روند پیروزی‌های مکس ورشتپن در گرندپری مسابقه فرمول یک انگلیس 2023 ادامه یافت، با اینکه چالش اندکی را از راننده مکلارن دریافت کرد.

تماشا مسابقه فرمول یک انگلیس 2023

لندو نوریس در پایان مسابقه توانست یک سکو را برای مک لارن حفظ کند تا یک آخرهفته درخشان برای نارنجی پوشان باشد. لوئیس همیلتون از تیم مرسدس با موفقیت از جریان مسابقه استفاده کرد و به رده پایانی سکو رسید.

خلاصه اتفاقات مسابقه سیلورستون

راسل، اکون، د وریس مسابقه خودشون رو با تایر سافت شروع می کنند…دور گرم کردن شروع شد…

لندو نوریس چه شروع خوبی رو داشت، فعلا اومده رده اول! همیلتون هم بعد از اشتباهی که کرد و پیچ رو عریض طی کرده، رفته به رده نهم!

سرجیو پرز هم از رده 15 به رده 16 رفته، جورج راسل هم تونسته خودش رو برسونه به رده پنجم.

دی آر اس فعال شده و لندو داره تلاش می کنه مکس دی آر اس نگیره…

سرعت واکنش لندو نوریس در لحظه شروع مسابقه 0.003 بهتر از مکس ورشتپن بود.

ریسک چهل درصدی بارش بارون گزارش شده…

پرز هم یه رده خودش رو اورده بالاتر و از سرجنت ویلیامز رد شده.

مکلارن توی مستقیمی خوبه ولی مکس با دی آر اس بهش میرسه و توی بروکلند موقع ترمزگیری سبقت خوبی رو میگیره و کار رو تموم میکنه…مکس پیشتاز مسابقه.

دستور تیمی در مکلارن؛ به لندو گفته شده که به پیاستری دستور دادن تا توی رده سوم بمونه و کاری نکنه، هدف اینه که دوتا مکلارنی ها بتونن مکس رو تعقیب کنند و با پشت سری های خودشون فاصله بندازن…

همیلتون هم با دی آر اس از آلونسو عبور میکنه و میره سراغ کارلوس ساینز.

هالکنبرگ هم بعد از برخوردی که با پرز داشت، میره پیت تا بال جلوی جدید بندازه. پرز توی رده 13 هست و داره استبان آکون رو تعقیب میکنه…

مکس 9 دهم ثانیه با لندو فاصله باز کرده اما میگه که ماشین داره عجیب کار میکنه.

ردبول در جواب بهش میگه که بخاطر وزش باده.

سه راننده رده اول، یک فاصله 3.6 ثانیه ای با چارلز لکلرک رده چهارمی باز کردند. جورج راسل هم چسبیده به چارلز.

اکون پیت رفته و از مسابقه کناره گیری میکنه…دلیل کناره گیری مشخص نیست.

احتمال بارش باران تو پیست تا دقایقی دیگر

سرجیو پرز از لنس استرول عبور میکنه و به رده یازدهم میره…لندو نوریس هم به تیم میگه که برن برای استراتژی A که احتمالا منظورش تک پیت استاپ هستش.

سونودا هم میره پیت با سافت بیرون میاد، مکس هم فاصله خودش رو با لندو به 3 ثانیه میرسونه…

مکس میگه که داره خیلی نم نم بارون میزنه.

راننده های جلویی شدید درگیر مدیریت تایر هستند و راسل هم همچنان درگیر عبور از لکلرک.

ظاهرا ساینز یادش نمیاد برنامه ریزی با تیم رو، تیم بهش میگه که میریم روی استراتژی بی، کارلوس میگه یادم نمیاد باید چیکار میکردیم…

چارلز میره پیت و با هارد بیرون میاد، پیر گسلی هم چسبونده به پشت استون مارتین آلونسو.

ورشتپن 4.1 ثانیه فاصله باز کرده.

مکس سریعترین دور رو میزنه => 1.32.295 ثانیه و 4.6 ثانیه فاصله باز میکنه.

ابر کل پیست رو گرفته.

مکس سریعترین دور جدیدی رو میزنه و فاصله با نوریس رو میرسونه به 5.5 ثانیه.

رویکردی که مکلارنی ها گرفتن باعث شده نیم ثانیه تقریبا توی هر دور نسبت به مکس از دست بدن اما خب هدفشون مکس نیست، هدفشون حفظ رده در برابر پشت سری هاست.

چارلز هم بعد از اینکه با هارد برگشته سرعت آنچنان بالایی نداره…

ساینز میره پیت ولی توی ورودی پیت یخورده قفل میکنه…با تایر نو هارد بیرون میاد.

جورج تا الان 30 دور با تایرهای سافتش زده، همینطوری پیش بره با تایرهای مدیوم نو میتونه موقعیت خوبی رو داشته باشه توی مسابقه…

همینکه داشتم می نوشتم اینو، جورج میره پیت تا با مدیوم بیاد بیرون، پیت استاپ خوبی نبود و توی رده نهم پشت سر لکلرک بیرون میاد.

پرز از رده هشتم میره پیت و با تایر سافت بیرون میاد! این میتونه برای همه تیمهای دیگه فرصتی رو فراهم کنه که ببینن تایر سافت جواب هست یا نه…

مکلارن هم در واکنش به این پیت، اسکار رو از رده سوم میاره پیت و با یه پیت استاپ 2.4 ثانیه ای، اسکار توی رده ششم به پیست برمیگرده، جلوتر از راسل و لکلرک قرار داره.

کارلوس چقدر سریع داره به راسل و لکلرک نزدیک می کنه!

سرجیو پرز با ثبت زمان 1.31.408 ثانیه، سریعترین دور رو میزنه…مکس هم 9 ثانیه فاصله باز کرده با لندو.

لکلرک و راسل چه مسابقه ای باهم میدن، جورج توی لافیلد توی شعاع خارجی سبقت میگیره و به رده هشتم میره!! چارلز سعی میکنه جواب بده اما تایرهای کهنش همراهی نمیکنه.

خودروی ایمنی مجازی فعال شد

خودروی کوین مگنوسن توی مستقیمی ولینگتون ظاهرا آتیش گرفته :))) ظاهرا تاریخ مصرف تموم کرده…خودروی ایمنی وارد شد.

آلبون و لکلرک تونستن از این فرصت برای یه پیت مجانی استفاده کنند. مکس، لندو، همیلتن و الونسو این فرصت رو از دست دادند. (البته این توی مدت خودروی ایمنی مجازی بود.)

حالا که خودروی ایمنی به طور کامل وارد شد اونا هم این شانس رو بدست اوردن که برن پیت.

همیلتون بزرگترین برنده این جریانه تا اینجای کار، رفت پیت و با تایر سافت نو توی رده سوم و جلوی پیاستری و راسل بیرون اومد!

برای فراری خیلی گرون تموم شد، کارلوس رفت رده هفتم و چارلز هم رفت رده دهم! برای ویلیامز هم با حضور الکس الان توی رده امتیازی خوب درومده فعلا.

نوریس با تایر هارد نو بیرون اومده، لندو بین لوئیس و مکس قرار گرفته که هردوتا تایر سافت نو دارن.

خودروی ایمنی این دور برمیگرده پیت…

مکس شروع مجدد خیلی خوبی داشت و 2 ثانیه فاصله باز کرد…لندو هم فوق العاده دفاع کرد در برابر لوئیس.

