فرمول یک ایرانفرناندو آلونسو، قهرمان دو دوره فرمول یک بیان کرده که قدرت بالای خودروی تیم مرسدس باعث موفقیت های لوییس همیلتون شده و به او اجازه داشتن این سبک زندگی را در خارج از فرمول یک داده است.

همیلتون که در فصل بعد برای رسیدن به هفتمین قهرمانی جهان خودش در فرمول یک تلاش می کند و در خارج از فضای پیست نیز سبک زندگی خاص و همیشه پر از توجهی را برای خودش ایجاد کرده است. همتیمی سابق وی باور دارد که او هیچوقت نمی توانست از این توجهات برخوردار شود اگر که خودروی قدرتمندی به مانند مرسدس نداشت و امکان بردن قهرمانی جهان را نداشت. از آلونسو در مورد مقایسه مایکل شوماخر و لوییس همیلتون پرسیده شد و او بیان کرد:

هر دوتای آنها به این ورزش حکومت کردند که آن هم به خاطر خودروی فوق قدرتمندشان بود. همین مسئله به آنها اجازه داد که در بیرون از فرمول یک نیز کاری را که می خواهند، انجام دهند.

مایکل شخص به مراتب با انضباط تر و آماده تری بود و به طراوت تیمش اهمیت زیادی را می داد. لوییس شخصیت و سبک زندگی متفاوتی را نسبت به او دارد که اگر خودروی عادی در اختیار داشت، [این سبک زندگی] امکان پذیر نبود. چونکه مدیران وی از این رفتارها خوشحال نمی شدند.

لوئیس همیلتون و مایکل شوماخر

لوئیس همیلتون و مایکل شوماخر

فرناندو آلونسو همچنین در مورد امکان بازگشت خودش به فرمول یک بیان کرد:

دو سه موقعیت (برای بازگشت به فرمول یک بود) که با تیم های متفاوت صحبت هایی صورت گرفت. ما تماسهایی داشتیم ولی در زمان درستی نبود.

چیزی که من به خاطرش دلتنگ فرمول یک شدم، آن دقت بالاییست که در کار کردن با مهندس ها وجود دارد و همینطور بهینه سازی هایی که در طول مسابقات شکل می گیرد.

اما (دلتنگ) مسافرت کردن، مسابقات پیاپی و سلطه فقط یک تیم نیستم. امسال من نمی خواهم برای چیزی بعد از ایندیاناپولیس برنامه ریزی کنم و می خواهم درست در مورد 2021 فکر کنم. من برای بازگشت آنقدر مسن نیستم ولی می خواهم بدانم که آیا برای سالهای بیشتری در فرمول یک باز می گردم یا نه.

62 دیدگاه

      • iman

        5

        5

        آلونسو قهرمان دو دوره جهان و نایب قهرمان چهار دورست که سه دورش رو با بدشانسی و مترهای آخر در مقابل ماشینهای برتر نه راننده برتر از دست داده، سباستین فتل با ماشین براب راننده ایه که از همتیمی خودش حتی لکلرک جوان شکست میخوره و ریکاردو لهش میکنه، ضمنا چپ کردن تو طبیعت مسابقات رالیه و خواهشا شماها از چپ کردن دم نزنید که قهرمانتون???? دو ساله یا تو دیواره یا شکم این و اونه، اگر ناندو سی و هشت سالگی رفت فتل سی و چهار سالگی خواهد رفت، واقعا میگم من اگر هوادار فتل بودم حد اقل تا زمانی که خودشو جمع نکرده اظهار وجود نمیکردم

      • iman

        2

        4

        واقعا میگم من اگر هوادار راننده ای بودم که دو ساله یا تو شکم این و اونه یا تو دیوار اصلا اظهار وجود نمیکردم، سال قبل نزدیک بود فیا سوپر لایسنس قهرمان ? رو باطل کنه هنوز یادمان نرفته

  1. Mahdi.s

    8

    3

    باشه فرناندو جان شما خوبی که توی ماسه های سخت کویر بدون شیشه مسابقه میدی
    نمیدونم چرا همش میخواد ارزش کار بقیه رو بیاره پایین
    باتمام احترامی که برای خودش و طرفداراش قائلم

