فراری می‌گوید که کارلوس ساینز و چارلز لکلرک در سال آینده وضعیت برابری در تیم خواهند داشت، زیرا تیم برای بازگشت به مسیرهای پیروزی در فرمول1 تلاش می‌کند.

با توجه به اینکه این تیم مستقر در مارانلو در این فصل پس از مرسدس و ردبول سوم شده، امیدوار است که تغییر توسعه زودهنگام آنها به خودروی 2022، به کاهش فاصله آنها با صدر جدول کمک کند.

متیا بینوتو، مدیر فراری درباره وضعیت فصل 2022 گفت:

از نظر رانندگان، همانطور که اغلب گفته‌ایم، فکر می‌کنم این پیست که مشخص می کند.

اولویت همیشه تیم است، اما بدون شک، اگر آنها بتوانند برای یک مقام مهم در مسابقات قهرمانی رقابت کنند، این پیست خواهد بود که نشان می دهد چه کسی جلوتر است.

و گاهی اوقات، من فکر می کنم که این فقط در مورد استعداد راننده یا ظرفیت راننده نیست. یک راننده می‌تواند بسیار بدشانس باشد و با مشکلات قابلیت اطمینان یا تصادف روبرو شود.

بنابراین فکر نمی‌کنم در این مرحله به این چیزها نیازی داشته باشیم، و مطمئناً خط‌مشی رانده شماره یک یا شماره دو نخواهیم داشت. ما به سادگی آن را بر اساس موقعیت‌های موجود در هر زمان که وقتش باشد، مورد بحث قرار خواهیم داد.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

80 دیدگاه

  1. ایرن

    15

    0

    دوتا راننده درجه یک داشتن همین هم میشه. امیدوارم رقابت این دو راننده بتونه در کل به تیم فراری کمک کنه و در مرحله بعدی به خود راننده ها.

    • Amirali

      11

      5

      ولی بدیش هم اینه که اگر ماشین برتر داشته باشن قشنگ یک 2016 براشون پیش میاد

      • mahyar

        13

        0

        بدیش برای اوناست . جذابیتش برای ماست .

  2. amirhosein

    11

    17

    بالاخره فراری این کار مسخره رو که خیلی بهش آسیب زد رو کنار گذاشت

    یه نکته رو هم بگم
    نمی دونم چرا اینجوری شده فضای سایت
    هرچی کامنت مرسدس فن ها میگذارن دیس لایک میخوره و هرچی ردبول فن ها میگذارن لایک
    Amirali اومد یه واقعیت رو گفت همه می‌دونن که بوتاس تو عربستان مکس رو کند کرد تا خودش بتونه بیاد پیت
    اصلا کندش هم کرد باز دیدید که مکس اومد جلو
    یعنی استراتژیست های مرسدس اینقدر بی مغزن که نمی تونن این رو پیش بینی کنن؟ پس معلومه بوتاس کند کرد تا مرسدس بتونه دوتا پیت استاپ پشت هم داشته باشه
    واقعا نمی دونم چی بگم
    فقط میگم که احساس میکنم فن ها به خاطر یه قهرمان نشدن پر حاشیه که وارد حاشیه هاش نمیشم دارن لوییس و مرسدس رو میفروشن انگار

    دوستان یه درخواست دارم خواهشاً خواهشاً خواهشاً موقع نظر دادن و لایک و دیس لایک منطقی فکر کنین و تیم و راننده تون رو هم نفرشید
    باتشکر

    • Parsa911

      10

      0

      به نظر من دیگه این بحثها فقط باعث دعوا میشه و فصل هرجور بود تمام شده حالا هی بگیم فلان و .. نه نتیجه عوض میشه نه چیزی بهتره از الان روی فصل بعد و ماشین های فصل بعد حرف بزنیم و یکم اطلاعات مفید بهم بدیم

    • Amirali

      7

      11

      ایراد نداره امیرحسین جان
      متن های من معمولا باعث سو تفاهم میشن
      حتی اگر کاملا دوستانه باشه

      • vahid

        4

        2

        بهتره نظر ندی

    • Hossein 123

      14

      1

      طرفدار واقعی، هیچوقت بخاطر یک قهرمان نشدن طرفو نمی فروشه، ایرادی نداره، بذاریم طرفدارای مرسدس که صرفا بخاطر سلطه مرسدس طرفدار شدن بریزه
      من خودم طرفدار مرسدسم ولی بی چون و چرا مرسدس یک تیم جدید هست و سالها مرسدس فرمول یک رو رها کرده بود… یک بیلبورد تبلیغاتی مثل ردبول هست برای فروش محصولات دایملر و بیان قدرت دایملر… بعد چند سال هم شاید مثل خیلی ها که اومدند و رفتند مثل هوندا یا تویوتا جمع کنه بره!

      ولی خب من از قبل هیبرید نمی دونم چرا به طور عجیبی خوشم اومد ازش! شاید بخاطر علاقه به خود مرسدس… شاید هم ظاهر نقره ایش رو خوشم اومده

      الآن ویلیامز چند ساله آخرای جدوله؟
      یکی از نماد های فرمول یک که حتی اول دوران هیبرید بالاهای جدول بود این چند ساله رفته ته جدول… الآن طرفدارای واقعیش رهاش کردن؟
      فراری تا آخر میدفیلد پسرفت کرد ولی طرفداراش رهاش کردن؟
      مکلارن-هوندا هم که نیازی به بحث در موردش نیست…

      • amirhosein

        6

        4

        حرف شما واقعا درسته باید. بگذاریم تا طرفدارای که واقعا طرفدار نیستند بریزن اما واقعا برام قابل درک و هضم نیست که یکی به خاطر پایان یه سلطه اونم با حاشیه، بیاد و تیمش رو رها کنه 😑

      • Amirali

        8

        5

        بحث اینه که دیگه شوقی برای خیلی از طرفدار ها نمونده
        برای همین نمیان تو سایت و باعث میشن لایک و دیسلایک ها اینجوری بشن
        نه اینکه تیمشون رو فروخته باشن
        طرفای گرندپری عربستان هم باز طرفدارهای مکس نمیومدن و جو سایت به شدت مرسدسی بود

      • Mojtabakurd4493

        7

        2

        اتفاقا خوب شد لوئیس قهرمان نشد تا طرفدارهای واقعی معلوم بشن

    • خیلی ها میشناسن

      5

      7

      درسته امیرحسین حق با شماست
      اما برخی ها مثل لوییس دیگه اون اشتیاق همیشگی رو از دست دادن،چه فایده کل فصل تلاش کنی آخرش مدیر مسابقه ای بیاد قهرمانی رو ازت بگیره…

