فرمول یک ایران – فرناندو آلونسو درمورد اینکه لوئیس همیلتون در سال ابتدایی خود توانست با او رقابت نزدیکی را داشته باشد، پشت پرده هایی را افشا کرد.

آلونسو با همیلتون در سال 2007 هم تیمی بود و یک فصل جنجالی را در مک لارن پشت سر گذاشتند که می توانید در پادکست “پشت پرده جنجال آلونسو و همیلتون در مکلارن 2007” بیشتر در این مورد بشنوید.

حالا کدام یک راننده بهتری هستند؟ آلونسو پاسخ داد:

مقایسه دوره های زمانی دشوار است، مقایسه همزمان راننده ها دشوار است زیرا برای داشتن پاسخی عادلانه باید همه موارد و همه متغیرها را با هم داشته باشید.

درست است که داشتن یک ماشین و تیم مشابه در یک سال، فرصت خوبی برای مقایسه رانندگان است و نمره نهایی از نظر امتیاز 109-109 بوده، بنابراین این یک جواب است.

درست است که مردم می گویند آن سال همیلتون تازه کار بوده و من اینطور نبودم. در عین حال می توانم بگویم که تغییر به لاستیک های بریجستون رخ داده که مثل لاستیک های جی پی2 در آن زمان بوده و در مقایسه با لاستیک های میشلن و بریجستونی که پیش از آن استفاده می کردیم، متفاوت بوده است. (همیلتون با این لاستیک ها آشنا بوده.)

سه یا چهار مسابقه اول و تمام تست های زمستانی من برای این لاستیک بسیار در دردسر افتادم و مجبور شدم بسیاری از موارد را بر اساس استایل خودم تنظیم کنم. (تغییر و با آنها وفق دهم.)

هرگز این چیزها عمومی نشد، زیرا مورد توجه عموم نیست. اما در سالی که او تازه کار بود، درست در همان سال لاستیک ها به بریجستون [ی که او استفاده کرده بود،] تغییر کرد.

عامل شانس نیز نکته مهمی است. در گرندپری پیش از آخرین مسابقه در شانگهای داستان ورودی پیت لین برای لوئیس پیش آمد، این لحظه بدی برای او بود. من دو بار با گیربکس مشکل داشتم و دو مسابقه را از رده دهم شروع کردم. در مجارستان یکی از ناعادلانه ترین پنالتی ها را بخاطر داستان پیت لین دریافت کردم و در حالی که پول پوزیشن داشتم از رده دهم شروع کردم.

اگر قهرمانی را با یک امتیاز فاصله از دست بدهید، درد دارد. بنابراین 109-109 شد، خوشحالم و اکنون موفقیت لوئیس را می بینم اما در فرمول یک مقایسه او با مایکل شوماخر و آیرتون سنا دشوار است. همه آنها در دوره های مختلف عالی بودند و پیروزی های بسیار زیادی کسب کردند، اما مطمئناً [برای موفقیت] شما به یک ماشین و پکیجی نیاز دارید که لوئیس در حال حاضر دارد و عملکردش را ارائه می دهد.

85 دیدگاه

  1. @sebvr

    13

    4

    چقدر اخبار جدید مقایسه ای شده…. کسی از تست فراری خبر نداره؟

    • Engineer

      17

      8

      حرف خیلی قشنگی زد آلونسو.
      همه میان از قضیه پیت لین و خرابی گیربکس همیلتون و تصادفش میگن و بدشانسی هایی که توی 2007 و 2016 آورده.

