مکس ورشتپن از جایگاه هفدهم مسابقه فرمول یک برزیل 2024 را آغاز کرد و یک برد حیاتی را در یکشنبه بارانی بدست آورد و با این پیروزی، فاصله‌اش در رقابت قهرمانی جهان را به ۶۲ امتیاز افزایش داد، در حالی که تنها سه مسابقه دیگر باقی مانده است.

📺 تماشای مسابقه فرمول یک برزیل

لندو نوریس که مسابقه را از پول پوزیشن آغاز کرده بود، در جایگاه ششم به خط پایان رسید؛ یک پرچم قرمز بدموقع پس از پیت استاپ باعث شد او به عقب بیفتد و ورشتپن از او پیشی بگیرد.

این مسابقه در پیست اینترلاگوس و شرایط بارانی شکل غیرمنتظره‌ای به خود گرفت و با یک نتیجه درخشان برای تیم آلپین به پایان رسید؛ استبان اوکون و پیر گسلی هر دو روی سکوی دوم و سوم قرار گرفتند و به این ترتیب، امتیازات فصل تیم آلپین سه برابر شد.

پس از جلسه تعیین خط صبح یکشنبه در شرایط بارانی، مکس ورشتپن به دلیل پنالتی پنج‌رده‌ای خود در جایگاه هفدهم قرار گرفت. این وضعیت به نوریس که از پول پوزیشن مسابقه را آغاز می‌کرد، فرصتی عالی برای کاهش اختلاف امتیاز در قهرمانی را داد، اما نتوانست از آن استفاده کند.

البته با بررسی‌هایی که قرار است در مورد تخلف احتمالی نوریس و چند راننده دیگر در شروع مسابقه و همچنین تغییر فشار لاستیک‌های مرسدس صورت بگیرد، نتایج نهایی مسابقه ممکن است در ساعات آینده دوباره تغییر کند.

اسکار پیاستری که پس از شروع مجدد دوم مسابقه راه را برای هم‌تیمی‌اش نوریس باز کرد، در پی اعمال جریمه ۱۰ ثانیه‌ای به دلیل برخورد با لیام لاوسون پیش از پرچم قرمز، در نتیجه نهایی به جایگاه هشتم سقوط کرد.

لاوسون در جایگاه نهم قرار گرفت و توانست در مراحل پایانی از لوییس همیلتون و سرجیو پرز دفاع کند، راننده ردبول و مرسدس نیز در مراحل مختلفی از مسابقه از مسیر پیست خارج شدند.

الکس آلبون به دلیل تصادف سنگینی که در مرحله تعیین خط داشت، در مسابقه شرکت نکرد.

جدول مسابقه فرمول یک برزیل 2024

#رانندهتیم زمان
1مکس ورشتپنردبول
2استبان اکونآلپین+19.477
3پیر گسلیآلپین+22.532
4جورج راسلمرسدس+23.265
5چارلز لکلرکفراری+30.177
6لندو نوریسمک‌لارن+31.372
7یوکی سونوداآر بی+42.056
8اسکار پیاستریمک‌لارن+44.943
9لیام لاوسونآر بی+44.943
10لوئیس همیلتونمرسدس+50.753
11سرجیو پرزردبول+51.531
12اولیور بیرمنهاس+57.085
13والتری بوتاسسائوبر+63.588
14فرناندو آلونسواستون مارتین+78.049
15گوانیو ژو
سائوبر+79.649
-کارلوس ساینزفراری-
-نیکو هالکنبرگهاس-
-لنس استرولاستون مارتین-
-فرانکو کولاپینتوویلیامز-

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

134 دیدگاه

  1. Max . 1

    64

    12

    تبریک به مکس فن های صبور که این چند وقته خیلی بهشون سخت گذشت
    ولی مکس یه کلاس رانندگی تو بارون برای انگلستان گذاشت
    و یک تنه جلوشون وایساد
    نوریس پیچ یک رفت بیرون از پیچ سه اومد تو و جلوی همه رو گرفت
    اگه مکس بود بیست ثانیه جریمه میشد
    به هر حال معلوم شد کت تن کیه
    و هیترهای مکس دوباره به سوراخ خود برگشتن
    نوریس با زور تیم سه امتياز اضافه گرفت
    بماند به یاد گار
    سوپر مکس

    • Ali🦁3

      36

      5

      Max1
      تبریک🙌
      الان بعضیا حس خیلی بدی دارن هر چند 3ریس با یه اسپرینت مونده ولی خیلی ضدحال بدی خوردن با این عملکرد لندو.

      • Max . 1

        19

        3

        ممنون علی جان
        تبریک به شما و همه دوستان

      • farshad.b

        29

        5

        علی جان دیدی گفتم شاید حکمتی توی کاره . بعد از سنگاپور قول 2 برد برای مکس رو دادم , این یکیش و توی 3 ریس آینده یکی دیگه هم تو راهه .
        خیلی چیزا خواستم بگم ولی دیدم مکس توی ریس هر چی لازمه گفت , چیزی برای گفتن ما باقی نذاشت نامرد !!!! .

      • Ali🦁3

        20

        2

        تبریک بهت فرشاد جان🍻 مکس حسابی ترکوند بدجور.

      • Ali🦁3

        25

        1

        بارون هم مزیت برعلت بودش در این عملکرد مکس و پرچم قرمز هم کمک کرد همینطور که Q2ضدحال زد اینجا برعکس شد..لندو هم از استارت اگر لیدر بود گپ باز می کرد ولی پشت راسل گیر کرد و کمک حال مکسی شد که لپهای اولش خیلی خوب تهاجمی عمل کرد با سبقتاش.

      • mohammad

        9

        5

        تبریک علی

        خوب استراتژی ردبول بهتر بود سرعت بهری هم داشتند

      • mohammad

        5

        14

        البته علی جان لندو بخاطر برخورد نکردن با راسل یبرون رفت یادمه فکر کنم 2012 بود رایکونن هم بخاطر نخوردن به فتل همین اتفاق براش افتاد. مک لارن دیر به خودش اومد

    • Alonso14

      25

      2

      دقیقا خیلی جالبه که هیچ اشاره ای به اون اتفاق نوریس نشد!

    • STR34

      22

      35

      راست گفت میدونم دارم چیکار میکنم. واقعا راننده تو لول مکس وجود نداره. شوماخر و همیلتون که در حد نیستن سنا ولی عشقه. کاش هم دوره بودن. خودش کم خوب بود روح سنا هم رفت تو جلدش تو این ریس. جای سب تو بارون خالی. آلونسو دوست داریم هرجا که باشی

      • Mhmd

        14

        27

        باز این فنای بی جنبه مکس اومدن
        بابا ما داریم تبریک میگیم سعی می‌کنیم احترام نگه داریم باز این فن های بچه سال مکس میان چرت و پرت میگن شوماخر و لوییس در حدش نیستند؟ برو هر موقع هفتمین قهرمانی رو گرفت بیا حرف بزن

      • STR34

        15

        9

        Mhmd ندیدم تبریک گفته باشی!
        بعد شما چند سالته؟
        ملاک راننده برتر تعداد قهرمانیه؟ اگه اینطور بود سنا اسطوره اف وان نبود!
        اون موقع که مکس قهرمانی نداشت من تو این سایت گفتم بنظرم از همه بهتره.
        بعدم آزادیه دوسدارم بگم که از نظر من مکس از بقیه بهتره شما ناراحت نشو عمو کهنسال.
        انقدم فن فن نکن یخ زدیم.

      • Amir

        9

        12

        مکس توی خواب هم نمیتونه بهتر از شوماخر باشه. البته به فول خودت ازادیه و …

      • STR34

        4

        3

        Amir جان اینارو ول کن پاشو بریم کارتینگ ببینیم خودمون چند چندیم.

      • amir82_yusefi

        5

        1

        خب دیگه از این به بعد یه مدل به احترام گذاشتن ها اضافه شد.به یکی بگی بی جنبه بهش احترام گذاشتی خخخخخخخخخخخ.

      • Mhmd

        4

        7

        پست تعیین خط رو برو ببین میبینی تبریک گفتم قبل اینکه این پست رو بزارن زودتر از همه بچه سال

    • Ground Zero

      25

      5

      هم اون کارش هم قبل مسابقه رفت ف ل ک اصلا چراغ سبز نشد حالا اگه مکس بود کلا فک کنم هم dnf و همdnsبهش میدادن

      • amir82_yusefi

        6

        1

        جریمه مالی کردن بخاطر اون کار نوریس قبل استارت.البته تفاوت هم نمیکرد 10 ثانیه هم پنالتی میدادن بازم نوریس رده اش حفظ میشد.