  2. Amin

    6

    10

    لوییز داره جواب تلاش ها و زحمات بی وقفه ای ک از بچگی و زمان کارت داشته رو میگیره
    ب معنای واقعی کلمه دهن خودش و خانوادش سرویس شده تا ب اینجا رسیده
    تو دنیایی ک ی عده هنوز هم نژاد پرست هستن و
    رنگ پوست واسشون از انسانیت بالاتره یکی مثل لوییز میاد این طوری افتخارات رو درو می‌کنه و حال اون نژاد پرست هارو هم بهتر از قبل میکنه!
    برا آلونسو هم همیشه حسرت خوردم که با اون استعداد و توانایی فوق العادش نتونس بیشتر از دوبار قهرمان بشه تو بدترین حالت ممکن بایستی چهار تا قهرمانی جهان می‌داشت

    • Saeed

      8

      4

      چهارتا؟!???
      توی همون دوتا قهرمانیش کم شانس نیاورد

      بخصوص سال 2006 ک انواع بلاها توی دو مسابقه آخر سر شوماخر نازل شد
      مهمترینش مسابقه سوزوکا ک شوماخر از رده اول موتور سوزوند…

      • Sohrab

        5

        3

        amin پکیج فول ریس 2006 یک نگاه بزن __<
        یک موقعی به جای همون دو تا قهرمانی یک قهرمانی کلا شاید میداشت
        شایدم منظورت 2010 و 2012 باشه اون بنده خدا مشکل ناندو نبود مشکل مجسمه فتل توی غول ردبول بود درست میگم؟

      • iman

        4

        5

        Sohrab عیار فتل بعد از شاهکار ساخته آدرین نیوی مشخص شد، حتی همونجا هم تا یه راننده قوی اومد قهرمان له شد

    • ALEX-ALBON

      4

      4

      شما از کجا فهمیدین دهن خودش وخانوادش -به معنای واقعیه کلمه سرویس شده؟
      امین جان شما معنی دهن سرویس و میدونین..؟

      شما که طرفدارش هستین
      باید کمی از کلمات بهتری راجع به قهرمان6 دوره مسابقات فورمول1 استفاده کنین بزرگوار
      من خوذم طرفدار همیلتون نیستم به هیچ وجه..اما احساس میکنم حق لویسم نیست اینطوری راجع بهش حرف زده بشه.

  3. just.jeep

    9

    6

    همون ماشین خوبو تو هم داشتی زمانی که با لوییس که سال اول ورودش بود هم تیمی بودی.ولی تهش شکست خوردی.فراری هم داشتی.باز هم شکست خوردی.بخاطر پول رفتی مکلارن ولی اونجا هم …….کلا هر جا رفتی همچین کار خاصی نکردی.الانم که رالی داکار هم……اصلا ولش کن تو راست میگی پسر.رانندگیتو دوست داشتم همیشه

  4. ALEX-ALBON

    10

    12

    خب نکته اول که مثل روز روشنه-شما یه ماشین مثل مرسدس و به ساینز یا فتل یامکس بده بعدبشین قهرمانیاشون وبشمووور..مخصوصا فتل که سبک رانندگیش جوریه که انگار مرسدس و برای اون ساختن
    نکته دوم..خیلی دلم میخوادفرناندم برگرده با فراری یا مرسدس یامک لارن که امسال باهوندا شرایط عالی داشتن که باتوجه به مشکلاتش با هوندا بعیدمیدونم
    ولی دوی دارم دوباره اون سبک خشن رانندگیش و بازم ببینم.

    • Amin

      4

      10

      جهت اطلاع بهتره بدونی مرسدس از ۲۰۱۸ سبکش رو برد رو داون فورس زیاد
      ۲۰۱۴ تا آخر ۲۰۱۷ کفی خیلی خوب بود
      تو اکثر پیست های داون فورس بالا هم عقب بود
      پس یعنی فتل فقط با ماشین داون فورس بالا می‌تونه موفق بشه اما با داون فورس پایین نه
      اگه بعد از ردبول میومد مرسدس طبق حرفت فقط پارسال و امسال میتونس قهرمان بشه
      اما در مقابل اگه لوییز تو ردبول میبود اون چهار سال رو قطعا قهرمان میشد
      اینور هم که ۲۰۱۴و ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ قهرمان شد
      جمع اینا برا لوییز میشه ۱۰ تا قهرمانی جهان (۱ مک‌لارن ۴ تا ردبول۵تا مرسدس)
      برا فتل میشه ۶ تا (چهارتا تو ردبول ۲ تا هم با فرض بودن تو مرسدس ک داون فورس بالا داره)
      این فرض طبق حرف های خودت هستش ک فتل با ماشین داون فورس پایین خوب نیس
      ولی لوییز واسش فرقی نمیکنه خودشو وفق میده

      • Sohrab

        4

        4

        کمتر احتمالات شکست amin خان !!!!!

