متیا بینوتو، مدیر تیم فرمول1 فراری فکر می‌کند که تیمش نسبت به زمانی که قهرمانی را در فصل 2018 از دست داد، در مکان بسیار بهتری برای رقابت قرار دارد.

پس از چندین فصل سخت، فراری به تدریج راه خود را به صدر پیدا کرد و اکنون از رقابتی‌ترین فصل خود در سال‌های اخیر لذت می‌برد. در بحرین با چارلز لکلرک و کارلوس ساینز پیروز شدند و پس از آن سکوی دیگری برای هر دو راننده در عربستان سعودی رقم خورد.

مدیر تیم فراری در این باره گفت:

بنظرم حفظ سطح پیشرفت در طول یک فصل همیشه یک چالش نه تنها برای ما، بلکه برای همه تیم ها بوده است.

اما درست است که رقبای ما در این زمینه بسیار قوی هستند در حالی که فراری، با دو فرصت آخری که در 17 و 18 داشتیم، کمی زمینه را برای پیشرفت از دست داده است.

فکر می‌کنم برای طراحی خودرو، ابزارهای خود را بهبود بخشیده‌ایم که شامل روش‌شناسی تونل باد، فرآیندها و شبیه‌ساز است.

به نظرم از امروز، ما نسبت به گذشته بسیار آماده‌تر هستیم تا در توسعه نیز کار درست را انجام دهیم.

متیا بینوتو درباره سقف بودجه نیز گفت:

در مقایسه با آن زمان، امروز ما یک [سقف] بودجه نیز داریم که بر نرخ توسعه تأثیر می گذارد و من فکر می کنم این یک عنصر کلیدی است.

نگرانی من این است که باید مطمئن شویم که رویکرد درستی در این زمینه داریم، زیرا می تواند در رقابت ها تحول ایجاد کند.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

85 دیدگاه

  1. mercedes fan

    23

    0

    ماشین فراری فوق العاده س . اما مهم اینه که تو اوج هیجان فصل زمانی که فواصل امتیازی کم و حساس هست تیم بتونه عملکرد عالی داشته باشه و هیجان خودشون رو کنترل کنن .از مدیر و راننده گرفته تا پیت کرو

    • Kenzo

      14

      15

      این تیم اون تیم قدیم نیست
      بینوتو مدیریت تیم رو از مدل سنتی تر و جذاب تر ایتالیایی دورتر کرد و الان این تیم یه تیم خیلی حرفه‌ای تر از قبله
      بینوتو حتی توی خورد و خوراک اعضای تیم هم دست برد!
      تیم پیت استاپ فراری از ردبول داره پیت استاپ های بهتری انجام میده!(با وجود تایرای بزرگ تر و سنگین تر و پوشش رینگ ها)
      پیت استاپ های دوقلو انجام میده، مثل هلو!
      هردوتا رو هم زیر ۳.۵ثانیه انجام میدن!
      تیم استراتژی ک سال ها فقط میدونست بگه پلن إی و پلن بی و فقط استراتژی ش رو برا اساس استراتژی بقیه می‌چید و واکنش نشون میداد
      الان به ردبول سر پیت استاپ پرز یه دستی میزنه!
      .
      این راننده هم اون راننده‌ای نیست ک تحت فشار قرار بگیره(البته اگه فنا قبول کنن)
      لکلرک راننده‌ای نیست ک باج بده و تو رقابت پا پس بکشه
      شارل راننده‌ایه ک بقیه رو تحت فشار می‌ذاره
      همین هفته پیش ردبول ماشین برتر رو داشت ولی ببینید ک چطور جلوی سوپرمکس مقاومت کرد.
      توی این دو مسابقه فوق‌العاده سنجیده مسابقه داد لکلرک
      به نظرم لقب پروفسور برازنده شه
      .
      این ترکیب اون ترکیب دست پاچه قدیم نیست
      زیر فشار نمیشکنه
      هیچ
      بقیه رو زیر فشار هم قرار میدن.

      • Sebmm

        19

        12

        ب خدمت جناب عالی برسانم شارل تحت فشار اشتباه میکنه همین چند دور باقیمانده جده ک فرصتو داد ب مکس و مکس هم قدر نشناس نیست خوبه ک بینوتو میگه 17 و 18 ما قابلیت توسعه در طول فصل رو نداشتیم و باختیم
        هر وقت لکلرک اخر فصل تونست با این ماشین قهرمان بشه بعد بیا فتل رو زیر سوال ببر
        اونم کسی ک چهار سال با ماشین برتر ی فرصتشو از دست نداد
        ما فنا هیچ ک قبول نمیکنیم خیلی هم مضحک میپنداریم همچین اضهاراتیو

      • mercedes fan

        16

        3

        kenzo
        اول اینکه برای تمام چیزایی که گفتی حداقل باید تا نیم فصل صبر کنیم تا ببینیم.نه بعد دو تا مسابقه دوم اینکه توسعه ماشین در طول فصل خیلی مهمه .البته با در نظر گرفتن سقف بودجه.

      • Ali Hosseini

        14

        6

        چارلز باج نمیده؟ اتریش 2019 دور اخر یه نگاه بنداز چطور مات و مبهوت داشت مکس نگاه می کرد :))

      • BAHRAM

        5

        19

        Sebmm
        یکبار دیگه لطف کن مسابقه اسپانیا ۲۰۱۲، پیست والنسیارو ببین. جایی که ردبول سباستین فتل دوری ۱ ثانیه از فراری الونسو سریعتر بود. با این ماشین کی نمیتونه قهرمان بشه؟ با این ماشین، اشتباه هم میکرد راحت جبران میشد
        درمورد فصول ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بازم میگم کند شدن ماشین یا توسعه ضعیف ربطی به عملکرد فتل نداره، فتل راننده ضعیفی بود.
        امسال نیکوهالکتبرگ دو مسابقه بجای فتل رانندگی کرد، با اینکه دوفصل بود که سوار ماشین فرمول یک نشده بود و قبل از مسابقه بحرین حتی یک دور با ماشین ۲۰۲۲ نزد اما خوب رانندگی کرد و اشتباهات ۲۰۱۸ فتل رو انجام نداده.

      • Ali Hosseini

        19

        4

        BAHRAM
        کاری به بحث های 2017 و 2018 که کردی ندارم، ولی انصافا در مورد مقایسه عملکرد سب و نیکو توی خودرو 2022 …
        اصلا سب رو ما این فصل توی شرایط مسابقه ای ندیدم که بخوایم از اشتباهاتش صحبت کنیم و با عملکرد مسابقه ای نیکو مقایسه کنیم
        این همه تنفر برای چی آخه
        همین راننده “ضعیف” که میگی یکی از چند راننده پر افتخار فرمول یک هست.

      • BAHRAM

        7

        13

        Ali hosseini
        من نگفتم هالکنبرگ با ماشین ۲۰۲۲ از فتل سریعتره یک بار دیگه کامنت من رو بخونید. من گفتم هالکنبرگ بدون امادگی قبلی اومد دو مسایقه شرکت کرد و عملکردش هم خیلی خوب بود و هرگز بهانه سبک رانندگی نیاورد. شما یادتون نیست که چقدر درمورد تاثیر سبک رانندگی حرف میزدید و با این بهانه تلاش میکردید روی اشتباهات فتل سرپوش بذارید؟
        یکی دوساعت پیش کامنت گذاشتید ۱۰ دور اخر اتریش لکلرک مات و مبهوت به مکس نگاه میکرد اما نمیگی ۱۰ دور اخر ماشین لکلرک دیگه تایر نداشت که بخواد سریع باشه ۵۰ دور هیچ راننده ای نمیتونست بهش نزدیک بشه ولی وقتی تایر تموم کرد مکس بهش رسید و ازش سبقت گرفت
        شما این همه نفرت از لکلرک رو از کجا اوردی که حقیقت رو نمیگی؟
        افتخاراتش هم هیچوقت با ماشین یک مقدار سریعتر بدست نیومده همیشه ماشینی داشته که با اختلاف هفت هشت دهم سریعتر بوده بخصوص فصل ۲۰۱۲ که از نظر شما فتل فنها رقابت نزدیک بوده.نمیدونم چطوری فراری که ۱ ثانیه کندتر بوده، رقابتی میدونستید اما ماشین ۲۰۱۸ که فراری مسیر توسعه اشتباه رو طی کرد و فقط ۰٫۴ کندتر از مرسدس شده بود و غیر رقابتی.

