Register

شانزده + هجده =

A password will be e-mailed to you.

ناظران فیا هر دو اعتراض مرسدس به نتیجه مسابقه فرمول یک ابوظبی را رد کردند که مربوط به سبقت غیرقانونی مکس ورشتپن در پشت خودروی ایمنی و به شروع مجدد مسابقه بوده است.

119 دیدگاه

  1. NICO ROSBERG-06

    22

    19

    مشخص بود رد میشه.. بهتره توتو اشتباه خودش و بپذیره این کارا اصلا زیبنده مرسدس نیست و قهرمانی و به لویس برنمیگر دونه.. مکس ورسشتفن حقیقتا که لایق این قهرمانی بود و مرسدس بهتر بود قبل از اینکه کار ب اینجا بکشه با یک پیت راحت قهرمانی و نگه میداشت چون ماشین لویس اونقدر خوب بود که بتونه با تایر نو مکس و بگیره و قهرمان بشه.. افسوس که توتو غرور گرفتش و دود نتیجشم رفت تو چشم فن های لویس.سال دیگه قهرمانی ازینم سخت تر میشه و لویس از شکستن رکورد مایکل خیلی دور شد.

    • حمید

      23

      3

      به نظر من هم امسال تیم فنی ردبول بهتر از مرسدس تصمیم گرفت چند مسابقه رو واقعا همیلتون به استراتزی های بهتر . جسورانه تر رد بول باخت

      • Amirali

        16

        8

        دست ردبول برای انتخاب باز بود ولی اگر مرسدس میرفت پیت احتمال خیلی زیاد مسابقه رو پشت سیفتی کار تموم میکردن

      • Mahdi.drs

        8

        2

        نه اگه بازم پیت می رفت یک لپ مسابقه مثه مکس فرصت داشت و فیا نمیخواست ابدا قهرمانی پشت سیفتی کار تموم یشه

      • pooriya

        5

        1

        ردبول چیزی برای از دست دادن نداشت به همین خاطر قمار کرد.
        شما وقتی چیزای با ارزشی در اختیار داری نمیتونی به راحتی ریسک کنی

    • Kave_Ferrari

      15

      9

      جالبه این فن های لوییس فراموش کردند دیروز شخص توتو ولف قهرمانی رو از همیلتون گرفت.
      توی سیفتی اول استراتژی مرسدس کاملا درست بود و باید مخالف مکس و ردبول عمل میکردند ولی توی سیفتی آخر هیچ مدلی تو کتم نمیره چرا نباید لوییس رو می آوردند داخل؟اون هم با خودرویی که توی کل مسابقه با لاستیک فرسوده تر و سفت تر سریع تر بود؟
      این خیلی قشنگ نیست که اتفاقات کل فصل مثل سیلوراستون و برزیل و …فراموش کنیم و صرف یه تصمیم خاص تو این مسابقه مایکل مسی رو زیر سوال ببریم.

      • Speed Lover

        14

        1

        گلم اگر پیت می رفت پشت مکس در می اومد اونم تو سه دور با لاستیک برابر نمیتونست رد بشه

      • mrz_ir

        6

        3

        اگه پشت مکس هم نمیوفتاد
        میرفت پیت میوفتاد پشت همون ماشین لپی های مورد بحث
        که موقعیت و برتری شروع مسابقه رو از دست میداد

      • TeamLH44

        12

        8

        نه استراتژی مرسدس درست بود … ریسکی بوداما درست بود ! هیچکس فکر نمی کرد که سیفتی کار منتهی به رد فلگ و ری استارت نشه! ولی تموم شد … امیدوارم مرسدس این موضوع رو به دادگاه ببره با اونکه نتیجه بعید میدونم اصلا بخواد تغییر کنه اما باعث میشه همه متوجه بشن قانون قانونه و باید اجرا بشه حالا هر نتیجه ای بخوادبده و یا حتی مسابقه رو سرگرم کننده نکنه !! به میل خودشون نادیده نگیرن ! این همه سال فرمول یک نگاه کردیم … اولین سالی بود همچین چیزی دیدم !!؟؟ حتی طرفدار دو آتیشه مکس کنارم بود اونم تعجب کرد!
        ولی در هر شکل تموم شد … تبریک به مکس و طرفدارانش ! و تبریک به لوییس همیلتون که واقعا باید بهش افتخار کرد و افتخار می کنم که طرفدار همچین کسی هستم و نظرم هیچوقت با هیچ استدلالی تغییر نمی کنه … از 2013 تا آخرین روزی که تو فرمول یک باشه … چه ببره چه نبره و چه رکورد 8 رو نزنه … برای من قهرمان اونه …

      • mrz_ir

        10

        5

        کاوه عزیز
        مایکل مسی و تیمش به خاطر کل فصل زیر سواله
        همه فقط بریتانیا رو میگن اما ایمولا ، اسپا ، مونزا و برزیل و عربستان هم تصمیماتش درست دقیق نبود توی همشون بهتر میشد تصمیم گرفت.
        اما ابوظبی دیگه تهش بود ، وقتی مسابقه اینقدر حساسه دیگه حق نداری تصمیم یک طرفه بگیری
        با اولی نیست که چند دور اخر تصادف میشه بهترین تصمیمی که بهترین نتیجه رو داره همه دیدیم که رد فلگ و استند استارته مثل اذربایجان ….

    • Speed Lover

      7

      3

      گلم اگر پیت می رفت پشت مکس در می اومد اونم تو سه دور با لاستیک برابر نمیتونست رد بشه

      • Kave_Ferrari

        11

        5

        واقعا مسابقه رو دیدی؟!
        لوییس با لاستیک مدیوم فقط نیم دور مسابقه لازم داشت تا مکس رو با سافت جا بذاره اونوقت شما میگی اگر لوییس میرفت و مکس نمیرفت پیت لین و پشتش در میومد، با لاستیک سافت نمیتونست از مکس با هارد رد بشه؟!!

      • Victor33

        6

        5

        چطور مکس میتونست رد بشه ولی لویس نمیتونست با اون ماشین. تیم مرسدس مثل ماست فقط نظاره گر بود. قهرمانی تیمی هم حقش نبود

      • NICO ROSBERG-06

        5

        1

        دوستان چرا یه مطلبی رو بدون مطالعه بیان میکنین.. شخص ماسی به تیمها اعلام کرده بود که این ریس پرچم قرمز نخواهیم داشت مکر در شرایط خیلی اضطراری-(Very urgent – hard happening ) این دو جمله در متن بیانیه فیا قید شده یعنی – خیلی اضطراری و اون یکیشم ینی اتفاق سخت– و اینم قبل از شروع ریس به تیم ها اعلام شده.. دلیل پیت سریع ردبول بعد از اتفاق راسل هم همین بود که اونا میدونستن احتمال پرچم قرمز خیلی کمه مرسدس هم میدونست اما نمیخواستن موقعیت پیش تازی رو از دست بدن برای اون عزیزایی هم که میگن باید تحت سیفتی ب پایان میرسی بگم همه تیمها موافقت کرده بودن که مسابقه ابوظبی تحت هیچ شرایطی با یلئ فاگ و سیفتی تموم نشه و فقط با پرچم سبز به پایان برسه.. دوستان خواهشا دیس بارون نکنین اینا موارد و اتفاقات و اعلامیه هایی بوده که همه قبل از شروع ریس ابوظبی با تیمها هماهنگ شده توسط فیا تا جلوی هر گونه اتفاق و حدیثی رو بگیرن اما مرسدس چوب بی تدبیری خودش و خورد حالا هی عده ای از عزیزانی ک مطلع نیستن اما و اگر و حرف و حدیث..نمک روی زخم نپاشید خواهشا به اندازه کافی خودمون اعصابمون نابود شده..

    • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

      12

      5

      nico rosberg
      داداش چرا چیزی که نمیدونی رو میگی ؟
      طبق قانون فرمول یک در صورت سیفتی کار ماشین های لپی یا باید از سیفتی سبقت بگیرن و انلپ بشن یا اینکه توی همون رده ای که هستن بمونن و بعد از سیفتی ادامه بدن که تشخیص اجازه سبقت یا عدم سبقت ماشین های لپ شده از سیفتی کار به عهده مایکل مسی هست . دیروز مایکل مسی فقط به ماشینای لپ شده بین لوییس و مکس اجازه داد رد بشن در صورتی که چنتا ماشین لپی هم بعد از مکس بودن و تا اینکه اونا بخوان برن دور لپ شدشون رو بزنن و به قطار ماشین ها برسن ریس تمام بود .
      حالا دلیل پیت استاپ نرفتن لوییس دقیقا این بود که مایکل مسی اجازه نداد لپ شده ها انلپ کنن و اگه لوییس میرفت پیت استاپ بین لوییس و مکس ۳ تا ماشین لپ شده بود که قطعا نمیتونست اونا و مکس رو بگیره توی یه دور .