    • NICO ROSBERG-06

      22

      3

      امروزدیگه تصمیم گرفتم یه حرکتی بزنم دیگه نمیشه منتظر موند👈 زییینگ زییینگ الو؛ استرول؟؟ جون مادرت اون بچه رو ببر بذار خونه ،سودش بیشتره برات، بخدا من خیرت و میخوام
      دهن مارم صافید🙌

    • Amiralik

      4

      22

      بچه بیا پایین سرت گیج میره کت تن آقاست فعلا😂

      • STR34

        6

        7

        اوه اوه سوراخ موش صد تومن. کجا فرار کنیم حالا😁 شما ببخشش

    • Mehdi.83

      25

      7

      اول باید از کارما و سرعت عملش تشکر کرد.
      تبریک واقعا تبریک به فن های مکس.دوتا چیز خیلی لذت بخش بود اولی سکو فکر کنم 50 میلیونی آلپین و دومی این برد مکس تو زمانی که یه عده جلوی چشم میلیون ها نفر بدون خجالت هرکاری کردن.
      نتیجه چی شد انواع اشتباهات و رانندگی ضعیف لندو.
      پ.ن:جدا از نتیجه امروز بدترین اتفاقات تو این هفته رقم خورد جایی که تصمیم گیرنده ها نشون دادن هرکاری بخوان میکنن پاسخگو هم نیستن.امروز مکسه و فردا روز یکی دیگه.انحصار و قدرت زیادی همیشه فساد میاره.
      پ.ن2:حال یه سری از ادم ها مثل دیمون هیل و براندل الان دیدنیه

    • MAXX1

      2

      0

      گل گفتی برادر

  2. Ali🦁3

    33

    4

    اول یه تبریک ویژه به فن های مکس که چقد اذیت شدیم ولی با این برد ارزشمند در بهترین ریس فصل خیلی خیلی چسبید بهمون🍻 با رانندگی مستر کلاس مکس.
    سبقتاش عالی بودن مخصوصا از اکون نشون داد با اختلاف بهترین راننده این ریس بارونی بود که زک باید بدونه همچی سریعترین ماشین نیست باید بره با راننداش تو پیست خیس تمرین کنه .
    راننده های آلپین با شایستگی پودیوم گرفتن👌 بعد مکس بهترین راننده بودن.
    مکس با این بردش از رده 17 اول کلی فشار از خودش دور کرد و بعدش زیپ خیلیا کشید که الان خاموشی می گیرن و برن تحلیل کنن راجب عملکرد لندو نسبت به مکس.
    این برد با یه پاور جدید در 3گرندپری باقیمانده چقد لذت بخش بود برای من که هنوز super max number one داریم ما که نشون داد قهرمان جهان بودن یعنی چی.

    • Ali🦁3

      27

      3

      بخونید مصاحبه مکس در کنفرانس مطبوعاتی پس از مسابقه در سائوپائولو😅 جایی که استبان اوکون و پیر گاسلی به ترتیب دوم و سوم به او پیوستند و پس از پرسیدن طیف وسیعی از سوالات از رسانه های جمع شده، ورشتاپن نگاهی به اتاق انداخت.

      او گفت: “من یک سوال سریع در اینجا دارم.” منظورم این است که از حضور همه شما در اینجا قدردانی می کنم، اما هیچ مطبوعات انگلیسی نمی بینم!

      او با خنده افزود: «[آیا] آنها باید به فرودگاه بروند یا نمی‌دانند کنفرانس مطبوعاتی کجاست؟
      😂مکس عجب تکه ای بهشون زده عالی بود.

      • Mehdi.83

        19

        2

        دیدی؟بی نظیر بود این حرفش. مخصوصا بعد اون همه اجرای خلاف قوانین به ضرر مکس برای مکمن به مکلارن.

      • josef6565

        9

        4

        مکس خیلی جوان هست چیزی در مورد انگلیسیها در سیاست خاورمیانه نمی‌دونه. انصافاً اگر نگاه کنیم تمام پروسه انجام فرمول به دست انگلیس انجام می‌شه و حالا هم که از نظر مالی در دست آمریکایی‌ها هستش فعلاً برد اصلی مدیریتی دست انگلیس هستش.
        حدود ۱۰۰ سال پیش در جنگ اول بین الملل زمانی که اجداد ما البته نجات یافته‌هاشون مثل زامبی گرسنه راه می‌رفتند و تمام آذوقه غلات و گندم تو شکم سربازان انگلیسی که ایران را اشغال کرده بودند می‌رفت ما ایرانی‌ها به نهایت کثیفی سیاست این‌ها رسیدیم.
        بعد از آن هم که قدرتشان ضعیف شد و امپراتوری متلاشی شد کاری کردند که در خاورمیانه آرامش وجود نداشته باشه اهم این جنگ‌هایی که می‌بینید به علت فروپاشی امپراتوری عثمانی و بریتانیا و میراثیه که به عمد از این فروپاشی برای مردم باقی گذاشتن.
        جای مکث بودم کمی محافظه کارانه‌تر رفتار می‌کردم چون ممکنه جایی انتقام بگیرن

    • Ali🦁3

      22

      2

      فقط کنفرانس مطبوعاتی بعد مسابقه مکس کولاک کرد با حرفاش😅

    • Saeid 196

      17

      1

      علی جان تبریک میگم.
      خدایی شرایط سختی بود، من که کلا نا امید بودم.

      فقط دلم به حرف های اقا فرشاد خوش بود، که خوشبختانه درست از آب در اومد.

      امروز واقعا مکس هنر نمایی کرد. عالی بود (با کمی چاشنی شانس).

  3. Alonso14

    22

    1

    ورشتاپن فقط 24 امتیاز از 3 تا مسابقه + 1 اسپرینت نیاز داره برای قهرمانی

    • Alonso14

      4

      0

      البته در صورتی که نوریس هر 3 تا مسابقه (همراه سریعترین دور) + 1 اسپرینت باقیمونده رو برنده بشه

  4. Amini

    18

    1

    :The fourth championship

    Fangio: 1956

    Prost: 1993

    Schumacher: 2001

    Vettel: 2013

    Hamilton: 2017

    Verstappen: 2024

  5. STR34

    13

    3

    دارمت برو دارمت، هنوزم دوسدارمت🥂×33

  6. Mehriar.Salehi

    34

    4

    حلال ترین درآمد دنیای فرمولا وان مال مکانیکهای ویلیامزه این فصل! طفلکیها اندازه کل گرید ماشین تعمیر کردن و خرد شدن مجددشون تو دیوار رو دیدن!
    آدم خنده اش میگیره وقتی کامنتهای طرفداران تیمها و راننده های دیگه رو میخونه که تیم یا راننده اشون بد کار کرده!!!
    درس زندگیه طرفداری این تیم واقعا! به آدم یاد میده درست زمانیکه فکر میکنی دیگه از این بدتر نمیشه، یه راهی پیدا میشه که یک حالت بدتر هم وجود داره!
    درست تو بدترین آخر هفته امون هم باید آلپین بهترین عملکردشو داشته باشه…
    قسمت جالبش اینه که سه تا راننده ویلیامز، جمعا ۵ تا ماشین خورد کردن ظرف ۱۰ ساعت!!! خدا بداد سال آینده برسه.

    یکی از عملکردهای خوب این ریس برای شارل بود که با وجود مشکل گرم کردن تایرهای فراری، یک تنه جور تیم رو کشید و تو ریسی که میتونست خیلی فاصله اشون با مک لارن زیاد بشه، ضربه رو کم کرد.

    یه تبریک هم به نوریس، واقعا عالی بود امروز!

    ببینیم تکلیف بررسی ماشینهای مرسدس بعد از ریس چی میشه.

    • Mehriar.Salehi

      27

      0

      راستی یه یادی هم بکنیم (چون طبق معمول یه سکوت دسته جمعی از طرف یک عده میبینیم) که مرسدس با هنرنمایی محض، برخلاف نظر جورج آوردنش پیت و یه دومی رو با چهارمی عوض کردن!

      هرچند دیگه این اتفاقات برای جورج خیلی عادی شده.

  7. Alonso14

    28

    1

    یه رکورد جالب از مکس:
    اولین راننده در تاریخ فرمول 1 که از 10 رده مختلف استارت زده و برنده شده:
    P1, P2, P3, P4, P6, P7, P9, P10, P14 & P17

  8. Amir_Fursa F16

    19

    2

    سلام و عرض ادب
    تبریک به مکس فنا امروز عالی بود
    عجیب بود شاید چون امروز مسابقه رو کامل ندیدم تا دور 20 مکس 11. نوریس 2 راسل اول
    دور آخر مکس اول راسل چهار نوریس و پیاستری پشت شارل و باز از همه عجیب تر دو آلپین و دو پودیوم😆🤕

    بنظرم این جور ریسا هم جذابیت خودشو داره هم غیرقابل پیش بینی هر لحظش هم محکی برای تیم استراتژی تیم هاست و تطبیق پذیری راننده ها

    فقط نفهميدم ساینز چرا تو تعيين و خط و مسابقه اینجوری شد اگه دوستان توضیح مختصر بدن ممنون میشم
    کاش فراری خودشو امروز میرسوند تا رقابت سر تک امتیاز تیمی تو ابوظبی میدیدیم😢
    ولی هنوز امیدواریم 😄

  9. Ground Zero

    30

    6

    اون افرادی ک من درباره مکس تو خبر مسابقه اسپرینت گفتم ک تو شرایط بارون ی سروگردن ک هیچ صدپله از بقیه گرید بالاتره کامنت گذاشتم دیسلایک دادن الان کجان…صددرصد ک همیلتون فن فراری فن و نوریس فن بودن.نوریس با این جت تو کانادا هم نتونست ب مکس برسه تو بلژیکم وقتی تعین خط بارونی بود مکس اول شد اونم با ی اختلاف زیاد ولی تو مسابقه از خط ده استارت زد دیدیم ک ماشینش مالی نبود.البته نیازی نیست من تعریف کنم ژاپن 2022 هلند 2023 کانادا همین فصل و برزیل همین فصل کلاس رانندگی مکسو مشخص میکنه و نوریسی ک با ماشین سریعتر با دی اراس قشنگ چندین دور پشت مکس میمونه.کلا مکس تو کلاس دیگه رانندگی میکنه همه هم میدونن حتی فنای رقیب فقط نمیخواین بیان کنین

    • Siamak

      30

      2

      داداش من تو دیدگاه خودم به هنرمند بودن مکس اعتراف کردم ، میخای بیا بریم محضر واست اقرارنامه محضری هم امضاء کنم و انگشت بزنم . ولی خداوکیلی وقتی چیزی مینویسی همه رو با هم فله ای جمع نبند !