دی آر اس هم فعال شد…لندو لافیلد رو عریض طی میکنه و همیلتون شعاع داخلی رو میگیره اما نوریس با چنگ و دندون رده خودش رو حفظ میکنه و دوم میمونه.

نه تنها مکلارن سریع هستش توی سیلورستون، دوتا رانندش هم خوب دارن دفاع میکنن جلوی مرسدسی ها.

سرجیو پرز به سمت شعاع داخلی ساینز شیرجه میزنه و آلبون هم از این فرصت استفاده میکنه…لکلرک هم همین! ساینز از هفتم به دهم میره!

نوریس، همیلتون رو از فاصله دی آر اس خودش خارج کرده…

ساینز حتی به گسلی هم رده از دست میده ولی زود پس میگیره.

گسلی توی ویل از مسیر خارج میشه و سیستم تعلیق عقبش ظاهرا شکسته…مشخص نیست چه اتفاقی افتاده دقیقا!

پرز از آلونسو هم رد میشه و به رده ششم میرسه.

اتفاقی که بین استرول و گسلی افتاد بعد از مسابقه بررسی میشه.

ظاهرا استرول از پیست خارج شد و وقتیکه برگشت زد به آلپین.

پرچم سیاه و سفید به جورج بابت عدم رعایت محدوده قانونی پیست نشون داده شده.

پرچم سیاه و سفید به لندو هم نشون داده میشه.

5 ثانیه جریمه به استرول بابت برخوردی که با گسلی داشت…

جدول مسابقه فرمول یک انگلیس 2023

#رانندهتیم زمان
1مکس ورشتپنردبول
2لندو نوریسمک‌لارن+3.798
3لوئیس همیلتونمرسدس+6.783
4اسکار پیاستریمک‌لارن+7.776
5جورج راسلمرسدس+11.206
6سرجیو پرزردبول+12.882
7فرناندو آلونسواستون مارتین+17.193
8الکس آلبونویلیامز+17.878
9چارلز لکلرکفراری+18.689
10کارلوس ساینزفراری+19.448
11لوگان سارجنتویلیامز+23.632
12والتری بوتاسآلفارومئو+25.830
13نیکو هالکنبرگهاس+26.663
14لنس استرولاستون مارتین+27.483
15گوانیو ژو
آلفارومئو+29.820
16یوکی سونوداآلفاتائوری+31.225
17نیک دی وریسآلفاتائوری+33.128
-پیر گسلیآلپین-
-کوین مگنوسنهاس-
-استبان اکونآلپین-

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

107 دیدگاه

  1. iman

    14

    14

    عجب راننده آیه این لندو نوریس،دفاع کردن رو از نو معنا کرد.بد شانسی فراری به خاطر سفتی کار و به نظرم استراتژی عجولانه برای لکلرک

    • Lil21

      10

      2

      واقعا نمیشه اسم شو گذاشت بد شانسی آنقدر اشتباه میکنن ارزش معنایی این کلمه دیگه رو فراری جواب نمیده دیدیم که راسل با ماشین کند تر داشت به چالش میکشید جفت فراری هارو 😳

      • Fastboy 44

        14

        4

        ماشین مرسدس از فراری و استون این مسابقه سَر بود

    • NICO ROSBERG-06

      7

      1

      مک لارن😰😬😬😬😬😕 «#=$¥~√π~®}\}©٪¥¥£

      • Mohsen.A

        2

        0

        ففط اون جایی که لوییس با یافت به لند

      • Mohsen.A

        8

        0

        فقط اونجایی که لوییس با سافت ب لندو با هارد نمیرسید😥و یا جورج با مدیوم به پیاستری با هارد.

    • NICO ROSBERG-06

      2

      1

      متوجه شدین یا بیشتر توضیح بدم حالم و!!😕

      • Yousef

        4

        0

        بزارحدس بزنم. ترکیبی از هیجان دلهره و غافلگیری و استرس

    • Siamak

      22

      3

      فراری با استراتژی غلط انتخاب لاستیک رده واگذار کرد ، ضمن اینکه راننده هاش عوض اینکه همدیگه رو حمایت و ساپورت کنند ، رقابت درون تیمی ابلهانه ای رو شروع کردند .
      همین پوزیشن 9 و 10 براشون کافیه . بیشتر از این حقشون نبود !

    • Amirali

      11

      5

      به هرحال مکلارن یک سر و گردن از مرسدس بالاتره. نه راسل و نه همیلتون نتونستن سبقت بگیرن؛ خصوصا همیلتون که لاستیک سافت هم داشت! البته که دفاع نوریس هم بی تاثیر نبود اما فکر کنم همه راننده های تاپ گرید بتونن همون مانور رو انجام بدن.

      • سبحان

        5

        1

        استراتژیست فراری بِدَنش دست من می توپانمش….

      • IliaLh44

        0

        0

        خود مکس هم تو رادیو گفت این لاستیک ها آنچنان خوب نیستن

    • Max the great

      11

      1

      اصلا آوردن لکرک اینقدر زود به پیت استاپ معنی نمیداد و بعد بستن هارد در شرایطی که خیلی دیر به دمای عملیاتی میرسید… مثلا اینقدر زود اومد کیو آندرکات کنه؟!!! من طرفدار متعصب مکسم ولی واقعا استراتژیستهای فراری رو درک نمیکنم رسما خراب میکنن زحمت راننده هاشون رو در شرایطی که کاملا اونا میتونستن رقابت کنن با مرسدسا و حتی مک لارنها….فرم بسیار بالای رانندگی و ثبات و کم اشتباه بودن مکس که کم نظیره واقعا… خنده های نوریس تو مصاحبه بعد رقابت دیدنی بود و از خوشحالی تو پوست خودش نمیگنجید…. لوییس خوب رانندگی کرد و شانس هم یارش بود و اگر دی آر اس یه دور زودتر اینیبل میشد احتمال داشت سبقت بگیره از لندو ولی دیگه وقتی دی آر اس فعال شده بود که لاستیک هارد لندو یکم به دمای مسابقه ای رسیده بود و دیگه کاریش نمیشد کرد…. راجع به پرز سکوت میکنم واقعا…. هیچوقت ازش خوشم نمیومد و الانم که ….

      • hamze.n

        0

        0

        واقعا استراتژیستهای فراری تو این دوسال خراب کردن درکل تیمشون خوب نیست اگه یه کم حمایت فکر کنن با این رانندها میتونن برای سکو تو هر مسابقه بجنگند ماشینم یه خورده کار داره

    • Sebmm

      5

      1

      در روزی ک راسل با سافت مونده بود ک چجوری از لکلرک سبقت بگیره فراری ب بدترین شکل ممکن کار رو تموم کردن
      سافت راسل 29 دور گیرم فراری با لاستیک خوره زیاد میدیوم 18 دور افتضاح افتضاح
      دیگه انقد فراری رو مخ رفته ک میخوام از طرفداری اونم کنار بکشم شاید تلنگری باشه براشون😎
      استون با فرم جدید لاستیکها چیکار میکنه ک افتاده عقب
      اسکار و نوریس و مکلارن عالی
      واقعا این نوریس از بهترین های حال حاضر هستش

