کارلوس ساینز در آخرین دورهای مسابقه فرمول یک کانادا 2022 نتوانست از مکس ورشتپن سبقت بگیرد و راننده با پیروزی در مونترال پیشتازی خود را در جدول قهرمانی افزایش داد.

تماشا مسابقه فرمول یک کانادا

لوئیس همیلتون با مدیریت استراتژی بالاخره توانست عملکرد درخشانی را نسبت هم تیمیش داشته باشد و بالاتر از جورج راسل بر روی رده پایانی سکو قرار گرفت.

دیگر راننده ردبول، سرجیو پرز به دلیل مشکل فنی خودروی خود مجبور به کناره گیری از مسابقه مونترال شد.

جدول مسابقه فرمول یک کانادا 2022

#رانندهتیم زمان
1مکس ورشتپنردبول
2کارلوس ساینزفراری+0.993
3لوئیس همیلتونمرسدس+7.006
4جورج راسلمرسدس+12.313
5چارلز لکلرکفراری+15.168
6استبان اکونآلپین+23.890
7فرناندو آلونسوآلپین+24.945
8والتری بوتاسآلفارومئو+25.247
9گوانیو ژو
آلفارومئو+26.952
10لنس استرولاستون مارتین+38.222
11دنیل ریکاردومک‌لارن+43.047
12سباستین فتلاستون مارتین+44.245
13الکس آلبونویلیامز+44.893
14پیر گسلیآلفاتائوری+45.183
15لندو نوریسمک‌لارن+52.145
16نیکولاس لطیفیویلیامز+59.978
17کوین مگنوسنهاس+1:08.180
-یوکی سونوداآلفاتائوری-
-میک شوماخرهاس-
-سرجیو پرزردبول-

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

173 دیدگاه

  1. Ali🦁3

    20

    22

    سفتی کار هم بداد ساینز رسید ولی ساینز به مکس نرسید.
    @@@
    دمت گرم مکس با این رانندگیت چقد حال داد لذت بردیم✌️.
    تبریک به همه طرفدارای ردبول و مکس.

    چکو کلا آخر هفته بدی داشت خرابی هم بهش اضاف شد, با مکس برابر شد در Dnf.

    • Ali🦁3

      16

      24

      ⭐Super max number one1

      • Max . 1

        5

        8

        به این میگن راننده
        به جز موناکو هر مسابقه ای که تموم کرده اول شده
        سوپر مکس

    • Milad444.m

      16

      7

      تبریک ب مرسدس فن ها خوب بودن امروز
      تبریک ب لویسسسس
      تبریک ب فراری
      فقط موقع سفتی کار چرا همیلتون یا ساینز یا راسل نرفتن لاستیک مدیوم ؟دلیلش ؟

      • soroush_sh_11

        5

        6

        توی موقعیت خوبی از پیست نبودن
        در واقع وقتی سیفتی کار زده میشه بنفع راننده هایی که توی سکتور سوم هستن

      • Behrooz

        12

        4

        احتمالا مدیوم نو نداشتند و اگر مدیوم کهنه میذاشتن انتهای مسابقه نسبت به بقیه که هارد داشتند تایم از دست میدادند .

      • Hossein 123

        9

        0

        @نیکو

        نه نرفتند. چند دور قبل سیفتی کار سوییچ کردند روی هارد نو.

      • ایرن

        13

        2

        اتفاقا اصلا به نفع راننده هایی که توی سکتور سه هستند نیست. چون فرایند آماده سازی لاستیک و تصمیم گیری برای پیت استاپ اجی مجی لاترجی نیست که تا سیفتی کار اومد بتونن به راننده بگن بیا توی پیت. برعکس شرایط برای راننده هایی که توی سکتور دو و یک هستند محیا تره چون فرصت برای تصمیم گیری و محیا کردن شرایط یه پیت استاپ مناسب بیشتر هست.

      • NICO ROSBERG-06

        5

        3

        Milad444.m
        عذر میخوام داداش بد خوندم- فکر کردم نوشتی چرا نرفتن پیت..مدیوم و ندیدم .

      • Amirali

        5

        4

        همیلتون که پشت راسل میفتاد ساینز هم پشت همیلتون و راسل، هرکدوم هم میرفت اون یکی نمیرفت پس خیلی پیچیده میشد اوضاع و ضمنا هردو تیم به همون رتبه راضی بودن.
        مرسدس گویا با آپدیت سینی مسیله پورپوزینگ رو تا حد بسیار بسیار خوبی حل کرده! فراری هم شاکی شده که چطور اینا انقدر سرعت عمل داشتن؟ منم فکر میکنم این ترفند مرسدس برای پایین کشیدن فراری بود عملا و حتی تو دو تا مسابقه قبلی هم میتونستن این کار رو مثل اسپانیا بکنن. چون واقعا عجیبه که تو یک هفته این مسیله برطرف شده و پیسشون رقابتی تر هم شده در حالی که همه فکر میکردن بیشتر از همه به مرسدس ضربه خواهد زد با همون اوصاف.
        توی تعیین خط هم چند دوستی میگفتن راسل هر دور چند دهم سریعتر بوده که اصلا معلوم شد ماشین همیلتون برای خشکی و روز مسابقه ستاپ شده بوده و ماشین راسل با بال عقب داونفورس بالا داشت دور میزد و وظیفش حداقل قرارگیری در تاپ 3 بوده که نتونسته.

      • hamze.n

        1

        3

        واقعا راست میگی

      • mrz_ir

        0

        1

        به دو دلیل یکی اینکه هارد ها نو بود
        دلیل دوم هم اینکه به اندازه کافی برتری نمیداد و فقط ریسک پیت زدن رو اضافه میکرد مخصوصا وقتی که که لکرک هم نزدیک بود.

    • farshad.b

      16

      0

      علی جان تبریک . واقعا نفس گیر بود این چهارده دور . عالی بود مکس ، ساینز هم بی عیب رانندگی کرد ، هیچکدام حتی یک اشتباه هم نکردند . تبریک هم میگیم به لوئیس فنها . ولی نفهمیدم چرا سیفتی مجازی دوم چرا الونسو نرفت پیت !؟ البون چه بدشانس بود ، فقط یکدور دیرتر میرفت پیت شاید امروز امتیاز میگرفت . چارلز هم ریکاوری خوبی داشت فقط پیت استاپ فاجعه بار خرابش کرد ، شاید پشت اون قطار گیر نمیکرد حتی میتونست همیلتون رو به چالش بکشه . بیچاره اشتاینر چه میکشه از دست این رانندها ، مگنوسن هنوز نمیدونه دور اول عجول نباشه میتونه اون گاراژ هاس رو خوشحال کنه . و امان از دست یوکی ، چه کرد ، هر چه ابرو جمع کرده بود امسال به باد داد با این شیرینکاری .

    • Ali🦁3

      10

      0

      سیلورستون یه آپدیت عالی واسه ردبول هست ببینیم فراری در جوابش چه آپدیتی داره.

    • Max the great

      20

      23

      مکس یکی از کاملترین پکیجهای رانندگی در تاریخ فرمولا وان هست…. تو روزهای کوالی خوبه… تو روز ریس بینظیره…. تو بارون عالیه…. تو لحظه استارت و حمله به پیچ اول و گرفتن رده فوق العادست…. تو دفاع کردن شاهکاره… جسارت و سبقت گرفتنش هم که نمونست و در نهایت کم اشتباه بودن و تداومش مخصوصا دو سال اخیر بر کسی پوشیده نیست…. یه پکیج کامل … عاشقتم مکس❤️❤️

      • Max the great

        13

        14

        اینم اضافه کنم من امروز و دیروز بیننده فرمولا وان و کم سن و سال و تینجر نیستم چهل سالمه…. از وقتی مکس شونزده هفده ساله وارد گرید شد و با دیدن دو سه تا مسابقه ازش عاشقش شدم و همیشه به دور و بریام میگفتم این بچه رو دنبال کنید مطمئن باشید یه روز جزو نوابغ این رشته میشه

      • سجادرضوی

        10

        7

        خیلی خوبه ولی حیف شد اولین قهرمانی‎شو با حاشیه بهش دادن.

      • سوادکوهی

        13

        4

        اکنون “مکس” در ۶ مسابقه از ۷ مسابقه برگزار شده این فصل، پیروز شده.
        در گذشته ای نه چندان دور، اگر “لوییس” چنین نتیجه ای می گرفت، خیلی ها می گفتند: “فرمول یک کسل کننده هست، زیرا فقط لوییس برنده هست چون سریعترین ماشین را دارد”.
        اکنون مکس در جایگاهی هست که لوییس در آن جایگاه نشسته بود !!!!

      • Amirali

        6

        7

        با جناب سوادکوهی موافقم و باید اضافه کنم تمام همین قهرمان های پا به سن گذاشته چنین شرایطی رو داشتن! آلونسو که شوماخر بزرگ رو اصلا شکست داده، همیلتون که باز خود آلونسو رو شکست داده و وتل که نمیشه گفت آلونسو رو شکست داده اما به هرحال چهاربار قهرمان جهان شده. مکس ممکنه شونه به شونه آلونسو هم بزنه در آینده ولی بهتر؟ خیلی بعید میدونم.

      • Mahdi.drs

        4

        5

        برادر سواد کوهی ….
        حوصله سربر چیز جالبی هست…
        مکس از ۷ مسابقه تموم کرده ۶ تاشو برده درست؟؟
        ایا برای بردن جده کلی با لکرک نجنگید؟؟
        ایا برای میامی لا لکرک نجنگید؟؟
        ایا اسپانیا اگر موتور فراری نمترکید بازم با هم نمیجنگیدن سر برد ..؟
        ایا برد باکو بدون دی ان اف چارلز راحت بود براش ؟؟؟

        سوال بعدی ایا لویسس در ۲۰۲۰ یک رقیب داشت که باهاش مبارزه کنه و به چالش بکشه اونو ؟؟؟ جوابش رو هرکسی که اف وان رو دنبال بکنه میدونه😂😂

        فرق شش برد مکس با لوییس اینه عزیز دل شش برد که با استراتژی افتضاح فراری به دست اومدن با شش برد که با ماشینی که ۱.۲ ثانیه از تمام گرید سریعتره متفاوت هست …حس رقابتی بودن مسابقات که فراری با ردبول اختلاف ریس تایمشون یک دهم هست با زمانی که اختلاف مرسدس با ماسین دوم گرید یک ثاینه اختلاف داره خیلی هست ولی اگر بخایم رو واقعیت چشمامون رو ببندیم و بگیم فصل ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ یکی هستن دیگه این موضوع بحث طرفداری و … هست 😂😂

      • sara1547

        4

        4

        به کاربر محترم جناب سوادکوهی
        ممنون که به احترام فضای سایت و کاربران، نظرات حاشیه ای و ناشیانه و به دور از احترام برخی افراد را دنبال نکردید. کاش فضا از طرف همه کاربران محترم همینطور پیش می رفت.

      • Mahdi.drs

        2

        3

        کاربر سارا۱۵۴۷
        میتونید از اسمم ابتدا متن تون استفاده کنید .

        در ضمن بخش ناشیانه و حاشیه ای رو اگر بگید کجا بود ممنون میشم …

        فقط چن سوال مطرح کردم در خصوص تفاوت دو فصل مختلف که البته به کام بعضی از خواهران و برادران گرامی خوش نیومده به نظر میرسه

    • Ali🦁3

      5

      10

      حال اون دوستان که فکر می کنن مکس راحت برنده میشه این فصل خریدارم چندین ريس تا دور آخر کشیده رقابتش با راننده فراری.
      دیشب پیس فراری هیچ فرقی نداشت با ردبول، برین این چندین مسابقه ببینید فراری اشتباهات تیم و راننداش هم دخیل بوده در امتیازات.
      در Dnf هم چارلز و مکس مساوی هستن.

      • Amirali

        8

        7

        عزیز رقابت کارلوس با مکس هیچ فرقی با رقابت بوتاس و مکس نداره و ضمنا دلیلش هم فقط و فقط سیفتی کار بود که کارلوس تونست نزدیک بشه. من اسم این رو هیجان در کل فصل نمیذارم واقعا!

      • محمد امین _👊

        9

        3

        علی جان مکس ۳۶ امتیاز فقط از دست داده ، در کل این ۹ مسابقه ، چارلز با احتساب موناکو و اسپانیا و باکو ، و همینطور پنالتی در این مسابقه ، حدود ۷۵ امتیاز از دست داده
        باید این رو هم در نظر بگیری ، که مثلا چارلز اگر در اسپانیا دی ان اف شد ، این دی ان اف باعث بردن مکس هم شد و با احتساب فست لپ ۳۳ امتیاز از دست داد ، موناکو هم همینطور، استراتژی بد فراری باعث شد مکس سکو بگیره و چارلز در مجموع ۱۷ امتیاز از دست داد نسبت به مکس در موناکو
        ولی مکس در دی ان اف هاش ، دوم بود ، و لیدر نبود و پیس برد نداشت و تاثیری در نتیجه ی چارلز نمیذاشت
        اصلا قصد حرف زدن در مورد این مسأله های حاشیه ای ندارم ، ولی اصلا نمیشه شانس مکس و چارلز رو یک درصد هم مقایسه کرد ، چارلز نصف مسابقه هاش داره پیت های پنج ثانیه ای میگیره و از نظر قطعات موتور هم بیش از یک موتور عقب افتاده ، مکس بهترین تیم رو پشت خودش داره و بهترین استراتژی ها و بهترین پیت استاپ ها و …….در این رقابت قهرمانی اگر کسی بدشانس باشه ، قطعا چارلز هست

      • Mahdi.drs

        3

        5

        خب وقتی فقط جدول نتایج رو نگاه کنن به جای مسابقات و نظر بدن بهتر از این نمیشه 😂

      • Mahdi.drs

        3

        4

        محمد امین باهات موافقم …
        چارلز از مکس چیزی کم نداشته …به جز اسپنش در ایمولا
        در کل دلیل اختلاف زیادش اینه که تیم ردبول از فراری بهتره با اینکه فراری یه وقتایی سریعتره😂

      • Mahdi.drs

        2

        5

        فقط ممد امین نفهمیدیم چطوری با دوتا دی ان اف ۳۶ امتیاز از دست داده🤔
        ما که نمیدونم در بحرین ایا مکس میبرد یا چارلز البته در استرالیا حتمی بود

      • NICO ROSBERG-06

        3

        0

        Mahdi.drs
        فن مرسدسم اما با شما موافقم..همه میدونیم سطح رانندگی لکلرک برابر با مکسه وهمه قدرت و شتاب انجین فراری در این فصل و دیدیم- نمونش نتایج اعجاب انگیزی که تیم آلفا رویو و هاس هاس انهتای جدولی پارسال امسال دارن کسب میکن که حتی تو بعضی ریسا میبینیم حتی مک لارن وبا راننده های فوقالعاده و آلفاتاوری رو هم به راحتی به چالش میکشن.حالا ببینین اگر در یک ریس استراتژی فراری یا موتورشون خراب نشه برد مکس واقعا 50_50 هستش حتی با ماشینی که فراری داره لکلرک شانسش بیشترم هست اما مکس پیروزیهایی که درحضور لکلرک بدست آورده با جون کندن وجنگیدن تا آخرین دور بوده..شما به بحرین نگاه کنین..من بازم این نکته رو تکرار میکنم که رقابت فوق سنگینی که ورشتفن سر قهرمانی با لویس همیلتون اسطوره داشت مکس و تبدیل به راننده کامل تری کرده و خیلی از کاربران هم به این موضوع اشاره کردن. لکلرک اگر قهرمانی میخواد تنها راهش اشتباه نکردن تو مسابقات باقی مونده و خراب نشدن استراتژی و موتور فراریه که این دومی همش بستگی به توانایی بینوتو در بروزرسانی ها و مدیریت صحیح تیم داره.

