کارلوس ساینز با پیروزی در مسابقه فرمول یک سنگاپور 2023 به راننده ای تبدیل شد که به زنجیره پیروزی های مکس ورشتپن پایان میدهد.
ساینز با غلبه بر تهدید مرسدس در اواخر مسابقه به پیروزی رسید و لندو نوریس با تصادف جورج راسل در دور آخر، بالاتر از لوئیس همیلتون دوم شد.
خلاصه اتفاقات مسابقه مارینا بی سنگاپور
لنس استرول بابت تصادفی که دیروز داشت و آسیبی که دیده بود، امروز در مسابقه نمی تواند شرکت کند.
کارلوس ساینز شروع خوبی داشته و چارلز لکلرک نیز از تایر سافت خود نهایت استفاده را کرده و به رده دوم می رود. لوئیس همیلتون نیز به مسیر فرعی رفته و در کنار راسل قرار می گیرد و به هر طوری که بود رده سوم را به دست می آورد. البته شاید مجبور به پس دادن رده باشد.
کوین مگنوسن نیز دو رده را از دست داده و ورشتپن نیز یک رده بالا می آید.
یوکی سونودا در دور اول از مسابقه کناره گیری می کند.(در پیچ 5، با سرجیو پرز برخورد و تایر عقب – راست وی پنچر شد.) پرز نیز از این تصادف، اندپلیت جلو سمت چپ بال خودش را از دست داده است.
مکس ورشتپن نیز از نیکو هالکنبرگ عبور و به رده نهم می رود.
1.1 ثانیه بین دو راننده فراری! داوران نیز در حال بررسی رفتار لوئیس همیلتون هستند، وی مجبور می شود که رده خودش را به لندو نوریس پس دهد.
رانندگان فراری در حال مدیریت تایر خود هستند اما از تیم چراغ سبز برای افزایش سرعت را دریافت می کنند.
جورج راسل 1.7 ثانیه فاصله با لکرک را حفظ کرده و پشت سر او همیلتون و نوریس قرار دارند.
چارلز لکلرک دیگر در فاصله دی آر اس کارلوس ساینز نیست.
به پیاستری اخطار داده می شود که احتمال بارش باران وجود دارد.
سرجنت در پیچ هشت با دیوار برخورد و بال جلویش را از دست داده است.
حضور خودروی ایمنی در پیست!
ساینز، لکلرک، راسل، نوریس، همیلتون، آلونسو و اکون به پیت رفته و رانندگان ردبول در پیست باقی می مانند.
پیت خوبی برای چارلز نبود و نسبت به راسل و نوریس رده از دست داد.
پرچم سبز و شروع مجدد مسابقه!
ساینز شروع خوبی را داشته و راسل نیز ورشتپن را تحت فشار قرار می دهد.
راسل از ورشتپن عبور کرده، نوریس هم از پرز! همیلتون نیز از پرز عبور و لندو هم از مکس سبقت می گیرد.
اختلاف بین راسل و ساینز 8 دهم ثانیه! همیلتون هم از ورشتپن عبور کرد!
به نظر که قمار ردبول جواب نداده و به شدت کند هستند.
پرچم سیاه و سفید به کوین مگنوسن برای منحرف کردن راننده ای به خارج از پیست نشان داده می شود.
مکس ورشتپن:
انگار روی یخ دارم رانندگی می کنم.
جورج راسل:
من میخوام برای برد مسابقه بدم.
کارلوس ساینز به فراری:
به من بگید که کی فشار بیارم. من باید 1 ثانیه از سرعت رو برای بازی داشته باشم.
پرز و ورشتپن به پیت می آیند.
فرناندو آلونسو:
این ماشین قابل روندن نیست.
استبان اکون از مسابقه خارج شد و خودروی ایمنی مجازی اعمال شد.
پنج راننده اول ورودی پیت را از دست داده اند، برخی از رانندگان باقی مانده از این فرصت استفاده می کنند و به پیت می روند.
ردبول از این لحاظ هم بدشانسی آورد. مرسدس قمار کرده و راسل و همیلتون را به پیت می فرستد.
آلونسو نیز به پیت می رود تا با تایر سافت به پیست باز گردد اما یک پیت استاپ فوق العاده بد داشت.
پرچم سبز و از سرگیری مسابقه!
مکس ورشتپن با سبقت های پیاپی فعلا خودش را به رده نهم می رساند.
جورج راسل در پیچ 14 از لکلرک عبور و به رده سوم می رود. همیلتون نیز چند لحظه بعد با دی آر اس از لکلرک عبور می کند.
مکس ورشتپن نیز در پیچ 14 از اسکار پیاستری سبقت می گیرد.
مکس خروجی بهتری در پیچ 13 گرفته و در شعاع خارجی پیچ 14 از گسلی عبور می کند.
فاصله بین نوریس و ساینز 8 دهم ثانیه! نوریس و راسل هم 1.1 ثانیه! همیلتون هم در پشت راسل 1.1 ثانیه فاصله دارد.
کارلوس ساینز می گوید که از قصد به لندو نوریس دی آر اس می دهد تا نسبت به مرسدسی های پشت سر دفاع کند.
دو دور مانده به پایان مسابقه، ساینز نوریس راسل و همیلتون با فاصله 1.5 ثانیه باهم در حال مسابقه دادن هستند.
اسکودریا فراری:
آفرین لندو!
شروع دور پایانی مسابقه!
جدول مسابقه فرمول یک سنگاپور 2023
# | راننده | تیم | زمان |
---|---|---|---|
1 | کارلوس ساینز | فراری | |
2 | لندو نوریس | مکلارن | +0.812 |
3 | لوئیس همیلتون | مرسدس | +1.269 |
4 | چارلز لکلرک | فراری | +21.177 |
5 | مکس ورشتپن | ردبول | +21.441 |
6 | پیر گسلی | آلپین | +38.441 |
7 | اسکار پیاستری | مکلارن | +41.479 |
8 | سرجیو پرز | ردبول | +54.534 |
9 | لیام لاسون | آلفاتائوری | +65.918 |
10 | کوین مگنوسن | هاس | +72.116 |
11 | الکس آلبون | ویلیامز | +73.417 |
12 | گوانیو ژو | آلفارومئو | +83.649 |
13 | نیکو هالکنبرگ | هاس | +86.201 |
14 | لوگان سارجنت | ویلیامز | +86.889 |
15 | فرناندو آلونسو | استون مارتین | +87.603 |
- | استبان اکون | آلپین | - |
- | والتری بوتاس | آلفارومئو | - |
- | جورج راسل | مرسدس | - |
- | یوکی سونودا | آلفاتائوری | - |
تبریک به همیلتون فن ها به خاطر پودیوم
ولی خدایی چرا موهاشو بلوند کرده؟
گوشواره که میندازه
دامن که میپوشه
بلوند هم کرده
کم کم آدم شک میکنه
و مکس که یه دور دیگه اگه بود چهارم میشد
و تبریک به فراری بابت برد
که با چنگ و دندون از تو دهن مرسدس کشیدن بیرون
اگه همیلتون جلوی راسل بود از اول قطعا الان برنده ساینز نبود
خخخخ کی دامن پوشید.
راننده ای که استعداد نداره و با ماشین میبره همین مکس هست که ردهی ۵ رو به زور گرفت نه کسه دیگه ای
یه شیر رو با روباه مقایسه نکن
عکسش هست تو گوگل سرچ کن میبینی
ابراهیم جان منم شخصاً از مکس دل خوشی ندارم اما باید اعتراف کنیم که راننده خوبی هستش و با این ماشین فاجعه چند رده گرفت
و با علی خان موافقم که اگر لوییس جلوی راسل بود نتیجه تغییر میکرد
عزیز که میگی یه شیر رو با روباه مقایسه نکن
مکس تو استارت با تایر هارد ۲رده بدست آورد
بعد از اونم با مدیوم داشت خیلی سریع تایم میزد این مسابقه ردبول به خاطر تصمیم هانا اشمیتز باخت وگرنه من میتونم بگم که ردبول میتونست برای سکو هم بجنگه چه بسا مسابقه رو هم ببره
فقط خاک بر سر ردبول که بال جلوی پرز بدبخت رو عوض نکردن قشنگ تو پیچ های ۵،۶,۷تایم از دست میداد در آخر اگر مکس روباه باشه مطمعن باشید شما حتی اتمی بر روز این کره خاکی نیستید پس به اندازه حد و جایگاه خودتون حرف بزنید با اینکه به شخصه به سر لوییس همیلتون خیلی افتخار میکنم و همیشه گفتم بهترین راننده دنیا هستش حتا بهتر از شوماخر ولی تأسف میخورم که فن بی منطقی مثل شما داره
همون روباهی که شما میگی سال ۲۰۲۱نزدیک بود شیرتون رو لپ کنه (موناکو۲۰۲۱)
شرمنده از دوستان عزیز بابت طولانی بودن متن
ضمنأ تبریک به فراری فنها
واقعاً ساینز خوب جنگید
یه راننده ای ماشینش کاملا رقابتی بوده از 5 رسیده 3 .تازه یک رده هم بابت تصادف بدست اورده.بعد مکس با ماشینی که تو تایم گیری دیدیم بالای 1 ثانیه کندتر بوده از رده 11 اومده 5 بعلاوه اینکه سیفتی کار بشدت به ضرر ردبول و به نفع اونا بوده اخرش شما این حرف میزنی؟
ماشین وستپن..فاجعه😂😂
اقا ابراهیم ۴۴
واقعا باورم نمیشه نوشتی روباه و راننده ای که استعداد نداره 😐😐😐
استعداد اگر مکس نداره باید کلا مسابقات اتوموبیلرانی رو تعطیل کنن برن
استعداد مکس رو در ۱۷ سالگی برید در مسابقه بارونی برزیل ۲۰۱۶ ببینید که نوجوان بود ….برید در لپ کوالی موناکو … لپ کوالی ابوظبی ۲۰۲۱… دفاعش در مقابل لویسس توی آستین و… صدها مورد دیگه ببینید ….این حرفتون انقدر مضحک هست که به درک خودتون از فرمول یک توهین کردین
خخخخخخخ
دیوید کرافت تو لپ 53 مسابقه وقتی راسل و همیلتون داشتند با سرعت نزدیک لکلرک میشدن گفت
حاضرم شرط ببندم اگه مرسدس این مسابقه رو ببره توتو ولف بعد از مسابقه صد بار گزارش ده دور پایانی رو تو ویکی پدیا بخونه
😂😂😂😂
فوق العاده بود این برد.چقدر مسابقه زیبایی بود تبریک به همه طرفدارای فراری که خیلی منتظر این برد بودیم.تبریک به نوریس که با همکاری ساینز نذاشتن مرسدس ۱و۲ کنه و لوییس هم عالی بود و سکو رو کامل کرد.رکوردهای ردبول در این فصل ثبت شدن و نام فراری هم به عنوان تیمی که تونست اولین و شاید تنها برد بعد از ردبول رو بگیره به یاد می مونه.
یه برد فوق العاده برای کارلوس و فراری و همه طرفدارا.
اگه دور اخر صدبار نگفته باشم افرین فراری دویصت بار گفتم
واقعا ساینز عالیه واقعا عالیه، واقعا این پسر ی استراتژیست فوقالعادست چیزی ک همیشه گفتم، فقط شانس لکلرک ک پیت بدی بود براش و تو ترافیک موند…. قمار فراری با استراتژی ساینز بهتر از قمار مرسدس بود، واقعا دمش گرم لندو هم واقعا خوب استفاده کرد از خلا پشت ساینز ک بهش میداد….. مکس هم با ماشین داغون عالی بود از اون شیرفلک همیشگی خبری نبود
در کل ریس اون اخراش ده دور اخر هیجان خوبی داد
من ک راضیم
افرین فراری =افرین ساینز
اصلاح کنم
ساینز که حقش بود یه راننده گی کم اشتباه واسمش رو ثبت کرد بخاطر قطع کردن بردهای مکس
ولی استراتژی فراری قربانی کردن لکلرک برای گرفتن سکو بود دستور تیمی به شارل میدادن که فاصله بندازه وفشار به ساینز نیاره ویه پیت دوبل آهسته که شارل رواز پودیوم خارج کرد ودر آخر نمیدونم مشگل چی بود که ۱۵ ثانیه رو از دست داد اگه یه دور دیگه ادامه داشت مکس به راحتی چهارم میشد
بازم تبریک به ساینز وفراری نوریس وهمیلتون
وقتی یک راننده استعداد نداره وماشین خوب داره مثل همیلتون تمام همسایه ها یاری میکنن چندتا قهرمانی به دست میاره ولی بعدش میشه اینی که هست ..برای قهرمانیش باید پیست رو خالی کنن شاید یک کاری کرد
باید یکی بهش بگه دیگه قوانین رو هم مث دفه های قبل به نفعت کنن هم تیمیتم بزنه به اینو اون که تو قهرمان بشی همه مدیرای فرمول یکم به نفعت کار کنن
بازم همون بی استعداد هستی بهتره یه آموزش رانندگی مهارتی بری برات خوبه
خوش حال باش سوم شدی
بچه جان کامنت های آخرت رو بنویس که چن روز دیگه باید بری سرمشق پر کنی جوجو 🐥
وقتی چوپان نباشه سر جاش نباشه،گله رم میکنه
یه مسابقه رو ردبول واگذار کرد و بوی سوزش از اولین کامنت تا بعضی دیگه به مشام میرسه.ظرفیت خودشونو بعضی ها نشون میدن این مواقع.با هر برد و پل مکس یا پرز اومدیم تبریک گفتیم بدون تیکه انداختن اما خوبه که طرز گفتار و ادب هرکس مشخص میشه.لذت این برد بیشتر شدش با دیدن این فشارهایی که به تعدادی وارد شد.اگه یه فصل خودروی ردبول مشکل پیدا کنه و برد و قهرمانی در کار نباشه اسامیشون تغییر میکنه و طرفدار تیم برتر میشن.معنای واقعی برای کلمه فن بوی.
طرفدار راننده خاصی نیستم و کلی هم لذت بردم از رقابت امروز چه داخل پیست و چه بیرون پیست ولی تو دیگه خیلی عقده ای هستی… حیف اینترنت و دسترسی که شماها دارید برای زشت کردن همه جا…
اینکه لکلرک با تایر سافت کهنه استارت زد خیلی عجیب بود اونم سنگاپوری که یه پیت استاپ یعنی ته راننده ها میخواست ساینز رو کاور کنه هم باز میتونست مدیوم ببنده حالا بیچاره 5 ثانیه دستور تیمی هم با ساینز رعایت کرد باز تیم در حقش شاهکار کرد حتی بار دوم هم جواب پیت استاپ های مرسدس رو با لکلرک ندادن اینکه آخر مسابقه اینقد کند شد روحیه ای براش نموند در کل ساینز با استراتژی خودش پیروز شد نه تیم… کارش واقعا معرکه بود….هم ساینز هم نوریس جفت محشر بودن بخصوص کار ساینز و رانندگی نوریس وقتی دی ار اس ساینز رو از دست داد عالی دفاع کرد.
کسی ک باید بفهمه خودش میفهمه، نیاز ب بحث کردن نیست
بعد مدت ها دارم کامنت میزام اول از همه تبریک به فراری ها ومرسدسی ها بابت سکو والبته طرفدارای لندوی دوست داشتنی. به کاربر گرامی مکستون باید بگم که همه ماحداقل فن یکی از راننده های توی پیست هستیم ولی این دلیل نمیشه که به راننده ها وفنای راننده های دیگه بی احترامی کنیم وبخاطر همین حرفا هست که جو سایت اصلا قابل قبول نیست وخیلی از مخاطبا به خاطر همین جنگ وجدل ها اصلا سراغ سایت نمیان که البته خودمم گاهی یکی از اونام فقط خواستم بگم که بهتره به جای این کل کلا فقط هم شما نه طرف صحبتم همه هستن از مسابقه ها لذت ببریم چون واقعا هر بار که به سایت سر میزنیم همه درحال دعوا وبرچسپ زدن به هم وبه راننده ها هستن مطمئن باشید هیچ راننده بی استعدادی در پیست نیست همه از بچگی درحال رانندگی بودن وحتما تیم ها چیزی در راننده دیدن که صندلی در اختیارش قرار دادن خلاصه بگم که اینطوری فقط حس بد به خودمون وبه بقیه منتقل می کنیم ودراخر امیدوارم که حرفا باعث نارحتی کسی نشه.
کامنت بالا مجموع گفته های لوئیز فن هاست تو چند روز قبل برا مکس عزیز ، چندتاشو مجموع کردم گذاشتم تو پست بالا ،
ظاهرا از خودتون خوشتون نمیاد. ولی ظاهرا ضربه کاری بوده بعضیا روحیه
حساسشون اوف شده
مطلب بعد، اون که میخاسته جوجو ببینه بدونه از قدت بلند تره .
قاشق چنگالتم وردار.¯\_(ツ)_/¯
رفیق بهت توسیه میکنم قرصاتو بخری و بعدشم یه لیوان اب خنننننک میل کن شاید اروم شدی
🤣🤣 ارجاع میدم برید خلاصه مسابقه سیلوراستون ۲۰۰۸ رو ببینید تا با استعداد لوییس اشنا بشید….توی روزی که همه میخاستن توی پیست تصادف نکنن و نرن توی دیوار لوییس تازه کار با اختلاف بالا یک دقیقه مسابقه رو برد(بزرگترین گپ بین نفر اول تا دوم در تاریخ) جالبیش اینه توی گرید ۲۰۰۸ راننده هایی مثه وتل … جنسن….الونسو…بودن
حالا یه مسابقه هم شما پنجم شید والا ما مرسدس فن ها و فراری فن ها عادت کرده بودیم دیگه حالا شما می سوزید خوشحال تر میشیم هر وقت که مکس و پرز پول و برد گرفتن تبریک گفتیم بعد این عوض تبریکتونه؟لوئیس ۱۹۵ تا پودیوم داشت ۱۹۶ میش از همش بهتر بود😛
مکس عزیز🤣🤣🤣
برو جوجو،خود راننده هلندی هم اگه بدونه براش اینجور شما ها قربون صدقه میرین،میاد یه گل و شیرینی میفرسته واسه تون
“حساسشون اوف شده”
قربون اوف گفتنت پسر کوچولو🤣🤣
تو اول الفبا رو کامل یاد گرفتی بعدش بیا تو جمع بزرگترا حرف بزن جوجو🐥
اشکال نداره اون پشت مشتا بهت نشون میدم که قدش از کل هیکلت بزرگتره،دقت کن جوجو،گفتم قدش،نگفتم قدم😊🐥
نگران نباش اینقدر که گرسنه بودی همه ش رو خودت نوشجان کردی جوجو😊🐥
از اسمت مشخصه سن و سالی نداری داداش گلم
#مکستون
دوست عزیز من اصلا تمایلی نداشتم که جوابی به شما بدم چون هیچ کدوم از کامنتایی که از اول فصل گذاشتین ارزشی نداشته که واکنشی بخوام نشون بدم ولی اگر کسی جواب شما رو نمیده دچار سوءبرداشت نشو لطفا،همه بلدن فحش بدن،تحقیر کنن،کوچیک کنن و الی آخر!!!ولی اینجا جای رجز خوندن و بی ادبی نیست،بنده سال۹۱ از زندان که آزاد شدم،۳دانگ ولووB9 شریکی خریدم ۹۸ ملیون قسطی، تو مسیر تهران اقلید شیراز خودم و شریکم روش کار میکردیم،دانشجو هم بودم،تا خوشبختانه تونستم از شر اون کار عبس رها بشم و به هدف اصلیم بپردازم،اینو گفتم که بدونی هر حرفی رو بلدم و رانندگی رو تا حدودی میشناسم و میدونم شما از رانندگی کوچکترین اطلاعاتی ندارین ولی نظرات همه در حد کارشناس،پر مدعی و از دم اشتباه!!!