      • Mahdi.drs

        0

        0

        سقف سرعت فراری بالا بود و مرسدس تاپ اسپیدش تعریفی نداشت برای همین گرفتن مکلارن ها و فراری که توی مستقیمی سریع بود اذیت شون میکرد ولی دیدیم که تا فراری ها پیت کردن با توجه به سرعت بالای راسل راحت اورکات شدن و رقابتی در واقع برای جلوی راسل تموم کردن در کار نبود..البته در اینکه خیلی زود پیت رفتن شکی نیس و سرعت فراری روی مدیوم بهتر از هارد بود و هارد اونطوری که امید داشتن براشون جواب نداد.
        فراری یه چنتا استراتژیست بهتر نیاز داره

  2. Fastboy 44

    13

    6

    وقتی داریم از the best crowd حرف میزنیم منظورمون اینه 🇬🇧
    لوئیس هم که از خوش شانسی تو کشورش استفاده کرد و پودیوم گرفته ولی حق پیاستری سکو بود
    این همه سال قبل لوئیس بدشانسی آورد،همه شو داره رفته رفته پس میگیره🤣
    تبریک به همه راننده های روی سکو
    جمع جمع سلبریتی ها بود
    ولی همه سلبریتی ها یه طرف
    عشقم جرمی کلارکسون یه طرف🤣 (اورانگوتان با چکش ماشینای آلپین رو انگول کرد بخاطر همین به این روز افتادن،his genius is almost frighteneing🤣🤣)
    حیف که ریچارد و جیمز نمیان این رقابت ها
    و باز هم سیلوراستون یه مسابقه جذاب ارائه کرد
    قطعا بهترین پیست فرمول یک دنیاست
    خیلیم عالی!

    • Fastboy 44

      16

      0

      و دم مک‌لارن گرم که بدون هیچ ادعای خاصی و بدون سر و صدای کانسپت شماره دو بعد از کانسپت زیروپاد خودشو به جایی رسونده که با لاستیک هارد هم میتونه پیسی نزدیک به ردبول داشته باشه

    • Max . 1

      20

      1

      مکس که هیچ
      از اول شدن تو مسابقه کسی شک نداشت
      نوریس عالی بود
      لوئیس هم درسته سیفتی کار کمک کرد بیاد بالا ولی از حق نگذریم عالی رانندگی کرد
      و اینکه راسل داشت از حرص خوردن می‌ترکید
      از اینکه سیفتی کار اومده و افتاده پشت همیلتون

      • IliaLh44

        1

        1

        والا حق با شماست آقای Max.1 جورج چقدر خوش شانسی داشته استرالیا پارسال میامی پارسال
        یه خوش شانسی هم لوئیس آورد و متاسفم برای همه استراتژیست های فراری و پیریلی

    • Parhamc1

      23

      25

      همیلتون این همه سال کجا بدشانس بوده؟میشه گفت با فاصله زیاد خوش شانس ترین راننده تاریخه

      • Fastboy 44

        25

        8

        یک قهرمانی جهان رو بخاطر سیفتی کار از دست داد
        کافیه؟

      • Fastboy 44

        7

        2

        در ضمن
        خوب نخوندی چی نوشتم
        گفتم این همه،سال قبل بدشانسی آورد

      • Amirali

        12

        5

        یک قهرمانی دیگه رو هم به خاطر ترکیدن موتور
        دیگه به 2010 و 2007 هم رجوع نکنیم

      • Milad4424

        4

        5

        چند ساله فرمول یک میبینی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • Ali🦁3

        12

        13

        Fast boy44
        حالا یه قهرمانی بخاطر سفتی کار از دست داد به کنار که کارما آمد سراغش…. ولی دقت کردین توی پیچ کاپس مستر همیلتون رقابتش با نوریس عقب نشست و پارسال هم مقابل چارلز عقب نشست.؟؟

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        10

        2

        اونجا رقابت قهرمانی وسط بود هر کس دیگه ای بود عقب نمیکشید.همونطور که تو اسپانیا و چند پیچ قبل تر کاپس فقط شیرجه میزد تو ماشین همیلتون. یکی باید جلوشو میگرفت.

      • Fastboy 44

        4

        3

        Ali 1
        بیخیال دیگه
        حوصله بحث نمونده
        من ندید میگم شما درست میگین
        بیخیال

    • HxllDrivxr

      8

      0

      جرمی تنها سلبی که که واقعا طرفدارشم❤

    • Yousef

      3

      5

      نه دیگه نمیشه د بست کراود
      اتفاقا علتش این بود که این بار اتریش زود تر از سیوراستون بود و وقتی ارتش نارنجی خوب رفتار کرد دیگه اینجا تو رو افتادن سالهای قبل که بر عکس بود اینجا رفتار بد بود و تو اتریش تلافی میشد.

  3. Yousef

    11

    0

    تبریک امروز فقط برای مکلارن و رانندهاش به خصوص نوریس که فوقالعاده بود. البته نفهمیدم چرا بعد سیفتی کار دو تا راننده رو بردن رو هارد به نظرم احمقانه بود.
    آخرشم نفهمیدیم فراری از فرمول یک چی میخواد.البته سیفتی کار استراتژی شونو خراب کرد.

    • Yousef

      3

      0

      اصلاح میکنم نوریس رو بعد از سیفتی بردن رو هارد

      • Mohsen.A

        0

        0

        دیتایی ک از هارد بدست اورده بودن نشون داده بود هارد برای استینت دوم واسشون مناسبه

  4. Mscforever

    13

    5

    یه نکته جالب تو این مسابقه اصرار عجیب کارگردان انگلیسی برای نشون ندادن ورستاپن بود که حتا تو دور اخر هم فقط لحظه ای که از خط پایان رد شد رو اونم تا لانگ شات نشون داد

    • MOHAMMAD KHZ

      8

      4

      چی مکس نشون بده . وقتی میدونه اول میشه و تو خلوت خودش رانندگی میکنه هیجانی نداره واسه بیننده . زمان همیلتون هم همین وضع بود وقتی لیدر مسابقه بود و فاصله زیاد داشت با رقبا

    • parsa911

      7

      2

      8 دور اول همش مکس نوریس بود بعدش مکس جدا شد ولی بقیه کل مسابقه در تلاش سبقت گرفتن بودن خب باید اونا رو نشون میداد دیگه اگر یه مسابقه کسل کننده و آروم بود حرف شما درست بود ولی الان واقعا نمیشد

  5. Ali🦁3

    14

    6

    سفتی کار دوبل پودیوم مک‌لارن خراب کرد حیفش اسکار حقش اولین پودیوم بود و همینطور مسابقه فراری خراب شد و بجاش همیلتون آورد رو سکو.
    —-
    چه حالی داد برد مکس تو این پیست تبریک به همه فن های مکس✌️.

    آقای حسن محبی تبریک بهت
    لاندووو🧡لاندددووو🧡عالی بود این پسر هم استارتش هم دفاعش بعد سفتی کار جلو همیلتون با تایرهای هارد👌ولی از حق نگذریم مک‌لارن فوق العاده ماشینش یه جهش بزرگی برداشته وقتی این پیس ریس داشتن.

    • Hassan Mohebbi

      8

      2

      سلام به علی اقا گل من چاکرم. تبریک واسه برد مکس👌
      اره لذت بردیم از سکو 🧡لندو (L4)🧡 و ناراحت از سکو ازدست رفته اسکار. ولی نشون داد راننده قابلیه و بنظرم بتونه اولین سکوش رو بگیره تو این فصل.