      ولی اگه طی تمام سال ها خوش شانسی های همیلتون و بدشانسی های بقیه رو حساب کنیم خصوصا همتیمی هاش یه ورق کامل پر میشه.
      +تبعیض های تیمی

    • danialhatami

      8

      3

      دوستان نظرتون راجب به عوض شدن ماشین ایمنی یا همون سیفتی از مرسدس ب استون مارتین چیه؟؟

      • Sina

        6

        2

        حیف صدای گرفته مرسدس جی تی آر نیست بیای با استون یا پورشه عوضش کنی

    • محمد یاسین

      1

      3

      سلام دوستان کسی از تغییرات ECU تو قوانین سال آینده خبر داره

      • مَمَّدو

        4

        0

        یه سرچی کردم ظاهرا از ۲۰۱۴ به این ور تغییری نداشته و ساخته خود فیا و مک لارن الکترونیک هستش. دست کم به ۳۰۰ سنسور در نقاط مختلف ماشین دسترسی داشته و اطلاعات خام اونهارو که در هر مسابقه حدود ۳ گیگا میشه رو با استفاده از یک فرستنده پر سرعت در هنگام عبور از پیت لین یا مسیر استارت استپ به پدوک انتقال میده. (حالا قوانین فرستنده و فرکانسش که ۱۰۰ هرتزه بماند)

  2. @sebvr

    4

    5

    راستی دوستان اگه دوست داشتید هر کدوم زیر این کامنت هر کدوم تیم های ردبول و فراری و مرسدس رو تو یک کلمه توصیف کنید.!

    • danialhatami

      13

      0

      sebvr گفته بودی در مورد یکی از تیم ها حرف بزنیم خواستم امار جالبی از رد بول بهتو بدم مثل سال های اخیر، ردبول بار دیگر صدرنشین سریع ترین پیت استاپ های فصل است.

      لیست سریع ترین پیت استاپ های فصل 2020 فرمول یک منتشر شد و تیم ردبول با اقتدار، در این لیست می درخشد.

      به گزارش طرفداری و به نقل از توییتر رسمی فرمول یک، پیت استاپ 1.86 ثانیه ای ردبول در گرندپری روسیه برای مکس ورستپن به همراه پیت استاپ این تیم برای الکس آلبون در گرندپری پرتغال، سریع ترین پیت استاپ های فصل 2020 فرمول یک لقب گرفتند.

      • @sebvr

        14

        0

        درسته رکورد تاریخ هم دسته ردبوله برای سال 2019 که 1.82 زد

      • @sebvr

        12

        0

        ممنون بابت امار danialhatami خیلی خوب بود

      • AM-PHD

        17

        1

        تو سریع ترین پیت استاپ اشتباه شده، مگه فراری سریع ترین پیت هارو نمیزد؟!🤨😁

      • مَمَّدو

        6

        4

        AM-PHD
        دکککککککتر! غروب بیا دم باغچه سرت رو بِبُرم.

    • مَمَّدو

      10

      5

      فراری = مظفرالدین شاه
      مرسدس = تیرانو زاروس!
      ردبول = بارسلونای کیکه ستین

    • محمد

      11

      1

      فراری∶تقلب
      ردبول∶حسود،مخفی
      مرسدس∶نمیدونه سیاه رو رو ماشینش بزاره یا نقره ای روشن(یه کلمه نشد ولی خب هزار جمله هم نشپ)

      • NICO ROSBERG-06

        2

        3

        فراری :کومونیست
        ردبول :انقلابی
        مرسدس: دموکرات

      • مَمَّدو

        0

        4

        خوب بود ولی شاید بگی فراری = فاشیسم بهتره

    • محمد یاسین

      5

      3

      ردبول : عاشقشم ولی نمیشه گند کاری هاش رو کتمان کرد. فراری : عقب مونده ای که در گذشته گیر کرده. و خیلی متوهمه مرسدس : یک تیم عالی و کم نقص با افرادی متواضع و متخصص

    • armin

      5

      3

      مرسدس:عاقل و محتاط
      ردبول :جاه طلب و سريع
      فراري:امپراطوري رم باستان ولي دوست داشتني

  3. danialhatami

    2

    7

    روبنس باریچلو معتقد است با وجود اینکه فرناندو آلونسو و لوئیس همیلتون هر دو رانندگان بزرگی هستند اما باید پذیرفت لوئیس در مرتبه بالاتری از آلونسو قرار می‌گیرد.

