در مسابقه خانگی فرمول یک هلند 2022 همه چیز بر وفق مراد مکس ورشتپن از تیم ردبول بود و برتری خود را در جدول قهرمانی به 109 امتیاز می رساند؛ البته در مونزا امکان قهرمانی وجود ندارد، اما با این سرعت، در سنگاپور چرا!
جورج راسل از تیم مرسدس در رده دوم و چارلز لکلرک، راننده فراری در سکوی سوم مسابقه هلند قرار گرفتند.
لوئیس همیلتون که در انتهای مسابقه اعتراض شدیدی را نسبت به استراتژی مرسدس داشت، به مکان چهارم سقوط کرد و پنالتی کارلوس ساینز باعث شد تا به رده هشتم بسنده کند.
جدول مسابقه فرمول یک هلند 2022
| # | راننده | تیم | زمان |
|---|---|---|---|
| 1 | مکس ورشتپن | ردبول | |
| 2 | جورج راسل | مرسدس | +4.071 |
| 3 | چارلز لکلرک | فراری | +10.929 |
| 4 | لوئیس همیلتون | مرسدس | +13.016 |
| 5 | سرجیو پرز | ردبول | +18.168 |
| 6 | فرناندو آلونسو | آلپین | +18.754 |
| 7 | لندو نوریس | مکلارن | +19.306 |
| 8 | کارلوس ساینز | فراری | +20.916 |
| 9 | استبان اکون | آلپین | +21.117 |
| 10 | لنس استرول | استون مارتین | +22.459 |
| 11 | پیر گسلی | آلفاتائوری | +27.009 |
| 12 | الکس آلبون | ویلیامز | +30.390 |
| 13 | میک شوماخر | هاس | +32.995 |
| 14 | سباستین فتل | استون مارتین | +36.007 |
| 15 | کوین مگنوسن | هاس | +36.869 |
| 16 | گوانیو ژو | آلفارومئو | +37.320 |
| 17 | دنیل ریکاردو | مکلارن | +37.764 |
| 18 | نیکولاس لطیفی | ویلیامز | +1دور |
| - | والتری بوتاس | آلفارومئو | - |
| - | یوکی سونودا | آلفاتائوری | - |


سوپر شانس
سوپر چکو
Mehdi44
سوپر سوتی + سوپر بازنده های بد که فکر کردن می تونن بیان تو هلند برد بدن به همیلتون.
ناراحت هستن بزار خودشون رو خالی کنن.
دلشون رو صابون زده بودن برای برد.
الفاتاوری همچین سوسکی سوسکی راننده چشم بادامیش را فرستاد توپیست که باعث سیفتی بشه.😂😂😂مدیونید اگر یه درصد شک کنید
سبحان به نکته خوبی اشاره کردی. این رو یادم رفت که بگم. تو پیت لیت اتفاق خاصی نیفتاده بود که باعث خراب شدن سیستم فرمان بشه. بنابراین کاملا قبل از پیت استاپ میدونستن که مشکل چیه. لاستیک سافتی هم که براش انداختن باز یه مدرک دیگه به حساب میاد چون تو اون مقطع لاستیک سافت به هیچ دردی نمیخورد. صرفا آوردنش تو پیست که یه اتفاقی بیفته.
از اون جالب تر پرز! واقعا لقب وزیر دفاع مکزیک برازندشه.
سوپر بازنده های بد احیانا دو نفر و یک تیم دیگه نبودن؟ الان دقیقا به جز مرسدس کی برای برد لوییس تلاش کرد؟؟!!!!
ولی واقعا حس سال گذشته برام زنده شد. همین که رقابتی بودیم خیلی خوبه.
امیر علی
واقعا فکر میکنی اگه سیفتی کار دوم نیومد لوییز مکس رو میگرفت؟؟!!!!!!
اگه اینجور باشه من یکی که نا امید شدم ازت
در مورد سوپر بازنده بد باید بگم دوست عزیز چرا تیمتون تور انداخته با دستمزد های نجومی مهندس های تیم سوپر بازنده رو صید میکنه ؟ یکم ادب هم بد نیست ….
اگه خودشون فرستاده بودن همون اول وایساده بود و نمیومد داخل
بعدشم اینقدر از این حرفا بزنید و تایید کنید که فشار زیاد خوردن رو نشون میده
فشار خوردن هم لذت داره
ادبیات دو طرف منزجر کنندس. غیر از اینه که شانس در برد مکس تاثیر داشت؟ غیر از اینه رانندگی مکس خیلی خوب بود؟
غیر از اینه که کسی نمی خواست به لوییس برد بده؟
بازنده بد هم که ممنونیم، اشکال نداره ۱۰۰ و اندی بردیم…
رد مکس
هیچ نظری نمیشه در مورد اون اتفاق داد چون مرسدس دوتا راننده جلو داشت نه یکی! منم میدونم شانس اول برد به هرحال مکس بود ولی میگم این اتفاق به شدت بو میداد. هیچ چیزی هم راجع به صلاحیت کسی نگفتم. مسایل رو نباید با هم قاطی کرد.
من تو را چی بگم آخه (شمالی بخون)؛ سنی نداری که درک میکنم
لذا لذت ببرید فعلا که دنیا و آلفاتوری به کام شماست …
خیلی برام جالب هست که میگن همیلتون امسال در کنار مکس بهترین و کم اشتباه ترین بودن.؟!!!
ريس هلند همیلتون سریع و عالی بود اوکی ولی اینکه اسپا بیای مسابقه خودت نابود و رده آلونسو خراب کنی و کوالی اتریش بری تو دیوار و ایمولا وقتی همتیمیت داره برای پودیوم می جنگه و خودت لپ میشی اینا کجاش با مکس قابل قیاس هست این فصل.؟
با مسابقه دیروز چقد بعضی از همیلتون فن ها باورشون شده که رانندشون بهترین فصل بوده در کنار مکس تا اینجا.. جالبه برام.
ای علی Lion شماره 2 (با توجه به احتمال تغییر اسم در پایان فصل)
اذیت نکن دیگه ما به هر حال هر چند سبک رانندگی مختص به خودش رو داشته و داره این … جوان هلندی
میتونیم راننده قابلی بدونیمش ولی نه اینکه در کنار همیلتون قرارش بدیما
لذا ما خودمون رو با مکس اصلا قیاس نمیکنیم
ما کجا و این شیر درنده هلندی کجا قربان ….
پاسخ به former.
قبل از حرف زدن و محکوم کردن اینو و اون یکم تحقیق خوبه. سونودا دور ۴۷ فک کنم رفت بیرون. به قول خودت لاستیک سافتم انداخت و مدرکه توئه. سوال؟آلونسو و نوریسم تو دور ۴۸ سافت انداختن. اونم طرفه مکس بودن!!!!!؟؟؟؟؟
اونا چون تیم خواهر نیستن میشه گفت استراتژی اشتباه داشتن
بالاخره معلوم شد شانس عامل اصلی قهرمانی یک راننده ست تو فرمول یک. تبریک میگم به. مکس و تیم استراتژی تیم ردبول که قطعا این برد ،برد تیم استراتژی بود البته که مکس هم عالی بود .اما استراتژی ردبول فصل پیش واقعا درسهایی گرفتن که امسال خوب دارن اونها رو بکار میگیرن و به جرات میگم که بهترین تیم استراتژی این فصل فرمول یک اند. و یه تبریک ویژه میگم به هوش راسل که با یک حرکت هوشمندانه تیم و مجبور کرد به تعویض تایر و همیلتونی که امسال اتفاقات و شانس همه بر علیه ش بودن و توتو ولفی که از چهرش معلوم بود چقدر بخاطر همیلتون ناراحته.و این بخاطر هوش وزیرکی راسل بود و فرناندویی که چقدر عالی بود امروز رانندگی فوقالعاده ش جلو نوریس با لاستیکی نو ترش،هرچند اشتباه چکو که باعث شد آلونسو وارد دی آر اس بشه واقعا بهش خیلی کمک کرد مخصوصا اون دور ماقبل آخر که قطعا اگه چکو اون اشتباه و انجام نداده بود و آلونسو کماکان دی آر اس نداشت احتمال اینکه نوریس بتونه سبقت بگیره ازش تقریبا۹۰درصد بود. حقیقتا مرسدس امروز برد و به سیفتی کار باخت وگرنه سرعت مون واقعا برای پیروزی به نظرم کافی بود. به هرحال تموم شد و دوباره مکس برنده شد و یک قدم بزرگ به قهرمانی سال نزدیک تر. و تبریک به لکلرک که بهترین رده ای که در دسترس بود و گرفت هر چند فراری قهرمانی چارلز و خودشون از بین بردن و اون طرف گاراژ، ساینزی که یک پنالتی بچگانه و مفت و گرفت و تازه با اون آن سیوی که انجام داد داشت خودش و توجیه هم میکرد.بالاخره تو اون شرایط که همه باید از پیت عبور کنند شاید کار دیگه ای از ساینز بر نمیومد ولی میتونست با یکم صبر فقط یک رده از دست بده و در ادامه اون و پس بگیره و عجله باعث شد راحت دو رده رو از دست بده که اونم با خوش شانسی بود وگرنه میشد سه رده چون اوکونم فقط چند دهم کم آورد و نتونست زیر پنج ثانیه ای ساینز تموم کنه.
ریس پر از اتفاقی بود.بریم برای مونزا انشالله.
شب همگی خوش.♥️🌹
شما ماشین برتر داشته باشی چیکار به شانس داری؟ اتفاقا امسال ثابت شد ماشین برتر عامل قهرمانیه.(ماشین فراری برتر نیست الان که دیگه هم سریع نیستن و هم دوامشون افتضاحه) وگرنه این تیم استراتژی همون تیم 2019 مرسدسه که تحت فشار انقدر داره اشتباه میکنه.
Admirali
ولش کن
ببین داری با کی حرف میزنی
توی عمرم انقدر سال بدی رو توی فرمول یک ندیدم
گند خورده توی تیما
استراتژی ها واقعا خراب شده
نیکو راست میگه سال ساله ردبوله
بیشتر مهندسای خوبو برداشته
حقشون هم هست قهرمان بشن
قهرمانیتون مبارک آبمیوه های دوست داشتنی
خیلی خوبه که اینقدر تحت فشار هستید
از ادبیاتتون معلومه که سوختن تا کجا ادامه داره
شما میگین شانس
بله شانس
ولی چرا شانس برا همیلتون اومد استفاده نکرد چرا مرسدس استراتژی مدیوم انتخاب کرد برا لوئیس
این ی اتفاق غیر قابل پیش بینیه ک همه باید ب بهترین شکل استفاده کنن ک دم اشمیتز خانوم گرم ک اشتباه نمیکنه خودش و تیمش واقعا خیلی دوس دارم ببینیم ی اشتباهشون رو
ردبول و مکس و پرز امروز عالی بودن
فراری افتضاح تر از همیشه
میشه گفت هر دم از این باغ بری میرسد
مرسدس ها هم خوب بودن فقط اون اشتباه بزرگ برا همیلتون کارشونو خراب کرد
فقط نمیدونم این مفت خورای فراری چیکارن ماشین اوردی پیت بعد لاستیک چهارم نیست همه هم همو نیگا میکردن… خداوکیل جای بینوتو بودم همشون رو با لگد بیرون میکردم
امیدوارم ب همین اندازه از سوتی بسنده کنن و بیشتر از این ابرومون رو جلو طرفدارای رقبا نبرن
یک نفر که غیرمغرضانه و مودبانه مینویسه میتونه سرمشقی باشه برای کسانی که اینحا را مکانی برای جولان ادب وشخصیت خانوادگی خودشون کردن.
متاسفانه بعد ابوظبی شانس دیگه با همیلتون نیست . از کجای مسابقه هلند بگم ؟اگه پرز باعث یلو فلگ نمیشد و حداقل لوییز جلوی ساینز استارت میزد ؟ از حرکت دور اول ساینز ؟ حرکتی که پرز زد ؟ یا شاهکار جناب وتل که حداقل باعث شد پنج ثانیه لوییز زمان از دست بده ؟ یا شاهکار بعید مرسدس برای پیت نیاوردن لوییز . چیزی که مشخصه اینه که لوییز الان بی اشتباه ترین و بهترین راننده گرید هست در کنار ورستپن . بقیه به گرد پاشون هم نمیرسن . با این تفاوت که همیلتون خیلی وقت هست که شانس ازش رو برگردونده
Mercedes fan
شما که ادعای ادب دارین اول برو به کسی بگو تا احترام بزاره به برد مکس و ثانیأ من حرف بدی نزدم که این تکه کلام آلبون هستش(بازنده بد) که صلاح دیدم در جواب 44 بهش بگم.
