مکس ورشتپن در مسابقه فرمول یک بلژیک 2022 بار دیگر یک کامبک دیدنی داشت و توانست از رده چهاردهم به رده اول مسابقه برسد و پیشتازی جدول قهرمانی را همچنان افزایش دهد.
ردبول برخلاف فراری در اسپا دست برتر را داشت و سرجیو پرز بالاتر از کارلوس ساینز بر روی سکوی بلژیک ایستاد. جورج راسل از تیم مرسدس در رده چهارم قرار گرفت و با پنالتی پنج ثانیه ای لکلرک برای سرعتش در پیت لین، آلونسو به مکان پنجم صعود کرد.
لوئیس همیلتون که شروع بسیار خوبی را به همراه فرناندو آلونسو داشت در همان دور ابتدایی با راننده آلپین برخورد کرد و از مسابقه بیرون رفت. آلونسو در رادیوی جنجالی خود بعد از تصادف گفت:
چه احمقیه! ما شروع فوق العاده ای رو داشتیم اما این ادم فقط بلده که از رده اول مسابقه بده و اول تموم کنه!
جدول مسابقه فرمول یک بلژیک 2022
| # | راننده | تیم | زمان |
|---|---|---|---|
| 1 | مکس ورشتپن | ردبول | |
| 2 | سرجیو پرز | ردبول | +17.841 |
| 3 | کارلوس ساینز | فراری | +27.055 |
| 4 | جورج راسل | مرسدس | +29.707 |
| 5 | فرناندو آلونسو | آلپین | +73.860 |
| 6 | چارلز لکلرک | فراری | +76.007 |
| 7 | استبان اکون | آلپین | +76.169 |
| 8 | سباستین فتل | استون مارتین | +78.631 |
| 9 | پیر گسلی | آلفاتائوری | +92.655 |
| 10 | الکس آلبون | ویلیامز | +102.326 |
| 11 | لنس استرول | استون مارتین | +103.078 |
| 12 | لندو نوریس | مکلارن | +104.896 |
| 13 | یوکی سونودا | آلفاتائوری | +105.217 |
| 14 | گوانیو ژو | آلفارومئو | +106.252 |
| 15 | دنیل ریکاردو | مکلارن | +107.163 |
| 16 | کوین مگنوسن | هاس | |
| 17 | میک شوماخر | هاس | |
| 18 | نیکولاس لطیفی | ویلیامز | |
| - | لوئیس همیلتون | مرسدس | - |
| - | والتری بوتاس | آلفارومئو | - |


یه شامپاین بزنیم زمین بسلامتی تغییر قوانین توتو که باعث شد ردبول 1&2 راحت بزنه.
تیم ردبول هم آماده ترین تیم حاضر هست واقعأ.
چکو هم دمش گرم یه زنگ خطر شد برای چارلز و اینکه چارلز آخرین لپش نتونست سریعترین دور بزنه عجیب بود و بدتر سرعت غیر مجاز تو پیت پنالتی هم گرفت بخاطر این 1امتیاز که نگرفت امتیاز بیشتری هم ضرر کردن.
—
بی صبرانه منتظر جو هفته آینده هلند هستم.
احتمالا یه آپدیت عالی دارن ردبول در زندورت.
من حرفی ندارم در مورد این ماشین ردبول اعجاب انگیز بود واقعا و عجیب
تبریک ب طرفدارانش
مرسدس بقیه سال رو بده راننده های ذخیرت اصلا این چ ماشینیه بابا حرصمون درومد ی پراید هم میتونه قدرت موتورشو ببری بالا اینجا فصل اونجا باشه
همیلتون بسیار متاثر شدم برات مشخصه اون راننده چقدر حرصیه ازت ک ردکوردها رو جا ب جا نکنی
Milad444.m
مقصر خود همیلتون بود یا در بهترین حالت برخورد مسابقه ای .
شما هم از اون دسته از دوستانی هستید که از هیتر بودن دیگران نسبت به همیلتون همیشه شاکی هستید ولی از نظر خودتون نفرت نسبت به آلونسو و دیگر رقبای همیلتون مشکلی نداره .
و ایراد کار دقیقا همین جاس
خیلی سادس، وقتی میلی متری فضا میدی به یک قهرمان دو دوره جهان همین میشه. کسی تقصیری هم نداشت و پنالتی هم نگرفت.
همیل کافی بود مثل خیلی اوقات دیگه یکم صبر کنه و پیچ رو باز تر بزنه، رد هم نمی شد ریس پیسمون خیلی بهتر از ناندو بود.
عجب استعداد بی نظیریه این مکس وستپن. به نظرم تا چند سال آینده به رکورد های همیلتون حمله میکنه با این ماشین ردبول. تنها آدمی که میتونم بگم واقعا رقیب همیلتون بود همین بشر حساب میشه. حتی آلونسو هم تو سال اول با همیلتون رو به رو شد وقتی که هیچ تجربه ای نداشت. به نظرم بزرگترین افتخار رانندگی هردو اینه که تونستن پا به پای اون یکی برن. اگر اخلاقش رو درست کنه هیچ ابایی ندارم از اینکه طرفدارش بشم، البته که اخلاقش رو هیچوقت درست نمیکنه پس قضیه منتفیه:)) ولی واقعا از رانندگیش میشه لذت برد.
اوضاع مسابقات هم که برگشته به 2019. به نظرم فیا باید یک فکری به حال سال بعد بکنه اگر دنبال رقابت بیشتر تو مسابقاته.
البته به نظر من هم همیلتون فضای کمی داد ولی یه جورایی تلافی مجارستان پارسال بود. ولی اون الفاظی که آلونسو به کار برد به نظرم فقط میتونه نشونه کمبودی باشه که از 2007 مونده. حتی وقتی از جلوی ماشین همیلتون هم رد شد بازم انگشتش رو نشون داد که بسیار حرکت زشتیه. آلونسو اگر به خودش حق میده تو مجارستان اونطوری رانندگی کنه باید واکنش متقابل همیلتون رو هم بپذیره نه اینکه اینطوری صحبت کنه. اگر دیدید همیلتون پارسال توهین بکنه الان هم آلونسو حق داشت. اشتباه راننده رو توجیه نکنید. اصلا طرف صد درصد مقصر هم باشه بازم شما حق نداری هرچی دلت میخواد رو توی رادیو بهش بگی.
الان در تاریخ فرمول یک چهار نفر هستن که واقعا نمیتونیم بگیم اگر در نهایت قدرت با هم رو به رو بشن نتیجه چی میشه:
جیم کلارک، شوماخر، سنا و همیلتون.
اگر مکس همین سطح رو بتونه بهبود بده به یقین میشه اون رو هم به این لیست اضافه کرد.
البته حرفم رو پس میگیرم خود همیلتون هم گفت من مقصر بودم.
ولی همون طور که گفتم حتی اگر رقیب هم مقصر باشه بازم حق ندارید این حرف هارو تو رادیو بزنید و تازه انگشت هم نشون بدید!
راستی تلمتری مجارستان هم هست. حالا فهمیدید برخورد آلونسو چطوریه؟
امیر علی ، روزبرگ هم تونست در ماشین برابر همیلتون رو مچ کنه …و کارش خیلی بزرگه
اون سال جزو سالهای بد همیلتون محسوب میشد که تازه کلی بدشانسی هم همراهش بود محمد امین جان. من عرض کردم در بهترین حالتشون و حتی رانندگانی مثل سب و آلونسو رو هم تو لیست نیاوردم(البته لیست من مهم نیست ولی کارشناس ها هم اغلب همین رو میگن)
یه جا کرافتی گفت
here comes Hamilton
گفتم ای بابا این حرفا چیه
ما می خواهیم
here comes Sebastian vettel
بشنویم که بعد همیلتون زد به الونسو
امیرعلی جان پس قضیه فحش دادن همیلتون به مکس چی بود؟؟؟
فرزانه عزیز که اسمت رو هم نمیدونم
من گفتم همیلتون به آلونسو چیزی نگفت پس آلونسو هم حق نداره. همیلتون هم تو جده به مکس حرف های زشتی زد؛ با اینکه بازم کار مزخرفیه ولی اونجا حداقل یک توجیهی داشت و مکس روش بریک تست انجام داده بود.
این شیطنت امروز همیلتون رو تو هر مسابقه چندین نفر انجام میدن ولی کار به اینجاها نمیکشه. کل کریر لوییس رو برد زیر سوال رسما.
Former-Amirali
کوچیک شما جعفر هستم
ولی هرچی کامنت میذارم متاسفانه یاغیب میشه یا تایید نمیشه
گل بود به سبزه نیز اراسته شد.
جناب توتو اومد یه حرکتی بزنه ردبول وفراری کند بشن خودشون سریعتر😂😂🤣
یه تبریک هم به همه طرفدارای ردبول و مکس که داریم به جشن قهرمانی نزدیک و نزدیکتر میشیم✌️.
داش نزدیک نشدید از الان جام قهرمانی تیم و مکسو ببوس به عنوان طرفدار فراری واقعا نمیدونم دیگه چی بگم
فرای دوباره با چالز اشتباه پیست ایمولا رو تکرار کردن فکرکنم استراتژیست هاشون به اندازه کافی باهوش نیستن در واقع کلا به درد این کار نمیخورن و با گذر زمان بهتر نمیشن.
تبریک تبریک… یواش یواش باید بگیم قهرمانی مون مبارک 💙💙💪💪
تبریک میگم علی جان؛ داشتن علاقه به یک نفر غیر ارادیه ولی علاقه داشتن به بهترین ها باعث میشه کمتر حرص بخوری و شما طرفدار های مکس هم این اتفاق نصیبتون شده همونطور که ما در فصول قبلی نصیبمون شد. حسابی لذت ببرید.
انشالله
به امید خدا جشن دبل قهرمانی رو بگیریم به به
Fj جان عزیز
بذلر ی چیزی بهت بگم هنیلتون اخر مسابقه هم گفتم اره جا زیادی واسم نزاشتم
ولی سوال اینجا پیش میاد ک الونسو میاد میگه این بشر فقط بلده از اول شروع کنه و فاصله بگیره
این حرفش معلومه تو ۱۰ سال قبل اینقد داخل خودش مرورش کرده ک رفته ضمیر ناخداگاهش
همیلتون همیشه با متانت جواب همه رو داده و بسیار عالی قبول کرده ولی فرناندو باید این حرف رو نمیزد ک کینه خودشو نشون داد
پارسال واسه اینکه فقط سریعترین دور رو از همیلتون بگیره رفت تویی ی مسابقه ۲ بار لاستیک عوص کرد ک فقط نذار سریعترین دور رو همیلتون بگیره
دست خودش نیس الونسو چشم دیدین همیلتون رو نداره
دوستان همیلتون اسطورست درست
دیروز هم ب اشتباه خودش اعتراف کرد این حرفهای زشت هم توجیهی نداره ک راننده ها اکثرا میزنن ولی خب در زمان مسابقه و با اون همه استرس و اضطراب و تپش قلب بالای 150 خب ادم نمیتونه گل و بلبل بگه
سباستین یبار از حرفهای زشت همیلتون دفاع کرد و گفت حین مسابقه پیش میاد اینجور رفتارها
مشکل اینه ک همیلتون اینجا ب اشتباهش اعتراف کرد ولی پارسال تو سیلوراستون از خودش ب ناحق دفاع کرد جایی ک امسال هم همون اتفاق داشت رخ میداد ولی برای ی راننده دیگه تازه با فضای کمتر ک دوباره تنش رو بالا برد
این چ متانتی هست ک حین رقابت برا برد و چهارم پنجم شدن تغییر میکنه
الونسو هرچی ک باشه تفاوتش با همیلتون این بوده ک ماشین رقابتی نداشته بعد رنو
حالا هرکی هرچی میخواد بگه این نظر منه
کم کم دارم به این نتیجه میرسم که چندساله بیخود وقتمو صرف دنبال کردن فرمول وان کردم….مسخرست اسمش رقابته اما تنها چیزی که نداره رقابت.