    • Amini

      9

      21

      ماشین خوب دست Hamilton باشد، رنده می کند و جلو می رود. این فصل بی انگیزه ترین فصل اش بود.

      • Mehdi.83

        12

        4

        ماشین خوب؟تو بارون مگه اختلاف خاصی دارن باهم؟رنده کردن اصلا نیستم اما 100% قسمت دوم موافقم مخصوصا کسی که انواع قهرمانی و رکورد داره با ماشینی که برای بردن نیست انگیزه ای هم نمیمونه.اما یه کار تو هر شرایطی باید بکنه هر راننده خوبی اونم بهتر از هم تیمی بودنه.

      • Mehriar.Salehi

        7

        1

        То есть вы думаете, что гонщик уровня Льюиса отказывается от своих результатов из-за конкурентоспособности машины?! Это не менталитет чемпиона мира. Конечно, это не его стиль, но его фанаты сидят в креслах.

      • Siamak

        12

        0

        مهریار ، احتمالا دیدگاهتو به زبان بورکینافاسوئی نوشتی ، خودت اگه میتونی ترجمه اش کن !!

      • Mehriar.Salehi

        18

        3

        نه بابا جان، اشتباهی نشده.
        دیدم دوستمون خارجی هستن و پرچم داس و چکش دارن، بخاطر ماها به خودشون زحمت دادن به زبان فارسی نظرشونو ثبت کردن، گفتم منم به نوبه خودم لطفشونو جبران کنم و با زبان روسی پاسخگو باشم.

        البته این از نشانه های پیشرفت این پیج هست که بتازگی افرادی رو میبینیم که از گوشه کنار دنیا میان و شرکت میکنن تو مباحث.

      • farshad.b

        9

        1

        مهریار جان روسی نوشتی یا مجارستانی یا کمی یونانی ؟ خلاصه کیبورد خفنی داری .

      • Saeid 196

        9

        4

        لوییس قبلا ثابت کرده مهارت خودشو.

      • Amini

        7

        5

        باز Vers برد کسب کرد، یک عده احساساتی شدند. یعنی می خواهی بگویی تمام آن ۹ نفری که جلو تر از Ham بودند، استعداد بیشتری دارند؟ ماشین Ham قابل کنترل بود و خود Hamilton هم شل کرده بود و از رانندگی در هوای بهاری برزیل، لذت می برد.

      • Amini

        2

        11

        کاربر صالحی، نیازی به روسی نوشتن نیست. این نهضت محصور به روسیه نیست. در همه جای دنیا از جمله ایران، افراد و سازمان ها و احزاب طرفدار داس و چکش وجود دارند.

    • Amiralik

      13

      26

      لول سنی طرفداران مکسو تو این کامنت ب وضوح میبینیم😂😂

      • STR34

        16

        9

        آره خدایی ما که بچه سالیم توم پیر شدی دیگه برو استراحت کن

    • josef6565

      6

      1

      مکس یک مبارز بزرگه اما چطور شما تلاش دیگران رو نمی‌بینی و اون رو خار و خفیف می‌کنی. شارل برای بیش از یک ساعت و نیم داشت با ماشینش کشتی می‌گرفت و جورج راسل عاری بود از خطا خیلی سریع می‌رفت اما متاسفانه گرفتار موقعیت نوریس شد. در ضمن پرچم قرمز و موقعیت عالی برای پیت استاپ هم به مکس خیلی کمک کرد.

  10. Mojtaba

    35

    3

    عملکرد راننده مدعی قهرمانی:
    دوبار راسل ازش سبقت گرفت، یک بار لکلرک ازش سبقت گرفت، از هیچ کس نتونست سبقت بگیره، چند بار از پیست خارج شد. استارت خطا داشت، از پول پوزیشن شروع کرد ششم تموم کرد.
    بعد میاد آخر مسابقه می گه: ربطی به استعداد نداره، اونها شانس داشتند که بردند!
    کسی متوجه تغییر لحن شدید گزارشگرهای اسکای بعد از رد فلگ شد؟ یکدفعه دپرس شدن بنده گان خدا!

    • farshad.b

      29

      1

      آقا مجتبی بی انصاف نباش ! یکبار سبقت گرفت اونم با دستور تیمی از پیاستری .

    • mohammad

      5

      20

      به شرایط مسابقه ربط داره
      به رد فلگ ربط داره
      به ستاپ ماشین ربط داره
      اخرش استعداده

      ببین مکس وقتی مینهجدول هم بود داشت فستت لپ میزد در حالی که هیچکدوماز فراری ها و مک لارن ها نتونستن
      سریع ترین ماشین گرید بود

      بردش به انتخاب استراتژی تیم مربوطه و ماشین سریعش وگرنه چرا 2-3 برای الپین شد نه فراری یا مکلارن یا مرسدس
      نمیخوای بگی اونا راننده های بهتری هستند

      • STR34

        11

        9

        عزیزم سریعترین راننده گرید بود نه ماشین گرید!
        بشین یبار ریس رو ببین. اگه دیدی که دیگه کلا ریس نبین.

      • Meysam-Red bull

        14

        2

        کجایی عمو؟؟؟اسکای و … ترکیدن و رفتن.هنوز از حرفهای لندو می زنی؟؟؟
        چرا پرز یا فراریا یا مکلارن ۲ و ۳ نشدن.تو بارون تیم انتهای جدول هم راحت میتونه بره رو سکو.مهارت راننده توش خیلی دخیل میشه.تو بارون و شرایط خیس و سر خوردن متوالی کی جرات داره دیر ترمز کنه؟؟؟کی جرات داره اقدام به سبقت اونم از ۱۷ بکنه؟؟؟۵ تا ماشین خوزدن دیوار و مکس داشت سبقت می گرفت و فست لپ می زد.یعنی ماشین آلپین از مکلارن قویتر شده با این استدلال شما؟؟؟

      • mohammad

        6

        3

        قطعا ماشین آلپین سریع تر نیست
        اما بگو راننده هاش از لکرلک و لندو سریع ترن؟

        استراتژی درست باعث شد سکو بگیرن

  11. Siamak

    29

    1

    انقدر حوادث عجیب و غریب و برخورد و تصادف و جریمه و انواع رنگها پرچم تو این مسابقه بود که خدائی هنگ کردم ، نفهمیدم گرندپری دیدم یا فیلم سینمائی حادثه ای و اکشن !!

    خیلی هنر و مهارت میخاد تا تو این شرایط سخت پیست از آخر گرید کسی شروع کنه و روی سکوی اول مسابقه رو تموم کنه . این همون کار محشری بود که امروز مکس به انجام رسوند . بی دلیل نیست که توتو واسش دندون تیز کرده ! بابا ایول الله ، تو دیگه کی هستی مکس ؟!…
    تبریک جانانه به طرفداران ردبول و تنها راننده اش ! مکس .

    خوشم میاد از آلپین … یا ته گرید سیر میکنند ، یا اگه اتفاقی گذرشون به اون بالاها برسه ، مثل کنه ول کن معامله !! نیستند . امروز گسلی و اوکون گل کاشتند .

    ساینز هفته غیر قابل پیش بینی ئی رو گذروند . آدم میمونه ساینز رو با رانندگی بدون نقص اش در مکزیک قضاوت کنه ، یا با حوادث کوآلیفاینگ و ریس امروزش ؟!… بهرحال با گرفتار شدن در تله ئیدرو پلانینگ خسارت بالائی بابت صافکاری نقاشی ماشین ( دو دفعه ) و تعویض گیرباکس رو دست فراری گذاشت بدون اینکه ختی یک امتیاز کسب کنه .

    ویلیامزها امروز عالی بودند . دیگه بابت دلیلش چیزی نپرسید !!!

    راننده روز به نظرم باید استرول میشد . سریع تر از همه ریس رو تموم کرد . معلومه از اتلاف وقت بیزاره !