    • TeamLH44

      1

      1

      من خودم از سال 2013 و گرند پری مجارستان کلا جذب فرمول یک شدم … که از سره بیکاری بود… البته از قبل تو خونه ما نگاه می کردن! ولی شروع همین سال بود …
      من همیشه مقاله های این سایت و نظر دوستان رو میخوندم اما عضو نشدم … یک دلیل هم بیشتر نداشت عضویتم : استفاده از بخش دانلودها …
      نظرها رو میخوندم … همه اینجا باهم جنگ دارن انگار !
      تحلیل های سال های قبل خوب بودن تو قسمت نظرها اما جدیدا نیست و جاش رو کلماتی مثل بسوز، فشار بخور، آب بریز فلان جا، تحقیر راننده و تیم مرسدس بخصوص …
      چند بار فعال بودم و سعی کردم حرف بزنم (با استناد به قوانین و تحلیل کارشناس های متخصص این زمینه و نه تحلیل شخصی خودم)، ولی اصلا یکنفر رو ندیدم که اصلا به خودش زحمت بده تا با رعایت احترام حرف بزنه !
      گفتم دوست داشتم نوریس بیاد مرسدس باورم نشد 10 تا دیسلایک خوردم ! اصلا من بگم، مگه میاد یا به حرفه منه ؟
      می گیم رییس جدید فیا فلان ، انگ نژاد پرستی میبندن و یه جوری با آدم حرف میزنن ، که کلا پشیمون میشی که چرا اینقدر خودت رو تا این سطح پایین میاری که کسی اینجوری به خودش جرات بده و بدون دونستن و یا حتی سوال کردن شروع به محاکمه شما میکنه و از همه بدتر تو تک تک کلماتی که نوشته میتونی نفرت و خشم غیر منطقی رو به وضوح ببینی !
      مگه این تیم ها با حرف من یا شما اتفاقی براشون میفته ؟ اونا اون سر دنیا و ما این سر دنیا داریم زندگی رو به شکل نرمال طی می کنیم ، یه عده پسربچه 12 الی 13 ساله اینجا هی بهت میگن فشار بخور! جای اینکه گوش کنن و یاد بگیرن فقط بی ادبی کردن رو یاد گرفتن چون تو دنیای مجازی شما مجبور نیستی تو چشم کسی نگاه کنی و هر چی دهنت در میاد بگی، کافیه تایپت سریع باشه و به اندازه کافی بلد باشی زشت حرف بزنی!

    • TeamLH44

      0

      1

      من خودم از سال 2013 و گرند پری مجارستان کلا جذب فرمول یک شدم … که همیلتون و مرسدس بهتر از چهارم نشدن! ولی کلا نمایش همیلتون تو این گرند پری و بعدی اش اسپا و بعد سیلوراستون فوق العاده بود و باعث شد طرفدار این راننده بشم!
      من همیشه مقاله های این سایت و نظر دوستان رو میخوندم اما عضو نشدم … یک دلیل هم بیشتر نداشت عضویتم : استفاده از بخش دانلودها …نظرها رو میخوندم و خیلی هم استفاده می کردم!
      تحلیل ها تو قسمت نظرها عالی بودن ولی جدیدا جاش رو کلماتی مثل بسوز، فشار بخور، آب بریز فلان جا، تحقیر راننده و تیم مرسدس بخصوص که اینا فقط ماشین بهتر دارن و از بیخ و بن به درد نمیخورن و اگر فلان و فلان جا کمک بهشون نمیشد و دست های پشت پرده نبود اینا ته جدول در حال شیون بودن …
      چند بار فعال بودم و سعی کردم حرف بزنم (با استناد به قوانین و تحلیل کارشناس های متخصص این زمینه و نه تحلیل شخصی خودم)، ولی اصلا یک نفر رو ندیدم که اصلا به خودش زحمت بده تا با رعایت احترام حرف بزنه !
      گفتم دوست داشتم نوریس بیاد مرسدس 10 تا دیسلایک خوردم – چون به گفته کارشناس ها راننده سریع هست و نتایج این فصل همین رو میگه ! اصلا من بگم، مگه میاد یا به حرفه منه ؟
      می گیم رییس جدید فیا فلان ، انگ نژاد پرستی میبندن و یه جوری با آدم حرف میزنن ، که کلا پشیمون میشی که چرا اینقدر خودت رو تا این سطح پایین میاری که کسی اینجوری به خودش جرات بده و بدون دونستن و یا حتی سوال کردن شروع به محاکمه شما میکنه و از همه بدتر تو تک تک کلماتی که نوشته میتونی نفرت و خشم غیر منطقی رو به وضوح ببینی !
      اصلا مگه این تیم ها با حرف من یا شما اتفاقی براشون میفته ؟ اونا اون سر دنیا و ما این سر دنیا داریم زندگی رو به شکل نرمال طی می کنیم ، یه عده پسربچه 12 الی 13 ساله اینجا هی بهت میگن فشار بخور! جای اینکه گوش کنن و یاد بگیرن فقط بی ادبی کردن رو یاد گرفتن چون تو دنیای مجازی شما مجبور نیستی تو چشم کسی نگاه کنی و هر چی دهنت در میاد بگی، کافیه تایپت سریع باشه و به اندازه کافی بلد باشی زشت حرف بزنی!
      برای همین به نظراتی که داده میشه اگر موافق باشم لایک میدم و نباشم “از کنارش میگذرم”!

    • Mercedes_Benz

      1

      1

      واقعاً خوشحالم که طرفدار مرسدس و رانندگیه سر لویس همیلتون هستم . بزرگیه این شرکت و راننده جایی مشخص میشه که ابتدا میان قانون تعیین بودجه میزارن یعنی چون شما تواناییه خرج کردن و سرمایه گذاریه زیاد داری ، از این به بعد باید هم رده با باقی خرج کنی و در نتیجه خرجی در تحقیق و توسعه نکنی ! بعد در ادامه استفاده از نوآوری که معرفی کردی ( سیستم داس ) رو‌ از فصل بعد ممنوع میکنن چون در توان باقیه شرکت ها نیست ، سپس قانون مود موتوری رو میزارن چون مرسدس کلی مود موتوری داره و هوندا و ردبول همچین چیزی رو ندارن پس مرسدس هم باید محدود بشه و همچنین در ادامه ۵ کیلو به موتورها اضافه میکنن چون موتور هوندا در این صورت قابلیت اطمینان پیدا میکنه و مرسدس باید موتورش رو تغییر بده و سنگین تر کنه ، همچنین واسه فصلی که قراره ماشین ها تغییری نداشته باشن یهو ۶۰٪ ماشین ها عوض میش و سرو‌کله تغییرات آیرودینامیکی پیدا میشه به نفع تیمی که فلسفه طراحیه ماشینش استفاده از ریک بالاس و دقیقاً به ضرر ماشینی کار میکنن که از ریک پایین بر خلاف تمام شرکت ها استفاده میکنه و مدیونین فکر کنین به ضرر مرسدس کار کردن ولی باز با تمامیه این مسائل و حمایت فیا و داوران بیسوادی همچون مایکل مسی این مرسدس هست که دوباره قهرمانی سازندگان رو جشن میگیره و به زور قهرمانیه فصل رو از رانندش میگیرن که پول بیشتر گیره فرمول یک بیاد . با اختلاف کثیف ترین ورزش ۲۰۲۱ فرمول یک بود ، مطمئن باشید اگه قوانین فصل تغییر نمیکرد تمامیه ماشینا یه دور لپ میشدن !!! قهرمانیه مکستون مبارک

      • Mahdi.drs

        1

        1

        چرا به خودتون زحمت میدین و وقت تون رو تلف می کنید اگر کثیف ترین ورزش دنیاس؟؟؟
        قبل اینکه بگید حق دارم هر چیزی نگاه بکنم باهاتون موافقم منتها چرا با چیزی که مشکل دارید بهش علاقمند هستید سواله؟

    • javad

      1

      0

      دقیقا عین این حرفو سال دوم حضور لکلرک هم زده بود.

