Register

چهار × پنج =

A password will be e-mailed to you.

دقیقه پایانی تعیین خط فرمول1 امیلیا رومانیا ۲۰۲۲ با پرچم قرمز به پایان رسید اما مکس ورشتپن در شرایط بارانی پیست ایمولا توانست خط یک مسابقه سرعتی  شنبه را بدست آورد.

ویدیو تعیین خط فرمول1 امیلیا رومانیا

چارلز لکلرک از تیم فراری مسابقه را از رده دوم آغاز می کند و لندو نوریس که در دقیقه پایانی تصادف کرد، با کوین مگنوسن در ردیف دوم قرار خواهد گرفت.

جدول تعیین خط فرمول1 امیلیا رومانیا ۲۰۲۲

#رانندهتیم زمان
1مکس ورشتپنردبول1:27.999
2چارلز لکلرکفراری+0.779
3لندو نوریسمک‌لارن+1.132
4کوین مگنوسنهاس+1.165
5فرناندو آلونسوآلپین+1.203
6دنیل ریکاردومک‌لارن+1.743
7سرجیو پرزردبول+1.809
8والتری بوتاسآلفارومئو+2.440
9سباستین فتلاستون مارتین+3.063
10کارلوس ساینزفراری-
11جورج راسلمرسدس+1:20.757
12میک شوماخرهاس+0.159
13لوئیس همیلتونمرسدس+0.381
14گوانیو ژو
آلفارومئو+0.677
15لنس استرولاستون مارتین+7.362
16یوکی سونوداآلفاتائوری+1:20.474
17پیر گسلیآلفاتائوری+0.258
18نیکولاس لطیفیویلیامز+1.497
19استبان اکونآلپین+1.864
20الکس آلبونویلیامز-

108 دیدگاه

  1. Carbonado aventador

    8

    5

    دیگه پرچم قرمز بیش از حد باعث شد جذابیتش کم شه..!!
    پرز و مرسدس ها لیاقتشون بیشتر از جایگاه فعلی بود

    • yousef

      10

      4

      والا من که دوست داشتم مکس رو توی استارت جلوی چالز ببینم فردا توی آسپرینت خیلی جذاب میشه ولی از اونجا که سکتور یک رو ردبول قوی تره فکر نکنم که چالز شانس زیادی برای عبور از مکس داشته باشه ای کاش فردا پیست خشک باشه ببینیم آپدیت ردبول چیکار کرده ساینز هم این فصل یه جوریه ولی توی اسپرینت فردا می‌تونه خودشو بالا بکشه و به نظرم تنها تهدید برای پودیوم نوریس تو مسابقه ساینز هستش

      • yousef

        5

        1

        و همچنین پرز

      • Ferrari4ever

        6

        0

        تا دوشنبه عصر هوا بارونیه ایتالیا. مسابقه هم توی بارون انجام میشه

    • محمدجواد سلیمانی

      10

      2

      باز خوبه این تعیین خط اصلی نبود 😐
      مرسدس واقعا دلم داره براش میسوزه 🙁
      پرز و ساینز هم جاشون اونجا نیست
      یه نکته هم بهش دقت بکنید اینه که الپین و مخصوصا الونسو خیلی از فصل قبل بهتر شدن
      از اول فصل تا حالا
      تبریک به مکس فن ها در کل

      • Ali Hosseini

        6

        0

        آلپین هر هفته یه پاوریونیت عوض کرده تا اینجا.
        هر چی راننده ها خوبن ولی ماشین برعکس

    • soroush_sh_11

      9

      2

      بنظرم مرسدس جایگاهش همین بودش
      عملکرد افتضاحی دارن
      باید به فکر مدیریت بهتر باشن تا ماشین بهتر

    • L.H 44

      9

      0

      خیلی خوبه که برند های که موتور مرسدس دارن
      زود تر از خود مرسدس به پیشرفت رسیدن

    • L.H 44

      10

      0

      راستی چرا توتو از دست لوئیس عصبانی بود ؟

      • NICO ROSBERG-06

        7

        6

        واقعا برای منم سوال بود.. واقعا اون برخورد با لوییس خیلی عجیب بود،از توتوولف،
        حدس من، تو: لوییس یه کاری بکن دیگه،تو از راسل کمتری؟ لویس: توتو جان با این آشغالی که امسال تحویلم دادی چه توقعی داری؟ توتو با عصبانیت:؛ ببند اون ..،😬 چطوراون ۷سال که ماشین قهرمانی زیر پات بود این طور حرف نمیزدی ، حالا شاخ شدی واسه ما؟ کی برات بعد از نیکورزبرگ، یک وینگ من حرف گوش کن آورد.. مودب باش ،تو همه قهرمانیات و مدیون مایی، لویس: فراموش کردی؟ من لوییس همیلتونم، توتو : بیا پایین بابا سرمون درد گرفت، تو هم فراموش کردی!؟ مرسدس تو رو تبدیل به لوییس همیلتون کرد..
        خخخ چه سناریوی جالبی شد.. خودش یه فیلم سینماییه😂😂 دوستان برای مزاح بود،جدی نگیرین

      • Lord edard

        4

        0

        اونجوری دیوید کرافت می‌گفت احتمالا بخاطر این بود که لوییس زودتر از ماشینش اومد بیرون عصبانی بوده راسل تا آخر q2,
        تو ماشین بود ولی همیلتون سه دقیقه به پایان اومد بیرون

      • Amin44

        3

        6

        NICO ROSBERG-06:
        خدا می‌دونه چند وقت بود منتظر بودی که بیای اینارو بگی و خودتو خالی کنی …
        نیکو عرضه موندن و رقابت رو نداشت، مسئله اینه که ترسید و خودشو باخت،برای فرار از این ترس و آبرو ریزی هم تصمیم به خداحافظی گرفت وگرنه هیچ راننده عاقل و سالمی ماشین برتر گرید رو ول نمیکنه بره!!! مگر اینکه خودش فاتحه خودشو خونده باشه!!!