اگه بحث تکیه کلام باشه این اول برای خود راننده شما توسط ریکاردو تو مجارستان ۲۰۱۷ بکار برده شد
البته احتمالا اون موقع نمیدونستی فرمول یک چیه وگرنه نمیومدی این حرفو بزنی
والله اگر یکی از فنای مرسدس اندازه شما رو داشت الان سایت پاره شده بود
ما نگارانی نداریم ۸ سال پشت سر هم قهرمان شدیم
راننده استوره ای مثل لویئس رو داریم که ۷ تا قهرمانی داره و راننده با استعدادی مثل جورج
یه ضرب المثلی هست که میگه گاهی پشت به زینو
گاهی زین به پشت
دنیا یک طور پیش نمیره
پارسال هم انقدر شانس اوردین که باز هم با روداری میگفتید نه
ما هم الان حرفی نداریم ها نه شاخو شونه کشیدیم برای کسی
ولی شما تازه به دوران رسیده اید و ما کاری با شما نداریم
دوتا مسابقه ست که آلبون داره لطیفی و له می کنه قشنگ.
ریکاردو هم که …😐
چه افتخار بزرگی! از این به بعد اسم آلبون رو هم کنار همیلتون و وستپن میاریم.
دوستانی که رقیب همیلتون فن هستن میگن ما فشار داریم میخوریم بدونند که هشت سال جوری فشار بهتون وارد شده که هر کی میاد با همیلتون رقابت کنه میشین طرفدارش😉
و الونسو و فتلی که کلا فقط راه همیلتونو میبندن اخه جمع قهرمانی دو نفرشون از همیلتون کمتره😂😂😂
بچه ها کسی میدونه دلیل اینکه واسه لوییس سافت نبستن چی یود؟
گرونی گردو، بادوم و ماهی و کندر و… + سقف بودجه باعث کاهش خرید آجیل توسط توتو برای تیم و این شاهکار ها شده. یکم فسفر از نیم ثانیه ریس پیس موثر تره.
خیلی خوب بود کامنت :)))
توتو یه توضیحاتی داده.ولی من فکر میکنم تیم مغلوب پیشنهاد جرج شد.اصولا بعداز پیت مکس مرسدس قطعا پیت میدادبه هردو رانندش ولی احتمالا پیشدستی جرج باعث شد دوسکوی یک و دو یا نهایتا دو و سه مرسدس به دو و چهار ختم بشه.بهر حال تیم اشتباه کرد
عزیزم اگه ویرچوال نمیومد با لاستیک هارد پونزده دور نوتر میفتاد چهار ثانیه پشت لوییس و براحتی تو پنج شیش دور جفت مرسدسها رو میگرفت ایکاش ویرچوال نمیومد که شماها حرف از شانس نمیاوردید…. واقعا که!!!
حقیقت رو میگی
ولی کو منطق
مکس:رانندگی فوق العاده به اضافه شانس فوق العاده
راسل رانندگی عالی به اضافه هوش فوق العاده
لکلرک درمانده و مفلوک
همیلتون رانندگی فوق العاده ومثل بقیه فصل بدشانس مطلق
پرز انگار تو کل ریس سوار ردبول نیست و داره فراری میرونه اما موقع دفاع میشه سوپر چکو
ساینز درمانده تر لکلرک
آلونسو :این بشر واقعا ۴۱ سالشه؟
۱۲ دور دفاع بی نظیر بدون دی آرس با سافت کهنه تر دربرابر نوریسی که روسافت بود بالاستیک تازه تر و دی آرس
فقط زور ماشینش به ردبول نرسید که داشت از چکو هم سبقت میگرفت
نوریس اوکون و استرولم خوب بودن
جای تاسف که فتل دیگه فتل همیشگی نیست
همچنان معتقدم رو دست تیم سه نفره همیلتون، وستپن و آلونسو تو دوره اخیر نیست.
فراری فاجعه بود و بدتر از فراری مرسدس که گند زد به رانندگی همیلتون
یکی بیاد لطفا جوری ماله کشی کنه و طبیعی نشون بده حرکت مرسدس که من قانع بشم لطفا
اشتباه بزرگی کردن حتی بزرگتر از ابوظبی ۲۰۲۱ اخه با تایر مدیوم کارکرده میخوای جلوی مکس با تایر سافت
نو اونم با این سرعت خیلی بیشتر ردبول تو کفی دفاع کنی راسل هم خودش درخواست سافت داد وگرنه همون سکوی دوم هم دور از دسترس بود
@امیرعلی
حرکتشون اول غلط بود که دو تا بیرون موندن، ولی برای اصلاحش، فکر می کنم پیت راسل درست تر از پیت همیلتون بود. احتمالا اونجوری راسل خیلی می رفت پایین تر، برای تیم بهتر شد. ولی کاش سیفتی کار لعنتی نمی اومد…
حسین جان
از راسل که کلا یک وستپن و یک لکلرک رد میشدن. پرز و ساینز مال این حرفا نبودن.
همیلتون اگر میرفت پیت باز دو درصد شانس برد داشتیم!
درد بزرگ من این بود که استراتژی درسته رو گذاشتن برای راننده دوم!!!! آخه چه وضعشه؟
این تیمه درسته خیلی از فراری بهتره ولی هنوز تا ردبول شدن واقعا کار داره. پارسال هم اگه اشتباهاتشون کمتر بود قضیه قهرمانی اصلا به ابوظبی نمیکشید.
هم همیلتون و هم راسل امروز عالی بودن. البته که خب همیلتون داشت فاصله باز میکرد روی لاستیک مدیوم و هارد برابری که داشتن ولی همیلتونه دیگه؛ چیزی از ارزش کار راسل رو کم نمیکنه.
واقعا کار امروز مرسدس مسخره به تمام معنا بود. حالم گرفته شد. هیچی به غیر از 1 و 2 لیاقت این ماشین و راننده های بی نظیرش نبود.
این فرصت های برد رو با اشتباهات مسخره نباید از دست داد واقعا. به فکر سرعت مستقیمی هم باید باشن. موتوره واقعا ایرادی نداره هرچی هست به پکیج آیرو ردبول برمیگرده که انقدر میتونن سرعت بهتری داشته باشن.
استراتژی بهتر برای راننده دوم درکار نبود
استراتژی هردوبرابر بود
وراسل خودش درخواست تغییر استراتژی و تعویض لاستیک کرد
راسلم رو هارد بنظرم سریعترازهمیلتون بود
والبته خیلی نزدیک بودن
تفاوت رده شون به خاطر رده استارتشون بود
من فاصله هارو دنبال میکردم. رو هارد که همیلتون واقعا داشت پرواز میکرد. رو مدیوم هم تقریبا برابر بودن.
چه مسابقه ی فوقالعاده ای بود ، یکی از بهترین مسابقه های فصل و رقابت چند جانبه برای برد
اول از همه به مرسدس تبریک میگم ، میخوان از نظر استراتژي با فراری رقابت کنن ، دقیقا همون اتفاق سیلورستون لکلرک ، اینجا برای لوییس افتاد ، و جفتشون رو از اولی به چهارمی پرت کرد ، اگر جرج نمیگفت برام پیت استاپ کنید ، همون سکو رو هم معلوم نبود بگیرن یا نه …البته در مجموع در سیفتی کار ها و سیفتی کار های مجازی ، کمی بدشانسی آوردن
مرسدس اوایل مسابقه سرعت فراری و ردبول رو اصلا نداشت ، ولی با کمی سبک تر شدن ماشین و نگهداری لاستیکی که بینظیر بود ، سرعت بالایی گرفتن و شانس برد داشتن ، اما با اشتباه استراتژی برای لوییس و چند تا بدشانسی ، مسابقه رو از دست دادن …لوییس بیش از همه ضرر کرد
فراری تیم سوم بود ، اون سکویی که لکلرک گرفت واقعا دور از انتظار خودم بود …مخصوصا اینکه در زمان پیت استاپ کردن ، قبل از سیفتی کار مجازی ، بدشانسی آوردن
و اون پیت استاپ بد ساینز واقعا فاجعه بود ، بعدش هم ۵ ثانیه پنالتی …یکی از بدشانس ترین های روز
تبريک به مکس ، بابت برد ، ۳۰ امین برد کرییر اش رو گرفت ، ولی بسیار خوششانس بود یه جاهایی ، مثلا سیفتی کار مجازی ، و استراتژی رفتن به سافت و اون دفاع هایی که پرز و سب فتل برای مکس جلوی لوییس دادن ، و اون اشتباه مرسدس در استراتژی لوییس …لوییس که سریع ترین بود تا اون مقطع
تیم ردبول تکمیل است
الونسو و نوریس رقابت زیادی داشتن و رانندگی اشون هم عالی بود…
به نظرم این تغیر قوانين فراری رو نابود کرده ، تیمی که توی پیست های دانفورس بالا حرف اول رو میزد …الان هیچ کجا هست
اتفاقا میخواستم به سیلوراستون اشاره کنم ولی دیگه ننوشتم
راستی امیر علی ، توی مسابقه ی سیلورستون و مجارستان گفتی که لکلرک در سطح مکس و لوییس نیست ، چونکه نتونست یک دور هم دفاع کنه و سريع ازش رد شدن …که اینطور هم نبود
حالا میخاستم بگم که لوییس حتی ۱۰درصد دور هم نتونست دفاع کنه …خوام طرفدار لوییس هستم و قصدم اصلا هیت نیست ، فقط میخوام درک کنی که تفاوت لاستيک چه طوره و قضیه از چه قراره
هیچ وقت هم فکر نکن چارلز راننده ی ضعیفی هست ، سال اولش توی فراری و سال دومش توی فرمول یک ، قهرمان ۴ باره ی جهان رو شکست داد و یکی از کم اشتباه ترین راننده های فصل بود و از نظر خیلی کارشناس هه بعد از لوییس اون فصل چارلز رو قرار دادن ….مکس سال دومش توی فرمول یک همش توی در دیوار بود و از ریکاردو شکست خورد …
چارلز دقیقا سطحش در حد لوییس و مکس، فقط نیاز به تجربه و تیم بهتر داره
همیلتون اشتباه کرد توی مستقیمی. هم توان موتور روی حداکثر نبود و هم زود مسابقه رو شروع کرد.
در مورد لکلرک موافقم که تو مجارستان زود قضاوت کردم. ولی خودت قبول نداری که امسال لکلرک به نسبت مدعی قهرمانی یکم اشتباهاتش زیاد بوده؟
لوییس که کلا تو فصل بدشانسی پشت بد بدشانسی اورده خدایی حتی اونایی که هیتر همیلتونن خدایی حقش شیشمه؟ خیلی بهتر از ساینز و راسل بود حداقل🙄
اینجا قلمرو شیر هلندی هست،
یه کلاس رانندگی دیگه از مکس.
مگه داریم یه راننده اینقد محبوب باشه در کشورش و لیاقت این برد داشتن طرفداراش و همینطور یه قدردانی از زحمتای جوس و خانوادش بود که تقدیم کرد عالی بهشون.
—
اینم از استراتژيست مرسدس بازم مثل ابوظبی در ابهام بودن که همیلتون نره پشت مکس ولی خبر نداشتن اینجا هم یه سبقت 3سوته گرفته میشه😅فازشون چی بود که اینقد فاز داد.
دیگه انقدر مرسدس پرت و شوت تشریف داره که من و تو هم این وسط میفهمیم که این تصمیما اشتباهه
هرچند که مرسدس با ردبول اختلاف سرعت ۱۰ کیلومتری داشت و درهر صورت برد مال ردبول بود
ولی حسین جان فکر کنم آخرش مرسدس دیگه یک برد رو میگیره امسال؛ خوندم که مونزا شانس داریم ولی خب با توجه به مستقیمی های طولانیش یکم شک میکنم به این جمله؛ اما بالاخره هنوز مسابقات زیادی مونده. از امسال فقط همین رو میخوایم که حرصمون ندن و یکی دوتا برد هم بگیریم. سال بعد باید با قدرت بیشتری وارد بشیم. خصوصا با تمرکز روی سرعت مستقیمی.
ببخشید دقیقا برای کی کلاس رانندگی گذاشت؟ این آخر هفته راسل و همیلتون چی کم داشتن که مکس بخواد براشون کلاس بذاره؟ جمله یک رانندگی عالی دیگه از مکس توجیه داره ولی کلاس؟
خیلی سادس. طرفدار یک اسکیل ۱.۲ برابر واسه هر حرکت مثبت خودشون و یک اسکیل ۰.۸ واسه اشتباهات خودشون داره!
