اسکار پیاستری با نمایشی بی‌نقص در مسابقه فرمول یک بحرین 2025 دومین پیروزی فصل خود را کسب کرد و فاصله‌اش با لندو نوریس در جدول قهرمانی رانندگان را به ۳ امتیاز کاهش داد.

📺 تماشای فرمول1 بحرین 2025

جورج راسل با دفاعی سرسختانه مقابل نوریس، رده‌ی دوم را برای مرسدس حفظ کرد و مانع از 1-2 مک‌لارن شد. مکس ورشتپن تنها به رتبه‌ی ششم رضایت داد، در روزی که ردبول با چالش‌های آشکاری روبرو بود.

در شرایط خنک‌تر شب صحرای صخیر، اکثر رانندگان با تایر سافت استارت زدند، در حالی که لکلرک و همیلتون از مدیوم استفاده کردند. پیاستری با استارتی تمیز از پول پوزیشن جلو افتاد و راسل نیز با عبور از لکلرک، جایگاه دوم از دست‌رفته‌ی خود به دلیل پنالتی روز شنبه را پس گرفت.

نوریس با استارتی فوق‌العاده از رده ششم به سوم صعود کرد، اما مشخص شد خارج از جایگاه استارت زده و بابت آن پنالتی ۵ ثانیه‌ای دریافت کرد.

نوریس در دور ۱۱ به پیت آمد، پنالتی‌اش را سپری کرد و با تایرهای مدیوم به مسابقه برگشت، با یک آندرکات قدرتمند که او را در کورس جلو حفظ کرد. اما ورشتپن به‌دلیل نداشتن مدیوم نو، مجبور به استفاده از تایرهای هارد شد که به‌شدت فاقد چسبندگی بودند. راننده‌ی ردبول از همان ابتدا گزارش داد که اصلاً چسبندگی ندارند و در تایم‌ها نیز افت شدید عملکردش مشهود بود.

باگ‌های سیستم ترمز، پیت‌استاپ کند، و استراتژی ناهماهنگ باعث شدند ورشتپن تا رتبه‌ی نهم سقوط کند و حتی پشت سر رانندگانی مثل آنتونلی و همیلتون قرار بگیرد.

سِیفتی‌کار و دومین موج پیت استاپ‌ها

در دور ۳۳، برخورد ساینز و سونودا که منجر به آسیب در کف خودروی ویلیامز شد، قطعاتی در پیچ ۳ رها کرد و باعث ورود سیفتی‌کار شد. پیاستری، نوریس و بیشتر رانندگان برای دومین پیت استاپ خود به پیت آمدند. پیاستری مدیوم نو گرفت، در حالی که مرسدس‌ها لاستیک‌های سافت دریافت کردند — تصمیمی که راسل بعدها آن را جسورانه خواند.

در ری‌استارت، پیاستری جایگاه اول را حفظ کرد و همیلتون نیز با عبور از نوریس به رده چهارم رسید. نوریس خیلی زود دوباره سبقت گرفت و به دنبال جبران زمان از دست‌رفته به سمت لکلرک حمله کرد و در دور ۵۲، با سبقتی زیبا در پیچ ۴ به رده سوم رسید.

او سپس به راسل حمله کرد، اما راننده‌ی مرسدس با دفاعی قوی اجازه نداد مک‌لارن دبل کند.

مک‌لارن حالا با دو راننده در بالای جدول و عملکردی بی‌نقص در استراتژی و اجرا، وارد جده می‌شود، اما رقابت با مرسدس در حال شکل‌گیریست، در حالی که ردبول نیاز به یک بازنگری جدی دارد.

جدول مسابقه فرمول یک بحرین ۲۰۲۵

ردهرانندهتیمزمان
1اسکار پیاستریمک‌لارن
2جورج راسلمرسدس+15.499
3لندو نوریسمک‌لارن+16.273
4چارلز لکلرکفراری+19.679
5لوئیس همیلتونفراری+27.993
6مکس ورشتپنردبول+34.395
7پیر گسلیآلپین+36.002
8استبان اکونهاس+44.244
9یوکی سونوداردبول+45.061
10اولیور بیرمنهاس+47.594
11کیمی آنتونلیمرسدس+48.016
12الکس آلبونویلیامز+48.839
13جک دوهانآلپین+52.806
14نیکو هالکنبرگسائوبر+53.472
15ایزاک حجارآر بی+56.314
16فرناندو آلونسواستون مارتین+1:00.340
17لیام لاوسونآر بی+1:04.435
18لنس استرولاستون مارتین+1:05.489
19گابریل بورتولتوسائوبر+1:06.872
-کارلوس ساینزویلیامز-

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

103 دیدگاه

  1. STR34

    15

    18

    تراکتورای ردبولو🤣🤣
    انقد بحرینو شخم زدن سبز شد.
    آپدیتای فراری بنظرتون چطور بودن؟
    آلپینم خوب بود این ریس.
    مهریار فهمیدی چرا صندلی دوی ردبول صفر ساینز پنج؟
    چون صندلی یک شخم میزنه دو آبیاری میکنه ایشالا سال دیگه محصول بده.
    دیگه چراغ ترافیکِ پیت و لاستیک و اینا بماند.
    مکس پیاده دور میزد بهتر بود حداقل تو پیت نمیرفت.
    باورکنیم اتفاقی ماشینتون بده اتفاقی مهندساتون میرن اتفاقی از بهترین پیت استاپا به بوق ترین پیت استاپا رسیدین؟
    ردبول چه میکنی با این همه سرمایه؟!!
    مکس فرمودند: اوری تینگ ایز اورهیتینگ گزارشگر اضافه کرد که ینی میگه اینکلودینگ می🤣🤣🤣
    بمیرم برات داداش.
    خدا بهمون رحم کنه
    پیستری که خوب و استیبل بود، لکلرکم مثل همیشه دوسداشتنی ولی خب حیف!
    همیلتون ردیف بود ولی چرا هارد انداختن؟ من نتم قطع شد نفهمیدم.
    و در آخر بازم چه میکنی ای ردبول؟؟؟؟
    عوضش دلار داره میاد پایین🤏
    خوشبخت شدیم! ارزونی شد. همچی حل شد💯

      • Yousef

        15

        7

        نه که ماشین ردبول بدین به همیلتون باهاش اول میشه.
        امیر علی چطوری کم پیدای حال احوال؟

      • Amirali

        5

        5

        نه یوسف جان
        دیگه این مدت خیلی از مکس ابر قهرمان ساختن چندتا کاربر
        هنوز فصل های قبل ۲۰۲۲ یا حتی اول همون فصل رو یادمون نرفته بالاخره. من توقع معجزه از مکس ندارم، از بعضی طرفدار ها توقع واقع بینی دارم‌.

        شما خوبی داداش؟ دلم برات تنگ شده بود خوشحال شدم ریپلی کردی. قبلا با هن تو یک جا مسابقه رو نگاه می کردیم، نیستی دیگه؟

      • Yousef

        0

        0

        ممنون امیر علی لطف داری داداش باعث افتخاره دل منم برات تنگ شده بود.
        خدارو شکر خوب میگذره فرمول یکو هنوزم زیاد دنبال میکنم یه کمی این اوایل برام حس غریبی داشت این همه روکی که یه جا اومدن و اون راننده های قبلی که باتجربه تر بودن و اون همه وقت مسابقات باهاشون دنبال میکردیم یهو کنار رفتن یه جوری بود هرچند که کم‌کم بهشون عادت کردیم به خصوص برمن و آنتونی.
        پارگراف اولم مخاطبش str بود مگه نه همه میدونیم همیلتون چه راننده سریعه و حضورش تو فرمول یک چه قدر این رشته رو جذاب نگه داشته.
        مسابقات هم همون جای قبلی میبینم

    • ( ^ | ^ )

      4

      1

      ژاپن کجا بودی سامورایی ؟!
      یه مسابقه مکس زور میزنه نمیتونه با به قول خودت تراکتور بالا بیاد زبون باز کردین ؟
      2023 رو یادتون رفته چطوری کل گرید رو داشت شخم میزد !!
      ماشین خوبه دستش نیست ، هرچند جوجه رو آخر پاییز میشمرن
      فعلا یه پراست و سنا داره تو مک لارن شکل میره
      جورج هم که داره خوب مینوازه
      از فراری ها راضیم ، آپدیت بگیره جفتشون میترکونن
      ولی بترس اگر ماشین خوبه باز بیوفته دست مکس
      اونوقت تراکتور نیس ، کمباینه 😂😂😂

  2. mohammad

    6

    33

    تبریک به مک لارن
    استارت عالی توسط لندو توچین هم استارت خوبی زد تو سمتی که لغزنده تر بود

    • احمد نوری

      21

      5

      تبریک ب طرفداران مکلارن بازم نوریس اشتباه کرد راحت میتونست دوم بشه ی تبریکم ب فن های همیلتون عجب مسابقه ای داد دمت گرم اسطوره

      • STR34

        15

        5

        وضعیت کامنتای من😎

        Your comment is awaiting moderation 4ever

  3. mohammad

    20

    57

    یه چیز بگیم تا طرفدارای مکس رنگشون عوض بشه

    برترین نخبه تاریخ نصف مسابقه پشت سر آلپین اکون مونده بود

      • mohammad

        13

        41

        شوخی بوده قبلش هم که گفته بودم
        خواستم بگم اینهمه از هم بت نسازید
        ولی توهینت یادم می مونه

      • Tofan44

        12

        29

        مگه دروغ گفت؟
        نصف مسابقه پشت سر الپین بود مگس

      • Mehdi mirzaee

        3

        0

        شماها چقد عجیب غرییبین بابا طرف ترمز ماشینش مشکل داشت چ شرورایی میبافین باقیه مشکلات ماشین و و تایر بماند ولی ی مسابقه چطور ی راننده رو میکوبین من ده ساله ف۱ میبینم هنوز تا ده تا مسابقه نشده نمیتونم ی راننده قضاوت کنم اونوقت شمااا!!!

