جورج راسل در تعیین خط هیجان انگیز فرمول1 کانادا 2024، دومین پول پوزیشن (خط یک) خود را در فرمول یک به دست آورد، جایی که او و مکس وشتپن زمان‌های یکسانی را ثبت کردند.

🎥 ویدیوی تعیین خط فرمول1 کانادا

چون راسل ابتدا زمان خود را ثبت کرد، این افتخار را به دست آورد که پول پوزیشن مهیح کانادا را به کارنامه خود اضافه کند و لندو نوریس از مک‌لارن نیز تنها با اختلاف 0.021 ثانیه پشت سر آنها قرار گرفت.

راسل گفت:

حس خیلی خوبی دارد، تلاش زیادی در کارخانه صورت گرفته است. ما در موناکو گفتیم که امیدواریم این آغاز فصل باشد.

آمدن به مونترال فوق‌العاده است. بخش اول تمام شده، اما حالا باید برای پیروزی رقابت کنیم.

از زمانی که چند بروزرسانی به موناکو آوردیم واقعاً در رقابت‌ها حضور داشتیم، بنابراین فردا برای پیروزی می‌رویم.

دنیل ریکاردو با قرار دادن خودروی آر بی خود در جایگاه پنجم، بالاتر از فرناندو آلونسو، به انتقادات عملکردش در سال 2024 پاسخ داد.

همیلتون نتوانست دور پایانی خود را بهبود دهد و به رتبه هفتم بسنده کرد و در کنار یوکی سونودا مسابقه یکشنبه را آغاز خواهد کرد.

چارلز لکلرک و کارلوس ساینز هر دو حذف‌های غافلگیرانه مرحله دوم تعیین خط بودند، و ساینز اظهار داشت که هیچ چسبندگی ندارد و لکلرک پس از عدم بهبود زمانش، دور نهایی خود را رها کرد.

جدول تعیین خط فرمول1 کانادا 2024

#رانندهتیم زمان
1جورج راسلمرسدس1:12.000
2مکس ورشتپنردبول+0.000
3لندو نوریسمک‌لارن+0.021
4اسکار پیاستریمک‌لارن+0.103
5دنیل ریکاردوآر بی+0.178
6فرناندو آلونسواستون مارتین+0.228
7لوئیس همیلتونمرسدس+0.280
8یوکی سونوداآر بی+0.414
9لنس استرولاستون مارتین+0.701
10الکس آلبونویلیامز+0.796
11چارلز لکلرکفراری+0.949
12کارلوس ساینزفراری+0.986
13لوگان سارجنتویلیامز+0.994
14کوین مگنوسنهاس+1.174
15پیر گسلیآلپین+1.198
16سرجیو پرزردبول+0.966
17والتری بوتاسسائوبر+1.006
18استبان اکونآلپین+1.075
19نیکو هالکنبرگهاس+1.618
20گوانیو ژو
سائوبر+1.932

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

55 دیدگاه

  1. Siamak

    15

    5

    فراری رده بندی جایزه بزرگ کانادا را به موتورش باخت !
    هیچکوم از سه تیمی که از موتور فراری استفاده میکردند در Q3 حضوری نداشتند .
    ماشینهای شارل و کارلوس طی تمرینات و کوآلیفاینگ عملا کند و تنبل نشون میدادند .

    • farshad.b

      13

      2

      سلام و ارادت سیامک خان , اگه اشتباه نکنم ریسک کردن و با لاستیک کهنه تایم زدن که جواب نداد .
      مکس یه دور فضایی زد , جورج هم عالی بود ولی در شات اولش یه توو خوب از آلبون گرفت و این تایم رو درآورد . متلک دیروز ژاک ویلینو رگ غیرت دنی ریک رو تکان داد ! .
      توی ریس جورج کار سختی در پیش داره , اینجا نبود دی ار اس دردسر سازه , با وجود دوتا مکلارن مکس هم کار سختی در پیش داره .
      برخلاف بعضی از دوستان امیدوارم باران نیاد , ببینیم واقعا تیمها توی چه موقعیتی هستند .

      • Siamak

        8

        0

        سلام آقا فرشاد عزیز .
        اینشاالله مشکل همونطور که فرمودید از لاستیک بوده باشه . ولی کلا این آخر هفته فراریها اصلا قبراق نبودند و ماشین سنگین و کند نشون میداد ، چه تو تمرینها و چه در کوالی . شاید هم شرایط آب و هوائی ، ارتفاع ، دما ، رطوبت و…. روی راندمان موتور تاثیر گذاشته بود ، ولی بهرحال فراری این هفته اون فراری که باید باشه نبود .
        حالا چشممون به ریسه ببینیم حضرات در مسابقه چه گلی بسرمون میزنند .
        ساندویچ شدن بین آلکس آلبون و لوگان سارجنت برای تیم پرادعائی چون فراری خیلی افت داره و قابل تامله !!