      • NICO ROSBERG-06

        6

        1

        Amin سلام
        اشتباه می‌کنی دادا.. گفتم که شوخی و مزاح بود خخخ.. چرا جدیش می‌کنی شما عزیز دل🌹 بعدشم تو اون تیم جا فقط برای یک راننده تاپ بود و مرسدس ترجیحش لوییس بود ، بزرگوار برین مصاحبه های لوییس اون سال پیدا کنین ببینین لوییس دوبار تیم و تهدید کرد که اگه از تیم بره چیزایی رو از انجین و از درون گاراژ مرسدس فاش می‌کنه که براشون بد خواهد شد.. حالا ما که فهمیدیم اون حرف ها فقط جنبه تهدید تیم و داشت و محال بود لوییس چیزی رو از درون تیم به بیرون ببره اما به هرحال تاثیر داشت و باعث شد مرسدس شرایط و برای ادامه کار نیکو تو مرسدس اونقدر سخت کنه که نیکو مجبور بشه خودش اعلام بازنشستگی کنه. به هر حال این اتفاقات تو هر تیم قهرمانی بین دوتا راننده گاهی پیش اومده همیشه در تاریخ ، مثل سالی که لوییس و فرناندو باهم تو مک لارن هم تیمی بودن وبعد از اون اتفاقات آلونسو تصمیم به خروج از مک لارن گرفت.

  2. Ali🦁1

    17

    2

    فقط می خواستم کوالی بارونی باشه چون شرایط طبیعی مکس پوزیشن نمی گرفت، ولی حالا فردا و پس فردا ببینیم چه پیسی داره ماشین ردبول تو پیست خشک احتمال زیاد.
    چکو هم کاش نزدیکتر بود برای امتیاز جمع کردن..

    کارلوس خیلی زود باید خودش ریکاوری کنه تا وینگ چارلز نشه در غیر اینصورت باید راننده دوم قبول کنه و کمک چارلز برای قهرمان شدنش باشه.

    همیلتون حق داره اینقد ناراحت باشه خیلی داره اذیت میشه.

    • Shiva

      9

      2

      چقدر تازگیا کارلوس بدشانس شدهههه خدا کنه واقعا برا پس فردا اینجوری نشه چون هم برا خودش بده ک عقب میمونه از چارلز هم برا تیم

      • (Mahdi (CL16

        5

        2

        واقعا ساینز دو گرند پری پشت هم ۴ باره که بد شانسی اورده

        اگه فردا اسپرینتی در کار نبود به شدت تعیین خط برام خستع کننده میشد
        ولی چون میدونستم هست برام جذاب بود

      • Erfn

        3

        9

        بدشانس نیست ، زیر فشار لکلرک داره له میشه

      • سبحان

        2

        11

        بدشانس نیس عزیزم اششتباه داره میکنه اشتباه کاری که فتل قبلا زیاد انجام میداد.

      • mrz_ir

        4

        1

        یکی بزنه رو دوش ساینز بگه این لطیفی بازیا چیه در میاری
        دومین تعیین خطه که توی باقالیاست
        مرسدس ها رو هم با این کارش داد لاکار

    • NICO ROSBERG-06

      6

      2

      در کل علی جان امسال با انجینی که فراری داده، ردبول و مکس بعیده شانسی داشته باشم و مگه همین بارون و اتفاقات ازین دست مسابقه رو کمی جذاب تر کنه.. ما مرسدسیا که شلش کردیم و لذت دیگه..خخخ چ کنیم. به نظرم اگه فقط یک ریس دیگه مکس بخاطر مشکل موتور یا باتری یا هر چی،از مسابقه بیرون بره رقابت قهرمانی تقریبا تمومه براش و در ادامه دیگه فقط برای خالی نموندن صندلی ردبول و قراردادیه که بسته ،شرکت خواهد کرد و دیگه بعید که تلاشی یا انگیزه ای ازش ببینیم..

      • Alii

        0

        2

        بنظرم خوشحال ترین مرسدسی دنیا توی نیکو😂

        واقعا حس میکنم اگه مرسدس ها تا اینجا فصل دوتا یک و دو میداشتن اینقدر خوشحال نبودی

        حسم اینجوری میگه شایدم اشتباه می‌کنه

  3. محمد امین _👊

    8

    1

    فراری واقعا این آخر هفته بدشانس بود، اون از اوت شدن ساینز تا ردفلگ های پشت سر هم که لکلرک نتونست دور قبل ردفلگش رو تکمیل کنه … وضعیت
    بارون هم اصلا جالب نبود
    [  ] تبریک به مکس  فن ها ، ولی واقعا شانس آورد چونکه همینکه دورش رو تموم کرد ردفلگ رو دادن ، اگر چند ثانیه دیر تر میمود دور لکلرک رو هم می‌دیدیم
    مرسدس اصلا جالب نبود … مگنوسن از خط دو استارت میزنه و فردا اسپرینت جالبی خواهيم داشت

    • سجاد

      8

      17

      گذاشتن دور مکس تموم شه بعد ردفلگ دادن.
      خیلی تابلو!!

      • We Race As One (redbull)

        10

        2

        دوست عزیز اگه یک پرچم زرد باشه راننده ای که داره دور سریع میزنه اگه نزدیک حادثه بشه باید سرعتشو کم کنه و بلافاصله بعد مرور از حادثه راننده میتونه ادامه بده و دورشو بزنه ولی اگه دو پرچم زرد باشه راننده هرجا که باشه باید دورش رو ترک کنه و گرنه پنالتی میگیره.

      • RedMax

        12

        1

        آقا سجاد
        این توهم توطئه رو بزار کنار و از مسابقه لذت ببر. خوبه راننده مورد علاقت تو رقابت نیست و اینطور نظر میدی. خود فراری فنا این توهم رو ندارن و خیلی منطقی و با دلیل صحبت میکنن و نظر میدن

      • NICO ROSBERG-06

        7

        2

        خداوکیلی این مکس بنده خدا چه هیزم تری فروخته یه بعضیا.. کاش حد اقل منصفانه نظر بدیم. من مرسدس فن پارسال بااینکه لوییس اونجوری قهرمانی و از دست داد که همه دیدن، بازم با احترام تبریک گفتم ب راننده قهرمان و فن های بالاخره تلاششون تا ریس آخر ستودنی بود . بیایم از فرمول یک لذت ببریم و بخاطرش دوستمون و زیر سوال نبریم.