    • سوادکوهی

      6

      8

      “ساینز” با لاستیک های جدید، حتی نتوانست در ۲۰ دور باقیمانده از “ورستپن” سبقت بگیرد !

      • Ali🦁3

        10

        3

        ساینز بهترین عملکرد رانندگی داشت و هر دور داشت سریع ترین لپ میزد ولی مهم این بود مکس هیچ اشتباهی نکرد و سرعت مستقیمی هم بهش کمک کرد تا ساینز نگه داره.
        ساینز از نظر تهاجمی نسبت به مکس و چارلز یه لول پایین‌تر هست ولی دیشب عالی بود از نظر من هر چه داشت رو کرد.

    • سوادکوهی

      12

      3

      اگر لکلرک پشت مکس بود و بهش فشار می آورد، روز بسیار سختی برای مکس میشد.

      • Mahdi.drs

        4

        3

        خب صد درصد لکرک از ساینز سریعتره🤗

    • Amirali

      6

      1

      دوتا خبر:
      1- توتو اعلام کرده پورپوزینگ و بانسینگ رو حل کردیم
      2- قید فلسفه ارتفاع پایین رو هم زدن

      • farshad.b

        4

        3

        امیر علی عزیز سلام . اگر بخواهیم واقع بین باشیم و فارغ از بحث هواداری به قضیه نگاه کنیم به نظر مرسدس دنبال یه تغییرات اساسی در قوانین بود ولی زمانی که دید فیا فقط میخواد مسئله افزایش ارتفاع رو حاکم کنه (منطقی بنظر نمیرسید یک نسخه واحد برای درمان درد ده تیم مختلف با عملکردهای متفاوت) و از طرفی اعتراض شدید ردبول و فراری و مک لارن را دیدند ، بیخیال شدند و دنبال راه دیگری رفتند . مخصوصا زمانی که کفی جدیدشون هم در تمرین دوم اصلا جواب نداد . مثل اینکه بعد از ریس هم در یک جلسه با مدیران معترض ، درگیری لفظی شدیدی بین ولف با هورنر و بنیتو پیش اومده . نمیدونم چرا هر وقت نزدیک سیلوراستون میشه ولف جو رو متشنج میکنه . سال قبل هم تنش بین مکس و لوئیز به نظرم با مصاحبه ولف قبل سیلوراستون استارت خورد با گفتن اینکه این فاصله میتونه با یک dnf کم بشه ( هر بچه ایی هم اینو میدونه ولی بیرون اومدنش از زبان یک مدیر …) و بعد اون دو تصادف سیلوراستون و مجارستان پشت هم ، ذهن خیلی از مردم رو بدبین کرد و بقیه ماجرا . درسته این مشکل باید حل بشه ولی با یک راه حل منطقی که تمام تیمها هم راضی باشند و قانون هم رعایت بشه ، حالا ردبول به کنار وقتی خود فراری هم همین مشکل را داره ولی بنیتو مخالفت میکنه پس باید درک کرد .

      • Amirali

        6

        5

        فرشاد جان عزیز
        ظاهرا کفی دوم مرسدس مناسب بود اصلا اعتراض فراری هم به همون کفی بوده. چیزی که در تمرین دوم لوییس رو اذیت کرد ستاپ نامناسب بود که بعد همون رو عوض کردن.
        و البته فکر میکنم کمی طرفداری رو هم دخیل کردید. چون به دفعات گفتیم که کسی در اون سرعت بالا نمیتونه تنظیم کنه که چه جوری به یک نفر بخوره. خصوصا برای مجارستان. با آرزوی موفقیت برای شما.

      • farshad.b

        3

        4

        امیر علی جان . من اصلا نگفتم اون تصادف عمد و تنظیم شده بود . بد متوجه منظورم شدید ، من عرض کردم مصاحبه توتو با ان لحن و بعد دو اتفاق مسابقه ایی بلافاصله به هر حال ذهن خیلی ها رو بدبین کرد در اون رقابت شدید . والا به نظر بنده هم عمد نبود.

  2. MOHAMMAD KHZ

    17

    2

    عملکرد مرسدس ها خوب بود میشه امیدوار بود به آینده البته نه برای قهرمانی

    • LH44

      24

      1

      خیلی هم خوب نبودنا. پرز که رفت. لکرکم که اون عقب پشت اکن گیر کرده بود. ورستپن که مثل اب خوردن از لوئیس رد شد.
      ماشین بهتر نشده، اتفاقات مسابقه یه جورایی مرسدس رو به سکو رسوند.
      کانادا هیچ تیمی جوابی برای ماشین ردبول نداشت. هم سکتور یک عالی بودن هم مستقیمی سکتور اخر(این دیگه بیشتر به ماشین ربط داره تا راننده). رانندش هم تحت فشار حتی یک اشتباه نکرد.
      هیچ تیم و راننده ای فعلن جوابی برای ترکیب ماشین ردبول و ورستپن ندارن. برعکس مرسدس سال پیش خودشو … نکرد که من دارم روی 2022 دار میکنم و ….
      هم روی 2021 خوب کار کرد و هم 2022 شاهکار تحویل داد.

      • Arash.bgh

        8

        5

        استراتژی لوییز و مکس با هم یکی نبود نیازی هم به دفاع نبود چون به هر حال باید میرفت پیت استاپ لوییز و راسل هم تو جایگاهی نبود که بخواد به مکس فشار بیارن پس بیخود بود دفاع کردن و دیدید که دفاعی هم نکرد در ضمن اگه میخواست بیشتر از این با لاستیک هارد دور بزنه چند دور بعد پشت راسل در میومد و رده رو به همتیمیش میداد

      • LH44

        11

        6

        اتفاقن استراتژی هاشون خیلی به هم نزدیک بود. حتی اگر هم به قول شما متفاوت بود استراتژی، باز هم در مسیر مستقیم که فشاری روی لاستیک نمیاد نباید اینقدر راحت ورستپن از لوئیس رد میشد. چیزی که من دیدیم اختلاف سرعت ردبول با مرسدس بود که برای من فن مرسدس به شدت نگران کنندست. مرسدس خودش هم گول خورده بود و به لوئیس میگفت سرعتت با لیدر یکیه:))
        چند دور اخر فهمیدن کجای کارن

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        12

        1

        Lh44
        مکس خلا پشت و Drs همیلتون رو داشت.لاستیک های همیلتون و ورشتپن اون موقع قابل قیاس نبود.مکس ورشتپن لاستیکش تقریبا روی دمای عملیاتی بود اما لوئیس از اون دور به بعد دیگه سرعت خوب لاستیک هارو از دست داده بود.در ضمن کسی که به پیت میره فکر نمیکنم برای بخواد باتری ذخیره کنه تا تو حالت تدافعی قرار بگیره.اتفاقا نبود پرز و شارل جوان بخاطر این بود که موتور رو از دست داده بودن اما مرسدس تا الآن خدارو شکر چنین مشکلی نداشت و این برتری مرسدس نسبت به ردبول ها و فراری ها هست.خداروشکر داریم به فراری نزدیک میشیم.به امید موفقیت های بیشتر.
        اما از رانندگی مکس ورشتپن و چارلز لکلرک هم نباید گذشت.چارلز که به جز حادثه ایمولا حتی عملکرد بهتری نسبت به ورشتپن داشته و فقط بخاطر تیم و اتفاقات بد که دست خودش نیست امتیاز از دست داده.ورشتپن هم این فصل همه به رانندگی با ثباتش پی بردن.همون موناکو هم فرصت سبقت وجود نداشت وگرنه دومی یا اولی تو چنگش بود.۳ مسابقه اول برای فراری جورش شروع شد که ورشتپن هم انگیزش رو از دست داده بود.امیدوارم کمتر مشکلات فنی داشته باشیم تا کمی رقابت ببینیم.

      • Shahinf1z

        3

        1

        مشتی؛ مکس با لاستیک نو اره رد شد همیلتون هم موقع پیت استاپش بود

      • Mahdi.drs

        2

        6

        مهندس هم تیمیش یک ماشین باهاش داشت ولی سیزدهم توی کوالی گرفت …. راننده مهمه😂

    • finger hero

      14

      4

      تبریک به مکس و ردبول فنا
      لکلرک نشون داد که در سبقت هنوز به پختگی نرسیده، با اون ماشین ساینز به آلونسو امون نداد، ولی لکلرک در مقابل اکثر ماشینا به شدت سختی کشید، با اینکه قطار هم تشکیل شده بود ولی بازم باید زود رد میشد
      مرسدسا خوب بودن و انتظار نداشتم اینجا خوب باشن با توجه به پروپوزینگ
      آلپینا فقط شاید بتونن در اینجور پیستا امتیاز بگیرن، در پیستای با داونفورس بالا حتما کم میارن، آلفا رومئو بعد یه مسابقه فاجعه بار در باکو واقعا برگشته به اوایل فصلش، و اینکه بوتاسم راننده سبقت گیری نیست
      مکلارن که حرفی برای گفتن ندارم. سرعت ماکزیمم ندارن اصلا،
      اما استرول هم به لطف پدر امتیاز گرفت، فتل زیر نیم ثانیه با ریکیاردو و ژو فاصله داشت و با پیت استاپای خوب استون میتونست یکیشو حداقل در پیت لین بگیره و با لاستیک مدیوم یا حتی سافت امتیاز درشت بگیره ولی تیم اجازه نداد که واقعا حال آدمو بهم میزنن
      میک شوماخرم بدشانسی آورد و مخصوصا پرز

      • محمد امین _👊

        11

        2

        داداش دلیلی اینکه لکلرک نمی‌تونست از اوکون سبقت بگیره این بود که تایرش ۲۵ دور کهنه تر بود

      • mmd CL16

        4

        4

        برادر مومن لکلرک تایر کهنه داشت و بعدش ک رفت پیت از همه سبقت گرف اگه مثال دیگه ای جز اکون داری بگو فیض ببریم

      • finger hero

        3

        2

        مثلا چند دور پشت بوتاس موند با لاستیک نو تر؟ اینو مثال میزنم بقیه ش بمونه برای خودتون که برین ببینین

    • سوادکوهی

      7

      0

      در این فصل، طبق قوانین FIA از لاستیک های بزرگتری استفاده شده:
      جهش بیشتر → وزن سنگین تر→ لاستیک های بزرگتر
      که در زمینه طراحی ماشین؛ مرسدس نسبت به ردبول و فراری، ضعیفتر عمل کرده.

  3. NICO ROSBERG-06

    11

    3

    تبریکککک بالاخره لویس رفت روی سکو..تبریک ب فن هاش و راسلی که واقعا بی نقص رانندگی میکنه و اگر امسال خودروی مرسدس با ردبول و فراری برابر بود احتمالا راسل اول یا دوم جدول میشد.. حیف که مرسدس امسال راهش و گم کرده.و یک تبریک ویژه میگم به ساینز که بالاخره یک ریس خوب و بی اشتباه و انجام داد و عالی پا به پای مکس پیش رفت-تبریک هم بگیم به مکس و فن هاش بخاطر پیروزی و بیشتر شدن فاصله امتیازیش برای قهرمانی.که خب وقتی با ساینز برای پیروزی درگیر شدن تقریبا مطمعن بودم ساینز شخصی نیست که بتونه از مکس عبور کنه. و در مورد آلونسو باید گفت واقعا با این استراتژی که برای فرناندو بکار بردن منو متحیر کردن این استراتژیست های آلپین-واقعا چرا وقتی ورچوال سیفتی اومد و مرسدس پیت زد آلونسو رو نبردن پیت..عجب حرکت مزخرفی بود-حالا حتی اگه توی ترافیکم در میومد بالاخره باید به امید سیفتی کار ادامه میدادن که دیدیم سیفتی اومد و به نفع تیمهایی شد که ورچوال سیفتی اول(پرچم زرد اول) پیت انجام داده بودن.قشنگ مسابقه آلونسو خراب شد و فتلی که با برنامه ریزی بی معنی استون استرول و انداختن جلوش..فتل هر وقت خودش استراتژی رو چیده همیشه به سود خودش شده به نظرم سب خودش استراتژیش و بچینه اینطور ضرر نمیکنه که تیم براش استراتژی میچینه..واقعا روز بدی بود برای طرفدارای سب و فرناندو حال ما که گرفته شد باز خوبه لویس رفت رو سکو. و آلفا رومیویی که عجیب سریع شده بودن و هاسی که هیچ کجا نبودن امروز. مک لارن هم که خلاص بود این ریس.

  4. soroush_sh_11

    6

    7

    چیزی که مشخصه اینه راسل از همیلتون توی شروع مسابقه بهتر و تهاجمی تره اما در ادامه همیلتون بهتر عمل میکنه البته بازم میگم ستاپ دو ماشین مرسدس متفاوته

  5. Behrooz

    20

    3

    آلونسو اونقدری که روی همیل وسواس داره اگر روی مسابقه داشت حداقل سومی رو داشت ، دو تا سیفتی مجازی رو نیای پیت چه معنی میده ، سیفتی کارم اگر میومد بازهم مثل مجازی فقط ۱۰ ثانیه تایم از دست میداد ، از اخرم که پشت همتیمیش تموم کرد !