    • Sajad.M33

      40

      13

      مکس برا طرفداراش ثابت شدست
      هرچی باشه هرکاری کرده باشه به ما اطمینان داده که وقتی میره تو ماشین میشینه تمام انرژی شو میزاره و بعدا نمیاد دلیلای الکی بیاره واسه شکست هاش

    • NICO ROSBERG-06

      34

      10

      محمد آقا ناراحت نشو.. این و بدون مکس کسی که چهاربار قهرمانی جهان آورده و تو این سایت کلی طرفدار داره، و اون طرز کامنت زدن راجع بهش دور از شخصیت و ادبه، باید بدونی که ممکنه خیلی ها رو ناراحت کنید. من خودم آنتی لویسم اما هیچ وقت بخودم اجازه ندادم چیزی در موردش بگم که حتی درصدی احتمال ناراحت کردن طرفدارانش رو داشته باشه. این سایت برای گذران اوقات فراقت و اشتراک گذاری اطلاعاته نه اینجور بحث ها دوست من.

      • mohammad

        11

        29

        بعضی وقت ها فان هست دیگه از اشتراگ کذاری اطلاعات گذشته
        یه زمانی طرفدارهای لویس از یگانه نابغه میگفتند بعد نابغه عوض شدهرچی هم به عنوان طرفدار فتل وتیم مرسدس میگفتیم که این به خاطر ماشین هست کسی قبول نمیکرد بعد شد مکس بعدش
        دیگه حرفی که زده بشه مثل تیری هست که از کمان در رفته

      • Ali🦁3

        33

        14

        مکس کاری به ماشینش نداریم بلکه حرف از استعداد و مهارتش هست در گرید که بهترین راننده هست حالا بعضیا ازش خوششون نمیاد بجای ارزیابی کردن ماشین مکس در ریس میان فتوا میدن..خوب هم می دونن هیچ کدوم از این راننده ها در حد مکس نیستن ولی خودشون زدن به اون راه.

      • Amirali

        6

        26

        چه عجب که بالاخره اعتراف کردی کاربر دو رو
        اونهایی که قدیمی تر هستند قششششنگ می فهمن چی میگم

      • Tofan44

        7

        23

        منطق این دوستمون
        محمد که به یه شخص سوم یه حرفی زده باعث ناراحتی این آقا شده
        ولی شما که رسما بهش بی احترامی میکنی نباید ناراحت شه😂😂

      • Max . 1

        31

        7

        طوفان 44
        اون مکس هستش نه مگس
        حداقل از گوئیز بهتره
        لذتشو ببر

    • STR34

      19

      4

      یچیزی بگم رنگت عوض بشه؟
      میفرماید که سینیوریتا نترس از عاشق شدن بیا اون با من
      بابا شل کن توم دیگه کی آخه در حد مکسه چه برسه بهتر باشه حالا البته اگه منو در نظر نگیریم.
      پشت آلپین بود ینی چی؟ پشت آلپین ینی انقد بده؟

      • Tofan44

        10

        23

        آقای ali1 عزیز
        ما دو حالت برای بررسی برترین راننده داریم
        یا کلی در نظر می‌گیریم یا برای این فصل از مسابقات
        در کلی که مکس ورشتپن عزیز کلی راه داره تا به بهترین تاریخ برسه
        در این فصل هم که با اینکه مسابقات کمی گذشته از نظر رانندگی تو ماشین پیاستری و راسل بهتر بودن
        به کدوم حالت بهترین راننده هس مکس؟

      • Ali🦁3

        25

        5

        طوفان44 داداش؛
        راجب مقایسه تا اینجای فصل وقتی میگی اسکار و راسل تو رانندگی تا اینجا بهترین بودن دیگه حرفی درش نیست فقط جز اینکه بری باز ریس ملبورن اسکار ببینی و بعدش کوالی و ریس ژاپن مقایسه مکس با جورج و رانندگان مک‌لارن.. راضی نشدی بازم بگو…
        رانندگان مک‌لارن تا الان باید با اختلاف تایمی 4ریس میبردن مثل مکس فصل قبل تا میامی یا فصل 23 که نشون دادن چطور ثابت کرد که یکی از بهترینای تاریخ بشه مجال نداد با رکورداش.

      • Ali🦁3

        22

        3

        راسل الان باید امتیازی جلو مکس باشه.

      • mohammad

        3

        25

        یعنی با ماشین دوم گرید نتوست از ماشین 6 ام گرید سبقت بگیره

      • Sajad.M33

        9

        4

        مکس مشکل ترمز داشت ما باید با توجه به ماشین و مانور هاش بهترین راننده رو مشخص کنیم که اون سبقتش از ساینز گویای همه چیزه

      • Tofan44

        10

        17

        این سایت شده پر بچه سال 😂😂
        حرف حق میزنی دیس میگیری چون ضد مکس بوده
        چرت و پرت میگی راجب لوییس ۳۰ تا لایک میگیره
        بزرگ میشید یاد میگیرید

      • amir82_yusefi

        6

        2

        ای بابا بعد از چهار سال دنبال انتقام ایمولا 2022 هستید؟واقعا که.
        خب اگه به این حرف باشه دوستان برن استرالیا 2025 ببینن به قول یسری ها سلطان بارون از آلبون رد نمیشد تازه با لاستیک های برابر بسه دیگه مکسو میخواید بکوبی قبلش برزیل 2024 یا ژاپن 2025 توصیه میشود.

    • Yousef

      7

      2

      محمد لاستیک های هارد افتضاح خالص بود مکس میخواست با اون لاستیک ها چیکار کنه؟

      • mohammad

        3

        23

        یوسف جان این موضوعی که میگی همون چیزی هست که میگن یه استعداد و یا مثلا یه نابغه می تونه انجام بده
        ببین فتل اولین مسابقه ای که برد با ماشین غیر رقابتی تورو روسو شاید ششمن یا هفتمین ماشین گرید بود بود تو یه روز بارونی در حالی که همه قهرمان ها بودن تو پیست مونزا اونجا هنر و استعدادش رو نشون داد
        حرف اینه اگه یکی با یه مسابقه یا چند مسابقه برد یا باخت نه نخبه هست نه به درد نخور
        صحبت زیاده من دیگه برای تایپ کردن خیلی خستم :))

    • ( ^ | ^ )

      0

      0

      تا اینجا به غیر مک لارن کدوم راننده تونسته یکشنبه جام رو ببره بالا ؟ هان
      … فقط یکم کوچیکه 🤏

  4. Sajad.M33

    19

    1

    روز بد ورستپن و ردبول
    گیر کردن لاستیک هارد تو پیت …
    پیت استاپ ۶ ونیم ثانیه ای
    مشکل ترمز
    نداشتن چسبندگی و …

    با این وجود فاصله امتیاز مکلارن ها و مکس زیاد نیست تو جدول میسه جبرانش کرد
    درمورد سونودا هم عملکرد بدی نداشت خوب بود

    کلا مسابقه برای رانندگان بسیار سخت بود
    مشکل نوشیدنی پیاستری ، جی پی اس جورج ، چراغ راست نوریس و مشکل دنده در برهه ای از مسابقه و …
    امیدوارم مسابقه بعدی مکس بتونه جبران کنه

    و یه تبریک به گسلی بابت عملکرد خوبش

    • mohammad

      4

      23

      و کلی جریمه
      مخصوصا اون ثانیه لندو حیف شد

      • Sajad.M33

        12

        1

        آره جریمه های زیادی داشت مسابقه مخصوصا جریمه لندو که پتانسیل ۱۰ ثانیه هم داشت

  5. mohammad

    5

    25

    جرج هم عالی بود خوب مدیریت کرد لندو هم دیگه می ترسید سبقت بگیره

    • mohammad

      1

      24

      یعنی عالی نبود؟ :))

      • Mehdi.83

        4

        1

        جرج خوب بود شاید بعضی ها میگن باید اول میشد که راضی نیستن.

