فرمول یک ایران – متیا بینوتو، مدیر اسکودریا فراری معقتد است که برگشت به چرخه پیروزی در فرمول یک ممکن است چند سالی طول بکشد، پس باید در این راه صبور بود.

SF1000 یکی از ضعیف ترین خودروها در تاریخ این تیم است که اصلا سرعت لارم برای رقابت را ندارد. آنها در گرندپری بلژیک نتوانستند امتیاز کسب کنند و حتی رانندگان تیم آلفارومئو نیز از آنها عبور می کردند.

در حالی که فراری به دنبال پاسخی فوری برای اشتباهات گرندپری اسپا بوده اما بینوتو می گوید که هیچ زمان دقیقی برای بازگشت فراری به رقابت قهرمانی وجود ندارد:

چقدر طول خواهد کشید؟ من فکر می کنم اگر به تمام چرخه های پیروزی در سالیان گذشته نگاهی بیاندازید، می بینید که سال ها طول می کشد.

در فرمول یک نمی توان یک شبه راه صد ساله را رفت و صبر و ثبات لازم است.

متیا بینوتو، چارلز لکلرک و سباستین فتل - موناکو 2019

متیا بینوتو، چارلز لکلرک و سباستین فتل

فراری برای فرمول یک 2022 آماده می شود

بینوتو با آگاهی از محدودیت های توسعه برای فصل جاری، گفت که اولویت فراری در حال حاضر اطمینان از آمادگی مناسب برای دوره جدید فرمول یک از سال 2022 است:

توسعه موتور برای فصل جاری به پایان رسیده، بنابراین هیچ کاری نمی توانیم در این زمینه انجام دهیم. ما در حال توسعه موتور برای فصل آینده هستیم و در حال حاضر پیشرفت خوبی حاصل شده است.

در خودرو محدودیت هایی برای توسعه وجود دارد، پس برنامه ی برای ما چیست؟ برنامه اصلی تمرکز بر روی فصل های بعدی است، نه تنها 2021، بلکه 2022.

برای اینکه در فصل آینده عملکرد خوبی داشته باشیم، باید سعی کنیم نقاط ضعف امروز را درک کنیم و مطمئن شویم که آنها را برطرف خواهیم کرد.

چه بلایی سر قدرت خودروی فراری آمده؟ آنهم در پیستی که سال گذشته در آن به پیروزی رسید:

در واقع آنچه اتفاق افتاده این است که ما یک خودرو داریم که قدرتش را از دست داده است. درست همانطور که همه سازندگان موتور از دست داده اند: اما ما بیشتر از سایرین قدرت خود را از دست دادیم.

سال گذشته موتور تا حدودی ضعف کل خودرو را پوشش می داد، اما امسال دیگر چنین نیست. ضعف های خودرو تازه خود را نمایان کرده و این نقطه ای است که ما باید پیشرفت کنیم.

52 دیدگاه

  1. ّFerrari

    5

    6

    اتفاقا با بینوتو میشه ره صد ساله رو ی شبه رفت .
    سب هم ی فصل دیگه نابود شد
    حالا فصل بعدی نیست!
    چارلز چی؟
    دو فصل از کریرش رو باید پای حماقت های تو بزاره ؟!

    • JBjb

      12

      4

      دو فصل چیه؟ اگه مرسدس و ردبول طبق قرارداد کنکورد تا 2025 بمونن چارلز که تا 2024 که با فراری قرارداد داره رویای یک ماشینی که حداقل بتونه باهاش 3-4 تا ریس در طول سال ببره رو هم نخواهد دید.شاید تا خود آخر 2024 پول پوزیشن نگیره ولی 2019 با اون موتور غیرقانونی برا خودش پول پوزیشن پشت هم میزد.

      مک لارن هم از سال بعد موتور مرسدس میشه، ویلیامز ریسینگ پوینت و رنو قطعا بهتر میشن از این به بعد و وضعیت برای فراری سخت تر و سخت تر میشه

    • ALEX-ALBON

      5

      12

      چه بلایی سر قدرت خودروی فراری آمده؟ آنهم در پیستی که سال گذشته در آن به پیروزی رسید:
      وی در پاسخ ب خبرنگار گفت: واضح و مشخص است پارسال ما با دور زدن قوانین پیچیده وخاصی موفق ب تقلب و افزایش قدرت خودرویمان شدیم اما اکنون بشدت زیر نظر فیا هستیم و نمیتوانیم از ترفندهای 2019 بهره ببریم پس امیدواریم طرفداران فراریچند سال دیگر هم صبر کنن تا ما بتوانیم به راه های جدیدی برای دور زدن قوانین فعلی دست پیدا کنیم.
      اگر فراری 2018 و 2019 بعداز اخراج آریوابنه بجای اینکارا سعی در توسعه خودروشون میکردن الان مطمعنا وضع این خودرو از الانش بهتر بود حداقلش هر چقدر بد بود اینقدر نبود ک آلفاها مثل آب خوردن از روشون رد بشن.