بخدا اگر به این بیست تاراننده یکی یه ماشین کارتینگ سریع اما یکسان بدن خیلی رقابتشون جذابتره
سبحان اگر پارسال رو رقابت نمیدونی دیگه نمیدونم دیگه تعریفت از رقابت چیه!
Milad444.m
رقابت آلونسو و همیلتون ابدیه ،اینها به هیچ عنوان دوست ندارن به هم دیگه ببازن ،و همینم باعث شده صحنه های ماندگاری تو رقابتشون خلق بشه مثل مجارستان پارسال .
دو پادشاه اند تو یه اقلیم ، باید خوب و بد رقابتشون رو با هم پذیرفت ،در کنار رقابت جذابشون باید تنشهاشون رو هم قبول کرد
تبریک میگم علی جان خیلی چسپید این برد بعد یک ماه انتظار. تبریک به مکس وچکو وساینز وشارلی که از عالم وادم براش بدشانسی میباره واقعا دلسرد کنندس. ویه تبریک ویژه وطرفدارای البون وفتل که واقعا عالی مسابقه دادن. وچقدر اتیشی بود رادیوی الونسو وهمیلتونی که جوابش رو نداد و شخصیتشو نشون داد..
خب عالی اون دور رو داشت تلاش میکرد از الونسو سبقت بگیره…چطور سریع ترین دور رو میزد !ماشین فراری هم پیس ندلشت
از دست فراری پیرشدم..
چارلز با خلا پشت،drsولاستیک سافت نتونست سریعترین دور مکس رو بزنه!!!!!!فهمیدنش سخت نیست که ردبول چقدر فاصله انداخته با فراری. این فاصله اینقد هست که تو پیستایه مناسب فراری هم بتونه اونارو تو رقابت نگه داره با فراریها…تو بقیه پیستا هم که همین داستان امروزه
Elahe
البته اینکه چارلز نتونست سریعترین دور رو بزنه مربوط به سرعت ماشین فراری نبود
آلونسو پیچ یک به عمد گاز نداد تا بتونه drs چارلز رو بگیره و چارلز هم برای اینکه drs نده مجبور شد لیفت کنه و کلی تایم پشت آلونسو از دست بده
جالبش اینه مکس اون لپ رو با مدیوم ثبت کرده بود
تبریک میگم به مکس و فن هاش، و تیم ردبول. ماشین خوب، راننده سطح یک. دومین قهرمانی مکس هم مبارک خودش و فن هاش،امسال فقط معجزه مکس و از قهرمانی دور میکنه. و دیروز کی یادشه گفتم بهتون، امروز دور اول پیچ اول نبرد لویس و آلونسو رو دقت کنین. قشنگ مشخصه وقتی ماشین خوب زیر پات باشه، و رقیب کناریت،اسمش همیلتون باشه و شما هم اسمتون آلونسو ، تقریبا معلومه چه اتفاقی میوفته، البته من این اتفاق و قبل از ریس حدس زدم و به همه هشدارش و دادم،اما این بخاطر پیش زمینه قبلی که از دفاهای خشنی که آلونسو از لویس تو ریس های قبلی کرده بود ،گفتم. حیف هیجان یه ریس خوب بدون همیلتون از دست ررفت، جالب بود که هیچ جریمه ای هم به فرناندو ندادن، واقعا چراا؟؟؟
و فراری که همیشه تو چیدن استراتژی بدترین انتخاب هارو میکنن و یه رده مفت و تقدیم حریف کردن، و اون امتیاز سریع ترین دورم نتونستن بگیرن. امیدی ب فراری نیست
راسل هم عالی بود حیف فقط یک ماشینمون امتیاز گرفت. آلبون و ویلیامز هم که واقعا محشر بودن. تبریک
چون مقصر آلونسو نبود
فهمیدنش سخت نیست بخدا.
چونکه خود همیلتون مقصر بود و گردنم گرفت
سلام ، ببخشید که رو پست اول replay میزنم
این جمله که میگن زمین گرده و از هر دست بدی از همون دست میگیری (یا میخوری ) رو خیلی جاها شنیدیم
برخورد آلونسو و همیلتون منو برد به چند حادثه کاری به این که مقصر کیه ندارم
ولی
طرفدار همیلتون نیستم ، هیترشم نیستم
فقط برخورد 2019 برزیل همیلتون با آلبون
برخورد 2021 سیلوراستون همیلتون با مکس
بالاخره یکی باید ماست این آقا رو کیسه میکرد دیگه
خواهشا دوست داران همیلتون شرو نکنن خاطرات 2021 و ابوظبی رو مرور کنن
اونجا هر اتفاقی افتاد ، در طول کل فصل حق با قهرمانی مکس بود ولی اینجا و این برخورد با ناندو منو واقعا رسوند به این صرب المثل زیبا
تبریک به طرفداران ورشتپن
قهرمانی مال اونه امسال
چه بسا با این وضعیت تیم ها ، حتی رکورد جناب سر همیلتون و شوماخر افسانه ای رو هم بزنه
جناب Former- Amirali
اینکه شما الان طرفدار کی هستید و بعدا طرفدار کی خواهید شد مهم نیست
مهم این هست که مکس ورشتپن بزرگ شد و پخته ، شما برید آرشیو مسابقاتش رو ببینید متوجه میشید که مکس به کلی تغییر کرده و واقعا بالغ شده
یه چیز دیگه 8 مسابقه باقی مونده و اگر در عجیب ترین اتفاق مکس 3 مسابقه آتی رو Dnf بشه و چالرز بیشترین امتیاز رو بیاره 26
تازه لکلرک 6 امتیاز از الان مکس پیشی میگیره و این فقط یک رویاست …
هفته دیگه زاندورت منتظر ارتش نارنجی هستیم
امیدوارم کامنتم تایید بشه
کاری به رانندگیش نداشت حرف من. من گفتم هروقت اخلاقش رو درست کنه ابایی ندارم از اینکه طرفدارش بشم.
چرا انقدر عقیده ای که صدهابار به انواع و اقسام روش های فلسفی و منطقی رد شده رو میریزید تو این ورزش؟ هرجای فضای مجازی میری طرفداران کارما حضور دارند. برفرض همیلتون اصلا از عمد زده به آلبون و مکس. یعنی چی که به خودش برمیگرده؟
در ثانی اتفاق امروز اصلا چه ارتباطی به اون دو تا تصادف داره؟ امروز همیلتون خودش شیطنت کرد نه اینکه کسی بهش بزنه.
چرا طرفدارهای همیلتون شروع نکنن به حرف زدن از ابوظبی؟ با ساکت کردن طرف مقابل میخواید خودتون رو اثبات کنید؟ تازه تو ابوظبی که اصلا تقصیر مکس نبود اون اتفاق! کی ماها گفتیم تقصیر مکسه که این بار دوم باشه؟
تو کامنتی که کلا از مکس تعریف کردم هم باید جواب این ریپلای هارو بدم؟ من که با شما هم نظرم.
Replay نیست
Reply ه!
میدونم فست بوی جان. برای اینکه مطمین بشم تلفظش رو دوباره هم چک کردم. اتفاقا اگر اونطوری که نوشتی بود ریپلی خونده میشد.
اوه! ظاهرا مخاطب من نبودم. شرمنده اشتباه گرفتم:))))
دقیقا به خاطر اینه که میگم روی هر کامنت که میبینی نباید دکمه پاسخ رو فشار بدی و تراوشات ذهن خود را بنویسید
کاش یک روزی بشه که تو هم هویتت رو نشون بدی و از دست این اکانت فیک و توهین هاش راحت بشیم. خیلی هم روز دوری نیست؛ اصلا شاید همین امروزه!
تبریک به شما علی جان و فن های مکس
لیاقتتون قهرمانیه
چه رادیویی گرفت آلونسو
بحث اینه که مدام از هیت نکردن و تعصب نداشتن میگی ولی اینجا نمیگی اون رادیو از هر نظر اشتباه بود.
چی میگی برای خودت مگه من تایید کردم کار آلونسو رو ،من فقط به جنجالی بودن موضوع اشاره کردم .نه استیکر خاصی گذاشتم و نه کنایه ای بعدش گذاشتم که تو زرت برا خودت هر جور که دوست داری برداشت میکنی .
بعدشم که آلونسو و همیلتون هر دو قائله رو خابوندن رفت ،دیگه من نمیفهمم چرا طرفدارهای دو طرف قصد دارن موضوع رو کش بدن باز .
FJ
همیلتون همچینم ول نکرده موضوع رو
از صبح هی داره برا آلونسو استوری غیرمستقیم و مستقیم میره😂🤦
هفته بعدم تازه تو پدوک به دیدار گرم و صمیمی خواهند داشت😂
واسه همینه میگم رو این حاشیه ها تعصبی نشید فقط ببینید بخندید لذت ببرید
j_farzaneh
بله فردا تو کنفراس باید با هم دیگه شرکت کنند ،فیا و لیبرتی مدیا کارشون رو خوب بلدن
اون حرکت همیلتون اشتباه بود
همیشه فضا ندادن جواب نیست و یک راننده شاید عقب نکشه و مثل آلونسو پای حقش وایسه و برعکس شما مسابقه تون خراب بشه.
وقتی ماشین برتر رو دارید نباید اینجوری ریسک کنید.
این یک اشتباه بچگانه بود که میتونست دور های بعدی راحت آلونسو رو بگیره.
بعضی وقت ها هم اینجوری چوبش رو میخوری
انگلیس سال پیش و حتی اینجا
هر دو شون از نظر من همیلتون مقصر بود
با این تفاوت که سال پیش مکس فضا داد و اینجا همیلتون فضا نداد.
همیلتون جریمه شد که تاثیری نداشت و آلونسو هم چون مقصر نبود جریمه نشد.
راسل هم پنجمی اش یک جورایی فک کنم خیلی بهش نزدیک شد.
از نظر من هم مقصر هردو همیلتونه. حرف من چیز دیگه ایه مرتضی. (البته که به نظر من مکس فضا نداد ولی حق داشت که فضا نده.) بحث اینه که شما در بدترین شرایط هم حق نداری نسبت به یک نفر اینطور صحبت کنی. هیچ توجیهی روی رادیو آلونسو و انگشت نشون دادنش نمیشه گذاشت.
اینکه راننده ها با هم خوب نباشند و یه بتل واقعی بینشون باشه جذابیت رقابت رو برای من بیشتر میکنه.
