      3

      چرا باید جاشون رو عوض میکردن؟ مگه دستور تیمی بوده؟ فتل اومد یه پیت ۳ ثانیه انجام دادن و دور بعد چارلز رو آوردن یه پیت ۲.۳ براش انجام دادن ولی فتل انقدر عالی و بی نقص رفت که آندرکاتش کرد. حالا اگه اول چارلز رو میاوردن و بعد سب رو و تایم پیت استاپ برعکس میشد امثال شما توی بوق و کرنا میکردید که آره از قصد این کار رو کردن که چارلز دیر بیاد بیرون و سب رد شه. پیت استاپ فتل برای ورشتپن بود نه لکلرک و همیلتون ولی فتل با اون دور بعد پیت استاپ ازشون جلو افتاد پس لکلرک هم الکی شاکیه (البته اون لحظه توی ماشین چون از همه چی اطلاع نداره عادیه که غر بزنه ولی بعد مسابقه که دیتاها رو ببینه میفهمه که تیم کار اشتباهی انجام نداده.)

    • NavasaN

      10

      1

      نمیدونم چرا فن های همیلتون دوس داشتن لکرک برنده شه😂.نمیدونم از راننده دوم شدن فتل چی به فن های همیلتون میرسه؟😁….بوی ترس میاد

    • محمدرضا

      10

      3

      ماشین فتل تا سنگاپور تو حالت ایده آل بوده و سب بخاطر ضعفه شدیش اینهمه امتیاز ازدست داده.
      دیروزم بعداز پیت یه دور بینظیر رونزد
      و بعد از ماشینه ایمنی هم لکلرک هرسه بار بخاطر دستور تیمی حمله نمیکرد تا سب اول بشه
      تمااااااااام
      ولا من نمیدونم این استدلال هایه دوستان از کجا درمیاد……
      اصلا سب راننده بدردنخوریه و توردبولم شانسی قهرمان شده و تو فراری هم هروقت برده فقط بخاطر شانس و دستورتیمی اول شده
      اینجوری دوستان شاااااااید راضی بشن

    • THE MINDBLOWER

      8

      0

      اونی که باید جاشونو عوض میکردن سوچی پارسال بود نه اندرکات امسال.
      وبرم مثل بعضیا کثیف کاری درمیاورد که سب قشنگ گذاشت تو کاسش و حسرت به دل از اف وان جمع کرد رفت

    • Akbar (Ghasemi)

      10

      1

      الان بدشانسی های لکلرک بیشتر بوده!؟؟؟
      جوک نگین واسه توجیه حرفاتون
      خرابی های ماشین تو تعیین خط ها واسه سب و داستان کانادا یادمون نرفته
      کمک سب به شارل تو بلژیک و پول نگرفتن سب تو ایتالیا به نرسیدن به دور دوم با اون حواشی یادمون نرفته
      سب لکلکرک رو شکست میده به نظرم و با اینکه فصل خوبی نداشته بازم بالاتر از لکلرک قرار میگیره حالا تصور کن توی فصلای خوبش میبود اونپقت بود که استعداد لکلرک رو با عملکردش میسوزوند

      • Lecrec_fan

        0

        5

        وتل تو اسپا کند بود و توان رفتن با چارلز رو نداشت. چارلز به وتل هیچ بدهیی نداره اگرم از همیلتون تایم گرفته تنها کاریه که میتونسته بکنه.چارلز با شایستگی اسپا رو برد. تمام

      • Ahmad VETTEL

        3

        0

        Lecrec fan:
        فتل فوقش 4ثانیه پشت لکلرک بود که اونم بخاطر لاستیک قفل شدناش بود.
        نمیتونست رد بشه ولی پست لکلرک میتونست باشه.

  10. E46-M3

    7

    0

    فراری خودشم انتظار نداشت که بعد پیت استاپ فتل ، لکلرک توسط فتل اندرکات بشه؛بیشتر به فکر اندرکات کردن هملتون بودن که با دوری که فتل زد لکلرکم اندرکات شد که اتفاقا خیلیم خوب شد،واسه برگشت انگیزه و روحیه فتلم خوب بود اول شدن،در کل برای فراری ۱ و ۲ کردن خیلی بهتر از ۱ و ۳ کردن بود