ما هم همینیم معمولا، بذاریم از نتیجه خوبشون کیف کنن.
و البته منم کلاس رانندگی و پرواز اینا ندیدم خیلی، شاید اگه پرز اسپین نمی شد امروز ما در مورد کلاس رانندگی همیلتون حرف می زدیم با اسکیل ۱.۲! حیف شد به هر حال.
Amirali
داره خطری میشه رأسل اینم فصل اولش که چقد افت داره برای همیلتون شکست بخوره ازش.
مکس هم کلاس رانندگیش می تونی بری از نوع سبقتش از رأسل ببینی.
دور آخر کوالی هم خوبه برات.
لوئیس هم همینطور از پرز سبقت گرفت
این بحث همتیمی رو هم هرموقع راننده ت با یه راننده خوب(نمیگم تاپ مثل راسل و آلونسو) همتیمی شد و شکستشون داد بیا حرف بزن داداش ؛))
علی اگر کلاس مکس دور آخریه که تو دوتا پیچ قبل از کفی دوم اشتباه کرده من دیگه حرفی ندارم!!!!!!!!!!!!!
سبقت از راسل هم چیز عجیبی نبود لاستیک مکس پونزده بیست دور نو تر بود.
راسل هم اگر خطری بود تا الان نشون میداد. البته که راننده بسیار قابلیه ولی در حد مکس و لوییس نیست.
رانندتون اینقدر فشاری شده بود اخر ریس حتی به همتیمی خودش هم تبریک نگفت😂😁😂😁😂همینطوری از جلوشون رد شد
داداش جنبه داشته باش😁😁
البته از آدرسی که دادم مطمین نیستم. ولی اشتباه رو داشت.
شیر هلندی توی ماشین برابر با همیلتون، یه چیزی در حد شیر تعزیه است.
Amirali
تو واقعا چقد قدرت تخیل داری از اول فصل همش میگی همیلتون یه برد میاره، حالا چی بهت بگم وقتی میگی خوندم که تو مونزا شانس برد داریم🤦🏻♂️ اینجا هم میگی شانس برد داشتیم اگر این میشد اگر اون میشد هر طوری میشد بازم مکس نمیزاشت همیلتون برد کسب کنه اینجا مطمئن باش.
اینو موافقم
نمیفهمم با چه معیاری مرسدس شانس برد تو مونده داره :))
*مونزا
عالی😂👍
یه گرند اسلم دیگه برا مکس.
به نظرم بدون سیفتی کار هم مرسدس ها حریف مکس نمیشدن.
تو مونزا هم که مکس شانس اوله ولی مونزا همیشه پر از اتفاقات عجیب بوده
Parhmc1
رفیق گرند ٱسلم نشد، چون همیلتون پیشتازی داشت.
گرند اسلم؟
باید پول بزنی، فستست لپ بزنی، ریس رو ببری، تک تک دور ها لیدر باشی… تک تک دور ها لیدر نبود.
داداش برد مال اتفاقات بود وگرنه اگر مسابقه به صورت عادی تموم میشد معلوم نبود ردبول صد درصد برنده باشن,نمیگم ردبول بد بود سرعتشون چون بیشترین سرعت امروز مال اون ها بود اما واقعا اگه سیفتی نمیومد احتمال بردن ردبول حداقل دیگه۱۰۰درصد نبود. ولی خب قبول کنیم مرسدس امسال تو بعضی ریس ها استراتژی رو کاملا داده رو هوا..
اگه هیچ سیفتی هم در کار نبود بازم مکس برنده میشد به امید خدا.
بعد از اون دفاع سخت پرز و از دست دادن سه ثانیه همیلتون.
میرفت روی هارد و برنده میشد.
مرسدس امروز در حد دابل پودیومش خوب بود
که همونم نگرفت.
برد دیگه خیلی زیاد بود مگه اینکه از ردیف جلو استارت میزد.
بهرحال مسابقه و برد قشنگی شد.
جی جی
حالا شما هی به اینا توضیح نده !
اول اینکه این تیم مرسدس هست و همیشه راه خودش رو پیدا می کنه ! اشتباه کردن و خیلی ساده یک پودیوم از دست رفت !! من هم مثل خیلی طرفدارهای مرسدس ناراحت شدم ! اما باعث نمیشه که بگم مرسدس مثل فراری داره عمل می کنه ! توجه کن فراری بی وقفه و بدون خستگی داره هی تکرار می کنه …
خیلی فاکتور وجود داشت … اما خوب بعضی فاکتورها اتفاقات مسابقه ای مثل پیت استاپ و استراتژی هست و فاکتورهایی هست که اشتباهات و خطاهای انسانی اما با خلوص نیت هستند …
نکته مثبتی در روند و ریتم مرسدس هست ، اول اینکه واقعا ماشین مرسدس در حفظ لاستیک فوق العاده که نه خارق العاده هست … دوم اینکه تیم تازه داره ماشین رو درک می کنه و تونسته سرعت رو بیرون بکشه … هنوز کار داره و همه این فصل یک دیتای بزرگ برای فصل بعد مرسدس هست … دور از دسترس نیست که این فصل برد بیاره مرسدس … پیش به سوی مسابقه بعد !!
سوپر مکس و یک برد دیگه.
پرواز کن پسر.
تبریک تبریک و تبریک به همه سوپر مکسی ها و ردبولی ها.
این پسر محشره. یک چیزی اونور تر اصلا.
امروز ماشین مرسدس خیلی رقابتی بود و
ممنون بابت رقابت و هیجانی که به کل مسابقه دادن.
تو شروع بعد از سیفتی عجب توویی گرفت.
واقعا برای منم سواله که چرا مرسدس لوییس رو نیاورد پیت؟ همیلتون رو نابود کردن.
اما ترکیب پودیومش قشنگ شد یک راننده از هر سازنده برتر.
اما مرسدس میتونست مثل ویرچوال دوتاشون رو بیاره.
بازم مسابقه عالی و بشدت عالی بود. حسابی کیف کردم و لذتش رو بردم.
پیش بسوی ایتالیا و مونزا.
و به امید کسب یک پیروزی دیگه.
روز خوش.
مکس مکس مکس
سوپر سوپر مکس.
پ.ن:
هیتر ها اون پشت لذت میبرن.
خیخیخی.
😂😂😂😂😂😂😂😂
دمت گرم چقدر قشنگ توضیح دادی
گرند اسلم نبود هم تو تمرینات و هم تو مسابقه همیشه پیشتاز نبود
ربطی به تمرینات نداره اونا کلا حساب نمیشن هیچ جا.
شاین که آخر مسابقه همیلتون جایگاهش رو از دست داد قطعا تقصیر تیم مرسدس بود
دیروز گفتم که اسپین شدن چکو به نفع مکس شد یه دوستی گفت به هر حاا مکس پول رو میگرفت که من تایید کردم ولی همون اسپین باعث شد مرسدس چند ثانیه پشت ساینز از دست بده وقتی هم همیلتون وسط مسابقه درگیر با پرز بود بازم پرز کمک خودش رو به تیمش کرد و برسیم به سونودایی که توی ۳ دور ۲ بار اومد پیت لین و در مجموع ۳ بار لپ شد ولی بازم به جای انصراف برگشت توی پیست ماشینو پارک کنه که اینم از مزیت های ۴ تا ماشین داشتن توی پیسته
تبریک به طرفدارای مکس من که امسال فقط یه برد از مرسدس انتظار داشتم اونم میتونست این مسابقه باشه ولی حیف که ابرو مه و خورشیدو فلک نمیزارن
۱. ریس رو کامل نتونستم ببینم… حتما آخر هفته خواهم دید…
یکی بره این خانم هانا اشمیت رو استخدام کنه… و مرسدسی که دبل مدیوم موند بیرون، این حرکت واسه فراری هم قفل بود. منم می فهمم حتی که این حرکت خودکشیه، لوییسی که بازم مثل استرالیا جلوی هم تیمی بود ولی پودیوم به هم تیمی رسید!
برد رو به سیفتی کار ها باختیم؟! حتی اگه برد هم نباخته باشیم، یک پودیوم راحت رو باختیم. البته با سرعت مرسدس و تعداد دور های باقی مونده احتمالا برد رو باختیم… و لوییسی که دو تا رکوردش روی هواست، هر سال بردن و هر پیستی رو بردن. امید بعدی برد بنظرتون کی هست؟
خب نکته مثبت ریس پیس بود که مثل سیلورستون، مثل اسپانیا، مثل مجارستان و شاید تغییر ارتفاع ۲۰۲۳ مارو به بردن یک ریس و فصل بعد امیدوار نگه می داره.
اگر اشتباه نکنم هرسال پل پوزیشن هم هست که فعلا رو هواست
فراری با این گروهی جمع کرده دور خودش باید سیرک راه بندازن نه تیم فرمول یک. ابروریزی تا کی؟
رادیویی که همیلتون گرفت رو مرسدس رو اگه آلونسو یا مکس میگرفتن ،الان کلی سر صدا شده بود .
اینجاس که بحث سیاست یه بوم دو هوا به وجود میاد .
مرسدس این همه سال به همیلتون خدمت کرد این رادیو درست نبود ….😑😑😑😑
آره
رادیو آخر ریس رو هم گوش بده که تشکر کرد لوئیس از تیم پیت استاپ های مرسدس
خوشم میاد هر دفعه اومدی یه چیزی برداشت کنی خوب ضایع شدی
چ تواضعی
ری. د ب همشون بعد میایی معذرت خواهی 😂😂😂
الونسو همین چند روز پیش حضوری از لوئیس معذرت خواهی کرد ولی نمیدونم چرا لوئیس فنها لوئیس رو تشویق میکردن
چ سیاستی دارین شما
fastboy44
شما به جز اینکه قهرمان میشی باید شخصیت هم داشته باشی یه حرفایی رو نباید بزنی تا مجبور نشی اخر ریس ماله کشی کنی
حسابی از خجالت مهندس هاش در اومد
ههههه
دپ همیل.
نه دیگه فقط
اگه آلونسو یا مکس یا یک راننده دیگه این حرکت رو بزنن. کار درستی نیست.
لوییس میتونست بیشتر از اینا هم بگه و کارش خیلی خیلی هم درست بود. هههه.
مرتضی ! کاش میشد اینجا رادیوهای سوپر مکس موقع کوچکترین خرابی ماشن رو آپلود کرد … عجالتا یو ت و ی و ب رو باز کنید و فیض ببرید !!
تا جایی که میدونم سریعا هم تو رادیو عذرخواهی کرده و هم تو مصاحبه هم باز اعلام کرده … کلا همیلتون ادم مودبی هست و تا جایی که بشه به کسی نمیگه … اختیارش مثل فرناندو و یا سوپر مکس تو یک لحظه از دست رفته ، باز خوبه نمیذاره یک هفته بعد عذرخواهی کنه ، همون لحظه پی میبره تو عصبانیت حرف زیاد زده …
یاداوری کنم بهت الونسو تو بلژیک همونجا بعد ریس معذرت خواهی کرد تو کنفرانس خبری
دست اش درد نکنه !
Fastboy44
پس چرا هفته قبل آلونسو بلافاصله بعد مسابقه عذرخواهی کرد ،شما ول کن نبودید😑😑 ،من دارم راجع به سیاستهای دو گانه برخورد به موضوعات حرف میزنم ،دنبال برداشت علیه کسی نیستم …
سیاست یک بوم و دو هوا اونجایی دیده میشه که وقتی میگم چرا به رادیوی آلونسو اعتراضی نداری میگی اینا عادیه ولی این دفعه که نه توهینی توش بود و نه هیچی صدات در میاد!
در ضمن ده ها بار این رادیو ها زده شده و ما هم هیچی نگفتیم، کی گفته سر و صدا میشد؟
من همیشه گفتم تحت شرایط مسابقه ای و در حالت عصبانیت اینجور بحثها عادیه خودمون هم باشیم ب این شیوه رفتار میکنیم
ولی بحث اینجاست ک چرا باید برا وتل راننده محبوب خودم عادی توجیه کنم ولی برا راننده رقیب منفورم ک خداروشکر منفوری نمیبینم جز لطیفی، بد توجیه کنم
من میگم حرف همیلتون توجیه داشت(به استثنای قسمت ناسزا) چون اشتباه بدی رو انجام دادن. همونطور که حرف های مکس راجع به سیستم دی آر اسش توجیه داشت و باز هم به استثنای قسمت ناسزا.