ترکیب یک راننده خوب ماشین خوب وتیم خوب نتیجه ش یک پیروزی آسونه و فراری که ۲۰ ساله داره چوب استراتژیهای اشتباهشومیخوره و اون ۵ سال ابتدایی قرن هم اگه حز شوماخر کس دیگه ای راننده شون بود قهرمانیاشون رو بدست نمیاوردند
اون 5 سال ژان تاد رو هم داشتند بعد شوماخر هم با کیمی قهرمان شدند البته ژان تاد رو داشتند
بعد اون همه سیاسی بازی همه قهرمان ها رو خسته رد
ای کاش یه کم ماشینا رو ببرن بالاتر
😂😂😂
سایت حاملگی چی میگفت چند دقیقه این وسط جای فرمول یک ایران؟! 🙂
بگذریم
ردبول و مکس تو لیگ خودشون دارن میرونن دیگه فکر نکنیم به اینکه کسی غیر مکس بتونه قهرمان بشه
لکلرک هم اومد یک امتیاز بیشتر بگیره سریعترین دور مکس رو هم نتونست بزنه دستی دو امتیاز هم از دست داد
خب نشسته بودین نون و ماستتون رو میخوردین چه مرگتون بود اینقدر هول هولکی با فاصله ریسکی با آلونسو پیت برین؟زودتر نمیشد به تصمیم رسید؟
بعد لکلرک باید وسط ریس هی 20 سوالی جواب بده که تو به ما بگو کدوم لاستیک رو ببندیم؟
واقعا چیز بیشتری نمیشه گفت
😂😂😂
سب تو اون دوران خودش استراتژی می چید این بچه هنوز نمیدونه باید خودش بچینه
چارلز استعدادی با بدشانس های عجیب
غیر از تیم،مکس پدرشو کنارش داره،لوییسم داره البته خب قبلا مشکلاتی هم داشتن،ساینزم داره.ولی چارلز این حمایتم نداره.اون کسی هست که پدرشو از دست داد درست دوهفته قبل از آخرین مسابقش توی فرمول دو که قهرمان شد.دوهفته بعد از مرگ پدرش تو آخرین مسابقه شرکت کرد و وقتی چندین رده از دست داد ولی از همه سبقت گرفت اول شد و قهرمان اونم در ۱۷سالگی.
اولین بردش رو تو اسپا ۲۰۱۹ بدست آورد دقیقا وقتی روز قبلش یکی از بهترین دوستاش آنتوان هوبرت تو تصادف فرمول دو کشته شد.دقیقا قبل از دو تا افتخار بزرگ که بدست آورد پدر و دوستش رو از دست داد و میشه فهمید چقدر تلخ میشه اون افتخار.
چقدر مسابقه رو بخاطر خرابی ماشین و بدشانسی، برد رو از دست داده.با اینهمه اتفاقات هر سال بهتر از قبله.فقط ادامه این بدشانسی هاشه که ممکنه نذاره توی سالهای بعد تایتل بگیره.ولی وقتی اولین تایتل فرمول یک بگیره، قبلش چی رو از دست میده؟امیدوارم اون چیز،بدشانسی هاش باشن.
قضیه رو احساسی نکن اینجا کسی براش سینه نمیزنه
حماقت حماقته شاخ و دم نداره
هنوز مونده فراری به ۱۸ سال پیش برگرده
کاربر finger
اولا نظری داری جمع نبند جای بقیه صحبت نکن.دوما ادب و نوع حرفات رو قبلا دیدم که مشخصه از چه دسته ای هستی.تعیین تکلیفم نکن که چی بگم یا نگم.یادت باشه جوابتو اینبار دادم فقط ،چون بیشتر از این ارزش وقت گذاشتن نداری.
قشنگ بود
فقط بنده خدا لکلرک و ساینز تو Formatuon laP قبل مسابقه خدا خدا میکنن تو دو سه تا دور اول کسی نزنه به کسی که استراتژیست های فراری شروع میکنن به
پلن A / پلن B/ پلن C /…/ پلن Z
واقعا باید در اون گاراژ رو گل گرفت
پیروزی بحق مجموعه رد بول رو به طرفدارانش تبریک میگم .
وضعیت قهرمانی سازندگان و رانندگان تقریبا معلومه و از این به بعد موفقیتهای آتی ردبول فقط جای پاشونو قرص تر میکنه و حاشیه امن بیشتری بهشون هدیه میده .
سلام بر استاد سیامک بزرگوار
ایا هنوز جای دفاعی مونده از بینوتو و تیمش
هیچ ک اعتماد بنفس راننده رو خورد کردن خودشونم داغون شدن قاطعانه نمیتونن لاستیک انتخاب کنن برا رانندشون
عرض سلام و ارادت خدمت Sebmm عزیز .
والله به مصداق مثل معروف ” فیل مرده و زنده اش یه قیمته ! ” فراری هم برای من همین حکم رو داره ! برنده و بازنده اش درهرصورت مورد علاقه امه !
رانندگان و مدیران فراری هم صرفنظر از کسب نتیجه حاصله ، مادامیکه برای فراری کار میکنند مورد علاقه و حمایتم هستند . بگذریم که قبل از شروع فصل برای امسال ماتیا ادعای قهرمانی نکرده بود .
مجموعه تیمی هنوز دارای کمبودها و نواقصی است که امید بخدا طی مدت کوتاهی برطرف میشه . کماکان به عملکرد و برنامه ریزی بینوتو اعتقاد دارم و همچنان معتقدم اگر قرار باشه فراری قهرمان بشه ، این قهرمانی با بینوتو خاصل میشه .
میدونم این نظر در اینجا در اقلیته و بیشتر دوستان ماتیا رو مسئول همه خرابکاریها و بدشانسیها میدونند و اونو تبدیل به سیبل برای شلیک بهش کردند .
به هرحال نظر من ، نظری کاملا شخصی است که میتونه با نظر مخالف ولی محترم بسیاری از دوستان در تضاد باشه .
سلام خدمت دوستان
همونطور که گفتم بعد از مدتی برمیگردم
اما همونطور که گفته بودم اوضاع تغییر نکرده
و خب نیم فصل دوم هم شروع شد و همه روزنه ها بسته ست
واقعا انگیزه برای وارد مسائل شدن ندارم
تا چه شود
حرفهای شما سیامک خان بسیار زیبا هست بینوتو واقعا جای دفاع داره بخاطر ساخت همچین موتور قدرتمندی
این رو کاملا می پذیرم ولی ای کاش تو بخش استراتژی هم یکاری انجام بده
چون واقعا حمایتی ک از تیم استراتژی میکنه نابجاست ک امیدوارم یکاری انجام بشه
و اینکه ماتیا قول قهرمانی نداده درسته ک ب شخصه خودمم قهرمانی امسال رو برای فراری در هر بخشی بسیار دور از ذهن میبینم حتی اگه مکس چندتا دی ان اف هم شاملش بشه
در هر صورت امیدوارم سال بعد خیلی بهتر باشیم و ی قهرمانی رو بدس بیاریم تا جلو این مرسدسیا و ردبولیا ی پوزی بدیم در این عصر جدید
امیدوارم این سلطه ردبول تا ۵ سال ادامه داشته باشه
فشار می آوردند دوری ۱ تا ۱.۵ ثانیه سریع بودند
لکلرک هم با پنالتی پشت آلونسو رفت 😁😁😁
امیدوارم این سلطه تا ۵ سال ادامه داشته باشه
ظاهراً سلطه فقط واسه مرسدس بد بود، دوستان تیم های مورد علاقشون میان بالا دیگه دوست دارن هر ریس ۱ ۲ بزنن.
ما مثل شما نیستیم حسود و بی منطق
امروز ردبول تیم مورد علاقه من خیلی سریع بود
و من نمیای بگم بخاطر نبوغ مکس و …… بود چه اشکالی داره که هر تیم چند سال سلطه داشته باشه بعد ردبول امیدوارم فراری باشه
کسی نگفت ۱ ۲ نزنید. ممنونم که حسود و بی منطق هم مارو شمردید. حسودی لازم نیست، فعلا دو برابر شما افتخار داریم.
بزنید نوش جونتون، فقط کاش شما ها هم وقتی مرسدس ۸ سال سلطه داشت همین قدر منطقی می بودید و می گفتید هیچ اشکالی نداره. بحث هم صرفا با شما نبود، عمومی تر بود.
همیشه همینه، ما که بالا باشیم هیچ ایرادی نداره فلان سال ریس بی هیجان ببینیم، به بقیه برسه هیجان مهمه.
شما کسایی بودید که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ میگفتید همیلتون یا هر راننده مرسدس با ماشین ضعیفتر از فراری و ردبول برنده میشند و قهرمان و نبوغشون زیاده
خجالت نمیکشیدید میگفتید همیلتون با ضعیف ترین ماشین ۱۵ تا مسابقه میبره
@عرفان ۵
کی ما اینارو گفتیم؟ شما بگردی پیدا می کنی کسی که بگه سب ۲۰۱۳ با نبوغ، همیل ۲۰۲۰ با نبوغ، مکس مکزیک پارسال و امروز رو با نبوغ خالصش برده.
چشم الآن خجالت می کشیم. این چه ارتباطی به بحث داشت؟
بحث این بود دبل استاندارد وجود داره، وقتی تیم X دومیننت باشه وای چقدر بده ریس هیجان نداره، وقتی تیم ما برنده باشه خیلی هم خوبه هیچ ایرادی نداره بقیه هم حسودن!
مکزیک پارسال که مکس خداییش
واقعا توی یک لیگ دیگه رانندگی کرد و با ماشین برابر اونجوری دور اول نسخه مرسدس و راننده هاش رو پیچید.
ولی امروز برتری ماشین حرف اول رو میزد. و ردبول سلطه داشت. انشالله ادامه دار باشه.
امروز هم دست پخت یک نفری بود به اسم ولف.
فک کنم بشناسید.
بعد از اون
امسال فک کنم مسابقه هایی که هیجان نداشته تا اینجا به چهار هم نرسه.
نه اینکه ۲۰۲۰ کاملا بی هیجان.
دوماً سال های قبل ۲۰۲۰ هم بی هیجان و رقابت نبود فراری توی رقابت بود ولی نیم فصل دوم زورش به مرسدس نمیرسید. چه توسعه چه استراتژی.سال های تلخ وتل.
و بعد کاملا یک طرفه و بی هیجان میشد.
ولی من نمیدونستم علاوه بر تیم فراری.
انقدر توتو ولف هم به فکر برتری ردبول و مکس باشه. دمش گرم روی تیم استراتژی های فراری ها رو سفید کرده.
مرتضی جان با منطق شما همیلتون هم تو قطر در یک کلاس دیگه ای رانندگی کرد با ماشین برابر! هیچوقت دوتا ماشین برابر به همیلتون و مکس بدی 30 ثانیه اختلاف بینشون باز نمیشه برادر من.
تو اون مسابقه پرز هم داشت همیلتون رو میگرفت. یعنی پرز اون مسابقه با ماشین برابر از همیلتون بهتر بوده؟!
فقط یه سوال کوچیک دارم تا نظرتون رو بدونم.
خیلی ها می گن قهمانی های همیلتون فقط بخاطر ماشینش بوده.
آیا حاضرید که بگید قهرمانی امسال ورستپن بخاطر ماشینش هست؟
لایک = بله
دیس لایک = خیر
@مرتضی ۱
عزیز واقعا مکس می تونه ۳۰ ثانیه فاصله بندازه؟ دور های اول خیلی راحت ۷ دهم فاصله می انداخت.