      فقط فراری اصلا نمیدونم چیکار میکنه. چی مغزشون میگذره. راسل با سافت نزدیک ۲۴ دور زد بعد اونوقت دور ۱۸ ۱۹ لکلرک رو میارن تو پیت. رو مدیوم فراری خیلی خوب بود به نظرم میتونست با مدیوم خیلی بیشتر از اینا دور بزنه.
      استراتژی لوئیس بهترین استراتژی بود چون یه نیم نگاهی به سیفتی داشتن. وقتی دیدم همه اومدن تو پیت و لوئیس نیومد گفتم این اگه همیلتونه یه سیفتی میاد و میره رو سکو. البته اگه سیفتی دو سه دور زودتر میرفت تو پیت باتوجه به لاستیک سافت لوئیس اسکار میتونست حداقلش حمله رو نشون بده ولی سبقت فکر نکنم ولی دو دور اخر اسکار یک ثانیه فاصله‌ش با لوئیس کم کرد.

      در ‌کل یه مسابقه اروم بود و تنها سیفتی یه هیجان اورد و اینکه تو استارت لندو تونست سبقت بگیره. اگر سیفتی نمیومد خیلی عادی و بی‌هیجان ادامه پیدا میکرد. تنها هیجان سکو دوتا مکلارنی‌هاش میشد.

      زیاد حرف زدم بریم واسه مجارستان ارزوی سلامتی برای همه دوستان

  6. MOHAMMAD KHZ

    13

    1

    ماشین پارسال به همیلتون میدادن سریعتر میتونست رانندگی بکنه . فراری هم که مثل همیشه ،عین پت و متن استراتژیستاش

  7. Soheil_JB22

    5

    1

    مک‌لارن یکم ریسکی کار کرد ولی نتیجه رو گرفت و فراری که هنوزم از مجارستان پارسال درس نگرفته تو هوایی که تایر سافت ۳۰ دور میره راحت رو دور ۱۹ میخوان مدیدم رو با هارد عوض کنن و نتیجش چند دور طول میکشه تا به دمای عملیاتی برسه منتظر اپدیت های مجارستان مک‌لارن هستیم شاید تونستن برد رو بدست بیارن پیستی هست که بیشتر از سیلوراستون میتونن کار کنن

    • Ali🦁3

      7

      0

      22
      داداش سهیل جان’
      فکر نکنم مک‌لارن تو پودابست مثل امروز سریع باشن چون مستقیمی کمتری داره و پیچهای زیاد با ستاپ دانفورس بالا که احتمالا از مرسدس و فراری عقب
      بیأفتن، البته امیدوارم اونجا هم رقابتی باشن که به آپدیت بیشتری هم نیاز دارن.

    • j_farzaneh

      7

      0

      نه برعکس تو مجارستان به اندازه سیلوراستون سریع نخواهند بود البته آپدیت هم دارن شاید خلاف نظر من ثابت شد
      اگر طبق روال موجود در ریس های قبل باشه تو مجارستان ردبول که بکنار استون مارتین تیم دوم خواهد بود و مرسدس و فراری پشت سرش
      مکلارن ولی با ماشین جدیدش تو همچین پیستی دیده نشده و دیتای قابل توجهی ازش وجود نداره ولی به نظر میرسه تو پیچ های کندتر سرعت کمتری دارن و این هفته به لطف پیچ های سریع مداوم پیس فوق العاده ای داشتن
      استون از اول فصل نقطه قوتش پیچ های کند و ترمزگیریهای شدید بوده که احتمالا در بوداپست به سکو برمیگردن ولی هیچ پیشرفتی در طول فصل نداشتن بااون همه زمان تونل باد و سی اف تی
      مرسدس و فراری هم فعلا داغونن
      حداقل از قبل میدونستیم استون تو سیلور و اتریش تیم چهارم میشه
      ولی قرار بود مرسدس و فراری خیلی سریعتر ازین باشن تو این دوتا پیست
      مرسدسم اصلا پیس سکو رو نداشت امروز و دیدیم به لطف شانس سکو رسید همیلتون و پیاستری بدشانس باید برای اولین سکوش همچنان منتظر باشه

      • j_farzaneh

        1

        0

        البته یه موردی هم هست اونم تغییرات لاستیکه
        تو اسپانیا دیدیم مرسدس با آپدیتش واقعا سریعترشد
        تو کانادا استون با آپدیتش سریعتر شد
        تو اتریشم فراری با آپدیتش واقعا سریع شده بود
        اما تو سیلورستون بااینکه اکثرا آپدیت هم داشتن باز یهویی همگی کند نشون دادن که شاید تغییرات لاستیک باعث این اتفاق شده

  8. Arshia-sh

    8

    1

    دیروز گفتم پرز تا پنج تای اول بالا میاد که البته ششم شد
    نه رده افزایش رده
    باید قبول کرد که تیم ها دارن فاصله ها رو با ردبول کم میکنن.
    استون تو آپدیت خ خوب نبود.
    مرسدس اگر چه به خاطر استراتژی خوب تو سیلورستون خوب بودن ولی به نظرم ریس فراری و به عبارتی آپدیت هاش بهتر بوده و تو مستقیمی خیلی خوب شدند.
    برای رده دومی چهار تیم داریم به نظر من به ترتیب
    فراری،مرسدس ،مک لارن و استون

    • Ali🦁3

      6

      4

      اگه چکو این فصل کمک امتیاز تیمی نبود بازم مکس به تنهای با امتیازش سازندگان در صدر بود.. جالبه مگه نه.

      • Fastboy 44

        5

        1

        آره
        دقیقا عین ۲۰۲۰ که لوئیس به تنهایی قهرمانی سازندگان رو بدست آورد😝

  9. شهریار

    4

    1

    تبریک مکس فن ها به خاطر اولین برد مکس تو سیلوراستون.
    فرای باز شروع کرد به گل کاشتن! بیجاره لکلرک و ساینز.
    خیلی واسه الونسو ناراحت و نگرانم ماشین استون دیگ رقابتی نیست .
    پیاستری میتونست اولین سکو خودشو بگیره ک خیلی بدشانس بود.

    تبریک بزرگ به نوریس ک با لاستیک هارد تونست جلو یه راننده سریع مقاومت کنه بینظر بودی پسر. نمیدونم مکلارن چرا لاستیک هارد واسش انداخت یعنی لاستیک دیگه ای نبود؟! اگه باشه واقعا خیلی دیوانه باشی این کارو بکنی!
    یه تبریکم به البون خیلی خوب از فرصتا استفاده میکنه یعنی حداکثر توان ماشینو به کار میگیره .

    • Max . 1

      10

      4

      مکس سال 2020 هم سیلوراستون رو برده بود
      اولین بارش نبود

      • RedMax

        4

        1

        اون مسابقه گرند پری نبود
        فکر کنم جشن هفتاد سالگی فرمول یک بود

      • شهریار

        4

        3

        هی میگی بابا نبرده مکس فقط مسابقه سرعتیو برده چرا هی میگی فکر کنم ردبول کلا سه بار سیلوراستون برده بود ک با فتل بود الان شد جهار با همیلتون اگه اشتباه نکنم بازم میرم قهرمانان سیلوراستونو میبینم ولی مطمعنم مکس اولین بارش بود

      • شهریار

        0

        0

        رفتم کامل تحقیق کردم بله مکس سال ۲۰۲۰ مسابقه ۷۰ سالگی برده ولی این امار تو قهرمانان سیلوراستون ثبت نشده میتونید برید ویکیپیدا میتونید قهرمانان ببییند ک مکس ثبت نکردن تو پیج انیستا سیلوراستون هم به مکس و ردبول تبریک گفتن ک بعد ۲۰۱۲ باز تونستن قهرمان بشن

      • Shahinf1z

        3

        1

        بیست بیست کجا مسابقه اصلی رو برد ما ندیدیم ؟!