ولی راننده ها حق ندارن به هم توهین کنن. چه همیلتون تو 2018 انجام بده و چه آلونسو تو 2022
جورج این مسابقه در بدترین حالت ریس پیس برابر با لویس داشت ( اگه بهتر نبوده باشه. با وجود اینکه مکس رو هم دو دور نگه داشت و مجبور شد دفاع کنه تا قبل سیفتی کار فاصله اش رو با لویس 3.3 نگه داشته بود. بماند که جفت پیت هایی که مرسدس برا لوییس رفت سریعتر از جورج بودن )
کاملا مستحق دومی بود چون زمان درست تصمیم درست گرفت
دیروز هم اگه چکو اشتباه نمیکرد احتمالا جورج پول رو میگرفت مثل مجارستان چون دوتا سکتور اولش 0.1 از مکس سریعتر بود
آلونسو هم دوتا مسابقه اس از خیرات امتیازی که فراری راه انداخته استفاده میکنه
یادش بخیر یه چندتا نابغه بودن بعد از سیلوراستون معتقد بودن فراری امسال قهرمان میشه. این تیم فقط در صورتی که ماشین بده بیرون که 1.5 ثانیه از بقیه گرید سریعتر باشه توانایی قهرمانی داره ( البته با این استراتژیست ها و پیت کرو فعلی )
آره
اسطوره جنابعالی وتل هم لوئیس رو سه ثانیه معطل کرد،پرز هم که رسما رفت تو لوئیس
همین دو دور ۵ الی ۶ ثانیه از دست داد
قبل اون هم چه تو استینت اول و چه استینت دوم لوئیس سریعتر بود
چقدر دقیق شدی که پیت استاپ هارو هم شماره میزنی
آره همیلتون پشت وتل ۶۵ ثانیه از دست داد
سونودا و آلفاتوری عمدا باعث سیفتی کار شدند
تعیین خط پرز عمدا تصادف کرد
کارکنان ردبول درون گاراژ و استراتژیست های مرسدس رخنه کرده بودند تا لاستیک همیلتون رو عوض نکنند
همشم تقصیر مایکل مسی بود که انداختنش بیرون و تو خونش نشسته
Fastboy44
سب آدمی نیست که عمدا کاری انجام بده ،نیازی هم نداره ،پرز دفاعش درست بود
Fj
من هیچوقت نگفتم کار وتل عمدی بود
اصلااااااا وتل همچین آدمی نیست
خیلیم دوستش دارم این چندساله کلا گفتم
کاری به وتل نداشتم
مثال آورد
مثال آوردم
Erfan.5
با خودت چند چندی رفیق؟
Fastboy 44
داداش کم گفتی 10 ثانیه از دست داد 😂
همونطور که تو مجارستان علی رغم اینکه جورج پول داشت ولی استراتژی بهتر برا لوئیس بود اینجا هم دقیقا برعکس اون اتفاق افتاد
دیگه این همه شلوغ کاری از طرف لوئیس فنا رو نمیفهمم
اگه لوئیس با چکو درگیر شد جورج هم درگیر شد ولی همون دور اول رد شد در صورتی که لوئیس دو دور پشت چکو موند ( این دیگه تقصیر جورج نیست)
سب هم کار درستی کرد چون پرچم آبی که اومد شماره سب روش نبود و حق داشت اون پیچ ها راه نده
خالی شدن باتری پرز و تموم شدن لاستیک هاش هم شد هنر راسل! اینم جدید بود.
مجارستان هم استراتژی راسل عین اکثر راننده ها بود. استینت سوم راسل رو لوییس تو استینت دوم تجربه کرد. این حرفت هم هیچ منطقی نداشت.
فرق این دو تا استراتژی این بود که بخاطر نفع راسل لوئیس متضرر شد
ولی اونجا راسل متضرر نشد
واقعا نمیدونم ب فتل خبری داده شد از طرف مهندسهای نابغش یا نه…
بهرحال امیدوارم عمدی نباشه کارش ک مطمینم اینکاره نیست
چرا اینقدر از راسل بدتون میاد
خوبه که راننده تیمتون هستش و داره برای مرسدس امتیاز جمع میکنه
اگه دست شما بود راسل رو هر مسابقه پنچر میکردید که لوییس بالاتر تموم که
اصلا هم مهم نیست مرسدس امتیاز از دست بده فقط راسل نزنه رو دست همیلتون همین کافیه
اینقدر نکوبید این جوون با استعداد رو گناه داره
کلا به لوییس برسه، همه مدافع حقوق طرف مقابل میشن!
حالا طرف مقابل چه ناندو باشه، چه سب باشه، چه مکس باشه، چه جورج باشه، چه روزبرگ، چه بوتاس!
کسی از راسل متنفر نیست، خودم منتظرم لوییس خداحافظی بکنه راننده مورد علاقه دوم رو اضافه کنم! شاید هم چند تا ریس دیگه بدرخشه اضافه بشه.
ولی بحث اینه که روزی که همیل جلوتره، چرا یهو مثل استرالیا، مثل میامی، باید از هم تیمی شکست بخوره بخاطر سیفتی کار؟
استرالیا ۶ امتیاز
اینجا ۱۱ امتیاز
میامی عدد نمیگم ولی فکر می کنم معلوم بود یک ریس عادی کی کجا در می اومد.
گپ فعلی ۳۰ امتیاز!!!
البته اگه دوستانی که به راننده خودشون می رسه از این تحلیل های امتیازی ارائه میدن چون به لوییس رسیده، نگن جدول مهمه.
وقتی فقط قراره بخشی از مسابقه که دوست داری رو ببینی نتیجش میشه این کامنتی که اینجا نوشته شده؛ یعنی بخشی که لوییس با مدیوم و هارد داشت از راسل جدا میشد، بخشی که پرز اونطوری دفاع کرد و بخشی که قهرمان چهاردوره فرمول یک به آینه هاش نگاه نکرد!!!! رو نگاه نکنی؛ تمام تایم های کیو دو و کیو سه رو نگاه نکنی! اینکه خود توتو گفته لوییس شانس پول داشت و نگفته راسل رو نگاه نکنی!
به جاش کلا فقط دو سه دوری که دوست داری رو نگاه کنی!
تو راست میگی
من پریروز داشتم میگفتم مراقب باشید تحلیل از کی میخونید الان باید بگم حرفهای مدیر مرسدس رو هم جدی نگیرید:/
امیرعلی، دیتاهای کوالی نشون داد همیلتون سریعتر که نبوده هیچ، یک دهم از مکس کندتر هم بوده تو اون دور آخر( تا قبل از سیفتی کار) و به هیچ وجه شانس پول پوزیشن نداشت. چون مرسدس سکتور سه هم کندتر از ردبول بود. و اینکه بازهم لپ تایم های مسابقه نشون میداد مادامی که استراتژی یکسانی داشتن، خیلی از لپ ها راسل تایمش بهتر از همیلتون بود.
به حرفها اکتفا نکنید، تایم ها رو بررسی کنید.
اصلاح میکنم، (تا قبل از پرچم زرد).
چرا میگی راسل بهتر بوده
استغفار کن مومن
مگه تو مسلمان نیستی
اینو اینجا گفتی دیگه جای دیگه نگو
همیشه همیلتون بهتر از راسل هستش حتی وقتی سیزدهم بششه
یک ریس بارونی لوییس بدون دی آر اس از ۱۴ استارت زده (شارل همون ریس از نوریس نتونست سبقت بگیره با ماشین خیلی بهتر تا دی آر اس وصل شد) بعدش هم در قطار دی آر اس گیر کرد، همتیمی از برخورد دور یک استفاده کرد رسید ۵ دور یک!
همین شد دستاویزی که بگن راسل بهتره :)) همون هم تیمی در اسپرینت بدون دی آر اس ۱۱ استارت زد ۱۲ تموم کرد!:))
خب پس حرف های کی رو باید جدی بگیریم دیگه اگر این هم اشتباه باشه؟
من خیلی خبر های متناقض شنیدم در مورد تعیین خط. توتو میگه لوییس شانس پل داشته؛ فرد مغضوب شما میگه راسل یک دهم از مکس و لکلرک جلوتر بوده و الان شما میگید لوییس جلوتر که نبوده عقب تر هم بوده.
به هرحال بیشتر بحث مقایسه دوتا راننده بود. دیگه دلیلی نداشت که توتو بیخود پشت لوییس رو بگیره.
برای بحث لپ تایم هم من مدام چشمم به اختلاف راسل و همیلتون بود. مادامی که تو هوای آزاد بودن فاصله زیاد میشد روی هارد و روی مدیوم هم تقریبا برابر بود. و با اتفاقاتی مثل در اومدن وتل جلوی همیلتون و دفاع پرز اون فاصله کم شد که خب طبیعیه. نمیدونم منبع لپ تایمتون کجاست.
روی همون مدیوم کهنه هم لوییس 13.8 زد در حالی که راسل با سافت 13.6 زد. البته که یک دور ملاک نیست ولی خب اون تایمی که لوییس زده تقریبا یک چیز عجیب غریب به حساب میاد.
من خیال میکنم قضیه کلا متفاوت ازچیزیه که میدونیم
بینوتو که دید قهرمانی در کار نیست و باختن و تو رقابت برد هم هی ماشین خراب میشه یا استراتژی افتضاحه و کلا فش میخورن مود بالارو رها کرد تا ماشین خراب نشه و استراتژی هم به چشم نیاد
در نتیجه فراری کندتر شده وگرنه این حجم از عقب موندن مقابل ردبول و حتی رد شدن مرسدس برای من توجیه نداره
میبینید دیگه ماشیناشون کلا دیگه مشکل دوام ندارن
میتونه درست باشه این حرکت به یه شرط
دیگه تو استراتژی و پیت استاپ گاف ندن ولی دوتا مسابقه اس قشنگ دارن امتیاز مفت به بقیه تیما میدن ( اونم نه ردبول و مرسدس بلکه به آلپین )
رزبرگ که دیشب بعد مسابقه قشنگ به فراری توهین کرد
گفت تیمای F2 و F3 هم اینقدر سوتی نمیدن که فراری میده
حاجی چه مسابقه ای بود تا قبل سیفتی کار معلوم نبود کی مسابقرو میبره بعد سیفتی کار هم که مرسدس نشون داد دسته کمی از فراری نداره تو استراتژی(البته واقعا مرسدس خوب عمل کردن تو استراتژی امروز ولی موقع سیفتی کار میزنن رو دست فراری)امروز هم فراری با یه پیت افتضاح برا ساینز نشون میده درست بشو نیستن مکس هم که پیروزیشو ممنون تیمش باید باشه مرسدس هم که واقعا عالی دارن برمیگیردن به رقابت
بلایی که سر شارل تو سیلوراستون اومد اینجا سر لوئیس آوار شد مرسدسم هر ازچندی شیرینکاری های استراتژیک خاصی رو میکنه گرچه فراری مطابق انتظار یه چیزی فراتر از انگشت به دهان رو میکنه (تایرساینز کجا بود اون 1 دونه اش قایم کرده بودن؟:))
در هر صورت به نظرم بازچه بدون سیفتی چه با سیفتی مکس سرعت اینو داشت برنده این مسابقه باشه درهر حالتی با اون سرعت وحشتناک تو کفی سبقت براشون سخت نبود
البته الان دیگه میشه گفت مرسدس تو این مدل پیستا فراری رو گرفته تقریبا(تحویل بگیر آقای بینوتو سلطان همه چی آرومه).بخصوص وقتی استینت اول تموم میشه و ماشینشون سبک تر میشه سرعت مسابقه ای بهتری از فراری پیدا میکنن تو استینت اول فراری معمولا یکم اوضاعش بهتره
و حیف نگیم از فرناندو برا کسایی که تازه دیدن مسابقات رو شروع کردن اگر میخواید بفهمید یه ریسر فرمول 1 یعنی چی ریس امروز ناندو رو نگاه کنید کجا دورای اول بود و کجا تموم کرد با استراتژی تقریبا مشابه هم تیمیش
همین الانش جای ساینز بود با انگیزه رقابت تو رده های اول الان مکس نمیتونست با اطمینان حرف از قهرمانی جهان بزنه
فرناندو امروز بی نظیر بود
حالا بماند که با استارت بهتر بخاطر ترافیک عقب افتاد و ریس پیسش بی نظیرش و آندر کات هم تیمیش
دوازده دور بدون دی آرس باسافت کهنه تر مقابل نوریسی که هم سافت تازه داشت هم دی آرس دفاع کرد آخر سرم سراشتباه پرز تو سبقت از ساینز که به دی آرسش رسید داشت ازش رد میشد ولی متاسفانه آلپین با لاستیک نرمتر و همراه با دی آراس هم حریف ردبول نیست
ساینز هم سوم یا چهارم میشد اگه فراری دوتا دسته گل براش به آب نمیداد . فراری نمیتونه فشار بیاره چون لاسیک خوره زیادی داره. به نظرم حرکت آلفاتائوری هم باید بررسی میشد خیلی مشکوک بود . مرسدس پیت استاپ احتیاج نداشت و بدون سیفتی قطعا ۱ و ۲ می کردن. حرکت مرسدسم با همیلتون شاهکار بود. مسابقه جذابی بود البته بیشتر در بعد استراتژی. و در نهایت بالای قبر فراری هم یه فاتحه باید فرستاد. این پیست مناسب ماشینش این باشه دیگه توی مونزا الفاتحه. واقعا متاسفم برای خودم که فکر می کردم امسال از این تیم آبی گرم میشه.