      • ....kh:n....

        5

        3

        البته یادمون نره این تقلب موتوری زمان آریوابنه کلیدخورده نه در۲۰۱۹
        باکو۲۰۱۸ مهندسان ردبول میگفتن صدای ماشین فراری کمی بابقیه ماشینا فرقداره ومشکوکه.که داستان باطری های فراری آمد وسط.
        بار کج به منزل نمیرسد.همون موقع باید به راه راست وقانونی برمیگشتن.

  2. Hamed

    10

    1

    مدیر یعنی کسی که نقشه راه رو تعیین میکنه نه کسی که آچار به دست و فعال عرق میریزه کسی که حقوق و پرستیژ مدیریتی میگیره برای اینجور مواقع هست آقای بینوتو یعنی یک نفرم به این فکر نکرد شاید یه روزی فیا اون سوراخو پیدا کنه بننده اون برتری موتوری از بین بره؟ چرا هیچ پلن دومی نداشتید اینهمه بودجه خوب حداقل دوسال یه تیم مجزا روی توسعه شاسی بهتر کار میکردن برای همین روزا
    البته میدونم کرونا هم برنامه هاتون رو ریخت بهم قرار بود فقط فصل 2020 با این روند فدا بشه و شماهم مشخص بود از قبل قیدشو زده بودید الان شده دو فصل و این دیگه ضربه بزرگیه

  3. siamak

    13

    6

    ما که بصورت فابریک کم مو بودیم ، خبرهای اینطوری هم باعث ریزش بیشتر موها و طاسی زود رسمون میشه ! خسارت ما رو کی میده ؟!…
    ولی خالی از شوخی این دوران افول هم سپری میشه و مطمئنم زیاد طول نمیکشه که فراری دوباره به روزهای اوجش برگرده ، … یادگرفتیم صبور باشیم .

  4. JBjb

    6

    3

    کسب پیروزی چند سالی طول می‌کشد، پس طرفداران فراری صبور باشند!
    شرایط فعلی اصلا بحرانی نیست.
    در فرمول یک نمی توان یک شبه راه صد ساله را رفت و صبر و ثبات لازم است.
    چیزی که اتفاق افتاده این است که ما قدرت از دست داده ایم. بقیه هم داده اند اما ما بیشتر.
    سال گذشته ضعف ماشین را قدرت موتور پوشش می داد اما امسال دیگر اینطور نیست و ضعف ها مشخص شده است.

    بعد از این حرفا و عملکرد بلژیک و عقب بودن تایم های تعیین خط 2020 بلژیک از 2017 و 2018 همین فراری ، هنوز باور ندارید فراری از این تخلف سوخت و موتوری و خلا ای که در عملکرد سنسورهای فیا پیدا کرده بودن سال 2017 و 2018 هم استفاده کرده؟

    شاید اگه یکی متخصص باشه بررسی کنه این موتور امسال فراری از 2015و 2016 خودش هم ضعیف تر باشه!!!

    هورنر تو مصاحبه اش جای اینکه بگه “اگر موتور فراری قانونی بود، پیروزی بیشتری در 2019 داشتیم ” باید میگفت 2018 و 2017..چون مسابقه هایی که فراری با موتور غیرقانونی توی 2019 پول پوزیشن گرفت و 3 مورد رو هم برد اگر موتور فراری قانونی بود هیولای مرسدس برنده میشد. ولی 2017 و 2018 جاهایی بود که اگر موتور فراری قانونی بود ردبول برنده میشد.

  5. A_S

    3

    10

    فراری میتونه با بینوتو به روزای اوجش برگرده ولی به ثول شد چند سالی طول میکشه واینطوریم نیست که تو این چند سال همش سیزدهم چهاردهم بشن قطعا پیشرفت میکنن اما رقابت قهرمانی جهان چند سال دیگه ایشالا

  6. Reza.MC

    8

    3

    آقای بینوتو چرا بقیه تیمها پیشرفت داشتند در حالی که شما ادعا می کنید همه پس رفت داشتند؟ چرا ویلیامز نسبت به پارسال نزدیک به 4 ثانیه سریع تر شده بود ولی شما 2 ثانیه کندتر؟ آیا همه اینها به خاطر موتور است؟
    سب بعد از اینکه خبر جداییش رو اعلام کرد گفت دانبال تیمی هست که نظم داشته باشه. این یعنی فراری بلبشویی که نگو. نظم دادن به تیم وظیفه مدیر تیم هست. تیم زمانی شروع به پیشرفت میکنه که همه چیز سر جای خودش باشه. مشکل فراری تنها بینوتو نیست رده های بالا سری اون هم هستند.
    هیج کس از الان فراری انتظار برد نداره ولی حداقل کمی پیشرفت نشون بدید. هر مسابقه دارید بدتر عمل می کنید.