    • Behrooz

      11

      1

      5 ثانیه هم که پنالتی گرفت دور اخر و فکر کنم نهم شد !!!

    • Amirali

      18

      8

      آلونسو جوک ترین راننده گریده، فقط منتظره رقبای سابقش، همیلتون و وتل، که خاطره خوشی ازشون نداره بهش برسن تا مثل مانع عمل کنه و فکر هم نمیکنم هدف دیگه ای از موندن تو فرمول یک داشته باشه.

      • Mahdi.drs

        2

        6

        جوک گرید…. 😂
        از لوییس پشت مرسدس در هوای بارونی سریعتر بود…. از کارلوس ساینز پشت فراری سریعتر بود ….فک میکنم شما جک سایت هستید دوست عزیز …

        اگر نمیدونید که مشکل پاورپوینت داشت ماشینش و هر لپ۸ دهم ثانیه توی مستقیمی نسبت به اطرافیان از دست میداد بهتر نیس ازش بد نگید 😂؟

        چرا پیت استاپ نرفت اشتباه الونسو نیست دکتر اشتباه استراتژیک تیم هست …. یه جوری میفرمایید پشت هم تیمیش تموم کرد انگار هم تیمیش ازش سبقت گرفته😂😂 هم تیمش استراتژی درست رو براش استفاده کردن و با پیت استاپ پشت سیفتی کار ازش رد شد که بازم اشتباه تیم بود😐
        این اکون همین کوالفای از الونسو در ماشین برابر ۱.۶ ثانیه سریعتر بود ‌…. ۱.۶ ثانیه برای دور کوالی فرق شب و روز هست دوست عزیز 😂😂

      • sara1547

        4

        2

        به کاربر گران سنگ: Mahdi.Drs
        توروخدا شکسته نفسی نفرمایید. بایسته هست که به خود شما تبریک عرض کنیم که ابَر جوک سایت هستید؛ به همه تسخر می زنید (ریشخند زدن. استهزاء/تمسخر/مسخره کردن)
        و به جای اینکه اینجا همه “با هم” بخندیم، شما خود به تنهایی “به همه” می خندید.
        سالها جستم ندیدم یک نشان
        جز که طنز و تسخر این سرخوشان (مولانا)🤫🤔

      • Amirali

        3

        2

        مهدی جان عزیز
        چون همیشه ادب و احترام رو رعایت کردی من هم برخودم واجب میدونم این اتهامات و توهین های شما رو نادیده بگیرم و با نهایت ادب با شما صحبت کنم.
        اما در تعیین خط خیلی چیزها مهمه. همونطور که میدونی ستاپ لوییس در تعیین خط با داونفورس پایین بود و برای ریس انتخاب شده بود پس لوییس که هیچی. ساینز هم یه لحظه اشتباه کرد وگرنه در کل دور چندین دهم بهتر از آلونسو دور زده بود و این رو شما بهتر از من میدونی! در ضمن کامنت من رو با اون دوست دیگه اشتباه گرفتی. من صحبتی درمورد سطح رانندگی آلونسو یا پیت استاپ ها و… نداشتم. از طرف جوک سایت و شونزده نفر دیگه که لایکش کردن.

      • Mahdi.drs

        4

        2

        اقا امیر علی داداش گلم .
        خودتون فرمودین دلتا ساینز بهتر از مکس بود ولی تو پیچ اخر اشتباه کرد …. خب اینکه اشتباه بکنه در لپ کوالی فای یا نکنه خودش بخشی از استعداد راننده هستش .. اشتباه میکنم بهم بگید.

        در ضمن برای اینکه بدونیم کی ماشینش دان فورس کمتری داشت نیاز نیست خیلی به خودمون فشار بیاریم و سرعت در اسپید ترپ ها خیلی چیزا رو میگه بهمون …. الونسو از لوییس دو الی سه کیلومتر در تمام اسپیدترپ ها سریع تر بود اگر تحلیل پیتر وندسور قبل ریس رو ببینیم همه اینا رو میگه..

        خب اینم از بهونه دان فورس کمتر لوییس 😐
        خیلی ساده هست ماجرا اقا امیر علی … لپ کوالی الونسو بهتر از بقیه بود فقط مکس ازش سریعتر تونست دور بزنه

      • Mahdi.drs

        1

        1

        Sara1547

        مرسی که از پرانتز برای توضیح کلمات استفاده کردید

      • Mahdi.drs

        4

        1

        در ضمن امیر علی جان خیلی دوست دارم داداش ناراحت نشی .. منتها وقتی دیدم بعد یکی از بهترین لپ های کوالفای کل سال که الونسو زد و با ماشین الپین که تو استندینگ ۵ هست فرونت رو گرفت بنده خدا رو جک گرید معرفی کردید ناراحت شدم …امیدوارم به دل نگیری

      • Amirali

        1

        0

        مهدی جان همیشه منصف بودی و امیدوار همینطور باقی بمونی. حق با شماست و من اشتباه کردم. موفق باشی.

    • Mahdi.drs

      2

      4

      عزیز دل … دکتر یا مهندس انتظار داشتی با مشکل در پاوریونیت که هشت دهم در مستقیمی از دست میداد پودیوم بگیره😂😂 یا مسابقه رو ندیدی و نمیدونی هم تیمیش با پیت استاپ پشت سیفتی کار ازش رد یا خودتون رو زدید به کوچه جعفر چپ

      • sara1547

        5

        2

        اینجا فضایی است دارای آدابی برای رعایت از سوی کابران محترم. اگر کسی احساس و اندیشه یا نظر و آگاهی ای نسبت به مسیله ای دارد، نیاز نیست با تعصب و هیجان، آتش بر دهان بگیرد و بر سر کسی بریزد (اگر آن نظر فنی یا هوشمندانه یا همراه با احساس غیرمتعصبانه باشد و.. که هرطور باشد هم درصورت رعایت احترام، باز محترم است) با جمله بندی مناسب، می توان به نقد، بررسی و گفتگو پرداخت. به نظر می رسد بخاطر تیره و تار شدن فضای نظرات، شایسته است اول از همه مطالبی را در رعایت آداب خطابه، گفتگو و آگاهی بخشی درخصوص چندصدایی در مباحثه و نه تک صدایی در منشور سایت پیش کشید.
        با این طرز صحبت، حتی اگر مکس یا … تلاشی هم داشته باشد، پایمال می شود. چون ثقل تمرکز مخاطب را روی تعصب و تهاجم و تمسخری که ابراز می کنید می کشانید، نه تلاش یا موفقیت شخص مورد نظر از رانندگان یا مسابقات.
        باشد! شما همه مسابقات و جداول و اخبار را می بینید و یادداشت برمی دارید و جزوه نویسی می کنید و همه ما بقیه کاربران دانش آموزان ته کلاسیم که خوابمان برده یا به خواب می زنیم تا اشکالات دیده نشود!🤔 ولی بدانید، جزوه را از شما قرض نمی گیریم.

  6. MSF11

    8

    5

    ساینز امروز عالی بود…خوشبین ترین طرفدارا هم توقع همچین ریس و فشاری رو از ساینز نداشتن
    مکس بعد از ریس به ساینز گفت فقط شارژ میکردی و فشار میاوردی و گفت که ماشین ما تو کفی خیلی سریعِ که موقعیت واسه سبقت ساینز ایجاد نشد
    باز هم شارل و استراتژی و عملکرد پیت استاپ
    شارل اگه پیت استاپ زیر ۳ ثانیه داشت جلوتر از قطار ریکیاردو..ژو..بوتاس و استرول خارج میشد…و به احتمال خیلی زیاد مرسدس را شکار میکرد که باز تیم مدیریت و عملکرد درست رو نداشت
    پرز هم که انگار برگشته به تنظیمات پارسال کارخانه
    آلونسو هم که از استارت تا پایان مسابقه تکلیفِ مشخصی نداشت

  7. INDECENT

    13

    2

    مسابقه تا فردا هم ادامه داشت ساینز تنها چیزی که میدید بال عقب مکس بود : )
    یلحظه مکسو لوییز با هم افتادن که برام شیرین بود همون یه نیمچه رقابتشون.

  8. Mehriar Salehi

    16

    11

    وقتی صحبت از بزرگنمایی عملکرد یک راننده میشه، تو آلبون میشه اینو به خوبی دید.
    چطور امکان داره ماشینی که تو شرایط مسابقه ایی، تو فری ایر پا به پای پیس مگنوسن میرفت، کوالیفاینگ انقدر عقب باشه ازش؟ بله همیشه اختلافی بین ستاپ متمایل به ریس یا کوالی هست اما نه گپ بالای یک ثانیه ایی.
    ترجمه ساده اش اینه آلبون هیچوقت یک کوالیفایر خوب نبوده، الانم نیست و چقدر جای جورج خالیه که ۱۱۰٪ پیس رو تو کوالی میکشید بیرون.
    پیشرفتش تو ریس میشه برگشت به نزدیکای پتانسیل ماشین، کاری که براحتی جورج انجام میداد.الکس اینو تو تورو روسو، ردبول و حالا تو ویلیامز داره اثبات میکنه.
    شما وقتی لبه مرز امتیاز هستی و از رده پایین شروع میکنی، مشخصه که شانست از دست رفته و با این روال الکس، چیزی تغییر نمیکنه.صرف شکست دادن لطیفی با اختلاف زیاد که مشخصه با این نسل جدید ماشین ها مشکل داره، شده بزرگنمایی توانایی هاش…آلبون یه راننده معمولیه.
    البته از اینم نمیشه گذشت که این بدترین اتفاقه که پیت استاپ رو انجام بدی و لپ بعد ویرچوال سیفتی کار بیاد و همه ماشینای جلو و عقب ازت جلو بیافتن اما منظور به اولتیمیت پیس ماشین بود.
    امیدوارم پکیج جدید به سیلوراستون برسه.امیدوارم یه اتفاق عجیب بیافته و پیاستری حداقل از بعد تعطیلات به تیم ملحق شه تا یک بنچ مارک درست داشته باشه تیم.

    و حقیقت کلا ریس مایوس کننده ایی بود برام.تمام کسانی که پیگیرشون بودم مایوس کننده بودن.
    آلونسو…پیس ماشین خیلی ضعیفتر از پیش بینیم بود و بازم مشکل موتوری!
    ساینز…این بار دومه که برد تو یک قدمیش هست و تو بهترین موقعیت پیچی رو خراب میکنه که میتونه برد رو به دنبال داشته باشه.
    شارل…افتادن تو قطار دی ار اس پیاپی.
    و دروغ چرا بعد مدتها سب! نمیدونم این چه استراتژی هنرمندانه ایی بود که اونجا قرارش داد!

    ۱/۳ فصل رفته و ۵۰ امتیاز فکر کنم اختلافش هست با شارل.بنظر خیلی وحشتناک میرسه اما همونطوریکه بعد ۲-۳ تا ریس اول این فاصله برای ردبول و مکس غیرممکن بنظر میرسید و حالا انقدر جلو هستن، به همون سرعت هم میشه اوضاع برگرده.فراری هنوز ماشین فوق العاده ایی داره، شارل هنوز بینظیره و ساینز حتی با وجود افت نسبیش اگر ویکاند تمیز داشته باشه نسبت به پرز برتره.فراری بر میگرده.

    و تبریک به طرفدارای لوییس و البته مرسدس درکل.همیلتون که کل پتانسیل ماشینو کشید بیرون و جورج هم ریسک دیروزش رو جبران کرد و برگشت به جایگاهی که بدون اون ریسکم همین بود رده اش.شاید جلوی لوییس که یکم بعید بود.بهرحال اینجا پیست تخصصی لوییس هست و جورج فقط یکبار توش مسابقه داده.

    و تبریک به اورگانایزر های فرمولا وان که تخصصشون شده گند زدن تو پیست های کلاسیک!
    از یک طرف پیست عربستان رو طراحی میکنن به سبکی که ظاهرا ساخته شده برای کشتن افراد و از طرفی بر میدارن هرچی دیوار توی پیست های کلاسیک هست رو با تکپرو بریر میپوشونن!
    وال آف چمپیونز با سرعت ورودی ۱۰۰-۱۲۰ کیلومتر هیچوقت نمیتونه به یه راننده آسیبی برسونه! جای لاستیک چند دهه برخورد یا مالش لاستیک به دیوار بتونی جزو تاریخچه این پیست بوده.الان اسمش دقیقا چیه؟ تکپرو آف چمپیونز؟ پیچ ۸؟ واقعا کسی اونجا میتونه اسیبی ببینه؟! حتما میتونه که این بریر های مزخرف رو گذاشتن و از کاراکتر پیست کم کردن!
    و حتما دیوارهای بتونی میامی و پیچهای کور سرعت بالا بهمراه کربهای عجیب غریب و دیوارهای عربستان امن هستن!

    بهرحال دو روز خوشایندی بود کنار شما دوستان عزیز.

    • Amin-sdg

      11

      1

      سلام مهریار جان. دلمون برات تنگ شده بود.

      یه ایراد به ارگانایزر ها گرفتی، یه ایراد هم به پخشش بگیریم:)
      یه نکته ای که تو این چند ریس به چشمم اومده عملکرد ضعیف کارگردان هاست. به جز باکو، بیشتر ریس ها کارگردان داشته جای اشتباهی رو نشون میداده و به نظرم هیچ ایده ای نداره که کجا ممکنه سبقت اتفاق بیافته و کجا نه! این مسابقه هم کلا هر چی سبقت دیدیم ریپلای بود و هیچ کدوم رو به صورت زنده کارگردان نتونست پوشش بده.

      • Mehriar Salehi

        11

        0

        ممنون از لطفتون، این مشکلی که میگید همیشه بوده…هنوز خروجی مونتویا از پیت لین و رقابتش برای برد با کیمی تو ریس ۲۰۰۴ برزیل رو فراموش نمیکنم که گوینده چه حرصی میخورد سر اینکه چرا دوربین جای دیگه هستش!

        شاید تنها راهش استفاده از اپ فرمولا وان باشه.