  3. مَمَّدو

    14

    0

    سلام دوستان؛
    دارم یه متن راجع به آیرودینامیک خودروهای 2022 آماده میکنم و انشاءالله به زودی تقدیمتون میکنم. به عنوان دست گرمی برای پیش فصل مورد خوبیه.

    • @sebvr

      5

      0

      ارادت !
      امیدوارم یه مقاله ی جذاب و متفاوت باشه و از زاویه هایی بهش نگاه شده باشه که مختص اقای ممدو هستش چون مقاله ی کاملش رو سایت قرار داده قبلا
      فکر میکنم جذاب باشه
      منتظرم…

  4. German man

    7

    1

    اگه شارل کارلوس رو شکست میداد،قطعا فراری برای امسال یه رویکرد مشخص میداشت.اما عملکرد خوب کارلوس و شکست دادن شارل و لندو و کسب چهار سکو،باعث شده که فراری برای انتخاب راننده اولش دچار تردید بشه!چون واضحه که فراری روی شارل سرمایه گذاری کرده و خودشون هم میدونن که شارل هم فقط برای قهرمانی تو فراری میمونه و تا الان هم بخاطر تغییرات امسال باقی مونده!در کل کار کادر مدیریتی فراری امسال قراره خیلی سخت باشه

    • Kenzo

      9

      1

      دوستان عزیز
      ساینز لکلرک رو فقط تو امتیازات قهرمانی شکست داد
      در نظر داشته باشید که شارل تو موناکو پول پوزیشن داشت و مسابقه رو استارت نکرد.
      کاری به بقیه بدشانسیاش هم نداریم
      با همه این ها
      هم توی تعیین خط و هم مسابقه ساینز رو شکست داد ۱۴_۸ و ۱۳_۹
      توی کل این فصل لکلرک توی عملکرد یه قدم جلوتر بوده
      نمیدونم چطوره که همه لکلرک رو بازنده رقابت با ساینز میدونن!
      محض مقایسه:
      لندو_ریکاردو
      ۱۵_۷
      ۱۵_۷

      • Mahdi.drs

        7

        0

        لکرک در کل راننده سریع تری هست منتها توی بعضی پیست ها استایل ساینز بیشتر با پیست میخونه و همچنین ثبات زیادی در کل فصل داره منتها لکرک یه چیز دیگس!!!
        لکرک توی مسابقات روی شبیه ساز که با جورج و مکس و لندو و البون بود هم معمولا از بقیشون یکم سریع تر بود!!!

      • Sebmm

        2

        5

        ی بازنده بازندست چون و چرا نداره

      • javad

        2

        1

        چجوری میشه که عملکردش انقدر بقول شما بهتر بوده ولی تو امتیازات کم آورده، بخاطره همون موناکو که تو مسابقه نبوده؟

    • mmd CL16

      12

      2

      موناکو ک پول پوزیشن گرف استارت نکرد اگ استارت میکرد ۲۵ امتیاز یا ته تهش ۱۸ امتیازو میگرف
      تو یکی از مسابقه های اتریش ک تصادف کرد اول ریس و مجبور شد بره آخر یکی دیگه از اتریشام ک پرز دوبار از پیست انداختش بیرون
      انگلیس ک مهندسش دیر گفت فشار بیاره وگرنه شاید میتونست ۲۵ امتیازو بگیره
      مجارستان ک استرول زد اوتش کرد وگرنه شاید ۲۵ امتیازو میگرف
      مونزا هم ک پرز از پیست انداختش بیرون
      روسیه هم چون اول ساینزو آوردن پیت لکلرک افتاد آخرا
      ترکیه هم ک بخاطر استراتژی تیم میتونست رو سکو باشه و ۱۵ امتیازو بگیره
      آیا کافی ست برای قانع شدن؟

      • David Kame

        6

        2

        باد سعی میکرد تصادف نکنه و به ماشینش آسیب نزنه هرچند میگید دلیل استارت نزدن در موناکو به خاطر تصادف نیست ولی بدون تاثیر هم نیست
        معنی اینکه ساینز، لکلرک رو فقط در امتیازات شکست داد یعنی چی ؟
        .
        .
        .
        فکر کنم معنیش میشه ساینز ، لکلرک رو در جدول قهرمانی فرمول یک 2021 شکست داد

      • mmd CL16

        5

        2

        درسته اونجا لکلرک اشتباه کرد و افراد دیگری هم اشتباه کردن مثل مکس تو ۲۰۱۸ اما لکلرک فقط بخاطر همین یه دلیل که امتیازات رو به ساینز نباخت کلی دلیل بود که بالا گفتم
        امسال سال لکلرک نبود و کلی بدشانسی داشت در عوض ساینز تنها راننده ای بود که در طول فصل اوت نشد و تنها بدشانسی ای که داشت پیت استاپای فراری بود که در برابر پیت استاپای بد لکلرک تو ۲۰۱۹ ناچیزه این واقعا

      • David Kame

        1

        3

        سایت هم اولین بارش بود که پشت فراری میشی نه که برای لکلرک توسعه پیدا کرده
        پیت استاپ های فاجعه بار فراری برای ساینز
        دستورهای تیمی بر علیه ساینز
        یعنی هر مسابقه که ساینز جلو لکلرک بود باید رده رو به لکلرک میداد
        یا هر وقت پشت لکلرک بود حق سبقت نداشت

      • mmd CL16

        3

        1

        اونجاهایی که وضعیتشون برابر بود بله
        ولی مسابقه اتریشو یادت نمیاد؟
        به ساینز فرصت دادن ک از لکلرک رد بشه و تونست از ریکاردو هم رد بشه
        بر خلاف ۲۰۱۹ که موقعی ک لکلرک باید از فتل رد میشد فراری دستور تیمی نمیداد
        فتلم میخواست از لکلرک رد شه لکلرک با خودش فک میکرد خب چرا باید وقتی حق با اونه اون رد نشه بعد حالا فتل رد شه…
        چن بار فرصت برد رو از لکلرک گرفتن تو ۲۰۱۹؟
        چقد پیت استاپ کند انجام دادن تو ۲۰۱۹؟
        حق لکلرک تو ۲۰۱۹ سومی بود اما بخاطر اینکه قهرمان فراری(فتل) بهش بر نخوره و بالاتر از راننده سال اولی تیم باشه اومدن اینکارا رو انجام دادن آخرشم فتل پنجم شد
        بله منم قبول دارم ساینز بهترین راننده با تیم جدید بود اما لکلرک کلی بدشانسی داشت ولی خب قبول کنیم نیم فصل دوم ساینز عملکرد بهتری داشت اما اگه اون امتیازات بالا رو میتونست جم کنه الآن اختلافش با ساینز بیشتر میشد
        به هرحال جنگ جنگ قهرمانی ک نبوده اما یه عده اومدن بخاطر ساینز این ۳ سالی ک لکلرک تو فراری بوده و درخشیده رو زیر سوال بردن

      • Sebmm

        2

        4

        خیلی مسخرست اگه تصادف نمیکرد اگه اتریش تصادف نمیکرد اونجا 25 و اونجا 18 و اونجا نمیدونم بیستا
        بابا خورد ب دیوار مثلا ملت نرفتن بزننش ب دیوار خودش با بی تدبیری اون اتفاق براش افتاد
        از روزی ک ساینز اومد میدونستم ک شکست میده لکلرک رو خدا ب حال سال بعد ش رحم کنه 😂😂😂