  7. Mahmoud

    9

    2

    مشئله اینه که ما هوادارا تا الان چیکار کردیم پس. اینهمه صبر کردیم حالا بازم آقای بینوتو میگه بازم صبر کنین. موقعی میگن کسب پیروزی چند سال طول میکشه که سال به سال تیم رو به پیشرفت باشه نه این که اوضاع سال به سال بد تر بشه یا این که نوسانی باشه.
    یه چیزی مثل مکلارن که داره سال به سال پیشرفت میکنه پس آدم اطمینان پیدا میکنه که در چند سال آینده مدعی خواهند بود.

  8. REZA.M

    10

    4

    چیزی که خیلی من (به عنوان یک طرفدار و علاقمند به فرمول یک) رو عصبانی می‌کنه عملکرد بینوتو نیست (هر چند که عملکردش واقعا شرم آوره)
    چیزی که بیشتر از همه من رو عصبانی می‌کنه اینه که ایشون داره به شعور طرفداران توهین میکنه.احتمالا با خودش میگه بیخیال گوشای همه درازه و خودم هم یه نابغه هستم که به خودش اجازه میده اینطوری مصاحبه کنه و این حرفا رو بزنه.
    همه تیم‌ها قدرت اضافه کردن
    مرسدس و رنو که کاملا مشخصه
    هوندا هم حتی اگه قدرت اضافه نکرده باشه قطعا از دست هم نداده
    اما این وسط فقط فراری متقلب هست که قدرت خیلی زیادی رو از دست داده.
    اما ایشون میخواد با توهین به شعور مخاطب بگه نه ما تقلب نکردیم……

  9. داریوش

    8

    4

    وقتی خبر جدایی سب رسید ، خیلی ناراحت شدم
    الان میفهم عجب دنیایی هست
    الان براش واقعا خوشحالم ، فراری بزودی ویلیامز خواهد بود
    خیلی خیلی نزدیکه
    اوخر قرن ۲۰ اگر به طرفدارای ویلیامز میگفتی ، ۲۰ ساله دیگه توسط ماشین های پیشتاز لپ میشید ، میگفتن ساقیتو عوض کن

      • محمد

        2

        0

        تقریبا چون خودشم میدونست با این روند میخواد اینطوری بشه(موتورش غیر قانونی بود از خبلی وقت پیش)

      • mohammad

        2

        0

        همه طرفدار سب هستند حتی اگه بگن که طرفدارش نیستند (مرسدس)

    • BAHRAM

      3

      9

      بله شما درست میگی اینکه فراری به کارلوس ساینز پیشنهاد میده و ساینز قبول میکنه از اون طرف کسی به فتل قهرمان چهار دوره حتی پیشنهاد هم نمیده مشخص میکنه وضعیت کدوم طرف خرابتره.
      شما هم دست به دعا باشید تا یه اجر بخور تو سر لاورنس استرول بلکه سرجیو پرز و اسپانسرشو رد کنه و به فتل پیشنهاد بده

      • Mekaeel

        3

        1

        نه شما برو دعا کن که آجر نخوره تو سر لارنس استرول چون اگه سب بره استون حال شما خوب نخواهد بود🙏😉

      • Reza.MC

        1

        0

        مونتزملو استوره مدیریتی فراری کسی بود که در زمان اون فراری قهرمانی ها رو درو میکرد. این شخص نظرش اینه که اشتباه شماره یک فراری اینه که بینوتو 2 تا پست داده تو تیم. اشتباه شماره 2 هم عدم قرارداد مجدد با سب بود. احتمالا بینوتو و شما تنها کسایی هستید که به این حرف معتقد نیستید.

      • BAHRAM

        0

        4

        اولا از ۶ سال بعد از اخرین قهرمانی مونته زیمولو دیگه نتونست قهرمانی کسب کنه و دوتا فینال رو ازدست داد دوما بزرگترین اشتباهش اوردن یه راننده احساساتی مثل فتل بود که به هیچ وجه به DNA فراری نمیخورد فتل روحیه جنگندگی امثال الونسو و شوماخر رو نداشت و مثل اونا هم پوست کلفت نبود بیشتر یه بچه لوس بوده و همیشه تو رقابت واقعی گند زده انتظار داری مونتزملو بگه من اشتباه کردم که سب رو اوردم؟
        ضمنا قهرمانی های فراری رو بیشتر مدیون ژان تاد و شوماخر هستیم تا مونته زیمولو. حالا شماهم دلتونو به ادعا های لوکا دی مونته خوش کنید.