    • NICO ROSBERG-06

      18

      2

      واقعا گل گفتی✌️ استرول اولین راننده ای شد که سریعترین پایان ریس و داشت ولی یه راننده دیگه برنده شد
      حلالت داداش لایکم😂🙌

      • Amini

        3

        10

        کجا اولین راننده بود؟ یادت نیست Leclerc در formation lap یکی از مسابقات، dnf شد.

      • amir82_yusefi

        12

        1

        برزیل سال قبل بود لکلرک هیدرولیک از دست داد و مسابقه رو استارت نزد.

      • Shayan85

        8

        2

        لکلرک هیدرولیک ماشینش مشکل‌ داشت استرول خودش گند زد این دوتا خیلی فرق دارن

    • Siamak

      19

      1

      آقای امینی . موارد مشابه داشتیم که راننده مرسدس هم در وارم آپ ( فورمیشن لپ ) موقع انجام حرکات زیگزاگی برای گرم کردن لاستیک ، احساساتی شده و رفته تو دیوار و dnf شده ! ولی بحث برسر حوادث امروزه ، آخه امروز تو سائو پائولوی برزیل گرندپری برگزار شد !!!… :))

    • amir82_yusefi

      10

      2

      سلام آقا SIAMAK عزیز.
      واقعا خیلی خوش گذشت خیلی جذاب بود که این جذابیت بخاطر کار محشر مکس بود.
      قبول دارما آدم نمیدونه در مورد ساینز کدومو مبنای مقایسه بذاری ولی از طرف دیگه نکته ای که هست اولی بیرمن تو اولین مسابقه اش با فراری امتیاز میگیره ولی امروز چقدر پر اشتاه بود برای همین بی انصافی برای ساینز فقط این مسابقه مبنای مقایسه و ارزیابی تون باشه.

    • farshad.b

      14

      3

      سیامک خان سلام , از ریس عجیبتر اینکه تا این ساعت طرف نیامده دیسلایک سهمیه منو و شما رو بزنه بره . بنده خدا دپرسه ! .

      • Siamak

        12

        1

        سلام اخوی عزیز ،
        علتشو نمیدونستم ، ولی احساس کمبود ناشناخته میکردم ! 😂😂👍👍

    • Saeid 196

      7

      1

      ممنون از شما اقا سیامک بزرگوار.

      • Saeid 196

        7

        1

        بابت تبریکی که بالاتر گفتید.

  12. Ali

    19

    1

    بنازمممم چه مسابقه ای مکس مثل همیشه عالی بود
    از این تریبون نه تنها برد این مسابقه بلکه قهرمانی رو هم به طرفدارای مکس و ردبول تبریک میگم خیلی مبارکتون باشه
    مسابقه ی افتضاحی برای مک‌لارن(لندو بیشتر) بود به عنوان طرفدار مک‌لارن و کسی که از نوریس خوشش میاد واقعا دوست داشتم که قهرمانی رانندگان و می‌گرفت بااینکه میدونستم هنوز در این حد نیست اما واقعا مهندسین تیم یه ماشین در حد قهرمانی ساخته بودن اما نه راننده و نه تیم روحیه قهرمانی و نداشتن امیدوارم حداقل تو مسابقات آخر قهرمانی تیمی و از دست ندیم
    اما یه چیزی که خیلی رو مخمه اینه که چطور یه راننده میتونه انقدر تو استارت بد باشه آخه؟ یه‌بار دوبار سه‌بار بابا هر بار جناب نوریس در هر حالتی از استارت، خراب کرده و واقعا نمیتونم درک کنم که چطور انقدر میتونه تو استارت بد باشه. بابا این بشر قبل این فصل چندتا استارت واقعا خوب داشت تو رزومه‌اش اد این فصل که میتونست برای قهرمانی بجنگه یه استارت خوب نداشته و همش متوسط و روبه بد بود. قهرمانی نوش جون مکس باشه واقعا از رانندگیش لذت بردم
    به طرفدارای آلپین و راننده‌هاش هم تبریک میگم تو شرایطی که هر پنج دقیقه یه بار یه نفر رفته بود از پیست بیرون و خورده بود تو دیوار واقعا تمیز و خوب رانندگی کرد
    آه از دل شکسته، جیب های بی‌پول و گاراژ بی‌قطعه تیم ویلیامز واقعا دردناکه هرچی سنگه مال پای لنگه امیدوارم هرچه زودتر به روزهای اوج برگردن

    • farshad.b

      7

      1

      مرسی علی آقا . منم از معرفت و ادب شما تشکر میکنم .

      • Ali

        5

        1

        کوچیک شمام آقا فرشاد
        مبارکه🎉

      • farshad.b

        5

        1

        نفرمایید , آقایی .

    • Mscforever

      7

      0

      درود بر آقای زبردست عزیز و تبریک به شما اقا فرشاد عزیز علی مکس و عرض احترام به اقا سیامک اقا مهریار عزیز وسایر دوستان خوب سایت مدتیه بخاطرمشکلات پیش امده فرصت نمیکنم پیامی بزارم ولی سعی میکنم سربزنم واز اطلاعات باارزش دوستان استفاده کنم واقعن مستر کلاس بهترین صفتی بود که میشد به این رانندگی اطلاق کرد والبته چاشنی شانس که همیشه هست مهم اینه که وقتی درخونه تونو میزنه درو روش بازکنی وبتونی استفاده کنی انصافن یه اعصاب پولادین میخواد مدیریت اینهمه هجمه روانی ازطرف رسانه حریفان فیا استیواردها و بتونی همچین مسابقه تمیزی بدی

      • Ali.Zebardast

        6

        0

        سلام و درود دوست عزیز
        ممنونم
        بله مدت طولانی ای بود که سرود هلند رو روی پودیوم نشنیده بودیم که خداروشکر بلاخره این اتفاق با یک رانندگی بی نقص از مکس با استراتژی عالی ردبول افتاد

      • farshad.b

        3

        0

        مرسی دوست عزیز بابت تبریک .
        البته شانس در خانه رو بزنه , اول باید خانه باشی , بعد دررو باز کنی .

  13. NICO ROSBERG-06

    19

    2

    هوووه.. اوووه
    خداوندگار جیزز کرایس نزول فرمودند
    ینی از کجاش بگم..
    بابالاوسون داداش کوتاه بیا دیگه دو امتیاز و یک امتیاز چقد فرق میکنه مگه،لعنتی چیکار کرد با پرز و لوییس..حیففففف شد ،لویس یکم مونده بود به دو امتیاز،به هر حال تبریک میگم بهش،با چنگ و دندون دوامتیاز و از دهن دوتا شیر کشید.
    بدترین ریس این فصل برای استون مارتین،بهترین ریس فصل برای آلپین چرا؟ چون دو رده در جدول تیمی بالا اومدن و همون ۵میلیون دلار و کرد تو جیبشون..حال تیمای آربی و هاس دیدنیه الآن که پنج میلیون و از کف دادن،البته هنوز چند ریس مونده اما دیگه بعیده بتونن پس بگیرن رده هاشون و..
    و مکسی که هفده رده😩😬😬
    تبریک میگم بهش که نشون داد در بارون شاید بهترین راننده مسابقه ای تاریخه،و راننده روز هم که شد .گفته بودم تکلیف قهرمانی این فصل و با وجود رده های تعیین خط، این ریس ۹۰درصد مشخص میکنه اما واقعا منظورم این نبود که دیدیم😬😶
    نوریس به تمام معنا،بی مصرف،،خیلی خیلی معذرت میخوام از طرفداراش اما مطمعنم شمام از عملکردش رازی نبودید.
    اینجوری صدسال دیگم نوریس قهرمانی رو نمیبینه..مگه با همون تصمیمات داوری که تا قبل شروع ریس دیدیم..انگار خدا هم از داوری رازی نبودکه … امروز دوتا کولاک اتفاق افتاد ،۱ـباد و بارون۲-مکس
    سبقتایی که ورشتفن میگرفت دندون شکن بود با اون حجم بارندگی من فقط مه و روح میدیدم یهو از وسطش یه مکس میزد بیرون و سبقت میگرفت
    ساینزم که رو کجاش دایورت کرده بود ریس و.. خیلی هم بدشانسی آورد،عجب خاطره بدی شد امروز برای چند تا تیم و راننده..
    بازنده تریناش هاس و آربی بودن بعدم ویلیامز که چندمیلیون دلار خسارت خورد فکر کنم واقعا دیگه پول سفر برای ریس بعد و باید گلریزون بگیرن.

    ینی فشارم خون گرفتم این ریس، برم دکتر»»!🙌 🚶🚶

    • amir82_yusefi

      8

      0

      البته فک کنم آلپین جدول تیمی سه رده اومد بالا نهم بود فک کنم.
      حالا شما نوشتید طرفدارهای نوریس بنظرم جا داره بگی خیلی از طرفدارهایی که الان برا نوریس هست حداقل تو این کامیونیتی بزرگ همیلتون فن هایی هستن که از همیلتون تو مرسدس ناامید شدن سال 2021 رو با نوریس میخوان از مکس بگیرن.من به شما قول میدم همینایی که طرف نوریسن فصل بعد همیلتون خوب باشه در حد رقابت عمل کنه طرفدارای الان نوریس 80 درصدش میریزه.