    • Mehdi-k

      3

      12

      خیلی ضایع بود. تو تایم اول سریع پرچم قرمز رو زدن. اینجا گذاشتن زمان مکس ثبت شه بعد پرچم قرمز رو اعلام کردن

      • سجاد

        4

        3

        مسابقه قبلی همین کارو برای ساینز انجام می‌دادن رکوردش ثبت می‌شد و این بلاها سرش نمی‌اومد، نمی‌گم کار بدی کردن که اول یه زرد دادن و بعد از رد شدن مکس قرمز شد، این کار باعث شد زحمات یه راننده هدر نره، ولی چرا همین کارو برای ساینز نکردن؟ حرکتشون جالب بود. شاید از مسابقه قبل درس گرفتن.

  4. We Race As One (redbull)

    9

    1

    خب مکس پول پوزیشن بدست اورد.
    بعد از رد فلَگ مگنوسن فک نکنم کسی میتونست دور سریعتر بزنه چون باران زیاد شده بود. یادتون نره موقعی که مکس در دور سریعش بود وقتی که پرجم زرد رو دید یکم پاشو از روی گاز رها کرده یه تایمی هم اونجا از دست داد. مطمئنم لکلرک فردا و روز مسابقه یه چیزیو داره که نشون بده دقیقا از صورت مکس معلوم بود زیاد راحت نیست چون میدونست Race Pace نداره علاوه بر اینکه هم تیمش چکو خیلی دوره و نمیتونه کمکش کنه. به امید ریس خوب و هیجان انگیز.

  5. David Kame

    10

    1

    ردبول و فراری بسیار نزدیک
    عملکرد مرسدس خوب نبود افتضاح بود چطور تونستن از هفته پیش عقبگرد کنن
    عملکرد درخشان مکلارن واقعا عالی بودن از صحت حرف های سیدل مطمئن شدم که گفته بود ما مشکلاتمان رو شناسایی کردیم و از درست بودن مسیر توسعه که در پیش داریم مطمئن هستیم
    عملکرد عالی آلونسو ، از اول فصل طوفانی شروع کرده و خدا به داد اکون برسه و سب که واقعا در شرایط بارانی یکی از بهترین هاست
    مگنوسن عالی بود حال کردم موقعی که با هوشمندی از گراول خارج شد واقعا هوشمندانه بود
    ساینز خراب کرد اگه خودشو در ایمولا جمع نکنه امیدی برای قهرمانی نباید داشته باشه
    راننده چینی جو هم تایم ها خوبی در کیو ۱ و ۲ میزد
    شوماخر هم عملکرد افتضاحی رو داره نشون میده

    • Amin-sdg

      6

      0

      واقعا تو اون شرایط مگنسون خیلی سریع رفلکس نشون داد وگرنه گیر کرده بود اونجا. الان همه حرف از ۴ام شدنش میزنن ولی به نظر من هنر اصلی ش همون تیکه ای بود که نذاشت ماشینش تو گراول ها گیر کنه

  6. Shiva

    5

    1

    دوستان به نظرتون مسابقه یک شنبه بارونی خواهد بود؟؟

  7. آصف

    0

    18

    همیلتون ریس برزیل را از آخر شروع کرد و اول شد. آیا دوباره میتواند؟

    • Night wolf

      17

      0

      مرسدس امسال افتضاحه
      بیشتر تیم ها با ماشین و قوانین جدید پیشرفت کردن ولی مرسدس خیلی ضعف ها داره و امسال رو به نظر کامل از دست داد

    • Mohammad Taghi

      7

      8

      همیلتون می‌تونه ولی مرسدس اون مرسدس نیست.
      واقعا نمی‌شه درک کرد تیمی که از ۲۰۱۴ قهرمان شده یهو آنقدر عقب بیفته. حداقل کاش از وضعیتش تو ریس های قبلی عقب تر نمی‌افتاد.
      فقط می‌شه امیدوار بود ستاپ مسابقه‌ای خوبی داشته باشن که فردا مشخص می‌شه

      • L.H 44

        7

        0

        فعلا ستاپی برای مرسدس آماده نشده

      • ایرن

        13

        1

        همیشه لوییس رو قبول داشتم و هنوزم خیلی قبولشدارم (البتههیچوقت طرفدارش نبودم و نخواهم بود) ولی چجوری اونموقع لوییس تونست و فاصله فاحش مرسدس با بقیه خودروها نقشی نداشت. اما الان چون مرسدس خوب نیست …

      • سبحان

        6

        0

        محدودیت بودجه بدجور داره حال مرسدس را میگیره

      • mrz_ir

        2

        0

        حس میکنم کارایی نسبت به هزینه در مرسدس خیلی ضعیف بوده ،
        الان دارن ضربه میخورن

    • Erfan.5

      19

      1

      دیگه گذشت ۸ سال موشکی که زیر پاش بود

    • Sv5

      4

      0

      Never ever

    • mmd CL16

      1

      0

      آره آره حتما تازه اندازه ی پیت هم فاصله میندازه://////
      گیر آوردی ما رو داداش؟:/

  8. Erfan.5

    14

    5

    آفرین به مکس و ردبول
    لعنت به تیم ها که ۹ ساله به سباستین وتل یه ماشین خوب نمیدن به خدا فراری درست کار کرده بود قهرمانی هاش ۲ رقمی بودن

    • yousef

      14

      2

      آره خدای اگه ۲۰۱۷ماشینش بهتر بود قطعا قهرمان و اگه فراری ۲۰۱۸ نیمه دوم فصل آپدیت خوب میداد در سطح مرسدس بازم میتونست قهرمان بشه کاش فتل رو جای ریکاردو توی مک‌لارن میدیدم

    • Sv5

      11

      2

      ماشینی که زیر پای ساینزه دست سب بود الان کنار شومی بود تو رکوردا

    • hamed.ab

      10

      0

      والا ماشین خوب دادن ولی ماشین قهرمانی ندادن،فقط اگه میرفت مرسدس میتونست قهرمان شه که هیچوقت مرسدس و فتل گزینه ی همدیگه نبودن…

      • ایرن

        10

        0

        دقیقا. تویمرسدس باید انگلیسی باشی. شومی هم درسته آلمانی بود اما شومن و سیاستمدار خوبی هم بود. اما فتل اینجوری نیست. حتی شاید مشکل اصلیشتوی فراری هم همین بود