      • BAHRAM

        0

        3

        Mekaeel
        حالا شما دعا کن بهش پیشنهاد بدن بعدش باهم صحبت میکنیم هرچند بعید میدونم استرول تا این حد دیونه باشه که پرز رو بخاطر وتل رد کنه

      • Mahmoud

        4

        0

        آقابهرام با یکم فکر متوجه میشین که هیچ راننده ی احساساتی نمیتونه حتی نزدیک قهرمانی بشه چه برسه به چهار بار قهرمانی پشت هم. چون فشار قهرمانی اونقدر بالاست که حتی توی یه ماشین خیلی قدرتمندم باشی احساساتی بودن مانع قهرمانی میشه.
        شما فقط معیار احساستی بودن فتل رو از آذربایجان 2017 داری و دراصل هم از اونجا شروع شد و همونجا هم موند.
        نمیدونم چرا هیچکی نمیگه چرا فتل 2017 هیچ اشتباهی که اشتباه رانندگی محسوب بشه نداشت. ماشین 2017 ماشینی بود که کاملا مطابق سبک رانندگی فتل بود.
        درضمن اینم با یکم فکر متوجه میشیم که یکی از دلایل قوی این که به فتل پیشنهاد نمیدن دستمزدشه که نمیتونن چنین دستمزدی رو تامین کنن تازه میخوان یه راننده دوم هم داشته باشن. شما شک نکن اگه ردبول یا مرسدس راننده ی تاپ نداشتن بلافاصله سب رو میگرفتن.

      • ّFerrari

        2

        0

        bahram
        چخبر ؟ خوبی ؟
        اصلا فتل احساساتی ، فتل هیچی
        خب که چی ؟!
        روحیه جنگندگی نداره ؟!
        باشه تو خوبی
        طرف 4 بار قهرمان جهان میگن احساساتی و روحیه جنگندگی نداره
        اون موقع که تا ریس اخر 15 امتیاز جلو بودن قهرمانی ازتون گرفت ، همون زمان برای ی عده …. :)))

      • Mekaeel

        2

        1

        خوب بهرام جان سب پوست کلفت نبود آلونسو رو که خودت میگی پوست کلفته پس چرا با فراری قهرمان نشد؟ هیچ کس به توانایی آلونسو و خوب بودنش شک نداره ولی اگه توی یه مجموعه درست قرار نگیری هیچگاه موفق به قهرمانی نمیشی
        اگه فتل احساساتی و لوسه و این صفت های مسخره ای که شما میگی رو داره چجوری چهار بار قهرمان شده؟ نکنه گفتن گناه داره این بچه بزار قهرمانش کنیم؟ این حجم از بی منطقی و حرف *زدن واقعا قابل تقدیره👏

      • ّFerrari

        1

        0

        mekaeel
        ی مبحث خیلی ساده
        چشم دیدن بعضی ها رو ندارن
        همون ته جدولم ولش نمیکنن
        همچین میگه پوست کلفت خوبه اخرین قهرمانی فراری با کیمی بوده
        چرا کیمی نتونست ؟!

  10. SebVettel5

    4

    3

    چرا از زمان آینده صحبت میکنی
    باز فصل 2022 ی تخلف دیگه هم میکنی رسوا میشی
    انتظار معجزه ازت نداریم کی برد و قهرمان میشین مهم نیست
    الان کجای کاریم؟
    7 ریس گذشت پیشرفتی کردین؟
    جای پیشرفت دارین؟!

  11. THE MINDBLOWER

    6

    2

    خوب مرد بی‌لیاقت تیمی که گرفتی ۱قدم نیاز داشت تا قهرمانی حالا تیمی دادی که حتی امتیاز هم نمیگیره، آلفا ازش سریعتر و بازم انتظارِ انتظار داره

  12. ایرن

    1

    3

    چرا نشه راه صدساله رو یه شبه رفت آقای بینوتو. رسیدن فراری از اوج به قعر توسط شما مثال بارز ره صدساله رو یه شبه رفتن بود

    • siamak

      6

      0

      iren عزیز .
      فراموش نکنید که بینوتو میراث خوار مدیران قبلی است ، خود به تنهائی باعث بروز این شرایط بحرانی نیست !
      در حقیقت استارت کار بسیاری از پروژه های نا موفق فعلی ، در زمان مرحوم مارکیونه و مائوریتزیو آریوابنه زده شده ، نه پارسال .
      نگاه مرحوم سرجیو مارکیونه کلآ نگاهی بازرگانی و مالی به شرکت بود . اولویتی به بخش مسابقه ای فراری نداد ! بغیر از تعویض استفانو دومنیکالی که درکارش جا افتاده بود با آریوا بنه و فروش زیر مجموعه های ارزشمند و صاحب تکنولژی مثل مگنتی مارللی به ژاپنیها . دستآورد مهمی در بخش مسابقه ای فراری در زمان این دو بچشم نمیخورد ! یا شاید هست و بنده توانائی دیدن آنرا ندارم !!
      در حقیقت افول اسکودریا از زمان تعویض لوکا دی مونته زمولو آغاز شد که عمری را با عشق و علاقه به این تیم گذرانده بود و موهای خود را در گاراژ تیم سفید کرده و عاشقانه به فراری عشق میورزید .
      ضمنآ دوست من ، اصلاحات ساختاری و بنیادی مستلزم صرف وقت و انرژی است . گاها برای رسیدن به هدف از پیش تعین شده ، قبول ناکامیهای موقتی اجتناب ناپذیر است . حصول نتیجه و محقق شدن اهداف نیازمند تلاش مضاعف است . یکی برای جبران عقب افتادگی از رقبا و دیگری تلاش اضافی برای پیشی گرفتن از آنان ، مخصوصآ اینکه در این میان رقبا توقف نمیکنند و به پیشرفت ادامه خواهند داد .
      کشور مفلوک مالزی یک شبه مالزی پیشرفته امروز نشد ! 20 سال برنامه ریزی و تلاش و زحمت لازم بود تا تبدیل به کشوری منظم و مرفه شود . و القصه …..