    • reza2001

      4

      1

      اولین بردش نبود ۲۰۲۰ هم برده بود

      • شهریار

        3

        5

        2020 همیلتون برده مکس فقط مسابفه سرعتی برده نه اصلیو

    • reza2001

      10

      1

      دوست عزیز ۲۰۲۰ دوتا مسابقه برگزار شد که اولی لوئیس برد ودومی رو مکس برد

    • Amirali

      7

      3

      یعنی انقدر اصرار بر جهالت هم واقعا جالبه.
      از دیروز صد نفر بهت گفتن مکس سیلوراستون 2020 رو برده. یه سرچ بکن بعد بیا کامنت بذار دیگه.

      • Amirali

        7

        10

        مرسدس برای کوالی ستاپ کرد و با اختلاف بالا ردیف جلو رو برای خودش گرفت؛ اما تو مسابقه خوردگی تایر مانع از این شد که بتونن به مکس برسن. الان قانع شدی یا باز هم اون اسپرینت 2021 بوده؟؟!!!

      • amir82_yusefi

        2

        8

        داداش اشتب میزنی فک کنم شما جهالتو پیشه کردی

      • Amirali

        9

        4

        پسرگل و سایر عزیزانی که دیسلایک زدید
        دارم مسابقه دوم سیلوراستون 2020 رو تعریف میکنم. متوجهید؟؟؟

      • Amirali

        10

        6

        جالبه نشون میده حداقل هفت نفر تو این سایت از بعد 2020 دارن مسابقات رو دنبال میکنن:) خوش اومدید ولی چرا در مورد مسابقه ای که ندیدید دیسلایک میزنید؟

      • Max . 1

        8

        2

        تو همین مسئله معلوم شد کی چقدر از فرمول یک میدونه
        و به قول امیرعلی از کی داره فرمول وان میبینه

    • Mscforever

      3

      2

      حق باشماس و اولین برد مکس تو این پیست بود و خود هورنر هم تو رادیو بعد از برد به مکس میگه این اولین برد ما بعد از 2012 ست

  10. amin.mohammadi

    3

    1

    فراری پلن بی رو با تایر پلن w اجرا میکنه😐

    در مجموع ماشين وضعش تو این پیست خوب بود

    نوریس جایگزینی مناسب برای لوئیس یا پرز

    • Shayan&lizge

      6

      1

      واقعا عالی خواهد بود اگه جایگزین چکو بشه

    • D916

      6

      0

      نوریس با راسل یا نوریس با مکس یعنی جنگ داخلی که البته جذابه مخصوصا با همتیمی شدن با مکس البته بعید تیمها اینجوری تصمیم بگیرن‌.

  11. Shahinf1z

    13

    3

    تبریک به طرفداران مکس و ردبول
    کار نوریس عالی بود ولی این همیلتون بود که این تراکتور رو برد روی سکو ماشین توی مستقیمی به شدت کند توی پیچ ها افتضاح بود حتی با دی ار اس باز هم به مکلارن نمیرسید دیگه سبقت گرفتن پیشکش
    این یه سکوی شانسی به لطف سیفتی کار و رانندگی همیلتون بود نه چیزی بیشتر برای مرسدس
    به شخصه از چند مسابقه قبل قطع امید کردم و
    این فصل برای مرسدس از دست رفت نهایتا دو سه تا سکوی دیگه تو پیستهای مورد علاقش

    • Mahdi.drs

      5

      6

      وات د فاز

      اگر مرسدس تراکتور بود فراری و استون و الپین چی بودن؟؟ راسل بالای بیست دور فرونت وینگش توی دیفیوزر لکرک بود به این ماشین نمیشه گفت تراکتور

      فقط ردبول و مکلارن سریع تر بودن و سکو هم با چاشنی شانس محقق شد

      • Mohsen.A

        4

        2

        خب واقعا کند بود مرسدس.کندتر از فراری.راسل با سافت نمیتونست لکلرک را بگیره.
        همونطور که از پس اسکار هم برنیومد .لوییس هم نمیتونست روی سافت به لندو برسه.نتیجه اینکه دوستمون تراکتور را خیلی نادرست هم بیان نکرد

      • Mahdi.drs

        1

        0

        محسن جان راسل بیست دور با سافت پشت مرسدس چسبیده بود این نشون میده که مرسدس سریعتر از فراری بود(چند دور اول با سافت طبیعی هست ولی بعد چند دور معمولا اثر لاستیک از بین میره ولی بازم راسل توی نیم ثانیه ای لکرک بود🙁
        )
        من بعد چندین سال اف وان دیدن وقتی می بینم یک ماشین با فاصله کم می‌تونه به ماشین جلوش برای یه مدت طولانی نزدیک بمونه نتیجه میگیرم ماشین عقبی کمی سریعتر هست و اگر سبقت بگیره کاملا سریعتر هستش …

        در ضمن اگر مرسدس کندتر بود چطور راسل پنجم و لکرک و ساینز هشت ونه گرفتن فک کنم …. جفتشون سیفتی کار بهشون ضرر زد ولی وقتی راسل توی هوا کثیف ماشین جلویی نبود و میتونست از پیس واقعیش استفاده کنه دیدیم که اورکات کرد فراری ها رو (اورکات هم منظورم اینه که صبر میکنی رقیب بره پیت و بعد پوش کامل میکنی برای چند لپ و بعد که بری پیت جلوی رقیب درمیای ولی این قضیه موقعی جواب میده که ماشین تو(راسل ) روی لاستیک کهنه (در این مورد سافتی که بالای بیست و دو دور زده) از لاستیک نو ماشین حریف (لکرک رو لاستیک نو) سریعتر باشی)

        یعنی راسل روی لاستیک سافتی که بالای بیست و دو دور زده از لاستیک های نو لکرک سریعتر بوده و این نشون میده توی ریس پیس مرسدس قوی تر بود
        این اثبات اینکه فراری از مرسدس سریعتر نبود و فرغون واقعی مرسدس نبود

      • Shahinf1z

        0

        0

        دوست عزیز بستگی به دید شما یه تیم مرسدس داره من مرسدس رو با خودش و سابقش تو فورمول وان و هشت قهرمانی جهانش مقایسه میکنم و مکلارنی که یهو تو دو تا مسابقه جوری سریع میشه که هردوتا راننده تاپ مرسدس دوتا جون مکلارن رو با لاستیک نرم تر نمیتونن شکست بدن و این بده امیدوارم متوجه منظورم شده باشی

  12. amir82_yusefi

    4

    6

    آقا من واقعا اعتراض دارم واقعا دارم فشار میخورم ماشین وسط پیست وایستاده رد فلگ نمیده در شرایط مسابقه ای ولی دیروز تو کولیفیکیشن رد فلگ میده.من بهتون قول میدم اگر جای مرسدس و فراری عوض می شد فراری بالا بود رد فلگ میداد.ببینید من قبول دارم فراری ضعیفه ولی خدایی قبول نیست از استواردا بخوره که.اون از استرالیا بعدش کانادا همیلتون آن سیف ریلیز شد الانم انگلیس

    • Max . 1

      6

      2

      دوست عزیز فلسفه کوالی با ریس کاملا متفاوت هستش
      تو کوالی حتی اگه یه تیکه از قطعات ماشین هم تو پیست بیفته رد فلگ میدن ولی تو ریس اینطور نیست
      چرا وقتی چیزی رو نمیدونید نظر بیخود میدید
      همیلتون از سیفتی کار سود برد درست ولی همیشه همین بوده و خیلی ها از این شرایط سود بردن
      تو همه مسایقات این احتمال وجود داره

      • amir82_yusefi

        1

        1

        خب داداش معلوم شما باید اینو بگی دیگه شما مکس فنی اصلا کاری با رقابت مرسدس فراری نداری.فقط نمیدونم چرا بعضیا میخوان مغلطه کنن بعضی از مسائل رو

      • Amirali

        1

        0

        ببین برادر نمیدونم از کی وارد شدی ولی کلا داری نظرات عجیب غریب و بدون منطق منتشر میکنی. قبل اظهار نظر یکم مطالعه کن.