    • majidsf64

      8

      5

      والا تقریبا حقیقتو میگه.البته ما منکر عملکرد خوب همیلتون نیستیم.ولی خب همیلتون بشینه تو فراری ببینم یه هفته خوب میتونه بگذرونه یا نه؟
      تو رقابت با ماشین برابر میشه در مورد راننده‌ها نظر داد.
      یه جمله از همیلتون در اواخر سال 2017 بعد از پایان فصل البته اگه یادتون باشه عرض کنم.
      ایشون فرمودند دوست دارم به تیمهای پایین تر برم مانند ویلیامز و اونهارو قهرمان کنم???.
      خب من از این جمله متوجه شدم که بخاطر ماشین خوب مرسدس مغرور شده.
      باز تاکیید میکنم رزبرگ تا قبل V6 اصلا عددی نبود ولی همیلتونو شکست داد،رئیس تیم اگه باهاش درست رفتار میکرد میموند و دوباره شکستش میداد،این یعنی ماشین خوب داشتن.
      حمله نکنید به من که آی اون فصل همیلتون خرابی داشت،اتفاقا رزبرگ هم یکی دوتا برخورد داشت که براش خطر آفرین شد تو جدول.
      بعد ما میگیم فصل 2017 فتل اون یکی دوتا ک چ عرض کنم بیشتر خرابیو بدبیاری نداشت قهرمانیش 100% بود،بعد همیلتون فن‌های عزیز به ما میگفتن اینم جزئی از فرمول یکه.
      خلاصه ماشین خوب تقریبا 80% کار خوب راننده رو کامل میکنه

      • Mohammad44

        5

        6

        آقا من دوبار کامنت گذاشتم و امتیازات ادعایی شما برای سب رو حساب کردم بازم قهرمان نمی شد حالا هی شما بگید 100 درصد قهرمان می شد. لااقل اون درصد رو بیارید پایینتر که آدم با خودش فکر نکنه دارید کورکورانه و رو هوا نظر می دید و توی کامنت قبلی گفتم اگه مقایسه ام ایرادی داره دوستان بگن تا رفع بشه ولی انگار یه عده خوندنش و بازم از روی تعصب می گن سب قهرمان می شده. اوکی اگه اصرار دارین بگین سب قهرمان می شده باشه من حرفی ندارم
        اما جناب مجید می شه برخورد های خطرآفرین رزبرگ تو 2016 رو بگی که ما هم بدونیم؟ البته به جز اسپانیا. اسپانیا با وجود اینکه لوییس مقصر بود در واقع به نفع نیکو شد چون اگه جفتشون خارج نمی شدند لوییس بالاتر از نیکو تموم می کرد و 7 امتیاز بیشتر داشت که بازم قهرمان رو تغییر می داد. این نکته که بالاتر تموم می کرد رو طبق حرفای سید تو یکی از پادکست ها مبنی بر مدیریت لائودای فقید گفتم.(بعد اون برخورد طرفین همدیگه رو مقصر می دونستن و لویس به لائودا گفت من به هر حال ازش رد می شدم لائودا هم گفت درست پس چرا بیشتر صبر نکردی؟)

      • THE MINDBLOWER

        4

        4

        محمد خیلی جالبه که تو میای صرفا امتیازها رو مقایسه میکنی و میری.
        این رو درنظر بگیر که وقتی لوییس توی جدول عقبتره عملکردش تحت تاثیر قرار میگیره(هرچند کمتر از بقیه) و اینکه توی ریس مثل سنگاپور عقبتر بودنش ممکن بود باعث تصادف بشه و هزاران هزار احتمال دیگه هم میتونه نسبت داده بشه.
        اخرسال 2017 لوییس فارق از هر شرایطی بیشتر امتیاز اورد و قهرمان شد ولی مطمئنم اگه سنگاپور و دوتا ریس بعدش اونجوری نمیشد رقابت سب و لوییس جذاب میشد و شاید به ریس اخر میکشید