      • Ali🦁3

        5

        3

        فرشاد جان’
        جورج اگه بی اشتباه رانندگی کنه می تونه شانس برد داشته باشه مرسدس تو مستقیمی سریعترین بودن و با وجود drs هم سخته سبقت گرفتن ازش.

      • farshad.b

        3

        1

        بله سیامک خان کلا این آخر هفته رو فرم نبودن ولی تغییرات دمای پیست و این لاستیکهای جدید خیلی نوسان سازه . اینقدر دیر لاستیکها گرم میشدن که تصور بر این بود که لاستیک 3 دور زده بهتر از لاستیک نو زمان بسازه . ولی یهو با یه تف بارون ! کل محاسبات به هم میریخت , پرز هم تاوانش رو داد .
        علی جان قبول دارم سبقت سخته ولی ایجاد گپ هم مشکله . ولی فکر کنم ریس جذابی بشه . اگه بارون هم نیاد میشه روی مگنوسن هم حساب کرد !! .

    • Saeed.gh

      5

      0

      تبریک به طرفداری مرسدس
      واقعا جورج این دو روز عالی بود.
      امیدوارم امشب روند رو حفظ کنه و سکو رو حداقل داشته باشه.
      مرسدس بعد آپدیت ایمولا واقعا بهتر شده.
      فراری خیلی عجیب بود که حتی به q3 نرسیدن
      و پرز هم که در ادامه روندش داره خراب میکنه.

    • Elaheee

      4

      0

      سلام به همه دیوانگانf1,بعداز دو سال

  2. HAM44

    12

    1

    همیلتون گند زد تو اعصابم خیلی امید داشتم فردا مسابقه جذاب میشه امیدوارم لوییس یه استارت عالی بزنه حداقل ۲ رده بیاد بالا اگه پیس مرسدس خوب باشه احتمال سکو هست و کمی هم با شانس اومدن سیفتی موقع خوب

  3. علیرضا

    18

    22

    باز هم استاد پرز توی مرحله اول تعیین خط حذف شد
    با این رتبه نه امتیازات تیمی نه مکس هیچ کمکی نمیتونه بکنه
    فقط از دوستانی که میگن ردبول بهترین ماشین رو داره یه سوال دارم چطوری بهترین ماشین ۴ تا مسابقست به مرحله دوم تعیین خط نمی‌رسه واقعا فقط هنر مکس هست که ردبول رو اون بالا نگه داشته
    تفاوت اختلاف رده های راننده های اول و دوم هر تیم خیلی خوب گویای این هست که چه تیمی ماشین عالی داره و چه تیمی فقط یک راننده ی خوب داره
    با اختلاف مک‌لارن الان بهترین ماشین رو داره

    • Milad4424

      14

      9

      دوست عزیز فصل پیشم ماشین ردبول مشکل داشت که پرز تو نا کجا آباد بود !!!!!!!
      ماشین ردبول الانم یکی از قوی ترین ماشین هاست اما با اختلاف اندک
      الانه که مکس باید استعداد خوشو نشون بده

    • Shayan85

      6

      7

      اون از شاهکار های استاد پرزه سال قبلم همین بوده تا اینجای کار این مکسه که با ماشین سریعش و برابر کاری از پیش نبرده البته به غیر از موناکو که اشتباه هم کرد ولی خوب ماشینش خوب نبود بنده خدا دیگه

  4. Siamak

    10

    2

    بارش بارانم آرزوست !؟…..
    مگه مسابقه بارونی باشه تا حسب اتفاقات فراری بتونه چند رده کسب کنه و خودشو به بالای جدول بکشونه .

