ردبول معتقد است که اگر سرجیو پرز به عملکرد فعلی خود ادامه دهد، وضعیتش “غیرقابل تحمل” خواهد بود و اکنون او در معرض خطر فعال شدن بند عملکردی در قرارداد فرمول یک خود قرار دارد.
پرز طی هفتههای اخیر تحت فشار بوده تا عملکرد خود را بهبود بخشد و نتیجه بهتری برای ردبول ارائه دهد، زیرا این تیم با تهدیدی فزاینده از سوی رقبا مواجه است.
با پیشرفت مکلارن و مرسدس در جدول قهرمانی سازندگان، ردبول به خوبی میداند که برتری فعلیاش ممکن است در نیمه دوم فصل از بین برود، اگر هر دو ماشینش امتیازات قوی به دست نیاورند.
یک رتبه بدون امتیاز دیگر برای پرز در گرندپری بریتانیا باعث شد که او در شش مسابقه اخیر از گرندپری میامی تنها ۱۵ امتیاز کسب کرده باشد، در حالی که همتیمیاش مکس ورشتپن ۱۱۹ امتیاز کسب کرده است.
تیم همچنان امیدوار است که پرز بتواند فرم اولیهای که در اوایل سال نشان داده بود و با کسب سکو دوباره پیدا کند، اما واضح است که صبر تیم در حال تمام شدن است.
وضعیت در جدول تیمی و خطراتی که در صورت تغییر نکردن شرایط به وجود میآید، مسائل را به نقطهای بحرانی رسانده و تیم را وادار به بررسی گام بعدی کرده است.
اکنون اوضاع به نقطهای بحرانی نزدیک شده و با توجه به این که پرز علیرغم داشتن قرارداد برای سال آینده، همچنان ممکن است اخراج شود، شاید به زودی در تعطیلات تابستانی شاهد تغییراتی باشیم.
بند 100 امتیازی سرجیو پرز در قراردادش با تیم ردبول
منابع گفتهاند که ردبول حق دارد قرارداد پرز را فسخ کند اگر او در بخشهای کلیدی مسابقات بیش از ۱۰۰ امتیاز از ورشتپن عقب بیفتد، که این نقاط کلیدی تعطیلات تابستانی و پایان فصل هستند.
در حال حاضر، پس از یک عدم کسب امتیاز در سیلورستون، او ۱۳۷ امتیاز عقب افتاده و تنها دو مسابقه باقی مانده تا در محدوده ۱۰۰ امتیازی قرار گیرد تا در معرض خطر تصمیم ردبول برای بررسی گزینههای دیگر قرار نگیرد.
پس از مسابقه بریتانیا، کریستین هورنر مدیر تیم ردبول درباره پرز گفت:
او میداند که ناتوانی در کسب امتیازات غیرقابل تحمل است.
ما باید با آن ماشین امتیاز بگیریم و او این را میداند. او نقش و هدف خود را میداند، بنابراین هیچ کس بیش از چکو مشتاق نیست که فرم خود را دوباره پیدا کند.
دنیل ریکاردو یا لیام لاوسون؟
یکی از سردردهای ردبول در مورد سرنوشت ماشین دوم این است که هیچ گزینه آشکاری برای جایگزینی در صورت نیاز وجود ندارد.
دنیل ریکاردو باتجربه هنوز با سوالاتی در مورد پتانسیلش پس از یک فصل پر از فراز و نشیب برای آر بی روبرو است، در حالی که تیم احساس نمیکند که یوکی سونودا گزینه مناسبی برای ترفیع باشد.
یکی از گزینههایی که مطرح شده، راننده رزرو لیام لاوسون است، که قرار است اواخر این هفته یک روز فیلمبرداری با ماشین ردبول ۲۰۲۴ در سیلورستون انجام دهد.
این راننده نیوزیلندی در زمان جایگزینی برای ریکاردو در آلفاتاوری در سال گذشته عملکرد خوبی نشان داد و مدیران تیم تحت تأثیر نگرش و رویکرد او به کار قرار گرفتهاند.
هورنر عملکرد لاوسون را کماهمیت دانسته و گفته که این یک تست آیرودینامیک بلندمدت بوده که برنامهریزی شده، اما واضح است که مدیریت ردبول با دقت به عملکرد او در ماشینی که پرز با آن مشکل دارد، نگاه خواهند کرد.
هورنر گفت:
تست آیرودینامیکی لیام ماهها پیش برنامهریزی شده، و انگار این کار چکو را تحت فشار قرار میدهد. این در فرمول یک طبیعی است.
و زمانی که عملکردت را ارائه نمیدهی، این فشار بیشتر میشود. او از این موضوع آگاه است، او این را میداند و این آخر هفته هیچ چیز به نفعش نبوده است.
رانندگی لاوسون با RB20 تنها تستی نیست که او در این ماه دارد، آر بی اعلام کرده که او همچنین یک تست در یکی از ماشینهای ۲۰۲۲ آنها خواهد داشت. این تست برای هفته آخر ژوئیه در ایمولا برنامهریزی شده، که فرصتی دیگر برای ارزیابی فرم او خواهد بود.



به نظرم بازگشت دنیل ریکاردو نمیتونه تاثیر گذار باشه. عملکردش در آر بی نوسانی بوده و ثبات نداشته. در بیشتر مواقع از همتیمیش عقب افتاده اما در آمریکا اومده و چهارم شده. این یعنی عملکردی داشته که ثبات نداشته. مثل پرز. اوایل فصل در هر مسابقه میاد روی سکو ولی در اواسط فصل امتیاز هم نمیگیره. لقب پادشاه پیست های خیابانی هم دیگه براش شایسته نیست چون دیده شد چه اشتباهاتی کرد و بعدش چه ضرری به تیم وارد کرد. 2023 که در Q1 تصادف کرد و باعث شد فلور ماشین ردبول دیده بشه و خیلی ها ازش کپی بزنن. یا همین امسال که دیدیم چه فاجعه ای رخ داد.
در مورد لیام لاوسون ردبول نباید ریسک کنه. این راننده بی تجربه هست و رانندگی با ماشین ردبول هم کار سختیه. کاش کارلوس ساینز بیاد به ردبول. ساینز در تیم هایی که رانندگی کرده نشون داده راننده خوبیه و طی این چند سال تجربه خوبی کسب کرده.ساینز بهترین گزینه برای ردبول هست.
ساینز بهترین گزینه برای ردبول هست ولی بهترین گزینه برای مکس نیست...
مارکو چند روز پیش گفت به خاطر مشکلاتش با مکس در تورو روسو، مانع اومدنش به ردبول خواهد شد…
هلموت کسیه که روی مکس شدیداً غیرتیه ولی گفته بود سرعت ساینز و مکس زمانی که در تورو روسو بودن برابر بوده، و مکس برتری خاصی نداشته،، و صرفا به خاطر استعداد بیشترش انتخاب شده.. پس گزینه ساینز منتفیه..
ولی جای هورنر بودم گوش به این حرفا نمیدادم..
خیلی جالبه هورنر گفته بود توی گرید همتیمی برای مکس پیدا نمیشه که حتی نزدیکش باشه ولی جرعت اینو نداره ساینزو بیاره کناره مکس
ساینز خودش خیلی دوست داره بیاد ردبول. اما اگر میخواد بیاد باید بدونه حریف مکس نمیشه. و اینکه مقایسه کردن مکس 2015 با مکس در حال حاضر اصلا کار درستی نیست. اگر مارکو نگران اینه که قهرمانی مکس به خطر نیوفته نباید نگران باشه چون مکس کسی هست که با لوییس در 2021 رقابت کرده و موفق بوده و پخته شده.
واقعا فکر میکنی ساینز در حد مکس؟؟
چرا چون 2015 در یه حد بودن؟؟به نظرت حرفت منطقیه؟
اولا همون2015 هم در حدش نبود و مکس ساینز رو شکست داد بهترین راننده روکی سال هم شد. دوما حتی مکس یه نوجون17ساله بود و ساینز20 ساله.
از اون موقع مکس سال به سال ریس به ریس حتی پیچ به پیچ در حال یادگیری و پیشرفت بوده از نظر اخلاقی هم همینطور.
واقعا الان با ماشین برابر هیچکس حریفش نیست. حتی رقیباش هم قبول دارن بهترین راننده دنیاست
عزیزم شما که فن ردبولی پس باید حرف مشاور تیمتو هم قبول داشته باشی.
این حرفه هلموت مارکوعه نه من 😉
جناب اقای parhamc1 :
اینکه مکس راننده فوق العاده ای است شکی نیست اما اینکه کسی نمیتونه با ماشین برابر شکستش دهد دیگه میشه متعصبانه. مکس در زمان هم تیمی بودن با دنیا اگر او را شکست داده، در کنارش شکست هم خورده. اگر مکس اون ادم با سن ۱۵ سال نیست، ساینز هم اون ادم دیگه نیست. پس متعصبانه نگاه نکنید. وقتی مشاور تیم اینرا میگوید یعنی از شما خیلی بیشتر شرایط را درک میکند، اگر جز این است، شما به خودت ظلم بزرگی میکنی اگر نروی به جای هلموت بنشینی.
جناب اقای parhamc1 :
ببخشید من دانیل را اشتباه دنیا تایپ شده است.
ساینز نمیتونه مکسو شکست بده ولی میتونه اونو از همه جهات تحت فشار قرار بده شاید هلموت و ردبول نگران وضع ذهنی و روانی مکس بعد از اومدن ساینز باشن
ساینز مثل یک سم میمونه که پخش میشه به فراری نگاه کنین اون تسلط و نفوذ چارلز رو به شدت کاهش داد نه با سرعتش یا شکست دادن چارلز.