  9. 🦁MILAD33

    9

    0

    راحت بودن مکس تو شرایط بارونی برخلاف برخی راننده ها و رانندگی خوبی که نشان داد امیدوارم تو اسپرینت هم همین عملکرد ادامه پیدا کنه ولی تو شرایطی که پیست خشک باش راننده فراری لکرک خیلی سریعه…
    مکلارن چه پیشرفتی کرده نسبت به ریس های قبلی!
    و همیلتون که بگو مگوش با ولف که عصبانی بود هم جالب توجه بود

  10. Saeedreza

    10

    1

    مرسدس و استون عملکرد خیلی نزدیکی داشتن
    تقریبا میشه گفت مرسدس داره از قبل هم بدتر میشه

    • yousef

      4

      0

      رفقا کسی میتونه بگه که چرا مرسدس توی رفع پرپویسینگ اینقدر ظعف دارن در واقعه از این لحاظ بدترین تیمه.ماشین شرایط خاصو متفاوتی با تیم های دیگه داره یا چی؟

      • L.H 44

        5

        0

        ۱ وزن زیاده
        ۲ مشکل پوزینگ
        ۳ آیرودینامیک ضعیف
        به خاطر این مشکل ها امسال قهرمانی رو از دست میده و پایین تر از مکلارن و هاس امسال رو تمام میکنه

      • Ali Hosseini

        8

        0

        حل کردن پورپوزینگ به این راحتی ها نیست واقعا.
        تقریبا مشابه ش توی بال هواپیما هم هست که بهش میگن فلاتر. با وجود تاریخچه طولانی تر هوانوردی و بال هواپیما این قضیه حل نشده فقط موقع طراحی بال کاری میکنن که سرعتی که توش این پدیده رخ میده توی چارچوب پروازی هواپیما نباشه.(حتی ایرباس 380 به اون عظمت هم تست پروازی فلاتر انجام داده و پاس کرده که سرچ کنی فیلمش هم گذاشتن)

      • mrz_ir

        1

        0

        طراحی مرسدس داونفورس زیادی رو میخواد از کف خارج کنه (به خاطر نبود ساید پاد) ، ولی داونفورس کف پورپوزینگ داره ، و برای اینکه ماشین خورد نشه ارتفاع رو میارن بالا ، ارتفاع هم که میاد بالا داونفورس زیادی از بین میره ، برای جبرانش مجبور میشن که بال عقب رو بزرگ تر کنن که بال بزرگتر درگ زیادی هم ایجاد میکنه، پس داونفورس کم میشه تو پیچ درست نمیپیچه ، درگ زیاد میشه تو مستقیمی راه نمیره پور پوزینگ هم ماشینو غیر قابل پیش بینی میکنه و راننده هاش یه ترمز درست نمیتونن بگیرن.
        و این پورپوزینگ درسته از کف تولید میشه اما به نقاط زیادی مرتبطه و تا درک نکنن مشکل اصلی از کجاست نمیتونن کاریش بکنن

  11. mahdi1020

    3

    2

    لوک خوش شانسی توو👍😂

  12. Sv5

    5

    1

    امروز روز خوش‌شانسی سب بود امیدوارم استارت بوتاس فردا مثل همیشه باشه بتونیم امتیاز بگیریم اوضاع تو استون خوب نیست

    • NICO ROSBERG-06

      4

      1

      سجاد
      قبلاً هم گفتم هر طلوعی در ورزش غروبی هم داره و این آغاز پایان اسطوره ای به نام همیلتونه. درسته همیشه رقیب راننده مورد علاقه من بود (نیکو رزبرگ) اما هیچوقت دوست نداشتم چنین پایان تلخی رو براش ببینم کلا دیدن راننده های قهرمانی مثل فتل و لوییس و کیمی تو این رده های نازل،ناراحت کننده ست اما خب این اسمش ورزشه حرفه ایه و با کسی تعارف نداره . بالاخره روزای بد هر راننده قهرمانی، هم از راه میرسه . این قانون طبیعته

      • Hossein 123

        0

        0

        آغاز پایان و اینا چیه! انگار با آستون یا ویلیامز قرارداد بسته و داره هر کوالی از لطیفی و استرول شکست می خوره.
        ماشین سوم گرید زیر پاشه و تو یکی از بهترین تیم های فرمول یکه که دیگه به همه ثابت شده چه کارایی می تونن بکنن.
        جدای اون هنوز یک سال دیگه قرارداد داره، سر حال و سریعه و امکان کام بک مرسدس حتی برای امسال هم وجود داره.

    • finger hero

      2

      0

      باور کن اگر دورشو تموم میکرد الان هفتم بود نه نهم
      پس شانسی نیاورده
      اگر بارون نمیگرفتن نیز جفتشون میرفتن کیو3

      فک کنم بخاطر امتیاز اسپرینت، مسابقه شونو فدا کردن
      مطمئن باش فردا استون امتیاز اگر بگیره!!!
      روز مسابقه اصلا امتیاز نخواهد گرفت، ریسک کردن تو انتخاب ستاپ

  13. سجاد

    1

    5

    همیلتون اگه می‌تونست تو ده تا خودشو نگه داره با توجه به پیست بارونی مرحله آخر، رتبه خوبی کسب می‌کرد.

    یعنی دوباره به خاطر اون سنسورهایی که بهشون وصل کرده بودن این نتیجه رو بدست آورد؟

    • NICO ROSBERG-06

      4

      1

      سجاد
      قبلاً هم گفتم هر طلوعی در ورزش غروبی هم داره و این آغاز پایان اسطوره ای به نام همیلتونه. درسته همیشه رقیب راننده مورد علاقه من بود (نیکو رزبرگ) اما هیچوقت دوست نداشتم چنین پایان تلخی رو براش ببینم کلا دیدن راننده های قهرمانی مثل فتل و لوییس و کیممی تو این رده های نازل،ناراحت کننده ست اما خب این اسمش ورزشه حرفه آیه و با کس تعارف نداریم . بالاخره روزای بد هر راننده قهرمانی، هم از راه میرسه . این قانون طبیعته

      • سجاد

        0

        0

        روزای بد همیلتون بخاطر ضعف خودش یا روزای بد مرسدس؟

  14. amirhosein

    12

    0

    اصلا. فکرش هم نمی کردم توی این فصل یه موقعی برسه که عملکرد مکلارن از مرسدس بهتر باشه
    مهندسای مرسدس خراب کردن بدم خراب کردن