خداوکیلی اینو که گفتی خودت باور داری؟
اگه باور داری که هیچی دیگه نمیگم ولی اگه قبول نداری و به خاطر طرفداری اینو گفتی میتونم بهت بگم نزن این حرف رو برادر من بقیه جور دیگه برداشت میکنن
یک عده سطحی نگر ، بی منطق ، بهانه گیر چطور میتونند بگند که آلفاتوری و سونودا عمدا باعث سیفتی کار مجازی شدند خب سیفتی کار که به سود شما بود استفاده نکردید
ردبول باید یه ماشین با سبک رانندگی خودش به پرز بده فاصله اش با راننده های دیگه زیاد شده
یکی بیاد به مدیرای فراری بگه ماشین چهار تا لاستیک داره نه سه تا.لکلرک از قیافشم معلومه که تو فکر ترک فراری هستش.
لویس امروز بد شانسی زیاد داشت و مرسدس بلای چالز سیلوراستونو سرش آورد و استارت مرسدس با مدیوم حرکت جسورانه ای بود.
تبریک به خودمون به خاطر ردبول و مکس که ترکیب این ماشین وراننده واقعا قویه.مسابقه خوبی بود تقریبا تا آخرش هیجان داشت و لذت بردیم.
مسابقه جذابی بود.تبریک میگم به طرفدارای مکس و ردبول.
مرسدسم یکی از حرکت فراری رو زد تو استراتژی برای لوییس وگرنه مسابقه جذابتر میشد.
اگه به هر دلیل حالت خوب نباشه برای از ته دل خندیدن،پیت کرو فراری یا تیم استراتژیش میتونن کاری کنن حسابی بخندی.من که حسابی خندیدم وقتی طرف یادش رفت تو پیت استاپ تایر باید بیاره.اون نفر کجا بود؟کسی نمیدید یه تایر کمه؟انگار رو فضان کلا.بعد میگن سال بعد مشکلات حل میشه با همین مجموعه.این مسابقه استراتژی اوکی بود نوبت پیت استاپ شد.بازم یه پودیوم تو این وضع غنیمت بود.
یه موتور دیگه هم سوخت بازم پاوریونیت فراری.چندمین موتور فراری بود تو این فصل.
این تیم با این نفرات هیچوقت تایتل نمیگیره.
دقیقا سوتی که فراری در مورد لکلرک انجام داد تو سیلوراستون رو ،امروز مرسدس در مورد همیلتون انجام داد
امیدوارم این بدشانسی ها و اشتباهات گاراژ بالاخره دست از سر لوییس برداره…
این بدشانسی ها حیفِ لوییس و استعداد فوق العادشه که تو ۳۷ سالگی داره راسلِ در اوج جوونی رو شکست میده!
Amin44
جورج 188 امتیاز
لوییس 158 امتیاز
فعلا که خبری از شکست دادن جورج جوان نیست
همین شماها خوب توی 2018 و 19 از روغن ماشین سیروتکین و شاهزاده موناکو حرف میزدین ولی الان که پای لپ تایم و منطق اومده وسط دیگه انگار کر شدین.
یا مثلا خوب بلدین به مسابقه آمریکا و روسیه 2019 ارجاع بدین؛ ولی در برابر استرالیا، میامی، همین هلند و تفاوت ستاپ اوایل فصل دیگه خودتون رو به ندیدن میزنید.
البته توقعی هم نیست چون هنوز هم نفهمیدیم آیا لکلرک انقدر درب و داغونه که وتل با ماشین دوری نیم ثانیه ضعیف تر تو بعضی مسابقات ازش بالاتر تموم کنه یانه!
Amirali
عزیزم امروز زیاد بهت فشار اومده داری هذیون میگی
ایشالا لوئیس تا آخر فصل بتونه تو امتیازات جورج رو بگیره تا شما کمتر اذیت بشی 😊
سب 240
شارل 264
به لوییس می رسه اینا بهانس، به سب برسه ماشین مطابق سبک راننده طراحی نشده!
ی بحثی در موردی راننده مورد علاقم شروع شده نمیتونم نظر ندم
شکست تو فورمول یک هرچی باشه بر حسب هر چی ک فکرشو بکنن میگن شکست
بر حسب امتیازاتی ک اخر فصل بدست میارن
مثلا شکست سب از چارلز و یا چارلز از ساینز
واینجا لوئیس از راسل اگه اینطور تموم بشه اخر فصل
ولی برا ما طرفدارها برعکس ما ب نحوه و شرایط راننده در طول فصل نگاه میکنیم ک ب نظرم این درستتر نباشه
ولی ب نظر خودم شخصا مورد دوم رو دوس دارم برا توجیه شکستها
ک اینجا هم واقعا نمیشه گفت راسل همیلتون رو شکست داده حتی اگه اخر فصل بالاتر از اون تموم کنه
Mahdi arabi
شما جز افرادی بودین که فکر نمیکردم این اختلاف امتیازی راسل و لوییس رو به پای استعداد و رانندگی و نبوغ بنویسه،راسل جلوتره فقط و فقط و فقط به خاطر خوش شانسیش و بد شانسی های ناتمام لوییس!!(به جز مسابقه انگلیس که راسل دی ان اف شد باقی مسابقه رو جز پنج تا تموم کرده ولی به شدت خوش شانس بوده،اگر لوییس فقط یکبار مثل راسل شانس آورده بود،یکی از ریس های انگلیس،مجارستان و یا هلند رو میبرد!
وضعیت سایت مدت هاست که داغونه اما انتظار نداشتم واقعا…!!!
چون صحبت از لپ تایم هم شده بود صرفا جهت اطلاع!!!!
سریع ترین دور مسابقه مکس:۱.۱۳.۶۵۲ سافت دور ۶۲…
نفر دوم راسل ۱.۱۳.۶۷۱ سافت دور ۷۲!!
نفر سوم لوییس ۱.۱۳.۸۵۴ با مدیوم دور ۵۴!!!!!!
سرعت خالص رانندگی یعنی همین که میبینید!!!
Amin44
عزیزم چی رو از من انتظار نداشتی
مگه من بی احترامی کردم به شما ؟؟؟
صرفا جدول امتیازات رو نوشتم
بله لوییس امسال بدشانس تر بوده درست من قبول دارم
ولی سب 2019 هم بدشانس بود
کسی از شما لوییس فنا اومد بگه سب 2019 بد شانس بود وگرنه لکلرک رو شکست میداد ؟؟
راسل اگه تو امتیازات جلوعه برا خوش شانسیش نیست برا ثبات فوق العاده ای که این فصل داره و حتی ممکنه تو جدول امتیازات امسال دومی رو هم از لکلرک و چکو بگیره
مهدی جان کدوم بی احترامی؟؟؟!!!
اگه سو تفاهمی صورت گرفته رسما عذر میخوام!
بنده خیلی وقته داخل سایت فعالیت نمیکنم چون افرادی دارن فعالیت میکنن که دانش کافی ندارن،البته بنده بهشون خرده نمیگیرم به هرحال از یک جایی برای یادگیری بایستی شروع کرد،لیکن در مورد شما منظور دیدگاه های منطقیتون بود که انتظار نداشتم مثل تازه وارد ها،جدول امیتازات رو ملاک قرار بدین!!
در مورد فتل و لکلرک ۲۰۱۹ هم نمیخوام بحث راه بندازم ولی انصافا امیتازات اول فصل و دستورات تیمی به نفع فتل و البته تازه وارد بودن لکلرک و عملکردش خصوصا در اسپا و مونزا و بحرین باعث میشه بنده دست بالا رو به لکلرک بدم!فراموش نکنیم در بحرین و مونزا فتل با اشتباه خودش اسپین شد و مسابقه رو از دست داد!!!
مسابقه سنگاپور به واقع هدیه گاراژ بود به فتل که اتفاقا تیم هم به این موضوع اشاره کرد و گفت به خاطر یک_دو این تصمیم رو گرفتیم!
مسابقه برزیل هم فتل مسبب تصادف بود و رو لکلرک فرمون گرفت!
در نهایت نظر همه اشخاص محترمه و بحثی ندارم اما امتیازات برای افرادی میتونه ملاک باشه که دور آخر مسابقه رو تماشا میکنن!
و قطع به یقین شما جز اون افراد نیستین.
به عنوان برادر کوچک همه اعضا! توصیه میکنم از این بعد لپ تایم ها رو بیشتر چک کنن چرا که کیفیت رانندگی در اون قسمت مشخص میشه!!!
Amin44
امین جان من خودم بعد از مسابقه مجارستان اومدم و گفتم لوئیس بهترین راننده روز بود با وجود اینکه فن ردبولم و راننده اول تیم از دهم مسابقه رو برده بود
چیزی نبوده که با لوئیس مشکل داشته باشم
الانم به نظرم تو این ریس، لپ تایم های جورج با لوئیس برابر بود و پا به پا لوئیس میومد
در هر صورت نظر همه دوستان محترمه
من فقط احساس کردم دوستان لوئیس فن نسبت به جورج یه خورده بی انصافی کرده بودن و خواستم از عملکرد خوبش تو این مسابقه دفاع بکنم
I can’t believe how much
!you guys f…ed me
(Lewis)
پیروزی جالب در خانه مکس.
لویس! خب دیگه عین ابوظبی. میتونستی سافت بزاری 🤷♂️.اترک پوزیشن با میدیوم مگه میشه؟
سلام خدمت همه ی دوستان و علاقمندان به موتور اسپورت مخصوصا فرمولا وان
تبریک به شیر هلندی و اون لاله های خونین
واقعا اتمسفر جالبی بود
خیلی برا همیلتون ناراحت هستم ، اتفاقات ابوظبی برام تکرار شد و اون حس همیلتون وقتی مکس رو با لاستیک سافت پشت خودش تو آینه می دید ناراحتم کرد
ولی خب این اتفاقات تو موتور اسپرت هست ، دوست ندارم تئوری توطئه و این که آلفا تائوری ماشین رو انداخت تو پست تا سیفتی کار بیاد رو بهش فکر کنم
مکس امسال با اختلاف قهرمان میشه حتی اگر امروز پشت همیلتون تموم میکرد
بیاییم قبول کنیم استراتژیست های مرسدس نباید با یک استراتژی یکسان مسابقه رو شروع میکردن ، حداقل جورج رو مثل مثل مکس دو پیت استاپه میچیدن
دردکل مسابقه جالبی بود و پیست زاندورت به شدت زیبا
دوستانی که عمران خوندن متوجه میشن ، محدوده پیچ 12 و 13 پیچ دارای دِوِر هست و این هیجان خاصی میده هم به راننده و هم به بیننده
امیدوارم هفته بعد مونزا جذابی رو ببینیم
فقط یه نکته دوستان کسی اطلاع داره
مکس وقتی پشت همیلتون و تو سیفتی کار بودن بعد Ending مثل گذشته چرخ به چرخ تا استارت همیلتون جلو نمیومد و دقیقا پشتش بود ، آیا قانون جدیدی وضع شده ؟؟
تو قانون جدید حق نداری حتی اندازه یه سپر بیای بقل
یا باید کامل پشتش باشی یا اینکه کنار هستی کامل باید عقب بمونی
آیا هنوز به ردبول و سوپر مکس ایمان نمیارین؟؟؟ 😂💙
دیگه خسته شدیم از برد ها مسابقات و تموم کنین جام فصل همین الان بدین بره😂😂💙💙…
ماشاالله مکس💪💪
ویرچوال سیفتی و سیفتی کار جزوی از مسابقست و غیر قابل پیش بینی
مرسدس راحت میتونست دومی و سومی رو بگیره ولی روی فراری رو کم کردن تو شیرین کاری شون
خداوکیلی حرکت وتل رو نمیفهمم بعد از پیت لین
پرز هم که قشنگ مسیر قهرمانی رو برای مکس هموار میکنه و این هم نشونه ی هدف تیم و قهرمانی مکسه
در کل مسابقه ی جذابی بود و استراتژی شروع مرسدس(مدیوم) خیلی خوب بود ولی آخرش…
راستی اوج مسابقه به نظرم پیت استاپ ساینز بود که با ۳ تا لاستیک وایستاده بودن تا ماشین بیاد
بابا شما دیگه کی هستین؟؟؟
مگه میشه مگه داریم؟؟
این حرکات تو فرمول ۴ هم به نظرم قفله
جدا مرسدس فکر کرد لوییس می تونه با مدیوم مقابل مکس و شارلو راسل دوام بیاره ؟ لوییس و مکس قشنگ تو یه سطح دیگه هستن . فراری هم که دیگه شاهکاره آخه مجبورین وقتی آمادگی ندارین پیت استاپ انجام بدین . مرسدس امروز پیت استاپ های خیلی خوبی داشت . لوییس و مکس و راسل بهترین های این آخر هفته بودن از نظر من . لوییس با مدیوم داشت پا به پای ساینز می رفت و این کار باعث میشه بیشتر به صحبت بینوتو که وقتی ساینز اومد و سب رفت گفت حالا ما دوتا راننده عالی داریم پی ببرم .