در حدی شد که تونست برد رو از خود چارلز بگیره تو سیلورستون یا حتا آپدیت ها رو برای اون سازماندهی میکرد فراری که این عجیبه ولی بازم چارلز شکستش میده
پس میتونه اینکارارو و با مکس هم بکنه
مکس شاید دوباره به مود بچگانه خودش که همیشه همراهشه برگرده آیا تحمل 3 یا 4 تا شکست رو توی تک مسابقه از ساینز داره؟
سیاوش kurd
نکنه فکر کردی ساینز بعضی موقع چارلز شکست میده می تونه مکس هم شکست بده.؟درکت می کنم از روی ناچاری که بخواین مکس تخریب کنید ولی این بدون ساینز که هیچ هر کدوم از این 18 راننده همتیمی مکس بشن در آخر فصل جز شکست و فشار هیچی نخواهند دید بدون شک.
مکس از نیم فصل دوم 2018 راننده ای بوده که در عمده مسابقات بهترین عملکرد و تلاش خودش داشته تا الان.
(فعلا رو حرفاتون که شخص خودت هم زدی بیشتر تمرکز کن که چقد امیدوار بودین به امدن واسر و مهندس چارلز عوض میشه ولی بدتر شده نتایج این راننده و تیم فراری)
چی؟!!!!!!! تو ساینز و لکلرک و این داغون ماغونا رو با مکس مقایسه میکنی؟!!!! من اصن دو زار لکلرکم در مقابل مکس راننده نمیدونم چه برسه به نوچش ینی ساینز…. باز دو تا مسابقه احترام گذاشتیم ببینید چی میگن؟!!!!! مثل مکس تاریخ به خودش کم دیده
ماشین ردبول پیچیدست و یه راننده با تجربه لازمه تا ماشینو برونه از طرفی رانندگی باهاش مشکله کنترل و رام کردن اون ماشین هم رو لیمیتش کار هر کسی نیست به نظرم بهترین گزینه ولتری بوتاسه به مکس نمیرسه ولی پشت سر مکسم میاد.
فنلاندی تو کنترل این مدل ماشین ها قویه و خیلی خوب امتیاز جمع میکنه.
در جواب آقای زبردست…
ساینز باید بدونه حریف مکس نمیشه؟؟!! عجبا..
اگه اینطوریه چرا ردبول بهش قراداد یکساله بهش پیشنهاد داده؟
غیر اینه میخواد با قراداد یکساله اونو تو مشتشون داشته باشن تا اگه از دستورات تیمی سرپیچی کرد تحت فشارش بزارن.
حتی خود مدیران ردبول هم میدونن ساینز تواناییشو داره مکسو به چالش بکشه..
یک سوال دارم از شما…
اگه اینقدر. مطمئنید که مکس ساینزو میزنه پس چرا بهش قراداد چند ساله پیشنهاد نمیدن…
اول فکر کنید بعد بیاید بحث کنید
موفق باشید
نظر کل کارشناسای دنیای فرمول یک:مکس بهترین راننده حال حاضر و یکی از بهترین و سریعترین راننده های تاریخ.شما و بعضی دوستان هم نظر باشما:ساینز رقیب سختی برای مکس و میتونه اذیتش کنه و این صحبت ها.واقعا شما خود تون بزارین جای ما طرفداران مکس بگین کدوم نظر براتون منظقی و درست میومد؟
توتو با 2 ریسک بزرگ بازم ترجیح میده کیمی بیاره تیمش نه ساینز.یکی اینکه این راننده مستعد چقدر قراره پیشرفت کنه و دوم اینکه چند سال بعد فراری ماشین نزدیک به مرسدس هم داشته باشه کیمی نمیتونه نگه داره قطعا.ساینز یه راننده دوم خوب میتونه باشه نه اینکه یه رقیب برای مکس.هیچکس ساینز رو یه راننده در حد قهرمانی نمیدونه و قرار نیست تو این سن تازه پیشرفت خاصی کنه و شکوفا بشه.ساینز چقدر پیشرفت کرد این سال ها مکس چقدر؟پیشرفت ساینز به نسبت لندو مقایسه کنیم.
من ترجیحا نظر خود مکس ترجیح میدم که میگفت تو هر تیمی با هرکسی هم تیمی باشه اون شخص راننده دوم تیم میشه.گسلی و چکو و آلبون نمونه هایی از برتری محض مکس هستن.
من شخصا دوست دارم مکس از ردبول بره مرسدس فقط بخاطر اینکه یه هم تیمی متفاوت دیگه هم شکست بده و هم ردبول و خیلی ها متوجه بشن اگه مکس از این ردبول برداری کسی نمیتونه برای برد بجنگه با این ماشین.
@max the great داداش کجا؟؟ پیاده شو باهم بریم…
فکر نکن مکس چهار تا همتیمی درپیت مثل گسلی و آلبون و پرزی که توچند مسابقه آخرش از دو مسابقه آخر هالک کمتر امتیاز گرفته رو شکست داده خیلی کار شاقی کرده..
درصورتیکه که همتیمی های شارل فرقشون از زمین تا آسمونه…ساینزی که دو سال این نوریس رو که کلی بولد شده رو لهه کرده..
و سب فتلی که نیازی به تعریف من نیست..
مثل خودت باهات حرف زدم،،
max the great
خود مکس هم میدونه چارلز میتونه اونو حتا بیشتر از همیلتون اذیتش کنه میگی چرا اونا از همون بچگی توی دوران کارتینگ با هم رقابتهای سختی داشتن و یجورایی جنگ داشتن خودشون که اینجوری گفتن البته و شناخت بالایی نسبت به هر راننده دیگه ای تو پیست به هم دارن. فک کنم تو به تازگی یا یکی دوساله فرمول یکو میبینی واصلا این چیزارو یا رقابتاشونو ندیده باشی و ندونی تقصیری هم نداری
هر دو این افراد توانایی شکست همدیگرو دارن ثابت کردن اینو با رقابتایی که باهم داشتن. ولی شما جوری میگی که مکس انگار با یک مشت پشه رقابت میکنه اونی که میگی داغون ماغون (لکرک) جز تاپ 3 گریده و راننده تیمی چون فراریه که همه آرزو دارن یک روز تو اون ماشین قرمز بشینن
جناب مهدی خان… خودت که حرفای خودتو نقض میکنی..
مگه شما نمیگی ساینز فوقش میتونه یه راننده دوم و امتیاز جمع خوبی باشه..؟؟
پس چرا مدیران ردبول بهش قراداد چند ساله پیشنهاد نمیدن ؟ مگه اطمینان ندارن مکس به راحتی ساینزو میزنه؟؟
پس کو؟؟چرا بهش قراداد یکه ساله پیشنهاد دادن؟
دوما،مرسدس دنبال حضور مکسه تا اونو بیاره..
تمام حرف من اینه،، ساینز به راحتی میتونه مکسو به چالش بکشه… مخصوصا اینکه بعید بدونم مکس توانایی ذهنی اینو داشته باشه با یه رقیب سرسخت همتیمی بشه..
درگذشته اینو با دنیل نشون داده….و شبیه انتحاری ها میشه
بحث صندلی دوم ردبول پیچیده تر از اونیه که میبینید یه نکته ای که رو مخ مدیران ردبول اینه که شاید نتونستیم یه ماشین رقابتی برای سال بعد به مکس بدیم و اینم بیاد بره به مرسدس اونموقع چی ساینز میتونه براشون قهرمانی بیاره خو معلومه که نه همین ردبول سخت دنبال به خدمت گرفتن آلونسو یکی مثل آلونسو بود که نشد.
شرایط ردبول متغیر
سیاوش جان اینکه ردبول به ساینز پیشنهاد قرارداد بلندمدت نمیده عجیب نیست طبق روالی که دان کار میکنن و میخوان راننده جوان بیارن به تیم اینو نه موقع این داستان جابجایی ها که قبلا هم گفتن.ردبول فکر جانشین مکس هست.مرسدس ماشین 2026 بهتری نسبت به ردبول آماده کنه مکس میره.بعد دوران همیلتون فراری مکس بخواد بازم مکس میره.
اینجوری نگاه کنیم که مرسدس میگه یا یکی در حد مکس یا یه استعداد که شاید نتیجه بده.ردبول هم میگه یه استعداد که بتونه آینده تیم وقتی مکس نیست تامین کنه.فراری هم حساب اینو کرد اگه ماشین رقابتی داشتیم یکی بیاریم بشه روش حساب کرد.ساینز که نخواستن اما روی لکلرک هم تو این شرایط حساب نکردن و علنی همیلتون امیدشون هست.
ساینز اگه توانایی به چالش کشیدن مکس داشت بگیم شما درست میگی ردبول نمیخواد بخاطر مکس خب مرسدس باید رو هوا میگرفت اگه این توان تو ساینز میدید.
شایان خدا بگم چیکارت نکنه تو مترو وسط جمعیت مردم از خنده
گوشیتو نزنن امیرعلی
آوردن ساینز یعنی تحت فشار قرار دادن مکس یعنی ردبول به مکس غیر مستقیم بگه اول تیم و بعد تو. ساینز هر کاری میکنه تا مکس رو بکشه پایین هرکاری تو فراری که داریم میبینم عین یک سم میمونه که کم کم پخش میشه حتا نفوذ چارلز رو هم تو فراری تونست تحت کنترل خودش دربیاره در حدی که اونو توی آپدیت ها ترجیح میدادن پس ردبول رو هم میتونه اینکارو کنه
سلام شایان جان , اتفاقا بالاتر مثال خوبی زدی در خصوص سیلوراستون 2022 و قال گذاشتن چارلز برای برد خودش . حرفت هم درسته که اینگونه رفتارها , رفتار سمی هست و جو هر تیمی را بهم میریزه .