      • Mehdi.83

        3

        1

        حواسمون نبود املا رد شدیم با این نوشتار .

  6. mohammad

    4

    24

    فراری هم پیشرفت خوبی داشته

    چقدر پیام دادم

  7. Ali🦁3

    24

    4

    آخر هفته افتضاحی ردبول برای مکس رقم زد هنوز تو باده برد ژاپن بودن بعد اینکه مکس از تمرین دوم تو رادیو همش شکایت می کرد از ترمز بازم هیچ کاره بودن و رادیو دورای ابتدایی مکس میگه خیلی مسخرن که هنوز نتونستین این مشکل برطرف کنید و جالبه پیت استاپ هم بهش اضاف شده..
    فقط دو نفر دوقلو از اعضای تیم پیت از قبل ژاپن رفتن مرخصی بخاطر حال نامساعد پدرشون ببین چه اوضاعی براشون پیش آمد تو پیت ژاپن و اینجا…این تیم داره تو هر زمینه مدیریتش از دست میده که فصل قبل مدیر پیت استاپ از دست دادن هنوز نتونستن جاش پر کنن.
    واقعا ردبول اگه مکس نداشت این فصل فاجعه نشون میدادن.

    • Mehdi.83

      8

      1

      رقابت سختی با جک دوهان و گسلی و اکون داشتیم.جالب بود.علی یه مسابقه دیگه ردبول این مشکل ترمز داشته باشه مکس بعد ریس با نصف قیمت با توتو قرارداد امضا میکنه.

      • Ali🦁3

        18

        1

        مهدی جان’ مکس آدم خیلی رکی هست و همیشه گفته من احترام زیادی به مارکو بخاطر آوردنم به تیم اول مدیون هستم و همه افتخاراتم با تیم ردبول بوده خودش دوس داره در این تیم خداحافظی کنه تا ترجیح بده به تیم‌های دیگه بره حتی منه فنش هم امیدوارم ماندگار بشه در ردبول، ولی ای کاش ردبول یه راهکاری برای این ماشین بد قلق پیدا کنن چون پتانسیل سریعی داره در صورتی که هر گرندپری به ستاپ ایده آل برسن ولی تا الان واچه با تیمش نتونستن حتی نصف آدرین نیوی کار کنن ناامید کننده شدن برای مکس…

      • Ali🦁3

        2

        0

        مکس اگه در آینده بخواد تصمیم رفتن بگیره بهتره بره استون مارتین با وجود آدرین نیوی.

    • Ali🦁3

      19

      1

      ژاپن، ماشین مرسدس بعد مک‌لارن سریعترین بودش ولی جورج با اشتباهش تو Q3 رده پایین بدست آورد، از اول فصل هم مرسدس تا الان ماشین دوم بوده.

  8. Amiralik

    15

    6

    کاش فراری میرفت رو لاستیک سافت

    • matinroma

      7

      2

      اگه میرفت رو سافت راحت میتونستن جلو نوریس دفاع کنند

    • Nader_nah

      12

      0

      آره دقیقاً چطور میشه که راننده‌ای با این سابقه رو نمیشناسن که استاد سیو کردن تایره و اینکه دیدن هارد زیر ماشین مکس جواب نمیده و بازم رفتن روی هارد، خب ریسک میکردین میرفتین روی سافت، هارد که قطعاً جواب نمیداد، چرا فکر کردن زیر فراری جواب میده؟
      و خداوکیلی مکس با وجود مشکلات لاستیک هارد و مشکلات دیگه خیلی خوب خودش رو نشون داد، من تعجب میکنم از مدیریت هورنر توی این فصل
      چطور میشه همچین مدیری در عرض چند ماه اینجوری اشتباهات متوالی داشته باشه
      و شخص دیگری غیر از مکس برای ردبول فاجعه به بار میاره

      • Nader_nah

        5

        0

        اما در کل از این ریس خیلی خوشم اومد

    • میلاد

      3

      1

      لاستیک سافت نو نداشتند. استینت های قبلی هم روی مدیوم بودن، مجبور بودن برن روی هارد.

      • Mehdi.83

        1

        0

        نو هیچ کس تو 10 تای اول نداشت.راسل هم رفت رو سافت 4 دور زده و جواب داد

  9. NICO ROSBERG-06

    21

    3

    بنام خدا
    بهترین مسابقه این فصل مرسدس و با راسل تا اینجای فصل و شاهد بودیم و بدترین ریس ردبول و با هر چی اتفاق عجیب و غریب که میتونستین فکرش و بکنین که بدترینش خرابی چراغ استاپ گو پیت ردبول بود که با تاخیر دستور حرکت و صادر میکرد.. عجب داستانی شد
    تبریک میگم به اسکار که مثل همیشه به همه و تیم مک لارن نشون داد اگه قرار باشه رو یکی برای قهرمانی فردی حساب باز کنن ،اون کیه.
    و تبریک به فراریا بخاطر جواب دادن آپدیتاشون و ممنونیم از لکلرک که تا دور ۵۲ نوریس و قفل کرد .عالی بود واکنشش جلوی اون مک لارن فوق سریع.
    به جرأت میگم که اگه جای نوریس،پیاستری بود اونقدر پشت لکلرک گیر نمیکرد.. الحق که فکرشم نمیکردم مک لارن یک و دو نکنن.. ماشالله به مجموعه فراری بخاطر آپدیتای جوابشون.. و راسل ومرسدس بخاطر ریسکی که روی تایر سافت کردن.تبریک به همه مرسدسیا
    فقط میشه گفت جون کندیم تا دومی و نگه داشتیم..
    فشارمون افتاد.. فقط لندو میتونست با اون مک لارن دوم نشه.. قشنگ مک لارن هر ریس در حد یک و دو اند.. ماشالله راسل.. و مرسی لکلرک که با تمام وجود جلوی لندو ایستاد.. دیوار قرمز فرانسوی👏👏👏
    گر چه باید بگیم باید سیفتی کار به نفع ماشبنای بالای رده بندی اومد.. مکس هم خیلی بدشانس بود که سیفتی رو از دست داد.. و امروز چراغ استاپ گو ردبولم برای گرفتن حال طرفدارای ردبول بازیش گرفته بود.
    یه تبریک بگیم به خودمون و فنهای مرسدس برای این سکو و طرفدارای فراری بخاطر جواب دادن آپدیتاشون ولی یه تبریک اضافه هم میگم بهشون بخاطر اینکه برای اولین بار تو این فصل تیمشون مسابقه راننده هاشون و بفنا نداد😅😅
    آفرین واقعٱ
    و تبریک ویژه هم به پیاستری که فاصلش با صدر شد ۳امنیاز الان دیگه میشه گفت مسابقه بعدی و نتیجه اون درمورد راننده یک و دو مک لارن خیلی مهم میشه..
    در ضمن این ردبول تیم چهارمم نیست امسال. قابل توجه اونایی که هی میگن ردبول تیم دومه🙌
    و اوکون که دوباره داشت ریس مکس و مثل گرفتن اون پیروزی تاریخی در واکنش به لپ نشدنش دوباره به فنا میداد ولی اینبار مکس جور دیگه ای واکنش نشون داد بهش🙌
    هاس ها عجب فلفل هایی بودن امروز👍

  10. Yas

    18

    2

    1_ 77

    2- 74

    3- 69

    4- 63

    اینقدر نزدیک = این همه هیجان

    دیگه از فرموال 1 چی میخام .

  11. NICO ROSBERG-06

    17

    0

    نمیدونم هاسم طرفداری داره یا نه ولی برای اولین بار باید به فناشون برای این نتیجه تاریخی شون تبریک گفت. هر دو راننده تو امتیاز تموم کردن👍

  12. Riva

    19

    0

    سلام
    تبریک به مکلارن و پیاستری
    متاسفانه لندو قدر این ماشین و این امتیازهای با ارزش رو هنوز نمیدونه
    این مسابقه برام چند نکته داشت:
    اول غافلگیری از استراتژی فراری و اگه سیفتی کار نیومده بود احتمالا مدیوم – مدیوم – سافت براشون حسابی جواب میداد
    البته اگه به درخواست شارل جواب مثبت هم میدادند و با سیفتی کار تک پیت استاپ مدیوم – هارد میکردند، احتمال سکو هم وجود داشت
    نکته دوم باز هشیاری مکس بود، این بشر بازم نشون داد که حواسش به هم جا هست . فکر میکنم گزارش اولیه بیشتر از نصف جریمه های لندو از سمت مکس بوده باشه
    سوم یه تبریک به مهندسای مرسدس، تا حالا هیچ آپدیتی ندادن و فکر می کنم توی همه پیستها لاستیک خوریشون حتی از مکلارن هم کمتر باشه و فقط یه آپدیت میخوان تا هم تو گرما وضعشون بهتره شه و هم یه کم ریس پیس اضافه کنند
    در آخر تبریک به همه طرفدارای فرمول یک ، کی فکرش رو میکرد مسابقه بحرین اینقدر جذاب از آب در بیاد
    امیدوارم امسال پر باشه از این مسابقات

    • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

      6

      0

      اتفاقا ضعف مرسدس نسبت به مکلارن همین فرسایش تایر هست
      مکلارن تو این زمینه رقیب نداره
      بیشترین دانفورس و کمترین فرسایش تایر برای همین تیم هست.