برادر تو زندان ۲ بیت از سعدی منو نجات داد شاید در شما هم موثر واقع گردید:
((به صدق و ارادت میان بسته دار
ز طامات و دعوی زبان بسته دار
قدم باید اندر طریقت نه دَم
که اصلی ندارد دَمِ بی قدم))
میگه: در راه راست قدم وردار و ارادتمند زندگی کن،و در گزافه گویی لاطائل و ادعا کردن بپرهیز،
((قدم باید اندر طریقت نه دم که اصلی ندارد دم بی قدم))
اگر مرد عملی انجام بده با حرف زدن کاری پیش نرفته و از گنده گویی های آدمهایی که اهل عمل نیستند هیچی بوجود نیومده))
اونروز به جرم حمل مواد عادل آباد شیراز بودم و غرق در اعتیاد، امروز استاد یار دانشگاه تهرانم،۴ساله پاکم و اولین کتابم به زودی منتشر میشه،همه فامیل و دوستان میگفتن علی با سرنگ تو دستش جنازشو تو جوب پیدا میکنن حتی مادر و خواهرمم ولم کردن تو عادل آبادی که بدونه پول و حواله زندگی غیر ممکنه ولی نمیخواستم اونجوری بمیرم…
من بچه های خودمم نصیحت نمیکنم داداش این موضوع رو دوستانه در نظر بگیر،اگرم خواستی صد فحش بهم بده هیچ فرقی واسم نمیکنه،ولی اگر به راننده ها از جمله لوئیس همیلتون بی احترامی کنی یه نامه با امضا از اعضای پیچ جمع میکنیم میدیم به مسئول سایت که ممنوع النظرتون کنن،موفق باشی برادر😉⚘⚘⚘
fastboy 44
وقتی یکی به آدم بی احترامی کنه و تو هم با بی احترامی جوابشو بدی پس هیچ فرقی بین تو و اون شخص نیست
هردو نفر بی شخصیت هستن
و اینکه بگی اول اون بی احترامی کرد بعد من میشه بهونه یا عذر بدتر از گناه
من موندم اونایی که کامنت شما رو لایک کردن هم با شما موافق هستن
به نظر من اگر کسی بی احترامی تو سایت کرد فرقی نداره کی
هرکس بی احترامی کرد هیچکس نباید بهش واکنش بده یا اگر جوابی میدیم با ادب باشه تا طرف خودش خجالت بکشه و معذرت خواهی کنه و شاید دیگه تکرار نکنه
ولی با جواب دادن مثل خودش میشیم و فرقی بین ماها وجود نداره
و حق اعتراض هم نداریم
من طرفدار فراری هستم ولی شما هیچی از فرمولا وان نمیدونی. توی تاریخ فرمولا وان فقط ۴ نفر هستند که از شورت کورنرینگ استفاده میکنند عبارت اند از شوماخر همیلتون مکس و شارل. حالا شما به کسی که نزدیک دویست پودیوم داره میگی بی استعداد؟!! اصلا فک نکنم بدونی شورت کورنرینگ چی هست.
خدایی همیلتونو خراب نکن وژدانا راننده َ۱
البت بعد مکس خودمون ک ۱۱۱۱ (نکته : شماره همیلتون ی پریم داره..۱پریم) ..دیه طرفدارشیم دیه
ولی واقعا همیلتون خوبه … هرچند بم ثابت شده همیلتونم بلده راننده هارو بزنه … چی میشه گفت..همه آدمن و همه ی شیطنتایی دارن اما
در کل دور از انصافه از همیلتون بد گفتن
شک نکن ی تیم مثه مرسدس اون زمان میدیدن از همیلتون بهتر هست اونو میگرفتن ب راحتیم میگرفتن
با اون قدرتی ک داشتن و دارن
نوریس با دفاع جانانش و استفاده از DRS یک و دو از مرسدس گرفت. ستاپ همیلتون برای مسابقه بود . از همون اول پیس بهتری نسبت به راسل داشت . نمیدونم اگه ۴ دور مونده به پایان مسابقه دستور تیمی میداد مرسدس میتونست رد بشه از نوریس یا نه🤔
شک نکن که جای همیلتون و راسل عوض میشد نوریس رو که میگرفت هیچ ساینز هم میتونست به چالش بکشه.
اقا ابراهیم… نوریس دی ار اس داشت و دو لپ مونده بود تا اخر
مهم نبود پشت اون مرسدس مکس لوییس سنا یا شوماخر بود کسی قرار نبود از نوریس با دی ار اس سبقت بگیره …
Mahdi . Drs
والا تا جایی که من یادمه تو نوجوانی میانه جدول بود زمانی که رقابتی نبودن یا ته جدول بود تو رادیو غرغر ميکرد یا اینقدر به ماشین فشار میآورد تا میرفت تو دیوار یا موتور میسوزوند.
Mahdi.drs
منم منظورم دو دور آخر نبود همون اوایل مسابقه مثلا ۲۰ دور مونده بود باید این کارو میکردن یا زمانی که تازه از پیت بیرون اومدن که هنوز اون موقع فکر کنم ۱۵ دور مونده بود.
دامن بپوشه یا نه پر افتخار ترین راننده تاریخ فرمول یک هست و یکی از سریعترین های تاریخ که پشت فرمون نشسته
مگه من گفتم نیست
قطعا تو گرید الان بعد از مکس من فقط همیلتون رو قبول دارم
تو حرفم هم گفتم که اگه جای لوئیس و راسل از اول مسابقه عوض میشد الان ساینز اول نبود
پوشش و رنگ موی لوییس به من و تو چه ربطی داره ؟
مختاره هر جوری میخواد لباس بپوشه.
بهت آسیبی میزنه ؟
اگه قصد گیر دادن باشه کاری که مکس با کویات کرده بدتر بوده که.
معلومه که ربط داره
وقتی سلبریتی هستس باید حواست به همه چیز باشه
فردا روزی پسر خود شما گوشواره بندازه و دامن بپوشه موهاشو بلوند کنه بیاد بیرون
اون موقع کاملا نظرت عوض میشه
میلیون ها نفر طرفدار چشمشون به دنبال این چیزها هستش و الگو برداری میکنن
درسته ساینز نوار بردای مکس قطع کرد ولی مهم برای فن های مکس اینه که رکورد 🤚✋ زد این فصل.
کاملا تابلو ردبول داره فیلم بازی میکنه. ردبولی ها میدونن اگه تمام مسابقات رو ببرن جذابیت مسابقات کم میشه و اونوقت برا فصل بعد دست و پای ردبول رو میبندن. وگرنه از اول فصل تو همه پیستها دست بالا بودن یه دفعه سکو هم نگرفتن خیلی عجیبه
وقتی سنا توی اون روز لعنتی توی پیچ تامبورلوی لعنتی از مسیر خارج شد همه به تصادف فکر میکردن اما اون داشت از یه گرگ تشنه تر از خودش فرار میکرد . وقتی توی فرمول یک توی آینه همچین کسی رو میبینید جایی برای اشتباه ندارید . تقدیم به جورج راسل عزیز .راننده های مثل لوییس و مکس مجبورتون میکنن که اشتباه کنید
یه مسابقه عالی و نفس گیر یا بهتره بگیم یکی از هیجان انگیز ترین مسابقات دو فصل اخیر با پایانی شیرین
به احترام کارلوس ساینز بی اشتباه و رانندگی عالیش که نشون میده روح یک قهرمان رو در درون کالبد و سینه ش داره . Smooth operatorrrrr!!!!!
تبریک به عزیزان فراری فن هرچند که دوست داشتم این برد مال یکی از راننده های مرسدس باشه .
تبریک ویژه به لندو و مکلارن فن ها برای این تیم و راننده عالی شون .همیلتون هم امروز فوق العاده بود و اون حرکت اول مسابقه ش نشون میده که چقدر تشنه موفقیت هست و تو این سن عالی میرونه این بشر. مکس هم عالی عمل کرد هرچند اگه دو دور بیشتر روی هارد میموند میتونست از سیفتی کار مجازی استفاده کنه و رده بهتری کسب کنه اما ایندفه شانس باهاش یار نبود .لکلرک امروز خیلی بد شانس بود هرچند کاری از دست تیم و خودش بر نمیومد در هر صورت توی ترافیک پیت لین گیر میکرد
آلونسو امروز یکی از عجیب ترین روزهاش رو دیدیم .در آخر برگی از خاطرات ۲۰۱۸ رو مرور میکنیم که مکس خطاب به سباستن فتل بعد از مشخص شدن استفاده فراری از نقاط خاکستری در پاور یونیت که گفته بود فراری قانونی یه فراری کنده .
در مورد بند اخر صحبتت نمیشه مطمن بود باید ببینیم توی سوزوکا ردبول چیکار می کنه اگر بازم فاجعه بودن میفهمیم یه لوپ هول ردبول استفاده میکرده احتمالا
بعیده این مشکل ردبول ادامه دار چون هورنر و مارکو از چند روز قبل گفته بودن میدونیم مشکلمون تو این پیست رو پارسال هم تو برزیل همینطوری بودن
چه مسابقه ای بود. واقعا فوق العاده بود.
اشتباه فراری توی تعویض لاستیک لکلرک. فراری توی رادیو گفت بخاطر ترافیک بوده اما وقتی تصویر از توی خودروی لکلرک نشون داده شد دیدیم که فاصله ی رد شدن نوریس با رد شدن لوییس زیاد بود و این بین راحت میتونست خروج کنه.
یه جا آلونسو پشت پرز گیر کرده بود. سلطان دفاع پشت سلطان دفاع… اگه آلبون توی فرم امسالش هم به این جمع اضافه میشد سه تا سلطان دفاع پشت سر هم. اما اکون چه درس خوبی به آلونسو داد توی سبقتش از پرز.
خودروی فراری مشخصا از همه خودروها سریعتر بود. چه زمانی که راسل با لاستیک برابر پشت ساینز بود و مشخص بود که داره مدارا میکنه برای لاستیک سابی کمتر و چه زمانی که نوریس با لاستیک برابر پشت ساینز بود و بازم ساینز مدارا میکرد باهاش. ردبول هم که حداقل دو مسابقه دیگه زمان لازم داره تا مشکل جدیدش رو رفع کنه. البته توی پیستهای دیگه احتمالا مشکلش کمتر خواهد بود.
بهترین راننده مسابقه هم بی شک ساینز بود.
همون 5 دور آخر مسابقه برای اینکه اثبات بشه ساینز بهترین راننده روز بود کافیه.
ساینز به خوبی میدونست که از نوریس سریعتر خواهد بود. از طرفی احتمالا راسل بخاطر لاستیکهای مدیوم خوبش میتونست از ساینز سبقت بگیره. پس بهترین کار چیه؟ به خودرویی که از خودت کندتر هست دی آر اس بده تا خودرویی که از خودت سریعتر هست نتونه از خودرویی که ازت کندتره سبقت بگیره و بیاد سراغ تو.
این کار ساینز شاید مهمترین و زیباترین حرکت توی کل مسابقه بود.
اونجایی که تیم به ساینز گفت که نوریس باهات هشت دهم ثانیه فاصله داره و ساینز گفت خودم میدونم دارم چکار میکنم من بهش آفرین گفتم.
و اشتباه بزرگ تیم استراتژی فراری توی تعویض نکردن لاستیک لکلرک بود. توی سیفتی کار آخر تعویض نکردن لاستیک ساینز به نظر درست بود و نتیجه هم داد. اما باید لاستیک لکلرک رو تعویض میکردند. همونطور که دیدیم در لاستیک برابر فراری سریعتر از مرسدس بود. اگر همزمان با راسل و لوییس ، تیم فراری لاستیک لکلرک رو هم تعویض میکرد این لکلرک بود که به راننده های مرسدس فشار میاورد برای سبقت و احیانا میتونست از یکیشون سبقت بگیره. که اگر مثلا از لوییس میتونست سبقت بگیره با اشتباه راسل حتی روی کو هم میرفت. اما برعکس شد و این مرسدس ها بودند که به راحتی از لکلرک سبقت گرفتند.
و در انتها که راسل با یه اشتباه کل مسابقش رو خراب کرد. با این حرکتش 15 امتیاز توی رقابت سازندگان به فراری هدیه داد. 12 امتیازی که تیمش میگرفت رو از دست داد. و سه امتیاز هم به لکلرک بایت جایگاه چهارم هدیه داد.
و در آخر
قال مکس ورشتپن:
یک ردبول قانونی یک ردبول … هرچند خودم این گزاره رو اصلا قبول ندارم اما خب چیزی که عوض داره گله نداره.
داستان حسین کرد شبستری نوشتی
جلد بندی میکردی تو چند روز
البته یسری استینت ها مرسدس سریع تر از فراری بود ، ولی کلا با توجه به کوالی و ریس فراری یذره سریعتر بود ، ولی سریعتر از فراری ، واقعا کارلندو خوب کار کرد! (کارلوس + لندو)
اگه این دفاع و کار تیمی این دو نبود و لوییس جلو جورج بود احتمال داشت یک دو مرسدس باشه! ولی خوب تصادف مسخره جورج 3-4 مونو خراب کرد.
قال Saeedreza
“مهم نیست مکس از کجا شروع میکنه مهم اینه فردا برد برای مکث هست
فکر کنم کامنت من رکورد دیسلایک رو بزنه ولی فردا دوباره همین جمله رو بعد مسابقه کامنت میکنم”
#Never_type_when_you_are_dru.nk
نه توی پیستی که حتی یه بار هم برنده نشده و حتی پارسال رده بدتری از امسال داشت
حسین جان سلام ، ناقلا تو هم بلدی چه وقتایی بیایی یه حالی از بعضی بگیری 😉 . امیدوارم همیشه شاد و خوشحال باشی .
ممنونم از شما فرشاد خان
شما هم همیشه سلامت باشین
کاش یکم از شما یاد بگیرن خیلیا😊🪻
قابل توجه دوست خوبم
فست بوی جان
مکث همون مکثه امروز برد باز برای مکث بود استراتژی که براش چیدن برد رو ازش گرفت و داد به ساینز فکر میکنی با مدیوم یا سافت استارت میزد و همزمان با بقیه پیت میکرد هملیتون یا راسل یا ساینز میتونست جلوشو بگیره
زهی خیال باطل
باز ما ناراحت نیستیم چون مکث اینقدر بی اشتباه رانندگی میکنه و اینقدر ریلکس میرونه انگار بقیه راننده ها کارآموز حساب میشن
باز با تمام اتفاقات که بر علیه اون افتاد از 11اومد 5
ولی یکی از 5 میاد به سوم اونم با تصادف هم تیمیش
محض آگاهی شما
میدونستم میسوزید بعد این ریس اما نه انقد
ممنونم
کامنت منطقی ای دادی مثل همیشه
گوزن رو به شقایق مربوط کردی
کار هر کسی نیست این همه شر و ور گفتن
تو سایت تکی از این مورد
دست مریزاد🪻
اینم بیخیال که مشکل آلونسو
دی ان اف اکون
و تصادف راسل به رتبه ورستپن اضافه کرد،اینم بیخیال،مثل همیشه با چشم بسته کامنت بده واسه مکثثثث!!!!
عجبا
خوب ترولی هستی دمت گرم🤣😊
اولا تبریک به ساینز و فراری و همه طرفداراشون، خیلی مسابقه هیجانی و زیبایی بود. واقعا به حق شون رسیدن
هرچند پیش بینی خودم برد مرسدس بود.
ولی من موندم بعضی دوستان از چی مکس انتقاد می کنن؟
حتی اگه بهترین ماشین هم زیر پاش بوده باشه، تا الان بالاترین ثبات ممکن رو داشته و بهترین نتایج ممکن رو گرفته
سنگاپور هم که کند بودن و بد شانس هم بودن، از رتبه یازده اومده پنجم
کار اموز؟🤣🤣🤣🤣🤣
یه جوری صحبت میکنین انگار مکس با دو قهرمانی بهترین تاریخه پس اگه اینطوره شوماخر همیلتون سنا الونسو فتل و… اینا تو یه سطح دیگن.
اشتباه نکن من ناراحت، که هیچی خیلی هم خوشحالم مسابقه بعدی رانندمون جشن سومین قهرمانی رو میگیره و این قصه ادامه دارد با یه گل بهار نمیشه
حالا مکث برد یه مسابقه رو به دلایلی ازدست داده مخالف هاش اینقدر خوشحال هستن که آدم فکر میکنه رانندشون قهرمانی فصل رو گرفته
حالا من یه پیش بینی کردم و درست از آب در نیومد ولی اگه سوزشی هست مال اونایی هست که از سر دلسردی بهره کسی متلک میندازن
من سعی میکنم تو کامنت هام به کسی اهانت نکنم و احترام طرف مقابل رو حفظ کنم بهتره کسی که میاد و به کامنت های من هم جواب میده حداقل احترام خودش رو حفظ کنه
شخصیت و منش رو حفظ کردن ، سخته ولی شدنیه
خود زنی نکنین
لاستیک به کنار برد برای مکس؟جک میگی🤣🤣🤣
در اصل نباید ریپلی کرد کسی که تا حالا هیچ کامنتی و نکته ای با دیتا تا حالا نگفته اما شما حرف اون دوستی که گفته بود مکس اول میشه مورد تمسخر قرار میدی؟سیفتی کاری که اومد کاملا به موقع برای نفرات جلو بود که زمان پیت استاپشون رسیده بود و به ضرر مکس.اگه سیفتی کار نبود گپ خیلی کمتر بود حالا اگه برعکس زمانی که به سود ردبول بود سیفتی میومد چی؟ماشینی که بالای 1.5 ثانیه کندتر بود اون بالا بود.