    این راننده برزیلی در پاسخ به سوال طرفدارانش در اینستاگرام که پرسیده بودن کدام یک از این دو حریف سابق او بهتر هستند این پاسخ را داد:

    به نظر من همیلتون بهتر است باید توجه کنید زمانیکه آن دو رقابت با یکدیگر را آغاز کردند در ابتدای مسیر قهرمانی بودند، اما امروز همیلتون ثابت کرده است که برتر از فرناندو است.

    روبنس در گذشته با هردو این رانندگان رقابت نزدیکی داشته است اما دوستی نزدیکی با آلونسو دارد و جواب او برای بسیاری تعجب برانگیز بود، با این وجود روبنس توانی های راننده سابق تیم مک لارن را اینگونه توصیف کرد:

    آلونسو در یک ماشین خوب می‌تواند به روش های مختلفی رانندگی کند و بهترین نتیجه را برای تیمش کسب کند.
    به امید دیدن فصلی جذاب و پر رقابت

  4. مَمَّدو

    9

    5

    فراری = مظفرالدین شاه (با عقبه مشهور ولی ناتوان و بیمار)
    مرسدس = تیرانو زاروس! (بی رحم و با توانایی های حیرت انگیز)
    ردبول = بارسلونای کیکه ستین (پر از فوق ستاره ولی بی نتیجه)

    • @sebvr

      3

      7

      خخخ….. توصیف خوبی بود

    • علیرضا

      1

      3

      🙋‍♂️🙋‍♂️🙋‍♂️🤝🤝🤝🤝👏👏👏👏👏👏👏

  5. محمد یاسین

    20

    2

    سلام ، اون سال ( ۲۰۰۷) این دوتا چقدر زدن تو سر هم که کی قهرمان بشه آخرش هم رایکونن چین و برزیل رو برد و این دوتا با یک امتیاز اختلاف باختند 😅😅😅

  6. @sebvr

    3

    8

    دوستان به نظرتون بهترین راننده ی تمام تاریخ کیه؟! من خودم نیکی لائودا

    • MERC

      1

      9

      فانجیو – ماس – کلارک – رینت

      • @sebvr

        2

        6

        گراهام هیل و کلارک واقعا فوق العاده بودن فنجینو هم که سبک رانندگیش انقلابی به پا کرد ممنون از نظرت

    • alireza_h

      5

      3

      اگر بحث بالفعل بودن باشه که گویا باید به آمار رجوع کنیم و بگیم شوماخر و همیلتون! یا از بُعد احساسی به واسطه نوستالژی بگیم سنا

      اما اگر بحث بالقوه باشه: کی می‌دونه چه افرادی صرفا به خاطر نداشتن امکانات، نتونستن استعداد خودشون رو بروز بدن! و شاید همین جا توو مخاطبین همین سایت باشن عده‌ای از همون استعدادها! کسی چه می‌دونه چه کارهایی می‌تونست انجام بده اگر…

      • مَمَّدو

        1

        3

        😭😭😭😭
        من که به خودم خیلی امید داشتم.

    • میلاد

      2

      8

      اگر قرار باشه یه نفر نام ببریم: کلارک

    • محمد یاسین

      4

      11

      مایکل شوماخر – الن پراست -خوان مانوئل فانخیو – سباستین وتل – ایرتون سنا. به ترتیب از راست به چپ

      • Amir5

        3

        10

        بنظر من مایکل شوماخر _ سب _ همیلتون _ فنجیو _ سنا_ پراست_ آلونسو _ باتن_ گروژان !