      من قبول دارم که نتیجه ریس توی دادگاه هم عوض نمیشه و فیا خودشو زیر سوال نمیبره ولی کار مایکل مسی کاملا غیر قانونی بود و اعتراض رادیو توتو ولف هم همین بود و ادامه شکایت هم واسه اثبات همین موضوع هست . امسال مایکل مسی بسیار پر اشتباه ریس ها رو مدیریت کرد

      • محمودمت

        2

        2

        دستت درد نکنه،،اگه بقیه ماشین های لپ شده ،نرفتن،،،پس مرسدس هرکاری میکرد بیفایده بود ،،خود مسی هم رو واستون شرط بسته بود

      • Ghader,khan

        3

        2

        امسال حق لوییس بود ولی همه یه طرف ،لوییس و مرسدس یه طرف
        نخواستن که لوییس قهرمان بشه

      • NICO ROSBERG-06

        2

        0

        حسام جان همه میدونن من هیچوقت اهل بجث کردن نبوده و نیستم.. الانم همینطور فقط جهت روشن شدن بحث..همون جای قانون که شما میگی با یک تبصره این و هم بیان میکنه که در مجموع اینجا مدیر مسابقه باتوجه به شرایط حق داره که تصمیم بگیره که این قانون چگونه اجرا بشه وشما اشاره کردی من ندونسته نظر دادم داداش ببخشیدا اما با احترا بنده عضو4 تا سایت بین المللی فرمول 1 و دارم و خبرها و اعلامیه ها و بیانیه های احتمالی برای تیم ها و راننده ها قبل از هر گرند پری برای گوشیم ارسال میشه توسط ایمیل یا خبرنامه های اون سایت ها که در گوشیم نصب کردم ..من نمیگم مطلب شما صحیح نیست اما میگم موضوع اینجاست که تمام تیمها توافق کرده بودن که ریس ابوظبی تحت هیچ شرایطی با سیفتی کار تمام نشه و ماسی هم از اختیتری که قانون طبق همون تبصره ای که خدمتتون عرض کردم بهش داده بود تصمیم گرفت که فقط چند ماشین بین مکس و لویس آن لپ و انجام بدن و بقیه بخاطر کم بودن وقت بخاطر نزدیک بودن به دور آخر اجازه عبور داده نشد و اینجا قابل درکه که دوستان و افرادای بخاطر ناراحتی شدید مدام دنبال ایجاد بحث و اتهام زنی به ماسی و غیره باشن اما توجه کنین که همه اینها بخاطر اشتباهی بود که خود مرسدس انجام داد و ای کاش همون لحظه ای که راسل رفت تو دیوار مرسدس هم برای لویس پیت انجام میدادن که با ماشینی ک زیر پای لویس بود تو اون دوتا کفی راحت مکس و میگرفت و قهرمانیش مسجل بود اما خب اینم جزو طبعات غیرقابل تغییر این تصمیمات مرسدس و فیا تا مدتها خواهد موند.. باز هم اگر مجاب نشدین بنده سر تواضع پایین میارم در برابر شما دوست من

    • Mohsen.A

      1

      2

      دوست عزیز
      نیکو رزبرگ
      تصمیم مرسدس درست بود .چرا وقتی توی 17 دور اقیمانده 14 ثانیه جلوترن
      و توی 6 دورنهایی 11 ثانیه جلوترن باید ریسک کنن ؟
      عملا مکس نمیتونست توی دورهای باقیمونده لوییس را بگیره
      یعنی برای اینکار باید حدودا توی هر دور 1.8 تا 2 ثانیه سریعتر می بود ولی عملا از 20 دور اخر چنین کاری نکرده بود .پس تصمیم مرسدس درست بود.

    • Reza york

      1

      1

      نظرات رو که خوندم اکثر مرسدسیها از استراتژی تیمشون شاکی بودن،ولی هیچ کدوم از بچه ها دلایل اشتباهاتی که معتقدند انجام داده تیم رو بیان نکردن.به عنوان یک مخالف تصمیم گرفتم اونچه به نظرم دلایل تصمیمات وولف و تیمش بوده روبیان کنم چون به نظرم در لحظه تصمیمات بدی نگرفته بودند غیر از یک جا که البته اونهم تحت تاثیر یک مطلب بود.شرمنده اگه زیادی طولانی میشه مطلب.
      کاملا مشخص هست استراتژی مرسدس با توجه به ماشین بهتر و مهارت بالا لوییس خصوصا در پیستهایی که مسیر مستقیم طولانی داره بر پایه پرهیز از چرخ تو چرخ شدن با مکس بود.همه میدونن که در صورت dnf شدن مکس و لوییس این مکس بود که قهرمان میشد،با سبک رانندگی مکس هم وقوع چنین حادثه ای اصلا غیر محتمل نبود،پس استارت فوق العاده لوییس هر چیزی رو که مرسدس میخواست بهشون داد و حمله مکس تو پیچ اول بعد استارت این بار به ضررش تموم شد وکمک کرد تا رویای مرسدسیها محقق بشه یعنی سبقت از مکس بدون برخورد با کمک استارت بی نظیر و ایجاد اختلاف زمانی با استفاده از فضای ران آف درنتیجه حمله مکس به لوییس که باعث شد قبل از باز شدن drs لوییس فاصله مطمئن رو تو همون سکتور اول دور یک ایجاد کنه تا نگرانی از بابت حمله های مکس نداشته باشه.پس جنگ راننده اولا به نفع لوییس پیش رفت تو استارت.اما پرز وبوتاس،پرز هم تونست رده حفظ کنه و هم تو ترافیک چهارم تا هشتمی گیر نکنه و خودشو همراه لیدرا کاملا از بقیه کاروان جدا کنه جوری که هر چقدرم پیت میرفت باز جلو ترافیک در میومد ،بهتر از این نمیشد برای رد بول و این یعنی خیلی دستشون برای استفاده از استراتژیایی که توش راننده دوم دخیل هست بازه،در مقابل بوتاس نه تنها در تعیین خط جایگاه مناسب به دست نیاورد ،بلکه تو استارت هم دو رده از دست داد و تا اخر هم تو همون برزخ گرفتار بود ودست مرسدس رو خالی گذاشت وعملا مرسدس یک راننده داشت.جنگ دومیا رو ردبول برنده شد اونهم به بهترین شکل و پرز کاملا به وسیله ای تبدیل شد تا مکس به هدفش برسه.استراتژی اولیه مرسدس جواب داد و به مدد مسیرای مستقیم طولانی هر دور همیلتون با اینکه مدیوم داشت FLرو میزد و اختلاف رو به 9 ثانیه رسونده بود.استراتژی مرسدس تک پیت بود و انتظار تعویض بین دور 20 تا 25 رو داشتن.ردبول قبل اینکه گپ تایمش با لوییس دو رقمی بشه خیلی زودتر از انتظار پیت اول مکس رو میره.چرا چنین اپشنی رو داره؟چون بوتاس با بیشتر از سی ثانیه اختلاف تورده هفتم گیر افتاده( دست استراتژیستای مرسدس بستس و فقط میتونن عکسالعمل نشون بدن به ردبول نه اینکه ابتکار عمل به خرج بدن).
      مزایای این پیت رو یک به یک میگم :مهمتر ازینکه تایرای مکس نوبشه برای رد بول این بود تا مدیومای لوییس رو ازش بگیرن که باهاشون داشت پرواز میکردو هر دور رکورد بهتری میزد.مرسدس تن به بازی که راه انداخت ردبول داد و رفت به پیت و با وجودیکه میخواستن تک پیت تموم کنن مسابقه رو دور پونزدهم هارداشون انداختن.به نظرم بار روانی این قضیه رویه مدیریت همیلتون تاثیر زیادی داشت.قبل پیت اول همیلتون با مدیوم گپ 9 ثانیه ای ایجاد کرده بود در برابر سافت مکس اما بعد از پیت و در شرایط هارد هارد این گپ 5 ثانیه شد که نشون میده عملکرد لوییس پایین اومده.تو پرانتز مکالمات لوییس رو یادتون بیاد که میگفت من تنها نذارید تو این شرایط یا اینکه خیلی راه در پیش دارم که نشون میداد خودشم مطمئن نیست 43 دور با هارداش بتونه مدیریت کنه ریسو.مزیت بعدی پیت اول دفاع پرز بود در حالیکه از بوتاس خبری نبود.همیلتون که بعد پیت پشت پرز در میاد در جریان به اعتقادم بهترین دفاع فصل هشت ثانیه از دست میده ضمن اینکه یه drs هم پرز به مکس پشتبند دفاع جانانش هدیه میده.با تمام این شعبده های پرز هنوزم مکس به زیر یک ثانیه با لوییس نمیرسه و گپ زمانی از 1 به 5 میرسه که به نظرم اشتباه اصلی گاراژ مرسدس اینجا رقم میخوره.

      • Reza york

        2

        1

        مکس میره برای پیت دوم و هارد نو،اما مرسدس اصرار داره بر تک پیت تموم کردن.سوال اگه میخواست تک پیت تموم کنه چرا دور 15 همراه ردبول پیت رفت.من فکر میکنم تنها دلیلی که داشت تجربه دفاع عجیب غریب پرز بود،اگه مرسدس به پیت ردبول پاسخ میداد یه بار دیگه باید کابوس پرز رو از سر میگذروند.بازم نبود بوتاس دست و بال مرسدسو بسته.مکس که از پیت در میاد گپ به16 رسیده ،تقریبا سه لپ ابتدایی بعد پیت دومش هر لپ یک ثانیه برای خودش سیو میکنه خیلی امیدوار میکنه ردبولو ولی بعدش دوباره لوییس مدیریت میکنه و تنها در ترافیک ماشینای لپ شده هست که دو ثانیه دیگه به مکس میده و گپ به 11 میرسه و حالا مکس پشت ترافیک.استراتژی مرسدس کاملا جواب داده تا اینجا با اینکه آپشن چندانی برای تغییر در اختیار ندارن و مهمتر از اون دلیلی برا تغییر ندارن.اما نقطه عطف مسابقه و یک معجزه برای مکس و برخورد لطیفی با وال در دور 52.تکلیف رد بول معلومه تنها کاری که باید بکنند اینه سافت بندازن و دعا کنند سیفتی کار خارج بشه قبل از پایان ریس.اما مرسدس،اگر بره پیت و مکس نره دو حالت پیش میاد یا مجدد استارت میشه که هاردای مکس اونقدی نو هستن که بشه روشون حساب کرد یا پشت سیفتی تموم میشه ریس و بازم مکس اوله.