کسی که اینقدر مطمئن کامنت میده
و به خودش مطمئنه
باید اینجور باهاش برخورد کرد
شما ها خیلی هاتون فکر کردین ورستپن هر ماشین دیگه ای جز ردبول هم دستش باشه همه مسابقاتو میبره
نتیجه ش امروز مشخص شد
امروز بهترین ماشین رو نداشت برعکس بقیه فصل،نتیجه ش هم نشون داد
این که دیگه عصبانیت نداره
ولی بت سازی از هرکسی،چیز مسخره ایه
چرا فکر میکنی که طرفداری از یه راننده بت سازی هست
منم طرفدار راننده های بزرگی هستم همچون سنا ، شوماخر، وتل ، همیلتون ، آلونسو ، … این بت سازی نیست فقط طرفداری هست
من یه پیش بینی کردم و نشد
چرا چند مورد از پیش بینی های قبلی من رو که دقیقاً درست از آب در اومدن رو اشاره نکردید ، این مورد که نشد رو دوباره باز نویسی کردین
همه اعضا اینجا چه مخالف چه موافق دوست من هستن و شما هم همینطور
مسابقه جذابی بود تبریک به فنای مرسدس بابت پدیوم
اگه مرسدس زودتر همیلتون میفرستاد جلوی راسل الان برد برای مرسدس بود بگذریم.
راسل نمیدونم چیکار کرد ۶۱ دور زحمت کشید تو ۱ دور همه رو خراب کرد واقعا خیلی ضد حال شد راسل اوت شد رده هاش هم به فراری داد تو انفرادی.
برد برای مرسدس بود؟! باشه ساینز هم که کلا معروفه به راننده دفندر مثل پرچم آبی میرفت کنار که لوییز بیاد رد شه، تهش لندو رو میگرفت تهههش
همین پودیوم هم با شانس و اقبال گرفت، اگه فقط مسابقه اصلی رو نبینی و دوره تمرینی و تعیین خط رو هم میدیدی متوجه میشدی راسل از همیلتون بهتر بود دیگه ساینز بماند
شاهکار ساینز توی 5 دور آخر این بود که بجای اینکه خودش از راسل یا لوییس دفاع کنه به نوریس کمک کرد تا از این دو راننده دفاع کنه. اونهم با تنظیم فاصلش با نوریس به اندازه ای که نوریس بتونه ازش دی آر اس بگیره و توی مستقیمی برای دفاع از مرسدس ها بهش کمک شده باشه. به نظرم نوریس رده ی دوم رو مدیون ساینز هست و خودشم حتما این رو میدونه.
به نظرم نوریس وقتی ساینز فاصله رو کم کرد باید بهش حمله میکرد.
باید یادبگیره تو هرشرایطی سعس کنه برای برد بازی کنه
مگه میتونست؟ راسل هم وقتی داشت به ساینز فشار میاورد توی سکتوری که دی آر اس داشت از ساینزی که دی آر اس نداشت کندتر بود. خخخ. باورت میشه؟ ولی توی دو سکتور دیگه چون ساینز دنبال مدیریت لاستیک بود و میخواست باتری هم شارژ کنه راسل تایم بهتری میزد.
این اتفاق برای نوریس هم صادق بود. نوریس پشت ساینز فاصلش از ابتدای باز کردن دی آؤ اس تا انتهای منطقه دی آر اس تقریبا تغییر محسوسی نمیکرد. تنها کمکی که این دی آر اس نوریس میکرد این بود که نوریس میتونست باهاش از راسل دفاع کنه که این دفاع اولا ساینز رو از خطر درگیری با مرسدس دور میکرد دوما رده دوم به مرسدس نمیرسید و این یعنی امتیاز کمتر مرسدس که تک تک این امتیازات میتونه توی رقابت سازندگان برای فراری مهم باشه. اگر مرسدس ها از نوریس یبقت میگرفتن به فرض اینکه ساینز هم اول میشد بازهم 6 امتیاز تفاوتش میشد.
درست میفرمایید خانم ایرن میدونین احساس میکنم به دوم خیلی قانع شده و خیلی برای برد ریسک نمیکنه و از خودش جاه طلبی نشون نمیده.
سرعت مسابقه ای لوییس با ساینز برابر نبود بدتر هم نبود پشت راسل گیر کرد وگرنه همین یه برد هم نداشتین
کاش یه ده دور زودتر میرفتی تو دیوار حداقل رانندمون شانس اینو میداشت که حمله کنه
باورم نمیشه یه زمانی فکر میکردم این بچه با استعداده
خخخخ توتو ولف🤦
با استعداد هست … خیلی با استعداد هست فقط هنوز به بلوغ کامل رانندگیش نرسیده حتی لوییس هم توی سه چهار سال اولش هر از چن گاهی میزد به بقیه راننده ها و حتی اون اشتباه تاریخی لوییس در ورود به پیت لین پیست چین که باعث شد سال۲۰۰۷ قهرمان نشه
پیست رو خالی کنید شاید مرسدس یک قهرمانی بگیره
خب دیگه قاشق چنگال رو بذار پایین😅😊
دوست عزیز مثل اینکه خیلی سوختین که سکو نگرفتین
عزیز من این فصل همه مسابقات سکو گرفتیم
پس اونی که خیلی ذوق داره شمایید و امیدوارم لذت ببرید صد البته که تنها چیزیرکهذگیر شما اومد فقط یک سومی بود
تا سوزوکا شما رو به خدا میسپرم
مثل اینکه خیلی سوختین که سکو نگرفتین
شایان
زمانی که همیلتون سکو میگرفت مکس چهار دست وپا راه میرفت وتو کارتینگ میگشت بعدشم شما ذوق زده شدید
که با دو قهرمانی که یکیشم دزدیدن دارین خودتونو با همیلتون مقایسه میکنید .فعلااا🫡
پس خیلی خیلی ضایع هستش یکی از چهاردست و پا بیاد و قهرمان جهان رو ناک اوت کنه
خودتون رانندتون رو تخریب میکنید نیازی نیست کسی حرفی بزنه
😐
Max.1
جواب نداری الکی ریپ نزن مثلا میخوای بگی منم یه چیزی گفته باشم
جدال شیر ۷ قهرمان
با متقلب ۲۰۲۱
خخخخخخخخ
#مکستون
دمت گرم 🤣🤣
اول تبریک بگم به فراری فن ها و خوشحالم برای ساینز که بالاخره ب حقش رسید و تونست برعکس چارلز کم حاشیه بره و بالاخره ی برد این فصل کسب کنه.
ب عنوان فن لوییس با تصادف و اشتباه راسل بخاطر پودیوم لوییس خوشحال شدم ولی بابت امتیاز از دست رفته تیم ناراحت.
با آرزوی شادی موفقیت برای همه دوستان.
فلفلی🌶️ حسابی این روزا رو فرم هست تبریک بهش و تیفوسی ها که آخرش در این گرندپری با شایستگی تمام برد کسب کردن.
نوریس و همیلتون فوق العاده و بدون اشتباه بودن.
رأسل با تجربه کار نکرد اشتباه بدی داشت متاسفانه خیلی دردناک هست این تصادف برای راننده ای که شانس جدی پودیوم هست.
—
مکس هم دیگه بهتر از این نمیشد براش حالا بریم به ژاپن کم کم جشن قهرمانیش در راه هست✌️.
برید برای آخرین جشن قهرمانی👏
در اینجا جایز هست که این مثال قدیمی و درست ایرانی رو بیان کرد
شتر در خواب بیند پنبه دانه
گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
متاسفانه خیلیها فکر میکنند که این مشکل پیش اومده برای ردبول راه جبرانی نداره. نکته مثبت مشکل ردبول اینه که مسئله ی اصلی درباره آِرودینامیکه که حتی توی وسط فصل هم میشه تغییرش داد و اصلاحش کرد. اگه مشکل مربوط به موتور بود میشد مثل فراری چند فصل قبل که برای دو فصل مجبور بود با اون مشکل دست و پنجه نرم کنه تا زمانی که موتور جدیدی با طراحی جدیدی رو معرفی کنه. اما ردبول با چندتا آپدیت میتونه مشکل رو کم و کمتر کنه هرچند با توجه به محدودیتهای مالی و تونل هوا و … کار ساده ای هم نیست اما نشدنی هم نیست.
حتما و قطعا ردبول بازخواهد گشت اما اینکه این بازگشت چقدر طول بکشه رو باید منتظر موند تا زمان بهمون نشون بده. اما من فکر نکنم برگشت ردبول به فصل بعد برسه. و از اونجایی که میخواد اثبات کنه برتری این فصلش یه برتری ذاتی بوده حتما تلاشش رو میکنه مشکلش در همین فصل جاری حل بشه.
هورنر امروز قبل مسابقه گفت ماشین مشکل خاصی نداره و مشکل بخاطر شرایط این پیست هست.هفته بعد بیشتر مشخص میشه چقدر حرفش درسته اما کلا هم بابت آپدیت های کم امسالش هم بخاطر پیشرفت خوب تیم های دیگه فاصله خیلی کم شده
Max.1
یه روزی میبینی خخخخ
ماهم نمیگیم ردبول با این مشکل کارش تمومه ولی از سال بعد اینجور نیست که همینجوری پا بزارید رو پدال گاز همینجور برید.
مقشکل ردبول همین مسابقه حل شده بود فقط تایم زیادی از دست دادن وقتی پیت استاپ نرفتن و بقیه ازشون سبقت گرفتن.با نرفتن به پیت استاپ اول از ریتم خارج شدن و بقیه اتفاقات به ضرره مکس شد.اشتباه استراتژی نبود نمیدونم که مکس تا چه رده ای بالاتر میرفت ولی به همین دلایل هست که یه تیم با برتری کاملش همه مسابقات رو نمیتونه ببره.از مسابقه بعد فصل به تنظیمات قبل برمیگرده نتایجش چون ردبول تونست به سرعت مشکلشو حل کنه.
واقعا زیباترین و نزدیکترین مسابقه امسال بود برای رقابت اول شدن.فراری یه اشتباه توی پیت استاپ شارل کرد و اون دو رده از دست داد اما اشتباه خودش هم یه رده به لوییس داد.ساینز تحت فشار بود از اول مسابقه و هر چی به آخر نزدیک شد فشار بیشتر بود که دیدیم راسل آخر اشتباه کرد و اگه دی آر اس نمیداد به نوریس،خودش سوم و نوریس چهارم میشد.این برد کارلوس در این فصل خاص خیلی ارزش داشت و مهم بود.
از برد فراری در سنگاپور خوشحالم ، واقعیت اینه که برام مهم نیست این پیروزی با کدامیک از دو راننده فراری کسب بشه . ولی پیروزی ساینز به قیمت قربانی کردن لکلرک برای بردش برام لذتبخش نبود !
درسته که اولویت تیم و استراتژی بهتر برای راننده ایه که پوزیشن بهتری برای کسب رده بهتر و برد داره ، ولی این موضوع قابل کتمان نیست که مدتیه فراری بیشتر داره به سمت ساینز غش میکنه !
قبول این شرایط از طرف شارل با توجه به خصوصیاتی که ازش سراغ داریم هم خودش قابل تامله !
سیامک خان سلام . منم معتقدم ابتدا ریس با توجه به سافت شارل بهتر بود میذاشتن شارل جلو بره و ساینز با دی ار اس گرفتن از اون با بقیه گپ باز کنه و بعد نهایت رده رو عوض کنند ، شاید یک و دو بدست میومد . یا لااقل توی سیفتی مجازی شارل رو میبردن پیت . به هر حال قضاوت ما بعد ریس راحتتره ولی منطق استفاده از سافت پس برای چی بود ؟!
دقیقا فرشاد جان منم همین مشکلو دارم ولی شاید برای استارت یا استینت اول میخواستنش که از راسل رد بشه جون راسل تو جایگاه دوم استارت قرار داشت و لکلرک سوم.
آقا فرشاد عزیز ، عرض ادب وسلام .
آقا یوسف گرامی ، عرض ارادت .
دقیقا با نظر هردوی شما بزرگواران موافقم . شارل تو استینت اول بوضوح سریعتر از کارلوس بود ولی تیم نه تنها اجازه عبور بهش نداد که ازش خواستند گپ 5 ثانیه ای باز کنه و…
از طرفی قطعا استراتژی انتخاب لاستیک سافت برای شارل این بود که همان اول مسابقه تکلیف راسل رو روشن کنه ، که کرد !
از اون به بعد بود که شاهکارهای استراتژی فراری شامل حال لکلرک شد .
اصلا قصدم این نیست تا وارد مباحث مربوط به طرفداری از یک راننده ، یا تکذیب دیگری شوم . چون هدف برایم اعتلاء و تفوق فراری است ، نه هریک از رانندگانش .
درود بر اقا سیامک عزیز…چند تا مسئله بود که واقعا تو روز پیروزی فراری بقول شما تامل برنگیزه
۱-استراتژیست های فراری باس برن جای دیگه…تو استینت اول اینکه از لکلرک با لاستیک سافت کارکرده که اصولا برای اینه که زمان سریعتر بزنه تا اینکه دفاع کنه بخوای که گپ ایجاد کنه!!! که لکلرک تو رادیو گفت نمیتونم بیشتر ازین تو drs راسل قرار بگیرم …بجای اینکه از ساینز بخوای با لاستیک نوتر زمان سریعتر بزنه که دو راننده بتونن با عقب فاصله بندازن…ساینز از دور ۱۶ یا ۱۷ تازه سریعترین دور رو زد که جای تعجب داره…
۲-مسئله بعدی اشتباه فراری تو تعویض لاستیک بود که باعث شد رده بدن و اشتباه بعدی عدم واکنش با پیت استاپ دوم مرسدس بود…
۳- تبریک به ساینز بابت هوشمندی که داشت و گندکاری که تیم فراری داشت رو جمع کرد وگرنه باس با سکوی چهارم و پنجم این افتضاح رو جمع میکردن…این استراتژی بخاطر تعداد پیچ های زیاد سرعت پایین پیست اتفاق میفته و عموما توی پیستهای دیگه ریسک بالایی داره که شیرین کاری راسل کمک کرد به برد فراری…
۴- زندگی با گرگ ها بهتر از زندگی با سگ هست…دم گاراژ مرسدس گرم که توی قطار drs نخواستن باش و ریسک کردن برای برد.
۵- اینکه با راننده تیم قرارداد بلندمدت ببندی و شبیه راننده کاور رفتار کنی اصلن جالب نیست…وضعیت قرارداد لکلرک مثل مکس و لندو و حتی لوییس هست…ایا با راننده های دیگه همین رفتار توی تیمشون میشه!! دلیل افت لکلرک رو توی سایتها بیان میکردن یکیش این مورد هست..راننده قابلیت اعتماد از طرف تیم نداره و تمدید قرارداد بلند مدت ضربه سنگینی به راننده میزنه…
سلام spinosa ، دوست عزیز .
تقریبا به همه نکات لازم در اینمورد اشاره کردید . مخصوصا مورد پنجم کامنتتون که کاملا باشما همنظرم .
بهرحال پیروز گرندپری سنگاپور فراری شد که باعث خوشحالیه . ولی 1و2 ئی که کاملا تو مشت تیم بود متاسفانه به همان دلایلی که به درستی بهش اشاره کردید جاش با 1و4 عوض شد !
وقتی بهش امید بستن، و توقعا بالاتر رفت، شروع به سوتی دادن کرد، چون باید با مکس و خصوصا مشکلات فراری مبارزه میکرد, نتیجه شم دیدن
تحت فشار بالا لکلرک نمیتونه تیمو رهبری کنه، پس همون بهتر مبارزه بین هر جفتشونو ازاد بزاریم، بنظرم بهترین تصمیم فراری همین بوده
میگن دنیا گرده
کارما هم که ….
یادته که ۲۰۱۹ میگفتیم به سمت لکلرک غش کردن،میگفتی توهم توطئه نزنید و فتل دیگه تموم شده و …..
همون سالم فتل مثل الان لکلرک روحیه شو ازدست داد، ولی اون فتل بعد آلمان تقریبا به خودش اومد، ولی افسوس که ۲۰۲۰ سال نحسی براشون شد
ایا چارلز جوان هم خواهد تونست کامبک بزنه؟
منکه بعید میدونم
گذشت زمان ثابت کرد که خیلی از دوستانی که بین 2019 تا 2020 ادعای فراری فن بودن میکردن بیشتر لکلرک فن بودن
البته من منظورم سیامک عزیز نیست ولی خیلیهاشون از موقعی که لکلرک دیگه اون عملکرد رو نداره غیب شدن
در هر صورت منم دیروز دلم به حال لکلرک سوخت
قشنگ یاد بلاهایی که فراری اون اواخر سر سب میآورد افتادم
این مسابقه منو یاد اسپا 2019 انداخت که فراری از سب جهت کند کردن همیلتون استفاده کرد و اتفاقا همون دو دوری که سب لوئیس رو کند کرد باعث شد چارلز با اختلاف 0.8 ثانیه ای مسابقه رو ببره
دیروز هم لکلرک تقریبا به اندازه 2 ثانیه راسل رو کند کرد که همین قضیه باعث شد دیرتر به لندو و کارلوس برسه و تو برد کارلوس بی تاثیر نبود
به نظرم هنوزم فراری میخواد به لکلرک بها بده ولی لکلرک نمیتونه کاری کنه و سایز عملکرد بهتری داره پس مجبوره که رقابت رو آزاد بزاره ولی فراری تمام تلاشش رو میکنه برای لکلرک
بادتونباشه تو بریتانیا 2022 از ساینز خواستن برای کنترل میلتون فاصله ایجاد کنه که لکلرک بره چون لاستیک عوض نکرده بود که ساینز گفت از خودتو چیزی اهتراع نکنید من تحت فشارم
لکلرکقدر بهایی رو که بهش دادن ندونست بهایی که باعث شد سب کریرش به فنا بره
راستی. این وسط یه چیزی که ربطی به این مسابقه نداره خیلی:
صبح داشتم ویدئوی رانندگی فتل و کولتارد توی نوربرگ رینگ رو با خودروهای RB7 و RB8 رو میدیدم.
