فرمول یک ایران – دکتر هلموت مارکو مشاور تیم ردبول ریسینگ در اظهار نظری جدید بیان کرده است که سباستین فتل رنج می‌برد از اینکه در تیم حمایت لازم و کافی را تا به الان نداشته است.

سباستین فتل برای دومین بار در طول دوران حرفه ایش از همتیمی خود شکست خورده است و حال هلموت مارکو که فتل را از زمان ردبول می شناسد می گوید که سیاست ها و سیاسی بازی های فراری مسئول این اتفاق هستند:

در مقایسه با رانندگان بزرگ دیگری که در فراری بودند، او نمی تواند بهترین خودش باشد مگر اینکه حمایت کامل تیم را در اختیار داشته باشد. در ردبول اوضاع اینطور بود ولی در فراری اینطور نیست. فتل از سیاست های زیاد فراری رنج بسیار می برد اما در ردبول همه چیز واضح و مشخص بود.

با اینکه مارکو تایید می کند که فتل از طرف تیمش تحت فشار قرار گرفته است ولی هنوز باورش را به راننده پیشین ردبول از دست نداده است و می گوید:

فتل را تمام شده ندانید.

درباره نویسنده

به موقعش گاز بدیم و به موقعش ترمز بگیریم :)

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

44 دیدگاه

  1. mohammad

    5

    0

    فال را تمام شده ندانید

  2. E46-M3

    11

    3

    با حرفهای هلموت مارکو موافقم،فتل اگه حمایت تیم و ماشین رقابتی و انگیزه لازمو داشته باشه کسی جلو دارش نیست

    • آلونسو۸۷

      1

      7

      به نظر من هوادارای وتل بهتره با این قضیه کنار بیان که لکلرک از وتل سریعتره و وتل زیاد راننده خوبی نیست وگرنه همینجور گند زده میشه به اعصاب و زندگیشون با ناکامیای وتل دراینده

      • Schwaben

        7

        0

        بزار افتخاراتت جواب منتقداتو بدن همینو بس!

      • THE MINDBLOWER

        1

        0

        پس ناندو به کی باخت؟؟؟؟؟؟؟؟
        سوزشش هنوز حس میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • امید نورمحمدی

        2

        0

        بنظر منم هوادرهای آلونسو بهتره با این موضوع کنار بیان که از 2010 به بعد از سب شکست خوردند و نصف سب فقط قهرمانی جهان دارند.
        سب رکوردهای افسانه ای داره که فعلا در هیچکدوم از راننده های فرمول 1 کسی توان رسیدن بهشونو نداره…
        امیدوارم احترام متقابل باشه

    • Ali n

      1

      3

      رو چه حساب موافقین ؟ اینکه فتل راننده بسیار خوبیه شکی نیست ولی کامل و عالی نیست یعنی فصل ۲۰۱۴ حمایت تیم رو نداشت که به دنیل باخت ؟ ( اونجا که ردبول بود و سیاسی کاری هایی که آقای مارکو میگه وجود نداشت).

      • امید نورمحمدی

        1

        0

        میشه یکم درباره مقایسه سب و آلونسو برامون توضیح بدی. با فرض تمام شدن سب الان بهترین وقت برای مقایسه این دو نفره!

  3. Ali🦁3

    6

    4

    دکتر مارکو خیلی به راننده قدیمی خودش احترام قائله و هنوز حواسش بهش هست مشخصه..مارکو به محضی که احساس کنه مکس می خواد بره فکر این هست که فتل برگردونه ردبول..من به شخصه دوس دارم مکس و فتل 2021تو ردبول باشن و رابطه این دو تا خوبه کنار هم ولی نمیشه مطمئنن چون هر دوتاشون راننده اول هستن #33#?

    • پویا اردلان

      0

      1

      شما از خوده دکتر هلموت شنیدی که گفت منتظره تا مکس اگر رفت سریعا فتل را برگرداند؟
      شایدم فقط به شما گفته.

      نه دوست عزیز، تا به این لحظه همه میدانن فتل سال اخر قراردادش است و هیچ تیمی ابراز علاقه نکرده به داشتن او. حتی همین ردبول.
      برای همین اینو متوجه بشوید که هلموت فقط برای کوبیدن فراری داره از فتل بهره میبرد.