  14. Arshia-sh

    18

    1

    تبریک برای قهرمانی چهارم مکس
    بی تردید با فاصله بهترین مسابقه بود .
    وای اگه کولاپینتو سیفتی کار نمیاورد و مکس یه جامپ سریع نمیزد مطمنم سبقت خ خ سخت میشد
    دیدیم که وقتی اوکون جلو افتاده بود چطور داشت فاصله ایجاد میکرد چون جلوش هوای تمیز بود و راحت گازش گرفته بود.
    شانس و کارما دو تایی به داد مکس رسیدن و سه مسابقه قبل خیال خودش راحت کرد.
    من گفته بودم که مکس خدای مسابقه بارونه.
    بعد ۱۲ مسابقه چه برد شیرینی…..

    • Amini

      5

      5

      خدای باران نیست ولی عالیست.

      • Ground Zero

        15

        7

        شما برو از برزیل 2016 یا ترکیه و خیلی مسابقات دیگه ببین بعدش میبینی کی ب کیه…..تو این گرید کسی نیست ک تو بارون ب گرد مکس برسه تو همین فصل تو بلژیک ماشین مکس با دی ار اس نمیتونست سبقت بگیره ولی تو تعیین خط برو‌ببین فاصلش چقد بود با بقیه بخاطر ده رده پنالتی از خط 11استارت زده بود یا همین کانادا امسال.یکم منطق داشته باشین شما لوییس فنا…خوده توتو جون خودتون اگه لوییسم نمیرفت فراری بازم دنبال مکس بود چون میدونه این پسر ی استعداد خالصهگ

      • Amini

        5

        7

        فرمول یک از ۱۹۵۰ شروع شده و صد ها راننده داشته. شما چطور با قطعیت می گویید خدای باران؟ مگر رانندگی همه رانندگان در پیست بارانی را دیده اید؟

    • Arshia-sh

      16

      4

      مکس اگه خودخواه،بی اخلاقه،عصبانیه و صدها لقب و صفت زشت دیگه شاید بهش بشه نسبت داد ولی بدون هیچ شک و تردیدی…..
      یه استعداد ناب و تکرار نشدنیه…..
      کسی که ۲۰۱۷ به دوستم گفتم این پسر یه روزی قهرمان جهان میشه و بابت این پیش بینی و شناخت این بشر حداقل به خود می بالم.
      راستی پیش بینی بعدی من بین جوانهای جدید پیست پیاستریه ……

  15. Ali.Zebardast

    16

    2

    مکس واقعا شایسته قهرمانی چهارمه❤️‍🔥
    عجب ریسی بود آخر هفته سخت و طولانی و پر فشاری بود. تبریک😅❤️‍🔥🍾💯
    برد مکس این ریس و سکوی آلپین ها فقط با یک استراتژی کامل و درست از سوی این دوتیم بود. با اون بارون سنگین مشخصا رد فلگ داده می‌شد و جالبه همچنان تیم ها در موقعیت های مشابه دچار اشتباه میشن و سریع میرن برای پیت استاپ. نمیدونم چرا حتی یک نیم نگاه هم به رد فلگ احتمالی نکردن. در هر صورت ممنون ازشون که باعث شدن برد ما راحت تر بدست بیاد😅
    با اون گند کاری استرول و نابود شدن کیو ۲ و حذف شدن مکس با ۵ رده پنالتی بازهم از ۱۷ ام استارت زد و اول شد. رسما غوغا کرد امروز. بی نظیر و بدون اشتباه. آفرین مکس تقریبا قهرمانی چهارمش قطعی شد🍾

    Farshad@
    آقا تبریک😅پیش‌بینی شما هم درست از آب در اومد. واقعا امروز برد چسبید

    • farshad.b

      12

      1

      مرسی جناب زبردست . مبارک شما و بقیه دوستان هم باشه . بشدت به کارما اعتقاد دارم .

    • Ground Zero

      4

      1

      چ پیش بینی کرده بودن؟؟؟؟

      • Saeid 196

        8

        1

        تا اخر فصل مکس ۲تا برد میاره. پیش بینی اقا فرشاد بود که خوشبختانه امشب یکیش ب حقیقت پیوست.

      • farshad.b

        12

        2

        سعید جان غیر از اون قبل از ریس نوشتم , این هجمه ها و ناداوری داره شرایطی رو رقم میزنه که قهرمانی امسال خیلی بیشتر از قبلی ها بهمون بچسبه , پس نگران نباشید . نه رمل و اسطرلاب دارم نه طالع بینم ولی بهتر شدن ماشین از نظر تعادلی رو ریس به ریس از باکو تا الان رو میدیدم و از طرفی به رانندگی مکس ایمان داشتم . مکس دیشب توی ریس حرکاتی میکرد که با ماشین چندهفته پیش نمیشد خوابشون رو دید اونم توی پیست خیس و لغزنده . حتما در تاپیک بعدی مینویسم که دلیل حرفم چیه , اصلا هم غلو نمیکنم یا بحث تعریف های از سر هیجان نیست .
        وقتی میگیم مستر کلاس دلایلی پشتش هست که بعد عرض میکنم , این هنرنمایی بشدت به ماشینی بستگی داره که بغییر از سریع بودن بالانس معرکه داشته باشه ولی بعنوان مثال معکوسش , فعلا بگم ماشین لوییس .
        لوییس بی شک یکی از نوابغ این ورزشه و یکی از بهترینها در باران ولی دیشب بشکل غم انگیزی با ماشینی , که بیشتر شبیه ماشین مجارستان مکس بود , درگیر مشکلات فراوان . در پیچهای سکتور دو ماشینش نمیپیچید و بیشتر شبیه ماشینی بود که داره کاروانی رو یدک میکشه ! . توی پیچهای سرعت بالا که وضع از اینم بدتر بود و ….. لوییس بدعذابی رو تحمل کرد برای همون تک امتیاز , انصاف نیست بدون توجه به ابزار این رانندگان قضاوتی ناعادلانه در موردشون کنیم یا حتی بی دلیل براشون نوشابه باز کنیم . این ورزش علمه در کنار مهارت , بدون هم کار نمیده .

      • Siamak

        9

        2

        چقدر خوب و دلچسبه که کسی در این ورزش اینقدر مثبت اندیش باشه و در کنار داشتن حسن نیت نسبت به رقبا منطق قوی و بارزی هم داشته باشه .
        همه این پارامترها رو که ترکیب کنیم ، حاصل کار میشه آقا فرشاد عزیز که باید جلوی پاش فرش قرمز پهن کرد .
        همراهان مطلع ، آگاه و منطقی خوشبختانه در سایت کم نداریم . خداوندا ، روزبروز برتعدادشان بیافزا .

      • farshad.b

        5

        1

        سیامک خان خجالتم ندید دیگه . در ضمن حال دیسلایک زن عزیز هم خوبه , تشریف آوردنند و من و شما را از نگرانی درآوردنند . خدارو شکر .

  16. Ali.Zebardast

    4

    1

    ربات جان خواهشا کامنتو تایید کن😅

  17. Riva

    17

    2

    تبریک به هواداران مکس و ردبول
    جدا از تموم اتفاقات امروز به نظرم مکس این برد رو به شایستگی بدست آورد
    و چقدر این آدم باهوشه ، تو جایی که اغلب راننده ها تو استرس استارت مجدد بودند انگار داشته کتاب قوانین رو ورق میزده و بدرستی به عدم سبز شدن چراغ استارت بعد از لغو شروع مجدد اشاره کرده
    به نظرم چهره این روزای مکس تو رسانه ها شبیه نفرت و محبوبیت شخصیتهای معروف منفی فیلمها شده. بهر حال مجددا این برد شیرین رو که شاید تعیین کننده قهرمانی رانندگان امسال هم بوده باشه به طرفداراش تبریک میگم
    جدا از هیجان مسابقه ، برام عجیب بود که برزیل امسال از لحاظ تصمیم گیری مدیران و داوران و حتی عملکرد مارشال ها کمی شبیه سیرک شده بود و دلیلش هر چی که بوده ، از بی تجربگی گرفته تا …. فیا باید یه فکر اساسی تو این شرایط کنه چون ممکن بود یکی از این اتفاقات عواقبی مثل ۲۰۲۱ رو در پی خودش می داشت و …
    این رو هم اضافه کنم که به عنوان یه طرفدار فراری حداقل تو چند سال اخیر خاطره خوشی از بارون نداشتم و شاید آخرین مسابقات نسبتا خوب فراری تو این شرایط به حضور آلونسو تو این تیم برگرده ، جدا از اینکه نه لکرک و نه ساینز راننده های قوی تو بارون نیستند، اما انگار مهندسای فراری تو تنظیمات روزای بارونی و نیمه بارونی سردرگم عمل می کنند ، بنابراین همین چند امتیازی رو که تو اسپرینت و ریس بدست اومد رو باید غنیمت شمرد ، ببنیم که در یخبندان لاس وگاس چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

  18. amir82_yusefi

    14

    2

    تبریک ویژه به ردبول و مکس فن های عزیز به واقع لذت بردم مسابقه جذابی هم بود که هیچیش معلوم نبود مکس جواب خیلیا رو از جمله جانی هربرت جون رو تو پیست داد تمرکز از مکس 17 رو کرد 1 و بی تمرکزی از نوریس 1 رو تبدیل به 7 کرد.
    الان ذهن بعضیا از جمله نوریس برد مکس شانسی بود.داداش بیخیال باختی دیگه گردن خودته از راسل رد میشدی استارت سوتی نمیدادی.دیدید گفتم مکس دور از نوریس عقب استارت بزنه به نفعشه.
    فقط حیف فرصت خوبی برای فراری بود که نزدیک تر به مکلارن بشه ساینز اوت شد امتیاز میگرفت عالی میشد.
    من یه توضیحی بدم بماند به یادگار به قول یکی از دوستان من مکس فن نبوده نیستم و نخواهم بود چون چند نفر منو مکس فن خطاب کردن میگم که من مخالف بریتیش سالاری هستم و کلا تو فرمول یک با بریتیش ها حال نمیکنم برای همین تو این مسائل طرف مکسو میگیرم وگرنه من فراری و سب وتل تمام هستم.