      • mrz_ir

        4

        0

        موناکو پارسال هم که سب بعد خروجی پیت درگیر شد و دوربین روشون بود لحظه شروع درگیری زدن جای دیگه و تنها سبقت موناکو رو ازمون گرفتن 😐
        یاد بابا ها افتادم که موقع حساس مسابقه ها و فیلم ها میزنن اخبار

    • Hossein 123

      6

      1

      به شخصه به عنوان یک طرفدار این ورزش که سابقه چندانی نداره تکلیفم رو با این ورزش روشن نمی بینم…

      حرف از جذابیت و سبقت می زنند و طراحی جدید رو برای جذابیت بیشتر و دنبال کردن راحت وارد کار می کنند ولی آخرش هم این‌قدر ماشین ها بزرگ شده که باید یک وسیله مصنوعی باشه تا بشه سبقت گرفت، سبقت های مصنوعی که خیلی هاشون حتی نیاز به دیر ترمز گرفتن نداره قبلش کامل شده، عملا هیجان دفاع کردن دیگه وجود نداره معمولا می دونی رد میشه. رقابت مکس و لوییس پارسال در برزیل که چند ده دور دفاع و حمله بود خیلی جذاب تر از ده تا سبقت اینجوریه.

      میگن ایمنی ولی جدیدترین پیست هایی که وارد شدن انگار ناسکاره و به سبک ورزش های پر برخورد و دعوا آمریکایی طراحی شدن، هر چند وقتی یکی مثل نتفلیکس مستند می سازه و یکی مثل لیبرتی مدیا وارد شده انتظار دیگه ای هم نمیره، سه تا پیست آمریکایی! این ورزش اروپاییه! جده که یک جور ترکیب سیلوراستون و مونزا و موناکو هست. این میامی که نصفش کلا راننده هیچی نمی بینه. سال بعد یک پیست خیابونی بازم در آمریکا اضافه میشه. چند سال پیش باکو اضافه شد…

      میگن ایمنی بعد رینگ و لاستیک بزرگتر میارن که عملا دید رو کم کرده.

    • Hossein 123

      3

      0

      به شخصه به عنوان یک طرفدار این ورزش که سابقه چندانی نداره تکلیفم رو با این ورزش روشن نمی بینم…

      حرف از جذابیت و سبقت می زنند و طراحی جدید رو برای جذابیت بیشتر و دنبال کردن راحت وارد کار می کنند ولی آخرش هم این‌قدر ماشین ها بزرگ شده که باید یک وسیله مصنوعی باشه تا بشه سبقت گرفت، سبقت های مصنوعی که خیلی هاشون حتی نیاز به دیر ترمز گرفتن نداره قبلش کامل شده، عملا هیجان دفاع کردن دیگه وجود نداره معمولا می دونی رد میشه. رقابت مکس و لوییس پارسال در برزیل که چند ده دور دفاع و حمله بود خیلی جذاب تر از ده تا سبقت اینجوریه.

      میگن ایمنی ولی جدیدترین پیست هایی که وارد شدن انگار ناسکاره و به سبک ورزش های پر برخورد و دعوا آمری.کایی طراحی شدن، هر چند وقتی یکی مثل نتفل.یکس مستند می سازه و یکی مثل لیبرت.ی مد.یا وارد شده انتظار دیگه ای هم نمیره، سه تا پیست آمریک.ایی! این ورزش اروپ.اییه! جده که یک جور ترکیب سیلوراستون و مونزا و موناکو هست. این میامی که نصفش کلا راننده هیچی نمی بینه. سال بعد یک پیست خیابونی بازم در آم.ریکا اضافه میشه. چند سال پیش باکو اضافه شد…

      میگن ایمنی بعد رینگ و لاستیک بزرگتر میارن که عملا دید رو کم کرده.

    • farshad.b

      5

      0

      سلام اقای صالحی عزیز . اول اینجا تشکر کنم بابت توضیحات کامل و خواندنی بابت سئوال بنده توی تاپیک قبلی . ولی جسارتا در مورد البون کمی بنظرم سخت میگیرید . در اینکه جورج راننده بهتری هست نسبت به الکس ، منم کوچکترین شکی ندارم ولی بر اساس همون چیزی که اتفاقا از خود شما یاد گرفتم که سطح انتظارم از راننده رو نسبت به توان خودرو زیر پاش بسنجم در کنار توان خودروهای جلو و پشت سرش در ریس . وقتی با نگاه به کلیه امار ارائه شده در مورد پرفورمنس چه ریس پیس و چه کوالیفانیگ ، ویلیامز با اختلاف اخرین ماشین گریده منم توقع داشتم با شروع از رده ۱۳ توی استینت اول فقط رده تحویل خودروهای پشت سر بده و با دیدن لاستیک مدیوم هم امیدی به بازی استراتژی براش نداشتم ولی دو دور دفاعش از بوتاس که اتفاقا چارلز هم در پشت سر داشت بنظرم جذاب و سخت بود ، البته که نهایت بدشانسی رو هم اورد با یکدور زودتر رفتن به پیت قبل از سیفتیکار مجازی . البته شما ملاک قضاوت خودتون رو مقایسه پیس مگنوسن قرار دادید در استینت دوم که در هوای تمیز الکس دورهای خوبی میزده . دو سئوال پیش میاد برام . ایا امکان داره مگنوسن با خراب شدن جایگاهش بعد از پیت اجباریش ، بدنبال مدیریت لاستیک بوده و پر فشار دور نمیزده ؟ دوم با استناد به فرمایش خود شما بعد از ریس استرالیا ، شاید مشکل همون عملکرد عجیب ماشین بر روی لاستیک هارد نسبت به سافت باشه ؟ خاطرتون هست هارد ۵۰ دور زده فقط ۲ ثانیه کندتر از سافت نو بود !!!؟ البته نظر شخصیه و اگر هم مطلبی عرض میکنم در محضر حضرتعالی درس پس میدیم . امیدوارم شاگرد بدی نبوده باشم . شاید اگه مثلا شانزدهم شروع میکرد و سیزدهم تمام میکرد بهتر دیده میشد . شاید تیم هنوز نتونسته تنظیمات مناسبی برای نهایت استفاده از لاستیک سافت رو پیدا کنه ، قطعا شما بهتر از من میدونید سال گذشته ویلیامز فرصت تست لاستیکهای امسال رو از دست داد . اینم با شما موافقم درباره با استراتژی الونسو و فتل ، بعضی اوقات ادم شک میکنه به این مهندسین استراتژی .

      • Mehriar Salehi

        4

        0

        با عرض شرمندگی اقا فرشاد و حسین عزیز، جواب داده بودم و بعد از ثبت کلا محو شد.
        خیلی طولانی بود و حقیقت از حوصله خارجه تایپ مجددش.
        بهرحال مرسی که این ویک اند رو تو ذهنم بود با شما دوستان قسمت کنم و شد.مهم این بود بقیه اش حاشیهست.

      • farshad.b

        1

        0

        دشمنت شرمنده اقای صالحی . برای منم پیش اومده و کلی تایپ و بعدش غیب شدن ! درک میکنم . منم لذت بردم از همدلی با شما . انشالله بازم از این اخر هفته ها داشته باشیم با حضور شما ، توی این روزگار بشدت عذاب اور تنها دلخوشی موجوده .

    • Amirali

      6

      1

      سلام مهریار جان
      همینطور که کامنت شما و پدرگرامی رو بعد از مدت ها دیدم یقینا از اصل مسابقه اهمیت بیشتری داره. به امید موفقیت تیمت. البته به نظرم مرسدس ها یکم آخرش شل کردن و میتونستن فاصله رو خیلی کمتر از این حرفا بکنن با پیشتاز ها.

    • Mahdi.drs

      4

      2

      مهیار داداش خودتون باید بهتر بدونید که ماشین ویلیامز طراحیش برای ریس هست نه کوالی …من نمیگم ها خودت تیم پرنسیپل ویلیامز میگه ….
      در اصل کانسپت مرسدس و ویلیامز به شدت به هم نزدیکه و جفتشون در تک دور کوالی به شدت اذیت میشن پس ست اپ ماشین رو میذارن برای ریس …
      اگر اعتقاد دارید البون در کوالی فاجعه هست شما رو عودت میدم لع به اف ۲ که راسل و البون با هم دیگه در یک گرید مسابقه میدادن و بارها البون راسل رو اوت کوالفای کرده… خواهشا ست اپ و کاراکتر ماشین رو قبل نابود کردن و زیر سوال بردن راننده در نظر بگیرید..
      اختلاف نیکولاس لطیفی در ۲۰۲۱ با راسل ۰.۳۸ ثانیه بود و این اختلاف امسال با البون بیش از نیم ثانیه هستش 😐

    • Mahdi.drs

      5

      3

      در ضمن من هم امیدوارم اسکار پیستاری به ویلیامز بیاد

      اسکار بدون شک سال۲۰۲۱. قدرتمند ترین کوالفایر کل گرید اف ۲ بود و در اف۳ هم دقیقا همین بود… وقتی به ویلیامز بیاد خواهید دید که البون از اون چیزی که فکر میکنید خیلی سریعتر هست …البون در این یک سالی که در گرید نبود ورودی های ماشینش(چطوری ترمز گرفتن .. خطی که در پیچ میگیری و…) رو خیلی ملایم تر کرده و این ملایم بودن سبکش رو به راننده های مثه چارلز و مکس و لوییس و راسل و مگنوسن نزدیک کرده…. مطمنم در اینده خودتون به استعداد البون اعتقاد خواهید اورد

  9. Amir.Redbull99

    8

    1

    تبریک به طرفدارای ردبول و مکس. یه برد دیگه.سیفتی کار هم کمکی به فراری و ساینز نکرد .با حس بدی که به مسابقه داشتم عالی تموم شد.
    مکس عالی بود زیر فشارو اشتباه نکرد. بعد سیفتی کار گفتم تموم شد دیگه. ساینز برد. پیش خودم گفتم باید میاوردنش رو مدیوم پشت ساینز تو 15 دور رد میشد
    حیف این مسابقه که لکلرک تو رقابت نبود باید اختلافو با فراری بیشتر میکردیم که باز هم خرابی ماشین. خسته شدیم از این وضعیت
    یه تبریک هم به طرفدارای مرسدس و همیلتون برا برگشت به سکو. امتیازای خوبی جمع کرد مرسدس. البته پیت استاپ لکلرک خراب نمیشد و تو قطار گیر نمیکرد احتمالا رو سکو بود.چندمین مسابقشه که خراب شده.
    شوماخر هم که بالاخره داشت امتیاز میگرفت ماشینش خراب شد و بدشانسی بدی آورد.

    تا اینجای فصل که جذاب بوده و بعد دیدن فصل قبل فکر نمیکردم دیگه اون جذابیت تکرار شه و شاهد رقابت قهرمانی باشیم. فکر میکنم لکلرک دوباره نزدیک شه و رقابت قهرمانی داغ بمونه.

    تا دو هفته دیگه سیلورستون. امیدوارم ایندفعه خوب تموم شه.

  10. mohammad

    5

    1

    چرا سب رو بعد از سیفتی کار نیاوردن پیت؟

    پیت استاپ دومش چه معنی داشت؟ چه ضرورتی داشت؟

    چرا؟

    • محمد امین _👊

      5

      1

      مسابقه ی جذابی بود
      گرندپری کانادا همیشه برامون نکات مثبت و صحنه های  جذابی داشته
      تبریک به مکس و طرفدار هاش  ، مسابقه‌ ی خوبی داد ….دیگه باید هر هفته این رو بگیم ، عملکرد تیم ردبول خوب بود ، اما چکو امروز بد شانس بود و واقعا مسابقه براش بد پیشرفت
      ساینز عالی بود این آخر هفته و حقش بود ببره ، فراری باید براش مدیوم میزاشت ، اگر سرعت کافی در مسیر مستقیم داشت مکس رو میگرفت ….واقعا سرعت فراری در خط مستقیم عذاب آوره….به هر حال توقعاتم رو برآورده کرد
      چارلز عالی بود ، از آخر استارت زد و پنجم شد ، واقعا حقش این نیست ، ولی با وجود این شرایط نتیجه ی بدی هم نیست
      تبریک به همیلتون و طرفدار هاش ، واقعا عالی بود و چه قدر پیس داشت ، راسل هم  خوب بود
      فراری از نظر استراتژي واقعا ضعیف عملکرد ، باید لکلرک با سافت شروع می‌کرد،  با وجود سیفتی کار مجازی خیلی به سودش می‌شد در دور ۸ ، همین‌طور ساینز باید با مدیوم نو میرفت ، نه هارد ، چون ۶ لپ تایر هارد بهتر اصلا خوب نیست ..‌‌
      الپین چنان استراتژی برای الونسو انتخاب کرد که تا آخر عمرش یادش میمونه 

    • finger hero

      9

      3

      اینکه استرول پدر فرزند دلبندشو جلوتر از فتل ببینه اونم در پیست خونگیش
      فتل حداقل باید جلوی بوتاس تموم میکرد با توجه به پیس ماشینش قبل سیفتی کار

    • NICO ROSBERG-06

      10

      1

      سب این ریس پیس بدی نداشت اما خب با اینکه نمیخوام بهش فکر کنم اما به نظرم
      استراژی که تیم برای سب چید یجورای به لنس ربط داشت.چون واقعا تو اون دور حد اقل من ندیدم سب کند شده باشه.هیچ جوره نمیتونم بپذیرم سب تو مدیریت لاستیکم از استرول ضعیف تر باشه مگر اینکه همونی که گفتمه.بالاخره لنس از بس تو در و دیوار رفته میخواستن با این کار کمی روحیه ش و تقویت کنن.امان از سب که تو این تیم مونده.همیشه تیمی که هم تیمیت پسر رعیس تیم باشه بدترین تیمیه که یه راننده بخواد براشون رانندگی کنه حالا میخواد قهرمان4دوره جهان باشه.