  13. ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

    11

    4

    فارغ از کل راننده ها
    به گسلی یه ماشین خوب بدین ببینین چیکار میکنه
    با تراکتور آلپین بهترین نتیجه ممکن رو گرفت
    پیاستری هم قهرمان بلامنازع این فصل هست.

  14. Mehdi.83

    8

    0

    مسابقه خیلی خوبی بود همه جای پیست رقابت بود. اسکار و مکلارن به حق برنده شدن.اما بیچاره 3 نفر.مکس و همیلتون و لکلرک.لاستیک استارت مشخص شد یعنی همه قوبل داشتن لاستک هارد بدرد نمیخوره.حالا ردبول چرا 2تا هارد نگه داشت نه 2تا مدیوم خیلی عجیبه چون خودشون هم با سافت شروع کردن.بدتر از ردبول فراری بود.راننده ها عالی ماشین عالی مکس هم دیدن با هارد چقدر زجر میکشه ولی بازم اخر رفتن رو هارد.به راحتی برای 2و3 میتونستن بجنگن.
    پ.ن:از این ردبول باید فرار کرد نه بخاطر اینکه امسال شاید اول نشه (که به نظرم 50% حداقل شانس داره قهرمان بشه)بخاطر اینکه همه چی ردبول تو یک سال اخیر عجیب بوده.استراتژی یه روز خوب یه روز بد.پیت استاپ ها به ندرت خوب.ماشینی که تغییرات خاصی نکرده همچنان نمیتونن اشکالات قدیمی برطرف کنن.
    پ.ن:امسال حتی از پارسال هم جذاب تره رقابت به نظرم.مکس + 3تا تیم

  15. farshad.b

    10

    3

    مسابقه ایی برای فراموش کردن ! . واقعا از توی اینهمه مصیبت ۸ امتیاز دشت کردن خیلی هم خوبه ، باید راضی باشیم با اینهمه آشفته بازار .
    گرمای هوا و این لاستیک‌های پیرلی معجون افتضاحی ساخته بود برای همه رانندگان و چه خوب که این مسابقه تمام شد ، امیدوارم جده دمای هوا مناسب‌تر باشه و پیرلی هم ست لاستیک مناسب‌تری رو در اختیار تیم‌ها قرار بده ، نه مثل هارد اینهمه که واقعا مضخرف بود و نه سرعت داشت نه دوام !.
    تبریک به پیاستری که توی این شرایط واقعا رانندگی کلاس بالای رو به نمایش گذاشت . همچنین جورج که خوب از پس مشکلات برآمد و اون دفاعهای آخر کارش هم معرکه بود . فقط نفهمیدم مرسدس با کیمی چه کرد که راحت از امتیاز دورش کرد .
    فکر کنم فراری اگر با سافت لااقل با لکلرک شروع می‌کرد شاید سکویی بدست می‌آورد ولی در مجموع عملکرد بدی نداشتند و لوئیس هم ریکاوری خوبی داشت .
    اما بعضی از دوستان شاید جواب عدم انتخاب ساینز توسط مرسدس و ردبول را گرفته باشند ، یک راننده باید با درک درست شرایط تمام تلاشش رو بکنه تا بنفع تیمش عمل کنه نه اینکه با یک رانندگی هیجانی و با دفاعهای بی‌مورد در مقابل مکس و لوئیس لاستیک‌هایش رو از بین ببره و شانس امتیاز گیری رو به صفر برسونه ، بعد درسته ماشینش آسیب دید ولی با رفتاری معقول تر میتونست لااقل بهتر از بیرمن و اکون باشه ، واقعا این رانندگی خشن مشخص بود عاقبت خوبی نداره ، و ای داوران گیج با خراب کردن کوالی آلبون به راحتی هاس را در امتیاز تیمی بالاتر از ویلیامز قرار دادید ، واقعا چه جوابی برای این سهل انگاری خودتون دارید !؟ .
    بازم میگم لاستیک‌ها بشدت دارنند توی نتایج تیم‌ها دخالت می‌کنند و فیا و پیرلی باید فکری به این شرایط موجود بکنند ، کاشکی جده هم زودتر تمام بشه و بریم سمت پیست‌های اروپایی تا چیز متفاوتی ببینیم و لااقل بدونیم کی به کی هست .

    • Kamran

      9

      1

      درود واقعا این لاستیک ها از 2021 به اینور اعصابمون خورد کردن خیلی مسخرن آخه لاستیک سافت 25و26 دوام بیارن و لاستیک هارد هیچ گونه کارایی نداشته باشه ولی بنظر من سیفتی کار مسابقه رو خراب کرد

    • Mehriar.Salehi

      6

      8

      راستش آقا فرشاد من هنوز دلیل اینکه ساینز توسط ردبول انتخاب نشده رو نگرفتم با این ریس.

      چون برخلاف چیزی که شما نوشتین، دفاع ساینز جلوی رانندگانی که نه بخاطر کوالیفاینگ بد، بلکه بخاطر پتانسیلی که داشتن، پس سر ش قرار کرفته بودن، توجیه داشت.خصوصا که ساینز روی استراتژی متفاوتی بود.
      و البته باید ذکر کنم که الکس هم تو لپهای آغازین، لاکآپ شدیدی داشت و اوضاع تایرهاشون متفاوت نبود.
      احتمالا زیاد توجهی به ریسش نداشتین چون علت از دست رفتن شانس امتیاز، دفاع در برابر لوییس و مکس نبود.ویلیامز با ایجاد تایر آفست بزرگ، پیس ضعیفترش رو به خوبی داشت جبران میکرد.
      استینت دوم بعد از پیوستن به پیست در رده شانزدهم هفدهم، با ست کردن فستست لپهای پیاپی ساینز خودش رو به راحتی به یوکی رسوند و امتیازهای پایانی کاملا با این استراتژی در دسترس بود.نه فقط با کارلوس، با هر دو راننده.
      چیزی که این شانس رو صفر کرد اتفاقا همون راننده دوم ردبول بود.
      برخوردی که یوکی بعد از سبقت ساینز ازش باهاش داشت، خرد کردن قسمت زیادی از بادیورک، از دست رفتن دانفورس به میزان یک ثانیه در هر لپ رو به همراه داشت.فکر نکنم هیچ راننده ایی توی یک تیم میدفیلد که فواصل در حد صدم ثانیه هست، بتونه با ماشینی که در هر لپ یک ثانیه از دست میده، از پس رانندگان رقیب بر بیاد.
      البته لطف سنودا به همینجا ختم نشد.با یک حرکت هردو راننده ویلیامز رو ناک آت کرد چرا که همون برخورد با ساینز و پخش شدن قطعات فیبر کربن توی پیست، نتیجه اش شد سیفتی کار، از بین رفتن استراتژی با تایر آفست، ریست شدن ماشینها و یک اسپرینت که شانسی رو برای الکس باقی نمیزاشت با توجه به پیس ماشین تو این آخر هفته.

      با این تفاسیر…راستش خیر، بنده هنوز هیچ علت فنی برای عدم جذب ساینز توسط ردبول رو نمیتونم پیدا کنم و همچنان معتقدم علت، خارج از کاکپیت بوده، نه چیز دیگه.

      بهرحال…درکل آخر هفته خوبی برای تیم نبود.
      پیس جالب نبود، به ستاپ نرسیدن، الکس بدشانس بود اما تا قبل اون بدشانسی هم از ساینز کندتر بود این کوالیفاینگ، استارت جالبی نداشت و طبق معمول این ۳ ساله، اگر رده از دست نده، بدست هم نمیاره.
      ساینز هم بدشانس بود بخاطر حرکت سنودا اما دایوش داخل آنتونلی بیجا بود.ماشینی که از دست رفته، دیگه همچین حرکاتی نمیتونه برش گردونه و فقط باعث شد یک هزینه اضافی رو دست تیم بمونه.

      • farshad.b

        10

        0

        سلام مهریار جان ، البته که مشکلات لاستیک تقریبا برای همه دردسرهای خاص خودش رو داشت ولی من از نظر شخصی خودم ساینز بیش از حد بی پروا رانندگی کرد ، شاید دفاع از سوناتا منطقی بود ولی در زمانی که رقیب مستقیم شما مکس و فراری نیست ، انتظار من این هست که یک راننده با تجربه خودش رو درگیر نبردهایی که نتیجه اش از قبل مشخصه نکنه و توان لاستیک‌های رو برای موقعیت‌های که شانس بیشتری داره بذاره . در برخورد اولش با سونادا هم بیشتر خودش مقصر بود و دیدیم که داوران هم پنالتی به سوناتا ندادند. بنظرم یک کم پختگی بیشتر در دفاع و حمله از ساینز با این همه تجربه توقع زیادی نیست . آسیب سایدپاد هم که واقعا زیاد بود و بعد از برخورد توقع بیشتری نداشتم ولی اون حمله منجر به پنالتی هم خدایش از راننده با تجربه بعید بود . به هر حال نظر شخصی بنده است . نظر شما هم متین و محترم .