  5. Mehdi.83

    13

    1

    تبریک به مرسدس ها.هفته پیشم گفتم مرسدس ها حتی شانس خط یک داشتن تو موناکو و آپدیت اشون خیلی خوب جواب داده برعکس ردبول که به قول آلیسون پسرفت کردن انگار.مکس معجزه کرد به نظرم .پارسال ماشین برتر بودن اختلاف خاصی نداشتن تو مسابقه, امسال که موتور نو اوردن و خراب شد و برگشتن رو قبلی بازم این فاصله با چکو خیلی حرف بود.
    تو پیستی مثل کانادا که تعیین خط خیلی مهمه فراری با معجزه هم دیگه شانس برد نداره و از نظر مسابقات فانتزی خیلی هم عالی شد.یعنی ردبول بزاری بیرون مرسدس بزاری تو تیمت حق ادمه امتیاز بالا

    • NICO ROSBERG-06

      14

      10

      ینی ردبول مکس و نداشت الان😂😂 این ماشین هیچ جوره برترین ماشین نیست،مرسدس با آپدیتشون تو کانادا ب پرواز در اومدن،لویسم اگه اون دوتا استباه ریز و نمی‌کرد به نظرم خط سه رو گرفته بود.
      از مزخرفات گرندپری موناکو هم همین بس که، راننده ای که تو موناکو بخاطر پل پزبشن برنده مسابقه میشه تو کانادا به کیو دو نمی رسه و این ینی جوکی ب اسم موناکو😂😂😂 برای اونایی هم که میخوام بگن ماشین فراری اینجا مشکل داشت چون ساینزم حذف شد ،میگم، برین اشتباهی که پیچ آخر ساینز زد و دوسه بار ببینید،ساینز بخاطر همون اشتباه نزدیک به نیم ثانیه رو از دست داد وگرنه که کیو سه رو گرفته بود. ینی اینقدر🤏 مونده بود اسپین کنه ماشینش.
      نکته کانادا هم اینجا بود که فراریا حذف شدن سونودا و ریکاردو نه🤔😐و حالا راسل🤍 بالاخره نوبت ما هم شد ،ببینیم این فصل برامون یه برد کنار گذاشته یانه،،ولی مکس عجب تایمی زد،😬😬😬 خیلی خوش شانس بودیم که اولین تایم پزبشن و راسل زدو دومی رو مکس،وکرنه که الان جاها برعکس بود،خود راسل وقتی فهمید با چه فاصله‌ای پل و زده از حرکتی که به مکس نشون داد معلوم بود پراش ریخته،دقیقا چیزی که به مکس بعد از کوالی نشون داد این بود🤏😂 من که با وجود مکس اونجا بفکر برد راسل نیستم،مبارک مکس و فن هاش،البته شایدم راسل معجزه ای کرد ولی خب مکس ،مکسه دیگه.توکل بر خدا امیدوارم ریس جذابی بشه فراریا که تا پنجم و ششم بالا میان اگه قبلش همدیگه رو به فنا ندن.
      قول چراغ جادو(ماتادور) هم که باز جلوتر از لویسه،😶خداوند همه ما را بیامرزد🙌

    • NICO ROSBERG-06

      11

      8

      ینی ردبول مکس و نداشت الان😂😂 هر جوری فکر کنیم این ماشین برترین ماشین نیست،مرسدس با آپدیتشون تو کانادا ب پرواز در اومدن،لویسم اگه اون اشتباه ریز و نمی‌کرد به نظرم خط سه رو گرفته بود.
      از معجزات گرندپری موناکو هم همین بس که، راننده ای که تو موناکو بخاطر پل پزبشن برنده مسابقه میشه تو کانادا به کیو دو نمی رسه و این ینی جوک.ی ب اسم موناکو😂😂😂 برای اونایی هم که میخوام بگن ماشین فراری اینجا مشکل داشت چون ساینزم حذف شد ،میگم، برین اشتباهی که پیچ آخر ساینز زد و دوسه بار ببینید،ساینز بخاطر همون اشتباه چهاردهم و از دست داد وگرنه که کیو سه رو گرفته بود. ینی اینقدر🤏 مونده بود اسپین کنه.
      نکته کانادا هم اینجا بود که فراریا حذف شدن سونودا و ریکاردو نه🤔😐

    • NICO ROSBERG-06

      9

      4

      و حالا راسل🤍 بالاخره نوبت ما هم شد ،ببینیم این فصل برامون یه برد کنار گذاشته یانه،،ولی مکس عجب تایمی زد،😬😬😬 خیلی خوش شانس بودیم که اولین تایم پزبشن و راسل زدو دومی رو مکس،وکرنه که الان جاها برعکس بود،خود راسل وقتی فهمید با چه فاصله‌ای پل و زده از حرکتی که به مکس نشون داد معلوم بود پراش ریخته،دقیقا چیزی که به مکس بعد از کوالی نشون داد این بود🤏😂 من که با وجود مکس اونجا بفکر برد راسل نیستم،مبارک مکس و فن هاش،البته شایدم راسل معجزه ای کرد ولی خب مکس ،مکسه دیگه.توکل بر خدا امیدوارم ریس جذابی بشه فراریا که تا پنجم و ششم بالا میان اگه قبلش همدیگه رو به فنا ندن.
      قول چراغ جادو(ماتادور) هم که باز جلوتر از لویسه،😶خداوند همه ما را بیامرزد🙌

  6. Siamak

    9

    1

    مصیبت یعنی اینکه دوتا راننده فراری با اونهمه افاده و امکانات بین دو ماشین ویلیامز مستضعف !!احاطه بشن .
    دوستان یه نگاه به تفاوت تایم ساینز با استاد سارجنتی که مسخره اش میکنیم بیندازید تا به عمق فاجعه پی ببرید !