  11. محمد امین _👊

    4

    0

    مسابقه ی جذابی بود
    این گرندپری همیشه برامون نکات مثبت و صحنه های  جذابی داشته
    تبریک به مکس و طرفدار هاش  ، مسابقه‌ ی خوبی داد ….دیگه باید هر هفته این رو بگیم ، عملکرد تیم ردبول خوب بود ، اما چکو امروز بد شانس بود و واقعا مسابقه براش بد پیشرفت
    ساینز عالی بود این آخر هفته و شایسته بود ببره ، فراری باید براش مدیوم میزاشت ، اگر سرعت کافی در مسیر مستقیم داشت مکس رو میگرفت ….واقعا سرعت فراری در خط مستقیم عذاب آوره….به هر حال توقعاتم رو برآورده کرد
    چارلز عالی بود ، از آخر استارت زد و پنجم شد ، واقعا حقش این نیست پیت های بد و گیر افتادن در قطار دی ار اس ، ولی با وجود این شرایط نتیجه ی بدی هم نیست
    تبریک به همیلتون و طرفدار هاش ، واقعا عالی بود و چه قدر پیس داشت ، راسل هم  خوب بود
    فراری از نظر استراتژي واقعا ضعیف عملکرد ، باید لکلرک با سافت شروع می‌کرد،  با وجود سیفتی کار مجازی خیلی به سودش می‌شد در دور ۸ ، همین‌طور ساینز باید با مدیوم نو میرفت ، نه هارد ، چون ۶ لپ تایر هارد بهتر اصلا خوب نیست ..‌‌
    الپین استراتژی بدی انتخاب کرد برای الونسو و به علت نقص موتور هر دور هشت دهم ثانیه از دست میداد
    الفارومیو و دنی ریک هم خوب بودن

  12. صمد

    3

    2

    دوستان کسی منو راهنمایی بکنه دور ۵۰ سیفی کار اومد ساینز چرا لاستیک سافت یا مدیوم استفاده نکرد

    • farshad.b

      8

      0

      اقا صمد عزیز . بیست دور باقی مانده بود و سافت که نهایتش ده دور بیشتر رادمان نمیداشت و حتی اگر در ری استارت مکس رو میگرفت قطعا پنج دور اخر دومی رو هم با چهارمی و پنجمی عوض میکرد . مدیوم هم تحت اون فشار به احتمال زیاد همین سرنوشت رو داشت با تاوانی کمتر .

      • farshad.b

        3

        0

        راندمان نمیداشت .

  13. Hossein 123

    8

    1

    روز خیلی بهتری هم برای فراری و هم ردبول می تونست باشه. پرز که…
    لکلرک هم اگه پیتش استاندارد بود دقیقا جلوی قطار استرول در می اومد و احتمالا رده بهتری می گرفت.

    لوییس و جورج هم عالی بودن. ۲۷ امتیاز خوب و یک پودیوم، راضی کنندس. هر چند که به لطف ماه و خورشید و ابر و باد بود.

    آلپین ها کلا از دست رفتن روز ریس. آلونسو هم که پیچ یک مکس رو نگرفت!:)

    ویلیامز شاید می تونست امتیاز بگیره به شرطی که جورج پشت ماشین بود…

    کسی P2 بارونیش رو یادش نرفته، مدیریت خوبی هم داره روز ریس.

    پرز و شوماخر، دوباره دو تا ماشین با پاوریونیت فراری و هوندا از دست رفتن و آدم شک می کنه چرا نصف این اتفاقات برای مرسدس نمی افته… یک PU هیولا؟

    بالاخره هم یک پیست با فضای بازتر دیدیم بعد اون همه پیست خیابانی داشتم افسردگی می گرفتم، خوشبختانه پیست های ارو.پایی تو راهن… چیه این جده و باکو و موناکو :/

    • Amirali

      6

      1

      راستش نمیخوام منم منم بکنم چون اصلا تخصصی در این رشته ندارم. ولی این بحث پاوریونیت هیولای مرسدس رو من از چندین مسابقه پیش دارم میگم، یا با مود متوسط و پایین دارن همپای بهترین موتور ها حرکت میکنن و یا با مود بالا. در یک صورت توان عالیه در صورت بعدی اطمینان که من فکر میکنم توان بسیار عالی و خوب باشه. تقریبا از اول فصل هم قابل پیشبینی بود که بهترین موتور گرید ناگهان تبدیل نشه به بدترین موتور! بازهم تا رفع پورپوزینگ منتظر یک 2021 دیگه هستیم.

      • Amirali

        5

        2

        و البته خود توتو هم این رو گفته بود که مشکل موتور نیست اما بعضی دوستان به ضرب المثل ((هیچ ماستبندی نمیگه ماستم ترشه)) استناد میکردند که دیدیم صحیح نبود. و ضمنا توتو به سایر بخش های ماشین هم کم انتقاد نکرده امسال.

  14. Morteza_1

    4

    11

    یک فرد شیرین دیگه و ۶ برد تا اینجای فصل برای مکس.
    پیش بسوی برد های بیشتر پسر.
    ساینز هم سیفتی کمکی بهش نکرد
    به نظر به جای هارد مدیوم مینداخت شاید شانس بیشتری داشت

    تبریک به راسل عجب رانندگی محشری کرد
    من فکر نمیکردم جزو ۴ تا باشه
    همینکه از اوکون رد شد به رده چهار رسوندش

    و باز هم چهارمی توی جدول رو نگه داشت
    ماشین جمع امتیاز (فقط آقای ثبات)
    پیس روز مسابقه مرسدس عالی بود تقریبا برابر با فراری بود.
    ساینز هرچی تایم میزد مرسدس ها هم همونقدر تایم میزدن.
    معلوم شد ماشین سوم کانادا کدوم ماشین بود.
    حالا دوستان بدن بازم سرچ کنن.
    اگه کوالی فای هم پیست خشک بود شاید آلونسو تایم دو رو نمیزد (آلپین که واقعا افتضاح بود هم تو استراتژی هم تو مستقیمی ها)

    کلا اوکون تبدیل شده بود به تراکتور
    هرکی پشتش گیر میکرد مسابقه اش نابود شده بود
    بیچاره لکلرک.
    باید همون موقع میآوردنش پیت
    دوری یک ثانیه عقب میافتاد
    چکو هم که کانادا براش خوش یمن نبود.

    پیش بسوی انگلیس و به امید یک دو.
    به امید یک برد دیگه برای مکس.

    • Morteza_1

      2

      6

      #یک برو شیرین دیگه
      🙂

      • شهریار

        4

        12

        من روزی طرفدار همیلتون بودم ولی وقتی دیدم عملا با کسی رقابت نمیکنه زده شدم الان طرفدار مکسم اینطوری پیش بره چند سال دیگ از مکس هم زده میشم دلم واسع رقابت هیجانی سال قبل تنگ شده ناموسا این چه ماشین هاییه کسی تصور میتونه بکنه راننده ای به جز فراری و ردبول بیاد سکو اول بگیره؟ از الان مطمئنم مکس قهرمان میشه تیمی هم ردبول ماشین ردبول فراری نزدبک هم هستن ولی نه به موتور فراری اعتماد دارم نه به استراتژی فراری ! تو ماشین های برابر اون ماشینی برندست ک کفی بهتری داشته باشه ک ردبول بهتره

    • LH44

      7

      10

      به بی سوادی خودت تیکه میندازی؟؟
      حتی نمیتونی فرق بین تعیین خط و مسابقه رو بفهمی!!!!!!!!!!
      دوستانی که دیدن میدونن نتیجه مسابقه خلاف اون پیشبینی سرعت نبود.
      ولی اونا به درد شما نمیخوره. همین طور با تعصب و مغز بسته نظر بده.
      موفق باشی

      • سوادکوهی

        11

        0

        دوست عزیزم؛ LH44
        اینجا را باید بصورت محیطی فراهم بیاوریم تا از داشته های همدیگر، جهت بالا بردن سطح آگاهی خودمان استفاده کنیم.
        دوستانی مثل شما که آگاهترند، می توانند با پاسخگویی به سوالات سایر دوستان، باعث افزایش دانش و بینش همگان شوند.

      • Sebmm

        6

        3

        موندم اون هفت نفر چطور بهت لایک دادن با این لحن زیبا و مودبانت

      • sara1547

        2

        0

        جناب LH44 گرانقدر
        حیف است که این فضا، رنگ و بوی ناخوشایندی بگیرد و بخاطر اظهار نظر، ولو غیرفنی یا …، همدیگر را ناراحت کنیم. لطفاً آرامش خود را حفظ کنید و نقد و بررسی یا گفتگوهای خود را به کمک مدیریت ذهن، زبان و احساس هدایت کنید تا مثمر افتد.
        ما در کنار هم گرد آمده ایم تا گفتگو کنیم اما به سبک ورزش فرمول یک، نه به سبک دیگر ورزش هایی که رعایت احترام در آن ها کمرنگ و اصلاً محو شده است. ما هستیم که فضای فرهنگی ورزش فرمول یک را در اینجا برمی سازیم. پس خوب و رغبت برانگیز برسازیم. پیشاپیش ممنون از تلاش های آتی شما بزرگوار و همه دیگر بزرگواران.
        اصلاحیه: “وسیع باش؛ و سر به زیر؛ و سخت.” (سهراب سپهری)

      • sara1547

        3

        0

        جناب LH44 گرانقدر
        حیف است که این فضا، رنگ و بوی ناخوشایندی بگیرد و بخاطر اظهار نظر، ولو غیرفنی یا …، همدیگر را ناراحت کنیم. لطفاً آرامش خود را حفظ کنید و نقد و بررسی یا گفتگوهای خود را به کمک مدیریت ذهن، زبان و احساس هدایت کنید تا مثمر افتد.
        ما در کنار هم گرد آمده ایم تا گفتگو کنیم اما به سبک ورزش فرمول یک، نه به سبک دیگر ورزش هایی که رعایت احترام در آن ها کمرنگ و اصلاً محو شده است. ما هستیم که فضای فرهنگی ورزش فرمول یک را در اینجا برمی سازیم. پس خوب و رغبت برانگیز برسازیم. پیشاپیش ممنون از تلاش های آتی شما بزرگوار و همه دیگر بزرگواران.
        اصلاحیه: “وسیع باش؛ و سر به زیر؛ و سخت.” (سهراب سپهری)
        اگر متن ثبت بشود…

    • Amirali

      8

      1

      مرتضی جان
      من نمیدونم شما چه علاقه ای به ندیدن حقایق دارید اما چیزی که مشخصه اینه که ماشین آلپین در دور تعیین خط پیس بسیار بهتری نسبت به مرسدس داشت و در مسابقه هم مرسدس پیس بسیار بهتری داشت. نه اولین باریه که این اتفاق میفته و نه آخرین بار.

      • Morteza_1

        2

        0

        ممنون امیر علی عزیز
        خودم هم میدونم
        سوالم اینه که اگر بارونی نبود هم آلپین این سرعت رو در تعیین خط داشت؟
        یا اگر مسابقه بارونی بود شاید مرسدس این سرعت رو نمیداشت
        کلا شرایط بارونی مثل اینکه خیلی تاثیر گذار بود.

  15. ایرن

    6

    1

    سلام.
    مسابقه ی جالبی بود.
    یه جورایی انگار سبقت توی پیچ ها بیشتر دیده میشد تا توی مستقیمی ها و در حالت داشتن دی آر اس. لکلرک چند دور پشت اوکون گیر کرد. یا ساینز پشت مکس. البته ساینز بیشترین ضربه رو توی پیچ فکر کنم یازده که یک پیچ یو شکل بود میدید و تقریبا همونجا سه یا چهار دهم از دست میداد نسبت به مکس و همین باعث میشد نتونه به سبقت برسه.

    مکس خوب کار کرد. مطمئن عمل کرد و مبارکش باشه.
    از اوت شدن پرز ناراحت شدم.
    ساینز و لکلرک به نظرم با توجه به پتانسیلی که دارن خوب بودن. البته عالی نبودن.
    کلا لحظات سبقت گیری رو که نشون نمیداد. هی اون بغل جای اسم ها تغییر میکرد و ما چیزی نمیدیدیم.
    راسل دوتا سبقت عالی گرفت که خوشم اومد.
    لوییس هم که کمردردش خوب شده بود.
    آلونسو عملکرد خوبی نداشت. به نظرم بخاطر استراتژی بود. زیادی روی لاستیک اولش باقی موند. هرچند خب پتانسلی خودروشون همینه. تعیین خط دیروز توی بارون بود و شرایطش عادی نبود و نباید خیلی روی نتایجش حساب میکردیم.
    ژو خیلی خوب کار کرد چند تا سبقت خوب توی نیمه اول مسابقه و مدیریت خوب در ادامه. بارکلا بهش.
    و هر مرتبه که شوماخر برای امتیاز گرفتن خیز بر میداره و عملکرد خوبی هم توی مسابقه نشون میده خودرو کم میاره. واقعا ناراحت کننده بود. فکر کنم الهه های فرمول یک از دست شوماخر عصبانی هستند. بره یه خروس قربونی کنه شاید درست شد.

    و در آخر میرسیم به سلاطین استراتژی: استون مارتین
    خداییش چه فکر کردند که سب بعد از شش هفت دور رفت پیت؟ خب اگه قرار بود انقدر زود بره پیت چرا براش سافت ننداختن که توی استارت و چند دور اول چند رده کسب کنه. حالا اینش هیچی. قبول میکنیم و میگیم لاببد دلیل منطقی ای داشته. اما چرا سیفتی کار آخر نیومد لاستیک عوض کنه. دقیقا اون لحظه اگه میرفت پیت دو رده از دست میداد و میفتاد جلوی استرول. اما با موندن بیرون 4 رده از دست داد و شانس آورد آلبون نتونست ازش سبقت بگیره. فکر کنید اگر یه مدیوم و حتی هارد مینداخت راحت میتونست دو رده عقب موندنش رو و حتی رده های بیشتری رو جبران کنه. که دیدیم استرول با هارد تونست دوتا سبقت بگیره. یعنی به راحتی هشتم میشد و حتی شانس سبقت از اوکون و هفتمی رو هم داشت.
    یکی بررسی کنه ببینه مشکل استراتژِ استون دقیقا کجاست؟ چرا یه مسابقه از اول فصل تا الان نتونستند استراتژی درستی رو بچینن؟ مشکل از استراتژِست ها هست یا مشکل از فتل و درخواست های اشتباهش از تیم؟ مشخص کنند که ما هم بدونیم.
    آخه دور ششم میرن پیت استاپ؟!!!

    • Ariaei

      8

      1

      تنها دلیلی که برای سب اینطوری استراتژی میچینن اینکه هم تیمیش پسر رئیس تیمه
      من طرفدار فتلم بعد از اولین پیت استاپی که براش انجام دادن فهمیدم میخوان استرولو تو پیست خونگیش جلو تر فتل بندازن بعد از اون دیگه مسابقه برام جذابیتی نداشت حتی با این همه رقابت تو پیست
      وقتی میدونی میخوان کاری کنن که راننده مورد علاقت شکست بخوره خیلی حس بدی داره
      و اینکه استرول پدر و پسر با این کارا فقط وجه خودشونو خراب میکنن و از ارزش های فتل هیچی کم نمیشه

      • ایرن

        6

        1

        من شخصا با تئوری توطئه موافق نیستم. حتی اگه اونی که متضرر شده فتل باشه.

        البته میگن کلا هم استرول و هم فتل لاستیک مدیوم نو نداشتند. اما خب وقتی میخوای لاستیک مدیوم کار کرده بذاری روی ماشین فقط برای 5 دور بهتره یه سافت بندازی. احتمالا برای سیفتی کار آخر هم فتل نه هارد داشته نه مدیوم. البته نمیدونم چقدر این موضوع صحت داشته باشه.