      • Mehriar.Salehi

        4

        6

        آقا فرشاد شاید اگر مجدد برخورد ساینز و سنودا رو ببینید نظرتون عوض بشه.
        ساینز سبقت درستی گرفت، یوکی موقع سوئیچ بک در خروج از پیچ یک، دچار اوراستیر شد و کنترل پشت ماشینش رو از دست داد که باعث برخورد به سایدپاد ساینز شد.
        با متر داوران اگر بخوایم بریم جلو که تقریبا ۹۰٪ صحبتهای بین طرفداران از بین میره.
        این برخورد هم، خصوصا تاثیری که تو مسابقه حریف داشت، معتقدم اگر بین رانندگان بالای جدول بود، حتما جریمه داده میشد.
        این دابل استاندارد بین برخوردهای بالای جدول و دیگران، چیز جدیدی نیست.

        بهرحال، فکر نکنم شما با این توضیح قانع بشین همونطور که من با توضیح شما درباره صندلی دوم ردبول و کیفیت ریس ساینز تا زمانیکه این برخورد نبود، موافق نیستم.

        یه مثلی این جهان خواران بی تربیت دارن، میگن :
        Let’s agree to disagree.

        ببینیم تا بعد چی پیش میاد و چقدر طول میکشه تا کارلوس کامل مچ بشه با ماشین.

      • STR34

        6

        8

        علت فنی برای عدم جذب ساینز پیدا نمیکنی چون توجه نمیکنی، اینا یبار قبلا همتیمی بودن و …

      • farshad.b

        7

        0

        سلام مجدد به مهریار عزیز . رفتم دوباره ریس رو با دقت بیشتری مرور کردم و در مورد ساینز ، چلنجش با مکس خیلی حاد نبود ولی بنظرم درگیری با لوئیس کمک کرد سونادا سریعتر وارد بازی بشه و شاید (شاید) اگر با لوئیس درگیر نمیشد میتونست حدود یک تا دو دور سونادا رو پشت خودش نگه داره و باعث بشه توی استینت بعدی موقعیت پیست بهتری داشته باشه .
        در خصوص برخورد با سونادا هم دوربین روبرو ، از دید من اینطور بنظر میرسه که ساینز برای بدست آوردن ریسینگ لاین و ای پیکس پیچ بعدی ناگهانی به راست فرمون میده و باعث برخورد با سونادایی میشه که البته آنهم تعادل مناسبی نداشت ولی لیز خوردنش به تنهایی دلیل تصادف نبود و فکر کنم داورها هم از همین دیدگاه سونادا را مستحق پنالتی ندیدن ، به هر نظر شخصی من هست و شاید اشتباه باشه ولی در نهایت منظور من این هست ساینز باید با اینهمه تجربه همین جزئیات رو بخوبی مدیریت کنه و اون پختگی حاصل از ده سال حضور در ۵ تیم مختلف در حرکاتش دیده نمیشه ، بی شک راننده خوب و توانمندی هست ولی فکر کنم این اخلاق هیجانی هست که اونو از صندلی ردبول و مرسدس دور کرد . بطور مثال ما از نوریس ایراداتی میگیریم که در عین اینکه راننده قابلی هست ولی در بزنگاهها اشتباهاتی ازش سر میزنه که از یک راننده آلفا بعیده ، همین ریس اخیر ، اشتباه در شات آخر کوالی ، اشتباه در جاگیری باکس استارت و دریافت پنالتی ، اشتباه در سبقت اول از لوئیس در ری استارت و پس دادن رده ، و اشتباه در سبقت گیری از جورج در چند دور آخر ،
        شاید مک‌لارن همیشه ماشین برتر امروز نباشه ، پس باید تمام امتیازات موجود رو درو کنه تا در آخر فصل حسرتش رو نخوره . بازم امیدوارم ساینز در آینده عملکرد بهتری داشته باشه چون حقیقتا بعد از ردبول تیم مورد علاقه من ویلیامز بوده و هست و حتی از زمان لطیفی هم عملکردشان رو دنبال میکردم ، دیدن پیشرفت تیمی که همین ۳ سال پیش در حسرت تک امتیازها بود برام لذت‌بخشه. البته قصاوت بعد ریس هم همیشه راحت‌تر هست و بقول شما شاید لازمه به امتیاز رسیدن ساینز همین اگرسیو راندن ماشین بوده . دیدگاه ما فقط تصورات ذهنی ماست از آنچه از صفحه تلویزیون میبینیم که با جزئیات ریس شاید تفاوت چشمگیری داشته باشه .

  16. Armin Van

    8

    1

    واقعا مکس اعصاب خوبی داره، من بودم دفعه دوم دیگه قاطی میکردم!! ۶:۲ ؟!!! اگه فقط یبار بود آدم می‌گفت اوکی …
    همین پارسال پیست خونگی ۷ ثانیه تعویض لاستیک، دقیقا همون شد لندو رسید به مکس و تصادف شد..
    بعدش مونزا ۵.۶ !! بعدش مکزیک ۴.۱ !! نمیشه که تیم دهم گرید ۲.۲ میزنه تو بیای دبل کنی!!
    استراتژی ام داغون، چرا از رو سافت به هارد؟! مدیوم مطمعنا بهتر بود!! داشت با هارد مثل لطیفی سبقت میخورد!! بعد میگن هانا اشمیت نابغه اس:)
    پارسال مجارستان دوتا ۷ ثانیه آندرکات!! اونم تو پیستی که جز کفی عه استارت هیچ جای سبقت ای نداره، اونم تازه کوتاهه..
    مک لارن تو ۹۰ درصد پیست ها پیچ یک جلو باشن راحت بردن .. تمرین اول این پیست رو دیده باشین اسکار خیلی بد بود ولی امروز عالی بود و بدون اشتباه …
    در آخر راسل ام عالی بوده ۳ از ۴ پودیوم تو حضور مک لارن ها نتیجه خیلی خوبیه …

    • Ali🦁3

      9

      0

      آرمین جان’
      هنوزم تو این چند فصل اخیر از نظر من تیم استراتژیست‌های ردبول بهترین هستن در گرید حتی همین تیم گاراژ پیت استاپ رو دست نداشتن تا فصل قبل.
      ولی وقتی ماشین کند میشه + پیت استاپ کند میزنن هیچ کاری از دستشون ور نمیاد.

    • Shayan85

      9

      2

      واکنش یه فراری فن و لکلرک فن به حرفت =🤔😂😂😂😂😂
      ما بدبختا یه چیزایی کشیدیم که دیگه نگم برات داداش چیزایی که برا شما و مکس باعث عصبی شدنتون میشه برای ما فراری فنا یه روز کاملا عادیه فرمول یکیه اگه غیر اینا باشه باعث حیرت وتعجبه 😂 الان همین بحرین استارت با مدیومو دیدم و ر… سپس رفتن روی هارد دیگه چی بگم والا هرچی داریم از همین راننده هامون داریم به خدا دلم برا این لکلرک میسوزه هر مسابقه میبینمش تو این ماشین قرمز میخام گریه بشم

    • farshad.b

      4

      0

      آرمین جان گیر کردن چرخ و خرابی چراغ ، درسته که اع

      • farshad.b

        4

        0

        اعصاب خرد کن هست ولی ربطی به سهل انگاری کسی نداره ، برای خیلی تیم‌های دیگه هم پیش میاد ، میگی نه از بوتاس بپرس ! ، برای همه بدشانسی هست .

  17. Mehriar.Salehi

    22

    7

    عجب عملکرد افتضاحی داشت ویلیامز…اصلا شباهتی به سه تا ریس قبلشون نداشتن،
    تیم استراتژی تمام تلاشش رو کرد برای تایرآفست اما بعد از سیفتی کار که همه تقریبا تو شرایط نزدیک بودن، هیچ برتری نسبت به هاس نداشتن و آلپین هم که کلا این آخرهفته سریعتر بود.
    امیدوارم اوضاع صرفا مربوط به ترک باشه و نه گرما که اگر گرما باشه، نمیشه به پنجم ششم فکر کرد.

    تبریک به جورج، تا اینجای فصل یکنواخت ترین عملکرد رو بین راننده ها داشته.اینجا هم با وجود مشکلات ماشین، تونست بهترین نتیجه رو کسب کنه با ماشینی که داشت.
    ببینیم نتیجه پنالتیش چی میشه.
    اما شکست یک مک لارن با اون ماشین، کالیبر راننده رو به خوبی نشون میده.