سرعت مرسدس عالی بود و لوییس هم بعد مسابقه از تیمش عذرخواهی کرد بابت اون رادیو ها . مرسدس اگه همینجوری ادامه بده احتمالا یه برد یا دو تا بگیره هنوز مسابقه های زیادی مونده . سونودا هم نفهمیدم چی بود قضیش .
فراری قشنگ داره با روح و روان راننده هاش مخصوصا شارل بازی می کنه .
به امید یه مسابقه خوب تو مونزا که نشون داره همیشه جذابه و امیدوارم مرسدس باز هم درخشان ظاهر شن
سلام دوستان عزیز
مسابقه جذابی بود
با احترام به نظرات دوستان
اینکه چکو با چنگ و دندون از رده خودش و تیمش دفاع میکنه شانس؟
اینکه لاستیک مدیوم لویز رو تو ویژال سیفتی عوض نمیکنن شانس؟
این اولین بار هست که یه ماشین خراب میشه و سیقتی و ویژال به مسابقه میاد؟
اینکه مکس ۷۰ دور بدون حتی یه اشتباه مسابقه میده شانسه؟
اینکه قبول کنیم یک راننده یا یک تیم زحمت بیشتری کشیدن نشونه یک طرفدار حرفه ای هست ، و اینکه راحت زیر سوال ببریم ….
Reza s max
داداش اینایی که میگی شانس نیست وقتی صحبت از شانس میشه کسی شکی به توانایی های مکس نداره
شانس اینه که اسپین شدن پرز توی q3 نزاره همیلتون یا راسل یا جفتشون جلوی ساینز استارت بزنن بیش از ده دور پشتش گیر نکنن
شانس اینه که وتل همیلتونو اذیت کنه موقع لپ شدن که از وتل خیلی بعیده این کارا
یا شانس اینه که ویرچوال سیفتی کار قبل از پیت استاپ مکس اتفاق میوفته و ماشین تیم دوم ردبول بعد از ۳ بار لپ شدن فقط از پیت میاد بیرون که بیرون پیست ماشینو پارک بکنه تا پرچم زرد بشه البته یکم سخته باور این که اینم اتفاقی یا شانسی بود نه؟ انشالله که شانسی بود من تهمت نمیزنیم فقط یه اشاره کردم به اتفاقی که افتاد
مسیله اینه که ما اگر میگیم شانس کنارش مکس رو بهترین راننده حال حاضر فرمول یک هم میدونیم(بعضی هامون میگیم در کنار لوییس و بعضی ها هم نه). ولی هم سلیقه های شما کوچکترین احترامی برای رانندگی همیلتون قایل نیستن و این باعث میشه ما هم گاهی از دایره منطق خارج بشیم. به هرحال اگر خاطرتون مکدر شد من عذر میخوام؛ شما به خودتون و سایر طرفدار های با شخصیت ردبول نگیرید.
تبریک به طرفدارای مکس و ردبول. یه مسابقه فوق العاده از مکس و یه برد دیگه در برابر ارتش و دود نارنجی.
مرسدس چه سرعتی داشت روی هارد. داشتن پرواز میکردن. طرفدارای مرسدس و همیلتون خوشبین باشن که این فصل یه برد کسب کنن و فصل بعد شاید تو رقابت قهرمانی باشن.
لکلرک بعد چند مسابقه با نتیجه بد بالاخره رفت رو سکو
فراری بعد تغییر کفی اصلا اوضاعش خوب نیست.ادامه فصل هم شاید تو تعیین خط ردبولو اذیت کنه و پل پوزیشن بگیرن. اما سرعت مسابقه ای به هیچ وجه در حد ردبول نیستن.
هفته بعد مونزا پیست ردبوله احتمالا مکس بازم ببره. امیدوارم اونجا پرز هم حداقل رو سکو بره و تو جدول راننده ها آخر فصل بتونه سومی رو نگه داره
توی این مسابقه ثابت شد تنها چیزی که میتونه مسابقه فراری رو نجات بده سیفتی کار هست.
واقعا مسابقه جالب و سیرکی جذاب از تیم فراری بود البته این دیگه طبیعی بود فراری مسابقه ی گند نزن عجیبه اون مکانیک بیچاره هم حتما یا جای لاستیکارو نمدونسته یارفته بوده لاستیک بخره بیاره البته برای خود ساینز هم خوب بود ۱۳ ثانیه مفت استراحت کرد مرسدس هم که VSC کارشو خراب کرد سوپر مکس هم که فعلان همینجوری داره میتازونه خلاصه از پارسال جذاب تر بود
تصمیم به نوشتن نداشتم و بیشتر میام تحلیل مهریار بخونم اونم که به لطف جماعت کم سن و سال پیداش نیست
ولی چنتا نکته
کلاس رانندگی مکس گذاشت؟ کل مسابقه دوربین همیلتونو دنبال میکنه قهرمان یک دوره جهان حالاها باید ببینه و یاد بگیره
حالا یک چیز
والا از اول فصل آلونسو پرز امروزم که تیم آلفا تاوری برای قهرمانی استاد قهرمان یک دوره جهان سنگ تموم گذاشتن
طرفدار وتلی چرا پشت ورشتپن قایم میشی؟؟؟؟؟؟
به لطف مطالب پربار سایت و غیبت سید علی حسینی همینم انتظار میرفت
بعدش چرا با چندتا اکانت مزه میپرونی!!!!
نگران نباش لایک داری البته در حد همون قهرمان یک دوره جهان که خیلیا هنوزم اونو مجهول میدونن
بیخیال بزرگ میشی اونروز بهش فکر کن
رشد فن های مکس تو این مدت شاید پونصد درصد بوده تو این سایت که اکثرش با نظرات و کامنت های فیک یا همون قایم شدن وتل فن ها پشت مکس به دست اومده؛ از همون جان جان هایی که به هم میگن و اطلاعات حساب کاربریشون مشخص میشه از یک جایی به بعد. فقط خود سید میتونه اینارو جمع کنه. منی که آدرس برای تماشای مسابقات گذاشتم بن میشم بعد کسی که این همه اکانت فیک میزنه هنوز سرجاشه!
آقایان با دانش و کمالات فعلا بشینین و از رانندگی بی نقص مکس لذت ببرین و قرص فشار هم دم دستتون باشه
دوست عزیز مکس بی رقیب اون جلو داشت میتازوند با کی رقابت داشت که دوربین بخواد همش اونو دنبال کنه؟؟!!!
آقای امیر علی از شما توقع بیشتری داشتم تو کامنت گذاشتن، یعنی چی که میگی تو همین دوره کم طرفداران مکس پونصد برابر شده؟ یعنی تمام طرفداران همیلتون با سابقه و دنیا دیده و طرفداران مکس کم سن و… ؟؟!!!!!
و دوستان فن مرسدس و لوییز لطفا از این توهم چند اکانته بودن طرفداران بقیه رانندگان و تیم ها بیاین بیرون، هیچکس اینقدر بیکار نیست. و در آخر بجای این فن بوی بازی ها ( هم طرفداران مکس و طرفداران بقیه رانندگان) و توهین ها، از مسابقه و سرعتش لذت ببریم و از راه درستش برا هم کری بخونین
amir ali عزیز
^…همون قایم شدن وتل فن ها پشت مکس به دست اومده^
چرا به طرفداران وتل توهین میکنی؟ چرا جمع میبندی؟شما از کاربران قدیمی و فعالی دیگه این جور کامنت ها از شما زشته….طرفداران وتل پشت مکس قایم میشن ، اولا که کسر شان هست که طرفداری راننده خاطره سازت که چهاربار قهرمان شده رو ول بری پشت مکس… دوما که وتل فن ها دل خوشی از مکس ندارن(تصادفات 2017)….سومن آیا بلژیک و هلند چندصد هزار طرفدار میاد طرفداران وتلن که پشت مکس قایم شدن ؟،طبیعیه هر راننده ای میاد طرفدار پیدا میکنه در هر کجا مثل این سایت…بنابراین وقتی دارید بخاطر اشتباه استراتژی تیمتون حرص میخورید نیاید این جا سر وتل مادرمرده عقده تون رو خالی کنید …اینجا طرفدار تاکسیک همیلتون ، فتل ، مکس، شارل و حتی آلبون و جیووناتزی هست دلیل نمیشه به همه طرفدارها هر چیزی نسبت بدید ….خلاصه اینکه جمع نبندین،توهین نکنید،از دیدن مسابقات لذت ببرید ….اوقات خوش
شرمنده حامد جان. کامنت های شمارو به یاد دارم و معمولا استفاده کردم از محتواشون. ولی اصولا وقتی همون بعضی از وتل فن ها چند تا باشن دیگه گاهی اوقات آدم به بار ارزشی کلمه توجهی نمیکنه و جمع میبنده.
رد مکس؛ گفتم پونصد درصد نه پونصد برابر. الان کاربرانی هستند که حضورشون هیچ توجیهی نداره به غیر از فیک بودن. مثلا همه ما از وقتی با امکان اضافه کردن دوست آشناییم به افرادی که دوستشون داریم درخواست دوستی میدیم و طرف مقابل هم همیشه قبول میکنه. بعد طرف سه چهار ماهه هر هفته کامنت میذاره و برای بعضی ها هم داره از لفظ فلانی ((جان)) استفاده میکنه ولی هم اطلاعات کاربریش ناقصه و هم هیچ دوستی در پروفایلش ثبت نشده. همیشه هم با یکسری افراد خاص موافقه و همیشه هم کامنت هاش امار لایک و دیسلایک عجیب غریبی دارن. خب طبیعیه آدم شک کنه.
در ضمن فکر نمیکنم لوییز هم با هفت قهرمانی اومده باشه تو فرمول یک و یه اولین باری داشته
اینم چون دیدم خیلی سر و صدا میکنه یه کم اذیتش کنم (REDMAX)
بله درست میفرمایید قربان لوییس هم اولین سال قهرمانی داشته البته دومین سال کریرش بود که قهرمان شد 2008 و سال اولش هم که 2007 بود با آلونسو و داستانها و قهرمانی کیمی دوم شد
حالا شما میخوای بگی ماشینش فلان و بهمان و … که درسته ولی بهترین مدیران هم کسانی هستند که بهترین ماشین رو در اختیار بهترین راننده قرار میدن که شکر خدا بیشتر از ما میفهمن …
لذا اجالتا مرور کن رزومه راننده با کلاس و قهرمان یک دوره طلایی (متمایل به رنگ دیگر) که چی بوده و … حالا هی به ما توصیه قرص فشار کنین
من به جد هنور معتقدم که از … پدر شده این حاصل وگرنه ردبول الان باید قهرمانی با ریکیاردو رو تجربه میکرد که من به شخصه معتقدم بهتر از مکس بوده و الان دیگه داره میره خونشون لالا البته
مکس مکس سوپر مکس یا حالا القاب دیگه ای که بهش نسبت میدن قهرمان امساله و بهش اولین قهرمانیش رو تبریک میگیم … پیشاپیش
امیر یک فرمول 1 فن
چون جنبه فنا داره کامنتت منم به شوخی میگیرم. ممنون از تبریکت بابت قهرمانی مکس و اگه اشتباه نکنم دومین قهرمانیش میشه با قهرمانی امسال. تا وقتی که دوتا ماشین برابر و یکسان به دوتا راننده اندی مشخص نمیشه که کی مطلقا بهتره و در آخر از مسابقه لذت ببریم
این بحث ها فایده ای نداره
دم شما گرم
بحث فایده نداره
فقط باید لذت برد از این ورزش و هیجان مسابقه
حرف دل ما رو زدی که ما هم حال نوشتن نداشتیم و واقعا واقعا واقعا و صرفا برای خوندن کامنت مهریار درگیر این سایت شدم که بریم دیگه که اونم رفته …
یادی از @sebvr کنم که او هم نیست
توصیه به امیر علی که صبور باش و رها کن … از دیدن مسابقه لذت ببر و دیگه نیا با اینا کل کل نکن برادر من
جنابی که دنبال تحلیلش هستی مگه مولتی از آب در نیومد!