      • Mohammad44

        2

        4

        The mindblower
        من برای اولین بار که این مقایسه رو کردم گفتم که خیلی ریاضی وار شد ولی عوضش برای سب دسته بالا گرفتم و لوییس دسته پایین مثلا چه تضمینی وجود داشت که سب هم سنگاپور و ژاپن رو ببره؟؟؟ در ضمن تجربه نشان داده لوییس تو شرایط متفاوت عملکرد پایداری داشته و آخرش به نکته ی خوبی اشاره کردی. رقابت جذابتری میشد و ممکن بود قهرمان تغییر کنه نه اینکه همینطوری رو هوا بگی سب ۱۰۰ درصد قهرمان میشد. بنده برای اولین بار این مقایسه رو در جواب کسی انجام دادم که رو هوا و بی پایه و اساس همینجوری گفت سب قهرمان میشه. هر چند مقایسه اون صفر و صدی بود ولی برای بنده نه و برای لوییس دسته پایین گرفتم تا از حالت ریاضی وار خارج بشه
        یا علی

  5. Saeed

    7

    3

    آلونسو سال گذشته : فتل رو بین پنج راننده برتر تاریخ قرار نمیدم
    https://f1iran.com/76505
    آلونسو اوایل امسال : من بهترین راننده جهانم
    https://f1iran.com/85478

    الآنم ی سخن پراکنی جدید??

    قبل تابستون حذف شدنش رو از تعیین ایندی دیدیم
    و حالا هم چپ کردنش توی داکار رو

    مرسی ک هستی عالونسو
    #گرسیس_فرناندو
    #عاوانتی_ناندو

  6. Mohammad.gh

    6

    2

    فرناندو آلونسو از جمله راننده های محبوبم بود تو این نسل اما بعضی حرفاش در کوچک کردن کار بقیه واقعا عجیبه!!
    سال 2005 مایکل 6 تا مسابقه رو تموم نکرد بازهم سوم شد(هم تیمیش باریچلو با 2تا dnf هشتم یا نهم شد)
    هم تیمی فرناندو با فیزیکلا با 5 تا dnf شد پنجم تو فصل. همین کافیه تا بفهمیم کی ماشین دامینیت رو داشت و تفاوت مایکل با هم تیمی و کلا بقیه رو فهمید
    نمونه بهتر برای تفاوت سطح مایکل به دوران بنتون برمیگرده که با همتیمیاش میشه مقایسه کرد که تفاوت امتیازی چقدر بوده
    نکته دیگه اینکه خود آلونسو هیچوقت یه هم تیمی قوی نداشت بجز همیلتون جوون که همونم نتونست شکست بده

    • iman

      4

      7

      پس از نظر شما جنسن باتن یا کیمی رایکونن یا ماسا یا حتی همون فیزیکلا راننده نبودن، شما دیگه مرزهای تعقل رو با نظرات عجیب جا به جا کردید

      • Mahmood.gh

        7

        2

        دوست عزیز کیمی با همه فرق میکنه طرفدار هرکیم باشی کیمی دوس داری

      • Mohammad.gh

        4

        5

        بزرگوار آلونسو که فصل 2015 پایینتر از باتن بود، و مکلارن هم رقابتی نبود که بخوایم رو نتایج و تاثیرش تو قهرمان شدن آلونسو صحبت کنیم
        کیمی هم که فصل 2014 انقد بد بود که نزدیک آلونسو نبود که بخواد باهاش رقابت کنه
        فیزیکلا راننده شاخی بود؟!؟! یه مقایسه بین آلونسو و همیلتون و باتن نشون میده فیزیکلا تهش یه راننده متوسط بود تو فرمول یک
        فلیپه ماسا کدوم هم تیمیشو شکست داد و از کیا شکست خورد؟!

      • iman

        2

        3

        بله آلونسو یه فصل از فصل به دلیل شرکت تو ایندی و چندین خرابی موتور پایینتر از باتن بود ولی باتن یه راننده قهرمان جهان بود که حتی لوییز رو هم شکست داده بود

  7. Ali n

    5

    3

    چرا برا همه سو تفاهم پیش اومده و کسی هدف اصلی مصاحبه رو متوجه نشده؟
    از آلونسو درباره سبک زندگی همیلتون ( دنبال مد و فشن و … ) پرسیدن اونم جواب داده با توجه به اینکه ماشین سطح بالایی داره فرصت اینکارا رو داره وگرنه اگه مثلن تو ویلیامز بود جایی برای این رفتارها وجود نداشت.
    حالا از کجای این نظر تحقیر ۶ قهرمانی همیلتون رو برداشت کردین؟؟