    استراتژی فراری هم برای یکبار واقعا عالی بود تا اینکه سیفتی کار همه چیز رو بهم ریخت براشون.اما یک قدم رو به جلو داشتن با آپدیتشون.

    لوییس، شارل، بیرمن هم خوب بودن واقعا.
    اما دوتا راننده برام بیشتر به چشم اومدن.
    یکی گسلی که اصلا فکرشو نمیکردم اون همه بتونه مقاومت کنه و یکی هم اوکون که تایرمنجمنت عالی داشت.خصوصا بعد از سیفتی کار واقعا خوب بود.

    و فکر کنم زیاد نگذشت تا یسریا بهشون یاد داده بشه که توی فرمولا مدرن، هیچوقت هیچ راننده ایی نمیتونه فراتر از توانایی ماشینش عمل کنه.نهایت کارش اینه که پتانسیل وسیله اش رو ماکسیمایز کنه و منتظر اشتباهات رقباش بمونه.
    مکس اشتباهی نداشت این ریس، اما جایی تموم کرد که ماشینش اجازه میداد.نه بیشتر.
    این بزرگنمایی ها که یک تنه میزنه به سپاه دشمن و برنده میاد بیرون و این حرفها، دور از واقعیته.
    هفته پیش ریس خیلی خوبی انجام داد اما اون داستان سرایی ها که با ماشین چهارم پل پوزیشن و برد رو بدست آورد و…؟
    برگردیم رو کره زمین، یه تبریک هم بگیم به آستون مارتین.دارن سختترین کار گرید رو انجام میدن که با اون سرمایه گذاری عظیم، جذب کلی مهندس درجه یک، ساختن یکی از مدرنترین ویندتانل ها و تجهیزات دیگه و داشتن یکی از بهترین راننده های این ورزش، وضعشون شده این!
    ظاهرا کاندیدای جدید پیدا شده برای تیمی که باید درش رو کل گرفت.

    • Mehdi.83

      4

      4

      ایشالا یه روزی ساینز هم بتونه آلبون شکست بده.

      • Mehriar.Salehi

        7

        5

        زیاد تفاوتی نداره، چه علی خواجه، چه خواجه علی.
        هرکی جلوتر تموم کنه، در نهایت امتیازش تو جیب تیم میره.

        ساینز هم تازه اومده، کم کم لم ماشین و تیم دستش میاد، جای نگرانی برای طرفداران ویلیامز نداره چون یک راننده اثبات شدهست…حالا اگر غیر طرفدارای تیم ، برای ویلیامز بیشتر نگرانن، دستشون درد نکنه :))

      • Mehdi.83

        5

        7

        بدترین بهانه اینه راننده هنوز با ماشین سازگار نیست .مثلا:هالک از خونشون اومد.لاوسون از هیچ کجا.کم تجربه ترین راننده یعنی کیمی هم داریم میبینیم آیزک و برمن هم نمونه های دیگه.خب یکی از خونشون اومد یکی ماشین فرمول یک نرونده زمان نمیخواد اما راننده با سال ها تجربه تو فرمول زمان برای آشنایی با ماشین؟راننده عملکرد خوب داره یا بد حالا تا اینجا ساینز بد بوده لاوسون بد بوده همیلتون در مجموع بد بوده لندو در مجموع بد بوده.راننده و ماشین و هم تیمی.شرمنده ولی راننده مورد علاقه شما کنار لاوسون بزرگترین بازنده های فصل بودن تا اینجا.
        پ.ن:بعضی دوستان به بزرگیشون ببخشن که مکس با ماشینی که مشکل ترمز داره نمیتونه برای پودیوم بجنگه و پشت فراری تموم میکنه.
        پ.ن:با گفتن ما قرار نیست راننده ای سطحش تغییر کنه اصلا ساینز بهترین راننده مکس بدترین اما توتو یا ردبول و فراری و مکلارن نمیرن سراغش.

      • Mehriar.Salehi

        7

        4

        مهدی راننده مورد علاقه ام؟! کیو میگی دقیقا؟ :))
        یه ۲۰ سالی هست راننده مورد علاقه من تو گرید نیست مهدی جان، اشتباه گرفتی.

        در ارتباط با ساینز، یک مشکلی داشته چند ساله که در تعویض تیم، یک مقدار زمان میبره تا شروع کنه به نتیجه گرفتن.

        اما مثال خوبی زدی، لوییس، ساینز، حتی اوکون و هالک، هیچکدوم بطور مستمر در حد انتظار نبودن جلوی هم تیمی هاشون درحالیکه روکی ها فراتر از انتظار بودن نسبتا.
        این مربوط به یک ترند خیلی معمول هست که یک خمیر خام راحتتر وفق پیدا میکنه تا خمیری که سالیان زیادی به شکل دیگه ایی شکل گرفته و اول نیازه عادات قبل رو پاک کنه بعد بره سراغ عادات جدید.
        مگه اینکه یا نابغه باشه که ساینز بنظرم جزو این گروه نیست.
        یا یک روکی فاجعه در حد سارجنت که امسالیها زیاد بنظر نمیاد تو این دسته باشن.

        دقیقتر بخوای بشی، مشکل کارلوس تو قسمت اکسل جلو هست و البته شاسی که ساینز داره باهاش رانندگی میکنه نیاز به اصلاحاتی داره که جیمز بهش اشاره کرده و زمان میبره تا این اصلاح اتفاق بیافته.

        بهرحال این آخرهفته یک قدم رو به جلو بود تو بحث پیس، بازم میگم ما طرفداران ویلیامز هیچ نگرانی از این بابت نداریم…چون بعد سالها که نمیدونستیم راننده دوم آیا سرعت داره یا نه، از بابت سایتز خیالمون راحته که راننده خوبیه…فقط وقت نیازه تا پتانسیلش رو نشون بده.
        حالا شاید ۵ تا ریس طول بکشه یا نیم فصل، مهمم نیست زیاد…امسال مشابه ۲ فصل قبل، هدف ساختن برای آینده هست، پنجم و ششم و هفتم زیاد تفاوتی نداره.
        خوبه که عده ایی خارج از گروه طرفداران، انقدر نگران فرم یک راننده تیم هستن…امیدوارم زمانیکه این فرم عوض شد، حتما یادشون بیاد نگرانی های امروزشون رو.

    • STR34

      5

      16

      پژمان جمشیدی تو باید همه جا باشی؟
      عیب نداره من پشتتم، پشت موتورم باشم جوابتو میدم چون گفتی بیشتر بنویس مخلصتم هستم.

      قربون عقلت معلومه یه نابغه نهایت بتونه ماکسیمم توان ماشینو بکشه بیرون. مگه فراتر از توان ماشین داریم؟ میخوای مثلا مکس میشینه تو ماشین بیست اسب بیاد سر چرخ؟! عصای موسی میخوای بزنه تو گرید اول شه؟
      وقتی میگیم مثلا با ماشین چهارم گرید اول میشه خیلی واضحه معنیش ولی باز من برات توضیح میدم.
      ینی مکس نزدیک ماکسیمم توان ماشینو تونسته بکشه بیرون و از ماشینهای بهتر از خودش عبور کرده.
      حالا چرا اندفه اول نشد؟ چون اوضاع خرابتر از این حرفا بود.
      ینی واقعا باید همیشه اول شه شماها چیزی نگین؟ البته بازم میگین:)

      بعدم مکس نباید همیشه رو مکس باشه چون آدمه ربات نیس. ممکنه اشتباه کنه که البته خیلی وقته تقریبا بی نقصه.

      حالا خودت که نمیبینی ولی وقتی همه دیتاها، شواهد، مفسرین، محققین، مکتشفین، حتی راننده های پیشکسوت و حال حاضر گرید میگن این کارا فقط از مکس برمیاد توم یکم بهش فکر کن.
      ولی ولش کن چه کاریه خودت چطوری

      • Mehriar.Salehi

        15

        6

        خب بخوام مدل تین ایجری خودت جوابتو بدم آقا پسر، باید بگم تو که میگفتی این با هوندا سیویک هم میره رو سکو پس چی شد؟ اینکه با هوندا سیویک هیچ، با ماشین فرمولا وان ردبول هم نصف مسابقه پشت یه آلپین گیر کرد؟

        اما اگر بخوام مثل “آدم” حرف بزنم و در حد تو خودم رو نیارم پایین، باید بهت یاد بدم که این جملات “همه میدونن” و “همه میگن” و حواله دادن به اینجور حرفهای عامیانه، چیزیو عوض نمیکنه.
        ریس قبل ردبول ماشین در حد سکو داشت، مکس هم خوب کار کرد و از ضعف رقیبش استفاده برد برای برد.
        شرایط ریس و تایر و تاثیر فری ایر هم این موضوع رو پررنگتر کرد تا ماشینهای بهتر نتونن نتیجه بگیرن.
        همونطور که تو اسپرینت چین، همین عوامل باعث برد لوییس شد.