مشکل خود ساینزه , به همین دلیل اخلاق سمی هست که مرسدس هم ساینز رو نمیخواد . عرف هست که هر تیمی انتخاب برتر را به راننده اولش بده و همین ریس دیروز مکلارن گند زد به مسابقه اسکار بخاطر لندو . ولی انتخاب فراری در سیلوراستون 2022 ماشین دوم بود و بهانه این بود که ساینز بقیه رو دفاع کنه تا چارلز کمی گپ باز کنه تا ریس را ببره و محتمل هم بود ولی ساینز راحت زد زیر تصمیم تیم و تازه با فشار مضاعف به چارلز بهش ضرر هم زد .
همین دلیل کافیه تا هر تیمی که دارای نظم و انضباط هست قید ساینز رو بزنه .
والا نه مکس رو میتونه شکست بده نه جورج رو و نه حتی در شرایط نرمال همین لکلرک بنده خدا .
بهترین گزینه برای جانشینی پرز نیکو هالکنبرگ هست
اگه ردبول دست دست بکنه مطمئنا با این عملکرد عالی نیکو با ماشین ضعیف تیم هاس ،،حتما مرسدس اونو جذب میکنه
کاش ردبول تا دیر نشده این کارو بکنه
نیکو در تایین خط بینظیره
در هماهنگی در استراتژی و اجرا عالیه
ثبات در رانندگی داره و بی اشتباه عمل میکنه
تو دفاع هم خوبه بدون ایجاد ریسک و خطر برای بقیه و خودش
در جمع آوری امتیازات هم بسیار خوب عمل میکنه
بله موافقم هالکنبرگ هم گزینه خوبی میتونه باشه👌
نیکو هالکنبرگ سه ساله با آئودی بسته ، خبرش هم قبلاً اعلام شد.
سار از درخت پریده !!
با درود خدمت سیامک خان
راست میگید فراموش کرده بودیم😁
اقای زبردست
مکس مقابل لویس تپی ۲۰۲۱ موفق بود؟ یا مایکل مسی؟
شما هنوز تو2021گیر کردین؟ برا خودتون هم که شده یک بار برید خلاصه کل مسابقات اون فصل رو نگا کنید بدون تعصب ببینید که قهرمانی حق کی بود؟در حق کی بیشتر ظلم شد؟در حق کی بیشتر ناداوری شد؟باور کن مایکل مسی اگه مطمن بود مکس همیلتون رو میگیره هیچوقت اجازه همچین کاری رو نمیداد.
مرسدس خیلی سریع تر از ردبول بود و هیچکس فکر نمیکرد مکس بتونه یک دور بدونه دی ار اس ازش جلو بزنه رقابت تو اوج خودش قرار داشت و بخاطر جذابت تر شدن مسابقه اون تصمیم رو گرفتن که برا قهرمانی تا دور اخر باهم بجنگن.بخاطر مکس اینکارو نکردن ولی مکس از فرصت بهترین استفاده رو کرد و برنده شد و حق به حق دار رسید
رفتار مایکل مسی دیگه رسوایی نداشت مثل قهرمانی 2008 چون ترسوها بازنده بدی هستن در ضمن اگه مایکل مسی طرف مکس بود همون لپ اول می گفت که همیلتون رده به مکس پس بده.
اگر بیشتر می خواهین از مقایسه 21 با 2008 تا بازم بگم.؟
سافت نو با هارد ۴۰ دور زده یکی ان؟ به یه بچه بگی اینو میتونه تحلیلش کنه
این دوستان، از ۲۰۲۱ قسمت اخرش را فاکتور میگرند فقط زمان رد شدن مکس از خط پایان را نگاه میکنند خوب اینطوری اینها درست میگن مکس اول رد شد. اما اینکه چطور شد که مکس اول رد شد، دیگه اینها دخالتی نمیکنند، و اصلا دوست ندارند واردش بشوند.
مایکل مسی هم بخاطر نرفتن به نماز جمعه اخراج شد. اینکه فیا اعلام کرد اشتباه انسانی ولی غیر تعمدی، را هم شما فراموش کن. اینکه قانون واضح سیفتی کار برای اولین مرتبه تغییر کرد را که کلا فراموش کن. شما فقط اینو ببین مکس اول رد شد.
دوست عزیز، انسان خواب را میشه بیدار کرد اما کسی که خودش را به خواب زده را هرگز نمیشه بیدارش کرد.
یک بار چند روز پیش گفتم ادم باید نظر خودش بدون اینکه تحت تاثیر شخص یا مدیا باشه بگه.
اما اینا هم یه پیش نیازهایی داره که شما نداری.مثلا قوانین باید بلد باشی که خب مشخصه قوانین بلد نیستی تکرار میکنی یه حرفایی که شنیدی رو.
مسابقه اخر اون سال فکر کنم دور اول بود چرا همیلتون پنالتی نگرفت؟اگه برعکس بود مکس چیکار میکردین برای اون عدم پنالتی.اصلا این هیچی از خودتون نمیپرسین جمله ای که میگین چرا باگ داره؟اگه قانون اونی که شما میگین چرا مرسدس شکایت نکرد برای تغییر قانون اون مسابقه؟چرا فیا نگفت اشتباه قانون و گفتن خطای انسانی؟باور کن اگه کوچکترین اطلاعی درباره سیاست های رسانه در دنیا داشتین علت گفتن *خطای انسانی* هم توضیح میدادم اما برای کسی که 1% اطلاعات داشته باشه قابل توضیحه.
شماها باید برگردین برین اون دور ببینین دوباره که همیلتون چطور دفاع کرد و مکس رد شد و بعدش مکس دقیقا برعکس اون شرایط 2 بار داشت و چطور دفاع کرد.
پ.ن:فقط دیروزنگاه کنین بعد برد همیلتون نوع صحبت و حرفای طرفداران مکس رو و مقایسه کنین تو شرایط برعکس وقتی مکس میبره.
Mehdi.83@
دوست عزیز، شما که داری به بقیه میگی باید قوانین رو بلد باشن، باید خودتون هم اونها رو بدونید.
در دور اول ابوظبی 2021 و بیرون رفتن لوئیس از پیست، لوئیس رده ای کسب نکرد. رده رو در استارت گرفته بود. پس اینکه میگید رده رو بده به نفر دوم نشون از ندونستن قانون داره.
اگر دقت کرده باشید، بسیاری از پیچ ها که مستعد اینه که راننده بره بیرون و “برتری” کسب کنه، یه مسیر اسفالت دیگه گذاشتن و راننده رو مجبور کردن به محض اینکه از پست بیرون رفت، از اون مسیر برگرده تا برتری کسب نکرده باشه.
لوئیس در دور اول ابوظبی، اول بود و قتی هم به پیست برگشت اول بود. خب قانون میگه زمان کسب کرده یا نه. دیدن اره، کسب کرده. لوئیس در سکتور سوم دلتای خودش رو مثبت کرد تا اثر زمانی که در اون پیچ کسب کرده بوده از بین بره. البته در تلمتری دور اول لوئیس، دقیق مشخص میشه که چقدر زمان بدست اورده بوده و چقدر دلتاشو مثبت کرده در سکتور سه. در این مواقع پنالتی نمیدن. مثل این میمونه که از بیرون پیست سبقت بگیری و بعد جا رو برگردونی.
LH44 عزیز تقریبا یادمه با اینکه حافظه خیلی خوبی ندارم و رندوم وار یادم میمونه ولی یادمه یه پیچ به راست بود که مکس زودتر به پبچ رسید با دیر ترمز کردن همیلتون یه کم عقب بود حالا همیلتون اگه مجبور بود پیچ بزنه و پشت مکس بیوفته چقدر همین نقطه از دست میداد؟.اما تیم گفت برو یعنی پنالتی هم دادن مهم نیست و راحت فاصله باز میکنیم(یادمونه همگی چه موشکی شد مرسدس از برزیل فکر کنم به بعد).همیلتون پیچ نزد و بالای 2 ثانیه جلوتر از مکس افتاد تو کفی بعد پیچ.یادمه کرافتی و براندل هم داشتن سر این موضوع بحث میکرد حین گزارش.
این مورد تو کامنت قبل هم گفتم اصلا هیچی.دلیلش هم صحبت های مکس درباره راننده ها هست.
مورد دوم ,بعضی قوانین تشریحات زیادی دارن بعضی تبصره و…خیلی از قوانین نمیتونن استاتیک باشن چون یه سری شرایط متغیر وجود داره که نسبت به شرایط باید تصمیمات گرفته بشن.
قانون در اون مسابقه 2021:.تصمیم گیرنده اصلی طبق قوانین مسی بود و تصمیم گرفت بجای اینکه پشت ماشین ایمنی تموم بشه اون چند ماشین رد بشن و راننده ها بتونن تو پیست با مسابقه دادن به نتیجه برسن.(تا قبل اون مسابقه ای پشت ماشین ایمنی تموم میشد همه ناراحت و شاکی که چرا نمیزایم با مسابقه دادن تکلیف برنده مشخص بشه).حالا هرچندبار ما بگیم قبلا عرف بود ماشین های لپی همگی برن بعد ادامه ماجرا.