    • iman

      6

      4

      دوست من این جو بچه گانه ای که تو این سایت علیه ناندو و چارلز ، لوییس و اخیرا مکس به وجود آمده همه ناشی از اینه که یه راننده ای که مشخصا مورد علاقه تعدادی از کاربرای این سایته در دو فصل گذشته انقدر ضعیف بوده و شکست به بار آورده که اینا برای توجیه به هر ریسمانی چنگ میزنن و هر روز توجیهاتشون خنده دار تر از قبل میشه

      • ALEX-ALBON

        1

        3

        ایمان
        (اخیرا علیه مکس) رو خوب اومدی
        لایک داشت حرکتت

  8. امید نورمحمدی

    8

    4

    با درود.
    نظر من درباره آلونسو همیشه مشخص و شفاف بوده و خوشبختانه معمولا هم از طریق خود آقای آلونسو تایید میشه! یک روز ایشان از سب ایراد میگیرند و از لوییس تمجید میکنند و روز دیگر اظهار تاسف میکنند که چرا سب فکر میکنه آلونسو از او خوشش نمیاد و بشدت این مطلبو تکذیب میکنه. روزی دیگر نوبت مکس میشه که مورد ستایش قرار بگیره و ناگهان نسبت به لوییس موضع منفی میگیره و ….
    تمام اینها به یک دلیل اتفاق میوفته. اولا مشکل آلونسو با همیلتون نیاز به توضیح زیادی نداره و در پادکستهای بسیار عالی همین سایت میتونید متوجه اون بشید. سب هم که رویای قهرمانی سوم و تاجگذاری ناندو در فراری را بباد داد. شوماخر هم که امروز به لیست “بی لیاقتهای” آقای آلونسو اضافه شده هم که رقیب سنتی ایشان بوده و ناندو حتی به نزدیکی شوماخر هم نرسیده که الان بخواد انتقاد کنه. فقط مکسه که نه هنوز قهرمان شده و نه رقیب ذاتی ایشان بوده پس فعلا مورد حمایت ایشان است.
    همه ما در این فصل موقعیت مشابه سال 2007 آلونسو را برای سب در فراری دیدیم و رفتار سب و شخصیت او در مواجهه با یک راننده جوان و سریع و زیرک را بخاطر میاریم. اینجاست که تفاوتهای انسانها جدای از مهارتشان مشخص میشود. سب با خویشتنداری مثال زدنی خود فراری و خودش را از یک فاجعه شبیه به 2007 مک لارن نجات داد.
    در آخر به اون دوستی که درباره نژاد و نژاد پرستی نوشته بودند عرض میکنم که این اتهام برای جانبداری از یک راننده واقعا خارج از اخلاق نوشتاری یک طرفدار است. انگار رنگ پوست همیلتون بیشتر از شخصیت و مهارتش برای این کاربر اهمیت دارد. نه آلونسو و نه هیچکدام از راننده هایی که من میشناسم در اینباره صحبتی نکرده بودند و نخواهند کرد. این شما هستید که باید ذهنتان را از اینگونه آلودگیها پاک کنید و انقدر این مورد را تکرار نکنید. معمولا در تکرار مکرر یک مورد اینچنینی بدون آنکه بخواهیم به باز نشر آنچنانی این عقاید دامن میزنیم!!!

  9. iman

    3

    7

    Omid در تفاوت ناندو و فتل همین بس که ناندو با اون همه حاشیه و جانبداری مکلارن بعد از ماجرای اسپای گیت که مدیریت تیم علنا مقابل ناندو قرار گرفت حداقل تو امتیاز با لوئیس مساوی شد و با خفت شکست نخورد، در ضمن لوییس راننده بسیار بزرگتری از چارلز بود و هست و سال دوم قهرمان فصل شد.در مورد فتلم که میدونیم که پارسال و سال 2014 هم تیمیش چطوری و با چه اختلافی شکستش داد و اون چند سال هم فراری اجازه رقابت به کیمی نمیداد و الا کیمی هم توان شکست فتل رو داشت

    • THE MINDBLOWER

      4

      1

      جالبه که تو بقول خودت بدشانسی ناندو رو توی 2012 حساب میکنی و از یه طرف میای اینجا و همینجوری نظر میدی.
      سب چنتا تعیین خط رو مکشل داشت>؟؟؟> چنتا ریس با ماشین به ستاپ نرسید>>؟؟؟؟>>>
      خفتم زمانی دیده میشه که یه راننده با بغض جشن بقیه رو نگاه کنه ما میدونیم با یه نفر و طرفداراش چیکار کرده