  19. Kamran

    12

    2

    امروز مکس و اوکون و گسلی به ترتیب بهترین بودن من موندم چرا اول لکرک بعد راسل و نوریس اومدن پیت یعنی نمیدونستن سبقت تو شرایط بارانی خیلی سخته حالا استراتژی پرز با چن تای دیگه که قبل ردفلگ رفتن رو فول وت خوب بود امروز مکس عالی بود و عجب پیسی داشت همیلتون هم که امسال به نظرم بدترین سال فرمول یکش نمیدونم مسخره میکنه یا بیشتر از این توان نداره امروز استراتژی با یکم چاشنی شانس و صد البته کم اشتباه بودن این رده ها رو به وجود آورد این مسابقه اگه یه هفته دیگه ادامه داشت مطمئنم این رده ها عوض نمیشد

  20. LH44

    16

    10

    اول از همه تبریک به ورستپن و طرفدارهاش. مخصوصن اقا فرشاد. برید حال کنید :))
    ورستپن در ریس کم شانس نیاورد. از حق نگذریم از نظر ستاپ در شرایط اینترمدیت، بهترین ستاپ و ماشین رو داشت. کما اینکه در اسپرینت هم از همه سریع تر بود. فقط پشت قطار drs گیر کرد. اما ثابت کرد چقدر لیاقت اون ماشین و اون شانس ها رو داشته. بهترین استفاده رو کرد. نوش جونش این برد و صد البته قهرمانی سال. حقیقتن نوریس و مکلارن لیاقت قهرمانیو ندارن. هرچند مکلارن احتمالن قهرمان تیمی میشه. شخصن لکرک رو لایق تر از نوریس برای قهرمانی میدونستم. البته این ریس به لطف اشتباهات نوریس، پیس واقعی مکلارن ها رو ندیدیم چون همیشه پشت یکی گیر کرده بودن.
    بنظرم یه نیم ساعت به احترام لانس troll$ باید سکوت کنیم. این قدر حماقت در یه راننده در فرمول یک خارق العادست. تنها جایی که میتونم بگم اگر من بودم عملکرد بهتری داشتم، صحنه برگشتن استرول به پیست بود. حقیقتن یادم نمیاد در طول این سالها همپین حرفی رو حتی پیش خودم گفته باشم!!!!
    عملکرد الپین ها هم قابل احترامه. عالی بودن. همچنین لاوسن که اون هم خیلی خوب روند و دفاع کرد.

    • farshad.b

      17

      1

      مرسی دوست عزیز , امیدوارم شما هم سال بعد شاهد موفقیت راننده محبوبتان باشید .
      شانس هم کمک کرد به این برد و البته شما بدرستی اشاره کردید مکس لیاقت این شانس رو از خودش نشان داد . وقتی توی این پیست خیس قبل از رد فلگ , از هفدهم خودت رو رساندی به چهارم , پس هنرش را داشتی تا توی اون لحظه اونجا باشی . مرسی که شما اینو میبینی .

      • LH44

        6

        3

        ممنون اقا فرشاد. امیدوارم شما هم بیشتر از الان، عملکرد بینظیر رانندتون رو ببینید.

  21. ( ^ | ^ )

    18

    4

    خدایا تا آخر فصل بارون بیاد
    جای هورنر بودم ، با یه شرکت هوافضا قرار داد میبستم ، ابر ها رو بار ور میکردم
    آی کیف کردم
    بهترین ماشین گرید رو هم داشته باشی ، راننده نباشی
    قهرمان نمیشی
    رانندگی فقط تو کفی خشک نیست که با Drs دایو بمب بزنی و 1.5 متر شاسی رو بزاری تو Apex بعد بگی من تو پیچ جلوتر بودم حالا 20 ثانیه پنالتی بدین
    بنازم خدا رو
    نفس کراویتز و براندل زمانی که کولاپینتو ردفلگ رو داد تو یک ثانیه بسته شد ، خفه خون گرفتن 😂😂😂
    بله ، زمین گرده ، کارما هم هست
    هفته پیش 10 ثانیه پنالتی ناحق دادید ، این هفته نزاشتید بچه Q3 بیاد و رد فلگ دیر دادید ، خدا با همون رد فلگ جوابتون رو داد
    نوریس 100% اگر میخواد با این موتور جدید مکس رقابت کنه باید بره سراغ موتور 5 ام و این یعنی گرید پنالتی
    سوچی 2021 هم مکس پنالتی داشت ، از 20 استارت زد ، دوم تموم کرد
    شادباش به همه دوستان
    کت تن مدمکس ، کرشتپن و هرچیزی که دوست دارید بگیده
    واقعا مصاحبه خفنی کرد بعد ریس
    انگلیسی نمیبینم 🤣🤣

  22. LH44

    15

    8

    و اما مرسدس….
    ولف و مدیرای مرسدس خیلی خوش شانس هستن که این دوتا راننده رو دارن. با اون ماشین تصادف نکردن و خرج نذاشت روی دست تیم کار 90 درصد راننده های فعلی گرید نیست. محض رضای خدا یکبار در طول اخر هفته نشد که انبورد لوئیس رو ببینم و پیچ ها رو مثل ادمیزاد بزنه!!!! ماشین عین یه بچه زبون نفهم شده بود که هیچ جوره نمیشد کنترلش کرد. بنظرم لوئیس یکی از بهترین رانندگی های این فصلشو داشت. قطعن خیلی از دوستان مخالفن و میگن دارم زیادی طرفداری میکنم اما میزان بازیی که لوئیس با فرمون میکرد، هیچ راننده ای نمیکرد. حتی راسل که اون هم ماشین خوبی برای شرایط بارون نداشت. به قول خودش ماشین عین یه تیکه چوب بود. در یکی دو دور بعد از ردفلگ یکم ماشین قابل روندن شد. باقی ریس فاجعه بود. یک جمله رو صد بار گفتم، یک بار دیگه هم میگم. “مهندسای مرسدس از درک قوانین 2022 عاجز هستن”.
    لوئیس با ماشین اپدیت شده یه پیچ رو نمیتونست درست بزنه! ماشین راسل با اپدیت اسپا از لوئیس بسیار پایدار تر بود. هرچند در قیاس با بقیه ماشین ها ناپایدار حساب میشد.
    یکی از حماقت هایی که w13 برپایه اون بنا شد، این بود که حضرات راه دستیابی به پرفورمنس بیشتر رو نزدیکی ماشین به سطح زمین دونستن تا سینی دو زاری تر از خودشون، عملکرد بهتری داشته باشه. فکر میکردیم این حماقت زایده مغز متفکر الیوت و تیمش هست و با رفتنش این دیدگاه عوض میشه. الیسون ثابت کرد که این خبرا نیست و مشکل مرسدس بسیار ریشه ای تره. عملکرد تیم مهندسی مرسدس از هر نظر بعد از 2022 فاجعه بوده. از ترک ساید بگیر تا استراتژی و ایرو و شاسی و ….. حتی بونو و تیمشم کم گند نزدن برای تنظیمات ستاپ ماشین لوئیس.
    هدف اول مرسدس از اپدیت هاشون اینه که ماشین رو بدون اینکه از مقدار قانونی بیشتر باونس بکنه و پلنکشون خورده بشه، به سطح زمین نزدیک کنن!!!! یعنی پاک کردن صورت مسئله.
    ماشین نزدیک تر یعنی سیستم تعلیق بسیار سفت تر. چون سیستم تعلیق سفت تر باید مانع از تماس سینی با سطح بشه. نه برای خورده شدن پلنک، بلکه برای اینکه وقتی با زمین تماس پیدا کنه، انن داون فورس تولید شده از طرف سینی از بین میره و تونل های ونتوری بی اثر میشن. این سفت بودنه دست مرسدس رو بشدت در ستاپ ماشین می بنده و در پیست های بامپی و شرایط بارونی که سیستم تعلیق نباید سفت باشه، ماشین و راننده رو به فنا میده. اپدیت مهندس های افسانه ای مرسدس در تگزاس هم در جهت نزدیک تر کردن ماشین به زمین و سفت تر!! کردن سیستم تعلیق بود. راسل که همون اول بهترین کار رو کرد و از شرشون خلاص شد. ولی لوئیس با اینکه چوب این اپدیت ها رو خورد اما کاری که باید میکرد رو نکرد و اپدیت هاشون رو در اندرون مهندس ها جاسازی نکرد. نتیجش شده تبدیل ماشین لوئیس به موش ازمایشگاهی. شاولین صراحتن گفت ما داریم با ماشین لوئیس برای سال بعد تست انجام میدیم. چیزی که سه ساله دارن میگن. نتیجه این همه تست هم چیه خدا میدونه. جای دیتای اون تست ها هم همون جاییه که اپدیت های تگزاس باید برن. ادم میمونه چی بگه… واقعن اینا همون هایی هستن که w11 رو طراحی کردن؟؟!!!!!!!!
    بگذریم …
    خاطره انگیز ترین صحنه برای من روندن ماشین سنا توسط لوئیس بود. نظرم وقتش خیلی بهتر از دیروز بود. جلوی تماشاگرهای بیشتر، در شرایط بارونی، تو برزیل، در ماشین اسطوره بچگیت. لوئیس بهتر از این چی میخواست؟؟ قبل از ریس گفت ترجیح میدم با این ماشین( ماشین سنا ) مسابقه بدم تا ماشینی که دارم. جدن فکر میکنم نتیجه بهتری میگرفت. ظاهرن در تایم تعطیلات هم قراره یه سر به مقر پتروناس در سنگاپور و مرسدس در المان بزنه برای خداحافظی. قطعن بعدش میره برکلی و بریکسورث. ای کاش میشد وقتی رفت برکلی، از طرف ما طرفدار ها یه نر و ماده شیک و ابدار حداقل به کله گنده های بخش ایرو بزنه. شاید طبقه بالاشون جا افتاد.