    انتظار داشتم فاصله نیم ثانیه شده باشه اما شده دو ثانیه این عقبگرد واقعا قابل جبران نیست
    نمی دونم باید چی گفت

    دلم برای ساینز هم میسوزه (البته نه بیشتر از لوییس ) هنوز جوهر قراردادش خشک نشده تصادف کرد و واقعا داره بدشانسی میاره
    و در پایان هیچ چیز نمیتوان درباره مرسدس گفت‌…
    خروج همیلتون از فرمول یک در تلخ ترین حالت ممکن سخته هم برای خودش هم برای طرفداراش امیدوارم مرسدس خودشو جمع کنه این چیزی نیست که ما ازشون انتظار داشتیم و داریم
    یه چیز هم بگم اگر اون صحنه که ولف داشت با عصبانیت با لوییس حرف میزد رو همه دیدید دیگه واقعا توی گاراژ هم همه چی بهم ریخته هست …

    • Behzad

      13

      0

      بنده در مسابقه ی اول گفتم باید منتظر رادیوهای همیلتون با تیم باشیم که یادآور آلونسو و مکلارن هست و برخی دوستان یقه ی مارو گرفتن که هیچوقت این اتفاق نمیوفته ولی تو این شرایط روحیه و اعصاب خراب میشه چه از طرف راننده چه مدیریت.
      بنظرم مقداری زمان میبره که همیلتون و تیم به این شرایط عادت کنن چون سالهاست همچین وضعیتی را ندیده بودن و از کسب پول پوزیشن رسیدن به عبور از Q2 و اگر تیم از همینجا اعلام کنه وضعیتشون همینه و امید کاذب به راننده ها نده حداقل زودتر به آرامش تیمی میرسن.

    • Ali Hosseini

      10

      0

      به نظرم اگه فردا و ریس اصلی مسابقه بارونی باشه مرسدس ها خودشون خوب می کشن بالا. گویا ست اپ دانفورس بالاتری داشتن با توجه به پیش بینی هوا که بارونی هستش و منطقا توی تعیین خط که تک دور و زمین خشک هست زمان خوبی نخواهند زد.
      تیمی مثل ردبول و فراری به این ریسک ها نیازی نداره چون اینقدر پیس داره که جبران میکنه اما تیمی مثل مرسدس که فعلا به قول خودشون توی دمیج لیمیتیشن هستن شاید منطقی باشه این ریسک هارو بکنن.
      البته شاید اگه ردفلگ کارلوس ساینز هم پیش نمی اومد و لوئیس و راسل دور میزدن حداقل تا کیو 3 می رسیدن.

  15. ایرن

    7

    2

    یه سوال بی ربط به این پست. الان رفتم توی یکی از اخبار چند روز قبل. یه نظر داده بودم و دیدم 53تا دیسلایک و منفی 51لایک زده. کلا بیشترین لایک و دیسلایک یک نظر اونجا مجموعا به 30 تا نمیرسید. حالا سوال اینه که باگ بوده یا چی؟

    خخخخخ

  16. سوادکوهی

    5

    0

    همیلتون تنها چهار هزارم ثانیه از Q1 عبور کرد. !!

  17. Iman44

    0

    4

    ای بابا الان چیشد پس تقویم سایت زده ایمولا ایتالیا. بعد پست زده امیلیا رومانیا ؟؟؟ مسابقه اصلی کی هست

    • سوادکوهی

      7

      0

      پیست اتومبیل‌رانی بین‌المللی انزو دینو فراری (به ایتالیایی: Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari)، که بیشتر با نام پیست ایمولا (به انگلیسی: Imola Circuit) شناخته می‌شود، در نزدیکی شهر ایمولا، در کشور ایتالیا قرار دارد.

    • mmd CL16

      3

      0

      امیلیا رومانیا همون ایمولا هست و ایمولا هم توی ایتالیا هیچ مشکلی الآن وجود نداره

  18. ali

    4

    2

    خیلی کسل کننده بود یاد تعیین خط های ۲۰۱۸و۲۰۱۹ بخیر رقابت جذاب فتل و لکلرک و همیلتون و بره و برنگرده وقتی که بوتاس با مدیوم پل پوزیشن زد و رده سوم با سافت نتونست تایمش رو یزنه

  19. ایرن

    6

    0

    من ندیدم تعیینخط رو. اما چی شد کهفتل یهو رفت کیو سهاما مرسدس ها کیو دو موندن؟ شانسی بود یعنی؟

    • Behzad

      8

      0

      دقیقه ی دهم بود یا ده دقیقه مانده اگر اشتباه نکنم که ساینز رفت تو دیوار و پرچم قرمز و بعد که چراغ سبز دادن بارندگی شد و دیگه کسی نمیتونست تایم Q2 خودش را بهبود ببخشه و اون ده نفر اول با همان تک دورشون رفتن Q3

  20. Fahrenheit

    5

    0

    گذشته از نتایج رده بندی
    اگر دوستان اطلاعی دارند راهنمایی کنند
    تو خبرها خوندم که برای ساینز موتور جدید استفاده شده البته این یه استراتژی هست چون یونیت قبلی مشکلی اساسی نداشته و تیم می تونه موتور قبلی رو در مسابقه های بعدی استفاده کنه
    حالا سوال این جاست این همون PU توسعه یافته هست که قبلاً اعلام شده بود یا تو اسپانیا یا تو میامی می خواستند استفاده کنند ؟
    سوال بعدی اینکه هر راننده چند تا موتور می تونه چنج کنه در طول فصل و بعد از چندمین موتور پنالتی می گیره؟
    و اینکه تغییر مداوم موتور بعد از نوسازی محدودیت داره یا نه؟اکر از اون محدودیت تعداد خارج نشه .

    • Ali Hosseini

      3

      0

      مجری اسکای میگفت موتور اپدیت شده فراری برای میامی اماده میشه و اینی که برای ساینز گذاشتن، همون اول فصل هست.
      بخش های مختلف موتور تعداد مجازش فرق میکنه مثلا موتور احتراق داخلی ۳ مورد مجاز هست که بیشتر از اون پنالتی داره.
      قطعات مختلف مثل بخش الکترونیکی و توربو هم تعدادمجازش متفاوت هست و هم فکر کنم پنالتی رده ای ش فرق میکنه!
      بعد اپدیت یا قبل اپدیت هم فرقی نمیکنه از اول تا اخر فصل یه تعداد مجازی میتونن استفاده کنن، بیشتر از اون شامل پنالتی میشه!

