فرمول یک ایران – سایمون رابرتز، مدیر تیم فرمول یک ویلیامز به طور رسمی در کنفرانس خبری گرندپری امیلیا رومانیا تایید کرد که جورج راسل و نیکولاس لطیفی در فصل 2021 برای این تیم رانندگی خواهند کرد.

سباستین فتل با رفتنش به ریسینگ پوینت جای سرجیو پرز را گرفت و شایعاتی وجود داشت که پرز ممکن است فصل آینده جایگزین جورج راسل شود. با وجود اینکه ویلیامز چند ماه قبل در شبکه های اجتماعی گفته بود که راسل در تیم ماندگار است، این تیم از آن زمان تا الان اسپانسر جدیدی کسب کرده است و شرایط کمی متفاوت است.

اما رابرتز پیش از آغاز مسابقه ایمولا تأیید کرد که راسل و لطیفی تا سال 2021 در کنار ویلیامز خواهند ماند:

من هفته گذشته احتمالاً کمی سردرگمی ایجاد کردم، از این بابت متاسفم.

ما واقعاً نمی خواستیم در مورد موقعیت راننده ها اظهارنظر کنیم. اما همانطور که جورج گفت، کلر [ویلیامز] اوایل سال جاری اعلام کرد که هیچ تغییری را شاهد نخواهیم بود.

این لیست رانندگان ما برای امسال و سال آینده است. ما از آنها بسیار راضی هستیم و مشتاقانه منتظر ادامه همکاری با آنها هستیم.

36 دیدگاه

  1. Fastboy 44

    13

    1

    تبریک به جناب مهریار صالحی

    • Mehryar Salehi

      11

      1

      ممنونم 🙏🏻
      این اولین قدم مثبت هستش که این تیم جدید برداشته.
      بعید میدونم همچین موقعیتی پیش میومد و کلر تصمیم گیرنده بود، اینطور پیش میرفت اوضاع.

      فکر کنم الان یک صندلی مونده توی ردبول بین آلبون پرز و هالک.
      یک صندلی هم توی آلفاتائوری بین سنودا و آلبون.

      • siamak

        8

        2

        خدا رو شکر . راسل حقش هم نبود کنار بمونه . اینشاالله فصل 2022 یکراست با اوبر میره مرسدس !
        ولی در این بین یکی دوتا راننده در نقل و انتقالات بدون تیم میمونند و دربدر میشن که حق اونها هم نیست بدون صندلی باشند و دوسه راننده که اسم نمیبرم جارو تنگ کرده باشند !!؟؟؟؟؟……..

      • Amir.vet

        7

        4

        نگران نباش مهیار جان راسل راننده خیلی خوبیه و حداقل یه قهرمانی جهان تو آینده هست براش و استعداد خوبیه منتظر رقابت جذابش با مکس و چالرز هستم در آینده

      • محمد

        4

        1

        siamak
        منم باهات موافقم

  2. SADEGH 16

    11

    0

    میشه بگین دقیقا از چی لطیفی راضی هستین،پولش؟رانندگیش؟
    یه عده ناراحت بودن لطیفی زیاد به ایرانی بودنش اشاره نمیکنه ولی فکر کنم الان خوشحالن که بیشتر به بخش کانادایش باور داره.😉
    دقیقا مثل مرسدس ها،تو یه لیگ دیگه رانندگی میکنه🤑

    • Mehryar Salehi

      8

      2

      تو یک کلمه جوابتون میشه پولش!
      پرحرفیش هم میشه اینکه شکستن قرارداد یک راننده که ۳ تا اسپانسر اصلی تیم بخاطرش اومدن، خیلی متفاوت هست با شکستن قرارداد مثلا راسل یا لاندو یا ساینز یا…
      این قرارداد تیم قبلی بود که رو دست تیم مونده و مطمعنا توقع ندارید مدیر تیم بیاد بگه ما از لطیفی راضی نیستیم، افتضاحه اما چون پول داده مجبوریم نگهش داریم.

      • Mahmood.ghaedi

        7

        2

        جورج ک باید میموند ولی نیکلاس خدایی اونقدر خوب نیست درسته تو جدول بالاتر از جورجه ولی میشد بجاش پرز بیاد ک اونم اسپانسر های قویی داره

      • Mehryar Salehi

        5

        0

        بله محمود جان منم یه امیدی داشتم بلکه چکو رو بشه توی تیم درکنار جورج ببینم…اما این قرارداد و اون همه اسپانسر شانسی باقی نمیزاره واقعا.