    • Amini

      5

      7

      بعد مدعی هستند که ماشین در باران مهم نیست و استعداد مهم هست. با این اسب چموشی که Hamilton داشت.

      • LH44

        9

        1

        Amini@
        اینکه بگیم ماشین مهم نیست که خیلی عجیبه. مهم هست اما اثرش کمتر. میشه اینطور گفت، اثرات ایرودینامیکی بسیار پایین تر از حالت خشکی هست. در نتیجه تیم ها که بواسطه این قطعات از هم فاصله میگیرن، به هم نزدیک میشن. اما گریپ مکانیکی و کنترل اون بزرگترین نقش رو داره. کنترل اون بخش هم به استعداد برمیگرده هم به ماشین. مثل این میمونه که به شما یه سنگ با x کیلو وزن میدن و میگن پرتاب کن. اگر دو متر جلوتر شما دیوار باشه، هر چقدر هم خوب پرتاب بکنی بازم سنگ دو متر بیشتر نمیره. اما وقتی دستت باز باشه، نهایت توانت رو میتونی نشون بدی. اینکه دیواره چقدر جلوتر باشه به ماشین بستگی داره، اینکه چقدر شما بتونی پرتاب کنی به راننده. در کیس ورستپن دیواره خیلی دور بود و ورستپن هم تا خود دیوار سنگ رو پرت کرد. کم کاری نیست. در کیس لوئیس اون دیواره جلوی پاش بود!

    • Kamran

      5

      4

      به نظر من که مرسدس ماشین سیلورستون رو بدون هیچ آبدیتی اضافی تو کل فصل می‌آورد وضعیت امتیازیشون از الآن بهتر بود آنبورد لوئیس موقعی نشون میداد ماشین مثل پراید شاسی خورده ترکدار که با جوش بهم وصل بود اصلا هيچ پایداری نداره این ماشین

      • LH44

        7

        3

        Kamran@
        بنظرم بهتره بگیم ماشین اسپا. چون تنها ریسی که مرسدس با پیس خالص برد همون اسپا بود. اتریش که ردبول ورستپن و مکلارن ها سریع تر بودن و راسل شانس اورد که برد. لوئیس و مرسدس در سیلوراستون هم سریع ترین نبودن و شانس اوردن که مکلارن نوریس خراب کردو و مدیوم نو رو ننداخت. ماشین الان راسل همون اپدیت اسپا هست. برای درک مهندسای تیم فقط میشه گفت ببینید فراری برای سنگاپور و مکلارن و ردبول برای تگزاس چه اپدیت هایی دادن، مرسدس چی از خودش در آورد!!!!

  23. NICO ROSBERG-06

    14

    4

    حاجی مصاحبه رو بنازم، هر چی انکلیسی و ترکونده ..
    انگلیسیا کجا گورشون و گم کردن😂😂
    حالا رد فلک بده، ورچوال سیفتی بده ،پنالتی بده .. خوار و خفیف شدن بمعنی واقعی واژه😂
    آخ کاش همیلتونم اون لاوسون و میگرفت همه چی کامل بود

  24. Armin Van

    14

    1

    عجب روزی بود امروز
    Q1 رو وت ردبول سریع بود و لندو ۱۵ ام شد!! یکی نبود به عاقای شانس بگه لوییز یکم سریع تر بود همون Q1 حذف بودی!! Q2 بازم اشتباه از ردبول که دیر اومدن برای دوره لاستیک اینتر و خنده های کاراژ مک لارن از حذف نامردی ردبول ها بخاطره رد فلگ .‌..
    ولی چی میشه که همون رد فلگ که تو Q2 باعث خنده شما شد همون رد فلگ تو ریس باعث لذت ما شد:)
    واقعا مکس داشت پرواز میکرد تو ۱۰ دور از ۱۷ رسید به ۶ ولی شارل بازم مثل اسپرینت خیلی سفت و سخت داشت دفاع میکرد …
    واقعا کارما و چوب خدا رو من امروز از تعیین خط تا پایان ریس فقط تو ۵ ۶ ساعت دیدم …

  25. Shayan85

    17

    2

    مکس جوری نوریس رو لهه کرد که نوریس یادش نمیره هیچوقت.. نوریس لایق قهرمانی نبود واقعا مکس توی بارون بهترینه انصافا این غیر قابل انکاره هرکی هم نتونه قبولش کنه خیلی از فرمول یک چیزی سرش نمیشه فراری کلا تو بارون ماشین خوبی نیست ولی هر چی پیست خشک تر میشد لکلرک سریع تر میشد وگاس پیست خوبی برای فراریه
    قطر فکر نکنم چون پیچ سرعت بالا زیاد داره اونجا مک‌لارن قوی تره احتمالا
    ابوظبی هم ببینیم چی میشه
    ساینز هم بنده خدا هم چش خورد بعد مکزیک یه لحظه رفت رو خط سفید و تمام

  26. farshid55

    6

    1

    دوستان هولکنبرگ چی شد؟ اخراج شد؟ پرچم مشکی دادن؟ چون استوارد ها کمکش کردن از شن اومد بیرون ادامه مسابقه رو داد اخراج شد؟،یا تیم کشیدش بیرون؟

    • alireza

      7

      2

      پرچم مشکی بخاطر این بود که مارشال ها دست به ماشینش زدن

      • farshad.b

        7

        1

        حق با علیرضا جان هست , ماشین هالکنبرگ بدون کمک مارشالها تکون بخور نبود و این خلاف مقررات هست , پس پرچم سیاه گرفت و مجبور به ترک مسابقه .

    • Max . 1

      6

      4

      چون بعد از پرچم قرمز یک دور کامل عقب افتاده بود از همه دیگه نفرستادن تو
      چون عملا باید از همه گرید سبقت میگرفت تا بازم آخر باشه
      به همین خاطر ترجیح دادن موتور رو حفظ کنن

      • alireza

        3

        2

        من یه سوالی از شما دارم
        اگه ماشین تو پیست متوقف بشه و سیفتی کار بیاد .اونوقت مارشال ها بیان و دست بزنن به ماشین متوقف شده یا کمک کنن دوباره برگرده به مسابقه جریمه ش چیه؟

      • mohammad

        3

        4

        علیرضا تو مسابقه چپین 2007 یادمه ماشین لویس تو گراول گیر کرده بود اوردنش بیرون به مسابقه ادامه داد

      • LH44

        5

        3

        Max . 1@
        حرفتون کاملن اشتباه هست. دلیل درست رو اقای alireza گفتن.

      • Max . 1

        1

        0

        اگه قرار بود با پرچم بره بیرون پنج دور نمیزد
        وقتی با کمک مارشال ها اومد بیرون پنج دور گذشت که پرچم قرمز دادن
        و بعد از پرچم قرمز دیگه نیومد

  27. Ali.. Ferrari

    15

    1

    تبریک به مکس و طرفدارانش
    دیگه مثل اسپرینت نتونستن با خودرو مجازی جلوی مکس رو بگیرن یا توی کوالی که نذاشتن زمانشو ثبت کنه یا بهانه برا جریمه های ده ثانیه ای.مکس یه فاصله امن امتیازی درست کرد تا خیال هوادارانش تا حد زیادی راحت بشه.
    فراری جاییکه میتونست خیلی نزدیک مکلارن بشه اگه دوتا سکو رو میگرفتن،متاسفانه از موقعیت استفاده نکرد و تفاوت راننده های بزرگ با کسایی که اندازه قهرمانی نیستن این وقتا بهتر معلوم میشه.