    • Reza york

      0

      1

      مکس میره برای پیت دوم و هارد نو،اما مرسدس اصرار داره بر تک پیت تموم کردن.سوال اگه میخواست تک پیت تموم کنه چرا دور 15 همراه ردبول پیت رفت.من فکر میکنم تنها دلیلی که داشت تجربه دفاع عجیب غریب پرز بود،اگه مرسدس به پیت ردبول پاسخ میداد یه بار دیگه باید کابوس پرز رو از سر میگذروند.بازم نبود بوتاس دست و بال مرسدسو بسته.مکس که از پیت در میاد گپ به16 رسیده ،تقریبا سه لپ ابتدایی بعد پیت دومش هر لپ یک ثانیه برای خودش سیو میکنه خیلی امیدوار میکنه ردبولو ولی بعدش دوباره لوییس مدیریت میکنه و تنها در ترافیک ماشینای لپ شده هست که دو ثانیه دیگه به مکس میده و گپ به 11 میرسه و حالا مکس پشت ترافیک.استراتژی مرسدس کاملا جواب داده تا اینجا با اینکه آپشن چندانی برای تغییر در اختیار ندارن و مهمتر از اون دلیلی برا تغییر ندارن

    • Reza york

      2

      1

      .اما نقطه عطف مسابقه و یک معجزه برای مکس و برخورد لطیفی با وال در دور 52.تکلیف رد بول معلومه تنها کاری که باید بکنند اینه سافت بندازن و دعا کنند سیفتی کار خارج بشه قبل از پایان ریس.اما مرسدس،اگر بره پیت و مکس نره دو حالت پیش میاد یا مجدد استارت میشه که هاردای مکس اونقدی نو هستن که بشه روشون حساب کرد یا پشت سیفتی تموم میشه ریس و بازم مکس اوله.
      از مجموع این سرتونو درد اوردنا قصدم این بود که بگم در هر لحظه مرسدس تصمیم بهتر رو گرفت ولی تصادف لطیفی همه چیزو زیرو رو کرد.الان من میتونم به پیت دوم نبرد لوییس ایراد بگیرم وقتی مکس پیت دو رفت ولی خب اون زمان کسی نمیدونست لطیفی دور 52 هوس سبقت میگیره و مهمتر تجربه دفاع پرز رو داشتن که نگرانشون میکرد که شاید این بار مکس با توجه به کم شدن گپ (9به5)خودشو برسونه.تصمیمشونم درست بود در اون زمان ولی تصادف لطیفی باعث شد الان حسرت اینو بخورن که چرا پیت دوم رو همراه مکس انجام ندادن.

  2. حمید

    13

    10

    2 سالش رو دیگه از کجا آوردی ؟
    این چه ادبیاتی که استفاده می کنی برادر ؟
    اتفاقا 3-4 مسابقه آخر که مرسدس قویتر شد نشون داد که همیلتون چقدر راننده توانمندتریه نیسبت به مکس
    البته من هم طرفدار فراریم و امیدوارم سال آینده ماشین خوبی رو بیارن

    • mohammad

      12

      8

      بیچاره شما که بهتون میگن گاری
      ایشالا سال دیگه با عدالت ما باشیم مکسم باشه شما ها هم باشین
      وای یادم نبود ما سال دیگه راسلم داریم
      ولی پرز بیشتر از این نمی تونستکمک وستاپن کنه بنظرمن پرز بهترین بود چجور همیلتونو پشتش نگه داشت تا وستپن برسه

  3. mohammad

    14

    5

    د خب توتو من خودم عاشق تیمیونم ولی میدونی توی دوتا سیفتی کار میدونستن چی بندازن حالا نم دونم مایکل ازز قبل گفته چون با توجه به مسابقات قبل از جمله جده باید رد فلگ بزنن ولی مایکل و فیا نظرشون عوض نمیشه البته تلاشت واقعا تحسین بر انگیزه 11 ثانیه الکی نیس
    امیدوارم سال دیگه مایکل مسی نباشه فصل دیگه

  4. Redbull mo

    5

    11

    دقیقا۔ فقط بخاطر خودرو بوده که اینجاست نه چیز دیگه

  5. جابر

    9

    7

    حالا خوبه لطیفی قهرمان جهانش کرده بازم خداروشکر که الحمدالله وگرنه والا به خدا

    • ♠♦joker♣♥

      8

      8

      کمک های چارلی و پیرلی رو فراموش کردی برا مرسدس یا برات بگم

  6. Amirali

    16

    12

    به نظرم این فاجعه قوانین رو باید همینجا تمومش کنن
    قهرمانی حق مسلم لوییس بود که پرید، ولی حداقل برای فصل بعد اول از همه باید مسی رو کنار بذارن و بعد هم یه تجدید نظری در قوانین بکنن.
    فکر نمیکنم هیچ سالی در فرمول یک چنین فاجعه ای رو شاهد بوده باشیم.
    خوشم میاد از فردای مسابقه هم میگین لوییس رقابت برابر داشته و باخته.جدا؟وتل چند تا رقابت برابر داشته و باخته؟واقعا به مسابقه دیشب لوییس میگین باخت؟؟

    • Amirali

      12

      12

      ما طرفدارای مرسدس و همیلتون رسما داریم میسوزیم تو این عصبانیت
      بابا مایکل جان مگه نباید ماشین های لپی همشون آن لپ بشن بعد مسابقه شروع بشه؟ تا جاناتان بهش گفت اونم قبول کرد.
      خیلی خجالت آور بود.مکس یک راننده واقعیه و یک استعداد بی نظیر،ولی این استعداد بی نظیر حتما شما هم قبول دارید که هیچ جای مسابقه دیروز بهتر از لوییس نبود که بخواد قهرمان بشه و برای همینم هست که ما کلا داریم میسوزیم و غصه میخوریم.حالا شما یک عده ای که بعد قهرمانی تازه پیدا شدین هم نمک روی زخم باشید ولی بدونید اصلا اخلاقی نیست.

    • Amirali

      12

      3

      یا مدیر بدیه
      یا تبانی کرده
      که من دوست دارم بگم گزینه اول.ولی هیچکدوم این موارد باعث نمیشن قهرمانی سوخته لوییس برگرده

    • Kave_Ferrari

      11

      8

      داداش چرا اینقدر متعصبانه نظر میدید.
      مسابقه دیشب بر اثر یه حادثه و ریسک تیم ردبول کاملا عوض شد.شما میخوای بگی همه این اتفاق ها پیش بینی شده بود؟
      از طرفی توی طول فصل ورشتپن کم اشتباه ظاهر شد شما فقط دی ان اف شدنش تو سیلوراستون بدست همیلتون رو لحاظ کن یا اشتباه وحشتناک تیم مک لارن توی سوچی رو که سکوی اول رو تقدیم کرد به همیلتون!
      بازم میگم مسابقه عجیبی بود ولی لطفا نه بی احترامی کنید نه توهم توطئه بزنید.

    • Amirali

      9

      7

      وات؟
      کجای نظر من متعصبانه بود؟فقط احتمالات رو بررسی کردم
      تیم ردبول هیچ جای ریسکی نداشت چون پشتش باز بود و نهایتا دوم میشد.
      ولی مرسدس نمیتونست بره پیت چون فکر میکردن مسابقه پشت سیفتی کار تموم میشه.
      بعدش هم اومدم با قوانین این حادثه رو تطبیق دادم.به هیچکسی هم تهمت نزدم.
      واقعا حرفتون ربطی نداشت به حرف من.

    • Kave_Ferrari

      8

      6

      اونجای حرفت متعصبانه که داری نتیجه ی یک فصل رو کاملا ربط میدی به یک مسابقه خاص.
      تو کل فصل کی بیشتر قهرمان شده بود؟
      کدوم یکی بیشتر از اون یکی از دی ان اف شدن حریف یا اتفاقات مسابقه بهره برد؟
      چند تا اتفاق مشابه افتاد و همون قوانینی که شما از عوض شدنش صحبت میکنی دوگانه نظر داد و به ضرر مکس؟
      و اینم بگم درسته وتل تو رقابت های برابر باخته ولی هیچ وقت سوار خودرویی با قدرت و اختلاف بالای خودروی همیلتون با رقباش هم نبوده تا مشخص بشه توانایی خلق این رکورد ها رو داشته یا نه.
      شما متعصبی چون نمیخوای قبول کنی فاصله بین رانندگانی مثل مکس و لوییس و سب و الونسو اونقدر کمه که با یه خودروی ثابت نمیشه حدس زد کدوم قهرمان میشه.