صدای این خودروهای هشت سیلند با آدم حرف میزد. دیگه ببین وازده سیلندها چه میکردند. اصلا کل ویدئو رو دیدم بخاطر شنیدم صدای خودروها.
توی سیفتی کار اول مسابقه امروز دور آخر سیفتی کار تقریبا 10 یا 12 ثانیه از دوربین پشت سیفتی کار نشون داد و صدای موتور سیفتی کار میدومد. صدای موتور سیفتی کار خیلی جذاب تر از صدای موتور خودروهای فرمول یک بود…
یاد اون مصاحبه ی لوییس همیلتون افتادم فکر کنم توی پیست موناکو بود که وسط مصاحبه صدای یکی از خودروهای قدیمی فرمول یک که داشت توی پیست دور میزد اومد و یه لحظه کلا حواس لوییس پرت صدا شد و مصاحبه رو نتونست درست ادامه بده. و لوییس گفت فوق العادست…
به نظرم راننده های نسل لوییس و آلونسو و فتل میتونند ادعا کنند که توی دوران رانندگیشون با ماشینایی رانندگی کردند که راننده های الان باید خواب رانندگی باهاشون رو ببینند. و اینکه نمیتونند دیگه با اون خودروها رانندگی کنند یه حسرت بزرگ برای راننده هایی باشه که پشت خودروهای اون نسل هم نشستند. شاید اگه الان موتور وی 8 یا وی 10 هنوز بود فتل خداحافظی نمیکرد.
ایرن جان اون پیش از ریس ابوظبی ۲۰۲۰ بود که صدای ده سیلندر حواس لوییس رو پرت کرد .
Bring back …v12
این جمله موندگار فتل تو روسیه 2019 هست که داشت چپ و راست فستت لپ می زد که MGU از کار افتاد
واقعا فرق هست بین این مشاین ها اون ماشین ها
چه مسابقه ی جذابی بود
تبریک به فراری ها ، ساینز فوق العاده بود هم خوب رانندگی کرد و هم خوب فکر کرد ، خیلی باهوشه برای دومین بار این کارو کرد یه بارم به آلونسو drs داد تا جلوی لویس رو بگیره
نوریس عالی بود واقعا بدون اشتباهه این پسر ، مرسدس اشتباه کرد باید سعی میکرد با نوریس قرارداد ببنده
من نمیدونم چرا راسل اومد پیت لین !!!! واقعا فکر میکردن راسل میتونه به ساینز برسه ؟؟؟؟؟
من بشخصه هیتر راسلم ، چون مه میزاره لویس رد شه نه خودش توانایی سبقت داره، فقط یه نگاه به سبقت راسل و لویس از لکلرک بندازین، قابل قیاس نیستن واقعا این دو
اگر فقط لویس میرفت رو مدیوم یا اجازه میدادن لویس از راسل رد شه ، شک نکنید لویس حداقل الان دوم بود
امروز چه سبقت هایی دیدیم ، سبقت نوریس از مکس خیلی قشنگ بود(همه ی سبقت ها از مکس قشنگ بود🤣)
به لویس فنا تبریک میگم فرناندو رو گرفتیم بریم برای گرفتن پرز ، فکر نکنم تا آخر فصل ردبول بتونه خودشو جمع کنه ، سقف بودجه اجازه نمیده .
این ریس یه بخش ناراحت کننده داشت اونم رادیو فراری درباره قربانی کردن لکلرک ، فقط ریس لکلرک رو خراب کردن همین .
کری خونی سرجاش ولی مکس آخر مسابقه داشت پرواز میکرد، تو سه دور ۸ ثانیه فاصله کم کرد مسابقه دو دور بیشتر بود الان مکس ۴ بود ،دمش گرم
مسابقه بعدی خیلی مهمه ، یعنی واقعا ردبول چسبندگی نداره ، دوستان راستی راننده ها بعد از سنگاپور سه کیلو وزن کم میکنن یعنی انقدر فشار زیاده؟؟؟؟؟!!!
فکر کنم به خاطر گرمای زیاد آب بدنشون و از دست میدن و وزن کم میکنن
تبریک به فراری فن ها واقعا خوشحال شدم فراری برد گرفت درحالی که استراتژی خوب داشتن اول و دومی مال خودشون بود
ردبول هم واقعا بدشانس بود از دور ۲۰ تا ۴۰ ردبول منتظر بود سیفتی بیاد که بیان واسه تعویض لاستیک هیچ اتفاقی نیفتاد تا هردوتا اومدن لاستیک عوض کردن دوره بعدش ماشین آلپین خراب شد و سیفتی شد، البته مکس پارسال هم اینجا هفتم شد و کلا تاحالا برنده این پیست نبوده ولی براش مهم رکورد ۱۰ برد بود که گرفت
در آخر هم واقعا دلم برای راسل سوخت کلا آخره هفته بهتری از لوییز داشت و پودیوم حق اش بود ولی خب با یه اشتباه بچگانه پودیوم رو تقدیم لوییز کرد
کلا پیست سنگاپور با مکس خوب نیس سال قبل هم روی هفت برد متوالی بود اینجا این رکورد کنسل شد
آفرین به طرفدارای فراری تو این پیج که چه تو بردهاشون و چه توشکستاشون بیشترین خویشتنداری وادب رو به خرج میدن و به راننده ها وتیمهای دیگه توهین نمیکنن،برخلاف طرفدارای همیلتون و ورستاپن که البته گروه اول متعصب ترهستند و نمیخوان قبول کنند هنوز که هرراننده ای دورانی داره و دوران همیلتون هم رو به پایانه همینقدرم که تو این سن رو سکو میره جای تحسین داره شاید گاهی از هم تیمی خودش بهتر عمل میکنهولی برای هشتمین قهرمانی دیگه دیره هرچند هیچی توورزش بعید نیست . تو مسابقات موتوری سه عامل انسانی سخت افزاری و اتفاقات همراه هم تاثیردارن یه راننده خوب با یک سخت افزار بد ویا یک ماشین(موتور) خوب با یک راننده بد منجر به پیروزی نمیشه وتو مسابقه ای که صدم وبلکه هزارم های ثانیه تاثیرگذاره مشخصابالارفتن سن نتیجه شونشون میده،پس بهتره بجای حمله به همو توهین و ناسزا بشینیم مسابقه روببینیم ولذت ببریم،کل کل کردن لازمه طرفداری توورزشه ولی تعصب جزاینکه خود آدمواذیت کنه نتیجه ای نداره
تبریک ب همه فراری فن ها بالاخره بعد مدت ها ریس مورد علاقه رو دیدن و لذت بردن ✌
جورج حیف شد واقعا،،، لویس خیلی خوب بود…
سلام . عجب ریسی ، تبریک به فراری فنها و مرسدس فنها و نوریس فنها ، سارجنت با یک اشتباه ساده استراتژی ردبول رو پشمک کرد البته در زمان نامناسب ، تازه اوکون هم بدترش کرد ولی روز مرسدس رو ساخت ، هر چند همه یه چیزی برای ناراحتی داشتن ، راسل چه ضد حالی خورد ، حیف تمام آخر هفته خوب بود . شارل میتونست روز بهتری داشته باشه با کمی استراتژی بهتر و پیت استاپ مناسبتر ولی لندو عالی بود و قدر شانسش رو خوب دانست . ساینز چقدر خوب شده ، بی عیب و زرنگ . پرز هم یه ضد حال به سونادا زد اولش یکی هم به آلبون زد این آخرا کسی ندید . مکس هم با اون کوالی دیروز و این بدشانسی استراتژی امروز پنجمی رو باید بزاره رو چشمش . هاس هم باید دعا کنه دیگه نیاد کیو سه ، همون آخر شروع کنند کمتر توی ذوقشون میخوره . برسیم به ژاپن ببینیم قوانین جدید کمکی به جذاب شدن بقیه سال میکنه یا که نه باید تا سنگاپور سال دیگه صبر کنیم تا یکی دیگه غیر ردبول برنده بشه ؟!! . سلامت و پایدار باشید .
سلام دوستان به فراری فنا تبریک میگم مسابقه پرهیجانی بود.
جورج این آخر سر لاستیک جلوی سمت راستش با دیوار برخورد کرد و پیچو از دست داد هرچی کاشته بود رو به فنا داد اگه به لویس دقت کنین میبینین که چه قدر پیچ هارو کوتا میزد و این چیزیه که راسل در حال حاضر باید یادبگیره هر چند که واقعا باز هم سریع بود.
لکلرک قربانی برد ساینز شد ولی هرچند با این رفتار فراری موافق نیستم و دوست داشم بزارن رقابت کنن ولی به نظرم اگه پیت 5 ثانیه ای براش انجام نمیدادن پشت نوریس نمیافتاد و خودش هم با اشتباهش پشت همیلتون افتاد.
همیلتون هم کارو تو تایم گیری خراب کرد و پشت راسل دراومد.
ایولا به لاوسون که امتیاز گرفت و مکس با این که ردبول اون سرعت همیشگیشو نداشت ولی اگه 1 دور دیر تر پیت میرفت با لاستیک برابر پشت مرسدسا می افتاد و فکر کنم قاطی رقابت میشد واقعا جاش این بالا خالی بود.
و نوریس با اینکه خیلی سریعه ولی احساس میکنم جاه طلبی و خود خواهی برد رو از خودش نشون نمیداد شاید بگین حرفم ناعاقلانست ولی به نظرم این آخر میتونست به ساینز حمله کنه ولی نکرد و عصبی شدم از دستش ریسک برای برد از دوم شدن هم بهتره برای یه راننده فرمول یک که تو رقابت قهرمانی نیست.
فراری مسابقه ی لکلرک رو خراب کرد اما نکته اینجاست که استراتژِ ای که برای لکلرک چیدن هیچوقت نمیتونست به ساینز کمک کنه. اگر همه چیز برای لکلرک به بهترین نحو انجام میشد هیچ چیزی برای ساینز تغییر نمیکرد. حتما ساینز باید زودتر از لکلرک میومد تعویض لاستیک و چاره ای جز این نبود. پساستباهات فراری و استراتژِشون برای لکلرک هیچ کمکی به ساینز نکرد. بلکه فقط مسابقه خود لکلرک رو خراب کرد. حتی اگر استراتژی رو برای لکلرک بهتر اجرا میکردند و یا توی سیفتیکار آخر لکلرک رو میاوردن تعویض لاستیک بخاطر فشاری که به خودروهای مرسدس و نوریس میاورد میتونست کمک حال ساینز هم باشه.
سلام خانم ایرن
واقعیتش استینت اول لکلرک با سافتش خیلی از ساینز سریع تر بود و میتونست حتی برای سبقت هم اقدام کنه ولی تا نزدیک شد تیم اجازه نداد و قبل از پیت اول در چریان مسابقه به دستور تیم باید گپ 5 ثانیه ای تا ساینزو ایجاد میکرد که تا 3.5 ثانیشو ایجاد کرد ولی وی اس سی دادن.
استینت آخر هم میتونستن ببرنش رو مدیوم ولی نگهش داشتن که دفاع کنه و به ساینزو نوریس حداقل 2 ثانیه زمان داد و نذاشت که مرسدس ها دوری 1.5 ثانیه کم کنن.به نظرم نقشش حیاتی بود هر چند جزیی دیده میشد به خصوص در استینت اول.
خب توی استینت اول ساینز با مدیوم بود و لکلرک با سافت بود. فراری به لکلرک گفت فشار نیاره چون میخواستند لاستیکش رو حفظ کنه. چرا؟ مشخصا فراری میخواست یه دابل پیست استاپ انجام بده. هر دو راننده رو با هم بیاره پیت استاپ و برای هر دوشون هارد ببنده تا انتهای مسابقه برند. مشخصا برای اینکار باید لکلرک لاستیک خودش رو نگه میداشت تا بتونه دورهای بیشتری بزنه وگرنه در انتهای مسابقه لاستیک کم میاورد و نمیتونست با یه پیت استاپ پیش بره و این دستور تیمی مبنی بر فاصله 5 ثانیه ای برای همین بود. و لکلرک درست قبل از سیفتی کار تونسته بود 4 ثانیه اختلاف رو ایجاد کنه. اما چه چیزی باعث شد استراتژِ فراری خراب بشه؟ سیفتی کار!!! طبق رادیو فراری تقریبا فراری قرار بود 3 تا 5 دور دیگه پیت استاپ رو انجام بده اما متاسفانه سیفتی کار چند دور زودتر اتفاق افتاد و البته در حالت سیفتی کار لکلرک توی دام ترافیک گیر کرد درصورتی که در شرایط عادی با پیت استاپ دوتایی از طرف فراری اتفاقی که برای لکلرک افتاد و مسابقش رو تا حدی خراب کرد پسش نمیومد.
بیا فرض کنیم هیچ سیفتی کاری پیش نمیومد. یعنی شرایط کاملا عادی پیش میرفت… لکلرک به دستور تیمی توجه نمیکرد و از ساینز سبقت میگرفت. لاستیک خوریش بیشتر بود و باید چند دور زودتر میرفت پیت استاپ چون لاستیک سافت بسته. در نهایت لاستیک های سافت هم نمیتونست تا انتهای مسابقه کیفیت خودش رو حفظ کنه و در اون بخش از مسابقه یکی یکی رده ها رو از دست میداد. اتفاقی که در آخر میابقه هم دیدیم و یا اینکه لکلرک باید نسبت به ساینز یک پیت استاپ بیشتر انجام بده
فراری میخواست لکلرک رو تا جایی که میتونه بیشتر روی سافت نگهداره تا جایی که با سافت به پنجره ی تعویض لاستیک هارد برای ادامه تا انتهای مسابقه بره و لازمه ی این کار فشار کمتر به لاستیک بود.
خانم ایرن باهاتون موافقم باید با این دید نگاه کنم استراتژیست های فراری رو خیلی خوب درک میکنین ما و کلا استراتژیست های ردبول همش تو فکر حمله ایم و برنده شدن به هر قیمت.(درستشم همینه😂😂)
خانم ایرن باهاتون موافقم باید با این دید نگاه کنم استراتژیست های فراری رو خیلی خوب درک میکنین ما و کلا استراتژیست های ردبول همش تو فکر حمله ایم و برنده شدن به هر قیمت.درستشم همینه😂😂
آقا یوسف بیاید بررسی کنیم یه اگه فراری به لکلرک اجازه رقابت با ساینز رو میداد چی میشد
اگر فراری به لکلرک میگفت پوش کن به کارلوس یعنی دور ۱ تا ۱۵ چند تا اتفاق بد میوفتاد برای فراری
۱ مثل سیلور استون ۲۰۲۲ لکلکرک سریع تر بود از کارلوس ولی دستور تیمی نداد فراری و گذاشت مسابقه بدن و این باعث شد که لاستیک هاشون زود تر از لوئیس که پشتشان بود از بین بره و زود تر بیان پیت و حالا آخر مسابقه فراری ها تو سنگاپور لاستیک های کهنه تر می داشتند و باعث میشد یک و دو رو از دست بدن بر فرض بدون سیفتی کار
۲ بگیم حالا سیفتی کار تو همون دور بیست میومد و فراری هم اجازه رقابت راننده هایش رو داده بود
باز هم لاستیک ها از بین میرفت و باعث میشد شارل و کارلوس زودتر از لوئیس جورج و نوریس برن
حالا بر فرض مثال فراری تا قبل دور بیست که سیفتی کار اومد رفته بود پیتش هم انجام داده بود
سیفتی کار میومد و لوئیس و نوریس و جورج میرفتن پیت که باعث میشد جلوی فراری ها دربیان
بعد ترتیب پنج تای اول اینطوری میشد جورج نوریس لوئیس کارلوس چارلز
مرسدس به راحتی نوریس ساندویچ میکرد و یه یک و دو موزی میگرفت
آره ایلیا جان همین میشد.اگه رقابت میکردن به احتمال زیاد برد رو نمیداشتن.
سلام به همه ی دوستان
تبریک به طرفداران فراری مکلارن و بنز واقعا مسابقه قشنگی بود
با اینکه طرفدار مکس و ردبول هستم اما واقعاً امروز حق ردبول نبود که روی سکو بره چون ۳ تیم بنز و فراری و مک لارن در تمام طول آخر هفته عالی بودند
از برد ساینز خیلی خوشحال شدم به نظرم شاید از لکرلک استعداد ذاتی کمتری داشته باشه اما خیلی پر تلاش هست و این لذت بخشه برای من
از سکو گرفتن همیلتون هم لذت بردم چون فرمول یک وقتی جذابه که چند راننده عالی مثل مکس و همیلتون و لکلرک باهم نزدیک رقابت کنند
به نظرم ردبول باید برای ژاپن و قطر یه فکری بکنه و شرایط خودش رو بهبود بده اگر نه با این شرایط بقیه مسابقات هم رنگ سکو رو نمیبینه
یه تبریک به مکس که با یه ماشین به ستاپ نرسیده عالی بود و نشون داد چرا واقعا آنقدر طرفدار داره و اگر یکم خوش شانستر بود و دو دور دیرتر به پیت رفته بود شاید چهارم هم میشد اما بازم کارش عالی بود و من لذت بردم از رانندگیش
همیلتون اگر پشت راسل نبود حتما امروز دوم یا اول میشد راسل هم مسابقه ی خودش رو خراب کردن هم همیلتون رو
واقعا برای همیلتون و مکس باید ایستاده دست زد چون همیشه تمام توان ماشین رو بیرون میکشند این یعنی قهرمااااان
از تو دیوار رفتن راسل سه دسته خوشحالن
۱- فراری ها
۲- مکلارن ها
۳-مرسدس فنها
البته جمله رو اصلاح کنم لوئیس فن ها چون اصلا مرسدس فنی نداریم همشون طرفدار لوئیس هستن درست مثل مکس
من خیلی طرفدار راسلم.
آقا من طرفدار مرسدس و فتل هستم
خخخ باشه اینطور فکر کن.