        اما تو دنیای تخیلی شما فن بوی ها، لوییس تک نفره زد دل دشمن، برد به دست آورد، بعد مافیا دست به کار شد تا نتیجه نگیره.
        مکس هم یه نفره جلوی همه چیز ایستاد با ماشین چهارم اول شد، مافیا احساس خطر کرد از ماشین تا استراتژی و پیت استاپها و همه چیز رو خراب کرد :))
        بعد این طرز فکر، چون یه چهارتا لپ تو کارتینگ زده و یه ب ام و ۲۰۰۲ تیون کرده ادعای دانش موتوراسپرتش میشه :))))

        خیلی خوبی خداییش، آره باز بیشتر بنویس.
        مطمئن نیستم همیشه وقت داشته باشم برای جواب دادن بهت و یاد دادن یه سری چیزا اما باور کن همیشه طنز نوشته هاتو دوست دارم.

      • STR34

        5

        14

        بنظرم وقت داری تو🤣
        تو؟ آدم؟ شیب؟ جنگل؟
        دیگه برا امروز بسه من کم آوردم. بوس

      • Mehriar.Salehi

        9

        5

        بعد بهت برمیخوره حرفی بهت میزنم، خودت بخشی که مربوط به آدمیزادهاست رو جواب نمیدی، خودتو مخاطبش نمیدونی، دیگه تایید از این بهتر؟
        میگم خوش میگذره خوندن کامنتهات بخاطر همین چیزاته :))
        ولی خیلی احساس خوشبختی میکنیا، کلی جواب از من گرفتی، اندازه یه عمر هم درباره موتوراسپرت ازم یاد گرفتی!
        عین تو ریخته تو شبکه های اجتماعی، دقیق همون لول، همون نوشتار، همون میزان سطحی بودن و التماس بی حدشون برای دیده شدن.
        الانم یه دو سه روزیه میخوای دیده بشی، خودتو انداختی وسط…منکه لذت میبرم ازت، بیشتر باش آقا پسر ؛)

      • احمد نوری

        8

        4

        داداش اخه هرچی فکرمیکنم بهت نمیخوره متولد 63 باشی با این طرز حرف زدنت متولد 63 نسل سینه سوختس مشتی حرف میزنه خوشو سبک نمیکنه حالا بقول اون دستمون چهارتا قالپاق ماشینو عوض کردی شدی موتو اسپرت دمت گرم ایولا داری بچه تهران اونم ده شصت هیچوقت از داشته هاش حرف نمیزنه کارتینگ سوار میشم بیا با ماشینم دور بزنیم این حرفارو میزنید که بهتون میگن شهرستانی.البته عذر خواهی میکنم از همه من فقط مخاطبم ایشونه نه شخص خاصی بازم میگم برو سر درسو مشقت تو ب این حرفا نمیخوری

      • STR34

        4

        9

        ببخشید پهلوون احمدی شب بود سیبیلاتو ندیدم.
        دهه شصتی خوب بلده جواب بی مایه هارو بده.
        بچه شماهارو میبینه خواب از سرش میپره

      • Mehdi mirzaee

        7

        2

        اگه تو این سایت سه چهار نفر باشن نظراتشون ارزش خوندن داشته باشه از نظر بار فنی ،یکیشون قطعا مهریار صالحیه و واقعا کیف میکنم با نظراتش ،ونظرات این دوستمون رو ک خوندم str34چیزی بیشتر شبیه ب ی کل کل بی سوادگونه بود،جای اینکه زیادی حرف بزنی انگشتاتو خسته کنی ذهنتو خسته کن ک بیشتر یاد بگیری ،چون بی منطق حرف زدن در مورد ی راننده ک جز بیستای برتر جهان هست هنری نیست همه منگولا بلدن ،فرمول یک ببین یادبگیر لذت ببر تا بهت خوش بگذره

  18. ایرن

    16

    0

    چه مسابقه جذاب و پر هیجانی. چقدر سبقت…

    پیاستری که داشت توی یه لیگ دیگه مسابقه میداد و به نظر میومد حتی داره مدیریت هم میکنه وگرنه میتونست فاصله رو بیشتر هم کنه مخصوصا بعد از پرچم زرد.

    نوریس به جز استارت فوق العاده دیگه تقریبا هیچی برای ارائه نداشت. هرچند فاصله مرسدس و فراری با مکلارن اونقدرا هم زیاد نبود اما خب بازهم انتظارات بیش از اینی بود که دیدیم.

    یک بار هم که فراری بهترین استراتژِ رو داشت پرچم زرد چه کرد با ما طرفداراش. واقعا فراری ها بعد از پیت استاپ اول فوق العاده بودند. لاستیک فراریها 7 دور از نوریس و 4 دور از پیاستری نو تر بودند. چهار دور نباید خیلی باشه اما دقیقا فاصله ی لکلرک با پیاستری بعد از پیت استاپ تا قبل از پرچم زرد تقریبا نصف شده بود. یه چیزی فکر کنم در حد 6 ثانیه اختلاف کم شده بود. لوییس هم که داشت پرواز میکرد. هر دور یک سبقت. معطل نمیکرد هیچ کسی رو. این همه اختلاف فقط بخاطر 4 یا 6 دور فاصله پیت استاپ با بقیه؟ قطعا در صورتی که پرچم زرد نمیومد تا زمان پیت استاپ بعدی فراری ها میتونستند رتبه سوم و چهارم رو حفظ کنند و حتی شاید راسل هم به دردسر میفتاد و رتبه از دست میداد جلوی فراری ها. اونوقت فراری ها میتونستند با لاستیک سافت غوغا کنند. البته بعید بود بتونند پیاستری رو بگیرند. اما قطعا رده هم از دست منمیدادند و احتمال اینکه لوییس و لکلرک با هم روی سکو برند زیاد بود. اما خب مسابقه ی فرمول یک همیشه میتونه برگ های جدید رو کنه.

    ساینز دو نیمه مسابقه عالی و افتضاح داشت.

    گسلی هم خیلی خوب بود.

    راسل چقدر خوب با لاستیک سافت تونست به انتهای مسابقه برسه.

    و در آخر هرچقدر فراری توی استراتژِ عالی بود ردبول همه جور خرابکاری کرد. از استراتژِ لاستیک هارد که فاجعه شد گرفته تا پیت استاپهای عجیب. دوتا پیت استاپ مجموعا مکس 8 ثانیه از دست داد. خداییش دلم برای مکس سوخت. لیز لیزک بازی میکرد وسط مسابقه و روکیها داشتند ازش سبقت میگرفتند…

  19. alireza

    1

    0

    پیچ چار .کیمی انتووووونلی

  20. Arefmiv

    7

    0

    تهش من فرق تایر مدیوم سافت هارد پیررلی رو نفهمیدم سافت هارد شد هارد سوپر سافت شد اگه واقعا تایرا ها طبق نقشی که داشتن پیش میرفتن فراری استراتژی خوبی داشت در تئوری ولی دیدم مرسدس با سافت کل مسابقه رو رفت دور های اخر تازه سریع تر شد کلا

  21. RezA

    2

    0

    یه بارم که استراتژی فراری داشت درست کار میکرد، سیفتی کار خرابش کرد، فراریا بعد پیت استاپ با لاستیک میدیوم دومشون داشتند پرواز میکردن
    اگه سیفتی کاری در کار نبود فراری میرفت رو لاستیک سافت و به احتمال زیاد لکلرک میتونست سکوی دومی رو از راسل بگیره

  22. amir82_yusefi

    5

    1

    تبریک به طرفدارهای مکلارن و پیاستری بابت برد پیاستری جواب تیمو تو استرالیا و ژاپن با رانندگی جذابش میده.
    شب بد ردبول که توی این چندسال یکی از بدترین عملکرد کل تیم ردبول بود ولی بازم امتیاز گرفتن و بالاخره راننده دوم تیم امتیاز گرفت.
    مرسدس هم راسل خوب بود و مسابقه بد برای کیمی آنتونلی چرخید.
    فراری هم حیف داشت پرواز میکرد رو استینت دوم مدیوم که خیلی سریع بودن و تونست لکلرک نوریسو بگیره.
    پیرلی این وضع لاستیک منطقی نبود واقعا هارد غیرقابل استفاده بود.در واقع برتری لاستیک وجود نداشت درحالی که هارد فراری باید راسل با سافتو میخورد.
    نوریسم که بریتیشه دیگه میتونی اعتراض کن استاد تو باکس استارت نبوده این یه خطا برتری کسب کرده اونم یه طرف 5 ثانیه؟مطمئنی اگه کس دیگه ای نبود بیشتر پنالتی نمیدادی؟حداقل ده ثانیه پنالتی داشت.فرمول1 دست بریتیش است تمام دلیلشم چرا نوریس از همیلتون بیرون پیست ردشد سریع گفتن برگردون؟تیم مکلارن به خودش آی کیو تزریق کرده بود سال قبل N بار همچین اتفاقی افتاد مثل پیست کوتا.بابا ولمان کن حالا میخواید ناراحت شید من واقعیتو گفتم.