      • mrz_ir

        4

        5

        با امتیازات برابر رسیدن مسابقه اخر و همین یه مسابقه قهرمانو تعیین میکرد. پس همین یه مسابقه تعیین کننده فصله .
        نظرات دوگانه به ضرر مکس رو میشه نام ببری ؟؟
        بعد فتل 2010 تا 2013 سوار چی بوده پس ؟؟
        2010 که رکورد جوانترین فرد قهرمان رو زده .
        هیچوقت سوار همچین ماشینی نبوده ؟؟ 2013 چیه پس ؟؟؟
        سب 397-الونسو 242 – وبر 199 – لوییس 189 امتیاز
        سب 13 -الونسو 2 -وبر 0 – لوییس 1 برد
        رکورد برد های پشت سر هم فتل رو چی میگی (2013) که لوییس حتی نتونست 2020 بشکنه و بوتاس مثل وبر نبود و این وسط برد گرفت ؟؟؟

    • Amirali

      1

      4

      جالبه حالا به جایی رسیدیم که دارید حرف هایی که نزدم رو به من ربط میدید.من قبول ندارم اختلافشون کمه؟کی این حرف رو زدم؟
      در ضمن برای اینکه بدونید امسال از کل اتفاقات مکس فقط مجارستان دست خودش نبود.سیلوراستون که شیرجه زد تو شکم لوییس(نمیگم مقصر مکسه میگم یه قهرمان باید مراعات کنه اینجاها)باکو هم دو دور مونده به پایان داره به لاستیک فرسوده فشار میاره خب کدوم آدم عاقلی این کار رو میکنه آخه؟
      بحث وتل هم فقط خطاب به عرفان بود.من جواب کسی که به رانندم توهین کنه رو گاهی اوقات به سبک خودش میدم.
      هرچی هم از رقابت لوییس و وتل گفتم پیشبینی خودم بوده.بعید میدونم حق نداشته باشم پیش بینی کنم!
      قهرمانی مکس رو هم فقط به مسابقه آخر ربط ندادم.اگر بخوام بقیه مسابقات رو بیارم وسط که بدتر هم میشه.اون فجایع داوری در اسپا و برزیل و همینطور ماشینی که در اکثر اوقات برتر بود حساب نمیشن؟الانم گفتم مکس یک فصل خوب رو داشته،اما این دلیل نمیشه که بهترین بوده باشه.همیشه گفته به من یک ماشین برابر بدید تا همیلتون رو شکست بدم ولی در واقع اگر اتفاقات مزخرفی که امسال افتاد رو در نظر نگیریم همه میدونن قهرمان امسال با سال سن!!! کی بوده.

  7. amirhosein

    10

    10

    دوستان لطفاً درست فکر کنید و منطقی حرف بزنید
    امسال لوییس قهرمان بود مکس فقط فقط به خاطر شانس قهرمان شد پس همیلتون شکست نخورد مکس بخاطر شانس برد و همیلتون یه خاطر بد شانسی شکست خورد پس هی نگید مکس لوییس رو شکست داد
    دوماً چرا همش میگید حق مکس بوده قهرمان بشه بابا منطقی فکر کنید اصلا لوییس بی استعداد اصلا به مغز. اصلا موقع مسابقه یه ربات جای لوییس رانندگی می‌کنه ولی حق مکس نبود قهرمانی وقتی کسی اینهمه فیا ازش حمایت می‌کنه و آخرش هم با فیا قهرمان میشه قهرمانی حقش بوده؟

    لازمه یه نکته هم در رابطه با سیفتی کار دیروز بگم
    دوستان راننده های لپی باید همه شون رد بشن از سفتی کار و یه دور بگذره بعد سفتی کار بیاد داخل پیت ولی تو مسابقه دیروز اول پیست بخاطر تصادف آماده روفتن ماشین های لپی نبود و وقتی اماده شد چون دیر شده بود فقط به راننده های بین لوییس و مکس اجازه دادن برن و بقیه رو اجازه ندادن چون اگر اجازه میدادن ریس نمی تونست تو همون دور شروع بشه و حتی برای اینکه زود شروع بشه و مسابقه پشت سیفتی کار تموم نشه سریع بعداز ماشین های لپی مسابقه رو شروع کردن

    و اینم اخرین طرفداری مایکل مسی و فیا از مکس
    قهرمانی که با فیا قهرمان شد

    • Kave_Ferrari

      10

      7

      جالبه شما حتی اطلاعاتت در اون حد نیست که این کاملا در اختیارات برگزار کننده یعنی شخص مایکل مسی بوده که کل ماشین ها رد بشند یا فقط اونهایی که توی رقابت قهرمانی فصل اثر گذار بودند.
      شما تصور کن برعکس این اتفاق می افتاد همینجا کلی نظر و کامنت که چرا باید رده هایی رو آن لپ میکردند که هیچ نقشی تو مسابقه نداشتند و مایکل مسی از همیلتون حمایت کرده.
      در مورد حق مکس واقعا متاسفم که شما کل فصل رو رها کردی چسبیدی به همین یک مسابقه!
      بدون شک مکس و همیلتون رقابت میلیمتری داشتند که اگر بخوایم خوش شانسی ها رو حساب کنیم قطعا همیلتون دست بالا رو داره

    • amirhosein

      7

      7

      دوست عزیز
      اول اینکه منظور من این بود که مسی تمام تلاشش رو کرده برای قهرمان شدن مکس
      دوماً این مسابقه مال لوییس بود و با شانس مکس ،مکس قهرمان شد و کاری به کل فصل ندارم مهم اینه که لوییس مکس رو شکست داده بود و با اتفاق ناخواسته که من اسمش رو شانس گذاشتم مکس قهرمان شد
      پس مکس لوییس رو شکست نداده با اتفاق ناخواسته قهرمان شده

    • ali

      4

      6

      دوست عزیز کاوه در مورد نظراتت باید بگم فقط به مسابقه قبل بنگر تا ببینی امسال فیا چه اقتضاحی بخرج داد بصورت عجیب و تابلو حمایت قاطعانه از مکس مرد مومن مکس مسابقه قبلی بصورت واضح و تابلو سه خطا مرتکب شد که اگه هر راننده دیگه ای بود کسر امتیاز میشد چی میگی شما؟ البته این مسابقه یه مقدار استراتژی مرسدس رو پیت غول اشتباه بود ولی ببین لوییس استثناست که با یک دست لاستیک نزدیک ۴۵ دور میزنه اینو چی میگی
      امیدوارم سال دیگه هر دو در اوج نبرد کنند تا ببینیم چقدر اختلاف دارند امسال که استراتژیستهای مرسدس سنگ تموم گذاشتن و پرررررز لامصب دمش گرم بنظرم پرز از مکس راننده به مراتب بهتریه شما دقت کنید به نگهداشتن لوییس پشت سرش و کم کردن ۱۰ثانیه اختلاف مکس با لوییس

      • Mohsen.A

        9

        0

        دوست عزیز
        همه حرفاتو قبول دارم جز اون قسمتی که گفتی پرز بهتر از مکسه.
        درسته پرز 8 ثانیه برای مکس خرید و لوییس را نگهداشت ولی مکس بسیار بهتر از پرزه. البته رده سومی پرز فدای قهرمانی مکس شد که کاملا هوشیارانه بود و اصلا کار تیمی یعنی همین .

  8. Amirali

    5

    7

    بشمارید ببینید چند سال بوده:
    2021:شکستی که دیگه نمیدونم چی بگم راجع به این یکی
    نیم فصل اول 2017:دقیق یادم نیست فکر کنم رتبه اول
    نیم فصل اول 2018:رتبه اول
    از اینجا به بعد با هم تیمیه:
    2016:شکست با بدشانسی محض برابر نیکو که اونم واقعا حقش نبود
    2015:قهرمانی
    2014:قهرمانی
    2013:برتری
    2012:برتری
    2011:شکست به علت مسایل خانوادگی
    2010:برتری
    2007:برتری که متاسفانه به قهرمانی ختم نشد
    2008 هم نمیدونم ماشینا چطوری بودن.اگر مکلارن در حد فراری بوده که اونجا هم برتری

    • Parsa911

      7

      6

      ۲۰۱۶ نگاه کردی خدایی تصادف اسپانیا و حرکت اخر تو دبی برو ببین بد شانسی های نیکو تو ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ هم ببین
      بعضی وقتا باید باخت قبول کرد بدون بهانه مثلا مشکلات خانوادگی اصلا بهانه خوبی نیست
      ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ نوشتید برتری اون سال ها که وتل قهرمان شد ۲۰۰۸ هم برتری ولی همی قهرمان شد منظورتون از برتری چیه
      درکل من دوس داشتم همی ببره فقط چون طرفدار مرسدسم ولی حالا به هر دلیلی باخت دوس دارم فصل بعد جرج قهرمان بشه رکورد مایکل شکسته نشه

    • Amirali

      6

      6

      اگر اسپانیا رو میبینید قطعا باید بقیه مسابقات و بی اخلاقی های نیکو رو هم ببینید.کم تو همین فصل از این اتفاقات داشتیم؟برتری هم یعنی نسبت به هم تیمیش بهتر بوده
      مشکلات خانوادگی بودن که باعث شدن لوییسی که دو فصل باتن رو له کرده بود تو اون فصل با اختلاف ببازه.یعنی چی بهانه خوبی نیست؟تو خودت اگر ذهنت تحت فشار باشه اصلا میتونی تمرکز کنی؟

    • Parsa911

      5

      5

      منم برای همین گفتم اگر نیکو بدشانسی نداشت سال های قبلش قهرمان میشد یا همی دستور تیمی ها گوش نمیداد بعدم نیکو گوش نداد
      مشکل خانوادگی اگر قرار باشه باعث باختت بشه پس از تیم بیا بیرون مشکلت حل شد بیا دلیل نمیشه بگی مشکل داره برای همین باخت اخر باخته به هر دلیلی
      مثل این فصل که به یه دلیلی باخت دیگه باید قبول کنیم
      اینم بگم که فکر نکنی من لویس قبول ندارم بلکه برعکس به نظرم لویس واقعا عالی رانندگی میکنه و من خیلی قبولش دارم 7 قهرمانی چیز کمی نیست فقط حالا که مکس قهرمان شد که اصلا دوس نداشتم دیگه هم دوس ندارم رکورد شوماخر شکسته بشه و کاملا نظر شخصی منه نه اینکه همی بخوام ببرم زیر سوال

  9. رضا سلطانی

    16

    1

    رفقا یک نکته مثبتی بگم که صبر تا رونمایی ماشین های کاملا جدید فصل بعد رو کاهش بده:
    تمرین پیش فصل اول در تاریخ ۲۳ تا ۲۵ فوریه هست یعنی از چهار تا شش اسفند و این یعنی تیم ها باید تا قبل از اون ماشین ها رو رونمایی کنند. پس یعنی فقط باید حدودا دو ماه صبر کنیم تا دیدن ماشین های جدید