  7. NICO ROSBERG-06

    6

    6

    ینی ردبول مکس و نداشت الان😂😂 این ماشین هیچ جوره برترین ماشین نیست،مرسدس با آپدیتشون تو کانادا ب پرواز در اومدن،لویسم اگه اون دوتا استباه ریز و نمی‌کرد به نظرم خط سه رو گرفته بود.
    از مزخرفات گرندپری موناکو هم همین بس که، راننده ای که تو موناکو بخاطر پل پزبشن برنده مسابقه میشه تو موناکو به کیو دو نمی رسه و این ینی جوک😂😂😂 برای اونایی هم که میخوام بگن ماشین فراری اینجا مشکل داشت چون ساینزم حذف شد ،میگم، برین اشتباهی که پیچ آخر ساینز زد و دوسه بار ببینید،طبق نظر خود کارشناس ***ساینز بخاطر همون اشتباه نزدیک به نیم ثانیه رو از دست داد وگرنه که کیو سه رو گرفته بود. ینی اینقدر🤏 مونده بود اسپین کنه ماشینش.
    نکته کانادا هم اینجا بود که فراریا حذف شدن سونودا و ریکاردو نه🤔😐و حالا راسل🤍 بالاخره نوبت ما هم شد ،ببینیم این فصل برامون یه برد کنار گذاشته یانه،،ولی مکس عجب تایمی زد،😬😬😬 خیلی خوش شانس بودیم که اولین تایم پزبشن و راسل زد،خود راسل وقتی فهمید با چه فاصله‌ای پل و زده از حرکتی که به مکس نشون داد معلوم بود پراش ریخته،دقیقا چیزی که به مکس بعد از کوالی نشون داد این بود🤏😂 من که با وجود مکس اونجا بفکر برد راسل نیستم،مبارک مکس و فن هاش،البته شایدم راسل معجزه ای کرد ولی خب مکس ،مکسه دیگه.توکل بر خدا امیدوارم ریس جذابی بشه فراریا که تا پنجم و ششم بالا میان اگه قبلش همدیگه رو منفجر نکنن.
    قول چراغ جادو هم که باز جلوتر از لویسه،خداوند همه ما را بیامرزد🙌

    • Shayan85

      5

      2

      یعنی اینقدر بیکاری که 4تا کامنت به این بزرگی با محتوای تکراری مینویسی که فقط تایید شه؟😐

      • NICO ROSBERG-06

        2

        2

        Shayan 85دوست عزیز کامنتم و سایت تو بخش انتظار نگهداشته بود و من مجبور شدم به دو قسمت تقسیم کنم و بعضی واژه هاروهم تغییر بدم تا تو بخش کامنت ها ثبت بشه و ادمین بعدا زحمت کشیده اونایی که تو بخش انتظار بود و تایید کرده😂😂😂 بازم ببخشید شما🙏😂

  8. NICO ROSBERG-06

    12

    5

    ادمین جون کامنت بالاتری رو تاییدن کن که دومی و اوتو تایپ ترکونده، من هر چی که فکر میکنم ،این اوتو تایپ یه طلبی از من داره و گرنه این همه دخالت لغتی تو کامنتام طبیعی نیست 🙁 داداش بیا صحبت کن حلش کنیم خب🤔😂

  9. محمدامین

    14

    0

    ولی اول فصل اصلا فکر نمیکردم انقدر تیم ها به هم نزدیک بشن و ردبولو برنده اکثر مسابقه ها میدونستم!!!

    • Amini

      2

      1

      من که چشمم آب نمی خوره.

  10. Hassan Mohebbi

    13

    1

    چه کوالی😍😱
    کیو یک که دیدم گفتم نه راسل درست میگفت مرسدس بهتر شده و با دیدن کیو دو گفتم واقعا شانس اینو دارند که پل بزنن هم راسل هم لوئیس. با دیدن مکلارن گفتم احتمال اینکه مکلارن هم پل بزنه هست. پای مکس هم که همیشه در میونه و تفاوت‌ها رو اینجا میکنه. ولی فکر نمی‌کردم لوئیس تو شانس دومش نتونه زمانش رو بهبود بده درحالی چهار راننده اومدن بین لوئیس و راسل قرار گرفتند. تبریک ویژه به مرسدس فن‌ها بخصوص طرفداران جرج راسل.