      • محمد

        2

        9

        چرا دیس لایکمیدن اینا

      • arshia

        12

        3

        خودتو با لایک یا دیسلایک عذاب نده نظرتو صادقانه بگو به چیز دیگه ای هم اهمیت نده

      • SUPER FAST 16

        4

        3

        اقا محمد
        مگه پیج اینستا داری پول تبلیغات میخای بگیری.ناراحت لایک و دیسلایک هستی.

    • مَمَّدو

      8

      8

      من اگه دستم بهتون میرسید …. نفری دو سه تا بشقاب کیک میزدم تو رُخ مبارکتون! sebvr-merc-میلاد-محمد یاسین-محمد و ایلیا
      بابا دست مریزاد، کوتاه بیاین داداشا. آخه شما اصلا رانندگی کلارک و لائودا و فانجیو رو مگه دیدین؟ من روزی سه بار، صبح و ظهر و شام میام قسم میخورم که هم رانندگی شوماخر رو دیدم هم آلنزو و هم سباستین و هم لوئیس، بعد که میگم کدوم بهتر از کیه، ali n میاد میگه شب بخیر لالا. حالا شما دیگه چقدر دلتون بزرگه که راجع به ندیده ها نظر میدین؟
      sebvr ، سوالت رو اینطوری تغییر بده لطفا : بهترین راننده 15 سال اخیر کیه؟

      • Eliya

        3

        7

        موقعی که دو تا سرچ بکنی تمام اون مسابقه هایی که بخوای میاد من هم مسابقات کلارک رو دیدم هم سنا هم هیل بله درست به صورت live ندیدم ولی این طوری دیدم. پس حرفی نیست

      • danialhatami

        9

        0

        یگی از دایل محبوبیت وی این بود ک جوان مردیش بیشتر از استعدادش بود

        نجات اریک کاماس توسط آیرتون سنا – گرندپری بلژیک 1992

      • @sebvr

        3

        6

        بالاخره از مستند هایی که دیدم میگم…. گراهام هیل که مستر موناکو بود اونم پیست به اون سختی …لائودا هم که برگشتن از مرگ و 2 بار قهرمانی کار هر کسی نیست … شوماخر هم که مسابقاتش رو زنده ندیم ولی ارشیو هاشو دیدم و میدونم چه نبوغی داره و کاری هیچکس توانایی انجامش رو نداره رو میتونه انجام بده …الونسو هم که فصل های 2004 و 2005 کافیه تا بگیم چقد خوبه…. هر کدومشون رو یه معیاری بهترین میکنه …. همشون تو همه ی معیار ها بهترین نیستن … جذابیت فرمول یک به همینه…

      • @sebvr

        5

        5

        فقط ممدو به جای کیک خامه بزن تو صورتمون …. کیفش بیشتره …خخخخخ

      • MERC

        4

        6

        یه مثال نه چندان عادلانه بگم: فرض کن برندون لی بشینه پشت سیمولیتور و تمام رکوردهای لوییس رو بشکنه, آیا برندون راننده ی بهتری نسبت به لوییسه؟ اگه نه, چرا؟
        چی باعث میشه که ما جذب سرعت و مهارت راننده های فرمول1 میشیم؟
        به نظر من اون عنصر خطر هستش, که یه راننده جونشو میگیره کف دستش و برای رسیدن به بهترین لپ تایم, ریسک هایی میکنه که ممکنه به قیمت از دست دادن جونش تموم شه.
        بخاطر همین نمیتونم راننده های فعلی رو در حد اون قدیمی ها قرار بدم, همونطوری که کاری که برندون لی میکنه در مقایسه با کار لوییس بچه بازیه, به نظرم کار لوییس هم در مقایسه با فانجیو, بچه بازیه.🤷🏻‍♂️

      • مَمَّدو

        4

        3

        SEBVR و Eliya
        منم از اون فیلم های سیاه و سفید و دوربین های خارج از ماشین دیدم. حداقل برای من که هیچی مفهوم نبوده. من از دوربین های “چشم راننده” که فرمون و چرخ جلو و مسیر پیچ رو هم زمان نشون میده میتونم درک کنم یارو در چه حالیه. تصاویر از بیرون برام مفهوم نیست. میشه بگین شما چجوری از اون فیلمها برداشت میکنین؟