  10. McLaren F1

    12

    20

    چند سال بخاطر ماشینی که خودتونم میدونین یه سر و گردن که هیچ چند تا سر و گردن سر تر بود مثل آب خوردن و بدون هیچ رقابت فشرده ای قهرمان شدین با اختلاف حالا یه سالم اینجوری بشه
    طرفدار مکس نیستم ولی قهرمانی حقش بود

    • Amirali

      13

      14

      نه شما طرفدار هیچکی نیستی
      فقط هیتر لوییسی

      • Kave_Ferrari

        13

        7

        من شخصا هیچ ابایی ندارم بهم بگی هیتر لوییس.
        پس یه سوال رو واضح جواب بده بهم.
        آیا بنظرت خودروی مرسدس توی این ۶ سال برتر از خودروهای دیگه بوده یا نه؟

      • Amirali

        7

        9

        جواب سوال شما رو قبلا هم دادم،کسی نیست که قبول نداشته باشه.
        گویا به هر طرفدار همیلتونی که میرسید همین سوال رو میپرسید

      • McLaren F1

        9

        5

        ببخشید دیگه حقیقت تلخه
        ولی چیزیه که موقع صحبت در مورد قهرمانی های همیلتون بهش اشاره میشه البته به حق و با مدرک

      • Amirali

        1

        4

        حقیقت تلخ نیست این جمله کلیشه ای رو لطفا انقدر تکرار نکنید
        حقیقت این بود که دیشب همیلتون با وجود اینکه در تمام مسابقه بهتر بود فقط به یک تصمیم مزخرف باخت.اگر این تلخه که دیگه نمیدونم تعریف تلخ و شیرین برای شما چیه

    • m.d.r

      12

      2

      برات از سال 2000 تا الان مثال می زنم در طول این 21 سال به جز دو فصل 2007 (لوییس) و 2021 (مکس) هر سال قهرمان راننده ها از همون تیمی بوده که قهرمانی سازندگان رو داشته و خب این نشون میده برای قهرمانی قطعا به ماشینی نیاز هست که از بقیه یه سر و گردن بالاتره باشه ممکن هست به خاطر نسل راننده ها و تیم های حاضر در مسابقات هر دوره قهرمانی برای اون تیمی که ماشین برتر رو داره سخت تر یا آسون تر بشه ولی اثر مواقع نشون میده که برای قهرمان شدن نیازمند یک ماشین خوب هم هست صرفا فقط سال 2007 که همیلتون قهرمان رانندگان و فراری قهرمان سازندگان شد و همین فصل (که جای بحث داره) مثال نقض هستن که ممکنه دست خوش خیلی از فاکتور های دیگه بشه

      • Amirali

        10

        6

        کاملا درسته
        تازه الانم اگر میبینید مرسدس اوله به خاطر عملکرد بهتر بوتاس نسبت به پرزه نه چیز دیگه ای
        به امید دیدن نیکو هووولکنبغگ در فرمول یک

      • AmirAli

        4

        4

        بحث این اگه اون اتفاقات برای مکس نمی افتاد با اختلاف بیشتر قهرمان بود
        حالا چه باور بکنن مکس فن ها چه نکنند، این فصل پکیج تکمیل تری داشتن
        لوییز کار خارق العاده ای کرد که تا لپ یکی مونده به آخر قهرمانی تو دستش بود، بی اشتباه و جسور و محطاط
        ولی!(از اون ولی هاست)
        امتیازات ارزشمند باکو اینجا خودشو نشون داد…
        واقعا رانندگی لوییز تو این فصل حق قهرمانی رو داشت ولی خب نمیشه که دو قهرمان داشته باشیم 🙂
        میخوام بگم با عملکرد بهتر پرز و امتیازات از دست رفته مکس قهرمانی سازندگان در دسترس بود؛ آره موافقم این فصل از استثنائات بود
        در کل برا منی که دوران هایبرید شروع حرفه ای دنبال کردن موتوراسپورتم بود این فصل یه حس دیگه داشت

      • m.d.r

        5

        0

        بله بی دقتی از من بود 2008 لوییس قهرمان شد و فراری هم قهرمانی سازنگان رو گرفت

  11. Speed Lover

    14

    8

    کاملا مشخصه مایکل سلیقه ای عمل کرده و مطابق قانون نبوده باید همه آن لپ میشدن که در این صورت هم مسابقه تموم میشد و لوییس قهرمان بود
    اگر هم قراره سلیقه ای و مغایر با قانون عمل کنند خب بهتر بود پپرچ قرمز می دادن که حداقل با لاستیک برابر رقابت کنند

  12. a Ferrari lover

    8

    5

    به نظرم دوستان به جای صحبت در مورد قوانین که خودشون ایجاد کردن پاسخ استوارد ها کامل بخونن و کامل متوجه میشن که چرا اعتراض مرسدس رد شد

  13. JJ_Formula1

    2

    0

    یه موضوع در مورد استراتژی مرسدس
    مرسدس اومده با حداقل برخورد، سبقت و ریسک مسابقه رو ببره.
    1- پیت استاپ اول مکس: در حالی که ردبول با لاستیک سافت شروع کرد و مرسدس با لاستیک مدیوم ولی خیلی زود به پیت استاپ مکس پاسخ دادن. واقعا چرا؟ چند دلیل میشه براش متصور بود ، دیتاها نشون میداد که ممکنه مکس هم با استراتژی یک پیت استاپ بتونه مسابقه رو تموم کنه! اگه با تاخیر لوییز رو می آوردن پیت ممکن بود نیاز به سبقت از مکس و برخورد احتمالی وجود داشته باشه! پس با استراتژی “حداقل ریسک” به پیت استاپ مکس پاسخ دادن!
    2- سیفتی کار مجازی: وقتی سیفتی کار مجازی اومد هنوز لاستیک ها مکس و لوییز شرایط قابل قبولی داشتن! اگه لوییز رو می آوردن پیت ممکن بود مکس نیاد و رده رو از دست بده و مجبور به سبقت و برخورد احتمالی بشه! پس بازم با سناریو حداقل ریسک بهتر دیدن لوییز رو بیرون نگه دارنو مکس اومد پیت و بعد از تعویض لاستیک فقط چند دور تونست لپ تایم های بهتری نسبت به لوییز بزنه! و بعد از چند دور فاصله حدود 12 ثانیه ثابت موند. این مسئله درستی تصمیم مرسدس رو نشون داد!
    3 – برخورد لطیفی و سیفتی کار: بعد از برخورد و اومدن سیفتی کار زمان مورد نیاز برای تعویض لاستیک 14 ثانیه تخمین زده شد! بیایید حالات مختلف رو بررسی کنیم. ساده ترین تصمیم این بود که بازم ریسک نکنیم و نیاییم پیت و رده رو از دست ندیم! شاید این تصمیم یک خودکشی خودخواسته بود. اینطوری فقط در یک صورت امکان قهرمانی وجود داشت اونم در صورتی که مسابقه پشت سیفتی کار تموم بشه! الیته باتوجه به معماری پیست امارات حداکثر خارج کردن ماشین بعید بود بیش از 2-3 دور طول بکشه! واقعا ریسک بزرگی بود. چون در این شرایط مکس قطعا به پیت میومد و اگه مسابقه ادامه پیدا میکرد با لاستیک سافت نو آماده سبقت و حتی برخورد با لوییز بود! و لوییز هم هیچ سپر دفاعی در برابر مکس نداشت! حال اگه لوییز رو می آوردن به پیت به احتمال زیاد مکس به پیت نمی اومد و رده اول رو می گرفت یه سناریو ساده مثل دفعه قبل این بود که ماشین پشت سیفتی کار تموم بشه و مرسدس خیلی راحت پیروزی رو تقدیم ردبول کرده! اما سناریو واقع بینانه این بود که مسابقه حداقل برای 1 دور ادامه داشته باشه و اینجا بازم پای سبقت وسط می اومد و لوییز باید با لاستیک سافت نو تمام تلاشش رو برای عبور از مکس انجام بده! اینجوری شاید مکس تمان تلاشش رو برای دفاع انجام میداد و حتی به قیمت برخورد از سبقت لوییز جلوگیری میکرد! ولی حداقل لوییز به این شکل شکست نمی خورد و شاید استواردها تعیین کننده قهرمان نهایی فصل بودن!

  14. ♠♦joker♣♥

    9

    15

    همیلتون اگه میبره ماشینمشم بهترین هست خیلی گرد و خاک نکنید…. یک جوری پیام نوشتید انگار همیلتون با گاری توبرزیل و عربستان برنده شده

    • mohammad

      12

      4

      اگه قرار به گاریه فقط لطیفی قهرمانه مکس لوییسو شکسنداد لطیفی بود

      • mohammad

        7

        2

        با ارض پوزش از مهریار صالحی

      • Mahdi.drs

        5

        7

        لطیفی شکست نداد پیت استاپ نرفتن و ترسو بودن استراتژیست های مرسدس باعث باختش شدن 😂😂 در ضمن مکس دیگه توی این فصل چیزی برای ثابت کردن لازم نداره البته نمیگم لوییس بد یا خوب بود چون خیلی خیلی سرتر از این حرفا رانندگی کرد ومثلا قطر کوالیفای لپش فوق‌العاده بود ولی اینکه بگین مکس به خاطر لطیفی قهرمان شد یعنی قهرمانی شو به شرط سوتی لطیفی و شانس دونستید واگه بخایم سر صحبت شانس و ول شدن ماشینای مرسدس روی مکس وتصادف کردن باهاش رو باز بکنیم الان لا اختلاف۸ امتیاز قهرمان نبود و اختلاف خیلی بیشتر از این حرفا بود پس از خیر شانس و اینکه لطیفی قهرمانش کرد بگذر دیگه هم وطن