  11. فرناندو آلونسو

    12

    1

    با احترام به تمام طرفداری لکلرک
    ولی صبحتهای لکرک باعث شد سکونت رو بشکنم و چند تا نکته از مسابقه های قبل سنگاپور بگم
    دفاع فوق‌العاده فتل تو اسپا بود که همیلتون رو چند دور نگه داشت تا مسابقه رو ببری .تازه فتل میتونست بهت سخت بگیره و از ردش دفاع کنه.
    خودخواهی خودت بود که تعیین خط مونزا رو خراب کردی و فراری که میتونست ( البته شاید) یک دو کنه رو تبدیل به یک چهار کردی
    موناکو رو که به باد دادی
    باکو رو که جو گیر شدی
    اگه فتل پیت رو انجام نمیداد شک نکنید که مکس با یه دور فوق‌العاده اندرکات میکرد.
    اگه جای بوتاس بودی چیکاررمیکردی.
    هنوز یه فصل نشده میخوای بزرگی کنی فراموش نکن با چه کسی هم‌تیمی هستی و تو چه تیم بزرگی
    با زهم از همه طرفدارای لکرک عذر میخوام

  12. شهریار

    12

    3

    واقعا فقط سب و مکس هستن تو رده های بالا ک اهل غرغر نیستن و با رانندگی حرفشون میزنن بقیه نمیدونم چرا به موقش، تنها لوس بار اومدن خودشون نشون میدن

  13. miladleclerc16

    1

    9

    با سلام
    میخوام از دوستان عزیز یه سوال بپرسم
    .با توجه به اینکه همه نظرشون اینه که تمام هدف این کار جلوگیری از آندر کات سب توسط مکس بوده و کات کردن چارلز ناخواسته بوده ؟
    آیا بعد از تمام این جریانات و این سیفتی هایی که پیش اومد تیم میتونست جای سب و چارلز و با هم عوض کنه که تو آخرای مسابقه هم رده چارلز و بهش برگردوندن هم سب از آندر کات نجات پیدا کنه و البته دو رده هم بدست بیاره ؟
    به نظرم اینجوری هم یک و دو محقق میشد هم ماشینا سالم برمیگشتن خونه کسی هم شکایتی نداشت.

    • THE MINDBLOWER

      7

      0

      چرا پس بدن؟؟؟
      مگه دستور‌تیمی بوده؟؟؟
      سب با اوت‌لپش همه‌رو حیرت‌زده کرد و فراری هن فکر نمیکرد ولتای هارد و سافت اینقد باشه.
      وقتی دستور‌تیمی داده نشده دلیلی نیست که چیزی برگرده.
      اگه بدون پیت مکس سب میومد و رده رو میگرفت اونوقت یا سب یا تیم خاستن جلو بیقتن(اونم درصورتی که تفاوت عملکردی تایرا رو میدونستن که اینطوری هم نبوده).

      • miladleclerc16

        1

        4

        تیم میتونست دستور بده ولی نداد. چرا ؟ در هرصورت 1 و 2 رو داشتن.

      • THE MINDBLOWER

        1

        0

        استاد میگم چرا بدن اضلا؟؟؟؟؟
        نمیگم نمیتونستن

    • امین

      4

      0

      آقا میلاد بنظرم افتضاح به بار میومد اگه اینکارو میکردن.اخه اصلأ قابل قبول نیست اینکار.نمیدونم شایدم من طرفدار فتلم اینجوری فک میکنم ولی اصلاً نمی گنجه داداش

  14. Shitil

    5

    6

    به یاد بیاور چارلز کوچک موناکوی 2017 را که چگونه بردی که از آن کیمی بود فراری دو دستی تقدیم سب کرد اما اعتراضی از سوی کیمی نشنیدیم چون تیم به فرد ارجعیت دارد!
    پس همانا ای پسر، گوش فرا بده به کیمی پدر!

    • Mehrdad

      5

      2

      صدبار درمورد اون موناکو گفتیم بازم میگیم بشه صد و یک بار
      کیمی کند بود فتل پشت اون بود
      تیم مثل همیشه راننده اول که کیمی باشه برد پیت (اگه مثه مسابقه سنگاپور سب رو میبردن فراری رو رسوا میکردن که حق کیمی خورده شد شکر خدا اول کیمی رو بردن) فتل با چند دور فوق العاده سریع رفت پیت و اول شد
      حالا مشکل چیه که کیمی نمیتونه اون مسابقه سرعت مسابقه ای خوبی داشته باشه مقصر فتله؟
      اینم برای اخرین بار گفتم امیدوارم دوباره موناکو ۲۰۱۷ رو مثال نزنه کسی

      • Shitil

        2

        3

        شما احتمالا مسابقه رو از رادیو دیدی که ندیدی کیمی تو ترافیک گیر کرد!
        یکی مثل کیمی که پول رو زده اونم تو پیست شهری مسابقه رو تا آخر مدیریت میکه و برنده میشه
        ادمین جان ایشون برای آخرین بار گفتن اگه یکی یه بار دیگه درباره موناکو 2017 حرف زد تاییدش نکن :))