    • mrz_ir

      2

      0

      مثلا اگه یه راننده پنج تا موتور احتراق داخلی داشته باشه ، سه تاش که هیچی اکی بوده ، برای دو تاش هر کدوم پنج رده پنالتی استارت میگیره ، و در مسابقه های بعد فقط از سه موتور اخری میتونه به راحتی استفاده کنه و جابجاشون کنه.(موتور های 3-4-5)
      مثلا پارسال مرسدس یه موتور توی ترکیه برای لوییس اورد ، بعد یه موتور توی برزیل که چهار تا مسابقه مونده بود ، موتور برزیل در چهار ریس برزیل و عربستان و ابوظبی استفاده شد و در قطر چون برتری شدید ایرودینامیکی داشت موتور برزیل رو نگه داشتن و از همون موتور ترکیه استفاده کردن.

      • mrz_ir

        0

        0

        *در “سه” ریس برزیل و عربستان و ابوظبی

  21. Parsa16

    4

    1

    تبریک به طرفداران مکس
    حقیقتا بدشانسی اوردیم،اما خوبیش اینه که مسابقه اسپرینت فردا مسابقه اصلی نیست که برای کارلوس نگران باشیم
    احتمالا برمیگرده به ۴ تا اول
    کوین بی نظیر بود بهترین کوالی عمرش رو زد
    چارلز هم بد نبود اما نه مثل همیشه عالی بود نه شانس داشت
    با این حال از قبل حس خوبی هم نسبت به ایمولا نداشتم حقیقتا
    به امید برد در اسپرینت

  22. شهریار

    6

    0

    امیدوارم میک شوماخر بتونه این هفته اولین امتیازشو بگیره

  23. Ali Hosseini

    8

    0

    نمی دونم کسی دقت کرد ولی ردبول ها هم پورپوزینگ داشتن.
    این نشون میده این مشکل به این راحتی ها حل نمیشه. فراری ها هم با اینکه در حد مرسدس نبود ولی بازم پورپوزینگ داشتن.
    نکته جالب پوروزینگ اینه با تغییر پیست و تغییر ست آپ ماشین، میزانش کم و زیاد میشه.

  24. ali..Ferrari

    2

    6

    سلام به همه دوستان
    ساینز چه بدشانسی آورد که صحبت از بدشانسی امروزش هست مشخص نیست.اشتباه کرد و بدتر از اشتباه راننده های دیگه تو کوالی امروز هم بود چون کسی برخورد به شدت اون نداشت با دیواره.مسابقه قبل هم یه بدشانسی آورد و اون رو بهانه کرد ولی خودش سه بار بعد از اون،توی دور بعد از پرچم زرد،استارت مسابقه و دی ان اف شدنش اشتباه کرد.
    ساینز تو این دو مسابقه نشون داد صحبتی که بعضی دارن که ماشین خوب داشته باشی راننده معمولی هم باشی میتونی قهرمان جهان بشی چند دوره،چقدر دور از واقعیته‌.ساینز جای لوییس بود هفت قهرمانی میاورد؟یا جای فتل و آلونسو بود میتونست اندازه اونا عنوان بیاره؟
    یک دهم خودخاهیش استعداد نداره.
    پرچم های قرمز متوالی هم نذاشتن تک دورهای جالب توی شرایط بارونی ببینیم.نوریس شانس خوبی داشت برای گرفتن رده اول
    توی دو پست قبل،نوشتم احساس خوبی ندارم از این هفته.کلا از ایمولا تنفر دارم و مثلا یک و دو کردن فراری هم توی این پیست هیچ لذتی برای من نداره.اون یه پیست لعنت شدس.

    • Ali Hosseini

      6

      0

      بابا علی به ساینز رحم کن.
      فصل پیش عملکرد خوبی داشت انصافا.
      چارلز نیم فصل اول 2019 تجربه رقابت توی صدر جدول و فشار اوردن تا مرز های ماشین داره ولی ساینز تا الان تیم میان جدولی بوده.
      فراری یه چیزی دیده که باهاش تا 2024 قرارداد بسته.

    • Fahrenheit

      7

      0

      به نظر ساینز به یه ریکاوری روحی احتیاج داره
      شدیداً افت روحیه پیدا کرده
      از لحن صحبت کردنش و کلماتی که استفاده می‌کنه مشخصه
      البته این برای هر قهرمانی مخصوصا تو ورزشهای انفرادی ممکنه اتفاق بیافته و اینجا نقش حساس تیم و مدیران و مربیان بسیار حساس و حیاتیه(البته تو این ورزش مربی به مفهوم سایر ورزشها نداریم) امیدوارم ساینز هم بتونه یه ریکاوری داشته باشه و اعتماد به نفسشو دوباره بدست بیاره.
      از این دست اشتباهات مشابه لکلرک تو سال گذشته کم نداشت مثل موناکو
      اما به نظر خیلی حرفه ای تر برخورد کرد و خیلی زود خودش رو جمع و جور کرد.
      یه نکته هم برای لوییس همیلتون که به شخصه خیلی براش ناراحتم لحن صحبتاش تو مصاحبه زیاد امیدوارانه نبود و اینکه اشاره داشته که دوست نداره بگه چی تو گاراژ بینشون با ولف رد و بدل شده

    • Erfn

      7

      5

      ساینز هیچوقت یه راننده درجه یک نبود اینو حتی قبل از ورودش به فراری هم میگفتم ، راننده خوبیه ولی پرفکت نیست ؛ جَنم و ابهت قهرمانی نداره ، بادی لنگویج و لحنش هم نشون دهنده این قضیه هست برای اینکه حدودش رو متوجه بشید ، پرفکت یعنی ورشتپن و لکلرک ( توی نسل جدید )

      نمیخوام بکبونمش
      راننده خوبیه ولی فقط برای کمک به تیم همین ، قهرمانی برای کسیه مثل ورشتپن ، لکرک ، همیلتون ، کسی که جنم و جرعت جنگ داشته باشه ، فرز باشه زیر فشار تاب بیاره و بتونه گلیمش رو از آب بکشه بالا

      • Erfn

        3

        3

        متاسفانه ساینز جز دسته دوم ( قهرمانان ) نیست
        : )