      • Sebmm

        3

        7

        لکرک هیچ وقت با فراری قهرمان نمیشه مطمین باشید لکلرک فنها این یک
        دو شنیدم ک سانتاندر دوباره با فراری قرارداد بسته و این یعنی حمایت بیشتر از ساینز و امیدوارم همینطور باشه
        از لکلرک متنفرم ادم فوقللعاده حسود
        در حدی ک تو مکزیک 2021 ساینز اخرای مسابقه از لکلرک سریعتر بود دستور تیمی رو اجرا نکرد تا یکی دو دور ک ساینز رو کند کرده بود تا پزلی از دسترس خارج بشه اخرش نقششم گرفت
        دوستمون میگه تیم 2019 ب نفع فتل بود تا ب نفع لکلرک
        والا چیزی ک ما دیدیم همش برعکس بود
        از همون اول لملرک شد رهبر فراری و رهبرمون هم تو سال اول از ساینز شکست خورد

      • mmd CL16

        2

        3

        Sebmm
        با حرف اولت تقریبا موافقم با این تیمی ک فراری داره لکلرک فقط باید بشینه تا معجزه بشه چون ۲۰۲۲ هم اگ ماشین برترو داشته باشن با این پیت استاپا و استراتژیا احتمال قهرمانی کمه
        با حرف دومت نشون دادی که سوختی بخاطر اواخر ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰
        میمونه سومین حرفت
        استرالیا لکلرک با استارتی که داشت میتونست از فتل رد شه و بره سریع سراغ مکس اما مجبور شد بره رو چمن بخاطر جناب آقای سباستین فتل راننده اول تیم فراری
        بحرین رو بهش اجازه دادن رد بشه چون سریعتر بود و اگ مسابقه رو میبرد دومین مسابقه ش با فراری رو وین میکرد و این عالی میشد برای روحیه هم تیم هم شارل اما مشکل موتور نذاشت
        چین رو بنظرم برو از خود سایت مطلبشو پیدا کن و بخون چون میدونم هر چی من بگم میخوای تکذیب کنی
        اسپانیا موقعی ک لکلرک سریع تر بود دیر رد شد و موقعی ک فتل سریعتر بود اونم دیر رد شد و اینجا دودش رف تو چشم جفتشون
        سنگاپور ک هیچی نگم بهتره برای اینکه به اقای قهرمان برنخوره با استراتژی یکاری کردن ک فتل ببره و بهش برنخوره ک راننده تازه وارد ۳ تا وین پشت سر هم گرفته
        روسیه هم ک فتل ب لکلرک راه نداد و وین لکلرک شد سومی
        مکزیکم ک هیچ چون این ربط ب گاراژ فراری داره و ب فتل ربطی نداره
        برزیل درموردش حرف نزنم بهتره چون میشه مث مکس و لوئیس تو سیلوراستون
        خب میبینیم ک واقعا لکلرک رهبر تیم بوده و فتل راننده دو تیم و زیر دست شارل

      • javad

        1

        1

        فتل هم اگه اونقد با بدشانسی اسپین نمیشد همونسال قهرمان میشد
        عاره عاره

  5. Amirali

    7

    6

    ولی به نظر من تا وقتی این تیم در مرسدس هستن هیچ تیمی نمیتونه اونا رو بگیره
    الان هم بینوتو با مدیریتش میتونه مکلارن یا حتی ردبول رو شکست بده ولی قضیه مرسدس کلا متفاوته
    امسال هم که دیدید ردبول در بخش تیمی نتونست مرسدس رو شکست بده، در بخش فردی هم که با اون همه داستان شد که هنوزم نمیدونیم واقعا کی باید میبرد.

    • Mahdi.drs

      9

      0

      به نظرم اینقدر با اطمینان نگید شاید سال بعد فراری به شدت قوی شد!!!
      به شخصه به الپین هم کلی امید دارم و به نظرم میتونه جز سه تیم برتر برسه حتی در بهترین حالت!!
      تغییرات سال بعد فقط لازمه یکی از تیم ها یه راه حل پیدا کنه که بتونه اثر گرند افکت ماشینش رو مثلا ۵ درصد از بقیه بالا تر ببره و اون وقت یه ۲۰۰۹ داریم که با دابل دیفیوزر برون کلی سریع بود!!

    • mahyar

      8

      5

      هم امتیاز شدن مکس و لویس بیشتر شانسی بود که به مرسدس رو کرده بود نه چیز دیگه ای .
      ردبول اول فصل فقط سریع نبود . پرواز میکرد .
      قبلا” هم گفتم اگه اتفاقاتی مثل باکو مجارستان و سیلوراستون نبود … هیچوقت به مسابقه آخر و دور آخر نمیرسید . میشه گفت ردبول خیلی بدشانس بود که هم امتیاز به استقبال مسابقه آخر رفتن .
      در صورتی که میتونستن حتی توی مکزیک یا چه میدونم برزیل قهرمانیشون رو قطعی کنن .
      اتفاقات آخر مسابقه بیشتر ریسکی بود که مرسدس نمیخواست متقبل بشه .
      دو حالت بیشتر نداشت . لویس موند بیرون و مکس پیت کرد و مسابقه رو برد .
      حالت آخر لویس پیت میکرد و مکس میموند بیرون که معلوم نیست میتونست مسابقه رو اینجوری ببره .
      پرز با لاستیک سافت کهنش دو دور لویس رو پشت خودش نگه داشت و لاستیک های مکس هم همچین کهنه نبودن و قطعا” میتونستن برای 2 دور فشار زیاد رو تحمل بکنن و اونم رانندگی مکس که نه فضا میده (البته از سیلور استون به اینور همون یزره فضایی رو هم که میداد رو دیگه نمیده شاید از بعد عربستان کمی تغییر کرده باشه ) و نه کوتاه میاد .
      ولی در مجموع اگه مرسدس مجدد به همون مسابقه برگرده باز هم همون استراتژی اخر رو انجام میده . چون واقعا” بهترین گزینه همون بوده . ولی به استراتژی باخت . نه به این که آخر مسابقه سیفتی کار اومد . به این دلیل، با وجود این که لویس توی هر دور 0.2 الی 0.3 سریعتر بود و با لاستیک نوتر میتونست خیلی بیشتر هم سریعتر باشه به پیت هارد نو مکس هیچ واکنشی نشون ندادن . این فقط فیا نبود که قهرمانی رو دو دستی تقدیم ردبول کرد . بلکه ترکیبی از ریسک نکردن مرسدس و فیا بود .