      • Hamed

        4

        1

        منم دوس داشتم موناکو 2017 رو کیمی ببره و از نظر فردی با قضیه حال نکردم ولی موافقم اونجام خود کیمی بود که فرصت اندرکات رو به هم تیمیش داد تازه این تو ذهنتون باشه تیم اون سال فتل رو کاملن تو موقعیت قهرمانی جهان داشت . کیمی اون روز تو پیستی که امکان سبقت نبود لیدر مسابقه بود داشت تو هوای تمیز میروند ولی فاصله باز نکرد این بهونه رو به تیم داد و چوبش رو خورد . لکرک هم تقریبا گرفتار همون سناریو شد اینبار فرقش این بود تیم پودیوم 1-3 (حتی ممکن بود رکب بخوره و 1-5 بشه) رو با 1-2 عوض کرد اونم تو پیستی که همه از قبل میگفتن فراری نابوده این 1-2 به شدت برای بازسازی روحیه واعتماد بنفس کل تیم لازم بود
        بازم میگم اگر لکرک تو موقعیت قهرمانی جهان بود و فراری خواسته یا ناخواسته این راننده رو فدا میکرد اون موقع تصمیشون جای دفاع نداشت ولی حالا که نیست…
        احتمالن لکرک هم تا الان این موضوع رو درک کرده و باهاش کنار اومده بهتره هوادارام بیشتر از این به قضیه دامن نزنن

  15. Hamed

    6

    2

    شارل یکم تو رادیو تند رفت اعتراضش خیلی وارد نبود اونم طبیعیه وسط مسابقه تو فشار کاکپیت راننده موقعیت خودش رو میبینه و شاید درک کاملی از جریانات اطرافش نداشت باشه بالاخره تیم هم بهترین موقعیت رو برای خودش در نظر میگیره ولی دیگه دلیل این همه هجمه رو علیه لکرک نمیفهمم همشون بعد ریس کاملن حرفه ای مساله رو بستن جمع شد رفت کسی هم حاشیه ای درست نکرد و خط ونشون نکشید
    دیگه فرمول 1 نخواد این یه خرده تنش و حاشیه روهم داشته باشه که میشه شطرنج

    • yas

      1

      0

      خدا خیرت بده. آخه حامد جان مشکل اینجاست که بعضی‌ها کاسه داغ‌تر از آش و یا بهتر بگم، دایه مهربان‌تر از مادر شدن. خود شارل گفته درک کرده و مشکلی نیست؛ بقیه میان میگن نه تو داغی حالیت نیست، حقت خورده شده باید تیم رو به آشوب و تنش بکشی

  16. Sebvettel5

    9

    3

    این لکرک با این اخلاقش تو فراری دوام نمیاره حالا ببینید کی گفتم.
    لکرک کلا تو مسابقه کند بود و اگه لکرک رو اول میاوردن پیت معلوم نبود نتیجه چی میشد
    بعدشم وقتی فتل جلوی لکرک درومد مقایسه کنید سبقتای فتل و لکرکو از اون ماشینای جلویی فتل واقعا یه سرو گردن بالاتر بود جوری از اون ماشینا رد شد که ۶ثانیه فاصله انداخت کلا همه سبقتای فتل ریسکی بود و عالی عمل کرد.
    حالا لکرک دنبال این بود که به من مود موتوری بالا بدید تا بهش حمله به تو اگه مود موتوری موشکم میدادن هیچ کاری نمیگم نمیتونستی بکنی حداقل تو اون پیست نمیشد کرد.
    بعدشم فتل دیگه اینجوریام نیست کع بزاره تو راحت رد بشی همونطور که تیم بهش رادیو زد لکرک میخواد بهت حمله کنه و تو مقاومت نکن
    و جواب فتل این بود که من چرا کوتاه کن به اون بگید مدارا کنه.
    و در آخر لکرک همون آدمیه که برد کانادا فتل به چشمش نمیاد و تو مصاحبه میگه آخرین بردش تو بلژیک 2018 اینجا قهرمان شد😑
    در کل این چیزا بجز اینکه فصای گاراژ رو بهم بریزه و جو رو آلوده کنه چیزی نداره .
    🔴seb5🔴

    • Amin

      0

      5

      برد کانادا؟؟؟؟؟؟؟؟
      اینو از کجا اوردی؟؟؟؟؟؟
      واقعا ادم کامنت هارو که میبینه ۱۰۰ درصد مطمئن میشه توسط ایرانی ها نوشته شده…
      متاسفانه هیچ وقت نخواستیم واقعیت هارو ببینیم و دو طرفه قضاوت کنیم
      اونایی ک الان دارن میگن فتل دلیلی نداشت ک رده بده چرا زمان دستورهای تیمی ساکت بودن؟؟؟
      خوبه ی برد اونم با آخر شانس و کمک گاراژ تو پیستی ب دست آورده ک سبقت از ماشین برتر سخته،
      فتل فن ها خیلی خوشحال نباشید
      اولا با یه گل بهار نمیشه
      دوما این همون راننده ایه ک تو یک سوم مسابقات آخرش اشتباهات بزرگی داشته ک ریس رو از دست داده