نتیجه برآورده کردن خواسته تمام فن ها و ادم های قدیمی این رشته شد توهین و تهدید برای مسی,توهین تهدید برای لطیفی.بدتر از تمام این ها اینکه فیا اومد برای آروم کردن فن ها و رسانه های انگلیسی از جمله اشتباه انسانی استفاده کرد.واقعا شرم آور بود کار فیا.
کسی یا جایی از اشتباه محض همیلتون تو دفاع کردن از مکس چیزی گفت؟کلا 1 درصد تیم مقصر شد برای پیت استاپ نرفتن.باقیش هم تقصیر لطیفی که چرا تصادف کرد و مجری قانون که چرا گفت تو پیست مسابقه بدین و تموم کنین این یک دور رو.
Mehdi.83@
تا جایی که یادمه سبقت ورستپن از لوئیس تکمیل نشده بود. اینکه شیرجه زده تو پیچ دلیل بر سبقت نمیشه که برادر من. شایدم من درست خاطرم نیست. البته تا جایی که خاطرم هست برتری لوئیس از روی تلمتری در اون پیچ، چیزی حدود دو تا سه دهم بود. دو ثانیه؟؟!!!!
اما در مورد بحث دوم. مایکل مسی مجری قانون هست. یعنی وظیفه داره، قوانین رو اجرا بکنه نه اینکه بر حسب علاقه و … اونها رو تغییر بده. قانون میگه بعد از این که مارشال ها اوکی دادن که پیست ایمنه، یه سیگنال به ماشین های لپ شده میدن که از سیفتی کار سبقت بگیرن. یک دور بعد از سبقت ماشین های لپی از سیفتی کار، سیفتی کار باید از ورودی پیت لین پیست رو ترک کنه و وظیفه سیفتی کار بودنه رو به لیدر بسپاره.
متن قانون 2021 هم موجوده. بخدا از خودم در نیاوردم:) اما چی شد؟
مرسدس که نمیدونست قراره مسی عشقی کار کنه. میدونست تا پایان فرایند سیفتی کار لوئیس از مستقیمی ها عبور کرده و در سکتور سوم هم ورستپن نمیتونه بهش برسه. اگر اون ها میرفتن پیت و ورستپن نمیرفت و مسابقه رو میبرد، مرسدس دیگه هیچ دفاعی نداشت. هیچ بهونه ای هم نداشت. هر جور حساب کنی برای لیدر هم همچین کاری عقلانی نبود.
فرض کنیم مسی! قبل از مسابقه گفته که مسابقه پشت سیفتی کار نباید تموم بشه. اول که دست مسی نیست، دومن نمیتونستن در سکتور یک اخرین دور که همه راننده های لپی خودشون رو ان لپ کرده بودن، به ماشین ها دستور کند شدن بدن تا سیفتی کار فاصله بگیره و بره بیرون و بعد مسابقه رو در سکتور سوم شروع میکردن؟
این سوال رو هم ممنون میشم جواب بدید که چرا فقط ماشین های لپ شده بین لوئیس و ورستپن خودشون رو انلپ کردن و بقیه اجازه نداشتن؟؟
یک ماه و خورده ای بعد از اون شب، در بخش ورزشی بی بی سی، رادیوی جاناتان ویتلی به مایکل مسی در زمان سیفتی کار پخش شد که به مسی “امر” میکرد!! و مسی کلمه به کلمه دستورات جاناتان ویتلی رو اجرا کرده بود…. کلمه به کلمشو.
از اینجا به بعد انگشت اتهام سمت ولف میره که چرا کوتاه اومده.
جدای از این ها، یکی از مهم ترین مسائل اون شب، ماشین پرز بود که کسی نفهمید چرا رفت بیرون تا استوارد ها اون رو بررسی نکنن!! چرا هنوز ارتیکلی درباره ماشین پرز در سایت اف وان وجود نداره؟!
LH44 ببینید قبل تر هم گفتم قوانین به خاطر شرایط متغیر که وجود داره باعث میشه گاهی ما ببینیم تصمیمات یکی نیستن.مسی به عنوان مجری قانون تو بعضی مسائل قانون بهش اجازه داده تصمیم گیرنده نهایی باشه,یعنی یه چیزهایی پیشبینی کرده بودن که همچین اختیاری به این منصب دادن درسته؟اینکه از قبل مسابقه مثلا همچین فکری داشتن که شدنی نیست.کسی مگه میدونست تصادف میشه؟
مورد بعدی درباره منفعت همیلتون که باید پشت مکس قرار میگرفت اما کجا دراومد؟اختلاف چقدر بود؟حتی تو تصاویر ویدئویی هم مشخصه چقدر جلو افتاد و مکس هم دایو نزد فقط دیر ترمز کرد(هیچکس مثل مکس نمیتونه دیر ترمز بکنه )و به پیچ هم رسید.دایو میشه کاری که لندو با مکس کرد.البته کسی که دایو بزنه و منجر به تصادف بشه طبق قانون مقصر شناخته میشه.
حرف های زیادی وجود داره که باید دلایل یا مستنداتی باشه ادم روش تکیه کنه.مثلا یکی میگفت مطمئن باشین همین چند سال آتی مسی میاد میگه پول گرفتم.یه عده میگفتن عمدا تصادف کرده لطیفی.خب اینا جوابی نداره چون رادیو لطیفی و تیمش اون چند دور قبل تصادف موجوده.
خودت دوباره رادیو تیم هارو گوش کن.مرسدس و ردبول هر دو منتظر مسابقه هستن و احتمال پشت سیفتی کار صفر میدیدن.اینجا 2 تا بحث وجود داره یکی اینکه چرا اصلا اونقدر طول کشید پیست آماده بشه.مورد دوم سمت مسی بود که برای اینکه تصمیم بگیرن چکاری بهتره کلی مشورت کردن اینور با تیم ها صحبت کردن.اگه تو هر کدوم از این 2 مورد زودتر کار انجام میشد بازم ما الان در حال صحبت نبودیم.
در مورد کلیت رسانه ها من مطمئنم صحبت کنم کامنتم تایید نمیشه.من هیچ ارزشی برای رسانه های خارجی حال حاضر قائل نیستم چه سیاسی چه ورزشی چه اجتماعی.یه توئیتر از نظر من رسانه آزاد بدون جهت گیری و سانسور هست که دنبالش میکنم.
ببخشید دیر جواب دادم.
Mehdi.83@
اینکه می فرمایید قوانین منعطف هستن تا حدودی درسته. در یه سری موارد و بندها که صد البته تعدادشون بسیار کمه که در اسپورتینگ رگولیشن وجود دارن، که در اون خود قانون به قانون گذار اجازه داده و ذکر کرده که میتونه نظر خودش رو دخیل تصمیم گیری کنه. مثلن در یه سری برخورد ها، ریس دایرکتور این امکان رو داره که از 5 ثانیه پنالتی تا بلک فلگ رو مد نظرش قرار بده و او نرو اجرا کنه. اما اینطور نیست که 400 صفحه قانون بنویسن و به ریس دایرکتور بگن هر کدوم رو خواستی و هر طوری که باب میلت بود اجر اکن. در قوانینی که نقض شد، هیچ جای برای انتطاف وجود نداشت و قانون نگفته بود که اگر این شرایط پیش اومد یا کار آ رو بکن یا کار ب رو. صراحتن گفت یک کار رو انجام بده که مشخصن مسی اون رو انجام نداد!
در مورد پیچ اول. وقتی یه راننده برای سبقت گیری، لاین داخل پیچ رو انتخاب میکنه و دیرتر ترمز میکنه، یعنی با سرعت بیشتری به پیچ رسیده و یا باید ترمز شدید تری بکنه، یا مسیر رو بلند تر بکنه یا بره در لاین دیگه تا کنترل ماشین از دستش خارج نشده. در این شرایط دیر ترمز کردن برابر با دایو زدن یا شیرجه زدن. پس اینکه فقط دیرتر ترمز کرده درست نیست. دایو زده. این اپشنی هست که ماشین ردبول در اختیار راننده هاش میذاره. فقط هم کار ورستپن نیست. اوج این کار، ریکیاردو در سالهای 2015 تا 2018 بود. برتری لوئیس هم از روی تلمتری اگر درست خاطر باشه، همون حدودایی بود که گفتم. دیگه اینکه چشمی چقدر بوده رو نمیدونم:)
رادیوهای مرسدس رو من بارها گوش کردم و حتی یک کلمه مبنی بر اینکه میدونستن مسابقه پشت سیفتی کار تموم نمیشه، درش گفته نشد. حتی اگر هم قرار به تموم نشدن پشت سیفتی کار بود، چرا با روشی که بالاتر گفتم این کارو نکردن؟ این یک سوال
اینکه بگید تمام منابع خبری رو قبول ندارم که خیلی عجیبه اقا مهدی. من و شما اطلاعات اونها رو نداریم و مجبوریم به اونها استناد کنیم. در توییتر هم هر کسی چیزی بگه مجبوره به همون ها استناد بکنه. اون شبکه هم از خودش چیزی نگفت. رادیوی ردبول رو پخش کرد. قبول نداشتن اون رادیو یعنی قبول نداشتن واقعیت! مشورتی هم در کار نبود. مسی هر کاری که ویتلی گفت رو کرد. به همین راحتی!!!!!
جسارتن بنده دوتا سوال ( به علاوه یک 🙂 )پرسیده بودم که ممنون میشم جواب بدید:)
JOE44@
خیلی در این رابطه صحبت شده. همونطور که قبل هم گفتم باید عدالت رعایت بشه. من فن تعصبی نیستم پس فکر نکنید معتقدم که مکس شایسته قهرمانی بود شاید هم نبود اینرو من تعیین نمیکنم. اگر هم از نظر شما قهرمانی اون سال حق لوییس بود صلاح میدونم احترام بذارم و نظرتون رو متین بدونم.