    • farshad.b

      6

      0

      آره امیرجان ، بریتیش و توطئه و اینا رو کاری ندارم و زیاد معتقد نیستم ولی اکثر عدم قرارگیری در باکس استارتهای قبلی که یادم میاد ۱۰ ثانیه پنالتی توی ذهنم هست ، هرچند با این پیس مک‌لارن شاید خیلی فرقی نمی‌کرد.

  23. دکتر کند

    12

    2

    جده مشخص میشه کت تن کیه
    خوشحالم بغیر از ردبول تیم های دیگه ای هم میتونن برنده بشن
    از چالش و رقابت لذت ببرید
    امروز همیلتون بعد چهار سال دیدم یکمی دل به کار داد
    مک لارن جوونن و الان فقط ماشین هاشون دارن برنده میشن
    مکس امروز چندین مشکل سر راهش بود ولی شش شد
    جده مال مکسه شک نکنید

    • Saeid 196

      12

      2

      امیدوارم همینطوری بشه، واقعا مسابقه بحرین طرفداران مکس رو کلافه کرد.

      دلم میخواد مکس در جده، نمایشی در حد سوزوکا یا بهتر از اون رو ارائه بده.

      • farshad.b

        6

        0

        سعید جان ، توقعات باید بر اساس امکانات باشه ، جده شاید مشکلات کمتر باشه ولی هوای گرم هنوز غالبه ، مشکل ترمزگیری میتونه راندمان رو تا حد زیادی پایین بیاره که البته در جده حل میشه ولی مشکلات لاستیک به این سرعت قابل حل نیست و عملکردی مشابه ژاپن غیر از ستاپ مناسب ، هوای خنک هم نیاز داره .

  24. Mohammad1

    5

    14

    یک سری کامنت هارو آدم میخونه تعجب میکنه؛اول بگم لویس واقعا راننده قابل احترامیه ولی این دوستانه ای که الان دارن برای مکس کری میخونین باید بهتون یک جمله ای رو یادآوری کنم اول فصل کاپ نمی‌دین آخر فصل کاپ میدن؛آب هم بریز اونجایی که میسوزه.

    • Saeid 196

      13

      1

      با کی کار داری؟! طرفت کیه؟ کی به لوییس تیکه انداخته؟

      از موتوری جنس نگیر داداش…

  25. Arshia-sh

    9

    0

    تبریک به طرفداران مک لارن
    چند نکته برام جالب بود :
    ده دوازده دور اول تقریبا سبقتی در چند راننده پیشتاز اتفاق نیفتاد و انتظار میرفت نوریس با ریس پیسی که داره دو سه رده بگیره که البته بعدا در سکشن دوم و با کم شدن نسبی سوخت، فراری و بعد نوریس خودی نشون دادن.
    گویا این فصل امتیازا رو روز شنبه با مشخص شدن رده در کوالیفای تقسیم میکنن!!!!!!!
    پیش بینی ها برای این فصل برای قهرمانی خ سخته
    تیم ها به هم نزدیکن و از اسپانیا به بعد احتمال جابه جایی ها تیم ها وجود داره.
    نکته دیگه این فصل معضلی به نام لاستیک پیرلی هست که ناخواسته در رده بندی تیم ها تاثیر میذاره و شناخت و درک لاستیک به نفع هر تیمی میشه که استراتژی درستی داشته باشه.

    • hamze.n

      4

      0

      نکته آخر کاملا بجا هستش

  26. Ali.. Ferrari

    7

    4

    تبریک به طرفداران اسکار و مکلارن برای برد و همینطور راسل و نوریس برای پودیوم.
    چون مسابقه رو نشد تماشا کنم خلاصه اونو دیدم که مهمترین قسمتهاش عملکرد بی اشتباه اسکار،دفاع خوب شارل جلوی نوریس و سبقتهای خوب لوییس و پیت استاپ های فاجعه برای مکس بود.
    تایرهای این هفته که صحبت دربارش زیاد بوده، نظر من این هست که فراری و ردبول اشتباه در استفاده از تایر هارد داشتن و فراری که اشتباه بزرگتر یعنی شروع مسابقه با مدیوم برخلاف همه تیمها داشت.استراتژی درست سافت مدیوم بود.خب این استراتژی از کجا چیده میشه؟
    توی سه تمرین کاملا مشخص میشه فرسایش تایر هر ست در چه اندازه ای هست.اکثر تیمها متوجه شدن که با سافت باید شروع کرد و تایر هارد با توجه به شرایط پیست مناسب این مسابقه نیست.فراری و ردبول از تایرهای مناسب اگه استفاده نکردن آنالیز درستی در تمرینات نداشتن تا با توجه به شرایط تمرین ست های مناسب رو برای مسابقه کنار بذارن و به موقع ازش استفاده کنن.بدون شک اگر فراری تایرهاشو مثل مکلارن برای مسابقه انتخاب کرده بود در بدترین حالت سه و چهار و در بهترین حالت دو پودیوم میگرفتن و شارل وقتی با سافت استارت میزد بجای از دست دادن رده میتونست پیشتاز بشه.رانندگی عجیب ساینز فاجعه بود.با اون همه درگیری با چند راننده هم امتیاز خودشو از بین برد هم امتیاز کیمی.وقتی مارکو میگفت اون سمی هست و سراغش نرفتن بی دلیل نبود و مرسدس هم عاقلانه صندلی لوییس رو به کیمی داد وگرنه الان مرسدس درگیر حاشیه بین راسل و ساینز بود.سال پیش کافی بود اندازه شارل امتیاز بگیره تا فراری قهرمان بشه ولی اون ذات نچسب و مغرورش اکثرا ضربه زننده هست تا کمک کننده.

  27. Abbas 68

    3

    0

    چطور میشه لاستیک هارد فراری تموم شه ولی سافت راسل یا مدیوم مک‌لارن تموم نشه

    • hamze.n

      3

      0

      تمام نشد لاستیک فراری هارد بدرد این پیست نخورد به دما نمیرسید درکل مشکل فنی داره لاستیک هارد تو این فصل

  28. hamze.n

    5

    1

    فراری باید مثل مرسدس میرفت رو سافت وقتی دیدن مکس با هارد مشکل داره
    ترسشون از اینکه سافت تا آخر مسابقه دوام نیاره هارد انداختن پیرلی با لاستیک ساختنش تر زره

    • Saeid 196

      4

      0

      بعضی وقتا این طور به نظر میاد که ست به ست با هم تفاوت داشته باشن. بیش از حد، لاستیک ها تعیین کننده شدن

      باز خورد یه نوع لاستیک یکسان مثلا، (مدیوم) ممکنه برای دو تیم مختلف، کاملا متفاوت باشه.!!!!!
      آدم حس میکنه پیرلی در نتیجه نهایی تاثیر گذاره.!!!!!

      • Nader_nah

        4

        0

        سعید خان ۲ روز تست داشتن و احتمالاً کلی دیتا از لاستیک‌ها گرفته بودن
        گیریم که تست‌ها در هوای گرمتر انجام شده باشه و روز ریس پیست سرد بوده و درست به دما نرسیده باشه
        ببخشید آقایون استراتژیست این همه پول میگیرن که همین موارد رو متوجه بشن، قطعاً مثل منو شما نیستن و کلی علم این قضیه رو دارن و تمام سناریوها رو در چند ثانیه باید لحاظ کنن، اما میبینیم که متاسفانه بعضی از دوستان توی همین سایت واقعاً بهتر از استراتژیست‌های فراری میفهمن

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        4

        1

        دقیقا همینی که سعید اشاره کرد هست
        مکلارن با اینکه اختلافی که ردبول ۲۰۲۳ و ۲۰۲۲ و نیم فصل ۲۰۲۴ ایجاد کرده بود رو نداره اما تو یسری قسمت ها به جاهایی رسیده که نه ردبول و نه مرسدس زمان اوجش نرسیدن!
        یه نکته ای در مورد تایر های پیرلی هست که اگر شما تایر هاتو زودتر به دمای عملیاتی برسونی از اون طرف هم زودتر از اون حالت ایده آلش خارج میشه و بر عکس.
        اما مکلارن این فصل هر دوی اینارو با هم داره و اگر کارشون قانونی باشه باید تحسینشون کرد واقعا
        وضعیت فرسایش تایر مرسدس و فراری قابل مقایسه نیست
        فراری اگر میرفت روی سافت خیلی شرایط بدتری ممکن بود داشته باشه و شاید لوئیس رده شو به گسلی یا مکس میداد

  29. Saeid 196

    2

    0

    ممنون آقای احمدرضا.

    البته جناب nader_nah

    بیشتر منظور بنده این بود واقعا باز خورد لاستیک ها طوری شده (عجیب) که آدم به شک می افته.

    وگرنه من کلا از بیخ و بن با تئوری توطئه مخالفم.