      • Sebmm

        11

        2

        کاربر بهرام کسی منکر توانایی چارلز نمیتونه باشه و اگرکسی هم بخواد خلاف اینو بگه در واقع بیش از یکی دو روزی نیست ک داره فورمول یک میبینه یا اگه دیده بیشتر از رنگ ماشینها ب چیز دیگه ای نتونسته دقت کنه چون منطقشو و این برای کسی ک توانایی سب رو میبره زیر سوال صدق میکنه
        مثلا همیلتون با هفت بار قهرمانی وقتی از داخل کسکت چهره ی درهمش دیده میشه ک ماشین رو هرجور باهاش کلنجار میره نمیتونه کیو دو برسونه… باید گفت همیلتون تموم شده… ناسلامتی ی فصل قبل با مکس جوان رقابت شونه ب شونه داشت دیگه جای بحثی نمیمونه
        وقتی ک کارشناس وطنیمون میاد ب عدم توانایی توسعه ماشین فراری در اون دو سال معروف اشاره میکنه و بعد میاد ب فتل میگه تحت فشار نمیتونه ثبات داشته باشه حرفی برا گفتن نمیمونه ک این حرفها هم اینجا دیده بشه

      • 🔰Kourosh V5

        7

        5

        هیترهای سب دقیقا شدن مث قانون پایستگی نه تنها از بین نمیرن بلکه از یک کاربری به کاربری دیگه نقل مکان میکنن
        اگه چشم بصیرت داشته باشین که بعید میدونم
        وضعیت الان همیلتون رو با ماشین ۳ گرید ببینید که چقد به تقلا افتاده
        بعد راجب رانندگی صب تو تراکتور سبز ……..خوری کنید با همین ماشینم یادتون باشه که پودیوم گرفت
        داستان فراری جبهه گیریش کلا با راننده هاش مشخصه نیازی به تفسیر دوباره حرفای تکراری نیست
        زیر سوال بردن فتل دقیقا منو یاد هیترای رونالدو میندازه که …..
        بیخیال فقط امیدوارم پایان فصل تغییر کاربری ندینو با آیدی جدید از نردبون یه راننده دیگه بالا نری
        هیترای فتل زیاد بودنو تمومی نداره پارسال که حرف از کهن سالیش میزدن با پودیوم گرفتنش با ماشین ۷ گرید
        خیلیاشون دیلیت اکانت زدن….
        همین که یه راننده رو با سباستین فتل مقایسه میکنین تو وجودتون قبول دارین استعداد برتر کیه فقط نمیتونین به زبون بیارین
        فعلا شاهزادتون استفاده کنه از ماشین برتر گرید
        هر چند بعید میدونم ژن قهرمانی داشته باشه

        میمونه که بگی

      • 🔰Kourosh V5

        4

        6

        هیترهای سب دقیقا شدن مث قانون پایستگی نه تنها از بین نمیرن بلکه از یک کاربری به کاربری دیگه نقل مکان میکنن
        اگه چشم بصیرت داشته باشین که بعید میدونم
        وضعیت الان همیلتون رو با ماشین ۳ گرید ببینید که چقد به تقلا افتاده
        بعد راجب رانندگی سب تو تراکتور سبز ……..خوری میکنید با همین ماشینم یادتون باشه که پودیوم گرفت
        داستان فراری جبهه گیریش کلا با راننده هاش مشخصه نیازی به تفسیر دوباره حرفای تکراری نیست
        زیر سوال بردن فتل دقیقا منو یاد هیترای رونالدو میندازه که …..
        بیخیال فقط امیدوارم پایان فصل تغییر کاربری ندینو با آیدی جدید از نردبون یه راننده دیگه بالا نری
        هیترای فتل زیاد بودنو تمومی نداره پارسال که حرف از کهن سالیش میزدن با پودیوم گرفتنش با ماشین ۷ گرید
        خیلیاشون دیلیت اکانت زدن….
        همین که یه راننده رو با سباستین فتل مقایسه میکنین تو وجودتون قبول دارین استعداد برتر کیه فقط نمیتونین به زبون بیارین
        فعلا شاهزادتون استفاده کنه از ماشین برتر گرید
        هر چند بعید میدونم ژن قهرمانی داشته باشه

      • mn.a

        6

        4

        آقا بهرام خوش برگشتی. انگار بعد از اینکه چارلز فصل رو زیر ساینز تموم کرد خیلی دلو دماغ نداشتی بیای اینجا.
        فارغ از فرمایشات گلت، خواستم برای بار یک میلیونم یادآور شم برای شما که چارلز شخصا گفت ماشین تو اون دو فصل(2019 و 2020) کاملا بر اساس سبک رانندگی من بوده. میخوای از این به بعد فکت بیاری بدم نیست به صحبت های راننده مورد علاقت مراجعه کنی.

      • Kenzo

        5

        7

        دوستانی ک میگن شارل باج میده رو ارجاع میدم به مسابقه ایتالیا ۱۹
        اگه فتل جای لکلرک بود
        سبقت ازش ک گرفته میشد هیچی
        روی سکو هم با لبخند ظاهر میشد و دست مینداخت گردن همیلتون و شاد و شنگول مصاحبه هاشم میکرد
        چند فصل ما طرفدارای فراری یکی از دست استراتژیستا یکی هم از دست فتل روانی شدیم
        با اشتباهاتش تو سنگاپور و ژاپن و آلمان و و و
        تهش هم دست مینداخت گردن همیلتون انگار ک ن انگار!
        ..
        فتل از هر ده باری ک با مکس سرشاخ شده نصفشو کوبونده بهش نصفشونو مغلوب شده

      • BAHRAM

        4

        5

        Kourosh V5
        با ادبیاتی که در خانوادتون رواج داره، برای دیگران کامنت نذار. من عادت ندارم مثل شما مجیز گوی یه راننده ضعیف و تموم شده باشم شماها هم انقدر حقیر هستید که جز این بحثهای مسخره، صحبت دیگه ای ندارید. هیچوقت این عُرضه رو نداشتید که ۲ کلمه بحث فنی کنید و توانایی رانندتون رو ثابت کنید
        اگه انتقاد از راننده مورد علاقتون باعث فشاری شدن شما میشه اینجا تشریف نیار

      • BAHRAM

        3

        6

        Mn.a
        دوست من اگه میدونستم دلت انقدر برام تنگ میشه ، بیشتر کامنت میذاشتم😅
        من تیم فراری رو دوستدارم و زیاد برام فرقی نمیکنه کدوم رانندش بهتر از اون یکی هست بنابراین از موفقیت ساینز هم خیلی خوشحال شدم.
        شما که انقدر روی سبک رانندگی تاکید داری بهم بگو سال قبل ماشین فراری مناسب سبک کدوم راننده فراری بوده؟ ساینز یا لکلرک؟ اگر جوابت ساینز باشه پس شکست خوردن لکلرک اصلا دلیل ضعف لکلرک نیست چون ماشین مناسب سبکش نبوده
        اما اگر جوابت لکلرک هست، بهم بگو چطور ساینز انقدر سریع با ماشین کنار اومد و پا به پای شارل مسابقه داد؟ درحالی که فتل دو فصل پیش یک سوم لکلرک امتیاز گرفت؟
        سوال بعدی اینه که کی گفته فصل ۲۰۱۹ فراری ماشینش رو مناسب سبک لکلرک توسعه داده؟ همون فصلی که لکلرک تازه به فراری اومده. حالا اصلا فرض کنیم درست میگی و ۲۰۱۹ ماشین فراری مناسب سبک لکلرک بوده، بگو ببینم ماشین ۲۰۲۰ که هیچ شباهتی به ۲۰۱۹ نداشته و زمین تا اسمون با ماشین ۲۰۱۹ فرق داشته هم مناسب سبک لکلرک بوده؟ مگه میشه دو تا ماشین با دو فلسفه متفاوت مناسب سبک یک نفر باشه؟
        داداش شما خیلی نظرت خنده داره اینطوری سوتی نده

      • mn.a

        5

        3

        عزیزم من رو سبک رانندگی مانور ندادم. شمایی که از هر دو کامنت یه کامنتت در این مورده و داری هیت میکنی.بهتر نیست به جای اینکه انقدر توی آرشیو بگردی واسه اینکه بیای اینجا هیت کنی، کمی هم به همین یکی دو فصل اخیر توجه کنی؟ که راننده مورد علاقت چقدر پر اشتباه بوده و رفته تو شکم بقیه؟ میبینم دیگه درباره اسپین هم حرف نمیزنی. آهاان چون استارت اسپین فصلو چارلز با دو اسپین درجه یک زد. واسه همینه. نه؟؟
        ضمنا شمایی که میگی چارلز چون لاستیک نداشت مکس بش رسید، عزیزم چارلز پیشتاز مسابقه بود. چرا باید زودتر از بقیه لاستیک تموم کنه؟! چرا آخه انقدر خودت رو کوچک میکنی؟! به چه قیمتی؟!

      • mmd CL16

        6

        1

        Ali hosseini
        تنها کسی که تونست حداقل یه دور دفاع کنه در برابر مکس شارل بود مکس همون دور اولی که ب فتل رسید رد شد تو پیچ ۳ حتی بغل به بغل هم نشد داخل پیچ پس بیا پایین

      • BAHRAM

        2

        4

        Mn.a
        شما اول برادریتو ثابت من جواب سوالهای من رو بده بعد من درخدمت شما هستم چرا از این شاخه به اون شاخه میپری؟
        لکلرک کی گفت ماشین ۲۰۱۹ مناسب سبک من بوده؟ مگه میشه آدم دروغ به این بزرگی بگه؟
        فتل امروز راننده اول تیم استون مارتین هست و بقول شما ماشین رو برای اون توسعه میدن، چرا هالکنبرگ دو مسابقه اخیر رو خوب بوده بدون اینکه حتی یک دور با این ماشینها دور زده باشه. توجیه کن چرا اسپین نشده و تو درو دیوار نرفته. با این حرفهای سطح پایین و بچگانه شما نمیتونی چیزی رو ثابت کنی عزیزم لطفا سر مارو درد نیار بیا پایین
        درمورد اسپین استارت شارل لکلرک من چیزی یادم نمیاد شما منظورت کدوم مسابقست؟
        اما اتریش ۲۰۱۹ باید بگم اون فصل فراری مشکل مدیریت تایر داشت شما سنت مثل اینکه نمیرسید اون موقع فرمول یک نمیدیدی. ماشین ۲۰۱۹ فراری تک دور فوق العاده سریع بود البته نه در پیستهای داونفورس محور مثل موناکو و مجارستان. ولی در لانگ ران دچار مشکل میشد خیلی سریع تایر تموم میکرد و تیم مجبور بود از سرعت مسابقه ای ماشین کم کنه. البته تو همیه پیستها این مشکل وجود نداشت.
        بحرین مونزا و اسپا فراری مشکلی نداشت و این پیستها با ذات ماشین ۲۰۱۹ فراری سازگار بود. اما پیستهای داونفورس محور مثل موناکو مجارستان سنگاپور و پیستهایی با پیچهای سرعت بالا مثل سیلوراستون و سوزوکا فراری نمیتونست تایر رو مدیریت کنه و زود ازدست میرفت.
        من در حق شما لطف میکنم و کامنت اقای سید علی حسینی که یکی از ادمین های سایت هستن رو براتون میارم.