    • Shiva

      2

      0

      خدایی درک نمی کنم چرا بعضیا نسبت ساینز انقدر جبهه دارن واقعا اگر یکم انصاف داشته باشید این طوریام که می گین واقعا نیست

  25. ali..Ferrari

    3

    4

    سلام به همه دوستان
    ساینز چه بدشانسی آورد که صحبت از بدشانسی امروزش هست مشخص نیست.اشتباه کرد و بدتر از اشتباه راننده های دیگه تو کوالی امروز هم بود چون کسی برخورد به شدت اون نداشت با دیواره.مسابقه قبل هم یه بدشانسی آورد و اون رو بهانه کرد ولی خودش سه بار بعد از اون،توی دور بعد از پرچم زرد،استارت مسابقه و دی ان اف شدنش اشتباه کرد.
    ساینز تو این دو مسابقه نشون داد صحبتی که بعضی دارن که ماشین خوب داشته باشی راننده معمولی هم باشی میتونی قهرمان جهان بشی چند دوره،چقدر دور از واقعیته‌.ساینز جای لوییس بود هفت قهرمانی میاورد؟یا جای فتل و آلونسو بود میتونست اندازه اونا عنوان بیاره؟
    یک دهم خودخاهیش استعداد نداره.
    پرچم های قرمز متوالی هم نذاشتن تک دورهای جالب توی شرایط بارونی ببینیم.نوریس شانس خوبی داشت برای گرفتن رده اول
    توی دو پست قبل،نوشتم احساس خوبی ندارم از این هفته.چون کلا از ایمولا تنفر دارم و حتی یک و دو کردن فراری هم توی این پیست هیچ لذتی برای من نداره.اون یه پیست لعنت شدس.

  26. محمد

    6

    1

    دیگه باید به وضع خراب مرسدس عادت کنیم 🙁

  27. Saeid 196

    3

    2

    واقعا چیزی قابل پیش بینی نیست.!!!

    فقط امیدواریم که مکس جایگاهش رو حفظ کنه،
    هم برای اسپرینت هم برای ریس.

    آلونسو هم امسال خوب عمل کرده، حیف که آلپین پا به پاش نیومد.

  28. German gentleman

    6

    4

    چیز خاصی به ذهنم نمی‌رسه
    فقط امیدوارم روز مسابقه و اسپرینت هم بارون بیاره تا سب شانس امتیاز گرفتن داشته باشه

  29. Lord edard

    3

    0

    مرسدس به شکل نگران کننده ای افتضاح بود انگار هیچی تو این تیم درست نیست پورپوزینگ بجای بهتر شدن بدتر شده راننده ها هم کم کم دارن ناامید میشن اینو از مصاحبه لوییس بعد تایم گیری میشه فهمید اون انگیزه ی همیشگی رو نداشت
    یه تبریک هم به مکس بگم که پول پوزیشن رو با کمی چاشنی شانس گرفت واقعا نیاز داشت به این پول بعد از دوتا بدشانسی بزرگش به عنوان مرسدس فن دوست دارم مسابقه رو ببره چون الآنم فاصله با لکلرک زیاده

  30. ali..Ferrari

    2

    5

    نکته جالب بعد از شیرین کاری ساینز این بود که کارگردان تلویزیونی اولین چیزی که بعد از برخورد خودروی ساینز انتخاب کرد برای نشون دادن، تصویر نزدیک از جیو بود.
    فک میکنم معنیش رو تونست برسونه.جیو میتونه بخوبی نقشی شبیه به بوتاس رو داشته باشه.کمترین کاری که ساینز میتونه با این ماشین عالی فراری داشته انجام بده سوم و چهارم شدنه.چون واقعا ماشینای دیگه نزدیک یک ثانیه کندترن فعلا.هر وقت تونست توی رقایت چرخ به چرخ پرز و مکس رو شکستشون بده میشه گفت در حد رقیب برای چارلز هست وگرنه این فراری دست لوییس یا فتل و آلونسو و راسل و نوریس و گسلی و دنیل و مگنوسن و هالک و … باشه حداقل برای دوم یا سومی رقابت میکنن.
    سال پیشم که چارلز رو شکست داد غیر از اتفاقاتی که میدونیم،چارلز براش پنجم و ششم و دهم فرق زیادی هم نداشت وگرنه ساینز هم تو کوالی،ریس پیس،استارت،دفاع،سبقت،خیلی سطح پایینتری از چارلز داره.
    حالا امروز تو اسپرینت چند رده بالا بیاد یا توی ریس هم پودیم بگیره بعضی میگن فلانی چه انتقادای بی موردی داشت به ساینزه نابغه.اما گفتم غیر از دو سه تا راننده تو گرید بقیه میتونستن با این فراری امتیازات بیشتری از ساینز داشته باشن چون مکس و پرز بخاطر مشکل خودرو امتیاز از دست دادن نه بخاطر تصادف از روی اشتباه.هر امتیازی که از دست میده آخر فصل معلوم میشه چرا جای اون توی خودروی فراری نیست وقتی قهرمانی رو به باد بده.

    • Parsa16

      2

      0

      علی جان با احترام باهاتون مخالفم
      فراری فقط باید دیوانه شده باشه که یه راننده با ثبات و بی حاشیه مثل ساینزو شوت کنه بیرون و یه راننده درجه ۳/۴ از ناکجا اباد بیاره

    • mrz_ir

      1

      0

      میخوای بگی ساینز پتانسیل اینکه کاری که پرز پارسال با ردبول کرد و امسال با فراری بکنه رو داره ؟
      منطقیه ، کاملا پتانسیلشو در این دو تعیین خط گذشته نشون داد

    • Shiva

      3

      0

      اقای علی با نهایت احترام فکر می کنم شما از ساینز خوشتون نمیاد و واقعا دارید بی انصاف می شین نسبت بهش واقعا این طوریام که شما می گین نیست

  31. Hossein 123

    3

    1

    خب این بدترین کوالی بود که تا حالا داشتیم. قبلی ها ماشین تو رنج ۵ ۶ بود حالا یکسری اتفاقات می افتاد که نرسید بعضی جا ها. ولی امروز واقعا حد ماشین تو کوالی خشک همون بود و راننده ها واضحا داشتن همه ماشینو بیرون می کشیدن. بارون زودتر می اومد قطعا اینجا نبودیم. هم راسل هم لوییس تو بارون فوق العادن.
    هر چند ایرادی هم نداره‌. پکیج مرسدس واضحا یک پکیج خاص آیرودینامیک هست که سخت ستاپ میشه. با سه تا تمرین در کوالی بهترین میدفیلد نبودیم، با یکی باشیم؟

    امیدوارم امروز به ستاپ درست برسن. اگه ریس و اسپرینت بارونی باشه یا نباشه، بنظرم جفت مرسدس ها فقط حرکت رو به جلو دارن. همیشه سرعت مسابقه ایمون بهتر بوده.