  6. Arvin.Hamilton 44

    12

    0

    ترکیب فراری واقعا فوق العاده ست! کارلوس و شارل دوتاشون بی نهایت فوق العادن، کارلوس که جدا همه رو شگفت زده کرد با این عملکردش اون هم تو فصل اولش در فراری، به نظرم واسه فصل بعد مرسدس و فراری بهترین ترکیب راننده ها رو دارن

    پ.ن: طبق گزارش یه مجله آلمانی قراره مرسدس واسه فصل بعد به همون رنگ نقره ای خودش برگرده:))))))
    The silver arrows are coming back:)

    • Hossein 123

      7

      2

      مرسدس نقره ای خیلی باحال بود، ولی مرسدس مشکی هم یک حالت ترسناک و گیرایی خاصی داشت… آدم حس می کرد (خصوصا w11 که عملکردش بی نظیر بود) داره فریاد می زنه هیچکس حریف من نمیشه!
      امیدوارم اگه نقره ای میشه، ترکیب نقره ای با مشکی باشه و سبز پتروناس کم باشه

      • Arvin.Hamilton 44

        7

        1

        حسین جان
        دقیقا:) رنگ مشکی هم خیلی خفن بود ولی انصافا نقره ای یه چیز دیگست:) خودم نقره ای رو بیشتر دوست دارم
        چرا اتفاقا آبی فیروزه ایش خیلی قشنگه که:)

      • mrz_ir

        2

        1

        شایعه ترک پتروناس تنها دلیل ناراحتیم حذف این فیروزه ای خوشرنگ از ماشین بود .
        چرا کم باشه ؟؟؟
        یه رنگی مثل تست پیش فصل 2020 بزنن معرکه میشه

    • Amirali

      5

      1

      به نظرم تجربه رنگ های متفاوت و طراحی های جسورانه برای همه تیم ها خیلی خوبه
      باعث افزایش مخاطبین هم میشه قطعا
      طراحی مکلارن در ابوظبی درسته به نظر من اصلا قشنگ نبود ولی همین که این جسارت رو به خرج دادن واقعا تحسین برانگیزه، طرح موناکوشون هم که فوق العاده بود

    • Mahdi.drs

      6

      1

      من مشکی ‌‌روبیشتر دوست داشتم … وقتی بقیه راننده ها یه مرسدس مشکی توی اینه می دیدن میدونستن کارشون تمومه و ابهت خاصی داشت البته برای تنوع هم خوبه نقره ای

  7. David Kame

    8

    2

    عجیبه طبق رسومات فراری ساینز باید راننده اول باشه
    واقعا فراری دگرگون شده

    • Amirali

      6

      2

      فراری از اول تخم مرغ هاش رو گذاشته تو سبد لکلرک و به نظرم کار کاملا درستی هم کرده
      یک رده خوب در موناکو رو خود تیم ازش گرفت.حتی اگه پنالتی گیربکس هم میگرفت بازم ردش خوب میشد
      مجارستان هم که دوست خوبمون استرول به خدمتش رسید

      • رضا سلطانی

        4

        0

        من اینو بگم چون خیلی ها متاسفانه اشتباه متوجه شدند:
        بینوتو همون شب مسابقه موناکو گفت اصلا ریسک نمی کنیم و اگر کوچکترین مشکلی باشه گیربکس رو تعویض می کنیم. اما هیچ مشکلی مشاهده نشد.
        اما چیزی که برای شارل اتفاق افتاد این بود که درایو شفت ماشین(فکر کنم همون میل دنگ میشه) از محور یکم خارج شده بود و رفته بود در یک چیز دیگه و اونو شکسته بود. و این اصلا با چک کردن تیم معلوم نمی شد. چون قوانین چک کردن و تعویض قطعات هم در پارک فرمه در صورت خرابی هم بسیار محدود است(اگر قطعه ای از شاسی خطرناک باشه برای شروع فردا میشه تغییرش داد بدون جریمه مثل تغییر شاسی شارل در قطر اما همین هم خیلی سختگیری داره).
        و این یعنی حتی با تعویض گیربکس هم شاید ماشین قادر به مسابقه نبود.

  8. ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

    5

    0

    یک سوال از دوستان طرفدار فراری:
    این درسته که جیوو کبیر و میک شوماخر قراره برای فصل پیش رو راننده ذخیره تیم فراری بشن؟
    راستش من یه جا خوندم که متیا گفته برای یازده مسابقه اول فصل جیوویناتزی و برای ۱۲ مسابقه بعدی میک شوماخر راننده های ذخیره ما هستن(برای خودم قرار گرفتن یک راننده ایتالیایی در فراری جذاب تر خواهد بود:)
    و یک نکته دیگه اینکه چرا سران تیم فراری پیشرفت ها و کارهایی که میکنن رو میان تو رسانه ها میگن؟
    مثلا صحبت های بینوتو بعد از فصل۲۰۱۹ و چند روز پیش در مورد موتور جدیدشون.

    • Mahdi.drs

      5

      0

      اره درسته قضیه..
      چون جیو نمیتونه ۱۲ مسابقه برسه به علت مسابقات فرمول ای که شرکت میکنه اون هارو به شوماخر دادن!

  9. Nikan44

    6

    0

    سرعت مسابقه و کوالیفای شارل از کارلوس بالا تره اما کارلوس یه نکته مثبت داره و اونم اینه که همیشه با ثبات و با حوصله رانندگی می‌کنه و عملکردش نوسان خیلی کمی داره و به نظرم دلیل شکست شارل توسط کارلوس همین ثبات عملکردش هست .

    • رضا سلطانی

      2

      1

      احسنتم. درسته
      و اضافه اش بکن به بدشانسی های شارل و البته خوش شانسی های ساینز
      البته ترکیب بسیاری قوی ای است. ایشالا با ماشین خوب

  10. Mahdi.drs

    7

    0

    احتمالا توی این تعطیلات حوصلتون سر رفته …
    بیاید یکم در مورد الونسو بهتون بگم!!!!!😂😂(خیلی دوستش دارم)
    بهترین حالت بفهمیم یه راننده چیکاره اس اینه که با هم تیمی اش مقایسه اش کنیم .. ببینیم آلونسو چیکاره اس!!
    سال ۲۰۰۳ وارد فرمول یک شد..با تیم رنو!!
    سال ۲۰۰۳.. هم تیمیش جانو ترولی بود که تجربه بیشتری ازش داشت!!
    نتیجه امتیاز فصل .. الونسو ۵۵ (۶ جدول) و ترولی ۳۳ امتیاز (۸ ام)
    سال ۲۰۰۴ … الونسو۵۹ امتیاز (۴ام) .. جک ویلنرو ۰ امتیاز (نمیدونم دقیقا چرا ولی کلا سه تا مسابقه داد!!)
    سال ۲۰۰۵ … سال سوم که قهرمان شد با۱۳۳. امتیاز و هم تیمیش فسیکلا (تلفظش اینه نوشتنش رو نمیدونم!!) هم ۵۸ امتیاز (نفر۵ ام )
    سال ۲۰۰۶ .. آلونسو بازم قهرمان شد با ۱۳۴ امتیاز و فسیکلا ۷۴ امتیاز (۴ ام)
    سال ۲۰۰۷ .. رفت مکلارن با لوییس هم تیمی شد … آلونسو سال ۵ ام داخل اف وان بود و لوییس روکی بود ولی همیلتون توی توسعه ماشین چون چند سال راننده رده های جونیور مکلارن بود شرکت داشت و باماشین راحت بود!! الونسو ۱۰۹ امتیاز و لوییس۱۰۹ امتیاز!!
    سال بعد برگشت رنو !! سال۲۰۰۸ … الونسو ۶۱ امتیاز(۵ ام) و هم تیمیش نلسون پیکه که قهرمان اف ۲ شده بود هم ۱۹ امتیاز(۱۲ ام جدول)
    سال ۲۰۰۹… الونسو۲۶ امتیاز (۹ام) و نلسون پیکه ۰ امتیاز (نفر ۲۱)
    سال ۲۰۱۰ … الونسو رفت فراری .. الونسو۲۵۲ امتیاز (نفر دوم با اختلاف ۴ امتیاز داخل ماشین سوم گرید )
    هم تیمیش هم فلیپه مسا بود که راننده خوبیه۱۴۴ امتیاز گرفت(۶ ام گرید)
    سال ۲۰۱۱…الونسو۲۵۷ … مسا ۱۱۸ امتیاز !!!
    سال ۲۰۱۲ … الونسو ۲۷۸ ( نفر دوم گرید با ۳ اختلاف سه امتیاز) و مسا۱۲۲ امتیاز(نفر ۷ ام)!!!
    سال ۲۰۱۳ … آلونسو۲۴۲ (۲ ام) و مسا ۱۲۲ امتیاز(۸ ام گرید) !!!
    سال ۲۰۱۴…الونسو ۱۶۱ امتیاز…مسا ۱۳۴ امتیاز!!!
    سال ۲۰۱۵ … بدترین فصلش بود!!!
    جنسن باتن ۱۶ امتیاز و الونسو ۱۱ امتیاز ( برای اولین بار هم تیمیش تونست ازش۵ امتیاز بیشتر بگیره!!)
    سال۲۰۱۶ …الونسو ۵۴ امیتاز و باتن ۲۱ امتیاز … انتقام فصل قبلو گرفت😂😂
    سال ۲۰۱۷…الونسو ۱۷ امتیاز و وندان۱۳ امتیاز!!
    سال ۲۰۱۸…. آلونسو ۵۰ امتیاز!! وندان۱۲ امتیاز!!!
    سال ۲۰۲۱ … الونسو ۸۱ …. اکون ۷۴ !!!