    از حذف فراری‌ها خیلی جا خوردم. دیدم تو کیو یک خوب نبودن ولی فکر نمیکردم به کیو سه نرسن.

    حالا که فراری‌ها نیستن از ته دل میخوام جرج راسل برنده گرندپری کانادا و پنجمین راننده برنده این فصل باشه و همچنین بتونه تلخی سنگاپور فصل قبل براش رو از بین ببره.
    به امید یه رقابت جذاب و دیدنی. دوستان لذت ببرید و شاد باشید.

  11. AmirTT

    10

    1

    بعد رتبه نامناسب مکس تو تمرینی ها خوشحالم اینجا تو تعیین خط قافیه رو نباخت.
    راسل راننده ای هست که خیلی خوب دفاع میکنه؛اما راننده ای نیست که بتونه ریس لیدر بمونه. اگه همیلتون پل پوزیشن رو می گرفت شاید می گفتم که پیروزی از دست مکس در رفت ولی خب سبک رانندگی هجومی ای که مکس قبلا داشته و همچنین رقابت های نزدیکش در اوایل حضورش در موتوراسپورت نشون دهنده این هست که فردا میتونه مسابقه رو ببره.

  12. Hb53865

    10

    1

    رقابت باید این شکلی باشه همه در حد صدم و هزارم !مرسدس واقعا منو متعجب کرد حالا تا فردا ببینیم چی میشه

  13. AmirTT

    7

    0

    کاشکی ردبول بعد پایان 2024 یا تو پیست های آخر اگر عملکرد پرز ادامه دار بود با ریکاردو تعویضش می کردن…
    البته که میدونم نشدنیه چون پرز اسپانسرش قویه

    • RuDiger

      3

      1

      چرا باید با ریکاردو جا به جا بشه؟! عملکرد سونودا از ریکاردو خیلی بهتر بوده! سونودا باید بیاد جای چیکو هر چند اون هم گزینه موقتی خواهد بود و برای 2026 باید راننده جدیدی پیدا کرد چون سونودا یحتمل با اسپانسری هوندا میره استون مارتین!

  14. Ali🦁3

    12

    15

    فقط برد مکس هست که حالمون خوب می کنه، مکس باید برنده بشه تا موناکو فراموش کنیم.
    چکو حسابی داره رو مخ میره درسته چند گرندپری ماشین ردبول اوکی نیست ولی حداقل امتیاز سازندگان مهمه، حالا خوبه تا حدودی راننده های فراری هم رده های پایین هستن.

    • AmirTT

      4

      2

      مثل اینکه تعداد هیترهای ردبول از مرسدس زده جلو علی آقا!

      • Amirali

        10

        5

        ما واقعا نسبت به کسی الکی تنفر نداریم ولی وقتی ادعای الکی مطرح میشه و دو هفته است که یک کاربر خاص که کلی هم ادعای دیتا دیدن داره ماشین مرسدس رو بهتر از ردبول و در حد قهرمانی معرفی می کنه حداقل نتیجه اش یک دونه دیسلایک هست.
        نه مکس جادوگره نه راننده های مرسدس پخمه هستن، بالاخره الان معلومه اماده ترین راننده گرید کیه ولی نه در این حد که بگیم مکس معجزه می کنه و اینکه راننده های مرسدس با ماشین برتر دارن برای امتیاز گرفتن تقلا می کنن تقصیر خودشون هست!
        باز هم عذرخواهی می کنم.

  15. HAM44

    11

    2

    باز هم یک اشتباه از مرسدس آخر کوالی گریپ پیست اومده بود پایین یک خورده و علاوه بر اشتباه بد لوییس در پیچ آخر اشتباه تیمی هم تاثیر گذار بود
    دلیل اصلی برتری مرسدس با وجود اینکه داخل تاپ اسپید ها ۱۴و۱۸ بودند پیچ های سرعت پایین بود که از بقیه حدود ۱تا۲دهم جلو بودند و چون پیچ های سرعت پایین به مسیر مستقیمی منتهی میشند مرسدس تایم هاش خوب بود و اینکه دلیل اختلاف راسل و همیلتون در سکتور۳ تویی بود که راسل از آلبون گرفت

    • HAM44

      6

      0

      طلایی ترین تایم بیرون اومدن تایمی بود که مکس اومد واقعا مرسدس امسال استراتژی هاش بد شده

      • LH44

        9

        2

        بحث امسال نیست!
        از وقتی وولز رفته استراتژی خوب نداشته. دو مسابقست که رسمن برای لوئیس دارن بز میارن!!
        شرایط مزسدس لوئیس هر مسابقه داره عجیب تر میشه. نمیشه فهمید مقصر کیه و چقدر مقصره!!!