  13. Ali.. Ferrari

    15

    1

    تبریک به مکس برای بردش و عملکرد بی نقص این فصلش.ماشین عالی داره اما اون ماشین دست پرز هم هست ولی کلی اشتباه داره البته روز مسابقه خودشو جلو میکشه.
    از چیزیکه توی این مسابقه لذت بردم عملکرد فوق العاده نوریس و پیاستری بود و تیم مکلارن که همچین پیشرفتی داشتن.همینطور دیدن لوییس روی سکو هم خوشحال کننده بود.
    تاسف هم برای فراری که با استراتژی غلط برای راننده هاش هر کدوم ۵ رده از دست دادن و روی روئدا رو امروز سفید کرد تیم استراتژی.وقتی شارل رو که با مدیوم جلوی راسل با سافت رو گرفت و راسل بهش نمیرسید دور بیست بردن پیت متوجه شدم مسابقه فراری تموم شدس و راسل ۲۹دور با همون تایر سافت زد.واقعا درک و شعور تیم استراتژیه فراری از بیننده معمولی فرمول یک هم پایینتره.

    • Yousef

      4

      1

      علی نمیتونن لاستیک نگهدارن

      • Mehdi.83

        3

        0

        نگهداری لاستیک یه زمانی هنر بود.الان کسی لاستیک خور بالایی داشته باشه هنر محسوب میشه.لکلرک با اینکه بیشتر داشت دفاع میکرد از راسل ولی هر دو از ساینز جدا شدن و فاصله شون با مکلارن ها هم زیاد نشد. میشه مقصر تیم فراری دونست تو مسابقه لکلرک اما ساینز…

  14. hadi

    6

    1

    استراتژیست و مدیریت فراری مثل مدیریت استقلاله.یه مدیر عوض کردن به ویلیامز هم باخت میدن.فقط فرق فراری با استقلال پولدار بودنشونه.بمیرم واست چارلز😥تبریک به طرفدارای لاندو و مکلارن

  15. Parhamc1

    10

    15

    نوریس بی نظیر بود.
    امیدوارم بیشتر رو سکو ببینیمش
    ولی سکو حق اسکار بود.همیلتون الکی رفت رو سکو

  16. Siamak

    12

    1

    ادمین گرامی ، جناب آقای حسن دوست
    میشه بفرمائید دلیل عدم تائید و انتشار کامنت بنده چیست ؟ اشکال شکلی و محتوائی داره ؟ یا ربات کنترل شده دوست داره حال اینجانب رو بگیره ؟
    ممنون از پاسختون .

  17. پوریا

    14

    1

    ی تبریک ب فراری ک رده ۴.۵ بدی رده ۹ ۱۰ بگیری.اشتباه پشت اشتباه.و تبریک اصلی ب مرسدس ک رانندشو اورد روسکو.رفقای طرفدار فراری عین خودم.از این تیم ن تیم در میاد ن ماشین خوب.مک لارن ثابت کرد برای پیشرفت بودن باید رفت ب سمت ماشین ردبول.فراری اوضاع فرسایش لاستیکش تغییری نکرده.و مسعله اخر اینکه مرسدس با سافت ۳۰ دور میزنه فراری با مدیوم ۲۰ دور.همون مرسدس با سافت نمیتونه از نوریس با هارد رد بشه.

  18. رضا سلطانی

    13

    9

    راجع به مکس نیازی نیست صحبتی بشه که عالیه.
    مک لارن ها واقعا جلواومدن ولی فکر نکنم بتونن این رو در هر پیستی نگه دارند و احسنت به لندو
    و اشتباه بزرگ تیم که هر دو راننده رو انداخت روی هارد وگرنه دو سکو می گرفتند
    مرسدس و مک لارن بسیار بهتر از فراری در این پیست بودند و البته پیش بینی میشد که فراری اینجا قوی نباشه
    راننده برتر امروز مرسدس بی شک راسل بود مخصوصا استینت اولش روی سافت و بعد سبقت از دو فراری و بقیه. ولی طبق همیشه همیلتون مهره مار داره و خوش شانس ترین راننده ایه که دیدم. امروز واقعا رانندگی خاصی ازش ندیدیم. فقط استینت خودش رو طولانی مرد تا سبفتی کار بیاد.
    فراری پیس و سرعت لازم رو نداشت اصلا. و در استراتژی میشد هم در پیت استاپ اول و هم دوم بهتر عمل کرد. باید تایر ساینز رو عوض می کرد در هر حال. و لکلرک هم باید روی سافت می رفت چون خارج کردن ماشین خراب شده مگنوسن خیلی طول می کشید. و سافت بیشتر دوام می آورد. در هر حال فراری شانسی نداشت
    در نهایت امیدوارم برای مجارستان فراری و استون اوضاع بهتری داشته باسند

    • Amirali

      14

      3

      به نظر من هم امروز راسل بهتر از همیلتون بود اما دیگه لوییس هم انقدری که شما میگید افتضاح نبود. مهره مار چیه.
      پارسال خود راسل صدبار از این خوش شانسی ها آورد و همیلتون دوتا برد مسابقه رو به خاطر سیفتی کار از دست داد!

      • Soheil_JB22

        4

        0

        فصل 2010 اگه کامل ریس ها رو دیده باشی وتل بیشترین بدشانسی رو اورد تو کره و استرالیا اول بود retire شد تو بحرین اول بود نقص مکانیکی ماشین چهارم شد همیلتون تو 2010 تایرش ترکید تو اسپانیا دوم بود و تو مجارستان هم پنجم بود retire شد بدون نقص های فنی 2010 وتل اصلا کار به مسابقه اخر نمیکشید

  19. Arshia_h

    1

    0

    سلام دوستان من تازه واردم هیچی از فرمول بک و کلا مسابقات سر در نمیارم میشه یکی کامل برام توضیح بده خیلی ممنون

  20. Ali.. Ferrari

    7

    0

    توتو ولف بعد از کوالی دیروز اینطور گفته:مرسدس قبلا هم بدنبال اجرای ایده های ردبول روی مرسدس بوده اما با توجه به آپدیتهای مکلارن خاسته تا با توجه به نتیجشون،این ایده ها رو بهتر بررسی کنه.در شروع فصل,استون مارتین یک جهش قابل توجه با کپی برداری بدست آورد و تعدادی از سکوها را بدست آورد.
    با توجه به اینکه مکلارن هم دستاوردهای قابل توجهی از خود نشان داده است مرسدس میتواند از پیشرفت آنها الهام بگیرد.
    وقتی ما شاهد اثبات برتری ایده های ردبول هستیم مطمئنا برای ما مثال خوبی است که چگونه اوضاع را تغییر دهیم.
    چند روز قبل هم ولف گفته بود ما توسعه خودرو امسال رو کنار نمیگذاریم تا از بودجه اون برای خودروی فصل بعد استفاده کنیم و تا آخر امسال تلاش میکنیم برای برد و حتی با ساخت خودرویی جدید مشکل سقف بودجه نداریم چون همه چیز رو از الان بررسی کردیم.