  4. Ali🦁3

    10

    3

    فراری داره با سیاست فتل را از خودش دور می کنه خیلی تابلوست ..مخصوصأ که دیگه اخلاق فتل و لکلرک با هم سازگار نیست

  5. mahdi arabi

    17

    3

    نکته ای که هست اینه که سب تو یه ماشین رقابتی تا حالا از هم تیمیش شکست نخورده
    یعنی کاملا میشه نقش انگیزه رو تو عملکرد سب دید
    موقعی که ماشین رقابتی نباشه عملکرد سب افت میکنه
    دوباری هم که از هم تیمی هاش شکست خورده ماشین رقابتی نبوده
    جالب تر اینکه از سنگاپور تا مکزیک که ماشین فراری تو انواع مختلف پیست ها به شدت رقابتی شده بود سب عملکردش از چارلز بهتر بود و تا عملکرد فراری تو سه مسابقه آخر افت کرد، عملکرد سب هم افت کرد

    برا همین اولین چیزی که دوست دارم فصل بعد ببینم یه ماشین رقابتی از فراریه
    اونوقت خود سب انگیزه لازم رو برا جنگیدن و قهرمان شدن داره

    • Sohrab

      12

      0

      ماشین رقابتی + گاراژ خوب + استراتژی ها خوب + راننده خوب = قهرمانی تیمی و فردی
      ماشین غیر رقابتی sf90 + گاراژ شوت ferrari + استراتژیست افتضاح ( راننده چه استراتژی خوبه)
      + راننده خوب (سب) = نایب قهرمانی
      اینجا مشکل از راننده نیست مشکل از تیمه

      • mahdi arabi

        4

        0

        حرف شما متین
        من منظورم عملکرد سب نسبت به هم تیمیش بود
        وگرنه برا قهرمانی جهان علاوه بر ماشین رقابتی مواردی که شما ذکر کردی هم درسته

  6. آرشا

    11

    1

    #قدر زر زرگر بداند#

  7. ....

    1

    11

    پدر خوانده فتل

    • Sohrab

      7

      5

      اگه روزی همیل از مرسدس رفت مطمین باش توتو ولف هم همینارو میگه!
      مارکو حقم داره وقتی تمام افتخارات تیمت با سب بوده هر وقت بخواد ازش تعریف میکنه
      بعدشم مگه میگه از فتل توی فراری حمایت نمیشه دروغه؟؟

    • Siamak

      0

      2

      دایه مهربانتر از مادر ….

  8. Amir5

    15

    2

    واقعا راست میگه فراری رفتار بدی بافتل داره

  9. Sohrab

    3

    1

    فراری داره راه اشتباهی میره!!
    اگه قراره فتل دشمن فراری باشه این همه راننده فراری فصل 2020 با یک راننده دیگه شروع کنه
    اینجوری فتل هم میدونه توی تیمه دیگه ای بره بهتره
    فراری هم چوبشو خودش میخوره
    هی بگین انتونی ، نمیدونم لوییس 2021 ما رو خوشحال میکنه 😐

    • Leclerc_fan

      5

      11

      به عنوان یه فراری فن حرف های این افراد معلوم الحال مثل مارکو اهمیتی نداره. ولی بهتره که انقد برای ناکامی راننده دلیل نیاریم. وتل اگه نتونه روان خودش رو کنترل کنه و خودشو ببازه به درد فراری نمیخوره. این در مورد لکرک هم صدق میکنه. وقتی این دلایل احمقانه فن ها و بعضی اشخاص رو میبینم بزرگی همیلتون رو بهتر درک میکنم.

      • Farid

        10

        2

        متوجه باش که چی داری میگی… مارکو اگه معلوم الحال بود مشاور تیم بزرگی مثل ردبول نمیشد. در ثانی مارکو بهتر از هر کسی سب رو میشناسه …شرایطی که باید باشه تا راننده بهترینه خودشو نشون بده و یا قهرمان شه رو هم میشناسه … سباستین رو هم از هر کسی بهتر میشناسه و خلق و خو و استعداد و توان و ….این راننده رو میشناسه و اشراف کامل داره … با گفتن معلوم الحال ملتو نخندون … با پایین اوردن بقیه اون فرغون قرمز و دست اندرکارانش بزرگتر نمیشن … لکلرک هم هنوز داغه و بچه اس … حالا حالاها باید ثابت کنه که میتونه راننده مورد اعتمادی باشه … قهرمانی پیشکشش… من وتل فنم … ترکیب وتل و فراری بهترین و دوست داشتنی ترین ترکیب موتواسپرته … وتل و فراری رو با هم دوس داشتم ….ولی وقتی میبینم فراری اینطوری نیست داره کریر وتلو نابود میکنه(مثل الونسو و ماسا و …) همون بهتر که سب بره از این تیم … مطمئن باش راننده ای مثل وتل بدون تیم نمیمونه … خواهان زیاد داره از جمله همین ردبول ..احتمالا ورشتپن 2021 بره مرسدس و و سب برگرده ردبول … . در صورت جدایی همیلتون هم امکان اینکه سب بره مرسدس هم هست .