حداقل چیزی که فراری به فن هاش بدهکار بود امروز یه برد بود اونم توسط راننده ای که نیم فصل دوم کاملا بهتر از هم تیمیش بوده.تبریک به فن هاش.مکس هم که عالی بود تو پیستی که سبقت خیلی سخته 10 امتیاز اونم ماشینی که انگار کف صابون زیرش ریختن.نکته بعد هم درباره راننده های مرسدس که هروقت تو قطار دی آر اس میوفتن گیر میکنن توش این چند سال اخیر که خب واقعیت اینه تو این شرایط سخت که راننده باید هنر و سطح رانندگیش نشون بوده که خب …
خوب تقریبا همونهایی که شروع کردن مثل یک قطار فقط دنبال. هم کردن و همونها هم تموم کردن مسابقه خسته کننده ای بود این مدل نظر یه همیلتون فن زمانی که دائم ردبول روی سکو بود وای در کل برای فراری خوشحالم که با تلاش و بدون حرف اضافه اولین بردشو بدست آورد تا درسی بشه برای مرسدس که اگه کمتر دنبال حاشیه و حسادت بود شاید رانندش تو دیوار نبود در کل اگه سیفتی کار ها به ضرر ردبول نمیشد که شد انتهای مسابقه حمله مکس پش سر مرسدس ها دیدنی میشد که نشد همچنین هیتر های مکس از تعداد سبقت و مسابقه مکس و پرز به امید خدا اون داستانهای تخیلی که مکس پرواز میکنه پرز رو وزنه بستن به ماشینش رو ول میکنن به امید خدا در پایان جای لکلرک اگه پیت اشتباه نمیکرد روی سکو بود امروز
در ضمن استراتژی ردبول خیلی بد بود اگه مکس با حتی سافت شروع کرده بود شاید روی سکو بود با این سیفتی های قابل انتظار
دوست عزیز تنها حالتی که مکس میتونست سکو بگیره این بود که راسل و همیلتون و شارل dnf شده باشن. گول اختلاف زمانی مکس و شارل رو نخورید . 10 دور آخر مسابقه شارل هیچ فشاری نمیاورد و داشت مدیریت میکرد که مسابقه تموم شه.
تبریک به فراری فنها و طرفداران ساینز✌❤
تبربک به طرفداران مکلارن و لندو فنها که اولیش خودمم😍🧡✌
ولی حق لکلرک بیش از اینا بود🥺 خیلی ناراحتم شدم. اصلا کند نبود. خداییش استراتژیهای بدی رو براش گذاشتن. اونجا تو سیفتیکار، فاصله دو ثانیه بین لکلرک و ساینز رو کردن ۹ ثانیه که دابل پیتشون سریع باشه غافل از ابنکه بقیههم میان و شلوع میشه و باعث شد لکلرک دو تا رده از دست بده. بعد تو ویرچوال سیفتیکار باید لکلرک میاوردن چون مرسدس دابل پیت داشت ۵۰ درصد امکان داشت بین اون دو تا قرار بگیره یا حداقل دیگه لاستیک داشت که حمله کنه یا حداقل فشار بیاره تو اون قطاری که ایجاد شده بود. انشالله تو مسابقات بعد چارلز پر قدرت بر میگرده😍💪
تبریک به لوئیس فنها واسه عملکرد خوبش و متاسفم برای راسل فنها واقعا این اخر هفته خیلی سریع بود. به نظرم لوییس هم یه عذاب وجدانی داشت رو سکو. ببینید اینجا تیم مرسدس اگه خیال راسل رو از همیلتون راحت کرده بود قطعا فکرش حمله بود نه هم حمله و هم دفاع. من خودم بعد پیت استاپ دوم احتمال برد راسل رو هم میدادم و اگه از نوریس عبور کرده بود قطعا راسل برنده مسابقه بود و تنها تیم مرسدس مقصر اصلیه. شاید خیلیا مخالف باشند ولی یذره تامل در اینباره میشه متوجه شد. ببینید تیم فراری ده دور نشده داره دستور تیمی میده ولی مرسدی تو اون دورها و شرایط حساس و خاص هیچی نمیگه و ضررش رو میبینه.
ولی خداییش قبول دارین سیفتیکار الکی بود؟ و فقط میخواستن سنت شکنی نکنن و یه سیفتیکار داشته باشن؟!! که بدترین ضربه رو به لکلرک، مکس و ردبول زد. در مورد مکس چون پیت ۲۸ ۳۰ ثانیهای رو کرد ۱۵ ۱۶ ثانیه و چون او هارد داشت نمیتونست بیاد هارد ببنده و تا اخر بره. اگر میومد یا باید سافت میبست یا مدیوم که اخرش تا اخر مسابقه نمیرفت و میشد دو پیت استاپ که فرقی براشون نمیکرد. در کل استراتژی شروع با مدیوم بهتر بود تا هارد و یا سافت.
ولی مشکل ردبولم خیلی زیاد نیست و اون چیزایی که میگن خبری ازش نیست تو مسابقات اینده. میتونید مسابقه بعدی مکس رو حداقلش رو سکو ببنید و شاید سکو یک.
یه چیز دیگه دوستان قرار نیست یه قهرمان یا کلا یه راننده با یه مسابقه بشه خدا و با یه مسابقه بشه اماتور، لذت ببرید. با اینکه طرفدار لکلرک و لندو هستم تا ساینز ولی لذت بردم از مسابقه. امید خدا بریم واسه مسابقه بعد انشالله اینبار لکلرک میبره🤲🙏
ساینز طرفدارم داره اینجا طرفداری درجه یک یا نه به عنوان دوم سوم
سلام دوستان چند تا نکنته به ذهنم رسید اینکه فراری هنوز یاد نگرفته از اشتباهاتش و همیشه یکی از راننده هاشو قربانی کرده به خاطر همین اصلا برام هیچ خ.شحالی نداشت این بردفراری باید یک دو میکرد ولی با استراتژی اشتباه برای لکرک این کارو نکردن
نکته دوم فراری باید یه راننده یک انتخاب کنه مثل ردبول و مردس که تحت هر شرایطی راننده یک در اولویت باشه نه یه روز اونو قربانی کم عقلی خودشون هفته بعد اون یکیو وگرنه هیچوقت توانایی قهرمان شدن رو نمیبینم با این تیم
کسی رو ندیدم از مکس خوب بگه انصافا کارش خوب بود ولی خوب ولی یه ردبول قانونی یه ردبول کنده مکس هم خدا نیست بدون ماشین خوب اینه وضع هرچند نیوی بازم درست میکنه وضع رو و اینبار بدتر بقیه رو شکست میدن
مسابقه ی فوقالعاده ای بود ، تا دور آخر برنده مشخص نبود ….
تبریک زیاد به فراری فن ها و فن های کارلوس ، رانندگی سریع ماشین سریع ، بی اشتباه و هوشمند ، منجر به برد میشه
فراری سریع ترین ماشین رو داشت و سیفتی کار باعث شد گپ ۸ ثانیه ای راسل و ساینز از بین بره و لکلرک رده از دست بده و از اون سمت ویرچوال سیفتی کار و استراتژی خوب مرسدس باعث شد که برد اشون تحت تاثیر قرار بگیره ، ولی کارلوس عالی بود و حتی با مدیریت هم سریع ترین بود توی استینت هارد و مدیوم که خودش میگفتم یه عالمه پیس دارم
همیلتون و نوریس هم عالی بود ، همیلتون به راسل نشون داد که تفاوت یه راننده ی سریع و یه راننده ی باتجربه در چیست ، از مرسدس هم ناراحت شدم که با وجود سرعت لوییس دستور تیمی نداد
جرج واقعا بدشانس بود ، اونجا اشتباه کردن خیلی سخته چونکه ۶۲ دور در این شرايط سخت زدی و واقعا درد داره
لکلرک روی فرم نیست و بدشانسی هم میاره
اوکون و گسلی و الپین ها خوب بودن ، ولی حیف که اوضاع براشون خوب نبود
مکس مسابقه ی زیبایی داشت ، ریکاوری عالی
امیدوارم ژاپن هم خوب باشه
چقدر این کارلوس باهوشه…
و یه نفر دیگه که بهش توجه نشده، لیام لاوسون و امتیازش برای آلفاتائوری!
خب بازم اینجا و بازم کامنتای جالبتون
عرض کنم ک متاسفانه من ۱۰ یا ۱۵ دور اخر رو نتونستم ببینم ولی دم مکس (راننده بداخلاق اما یکه یک یک و فعلا دبست) گرم ۵ شده البته ب لطف اشتباه راسل
خب ی چیزی راجب همیلتون دیدم خداییش درست نیست درسته من طرفدارش نیستم اما واقعا توی این ۴ سالی ک فرمول ۱ دنبال کردم واقعا همیلتون عالیه
چ جاهایی ک همتیمیش یا راننده های دیگه نمیتونستن سبقت بگیرن اما اون میگرفت و وقتی پشت ی راننده قرار میگیره چ فشار روانی ب اون راننده میاد
اینو توی رانندگی مکس هم دیدم ک چ راننده هایی ک جلوی مکس مجبور ب اشتباه میشن
واقعاااااا واقعا حساب این دو تا رو از بقیه جدا کنین
اصن ی سطح دیگن انگار
تبریک میگم به فراری فن های عزیز بابت برد ساینز واقعیتش خوشحال شدم از پیت کند فراری برای لکلرک چون قبل سیفتی ۴.۷اختلاف لکلرک و ساینز بود اما خیلی کند مرد لکلرک و به ۱۱ثانیه رسید ولی بازم لکلرک عقب افتاد
از عملکرد عالی مکس نمیشد گذشت با ماشینی که انگار روی یخ میرونی بنظرم خیلی خوب بود و اگه بانو هانا اشمیتز اون قمار رو انجام نمیداد ردبول حداقل میتونست آخر مسابقه به مرسدس ها فشار بیاره و در آخر چکویی که با استارتش بدش هم مسابقه سونودا ،البون و خودش هم خراب کرد
اصلا نفهمیدم چرا اقدام نکردند برای تعویض باله چکو
دوستان سوالی برام پیش اومده بود الان ساینز راننده آکادمی ردبول هستش میتونه برای سال بعد ساینز رو بیاره به تیم
خیر دوست عزیز . دیگه قرارداد داره و تعهدی به ردبول نداره .
نه دوست عزیز . مقوله آموزش در آکادمی ردبول با قرارداد فیمابین یک راننده صرفنظر از اینکه محصول کدام آکادمی باشه دو مقوله کاملا مستقل از یکدیگرند .
مشابه و برعکسش رو هم الآن تو گرید داریم . سرجیو پرز محصول آکادمی اسکودریا فراریه ، ولی داره برای ردبول کار میکنه .
بهرحال لازمه اینکه ساینز به ردبول برگرده مستلزم اینه که در وحله اول قرارداد کارش رو با فراری لغو کنه .
نه عزیزم ساینز مکس اذیت میکنه
ارههههههههههه اره اره اره اره
بالاخررررره این طلسم برد لعنتی برای فراری شکستتتت
بنازمت کارلوس براوو کارلوس
چه هوشی داره این بشر
چقدر نزدیک شدیم به مرسدس برای دومی
چه پیسی داره فراری
چه میکنه فردریک واسر
فوررررررررزا فراررری
فورزا فراری
فورزا فراری
امروز چقدر کامنت گذاشتم. فکر کنم اندازه کل کامنتهای این فصل توی این مسابقه کامنت گذاشتم. خخخ
اما خواستم بگم که داداش بیا جوگیر نشیم. یهو دیدی مسابقه بعدی فراری خرابکاری کرد و اونوقت رومون نمیشه حرف بزنیم ها.
البته ان شا الله که فراری بتونه همینقدر خوب ادامه بده. کلا توی نیمه دوم این فصل خیلی بهتر از نیمه ی اول فصل عمل کرده. نسبت به ردبول که نمیشه مقایسه کرد اما نسبت به مرسدس بهتر بوده. داره سواش یواش فاصله امتیازات با مرسدس رو جبران میکنه. توی نیم فصل اول حتی یه جاهایی خدا رو شکر میکردم که توی استون مارتین یکی مثل استرول وجود داره وگرنه جای استرول هر راننده ای بود مقام چهارمی فراری قطعی میشد. اما در نیمه دوم فصل تا اینجا جدا از افت استون ها، فراری داره به مرسدس نزدیک و نزدیک تر میشه و مقام دومی سازندگان دور از دسترس نیست.
سلام ایرن خانوم
اصلا موندم این همون فراریه که همیشه نیم فصل دوم فاجعه بود گند میزد به ماشین؟؟
همون فراری که اپدیتهاش گند میزد به ماشین؟؟
این فصل هرچی اپدیت داشتیم عالی بوده
نیم فصل دوم افت نداشتیم که هیچ ۲۰۰برابر بهتر شدیم
روح ورزش فرمول یک داره برمیگرده فراری داره برمیگرده چه این ردبولیا و مرسدسیا بخوان چه نخوان ما داریم میایم
فقط امیدوارم یهو مثل۲۰۲۰ نشیم
مقام دومی با توجه به عملکرد راسل دور از دسترس نیست
توی رانندگان هم شاید بتونیم یه کارایی بکنیم
فورزا فراریییییییییی!!!! و واموس کارلوس !!!! عجب ریسی عجب مسابقه ای سراسر هیجان مرسدس برامون آخرشو خیلی جذاب کرد البته مرسدس اینجا مثل قدیم و حرفه ای عمل کرد خیلی مسابقه جذابی بود و کارلوس چقدر چقدر چقدر این پسر داره قشنگ میرونه اوایل که اومده بود هرگز و هرگز فکر نمی کردم انقدر پیشرف کنه وقتی یه راننده تو اون شرایط متوجه باشه که باید با ماشین پشت سری همکاری کنه و دی ار اس بهش بده یعنی اوج پختگی راننده !!درکل امروز بهتر از شارل بود البته خود لکلرک دوتا اشتباه داشت یکی تو ریستارت مسابقه و یکی هم در نگه داری لاستیک
ردبول ها هم کمی شانس اوردن ! و اگر نه امعلوم نبود چندم میشدن و واقعا برا لاوسن و مگنوسن خوش حالم بخوصوص کوین که امروز خیلی خوب روند فقط اگر اون یه اشتباهو نمی کرد الان حداقل یه رده میگرفت!! و دو امتیاز میگرفت !
ولی چقدر دلم برا راسل سوخت راسل کمی بی تجربه گی کرد که آخرش اینطور شد!!
ولی دم کارلوس و فراری گرم بلاخره بعد سال ها بصورت قانونی در نیم فصل دوم سریع شدن فراری ها
و بعد ۴۳۴ روز بازم فراری برگشت به برد !!
تبریک بسیار بزرگ به هوادار های فراری به امید قهرمانی فراری در سال ۲۰۲۴ که البته کمی بعید !! ولی باید به آینده این تیم امید وار بود!!
فورزا فراری فورزا فراری!
اگر فکر میکنید لکلرک در کوالی و ریس پیس ضعیف تر از ساینز هست سخت در اشتباه هستید .پاوریونیت لکلرک فرسوده تر هست. مسابقه قبل زمانی که ساینز لیدر بود و مکس در فاصله در آر اس لکلرک نمیتونست خودشو در فاصله مناسب مکس نگهداره که اگر میتونست فشار بیاره شاید نتیجه مسابقه قبل هم متفاوت میشد.لکلرک اشتباه نکرد. جلوش فضا بسته شد و مجبور شد ترمز شدیدتری انجام بده و همیلتون رد شد. ریس پیس ساینز و لکلرک کاملا مشهود بود و شاید دلیل استفاده از لاستیک سافت در شروع مسابقه هم همین بود که بقیه از لکلرک عبور نکنن. اعداد و ارقام میتونه نشون بده که در خط مستقیم ری اکشن ماشین لکرک به فول تراتر شدن و شتابگیری و حتی حداکثر سرعت کمی کندتر از ساینز بود.اما استراتژی و عملکرد تیم فراری خوب نبود.تبریک به طرفدارهای فراری و ساینز هوشمند که بسیار عالی رانندگی کرد و همچنین لندو نوریس .مسابقه بسیار دلچسبی بود.رقابت دیدیم بعد مدتها.
جان؟؟؟ تا جایی که ماخبر داریم پاوریونیت لکلرک در مونزا عوض شده و ساینز در هلندها!
نه منظورش اینه ماشین ساینز سرحال تره
نادر جان منم نمیگم مکس راننده بدیه اما فنای ردبول همین حرفارو راجب همیلتون میزنن الان همین بلا سر رانندشون اومد
ابراهیم جان مهم نیست کی چی میگه، من خودم شدیداً طرفدار لوییس و مرسدس هستم اما هیچوقت انصاف رو نادیده نمیگیرم
شما کار خوب رو تحسین کن حالا از جانب هر کسی باشه مهم نیست دوست عزیز
اینم به شایان بگم این حرفارو شما ردبول فنا راجب همیلتون تو چند پست قبل میگفتین الان که ما داریم میگیم بهتون بر میخوره
شما ردبول فنا راجب همیلتون درست صحبت کنید که ماهم درست صحبت کنیم.
به نام خدا
سلام آقا یک سوال دارم تو مسابقه نمیدونم دور چند بود ولی وقتی همیلتون داشت از پرز سبقت میگرفت از پیست خارج شد در واقع باید سبقت بر میگردوند ولی اینکار نکرد ولی به همیلتون جریمه ای تعلق نگرفت درسته؟ یا من دارم اشتباه میکنم توی پست استاپ ها؟ اگه جواب کسی میدونه توضیح بده لطفا
وقتی مکس با اون حرکت تو پیت استاپ جریمه نمیگیره
حرکت همیلتون که هیچی یه بیرون کوچیک بود که پرز فضا نداد
هر وقت تونستن رکورد مکسو بزنن منو از خواب بیدار کنید .🤣
هرموقع ۷ قهرمانی گرفتین بیاید حرف میزنیم
جناب مکستون از رکورد که صحبت میکنید، منظورتون تخریب همیلتون بود یا به سخره گرفتن رکورد مکس؟
قبلاً گفتم باز هم میگم بنده سر صحبتم با شما بود که مکس رو روباه خطاب کردید
میتونید به نظر های قبلی بنده مراجعه کنید چندین بار اعلام کردم که لوییس همیلتون بهترین راننده فورمول یک در دوره خودش و بهترین راننده دنیا از لحاظ آماری هستش ولی از نظر عملکرد در حال حاضر مکس خیلی بهتر هستش
باز هم میگم هیچ وقت به لوییس بی احترامی از جانب بنده نشده ولی برای خطاب کردن شما به ذره ای کوچک اتم عذر خواهی میکنم
اون دسته از افرادی که راننده های بزرگ مثل لوییس ،فتل و مکس رو به هر چیز نالایقی تشبیه میکنن قطعا آدم نادانی هستند
بدرود
دوست عزیز عذر خواهی برای چی من نگفتم شما بی احترامی کردین بعضی از ردبول فنا بودن که تو چند پست قبل دیدم من منظورم شما نبودین من اتفاقا کامنت هاتو میخونم حتا یه بار هم بی احترامی نکردی باز ببخش اگه منظورمو درست بیان نکردم.