اما سال 2021 سالی بود که باعث شد مکس بتونه راننده پخته ای بشه. حالا درسته که قهرمانی به نفعش ثبت شده اما جدا از اینکه واقعا چه کسی شایسته قهرمانی بود اون سال رقابت با لوییس از مکس هیولایی ساخته که الان مشاهده میکنید. کسب تجربه رقابت سنگین به همراه استعدادی که مکس داره میتونه به مکس در شکست دادن کارلوس ساینز به او کمک کنه. برای همین علت عرض کردم که کارلوس بیاد ردبول حریف مکس نخواهد شد.
مایکل مسی
ولی التماس های توتو ولف برنده واقعی ریس بود :)))
قهرمانی 21 خیلی جوانمردانه بودش تا قهرمانی 2008 اگر این دو فصل مقایسه کنیم.
نمیزارید که تو حاشیه نریم😅
اگر مایکل مسی طرف مکس بودش همون لپ اول می گفت تا لوئیس رده به مکس پس بده نه اینکه با کم و زیاد کردن گاز حل و فصل بشه.
شما قهرمانی 2008 که رسوایی بزرگی درش ثابت شد دیگه نباید حرف از 21 بزنید.
به نظر من دست ردبول در انتخاب راننده خیلی بسته است.
اون از سونادا که اصلا راننده بارون نیست و کلا بالا پایین زیاد داشته و امتیاز زیادی رو سر بی احتیاطی و لج بازی از دست داده اون از ریکاردو که نمودار پیشرفتش خط صافه.
لیام لاوسون که هندوانه در بسته است.
پرز به خاطر حمایت مالی و اسپانسرهای قوی که در امریکای جنوبی داره باعث تمدید قراردادش شد.
اگه آلبون قراداد نبسته بود بدون شک بهترین گزینه بود ولی فعلا باید ردبول دعا دعا کنه پرز به خودش بیاد و ریکاوری بشه بعد نیم فصل.
هم رانندگی با این ماشین خیلی چالشی هست هم همتیمی با مکس شدن خیلی باید فشار تحمل کنی.
آقا ما این هفته هم در خدمتتون بودیم :))
سب رو بیارید سب
الان هم مرسدسهم ردبول میتونه با سب کار کنه
ولی اگه سب رو نخوان بهترین گزینه ساینز هست هم نشون داده خودشو هم عطش بردن داره
یه نکته دیگه هم هست بحث رقابت درون تیمی شکل میگیره هر کدوم رو بیارن
پس میرن از جوون تر ها انتخاب می کنند
من طرفدار فتل نیستم ولی به عنوان فن فرمول یک دوست دارم بیاد ردبول ک بشه راننده و دستیار مکس.
فتل راننده بزرگیه و باید احترامشحفظ بشه
منظورم دوست ندارم بود 😅
دستیار؟
ساینز رو بیارید ببینیم بهونه بعدی برا کوبیدن مکس چی هست.
ليام لاوسون باید تمرین بیشتری با تیم انجام بده؛ نه بخاطر اینکه کم تجربست. به خاطر اینکه چون لباس “ردبول” رو به تن خواهد کرد جای اینکه مثل اولی بیرمن توسط همه حمایت بشه هواداران تیم های دیگه دنبال کوچکترین اشتباهی ازش هستن.
فراری با انتشار بیانیه ای خروخ انریکو کاردیل، مدیر فنی فراری را تایید و از زحمات او در قریب به ۲ دهه همکاری قدردانی کرد. همچنین اضافه کرد که تا به کارگیری مدیر جدید نظارت دپارتمان شاسی توسط فردریک واسر انجام خواهد شد.
اینکه لیام لاوسون هنوز تو گرید نیست برای ردبول احمقانست
نظرات و که خوندم جسارتا چیزی به خاطرم رسید، اینکه ساینز و مکس رو باهم مقایسه کنیم خیلی منطقی نیست اینا هر دو راننده های مسابقه ای خوبی هستن در کنار اینکه ساینز در تعیین خط هم حرفی برای گفتن داره ولی این و در نطر بگیرین که مکس چند ساله با این ماشینه و تجربه رانندگیش و آشنایی با زیر و بم ماشین و ساینز تو ماشینی بوده که سبکش با ردبول متفاوت بوده ،ولی نباید از نظر دور داشت اینکه کارلوس از همون ابتدای حضور تو ف وان در هر تیمی که بوده از همون فصل اول خیلی سریع با ماشین فیکس میشه و کلا تکنیک و استعداد رانندگی و همش خوبی داره ازین نظر ،به نظرم بد نیست برای سال بعد ساینز و اضافه کنن در حالی که خودساینز میدونه اگر پبشنهادی هم دریافت کنه بعنوان راننده دوم این پیشنهاد بهش داده میشه حد اقل از رانندگی کردن تو ویلیامز که اکثرا میانه جدول به پایین هستن که گزینه بهتری هستش براش،ردبول. بنظرم یا پرز ریکاوری میشه و بر میگرده یا از نیم فصل تا پایان فصل یا دنیل که برای مکس خطر کمتری از ساینز محسوب میشه رو بیارن یا همون لاوسون تا از ابتدای فصل آتی بتونن با توجه به عملکردی که تو نیم فصل دوم هرکدومشون که به تیم اضافه شد، داشته باشه،تصمیم گیری کنن.این بهترین گزینه روی میز میتونه باشه،تصمیم گیری در رابطه با تعویض و حایگزینی پرز کار زیاد پیچیده ای نیست .فقط کافیه ردبول کمی جسارت عمل کردن داشته باشه وگرنه اگر قرار باشه یه راننده رو به افول رو با یه راننده معمولی عوض کنن بازم آبی تو آسیابشون ریخته نمیشه.
با اینکه طرفدار مکس و ردبول هستم اما خیلی دلم میخواد مکس بره مرسدس بنز
هم خیلی لذت بخشه دیدن دوئل مکس و راسل
هم اینکه به احتمال خیلی زیاد بنز سال دیگه بهترین ماشین رو داره و این روند با تغییر قوانین هم ادامه پیدا میکنه
اما ردبول با موتور فورد احتمالا نمیتونه به بقیه رقابت بکنه و سال های طلایی مکس رو از بین میبره
امسال هم خیلی سخته بگیم مکس قهرمان میشه چه برسه به سال دیگه
الان واقعا ردبول بعداز مکلارن و مرسدس ماشین سوم رو داره
سیاوش kurd@
اگر پاراگراف دوم کامنت پایین تر بنده رو مطالعه بفرمائید متوجه خواهید شد…
پرز تو ۵ مسابقه آخر، ۳ بار توسط سارجنت آتکوالیفای شده.
این کل حقیقت درباره فرم این رانندهست.شکست از سارجنتی که میگن ضعیف ترین گریده، توی ماشینی که جزو بدترینهاست.
خیلی خوب میشد اگر ردبول ریسک میکرد و ساینز رو به تیمشون میاورد.میتونست تو این شرایطی که آکادمی ردبول با قحطی راننده تاپ مواجه شده، یک جایگزین نسبتا آبرومند باشه برای مکس درصورتیکه بخواد ۲۶ از تیم بره.اما منم مثل خیلی از کاربران اینجا موافقم که بعیده همچین تصمیمی.
هالک بنظرم بهترین گزینه اشونه و موضوع قرارداد داشتنش چیز خاصی نیست.این قراردادها رو مینویسن که شکسته بشن و مثالش بالا تا پایین گرید خیلی زیاده.
MEHRIAR. SALEHI
درود و عرض ادب خدمت شما
3️⃣آلن پراست، قهرمان چهار دوره فرمول یک جهان، نظر خود را در مورد تهاجمی بودن مکس ورستپن در مسابقات فرمول یک بیان می کند:
بله، ورستپن راننده بسیار تهاجمی و خشن است.این بخشی از ساختار ژنتیکی اونه و تغییر نخواهد کرد، اما این چیزی که اون رو خاص میکنه.اون رانندهای قوی هست و نباید بهای وجهه تهاجمیاش را متحمل بشه و قضاوت بشه.
📌پراست، ورستپن را با دیگر اسطوره های فرمول یک مقایسه کرد:
آیرتون سنا و مایکل شوماخر هم هر دوشون به عنوان راننده های تهاجمی و خشن شهرت داشتند.
Max.1 عزیز
راستش هرچی گشتم نتونستم ارتباط منطقی بین اونچه که کاربر Mehriar.Salehi در دیدگاه خودش ذکر کرده ، با اونچه که شما در کامنت خودتون آوردید پیدا کنم !!
مطمئنا اشکال از منه که نمیتونم بین دیالوگها ارتباط درستی رو جستجو کنم !
سلام آقا سیامک بزرگوار
فکر کنم بیشتر جهت اطلاعات بیشتر بود😁
درود و عرض ادب خدمت استاد سیامک عزیز
به فرموده دوست عزیزم آقای زبردست متن پیام بنده بیشتر جنبه خبری داشت
تنها دلیل اینکه بنده زیر متن آقا مهریار این خبر رو گزاشتم این بود که طبق گفته هم دوره های سنا رانندگی مکس دقیقا شبیه به اون دوران هستش که سنا تو رقابت قهرمانی بود
این بحث هم مربوط به چند پست قبلی تو سایت بوده
به همین خاطر الان یه مقدار نامتعارف حساب شده
ولی بازم میگم بیشتر جنبه خبری داشت
دوستان و بزرگواران عزیز : Max.1 , جناب زبردست .