      • alireza

        3

        0

        طلایی ترین تایم برای ریکاردو بود

  16. Ali.Zebardast

    8

    0

    تعیین خط جذابی بود. جورج راسل کارش رو بسیار تمیز انجام داد هرچند که عملکرد مکس هم بی نظیر بود و دور هاش عالی شکل گرفت. جای ناراحتی داره اگر حتی یک هزارم ثانیه هم سریعتر بود الان پل گرفته بود. اختلاف لندو هم با مکس و جورج ۲۱ هزارم ثانیه بود و این نشون میده تیم ها بسیار به هم نزدیک شدن.
    فراری ها هم شوک عجیبی به همه وارد کردن. به نظر میرسه مشکلشون در موتور بوده همونطور که سیامک عزیز هم اشاره فرمودند. ساینز که گریپ نداشت و دیدیم چگونه پیچ آخر رو طی کرد. لکلرک هم که کلا دورش رو ول کرد و رفت پیت. به نظرم فردا میتونن عملکرد بهتری از خودشون به نمایش بذارن. انتظار بارش باران هم میره و چیزی قابل پیش‌بینی نیست.
    ریس فردا با شرایط معمولی میتونه اختلاف بین تیم هارو نشون بده تا ببینیم دست برتر رو چه کسی خواهد داشت. به امید ریسی جذاب

  17. Ali.Zebardast

    6

    0

    فیا از قوانین 2026 فرمول یک برای آیرودینامیک فعال و خودرو های چابک تر رونمایی کرد:
    گفته شده که قوانین جدید واحد نیرو ، شامل افزایش توان باتری خودرو ها و سوخت 100 درصد پایدار هست
    طبق چیزی که گفتن از 2026:
    ماشین ها چابکتر که 30 کیلوگرم سبک تر هستند و بنابراین بهتر می توانند رقابت کنند
    یک واحد قدرت بازطراحی شده با افزایش قدرت باتری و تقسیم یکنواخت بین موتور احتراق داخلی و نیروی الکتریکی به علاوه استفاده از سوخت 100٪ پایدار
    آیرودینامیک فعال به شکل بال‌های جلو و عقب متحرک برای مسابقه نزدیک‌تر
    افزایش فرصت‌ها برای سبقت‌گیری از طریق معرفی یک سیستم جدید که به رانندگان انرژی باتری اضافی را در یک ثانیه ای از خودروی جلویی را می‌دهد.
    بهبود ایمنی خودرو های جدید
    یک رکورد از شش تولید کننده پاوریونیت
    به نظر میرسه خودرو های سال 2026 ، توانی یکنواخت از موتور احتراق داخلی و موتور الکتریکی استخراج خواهند کرد. همچنین در بخش شاسی ، موفق شدند ۳۰ کیلوگرم خودرو رو سبک تر کنند. همچنین یک سیستم جدید معرفی شده که به رانندگان توانایی استخراج تمام توان باتری و بیشتر آنرا در صورت نیاز رو میده. علاوه بر این خودرو های جدید از نظر ایمنی بسیار ایمن تر شدند و شاهد افزایش 300 درصدی توان الکتریکی خواهیم بود.
    از نظر ابعاد ، خودرو های 2026 هم در طول و هم در عرض کوتاه تر هستند به طوری که اندازه طول دو محور به 3400 میلی متر کاهش یافته و عرض هم به عدد 1900 میلی متر رسیده است. گفته شده که وزن خودرو ها حداقل 768 کیلوگرم شدن که 30 کیلو سبک تر هستند. همچنین نیروی درگ طبق آیرودینامیک جدید 55 درصد کاهش یافته که عدد خوبی هست. تغییرات اصلی توی همین بخش قدرته که توان الکتریکی نصف انرژی خودرو رو تامین میکنه