آدم نادان رو خیلی خوب اومدی
تبریک به ساینز و طرفدار های فراری و همچنین نوریس جفتشون عالی دفاع کردن فکر کنم دیگه قرار میم نبینیم از فراری و در مورد ردبولمیتونم بگم مکس واقعا شاهکار کرد حتی با ماشینی که بویی از چسپندگینبرده بود رانندگی بی خطا و دفاع های عالی داشت این آپدیت ردوبلواقعا ماشینو ناایمن خطر ناک کرده ولی بازم جایگاه خوبی گرفتن و در مورد مرسدس راسل تسلیم غرور اعتماد به نفس بالاش شد اول ها عالی حمله میکرد ولی اگه تو چند دور آخر به همیلتون راه میداد شاید الان دومی و سومی داشتن لوییز روی مدیوم سریع تر بود در آخر خیلی حرص نخورید و لذت ببرید
مکس وان
لقبتو چرا میگی؟
واقعاً بعضی کامنت ها دیتای بیهودست فقط
این اونه….اون اینه…انگار همه راننده فرمول یک هستن و به زیر و بم ماشین و فشار جسمی و روانی و فکری تو مسابقه آشنایی دارن و تحلیل میکنن
برادران من…در حد اطلاعاتتون صحبت کنید…کسی که فرمول یک میفهمه از نحوه کامنت نوشتنش مشخصه
عزیز دلی شما،ولی صحبت فرمول یک نیست،شما الان بنویس مثلا نسبیت عام چجوری به تایید رسید،کامنتا پر میشه از توهمات افرادی خود شیفته به علاوه E=mc2
حالا خود انیشتین هم زنده بشه تو کامنتا بگه این نسبیت خاص بودا میگن تو نمیخواد نظر بدی!
حالا چرا نسبیت رو مثال زدم چون یه موضوع بسیار تخصصی و سخت فهمه و گرنه داداشی رانندگی که ما ایرانیا بهترینهایه تمام دورانیم،هیچ کدومم تصادف نکردیم،پشت فرمونم که اصلا خوابمون نمیگیره،هنگامی هم که خونمون حاوی مقداری الکله میشیم نابغه ای در رانندگی بدون حریف😑😑😑
بالای 80 درصد کامنت ها بعد هر مسابقه ای حتی منطق هم پشتش نیست چه برسه حرف هایی که با تکیه به داده ها گفته بشه.اکثریت خیلی فان دنبال کننده فرمول یک هستن و فقط در حد دیدن خود مسابقه و تمرینات یه سری کل کل کردن ها.برای پیگیری داده ها و غیره فراتر از حد فان علاقه و اشتیاق میخواد.
به شارل علاقمندم اما هرگز فن هیچ راننده ایی نیستم.اما واقعا این داستان شاهکارهای تیم استراتژی فراری یه موضوع طلسم شده است؟یک بار دو بار سه بار ده بار ضدبار؟؟؟؟ مگه میشه اصلا؟؟؟؟؟؟؟نه اصلا خیلی دوست دارم بدونم واقعا اینا خودشون اینو نمیدونن؟؟؟خب سازمان فرمول یک بعد این همه سال بیاد یه جایزه دلقک ترین تیم استراتژیست هم بزاره تو برنامه اش بعد به عنوان یه رکورد تاریجی بده به تیم فراری.والا خوب هم میشه ما فراری فن ها خیلی وقت منتظر یه عنوانی چیزی هستیم.یعنی من بی سواد دارم اینجا مشت تو سرم میکوبم میگم آخه چرااااااااااا؟؟؟اون تیم چند ده نفری با اون دم و تشکیلات نمیفهمه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟قطعا فراری امروز باید یک و دو میکرد.
نظرته بریم فراری؟؟
خدائیش بزن بریم فکر کنم یه کارایی بتونیم بکنیم.یه سر و سامانی میدیم تیز بر می گردیم
بعضی از دوستان یه سری حرف ها میزنن که واقعا عجیه !!
این که مکس سریعه و لوییس هیچی نیست و برعکس دوستان من آخه این چه حرفی که میزنید هردوتا راننده بسته به شرایط عالی ان !! عالی ممکنه یکی روزش نباشه ولی بازم باید بهم احترام بزاریم !!
درمورد حرف بعدی هم باید بگم که ساینز که یه مود اضافب نداره که اونو بزنه و بعد چند ثانیه سریع تر از لکلرک شه!!! یا فراری داره به لکلرک ظلم میکنه اینا !!! نه دوستان این حرف ها واقعا عجیب ان!!! باید قبول کنیم که الان دور و روز ساینزه و بهتر از لکلرکه!! و ساینز الان قوی تره !! و ماشین هم اونقدر مطابق میل ساینز نیست
لطفا کمی واقع گرا باشیم!! و در کنار هم از فرمول یک لذت ببریم
البته که کوری بخشی از مسابقه است ولی واقعا بعضی از دوستان بیش از حد جدی میگیرن و به بحث های بدی ختم میشه این موضوع
کلا همینه کافیه یک هفته مثلاً لوییس سریعتر از راسل باشه تا کامنتا تبدیل به هفت دوره قهرمانی الکی نیست بشه، یک هفته بعد که راسل بهتر باشه لوییس دیگه تموم شده.
یک هفته راسل بالا باشه، وای این ابر استعداد رده های پایه داره کولاک می کنه، یک هفته پایین بره می بینیم میگن از آلبون بهتر نیست و لندو از راسل خیلی بهتره (دو تاشون رو تو اف۲ به کرده ولی هنوز این صحبت ادامه داره که لندو بهتره)
کلا سخت نگیرید. وتل مورد علاقه شما هم دوستان کم مونده بود این سال های آخر بگن هیچی نبوده و الکی چهار بار قهرمان شده.
له* کرده.
اقای واقع گرا !
مثل اینکه شما هم کوری هم کری که وقتی چهار تا فراری فن که دربه در دنبال اخبار فراری و رانندهاشن میان چهارتا اطلاعات درباره تیمشون میزارن وشما که فقط به خاطر نفرتت از لکرک بدون هیچ علمی میای ساینز رو از لکرک بهتر میگیری درحالی بهترین حالت و ستاپ رسیدن ماشین مطابق میل ساینزه و راحته ظلمای فراری هم که نمیبینی به لکرک میشه جلوی روت که بخام بگم فراری چند تا برد و سکو امتیازو از لکرک گرفته ازش یه رمان ایتالیایی ناب میشه نوشت. بدبخت به وتل هم ندیدی؟ بله انید وارم ساینز قهرمان شه مکسو شکست توی رقابت قهرمانی
شایان عزیز .
قرار نیست در اینجا همه باهم همنظر و هم عقیده باشیم . علائق و عقاید متفاوته و حتما محترم .
لازمه که آستانه تحمل خودمونو برای شنیدن نظر متفاوت بالا ببریم . اینجا محل مناسبیه که این مورد رو تمرین کنیم ، ضمن اینکه خودمونو موظف بدونیم تا از ادبیات نوشتاری مودبانه استفاده کنیم .
این نوع ادبیات نوشتاری در شان شما نیست ، مخصوصا اینکه مخاطب شما امیرخان از اعضاء قدیمی و مودب سایت باشند .
ممنون که تقاضای بنده رو میپذیرید و بیشتر در اینمورد رعایت میکنید .
بله از نظرشما متشکرم البته که شما به حرف من دقت نکردید خب الان مشخصه لکلرک تو ریستارت مسابقه اشتباه نکرده؟؟ و ردشو خیلی راحت به لوییس نباخت ؟ مدیریت ضعیف نکرد ؟؟ من منظورم قشر خاصی از طرفدار هاست که میگن فراری داره ماشین لکلرک رو دست کاری میکنه!! این شایعات پخش شدن همه جا !! من نه از لکلرک متنفرم و نه راننده مورد علاقم ساینزه!! اما وقتی این همه قضاوت اشتباه رو میبینم نمی تونم سکوت کنم شارل صد درصد راننده عالیه ولی کامل نیست زیاد اشتباه میکنه و کم تجربه است خیلی ها از جمله من وحتی خود شماکه امیدوارم ۲۰۱۹ یادتون باشه!! جایی که سب با یه اشتباه زیر تیغ انتقادات میرفت و تا صبح براش قصه و داستان مینوشتن دیگه این که مدرکش موجوده و از شارل به عنوان شاهزاده موناکویی یاد میکردن !! الان کسی هست که شارل رو برای اشتباهاتش مورد انتقاد قرار بده؟؟ خیر درحالی که شارل فصل شش امشو در فرمول یک میگذرونه!! من دارم یه راننده عالی میبینم امسال به اسم ساینز! توی این همه سالی که بنده فرمول یک میبینم خیلی راننده ها با استعداد بودن مثل دنی و مثل کویات خیلی ها یادشون نمیاد از کویات به عنوان استعداد ناب فرمول یک اسم میبردن آخرش چی شد؟؟!! اینو که من نمی گم اصلا من بی اطلاع آیا آمارها و تحلیل های اون موقع کارشناسا دروغ بوده؟؟!! من حرفم اینه لکلرک الان باید به فرم خوبش برگرده واگر نه مثل ماسا میشه!! دیگه اینکه حرف خاصی نیست هر راننده ای باید بتونه با یه ماشین افتضاح و ماشینی که مطابق سبک رانندگیش نیست سریع باشه!! حالا من شمارو به ۲۰۱۹ میبرم جایی که سب نمیتونست باماشین کنار بیاد و هرچی آپدیت میکردن ماشین به نفع لکلرک میشد اما سب آخرش خیلی خوب فصلو جمع کرد بله فراری درحق سب خیلی بدی کرد !!! اما بیا امسالو چک کنیم ! تو کانادا و اتریش و مجارستان به ساینز دستور دادن که نسبت به لکلرک عقب بمونه! تو سیلورستون استراتژی اشتباه براش انتخاب کردن
اما لکلرک !! تو سنگاپور بهش دستور تیمی دادن که حمله نکنه! و تعین خط کانادا !! غیر اینه؟؟ کیه که سال ۲۰۱۹ یادش بره اصلامن هیچی ندون ولی آیا امسال انقدر ماشین به سبک ساینزه؟؟ و لکلرک خیلی از ساینز بهتره ؟؟ قطعا این نیست!!
البته میدونم سخته طرفدار کسی باشی اما یکی دیگه بهتر باشه!!! این خاصیت فرمول یکه مطمعن باشید هرکی طرفدار چه ساینز و چه لکلرکه برد کرده چون دوتا راننده خوب گرید دارن باهام رقابت میکنن و ما چقدر خوش شانسیم که این راننده ها در عصر ما هستن !!
خدایی مسابقه خوب و پر استرسی بود کم از این مسابقات دیدیمتا به اینجا، لذت بردم آفرین به ساینز وهمیلتون وامان از کم تجربگی راسل
نوریس کجا رفت پس
چرا اینقدر ریزبین هستید
این اولین ریس بعد از مدتها بود که میدیدم یه راننده بیشتر با هوش بالاش ریس رو برد تا برتری ماشینش…واقعا ساینز کل مسابقه داشت تصویر بزرگتر رو میدید.
استینت اول که با مدیریت پیس، حتی تو یک سری لپ ها آهسته تر از سارجنت، کل پک لیدرها و میدفیلد رو نزدیک بهم نگه داشت تا هم شانس ۲ استاپ مرسدس رو بگیره (البته تا قبل سیفتی کار) و هم شانس آندرکات از طرف رقبا.هیچکدومشون توانایی آندرکات نداشتن با توجه به اینکه تو ترافیک در میومدن و این، ابتکارعمل رو میداد به فراری.
و البته استینت آخر که تو رادیو گفت هرلپ گپ رو با لاندو بهم بگین، فکر کنم مشخص شد برنامه اش برای ادامه چیه…و به بهترین شکل ممکن هم انجامش داد.خصوصا جایی که لاندو برای یک لپ حین درگیری با جورج از دی آر اس خارج شد، عالی بود واکنش ساینز به این تغییر.
درکل خیلی خوبه که تونسته به روزهای خوبش که تو مک لارن داشت برگرده.سابقه شارل و واسر یه موضوع قدیمیه و اینکه ساینز با وجود این موضوع همچین عملکردی رو داره به نمایش میزاره فقط نشون دهنده کیفیت بالاشه.
افتضاحترین هم با فاصله چکو هست…نمیدونم چند بار، چند فصل این راننده باید راننده های دیگه رو متضرر کنه تا یه پنالتی اساسی بگیره! از وقتی یادمه هر زمان یه راننده کنار پرز قرار میگیره ۵۰-۵۰ هست که یکیشون یا باید از پیست بره بیرون یا تصادف کنه! دایوی که برای سبقت از آلبون انجام داد رو حتی یه روکی هم بهش فکر نمیکنه…ریسی که برخلاف انتظار میتونست یه هشتمی رو برای تیم بیاره، اختلاف با رقبا رو ۲ امتیاز بیشتر کنه، ظرف ۱ دقیقه تبدیل شد به از دست دادن امتیاز به آلفاتائوری و هاس…یه روز کاملا عادی برای طرفدارای ویلیامز!!!
جورج هم اشتباه بدی داشت…اوکی هست بنظرم، این دو فصل و قرار گرفتن تو رقابت های بالای جدول که فشار خیلی بالاتری رو به راننده میاره، چیزیه که تو چند سال اول رقابتش نداشته.مثل دو سال اول شارل و مکس تو فراری و ردبول…چیزایی رو داره تجربه میکنه که مطمئنا به کمکش میان وقتیکه ماشین رقابتی بشه.
حتم دارم از این اشتباهاتش درس میگیره و با سرعت ذاتی که داره، ۲ سال آخر خیلی سختی رو برای همیلتون میسازه.
اما فکر کنم بهترین این ریس، بعد ساینز، لاوسون بود…تست درست حسابی که این فصل نداشته، زندورت وسط آخر هفته آوردنش، مونزا هم با فرمت ATA کلا ترک تایم کمی داشت و سنگاپور برای راننده های با تجربه هم پیست سختی هست…هر آخر هفته بهتر از قبل شد و اینم نتیجه اش.کوالیفاینگ تو تاپ ۱۰ و امتیاز.رقابت های چرخ به چرخش هم واقعا تمیز بودن.اگر بتونه همین روند رو توی سوزوکا هم حفظ کنه، چرا باید دنیل رو برگردونن؟
لطفا بیشتر باشید. چون من از شما چیزها یاد گرفتم. باشید تا باز هم یاد بگیرم.
مرسی لطف دارین 🙏🏻 هم شما، هم آقا فرشاد که همیشه شرمنده ام میکنن با کامنت هاشون.
سلام و درود بر همگی حتی اون اشخاصی که مخاطبم در این صحبت نیستند،ابتدا به ساکن عرض میکنم از هر زاویه ای من از جملگی اشخاص پایینتر هستم ولیکن باید گفتنی را گفت،با یه رباعی از خیام شروع میکنم:
((یک چند به کودکی،به استاد شدیم
یک چند ز استادی خود شاد شدیم
پایان سخن شنو که بر ما چه رسید
از خاک برآمدیم و بر باد شدیم))
این واسه دوستانی که در مورد لباس و چهره و دوست دختر فلان راننده نظر میدن هیچ مفهومی نداره!!!
انصافاً چجوری یه عده روی نوشتن همچین حرفایی فاقد ارزشی دارن،به جونه بچم بعضی کامنتارو میخوندم به جای طرف معذب میشدم که با این سطح درک و آگاهی چرا کامنت میده!!! تا ما ایرانیها ندونیم که نه ناسا رو اداره میکنیم نه بزرگترین فرهنگ سیاره زمین را دارا هستیم سطح شعور اکثریت جامعه از یه حدی تجاوز نمیکنه،فقط فحش و بی احترامی و تحقیر و حرفایه بی ارزش((منظور بزرگواران سایت نیست که همهگی شناخت داریم نسبت بهشون))
از نظر برخی چون مکس پنجم شده یعنی راننده بدی و فقط شانس داره!!!
دوست عزیز شما بهتره یا نگاهتو عوض کنی یا ورزشی که دنبال میکنی چون واقعا نمیشه اینجوری نگاه کرد،استرول دیروز ۱۹هزارم ثانیه زودتر اقدام به فرمون دادن کرد تموم شد،
راسل دور پنجم میگه چجوری ببرم،۶۱دور با یه اشتباه در کسری از ثانیه تموم شد،چون تحت فشار رانندگی خیلی سخت میشه،پس اگر راننده ای ۱۰۳ پیروزی کسب کرده یا راننده ای که ده مسابقه متوالی اول شده بدون تردید توانایی و برتری بسیار بیشتری نسبت به رقبا دارن،پس شما که حتی مثلا نمیدونین نیروی جی که به راننده ها وارد میشه اصلا چیه و از کجا میاد نیازی نیست از عدم توانایی این افراد سخن بگید!!!
یه سوال هم از دوستان بزرگوار و مطلع داشتم ممنون میشم نظرتونو بنویسید…
جرج تو موناکوی خیس ۸ دور مونده دائم رادیو میزنه که من میتونم از اوکون ردشم بگید رده هارو جابه جا کنیم،ولی اینجا از دور ۵۰ به بعد لوییز صددرصد میتونست ۳ثانیه جلوی ساینز تموم کنه،ولی خودش که گفت بگید جرج تند تر بره که هیچ اتفاقی نیفتاد تا بالاخره جرج از حول حلیم افتاد تو دیگ!!!
درسته واسه قهرمانی جهان نمیجنگن ولی راننده ای که تیم مرسدسو از هیچی به امروزش رسونده چرا رده ها رو جابه جا نکردن که حداقل یه پیروزی داشته باشیم…؟!
من لوییز و اندازه بچه هام دوست دارم قلباً ولی از نظر توان مسابقه ای مکس بهترین راننده همه تاریخه((توان مسابقه ای))
طولانی شد،ببخشید،و برای همه مردم آزادی و اگاهی آرزومندم.
اگر بی ادبی ای کردم عذر میخوام،سبز و پاینده باشید.