      • ....

        5

        9

        دقیقا دوست عزیز با شما موافقم
        بحث من سر فتل یا لوییز یا لکلرک نیست
        موضوع اینه که فراری تیم بزرگیه
        و چند روز پیش هم ی مصاحبه از ‌‌‌‌‌‌یکی تو سایت بود ک می‌گفت وقتی تو فراری هستی همه ازت در مورد فرمول یک سوال میکنن از گارسون گرفته تا…
        پس راننده ای ب درد تیم میخوره که بتونه با این موضوعات راحت تر کنار بیاد و قطعا اون شخص فتل نیست چرا که با کوچک ترین مشکل بیشتر روحی منظورمه؛ عملکردش هم تغییر می‌کنه
        وقتی همه چی اوکی باشه ب قول خود دوستان ۱۸ تا از بیستا راننده اگه پشت اون ماشین بشینن میتونن قهرمان بشن پس چ نیازی هست فتل ۳۱ ساله رو نگه دارن میرن رو لکلرک ۲۲ ساله سرمایه گذاری میکنن تا شاید ی روزی همه رکورد ها رو با فراری بشکنه و نه اینکه مثل فتل یا لوییز ی دوره موفق تو ام با قهرمانی تو فراری داشته باشن

      • H.farahani

        8

        0

        لکلرک فن
        به عنوان یه فراری فن به یه سئوال ساده جواب بدید.چرا بعد از 2008 فراری نه فردی و نه تیمی قهرمان نشده؟تو این مدت پنج راننده مختلف برای فراری روندن.همشون هم خارج از فراری موفق بودن.فتل چهار بار قهرمان شده.الونزو بعد از فراری تمام افتخارات مسابقات استقامتی رو برده.لکی فرمول سه و دوبار فرمول دو رو برده.کیمی و ماسا هم دوباره تحسین همه رو گرفتن.با قطعیت میگم که لوییز یا هر کس دیگه هم تو این تیم قهرمان نمیشدن.با این شرایط نه.
        دو تیم تازه تأسیس تمام افتخارات رو درو کردن.فراری چیکار کرده؟

      • Sohrab

        4

        0

        amin به شخصه در جواب کامنتت حرفی ندارم
        مشکلات فتل با فراری یکیه ???!!?
        😡
        😡

      • sadegh.f1

        2

        0

        بالاخره فراری فن هستی یا لکلرک فن ؟؟؟
        اول تکلیف خودتو روشن کن بعد فتل بکوب…

      • ALEX-ALBON

        1

        0

        با احترام به شما باید بگم که شما فراری فن نیستی-شماحتی طرفدار فورمول1 هم نیستی-یک طرفدار فورمول1 هیچ وقت با این ادبیات راجع به دیگران صحبت نمیکنه-چه راجع به افراد معمولی چه اشخاص مهم.

  10. Leclerc_fan

    2

    4

    @farid
    متوجهم که چی میگم. اول اینکه شما فراری فن اصلا نیستی وقتی ماشین رو فرقون قرمز صدا میکنی و یه وتل فن متعصبی که حاضره چشاشو رو واقعیت ببنده و فقط طرفداری کورکورانه کنه. مارکو با این مصاحبه ها فقط و فقط دنبال حاشیه درست کردن برای تیمه، بدون شک. وقتی انقدر در مورد موتور فراری جوش میزنن چطور ممکنه موفقیت راننده این تیم رو داشته باشن.
    از نظر من وتل تو این 5 سال به اندازه کافی روش سرمایه گزاری شده. تو این 5 سال حداقل 1 بار میتونست قهرمانیو از 44 بگیره ولی با اشتباهات فردی، فقط اسپین شد، رفت دیوار و امتیاز از دست داد.وتل اگه واقعا انقد خوبه باید 2020 رو کنه.اونم در شرایط مساوی. نه اینکه بخواد تنها برد فصلش رو اونم با دزدی از چارلز به دست بیاره.اگه بخواد 2020 هم عملکردش اینطوری باشه من و فراری فن های واقعی استقبال میکنیم که جایگزین بشه با یه راننده با ثبات که بدون دستور تیمی مطلق و حمایت 100 بتونه برای تیم مفید باشه. ما که بخیل نیستیم…
    بره ردبول در کنار البون، همتیمیشو شکست بده و امثال شما رو خوشحال کنه.