ممنون از توضیحتون . تشکر .
ممنون از خبر رسانی که کردین، دلار هم امروز ۵۸ هزار و سیصد تومن بود.گفتم بنده هم به نوبه خودم یک اطلاع رسانی کرده باشم!
اما اگر اشتباه نکنم این مصاحبه رو در جواب کامنتهای یک تاپیک دیگه نوشتین…باید عرض کنم که ارتباطش با اون بحث، به اندازه ارتباطش با کامنت بالا هست : صفر.
شما اونجا ادعا کردین که هیچکس سنا رو زمان رانندگیش اسطوره نمیدونست، همه هم اون زمان مدعی بودن که راننده کثیفی هست.بنده هم عرض کردم که اولا معیار اسطوره بودن راننده ها صرف عملکردشون داخل پیست نیست، ثانیا به استناد صحبتهای افرادی که اون زمان این ورزش رو از نزدیک دنبال میکردن و افراد شاغل در پادوک، این ادعا درست نیست…الان یک مصاحبه آوردین که گفته سبک رانندگی (بماند که سبک رانندگی این نیست، اینجا صحبت از روحیه راننده و تواناییش هست) مکس مشابه سنا هست؟ خب؟ از این نوشته نتیجه گیری کردین که اون زمان فلان راننده کثیف بوده و اسطوره نبوده؟ والا من گوزن و شقایق رو میتونم بهم ربط بدم، این دو مورد رو نه!
و جالبه برام که کلا این ذهنیت فن بوی ها چقدر شبیه بهم هستش! راننده عوض میشه، حالا سب، مکس، لوییس، اما مدل فکر کردن و نظر دادن فن بوی هاشون یکیه! همگی تا اسم راننده اشون میاد حالت نا امنی بهشون دست میده و همگی وقتی وارد یک کوچه بن بست میشن حاضرن بمونن اونجا اما برنگردن!
بهرحال ممنون از اطلاع رسانی، بماند که چیز جدیدی نبود.آقای پراست هم نمیگفت، فکر کنم همه اینجا قبول داشته باشن که مکس یکی از راننده هاییه که میتونه تمام توان یک ماشین رو استخراج کنه…اما اگر خواستین پی اون بحث و ادعاتون رو بگیرین، ممنون میشم یه نوشته مرتبط بیارین.استناد به یه مستند نتفیلکسی با چهارتا راننده توش که تازه تو همون مستند هم موضوعی که ادعا کردین گفته نشده، آوردن یک مصاحبه از یک راننده که اتفاقا جزو همون افراده، و بازم حرفی از ادعای شما توش نیست؟ اینا کمکی نمیکنه.
یک شوماخر در یک ردبول . خخخ. اگه میشد جالب بودااا.
شایدم بشه یه آلمانی دیگه که سابقه قهرمانی در ردبول رو داره به این تیم برگرده تا زمانی که ردبول موفق به جذب یک راننده مطمئن بشه.
ردبول در حال حاضر در قسمت سازنده ها بسیار خوش شانس هست که مکلارن و مرسدس و فراری در رقابت هستن.اگه فقط مکلارن یا فراری حریف مستقیم ردبول میشدن با اینکه مکس عالی امتیاز میگیره ولی قهرمانی سازنده ها به خطر میوفتاد.ولی با ترکیبهای سکوی مختلف از سه تیمه دیگه،مکس حتی بدون امتیاز گرفتن پرز تا آخر فصل،میتونه دو تا قهرمانی رو بگیره.فراری امتیازات زیادی از چنگ مکلارن دراورد اوایل فصل و حالا عقب رفته.در عوض مرسدس نمیذازه مکلارن امتیازهای جفت رانندش بالا بره خیلی.
همین هست که جایگاه مکس رو به عنوان بهترین راننده گرید ثابت میکنه.اما برای فصل بعد با رقابتی تر شدن احتمالی مکلارن،ردبول یه راننده امتیاز بگیر میخاد.و چقدر خوب میشه هر کس که ادعای شکست مکس تو خودروی برابر داره باهاش هم تیمی بشه.اونوقت معلوم میشه تفاوت رانندگی مکس با هم دوره ای هاش چقدر هست و حرف و حدیث ها و ادعاها تموم میشد.حتی با خودروی دو دهم سریعتر از خودروی مکس اون بازم مسابقه رو میبره.وستپن خودش ۳ تا چهاردهم برتری زمانی داره.پرز معلوم نیست چکار میکنه.احتمالا یا زده تو کسب و کار قاچاق یا داره مواد میزنه
منطقی ترین و بهترین و دقیق ترین کامنتی که زیر این پست دیدم همین کامنت شما بوده علی آقا….. با تک تک کلماتت راجع به جایجایی سکوها و قهرمانی سازندگان و راننده موافقم…. راجع به ادعای بقیه راننده ها برای پیروزی بر مکس هم باهاتون کاملا موافقم…. مرسی👍
سپاسگذارم لطف دارید،اینکه زمان قضاوت تمام علایق و نظرات شخصی رو کنار بگذارم همیشه تلاش کردم.البته جاییکه دیدگاه شخصیم و علاقم باشه حمایت و طرفداریم
رو با همه هیجان بیان کردم اما معمولا اعلام میکنم این نظر شخصی هست و بین علاقه و نظر شخصی با قضاوت کردن منصفانه تفاوت بزرگی وجود داره.منصفانه نوشتن هم اکثر مواقع بهایی داره که باید بپردازیم چون از روشهای مختلف بهت حمله میشه در این محیط یه جور در محیط کار مدل دیگه و در هر موقعیت باید آماده باشی حرفت مورد قبول همه نیست و گاهی کاملا متفاوت با همه جمع.اما ارزشش رو داره چون حال بهتری در زندگی دارم البته که حتما به حکم انسان بودن بازم جاهای زیادی در قضاوت اشتباه دارم.
هر کسی به عنوان هم تیمی مکس وارد نیم بشه بوسیله مکس و طرفدارانش در ردبول که دکتر مارکو هست خراب میشه. مکس کسی هست که مثل سالهای قبل فتل در ردبول بود و سرمایه گزاری روش کردن. هرگز اجازه نمیدن هم تیمیش پیشرفت کنه. هر کسی بیاد باید در جهت موفقیت مکس قدم برداره و کمک کنه در غیر اینصورت محکوم به فنا هست، پرز هم تا الان کمک میکرد از ۲۰۲۳ دم درآورد الان میخوان کلش کنن 😁 به نظر من مکس اصلا راننده خوبی نیست و عملکردش با ماشینهای قوی و رقابتی مثل کاری هست که در اتریش با نوریس کرد. یعنی شعور رقابت صحیح رو نداره و ۲۰۲۱ هم با انواع تصادف و خر بازی که از خودش درآورد نشون داد چه کاره هست
آقای ALI
ای کاش بزرگترهات بهت یاد میدادن در یک فضای عمومی چطور حرف بزنی و کسایی که مخاطبمون هستن لزوما افراد خانواده ات نیستن که هر جور دوست داری صحبت کنی.
من نمیدونم چند سالته ولی فهم و شعور میگه به کسی که هواداران و دوستداران زیادی داره با هر ادبیاتی حرف نزنی یا به قولی فرهنگ خانوادگی خودت رو نشون ندی
این به عنوان بزرگتر گوشزد کردم شاید تا حالا کسی نبوده بهت یاد بده.
امیدوارم آویزه گوش ات کنی
البته بازم میگم امیدوارم!!!!!!
چ ربطی ب خانوادش داره نظرشو گفته بنظرم شما بهتره اول رو ادبیات خودت کار کنی چون بنظر من از لحاظ روحی روانی یکم مشکل داری که انقدر زود گارد میگیری
#احمد نوری#
از کوزه هر آن طراود که در اوست
ایشون حتما تو خانواده این مدلی هستن که اینجا هم این مدلی صحبت میکنه
شما هم به گارد گرفتن بقیه کار نداشته باش
مگه این شما هم همین مدلی هستی
تو خانواده شما بهتون یاد ندادن کسی رو حتی خانوادش رو قضاوت نکنی و لقب های زشتی رو به خانواده شخصی گره نزنی آقای آرش
عجیبه چه کسی از تربیت حرف میزنه
هرکی نظرشو میگه ولی بنظرم نباید شما به شخص و از اون بدتر خانواده اون شخص توهین کنی
واقعا متاسفم
🟢رسمی:انریکو کاردیل به استون مارتین پیوست!
🔴انریکو کاردیل که پیش از این مدیر بخش شاسی و فنی تیم فراری بود پس از دو دهه همکاری با فراری با اعلام تیم استون مارتین رسما به این تیم پیوست
🟢انریکو کاردیل در استون مارتین سمت مدیر فنی تیم را بر عهده خواهد داشت
Max.1 برو عمو جون بشین سر درسو مشقت
جناب آقای نوری محترم
دوست عزیز و گرامی که تو پروفایلت ادعای طرفداری از مکس رو داری!!!!