      • iman

        4

        3

        The mindاون نفری که با ماشین بسیار ضعیفتر تا آخرین پیچ مدعی قهرمانی باقی میمونه و با افتخار قهرمانی رو از دست میده مشخصا حسرت میخوره که ماشین همطراز نداشته ولی برای هواداراش و کسانی که درکی از این ورزش دارن مایه مباهات و افتخاره، درست بر عکس کسی که به دلیل عملکرد وحشتناکش نشریات ایتالیایی رو نمیتونه بخونه و حسادت به همتیمی جوانش تو برزیل برخورد به وجود آورد که مسابقش رو خراب کنه.بر عکس نظر تو اون نگاه ناندو به شادی فتل باعث غرور هواداراش شد که میدونستن ماشین برابر نبود ولی حال و روز فتل به نظر من باعث خجالت هواداراش شده.

      • THE MINDBLOWER

        2

        1

        پس خوشبحال شما که قهرمان نشدین.
        اگه افتخار میکنین پس چرا رفتارتون اینجوریه؟؟؟ این یه چیز دیگه رو نشون میده تا افتخار. شایدم مشکل از 31 امتیاز کامبکی هست که خورد. نمیدونم راستش.
        حسادت به همتیمی جوان هم که تخصص یه نفر دیگس.

    • Sohrab

      5

      1

      اگه قرار باشه بین ناندو و سب یکی رو انتخاب کنم حتی بدون یک لحظه صبر کردن سب انتخاب میکنم
      جناب iman اگه ماشین 2010 و 2012 فراری رقابتی نبود ناندو خوابه قهرمانی توی همون ریس اول میدید هو میشد ماشین غیر رقابتی تا ریس اخر برای قهرمانی کسی باهاش نمیره این اولش
      دوما خداروشکر ماشینی که ناندو داشت توی تعیین خط 4 یا 5 و 6 میشد ولی سرعت مسابقه ایش طوری بود که رقابت قهرمانی تا ریس اخر طول میکشید
      عملکرد سب از انگلیس 2018 ( بد بود به عنوان یک فتل فن صد در صد قبول میکنم ) ولی بعد از سنگاپور با اون اپدیت عقبگرد فراری که کمر کله تیمو شکست اون توجیهش فتل نباید بگه
      ثانیا sf90 توی تعیین خطا همیشه 19 و 20 بگیره توی روز مسابقه سرعت مسابقه ( ریس پپس ) اندازه w10 باشه

    • Amin

      2

      7

      ایمان بیخیال اینجا اکثرا جو علیه ناندو هستش
      ما هر چقدر هم اینجا پایین بالا کنیم تو افتخارات ناندو و فتل تغییری ایجاد نمیشه
      اما این رو هم باید بدونن آلونسو تو قرن جدید برترین استعداد بود
      با اینکه لوییز فن هستم اما باید اعتراف کنم استعداد ناندو رو لوییز نداره ولی لوییز تونس تصمیمات درست تری بگیره و خوش شانس باشه
      و همون قدر هم آلونسو بد شانس بود و تصمیم های اشتباه گرفت
      قطعا تو این قرن لوییز و ناندو برترین هستن و کنار هم قرار میگیرن اما استعداد ذاتی ناندو مخصوصا تو سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ خودشو نشون داد
      با حفظ احترام نسبت ب فتل که راننده بسیار با اخلاقیه و فن هاش هم باید بگم فتل هیچ وقت قابل مقایسه با لوییز و ناندو نخواهد بود
      پس دوستان الکی ب لایک و دیس لایک ها دل خوش نکنین تو اصل موضوع تغییری ایجاد نخواهد شد

      • Sohrab

        3

        1

        amin
        نظر شخصیت خوب بود !
        انتظار نداریم یک لوییس فن و ناندو فن بیان بگن فتل بهتره
        ناندو و فتل و لوییس توی ماشین برابر بودن که همینجوری مقایسه کردی فهمیدی این از اون بهتره ؟؟؟؟؟؟
        فقط یک سوال شما از فصل چند طرفدار فرمول یک شدی ؟
        2013 به اینور یا 2014 ؟؟

      • iman

        3

        3

        Amin البته برای کسانب که از ۲۰۱۰ فرمول یک رو شناختن فتل بهترینه،البته از ۲۰۱۴ به بعد دائما ماله دستشونه و خرابکاریهای قهرمان رو با استدلالهای خنده دار ماله میکشن