    به نظرم سال ۲۰۱۲و ۲۰۱۰ بهترین راننده بود و قهرمانی حق خودش بود ولی ماشینش کشش نداشت!!!
    در تمام فصل های که توی اف وان بوده فقط یه بار هم تیمی اش ازش بیشتر گرفته که اونم بنده خدا هی موتور هوندا میترکید و حریفش باتن بود که فصل۲۰۱۱ از لوییس ۴۷ امتیاز توی ماشین برابر بیشتر گرفت !! البته از حق نگذریم اونم بدترین فصل لوییس بود احتمالا!!

    • David Kame

      4

      0

      خیلی خوب بود
      فقط نکته جا افتاده آلونسو سال ۲۰۱۵ مسابقه اول پشت مکلارن نبود و جنسن باتن یه مسابقه بیشتر از آلونسو داده بود و خب در سال ۲۰۱۵ این دو نفر شرایط برابر نداشتن و نمیشه گفت باتن آلونسو رو شکست داده

  11. Mahdi.drs

    8

    0

    بیاین لوییس روببینیم چه بلایی سر هم تیمی هاش درآورده!!!
    سال۲۰۰۷ .. لوییس۱۰۹ و الونسو۱۰۹
    سال ۲۰۰۸…لوییس ۹۸ … کووالاین ۵۸!!
    سال۲۰۰۹..لوییس۴۹ .. کوولاین۲۲
    سال ۲۰۱۰ …لوییس ۲۴۰… باتن ۲۱۴
    سال ۲۰۱۱… لوییس۲۲۷ … باتن ۲۷۰!!
    سال ۲۰۱۲..لوییس ۱۹۰ … باتن۱۸۸. !!!!
    سال ۲۰۱۴ بهترین تصمیم عمرش رو گرفت و رفت مرسدس!!
    سال ۲۰۱۳….لوییس ۱۸۹… رزبرگ۱۷۱
    سال ۲۰۱۴ …لوییس ۳۸۴… رزبرگ ۳۱۷
    سال ۲۰۱۵… لوییس ۳۸۱… رزبرگ ۳۲۲
    سال ۲۰۱۶ …لوییس۳۸۰… رزبرگ ۳۸۵!!
    سال ۲۰۱۷…لوییس۳۶۳ .. بوتاس۳۰۵
    سال ۲۰۱۸.. لوییس ۴۰۸ …بوتاس۲۷۸
    سال ۲۰۱۹… لوییس ۴۱۳ …بوتاس۳۲۶
    سال۲۰۲۰… لویسس۳۴۷.. بوتاس ۲۲۴
    سال ۲۰۲۱… لوییس ۳۸۷.۵ .. بوتاس۲۲۶.

    لوییس هم تقریبا هم تیمی هاشو له کرده!!!

  12. Mahdi.drs

    5

    0

    بریم سراغ وتل
    وتل سال ۲۰۰۷ اومد اف وان!!
    سال۲۰۰۷ .. وتل۶ امتیاز… هم‌تیمیش فک کنم اسمش لوییزی بود ۳ امتیاز!
    سال۲۰۰۸…وتل۳۵ امتیاز … هم تیمیش یه بنده خدایی به نام بوردیاس فک کنم که ۴ امتیاز گرفت 😂😂
    سال بعد رف ردبول بیخ ریش وبر!!
    سال۲۰۰۹ وتل ۸۷ … وبر۶۹
    سال ۲۰۱۰…وتل۲۵۶…وبر ۲۴۲
    سال ۲۰۱۱…وتل۳۹۲… وبر ۲۵۸
    سال۲۰۱۲…وتل ۲۸۱.. وبر ۱۷۹
    سال۲۰۱۳..وتل۳۹۷… وبر ۱۹۹
    سال۲۰۱۴..وتل ۱۶۷…ریکاردو۲۳۸. !!!
    سال ۲۰۱۵…وتل ۲۷۸ .. کیمی ۱۵۰..!!
    سال ۲۰۱۶…وتل۲۱۲.. کیمی۱۸۶
    سال ۲۰۱۷..وتل۳۱۷..کیمی ۲۰۸
    سال۲۰۱۸.. وتل ۳۲۰ … کیمی ۲۵۱
    سال ۲۰۱۹…. وتل۲۴۰…. لکرک ۲۶۴ !!!!! (برای اولین بار شکست خورد از هم تیمی!)
    سال۲۰۲۰..وتل ۳۸….. لکرک۹۸ ….واو!!
    سال ۲۰۲۱… وتل ۴۳ .. استرول ۳۴..!!!
    اینم از وتل …

    • Mahdi.drs

      0

      0

      بریم سراغ شوماخر کبیر!!
      سال۹۲ با تیم بنتون وارد اف وان شد و توی سال اولش داخل جدول امتیازات یه جایگاه بالاتر از سنا تموم کرد!!!!
      سال ۱۹۹۲… مایکل ۵۳ (نفر سوم گرید) .. هم تیمیش مارتین براندل هم گزارشگر الان فرمول یک ۳۸ امتیاز!!!
      سال۹۳..مایکل ۵۲ امتیاز … هم تیمی جدیدش ریکاردو پاتریس۲۰ امتیاز!
      سال۹۴…. مایکل۹۲ امتیاز (قهرمان فصل) و هم تیمی جدیدش ورشتپن پدر (یاس) ۱۰ امتیاز😂😂
      سال۹۵…مایکل ۱۰۴ امتیاز ( قهرمان شد) و هم تیمی جدیدش (😂😂) جانی هربت ۴۵ امتیاز
      سال۹۶.. رفت فراری …مایکل ۵۹ امتیاز … ادی اروین ۱۱
      سال ۹۷.. مایکل۷۸ امتیاز (۲ ام شد) و هم تیمیش ادی ۲۴ امتیاز(۷ام)
      سال۹۸..مایکل ۸۶ امتیاز … ادی ۴۶ امتیاز
      سال۹۹…مایکل۴۴ امتیاز…. ادی۷۴ امتیاز(این فصل ۷ مسابقه شرکت نکرد اگه اشتباه نکنم تصادف داشت و نمی تونست برونه!!)
      سال۲۰۰۰… مایکل ۱۰۸…روبنز بارکلو ۶۲
      سال۲۰۰۱….مایکل۱۲۳… بارکلو۵۶
      سال۲۰۰۲ …مایکل۱۴۴(قهرمان شد) … بارکلو ۷۷(دوم شد)
      سال۲۰۰۳…مایکل ۹۳… بارکلو۶۵
      سال۲۰۰۴…مایکل۱۴۸…باراکلو۱۱۴
      سال۲۰۰۵.. مایکل۶۲.. باراکلو۳۸
      سال۲۰۰۶ …مایکل۱۲۱…. باراکلو۳۱
      سال های بعد بازگشتش به اف وان رو نمی‌نویسم چون مایکل سابق نبود و در کل رزبرگ راحت شکستش داد!!!
      در کل در دوران اول رانندگیش هیچ وقت هم تیمش ازش بیشتر امتیاز نتونست بگیره 🐐🐐