      • Hossein 123

        2

        3

        مهدی دی آر اس

        اول اگه اشتباه نکنم طرفدار مکسید، تبریک
        نه دوست عزیز
        اولش قرار بود لپی ها آنلپ نکنن… اگه اینجوری می شد تصمیم مرسدس درست بود و مکس باید ۵ تا ماشینو تو یک دور آنلپ می کرد تا برسه!!!!!!
        ولی یهو اون پنج تا رو دور آخر گفتن برن و لوییس بیچاره شد و توتو جوری هدستو برداشت گفتم الآن پنج دقیقه بوق می زنه تو رادیو ::://

  15. amirhosein

    6

    2

    آقا چرا نصف دیدگاه ها پاک شده ؟
    نمی‌تونیم از راننده مورد علاقه مون دفاع کنیم و حقیقت ها رو بگیم؟

  16. حامد

    12

    3

    تبریک به همه طرفدارای مکس و ردبول که امسال کاملا شایسته قهرمانی بودند.
    چنتا مورد رو برای طرفدارای مرسدس توضیح بدم:
    اول این که مرسدس هیچ استراتژی دیگه ای نمی تونست پیاده کنه تو مورد اول که لاستیک هارد مکس نو بود نمی شد سبقت گرفت و مورد آخرم اگه مرسدس میومد پیت مکس نمیومد و مسی هم احتمالا مسابقه رو پشت سیفتی کار تموم می کرد و باز هم همین نتیجه به دست میومد. تقریبا همه مکس رو شایسته قهرمانی میدونن ولی تصمیم مسی رو غلط میدونن و اگر طبق روال همیشگی کارها انجام میشد مسابقه باید پشت سیفتی کار تموم میشد و تصمیم تیم مرسدس درست بود.
    همچنان در حد ۱۰٪ امید داشته باشید چون مرسدس داره آماده میشه اعتراضش رو به سی ای اس ببره و وکلای قدرتمندی هم استخدام کرده ولی به شخصه بعید می دونم اتفاق خاصی بیوفته. در نهایت سال ها بردیم و لذت بردیم یه سالم ببازیم اشکالی نداره بقیه هم حق دارن لذت ببرن مهم اینه یادمون نره تو باخت و برد همه کنار هم هستیم و فصل بعد قدرتمندتر برمی گردیم.

    • Parsa911

      9

      4

      انشالله که سال دیگه مرسدس قهرمانی 9ام هم جشن بگیره حالا هر راننده ای اول بشه

    • mrz_ir

      7

      3

      هیچ مشکلی با قهرمانی مکس وجود نداره و مبارکش باشه .
      اما تصمیمات فیا خیلی چیپ بوده مخصوصا این دو مسابقه اخر که لول جدیدی از تصمیمات ضعیف و یک طرفه رو رو کردن
      اون از رد فلگ مسخره عربستان بعد سیفتی کاری که ماشین شوماخر جمع شده و دیوار هارو فقط با دست کشیدن بیرون .
      اینم از تصمیم عوض کردن برای ماشین های لپی پشت سیفتی کار .
      (اعتراض مرسدس هم این بوده که طبق پروتکل سیفتی کار ، سیفتی کار میمونه و ماشین های لپی سبقت میگیرن و انلپ میکنن و “میرسن پشت قطارماشین ها ” بعد سیفتی کار میره داخل پیت و ریاستارت زده میشه اما اگه تایم هارو نگاه کنید از هفت ماشین لپ شده چهار تا بین لوییس و مکس انلپ کردن و سه تا پشت مکس هنوز لپ شده موندن ؟؟! همچنین تایم های اون چهار ماشین نشون میده که کامل انلپ نکردن و نرسیدن به قطار و وسط دورشون که شده مسابقه ریاستارت شده !! دور اخر اخرین مسابقه فصل قانون عوض میشه؟؟)
      اما اگه رد فلگ میدادن همه میرفتن پیت ، ماشین های لپی سر جاشون قرار میگرفتن ، همه لاستیکا برابر و نو میشد .
      سه چهار دور مسابقه واقعی و منصفانه به شدت جذاب میدیدیم.

      • Monster

        4

        2

        ببخشید کامنت شمارو ریپلی میکنم بخاطر گزینه کامنت خودم غیب شده.
        امسال با هرچی که پیش اومد تموم شد و مکس قهرمان شد ولی سال بعد با ترکیب لویس و راسل بدون شک اگه مرسدس ماشین رقابتی داشته باشه شانس بیشتری داره مطمن هستم راسل مثل بوتاس در رو برای مکس باز نمیزاره و رقابتی جذاب تر میبینیم از امسال حتی با رقابتی شدن فراری و مکلارن که واقعا شاید یه سوپرریس رو تو سال اینده ببینیم

      • Arvin.Hamilton 44

        13

        3

        2021 که دیگه تموم شد و رفت، حالا چه عادلانه بود و چه نبود تموم شد و مکس قهرمان شد فقط از الان منتظر فصل جدیدم که ترکیب بریتانیایی لوییس/جورج رو ببینم:))
        امیدوارم فصل بعد لوییس قهرمان بشه، هرچند اگه حماسه آفرینی لطیفی و البته عوض شدن و نقض کردن قانون خودشون تو لپ آخر نبود به راحتی قهرمانی هشتمش رو دیشب جشن میگرفت
        حالا هر چی….. دیشب یادم رفت به مکس فنا تبریک بگم، تبریک میگم بهتون امیدوارم دیشب حال کرده باشین

      • mrz_ir

        2

        2

        اره 2021 که تموم شد.
        امیدوارم تجدید نظری در مورد مدیر بشه که بتونه بهتر تصمیم گیری کنه و دیگه همچین تصمیماتی رو شاهد نباشیم .

      • Mahdi.drs

        3

        2

        اره متاسفانه فیا پروتکل خودش رو ۵۰ درصد اجرا کرد و ماشینای لپی رو نصف رد کرد ولی اگه از همون اول تصادف میگفت ماشینای لپی خودشون رو ان لپ کنن بازم مکس پشت لوییس استارت میزد چون وقت کافی برای مرتب شدن شون بود ولی منتها اول نذاشتن ان لپ کنن خودشون رو بعد گفت میتونن!!‌‌ در کل سوتی بزرگی بود ولی اگه کار درست و میکردن از لپ اول اجازه رد شدن لپی هارو میداد بازم مکس پشت سر لوییس بود برا همین بازم نتیجه همین بود احتمالا

      • Mohsen.A

        1

        3

        فقط یک سوال منو جواب بدین لطفا ؟
        چرا توی عربستان خراب شدن دیواره که هیچ ارتباطی با سلامت مسابقه نداشت رد فلگ گرفت اما توی امارات تصادف لطیفی که نصف لاین را عملا بست و واقعا خطرناک بود رد فلگ نداشت ؟
        لطفا بدون تعصب و طبق قوانین جواب بدین ؟

      • mrz_ir

        3

        2

        مهدی
        اگه اون ماشینا آنلپ میشدن و طبق پروتکل سیفتی کار پیش میرفت مسابقه پشت سیفتی کار تموم میشد ، شکایت مرسدس هم همینه (فقط سبقت نیست باید یه دور بزنن لپی ها و برسن پشت قطار ماشین ها که اگه تایم هارو نگاه کنی کامل مشخصه که نصف دور هم نزدن ) و اینکه مکس پشت لوییس باشه و یا نباشه اهمیتی پیدا نمیکرد.
        محسن
        چون انتخاب اینکه رد فلگ و سیفتی کار و اینا دست مدیره (مسی) و اون تشخیص میده که کدوم باشه و هر جوری بخواد میتونه به مسابقه جهت بده.
        مشکل منم با این موضوع همینه .

    • Rami

      3

      0

      عمو مکس سافت انداخته بود سیفتی کار آخر هارد کجا بود

  17. mn.a

    11

    3

    دوستان شمشیرهاتون رو غلاف کنید. پیشهاد میکنم پارتی دیشب مرسدس رو تماشا کنید و از قهرمانی تیمیتون لذت ببرید.

    • Amirali

      8

      5

      شمشیری در کار نیست فقط داریم میگیم اون تصمیم اشتباه بوده

    • Mahdi.drs

      8

      1

      توتو شیرجه میزد روی جمعیت و بالا و پایین می پرید خخخ. اگ اشتب نکنم اولین تیم تاریخ هستن که 8 قهرمانی متوالی دارن

  18. amirhosein

    8

    3

    خب این فصل مکس قهرمان شد و به فن هاش تبریک میگیم
    من هم نظرم رو گفتم و بیان کردم
    و انگار نظرهام زیر این پست کلا حذف شد و ادمین ها با من قهر کردن😂
    انگار باید دلمون به قهرمانی تیمی خوش باشه
    انگار یادم رفته اول مرسدس فن بودم و به خاطر مرسدس لوییس فن هم شدم ولی واقعا خوشحالم که لوییس فن بودم تو این فصل

    دیگه عصبانیت و پاسخ به ردبول فن ها تموم
    بریم از قهرمانی تیمی لذت ببریم💪💪👊

    • Ghader,khan

      0

      0

      میشه یکی بگه ایا ردبول فصل بعد هست یا نه ،دوماایا مکس با ماشین جدید میاد یا همین ماشینه

  19. Mahdi.drs

    7

    1

    حتما واسه دوستان عزیز سوال پیش اومد اولین فرصتی که ماشین های فصل۲۰۲۲رو‌ در عمل ببینیم کی خواهد بود که جوابش رو اوردم!!!
    اولین دور تست خودرو ها در بارسلونا در تاریخ ۴ الی ۶ اسفند خواهد بود ….و دور دوم تست خودرو های ۲۰۲۲ در ۱۹الی ۲۱ اسفند خواهیم دید در بحرین !!!
    و بعدش ۱۰ روز صبر میکنیم تا شروع مسابقه اول در بحرین😉