    • Amir.vet

      9

      0

      خب تا حالا ۱ بار هم ایران نیومده چرا باید به ایرانی بودنش اشاره کنه😐

  3. mohammad

    3

    11

    2019
    کوبیتسا 1 امتیاز رتبه 19
    راسل 0 امتیاز رتبه 20
    2020
    لطیفی 0 رتبه 20
    راسل 0 رتبه 21
    جویناتزی 3 امتیاز رتبه 16
    کوبیتسا از راسل بهتر
    جویناتزی از راسل بهتر
    گروژان و مگنوس هم بالا تر از راسل
    چطوری راننده های هاس وجویناتزی حق ندارن باشن راسل حق داره باشه

    امیدوارم حداقل امتیاز بیاره و بیاد بالا جویناتزی تا بشه امیدوار بود

    • محمد

      10

      2

      اگه سنا روهم میزاشتین تو ماشین ویلیامز 2019 و 2020 فرقی نمی کرد

      • mohammad

        2

        8

        یعنی ماشین ولیامز از ماشین آلفا یاماشین هاس بدتره؟ موتورویلیامز مرسدس هست
        موتور هاس و آلفا فراری
        بعدش شما داری میگی یکی از آینده های فرمول یک نه یکی از افراد معمولی

        در ثانی مقایسه شده با همتیمی از همتیمی هاش پایین تر بوده تا به الان

      • Fastboy 44

        6

        4

        اینجور که مقایسه انجام میدی محمد
        پس
        امسال
        اکون 40 امتیاز
        وتل 18 امتیاز!
        پس اکون>وتل
        سال 2014
        بوتاس 186
        وتل 167
        پس
        بوتاس>وتل
        !

      • داریوش

        7

        1

        .کاربر گرامی mohammad ، دوست عزیز اگر اینجوریه کا منم موتور مرسدس بندازم روی ۲۰۶ و فرمول یک شرکت کنم
        برادر تک امتیاز کوبیتسا توی آلمان میبینی ، ۲۰ شکست پی در پی توی تعیین خط نمیبینی ؟
        جیوویناتزی با راسل مقایسه میکنی ؟!
        راسل ۷ بار با این ماشین داغون اومده q2
        راسل در صورتی که در جای درست قرار بگیره ، خیلی حرف ها برای گفتن داره
        پ ن : من فتل فن هستم

      • mohammad

        1

        6

        داریوش جان منم قبول دارم راسل راننده خوبیه
        ولی مواردی که گفتم دروغ نبود بود؟
        وگرنه همه این ها راننده های خوبین

    • Amin

      6

      3

      کوبیتسا رو که له کرد
      لطیفی هم طوری داره له میشه که با هیچی نشه جمعش کرد
      فکر کنم تنها فردی باشی که راسل رو پایینتر از لطیفی و کوین و گروژان و جیوو کبیر قراری بدی
      راسل قطعا بین ده راننده برتر حاضره
      و در کنار مکس و لکلرک بهترین تک دور زن های گرید
      راستی ی جا خوندم میگن اگه پرز قبول کنه وینگ من مکس بشه احتمال داره ردبول بخوادش
      (البته اگه اشتباه متوجه نشده باشم چون انگلیسیم خیلی خوب نیست)

      • iman88

        6

        1

        اتفاقا تعداد این افراد کم نیست امین.چهار نفر رو من یاد دارم که معتقدا لطیفی و کوبیتسا عملکردشون بهتر از راسل بوده.البته فقط برای ارزیابی راننده های ویلیامز از این متر استفاده میکنن و در موارد دیگه بویژه در مورد راننده محبوبشون که ماشین و پیست و راننده حریف و تعداد بچه و فیا و پیرلی و ….(این لیست انقدر بلنده که تو هیچ حافظه ای نمیگنجه)خلاصه چیزهایی که وجود دارن و صدها مورد دیگه که وجود ندارن ،همه و همه رو در نظر میگیرن.اما در مورد راسل مهم نیست که 22 به 4 همتیمیهاش رو شکست داده مهم اینه که تو رده بندی پایین تر قرار گرفته