        Leclerc asks: but FS4 are you making me)) do it because I need to save gasoline? No, it’s for the tires. So I can avoid the lift and coast. Yes, but you have to check the tires. Be careful with the tyres, the pace is good. Leclerc is sacoured

        لکلرک رفت روی این مود تا تایر هاش حفظ بشه برای همین کند شد.))
        این کامنت رو ایشون در حواب یکی از کاربرها گذاشتن و توضیح دادن چرا لکلرک کند شده بود

        حالا جوابتو گرفتی؟

      • 🔰Kourosh V5

        3

        1

        🤠🤠🤠🤠🤠
        بعضیام انگار عادتشون شده رو هر چیزی/// میم////
        مالکیت بزارن ====تشریف نیاریم این سایت (:

        لطف کن
        سایتو با ویلای باباتون اشتباه نگیرین

      • mn.a

        1

        1

        اووو ببین کی داره از سن صحبت میکنه
        بهتر نیست بگی چارلز شخصا مشکل مدیریت لاستیک داشت عزیزم؟ تو کتاب فارسی درستون به عبارت عذر بدتر از گناه رسیده؟ میدونی یعنی چی؟
        نگفتم بهتره به جای اینکه انقدر توی آرشیو بگردی به همین دو سه فصلی که با فرمول آشنا شدی هم تمرکز کنی که اینچنین سبک نشی اینجا؟! وقتی صحبت خود چارلز رو قبول نداری و میگی دروغه، من دیگه چی باید بگم. شما به آرشیو گردیت ادامه بده شاید به این مطلبم برسی. اینجا به یه نفر گفتم شما فقط آنچه که دوست داری رو میبینی و میشنوی. خیلی بشون بر خورد. به شما هم بربخوره یا نخوره ولی شما هم همینطور هستید.

      • mn.a

        3

        1

        انقدر هم درمانده شدی که برای هیت کردن متوصل شدی به نیکو. کسی که تو دو مسابقه آخر شده. و داری حرف از تو در دیوار رفتن میزنی. گلم شما انگار یادت رفته کی تو فصل قبل دائما تو درو دیوار بود گیربکس میشکوند؟ در پی آرشیو گردیت به جدول خسارات برنخوردی؟

      • BAHRAM

        1

        5

        Mn.a
        ادم ارشیو گرد باشه و با سند و مدرک حرف بزنه بهتر از اینه که ادعا کنه و نتونه ثابت کنه. ارشیوگردی خیلی بهتر از دروغ نوشتنه عزیزم.
        لکلرک هر ایرادی داشته باشه فتل شمارو فراری داد. کاری کرد که همه به پرفورمنس سوپر درایور شما شک کنن
        لکلرک هرچی که هست، در فستیوال فراری در ایتالیا با ماشینش و با ۵ کیلومتر در ساعت تو دیوار نمیره

      • mn.a

        4

        0

        بله آرشیو گردی خیلی خوبه. مخصوصا اگر اخبار راننده مورد علاقت رو اسکیپ نکنی تا روزی مثل امروز توی فضای مجازی جلوی چشم علاقه مندان فرمول یک اینچنین بی آبرو نشی تا برای جبران، مجبور شی برای گریز، طرف صحبتت رو متهم کنی به دروغ گویی و به قول خودت از این شاخه به اون شاخه بپری. به احتمال قوی صحبت های خود چارلز رو هم درباره تایرمنیجمنت خودش رو نخوندی. عارضم به خدمتتون ایشون بعد از سه سال حضور در فرمول یک تصمیم گرفتند روی تایرمنیجمنتشون کار کنن. انشالله که برای این نقل قول هم، بنده رو به دروغ گویی متهم نکنید.
        یا حق

      • BAHRAM

        0

        5

        Mn.a
        بازم میگم که دروغگویی بیش نیستید. و لکلرک هرگز نگفته که ماشین ۲۰۱۹ مناسب من بوده. اصلا کسی که دوزار فرمول یک رو دنبال کرده باشه میفهمه هیچ تیمی برای راننده تازه کار ماشین طراحی نمیکنه حالا هی مقاومت کن
        دوما تایر منیجمنت لکلرک دلیل ازدست رفتن برد اتریش ۲۰۱۹ نیست لطفا بفهم این قضیه رو. از انکار کردن چه منفعتی میبری؟ جز تو کدوم فتل فنی معتقده فصل ۲۰۱۹ فراری تایر منیجمنت خوبی داشته؟ کی حرف تورو تایید میکنه؟ کدوم سایت یا رسانه ای همچین چیزی نوشته؟ از احساسات خودت نظر نده نظر تو که اهمیتی نداره.
        ضمنا ابروی تو رفته نه من. تو ادعاهای مضحک میکنی و بعدش نمیتونی ثابت کنی. از اقای حسینی بپرس فراری ۲۰۱۹ تایرمنیجمنت خوبی داشته یا نه.
        ۳ سال پیش فتل فن های سایت ادعا میکردن فتل به تیم گفته برای استفاده و کارایی تایر های ۲۰۱۹ پیرلی، داونفورس زیاد لازمه. البته دوستانی که این ادعارو کردن هرگز سندی برای اثباتش نیاوردن ولی هیچکس اعتقاد نداشت فراری مشکل تایر نداره 😂😂😂 تو دیگه دست همه رو از پشت بستی با این همه ادعای کذب.

      • Sebmm

        2

        0

        اینکه کلی کامنت بزاری و فقط دیسلایک بزنن رو کامنتت معنیش میشه این جمله… درکمال احترام ببندش
        واینکه سب راننده ی چهارباره قهرمان ف1 با اراجیف بعضیا خط و خشی رو کاپای قهرمانیش نمیفته
        حالا این قضیه درمورد قهرمانی همه راننده ها صدق میکنه تا دنیا برقراره بگین اونایی ک قهرمان شدن لایق بودن
        و اما فنهای راننده های ک هنوز ی دونه قهرمانی هم ندارن ساکت بمونن ببینن اصلا رانندشون میتونه ی دونه قهرمانی داشته باشه یا نه

      • mn.a

        2

        0

        تصور میکنم داری خودت رو میزنی به خواب. کسی که خودشو زده به خواب نمیشه بیدار کرد. وگرنه محاله تا الان لابلای سرچ هایی که از صبح داری میکنی به مصاحبه های چارلز بعد از پایان فصل 2020 برنخورده باشی. یکبند دروغگو دروغگو گفتن خودش همین مساله نشون میده بنظرم. خاطرم هست روزی یکی از هم قماش های شما ولی فن همیلتون بسیار پرحرارت مشغول هیت کردن بود، بنده فقط نقل قول راننده مورد علاقه خودش رو اوردم که گفته بود فتل از طرف تیم حمایت نمیشه و در ظاهر راننده اول هست(2019). ایشونم درست مثل شما از در حاشا وارد شدن.
        جالبه این شباهت..

      • BAHRAM

        1

        0

        Sebmm
        من به دیسلایک امثال تو اصلا اهمیتی نمیدم. کسانی که به من دیس میدن از قماش شما هستن که فکر میکنن سباستین فتل بهترین راننده دنیاست
        انقدر دیس بدین تا …‌‌

      • BAHRAM

        0

        0

        Mn.a
        شما حتی نمیتونی ادعاتو ثابت کنی فقط میگی لکلرک مصاحبه کرده ماشین ۲۰۲۰ مناسب من بوده. ادعای الکی نکن حرفتو ثابت کن. برو به هر ادمی که این مسابقات رو درک میکنه بگو، فراری برای یه راننده که فصل ۲۰۱۸ وارد فرمول یک شده و فصل ۲۰۱۹ به فراری اومده و فراری برای سبک اون راننده ماشین ساخته بهت میخندن میفهمی؟ ماشین ،۲۰۱۹ که داون فورس نداشت مناسب لکلرک بود؟ باشه قبول ماشنی ،۲۰۲۰ که تمام تلاششون رو کردن داون فورس رو افزایش بدن مناسب کی بود؟ اون ماشین هم مناسب لکلرک بود؟ به همین راحتی مشخص میشه داری دروغ مینویسی
        بینوتو صد بار گفت بخاطر فتل داریم ماشین داونفورس بالا طراحی میکنیم، درسته موفق نشدن و ماشین قدرت کم و درگ زیادی داشت ولی به من نگو فراری برای لکلرک ماشین ساخته
        شما چیزی که عیان هست رو قبول نمیکنی چیزی که فتل فنهای دیگه قبول دارن رو قبول نداری و به شدت مقاومت میکنی
        تمام دنیا گفتن فراری ،۲۰۱۹ کمبود داونفورس داشته و اصلا با تایرها مهربون نبوده تو میگی لکلرک تایر منجمنت بدی داشته ولی اصلا فکر نمیکنی که فتل هم نمتونست تایر منجمنت خوبی داشته باشه. مگه میشه فن یه راننده برای کوبیدن راننده دیگه به خودش گل بزنه؟😂😂😂 بعد میگی من خودمو زدم به خواب؟ هرجا و هر سایتی که خواستی سرچ کن که sf90 تایر منجمنت خوبی داشته یا نه. اگر تونستی مطلبی پیدا کنی که حرف تورو تایید کنه من دیگه هرگز کامنت نمیذارم
        تو یه سال هم نیست فرمول یک دنبال میکنی بشین یاد بگیر بعد بده که ابرو خودت نره