      • Mehryar Salehi

        6

        0

        دقیقا! شاید این اشتیاق شدید مارکیونه برای حذف هرچیزی که از مونتزمولو بجای مونده بود و انجام هرکاری برخلاف مدل ایشون، تاثیرش بیشتر از اون چیزی باشه که درباره اش صحبت میشه.

        کسی که برای جشن ۷۰ سالگی فراری، لوکا رو که شاید موثرترین شخصیت فراری بعد انزو بوده رو حتی دعوت نکرده، اصلا ازش بعید نیست هرکاری انجام داده باشه تا بجا موندهای تصمیمات دوران لوکا رو پاک کنه.

      • ایرن

        4

        3

        درباره جمله اولت که بینوتو میراثدار مدیران قبلی هست.
        این جمله رو به شدت قبول دارم. اما تمام ضعف امروز فراری میراث گذشتگان نیست.
        اولا این آقا یکی از کلیدی ترین افراد در دوره ی مدیران قبلی هست و این میراثی که گفتی بخشیش دستپخت خود ایشونه.
        دوما مثلا پیت استاپهای افتضاح و استراتژی های مسخره ی این دوسال که میراث گذشتگان نیست.
        در نظر بگیر بین دو تا یکسال و نیم توسعه ی شاسی یک خودروی فرمول یک طول میکشه. پس شاسی امروز فراری دست پخت ایشون هست. یعنی بخش عمده ایش دستپخت ایشونه.
        البته مدیران بالادستی هم بسیار تاثیرگذار هستند و شاید سیاست های تحمیلی اونها هم یکی از دلایل عملکرد ضعیف آريالای بینوتو داشته باشه. یا مثلا شاید ایشون دنبال یه سری افراد دیگه در بخش موتور یا شاسی یا آیرودینامیک و … بوده ولی با فشار مدیران بالا مجبور شده افرادی دیگه رو انتخاب کنه. اما مسلما بیشتر افتضاحی که امروز شاهدش هستیم حاصل زمان مدیریت ایشون هست.
        خودروی پارسال رو برای امسال توسعه میدادند مطمئنا وضعشون بهتر از الان بود.
        .
        اما در آخر اینکه ما در تیم نیستیم تا بدونیم چه اتفاق هایی افتاده. شاید واقعیت درونی تیم کاملا متفاوت از چیزی که ما میبینیم باشه. چون مدیران که چیزی نمیگن. فتل هم راننده ای نیست که دنبال جنچال باشه و بگیم وسط حرفاش شاید یه چیزایی معلوم شه و لکلرک هم یه راننده جوان هست که بخت یارش بوده و در تیمی که همه آرزوش رو دارن داره رانندگی میکنه و بعیده با صحبتهایی از درون تیم آینده ی خودش رو به خطر بندازه.
        فقط امیدوارم اگر امسال و احیانا سال دیگه هم از دست بره لااقل بینوتو الان درحال ساخت تیمی برای 2020 به بعد باشه.

      • Hamed

        2

        0

        هنوزم معتقدم بزرگترین ضربه و فقدانی که فراری تو 10 سال اخیر حس کرده کنار گذاشتن مونتزملو بود کسی که فراری رو از لحاظ تجاری به یکی از سود ده ترین خودروسازا تبدیل کرد و تو بخش مسابقه ای به صدر پرافتخارترین تیمهای تاریخ فرمول 1 رسوند آدمی با جذبه خاک خورده فراری دستیار و جانشین خلف انزو فراری بود .

  13. Mehryar Salehi

    7

    0

    خوندن صحبتهای دوتا آشنای مسنی که از اواخر دهه هفتاد این ورزش رو دنبال میکردن، برام خیلی جالب بود.
    هر دو نفر روی یک موضوع متفق القول بودن اونم اینکه فراری، جدای زمان راس بران/شوماخر/ناپلئون، همیشه پایینتر از حدش عمل کرده تو این ۴۰ ساله.
    همیشه بیشترین بودجه رو خرج کرده، همیشه پی راننده های مطرح، طراحهای مطرح و مجهزترین کارخانه بوده، همیشه حق وتو و تاثیرگذاری روی قوانین رو داشته و عموما هم از تیمهایی با اسم کوچک تر و بودجه کمتر، شکست خورده.

    زمان گذشته و سرعت تغییر تحولات سریعتر شده و این شاید برای طرفداران فراری روحیه بخش باشه اما تیمی که به صورت سنتی پر خرج بوده و کمتر از بودجه اش نتیجه گرفته، نمیدونم با کاست کپ چقدر کار براش سختتر میشه.