این گپ، گپ راسل با لطیفیه!! بعد پرز با ماشین برابر از همیلتون سریعتر بوده اونجا؟
ماشین ها اصلا برابر نبود
بحث دور اول قبول، سبقت محشری گرفت با خلا پشت کلی هم کیف کردم با سبقتش (منهای اینکه از تیم مورد علاقم بود!) ولی ماشین برابر؟
Erfan.5
Hossein 123
منکه آرزوم و فانتزیم این بود مثلا آلپین از ردبول و فراری مرسدس یکمم کندتر بود ولی آلونسو میتونست با رقابت هیجان انگیز آخر فصل قهرمان بشه که وقتی از رانندم تعریف میکنم باافتخار تعریف کنم کسیم نتونه ایراد بگیره
مثل ۲۰۱۰،۱۲ ولی آخرش آلونسو قهرمان باشه
دامینیت بودن و سریعتر بودن و سلطه داشتن وبعدش قهرمان شدن خوبه ولی تا اون حد باعث افتخار و خوشحالی نیست
خیلی دلم میخاد بدونم این پلن B چیه ؟!… ولی هرچی که هست خوب ترکمالی به فراری میزنه !
دست طراحان این پلنها درد نکنه .
فراری فاقد انگیزه و شور واشتیاق قهرمانی نشون میده . حقش نیست در مقابل ردبود انباشته از انگیزه و عطش قهرمانی مدعی باشه . حتی با اوصاف موجود باید نگران جایگاه دوم سازندگان باشه
مهم نیست که از چه رده ای استارت بزنه
مهم اینه که اول از همه از خط پایان رد میشه
سوپر مکس
یه تبریک به مجموعه ردبول و راننده هاش مخصوصا مکس که فوقالعاده بود و یه تبریک هم به فنای مکس مخصوصا Ali1 که قطعا از این مسابقه لذت برده . لوییس خیلی خوب استارت زد و می تونست بالاتر از راسل باشه ولی حیف تصادف کرد درمورد تصادف به نظر بنده حقیر لوییس جای کافی رو برای فرناندو نزاشت و خودش هم بعد مسابقه همین رو گفت و به نظرم فرناندو کاره ای نبود در تصادف . فراری هم که عالی می نوازه ده آخه لامصبا مجبورین یه دور مونده به آخر چارلز رو بیارین پیت ، مثلا خواستن یه امتیاز بدست بیار، یک امتیاز اضافی نگرفتن که هیچی دو امتیاز هم از دست دادن . مسابقه هنوز ۱۰ دور ازش نگذشته تیم میگه رو پلن B هستیم این تیم کلا فکر نکنم پلن Aداشته باشه . سرعت مسابقه ای مرسدس حداقل روی تایر هارد با فراری برابر بود اگه نگیم بهتر بود . ردبول که یه کهکشان دیگا سیر می کنه و مرسدس و فراری باید برای دومی بجگن که با این استراتژی های فراری امیدمون به دوم شدن زیاده . به امید یه مسابقه جذاب تو زندروت و برای یک مسابقه هم که شده یه مرسدس سریع تو زندروت ببینیم . در آخر لطیفی هم هدیه خودش رو به بوتاس همون اول مسابقه داد . ببخشید طولانی شد
Hamilton44
لطف داری داداش 🙌.
شماها به اندازه کافی چندین سال لذت بردین و بازم نگران نباشید این تیم مرسدس هست.
ما به مرسدس خیلی امید داریم به هر حال ۸ سال بهترین ماشین رو داشته و قطعا می تونه بازم بهترین ماشین رو تولید کنه . به هر حال بازم میگم مکس امروز فوق العاده بود و هیچ حرف حدیثی نزاشت . از رفتار فرناندو واقعا تعجب کردم آخرش که زیر مرسدس ها و ردبول ها و فراری ها تمام می کرد دیگه چرا اینجوری حرف زد در جواب فرناندو عزیز
لوییس همیلتون ۴۲ برد بدون داشتن پول پوزیشن داره
فرناندو آلونسو کلا ۳۲ تا برد داره که این راننده می یاد و میگه لوییس فقط بلده از اول استارت بزنه و اول شه و اونو احمق خطاب می کنه جالب اینجاس خود لوییس هم قبول کرد حتی بعد اون حرفش وقتی از کنار ماشین لوییس رد شد داشت بازم با دستش اعتراض می کرد به لوییس . یه تبریک دیگه به سب فنا که سب عالی بود این مسابقه یه مقدار سر سبقت عجله کرد وگرنه رتبه بهتری داشت . به امید یه یه زندروت جذاب
رفتار فرناندو جالب نبود ،البته آدم ممکنه تو عصبانیت یه چیزایی بگه که تو حالت عادی نمیگه. همیلتون اگه صبوری میکرد راحت میتونست سوم بشه پیس راسل درحد سایز بود یا حتی بهتر .
بزرگش نکنید لطفا این رادیوهارو همه داشتن از سنا و پراست بگیرید تا فتل و همیلتون
همیلتون خودش مگه ۲۰۱۸ به مکس فحش نداد؟
خب فرزانه عزیز کار همیلتون هم اشتباهه. ما که تایید نکردیم.
Former-Amirali
بحث تایید یااشتباه نیست همه میدونیم بی اخلاقی هرجا باشه در هرشرایطی باشه محکومه واشتباه
فقط بحثم این بود که تو اف وان یه چیز عادیه
و برخلاف تفکرات ما هیچ راننده ای تو اف وان جنتلمن نبوده و نیست
تنها چیزی که طرفداریش رو باید بکنیم پکیج رانندگیه وگرنه باور کنید اگر از نزدیک باهرکدوم مدتی رو بگذرونیم به جایی میرسیم که کلا اسمشم برامون حالت تهوع میاره
همشونم همینن یکی کمتر یکی بیشتر
احسنت. حرف شمارو بارها گفتم و دیسلایک خوردم:)
استارت فقط استارت سب 5 رده گرفت
برای دقایقی بجای ورود به این سایت ، سایت بارداری ، زایمان و نوزاد ” مامانم دات کام !!! ” باز میشد !
این دیگه چه صیقه ای بود ؟!
ارایه دهنده خدمات سرور از موتوری جنس گرفته احتمالا.
چند وقته یه تغییراتی توی سرور سایت دادن که سایت به لول جدیدی ارتقا پیدا کرده ،
چه سرعت معرکه ای داره ردبول اصلا نمیشه چیزی گفت و شایدم عقب گرد فراری
ظاهراً مرسدس دور نیست نسبت به فراری شاید بشه گفت برابر یا نهایتا یه دهم واقعا جالب شده داستان
این قهرمانی که مال مکس تموم
ولی باید دید مرسدس واقعا اون سرعت رو داره که با فراری بجنگه و دومی بگیره یا نه
چون واقعا مرسدس موقعی که لاستیک به دما رسید سرعت فراری رو داشت
و اینکه تعجب میکنم از بعضی دوستان توی اخبار قبلی و حتی الان
افزایش ۱۵ میلی متری ارتفاع ماشین ها برای ۲۰۲۳ هست و تو بلژیک به جز یه سری تغییرات جزئی تنها مورد مهم ممنوع شدن فلکسیبل فلور ها هست
قبل از اسپا چندبار خاستم بگم که کار توتو ولف برای تغییر قوانین،اثراتش در ۲۰۲۳ مشخص میشه چون کف خودرها باید بازطراحی بشن.تغییرات از اسپا بیشتر روی اندازه گیری مقدار نیروی عمودی وارد شده به رانندس که اگر از ده جی بیشتر بشه بخاطره پروپزینگ،اون خودرو دیسکوالیفه میشه.امروز دو بار به ساینز اخطار داد تیم که از روی برآمدگی ها عبور نکنه،چون فراری لرزشهاش دوباره زیاد شده و با رد شدن از روی برآمدگیها ممکن بود ۱۰ جی وارد بشه و سنسورهای فیا اونو تشخیص میدادن.اینو توی دورهای آخرم بهش گفتن چون وقتی سوخت مصرف میشه،با سبک شدن خودرو لرزش بیشتر میشه.اما در ۲۰۲۳ قضیه فرق داره و برای همین ردبول و فراری مخالفشن.از دوستان عزیز مرسدسی میخام تا کار ولف رو بیهوده ندونن چون سال دیگه نتیجه کارش معلوم میشه.البته که الانم به فراری ضربه خوبی زد تا حداقل دومی امسال رو بگیره.
قبلا بخاطرت سرعت در پیت لین باید دوباره همون مسیرو طی میکردن الان ۵ ثانیه مسخره نیست؟
اگر پیت ۲۵ ثانیه باشه باسرعت فقط یک کیلومتر در ساعت حدود ۷ یا ۸ متر میتونه زودتر بیاد بیرون که خودش یه سبقته
فک کنم با شارل مدارا کردن و الا باید پشت گسلی تموم میکرد
داداش چه نیت بدی از لکلرک توی ذهنت هست که ۶ ام شدنش هم آزارت میده ؟
حتما که کل پیت رو سرعت نرفته ! یه خط شروع و خط پایان داره پیت که حتی یه کیلومتر بر ساعت سرعت اضافه در هر نقطه بین دو خط جریمه داره ، بعدم دیگه لکرک چیزی برای از دست دادن داشت ؟ ششم ردست اخه که اومدی گیر دادی ؟
بله! ۱ ۲ ردبول و احتمال ۹۹ درصد هر دو قهرمانی رو به شایسته ترین ترکیب امسال تبریک میگم.
ادامه فصل فقط بین مرسدس و فراری شاید باشه، عجیب بود مرسدس، ریس پیس در حد فراری ساینز کوالی در حد آلبون؟
فقط امیدوارم فراری دوام و مرسدس سرعت به دست بیارن که تا ۲۰۲۶ یکم هیجان داشته باشیم، مکس امروز پرواز می کرد.
شارل بدشانسی رهاش نکرد
من که با این ریس پیس خیلی حال کردم
امیدوارم ادامه دار باشه
مسابقاتی با دما هوای مناسب مرسدس داشته باشیم 😁
بحث اینجاست سرعت مرسدس کلا گم میشه انگار یهو یک جا پیدا میشه!
معمولا یک استینت اول و کوالی کند دارن، هر چقدر می گذره سرعت پیدا میشه، همین ریس راسل اوایل مسابقه خیلی تایم از دست می داد ولی باز آخر مسابقه سریعتر شده بود نسبتا… یا همیلتون مجارستان یهو یک استینت دوم و سوم خیلی عجیب داشت، یا فرانسه یهو راسل آخر مسابقه سرعت از کجا آورد این همه!
بنظر میاد مرسدس سرعتش روی سوخت کم و با شرایط دمایی خاص و البته با توجه به مدیریت خیلی خوب تایر ها یهو دگرگون میشه…
کاش دلیلش هر چی هست بیشتر پیش بیاد 👌🏻🙂
موتورها که قراره تا ۲۰۲۶ فریز بشه و خداییش هرچهارتا موتور نشون دادن که خوبن دیگه خارج از ۴ تا موتور که موتوری نیست تا ۲۰۲۶ یعنی اینکه فقط ۳ تیم برتر نه ، بلکه هرتیمی میتونه با طراحی و کانسپت بهتر به برتری برسه حالا درسته اون سه تیم خیلی جلوترن و برتریشون محتملتر
ولی خب لازمه این برتری بودجه کافی ، مهندسان عالی و مدیریت مناسبه که بنظرم نیروی انسانی کارآمد مهمترین رکن این قضیه هست
یه مطلبی دیدم که آلپین و استون مارتین دارن تو تعداد نیروی انسانی از مرسدس و فراری هم جلو میزنن و قطعا هیچکدومم مشکل منابع مالی ندارن ، آلپین که به دریای رنو وصله و استون مارتینم که پول نفتای عربی رو کشیده سمتش
تصورم اینه بغیر سه تیم برتر ، آلپین ۲۰۲۴ و احتمالا استون مارتین نهایتا ۲۰۲۵ وارد کورس رقابت و حتی قهرمانی خواهند شد
وچقدر عالی و جذاب میشه ۵ تیم تو یه فصل رقابتی باشن واسه یه اف وان فن داریم ازین جذاب تر؟
مسابقه مزخرفی بود اصلا هیجان نداشت.