      • مَمَّدو

        8

        0

        MERC
        این مسابقات سوپر بایک هست که تو جاده های بیرون شهر انجام میدن، دیدیشون؟ اونا خوراک شجاعت و تصمیم گیری لحظه ایه و مقایسه ای بی نظیر برای درک توانایی های انسان در مهار وسییله نقلیه است. هر چند کِشته هم زیاد میده متاسفانه.

      • MERC

        5

        0

        مسابقات isle of man TT ؟
        فوقالعاده ان, اصلش اونه بقیه اداشونو درمیارن

      • مَمَّدو

        2

        3

        اوه ه ه ه مای گاد!
        تو که خودت این کاره ای. یادمه زمان جوونیای والنتینیو روسی، یه بابای خیلی شجاعی (امان از حواس پرتی! اسم اسطوره خودم رو یادم نمیاد!!) که چندین بار قهرمان شده بود، به روسی میگفت اون سوسول بازی هارو بذار کنار و بیا بیرون از پیست … بنده خدا آخرش یه تصادف با سرعت خیلی بالا کرد و موتورش آتیش گرفت و بنزیناش ریخت همه جا پر از آتیش شد و خودش هم مرد و من خیلی ناراحت شدم …

      • محمد یاسین

        2

        3

        راستی خوب شد یادم انداختید مک گینس( موتور سوار مسابقات isle of man TT ) هم تونست دوباره سلامتی اش رو به دست بیاره

      • @sebvr

        4

        0

        isle of man!!!!! خیلی خوبه ولی هیچ وقت به صورت لایو ندیدم ولی واقعا جرعت میخواد ریس تو اون شرایط …!! ویدویو هایی که ازشون دیدم عالیه….فقط اون دوستمون که گفت موتو جی پی سوسول بازیه … شاید منظورش در مقایسه با isle of man tt هست که منطقیه …. ولی خداش رو شکر روسی به حرفش گوش نکرد… وگرنه شاید الان داشتیم از طریقه ی مرگ روسی حرف میزدیم…..
        یه حرفی از نیکی لائودا هست که میگه : خوشبختی دشمن ادمه چون وقتی خوشبخت میشی چیزی واسه از دست دادن پیدا میکنی …. شاید اگه اون فصل لائودا ازدواج نمیکرد الان جیمز هانت قهرمان فصل 1976 نبود….!!{{مسابقه ی اخر ژاپن که بارون بدی میزد و لائودا بعد چند دور کنار کشید و هانت سوم شد و قهرمانش شد}} شما رو به دیدن فیلم فوق العاده rush دعوت میکنم که درباره ی این رقابت جذابه..!!

    • Ali n

      7

      4

      @SEBVR
      فرناندو جواب سوالتو تو متن خبر داده.
      بهترین راننده تاریخ قطعاً قابل انتخاب کردن نیست.
      این بحث دقیقاً مثل بحثیه که در مقایسه مارادونا و پله پیش میاد و یا رونادو و مسی.
      از نظر خیلی ها سنا بهترین راننده تاریخ هست ولی از من میشنوی مرگ تراژیکش در این انتخاب بی تاثیر نبوده.

    • armin

      4

      3

      شوماخر،سنا،هميلتون،فتل
      راننده اينده:مكس،چارلز و راسل

    • NICO ROSBERG-06

      5

      0

      با در نظر گرفتن تعداد مسابقه و شرایط اون دوره اینظوریه منطقیش
      سنا
      شوماخر
      همیلتون

  7. Eliya

    6

    10

    هیل-سنا-همیلتون-شوماخر-کلارک

    • @sebvr

      6

      3

      مرگ جیم کلارک خیلی دردناک بود برای همه مردم خود گراهام هیل دوست صمیمی کلارک درباره ی مرگش گفت: بیشتر دلم واسه لبخند های جیم تنگ میشود ….