  10. ALEX-ALBON

    4

    3

    من میخوام اینبار بادیدگاهی که دوستمونAmin-ازفورمول1 داره نظر بدم وقصدم فقط اینه که بعضیامتوجه این موضوع بشن که انتقادبی مورد فقط تعامل بین کاربران سایت وازبین میبره
    وگرنه همه تعدادقهرمانیهای لوییس وسطح بالای رانندگیش و میدونیم
    (همیلتون راننده خیلی خوش شانسیه-اصلا اگه مرسدس نبود همیلتون هیچ چی نبود-مرسدس لوییس و تبدیل به لوییس کرد..آلونسو درست گفته..عه؟همیلتون؟مگه توراننده های فورمول1 کسی به اسم همیلتونم داریم اصلا؟…چه جالب نمیدونستم) :)))))
    فان
    امین جان پرچمت بالاست خخخخ

  11. iman

    3

    4

    آقا سید عزیزخواهشا وقتی نظرات …یه عده رو که اینجا فقط برای توهین به علایق دیگران کامنت میذارن رو تایید میکنید جوابشون رو هم تایید کنید تا به این شکل عدالت اجرا بشه

    • ALEX-ALBON

      4

      2

      سباستین فتل-امید نورمحمدی
      موافقم-خودش بدترین اهانتهارو میکنه بعدطاقت شنیدن جواب وانتقاد ونداره
      شما ببین الان چندنفر ازین کامنتش انتقادکردن
      درعجم از سطح بالای اعتماد به نفس بعضیا

  12. امید نورمحمدی

    3

    1

    iman : اصلا و ابدا قصدم ناراحت کردن شما یا سایر طرفداران ناندو نبوده. من فقط حقایق را با تحلیل شخصی خودم نوشتم. ولی شما همواره به بنده و سایرین توهین میکنی و پاسخت هم داده میشه فوری به دوست خوبت آقای سید شکایت میبری! این اصلا جالب نیست…
    بنده به تمام ادمینهای سایت احترام میگذارم و ازشون هم همواره تشکر کرده ام. بخصوص آقای سید که از ادمینهای مورد علاقه بنده هستند و خیلی به ایشان ارادت دارم. ایشان هم منتظر دستور شما و من نیستند که با هر شکایتی بخواهند شان بالای خودشان را بازیچه نظرات شخصی دیگران کنند. شما اهانت میکنی و پاسخ میگیری. این یک بده بستان است. از واژگان “دوست من” و “دوست عزیز” و .. هم هیچگاه برای باز کردن گفتگو با چون شمایی استفاده نکرده و نخواهم کرد ولی اهانت و بی ادبی هم نمیکنم.
    معمولا پاسخ هر انتقادی را نمیدهم ولی اینبار ترک عادت کردم و به شما پاسخ دادم. هرچند دوستان و عزیزان دیگر پاسخ شما را به بهترین شکلی دادند که مجبور به شکوه و گلایه و تهمت شدید..

    • iman

      1

      4

      Omidمن شکایت نکردم فقط خواهش کردم که جواب من تایید بشه چون یه مقدار دیر درج شد ضمنا آقای حسینی دوست خوب همه ماست و شخصا با اینکه افتخار ملاقات ایشون رو نداشتم به این آشنایی در فضای مجازی افتخار میکنم.اینکه چه کسانی با نظراتشون جو سایت رو به هم زدن (البته منظور من با شما نیست) قضاوت با خود شما و عزیزان بی غرض، ولی من هر زمان که بی حرمتی ببینم در چارچوب ادب ولی با همون ادبیات پاسخ دوستان رو خواهم داد تا زمانی که یه مقدار رعایت نظرات مخالف خودشون رو بکنن،شما ذیل همین پست رو نگاه بنداز ببین کاربر Saeedابتدا مطابق معمول شروع به جو سازی میکنه و من با اینکه دوست نداشتم جواب شخص ایشون رو بد مجبور به پاسخ شدم