    • Morteza_1

      3

      1

      سال ۲۰۱۴ شکست حساب نمیشد؟

    • The fastest #5

      3

      1

      یه راننده ای که با بدشانسی تو 2014 و 2019 ماشینش تو تعیین خط ها خراب بشه و تو 2020 فراری اونو به حال خودش رها کرده باشه ( به خاطر آخرین سالش تو فراری )
      اینا شکست حساب نمیشن بد شانسی حساب میشن
      وافعا چرا باید عیار راننده رو امتیاز هاش مشخص کنن ؟ اونوقت باید گفت که ساینز بهتر از لکلرکه که البته اینطور نیست
      (اینم بگم اگه تو تعیین خط دور آخر کیو 3 مکزیک پرچم زرد نمیزدن 10-10 میشد با لکلرک … اونم با وجود چند تا بدشانسی محض تو تغیین خط ها ) 2020 هم که پشت ماشین قل میخورد خیلی بیشتر از 2019
      من نمیخوام دشمنی با لکلرک فنا همیل فنا یا مکس فنا ایجاد کنم همه ی اینا راننده های عالی هستن
      اما انصافا به خاطر رضای خدا هم که شده یه بار برید 2014 و 2019 رو کامل تمام تعیین خط ها و مسابقات رو ببینید همه چیزو با جزئیات ببینید نه کلیات و به بدشانسی های فتل پی ببرید
      موفق باشید

      • The fastest #5

        0

        0

        21 تا گرندپری بود (2019) میشد به استثنای دیسکولیفای شدنشون که مال فتل بیشتر بود
        سایت racefansنقطهnet

    • mmd CL16

      2

      0

      “سال ۲۰۱۹ وتل ۲۴۰ لکلرک ۲۶۴ (برای اولین بار شکست خورد از هم تیمی)
      هم اکنون قیافه سال ۲۰۱۴ و دنیل ریکاردو:
      😑

  13. Mahdi.drs

    5

    0

    بریم سراغ سنا!!!!
    سال ۸۴ با تیم تولمن اومد
    سال۸۴ …سنا ۱۳ امتیاز… جانسون ۳ امتیاز
    سال۸۵…سنا۳۸ … الیو (اسمش اسپانیایی بود)۳۳ امتیاز
    سال۸۶…سنا۵۵ … هم تیمی جدیدش لافیت۱۴
    سال۸۷…سنا ۵۷ … هم تیمی جدیدش دوباره.. سوتارو (از رفقا ژاپنی 😬) ۷ امتیاز!!!
    سال۸۸…. سنا۹۰ امتیاز ( اولین قهرمانی) و پراست هم تیمی اش ۸۸ امتیاز!
    سال ۸۹….سنا۶۰ امتیاز(۲ام). … پراست ۷۶ امتیاز(قهرمان)
    سال۹۰..سنا۷۸(قهرمان) … هم تیمی جدیدش برگر ۴۳ امتیاز
    سال۹۱… سنا ۹۶ امتیاز(قهرمان) … برگر ۴۳
    سال۹۲…سنا۵۰… برگر۴۹ امتیاز!!!
    سال ۹۳…سنا۷۳ امتیاز… هم تیمی جدیدش مایکل اندرتی ۷ امتیاز😂😂
    سال بعد هم متاسفانه در ایمولا داخل‌ پیچی که خودش گفته بود خطرناکه و میترسم یکی‌از راننده ها اینجا تصادف کنه و بمیره تصادف کرد و دار فانی رو وداع گفت!!!
    اون پیچ فک کنم بغلش رود بوده برای همین نمیتونستن فاصله بدن گارد محافظ رو به عقب تر!!

    • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

      2

      0

      ممنون مهدی دی آر اس
      بند آخر این کامنتت همیشه هر جا به ذهن میاد یک اندوهی ایجاد میشه.اونهایی که مستند شوماخر رو دیدن این رو خوب درک میکنن.
      اگر به جای ایمنی ماشین آیرتون سنا ایمنی ماشین راسل تو ایمولا بود ممکن بود سنا زنده بمونه.یا برعکسش میشد ممکن بود راسل توی ایمولا جانش رو از دست میداد.

  14. Mahdi.drs

    4

    0

    اینم از این مقایسه برترین راننده های تاریخ با هم تیمی هاشون!!!
    برای مایکل شوماخر کبیر هم نوشتم منتظره تایییییید بشه!!!

    • Mahdi.drs

      0

      0

      ادمین عزیز برای شوماخر هم لدفا تایید کنید!

  15. Mahdi.drs

    4

    0

    سال بعد با تغییر نوع سوخت که قراره۱۰ درصد سوخت گیاهی باشه به گفته ماتیا باعث میشه موتور نسبت به قبل تقریبا ۲۰ اسب بخار کمتر تولید کنه و تیم اکثرشان یه اسپانسر از نوع کمپانی های تولیدات نفتی دارن مثلا برای الپین شرکت کاسترول هست و برای فراری شرکت شل و برای مرسدس شرکت پتروناس!!!

    الان یه شایعاتی مثه اینکه از ایتالیا داره میاد که فراری سوخت به شدت کارامدی تقریبا ساخته و موتورشون در همین حالت اولیه با سوخت نوع جدیدش از موتور ۲۰۲۱ بعد اپدیت( با سوخت قدیمی که حتی قوی تر بود) هم قدرتمند تر شده!!!
    ماتیا هم گفته بود با توجه به اینکه بعد ۲۰۲۲ موتور ها تا۲۰۲۵ حداقل فریز میشن و نمیشه طراحی جدید زد تیم سرمایه زیادی و مهندسای زیادی رو روی موتور ۲۰۲۲ سرمایه گذاری کرده و فک میکنن که می تونن به حد موتور مرسدس و ردبول در ۲۰۲۱ برسن و حتی بهتر ولی باید ببینن آیا مرسدس و ردبول هم میتونن خودشون رو بازم قوی تر بکنن !!