    • Yousef

      3

      4

      همونی که مرسدس میخواست

    • AmirTT

      5

      5

      با حضور فورد در ردبول،هوندا با استون مارتین و همچنین خود مرسدس.
      به نظرم سال 2026 سال جذابی خواهد بود چرا که سه تا موتور و پاوریونیت هیولا قراره رقابت کنن و صداشون گوش فلک رو کر کنه!
      البته باید از مکلارن و ویلیامز هم که از موتورهای مرسدس استفاده میکنن ترسید چرا که اونها هم به فکر پیشرفت هستند مخصوصا مکلارن.
      اما به نظرم اینجا مرسدس و استون مارتین و ردبول سه مدعی اصلی میشن چرا که پروژه های بلندمدت تری دارن و فعلا ثبات بیشتری رو تجربه میکنن. در صورتی که مرسدس راننده خوبی رو جذب کنه یا روی آنتونلی سرمایه گذاریش رو آغاز کنه اونها هم خیال راحت میشن.

      تنها ترسی که ایجاد میشه این هست که با اضافه شدن قوانین و بندها و تبصره ها سختگیری بیشتر باعث اعصاب خوردی راننده ها نشه…

  18. Amir_Fursa F16

    3

    2

    سلام. دوستانی که کوالی رو دیدن مشکل فراری چی بوده؟؟ موتوری بوده‌؟
    فرصت خوبیه اگه بخوان برا یکیشون موتور جدید بزارن

    • AmirTT

      5

      0

      سلام. بیشتر احساس میکنم اشتباه خود رانندگان بود مخصوصا ساینز!
      البته موتور هم بی تاثیر نبود اصلا

  19. Shayan85

    5

    5

    فراری چه کرددد برد موناکورو زهرمون کرد
    دم پرز گرم تا اون هست نگران قهرمانی تیمی نیستم
    راسل هم عالی بود

  20. NICO ROSBERG-06

    6

    4

    ادمین محترم ،خیلی کندی ،من مجبور شدم کامنتم و دونصف کنم تا تایید بشه. لطفاً این ربات سانسور کننده رو تصحیح کنید. یا حداقل حساسیتش ‌ و بیارین پایین تر، دیگه به هر کلمه ای واکنش سانسوری داره.🥴

    • AmirTT

      1

      0

      بنده یکبار تایپ کردم عصبی کامنتم بعد نزدیک به یک هفته تایید شد

  21. max

    1

    1

    دوستان چند تا از کامنت هاتون رو خوندم چکو ی عزیز من موندم ردبول امسال چرا قرارداد چکو رو تمدید کرد حداقل تا آخر فصل صبر می‌کرد اگه،چکو به رتبه ی سوم تو چمپیونشیپ رسید تمدید می کرد یعد فراری فن های عزیز چی شد پ حتی به q3 هم نرسیدید بازم کلی حرف دارم الان اینجا نمیشه

  22. Ali.. Ferrari

    9

    2

    تبریک به طرفدارای راسل و مرسدس.همینطور فن های مکس و نوریس.
    گپ حدود سه دهمی نفر اول تا هفتم رقابت خیلی نزدیک و زیبای این تعیین خط رو نشون میده.سرعت مسابقه ای مرسدس هم در این حد خوب شده باشه همه مسابقات آینده هفت هشت نفر برای برد شانس دارن.
    درباره فراری و حذف توی مرحله دوم،برای من قابل انتظار بود.اول اینکه وقتی یازدهم و دوازدهم شدن معلومه توان خودرو در کوالی بیشتر از این نبوده و اشتباه ساینز یا شارل که باعث حذفشون شد دلیلش مشکل خودرو در تعیین خط هست.اگه راننده های سطح معمولی الان توی فراری بودن همه تعیین خطها در مرحله اول یا دوم حذف میشدن.تفاوت این خودرو با سالهای قبل هست که در ادامه اشاره میکنم.اینکه غیر از موناکو تقریبا توی بقیه تعیین خط ها کمترین تعداد سکتور بنفش رو در تعیین خطها رو فراری داره کاملا مشخصه بخصوص در مرحله دوم و سوم و هر کس میتونه این قضیه رو در تعیین خطهای قبل غیر از موناکو بررسی کنه اگه شکی هست نسبت به این نظرم.البته زمان دور خوبی در مجموع سه سکتور ساخته میشه بخاطر راننده های عالی فراری ولی اصلا پتانسیل تایم سریع زدن یا پل پوزیشن گرفتن نداره خودرو.این موضوع مشکل تعیین خط مورد تایید واسور هست و تقریبا دو هفته پیش دربارش گفت دلیل این موضوع تغییراتی بود که برای حل کردن مشکل خوردگی تایر بالا در که چندین سال در فراری توی مسابقه وجود داشت ایجاد کردیم.تو همون مصاحبه گفت که احتمالا برای سیلورستون آپدیت بزرگی داریم که تمرکزمون روی حل کردن مشکل در تعیین خطها در اون آپدیت هست.
    این قضیه وجود داره که وقتی توی خودرو قسمتهایی تغییر زیاد داده بشه برای حل مشکلات جدی یا بدست آوردن سرعت بیشتری در قسمتهای مختلف در پتانسیل خودرو روی قسمت دیگه اثر منفی میذاره مگه اینکه بهترین تیم مهندسی و مدیریتی گرید رو داشته باشی تا این اثر منفی بوجود نیاد یا مقدارش خیلی ناچیز باشه.