    اگه مثل فراری استرالیا فقط ته کفی porpoising داشته باشی خیلی مهم نیست، ولی اگه مثل مرسدس کلا رو ویبره باشی دیگه مهمه. این ماشین اگه porpoising اش بهتر بشه یک راست واسه برد می‌ره. تو پیچ های سرعت پایین و متوسط عملکرد نسبتا خوبی داره. ضعف موتوری هم چیز وحشتناکی نیست در حد ۱ یا ۲ دهم ثانیس‌. ولی رفع این همه لرزش اونم تو همه زمان پیست، به علاوه بهبود PU به علاوه رسیدن به ستاپ درست احتمالا فقط از مرسدس بر بیاد که البته احتمالش هم کمه. راستش خیلی هم برام مهم نیست که چقدر زود رفت بشه. اگه تا سه چهار تا ریس دیگه رفع شد، چه بهتر امسال هم بریم واسه برد و پول و فستست لپ یا حتی قهرمانی بجنگیم. نشد دیگه برام مهم نیست کی بشه، فقط بشه که فصل بعد اوضاع اینقدر خراب نباشه که با 0.004 ثانیه به Q2 بریم. اصلا تیم آخر بشیم که بیشترین زمان تونل باد رو بگیریم فصل بعد یک چیزی مثل W11 بیاریم :)))

    • mmd CL16

      1

      3

      W11 مگه ماشین ۲۰۱۹ مرسدس نبود؟
      اون ماشین اگه اشتباه نکنم تو سرعت کفی ضعف داشت
      کامل ترین مرسدس مرسدس ۲۰۲۰ بود یعنی اگه اشتباه نکنم W12 از هر لحاظ عالی بود

      • Ham

        2

        0

        w11 ماشین ۲۰۲۰ مرسدس بود و w10 ماشین سال ۲۰۱۹ مرسدس بود

      • mrz_ir

        0

        0

        مرسدس از 2010 برگشت به فرمول یک و از w01 شروع کرد اسم ماشینارو
        شما سال رو منهای 9 کنی میشه مدل ماشین !
        22-9=13

      • Hossein 123

        0

        0

        ماشین ۲۰۲۰ W11 بود که قشنگ همه سکتور هارو بنفش می کرد و رسما تو یک لیگ دیگه بود برا خودش. جز دو تا ریس ترکیه بارونی و ریس آخر که آپدیت هاش وسط فصل قطع شده بود همه رو پول زد.
        ریس هام جز ابوظبی و سیلوراستون ۲ همرو یا برد یا می تونست ببره اتفاقات نذاشت.

      • Ham

        0

        0

        20-9 می شود 11

  32. Hamed

    2

    1

    چی بود زرت و زرت هی رد فلگ میدادن هیجانی باقی نزاشتن
    ساینز باید حواسش رو بیشتر جمع کنه کم کم داره چوب خط اشتباهاتش پر میشه
    راسی مرسدس داره چیکار میکنه؟ اختلافشون تو خشکی با لیدرها به 1.5 تا 2 ثانیه رسیده
    خیلی هنر کنن تا آخر فصل نهایت بتونن با 0.5 ثانیه اختلاف پشت سر فراری و ردبول باشن

    • Ham

      2

      1

      آقا خشکی و بارون باهم بود پیست کامل خشک نشد مرسدس وقتی خوبه که پیست کاملا خشک باشه

  33. ali..Ferrari

    2

    7

    ریکاوری روحی برای ساینز؟مگه چندتا قهرمانی جهان از دست داده بخاطر رقابت؟
    راننده فرمول یک هستن اینا،یعنی بالاترین سطح موتور اسپورت.بخاطر یه پرچم زرد و بعد اشتباهات خودش، باید تیم براش چکارکنه؟بهش نگفتن راننده دومی،قراردادشم تمدید کردن بینوتو هم ازش حمایت کرده کاملا.قرار باشه بخاطر از دست دادن یه مسابقه هر راننده ای بقیه مسابقاتشم عملکرد خوبی نداشته باشه جاش توی فرمول یک که هیچ توی تاکسی محلی هم نیست چون اوناهم تصادف میکنن با همه مشکلاتش زندگیشون،دوباره کار میکنن.اگه جای لوییس بود با اون وضعیت قهرمانی جهان و رکوردشو از دست میداد باید دار میزد خودشو حتما.

  34. 44matin

    1

    0

    تمرین سوم برگزار شد مرسدس ها بهتر شده بودن ولی از ردبول و فراری بنظرم کند تر با اینکه جورج پوزیشن یک رو گرفت

  35. 44matin

    0

    0

    تمرین سوم برگزار شد مرسدس ها بهتر شده بودن ولی از ردبول و فراری بنظرم کند تر با اینکه جورج پوزیشن یک رو گرفت.

    • Saeedreza

      1

      0

      هر کدوم از تیمها برنامه تمرینی جداگانه ای رو دنبال میکردن اون تفاوت پوزیشن بخاطر اون بود

    • amirhosein

      1

      0

      مرسدس نسبت به جمعه بهتر شده بود ظاهرا یه سری تغییرات توی زاویه بال جلو دادن و ستاپ
      البته باید اینو در نظر گرفت که مرسدس توی بارون اینقدر بده وگرنه توی خشکی میتونه بهتر باشه که البته اینم میتونه به خاطر تفاوت ستاپ بارون و خشکی باشه
      به هرحال مرسدس توی تمرین دو بهتر بود اما در حد ردبول و فراری که صد درصد نبود ولی جای امیدواری رو برای طرفدارا باز کرد

    • mmd CL16

      1

      0

      این تمرین سوم نبود تمرین دوم بود دیروز کوالی بود