نظرم درباره اونچیزی که دربارش نظرخواهی کردی:
دقیقا لوییس به همون دلیلی نمیتونست از نوریس سبقت بگیره که نتونست از راسل سبقت بگیره. “DRS”
در این پیست که توی پیچها که جا برای سبقت بسیار کمه و باید خودت رو بسیار نزدیک خودروی جلویی نگهداری و پیچی که منتهی به منطقه دی آر اس میشه رو به بهترین نحو بپیچی تا بهترین خروجی رو داشته باشی و با استفاده از دی آر اس از رقیبت رد بشی. اما وقتی رقیبت هم دی آر اس داره دیگه چکار میشه کرد؟
توی این شرایط تنها چیزی که امکان داره بهت در سبقت کمک کنه اینه که توی یکی از پیچها راننده جلویی یه اشتباه نسبتا بزرگ رو انجام بده. که در این مورد راننده هدف نوریس هست و چنین چیزی از سونودا یا استرول محتمله اما از نوریس!!! خیلی بعیده. یکی از کم اشتباه ترین راننده های حال حاظر به حساب میاد.
حتی اگر نوریس یه اشتباه کوچیک میکرد و باعث میشه از فاصله دی آی اس ساینز دور بشه بازهم این ساینز بود که مثل فرشته ی الهی ، خیلی مهربون سرعتش رو کم میکرد تا دستای ساینز رو بگیره و با خودش بکشونه.
زور خودروی مرسدس بیشتر از این نبود. حالا چه لوییس پشتش نشسته باشه چه راسل.
سلام آقای ابوالحسنی بزرگوار ، بسیار خوشحالم دوباره در جمع شما رو داریم . شاید نبود شما بزرگواران با تجربه کمک کرده بعضی دوستان کم تجربه و جوان ، حالا فن هر راننده که هستند ، درگیر حواشی و کل کل خارج از عرف شوند ( چون به حقیقت نرسیدند – ره افسانه زدند ) . باید یواش یواش یادشون داد ، چه فرهنگ هواداری و چه اطلاعات فنی برای درک بهتر این ورزش . عزیزانی چون شما ، آقا مهریار ، بزرگ جمع سیامک خان ، بانو ایرن وووو اگر حضور پر رنگتر و بیشتر داشته باشید حتما سطح کیفی این جمع ارتقا پیدا میکنه . من کم سواد و آماتور هرزگاهی سعی خودم رو میکنم ولی امیدوارم بیشتر باشید ، هم شما و هم دیگر عزیزان . سلامت و پایدار باشید .
فرشاد جان منو خجالت زده کردی شما چون اصلا لایق این احترام و محبت شما نیستم،ولی بینهایت سپاسگزارم،اما در مورد نکاتی که فرمودید من میدونم که کل کل و کری خوندن، توامان با هر ورزش و قهرمانان اون ورزشه،ولی دیگه حرف مفت زدنو و نخود هر آشی شدن که کل کل محسوب نمیشه،هر کی هر چی میگه ایشون یه بی ادبی میکنه،جالبه که خودشو طرفدار مکس میدونه،متاسفانه اینگونه رفتار ناشی از تعصبات کورکورانست و تعصب عامل اصلی حماقت،ولی گاهی اوقات حرفاش انقدر شیرین و احمقانست که اگر نباشه دلم واسش تنگ میشه…
بازم ممنون از لطفی که به من نشون دادین ⚘⚘⚘⚘
اگر تیم دیگه تایر سافت برای رده سوم مینداخت تا از حریف توی استارت عبور کنه ازش کلی تعریف میکردن و اتفاقا خیلی به موقع وقتی تایر شارل آخرای عمرش بود با خودروی مجازی تایرش مثل بقیه هارد شد فقط اشتباهی در پیت استاپش باعث دو رده از دست دادن شد.پس انصافا استراتژی عالی بودش و اون اشتباه در پیت استاپ نبود راه ۱و۲ فراری راحت میشد.دوم اینکه امروز خودروی ردبول خصوصا مکس بسیار سرحال بود که اگه زیاد منتظر اتفاقی در پیست نمیموندن تا تایر تعویض کنن مکس حداقل از شارل رد میشد چون سه دهم فاصله داشت آخره مسابقه.دیدیم که با تایر مدیوم رده های از دست رفته رو جبران کرد.پس بعیده خودروی ردبول برای مسابقه بعد مشکلی باشه داشته باشه.
موضوع آخر صبر و مراعات شارل هست.دلیل اون خودروی سال بعد هست که در پستی توضیح دادم تغییراتشو که متفاوت از خودروی چند سال گذشته هست در سیستم تعلیق گیربکس سایدپاد و همه قسمتها جز پاوریونیت.اون خودرو بیشتر مطابق شارل هست و در مصاحبه های زیادی که صحبت از آینده میکرد شخصا با دیدن تغییرات خودروی فصل بعد متوجه شدم چرا ناامید و بی تفاوت و ناراحت نیست چون برنامه برای سال بعد دارن و واسور هم دیدیم که مدیر شایسته ای هست.
مثلا صبر نکنه کجا براش صندلی هست؟
نکنه انتظار داری بره هم تیمی مکس یا همیلتون شه؟؟!!
لکلرک امتحانشوپس داد، نمرشم گرفت!!!
فراری بهتره روی راننده ای سرمایه گذاری کنه که دوام داشته باشه مثل سالهای اول ورود کیمی و همین کارلوس
ساینز راننده باهوشی که به لندو DRS داد تامرسدس همون پشت بمونه
عالی کارلوس
دیکه راننده شماره 1 فراری باید خودت باشی
فکر کنم تو مسابقه به فکر همه تماشگرا هم رسید
ساینز راننده باهوشی که به لندو DRS داد تامرسدس ها همون پشت بمونه
این کار رو چند سال پیش مهندس مک لارن به لندو گفته بود که راننده قبلی رو پشت سر خودت تو DRS نگه دار که لندو گفت تا ابد؟
عالی کارلوس
دیکه راننده شماره 1 فراری باید خودت باشی
عجب مسابقه ای بود لذت بردیم
خوبه بلاخره یکی به غیر از مکس هم میبره داشت ازار دهنده میشد نتایج 😐😐
تبریک به فراری و ساینز …. اوایل سال خیلی ها توی همین سایت میگفتن ساینز در حد لکرک نیس(خودم معتقدم لکرک در کل راننده بهتری هست)و لیاقت صندلی رو نداره و فراری باید عوضش کنه …حالا اون دوستان ساکتن متاسفانه (سعی کنیم راننده ها رو با چند مسابقه خوب یا بد قضاوت نکنیم)
دمه ساینز گرم مغز مسابقه ای خوبی داره تنها دلیلی که الان برنده مسابقه هست دادن دی ار اس به نوریس بود که بهترین کار بود و حلالش 👍
نوریس عالی بود و لطف ساینز رو با دفاع عالی جبران کرد و جلوی یک و دو مرسدس رو گرفت
راسل عالی بود کل هفته دور کوالی فوقالعاده بود و حیف که توی دور آخر این جور اشتباهی کرد و زحمات خودش و تیم رو تباه کرد… واقعا حیف …..چیزی که در مورد راسل دوست دارم اینه وقتی اشتباه میکنه مسولیت رو قبول میکنه و مثه خیلی از راننده ها تقصیر ماشین و تیم نمیدازه ماجرا رو …(البته اینکه هم میخاست حمله کنه. و هم لوییس توی آینه هی ویراژ میرفت کمکی نکرد 🤣)
لوییس مثه همیشه عالی روند دمش گرم …پودیوم هم راسل با اون سوتی تقدیم کرد که به هرحال حق لوییس هست چون اشتباه نداشت
لکرک هفته خوبی نداشت 😐
مکس هم با توجه به جایگاه استارتش و ماشین که خیلی این هفته اذیت کرد و همچنین سیفتی کار ها که اونم ضرر زدن نتیجه عالی بود دمش گرم
پیاستری عالی بود با اینکه ماشینش اپدیت های نوریس رو نداشت و بدشانسی کوالی عالی بود بازم 👍
گسلی هم ریس خوبی داشت
الونسو از خودش راضی بود نه از استراتژی نه ماشین نه پیت استاپ ….کلا اخر هفته داغونی بود براش
لیام لاسون هم داره صندلی سال بعدش رو تصمین میکنه …. به شخصه با چیزی که توی اف ۲ و۳ ازش دیدم به نظرم در سطح پیاستری راسل و لکرک نیس ولی مطمئنا در حد اف وان هست…
پرز که مثه همیشه پرز هست
این هفته یه اصلاحیه برای جلوگیری از بدنه و فلور انعطاف پذیر رو فیا اجرایی کرد که اون چیزی که شایع بود. میگفت روی فلور ردبول و وینگ مرسدس و استون احتمالا تاثیر خواهد گذاشت 🤔🤔🤔
این هفته افت عملکرد بزرگی از ردبول دیدیم که احتمال داره نتیجه همین تغییر در معیار اندازگیری انعطاف پذیری بدنه و فلور باشه ولی نمیشه مطمن بود
کریستین هورنر گفت که ردبول دقیقا داره همون فلور قبلی که توی مونزا باهاش بردن رو استفاده میکنه و هیچ تغییری نداشته ماشین وکند بودنش مربوط به اینکه تیم نمیتونه بالانس و ارتفاع ماشین رو خوب برای پیست تنظیم کنه🤨🤨
تد کراویتز هم میگفت چیزی که دیدن به نظر میرسه دقیقا همون فلور قدیمی ردبول هست ولی نمیشه مطمن بود
چیزی که الان خیلی خیلی کنجکاوم در موردش عملکرد ردبول در سوزوکا هست که خیلی جالب خواهدبود
اگر سوزوکا هم ردبول مثه همین مسابقه ریس پیس و کوالیش باشه میشه مطمن شد فیا دهن ردبول رو سرویس کرده و کارشون تموم تا اخر فصل و برای برد باید حسابی بجنگن ولی یه حسی بهم میگه سوزوکا ردبول با موشک همیشگی برمیگرده و بازم مکس یه ،p1 دیگه میزنه …هفته دیگه می بینمتون بای
سلام مهدی جان خوش اومدی امیدوارم سلامت باشی😃.
گفته میشه که انجین لکلرک کهنه تره البته این موضوع چیزی رو از توانای ها ساینز کم نمیکنه.
واسر هم خیلی باحاله😂🎉
سلام اقا یوسف مرسی امیدوارم شما هم سلامت باشی…
اره موتور هم میتونست قطعا تاثیر بذاره در نتیجه مقداری و اینکه لکرک از ساینز کندتر اونقدر نبود توی کوالی چند صدم ثانیه و در ریس پیس هم بهم نزدیک بودن فقط بدشانسی در مسابقه و دور بهتر ساینز در کوالی باعث شد لکرک نتونه برای برد بجنگه …. اگر یه رقابت مثه مونزا برای برد داشتیم اینجا هم عالی میشد
قربانت مهدی جان دقیقا همینطوره آدرنالینش برای ما حیف شد. ولی واسر تا چشم هورنر و رانندهاشو و دور دید به هر قییمتی اولین بردش با فراری رو میخواست بگیره که همینطورم شد.
تبریک به فن های فراری و مکلارن دیدن این دوتا تیم رده های بالا واقعا لذت بخشه از زرنگی ساینز لدت بردم که گذاشت لندو drs داشته باشه هم مسابقه خودش رو نجات داد هم لندو رو و بیشتر از همه از تو دیوار رفتن اقای مغرور از خود راضی لذت بردم
استون مارتین هم روح مکلارن 2012 درش دمیده شد با اون پیت استاپ25 ثانیه ای راحت ششمی رو از الونسو گرفتن و بعیده با این توسعه ضعیف دیگه پودیوم بگیرن
هر زمان رکورد مکسو تونستن بزنن منو از خواب بیدار کنین.
باز هم میگم هرموقع ۷ قهرمانی گرفتین بیاید صحبت میکنیم.
تو چرا بی خیال نمیشی بابا بسه دیگه داری رو اعصاب بقیه راه میری خجالت داره
هر زمان رکورد مکس جانو تونستن بزنن منو از خواب بیدار کنین.
وقتی کامنت شما رو میخونم ببخشید این حرف رو میگم ولی انگار با بچه ی تازه به دوران رسیده مغرور ،کله شق ،خودخواه داریم حرف میزنیم با احترام فراوان بنظرم دیگه انقد خودتون رو از چشم همه نندازید و سایت رو ترک کنید تا از فضای بهتری بهره ببریم و شما هم کمی فکر کنید و قرص هاتون رو بخورید
ببخشید به روحیه حساستون نمیسازه ، ولی ژست همه چیز دانی و ادای با اخلاق در آوردن و دکتریتون به کنار اینکه شماها چرا تمومممممم نمیشین نابغه ها
یاد بگیر ب جای اینکه اصرار داشته باشی دیگران خودشونو اصلاح کنن شما فقط خودتو اصلاح کنی و تمام
قرار نیست همه خوب باشن همون طور ک قرار نیست همه بد باشن
هرچند . . . .
و بخواب دیگه چون از وقت خوابت گذشته
😂😂
😂😂واقعا از وقت خوابش گذشته
مکستون تو چرا ساکت نمیشی حتماً باید یه چیزی بارت کنن خجالت بکش بابا یه کم ادب و شعور داشته باش
من خودم لوئیس فنم ولی هفته باید واقع بین باشیم که هفته ی دیگه ردبول میاد یک و دو میزنه با ۳۰ ثانیه اختلاف
لس گو فراری هووووووووووورررررررررررااااااا.خیلی مسابقه حساسی بود با پیروزی زیبا و هوشمندانه ساینز.ببینید دو نفر واقعا از شانس هیچ بویی نبردن شارل که هر موقع سیفتی کار میاد پیت ترافیک میشه اون باید صبر کنه.هلند و سنگاپور.راسل هم که همیشه بالا بود یا موتور سوزوند یا لاک آپ میکرد ولی برعکس لوئیس همیلتون شارل تو پیت گیر کرد راسل هم لاک آپ کرد.دیگه حرفی هست؟هرکی هم بگه راسل اشتباه کرد و کند بود و حق همیلتون بود واقعا بی منطقی محض هست.
از آقا سیامک عزیز تشکر میکنم مطمعن باشید شایان ۸۵ قصد من توهین به کسی نیست من از رانندگی لکلرک خیلی لذت میبرم خیلی خوب میرونه کیه که سبقت های لکلرک رو یادش بره راننده جذاب و خوش اخلاق امیدوارم یه روزی مکس و همیلتون و آلونسو لکلرک و ساینز برا قهرمانی جهان باهم رقابت کنن!! دیگه ببخشدید بقیه رونگفتم 😂😂اصلا همه گرید جز آلفا توری برا قهرمانی رقابت کنن کسی ناراحت نشه🙌😂
من هم عذر خاهی میکنم از امیر جان و اقا سیامک عزیز ازفراری عصبانی هم همین یخورده بیانم بد بود شما به بزرگواریتون ببخشید
عجب مسابقه جذابی بود، خیلی وقت بود فرمول یک همچین مسابقه ای به خودش ندیده بود،
لوییس توی استینت آخر چقدر سریعتر از راسل بود،..
کارلوس که عالی بود و جوری خوشحالی میکرد موقع پخش سرود فراری که موقع پخش سرود اسپانیا نکرد….این یعنی فراری♥️🔥
البته زیاد این برد بهم نچسبید،
لکلرک استینت اول با سافت کهنه فوق العاده بود
ولی بعد از پیت استاپ خیلییی ضعیف رانندگی نکرد… نمیدونم به خاطر این بود که روحیشو به کل از دست داد یا واقعا با هارد مشکل داشت..
من موندم این پسر با این حجم از بدشانسی چجوری الان تو فرمول یکه اونم فراری…
جاش بودم با این شانس مزخرفم میرفتم همون پیانومو میزدم و با رفیقام تو موناکو عشق و حال میکردم…
اولین بردش بعد از اینکه صمیمی ترین رفیقشو از دست داد، پدرشو از دست داد..
فکر کنم تنها شانس زندگیش این بود که توی موناکو به دنیا اومد…
امیدوارم به خودش بیاد..
ترک MIA23 خیلی قشنگ بود ولی واقعا غمگین بود خیلی غمگین بود.
مسابقه جذابی بود. دم چهار و نصفی راننده که باعثش شدن گرم.
در مورد ریس پیس بنظرم نمیشه با قاتعیت گفت ریس پیس مرسدس بهتر بوده. ساینز دستشو رو نکرد. کلن داشت مدیریت میکرد. اخر هم داشت فاصله رو حفظ میکرد. اینکه لندو رو نگهداره تو فاصله دی ار اس خودش کار عجیب و بنظرم شاهکاری نبود. بنظرم خیلی کار مشخص و ساده ای بوده. نمیفهمم چرا در دنیای فرمول یک یه جور داره القا میشه که ساینز با این ایده کوه کنده! قطعن انجام دادنش کار کمی نبوده و بینظیر بودن ساینز رو میرسونه.
کسی از دوستان سبقت!! پرز رو از البون دید؟؟ نمیدونم اون سیستم تعلیق از چی ساخته شده اما مطمئنم برای ردبول از بقیه تیم ها محکم تره که اونجوری سبقت گرفت و اوت نشد!!!
به عنوان طرفدار مرسدس یکم این اخر هفته برام عجیب بود. راسل به عنوان راننده ای که از بچگی عضو تیم بوده و زیر نظر جیمز وولز تعلیم دیده تا تبدیل به جانشین لوئیس بشه، یکم میلنگه. کار با تصادف و اشتباهش ندارم. برای هر کسی ممکنه پیش بیاد و راسل بیچاره با یه اشتباه کل اخر هفتشو خراب کرد( مصاحبه بعد از ریسش برای من بشدت ناراحت کننده بود). چیزی که برام عجیبه اینه که ستاپ راسل داون فورس بالاتر از لوئیس بوده و قاعدتن باید توی ریس سریع تر می بوده و لاستیک خوری کمتری هم پیدا میکرده. ولی دیتا یه چیز دیگه رو میگه! راسل کندتر از لوئیس بود. اول کار هم که با استارت بدش یکم کارو خراب کرد. البته که حق داشت به عنوان کسی که زمان بهتری رو زده بوده، از هم تیمیش دفاع کنه. ولی داستان اینه لوئیس با هوای کثیف تر نسبت به راسل، هم لپتایم های سریع تری داره، هم لاستیک هاش رو سرحال تر نگه میداره و هم فاصله خودش رو با ماشین جلویی مدیریت میکنه. یعنی نگهداری لاستیک، تقریبن بودن از دست دادن زمان. کاری که خیلی ها همزمان نمیتونن انجام بدن. اوج این داستان بعد از پیت استاپ دوم نشون داده شد. لوئیس تو هوای ازاد بوضوح از راسل سریع تر بود و بنظرم اگه جاشون برعکس می بود، شاید دومی در دسترسش بود. در کل اینا رو گفتم که بگم یکم برای تیم نگرانم که شاید راسل با تمام توانایی های انکار ناپذیرش، نتونه جای لوئیس رو پر کنه. در جای که یه طرف ورستپن، یه طرف نوریس و پیاستری و یه طرفم لکرک و ساینز متحول شده دارن توی تیم های دیگه مسابقه میدن.