      • مَمَّدو

        18

        1

        حالا فارق از این حرفهای بالاییم، اگه بخوام بین اونایی که رانندگیشون رو دیدم مقایسه کنم نظرم اینه :
        1- شوماخر : روز حد و مرز روندش رو دیدم و واقعا ماشین رو توی پیچ ها لیز میداد و تا صدم ثانیه آخر رو از دلش میکشید بیرون
        2- فتل : استعداد عجیبش رو در تنظیم اتوموبیل برای استخراج سرعت بیشتر دیدم (در ردبول بخصوص) و واقعا کیمیاگر ماشین بود
        3- لوئیس : پسر سریع و بدون اشتباه فرمولا وان که متاسفانه کمتر پیش اومد تحت فشار باشه و مجبور به روندن روی حد ومرز باشه
        4- آلنزو : لیز دادن چرخ های جلوش برای حفظ دمای لاستیک در سال 2005 به تنهایی کافیه که در بین بهترین ها باشه
        5- مکس : ضعف هایی داره اما درکش از وضعیت بالانس و روی حد و مرز روندن فوق العاده است

  8. Hamoon

    6

    3

    از دوستان کسی میدونه تکلیف مدیر عامل فراری چی شد؟

    • Amir5

      5

      3

      دیمون هیل رو یادم رفت

      • @sebvr

        7

        1

        والا شما هر چی اسطوره بود رو گفتی … فقط چیشد که گروژان رو اوردی تو لیست؟!

    • مَمَّدو

      1

      3

      الآن لایک مثبت دادین یعنی میدونین؟ بعد به ما نمیگین تو کف بمونیم؟ یا منتظر استاد جینگووززین.

  9. نوذر

    6

    1

    شوماخر بهترین راننده تاریخ است،
    همیلتون و آلونسو هم بعد از او حتما در 10 نفر اول هستند. در دوره ای که من توانستم فرمول وان ببینم رایکونن هم بسیار سریع و کم اشتباه بوده اما همیشه یک مشکلاتی براش وجود داشته. از سنا ُه چهار مسابقه بیشتر ندیدم ولی در پیست بارانی بدون شک بهترین بوده. تا وقتی پول در این ورزش وجود داره استعداد های بیشتری وارد می شوند و ممکن است چند سال بعد راجع به راسل یا دیگران هم چنین صحبت هایی بکنیم.

  10. REZA.M

    11

    7

    جالبه
    سبک رانندگی تاثیر خاصی نداره
    اما آلونسو بخاطر همین تاثیر ناچیز مجبور شده کل تست ها و چهار مسابقه اول رو صرف هماهنگ شدن با چهار تا لاستیک کنه!
    تطبیق پذیری یکی از نقات قوت راننده هاست اما بعضی از اساتید تطبیق پذیری رو با تحول پذیری اشتباه گرفتن
    وقتی خصوصیات ماشین اختلاف ناچیزی با استایل راننده داره وظیفه رانندست که خودش رو با ماشین تطبیق بده اما وقتی خصوصیات ماشین کیلومتر ها با استایل راننده فاصله داشته باشه و یا برخلاف سبک رانندگی راننده باشه راننده هیچ کاری نمیتونه انجام بده.
    بعد بعضی ها انتظار داشتن فتل سبک رانندگیش رو بخاطر ماشین فراری متحول کنه
    اونم توی ۳۳ سالگی در حالی که با همین سبک رانندگی ۴ بار قهرمان هم شده!
    اینکار برای راننده های جوان هم تقریبا غیرممکنه.