  20. amirhosein

    4

    1

    میگم اولین ریس ۲۹ اسفنده
    یه نگاهی بکنین ببینین با سال تحویل برخورد نمی کنه
    خیلی جالب میشه تو اون روز کل ایران دارن سالشون رو تحویل میکنن جامعه فرمول یک هم دارن نگاه ریس میکنن
    خخخخخخ🤣🤣

    • Mahdi.drs

      10

      0

      خب خوشحالم که اشاره کردی
      رفت ساعت تحویل سال رو دراوردم ۱۹:۰۳😂😂😂😂😂 مسابقه بحرین معمولا ساعت۱۸۰۰ شروع میشه ویک ساعت و نیم طول میکشه یعنی موقع تحویل سال داریم اف وان نگاه میکنیم که این رو به تمام طرفداران اف وان تبریک میگم خخ،😂😂😂😂😂

      • Hossein 123

        5

        0

        واقعا؟ سالی که نکوست از بهارش پیداست…
        چی بهتر از سالی که با اف وان شروع بشه :))))

      • mrz_ir

        3

        1

        ایول که رفتی چک کردی
        این باحاله ولی احتمال داره به خاطر سال تحویل نشه ببینیم 🙁

  21. Mahdi.drs

    10

    1

    تقویم ۲۰۲۲ رو براتون آوردم
    ۱_ اولیش بحرین هست که پیست خوبیه
    ۲_بعدش میریم عربستان که با میگن با خودرو فصل بعد خوب هست ولی شک دارم
    ۳_مسابقه سوم که کلی هیجان دارم براش استرالیا هست که پیست رو مودیفای کردن و در آینده تمام تغییرات پیست رو برای دوستان خواهم گفت که از قبل واقعا بهتر شده استرالیا
    ۴_ میریم به قتلگاه سنا یعنی ایمولا که پیست خوبیه
    ۵_میامی پیست جدیدترین هست که به نظرم در حد سوچی روسیه باشه ولی شاید با ماشین های جدید خیلی هم خوب بود!!
    ۶_بارسلونا !! از پیستش اصلا خوشم نمیاد
    ۷_موناکو خاطره انگیز
    ۸_باکو!! پیست که پیست چالش انگیزی هست
    ۹_کانادا مونترال که دلم لک‌زده بود براش هم توی راهه 😁😁😁
    ۱۰_سیلوراستون که احتمالا با ماشین های جدید کمتر باحال باشه چون دان فورس کمتر شده و بعید میدونم مثلا کاپس رو بشه فلت رفت 😐
    ۱۱_ردبول رینگ که پیست ساده ولی جذابی هست در حین حال
    ۱۲_فرانسه😒
    ۱۳_مجارستان بازم😭
    ۱۴_اسپا😁😁
    ۱۵_زندوارت هلند🤔
    ۱۶_مونزا دوست داشتنی
    ۱۷_روسیه سوچی😭😭فقط بارون بیادکه خوب باشه وگرنه ضدحاله
    ۱۸_سنگاپور که کوالیش همیشه معرکس
    ۱۹_سوزوکا که بعد کلی سال یه راننده ژاپنی جلوی هم وطناش مسابقه خواهد داد سوندا رو میگم🤣
    ۲۰_امریکا پیست دوست داشتنی استین
    ۲۱_مکزیک به امیدی اینکه یه بار ببره در خونش😐
    ۲۲_برزیل زیبا
    ۲۳_ ابوظبی دوباره که تا ده سال دیگه قرارداد آخرین مسابقه سال رو تمدید کرد😒

    در کل نیمه فصل اول پیست هاش غیر قابل پیش بینی ترن ولی نیمه فصل دوم پیست های دوست داشتنی تری داره …
    سوال بزرگ اینه کی سریع ترین ماشین رو خواهد ساخت؟؟؟؟

    • Mahdi.drs

      6

      0

      یه جاهایی متنم اشتب داره شرمنده کیبوردم خره😁

    • The fastest #5

      3

      1

      همه ی پیستا یه طرفم وناکو هم یه طرف انقدر این پیست سخته که مقایسه بقیه پیست های فرمول یک باهاش
      مثل مقایسه سطح هارد با لجند هست

      • LH44

        0

        1

        قبلنا سخت بود. الان مسخرست با این ابعاد ماشین های اف وان. کسل کننده تر از مسابقه موناکو تو تقویم نداریم اما موناکو به خاطر قضیه اسپانسر و سلبریتی و مدلو و….از تقویم حذف نمیشه. ریکیاردو دنده هفت و هشتش کار نمیکرده برده مسابقه رو. همینقدر بی سبقت. امیدوارم با کوچیک شدن ابعاد یکم جذابتر شه موناکو.

    • Ghader,khan

      0

      2

      ایا مسی سر جاش میمونه یا عوض میشه ماشین مرسدس اون جور که من شنیدم ده درصد افزایش سرعت داره

  22. Ali🦁1

    8

    3

    واقعأ این چه شکایتی بودش که مکس پشت ماشین ایمنی سبقت گرفته.؟!! تیم مرسدس بابت این شکایت فقط پولی هدر دادن.
    حالا بازم خوب که ماشین ویلیامز بود که با دیوار برخورد کرد یعنی اگه یوکی یا گسلی بود دیگه هزاران صفحه می تراشیدن.
    مکس دور آخر درست بود که با تایر نرم در مقابل تایرای سخت کهنه همیلتون رقابت کرد ولی واقعأ تمرکز تو یه دور اینم با ماشین همیلتون که حتی تو مستقیمی بازم پا به پای مکس میومد دشوار بود بهترین کار ممکن که مکس کرد سریع قبل از مستقیمی طولانی سبقت گرفت چون تو مستقیمی مشخص نبود چی میشد بدون drs.
    این موضوع دور آخر بیشتر برمی گرده به محتاط بودن مرسدس که نمی خواستن پوزیشن از دست بدن ولی ردبول دیگه دست به هر کاری میزد شانس بهش یاری کرد مکس هم با سبقت گرفتن قهرمان شد که خو‌شحالیم..
    بعضی دوستان واقعأ نمی خواد قهرمانی مکس را با تکه و کنایه بگن چون مکس هیچ تقصیری نداره کارش انجام داد و بعدش شما کل فصل ول کردین فقط به این ریس پرداختین که قهرمانی حق مکس نبوده و ناحق.

    • Arvin.Hamilton 44

      8

      2

      علی جان
      جدا بهت تبریک میگم بابت قهرمانی رانندت:) در کل اگه تو طول فصل چیزی گفتیم و بحثی کردیم و هرچی امیدوارم ناراحت نشده باشی
      ولی این رو مطمئن باش که Still rising:)))
      فصل دیگه میگیرمتون:)))

      • Ali🦁1

        5

        1

        Arvin44
        ممنون.
        نه رفیق ناراحتی چرا باشه اینجا طبیعی هستش بحث و نظر دادن که اکثرا به طبع
        فن های رقیب نیست.
        قطعأ فصل آینده مرسدس تو رقابت قهرمانی هست با این پاوریونیتش و ما هم به
        آدرین نیوی خیلی خوشبینیم که حتی چند گرندپری اول رقابتی نباشن ولی زود ماشین به رقابت برگردونه با قلم و کاغذش.
        ولی رو هم رفته خیلی فصل نفس گیری بود واقعأ که هر ریسش ارزش دیدن تکرار داره.

      • Arvin.Hamilton 44

        3

        2

        :))))))
        ما هم امیدواریم که تو رقابت باشین که ایندفعه شکستتون بدیم:)

      • FJ

        1

        1

        Arvin.Hamilton 44
        سال دیگه که قطعا مال سبه ,شک نکن ,ما با فیا هم بستیم این موضوع رو ,گفتیم شده اگه سر کل تیمها رو شده ببری باید شماره پنج بشه پنج قهرمانی🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣.
        یا سب قهرمان باید بشه یا کلا فرمول یکیو جمع میکنیم,جواز کسبشو باطل میکنیم 🤣🤣🤣🤣🤣

      • Erfan

        2

        1

        ببخشید وسط بحثتون وارد میشم. ولی برای فصل بعد ما رو فراموش نکنین 🙂

    • Rami

      2

      5

      سیفتی کار اول زمانی تابلوش اومد که همیلتون پیت رو رد کرد یعنی ۱ ثانیه مکس پرید داخل لوییس دیگه نتونست بره
      بعد خواهید شنید که مسی تبانی کرده

    • Parsa911

      2

      0

      اقا قهرمانی راننده رو تبریک میگم
      رقابت واقعا نفس گیری بود من که ضربان قلبم خیلی بالا رفت
      فصل بعد هم فکر کنم جالب باشه
      راستی مکس فصل بعد با شماره 1 میاد

  23. The fastest #5

    7

    1

    اگه همیلتون برای بار هشتم قهرمان میشد
    جورج راسل برای سال پیش رو فشار خیل کمتری از جانب تیم داشت
    ولی حالا که هشتمین قهرمانی همیلتون دغدغه شده براشون
    راسل قربانی خواهد شد و این هم تقصیر هم تیمیش لطیفیه 🙂

    • FJ

      3

      1

      راسل اگه رقابتی باشه و خودی نشون بده هیچ کس نمیتونه قربانیش کنه.
      بعدم اصلا معلوم نیست تو قوانین جدید چه کسی بهتر خواهد بود ارز کجا معلوم آلپین نشه تیم شماره یک