      • Amin

        3

        0

        بله ایمان جان بنده هم چندین بار از این دست کامنت ها دیدم
        قبول دارم ک خودم در بیشتر موارد با تعصب در مورد لوییز نظر میدم
        ولی باید قبول کنیم که با یک خط کش و معیار باید راننده ها رو مقایسه کرد
        نمیشه ی جا ب یک موضوع استناد کنیم چون ب نفع رانندمونه یا چون با حرف ما میخونه ی جا هم ب یک موضوع دیگه
        حقیقتا حرکت چیپیه…

      • ایرن

        2

        0

        به نظر من راسل بهتر از لطیفی هست. اما واقعا نمیتونم درک کنم چرا اینجا انقدر راسل رو بزرگ میکنند. یادمه حتی پارسال برخی معتقد بودند که راسل برای امسال باید بیاد توی تیم اصلی مرسدس…
        واقعا شاید راننده خوبی باشه و جایگاه واقعیش انتهای جدول نباشه و قبول دارم خودرویی که داره باهاش مسابقه میده اصلا خودروی قابلی نیست. اما لااقل تا اینجای فصل من یادم نمیاد که چیز خاص و متفاوتی نسبت به بقیه در راسل دیده باشم.
        حالا که بحث توانایی اومد وسط، من خودم به نظرم جیوویناتزی راننده ی خاصی نیست اما دیروز توی اینستاگرام فرمول یک فیلمی از استارتهای جیو گذاشته بود که واقعا جالب بود. پنج تا از استارتهاش رو نشون داده بود که توی استارت و دور اول تونسته بود 4 و 5 تا رده بدست بیاره. جالب بود برام.
        البته این فیلم بهم نشون داد که گاهی ما محو خود مسابقه و رده های بالاتر هستیم و حواسمون نیست یه نفر تونسته توی استارت مسابقه از رده هجدهم بیاد رده چهاردهم و سیزدهم. اونم نه یک بار اتفاقی. بلکه چند مرتبه این کار رو تکرار کرده.

  4. Hamed

    4

    0

    پس رسما پرز بدون صندلی میشه احتمال رفتن هالکنبرگ به ردبول خیلی بیشتر از پرزه

    • محمد

      0

      1

      حیفه😭😭😭
      فراری براش چطوره؟یه تستی بده

  5. محمدجوادسلیمانی

    5

    2

    راسل واقعا راننده خوبیه
    باید به لطیفی هم زمان داد. تازه به f1 امده و هنوز کامل آشنا نیست
    قطعا در 2021 بهتر میشه

    • محمد

      0

      2

      لطیفی فرمول 2 خوبه فقط چرا ازش دفاع میکنی

    • Mehryar Salehi

      7

      0

      یک راننده سریع پر اشتباه میتونه از اشتباهاتش کم کنه (مثل وستپن) اما یک راننده کم اشتباه ولی کند رو تا بحال یاد ندارم به مرور سریع شده باشه و این چیزیه که لطیفی هست.

      اما فعلا که راننده تیم هست و باید ازش حمایت کرد…حداقل خوبیش اینه که نسبت به یک روکی و البته ماشینی که سواره خیلی کم خطا بوده و این امید میده در صورت داشتن ماشین خوب یا ریس های پرحادثه، بتونه امتیازات خوبی بگیره.

      • Max33vr46

        4

        1

        یه سوال از آقا مهریار بنظرتون از بین راسل لکلرک و مکس کدومشون کاملترین از همه لحاظ سریع بودن؛دیر ترمز کردن، بازی سیاسی، تو تک دور، ریس، استارت کدومشون سر ترن

      • Mehryar Salehi

        4

        2

        چه عرض کنم، من از بابت اینکه جورج راننده تیم مورد علاقه ام هستش، طرفدارشم در نتیجه این قیاسها زیاد برام مهم نیست.
        هنوز توی شرایطی قرار نگرفته که بخواد در مقابل راننده های برتر گرید رقابت کنه تا ببینیم چیکار میکنه در حالیکه مکس هر هفته تو این شرایط داره امتحان میشه و خوبم نتیجه میگیره…شاید از مکس بهتر باشه حتی شایدم نه!

        اما درکل اگر منظورتون همین الانه که بشینن توی یک ماشین، بنظرم وستپن راننده سرتر هستش چون کلی تجربیات تو حالات مختلف داره که جورج حالا حالاها باید بدست بیاره…اما ۲-۳ سال دیگه؟ حقیقتش بنظرم جورج شانسش بالاتره.توی تک دور بینظیره و یک برتری نسبت به مکس داره اونم اینکه درکل کم اشتباه تره.