        نکته اصلی اینه که اصلا چرا هر دو راننده یک تیم نباید یک ست مدیوم نو داشته باشند؟ چی پیش خودشون فکر کرده بودند؟ چرا همه تیمها لاستیک داشتند اما اینا نداشتند؟

      • mohammad

        7

        0

        اینکه لاستیک نداشته باشن رو قبول نمیتونم بکنم

        براندل یه جا تو صحبت هاش وسط مسابقه گفت تیم ها کلی لاستیک دارن چون تمرینات و تعیین خط تو بارون بوده و با لاستیک بارونی رقابت کردن

        منم طرفداری تئوری توطئه نیستم ولی خیلی مشکوک بود اگه بعد 6-7 دور آوردن دیگه نباید واسه VSC میاوردن میزاشتن بره رده بگیره و در آخر بعد سیفتی کار چرا نیاوردن ؟
        و اصلا اون سرعت توی تمرینات چطوری رسید به اون سرعت بعد توی تعیین خط اصلا درک نمی کنم استون رو

      • mrz_ir

        0

        0

        امسال گیم اف وان منیجر 2022 هم عرضه شده که درش باید استراتژی بچینی برای تیمت.
        فقط لعنتی گرونه وگرنه برای خیلی از دوستان میتونست جذاب باشه.

  16. 🦁MILAD|M.V.1

    7

    3

    به نظرم ریس جذابی بود به شخصه لذت بردم از رانندگی مکس یه پیروزی شیرین دیگه برای مکس تبریک میگم به طرفداراش..
    استارت مکس عالی بود ناندو کاری که گفته بود رو تنونست انجام بده😂 و در ادامه همه چی تحت کنترل مکس بود..
    خروج چکو از ریس هم حالم گرفت واقعا بد شد براش ولی به هر حال ممکنه برای هر کسی اتفاق بیافتد…
    سیفی کار هم کمی هیجان داد به ریس و ساینز هم شانس آورد ولی خب سبقت گرفتم از مکس کار هر راننده ای نیست 10 دور آخر خیلی نفس گیر بود ..

  17. mmd CL16

    10

    2

    مسابقه خوبی بود لکلرکم تا جایی که پیش بینی میکردم بالا اومد و انتظار دیگه ای ازش نداشتیم
    ولی فقط میتونم بگم اوس بیژن فور اور
    عاشق لکلرک گفتنشم
    سونودا هم که میگه تسنودا
    اصن همه راننده ها رو اشتباه میگه😂

    • ایرن

      11

      0

      آکون
      فِرستپن
      رووسل

      • Milad444.m

        4

        0

        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      • Shiva

        3

        0

        نه کاش می گفت فرستپن می گه وشتپین 😂😂🤦‍♀️

    • Shiva

      8

      0

      به همیلتونم می گه هامیلتون😂😂😐

    • Hossein 123

      10

      0

      ماشین فرماندهی !:)

      Car مساوی ماشین
      Safety مساوی فرماندهی

      • farshad.b

        11

        0

        حالا تلفظ کردنش هیچی ، بعد سیفتی کار ساینز رفته پیت و برگشته و روی صفحه بالای ۳ ثانیه فاصله زده بود ، وقتی رسید پشت مکس ایشون میگه خوب سریع تونست فاصله کم کنه و حدود نیم ثانیه شد فاصله اش با مکس !!!! یعنی ندونی پشت سیفتی کار همه اصلا وظیفه دارند نزدیک هم باشند !! نمیخوام خدای نکرده زحمت ایشون رو نادیده بگیرم یا بی ادبی کرده باشم ولی چیزای جزئی رو ندونی بده . بازم ممنون از زحمتش ، اگه ایشون نبود احتمالا پخش نمیکردن و من یکی که با گوشی مجبور به دیدن ریس میشدم که کمی عذاب اوره . بازم مرسی عمو بیژن که هستی .

  18. mohsen driver

    7

    2

    ۶برد پیایی برای ردبول! مکس هم انگیزه بالایی تو سیلوراستون داره فکر کنم بشه ۷!

    • NICO ROSBERG-06

      0

      0

      یه منطقه 18 قدم و خط آفساید و محوطه جریمه رو هم به گزارشش اضافه میکردعالی مید :))))))

    • NICO ROSBERG-06

      0

      0

      یه منطقه 18 قدم و خط آفساید و محوطه جریمه رو هم به گزارشش اضافه میکرد عالی میششد :))))))

  19. Hamed

    10

    4

    ساینز امسال هرجا به کمکش نیاز داشتیم نا امید شدیم ازش. مطمئنم اگر شارل پشت مکس بود یه چرخ تو چرخ حداقل باهاش رقم میزد.تنها نکته مثبت ریس فقط این بود از لحاظ تیمی یکم بیشتر از ردبول امتیاز گرفتیم.
    آلپین هم قربونش برم گند زد با اون استراتژیش برا آلونسو طفلک پشت اوکون تموم کرد. فکر کنم قانون اجازه میداد همون یه پیت استاپم نمیاوردنش

  20. Yousef

    5

    2

    از این که بردیم خوشحالم🧡
    بیچاره هاس ۵و۶شون شد یه dnf و یه آخری
    نه این مسابقه و نه مسابقه باکو هیجانی نداشت
    کلا زیاد حوصله این بخش از فرمول یک رو ندارم مکس و ردبول فاصله خوبی باز کردن.
    حالا این فصلو نمی‌دونیم کی قهرمان میشه هر چند که شانس بیشتر تا حالا با ردبول بوده
    احساس میکنم اگه ردبول بتونه مرسدس و فراری ۲۰۲۳رو شکست بده به این معنی خواهد بود که سلطه ردبول بر فرمول یک شروع شده حداقل تا ۲۰۲۵

  21. Arvin.Hamilton 44

    12

    0

    تبریک به طرفدارای مکس و ردبول، واقعا مکس عالی مدیریت کرد مسابقه رو، بی نقص رانندگی کرد تحت فشار
    یه تبریک هم به لوییس فنا و مرسدس فنا که امتیازای خوبی جمع کردیم و لوییس هم سکو گرفت:)) فقط جوری که لوییس، ساینز رو بعد مسابقه تو مصاحبه نگاه میکرد:)))))))))

  22. mahdi arabi

    16

    6

    چند سال قبل فراری یه راننده داشت که با وجود اینکه تو پیچ اول بال ماشینش شکسته بود و تیم باهوش فراری نتونسته بود تشخیص بده و فرصت پیت در زمان سیفتی کار رو از دست داده بود بازم با اینکه حدود 12 ثانیه از کل گرید عقب تر بود اومد و چهارمی رو با چنگ و دندون گرفت برا تیم ( کانادا 2017)

    دیشب که راننده اول فراری که اگه سیفتی کار نمیومد همین پنجمی رو هم احتمالا نمی‌گرفت ( بماند که چکو هم ریتایر شده بود)
    راننده دوم فراری هم که مطابق معمول حتی یه اقدام درست و حسابی هم برا سبقت نکرد با وجود برتری تایری ( البته ساینز همیشه همین بوده. خیلی درخشان نبوده تو سبقت گیری ولی دیشب واقعا کل مجموعه فراری به اون سبقت نیاز داشت)

    واقعا وقتی به عملکرد 2017 سب نگاه میکنم فقط حسرت میخورم. حیف اون عملکرد که منجر به قهرمانی جهان نشد

    جا داره یه تبریک هم به مجموعه مرسدس هم بگیم ( از راننده بگیر تا استراتژيست و پیت کرو و..)
    با ماشینی که تقریبا در هر دور بین 0.7 تا 1 ثانیه چه تو تعیین خط و چه ریس از فراری کندتره فقط 40 امتیاز کمتر از فراری دارن و اگه اون آبدیتی که قولشو دادن بتونن تو سیلوراستون بیارن شانس دومی تیمی رو هنوز دارن

    بعد یه سری توقع داشتن سب با ماشینی که بین 0.2 تا 0.5 ثانیه کندتره بیاد و ترکیب مرسدس و لوئیس رو شکست بده
    اونم با گاراژ شاهکار فراری 😏😏😏

    • Hossein 123

      16

      1

      به عنوان یک مرسدس فن اگه مرسدس سه چهار تا ریس دیگه به سرعت فراری برسه، خیالم راحته که دومی سازندگان رو می گیریم.

      گاراژ فراری مایه دلگرمی مرسدس و ردبوله 😑

      • mahdi arabi

        12

        0

        بله
        مرسدس شانس خوبی داره
        مخصوصا اینکه پیست های اروپایی شروع میشن و اون پیست ها از لحاظ آسفالت به مراتب وضعیت بهتری نسبت به موناکو و باکو و کانادا دارن که پیست های خیابونی هستن

    • Night wolf

      12

      1

      من که امیدی به فراری ندارم
      ماشین رقابتی داشته باشی ولی مرسدس اینقدر تو امتیاز تیمی بهت نزدیک بشه جالبه
      به شخصه مسابقات برام زمانی جذاب میشه که مرسدس هم ماشین رقابتی داشته باشه اون موقع رقابت ها قشنگ میشه

    • mohammad

      10

      7

      ترکیب مرسدس- لویس- وینگ من- گاراژ خود فراری- و حتی کرشتپن

      واقعا تنهایی با اینا می جنگید

    • finger hero

      8

      6

      دقیقا مهدی جان
      منم بالا نوشتم که شارل نشون داد هنوز تو سبقت مهارت لازم رو نداره، ولی بعضی دوستان مثال ۲۵ دور کهنه بودن لاستیکش رو‌مقابل اوکون دیدن، در حالی که در مقابل هیچ کس کمتر از یک دور نتونست سبقت بگیره، اینو مقایسه کنیم با سبقت های لوییس تو مونزا ۲۰۲۰
      یا فتل در ۲۰۱۷ کانادا،
      فتل در مالزی ۲۰۱۷,
      المان ۲۰۱۹ فتل،
      همیلتون برزیل ۲۰۲۱
      همیلتون در سیلوراستون ۲۰۱۸،
      فتل در مونزا ۲۰۱۸
      و …

      که همگی بالای ۱ ثانیه در دور از بقیه تیمها بالاتر دور میزدن، همینو مقایسه کنیم با مسابقه دیشب
      چارلز تقریبا کاری نکرد، سرعت ماشین فراری اگر نبود شک ندارم زیر ۷ ام تموم نمیکرد

      • Amirali

        4

        5

        منم موافقم. اون ماشین اگر دست وتل یا همیلتون بود قشنگ سکو میگرفتن. مکسم آخرش با یکی تصادف میکرد:)

      • RedMax

        4

        4

        Former-Amirali
        فعلا که بدون کوچکترین اشتباهی داره رانندگی میکنه و ما طرفداراش داریم با این رانندگی و پرستیژش حال میکنیم
        شما هم دعا کن شاید فرجی شد و مرسدس یه ماشین رقابتی تونست جور کنه واسه رانندتون

    • finger hero

      5

      3

      دقیقا مهدی جان
      منم بالا نوشتم که شارل نشون داد هنوز تو سبقت مهارت لازم رو نداره، ولی بعضی دوستان مثال ۲۵ دور کهنه بودن لاستیکش رو‌مقابل اوکون دیدن، در حالی که در مقابل هیچ کس کمتر از یک دور نتونست سبقت بگیره، اینو مقایسه کنیم با سبقت های لوییس تو مونزا ۲۰۲۰
      یا فتل در ۲۰۱۷ کانادا،
      فتل در مالزی ۲۰۱۷,
      المان ۲۰۱۹ فتل،
      همیلتون برزیل ۲۰۲۱
      همیلتون در سیلوراستون ۲۰۱۸،
      فتل در مونزا ۲۰۱۸
      و …

      که همگی بالای ۱ ثانیه در دور از بقیه تیمها بالاتر دور میزدن، همینو مقایسه کنیم با مسابقه دیشب
      چارلز تقریبا کاری نکرد، سرعت ماشین فراری اگر نبود شک ندارم زیر ۷ ام تموم نمیکرد

      • محمد امین _👊

        7

        2

        داداش کمر همت رو بستی که چارلز رو هیت کنی …. وقتی سرعت ماشین با دی ار اس فقط ۱۰ کیلومتر برساعت بیشتره از اوکون ، چه طور سبقت بگیره
        … از ۱۹ شروع کرد ، با پیت پنج ثانیه ای و گیر کردن در قطار دی ار اس ، نقص فنی ماشین در سایدپاد ، و بدترین استراتژی نهایتا ۵ ام شد و حتی میتونست سوم هم باشه اگر پیت کند نبود و پشت اوکون گیر نمی‌کرد…. چارلز داشت با تایر مدیوم کهنه تقریبا تایم های کارلوس و مکس رو با هارد نو میزد و عالی رانندگی کرد

      • finger hero

        8

        2

        مگر ماشینی که یک ثانیه سریعتره فقط باید تو کفی سبقت بگیره؟
        کمر همت نبستم، چارلز بینظیره ولی در تعیین خط و هوای آزاد

      • Behzad

        9

        4

        فینگر هیرو در مانیتوری که ما نگاه میکردیم لکرک از دو تا آلپین ها جایی سبقت گرفت که مربوط به دو کفی بلند این پیست نبود و در بیشتر پیچ ها عرض اونقدری نبود که بشه از کناره ها رد شد.
        همانطور که نمیشه از عملکرد مکس ایرادی گرفت به همان میزان هم لکرک در کارش استاده و در حال حاضر این دو تا یک لول از سایرین بالاترن.
        به هر حال ایراد گرفتن از لکرک دلایل دیگری داره و اگر ماشین مطمئن زیر پاش باشه مکس حریفش نمیشه.

  23. Nima

    9

    0

    تبریک به مکس فن ها رانندگی عالی مدیریت عالی کل مسابقه واقعا مکس این فصل پخته شدنش رو نسبت به سال قبل داره نشون میده با این که اصلا طرفدارش نیستم ولی از مسابقه دیشبش و در کل این فصلش لذت بردم بیشتر فکرش به مسابقه خودشه تا خراب کردن مسابقه باقی راننده ها بر عکس سال قبل!
    مرسدس ها باز هم عالی بودن با همین روند راحت میتونن دومی توی قهرمانی سازندگان رو بدست بیارن که با وضعیت امسالشون به نظرم دومی نتیجه فوق العاده ای میتونه براشون باشه. واقعا منتظر دیدن مسابقه بعدی هستم مسابقه خانگی لوویس و احتمالا آپدیتی که مرسدس برای سیستم تعلیقش توی این مسابقه همراه خودش بیاره میتونه به نوع خودش مسابقه رو جذاب و دیدنی تر کنه.
    با 41-40 سال آلنسو باز نشون داد که چقدر با تجربه و تواناست و دیشب عالی کار کرد اگر توی دور های پایانی مشکل خرابی ماشینش پیش نمیومد و مجبور نبود به خاطر دستور تیمی پشت اوکون بمونه قطعا رده های بالا تری هم میگرفت.