    • ali..Ferrari

      12

      0

      سلام به همه دوستان
      بینوتو واقعا ساختار منظمی توی فراری ایجاد کرد بعد از ۲۰۱۹.اون چندین دپارتمان جدید رو توی مارانلو در جهت تحقیق و توسعه ایجاد کرد.این دپارتمانها تمرکز خاص تری روی ایرودینامیک و پاوریونیت داشتن.دپارتمانهای مشابه هم توی مارانلو بودن چون فراری زیر ساخت کم نداره ولی اون افراد خاصی رو خصوصا به دپارتمان ایرودینامیکش آورد کهبصورت خاصی توسط بینوتو سازماندهی شدن و تحت نظر مستقیم خودش فعالیتشون رو کنترل میکرد.اینه نتیجش بعد از سه سال این پاوریونیت هست که توی اون قدرتی بیشتر از چیزی که تا حالا دیدیم قرارداده شده و بینوتو ده بار این رو تکرار کرده که توی این پاوریونیت نوآوری هایی هست که به مرور زمان میشه قدرت بیشتری از پاوریونیت استخراج کرد و چون الان در پاوریونیتش و همچنین ایرودینامیک عالی فراری که پاشنه آشیل فراری و ضعیفتر از مرسدس و ردبول بود.فقط الان فراری مشکل حرکت موجی شکل داره که همه تیمهای دیگه هم دارن غیر از ردبول و اونم دلیلشو میدونیم وجود آدرین نیوی هست که تونست این مشکل در زمان طراحی خودرو پیشبینی و حل کنه ولی بقیه با استفاده از سی اف دی و تونل باد نتونستن متوجه این مشکل بشن‌ و حتی از زمان تست بارسلونا که خودروها به پیست رفتن و این مشکل مشخص شد تا الان این همه مهندس توی مرسدس و فراری و بقیه تیمها نتونستن اونو حل کنن بصورت اساسی و فقط مجبورن ارتفاع کف خودرو رو بالاتر ببرن.
      بهرحال بینوتو لاین آپ راننده های فوق العاده درسته کرده با چارلز و کارلوس،فراری تحت هدایتش خودروی رقابتی تو نسل جدید آیرودینامیک ساخته،تیم کرو عالی هستن و با اینکه ابتدای فصل هست اما میشه تغییرات مثبت زیادی رو دید که دقیقا نقاط ضعف گذشته رو حل کرده.

    • Yousef

      1

      18

      بینوتو فراری رو به یه تیم مدرن و پر پتانسیل تبدیل کرده یکی از دلایلی که فراری رو اینجا میبینیم اینه که بهتر از هر تیم دیگه ای با قوانین سازگار شده به نظرم یه چند ریسه دیگه تیم ها خیلی به فراری نزدیکتر میشن و ردبول و مرسدس دوباره جلو میفتن با اینکه فراری فصل رو خیلی قوی شروع کرده ولی فکر کنم آخر فصل نمیتونه بیشتر از سوم بشه.

    • Yousef

      6

      4

      ولی خدایی فتل حیف شد

    • 🔰Kourosh V5

      3

      2

      جدیدا هر کی جواب در خور شانش میگیره بحثو با اون به خانواده میکشونن 🤠نه عامو تربیتو میشه
      از مغز های کوچک زنگ زدتون تا ک یکی میاد عین خودتون کامنت مینویسه
      رو دید ….
      بحث رو هندی نکنین اینجا همه با منطق تر از این حرفان که شما با ی موج احساسی بخواین vote گدایی کنین
      که هر دفعه
      یه کامنت انتحاری
      بعدش یه ی کامنت احساسی
      که خودتون رو قربانی جلوه بدین ، خنده داره واقعا
      بحث های فنی رو هم که دوستان نه تنها یه بار ۱۰۰ بار تحلیل کردن مشکل اینه که هوچیگری ها داره جولان میده
      (((( آفرین پیشرفت کردین ))))

      با ی کامنت حمله به فنای سب،
      پش بندش یه کامنت ملو درام دیگه برای حق به جانب بودن 🤠🤠

      • BAHRAM

        2

        4

        Kourosh5
        شما اگز مغز بزرگ و سالمی داری جای داستان نوشتن خلاف چیزی که میگم رو ثابت کن اگه حرفی نداری بیخودی کامنت نذار حالا اگه میخوای باکسی بحث کنی و کامنت بذاری، نشون بده آدابشو بلدی و خانوادن یه چیزایی بهت یاد دادن.
        ما اینجا دشمن هم نیستیم فقط داریم بحث میکنیم حالا شما جنبشو نداری، بهت فشار میاد خب میتونی کامنتهارو نخونی

      • 🔰Kourosh V5

        3

        0

        Bahram
        مث اینکه شما مشکل خانوادگی داری
        یا انگار خانوادت دارن تو کامنت نوشتن کمکت میکنن که انتظار داری بقیه از اعضای خانواده مث خودت کمک بگیرن

        😁😁

        به آرشیو گردیت ادامه بده به جواب میرسی
        قشنگ مشخصه این کامنتا دلیلش چیه چیزایی قرار بود بفهمیم متوجه شدیم
        بیشتر از این خودتو کوچیک نکن
        چندتا هیتو بزار برا آخر فصل
        کم نیاری 😊😊😊🤌🤌

      • BAHRAM

        0

        3

        من اگر مشکل خانوادگی داشتم با شما مثل خودت و در شان و ادب و تربیت خانوادگیت جوابتو میدادم.
        شماهم نشون بده از کجا اومدی.
        موفق باشی دوست عزیز

    • mn.a

      2

      1

      اووو ببین کی داره از سن صحبت میکنه
      بهتر نیست بگی چارلز شخصا مشکل مدیریت لاستیک داشت عزیزم؟ تو کتاب فارسی درستون به عبارت عذر بدتر از گناه رسیده؟ میدونی یعنی چی؟
      نگفتم بهتره به جای اینکه انقدر توی آرشیو بگردی به همین دو سه فصلی که با فرمول آشنا شدی هم تمرکز کنی که اینچنین سبک نشی اینجا؟! وقتی صحبت خود چارلز رو قبول نداری و میگی دروغه، من دیگه چی باید بگم. شما به آرشیو گردیت ادامه بده شاید به این مطلبم برسی. اینجا به یه نفر گفتم شما فقط آنچه که دوست داری رو میبینی و میشنوی. خیلی بشون بر خورد. به شما هم بربخوره یا نخوره ولی شما هم همینطور هستید.

  2. Mmd9024

    13

    3

    هلموت مارکو : شاید فراری برای چند پیروزی بجنگد زیرا گامهایی که آنها در زمینه پاوریونیت برداشته اند برای همه کاملا واضح است ، اما من پیشرفت خودمان و مرسدس را میبینم و اینها واقعا امیدوار کننده ست ، استاندارد کیفیت شبیه سازها، کامپیوترها و منابعی که ردبول ک مرسدس دارند بی همتا و بی مانند.

    دیروز یه مصاحبه از ساینز میخوندم که تحت تاثیر ماشین ردبول و مرسدس هست با توجه به اینکه زمان کمتری نسبت به فراری برای تونل باد داشتن وسط یک مبارزه برای قهرمانی جهان بودن ، این نشون میده حرفهای هلموت مارکو پر بیراه نیست.

    امیدوارم فراری واقعا خودشو آماده کرده باشه با توجه به سقف بودجه و منابع و تغییر قوانین بهترین زمان برای شکست ردبول و مرسدس هست.

    • Kenzo

      15

      0

      این ماشینا قرار بود یه سال پیش معرفی بشن(ب خاطر کرونا ب تعویق افتاد)
      طراحی اولیه تیم ها از همون دو سال پیش انجام شده بود
      فراری برتری آنچنانی در این زمینه نداره
      نسبت به مرسدس و ردبول
      تازه کل پاوریونیت رو هم مجبور شدن بعد جریانات سنسور سوخت بازطراحی کنن
      و عملا شاید حتی از نظر منابع و زمانی پروسه توسعه فشرده تری هم داشتن.

      فراری تیم بهتری شده
      بیایم و این حقیقت رو بپذیریم

      • Sebmm

        7

        0

        100%
        فقط باید اپدیتهای خوب و عالی بیاره در طول فصل جایی ک ردبول هشت کیلو وزن کم کرده پس سریعتر شده و فراری باید جواب بده…..ب نظرم بینوتو میتونه چون واقعا بی سرو صدا کارشو انجام و وقت و زمان زیادی رو برا رسیدن ب این روزها صرف کرده قطعا مزد زحماتشو میگیره

    • Yousef

      1

      6

      فاکتور سرعت رشد و توسعه،مهمترین و تاثیر گذارترین فاکتور در تعیین قهرمانی در این سطح از رقابت هست که ما از بابت عملکرد راننده ها مطمعنیم. به نظرم از این لحاظ مرسدس و ردبول از فراری قوی ترن و مک‌لارن ها هم توی این فاکتور قوی هستن ولی حیف در گذشته از لحاظ مالی دستشون بسته بود بودجه شون سال ۲۰۲۰و ۲۰۲۱ یک چهارم تیم های مثل فراری مرسدس و ردبول بود ولی با این حال پیشرفت چشم گیری داشتن نمی‌دونم کار زک براون بود یا معجزه آندریاس سیدل یا چی؟

    • Yousef

      1

      9

      فراری در حال حاضر عملا داره اختلاف رو کم می‌کنه کمی که بگذره ردبول و مرسدس دوباره زمام امور رو به دست میگرن.نمی‌دونم چرا این طور فکر میکنین که فراری امسال می‌تونه قهرمان بشه هنوز باید فاصله رو کم کنن

  3. Dr¡ft€r

    7

    1

    مهمترین شرط برای ماندن در رقابت قهرمانی حفظ آمادگی روحی روانی تیم (اعم از رانندگان و مهندسین و …) و قرار داشتن فلسفه طراحی خودرو در مسیر توسعه پایدار هست چیزی که مرسدس و ردبول نشون دادند در این زمینه تجربه خوبی دارند اما فراری با فرمت جدیدش هنوز در اول راه هست

  4. JJ_Formula1

    7

    1

    علاوه بر پیشرفت فراری ، همزمان مرسدس هم از دوران اوجش فاصله گرفته …

    • محمد امین _👊

      11

      0

      مسابقه ی بحرین یکی از تمیز ترین مسابقاتی بود که توی عمرم دیدم…پیت استاپ عالی ، استراتژی عالی و به موقع ، ماشین فوق‌العاده سریع ، پول پوزیشن، برد ، فست لپ ، تمام لپ های مسابقه رو لیدر بودن … آخرش هم یک دو کردن .. دیگه تمیز تر از این ریس نمیتونه باشه

    • mercedes fan

      5

      4

      JJ_Formula1
      اشتباه نکن برادر من هنوز کلی راه مونده . داری در مورد مرسدس حرف میزنی 😉

  5. L

    12

    0

    فراری اصلا نباید مرسدس و ردبول رو دست کم بگیره امیداوارم همینطوری با قدرت ادامه بده . فراری تازه شده فراری .