  21. Hb53865

    6

    1

    اشتباه استراتژی فراری این بود که استراتژی خودشونو براساس رقابت با مرسدس پایه ریزی کردن با مکس با اون هیولاش کسی کاری نداره ولی اگر با مکلارن رقابت میکردن این اشتباه رو نمی‌کردن و آنقدر زود به پیت نمی‌رفتن .البته لاستیک سافت راسل نیز خیلی توی اشتباه استراتژی آنها موثر بود چون ما به عنوان بیننده هم فکر نمی‌کردیم ۳۰دور با سافت دست دوم بزنن .در ضمن مرسدس باید یه فکر اساسی بکنه وگرنه همیشه نمیشه شانس آورد!!!!!

    • hamze.n

      0

      0

      مشکل اصلی فراری لاستیک خوره زیاده و استراتژی اشتباه در کل. بعد اختلاف زیاد ماشین بعد تعویض کردن لاستیکها بعضی پیستا وقتی هارد میندازن ماشین واقعا گاری میشه

  22. Kamran

    10

    1

    دیگه یه اشتباهی یک بار دو بار سه بار . . . .اصلا ده بار.خب اینجوری برای آدم یقین میشه که تو فراری یه عمدی در کاره.یه تیم با چنین عظمتی اینه استرتژیست ها و کارشناساش؟مگه میشه؟

  23. Ali.. Ferrari

    9

    0

    امروز نزدیکترین رقابت یک تیم از ابتدای فصل با مکس بود حتی اگر خودروی ایمنی نمیومد فاصله ای به اندازه کمی بیشتر از یک پیت استاپ بوجود نمیومد که در مسابقات قبل وجود داشت.مکلارن با آپدیتهای تاثیر گذار که در مجارستان هم سومین پکیج استفاده میشه سرعت عالی داشت و از طرفی هم سرعت فوق العاده و آپدیت خوب ویلیامز در ساید پاد و کفی.یکی از دلایل بزرگ این آپدیتهای موثر در مکلارن و ویلیامز،تصادف پرز در موناکو و به نمایش دراومدن خیلی جزییات از خودروی ردبول بود که این تیمها با کفی بسیار ساده قبل،حالا کفی با جزییات بیشتر و راه حل هایی برای استفاده بهتر از گراند افکت رو دارن و کپی ساید پاد تنها بخشی از دلیل پیشرفت اونها بوده اما طراحی فوق العاده کفی ردبول بعد از دیده شدن،ایده هایی به این تیمها داده که یه جهش و پیشرفت بزرگ بدست آوردن.البته که نمیتونن تمام جزییات کفی رو بخاطر وابسته بودن به سیستم تعلیق ازش بهره ببرن اما میبینیم ازش بخوبی استفاده کردن.

  24. NICO ROSBERG-06

    5

    2

    ینی مغزم توانایی پردازش عملکرد عجیب و غریب مک لارن و نداره الان.😶 چی شد!!!!
    مغزم؛ ¥££\{π÷√~*** هنگیدم ینی.شمام مثل منین یافقط من هنگ کردم!!؟
    فقط اونجاش که بعد از سیفتی راسل به تیم می‌گفت ،این مک لارن جلوم چرا انقدر سریعه؟ آآآآ ه ه ه .. چه آهی کشید😕🙃
    این در صورتی بود که راننده اون ماشین نارنجی پیاستری بود. نوریس اونجا که با همیل درگیر شدن،رسماً درحال پررررواز مشاهده شد، عجب هیولایی شده بود اینجا مک لارن. و الحق که همیلتون بهترین رانندگی فصلش و امروز انجام داد.واقعا افتخار میکنم برای داشتن دوتا راننده در این سطح،واقعا هر چی تو ماشین هست و یه چیزی بیشتر این دو نفر از ماشین تحویل تیم میدن..
    و اینکه عملکرد سه نفر واقعا تحسین برانگیز بود،اولیش اسکارپیاستری بود و بعدیش آلبون که چطور اون فراری رو با اون راننده قلدرش،نگه داشت.این سومین ریسیه که آلبون باعث میشه جلو تلویزیون ایستاده تماشا کنم ریس و .حقیقتا بعضی راننده ها انگارخلق شدن برای اینکه با داشتن استعداد هیچ وقت دیده نشن. سومین هم فرناندو بود که حقیقتا بدون دی آر اس جانانه حفظ کرد رده هفتمش و. تبریک میگم به مکس و فن هاش،ششمین برد پیاپی در این فصل.
    و فراری که به نظرم بهتره در اون گاراژ و ببندن وبرن سیب زمینی و پیاز بفروشند .خیلی هنر میخواد همیشه در سطح اول انجام استراتژی هایی باشی که تهش به نفع تیم های رقیبت ختم بشه.واقعا حیف و صد حیف این طرفدارهای عاشق برای این تیم.
    وقتی تایرهای راننده ت رو سه دوره که تعویض کردی به نظرم می‌تونستن با همون تایرا بیست و دو دور دیگه رو مدیریت کنند.واقعا لکلرک تواناییش و داشت،ای کاش حداقل بعدصیفتی کار دستور گاراژ برای انجام پیت و گوش نمی‌داد حداقلش این بود که دور آخر شاید آلبون ازش سبقت میگرفت،اونم شاید.چون واقعا همه مون لکلرک و میشناسیم.به هر حال روز،، روز ویلیامز و مک لارن بود.تبریک به مرسدسی ها از جمله خودم که انتظار پودیوم نداشتم واقعا .بسی شاد شدیم و تبریک بزرگتر به نام لارن . چه ریسی شد.😰👌

    • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

      1

      2

      در کنار لوئیس و راسل و استراتژی خوب مرسدس نقش میک شوماخر توی امتیازاتی که مرسدس کسب کرده خیلی موثر بوده.