    • Sohrab

      2

      2

      omy good !!!
      lecrec_fan شما راست میگی
      من داشتم رانندگی یک روکی با شماره 5 فراری میدیدم که 5 سال سرمایه گذاری شده قهرمانی نمیاره!
      ok
      2015 و 2016 انتظار قهرمانی داشتی ؟؟
      2017 مکس وشتپن نبود قهرمانی هم می آورد
      2018 حرفی ندارم
      2019 با ماشین sf90 قهرمانی ؟ مدیر تیم میگه این ماشین از پایه اشتباهه
      روسیه 2019 ——– لکلرک ———- 🙂 🙂 🙂

    • آرشا

      5

      2

      جناب لکلرک فن من ازت یه سوال میکنم.
      چرا وتل ۲۰۱۷ از این اسپین شدنها نداشت؟؟
      ببین آبرا وقتی داون فورس یه ماشین(بیشتر عقب ماشین) کم میشه امکان چرخیدن ماشین به دور خودش سر پیچها زیاد میشه.
      وتل که چهارررر۴ قهرمانی جهانش را از آب جوب نگرفته.
      رقابت کرده، پول پوزیشن زده،بردهای پشت سر هم داشته، رکورد شکنی ها کرده.
      همین همیلتون که برای خیلی ها شده اسظوره ۵سال زیر سایه سباستین بوده.از ۲۰۰۹تا۲۰۱۳.
      بزار خیالتو راحت کنم.اگر ۲۰۲۰ماشین فراری داونفورس مناسبی داشته باشه وگاراژ فراری عمدا تو کار وتل کارشکنی نکنه لکلرک باید توی خواب وتلو شکست بده.

  11. آرشا

    5

    0

    احسنت جناب فراهانی دمت گرم زدی وسط خال….

  12. Leclerc_fan

    2

    5

    @h farahani
    بله من کاملا با شما موافقم که فراری مثل مرسدس( بدون در نظر گرفتن 2019 که افتضاح بودیم) بی نقص نبوده و ماشینی به راننده هاش نداده که تو اکثر مسابقات با اختلاف رقیباشون رو شکست بده. ولی…
    2018 سالی بود که فراری باید حداقل قهرمانی راننده ها رو میگرفت. چیزی که خیلی ازار دهندست این حمایت های بی منطق از یک راننده و پنهان کردن عملکرد بدش پشت فراریه اصلا تو کت من نمیره.

    • H.farahani

      4

      0

      لکلرک فن گرامی
      جواب بنده رو ندادید.اگر فتل رو مقصر 2018 بدونیم بقیه سالها چی؟
      ببینید منظور بنده اصلا ماشین نبود.اینکه یه ماشین فراری با اختلاف برتر باشه چقدر محتمله.اونم وقتی رقبایی داری که به اندازه یا بیشتر از تو منابع انسانی و مالی دارن.
      سئوال اصلی اینه.چرا فراری به اندازه ای که ماشین قابلیت داره امتیاز و عنوان نمیگیره.اونم با راننده هایی که امتحان پس دادن.راننده هایی که خوبن و بعضا عالی و به مرور افت میکنن.

  13. Mohammad.gh

    5

    3

    البته این چیزی که مارکو اسمشو حمایت میزاره، راننده های هم تیمی اسمشو طرفداری تیم از یه نفر میزارن
    کاری که با مکس و دنیل کردن و پشت دنی رو خالی کردن در واقع؛
    اما کار فراری احمقانه تر بود، اول فصل مشخصا میگه فتل راننده اوله ولی اتفاقات فصل کاملا حمایت بیشتر تیم از لکلرک رو نشون داد، اتفاقی که واسه ناندو و لوییس هم افتاد

  14. Leclerc_fan

    3

    3

    یه چیز دگ هم که من تو بعضی از کامنتای دوستان دیدم اینه که چارلز رو بچه خطاب میکنن. اولا:چیزی که یه فرد رو کم ارزش و پست میکنه سنش نیست بلکه شعور و هوششه که اجازه میده به راحتی به دیگران توهین کنه. نمیدونم… شمایی که چارلز جوان رو که که قهرمانی فرمول 2 و3 رو تو کارنامه تا الان داره و در دومین سال حضورش به نظر نه فقط من بلکه خیلی از کارشناسا خیلی خوب بوده، با منظور بچه خطاب میکنید شاید دلیلش سوزش شکست راننده پیشکسوت محبوبتون جلو فردی که دومین سال حضورش تو فرمول 1 رو تجربه میکنه باشه.این رو گفتم که خیلی بعضی فن های متعصب بدونن که بله…
    توهین کردن خیلی اسونه.