    • farshad.b

      9

      2

      به به , برادر عزیز , آقا کجایی واقعا نگرانت شدیم . انشالله که خیره . ممنون از تبریکتون و خوشحالم که سلامت و پایداریید .

      • Ali.. Ferrari

        12

        0

        سلام فرشاد عزیز،همون مشکل قدیمی هست که گاهی مجبورم از نور گوشی و تی وی دور باشم و متاسفانه دیدن دو برد فراری رو از دست دادم بخصوص مکزیک که یه پیست طلسم شده بود برای فراری که بلاخره اونم شکسته شد.توی شرایط سختی که مکس براش در کوالی پیش اومد این برد ارزش تکنیک رانندگی و روحیه قوی مکس رو ثابت کرد تا بعضی دوستان که بخاطر رانندگی بیش از حد تهاجمیش توانایی های فوق العادشو ندیده میگیرن،استعداد و برتری تکنیکی مکس رو هم بهش توجه کنن.سلامت و شاد باشید

  28. alireza

    9

    2

    تبریک به هواداران مکس با این برد زیبا و رانندگی عالی که داشت و همچنین تبریک بابت قهرمانی چهارمش.

    لوئیس سه تا رییس دیگه تحمل کن از شر این ماشین خلاص میشی . با این آنبوردی که ما دیدیم واقعا لوئیس عالی رانندگی کرد و باعث خسارت و تصادف نشد

    • alireza

      13

      2

      شخصیت لوئیس
      به خبرنگار : از برد مکس تعریف کرد و گفت حتی بهتر از خودم

    • LH44

      4

      1

      alireza@
      یه سری شایعه ها اومده که بر اساس اونا، این اخرین ریس لوئیس با مرسدس بوده. قراره کیمی سه مسابقه بعدی رو بشینه پشت رول. بنظرم احتماش خیلی کمه ولی صفر نیست.
      بعد از مسابقه لوئیس این جمله رو گفته:
      “if this is the last time i get perform, it’s shame it wasn’t great but great for you.”
      اینکه منظورش از اخرین بار برزیل بوده یا کلی گفته رو نمیدونم!

  29. خیلی ها میشناسن

    7

    25

    به رسم ادب قهرمانی مکس رو به طرفداران عاقلش تبریک میگم
    بار دیگر نشون داد که چه راننده ی خوبیه
    هرچند اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی به نفع مکس تموم شد اما بنظرم حتی بدون پرچم قرمز باز هم مکس به اندازه ی کافی سرعت داشت که برنده بشه
    مک‌لارن و نوریس هم برای رقابت با مکس بسیار بسیار کم تجربه بودن و خیلی از اوقات بچگانه عمل کردن…
    در مورد مرسدس و لوییس هم خیلی وقته که حرفی نمونده و هر روز بدتر از دیروز عمل میکنن و هر هفته یه سورپرایز از عملکرد افتضاح تیمی و شخصی رو دارن نشونمون میدن
    یا حق

    • farshad.b

      11

      1

      مرسی امین جان , این قشنگه . اون رانندگان که در ناز و نعمت بالاخره با هم کنار میان ولی مهم همینه که ما اینجا احترام به هم رو تمرین کنیم تا جامعه و زندگی بهتری هم داشته باشیم . باور کنیم همین تفکر و رفتار اثر خودش را توی روابط شخصی ما هم میزاره .

  30. Majid Moayyedi

    13

    1

    منم به نوبه خودم برد درخشان مکس رو به طرفدران خودش و ردبول تبریک میگم. به نظرم حتی با وجود ماشین خوب، باز هم یه راننده خوب لازمه تا همچین نتیجه ای خلق بشه.
    مکس امروز بدون اشتباه و چشم نواز بود کارش. لذت بردم واقعا

    • farshad.b

      7

      1

      مرسی آقای مویدی , راستش دیدم دارم زیر کامنت تمام دوستانی که تبریک گفتن , ریپلای میزنم و خجالت کشیدم که جواب بدم ! ولی بعد فکرش رو کردم که وقتی دوستان عزیز اینقدر منصفانه و زیبا دارنند احترام میزارنند چرا جواب احترامشون باید خجالت داشته باشه . پس بازم سپاسگزارم .

      • Yousef

        4

        0

        به خودمون تبریک میگم فرشاد جان انصافا عالی بود.
        ممنون از اقای مویدی عزیز و همه دوستانی که لطف کردنو تبریک گفتن امیدوارم همه مسابقه ها همینجوری هیجان انگیز باشه.

      • Majid Moayyedi

        8

        0

        فرشاد خان گرامی مخلصم
        این محبت و شخصیت بزرگ شما رو میرسونه.
        به نظرم همه ی ما باید سعی کنیم تا جایی که ممکنه توو مدار انصاف و منطق حرکت کنیم. وقتی منِ نوعی میبینم مکس بدون نقص و شایسته بوده، دلیلی نداره که ابرازش نکنم. اتفاقا اگه این فرهنگ و اخلاق گسترش پیدا کنه باعث میشه یه روز هم که تیم مورد علاقه من خوب کار کرد، همه بدون گارد و جهت گیری قبولش کنن.
        به اضافه اینکه ما اومدیم اینجا که از یه چیزی لذت ببریم، نه برای خودمون اعصاب خوردی تازه خلق کنیم. باید بذاریم سرگرمی همیشه در حد سرگرمی بمونه. فرمول یک رو نگاه کنیم به خاطر ظرافت و زیبائی هاش. تکنولوژی هاش، هوش راننده هاش و زیبایی های بصری پیست ها و ماشین ها و‌…. .
        ببخشید که طولانیش کردم.
        بازم تبریک میگم به همه عزیزان ردبول و طرفداران مکس

      • Majid Moayyedi

        4

        0

        فک کنم به اشتباه زبر کامنت یوسف جان ریپلای کردم جوابم به شما رو.
        از هر دو عزیز معذرت میخوام از این بابت.
        برای اینکه رویه حفظ بشه، اینجا هم سلام و ارادت عرض‌میکنم خدمت یوسف خان.
        منم امیدوارم همه مسابقات و فصل ها مثل همین ۲۰۲۴ نزدیک و رقابتی باشه تا در کنار هم لذت ببریم از دیدنشون.

      • Yousef

        3

        0

        سلام خدمت شما آقای مویدی خواهش میکنم این چه حرفیه چه بنده چه فرشاد عزیز هیچ فرقی نداره.

      • farshad.b

        4

        0

        دقیقا جناب مویدی هدف باید همینی باشه که فرمودید . بازم ممنون .
        یوسف جان ممنون . شما هم مثل بقیه ردبول فنها حالش رو ببرید .

  31. Yousef

    12

    1

    درود به همگی
    به وضوح تیم استراتژی مکلارن حداقل یک قدم از تیم استراتژی ردبول عقب تره یکی نیست بگه شما که با راسل رقابت نمیکنین دارین با مکس رقابت میکنین و اولویت اول اینه که جلوی مکس تموم کنین نه این که رو برد مسابقه قمار کنین پیت اولشون اشتباه بود.
    این از اون مسابقه های بود که عیار راننده های که میتونن قهرمان جهان بشن رو مشخص کرد مکس لکلرک راسل از اون های بودن که هم سریع بودن و هم بی اشتباه ولی کلاس رانندگی مکس با سبقت های میگرفت کلا یه چیز ماندگار و اسطوره ای بود.
    انصافا مسابقه سختی بود استرول یه چیزی میدونست که تو فرمیشن لپ ماشینو زد تو دیوار😂😂.

    • farshad.b

      10

      0

      یوسف جان هر دوی جورج و نوریس چند دوری میشد در حال لغزیذن زیاد بودنند . میشه گفت پیت استاپشون به موقع بود . برای مکس هم بیشتر دنبال این بودنند تا ببینند تفاوت اینتر با وت چقدره و همچنین بارون چه شدتی خواهد داشت . واقعیت این هست که اگر پرچم قرمز نمی آمد با اون بارون اینتر انتخاب غلطی بود که هم جورج و هم لندو رفتن روش و حتی کولاپینتو درسته اشتباه کرد ولی دلیل اشتباهش لاستیک غلط اینتر بود . پرچم قرمز نبود بازم نوریس و راسل ضرر میکردنند . نکته جالب که بازم راننده دوم ویلیامز تاثیر مهمی در تغییر شرایط داشت !! .
      البته که صددرصد تصادفی و غیر عمدی بوده و هست , حالا یکعده نیان بگن ویلیامز تیم چهارم ! ردبوله !! .

    • NICO ROSBERG-06

      9

      1

      دقیقا یوسف
      تازه بعدازاینکه دید بعد از کوبوندن ماشین به دیوار ،ماشینش هنوز قابل مسابقه دادنه دیگه به سیم آخر زد و ماشین و انداخت تو گراول آ،که مطمعن بشه از کنسل شدن ریسش، خیال خودش و راحت کرد😂😂🙌