      • Ahmad VETTEL

        5

        0

        اتفاقا ما که خیلی خوشحالیم و این برد سنگاپور ماه ها ناراحتی رو از بین برد.
        شما سعی کن یکم رو خودت کار کنی که تحمل برد رقیبو داشته باشی
        حالا خوبه قهرمانی همیلتونم تقریباً قطعیه و اینقدر ناراحتی

  17. Sebvettel5

    9

    1

    من نمیفهمم چرا باید جاشو عوض میکرد مگه دستور تیمی داده بودن؟؟واقعا بعضی حرفا خنده داره فتل لکرک رو اندرکات کرد هیچ دلیلی نداره جاشو پس بده.
    تیم تصمیم گرفت اول فتل بیاد پیت چون یک دو میخواست مطمئنم اگه فتل رده اول بود فتل رو نگه میداشتن دومین ماشین میاوردن

  18. alireza_h

    5

    2

    فتل قهرمان گذشته‌ست و لکرلک قهرمان آینده؛ همیلتون قهرمان گذشته ست و همین عدم وجود جاه طلبی‌های لکرلک توو وجود بوتاس هست که باعث می‌شه هیچکس هرگز بوتاس رو قهرمان آینده نمی‌دونه…

  19. JJ_Formula1

    5

    3

    برای خودم هم گفتن چنین جمله ای ناراحت کننده است ولی : لکلرک باید یه کم حداقل به لحاظ اخلاقی بزرگ بشه …
    اومدن به فراری شاید براش زود بود … با این اخلاق زمان زیادی تو فراری دووم نمیاری.
    تفاوت سبقت های فتل و لکلرک تو ترافیک بعد پیت استاپ فاصله کلاس دو تا راننده رو نشون داد.
    این دوستان هم که اخیرا دارن فرمول یک رو دنبال می کنند بهتره برن رانندگی فتل تو اوج جوونی از 2010 تا 2013 رو ببینند که بتونند مقایسه بهتری داشته باشند.

  20. FerrariF2004

    1

    7

    عاشق ماستمالی کزدن های فتل فن هام! اصلا خیلی خوب خودشونو به کوچه علی چپ میزنند! بد نیست برن رادیوهای چالرز و سب و تیم تو دورای 18 و 19 و 20 و گراف سرعت مسابقه ای لکرک و وتل رو نگاهی بندازن که البته چون براشون نمیصرفه ازش چشم پوشی میکنن. تیم خیلی شیک و مجلسی جای دو تا راننده رو عوض کرد و آخرم به چالرز اجازه نداد که ردشو که حق مسلمش بود پس بگیره چون فتل با اون روحیه ضعیفش احتیاج داشت که یه برد بیاره تا دوباره با اسپین هاش و برگشت هایی به پیست که حتی راننده های آماتور هم اینجوری برنمیگردن به پیست (مونزا امسال) دیگه بیشتر به تیم ضربه نزنه. البته الان باز فن هاش میان و با بهانه های خنده داری مثل تطبیق نداشتن ماشین با فلسفه رانندگی فتل (آره فلسفه ای که همزمان موقع ترمز پدال گاز رو هم نگه داری! که توی آنبورد مسابقه فتل تو مونزا طرفداراش میتونن ببینن البته بازم احتمالا ندید میگیرن) شروع میکنن به ماستمالی کردن. کاش فراری از اول فصل دستورات تیمی ضد لکرک رو نمیداد یا با استرانژی های عمدی مثل کانادا کلی امتیازو از لکرک نمیگرفت تا الان حداقل لکرک از نظر امتیازی نزدیک و شاید هم بالاتر از بوتاس بود. کاش پارسال لکرک تو فراری بود تا با فراری قهرمان میشد.

      • Akbar (Ghasemi)

        5

        1

        اکانت جدید در قالب یه فراری فن 😁
        اصلا هم لحنش اشنا نیست 😁
        از شاگرد های لایو گذاره 😁

      • Ferrari7

        6

        0

        این قضیه گاز و ترمز رو آقای گزارشگر می‌گفت بدون اینکه دلیلشو بدونه آخه چرا فکر میکنی همه چیو می‌دونی این خودش نهایت جهله
        سباستین نمیدونه اونوقت تو می‌دونی با این همه اطلاعات واستعداد واقعا حیف شد قهرمان جهان نشدی آقای گزارشگر

دیدگاه خود را بیان کنید