    • Morteza_1

      2

      0

      خداکنه حداقل ردبول ما مهندسایی که استخدام کرده قبل فریز شدن موتور ها بتونه یک کاری بکنه وگرنه مسابقات اخر از نظر قدرت موتوری انقدر اختلاف زیاد بود که این که دوستان اول فصل میگفتن ردبول پرواز میکنه برام شده بود یک جک تلخ

      • Mahdi.drs

        0

        0

        ردبول میتونه یکم بهبود بده ولی مرسدس و فراری و الپین طراحی جدیدتر ارائه میدن که حدسم این که نتیجه اش بهتر باشه از کاری که ردبول کرد!! ولی بازم ردبول کوچیک ترین موتور هست که برتری آیرودینامیکی میده بهش

  16. ferrari is my love

    2

    5

    نظرم رو بهترین و هماهنگ ترین تیم ها
    ۱:فراری
    ۲:آلپین
    ۳:استون
    ۴:مرسدس
    ۵:مکلارن
    ۶:ردبول
    ۷:الفا تاوری
    ۸:الفا رموئو
    ۹:ویلیامز
    ۱۰:هاس
    این رده بندی فقط از لحاظ نزدیک بودن دو تا راننده به همدیگر هست رتبه پایین مرسدس و ویلیامز و الفا بخاطر اینکه دو تا رانندها شون رو در کنار هم ندیدم،و فقط حاصل تخیل خودمه.

  17. Morteza_1

    2

    0

    فراری الان دو تا از بهترین راننده ها رو داره بشخصه لکلرک رو در حد مکس یکی از سه راننده برتر میدونم که فصل بعد اگه مثل موناکو بدشانسی نیاره و
    ماشینی در حد قهرمانی داشته باشه
    یکی از شانس های قوی قهرمانی هست
    و ثابت کرده که توی تعیین خط ها جزو یکی از بهترین هاست حتی ساینز هم توی تک دور ها و تعیین خط خیلی خوبه
    ولی غیر از تعیین خط فصل بعد رو اسپرینت قشنگش میکنه
    و بنظرم لکلرک شبیه مکس تهاجمی رانندگی میکنه ولی ساینز بیشتر سعی داره که ثبات بیشتری داشته باشه و زیاد خطر نمیکنه.

    فصل بعد اگه فراری موتورش قدرت لازم رو اونجوری که ادعا میکنن داشته باشه مثل ردبول امسال پرواز خواهند کرد. و جزو پیشتاز هاست و چون جفت راننده هاشون عالی هستن حتی توی سازندگان هم حرفی برای گفتن دارن طبیعتا.

    سال قبل هم چکو اول فصل مثل الان با ماشین هماهنگ نشده بود وگرنه قهرمانی تیمی هم برای ردبول بود.
    ولی فصل قبل با تموم اتفاقای خوب و بدش تموم شده و بی صبرانه منتظر فصل بعد هستم.

    فراری این فصل رو هم چیزی که ازشون یادمه این بود که تونسته بودن قدرت موتور رو برای تک دور تعیین خط قوی کنن ولی اگه بتونن برای طول مسابقه هم همون قدرت رو از موتور بگیرن. فصل بعد هر مسابقه حداقل یکی از پودیوم ها برای قرمز هاست.
    با اینکه رانندگی لکلرک رو بیشتر از ساینز دوست دارم ولی شخصیت ساینز رو بیشتر می پسندم اسمووووووز اُپریتوووووور

  18. Mahdi.drs

    3

    0

    بریم سراغ شوماخر کبیر!!
    سال۹۱ با تیم بنتون وارد اف وان شد و توی سال دومش داخل جدول امتیازات یه جایگاه بالاتر از سنا تموم کرد!!!!
    سال۹۱ …شوماخر (روکی بود) ۴ امتیاز …. هم تیمیش اقای نلسون پیکه (قهرمان سه دوره رانندگان و و پدر زن مکس) ۲۶ امتیاز!!!
    سال ۱۹۹۲… مایکل ۵۳ (نفر سوم گرید) .. هم تیمیش مارتین براندل هم گزارشگر الان فرمول یک ۳۸ امتیاز!!!
    سال۹۳..مایکل ۵۲ امتیاز … هم تیمی جدیدش ریکاردو پاتریس۲۰ امتیاز!
    سال۹۴…. مایکل۹۲ امتیاز (قهرمان فصل) و هم تیمی جدیدش ورشتپن پدر (یاس) ۱۰ امتیاز😂😂
    سال۹۵…مایکل ۱۰۴ امتیاز ( قهرمان شد) و هم تیمی جدیدش (😂😂) جانی هربت ۴۵ امتیاز
    سال۹۶.. رفت فراری …مایکل ۵۹ امتیاز … ادی اروین ۱۱
    سال ۹۷.. مایکل۷۸ امتیاز (۲ ام شد) و هم تیمیش ادی ۲۴ امتیاز(۷ام)
    سال۹۸..مایکل ۸۶ امتیاز … ادی ۴۶ امتیاز
    سال۹۹…مایکل۴۴ امتیاز…. ادی۷۴ امتیاز(این فصل ۷ مسابقه شرکت نکرد اگه اشتباه نکنم تصادف داشت و نمی تونست برونه!!)
    سال۲۰۰۰… مایکل ۱۰۸…روبنز بارکلو ۶۲
    سال۲۰۰۱….مایکل۱۲۳… بارکلو۵۶
    سال۲۰۰۲ …مایکل۱۴۴(قهرمان شد) … بارکلو ۷۷(دوم شد)
    سال۲۰۰۳…مایکل ۹۳… بارکلو۶۵
    سال۲۰۰۴…مایکل۱۴۸…باراکلو۱۱۴
    سال۲۰۰۵.. مایکل۶۲.. باراکلو۳۸
    سال۲۰۰۶ …مایکل۱۲۱…. باراکلو۳۱
    سال های بعد بازگشتش به اف وان رو نمی‌نویسم چون مایکل سابق نبود و در کل رزبرگ راحت شکستش داد!!!
    در کل در دوران اول رانندگیش غولی برای خودش بود!!

    • David Kame

      0

      0

      فکر کنم پیکه هنوز پدر زن مکس نشده !

      • Mahdi.drs

        2

        0

        پدر دوست دختر طولانیه یکم 😂😂

      • Mahdi.drs

        2

        0

        یه چیز جالبی که هست اینه که دختر کلی پیکه دختر دنیل کویات هست!!! یعنی مکس نه تنها صندلی کویات رو گرفت سال۲۰۱۶ بلکه چند ساا بعدش دوست دخترشم گرفت!!!
        فک کنم کویات از لوییس هم بیشتر از مکس بدش بیاد😂😂

    • Mahdi.drs

      0

      0

      اگه بخام مایکل رو خلاصه کنم مسابقه سال موناکو۲۰۰۶ رو مثال میزنم که پول پوزیشن زد بعدش جریمه شد رفت از پیت لین شروع کرد و داخل پیست موناکو که سخت ترین پیست برای سبقت گیری هست و معمولا هر سال به طور میانگین ۵ سبقت داره از پیت لین به جایگاه ۵ ام رسید!!!!

  19. Hamed

    0

    0

    فراری دقیقا ساینز رو برای یک دلیل مشخص استخدام کرد
    راننده ای که هرجا بوده نسبت به ظرفیت خودروش خیلی خوب امتیاز جمع کنه و فراری هم دقیقا همینو میدونست و میخواست
    ساینز کلا روون و تمیز میرونه خیلی ریسکی نمیرونه ولی با همه اینها راننده کندی هم نیست ریس خودش و بقیه رو خراب نمیکنه و همیشه شانس امتیاز گیری داره تو مسابقاتش
    ماشینش در حد قهرمانی جهان باشه با سبکی شبیه جنسن باتن حتی میتونه قهرمان جهان هم بشه