  15. Mohammad44

    2

    7

    سلام دوستان پیشاپیش یلدا رو تبریک میگم ولی فقط یه نکته درسته که فتل راننده فوق العاده و خیلی خوبیه ولی دلیل نمیشه به خاطر حمایت از اون یه تیم پر سابقه که سابقه حضورش در موتوراسپرت به اندازه سن پدرا یا پدربزرگای ماست رو ببریم زیر سوال سب اگه با این شرایط فراری مشکل داره می تونه بره و بقیه تیمها هم رو هوا می برنش. شوماخر تو مصاحبه اش گفت وقتی عضو تیم میشی باید پای برد و باختش باشی.(من طرفدار لوییس و بعد از اون سب هستم ولی دلیلی نمیبینم برای حمایت از اون یه تیم بزرگ رو تخریب کنم در ضمن من به تیم فراری علاقمند نیستم ولی نمیشه براش احترام قایل نشد)

  16. Behzad

    2

    0

    بنظرم تکلیف شماره یک به حق فراری تا چند ماه دیگه مشخص میشه و اگر فتل بتونه با اقتدار برگرده که حق با دوست داران فتل هست وگرنه میشه گفت دوران فتل در فراری تمام شدست البته به شرطی که ماشین رقابتی باشه.
    حالا اینها به کنار در آینده ممکنه اتفاقاتی بیوفته که فن ها دچار یک خلع در این ورزش بشن!
    مثلا با کنار کشیدن مرسدس و خداحافظی همیلتون و رفتن فتل به یک تیم غیر رقابتی یا خداحافظی تحمل قهرمان شدن تیم فراری یا لکرک یا مکس یا هر تیم و فرد دیگری به خاطر کینه یا بغضی که به اینها بوجود اومده چقدر سخت میتونه باشه؟!
    ناگفته نمونه تشکیلات به این قضایا واقفه و برای همینه دست و پا میزنه تیم ها و قهرمانها فعلا ماندگار باشن و احتمال اینکه یک ریزش دوباره داشته باشیم بعید نیست و فکر اینکه مثلا مگنوسن یا ساینز و… برای قهرمانی بجنگن یک کم دیر هضمه…

  17. The fastest #5

    2

    1

    فرمول یک یعنی دانفورس در تمام بخش های ماشین برای چسبندگی و گرنه میشه مسابقات دریفت و این که این ماشینو به دو تا راننده هاش بدن یعنی دو ماشین با ایرودینامیک عالی ….

  18. آرشا

    8

    1

    اگر ماشین ۲۰۲۰ فراری باب سبک رانندگی سباستین باشه جواب منتقدانش رو میده بعد من میدونمو اون کاربران محترمی که هی اسپین اسپین میکنن….
    ❤????????????????❤

  19. The fastest #5

    5

    0

    ضد فتل ها رقبا باید دعا کنن همچین ماشینی به سب ندن وگرنه واویلا…………………….. یه 2011 دیگه رو ببینیم

  20. امید نورمحمدی

    2

    0

    باز جالب شده. یک عده طرفدارهای آلونسو مجددا به همه دستاوردها و شایستگی سب حمله میکنند و اصلا حواسشون نیست که سب دوبرابر آلونسو و در زمان حضور آلونسو قهرمان جهان شده.
    الان که دیگه تکنولوژی موجب شده همه مسابقات در دسترس باشه و فصلهای قبل هم قابل دیدنه. تکرار این داستان حوصله سر بره ولی هروقت طرفداران آلونسو بیان درباره سب سب نظرات آنچنانی بدن خوب طرفدارهای سب هم پاسخ میدن. از جمله خود من….

    • ALEX-ALBON

      1

      0

      لکلرک فن_
      شما فراری فن نیستی-شماطرفدار فورمول1 هم نیستی-یک طرفدارفورمول1 هیچوقت بااین ادبیات راجع به دیگران صحبت نمیکنه..چه راجع به افرادمعمولی چه اشخاص مهم