  6. Lord edard

    8

    1

    فصل ۲۰۱۷و ۲۰۱۸و به خصوص ۲۰۱۸در مسابقات ابتدایی فراری خیلی قوی ظاهر شد ولی بازم این مرسدس بود که قهرمان شد به نظر من برای قهرمانی تو هر رشته یا ورزشی تیمی موفقه که ثبات داشته باشه و بتونه عملکرد خوبشو ادامه بده

  7. سوادکوهی

    9

    1

    فرمول یک، با نام فراری شروع شد. !

  8. Ali Hosseini

    3

    2

    یه شایعه ای خوندم به نقل از یکی مهندس های سابق ردبول که توی بخش سیستم تعلیق کار می کرده که تیم از قبل پوپوزینگ پیش بینی کرده بوده(با توجه به سابقه تاریخی گراند افکت) و توی سیستم دمپر شون از نوعی سیال غیر نیوتونی استفاده کردن که عملکردی مشابه سیستم تعلیق فعال داشته باشن (در عین اینکه این سیستم تعلیق ممنوع شده)
    خلاصه سیال غیر نیوتونی هم اینه در مقابل فشار تا یه محدوده ای رفتار خطی داره ولی وقتی از اون حد بالاتر باشه رفتار سختی نشون میده.
    حالا اینکه چقدر شایعه هست و چقدر حقیقت نمیدونم یا اصلا توی دمپر های فرمول یک سیال استفاده میشه یا نوع دیگه ای هست.
    ولی یه سرچ زدم مقالات علمی مهندسی در مورد استفاده از این نوع سیال تو دمپر ها توی سالهای اخیر زیاد چاپ شده بود. حتی در مورد اینکه بدون تغییر هندسه دمپرها فقط سیال ش تغییر بدن و عملکردش مدل کنن.

    • mrz_ir

      0

      0

      دوستانی که نمیدونن سیال غیر نیوتونی چیه
      میشه همون مخلوط آب و نشاسته خیلی غلیظ رو مثال زد که آروم تکونش بدی رفتار مایع مانند داره و محکم تکونش بدی سفت میشه .
      جا داره یکم نشاسته بخرید و با اب مخلوط کنید ، واقعا باحاله !!! 🙂

      • mahyar

        1

        0

        فقط نرتسید و محکم بکوبید روش، وگرنه کثیف کاری میشه XD

      • mrz_ir

        0

        0

        دبیرستان که بودم یه نمایشگاه تو مدرسه داشتیم که یه تشت نسبتا بزرگشو درست کرده بودن و هرکس دنبال من میگشت اطراف تشته میتونست پیدام کنه! (با اینکه خودم غرفه دیگه داشتم) 😁😅
        و اینکه دقیقا
        کسایی که ازش میترسیدن بیشتر لباساشونو کثیف میکردن !

  9. Mohammad Taghi

    5

    0

    فعلا برای قضاوت زوده چون فقط دوتا مسابقه بیشتر انجام نشده ولی خب تا الان فراری خودش رو خوب نشون داده. اما ثبات داشتن در طول فصل مهمه و برای قهرمانی باید در همه ی مسابقه ها و در کل یک آخر هفته بی اشتباه باشی که سال پیش ساینز و لکرک یکم توی تمارین و تایمگری نسبت به راننده های مرسدس و ردبول زیاد اشتباه داشتن.
    به نظر من از تیم هایی که ابتدای فصل ماشینشون مشکل داره(مثل مرسدس و مکلارن) باید بیشتر ترسید چون می دونند مشکلشون چیه و اگه اون مشکل رو بر طرف کنن قوی تر می شن. البته تیم هایی مثل فراری و ردبول هم نقاط ضعفشون رو نسبت به هم می شناسن و دنبال بهتر کردن عملکرد ماشین هستن.

  10. David Kame

    8

    0

    اگه فراری هارمونی و انسجامی که لازمه رو بدست آورده باشی شانس بالایی برای قهرمانی داره
    مشکل فراری همیشه رهبری تیم بوده
    اگه بتونن از پس رهبری تیم بربیان تیمی جلودارشون نیست
    سقف بودجه هم مهمترین فاکتور این فصل خواهد بود چرا که هر حرکت اشتباهی غیر قابل جبرانه
    به همین دلیل معتقدم مرسدس توانایی قهرمانی این فصل رو از دست داده اگر هر فصل دیگه ایی بود من این حرف رو نمی گفتم ولی شرایط این فصل به خاطر سقف بودجه فرق میکنه و های اشتباهی تاوان زمان و همچنین از دست دادن فرصت برای توسعه رو داره
    اگه فراری از شیرین کارهای ایتالیاییش دست بکشه با این ماشین و لاین آپ راننده هاش تا مدت ها میتونن برای قهرمانی رقابت کنن

  11. Siya

    6

    0

    توی برنامه درایو تو سوروایو 2020 با گونتر اشنایدر مصاحبه میکنن راجع به موتور فراری جواب قشنگی میده میگه اونا تو شروع کارمون بهمون خیلی کمک کردن حالا وقتشه که ما وفاداریمون رو ثابت کنیم.
    بینوتو دقیقا میدونه داره چیکار میکنه و تمام نقاط ضعف که تو این دو سال از همه جا زده بود بیرون رو یک به یک مرتفع کرده و کاری هم به بقیه نداره و اتفاقا یه چیز جدید که دارم ازش میبینم اینه که سیاست هم به مدیریتش اضافه شده و اگر مصاحبه هاشو دنبال کنید می‌بینید که همش میگه ما تیم برتر نیستیم و سعی میکنه فشار رو از روی تیم برداره

  12. Ali Hosseini

    4

    2

    عملکرد فراری طی چند سال اخیر به قدری بد بوده، الان که رقابتی ظاهر شدن همه قهرمان می دونن فراری رو
    در حالیکه خودرو رقابتی فراری باید با ردبول ها، رقابت کنه!
    درسته فراری این فصل خیلی قوی نسبت به گذشته ظاهر شده ولی رقیب قوی و با تجربه ای هم داره!
    همین الان ردبول پروپوزینگ تقریبا حل کرده، موضوعی که فراری هم حتی هنوز کامل برطرفش نکرده!
    تازه ۲ مسابقه هم از فصل رفته! زوده هنوز بخوایم تیمی قهرمان بدونیم

    • BAHRAM

      8

      2

      قدیمی ترین و موفق ترین تیم تاریخ فرمول یک فراریه دوست من نه ردبول

  13. Behzad

    5

    0

    خیلی سخته پیش بینی کنیم غیر از فراری و ردبول تیم دیگری این فصل برای قهرمانی بجنگه یا رقابتی بشه.
    حتی فراری که مقداری پروپوزینگ داره با عملکردش در جده نشان داد میشه با این مشکل کاملا رقابتی بود و همه ی پیست ها مثل جده نیستند و ماشینش اونقدر خوب ساخته شده که در پیست های دیگه برای اولی یا سکوی دومی و سومی رقابت کنه.
    با این بودجه ی محدود باید بسیار خوش بین باشیم که تیم های دیگه خودشونو بالا بکشن و همینطور به این امید که فراری و ردبول در ارتقا ناموفق.

  14. ali..Ferrari

    8

    1

    در مورد رانندگی چارلز بعضی از دوستان نظرشونو گفتن که من هم به عنوان کسی که از وقتی ۲۰۱۸وارد فرمول یک شد طرفدارش شدم خاستم نظرمو بگم.
    وقتی وارد سائوبر شد همون سال اول طوری استعدادش رو نشون داد که فراری زمان رو از دست نداد و به تیم اصلی آوردش.پل پوزیشن هایی که پشت سر هم میزد،از دست دادن پیروزی بخاطر مشکل خودروش توی بحرین،دوم شدنش توی اتریش که من قضاوت نمیکنم پرت شدن بیرونش توسط مکس پنالتی داشت یا نه،اولین بردش توی اسپا که با مرگ آنتوان هوبرت در روز قبلش توی حادثه اف دو نذاشت لذت شادی اون برد رو ببره،ولی بعد شاهکارش در مونزا در مسابقه ای که لوییس ۴۲ دور پشت چارلز بود و اون فقط یکبار شیکین بعد از مستقیمی اول رو برید که چون زمان کسب نکرد جریمه نشد هیچ اشتباهی تو اون ریس نکرد و بعد از ده سال فراری توی مونزا با چارلز برد گرفت از زیباترین مسابقات برای من بوده همیشه و شادیش که تو اسپا بهم خورد توی مونزا با همه وجودش نشون داد مثل یک فیلم اسطوره ای بود. ‌‌مسابقه بعد که تیم اجازه داد فتل توی سنگاپور آندرکاتش کنه سومین برد رو ازش گرفت.توی ریس برزیل هم اگه فتل ماشین رو سمتش نمیگرفت و جفتشون اوت نمیشدن شانس سوم شدن در جدول رانندگان رو داشت که از بین رفت.فتل رو هم همیشه دوست داشتم و دارم ولی بعد از ۲۰۱۸ انگار آسیب روحی زیادی خورد و دیگه تسلط قبلی رو خودروش نداره به جز بعضی ریس ها که تمرکز قبلیشو بدست میاره و بدون نقص مثل باکو و مجارستانه پارسال میرونه.شایعه ساخته شدن خودروی فراری مطابق سبک چارلز هم پارسال فرو ریخت وقتی ساینز تونست به سرعت با ماشینش سازگاری پیداکنه.شکستش در امتیازات سال گذشته هم که البته با بدشانسی های چارلز رقم خورد خیلی خوشحالم کرد چون شک نداشتم طبق مثله قدیمی که میگه شکست میتونه پلی برای پیروزی های آینده باشه چارلز رو قویتر کرد و این فصل جدا از اینکه چه نتیجه ای در آخر سال بگیره ولی سطح رانندگیش از قبل بالاتر رفته.شبیه به پیشرفتی که مکس پارسال نسبت به گذشته از خودش نشون داد.چارلز خیلی آدم احساسی هست نسبت به اکثر راننده های دیگه و این رو تو خوشحالی هاش میشه دید که بعد از برد یا پودیمش مثل یک نوجوان خوشحالی میکنه و احساسشو ابراز میکنه.راننده دوست داشتنی هست و نبوغ ذاتی داره که وقتی ماشین خوب داشته باشه از فرصتش استفاده میکنه.دوتا مسابقه امسال از چارلز و مکس دیدیم که لذت رقابت دو نابغه این نسل کمتر از ۲۵ سال رو بهمون داد،بدون حاشیه و در دوستی کامل بینشون وقتی از خودرو پیاده شدن.