  14. امید نورمحمدی

    5

    3

    واقعا از این همه کامنتهای عجیب و غریب حیرت میکنم. این جمله “فلانی میراث دار گذشتگانه!!!” توی گوش ما هرروز خونده شده و حالا هم از طرف یک ایتالیایی خودمون این حرفو نقل قول میکنیم!
    اینکه چند سال پیش با فلان پیشکسوت فراری فلان برخورد شده و موجب شده امروز به اینجا برسه هم برای هر ایرانی آشناست. توی فوتبال نصفه نیمه ما همیشه از این حرفها و بهانه ها شنیده میشه و حالا برخی کاربران این نظرشونو از قول مدیر فعلی فراری ابراز میکنند!
    اگر پدر متیا مدیر تیمه و این صحبتهارو کرده حداقل چند درصد هم فرض کنیم شاید داره درست میگه! یعنی طرفدارهای فراری به هیچکدوم از تصمیمات و صحبتهای مدیر تیم فراری اعتماد و اعتقاد ندارند؟! افکار عمومی ایتالیایی ها و طرفداران خارجی این تیم چی میشه؟
    مگه فراری یک باشگاه فرهنگی ورزشیه که با این مدل تحلیلش میکنید؟ ممکنه اهداف کلان اقتصادی فراری در این سبک از مدیریت حاصل میشه که یک کمپانی بزرگ این راهو پیش گرفته!
    از طرفی تعریف موفقیت برای فراری شاید با برخی از کاربران متفاوت باشه.
    بلاخره یک روزی فراری هم دوباره وارد چرخه موفقیت میشه! سب هم رفته و ساینز آمده و قهرمانیهای متوالی در دسترس فراریه. جشن قهرمانی با ساینز هم قبلا گرفته شده.
    فقط یک پرسش از قبل مونده که هیچکس بهش هیچ پاسخی نمیده و حتی در حد یک اظهارنظر هم کسی بهش اشاره نمیکنه و اون اینه:
    آیا تخلف در هر دو ماشین فراری اتفاق میوفتاده؟ یا نوبتی بوده؟ توی ابوظبی 2019 ماشین لکلرک جریمه شد بخاط سوخت اضافه! کسی هست توضیح بده؟ آیا میدونید دو ماشین یک تیم دقیقا مثل هم هستند یا هر کدوم توسط افراد جداگانه ساخته میشن؟ آیا میدونید حتی ساخت موتورهای ماشینهای یک تیم هم توسط افراد جداگانه ساخته میشن یا نه؟

    • Ghombolfang

      4

      4

      شما بهتره از تعارف کم کنی به مبلغ بیفزایی!
      این همه آسمون و ریسمون بافتن و خطابه و انشا برای گیر دادن به کامنت بقیه که چی بشه آخرش؟!؟
      شما خودت یه کاری میکنی ملت بهت گیر بدن.
      جای اظهار تعجب از کامنت بقیه ، بهتره با حفظ آرامش و تسلط بر اعصاب اظهار فضل بفرمایید!
      موید باشید…

    • siamak

      4

      4

      مثل سایر انشاء های قبلی ، اگرچه از نظر قواعد نوشتاری زیباست ، ولی متاسفانه از نظر محتوا قابل اعتناء نیست !
      نوشته های شما بیشتر در حد مرثیه سرائی و ذکر مصیبت برای راننده مورد علاقه تان و همچنین مطرح کردن انواع و اقسام تئوریهای توطعه و کلا درجهت پر کردن اوقات فراغت قابل بررسی است !
      سپاس برای زحمت زیادیکه برای تایپ مطالب متحمل میشوید ، بیشتر مستفیضمان فرمائید !!

      • BAHRAM

        3

        4

        این دوستان باور نمیکنن که یه تازه کار بیاد و فتل رو له کنه برای همینه انوتع تئوری های توطئه رو مطرح میکنن وقتی سباستین فتل تو ردبول بود همیشه به مارک وبر ترجیه داده شد وبر قطعات و اپدیتهای جدید رو تست میکرد اما روز مسابقه به وتل اپدیت میدادن و یکی دوتا مسابقه بعد برای وبر اپدیت میاوردن یا بعضی مسابقها که وتل ماشینشو تو تمرینات نابود میکرد اپدیتهای وبر رو به وتل میدادن و وبر رو با قطعات قدیمی به مسابقه میفرستادن ترکیه ۲۰۱۰ همه دیدن مقصر برخورد وتل بود اما تیم ردبول وبر رو توبیخ کرد یکم دهم ظلمی که وتل به وبر کرده و لکلرک به وتل نکرده وبرام جالبه که طرفدارتش از شخصیتش فوق العادش حرف میزنن چیزی که من هیچوقت در وتل ندیدم تو فراری هم فجایعی مثل مکزیک ۲۰۱۶ که به چارلی وایتینگ فحاشی کرد، اذربایجان ۲۰۱۷ و برزیل ۲۰۱۹ رو رقم زد و طلبکار هم بود

      • siamak

        3

        0

        توطئه درسته که به اشتباه توطعه تایپ کرده بودم ! عذر تقصیر .