  24. شهریار

    7

    1

    میبینم ک توتو ولف و دوستان سخت در تلاشن پورپویزینگ برداشته بشه

  25. mahdi arabi

    14

    14

    یه نکته دیگه هم راجب عملکرد مکس
    دیدم بالاتر تقریبا حرفی که میخواستم بزنم رو زدن ولی بازم گفتم اینجا بگم

    از کانادا 2018 تا کانادا 2022 که پنج سال میشه بهترین راننده گرید با اختلاف مکس بوده و اصلا هیچ کدوم از راننده های خوب گرید حتی نزدیکشم نیستن

    شاید بشه گفت چارلز سطحش نزدیک مکس باشه ولی بازم مکس سطحش بالاتره و تبدیل به یه پکیج کامل شده
    رقابت پارسالش با ترکیب مرسدس و لوئیس باعث شده قوی تر هم بشه

    حالا ممکنه مکس از مسابقات بعدی اشتباهاتش هم شروع بشه ولی فعلا با این عملکرد تو این پنج سال من رقیبی براش نمیبینم

    اینم به خاطر اینکه مکس راننده اول ردبول هست و من طرفدار ردبول هستم نگفتم چون من خاطرات خوبی از کارای مکس بین سال 2017 و 2018 ندارم ولی عملکرد فعلی مکس رو واقعا نمیشه کتمان کرد
    تبریک به هوادارانش

    • Max33vr46

      10

      3

      خب من هم اولین کامنتمو بعد از رها شدن از امتحانات بنویسم البته بابت کنکور شاید آخرینش هم باشه بزارم وبرم دوست عزیز همه راننده های آلفا یه روزی تو اوج خودشون به سر بردن وتل مابین سال های ۲۰۱۰تا۲۰۱۳ و لوئیس هم مابین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ و حالا مکس از ۲۰۱۹ به اینور و صد البته این زمان برای شارل هم میرسه اما هنر مکس اینه که بتونه این ثبات رو ادامه بده و تا میتونه برد و پول به کریرش اضافه کنه اگه میخواد حداقل به رکورد مایکل برسه

      • Nima

        8

        0

        قبول دارم ولی موفقیت توی فرمول یک یعنی بودن توی لحظه درست توی ماشین درست ممکنه سال آینده سال شارل باشه یا ممکنه هیچ وقت نرسه
        نمونش ریکاردو زمانی که توی ردبول بود برای قهرمانی میجنگید ولی الان به زحمت خودش رو به 10 تای بالا برسونه

      • سوادکوهی

        8

        1

        آرزوی موفقیت برای شما در کنکور سراسری

      • sara1547

        5

        0

        حالا منم موندم برای آرزوی موفقیت یک دوست در کنکور، چرا دیسلایک؟!؟!! مگر اینکه یک رقیب کنکوری بوده باشه که مثلا حسودیش گل کرد!! ای عزیز دیسلایک کننده، برای شما هم آرزوی موفقیت داریم. والله زمونه عوض شده، برای دعای خیر اون هم برای نسل نوجوان هم، مخالف پیدا می شه! عجبا😑
        خدایا، اصلاح بفرما 🤷‍♀️

    • Ali🦁3

      8

      6

      مهدی جان’
      اول تبریک بهت میگم بابت تیم ردبول.
      ثانیأ این نظرا راجب مکس نده بعضی از طرفدارای همیلتون میریزن سرت داداش😅، هنوز که هنوز هستش راجب مصاحبه 2019 مکس که همیلتون بخاطر ماشینش قهرمان میشه دلخورن از مکس بدشون میاد و همیشه طرفدار رقیب مکس هستن.

      • mahdi arabi

        5

        4

        ممنون علی جان
        هر کس بالاخره نظری داره داداش
        دوستان همیل فن هم نظرشون محترمه ولی من خودم به شخصه حداقل نمیتونم عملکرد مکس رو کتمان کنم

        حتی امسال که ماشین بر خلاف سبک رانندگی‌ همیشگیش بوده درخشان ظاهر شده اونم تو همه شرایط ( بارون – پیست خشک و…)

    • Amirali

      4

      4

      من قبلا با محاسباتی که خود طرفداران ردبول هم قبولش کردن ماشین برتر در هر پیست رو نوشتم، امتیازاتی که حتی شائبه در موردشون بود رو هم حذف کردم و در نهایت نوشتم مکس باید چند امتیاز میگرفت و چند امتیازش رو گرفت!
      منم میدونم که پروپاگاندای رسانه فرمول یک حالا به جای لوییس تمرکزش رو مکسه ولی ما هم خودمون آمار رو داریم!

    • Amirali

      3

      6

      نظرت رو میدونم مهدی جان
      ولی من چندین ماه قبل ماشین برتر در هر مسابقه رو نوشتم و امتیازات شایبه برانگیز رو هم حذف کردم. در نهایت معلوم شد مکس باید چقدر برتری میداشت و در آخر سال چقدر برتری کسب کرد. دوستان طرفدار ردبول هم جز با یک سری حرف های مخصوص خودشون نتونستن جواب بدن.
      درسته پروپاگاندای رسانه ای فرمول یک الان تمرکزش به جای لوییس روی مکسه ولی ما خودمون به یکسری آمار و داده هایی دسترسی داریم که میتونیم با مراجعه به اونها و با کنار گذاشتن تعصب هامون جوابمون رو بگیریم. تازه اینکه فرمول یکه، تقریبا در تمام رشته های علمی و اجتماعی هم ما همینقدر راحت گول رسانه رو میخوریم. البته بازم این نظر منه، شایدم خود یک گول خورده هستم:))

      • mahdi arabi

        5

        1

        بله
        بالاخره هر کس با توجه به علایق خودش آمار رو بررسی میکنه و نتیجه گیری میکنه

      • Morteza_1

        3

        4

        سلام گول خورده 🙂

      • Mahdi.drs

        2

        0

        سلام امیر علی جان

        تحلیل اینکه کدوم ماشین در کدوم پیست سریعتر بوده رو ما برامون یکم سخت تره و مطمنا یک نفر از جامعه خبرنگاری فرمول یک دسترسی کاملتری به دیتا و اورج لپ تایم کوالی و ریس تابم های تیم های مختلف داره …

        خب من یه مقاله خوندم

      • Mahdi.drs

        3

        0

        در خصوص اینکه در کدوم پیست کدوم ماشین سریعتر بود که متاسفانه یکم تحلیل شما و اون بنده خدا با هم فرق داشت ….

        میتونید با یکم سرچ مقاله رو پیدا کنید.. سایت انگلی سی زبان هستش‌ من اگر اینجا اسم رو بنویسم حذف میشه 😂
        البته مطمنا هر فرد دیدگاه خودش رو نسبت به اینکه در هر پیست کدوم ماشین سریعتر هست داره و جنبه طرفداری یک تیم یا راننده میتونه موثر باشه ولی به نظر میشه به یک ژورنالیست اعتماد کرد
        موفق باشید..

      • Amirali

        1

        1

        بحرین ردبول
        ایمولا ردبول
        پرتغال ردبول
        اسپانیا برابر
        موناکو ردبول
        آذربایجان ردبول
        فرانسه ردبول
        اتریش 1 ردبول
        اتریش 2 ردبول
        سیلوراستون مرسدس
        مجارستان مرسدس
        بلژیک حذف
        هلند ردبول
        ایتالیا تصادف شد حذف
        روسیه مرسدس
        ترکیه مرسدس
        آمریکا برابر
        مکزیک ردبول
        برزیل مرسدس
        قطر مرسدس
        عربستان مرسدس
        ابوظبی مرسدس

        شد ده مسابقه ردبول
        هشت مسابقه مرسدس
        یعنی مکس باید در حالت عادی با 14 امتیاز برتری قهرمان میشد.
        18 امتیاز بابت سیلوراستون کم، 12 امتیاز بابت مجارستان کم، 13 امتیاز بابت ایتالیا اضافه، 7.5 امتیاز بابت بلژیک اضافه، میشه نه و نیم امتیاز برتری که مکس حداقل باید میداشت، بارون روسیه و ترکیه که کلا به نفعش شد رو هم نمیگم.
        حساب کن اگر اون خطایی که خود فیا قبولش کرد نبود آیا مکس با این امتیازی که حداقل یک راننده تاپ باید میگرفت قهرمان میشد یا نه؟
        و در هر مسابقه ای هم بحث دارید خوشحال میشم با مدرک اثبات کنید تیم دیگه سریعتر بوده.

  26. Arash.bgh

    3

    11

    بازم یه بازی جدید از ردبول
    میگن که کمردرد لوییز تو آدربایجان که باعث شد فیا یه سری تصمیمات واسه پورپوزینگ بگیره فیک بوده و این کارارو مرسدس از قصد انجام میده که حالاکه ماشینشون در حد قهرمانی نیست بقیه رو ضعیفتر بکنن
    ولی به نظرم کاملا اشتباهه
    مرسدس به خاطر طراحی ماشینش نمیتونه پورپوزینگ رو حل کنه
    دلیل اینکه ردبول این مشکلو نداره طراحی بیس ماشینشه که قابلیته اینو داره که تو حداقل فاصله با زمین باشه و دنفورس خوبی بگیره
    با بالاتر اومدن ماشینا رقابت جذابتر و نزدیکتر میشه
    به نظر اگه این تصمیم فیا اجرایی بشه خواهید دید که اختلاف بین صدر نشینا خیلی کمتر میشه

  27. mrz_ir

    5

    2

    امسال رسما داره 2019 تکرار میشه ، فراری سریعه و پول رو میگیره ، اما اونقدر تیم پر باگه که رقیبی انچنانی برای تیم برتر نیستن (مرسدس 2019 و الان هم ردبول)
    و باگ یعنی اینکه هنوز نیمه فصل نشده پنالتی قعات پاور یونیت بگیری ، پیت هات زیر متوسط باشه و استراتژی هات به شکلی باشه که راننده ای که پشت فرمونه و داره تحت فشار ماشینو کنترل میکنه استراتژی بهتری از این همه استراتژیست زیر باد کولر و با اونهمه سیستم شبیه سازی و دیتا پیاده کنه ، خدا قوت به فراری و تسلیت به همه فراری فن ها

    • mahdi arabi

      6

      0

      ماشینی که امسال راننده های فراری دارن رو دارید با ماشین 2019 مقایسه میکنید؟؟؟
      سال 2019 مسابقه مجارستان مکس و لوئیس چند دور دیگه مسابقه ادامه داشت راننده های فراری رو لپ میکردن اونم بدون اینکه مشکل خاصی فراری داشته باشه تو ریس
      فراری 2019 نیم فصل اول فقط تو چندتا پیست دانفورس پایین رقابتی بود
      مثل کانادا، بحرین، اتریش و تا حدودی باکو

      این فراری امسال تو همه نوع پیستی رقابتیه
      تو ریس هم اصلا کندتر نیستن ( شاید نهایتا 0.1 یا 0.2 تو هر دور کندتر از ردبول بودن اونم تو فقط دوتا ریس ایمولا و میامی )
      خود ساینز که بعد مصاحبه گفت ماشین سریعتر رو داشتم و نتونستم ببرم

      ماشینی که امسال راننده های فراری دارن به جرعت میشه گفت بعد از ماشین 2008 فراری بهترین ماشینی هست که دادن بیرون ( البته با توجه نه مسابقه ای که تا اینجای فصل بوده)

      • محمد امین _👊

        2

        2

        باید تا آخر فصل نگاه کنیم ، ولی فراری sf71h موفق ترین ماشین فراری دوران هایبرید بوده تا به حال ، اگر حوادث سنگاپور ، اسپانیا، مکزیک ، و همینطور اون ویلیامز دور آخر سوچی نبود ، ۹ برد می‌داشت و قهرمان راننده ها رو میگرفتن ، چون آخر فصل فتل ۴۶ امتیاز عقب بود ، درصورتی که فقط در سنگاپور نزدیک به ۴۰ امیتاز فتل از دست داد نسبت به همیلتون

      • mrz_ir

        3

        0

        شاید 2019 اغراق باشه برای تشبیه و بیشتر شبیه 2005 مکلارن باشه .
        اما در حد 2017-18 هم نیست و تنها چیز سریعشون ماشینه! و باید توجه داشت همه چیز ماشین نیست ، پکیج کامل لازمه.

  28. mohsen driver

    2

    2

    برام سواله مرسدس تا آخر فصل همچنان بدون دی ان اف میمونه یا تو چند مسابقه آینده با ردبول و فراری که ۴تا هرکدوم دی ان اف دارن مساوی میشن! خودم نظرم اینه که مرسدس تیم فوق العاده خوش شانسی بوده و الان هم هست ولی بدشانسی هاشون از یکجا شروع میشه غیر از بدشانسی تیم سوم گرید!!!

  29. Mahdi.drs

    5

    4

    خب …
    مکس که با اینکه سریعترین راننده گرید نبود (کارلوس پشت فراری سریعترین بود) ولی با استراتژی و پرفکت روندن در ۱۶ لپ اخر برد که دمش گرم لایقش بود … دقیقا مثه مسابقه استین سال قبل که اندرکات کردن لوییس رو لوییس پشت مرسدس سریعترین بود ولی مکس عالی دفاع کرد و اونم برد… امروز رکورد تعداد بردش از نیکی لاودا و جیم کلارک رد شد و یک برد دیگه به ۲۷ برد سر جکی استورات خواهد رسید 😐

    ساینز عالی بود استراتژی فراری نبود خلاصه اس همین بود ولی خود ساینز حتی از چارلز هم سریعتر بود این مسابقه که امیدوار کننده اس 😊

    لوییس عالی بود و پودیوم دومش رو گرفت ولی اگر بخوام صادق باشم توی تمام دور های تمرینی و حتی کیو۱ و کیو ۲ راسل سریعتر بود و اگر ریسک نمیکرد احتمالا بازم لوییس رو اوت کوالفای میکرد و پودیوم ازش بود ولی همون طور که بعد مسابقه گفت میخاسته پول بزنه که نشد..