  25. NICO ROSBERG-06

    4

    1

    آقای حسینی عزیز لطفاً این نظر بنده رو اینجا تایید کنید،به اشتباه در مقاله قبلی تایپ کردم.باسپاس از شما.🙏

  26. MSF11

    8

    2

    اول اینکه به احترام آپدیت های مکلارن جا داره کلاه از سر برداریم
    ردبول هنوز دست نیافتنی
    فراری همون داستان لاستیک خوری و استراتژی(البته تو پیست هایی با پیچ های کند و مستقیمی خیلی پیشرفت کردن)
    مرسدس داشت واسه برد میجنگید(یه ساقی توتو رو گردن بگیره) در کل جز لاستیک خوری تغییری در سرعت مرسدس مشهود نبود
    و چرا احساس میکنم استون بعد از آپدیت کندتر شده…اصلاً رقابتی با کسی نداره اونم آلونسو
    و اینکه طرفداران لوییس توضیح میدن که چرا با سافت نمیشد از لندو با هارد سبقت گرفت؟

    • Soheil_JB22

      0

      0

      دلیل کند شدن استون مارتین اینه که نقطه ضعف اصلیشون پیچ های با سرعت بالا هست دقیقا برعکس مکلارن و مرسدس تو اسپانیا هم دقیقا همین مشکل رو داشتن و باید هم روش کار کنن اگر برد و قهرمانی میخوان استون مارتین ماشین خوبی ساخته اما به بالانس نرسیدن

    • Amirali

      1

      2

      دلیلش همون جمله ایه که اول نوشتی
      توقع چی داشتی دقیقا؟

  27. Mahdi.drs

    5

    1

    مکس دوباره با ردبول بی اشتباه و سریع و تقریباً بدون رقابت بردن مسابقه رو😐 دمش خودش وتیمش گرم عالی عمل میکنن

    نوریس لایق راننده روز‌بود و دفاعش عالی بود…بعضی دوستان میگن مکلارن سریع تر بود و درست میگن مکلارن یکم سریعتر بود و اختلاف زمان سافت با هارد در ری استارت خیلی هست و اون سه دور بعد شروع مجدد کمتر راننده ای میتونست با اون لاستیک جلوی لوییس دفاع کنه که واقعا ماشین رو عالی توی پیست قرار میداد وسبقت رو خیلی سخت کرد بعد چن دور که هارد دماش تعدیل شد و سافت هم رو به افول رفت دیگه لوییس فرصت گرفتن نوریس رو نداشت ولی با اختلاف اول تایر اول شروع اگر کمی خشن تر بود میتونست دوم بشه لوییس

    لوییس عالی روند ولی سکو حق پیاستری بود که عملا مرسدس با بیرون نگداشتن لوییس بیشتر از ۱۰ ثانیه جلو انداخت که استراتژی خوبی بود و دمشون گرم ولی کاش پیاستری سکو اولشو میگرفت چون لوییس بالای ۱۸۰ تا سکو داره و این یک سکو فرق بزرگی براش نبود ولی برای پیاستری خیلی مهم بود این سکو و سرعت مسابقه‌ای لازم برای سکو رو داشت که متاسفانه شانسی نداشت

    راسل عالی بود توی استارت و توی استینت سافت واقعا زیبا روند ولی حقش این بود بالاتر تموم کنه که نشد (در کل سیفتی کار فقط برای لوییس و نوریس سود داشت و برای مکس فرقی نمیکرد چون بازم این مسابقه رو میبرد حتی اگر پشت لوییس و نوریس می افتاد و سیفتی کار به راسل و پیاستری و فراری بویز ضرر زد چون بدون سیفتی کار سوم پیاستری چهارم راسل و پنجم لوییس میشد)

    الونسو خوب دفاع کرد ولی نمیدوم چرا بعد کانادا اپدیت های استون کندتر کردش🙁

    البون هم روی دور خوبی هست ولی مجارستان خیلی بعید هست یه امتیاز هم بگیره با توجه به کاراکتر ماشینش

    فراری سریع بود ولی استراتژی دوباره 😶

    برای مجارستان ردبول دوباره باید سریعترین باشه
    البته معتقدم با توجه به اینکه پیست مجارستان یکم پیست سختی هست احتمالا پرز پشت راننده های مرسدس و الونسو کوالفای بشه
    استون و مرسدس باید خیلی بهم برای دومی نزدیک باشن چون جفتشون توی پیچ های سرعت پایین ومتوسط خوبن

    فراری و مکلارن هم جایگاه ۵به بعد باید براش بجنگن

    الپین باید عملکرد خوبی توی مجارستان و نزدیک به تیم های قوی باشه
    هاس و سوندا هم میتونن برای دهم یکم بجنگن
    البته اینا پیش بینی من با توجه به ویژگی و نقاط قوت هر ماشین بود شایدم کلا اشتباه کنم تا دو هفته دیگه بدرود

  28. deltatoos

    3

    0

    سلام.
    با احترام به نظر طرفداران عقیده دارم تو این مسابقه بهترین راننده های در تلاش برای سکو بدون ترتیب خاصی نوریس اسکار و راسل بودن البته الونسو و بقیه در این مقایسه دخیل نیستن . مکس تو استارت کم اورد.و لویس هم در شروع با خروج از پیست دو رده رواز دست داد. بالاخره تو تمام مسابقات هر رانندهای ممکنه ریسک کنه یا حتی اشتباه .
    ولی نمی دونم چطور بنز این فصل اینقدر کند پیت استاپ میزنه و تیم هنوز نتونسته این مسله رو حل کنه .از مدیریت بنز بعیده.
    تا مسابقه بعد که ویلیامز بیاد تا با مکلارن برای دومی بجنگه (اولی که مشخصه).بقیه هم باید هنوز بررسی کنن تا …

    • Mohsen.A

      3

      0

      راسل 3.9 در برابر 2.4 لندو.ینی 1.5 ثانیه توی پیت عقب افتاد و وقتی از پیت لین خارج شد فاصلش با رده جلوییش زیر 1.5 ثانیه بود .دقیقا پیت یک رده از راسل گرفت.مرسدس امسال هم تااین لحظه کارخاصی نکرده .لااقل یکم پیت استاپ تمرین کنن حیف نونها

  29. ayza

    0

    0

    توپاندن استراتژیست فراری گاهی واجبه ولی لاستیک خوره بالا مشکل اصلیشونه

    • IliaLh44

      0

      0

      والا حق با شماست آقای Max.1 جورج چقدر خوش شانسی داشته استرالیا پارسال میامی پارسال
      یه خوش شانسی هم لوئیس آورد و متاسفم برای همه استراتژیست های فراری و پیریلی

      • Mahdi.drs

        1

        1

        امسال لوییس دوبار با سیفتی کار جلوی راسل تموم کرده و دوتا دی ان اف داشته یکیش تقصیر خودش و یکی تقصیر موتور مرسدس که از دلایل اختلاف امتیازی راسل با راسل هست

        چهار مسابقه اول راسل سریعتر و از پنجم به بعد لویسس اکثرا از راسل سریعتر بوده

  30. Mahdi.drs

    0

    0

    نکته جالبی که در مورد مکلارن برام جذاب بود اینه که توی مستقیمی و سرعت بالا واقعا خوب بود و توی سرعت پایین هم ضعف بزرگی نداشت 😬😬😬 با توجه به عملکرد مکلارن در دو پیست اخیر که سرعت بالا و متوسط در جفتشون بود و مکلارن قوی بود
    اگر بخام پیش بینی کنم تا آخر فصل ..در مجارستان بین ۵تا۸ …اسپا بین ۳ تا۶ … هلند پنجم به پایین… ایتالیا رقابت برای چهار به بالا…سنگاپور بین۵ تا۱۰..از ژاپن تا برزیل رقابت برای سکو تا جایگاه ۷ تقریبا …. توی لاس وگاس ایده ای ندارم و توی ابوظبی هم نباید زیاد قوی باشن….
    این حدس من برای جایگاه هایی هست که مکلارن تا آخر فصل براش خواهد جنگید البته اگر بقیه تیم ها با یه اپدیت قوی کل ترتیب رو بهم نزنن

    • Mahdi.drs

      2

      0

      اگر پیش بینم درست باشه نوریس و پیاستری شانس رقابت برای سکو رو حداقل ۳ بار دیگه تا اخر فصل باید داشته باشن