      • Mekaeel

        1

        2

        خدایی بهرام حرف *زیاد میزنی
        من طرفدار فتلم ولی هیچ وقت از توطئه حرف نزدم و به همچین چیزایی اعتقاد ندارم ولی دلیل نمیشه در برابر حرف های احمقانه شما چیزی نگم
        ۲۵ امتیاز کمتر گرفته له شدنه؟ لکلرک یه استعداد عالیه ولی یه فصل شکست دادن فتل براش نون و آب نمیشه ببینیم میتونه قهرمان بشه یا نه
        حداقل وقتی کری میخونی یه نفر رو در مقابل فتل قرار بده که به اندازه اون افتخار داشته باشه نه کسی که فقط دوتا برد توی فرمول یک داره
        یه جوری هم ادعا میکنی آپدیت به وبر ندادن انگار اگه بهش میدادن که صد در صد هم دادن میتونست قهرمان بشه وبر یه چیزی در حد بوتاس بود یه مقدار هم پایین تر دیگه لازم نکرده به هر دری بزنی تا ثابت کنی فتل چیزی نیست شاید اگه یه قهرمانی داشت میگفتیم با شانس به دستش آورده ولی صحبت چهار قهرمانیه که برای شما و راننده مورد علاقتون یه خوب خواهد بود

    • Mehryar Salehi

      4

      0

      جهت اطلاع شما، چیزی که توی ابوظبی اتفاق افتاد، تخلف اجرای قانون مسابقه نبوده.اگر اینطور بود، مثل رنو و هاس، جریمه اشون میشد حذف نتیجه، نه جریمه مالی برای تیم.

      ۱.قانونی هست که فلو ریت یک ماشین بیشتر از ۱۰۰ کیلو بر ساعت نباید بیشتر باشه.قانونی هم هست کل بنزین مصرفی طی مسابقه نباید از ۱۱۰ کیلو بیشتر بشه…شما میتونید ۱۲۰ کیلو سوخت بریزید توی ماشین و فقط از ۱۱۰ کیلوش استفاده کنید و هیچ جریمه ایی هم نگیرید.این کاری بوده که فراری انجام داده اما مشکل کار اینجا بوده که قبل از ریس باید وزن سوخت رو اعلام میکردن که چیزی که اعلام شده اختلافش با وزن کشی، حدودا ۵ کیلو بوده…فلو ریت و میزان استفاده از سوختشون کاملا در محدوده قوانین بوده و این موضوع نه با وزن کشی، بلکه با سنسورها چک میشه…در حقیقت تخلف بروکراسی قبل از ریس بوده…پس خیر! لکلرک بخاطر سوخت اضافه جریمه نشد، درست انتقال بدین لطفا.

      ۲.لازمه در جریان باشید که وزن کشی طی مقاطع مختلف آخر هفته کااااملا رندوم هست.امکان داره ۵ تا مسابقه پشت سر هم هر دو راننده فراری رو بیارن برای چک کردن وزن، امکان داره ۲۰ تا ریس فقط یکیشونو بیارن و اون یکی یه مسابقه هم چک نشه…کاملا رندوم هست تا مشخص بشه چیزایی که تیمها اعلام میکنن همخوانی داره با واقعیت یا خیر.
      پس با اطمینان نگید که “فقط” لکلرک این خطای اعلام وزن رو داشته.احتمال خیلی بیشتر اینه که ماشین فتل اصلا چک نشده باشه.

      نتیجه : نه فراری سوخت اضافه برای شارل به ماشین تزریق کرده، نه سوخت اضافه ایی طی مسابقه استفاده کرده، نه این تخلف اعلام کردن فقط برای شارل بوده.

      فرق هست بین تخلف در Technical regulation و تخلف در Technical directive.

      درکل خیلی خوب میشد جای تیکه انداختن به این کاربر یا فلان نظر، یکم درباره موضوعی که ذهنتونو درگیر کرده برید اطلاعات جمع کنید و همه اش رو نسپارید به قوه تخیلتون.

      • Mahmood.gh

        3

        1

        مهریار بعضی وقتها مسئله اصلی اینه ک من نمیخوام ی چیزی قبول کنم واسه همین قوی تخیلم بیشتر بکار میاد
        چون اون چیزی ک خودم دوس دارم بهم میگه

    • iman88

      3

      0

      ظاهرا از بابی که شما باز کردید چند نفری رد شدن .
      از همه نوعشم داریم،از طرفدار فراری و ویلیامز تا طرفدار مرسدس.اما من فقط ازین باب عبور کردم تا جوابی که در پاسخ به بند “1” کامنت مهریار داده میشه رو بشنوم.چون باور دارم چنین باورهایه محکمی (که در کامنت شما بچشم میخورد )باید پشنوانه عقلانی محکمی هم داشته باشن و صرفا زاده احساسات اسیب دیده یک هوادار نیستن.