اون ” جناب ” مورد نظر شما فکر نکنم که برای برخی مباحث و نظرات درپیت اینجا اونقدر ارزش و اعتبار قائل باشه که بخاد بصورت کاربر مولتی اکانت فعالیتی داشته باشه !
ظاهرا شما روز بروز حالتون وخیم تر میشه و بیشتر درگیر اوهام خودتون میشید ! اونهم دلیلش اینه که هنوز فرق ” سنتی ” با “صنعتی ” رو هنوز نمیدونید ! رویهم رفته شخصییت قابل مطالعه ای دارید ! از یک طرف ادعای همه چیز فهمی میکنید و گاها عربده کشی میکنید ، از اونطرف حتی شهامت و شجاعت اینکه مخاطب منظورتونو به اسم اشاره کنید ، ندارید . از این نظر متون و نظرات شما منو یاد تخلیل !! های یکی از دوستان زیادی ” فرهیخته !! ” قدیمی سایت میاندازه که که خوشبختانه مدتیست از خوندن تراوشات مغزی شون محرومیم ! … چه عرض کنم : شاید هم هردو یکی هستید ! یک روح در قالب دو نام کاربری !
عربده!!
شهامت!!
🙂
اعتبار اکانت شما هم به خودی خود زیر سوال هست جناب سیامک.
مرحمت بفرمایید به اخرین فعالیت ایشون در خبر مسابقه مجارستان توجه کنید تا متوجه شید عرضم چی هست. از اون متن چیزی جز مولتی بودن دستگیر خواننده نمیشه.
انشالله که من اشتباه میکنم.
ضمنا، الان متوجه هستید خودزنی کردید؟!
ظاهرا میبایست یادآوری کنم بخش زیادی از پیام های درپیت اینجا شامل شما و شخصی که تمام کمال حامیش هستید، میشه.
من گفتم چرا پای پدر همه رو کشید وسط …
پس مولتی بود و ما بی خبر بودیم
چقدر خوب که دیگه نمیاد پس
ما چرا میاییم فقط خدا میداند ….
البته من خودم بیشتر برای یادآوری قرص فشارم میام که توصیه دوستان و یادآوری شون رو دریافت کنم که شدیدا از تک تکشون ممنون و سپاسگزارم ……
از اینکه اعتبار من و فرزندم مورد تائید شما نیست خوشحالم ! چرا که اگر شخصی چون شما برما صحه میگذاشت جای نگرانی بود !
عزیزم ، اعتماد به نفس چیز خوبیه منتها تا وقتی با عقده خود بزرگ بینی قاطی نشه . در اینصورت کار دست آدم ! میده .
من اگر جای شما باشم ، حد و حدود خودمو رعایت میکنم ، سرمو میندازم پائین نون و ماست خودمو میخورم . زیاد هم زیر دست و پای این و اون نمیپلکم ! حالا خود دانید ، از ما گفتن بود .
متوجه نمیشم موضوع و یا حتی فعالیت من در اینجا چه ربطی به اعتماد بنفس و یا عقده داره که شما متوصل شدید به این حرف ها. میگید ادعای همه چیز فهمی دارم در صورتی که برخلاف آقازاده نه ادعایی بر این دارم که دستی در تحلیل دارم و نه تا به حال تحلیلی در اینجا به اشتراک گذاشتم. اتفاقا همیشه به دوستان توصیه میکنم بیشتر مطالعه کنند و منبع درست انتخاب کنند. بر حسب اتفاق قبل از این ماجرا کمی بالاتر به یکی از اشخاصی که شما شدیدا حمایت میکنید عرض کردم به حرفها اکتفا نکنند و خودشون دیتاهای در دسترس رو بررسی کنند.
پرواضح هست صحبت های شما سراسر از شدت فوران احساس و هیجان هست، چون هیچ کدوم ذره ای ارتباط به من ندارند.
و صدالبته واضح هست چه کسی حد و حدود رو رعایت نکرده.
اقای امیر حقیقتا من به ندرت کلمه ” قطعا” رو به کار میبرم و در عوض “ظاهرا” رو فراوان استفاده میکنم. در رابطه با این موضوع هم استثنا قائل نیستم و شاید اشتباه میکنم. به همین دلیل گفتم که ظاهر امر این هست و انشالله که من اشتباه کرده باشم.
انشاء الله
راست میگه مولتی بود
به نظرم برخلاف دفعه قبل الان وقتشه که من کوچکترین از هردو طرف خواهش کنم که بحث رو با ادبیات خوب تموم کنید.
صد البته که مهریار با اون سابقه، حجم دانشی که در این رشته داره و صد البته مشغله های زندگیش نه وقت مولتی بودن رو داره و نه انقدر این چیز های پوچ براش ارزش داره. به نظرم این اتهامیه که به هیچ وجه نمیشه با ذهن تطبیقش داد..
اما از طرفی میشه با توضیح ملایم تر موضوع رو برای طرف مقابل تبیین کرد و لزوما از در خشم وارد نشد.
امیدوارم هر دو طرف این ورود من رو به پای حسن نیت و علاقه ای که بهشون دارم بگذارند و خدای نکرده برداشت جسارت آمیزی از متن من نداشته باشند.
احمد جان هروقت معنای کلمه مولتی رو برای من توضیح دادی من حرفت رو قبول میکنم لامصب!!
خوبه دیگه!
همین مونده بود که انگ مولتی بودن هم بهمون بزنن!
یکم به اون چیزی که توی جمجمه تون قرار داده شده فشار بیارید،بعد تصمیم به کامنت و اتهام بگیرین!
اصلا خداوکیل به من میاد کامنتم پر از آمار و ارقام و اطلاعاتی درحد اون هایی که مهریار پست میکرد باشه؟!
آدم هر روز با پدیده های جدیدی مواجه میشه!
منظورتون اینه ک طرفدارای فتل میان میشن طرفدار مکس ک چی مثلا بشه میاییم همیلتون رو زیر سوال ببریم یا حال شما مرسدس فنارو بگیریم؟
طرفدارای فتل انقد بی شخصیت نیستن و این جور توهین ها هم واقعا جالب نیست میتونید ی احترام بیشتری بزارید ممنون از دوستان
مهدی جان بالاتر توضیح دادم. به دل نگیر.
وقت همگی بخیر.
تبریک به رد بول و مکس بخاطر استراتژی و رانندگی خوب مکس.
واما اصل داستان
چرا همیلتون ناراحت شد:
وقتی مکس میره پیت و قرار پشت راسل در بیاد ، مرسدس هر دو راننده رو بیرون نگه میداره تا راسل جلوی مکس دفاع بکنه تا لویسس شانس بیشتری برای اول شدن داشته باشه، و اما راسل نافرمانی میکنه و میره پیت و پشت مکس در میاد. و لوئیس رو با تایر کارکرده مدیوم جلوی مکس با سافت نو تنها میزاره. که نتیجه ۱۰۰ درصد قابل پیشبینی هست. قبل از لوئیس ظاهرا توتو از این کار خیلی ناراحت میشه. ولی گویا سیاست بعضی از افراد توی مرسیدس کوبیدن لوئیس هست.
این اولین باری نیست که لویس از اعتماد راسل ضربه میخوره. راسل یک انگلیسی اصیل هست که از هر فرستی برای خودش استفاده میکنه.
لویس در مقابل ۳تا وینگ من مکس کاملا احساس تنهایی میکنه.
متاسفانه بعضی از دوستان درک درستی از اصل داستان ندارند و فقط بر علیه اون تیم یا اون راننده صحبت میکنند.
این اتفاقها جزئی از موتور اسپرت هست، و اول شدن مکس با کمک راسل یا بدون راسل یک حقیقت هست که باید پذیرفت.
موفق باشید
این رو هم باید اضافه کنیم که راسل بعد از رد شدن از لوییس میتونست بهش دی آر اس بده و یه جوری لوییس رو سوم نگه داره و نذاره لکلرک ازش رد بشه که اینکارم نکرد
در کل تو کار تیمی ردبول عجیب خوبه
چقدر امروز پرز قشنگ دفاع کرد از لوییز
ردبول خیالش از استراتژیست هاش و تیمش راحته
خود راسل اگر میموند بیرون به همون مقداری که همیلتون تونست مکس رو نگه داره موفق میشد. ربطی به گاراژ نداره. گاراژ مرسدس از 2013 با همیلتون هستن و تو این مدت مجموعا 14 قهرمانی تیمی و انفرادی کسب کردن که هیچکدومشون شاید بدون حضور لوییس به دست نمیومد. برای همین حرفت به هیچ عنوان با عقل من جور در نمیاد.
الان راسل مثله بوتاس نا فرمانی کرده و شعورش کشیده لاستیک عوض کنه و رو سکو بره و برا تیمش امتیاز بیاره مقصره؟؟؟؟
یعنی نباس میرفت و مکسو لکلرکو و … ازش رد میشدن؟
الان اشتباه کرد برا بنز سکو گرفت. بایس وامیستاد دفاع می کرد همیلتونت اول شه؟؟؟واقعا سایت بچه بازی شده.
آقای میثم.خطا از تیم بود.باید اول لوئیس پیت میرفت روی سافت و بلافاصله جرج .
تبریک ب مکس فن ها کمتر از قهرمان جهان انتظار نمیره والبته همیلتون ک بدون اشتباه روند ولی مرسس خرابش کرد.چارلز همین الان قرارداد شودفسخ کنه بشینه تو خونه منتظره مرسدس باشه بهتر تا اینجوری با روح روانش بازی شه ولی چ ک این پسر عاشقه فراری هست ولی با این اوضا اخرشم باید بره
مرسدس
خیلی ها غیر از طرفدارای لوییس یا مرسدس صحبت از خوش شانسی لوییس نسبت به بقیه میکردن و اینکه هم ماشینش برتر بود هم اتفاقات مسابقه ای معمولا به نفعش تموم میشد.
از دست دادن قهرمانی ۲۰۱۶ با بدشانسی،از دست رفتن قهرمانی ۲۰۲۱ بخاطر اون برخورد میک و لطیفی که داستان های چند دور بعدش پیش اومد و سریال اتفاقات بد امسال براش نشون میده چقدر نفرت و حسادت به لوییس وجود داشت. و سال پیش و امسال مکس چندتا خوش شانسی آورده،نشون میده نمیشه خوب بودن قهرمانها رو به خودروی برتر داشتن و شانس ربط داد.لوییس شایسته قهرمانیهاش بوده و مکس هم الان لایق قهرمانی.
و فراری،تیمی که با این نفرات مدیریتی در بخشهای مختلفش،هیچ راننده ای نمیتونه باهاش قهرمانی بگیره.و اگه یه تیم مدیریتی بیاد که ساختار رو درست کنه حداقل سه سال وقت میخاد.فتل رو که نابود کردن ولی حداقل با افتخار خداحافظی کرد،ولی وای به حال راننده های الان و چند سال بعدش.