لوئیس به نسبت کسی که سوم شده زیادی پکر بود! خودش گفته سرعت لازم برای پول پوزیشن رو داشتن و می دونسته با بهتر روندش در دیروز، می تونسته مسابقه رو ببره و یه جورایی خودش رو سرزنش میکنه. اما بنظرم بیشتر از سالهای قبل خسته بود. نای راه رفتن نداشت. قبل مصاحبش روی زمین نشسته بود بجای اینکه مثل مسابقات قبلی و بقیه رانندها بایسته. شامپ.این رو بزور تکون میداد. فکر نمیکنم همش برای دپرس بودن باشه. بنظرم مرسدس باید بفکر یه جانشین در حد لوئیس باشه. مسابقاتی مثل سنگاپور داره براش سنگین میشه.
موافقم
یه خورده زیادی دارن روی حرکتی که ساینز انجام داد مانور میدن و دفعه اولی هم نیست یه راننده همچین کاری میکنه
کیمی آستین 2018 همین کار رو کرد
drs به مکس داد تا بتونه همیلتونی که تایر نو داره رو دفاع کنه
تازه اونجا آستین بود و drs دادن به راننده پشتی مخصوصا اگه ورشتپن باشه خیلی ریسکی تر از سنگاپوره
تصویر پروفایل من قطعا جانشین خوبی برای لوئیس خواهد بود. کیمی انتونلی
من درباره کیمی چیزی نمیدونم ولی اگر بخوام از توی 19 تا راننده فعلی انتخاب کنم به نظرم یکی از بهترین راننده های فعلی فورمول 1 که واقعا میتونه سال ها بدرخشه نوریسه خیلی راننده کامل و پخته ای شده و عالی رانندگی میکنه امیدوارم یا مکلارن واقعا پیشرفت کنه یا جذب یه تیم خوب دیگه شه که کیفیت واقعیش رو ببینیم
alireza@
من هم اسم کیمی انتونلی رو احتمالن از همون جایی که شما شنیدید، شنیدم. اما راستش مسابقاتش رو ندیدم و نمیدونم چقدر اون حرف ها درسته. در ضمن یادتون باشه که همین راسل هم در رده های پایین بینظیر بود و بقیه رو با خاک یکسان میکرد.
کیمی سنش خیلی کمه احتمالا 2026 وارد فرمول یک تازه اگه مثل اسکار یه سال معطل صندلی نشه.
که یه چیز مثل دوریس از آب دراد فعلا همیلتون هست.
مسابقه زیبایی بود به خصوص دور های آخر خیلی لذت بردم بعد مدت ها. واقعا برای فراری خوشحالم ساینز عالی کار کرد عالی مسابقه رو از اول تا آخر مدیریت کرد و برد رو برای خودش برداشت امیدوارم بیشتر از این مسابقات ببینم و همچنین امیدوارم تغییراتی که روی بال جلو و قطعات متحرک اعمال شده روی ردبول تاثیر خودش رو گذاشته باشه و از این به بعد مسابقات نزدیک تر با احتمال برد سایر تیم ها رو ببینیم چون با این مدل برد مکس تقریبا فصل کسل کننده شده
نیما جان راجب نوریس خواستم بگم خودمم دوسش دارم . اما پیاستری اونو براحتی شکست میده . و در حال حاضر از نظر من که یه نظر کاملا شخصیه بهترین راننده ها اول وستپن بعد همیلتون بعد آلونسو . خودمم طبیعتا طرفدار مرسدس و همیلتون و آنتونلی هستم
رکورد این نیست که با پولای ملکه الیزابت و شاه ریچارد پیستو برات خالی کنن چندتا قهرمانی بگیری آقای لو همیلتون ، رکورد ینی مکس ، شوماخر ، ساینز، فتل ، سنا ،….
یکم بگذره احتمالا پای فضایی ها هم به زیر سوال بردن لوییس اضافه میشه.
حرف نزنی سنگین تری شما حرف از پارتی این واون نزن که پرونده مکس و ردبول به اندازه سیاه هست هنوز قهرمانی پوچ اولتون فراموش نشده که اخرای مسابقه به دنبال معجزه بودین
خوب با کمک مایکل فیا قهرمانی رو گرفتین الان داری میگی قهرمانی های همیلتون با کمک این و اون بوده انتظاری هم ازت نمیره چون ۱۰ سال سن داریو تازه دو سه ساله داری فرمول یک میبینی.
من چند تا نکته یادم رفت بگم.شارل واقعا هر کاری برای برد کارلوس کرد درحالی که همیلتون برای راسل نکرد واقع بینانه بخوای دقت کنی سر استارت همیلتون هم مسابقه خودشو خراب کرد هم راسلو هر کی میخواد ناراحت شه بشه.چرا اینو میگم؟چون در فرایند اینکه همیلتون جاشو به راسل بده تو دور سوم 2.4 ثانیه همیلتون نسبت به ساینز از دست در حالی که اگر اون اشتباهو نمیکرد دومی رو شاخش بود و اینکه من از خیلی جاها شنیدم که راسل نتونست از نوریس رد شه در حالی که من موافق نیستم چون با گفته هایی که شنیدیم که ماشین راسل ماشین تعیین خط بود و همیلتون برای ریس دیدیم که راسل پرواز میکرد و راسل زمانی کند شد که رفت تو قطار دی آر اس.مکلارن هم که سر لندو استراتژی ناب بود و جواب داد
ماشینی که توی استرالیا توی یه دور دوثانیه باز میکنه کاملا معمولیه و همش بخاطر استعداد مکس هستش
ولی رده ۵ ورستاپن امروز بخاطر ماشین بود
چجوریاست؟!
ادم خندش میگیره از منطق بعضی ها
دقیقا بر عکس گفتی ۲ ثانیه وا میشه به خاطر ماشینه
ولی ردهی ۵ به خاطر استعداده 😬
عزیزم تو استرالیا اگه به رادیو تیم گوش میداد به لوییس گفته شد اصلا با مکس درگیر نشه و بهش راه بده بعد از اون مکس سریعترین دور رو زد و اختلاف به ۲ثانیه رسید و لوییس کاملا شروع کرد به مدیریت مسابقه تا دومی از دست نره
در سنگاپور ماشین ردبول مشکل چسپندگی داشت و مثل این میمونه که روی یخ میرونی تازه با لاستیک هارد هم بودند
کلا پیست سنگاپور همخوانی نداره با ماشین ردبول
الحق که این بشر رو باید اسمش رو گذاشت شانسیلتون
مگه میشه اشتباه اینقدر فاحش که در لپ آخر راسل اینجوری سکو رو از دست بده
و تبریک به ساینز فن ها و فراری فن ها که بالاخره یک برد و امیدی رو دیدن
بنطرم ترکیب سرعت مستقیمی و دفاع کردن خوب ساینز بهش تو نگه داشتن ردش خیلی کمک کرده نمونش همون مونزا که اونجوری ۱۵دور جلو ورستپن دفاع کرد
🤣🤣🤣🤣🤣
وقتی راننده کم تجربه باشه همین اتفاق میفته
شانسیلتون؟
همیلتون تمام مسابقه عالی عمل کرد چه تو استارت چه تو مسابقه که تو استارت از نوریس و راسل رد شد راسل همیلتون رو سمت بیرون هل داد بعد مجبور شد دورده رو پس بده که من پس دادن رده رو به نوریس نمیفهمم زمانی که از پیست خارج شد از نوریس رد شده بود اما بازم مجبور شد رده به نوریس بده تا فیا که به ضرر همیلتون رای میده نخواد پنالتی بده با تمام این شرایط سخت باز تو مسابقه پا به پای گروه پیشتاز اومد وسکو گرفت اونوقت داری میگی شانسولتون؟
خیلی خوب گفتی دمت گرم
ممنون
دوستان یه صلوات بفرستید، سایت خیلی شرایطش داغونه.
نه میلاد جان ، شرایط حاضر اونقدرها هم در مقایسه با بسیاری از فرومهای دیگه داغون نیست !
درسته که گاها تعداد انگشت شماری از دوستان کم لطفی میکنند و باعث بحث و جدل بیمورد میشن ، ولی خوشبختانه اکثر قریب به اتفاق اعضاء آداب و رسم و رسوم یک مباحثه و دیالوگ سالم رو رعایت میکنند و چون تعداد افراد مقید به رعایت مقررات سایت خیلی بیشتره خودبخود اون عده معدود بد اخلاق احساس انزوا خواهند کرد و از فعالیت آنچنانی دست پس خواهند کشید .
خوشبختانه تا حالا فروم به همت مسئولینش و همکاری همراهان بسیار خوب و منطقی اداره شده . مطمعنا با شروع بکار مدارس یک تصفیه اتوماتیک ولی نامحسوس ! هم در حال و هوای سایت بانجام خواهد رسید و شرایط به مراتب مطلوبتر خواهد بود .
انشاالله آقا سیامک
روزی که ملت بفهمن نه همیلتون بدون مرسدس و نه مرسدس بدون همیلتون معنی نداره و نه مکس بدون ردبول و ردبول بدون مکس ! من جشن میگیرم
برای پیروزی به یک پکیج کامل شامل ماشین ، راننده ، استراتژی ، مکانیک و … لازمه
که باید مجموعا بهتر از بقیه باشن. قرار نیست ردبول بدون راننده ای مثل مکس اینقدر سریع باشه یا مکس بدون این ماشین ردبول بتونه برد بگیره.
برای همه قهرمانی های همه تیم ها میشه این حرفو زد.
منطق مطلق
👌👌👌
وقتی یه مسابقه هست که فراری میبینه توی این فصل شانس برد داشته باشه تمام ابزار خودشو بکار میگیره.مرسدس هم این رو میخاست طبیعتا و مکلارن.پس وقتی شما راننده ای دارید که فعلا فرم خیلی بهتری از راننده دیگه داره و خودشو در تمرینات و کوالی هم ثابت میکنه مدیران تیم اگه راننده دیگه رو هم به قول بعضی دوستان قربانی کنن این هیچ جای اشکالی نداره وقتی شما آخر مسابقه برنده میشید.تازه مسائلی هست که ما در جریان نیستیم.مثلا اینکه شارل امروز گفته توی چند دور آخر مشکل دمای بالای موتور پیدا کرده بوده و مجبور بوده مدارا کنه تا به خط پایان برسه یعنی اگه شارل جلو بود برد پریده بود.شاید تیم نمیخاسته موتور شارل رو عوض کنه تا بدون پنالتی بتونه کارلوس رو کاور کنه در اوایل مسابقه.همینطور در دورهای آخر شارل برای برد ممکن بود با ساینز درگیر بشه و راسل و لوییس راحت ازشون عبور میکردن.بدون اطلاعات کامل،محکوم کردن تیمی که خودروش آخر مسابقه میدرخشید منصفانه نیست.طرفدار سرسخت شارلم و دست نمیکشم تا وقتی توی فراری باشه فقط برد فراری مهمتر بود حالا با هر روشی.
سلام علی فراری
بله قطعا تیم مهمتره
اما اینم در نظر بگیر چارلز امسال خیلی بد شده حالا به هر دلیلی
ساینز داره عالی کار میکنه و طبیعیه که کارلوس تو اولیت باشه
۳بار تاحالا ریسو دیدم و هیچ جوره امکان یک و دو فراری نبودش
پس بهترین کار همینی بود که فراری انجام داد تا بتونه برد رو داشته باشه
سلام به همه
اولا تبریک به فراری فنا بابت ساینز واقعا مستحق این برد بودن دمشون گرم
دوما خواستم بگم این اولین کامنتمه
حدودا چهارسال میشه فرمول یک رو میبینم و عاشق این ورزش شدم البته قبلا دورادور تو اخبارها دنبال میکردم ولی چهار سالی میشه بدجور وابسته شدم به این ورزش.
یک سالی هم میشه این سایت و اخبار و نظرات بچهارو میخونم ولی یه موضوعی هست که همیشه بعد ریس شاهدش هستم و هروقت نظرات بچهارو میخونم کلی اعصابم خورد میشه خواستم بعنوان برادر کوچکتر اینجا عنوان کنم و به بعضی دوستان فن44 بگم حالا یکی از روی ناراحتی یه حرفی میزنه شما زیاد سخت نگیرین گذشت کنین من خودم عاشق مکسم ولی خدایی خیلی احترام واسه لوییس قائلم و خیلی از رانندگیش لذت میبرم،اگه کسی به رانندتون توهین میکنه در اصل خودشو خراب میکنه نه اون راننده رو،
اونی که کمی ازین ورزش بفهمه میشناسه راننده خوب و بد رو حالا بعضی جاها مکس و لوییس شیطونی میکنن که عادیه برای هر راننده تشنه قهرمانی.
امیدوارم کسی ناراحت نشه از حرفام خصوصا فنای عزیز مکس.
بعدشم همه یه روزای خوب و یه روزای بد دارن نمیشه که همیشه ببری باخت هم جزئی از ورزشه.
بنظرم بیایم بجای بحثای بی نتیجه و کل کل های بچه گانه از رانندگی جفتشون لذت ببریم همه که تا عاقبت تو اوج نیستن آفتاب همه یه روزی بالاخره غروب میکنه پس عشقست همین لحظه.
♥max1♥
به الونسو بخاطر پیت پنالتی دادن
به کیمی رایکونن توی ایمولا بود فکر کنم دادن بخاطر پیت
اما به همیلتون که رسید اصلا جریمه و بریدن پیت لین و این حرفا چیه؟
بابا بعضی وقتا قانون یه سری اتفاقات پنجاه پنجاهو یه جوری تصمیم میگیرن که آدم ناراحت شه اوکی ولی گاهی وقتا دست و پای اجرا کننده قانون شل میشه آدم حرصش درمیاد بعدش این یکی نیست که فقط همیلتون تو کانادا تو پیت رسمی خورد به آلونسو یه بارم که تو بلژیک جلوی استرول ویو رفت جریمه هیچی به هیچی.بعدش یه نکته ای که من فهمیدم از کامنتای مرسدس فنا هیچ کس راجب به استارت و جریمه ای که همیلتون بخاطر بیرون رفتنش شد حرفی نزد.چیه شیطونا میترسید گذشته ها رو بگیم سر همون ابوظبی همیلتون باید جا رو میداد ولی نداد؟
ای شیطون از کجا فهمیدی ما ترسیدیم🤣🤣🤣
اگه خلاصه گرندپریهارو بلافاصله بیارین رو سایت خیلی خوب میشه. این یه ضعف نسبت به سایتهای خارجی به حساب میاد
آقا من خودم مرسدس فنم
منظورم همون اشتباهی که راسل تو دور اخر برخورد کرد به وال و بعدش تعادلشو از دست داد ،طبیعتا برای راسل خیلی فشاره که تو دور اخر بخواد اینجوری سکو رو از دست بده
با اینکه همیلتون هم پا به پای راسل و نوریس و ساینز میومد ولی بنظرم سکوش خیلی مفتکی بود چون پیش بینی خارج شدن راسل تو اخر واقعا بعید بود
از زاویه خوبشم نگاه کنیم میبینیم با اشتباه کوچیک راسل سکو رو از دست داد پس در نتیجه همیلتون خیلی باتجربس که چنین اشتباهی رو نکرد که بنظرم کاملا بدیهی و لازم نبود من بگم
صرفا جهت اینکه بدبینی شکل نگیره😊😊
مسابقه جذابی بود عملکرد لندو هم عالی بود
من عاشق فرمول یکو رانندگانشو هیجاناتش هستم.از برد فراری خوشحال از پیت لکلرک نارحتم.اما هربار که یه مسابقه میبینم بیشتر حرص میخورم.اخه چه مملکتیه داریم.حداقل ۶تا از کشواری همسایه ما میزبان فرمول یکن.یعنی بهترین شرکتها بهترین رانندگان بهترین برندها میرن تو کشورشون و درامدزایی دارن.مردمشون تفریح و شادی دارن.اون وقت ما از بالا تا پایینمون خوشحالیم که رونالدو اومده تهران.فکرشو میکنم میبینم فقط با اومدن یه نفر این همه شور و نشاط میاد اگه مثل بقیه کشورا بودیم چه حالا که نمیکردیم.ما به خودمون خیلی از این خوشحالیا بدهکاریم.از اینکه هیچ کاری نمیتونم بکنم واسه کشور محرومم از خودم خجالت میکشم.ما که سوختیم مطمئنا بچه هامونم میسوزن.خدا کنه نوه هامون نجات پیدا کنن
فراری عالی بود این ریس، در واقع ساینز عالی بود خیلی لذت بردم و حیف از راسل سکو سوم حقش بود و همیلتون هم بدون اشتباه مثل همیشه، ردبول هم که مشخص بود این ریس مشکل داشتند هرچند تو خود مسابقه خوب بودن اگر کمی شانس یاری میکرد احتمالا مکس به سکو میرسید و خیلی خوب مدیریت کرد ولی در کل واقعا جذاب بود. فقط هر چقدر کامنت دوستان رو میخوندم بیشتر نا امید میشدم و خجالت میکشیدم!!!! کلکل فنها جزو ذات ورزش هست ولی نه با توهین و تحقیر طرف مقابل!!! با اینکه من فن مکس و ردبول هستم ولی میدونم همیشه قراره مکس همه مسابقات رو ببره و جذابیت این ورزش هم به همین هست. اینکه اینطوری طرفدار بهم میپرند کار به توهین میرسه جالب نیست. بدون توهین هم میشه طرفدار بود. نمیدونم ولی واقعا کامنتهای حاوی توهین خیلی زشت بود….
ببخشید اشتباه تایپی داشتم همیشه قرار نیست مکس ببره