  13. امید نورمحمدی

    4

    5

    همه دوستان میدانند که سب رکوردهایی دارد که فعلا نه لوییس و نه ناندو و … هیچگاه به آن نخواهند رسید : جوانترین قهرمان 4 گانه دنیا و جوانترین پول پوزیشن و ….
    اگر صحبت از استعداد است که سب با استعدادترین راننده فرمول 1 تا امروز میباشد. به واژه “جوانترین” توجه کنید. سایر رکوردهای سب هم که هنوز دست نخورده است باشد برای دوستان…
    آلونسو مک لارن را از قهرمانی بهترین سازنده محروم کرد و فراری را در حالی نتوانست قهرمان کند که بهترین ماشین مسابقه ای قرن را داشت.
    پول پوزیشن نان و آب نیست و مسابقه بمراتب مهمتر است. لکلرک 7 پول پوزیشن گرفت و فقط 2 مسابقه برد و در جدول هم چهارم شد. مکس 2 پول پوزیشن گرفت و سوم شد! بوتاس خم با تعداد کمتر پول پوزیشن و با اختلاف زیاد امتیاز دوم شد. چیزی که اتفاق افتاده را نبینیم و به اما و اگر سالهای گذشته استناد کنیم و از هر جایی میتوانیم دلیل پیدا کنیم که بگوییم ناندو یک استعداد بوده! راننده خوبی هست و استعداد هم دارد : با استعدادترین راننده در نابود کردن تیمهای خوب و قال گذاشتن و فقط بخود فکر کردن در تاریخ فرمول 1….

    • iman

      3

      4

      واقعا اگر شما فکر میکنی فراری آلونسو بهترین ماشین قرن بود دیگه بحث معنی نداره و قضاوت با کسانی که اون چهار فصل رو به یاد میارن، من اعتقاد دارم که خودروی ردبول بهترین ماشین تا اون زمان بود و با اختلاف برتر از فراری آلونسو، در مورد سب فتل هم که نتایج 2013 به بعد بیانگر همه مسائل هست ضمن اینکه انقدر روی این جوانترین تکیه نکن، ناندو و لوئیز هم زمانی که قهرمان شدن چند ماه یا نهایتا یکسال مسنتر از فتل بودن.واقعا شما مسابقات اون چهار سال رو تماشا کردی یا شنیدی فقط که میگی فراری بهتر از ردبول بود، یه نگاه به آرشیو ویکیپدیا بنداز

      • ALEX-ALBON

        3

        2

        آلونسو همه چیشم خوب باشه اصلا اخلاق نداره
        کسی نمیتونه بعنوان هم تیمیش باهاش کنار بیاد

    • H.farahani

      4

      1

      جناب نورمحمدی
      چه ایرادی داره منو شما سب رو با استعدادترین بدونیم و کس دیگه فرناندو و یا لوییس یا دیگری.اصلا هر شخصی طرفدار فردی میشه که اونو بهترین میدونه.
      حرفتون در مورد بهترین ماشین قرن!!!خیلی عجیبه.خیلی عجیب.
      نکته دیگه اینکه اتفاقا الونسو معروف به اینه که تو ریس خیلی بهتر از تعیین خطِ.برد بیشتر از پول پوزیشن.
      مک لارن رو هم جاسوسی از رقیب بیچاره کرد نه ناندو.(مثلا کسی بزنه به بینی یه نفر دیگه و اون خون دماغ شه.بره دکتر و معلوم شه یه مریضی دیگه داره.اون مشت که باعث مریضی نشده فقط باعث رو شدن مرض اصلی شده)

      • امید نورمحمدی

        4

        2

        جناب فرهانی : منم دقیقا همین توقع را دارم ولی شما ببینید چه کسانی ابتدا توهین و اهانت را آغاز میکنند!
        بنده شخصا نظرات خودمو را میگم و میرم. چندبار دوستان دیگه بهم گفتند که بهت اهانت میشه و چرا پاسخ نمیدی. این بار جهت آزمایش بعداز نوشتن دیدگاهم مجددا به مطلب مراجعه کردم و دیدم کاملا درست میگفتند.
        دوم اینکه خود شما که معترض میشید و ادعا دارید منصف هستید و به نظر دیگران احترام میگذارید در همین نوشته درباره نظر شخصی من درباره “بهترین ماشین قرن” واکنش نشان دادید!!!
        مشخصا فراری در زمان آلونسو بهترین ماشین قرن که هیچ بهترین ماشین سال هم نبوده. درست مثل دوران سب. ولی شما کاربران آلونسو فن همواره نسبت به توانایی سب با همین دلایل اینچنینی انتقاد میکنید!
        ادامه این بحث بنظرم تکراری است و فقط به ذکر یک جمله بسنده میکنم :
        از هر زاویه ای نگاه کنیم سباستین فتل (وتل) از آلونسو در فرمول 1 بهتر است. خیلی خیلی بهتر….

دیدگاه خود را بیان کنید