سب به عنوان پرافتخارترین راننده ای که به فراری ملحق شده اومد تو این تیم ( با چهارتا قهرمانی جهان و نزدیک به 40 برد تو F1 )
اولین فصلش تو این تیم یکی از بهترین عملکرد های دهه گذشته بین راننده های F1 بود ( سال 2015 با ماشینی که به طور متوسط 0.8 تا یک ثانیه کندتر بود تا چهارتا مسابقه به آخر فصل از رزبرگ تو جدول امتیازات بالاتر بود )
ولی یه بلایی سر این آدم آورده بودن که سال 2020 ، 0.1 اون سبی که سال 2015 وارد فراری شد نبود ( یه بلایی سرش آوردن که تو 35 سالگی از F1 خداحافظی کرد در حالی که بقیه هم دوره هاش راخت تا 42 سالگی بودن و هستن تو F1 )
با اینکه دوران سب تو فراری موفق نبود ولی اینقدر کریرش پر از برد و قهرمانی بود که همین الانم ازش به عنوان یکی از بزرگان F1 یاد میکنن
ولی من بیشتر برا چارلز نگرانم
هنوز جوونه و پتانسیل فوق العاده ای داره ولی اگه بخواد اتفاقاتی که برا سب افتاد برای چارلز بیوفته ممکنه هیچ موقع دیگه تو کریرش صندلی رقابتی گیرش نیاد و این ناراحت کننده اس
سباستین باز چندتا قهرمانی با ردبول داشت؛ بیشتر دلم برای چارلز میسوزه ، خیلی با استعداده سریع هم هست اما اگه تیم زود به خودش نیاد ، این وسط کریرش پودر میشه میره هوا
یعنی اگه اون خرابکاری تو پیت استاپ و 5 ثانیه جریمه نبود ساینز دوم تموم می کرد؟
یک سوال برای من پبش اومده اگه میشه یکی جواب بده
تو کل مسابقات این فصل بعد از سیفتی کار ماشین های لپی باید میرفتن بعد پشت ماشین میرسیدن بعد مسابقه شروع میشه حالا چرا تو ابوظبی سال پیش این اتفاق نیافتاد فکرکنم مسابقه پشت سیفتی کار تموم میشد و همیلتون قهرمان میشد این لابی ردبول بود یا قانون مسابقه؟؟؟؟؟
خدمتتون عرض کنم که بعد از مسابقه ریس دایرکتور که مایکل مسی بود اخراج شد و بعد. هم فیا اعلام کرد توی اون مسابقه دو بند از قانون زیر پا گذاشته شده
به هرحال یا لپی ها نباید انلپ میشدن یا مسابقه پشت سیفتی کار تموم
دوباره سیفتی کار
دوباره مکس با سافت پشت سر همیلتون.
دوباره سبقتی که یک دور هم طول نکشید.
زنده شدن خاطرات تلخ.
برد زندوورت رو که دیگه مدیون عمو مسی نیستیم؟
یا میخوای توهم توصیه آلفاتاوری رو مطرح کنین.
حتما هم کار خودشون بود آره بابا. خورشید هم پشتش به ماست.
شاید هم ردبول به راسل گفته بیا پیت بیا پیت سافت بنداز. یا با بوتاس هم بسته بودن تا ماشین رو جایی خراب کنه و پارک کنه که سیفتی بیاد.
یا تو زندوورت هم ماشین های لپ شده نباید میرفتن تا بین همیلتون و مکس چند تا ماشین باشن تا شاید اونا نزارن و مانع بشن مکس از همیلتون شما رد بشه.
اشتباه شروع راننده تون رو هم ببینید که باعث شد تو همون کفی اول مکس ازش رد بشه.
این آخری رو ک دیگه همه دیدن و قابل انکار هم نیست.
به نظر من مرسدس کامل به فراری رسیده حتی ممکنه رد کرده باشه ..
فراری هر ریس باید یه سوتی بده کلی خندم گرفت چیکار میکنن اینا خخ یه تایرو انقدر دیر اوردن!
معلوم شد راسل خیلی دوست داره جلو همیلتون اخر فصل باشه من حقو به راسل میدم ک میخواست با سافت ادامه بده چون سکو نمیگرفت البته ب نظرم تیم باید به راسل میگفت به همیلتون دی ار اس بده خیلی تعجب کردن از استراتژی دیروز مرسدس اگه راسل مستونست چند دور به همیلتوم دی ار اس بده لاستیکش گرم میشد میتونست دفاع کنه
تو پیستی که همه میگفتیم مال فراریه مکس اول شد دیگ تنها حوادث و اتفاقات میتونه جلو اولی مکس تو هر ریسو بگیره هیچ امیدی به بقیه ندارم
بنظرم تیمها و راننده ها از تغییر قوانینی که توتو حیله گر باعثش شده خوشحال نیستن و تلافی میکنن اینکارها رو با خرابی ماشین! ندیدن تو آیینه عقب! دفاع مافوق تصور! درگیری وحشیانه تو دور اول! و… نباید و حق هم ندارن که مرسدسیا ناراحت باشن و اعتراض کنن بالاخره این آشیه که خودشون پختن!!
{ یا شاهکار جناب وتل که حداقل باعث شد پنج ثانیه لوییز زمان از دست بده }
حرفی نزنید که حتی مرغ پخته رو هم به خنده میندازه
لوییس تو اون دور 1.6 ثانیه به خاطر سب از دست داد که شما معمولا برا لپ کردن راننده های دیگه معمولا بین 0.8 تا یک ثانیه زمان از دست میدید پس چیز خیلی غیر طبیعیه نبود
برا اینکه بفهمید چقدر حرفایی که میزنید خنده داره به این دقت کنید که مکس تو مجارستان که یه اسپین 360 زد نسبت به دور قبلش 4.1 ثانیه از دست داد
پس خواهشا قبل از اینکه یه کامنت رو بفرستید قبلش فکر کنید و هر چیزی رو کامنت نکنید
مدیر گاراژ لکلرک. Plane a plane a پنج دقیقه بعد plan b plane b وسط مسابقه you don’t beleive it plane c is workin better …wtf
پس بخش شاهکار بودنش رو قبول کردی. خودش پیشرفت خوبیه.
در ضمن فست بوی مجموع دفاع پرز و ندیدن وتل رو گفته نه فقط همون صحنه.
جالبه این همه گفتم قبل از فرستادن کامنت فکر کنید بازم اومدی یه چیزی پروندی
اون جمله تو کروشه رو کاربر مرسدس فن گفته بود نه فست بوی
عجب گیری افتادیما
Former Amirali
“….معتقدم رو دست همیلتون ورستپن و آلونسو نیست …”
بچه ، تو چند سالته ؟؟!!!! … سال ۲۰۰۷ همیلتون و آلونسو همتیمی بودن تو مک لارن و مسابقه میدادن چند سالت بود ؟؟!!!! اصلا اون موقع میدونستی f1 چیه … خوردنیه کشیدنیه چی هست …!!!
آلونسو مال یه نسل قدیمی تر از همیل و وتل هست … ولی چون نزدیک بودن این سه تا رو از یه نسل میدونن… و اسطوره اون نسل هستن که همشون هم قهرمان جهانن و بی نظیرن… نمیشه گفت بین این سه تا کدوم بهتره … هر طرفداری یکی از این سه تا رو بهتر میدونه ولی در کل هر سه تو یه سطح ان …..
اون زمانی که سباستین و لوییس و ناندو رقابت میکردن ورستپن مدرسه میرفت و مشق مینوشت و نهایتا سوار ماشین کارتینگ میشد … اواخر دوران این سه اسطوره تازه ورستپن پا به عرصه فرمول یک گذاشت ….
کاری به خوب یا بد بودن ورستپن ندارم ولی چجوری تو اسم ورستپن رو تو لیست اسطوره های یه نسل قبل میذاری ؟؟!!!!! مگه تو دهه ۲۰۰۰ و اوایل دهه ۲۰۱۰ رو دیدی !!!!!!
تو این آقا پسر رو میتونی نهایتا با راسل و لکلرک و نوریس و ساینز و باقی چهره های جدید مقایسه کنی پسر جان
همونطور که اسطوره های هر نسل رو با رقبای همون دوره قیاس میکنن …. نمیان بگن نیکی لائودا بهتر از سباستین وتل بود یا بلعکس….. و هیچوقت هم نمیان بگن لائودا و همیلتون و پراست از بقیه سرترن …. فقط یه لیست کلی هست که با توجه به تعداد قهرمانی ها و پل پوزیشن ها و ریس ها و غیره…. میگن این لیست اساطیر این مثلا صد سال هستن …
شما که سنت نمیرسه و مسابقات قدیمی رو ندیدی وفقط تعریف و توضیح درباره رقابت های مثلا بیست سال اخیر شنیدی در مورد اساطیر اون زمان هم نظر نده ….
شما به همین ورستپن و لکلرک و نوریس و راسل و بقیه اکتفا کن ….
به نظرم دریا زده شدی فرید جان. یک مدتی شغلت رو بذار کنار.
جدا از شوخی خوبه خودت میگی هر طرفداری یکی از این سه تارو بالاتر میدونه. خب منم آلونسو و همیلتون رو بالاتر از وتل میدونم. گناه کردم؟ بچه ام؟ مسابقه ندیدم؟
منم منظورم دوران پسا شوماخر بود که گفتم بهتر از اینها نیست توش. نه اینکه بخوام وستپن رو قاطی دو نسل قبلش بکنم.
جناب فرزانه
لفظ درمانده و مفلوک کلمات زشتی بودن که به شارل نسبت دادید.اینجا یا هر محیط دیگه در مورد عملکرد راننده ها میشه نظر داد ولی توهین کردن با این کلمات واقعا زشته.اگه معنی کلمه مفلوک رو نمیدونید یا توهین بحساب نمیارید بهتره دنبال معنیش برید.بحث و طرفداری و انتقاد جای خودشه ولی توهین به راننده یا تیم اصلا کار درستی نیست.
پاوریونیت نو برای ساینز و قدرت بیشتر برای شارل در مونزا
برنامه فراری برای رقابت با ردبول و مرسدس شامل تعویض پاوریونیت برای ساینز و مود بالاتری برای شارل هست.قسمت هیبرید جدید برای شارل استفاده شده در اسپا و حالا برای کارلوس هم عوض میشه که ۲کیلوگرم سبکتر از هیبرید قبلی هست و کارایی بیشتر داره و اون پنالتی خواهد داشت طبیعتا.اما ظاهرا قدرت بیشتری توی پاوریونیت جدید فراری وجود داره که پیت وال فراری نخاسته از کل ظرفیتش در اسپا و زاندورت استفاده کنه برای شارل تا توی مونزا بکار گرفته بشه و در حقیقت پاوریونیت شارل رو خاستن تازه تر نگه دارن با فشار کمتر.اما با قدرتی که ظاهرا فراری پنهان کرده در دو رقابت قبل،این مقدار برای رقابت با ردبول و خصوصا مکس در مستقیمی ها اونم در معبد سرعت کافی نخواهد بود.
این مطالب نظر شخصی من نبوده فقط خاستم برای شما به اشتراک بذارم.
ردبول تایید کرد که پیر گسلی رو به آلپین میده برای سال بعد.
راننده جایگزین گسلی،کالتون هرتا که در ایندی کار سابقه قهرمانی داره خواهد بود.برخلاف گمانه زنی ها در خصوص رفتن ریکاردو به آلپین،ردبول انتقال گسلی به آلپین رو تایید کرده.ظاهرا تلاش برای گرفتن سوپرلایسنس هرتا فقط باقی مونده که البته تقریبا حل شدس.
دومنیکالی مدیر اجرایی فیا به ردبول توصیه کرده هرتا رو بخدمت نگیرن.
هرتا طبق سیستم امتیازدهی برای گرفتن سوپرلایسنس ۸ امتیاز کم داره.هرتا توی تیم آندرتی هست که میخاد وارد فرمول یک بشه و راه های زیادی هم امتحان کرده ولی موفق نشده تا حالا.گرفتن سوپرلایسنس البته در مورد مازپین و ژو و سونودا هم مطرح بود ولی گرفتنش.دومنیکالی از طرفی ورود یه راننده امریکایی به فرمول یک رو موضوع مثبتی ارزیابی کرده.هلموت مارکو هم حمایت ضمنی از اومدن هرتا داشته با توجه به اینکه موضوع آکادمی ردبول هم براشون مهمه باید دید هرتا وضعیتش چطور میشه و راننده رزرو میشه یا اصلی در تائوری یا اصلا یه نفره جدید این موضوعات رو تغییر میده در آخره فصل.
یه جایی خونده بودم که اوتمار سانفور با سب حرف زده و قرار شده سب با الپین ببنده …
درسته این خبر ؟؟
دوست محترم S.V
درسته،صحبتهایی بود در این باره ولی فقط در حد خبر.فتل حداقل سال دیگه توی فرمول یک نیست.اون حتی با توجه به روابط خیلی صمیمانه با میک شوماخر تلاشی برای پیوستن میک به آلپین داشت چون جایگاه میک در خطره بخاطره بی توجهی فراری به اون.ولی آلپین اینکه یه تیم کاملا فرانسوی داشته باشه با اوکون و گسلی که جوان و با تجربن براش مهمتره اونم با افتضاحی که هم آلونسو هم پیاستری رو از دست دادن.