    راسل هم خیلی قوی بود و اون چهار جایگاهی که عقب افتاده بود رو خیلی راحت جبران کرد حتی از الپین اکون هم که لکرک رو اذیت کرد راحت سبقت گرفت😐 …در کل هرچی میگذره این پسر بیشتر شگفت زده ام میکنه دمش گرم

    لکرک دمش گرم از اخر خوب ریکاوری انجام داد البته از جایگاه اخر عملکرد های بهتری از مکس و لوییس دیدیم در گذشته ولی یه مقدار فراری با اون پیت استاپ شون مقصر بودن 😂

    اکون به طرز فجیعی خوش شانس بود و الونسو رو با سیفتی کار دور زد ‌‌ولی خودش هم خوب روند..

    الونسو داداش گلم فاجعه بود براش این مسابقه …ولی کوالی هم تیمیش رو با ۱.۶ ثانیه اوت کوالفای کرد که شگفت انگیز بود 🤩🤩 … منتها ریس افتضاح بود تیم الپین با استراتژی و هم چنین ماشین الپین که دست اکون خراب نمیشه و فقط دست الونسو تصمیم میگیره خود کشی کنه 😭😭 … حیف خیلی راحت الونسو میتونست p 3 رو بزنه ولی اول پیت نکردن الونسو پشت سیفتی کار و بعدم افت شدید قدرت موتور الونسو در ۵۰ لپ اخر فاتحه ریسش خونده شد.. در اخر هم فیا گفت بذار ضربه مرگ بار رو بزنم و ۵ ثانیه جریمه کرد الونسو رو به خاطر زیگراگ رفتن در حالی که بارها و بارها دیدیم که فیا فقط پرچم نشون بده و جریمه نکته ولی فیا ارادت خاصی به الونسو داشت و۴ امتیاز مفت دیگه رو که تیم ازش نگرفت ازش گرفتن 😂😂

    بوتاس در حد ژو نبود این مسابقه و به خاطر پیت استاپش در سیفتی کار دقیقا مثه اکون جلوی هم تیمیش تمام کرد

    ژو در دو مسابقه اخر عالی بود دمش گرم.

    استرول هم حداقل در مسابقه خونگی یه امتیاز گرفت😂
    مگنوسن هر دفعه لوییس رو می بینه جوگیر میشه و میخاد ازش سبقت بگیره ولی هر دفعه به فنا میره مثال قبلیش هم اسپانیا …کلی امتیاز مفت رو دور ریخت مگنوسن

    میک شوماخر در،p7 داشت خیلی راحت زندگیشو میکرد که موتور فراری از تمام زحمات پدرش قدردانی کرد😂😂😂 درکل این کوالی لپ اخرش یک اسنپ یزرگ داشت وگرنه جلوی مگنوسن بود حتی شاید لوییس رو تو کوالی میگرفت و واقعا حیف این مسابقه لیاقت امتیاز بالا رو داشت

    مکلارن هم ماشینش و هم پیت استاپ هاش مضحک بود 😐

    پرز کلا در حد مکس نبود این هفته ولی بازم موتورش ترکید و همون چن امتیاز ممکن رو هم نگرفت

    ویلیامز هم که فاجعس تا الان و خیلی راحت بدترین ماشین گرید رو داره

  30. Mahdi.drs

    3

    4

    خب مسابقه بعدی سیلور استون زیبا هست که ردبول فن ها خاطره خوبی از سال قبل ندارن باهاش …

    اونطوری که هوزنر و چنتا دیگه از بچه های پدوک میگفتن احتمالا فراری سریعتر از ردبول باشه و کاراکتر پیست با فراری بیشتر هماهنگ هست …

    منتها یک ولی. داریم اینجا … ردبول قبلا گفته بود که توی سیلور استون یه اپدیت اساسی خواهد داد😬 این اپدیت اساسی شاید بتونه باعث بشه ردبول هم سرعت فراری بشه در انگلیس یا شاید سریعتر …

    فراری نگفته اپدیت میده یا نه ولی یک اپدیت توی فلور بدن به نظرم 🤔

    مرسدس هم گفته یه اپدیت ابدار برای سیلوراستون میده و باتوجه به مسطح بودن ترک که دقیقا مثه اسپانیا هست و با توجه به اپدیت شون به نظر میرسه ۵۰ درصدی شانس جنگیدن با فراری و ردبول داشته باشن در مسابقه خونگی شون برای لوییس و راسل🤔🤔
    الپین و هاس هم باید قوی باشن توی سیلوراستون….

    هاس گفته اپدیتش رو از سیلوراستون به مسابقه مجارستان انتقال داده و اپدیت اول هاس در مجارستان خواهد بود..

    درکل الان مکس ۴۶ امتیاز از پرز و ۴۹ امتیاز از چارلز بالاتره یعنی دوتا مسابقه با دی ان اف جلوتره…
    ولی فراری فن ها اصن ناراحت نباشن چون سه مسابقه اخر فراری ماشین سریعتر بوده از ردبول ولی استراتژی فاتحشون رو خونده و این برتری شون رو میتونن تا قبل سامر بریک باهاش به امتیاز ردبول برسن 😎

    در اسپانیا چارلز باید میبرد ولی موتور فراری ترکید…
    در موناکو چارلز باید میبرد ولی استراتژی ترکوندش
    در باکو هم چارلز یا میبرد یا دوم میشد ولی موتورش ترکید😐
    پس نگران نباشید هنوز خیلی راحت میتونه ببره قهرمانی رو فرصت داره برای جبران

    از طرفی مکس اگر فرم الان رو ادامه بده قهرمانی خیلی سخت نیس…

    • Mahdi.drs

      2

      2

      به کل ماجرا های بالا یک ایکس دیگه هم اضافه کنی

      فیا از اف پی تری مسابقه انگلیس به ماشین هایی که از نظرش ایمن نباشن وپورپوزینگ زیاد داشته باشن برخورد خواهد کرد….. پس تمام تیم ها باید پورپوزینگشون رو به شدت کاهش و یا حذف کنن 😐

      اگر پورپوزینگ به حد مجاز نرسه برای یک تیم فیا مجبور میکنه تا ۱۰ میلی متز یا یک سانت ماشین رو از زمین بلند کنن و اگر بازم مشکل برطرف نشده دیسکوالفای میشن از مسابقه 😐😐😐😐😐😐

      خب هیچ تیمی دوس نداره دیسکوالفای بشه پس حتی اگر براشون کلی خرج از لحاظ عملکردی داشته باشه بازم ماشین تا جایی که لازم باشه بالا خواهند آورد…

      با این تفاسیر باید خیلی از تیم ها اپدیت در فلورشون برای از بین برده پورپوزینگ بدن 😐

      شاید به نظر برسه تیم هایی مثه الپین و ردبول که پورپوزینگ ضعیف دارن سود ببرن از ماجرا ولی با توجه به قر زدن و صحبت های با لحن شدید کریستین هورتر میشه فهمید روی ردبول هم این تغییرات اثر خواهد گذاشت…شاید این قانون اپدیتی که در سیلوراستون قرار بود بیارن برنامش رو بهم بزنه🤔🤔🤔

      خلاصه کلی متغییر برای سیلوراستون و ممکنه ببینیم گرید یکم بهم بریزه و شاید مرسدس از فراری سریعتر بشه یا آلفارومئو بشه چهارمین ماشین گرید …. به شدت منتظر سیلوراستون هستم 😊

  31. Morteza_1

    2

    1

    مرسدس به چه روزی افتاده که میخواد برای فصل بعد از روی ماشین ردبول کپی کنه
    خسته نباشید ههههه
    از مرسدس به استون میگم سلام

    • Mahdi.drs

      1

      1

      مگه قراره کپی کنن😦

      • Morteza_1

        0

        0

        خبرش که در اومده
        حالا تا فصل بعد باید صبر کرد و دید
        احتمال زیاد از روی یک کانسپت کپی کنن
        یا ردبول یا فراری
        احتمال زیاد ردبول.

  32. Alireza Verstappen

    4

    0

    تو هرزنامه بودم نتونستم برد سوپر مکس و تبریک بگم 😑☹️…(ممنون که منو در آوردین)
    تبریک به همه 💙💪💪
    ایشاالله قهرمانی مکس 💙

    • Morteza_1

      3

      0

      تبریک
      مسابقات زیادی باقی مونده
      انشالله قهرمانی مکس

  33. Mahdi.drs

    1

    1

    خب همیشه ما توی کوالی می بینیم کدوم راننده از هم تیمیش بهتر بود و سریع تر زمان زد ولی خیلی سخت میشه فهمید کدوم هم تیمی سریع تر در لپ تایم های ریسش هست مگر اختلاف خیلی باشه مثه اختلاف مکس و پرز

    حالا از این به بعد سعی میکنم اورج ریس پیس هر راننده با هم تیمیش رو بعد هر مسابقه بنویسم .
    برای مسابقه کانادا🇱🇧🇱🇧🇱🇧

    مکس به صورت میانگین از پرز نمیشه محاسبه کرد چون دی ان اف شد😂

    ساینز از لکرک ۰.۹ ثانیه سریعتر بود به صورت میانگین ولی دلیلش اینه که لکرک پشت ماشین های کند و دی ار اس ترین گیر می افتاد پس قابل استناد نیس

    لوییس از راسل ۰.۱۳ ثانیه سریعتر بود ولی راسل باید از ۳ تا ماشین کند تر جلوش سبقت میگرفت پس تقریبا باهم برابر ولی لوییس یکم سریعتر

    نوریس۰.۰۵ ثانیه سریع تر در واقع برابر میشه گفت😐

    الونسو ۰.۴۸ سریعتر ولی مشکل موتوری داشت 😐

    سباستین از استرول ۰.۲۳۸ سریعتر

    بوتاس ۰.۱ ثانیه سریعتر از ژو

    گسلی ۰.۰۲سریعتر که تقریبا یکسان هست

    البون ۰.۷۸ ثانیه از لطیفی سریعتر

    میک شوماخر و مگنوسن رو نمیشه گفت چون دی ان اف شد😐

    • Mahdi.drs

      0

      0

      # الونسو ۰.۰۴۸ ثانیه بود نه ۰.۴۸

  34. Mahdi.drs

    3

    1

    حالا یک مقایسه خیلی جالب تر دارم براتون در خصوص ریس پیس لوییس پشت مرسدس و مکس پشت ردبول🤯🤯

    بعد سیفتی کار اخر مکس و لوییس جفتشون روی لاستیک هارد و با عمر تقریبا برابر بودن و مکس از ترس ساینز ماکسیمم سرعت میرفت و به گفته لوییس اونم سعی کرد با تمام قدرت خودش رو به لیدینگ پک(مکس و ساینز) نزدیک نگه داره که یعنی هم مکس و هم لویس در ۱۵ لپ اخر از تمام قدرت ماشینشون و با لاستیک برابر استفاده کردن خب از فرصت میشه استفاده کرد ببینیم اختلاف ریس پیس واقعی ردبول و مرسدس چقدر هست 🤩

    اگر میانگین ۱۵ لپ اخر رو حساب کنید مکس در هر لپ ۰.۳۸ ثانیه از مرسدس لوییس سریعتر بود

    خب این می‌تونه خیلی امیدوار کننده باشه با توجه به اینکه پیست ویلنرو کلی کرب خشن داره که مرسدس نمیتونست ازشون استفاده کنه و پستی بلندی هم داشت 😦

    خب یعنی در پیست سیلوراستون که به شدت سطح صاف و تمیزی داره و کرب زدن هم کمتر از کانادا اهمیت داره مرسدس میتونه در ریس پیس با ردبول برابری کنه 😊 البته بازم در کوالی احتمالا به قدرت ردبول و فراری نباشن

    ولی اینطوری که از اخبار معلومه هر سه تیم برتر با آپدیت میان به سیلوراستون (فراری اپدیت های جزی تری احتمالا باشه براش)
    به نظرم در سیلوراستون فراری سریعترین ماشین کوالی و دومین ماشین سریع گرید در ریس و مرسدس و ردبول هم در ریس با هم برابر و سریعتر از فراری باشن😬

    • mrz_ir

      2

      0

      و باز هم مرسدس مرسدس است !
      این ریس پیس واقعا خوشحال کننده بود .
      اگه واقعا ماشینه به پایدای خوبی برسه و قابل اعتماد باشه ایرودینامیکش ممکنه واقعا به رقابت اضافه بشن !!
      و لوییس امسال باید حداقل یه مسابقه رو ببره که رکورد مشترکش با مایکل خراب نشه !!(مایکل از 1992 تا 2006 که در فرمول یک بوده سالی حداقل یه برد داشته و در ادامش لوییس از 2007 تا پارسال سالی حداقل یه برد رو گرفته و این امار رو بعید میدونم کسی باشه که نخواسته باشه که ادامه دار باشه.)

  35. Mahdi.drs

    2

    0

    اینم برای اقا مهیار داداش گلم در خصوص اینکه پتانسیل البون چقدر هست😄

    سال ۲۰۱۶ چارلز لکرک و الکساندر البون در برای اولین به عنوان روکی وارد گرید اف ۲ شدند و از خوش شانسی با هم دیگه هم تیمی شدند در تیم art که در اخر سال چارلز نفر اول و البون نفر دوم گرید شدند که برای دوتا روکی فوق‌العاده بود😊
    حالا بیاید ببینیم در یک ماشین برابر چقدر چارلز از البون سریعتر هست🤔🤔🤔

    در جدول امتیازات لکرک۲۰۲ و البون ۱۷۷ امتیاز بدست اوردن که چارلز برتر بود..

    از ۸ مسابقه فصل لکرک ۵ بار جلوی البون و البون۳ بار جلوی چارلز تموم کرد..

    در کوالی هم البون به طور میانگین ۰.۲ ثانیه از لکرک کند تر بود….

    به شخصه اگر یه راننده از چارلز لکرک فقط ۰.۲ ثانیه در کوالی کندتر باشه میگم در کوالی خوبه واقعا 😂
    البته باید اینم در نظر بگیریم که البون در این یک سالی که در گرید نبوده هر روز در شبیه ساز بوده و به گفته خودش خیلی سبکش رو بهبود داده …

    • Mahdi.drs

      1

      0

      اصلاحیه:راستی اف ۳ رو نوشتم اف۲

    • Mahdi.drs

      2

      0

      در ضمن البون۳ پول پوزیشن اون سال گرفت و چارلز۴ تا