مسابقه ای که ماشین های مدعی مشکل پیدا کنن یا تصادف کنن رو عصابه و خسته کننده.
حرف زیادی برای گفتن نیست جز فراری در دنیای دیگر و ردبولی بسیار قوی و مکس ورشتپنی قوی تر و مرسدسی که فراری رو کند کرده ولی ردبول رو نه.
تبریک به خودمون برای این برد فکرکنم ردبول کار ساخت ماشین جدید به زودی شروع خواهدکرد.
مسابقه مزخرفی بود اصلا هیجان نداشت.
مسابقه ای که ماشین های مدعی مشکل پیدا کنن یا تصادف کنن رو عصابه و خسته کننده.
حرف زیادی برای گفتن نیست جز فراری در دنیای دیگر و ردبولی بسیار قوی و مکس ورشتپنی قوی تر و مرسدسی که فراری رو کند کرده ولی ردبول رو نه.
تبریک به خودمون برای این برد فکرکنم ردبول کار ساخت ماشین جدید به زودی شروع خواهدکرد.
تبریک به ردبول فن ها برای یک دو ، مجموعه ی تیم عالی کار کرد ، استراتژی ، پیت استاپ ، مدیریت و همینطور راننده ها ، مخصوصا مکس ، از ۱۴ استارت زد ، و سريع خودش رو به چند نفر اول رسوند و مسابقه رو با یک فاصله برد ….کارش عالی بود
ماشین ردبول این هفته بی رقيب بود ، حدودا دوری ۸ دهم نسبت به فراری سریع تر بود
چارلز هم خوب بود، ولی پیت استاپ زود هنگام اول مسابقه باعث شد که ضرر زیادی بکنه ، همینطور اون پیت استاپ آخر که از نظر زمانی مشکل داشت و اون رو پشت آلونسو انداخت که ریسکی بود ، و بعدش هم ۵ ثانیه پنالتی …و در آخر ششم ، واقعا تصميمات این تیم عجیبه ، از اون سمت ازش میپرسن چه استراتژی ای میخوای ، هارد یا مدیوم 🤡
کارلوس ساینز مردونگی کرد اون سکو رو گرفت ، خیلی خوب و بی اشتباه بود ، کاش ماشین سریع تری داشت و میتونست زمانی که از پول استارت زده برای برد رقابت کنه ، نه آخرین سکو ، اونم با سختی
راسل روی استینت هارد خیلی سریع بود ، و تقریبا سرعت ردبول رو داشت ، ولی چند جا اشتباه کرد و سکو رو نگرفت نهایتا
از الان به بعد ، رقابت بین فراری و مرسدس هست ، نه ردبول و فراری ، جایی که فراری خوب بود ، یعنی نیم فصل اول رو خراب کردن و الان هم باتغیر قوانین و پیست های پیش در رو ، کاری بر نمیاد ….خدا به دادشون توی مونزا برسه
بیش از این برای لوییس ناراحتم ، با توجه به ۱۳ مسابقه ی قبل لوییس توی مسابقه به طور متوسط بین ۲ تا ۵ دهم سریع تر از جرج بوده بوده ،مخصوصا در چند مسابقه ی اخیر ، و اگر بود ، حتی میتونست برای دومی هم تلاش کنه ، سکو وه حتمی بود
..البته احتمالات هست ، ولی واقعآ حیف شد ، با اون استارت عالی …البته اشکال از الونسو هم نبود …کمی هارد ریسینگ ..خود الونسو هم نسبت به تایین خط عالی بود و سریع تر از همتیمی اش ظاهر شد
سب هم برای آخرین بار امتیاز اش رو توی این پیست گرفت ، با یه استارت عالی، ولی استراتژی نه چندان خوب
فقط مسابقه دادن ویلیامز رو درک نکردم ….
پرز هم فقط از ماشینش استفاده کرد …خیلی هنر خاصی ازش ندیدم
ما هم دلمون سوخت ولی بالاخره از اینا هم برای راسل پیش میاد احتمالا و نتیجه آخر سال عادلانه تر از اینی که الان هست باشه. امروز در همین حد که دیدیم پیس بدک نبوده کافیه.
جاهایی که ساینز اشتباه کنه خیلیا هستن که سو استفاده کنن ولی رانندگی امروزش رو کسی نمی بینه.
بی نقص و بدون اشتباه.
پرز هم از نظر خودم همین که بی نقص بود یعنی عالی یعنی چیزی که ازش میخواهیم همین.
فرمولا توییت :
“برتری مطلق ، چیزی که ردبول در حال حاضر چه از نظر روحی چه از نظر فنی نسبت به فراری داره ردبول در حال حاضر کاملا بر شرایط سواره برعکس فراری که درون باتلاقی افتاده که بیرون اومدن ازش هر مسابقه سخت تر میشه…”
چه خوب که شما برگشتید
سلام ممنون از این به بعد با سری فرمولا توییت حتما در خدمت هستم
به به سپهر عزیز
جدا از محتوای کامنتت از برگشتنت خوشحالم.
سلتم خیلی خوشحالم کردید
به به کم پیدا ،
امسال یه چیزی برام اثبات شد : از فراری مدعی قهرمانی در نمیاد .
وقتی میبینم الان دارن رده دوم رو به مرسدس میبازن، مرسدسی که اول فصل نزدیک یک ثانیه کند تر بود.
فقط میتونم بگم که مرسدس و ردبول تنها تیم هایی هستن که حریف هم دیگه میشن توی رقابت قهرمانی ، فراری به معنای واقعی دوازده سال گذشته هر بار اومده در رقابت رسما لوزر بوده!
سلام ! از این به بعد هستم خدمتتون
چه خبر از ممدو ؟
– نبودن در کورس و رقابت قهرمانی طی سالیان اخیر
– نداشتن برنامه ی مشخص و درک نشدن موقعیت و پست های مختلف توسط تیم کلی
– درک نشدن روحیه ی قهرمانی توسط تیم
– کمبود اعتماد به نفس
همه میتونن جزوه دلایلی باشن که فراری الان واقعا تیمی نیست که توان جنگ برای قهرمانی رو داشته باشه
کار نداریم که دور چهار مسابقه فراری میاره پیت لین بچه مردمو این مهندس شارل لکلرک انگار تازه از خواب بیدار شد اوردنش مسابقه تو مسابقه داشت پلن میچید لکلرک گفت حالا که منو میارین پیت لین فقط یه پیت لین دیگه میام اونم گفت باشه یعنی این همه تعطیلات و چند جلسه تمرین و اینا کشک
کارلوس ساینز راننده ای که تایتل بیاره نیست نه شجاعتش داره نه هم تواناییش
شارل یک قطعه وارد ترمز شده بود و دمای ترمز بالا رفته بود این دیگه تقصیر تیم نبود واقعا. در مورد بقیش کاملا موافقم.
اینکه راننده ها با هم خوب نباشند و یه بتل واقعی بینشون باشه جذابیت رقابت رو برای من بیشتر میکنه.
سلام به همگی
قهرمانی مکس رو پیشاپیش تبریک میگم و هم چنین قهرمانی سازندگان ردبول رو
ردبول ماشینش خیلی عجیب بود دیروز و امروز و کاره سختی نداشتن.
وقتی ۲۰۰۷ همیلتونی که ریشاش در نیومده و میاد اونجوری آلونسوی قهرمان جهان رو به خاک و خون میکشه بایدم بعده ۱۵ سال چنین عقده ای ازش بجا مونده بود(البته کارش با تیمش هم نشون میده که این بشر عقده ایه)
فراری هم که دیگه چیزی نگم بهتره
در کل مسابقه ی جذابی نبود
تنها قدم میزند.
لوییس و مسابقه از دست رفته.
وقتی ماشینت بهتره باید صبر کنی
چون اگه برخورد کنی
این تویی که ضرر میکنی.
پس فضا بدیم که حداقل بعد برخورد اون راننده رو جریمه کنن.
نه اینکه فن هاش بیان به طرف بگن عقده ای.
در صورتی که مسابقه است و اون راننده هم حداقل حقی که داره داشتن فضاست.
انگلیس پارسال خوب برخورد مسابقه ای برخورد مسابقه ای میکردین. نوش باد.
تازه خوبه اونجا هم سر تون جریمه شد و با وقاحت
برخورد مسابقه ای میگفتین و از اینکه همسرتون مقصر نبوده دم میزدید.
اینجا که به آلونسو اخطار هم ندادن جریمه پیشکش.
مرتضی تبریک میگم
مرتضی عزیز یکم بیش از حد ری اکشن نشون میدی ،
کامنتی که چهار برابر لایک دیسلایک گرفته و بدیهیه که اینجور رفتاری باهاش بشه لازم نبود بیای این مدل کامنت طرفدارانه بزنی و نق بزنی سر سیلور استون پارسال (بحث های برخورد پارسال سیلوراستون بیشتر برای تلافی در برابر جو سازی ردبول بود تا چیز دیگه.)
خاک و خون ؟
آره با اختلاف 150 امتیاز بالاتر فصل رو تموم کرد کی به کیه شما بگو تازه حتی رایکونن رو هم گرفت و قهرمان 2007 شد
دقیقا از کدوم خاک و خون حرف زدید که ما بی اطلاعیم؟؟
۲۰ تا ماشین تو پیست هست… پلاستیک تو ورودیه هوای ترمز شارل؟!از زمین و زمان میباره سرش…
اصلاً چرا دور دوم کسی باید برچسب و بکنه بندازه؟؟
جالبش میدونید چیه؟
اون پلاستیک از ماشین مکس جدا شد و وارد ترمز چارلز شد😐
بخاطر خاکی که روش نشسته بوده مجبور به برداشتن میشه، این خاک هم ناشی از خارج شدن ماشین استرول از پیست رو هوا بلند میشه….
اومدم که به ردبول و مکس تبریک بگم
مکس بی نقص میرونه و مطمئنم حتی اگه قدرت تیمها و تیم های استراتژی همه راننده ها یکسان باشه
در حال حاضر بازم مکس هست که قهرمان میشه
چون پخته ترین راننده حال حاضر هست و راننده هایی که عالی بودن دیگه سنی ازشون گذشته
شارل هنوز با ۱۰۰ درصد یکم فاصله داره و تخت فشار اشتباه میکنه،تقریبا ۹۸ هست
اگه منظورت سر لوییزه که کاملا در خواب تشریف داری همون ماشین مکس رو بده بهش اونوقت نشون میده کی ۸ تا قهرمانی گرفته و بازم میگیره- البته معلومه مکس خوبه
اگه ماشین مکس رو بگیره قهرمان میشه
بشرطی که مکس هم همون ماشین رو نداشته باشه!
لوییس هنوز هم سریعه ولی مثل قدیم نیست
ولی من گفتم در شرایط برابر
چون فاصله بین این دو نفر خیلی کمه و هر کدوم با داشتن ماشین برتر از اون یکی پیشی میگیرن
دقیقا ملاکت چیه که مثل قدیم نیست؟ همین کوالی قبلی با جورج راسل سه دهم اختلاف داشته ها!