  24. Masoud Gh

    0

    2

    با احترام به همه دوستان و صاحب نظران، فصل خیلی خوبی بود همراه با هیجان خوب و فارغ از طرفداری، علاوه بر ماشین راننده و رانندگی فوق العاده در فرمول ۱ اهمیت داره و مقایسه که میشه بین ماشین ها با احترام به همه درست نیست هر تیم فرصت و زمان داره برای هر قسمت ماشین هزینه کنه که ما بگیم مرسدس چرا پیشرفت کرده و فراری پسرفت که یه زمانی قهرمان بوده بستگی به تیم و کمپانی و شرایطی داره که بوجود میاد مخصوصا مهندسان کارآمد، یه مثالی میزنم نیکو رزبرگ راننده ای بود تونست پا به پای همیلتون بیاد چه جنگ روانی و یا هر دلیلی که ارزش و کیفیت راننده دوم اینجا مشخص میشه نه اینکه در ماشین برابر اختلاف دو راننده زیاد باشه حالا بنا به دلایلی بخاطر اسپانسر راننده دوم به عنوان کمک به راننده اول و قهرمانی تیمی به کار گرفته میشه، نظر اخردر مورد مسابقه اخر جنگ کریستین هورنر و توتو ولف پابرجاست هر دو بخاطر پیروزی میجنگد ولی طبق قوانین فیا بهتر بود رد فلق زده بشه تا دوباره در شرایط برابر استارت زده بشه و دوباره مسابقه جذابیت پیدا کنه البته شاید برخی دوستان و صاحب نظران نظر دیگری داشته باشند ولی مهمترین چیزی که هست فقط هیجان مسابقه است علاوه بر طرفداری …

  25. Rami

    4

    5

    قهرمانیه مایکل مسی رو به تیم ردبول تبریک میگم

    • Mahdi.drs

      5

      1

      قهرمانی تیمی مرسدس رو به علی کریمی تبریک میگم 😂😂 برید استنتاج کنید چطوری با منطق خودتون😂😂

  26. Parsa911

    4

    1

    برای اینکه از این جو یکم خارج بشیم یه خبر جالب
    ردبول به لطیفی پیشنهاد داده که تا اخر عمرش از محصولات ردبول مجانی استفاده کنه

    • mohammad

      4

      4

      باید بیاردش تو رد بول
      لطیفی قهرمان فصل شد

    • Mahdi.drs

      3

      0

      هورنر گفت ولی به شوخی گفت و جدی نبود🤣

  27. Parsa911

    2

    1

    یک خبر دیگه هم بگم مکس فصل بعد با شماره 1 مسابقه میده
    خیلی دوس داشتم مرسدس هم تو این مدت شماره 1 بزنه ولی خب نزدن
    ولی حالا که مکس زده به نظرم دیدن شماره 1 تو مسابقات جذابه

  28. Abolfazl1010

    2

    4

    یه احساس عجیبی بهم میگه نخواستن همیلتون رکورد دار بشه .
    و از شوماخر رد بشه
    ورستپن هم بعد از این همه سال و این همه لابی یه قهرمانی از فیا طلب داشت

    استراتژی مرسدس هم کاملا درست بود
    اگر پیت استاپ میومدن ردبول رد میشد و توی ۱ دور ورستپن شده تصادف ایجاد میکرد اما به لوییس راه نمیداد
    هرچند مایکل مسی ورستپن رو پشت سیفتی کار قهرمان میکرد 🤔

    • Ghader,khan

      1

      2

      همه ما خیلی حرف ها زدیم ولی این فصل با کلی بحث به اتمام رسید و مکس به قهرمانیش رسید ،به امید یه فرمول یک زیبا و بدون بحث برای فصل های بعد ارزومندم

      • Mahdi.drs

        5

        1

        اگه فصل زیبا باشه بحث هم هست خخخخ
        مگر یه تیم که راننده دوم خیلی ‌‌ضعیفتره سریعترین ماشین رو بسازه و از اوایل معلوم باشه قهرمان کیه !! مثه مرسدس ۲۰۲۰ و۲۰۱۹و… و یا القاتوری !!

  29. Mahdi.drs

    5

    1

    یه پیش بینی برای فصل بعد
    راننده های جدید از قدیمی ها با ماشین راحت تر خواهند بود چون قدیمی ها (پرز . لوییس. سب. اولنسوو.. روی لاستیک ۱۸ اینچی با دیواره باریک مسابقه ندادن ولی راننده های تازه وارد تر روی۱۸ اینچی ‌‌تجربه بیشتری دارن (به خاطر فرمول۲ که ۱۸ اینچه)
    البته اینا برای چندین مسابقه اول فصله و راننده ها بعد ۵مسابقه خودشون رو جمع و جور می‌کنن 😬

  30. NICO ROSBERG-06

    3

    2

    دوستان چرا یه مطلبی رو بدون مطالعه بیان میکنین.. شخص ماسی به تیمها اعلام کرده بود که این ریس پرچم قرمز نخواهیم داشت مکر در شرایط خیلی اضطراری-(Very urgent – hard happening ) این دو جمله در متن بیانیه فیا قید شده یعنی – خیلی اضطراری و اون یکیشم ینی اتفاق سخت– و اینم قبل از شروع ریس به تیم ها اعلام شده.. دلیل پیت سریع ردبول بعد از اتفاق راسل هم همین بود که اونا میدونستن احتمال پرچم قرمز خیلی کمه مرسدس هم میدونست اما نمیخواستن موقعیت پیش تازی رو از دست بدن برای اون عزیزایی هم که میگن باید تحت سیفتی ب پایان میرسی بگم همه تیمها موافقت کرده بودن که مسابقه ابوظبی تحت هیچ شرایطی با یلئ فاگ و سیفتی تموم نشه و فقط با پرچم سبز به پایان برسه.. دوستان خواهشا دیس بارون نکنین اینا موارد و اتفاقات و اعلامیه هایی بوده که همه قبل از شروع ریس ابوظبی با تیمها هماهنگ شده توسط فیا تا جلوی هر گونه اتفاق و حدیثی رو بگیرن اما مرسدس چوب بی تدبیری خودش و خورد حالا هی عده ای از عزیزانی ک مطلع نیستن اما و اگر و حرف و حدیث..نمک روی زخم نپاشید خواهشا به اندازه کافی خودمون اعصابمون نابود شده..
    همه مواردی ک مورد سوالات احتمالی بود در متن بالا ذکر شد- امیدوارم ب این بحث ها پایان بده و کمک کرده باشه برای عزیزایی که براشون این سوالات پیش اومده.. شب و روزتون خوش

  31. Saeid 196

    0

    0

    با سلام
    اگه حرف دوست عزیزمون نیکو درست باشه، تمام بحث و جدال هایی که اینجا شد و حتی اعتراض های مرسدس بی جا هست.

    امیدوارم حرفتون درست باشه، نیکو روزبرگ عزیز

    • NICO ROSBERG-06

      0

      1

      سعید جان مطلبی که گفتم موثقه و منابعش هست منتها اینجا نمیشه اسم منابع رو ذکر کرد چون نام سایته و اینجا ذکر نام سایتهای دیگه حذف مشه عزیز

  32. Saeid 196

    0

    1

    من مکس فن هستم
    اگه دور اخر جای مکس و لوئیس عوض می شد.
    مکس احتمال 90درصد اجازه عبور به لوئیس نمیداد.
    حتی شده با برخورد و DNFو…

    اگرسیو بودن مکس و البته استعداد خودش تا اینجا آوردش بالا.
    هرچه قدر هم مرسدس و ردبول ماشین سریعتری
    داشته باشن نسبت به بقیه گرید،

    وقتی به راننده های 2ام و اختلاف شون با مکس و لوئیس نگاه می کنیم، متوجه سطح بسیار بالاتر شون نسبت به دیگر راننده های گرید میشیم.

    عالی بودن هر2. عالی. مخصوصا ریس آخر لوییس

  33. Saeid 196

    1

    0

    راننده های دوم= پرز و بوتاس

    البته پرز دو سه جای فصل عالی لوییس رو دفاع کرد.
    بوتاس اصلا در حد مرسدس نیست. راننده باید
    شجاع باشه و با جسارت
    حیف رزبرگ خداحافظی کرد زود…

  34. saman44

    2

    0

    دوستان لطفا بجای حرفهای که خوب میدونیم دیگه هیچ چیزی رو تغییر نمیده خودتون رو درگیر نکنین.بنظر خودم اگه این همه حرف بشن درمورد اطلاعات فصل اینده خیلی بهتر میشه ،یچیزی اینجا کامنت بزاریم که یکی واسه اولین بار میاد داخل سایت یچیزی یاد بگیره از فرمول 1نه اینکه هیچی ندونسه فقط سر دوسداشتن یه راننده به جنگ دعواهای من تو بخنده یا ضدحال بخوره یاهم به جنگها اضافه کنه خودشو بدون هیچ اطلاعاتی .
    خیلی از دوستان قوانین فرمول1میدونن ولی باز سر حرفشون فقط راننده محبوب خودشو میگیره.اگه یبار با دقت بخونیم نوشته شده که خیلی از این قوانین دست اتاق کنترله ،یعنی هرچیزی طرف خودش دوسداشت ،یا تشخیص داد .که کل فصل اشتباهات زیادی داشتن واسه خیلی از راننده ها.بیشتر از همه لوئیس و مکس ،من یکی امیدوارم این نظر شخصی مسی یا هرکسی که بیاد دراینده حذف بشه.چون واقعا جذابیت بازی رو میگیره. که یجایی دوسداشته باشه یه حرکتی بزنه جای دیگه همون حرکتو واسه یه راننده دیگه نزنه راننده دیگه اصلا نظرم مکس یا لوئیس نیس هرکدوم میخواد باشه حتی طرف اخر جدول هم باشه.
    لطفا هرکسی اطلاعاتی از فصل پیش رو داره بندازش بیرون حال کنیم بسه دیگه این جنگ دعواهایی که تهش میدونیم پوچن.همه عشقین💚