    • Ali Hosseini

      3

      0

      چارلز راننده مستعدی هست واقعا و نکته مثبتش اینه که عادلانه رقابت میکنه!
      واقعیت اینه نسل قبلی دیگه دوره شون تموم شده ‌و الان نوبت رقابت های جذاب چارلز و مکس و نوریس و شاید راسل و بقیه رسیده.
      یکی از فانتزی هام اینه توی مستند گرندتور به جای جیمز می و ریچارد و جرمی، راننده های فرمول یک مثل فتل و لوئیس و الونسو جایگزین بشن و همون روند ادامه بدن و برن کشور های مختلف مستند درست کنن!

    • Erfn

      4

      1

      بدون حاشیه و در دوستی ؟ فکر نمیکنم زیاد دووم بیاره ، یه کم که فصل رفت جلو و امتیاز گرفتن برای قهرمانی حیاتی شد اونجاس که دعوا و دلخوری و داد و بیداد کردن ها پشت مایک شروع میشه 🙂

      • ali..Ferrari

        6

        1

        بله دوست عزیز ERFN ممکنه هر اتفاقی پیش بیاد در طول فصل و امتیازات که مهمتر بشن این حالت دوام نیاره.چارلز و مکس از کارتینگ رقابت داشتن.رابطه بین اونا هم فقط در رقابت بوده.لوییس و نیکو با اون همه سال دوستی نزدیک،وقتی پای رقابت رسیدن رحم نمیکردن بهم.صحبتتون درسته.فقط دیدن لحظه‌ای که چارلز مشخص بود با همه وجود مکس رو بخاطر برد اولش در آغوش کشید و تبریک گفت زیبا بود.اگه در رقابت با هم باشن در ادامه و این احترام بینشون باقی بمونه خیلی میتونه با ارزش باشه.

    • علی شفیعی صابر

      4

      6

      دوست گرامی در مورد مونزا ، یعنی چی زمان کسب نکرد،
      یک مقدار فکر کنید، لوییس در فاصله دی ار اس چارز بود، اون موقع شیکین را بریده، بعدش میفرمایید زمان کسب نکرد؟؟ یعنی فرقی از نظر زمانی بین بریدن شیکین با درست طی کردن شیکین وجود ندارد؟؟ انهم زمانی که رقیب فاصله اش کنتر از یک ثانیه است.

      اینکه دیگه اصلا نیتزی به محاسبه هم نداره.
      منتها فقط به اخطار به او بسنده کردن، انهم بخاطر جو درون پیست، همانطور که ممس را در اتریش که بسیار واضح بود ، عملش ، به خاطر اون ارتش نارنجی پوش ، چشم پوشی کردن.
      اما در مورد سنگاپور کاملا موافقم ، بعنی کسی هم نمیتونه منکر بشه، که فراری خواست اینطوری وضعیت فتل دیگه نور علی نور نشود،و یک برد را به واقع هدیه کرد به فتل.
      وگرنه هیچ مسی نیست که تحت هر شرایطی بتونه بگه که نه اگر بصورت نرمال میخواستن جلو بروند چارز اول نمیشد. البته با احترام فراوان به هواداران محترم فتل،. این عزیزان کلا منطقی دارن که همه چیز را کلا برای فتل میبینند. یعنی سنگاپور را را هم میگویند ،نه ، فتل چون خیلی بیشتر احتمال اول شدنش بود ، برای همین اول شد. که این بحثی کاملا بیهوده با این عزیزان است.

      اما چارز نشان داده میتواند هر انچه فراری در سالهای هفده و هجده به خاطر ابتدا راننده ، دوم استراتژی ، سوم روند توسعه تیمی ، باختن را با چارز وکارلوس جبران کند.

      • mahdi arabi

        2

        5

        اردلان اردوان
        درست میفرمایید دکتر جان
        متاسفانه فراری سالها ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در درجه اول به خاطر راننده ها قهرمانی رو از دست داد
        خداروشکر فراری الان هم راننده های درجه یکی داره ، هم مدیر لایق
        هم بهترین ماشین رو داره
        هم بهترین موتور
        ببینیم امسال کدوم مادر مرده ای قراره کاسه کوزه ها سرش خراب بشه

        اونیم که تو شش تا مسابقه اول فصل ۲۰۱۷ که ماشین با مرسدس برابر بود یا اول شد یا دوم چارلز لکلرک بود
        اونیم که تو دوتا مسابقه اول فصل ۲۰۱۸ با ماشین ضعیف تر دوتا برد آورد کارلوس ساینز بود

        اون تیمی هم که تو تعیین خط باکو ۲۰۱۷ فاصله اش با پول سیتر ۱.۱ ثانیه بود ردبول بود نه فراری
        اون تیمی هم که فاصله اش با دوتا مرسدس در مسابقه مونزا ۲۰۱۷ ، ۴۰ ثانیه بود فراری نبود

        فراری تو هر دو فصل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بهترین ماشین گرید رو داشت و دوتا قهرمان جهان بی عرضه که پشت فرمون بودن نتونستن تمام ظرفیت ماشین رو بکشن بیرون

        نمیدونم الان راضی شدی یا بازم میخوای فتل فنا بیان اینجا اعتراف کنن تا تو بیخیال بشی 😂😂

      • finger hero

        2

        2

        مهدی عربی
        چرا خودتو ناراحت میکنی؟؟
        کیه که تو دلش و ذهنش ندونه چی داری میگی؟؟؟
        فقط انقدر از طرفداری و تماشاچی بودن مسابقات مغزشون خالیه که نمیخان قبول کنن
        اینا همون آدمایین که توی زندگیشون مشکل دارن
        لج بازی میکنن با خونواده و دوستانشون و هیچ چیزی رو قبول نمیکنن
        باهاشون بحث نکنی خیلی سنگین تری، با کارهاشون باعث میشن امثال من و شما نیز جزو هیت ها شیم و این به منو تو ضربه میزنه و ممکنه باعث شه از مسابقات لذت نکنیم مثل عدم لذت بردن همین آدما از زندگی و …
        2017 و 2018 نهایتا سب میتونست به 20 امتیازی همیلتون برسه اون هم با تلاش خودش
        وقتی در نیمه دوم فصل در سرعت مسابقه ای بالای 0.4 دهم از مرسدس عقب افتادن دیگه قهرمانی تموم شده بود، همین آقای بینوتو اگر مدیر لایقی بود همون سالا به عنوان رئیس فنی نباید از مرسدس عقب می افتاد
        که بخاد با توطئه جای آریوابنه رو بگیره
        بجای بینوتو قسم میخورم اگر گونتر هم بود با بودجه 700 میلیونی تیمو به جایگاه الانش میرسوند
        شوخی نیست 700 میلیون داشته باشی و نتونی به رقابت برگردی
        الان سقف بودجه داریم
        2019 و 2020 که نداشتیم، اونجا چیکار کرد؟؟
        این آدم اصلا لیاقت نداشت و الا 2017 و 2018 میتونست از مرسدس عقب نمونه

      • mahdi arabi

        2

        1

        finger hero
        درست میگی داداش
        منم قصد بحث نداشتم و اصلا حال کل کل و بحث ندارم
        صرفا اومدم بعد دو هفته یه نگاهی اینجا بندازم دیدم دوباره یه سری دوباره رفتن بالا منبر و دارن سب رو هیت میکنن

      • BAHRAM

        1

        3

        mehdi arabi
        چرا پای کیمی رایکونن رو میکشی وسط؟ مگه کیمی مثل وتل پراشتباه بود؟ ما فراری فنا هرگز از کیمی گلایه ای نداشتیم
        من یادم نمیاد فصل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ کیمی حتی یک مسابقه اسپین شده باشه یا بتل چرخ به چرخ اسپین بشه کاری که سوپر درایور شما مکرر دچارش شده. تازه تیم فراری، دو برد موناکو ۲۰۱۷ و مجارستان ۲۰۱۷ رو هم تقدیم فتل کرد که شما اینهمه ادعا داشته باشین
        ماشین فصل ۲۰۱۸ فراری مسابقه استرالیا کندبود ولی فراری با خوش شانسی و با کمک vsc، فتل رو برنده اون مسابقه کرد، فتل که کار خاضی نکرده بود. مسابقه بحرین ۲۰۱۸ هم فراری سریعترین ماشین رو داشت بازهم فتل هنر نکرد که اون مسابقه رو برد