    • Mekaeel

      2

      2

      آقا امید به نظرم دیگه وقتش شده این حرف هارو کنار بزاریم هرچی بود تموم شد فتل از فراری جدا شد و امیدوارم این جدایی برای هر دو خوب باشه و فتل یه تیم خوب پیدا کنه و فراری هم با دوتا استعداد جوون و با لیاقتی که داره بتونه به جدال بالای جدول برگرده
      من عاشق فتلم ولی باید قبول کرد که فتل سال قبل خوب نبود و این اتفاق رو نمیشه فقط گردن تیم انداخت بلکه هر دو طرف اشتباه داشتن و تقصیر هر دو هست
      و در آخر هم اینو بگم که حرف های شما باعث شده که یه عده به هر سوراخی سرک بکشن تا یه چیزی پیدا کنن و بر علیه سب حرف بزنن طرفدار بودن فقط تعصب نیست بلکه باید باچشم باز به مسائل نگاه کنیم و وقتی که سب اشتباه میکنه قبول کنیم و وقتی هم تیم اشتباه میکنه انتقاد کنیم

  15. Behzad

    1

    0

    نتیجه گیری از عملکرد بینوتو یک مقدار زوده و اگر تحمل کنیم و نتایج فصل 2022 رو شاهد باشیم اونوقت میشه گفت ایشان مدیر لایقی بوده یا خیر.
    در گیر و دار تغییرات قوانین ممکنه اتفاقات به گونه ی دیگر رقم بخوره.
    به عنوان نمونه تیم ردبول که اگر اشتباه نکنم سال 2005 وارد این عرصه شد این تیم تا سال 2008 در میانه های رو به پایین حرکت میکرد اما به یکباره در سال 2009 وارد رقابت برای قهرمانی شد و سال قبلش هفتم شدن.
    در فرمول وان اوضاع اینطور نیست که یک تیم پله پله بیاد بالا و شرایط ممکنه در یک فصل با تغییرات قوانین به کلی دگرگون بشه.
    باز هم در مثال میشه به فصل 2016 یا 17 اشاره کرد که تیم فراری به کلی دگرگون شد.
    بنظرم فصل بعد هم میشه نیمچه امیدی برای جدال داشت.

  16. bull vettel

    1

    1

    شخصا بهترین سال فراری تو دوره هایبرید رو سال 2017 میدونم ولی فکرشو بکنید سال 2018 که فتل تو نیمه اول سال خوب قبل از اون اشتباهات و گند زدن فراری یا به قول خودشون اون مشکل تونل باد بود چه لگنی از لحاظ ایرو دینامیکی داشته

  17. TRANS AM

    3

    2

    بعضی از کارشناسان وطنی براحتی بخودشان اجازه میدهند که در باره رانندگان و اشخاص مطرح درF1 اظهار فضل ( بخوانید توهین ) کنند ! تعجب میکنم از آقای حسینی که چطور این پستهای کوته نظرانه و غیر کارشناسی و صرفا از روی عقده گشایی اجازه انتشار میگیرند ؟!

    • سید علی حسینی

      2

      0

      بعضی موقع مردم باید بدونند که چرا باید کامنت ها فرایند تایید رو طی کنه + بعضی موقع هم افراد باید بدونند که حرف هایی که می زنن چه تاثیر روانی منفی یا مثبت یا بازدارنده ای رو روی دیگران میذاره…بعضی مواقع این کامنت ها تایید میشه تا یک سری سوالاتی اشخاصی که حرف میزنند بعد از واکنشی که از طرف دیگران می گیرند از خودشون بپرسند. متاسفانه درصد زیادی از مردم وقتی به پای بحث کشیده میشن سریع موضوع رو شخصی میکنن و بحث از حالت حرف زدن به یک سری جدال های فرسایشی تبدیل میشه…

      • Mekaeel

        1

        2

        آقای حسینی منم با ایشون موافقم یه سری افراد نظراتشون به شدت احمقانه است و جالب تر این که تایید هم میشه مثلا یکی از دوستان که شاید خود شما هم دقت کرده باشید زیر هر پست و مقاله ای که توی سایت قرار میگیره فقط به تخریب و کوبیدن فتل مشغوله و همه نظراتش هم تایید میشه و منی که روی سب حساسم مجبور میشم یه جواب هایی بدم که خودم بعدا ازش پشیمونم ولی توی اون شرایط مجبوری جواب بدی اگه نظرات این اشخاص تایید نشه قطعا از این تنش ها کاسته میشه و این هم برای سایت و هم برای ما کاربر ها بهتره البته اینم بگم که چندتا فتل فنم هستن که همه جا از توطئه و این جور چیزا حرف میزنن که اونا هم نباید تایید بشه
        هر چند این فقط نظر شخصی منه و یه پیشنهاد دیگه خودتون میدونید 🙏

    • Xerxes

      0

      0

      من کاری به درست و غلط بودن نظرات دیگران ندارم ولی از این تعجب میکنم چرا هم وطن های خودتون رو از نظر دادن منع میکنید

دیدگاه خود را بیان کنید