    • mohammad

      3

      0

      دمت گرم این حرف های الونسو دیگه حداقل طرفدار های آلونسو که مخالف سب هستند رو دیگه باید آروم کنه که سبک مهمه ولی یه عده دیگه مخالفت چشماشون رو کور کرده

      ولی اون دوستمون که همه چیز دان هست احتمالا میگه آلونسو اشتباه می کنه

  11. Eliya

    8

    0

    ممدو
    من قصد بی احترامی به کسی را ندارم.
    ممدو جان شما درک نمی کنید لزومی ندارد بقیه هم درک نکند.

    • مَمَّدو

      5

      5

      کاملا درست میگی آقا ایلیا. بنده هم عرض کردم که “من” درک نمیکنم. بعد پرسیدم شما چه جوری متوجه میشی؟
      مثلا من از دوربین بالای سر راننده (به خصوص صحنه آهسته) به وضوح طی طریقش رو در طول پیست میبینم و میتونم تشخیص بدم که آیا روی ریسینگ لاین میرونه یا مسیر دیگه ای رو انتخاب کرده. بعد میام تحلیل میکنم که این مسیر متفاوت رو از روی نبوغ انتخاب کرده و داره حرکت باحال و منحصر بفردی میزنه یا اینکه از مسیر خارج شده و راننده پر اشتباهیه. بعد بازم تحلیل میکنم (یه ویدئو رو ده ها بار نگاه میکنم!) که نحوه فرمون زدنش و تعداد فرمون زدنش و شدت فرمون زدنش برای اصلاح خروج از ریسینگ لاین چه شکلیه؟ آیا ماهرانه است یا نه؟ حتی میبینم که حرکتش رو با کم فرمانی انجام میده یا بیش فرمانی. سه بار فرمون میزنه یا یه بار. در خروجفرمون میزنه یا ورود یا وسط. همزمان با فرمون زدن گاز رو فشار میده یا ترمز رو ول میکنه یا خلاص میرونه …. خلاصه کلی مسئله دستم میاد. الآن خواهش دارم که شما توضیح بدین که

      • مَمَّدو

        2

        5

        شما توضیح بدین که در اون ویدئو ها چی تشخص میدین؟

      • مَمَّدو

        2

        6

        حتی تو ویدئو های قبل از 2005 به صدای لاستیک گوش میدم تا بفهمم از کجا تا کجا در حال سُر دادنه ماشینه (نمیدونم چرا جدیدا لاستیک ها صدای جیغ نداره!)

      • محمد یاسین

        1

        3

        فانجیو بی نظیر بود بایدفیلم اصلاح شده گرندپری المان 1954 رو ببینی برادر تا بتونی درباره اش اظهار نظر کنی درسته که اون زمان دوربین بالای سر راننده وجود نداشته ولی اخه کدوم یک از راننده های حاضر در این کرید میتونن پیچ های نوربرگ رینگ رو اونجوری رد کنن

  12. ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

    1

    8

    یکی از بهترین خبر ها برای ۲۰۲۱ نبود مگنوسن هستش نمیدونم چرا ازش خوشم نمیاد.

  13. امید نورمحمدی

    3

    11

    شکر خدا از سب گذشتند و حالا نوبت به لوییس رسیده! این داستانها برای قهرمان 7 دوره جهان و رکوردار بزرگ تاریخ و قهرمان فعلی جهان یکم دوراز انصافه.
    اینکه جناب آلونسو دیاز بیاد از 14 سال پیش حرف بزنه و بخواد ازش کردیت بگیره واقعا جای تعجب داره! توی این همه سال چرا صحبتی نمیشد؟ مردم تا دیروز گوش نمیکردند و الان گوش میکنند؟ توی یک شب یهویی همه مردم عوض شدند؟!
    همه طرفداران فرمول 1 اتفاقات مک لارن فصل 2007 را میدانند . نیازی به کره گرفتن از آب 14 سال قبل نیست…

    • NICO ROSBERG-06

      6

      0

      امیدجان اگر قرار بر انصاف بذاریم تو این دوره لویس ماشینش از همه 2 سطح بالاتر بوده.. خودم بااینکه طرفدار رزبرگم اما میپذیرم ک قهرمانیش فقط بخاطر ماشین بود نه استعداد خاصی البته ک تمرکز خوبی هم گرفت اما خب در حال حاضر خودرویی رو در حد رقابت با مرسدس نمیبینم.