کمه واقعا؟
ریس پیس هم که دیگه نگم.
مکس و لوییس اگر یک سال دیگه ماشین برابر داشته باشن از رقابت سنا و پراست هم شاید جالب تر بشه.
سالهای پیش هم ما همینو میگفتیم ماشین رقابتی بدید به ورشتپن تا مقایسه شون کنیم
نمیشه گفت همیلتون مثل قبل نیست حداقل تا وقتیکه ماشین مرسدس روبراه بشه…، قطعا رانندههایی فرمول یک همیشه اون روحیه جنگنده رو دارند.
و مرسدسی که گند زد به تمام هیجان فصل….
خدا شاهده نه از اینکه طرفتار مکس و ردبول هستم نه اصلا ولی خداییش شایسته تر از مکس و ردبول هست واسه قهرمانی امسال؟؟؟ خداوکیلی نه…
ماشاالله پسر ترکوندی سوپر مکس 💙💙💪💪
نیست واقعا. امیدوارم سال بعد مرسدس ماشین درستی بده تا دوباره نبرد این دوتا نابغه رو ببینیم. از فراری آبی گرم نمیشه.
بازی اصلا دیدن نداشت بعد از رفتن همیلتون
خب من طرفدارش هستم به کسی برنخوره
حداقل فراری ها باید یکم جذابش میکردن که فعلا همیلتون بیشتر از شارل مدعی قهرمانیه و این تیم هیچوقت نمیخواد درست بشه. فقط با تراژدیش واسه یه راننده ی خوب مثل شارل اعصاب ادم رو داغون کنه
مکس راننده خوبیه شکی درش نیست ولی وقتی هیچکی نیست که باهاش رقابت کنه حتی بازی عالیش هم نمیتونه تو چشم بیاد. ولی تبریک میگم افرین مدمکس
و این الونسو نئاندرتاله با این سنش بجای تسبیح دست گرفتن نشسته جلو سر لوییز بپیچه، اخه تورو چه به این غلطا پیرمرد روزه روزشم وقتی قهرمان بودی همیلتونی که تابحال تو این مسابقات نبود زدت زمین حالا که دیگه هیچی خداحافظی کنی بیشتر به خودت احترام گذاشتی
فقط راه رفتن لوییز تو جاده خاکی…دلم خورد شد
چقدر جنتلمنه این مرد- فقط ادم بیشتر عاشقش میشه
مقصر تصادف که لوییس بود. تنها چیز غیر قابل درک اون رادیو و رفتار زشته.
عجب!!
بدون همیلتون هیچ هیجانی نداشت؟ طرفدارای ۱۹ تا راننده و ۱۰ تا تیم نظر دیگه ای دارن!!
آلونسو پیرمرد نئاندرتال؟؟؟؟ این بشر درسته از اخلاقش متنفرم ولی بزرگترین استعداد نسل فعلی نگیم، جزو دو تای اوله.
مدمکس؟؟؟؟
به شما توصیه می کنم یکم در مورد ۲۰۰۷ بخونید، شرایط کاملاً برابر نبود!
زدش زمین؟
اینجا فوتبال نیست این دست کا منت هارو ببینیم، اینجا فرمول یکه و امثال این کا منت در حالت عادی باعث میشه اینجا تبدیل به سیرک بشه نه پیج تخصصی اف وان.
همیلتون بیشتر از شارل مدعیه؟؟ با جدول آشنا هستید؟ حتی از هم تیمی هم عقب تره همیل.
دلم خرد شد؟ می خواست پیچ رو بازتر بزنه و جای پیاده روی و لذت از هوای آزاد پودیوم بگیره.
در مورد جنتلمن بودن همیلتون هم توصیه می کنم لباس های صورتی و شلوارک های این بشر رو یک سرچ بزنید.
ممنون از یسری افراد که اسم طرفدارای راننده ها و تیم هارو خراب می کنن با تشکر. یک چیزایی می شنویم آدم آمپرش می چسبه به سقف!
نام کاربریتون نشون میده که خانم هستید پس با ادبیات خودتون جوابتون رو نمیدم،فقط میگم وقتی یه خانم پشت کیبورد زیر کولر از این ادبیات استفاده میکنه پس اجازه نداره از راننده ای که تو اون استرس صحبت میکنه ایراد بگیره.یه نگاه به خودتون و رفتارتون بندازید
اره دوست عزیز جات خالی تو این گرما زیر کولر دارم کامنت میذارم،فقط یه نئاندرتال می تونه بزنه طرف رو داغون کنه بعدش فحاشی کنه.بعد تازه دیدیم اصلا سعی نکرد به ساینز برسه فقط داشت میپیچید جلو لوییز. لوییز هم همیشه رفتار متشخصانه ای داشته این یکی هم روش. دیگه توجیه نداره استرس چیه فرمول یک یه زمانی مسئله مرگ و زندگی بود. ادبیات منم طنز بود همیشه واقعیت همینه همه باید متعصبانه حرف بزنن ولی اگر یکم طنز اضافه کنی مشکل دار میشی.خب حرف شما هم همینه الان عاشق چش و ابروی الونسو که نیستی میای از فحاشیش به بزرگترین قهرمان تاریخ فرمول1 دفاع میکنی- اره اگه ادب رو جلوی این جنتلمن رعایت میکرد و یا تو موناکو قطار نمی ساخت منم مشکلی باهاش نداشتم
بازی؟
نکنه داشتید منچ نگاه میکردید که میگید بازی
کسی که به ریس میگه بازی معلومه چی میخواد بگه
شاید من خیلی با اسامی فرمول1 اشنا نباشم ولی با ادبیات پارسی قطعا بیشتر از شما اشنا هستم چیزی که ما بهش میگیم گسترش معنایی یا نابرابری زبانی دقیقا همان چیزیه که شما ازش ایراد گرفتی و یکی از جنبه های زیبای ادبیات است
Hossein 123
جنتلمن واقعی تویی حسین جان نه لوییز همیلتون و البته کل راننده👏👏👏
Hossein 123
اولشم گفتم لوییز فن هستم معلومه بدون اون مسابقه جذابیتی نداره واسم به کسی برنخوره
دوما جنتلمن بودن به رفتار و اخلاقه و لباسهای صورتی سر همیلتون هم جذابه
سوما شانس بیشتر واسه قهرمانی معلومه که همیلتون بیشتر از شارله. بحث سر امتیاز نیست که همش رو اول فصل گرفت بحث سر رونده که همیلتون حداقل فقط صعودی بوده و فراری با این استراتژی های خرابش یا 2 بار هم بخاطر بی تجربگی شارل فقط پسرفت کرده.
و چطوری الونسو میتونه جز دوتا باشه وقتی اول همیلتونه و بعدش فتل؟
@مهتاب همیلتون
خب مشکل اینجاست استعداد چیزیه که هر کسی نسبی می سنجه، ولی رقابت راننده ها با هم، ثباتشون، سرعتشون در برابر هم تیمی هاشون، هوش، چرخ به چرخ و… یسری معیاره که «حالا با نظر شخصی بنده»
سب پس از همیلتون و ناندو قرار می گیره. سب ثبات اون دو تارو انگار نداشت، همچنین بنظرم آلونسو در دفاع و چرخ به چرخ محشره.. ولی راستش سب من چنین چیزی خیلی یادم نمیاد، حالا شما اگه اینجوری می دونید، اصلا استعداد سوم نسل!
😐😂😂👍
طرفداری رو نباید افراطی کرد. همیلتون فردیه که از نظر اعتقادی به هیچ وجه قابل تایید نیست و حتی میتونه یک عنصر خطرناک به حساب بیاد. حالا بحث های مفصلش رو نمیخوام باز بکنم ولی اگر از رانندگی یک نفر خوشمون میاد دلیل نمیشه بپرستیمش.
تبریک میگم به فن های مکس و ردبول امروز بینظیر بودن اصلا تو یه سطح دیگه بودن
مرسدس به فراری نزدیک شده ولی از ردبول خیلی دور شده
با احترام از آلونسو بدم میاد دفاعش تو مجارستان و موناکو.خیلی دفاع کار میکنه در مقابل همیلتون کاری ندارم که کی باعث برخورد شد ولی حرکت آلونسو خیلی بد بود راننده ای تو این سطح نباید انقدر حسادت داشته باشه نسبت به همیلتون
در شرایط یکسان اختلاف مکس و پرز نهایتا دوری دو دهم باید باشه. پرز هم گفت مکس در حال پرواز بود. اختلاف خودروی مکس و پرز قطعیه این اختلاف فراتر از پاور یونیت نو و اختلاف ستاپه.مکس راننده بی نظیریه اما ابر و باد و مه … باهاش همراهند.
2007…!!!
(تله متری آلونسو موقع دفاعش مقابل مکس تو مسابقه مجارستان رو اگه ندیدید حتما ببینید!)
متاسفانه فضای سایت پر شده از کاربرانی که اصلا سال ۲۰۰۷ تو این دنیا وجود نداشتن و کمترین درکی از اتفاقات اون فصل عجیب و اصولا از فرمول یک ندارن و بعد میان از ادبیاتی که در شان خودشونه برای یه راننده قهرمان جهان استفاده میکنند.بابا جمع کنید این بساطتون رو.مقصر بر خورد صد در صد راننده انگلیسی بود خودش هم اعتراف کرد و رادیوی فرناندو رو تایید نمیکنم ولی این جملات تو فرمول یک عادیه و نمونه های از این بدتر زیاد داشتیم.حالا به روح لطیف انگلیسی و هواداران برخورده به….
حالا علت ناراحت شدن از توهین شد روح لطیف انگلیسی؟ مقصر رو نمیشه صد درصدی تعیین کرد. هر دو طرف نقش داشتند و نقش لوییس پررنگ تر بود. ولی چه زمانی شده یکی به رکورد دار قهرمانی دنیا که بیشتر از کل کریرش برد بدون پول پوزیشن داره گفته فقط از رده اول بلده استارت بزنه؟ کی بعد تصادف باز دوباره انگشت نشون میده؟ کی بعدش هم عذرخواهی نمیکنه؟ این رفتار ها واقعا ناراحت کنندست.
ترکیب اینا راننده رو برای رقیب غیر قابل تحمل میکنه. شما هم بهتره بپذیرید این رفتار جای دفاع نداره؛ این غلط حتی اگر مصطلح هم باشه باز هم غلطه.
بعد هم اگر کسی تو سال 2007 نطفه هم بوده باشه باز هم میتونه مسابقات رو ببینه یا اخبارش رو بشنوه. همه اعضای قدیمی تر سایت که پادکست 2007 رو شنیدن به اندازه کافی از اون سال میدونن. حتی اگر ندونن هم تلمتری مجارستان کافیه.
باید یادمون باشه وقتی کسی راننده خوبیه لزوما انسان خوبی نیست؛ نمیدونم چرا مسایل رو با هم قاطی میکنید و میگید نباید به یک راننده قهرمان جهان ایراد گرفت! چون قهرمان جهانه پس معصومه؟
شما اگر درکی از فرمول یک داشته باشی که حتما داری میدونی که الفاظ و حرکاتی که ناندو انجام داد در اتمسفر فرمول یک عادیه و از این بدتر رو بارها شاهد بودیم.بعد هم خیلی به کریر راننده انگلیسی ننازید که این سالها هر کس دیگه ای هم جای همیلتون بود احتمالا همین تعداد تایتل داشت شاید هم یکی بیشتر.همونطورکه امسال کسی پا به پای مکس نمیاد اون سالها هم کسی حریف مرسدس نمیشد
عرض کردم درسته عادیه ولی همچنان غلطه. لوییس هم این کار رو انجام بده باز هم غلطه. در هر صورت غلطه.