وقتی کسی حرفی میزنه که اگه یه کم شعور داشت در خصوص راننده ای که طرفداراهای بسیار زیادی داره میزنه و شما بی جهت دفاع میکنی و بدون شک یه بچه تینیجر که بهش یاد ندادن هر چیزی به ذهنت رسید نگو و زبان نیار ، حداقل شاید یه تذکری باشه برای زندگی شخصی و کاری و حرفه ای آینده خود اون فرد و تعداد لایک و دیسلایک هم اینو نشون میده شما چرا کاسه داغتر از آش میشی ؟؟؟؟؟
ما که درسامون رو خوندیم امتحاناش رو هم پس دادیم و قبول شدیم
ولی فکر کنم تغذیه مدرسه تورو قطع کردن که مثل ….. پرکنده بالا پایین میپری
آره عمو جون
بدون شک مکس جز برترین رانندگان گریده
پرز هم هیچ وقت راننده تاپ نبوده و نیست و قرار هم نبوده که برای رده های بالا رقابت کنه، فقط در حدی که بتونه به قهرمانی تیمی کمک کنه کافیه،
الانم هیچ دلیل منطقی و عقلانی وجود نداره که یه رقیب برای آلفای ردبول بیارن تا ما تماشاگر ها لذت ببریم!
اینکه مکس چقدر راننده ی خوبی هست و چه کسانی رو میتونه شکست بده هیچ وقت مشخص نمیشه مگر در ماشین برابر با شرایط برابر، چیزی که تقریبا محاله،
حتی هم تیمی ها هم ستاپ برابر انتخاب نمیکنن و مثال راسل و لوییس میتونه اثبات کننده ی این ادعا باشه،نهایتا میشه نتیجه ی فصل رو ملاک قرار داد که در اون هم متغیر های زیادی دخیل هستن، که مثال اصلیش عدم قهرمانی آلونسو در ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ هست…
ارشیا جان من اصن اون طرفو نمیشناسم اومده حالا ب قول شما با اون ذهنیت بچه گانه نظرشو داده چ اشکالی دارع چه خوب چه بد شما که با تجربه ای سنتم بالاست توقع از شما بیشتره پس درست ارشادش کن نه اینکه واژه خرو ب خانوادش ربط بدی.یکم باهم مهربونتر باشیم بد نیس.
حالا که بحث رقابت هست فقط و فقط آلونسو میتونه برنده باشه
به عنوان با تجربه ترین راننده گرید
ولی از شانس بدمون ترس ردبول اجازه این کارو نمیده.
چون میدونن آلونسو هیچ شوخی تو پیست نداره
اول فصل ریکاردو اصلا خوب نبود اما الان نتایج قابل قبوله ولی هیچ نشونی از اون ریکاردویی که ردبول یا رنو رو ترک کرد نداره و به نظر فرق زیادی با پرز نداره
یادم وقتی پایان فصل ۲۰۱۹ گفتن میاد مکلارن چقدر خوشحال بودم همیشه طرفشو می گرفتم و حتی تو اسم کاربریم DR3 بود ولی خب بجز ایتالیا ۲۰۲۱ و میامی امسال تو این چند سال چیزی ازش ندیدیم
از رانندگی خوب مکس کم نگفتم که قابل کتمان هم نیست.فقط سمت پرز رو هم نگاهی بندازیم که این فصل چی براش پیش بود و داریم اون رو له میکنیم و راننده بی ارزش شده در نگاه ها.
پرز مسابقات اول فصل خوب بود و پشت مکس تموم میکرد.تا جایی که موضوع اتهام به هورنر پیش اومد و وقتی بخاطره درز اطلاعات پای مارکو وسط کشیده شد و قضیه بند قرارداد مکس هم مشخص شد تا تعادل برگرده.به ظاهر اوضاع مرتب شد ولی شخصیتی مثل نیویی هم حتی قادر به ادامه دادن نبود.پرز شروع به افت شدید کرد.مکس قراردادی داره که چون با مارکو از هم حمایت دارن هر لحظه میتونه بره از تیم.پرز وقتی میبینه مسابقه ببره باید مثل موناکوی سال پیش بهش حمله بشه که چرا گذاشتید مسابقه رو ببره با فهمیدن قرارداد مکس میدونه جایگاهش هیچ کجاس.ردبول چرا باید در تنگنایی قرار بگیره که راننده دومشو نتونه انتخاب کنه.از طرفی رقیب برای مکس نمیخان وجود داشته باشه،مارکو میگه ساینز جو رو سمی میکنه سونودا سطحش پایینه دنیل وضع با ثبات نداره آلونسو سنش زیاده لاوسون بی تجربس.خب مارکو یا هورنر یکیشون بشینه پشت رول.تقصیری متوجه مکس نیست چون همه برای بهترین شرایط هدف و برنامه دارن ولی هورنر در این بی نظمی که امسال پیش اومد بی تقصیر نبود و اینکه چند ساله راننده دوم ردبول رو باهاش خوب برخورد نکردن.
بوتاس هم وینگمن لوییس بود ولی پنج سالش در مرسدس چندین بارها راه برد رو برای لوییس باز کرد اما بهتر مدیریت شد و حتی از مرسدس رفت کلمه ای نگفت که شرایطش خوب بود یا بد.ساینز و گسلی و آلبون رو باهاشون بد برخورد کردن.پرز حداقل چند سالی دووم آورد.اما انتهای کارشه ظاهرا چون انگیزشو کامل از بین بردن.حالا انتظار دارن امتیازای مهم رو هم بگیره.
سلام علی جان
با قسمتی از حرفات موافقم. شاید به قول شما ردبول رفتار خیلی خوبی با پرز نداشته، اما بنظرم پرز از همون اول هم زیاد ثبات نداشت.
نتایج بدی که پرز می گیره، بیشترین علتش عملکرد ضعیف خودشه.
در حالی که بیشتر مسابقات باید حداقل پودیوم بگیره، حتی خارج از رده های امتیازیه.
حالا اگه مکس از آخر هم استارت بزنه حداقل 10 امتیاز میگیره اگه برد و سکو نگیره.
چکو واسه ردبول روحیه نداره مسابقه بده، به فکر آینده خودشم نیست.؟!!!
(به نظرم مشکل فقط خودشه، عملکرد ضعیف) وگرنه هنوزم ماشین ردبول مدعی هست.
چکو با ردبول قرارداد داره و موظفه برای تیم تمام تلاشش رو بکنه. ردبول ماشین خیلی خوبی در اختیارش گذاشته، که ارزوی خیلی از رانندهها ست.
حداقل در 5 مسابقه اخیر باید 50 امتیاز می گرفت.
در اوج عملکرد ضعیفش قراردادش رو تمدید کردن که حمایتش کنن، ولی هیچ دستاوردی براشون نداشت.
به نظرم ردبول به اندازه کافی از پرز حمایت کرد.
کلا همین بود پرز. باید جایگزین بشه.
سلام سعید عزیز.مواردی که درباره پرز اشاره کردی مثل داشتن خودروی رقابتی که میشه باهاش امتیاز خوب گرفت و اینکه اون بهرحال متعهد هست بهترین ها رو انجام بده چون داره دستمزد میگیره و تحت قراردادش هست. کاملا درستن و موافقم.درسته نمیتونه مثل مکس باشه چون سطح متفاوت دارن اما با استاندارد خودش هم فاصله زیادی داره.من سعی کردم که دلیل دور شدنش از استاندارد خودش رو متوجه بشم چون بقول شما بد ادامه بده آیندش توی فرمول یک در خطره و اتفاقا همون ۲۰۲۱ اگه ردبول بخدمت نمیگرفتش صندلی دیگه ای نمونده بود و الان به تاریخ پیوسته بود.فقط گاهی شرایط نمیذاره بهترینه خودت باشی.دلایل مختلف وجود داره.گاهی مشکل ورزشکار با تیمش،شرایط خانوادگی و خیلی موضوعاتی که ما ازشون ممکنه کاملا بی اطلاع باشیم.من فقط خاستم پرزی رو که روزهایی لقب سلطان پیست خیابانی و وزیر جنگ مکزیک داشت رو یکباره مورد هجوم قرار ندیم.مثال زدم نیویی هم نتونست موجود رو تحمل کنه.در مورد ورزشکارهای دیگه موارد زیادی دیدم که یه اتفاق خاص اون نفر رو از بهترین نسخه خودش در یکماه تبدیل کرده به کسی که حالت روحیش باعث شده ورزش رو کلا کنار بذاره و بعد توی افسردگی رفته و نابود شده.مثلا یه بازیکن اینتر که چند سال پیش بهترین نفر تیم بود ولی همسرش بهش خیانت کرد و دوران وحشتناکی براش رقم خورد.امیدوارم پرز به شرایط نرمال خودش برگرده و مشکل دور باشه ازش
سلام علی جان
ما هم امیدواریم به فرم خوبش برگرده، بتونه صندلی شو حفظ کنه.
مشخصا خود ماشین ردبولم خیلی جامونده الان سومین ماشین پیسته
با حرف شما موافقم، ردبول دیگه ماشین برتر نیست.
ولی چکو باید حداقل نصف مکس امتیاز بگیره.
بهترین گزینه براشون یوکی یه. واقعا با اون ماشین داغون تقریبا همیشع توی امتیاز ها تموم کرده و نشون داده از دنی ریک سریعتره. اگه به گزلی و آلبون یه شانس رسید، یوکی هم سزاوار یک شانس هست، حداقل این نیم فصل رو بیارن که ببینن چطوریه. پرز که به قول یکی از دوستان شده کارتل مواد هیچی به هیچ جاش نیست.
ساینز هم یه لقمه بزرگه که شاید به کارشون بیاد شایدم توی گلوشون گیر کنه مشکل ساز بشه.ولی خودم به شخصه دوس دارم کارلوس بره ردبول.
از جوان های f2 هم زیاد باخبر نیستم ولی فک کنم بشه یهدونه با استعدادشو گیر آورد. هلموت اینکارست
واقعا برای من هم سواله. چرا یه شانس در حد یک نصف فصل حتی به یوکی نمی دن. درسته اون اوایل هیچ کنترل رفتاری نداشت ولی الان حدودا یکساله که خیلی بهتر شده و به قول شما بیشتر ریس هارو هم داخل امتیازا تموم می کنه.