        اما خنده دار ترین مسایقه ای که راننده شما نتونست ببره، مسابقه اسپا ۲۰۱۷ بود که با داشتن ۱٫۵ ثانیه برتری تایر و استفاده از تایرهای دو درجه نرمتر بیش از ۷۰ کیلومتر (۱۰لپ) پشت همیلتون موند و نتونست سبقت بگیره. کاری که تیم و رانندهای ردبول در مسابقه چین ۲۰۱۸ انجام دادن و با داشتن تایر سافت از رانندهای مرسدس و فراری که تایر مدیوم داشتن سبقت گرفتن و به راحتی برنده اون مسابقه شدن. فتل با التراسافت نتونست از همیلتون با سافت سربقت بگیره. همچین راننده ای هرگز هم ۲۰۱۷ رو قهرمان نمیشد

      • mahdi arabi

        1

        1

        Bahram
        بارها جوابتو دادم ولی بعدش غیبت میزنه

        این یه بار هم با اینکه میدونم دارم وقتمو تلف میکنم جوابتو میدم
        اولا من در جواب دکتر کامنت گذاشتم که عدم موفقیت فراری رو در درجه اول راننده میدونست ( مشخصا منظورش جفت راننده ها بود )

        دوما اومدی تفاوت تایر رو تو پیستی مثل چین که تایرخوری وحشتناک بالا هست رو با اسپا که ۸۰ درصد مسیر مستقیمیه یکی کردی
        خب الان من به تو چی بگم وقتی تو ذهنت این دوتا پیست یکین
        سوما اون مسابقه لوییس و والتری موتور آبدیت شده نو مرسدس داشتن و سب با موتور کهنه فراری بود ( میخواستن موتور نو رو تو مونزا بیارن 🤢)
        که خب تو اون مسابقه دو بار سب اقدام برا سبقت کرد ولی هر بار موقعی که از خلا پشت لوییس در میومد باز تو مستقیمی عقب میوفتاد
        چهارما تو اون ده دور سب با ریکاردو و رایکونن که تو رده های پشتی بودن و تایر یکسان داشتن ظرف ۱۰ دور ، ۱۵ ثانیه فاصله باز کرد که نشون میده رس ماشینو کشیده بیرون ولی بازم نتونسته drs مرسدس لوییس رو بگیره

        بازم میگم کسی که معتقده فراری ۲۰۱۷ در درجه اول به خاطر راننده قهرمان نشده داره مثل تو از رو غرض صحبت میکنه و صرفا برا کل کل این صحبت ها رو مطرح میکنه

      • hamed.ab

        1

        0

        نمیدونم جناب بهرام چه انتظاری از سب 2017 داشتی، همیلتون رو شکست بده؟ اونم در صورتی که کیمی که قهرمان فراریه نتونست وینگمن همیلتون رو شکست بده؟
        کپی پیست خدمت شما:
        ewis Hamilton GBR MERCEDES 363
        2 Sebastian Vettel GER FERRARI 317
        3 Valtteri Bottas FIN MERCEDES 305
        4 Kimi Räikkönen FIN FERRARI 205

      • BAHRAM

        1

        1

        Mehdi arabi
        من یادم نمیاد جوابتو نداده باشم.
        اولا دکتر منظورش مستقیما فتل بود. کیمی رایکونن درحد بوتاس برای فراری کار کرده و راضی بودیم ازش. راننده ای که سر سوزنی در حد همیلتون نبود فتل بود.
        دوما تایر خوردی پیستها هیچ ربطی تاکید میکنم هیچ ربطی به بحث ما نداره. مسابقه چین ۲۰۱۸ فراری ۰٫۷۴ ثانیه سریعتر از ردبول بود ولی در مسابقه ردبول از شرایط ماشین ایمنی استفاده کرد و هر دو رانندشو با تایر سافت فرستاد تو پیست و ردبول ها با تایر فقط یک درجه نرم تر هیولا شده بودن و از همه ۴ تا راننده فراری و مرسدس، سبقت گرفتن البته مکس اشتباه کرد و برخورد داشت ولی هیچکس سرعت ردبولی که در تعیین خط اون همه اختلاف داشت رو انکار نمیکنه.
        حالا پیست اسپا ۲۰۱۷ فتل که فقط ۰٫۲۴ ثانیه در تعیین خط با همیلتون فاصله داشت و استینت اول همیلتون نتونست از نظر زمانی خودشو از اندرکات شدن توسط فتل خلاص کنه چطور فتل نتونست با تایر دودرجه نرمتر ازش سبقت بگیره؟در حالی که دقیقا مثل ردبول از شرایط ماشین ایمنی استفاده کرد و تایر التراسافت نو انداخت.
        چطور نمیتونست سکتور دو و سه که کاملا مناسب ماشین فراری با تایر الترا سافت بود خودشو نزدیک همیلتون نگهداره؟ چطور رانندهای ردبول تونستن با تایر یک درجه نرمتر و موتور رنو که فصل ۲۰۱۸ به وضوح از موتور فراری ضعیفتر بود، به راحتی از رانندهای فراری سبقت بگیرن و ریکاردو برنده مسابقه شد ولی ابر قهرمان شما نتونست از برتری ۱٫۵ ثانیه ای تایرهاش استفاده کنه،
        همیلتون از هوش خودش استفاده کرد و اجازه نمیداد فتل در مستقیمی و قبل از اینکه دی ار اس رو باز کنه ازش فاصله زیادی داشته باشه و اینطوری جلوی سرعتی که فتل میتونست داشته باشه رو گرفت. برید مصاحبه بعد از مسابقه اسپا همیلتون رو بخونید. از مغزش استفاده کرد و مسابقه رو برد و نشون داد برای چی سالی ۴۰ میلیون میگیره
        این بهانه هارو برای ما مطرح نکن با اینها شما فقط میتونی خودتو گول بزنی
        من نگفتم فتل چرا ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ قهرمان نشده که اگر بگم هم بی راه نگفتم
        من میگم چرا انقدر افتضاح بوده؟ ۲۰۱۸ هیچ بتل چرخ به چرخی رو نبره و همشو اسپین شده
        فصل ۲۰۱۷ هم باکو، مکزیک، بریتانیا، و سنگاپور رو با اشتباه مطلق خودش ازدست داده درحالی که میتونست برنده اون مسابقات یا حداقل دوم بشه.
        امروز کسی نمیگه تصادفات لطیفی بخاطر ماشین بد ویلیامز هست، میگن چرا انقدرتصادف میکنه. این یعنی چی؟ یعنی اینکه برای اینکه راننده باشی و سوتی ندی حتما نباید پشت فرمون ماشنی دامینیت بشینی. میتونی سوار کندترین ماشین بشی ولی اسپین نشی ،تو دیوار نری یا از پشت به ماشین دیگه نکوبی(بریتانیا۲۰۱۹)
        ضمنا محض اطلاع شما، فراری مسابقه بریتانیا ۲۰۱۷ از موتور اپدیت شده خودش استفاده کرد، مسابقه بعدی که مجارستان بود از موتور قبلی( موتور هایی که ۴_۵ مسابقه کار کرده بودن) استفاده کردن چون مجارستان پیست موتور محوری نبود و مسابقه بلژیک دومین مسابقه ای بود که فراری از موتور اپدیت شده خودش استفاده میکرد بنابراین فتل از موتور نو بهره میبرد نه موتور کهنه و فرسوده

  15. علی شفیعی صابر

    1

    3

    سلام.
    دوستان برای اولین مرتبه در استرالیا از چهار نقطه DRS استفاده میشود.

  16. Amir5

    4

    0

    خبر بسیار خوبیه متیا بینوتو تو ۲۰۱۸ به هوادارا بدهکاری
    اما صحبت من با اون دسته از طرفدارای فرمول یک که داره یه سری حرف های بی معنی میزنن در مورد قهرمان های سال های قبل
    هرقهرمانی قابل احترامه حتی اگه بایه سری شرایط خاص قهرمان شده باشه
    مثلا مکس ورستاپن سال قبل هرچقدرم حواشی داشت اما قهرمان جهانه و قابل احترامه وباید بهش احترام گزاشت
    یا لوییس همیلتون یا سب یا فرناندو
    اما بعضی از هوادار ها حرف های عجیبی بهم میزنن که واقعا جای تعجب داره
    یا این افراد هیچی از فرمول یک نمیدونن یا فقط قصدشون هیت کردن بقیه راننده هاست جالبه یک سری از افرادی که سال ها فرمول یک دنبال کردن هم جز ایناهستن
    خواهشا این نظراتو نگید کسایی که فرمول یکو بعد۲۰۱۷نبال کردن یه سری از اتفاق هارو ندیدن و برداشت اشتباه میکنن
    من دقیقا یادمه سال اولی بود که فرمول یک دنبال میکردم
    فرناندو باسب درگیر بودن سال ۲۰۱۲ عرض میکنم
    اون سال در ۴ یا ۵ مسابقه اول ردبول ماشین خوبی نداشت و از مکلارن و فراری عقب تر بود اون چند مسابقه نتیجه اش هم هست برید نگاه کنید !
    ماشین ردبول از نیم فصل دوم به بعد برگشت و سریع تر شد
    تو نیم فصل اول برابر بودن حتی فراری برتر بود
    ولی نتونست فراری خوب پیشرفت کنه
    یجوری میگید که انگار ردبول عین ماشین سال ۲۰۱۹ مرسدس بود و فراری عین فراری ۲۰۱۹
    نگید لطفا اینارو احترام به هر قهرمانی واجبه