موافق کلمه هرکس هم نیستم. نهایتا خود آلونسو میتونست این تعداد تایتل بگیره با مرسدس. کس دیگه ای رو نمیشه نام برد؛ مکس هم که اون زمان به پختگی نرسیده بود.
فضای یک ماشین رو نداد
برخورد شد. هر دو راننده ضرر کردن
اونی که بیشتر مقصر بود بیشتر.
این جملات و توهین های بعد تصادف یا اون حرکت دست و حتی اون رادیو هم تو فرمول یک عادیه.
این همه به دهن آوردین مد مکس.
این بار هم مد لوییس. میخواست فضا بده. مسابقه رو تموم کنه.
جدا غیر از رده اول بلد نیست از رده های دیگه استارت بزنه؟ البته وقتی که ماشین غیر دامینت داره. خیخیخی.
وقتی که با فضا آشنا نیستین
ناراحت بشین کاری از دست کسی بر نمیاد
این بیست راننده هم بیشتر از هر چیزی به خودشون و مسابقه خودشون اهمیت میدن و ناراحت شدن شما براشون پشیزی ارزش نداره.
شما حرص الکی نخورید. خود همیلتون الان یا خوابه یا به مسابقه بعدی فکر میکنه.
پ.ن:
بردن بوتاس هم پختگی خاصی نمیخواد
طرف از روکی هم شکست میخوره
بعدش میگن بردنش پختگی میخواد.
حتی ساینز و پرز هم میتونستن بوتاس رو ببرن و تایتل بگیرن. چه برسه به مکس و لکلرک.
با اینکه وتل رو هم از قلم انداختی. کیمی رایکونن. یا حتی دنی ریک که نمیدونم فصل بعد کدوم تیم باشه.
اولا که آلونسو بعد مسابقه عذرخواهی کرد دوما همیلتون خودش رادیوهای بدرازین داشته
سوما کسی که ۲۰۰۷ نبوده نمیتونه با خوندن منابع ایرانی نظر بده لطفا منابع بین المللی رو مطالعه کنه بعد نظر بده
چهارما تله متری مجارستان چیه؟
دلیل توقف آلونسو تو پیت لین دستور تیمی بود برای تنبیه همیلتونی که دستور تیمی رو اجرا نکرده بود بقیشم که گفتن نداره
اون پادکست هم ترجمه کتاب بود. دوست داشتی میتونی گوش بدیش.
منظورم از تله متری مجارستان لحظه سبقت مکس از آلونسو بود که دوبار پاش رو از روی پدال گاز برداشت. که البته کاملا هم حق داشت اون کار رو انجام بده ولی من هم به عنوان بیننده در این صورت کاملا حق دارم از حرکتش بدم بیاد.
راستی من نمیدونستم که آلونسو عذرخواهی کرده. اگر اینطوریه که مشکلی نداره؛ من چون چیزی در این مورد نخونده بودم فکر میکردم بازم راهش رو کشیده و رفته.
بردن بوتاس پختگی نمیخواست؟ از نظر شما ماسا چی بود که از بوتاس شکست خورد؟!!
پرز چی بود که با ماشین تقریبا برابر نتونست بالاتر از بوتاس تموم کنه پارسال؟!
این دوتا راننده های تاپی نیستن ولی تو رده بی راننده های خوبی محسوب میشن. خصوصا ماسا. نظرات رو به سطح بحث های فوتبالی نکشونید.
اخه “تلمتری مجارستان” رو دیروز “استاد” گفت😄. والا من ندیدم این آقا تلمتری اون صحنه رو بذاره اصن، دیروزم بعد از این حرفش تمام سایتای تحلیل رو گشتم همچین چیزی ندیدم.
از طرفی اصلا گیریم تلمتریشم باشه و پاشو از گاز برداشته. این کاملا عادیه چون سمت چپ ماشین کامل از پیست خارج شد، اگر با همون سرعت به پیست برگرده درست مثل دیروز تو دور پشت سیفتی کار که لطیفی منحرف شد، همین اتفاق می افتاد.
حالا اینم بذاریم کنار، دیروز میگه ببینید فتل اصلا خودش رو درگیر با ماشین سریعتر نمیکنه و اجازه میده مکس و چارلز عبور کنن.
خب شما اگر مشکل با آلونسو نداشته باشی، در دو شرایط یکسان دو حرف متناقض نمیزنی. همیشه هم گفتم دلیل این فضای مسموم بین ماها ، این شخص هست. بایدم بگم این جو ناندو هیتر هیچ جا به این شکل وجود نداره.
با نظر شما کاملا موافقمamirali
کاملا حرف هوی آلونسو بوی حسادت میداد تقریبا نصف p1 همیلتون از رده هایه پایینتر بوده
یه برزیل پارسال گواه خوبی هست واسه استعداد و توانایی هایه سر لوییز همیلتون
توانایی راننده ها با ماشین برابر به خوبی محک میخوره که تو ۲۰۰۷ این محک خورده اونم با ۲ تا قهرمانی جهان نتونست یه تازه وارد رو ببره هنوز عقده اش مونده
در ضمن خوب شد این فصل پیش اومد تا بفهمیم چقدر آدما منتظر این لحظه بودن که یه قهرمان که همه رکورد هارو شکونده رو بکوبن
اینکه شاید یکی بیاد رکرد هایه سر لوییز رو جابجا کنه احتمالش هست .همون جوری که رکوردهایه شوماخر شکست ولی مطمعن باشید نمیزارن بیشتر از این رکورد p1 و قهرمانی جهان بالا بره .کیا نمیزارن؟ اولیش fia و هیترها
میدونم تاییدش نمیکنید ولی من نظرمو دادم
ممنون از سایت
قبول دارم یک عده زیاده روی میکنن تو واکنش نشون دادن؛ شاید خودمم جزوشون بودم. ولی قضیه ناندو با وتل فرق داشت. وتل صرفا دفاع نکرد نه اینکه پا رو از روی پدال گاز برداره. تو اون تله متری هم طبق گفته شخص مورد بحث دوبار پا کاملا از روی پدال گاز برداشته شده. کسی که میره بیرون پیست کامل پاش رو از روی پدال برنمیداره فقط فشار رو کم میکنه.
عجب ریسی واقعا برخلاف سالدهای قبل خیلی جذاب نبود ردبول ها که مثل موشک شدن معلوم نیست چیکار کردن باماشینشون استون و ردبول بیشترین سود رو از تغییر کفی بردن استون مارتین امروز ماشین پنجم بود واقعا عالی بودن سبم بی اشتباه رانندگی. کرد
فراری چیکار کرده معلوم نیست ولی اینو میدونیم که کارلوس با لکلرک باید بجنگه برای دومی عجب فصل عجیبی شده
درکل تبریک به ردبول فن ها
فک کنم برای سومی منظورته ، چون دومی رو چکو میگیره قطعا
نه چکو با این اوضاع خیلی نمی تونه خوب عمل کنه و نکته دیگه فراری تو پیست هایی مثل زندورت و سنگاپور بهتره
اینجوری که پیش میره فک کنم کارلوس و بالکلرک باید بجنگه برای سومی
چون چکو دوم میشه بااین وضعیت
فقط 1/4 زمان مسابقه کافی بود تا مکس با موشکش به رده اول بیاد/:پونرده لپ اول مسابقه خوب بود ولی بعد سبقت مکسو پرز از ساینز یه مسابقه تکراری و قطار دی ار اس دیدیم و هر مسابقه که بیشتر پیش میریم بیشتر دارم پی میبرم که تیم فراری نمیخاد درست شه و تا وقتی این مدیر و کارکنان بی عرضه سرکارن همین اشه و همین کاسه قهرمانی سازندگان و یک و دو دررانندگان 100%ماله ردبوله دیگه. در جواب خانوم مهتاب همیلتون میگم: همیلتون مدعی قهرمانیه بیشتر از شارل؟اصن جملت باگه الونسو ام الان بجای تسبیحش جام های قهرمانیاش که وقتی شما تو این دنیا نبودین به دست اورده تو دستشه و به خودش افتخار میکنه.لطفا قبل از کامنت گذاشتن قبلش یکم فک کن و برو از اول یکم تحقیق کن و صحنه برخورد لوییسو با الونسو ببین
دوستان کسی میدونه کدوم قطعه ماشین همیلتون آسیب دید ک نتونست ادامه بده؟
قطعه ش رو نمیدونم. ولی یه دود/ روغن داشت از ماشین همیلتون خارج میشد و سرعت ش هم داشت کم میشد. آنبورد آلونسو رو هم نگاه کنی میبینی روغن اسپری میشه رو دوربین ش از سمت همیلتون.
واشر سرسیلندر چسبوند
this guy knows how to drive starting first
😉😉😉
?!Ha ha spicy,isn’t it
اینکه دوتا استعداد برتر یک نسل با هم دیگه برخورد داشتن دلیل خوبی برای شادی طرفداران سومین استعداد اون نسل که از دومین استعداد نسل بعد شکست خورد و راننده رده بی نسل قبل پا به پاش میومد به حساب نمیاد.
طرفداران وتل قبل از حمله کردن کامنت همین رفیق بالایی رو یک بار دیگه بخوننغ موفق باشید.
آلونسو اگه فقط همون کلمه احمق رو بکار میبرد مشکلی نبود چون همه این کلمه رو میگن ولی این که فقط بلدی از اول شروع کنی این دیگه نشون هیچ چیز نیست بجز حسادت کودکانه که با این سن و سال واقعا خجالت آوره
یه بنده خدایی بود اینجا همیشه رخ عقاب میگرفت و آلبون رو میکوبید. دوست دارم الان بیاد نظرشو بگه.
تقریبا یقین دارم فردی مثل راسل تو همون ماشین میتونست رتبه خیلی بهتری بگیره با اون پیس فوق العاده تو سکتور های 1 و 3. ماشین ویلیامز کلا برای همین پیست ها به درد میخوره؛ دیگه اینجا هم آلبون امتیاز نگیره دقیقا دیگه کجا باید یک کاری بکنه؟ کاری که امروز کرد کاملا عادی بود.
عجب مسابقه ای. مکس پرواز میکرد. فوق العاده بود هم مکس و هم ماشین. پرز هم که رده دوم و دبل بعدی ردبول. تیم عالی کارشو انجام میده امیدوارم همینجوری ادامه داشته باشه.
همیلتون هم اگه اون اتفاق نمیفتاد به احتمال زیاد سکو میگرفت.
و واقعا آدم نمیفهمه تو فراری چه خبره. چیکار دارن میکنن؟؟!!! چرا لکلرکو میارن تو پیت وقتی خطر از دست رفتن ردهرو داره که فرقش دو امتیازه اون رده ها.حالا میخواستن بیارن حداقل دو دور زودتر میاوردن که ناندو رو رد کنه بعد بره سراغ سریعترین دور.
فعلا که تیم عالیه و میریم برا قهرمانی. فراری هم راه روبرامون هموارتر میکنه
شانس آورد هفتم یاحتی هشتم نشد اختلاف با نفر هفتم یک دهم ثانیه با هشتم دو ثانیه.واقعا فراری شاهکاره.