  23. امید

    3

    0

    شانسش چقدره؟ یک در میلیون؟ 🤯🤯

    دور تعیین خط  گرندپری اروپا 19‌97 – پیست خِرِس اسپانیا

    ژاک ویلنوو – رنو : ۱:۲۱:۰۷۲
    مایکل شوماخر – فراری :  ۱:۲۱:۰۷۲
    هرالد فرینتزن- رنو ۱:۲۱:۰۷۲
    این تعیین خط مثل این تعیین خط بود واقعا
    نظری نمیدم چون همه اساتید گفتن همه چیز هارو

  24. AmirTT

    2

    0

    چه میکنه مگنوسن!

  25. NICO ROSBERG-06

    4

    0

    واقعاً تبریک میگم به مکس ،بایدبگیم در حال حاضر ایشون رقیبی ندارن ،با ماشینی که پرز تا لحظه منفجر کردن ماشین ردبول، داشت باماشین و پیست کشتی میگرفت،مکس اومد وبا چنگ و دندون پیروزی رو نگه داشت براتون،مبارکتون.باید قبول کنیم تیم مک‌لارن امروز در حق پیاستری ظلم کرد،دومرتبه فرصت عبور از نوریس با دی آر اس،هر دوبار دستور عقب نشینی دادن بهش، اونایی که اهل دنبال کردن ف وان هستن متوجه شدن این و .حق بود جفت مرسدسامون نوریس و بگیرن تا درس عبرتی بشه برای مک لارن ،با اینکه فن مرسدسم ولی خیلی دلم برای پیاستری سوخت. حقش بود ما هر دو ماشینمون برن روی سکو،فقط یک نصفه دور کم آوردیم .فقط پیاستری یه جا نزدیک بود راسل و نابود کنه،نتیجه استراتژی غلط مک لارن میشه دودی که یحتمل بود تو چشم مرسدسا بره.باز خدارو شکر راسل با مهارتش ماشین و حفظ کرد. ینی امروز عالی بودیم ،و همیلتونی که خیلی نزدیک به نسخه اورجینالس بود👌آلونسویی که بازم یه امتیاز خوب گرفت یه تبریکم میگم به طرفداراش.و از ریکاردو هم نباید غافل شیم،چه روز خوبی برای دنیل خندان بود 🙂 در کل بازنده اصلی امروز کسی جز گاراژ فراری نبود ،اینا چی میزنن خداوکیلی،همونجایی که بارش بارون آغاز میشه یکی با م.غ.ز کوچیکش تصمیم میگیره لاستیک اسلیک برای لکلرک بندازه،بیچاره چارلز،وقتی ماشین و پارک کرد خیلی چیزا تو نگاهش بود🙁 ساینزم که با یه اشتباه ریز ریس و برای قرمزا تموم کرد. خسته نباشید برای طرفدارهای صبور فراری که امروز با شاهکارهای استراتژی، خیلی اذیت شدن.

  26. NICO ROSBERG-06

    6

    1

    فقط به نظرم این نسخه پرز ارزش دوسال قرار داد بستن و نداشت،مکس تو تیم تنها شد. با این وجود به نظرم ادامه فصل برای ردبول خیلی سخت میشه.و مک لارن هم تنها تیمیه که دوتا راننده اول تو تیم داره.

  27. Alireza Verstappen

    7

    1

    جونم مکس💙
    سلام من به اون نفری ک فقط دنبال تصادف مکس بودش نه یه مسابقه جوانمردانه
    گریه کن

    • Yousef

      2

      0

      مکس خیلی خوب مدیریت کرد ولی راسل زیادی عجیب غریب بود.

  28. Babak 7+1

    0

    1

    با قاطعیت تمام میگم در حد مرسدس نیست نخواهد شد، خیلی راننده پر اشتباهیه، ضمن اینکه خودشو بالاتر از سایر راننده های گرید میدونه حتی بهتر از مکس و لکلرک و لوییس