      • Max33vr46

        3

        3

        یه سوال دیگه از آغا مهریار بنظرتون مرسدس چه کسی رو جانشین لوئيس میکنه؟ منکه خودم فکر میکنم راسل باشه چون بالاخره راسل راننده آکادمی مرسدسه و حمایت توتو رو هم داره.

      • Mehryar Salehi

        4

        0

        آغا؟ 😂😂😂 نمیدونم این تیکه بود یا اشتباه تایپی اما خوشبینانه تصور کنم که اشتباه تایپیه :))

        اما درباره لایناپ ۲۰۲۳ از الان صحبت کردن فقط میشه خیالات بنظرم.چه عرض کنم، اول بزارید ببینیم اصلا پاش به مرسدس میرسه؟ اگر رسید در کنار لوییز میتونه هایپی که اطرافش هست رو توجیه کنه؟ اگر نتونه که فکر کنم آینده مرسدس بعد لوییز مال مکس باشه.

      • Max33vr46

        7

        1

        نه آقا اشتباه تایپی بود بالاخره شما از ما بزرگتری من پونزده سالمه شما سی و سه بی ادبی نمیکنیم

  6. Hassan Mohebbi

    8

    1

    تبریک به راسل فن‌ها👏🥳👌
    همچنین تبریک به لطیفی و فن‌هاش👏👏👏

  7. iman88

    7

    0

    تو 8 ریس از این فصل که ویلیامز دی ان اف نداشته راسل 6 به 2 لطیفی رو شکست داده.تو کوالی هم راسل 12 به 0 تار و مارش کرده.راسل 3 بار دی ان اف شده که تو هیچ کدوم مقصر نبوده و لطیفی 1 ریس.
    تنها دلیلی هم که باعث شده تو رده بندی لطیفی بالاتر قرار بگیره اینه که لطیفی دوتا رتبه 11 داره راسل یکی.که یکی از اون دوبار راسل بخاطر مشکل فنی دی ان اف شده بود.اگر راسل تو تمام مسابقات اینده لطیفی رو شکست بده اما تو رتبه ای پایین تر از 11 ،بازم لطیفی تو رده بندی بالاتر قرار میگیره.اما همین الانش هم راسل جزء 10 راننده برتر فصل بوده و تو سایت اف1 رتبه 8 رو داره در صورتی که هم تیمیش با اقتدار تو رده 20 جا خوش کرده.
    فصل گذشته هم تو 18 ریسی که راسل و کوبیتسا هیچ کدوم دی ان اف نشدن راسل 16 به 2 همتیمیشو شکست داده بود و تو کوالی هم 20 به صفر!
    اختلاف 5/. که راسل به طور میانگین با هم تیمی هاش داشته اگر تو میدفیلد اتفاق میوفتاد یکی از عجیب ترین نتایج درون تیمی تاریخ ف1 رقم میخورد.
    حالا یه عده تمام مسابقاتی که راسل نیم ثانیه از همتیمیش سریعتر بوده رو ول کردن همون دو ریسی که راسل یکیشو بخاطر دی ان اف شدن از دست داده و یکیشو بخاطر بارون و اتفاقات مسابقه ای به هم تیمیش واگذار کرده(نه 16 ریس دیگه که کوبیتسارو با اختلاف شکست داده) براشون شده معیار ارزیابی این راننده.
    برای دادن واقعیت یک چشم هم کافیه

  8. ایرن

    3

    1

    الان اینستای فرمول یک ترکیب راننده های سال بعد رو گذاشته. هم تیمی فتل هنوز معلوم نیست. شاید خیلی فانتزی باشه. مخصوصا با توجه به اینکه موتور استون ، مرسدس خواهد بود و خود استرول هم احتمالا هم تیمی فتل میشه. اما ترکیب فتل و شوماخر جالب میشد. البته بازم میگم که میدونم احتمالش شاید در حد یک درصد هم نباشه اما جالب میشد به نظرم.

    • Mahmood.ghaedi

      3

      1

      ایرن نمیشه طرف تیم گرفته واسه پسرش

    • Amir.vet

      3

      0

      راننده های آلمانی کارشون درسته کلا حالا با هم که باشند چه بهتر اما احتمالش کمع