    • BAHRAM

      1

      3

      Amir5
      کسی بی احترامی نکرده دوست عزیز شما لازم نیست به کسی که انتقاد میکنه و حقیقت رو میگه توهین کنی و بگی هیچی از فرمول یک نمیدونه.
      شما با چه جراتی میگی فراری نمی فصل اول ۲۰۱۲ ماشین بهتری نسبت به ردبول داشته؟ در تست های پیش فصل گزارشی از وضعیت تیمها منتشر شد و هرگز کسی نگفت فراری ماشین خوبی داره بلکه برعکس مشخص شد فراری ماشینی کاملا ناپایدار کند و با تایر منیج‌منت بد ساخته.
      فصل ۲۰۱۲ فراری بعد از مکلارن ,ردبول و لوتوس, چهارمیت تیم سریع بوده و با مکلارن ۰٫۸ ثانیه اختلاف داشت
      مسابقه دوم اسپانیا، پیست والنسیا هشتیمن مسابقه فصل، ردبول در شرایط مسابقه دوری ۱ ثانیه سریعتر از فراری الونسو بود یعنی حتی نیم فصل اول هم تموم نشده بود که ردبول همین اختلافی با فراری داشت.
      با چه رویی شما میگی تیم فصل اول ۲۰۱۲ فراری برابر با ردبول و حتی سریعتر بوده؟
      فکر میکنی ما خبر نداریم ۲۰۱۲ چه اتفاقاتی افتاد؟

      • finger hero

        3

        1

        با همون رویی که مرسدس تو هر دور مونزا سال 2017 حدود یک ثانیه از فراری سریعتر بود و فک میکنی باید فراری قهرمان میشد، تازه توی تعیین خط همون سال حدود 2 ثانیه همیلتون سریعتر بود
        خدایی با چه رویی داری با سب فنا بحث میکنی؟؟؟
        اگر سب با ماشین برتر قهرمان شده، لیاقتشو داشته
        همون سالها وبر به عنوان راننده اول میتونست قهرمان بشه چرا نشد؟؟
        سال 2009 در اولین سال سب اگر دوتا مسابقه به دلیل مشکل موتور بیرون نمیرفت، مطمئن باش قهرمانیش بیشتر تو چشت بود، نکنه قبول داری فراری 2010 هم یک ثانیه عقب تر بود؟؟

      • David Kame

        0

        0

        دوست عزیز مونزا ست آپ فراری برای تعیین خط افتضاح بود شما اگه ریس رو دیده باشی میبیند که اختلاف ۱ ثانیه بیشتر نبودش و وتل از جایگاه ۶ رسونده بود خودشو به ۳
        و در آخر ۳۶ ثانیه پشت همیلتون کارشو تموم کرد
        میشه گفت چیزی حدود 0.2 تا 0.3 کندتر بوده

      • BAHRAM

        1

        3

        Finger hiro
        مسابقه مونزا و اذربایجان، فرری بخاطر ستاپ نامناسب همچین اختلافی داشت، اگر ماشین فراری ذاتا در این پیستها تا این حد کند بوده، چطور در تعیین خط اسپا، فقط دودهم کندتر از همیلتون تایم زده؟ پیشت اسپا با مونزا چقدر فرق داره؟ هردو جزو پیستهای سریع هستن البته در همون ستاپ بد هم راننده شما خیلی مقصر بود. مسابقه امسال در پیست جده، همیلتون گفت خودش ستاپ اشتباهی رو انتخاب کرد و q1 حذف شد قابل توجه شما که فقط رانندتو هیچوقت نمیبینی

    • David Kame

      1

      0

      دوست عزیز شما که میگید نتایج در دسترس هست یه سر به سایت فرمول بزنید و امتیازات رو بدست بیارید و ببیند که ردبول در فصل اول ۵۳ امتیاز برتر از فراری بوده
      که کاملا مشخص میکنه حرف شما اشتباه هست و ردبول کاملا برتر از فراری بوده و تا حالا من مقاله ایی نخونده بودم که بگه فرای در نیم فصل برتر بوده بلکه برعکس فراری در نیم فصل ۲۰۱۲ همه می گفتن فراری افتضاح عمل کرده و شما تنها کسی بودی که گفتید فراری بهتر بوده .
      حالا اینجاش جالب میشه که آلوسنو تقریبا همه ی امتیازات فراری رو آورده و مسا در طول نیم فصل همیشه از آلونسو شکست خورده و فقط چیزی حدود ۱۵ امتیاز کسب کرده که نشون میده رانندگی آلونسو چقدر سطح بالاتری داشته نسبت به راننده ایی که الحق قهرمانه و فراری رو چطور در جایگاه دوم نگه داشته
      حالا نتایج وبر و وتل در این فصل: وبر تا نیم فصل ۱۰ امتیاز برتر از وتل و وبر تا نیم فصل دو برد داشته و وتل فقط یک برود داشته و وبر در اون فصل از ردبول شاکی بوده که باید باهاش به عنوان راننده اول تیم کار بشه که ردبول تماما پشت سب بوده و به نفع اون کار میکرد
      حالا شما می تونید مقایسه کنید عملکرد مارک وبر یک راننده درجه دو رو با سباستین که نتیجه اش اصلا برای وتل خوب نیست
      تمامی اعداد از سایت فرمول یک برداشته شده

  17. mahdi arabi

    4

    2

    ولی جدا از شوخی
    کسی که معتقد هست که فراری ۲۰۱۷ به خاطر عملکرد راننده قهرمان جهان نشده به نظرم یا داره از رو غرض نظر میده یا چیزی از فرمول یک نمیدونه
    غیر این دو حالت ، حالت دیگه ای نیست

    • milad

      2

      3

      چرا یک حالت سومی هم داره و اینکه شما معصوم نیستید و شاید اشتباه میکنید.
      البته من در کل نسبت به اتفاقات سال های گذشته نگاهم متفاوته و عقیده دارم قهرمان شدن یک پکیجه کامل میخواد.از راننده گرفته تا مکانیکی که در گاراژ زحمت میکشه و …

    • S.FERRARI

      1

      0

      بدشانسی فقط بدشانسی

  18. ali..Ferrari

    2

    1

    سلام به همه دوستان
    زیر سوال بردن راننده های بزرگی مثل فتل که به هر دلیل نشد ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ قهرمان بشه یا همیلتون که خودروی قدرتمندشو باعث قهرمانیهاش میدونن منصفانه نیست بنظرم.
    اگه فرض کنیم قهرمانی های فتل و لوییس بخاطر خودروی قویترشون بوده باید طرف دیگه موضوع رو هم نگاه کرد.تیمهای با ماشین برتر،حداقل راننده اولشون رو سعی میکنن بهترین راننده گرید باشه با نبوغ ذاتی بالا،دانش آموزهای کم استعداد نمیتونن وارد بهترین دانشگاههای جهان بشن و در مورد این موضوع هم راننده ها رو با هم مقایسه میکنن اگه راننده اول گرید در قرارداد با تیم دیگس گزینه دوم و سوم رو به تیم بیارن.راننده ای که استعداد ذاتی فوق العاده و انگیزه تکرار قهرمانی نداشته باشه و پشت ماشین برتر قرار بگیره بیشتر از یک یا نهایتا دو قهرمانی نمیتونه بیاره.
    تیمها خودروی برترشون در اختیار راننده معمولی بذارن،توان خودروشون استخراج نمیشه،تصادفات زیاد امتیازاتشونو از بین میبره و برای چند سال نمیتونه واسشون افتخار بیاره.
    مثلا باتن،رزبرگ،ماسا،بوتاس و حتی رایکونن.
    اینها چندسال تونستن قهرمان جهان بشن.ماشین برتر هم داشتن نهایتا یکسال قهرمان شدن.
    ولی فتل چهار پشت سر هم و لوییس با هفت قهرمانی از ماشینهای برترشون بهترین استفاده رو کردن.اینکه چندسال پشت سر هم قهرمان بشی غیر از ماشین برتر و استعداد،احتیاج به داشتن انگیزه خیلی زیاد داره تا بعد از اولین قهرمانی راهشونو ادامه بدن.رایکونن اگه بعد از اولین قهرمانی همون انگیزه رو داشت میتونست بازم قهرمانی بگیره.باتن استعداد خاص نبود فقط یه ماشین خیلی خاص قهرمانش کرد.رزبرگ با خوش شانسی و البته اشتباه لوییس یه قهرمانی گرفت و خداحافظی کرد چون میدونست دیگه نمیتونه تکرارش کنه.بوتاس هم که پشت سر لوییس گیر کرد و راننده دوم شد چون دید استعداد لوییس رو نداره پس یا باید از مرسدس میرفت یا به دوم و سوم شدن قناعت میکرد.ماسا هم اگر ۲۰۰۸ قهرمان میشد نمیتونست تکرارش کنه.
    با شانس و ماشین برتر اگه از برترینها نباشی نمیتونی اندازه لوییس و فتل افتخار بگیری.از ۲۰۱۰ به بعد دوره ای فتل ماشین برتر داشت ازش استفاده کرد چند سال،لوییس هم در دوره دیگه.فقط آلونسو بوده که به این دوتا نزدیک بود و میشد بیشتر از دو قهرمانی بگیره و حقشم بود با توجه به استعدادش ولی شانس داشتنه ماشین برتر رو کمتر از اینها داشت.صحبتام ارتباطی به راننده های نسلهای قبل نداره.اونا در دوره خودشون مقایسه میشن.

  19. Saeid 196

    0

    0

    دوست عزیز
    با این بخش از حرفات موافقم که لوییس و سب به خوبی از ماشین برتر داشتن شون استفاده کردن

    اما همان طور که خودت هم اشاره کردی، میشه گفت :
    با در نظر گرفتن شرایط برتر خودرویی فتل
    در سال های 2010 و 2012 فرناندو لیاقت
    قهرمانی. رو داشت.

    حداقل یک سالش واقعا حقش بود، چون با خودرویی به مراتب 1ضعیف تر رقابت می کرد.

    (فراری ضعیف تر از ردبول بود)