برای سال بعد اگر ردبول یه راننده رقابتی می خواد کارلوس انتخاب اوله(جدا از حاشیه ها)، اگر یه راننده دومی می خواد که با ثبات امتیازگیری کنه فکر نکنم از بوتاس بهتر پیدا کنه.
دیروز عرض کردم از نظر هورنر و مارکو یکی سمی هست،یکی دور از بالانس،یکی بی تجربه یکی پیر،یکی کوتولس،یکی دماغش گندس،یکی کچله.خب اینطور افراد نباید از چند کیلومتری میلتون کنز هم رد بشن چه رسه بخان پشت خودروشون بشین چون شاید دماغشون لای فرمول گیر کنه یا شکم گندشون مشکل ساز بشه.برای همین گسلی و آلبون رو بیرون کردن و الانم نمیدونن راننده همه چی تموم از کجا پیدا کنن.
هر راننده نسبت به هم تیمی و خودرویی که در اختیار داره در موردش قضاوت میشه.با این استدلال پرز مورد انتقاد هست.امسال یه راننده دیگه هم هست که افت زیادی نسبت به سال پیش کرده.تا اینجای فصل از عملکرد ضعیفش چیزی گفته نشده و اون آلونسو هست.خودم صبر کردم ببینم چقد مشکلات خودروش دلیل نتایج ضعیف این فصلش نسبت به فصل پیش بوده.سال پیش سکوهای متوالی و اینکه لنس رو با خاک انداز از پشتش جمع میکردن ولی امسال اشتباهات خیلی زیادی داشته و لنس هم الان تقریبا ۲۰ امتیاز کمتر از آلونسو داره.سال گذشته حدود ۸۰درصد امتیازات استون رو آلونسو میگرفت،ولی الان حدود ۶۰درصد شده و بدون سکو.مشخصه که آلونسو افت کرده نسبت به سال پیش.توی نفرات افت کرده پرز و آلونسو هستن.هالکنبرگ نسبت به خودرو و هم تیمی از بهترینهای امسال بوده.ردبول اونو از دست داد چون دقیقا نسخه ای هست که ردبول به عنوان راننده دوم میخاد.حاشیه نداره امتیاز گیر عالی و هم تجربه داره هم سن بالایی نداره.آئودی بتونه ساینز رو هم بخدمت بگیره یه جفت راننده عالی برای ۲۰۲۶ داره.لیام لاسون رو ازش خوشم اومده بود،استعداد داره در حدی که از راننده دوم ردبول میخان.تازه بوتاس هم هنوز تموم نشده اونم که کاملا تحت فرمان و امتیاز بگیر.ولی بهترین انتخاب براشون هالک بود ولی پرز رو بخاطر اسپانسرهاش خاستن نگه دارن فکر نمیکردن مکلارن تحت فشار بذاره اونارو.پرز به امتیاز گیری برنگرده قهرمانی سازنده ها ممکنه به مکلارن برسه.اتفاق زیبایی میشه که بعد از سالها قهرمانی مرسدس و ردبول،تیم بزرگی مثل مکلارن بتونه تایتل بگیره.
علی جان در مورد لیام لاوسون باهات موافقم.
به نظرم سال گذشته در چند مسابقه که به جای ریکیاردو اومد، عملکردش خوب بود.
به علاوه اینکه به هرحال ردبول باید بهش اعتماد کنه، شاید یه نیمچه مکسی از توش دراومد.
اگه خوبم نباشه مثل آب خوردن جایگزینش میکنن.
باسلام به دوستان و همراهان عزیز .
خواهش کوچکی ازتون داشتم و اون اینکه قبول زحمت فرموده به تاپیک گزارش مسابقه بریتانیا سری زده و چند پست رد و بدل شده “سرکارعلیه دوشیزه ایرن خان ” را با آقایان “محمد ” ، “علی فراری ” و اینجانب مورد مطالعه و بازخوانی قرار دهید تا با مشکلات اساسی شخصییتی ، تربیتی ، جنسیتی و سطح سواد نازل این به ظاهر استاد دانشگاه !! بیشتر آشنا شوید .
اینشاالله به حول قوه الهی ! تدریجا سعی براین خواهم داشت تا عزیزان را جزء به جزء با خصوصیات و مختصات بیشترایشان آشناکرده و از این نظرمدیون نامبرده نباشم !!
سلام سیامک خان. عرض ادب
به دل نگیرید 🙂
بحث کردن با بعضی از دوستان، جز اتلاف وقت، نتیجه دیگه ای نداره. من و امثال من که چیزی برای اضافه کردن به سواد بقیه نداریم، باید از دانش دوستان دیگه استفاده کنیم. اما متاسفانه درصد بسیار کمی از دوستان هستند که ارزش یادگیری یا استفاده از دانش دیگران رو که به رایگان در اختیارشون قرار گرفته، نمیدونن!
با احترام به عقاید همه، بنده تا عکس پروفایل استاد رو دیدم، رد شدم و محتوای کامنت ایشون رو نخوندم. الان که فرمودید، رفتم خوندم و متوجه شدم هیچ چیز خاصی رو از دست نداده بودم :))
هرچند از کامنت شما استفاده کرده بودم. با تشکر از شما
سیامک عزیز با سلام و عرض ادب.واقعیتش کامنتتون برای من خیلی شفاف نبود منظورش.استاد دانشگاه منظور کدوم دوست هست متوجه نشدم چون بیو عزیزان رو نمیخونم تا ذهنیتی در قضاوت برام شکل نگیره.البته که سواد سطح بالا همیشه دیدیم و گفته شده باعث درک و فهم بالاتر نسبت به هیچ شخص دیگه نیست.در زمینه فرمول یک هم بازم درک و فهم از این ورزش عیار ببینده و حتی مهندسین و مدیران تیمها رو مشخص میکنه و نوع نظراتشون.اساتید مکانیک و سایر رشته های مرتبط به فرمول یک در معتبرترین دانشگاههای جهان،تیمها حتی یه مشاوره کوچک ازشون نمیگیرن.عشق و علاقه به این ورزش یا هر کاری باعث پیشرفت و درک بهترش هست.البته منتظر هستم تا همونطور که اشاره کردید موضوع رو خودتون باز کنید تا ببینیم قضیه ای که دنبال میکنید به چه چیزهایی برمیگرده.امیدوارم خیر باشه.
سیامک عزیز شما که سنی ازت گذشته چه طرز صحبت کردن با ی خانمه من خودم راننده اسنپم چرا توهین میکنی یعنی سطح سواد ما کمه .نمیخاد مردونگیتو نشون کسی بدی گرفتیم چقدر مردی با این حرف زدنت با ی خانم محترم
ایرن خانمه ؟ پس تو هم سرکاری . یه فکری برای ضریب هوشی خودت بکن .
اگر هم این موجود استاد دانشگاه باشه که نیست ، حاصل کارش همون توئی که کارت به رانندگی اسنپ رسیده . زیاد هم فاز فردین ورت نداره داداش . اگه باهات تاحالا مودبانه رفتار شده حالت بهم نخوره . چون من بهتراز تو میتونم باهات نامودبانه رفتار کنم ، قابلت نمیدونم . حالا سرتو بنداز پائین نون و ماست رو بخور بچه جون .
سیامک خان عزیز سلام و درود
خواهشا برای این افراد پلشت دهانتون رو آلوده نکنید. این افراد آدمی نیستن که براشون ارزش قائل شد و پاسخ داد. جواب نادان خاموشی ست. هزار تا جواب در خاموشی و سکوت نهفته است
آقای زبردست عزیز .
تجربه سالهای طولانی عمرم ثابت کرده که در مقابل به اصطلاح آدمهای وقیح و نامودب هرچه خویشتنداری بیشتر شود ، آنان گستاختر ، جسورتر و نامودب تر خواهند شد .
لذا برخلاف میل باطنی ام ناچارا حاضرم پا روی شخصییت خودم بگذارم و گستاخی شانرا پاسخ دهم . بن شدن در اینجا هم برایم مهم نیست . اگرچه دوستان بسیار عزیز ، فهیم ، مطلع و فرحیخته ای اینجا هستند که به همراهی با ایشان افتخار میکنم ، ولی نه به قیمت توهین مستقیم و آنچه که لایق جماعت چیپ خودشان است .
سپاس از لطفتون .
آقای زبردست واقعا برات متاسفم امثال شماها هستید که این آقا فکر میکنه سایت مال باباشه هر جور دوست دارع با ی خانم حرف میزنه و ابایی ام ندارع.البته طبیعی بعضی امثال شما همیشه دوست دارن نوچه این آدم باشن و بیخودی ازش طرفداری کنن.پس ب خ …… مالیت ادمه بده بدرد نخور.سیامک عزیز پیرمرد پرحاشیه.میدونم دوره فردین بازی تموم شد حیف.وگرنه اگه بودن امثال تو وجود نمیکردن هرچی از دهنشون بیاد ب ی خانم بگن
ادب و شخصیت از کامنتت میباره نوری
بهت نمیخوره بزرگسال باشی اگر هم باشی از نوع رفتار و صحبتت مشخصه هنوز نتونستی ذهنتو رشد بدی. هنوز یاد نگرفتی با یک بزرگسال به سن ۷۳ سال درست رفتار کنی.
عیبی نداره توجهی به صحبت های کودکانت نمیکنم. کاش از داشته هات صحبت کنی