  14. Kamran

    7

    5

    اگر که خواسته باشیم از منظر کلی به نام این برندها نگاه کرده باشیم نه اط شرایط حال حاضر که قطعا متغیر تعریف من به اینصورت میتونه باشه:

    مرسدس : اتومبیل
    فراری : هنر
    ردبول : نوشیدنی

    • مَمَّدو

      3

      4

      خخخخخخخخخخخخخخخخخ
      کجایی دکترررررر؟ دلم درد گرفت!

  15. saman.5

    8

    2

    مسابقاتی که من از الونسو و همیلتون دیدم چیزی که برام مشخصه الونسو مهارت و تکنیک بیشتری از خودش تو کنترل ماشین و پیدا کردن تایم توی ورودی و خروجی پیچ ها از خودش نشون داده ( فتل توی ردبول هم همینجوری بود )
    ولی همیلتون بیشترین چیزی که ازش دیدم شانس بوده و داشتن یه ماشین غول … البته منکر توانایی بالای ذهنیش و قدرت مدیریت لاستیکش کسی نیست ولی ماشین همیلتون دو سوم راننده های گرید داشته باشن قهرمان میشن راسل اینو ثابت کرد

    • مَمَّدو

      4

      2

      سامان جان،
      خوشحالم که با این دقت نگاه میکنی. انشالله به زودی ذکر خیرت همه جا بپیچه. خوبه که بدونی که بهتره اون چیزی که در ویدئو میبینی رو با اطلاعات علمی ماشین و اطلاعات مهارت و سبک راننده تلفیق کنی و بعد نتیجه بگیری. فرض کن فیلم فرمون زدن های امسال فتل رو ببینیم که همش عقب ماشینش در میره. آیا این نشانه سریع بودنه؟ یا نشانه ماشینیه که بد تنظیم شده؟
      بعضی اوقات هم کلنجار راننده ها نه به خاطر مهارت بلکه به خاطر سبک خودشون هست که همیشه خوب نیست چون باعث فرسایش لاستیک ها میشه و تمیز روندن خودش مزیت بزرگیه.
      پس اطلاعات ست آپ ماشین رو با اطلاعات سبک راننده به اضافه تصاویر ویدئو در کنار هم بگذار. موفق باشی.

      • saman.5

        7

        0

        ممدو جان
        من منظورم قهرمانی های الونسو وفتل منظورم بود الونسو وفتل با تکنیکشون تایم بدست می اورد ند بعد از اون سال ها هم اکثرا ماشین رقابتی نداشتن بیشتر در حال کلنجار رفتن با خودرو ، تیم و سایر موارد دیگه بودن

  16. NICO ROSBERG-06

    6

    0

    با سینا5 موافقم..تنها راننده ای که تقریبا همه قهرمانی هاش رو راحت کسب کرده همیلتون بوده الببته نمیخوام طرفداراش و ناراحت کنم این فقط چیزی هستش که تو این 7-8 سال اخیر دیدیم از مسابقات ف1.. با احترا ب بچه های مرسدس فن.ک خودمم جزوشونم

  17. mohammad

    4

    0

    هیچکدوم
    سب از جفتشون بهتره

  18. mohammad

    3

    2

    یه نکته بگم آلونسو اصلا راننده خوبی نیست اصلا چیزی به نام سبک یا استایل نداریم اینا بهونه است واسه ضعف ها وگرنه یه راننده خوب باید با هر ماشین و لاستیک و غیره بتونه برونه
    این چیزی هست که مخالفان سب این یکی دوساله زیاد مطرح می کنند