لکلرک شانس آورد که فقط دو دهم ثانیه دیرتر از خط پایان عبور نکرد وگرنه بعد جاش رو باید میداد اوکون و هفتم میشد.
و البته همیلتونی که هرچی به پایان دوران حضورش در فرمول یک نزدیک تر میشه به چرخ به چرخ و تصادف توی پیچ ها ی راست گرد بیشتر علاقه مند میشه… هرچند خیلی حرکت خوبی بود که اشتباه خودش رو پذیرفت و توی مصاحبه به شدت جنتلمن رفتار کرد.
و الکس آلبونی که روح آلونسو درش دمیده شده بود و هیشکی نمیتونست سبقت بگیره ازش
این قضیه توهین آلونسو به همیلتون هم زیاد داره از طرف فن های همیلتون بولد میشه
بابا خود همیلتون چندین بار به بقیه راننده ها توهین کرده ( همین چند سال پیش بود بعد از گرندپری بحرین 2018 به مکس گفته بود کله شیری )
وسط پیست با اون همه اتفاق و حادثه برداشتن یه بلندگو چسبوندن به دهن راننده هر چی طرف میگه رو پخش میکنن و بعد با همون حرف ها راننده ها رو قضاوت هم میکنن
زیاد این حرف ها رو جدی نگیرید
من خودم ریپلی برخورد رو که دیدم تو ذهنم گفتم اخه این چه کاری بود کردی همیلتون بعدشم چون لوییز اوت شد مسابقه رو تا لپ ۳۵ ندیدم
اما به نظرم توی اف وان که بهترین های دنیا حضور دارن باید حرفه ای رفتار کنن حالا چه آلونسو باشه چه همیلتون. فوش دادن و عصبی شدن تحت فشار مسابقه عادیه است اما حسرت ها رو وسط مسابقه به یاد اوردن یه مساله دیگس
این حجم از واکنش طرفدارها و عکس العمل خود همیلتون فقط و فقط بخاطر اینه که آلونسو اون حرف رو زده. وگرنه آلبون هم بعد از اینکه همیلتون برای بار دوم فرستادش تو گراول، گفت این ادم یه بازنده حقیر هستش. کی به این حرف واکنش نشون داد؟ هیچکس. همیلتون پاسخش رو داد؟ خیر.
الانم همیلتون باز یه جواب دیگه داده که فکر میکنم حافظه طرفدارهای فرمول یک رو دست کم گرفته.
نزدیک بوده مسابقه آلونسو رو خراب کنه
بعد توقع داره بعد برخورد آلونسو چیزی نگه ☺️
دیدن قدرتنمایی ردبول چیز جدیدی نبود این فصل و یک و دو کردنشون.فقط فاصلشون بیشترم شده.اما جالبترین صحنه برخورد لوییس و آلونسو بود.قدیمترین دشمنای گرید.و یه رادیو بیاد موندنی از آلونسو بخاطر جمله آخرش.بعد میبینی راننده مورد علاقت از نسل جدید که پلاستیک مسابقشو بهم میریزه.اونم استارتش مثل مکس عالی بود و چندین رده گرفته بود تا قبل از اون اتفاق.بعدی افتضاح فراری که باید بیاد از رانندش بپرسه تایرت چی باشه.انگار رستوران رفته چارلز و بهش فهرست بدن انتخاب کنه غذاشو.اون تیم بدر نخور که از راننده میپرسه،وظیفشه بهترین حالت رو با توجه به شرایط انتخاب کنه وگرنه همه میتونن از راننده سوال کنن.و بازگشت پروپزینگ فراری وقتی اکثر تیمها خودروهاشونو سریعتر کردن فراری به عقب برمیگرده و کار زیباتری که کردن برای زدن سریعترین دور که نزدیک بود از پنجم چارلز حتی به هفتم یا هشتم بره.دوتا سبقت دبل از اوکون!
اینهمه فان توی مسابقه فرمول یک چرا لذت نبریم.منتظره بردن مسابقه یا تایتل فراری باشیم؟نه،باید زیبایی های دیگه رو دید.
بعد هم ازش پرسیدن اگه یه بار دیگه بیاریمت پیت استاپ چی میشه؟ :))
خودش پرسید ،
چیزی که ما از مرسدس و ردبول دیده بودیم این بود که راننده وضعیت لاستیک رو اعلام میکرد ، و تیم براش استراتژی رو انتخاب میکرد .
اما فراری به این شکله که راننده وضعیت تایرشو باید ببینه ، بعد بگه که یه پیت دیگه بخوام چی میشه ؟ بعد تصمیم بگیره که بیاد پیت یا نه!
فکر کنم کارلوس بود که از تیم پرسید وبهش گفتن با یه پیت دیگه پشت راسل تموم می کنی
تا الان 142 کامنت تایید شده ولی همچنان دوتا کامنت من تایید نشد
مشکل خاصی هم نداشته هیچ کدوم
پیت وال فراری بیاد آورنده لوگوی پدر خوانده.دست بزرگی که آدمها رو هر طور بخاد حرکت میده.تو فراری چند پدر خوانده این پیت وال رو در اختیار دارن.چند سال پیش یادمه کامپیوترهای پیت وال تیمها براحتی میلیونها حالت که در هر لحظه توی پیست میتونه بوجود بیاد رو پیشبینی میکنه و بهترین انتخاب ها رو پیشنهاد میکنه به مهندسها.
چطور اینهمه حالت؟هر ثانیه کامپیوتر احتمال تصادف هر خودرو و اینکه بعدش سیفتی باشه یا مجازی و دما چه تغییری کرده و اون ماشین چه رده ای داره بررسی میکنه.حالا ۲۰ خودرو هست و این حالتها طبق قانون احتمالات ضرب در هم میشن و آخرش جمع و بعد شاید تصادف بین دو یا سه خودرو باشه و یکیشون پنجر بشه و یکی بال جاوش بشکنه و اون یکی دی ان اف.کامپیوتر همه حالتها رو بررسی میکنه برا همین تعدادش خیلی زیاد میشه در هر ثانیه.اون استراتژیست پیشنهادها رو میبینه وقتی یه اتفاق واقعا رخ میده و اولویت ها هم معلومن که کدوم تصمیم احتمالا بهترینه و دومی تا حالتهای نامطمئنتر.همه اینا وجود دارن به اضافه تجربه ای که اون نفر داره از قبل.مثلا هانا اشمیتز مدیر استراتژی ردبول قبل از شروع مسابقه مجارستان فهمید که تایر هارد مناسب نیست و اونو به سافت تغییر دادن.ولی مهندسای فراری تو مسابقه با دیدنه از دست دادن تایم کسایی که هارد انداخته بودن باز هارد انداختن برای رانندشون.
هورنر در اظهار نظری بخاطر تغییر قوانین در کف خودروها از توتو ولف تشکر کرده.
مهتاب همیلتون
آیا کسی که طرفدارِ یونایتد باشه بازی سیتی- لیورپول نبابد واسش جذاب باشه؟!
حذف همیلتون یه اتفاق بود مثل حذف هر راننده دیگه از همین گرید یا گرید دیگه
منم با این نظر موافقم
دلیل نمیشه که اگه لوییس تصادف
کرد مسابقه رو کلا نگاه نکنیم لوییس هم یه رانندس مثل ۲۰ تا راننده دیگه و فرقی باهاشون نداره
کجا فرقی نداره فصل پیش اگه همیلتون نبود میتونست انقدر جذاب باشه؟ یا بازی برزیل. این راننده اتفاقا با همه فرق داره. مسابقه دادنش نشون میده چقدر باهوشه
حرفت حق ولی کسی هست اصلا رقابت کنه با مکس بجز همیلتون؟ پرز که به خواست خودش همیشه زیر سایه مکسه. شارل هم که مدت زیادیه فقط اشتباه های تیمی و خودش و یا بدشانسی گریبان گیرش بوده اصلا با 100 امتیاز اختلاف دیگه امیدی بهش ندارم اونم مکس و ردبولی که همش برنده بوده.پایین جدول هم که در مقایسه با بالای جدول برای من یکی جذاب نیست. اگه همیلتونی باشه که همون تو استارت چند تا رده عوض کنه و از مکس بخواد سبقت بگیره 180 درجه بازی فرق میکنه . اصلا هیچکس نبود یکم واسه مکس چالش ایجاد کنه. این چه جذابیتی داره دیگه برای کسی که طرفدارش نیست
تمام موفقیت های لویس فقط بخاطر خودروی رقابتی بود ؟ تمام موفقیت های ورشتپن بخاطر خودروی رقابتیه ؟ الان باید دقیقا چی گفت ؟
عزیزم هیچ راننده ای بدون ماشین عالی نمی تونه قهرمان شه همون طور که مکس تا قبل از ۲۰۲۱ قهرمان نشده بود چون ماشین عالی نداشت در مورد لوییس هم همینه ماشین عالی داشت و قهرمان می شد سب و فرناندو و پراست و شوماخر و سنا و ……. همه اینا با ماشین های عالی قهرمان شدن هیچ راننده ای بدون ماشین عالی نمی تونه قهرمان شه . در موفقیت مکس تو سال ۲۰۲۲ قطعا ماشین تاثیر داشته . لوییس هم دیگه نیازی نیست کسی در مورد مهارتش نظر بده . اگه لوییس فقط ماشین عالی داشت و استعداد نداشت هیچوقت ۷ بار قهرمان جهان نمی شد واین همه رکورد نمی زد که خودش و هواراش اینقدر لذت ببرن از شکستن رکورد ها .
الان برای ریس بعد همیلتون پنالتی میگیره یا نه؟
راستی به فتل هم یه تبریک بگیم سبقت های خوبی گرفت
الان برای ریس بعد همیلتون پنالتی میگیره یا نه؟
فعلا چیزی اعلام نشده ولی احتمالش کمه لوییس زندروت رو از آخر استارت بزنه چون سبقت گرفتن کار خیلی سخته و احتمالا تو مونزا عوض کنه قطعاتش رو مگر وضعیت خراب باشه که تو زندروت عوض کنه
روکش ویزور که داخل خودروی چارلز شد میدونید برای کی بود؟
اون پلاستیک که دیروز یعنی دوشنبه ویدیو اونو دیدم برای ویزور مکس بوده،اینو فقط بخاطر اطلاع گفتم و اینکه بعضی میخاستن بدونن برای کی بوده وگرنه نه مکس مقصر بوده نه اشتباهی کرده.فقط جالب این بوده که دقیقا اون پلاستیک مکس میره توی ورودی هوای چارلز.این چیزا در فرمول یک زیاد پیش میان برای بعضی زیادتر.
نمیشه به فرناندو خرده گرفت، کسی چه میدونه تو مغزش چی میگذره شاید تا اینجا تو فرمول وان مونده که اندک فرصتایی رو برای رقابت با لوئیز بدست میاره نهایت تلاشش رو اگه دفاع باشه و اگه حمله باشه انجام بده! میتونه این تنها دلیل ادامه دادن تا اینجا باشه! ولی اگه از اول فصل همه مسابقات رو دیده باشید لوئیز خیلی خوش شانس بوده که این اولین دی ان اف اون بوده چند بار چرخ به چرخ شده با مگنوسن و راننده های دیگه و اونا مسابقشون خراب شده و لوییز اسیب انچنانی به ماشینش نرسید! لوئیس میگم چه اون موقع که از اول استارت میزد چه الان خیلی خوش شانس هم بوده!!