مکس ورشتپن میگوید تیم فرمول یک ردبول دقیقا نمیفهمد مشکلاتش در موناکو از کجا آمده، زیرا این مشکلات عمدتاً از دو فصل گذشته به این فصل منتقل شدهاند.
مکس در موناکو در مرحله تعیین خط و مسابقه ششم شد، در حالی که همتیمیاش سرجیو پرز در همان مرحله اول تعیین خط حذف شد و سپس در حادثهای در دور اول از مسابقه کنار رفت.
مسابقات اخیر نشان داد که ردبول نسبت به ۱۸ ماه گذشته، احساس راحتی کمتری را دارد. موناکو ضعف بیشتر روی پیچها را نشان داده که از عملکرد RB20 نسبت به تیمهای دیگر بیشتر کاسته است.
این ضعف عمدتاً از سال گذشته منتقل شده، اما RB19 میتوانست تقریباً هر پیستی بهغیر از سنگاپور، این فاصله را جبران کند.
اما این واقعیت که ردبول هنوز نتوانسته مشکلاتش را حل کند نیز برخی زنگ خطرها را به صدا درآورده است.
مکس ورشتپن درباره مشکل تیمش گفت:
این یک مشکل اساسی است، بنابراین چیزی نیست که طی هفتهها حل شود. ما باید بفهمیم که مشکل چیست، زیرا ما دقیقا آن را نمیفهمیم.
اما ما سخت کار خواهیم کرد تا مشکل را پیدا کرده و سپس سعی کنیم از آن خلاص شویم. نمیدانم آیا امسال میتوانیم این کار را انجام دهیم یا نه، اما امیدوارم برای سال آینده اینطور باشد.
راننده ردبول در ادامه افزود:
قطعاً چند پیست در تقویم وجود دارد که برای ما ایدهآل نیستند.
هر پیستی که بالا و پایین یا پیچ داشته باشد و پیستهای شهری احتمالاً کمی دشوار خواهند بود، اما امیدوارم تا آن زمان کمی از آنچه که در جریان است را فهمیده باشیم.
همچنین چند مسابقه وجود دارد که دوباره به نفع خودروی ما خواهند بود. اما میدانیم که روی چه بخشی باید کار کنیم.
یک جهت مشخص وجود دارد که فکر میکنم هنوز از آن عقب هستیم. اگر بتوانیم آن را اصلاح کنیم، خودروی ما بهطور کلی در هر پیستی بهتر خواهد شد.


دقیقا مشخص بود که وقتی ردبول از ۴ مسابقه پیش نتونست مشکلش رو حل کنه یعنی مشکل جدیه و نمیفهمند مشکل کجاست
امیدوارم زودتر یه راهی پیدا کنند چون امسال با یک تیم نمیجنگند با دوتا تیم آماده با راننده های خوب میجنگند این واقعا کارو سختتر میکنه برای ردبول
واقعا خیلی نگرانم و اصلا حس خوبی ندارم
آخه چرا ردبول ماشین پارسال رو آنقدر تغییر داد ماشین پارسال مشکلش چی بود مگه فقط یه سنگاپور خوب نبود
اما امسال توی خیلی پیست ها خوب نبوده
مشکل کپی کردن طرح مرسدس بود که همه میدونن طرح درستی نبود
خود مرسدس دیگه امیدشو از اون طرح بریده حالا نمیدونم ردبول چی فکر کرده طرح برنده رو با طرح بازنده عوض کرده
شاید هم نیوی یه پولوتیکی زده برای سال آخرش
خوب
بنظر میرسه ک مشکل جدیه ک تیمی مثل ردبول نمیدونه حتا چی هس ولی اگه ناتوانن مشکل حلکنه ۲مسابقه بعد ببره (اگه اون دو تیم نتونن بگیرن) بعدی مسابقات دیگه واقعا به مشکل میخوره وباید از الان ی فکری کنه
دو تا مسابقه بعدی همچی مشخص میکنه. امیدوارم فصل جذابی بشه فارغ از نتیجه
یه موناکو بود مکس اینکارا چیه حالا سنگاپور هم احتمالا پایین باشی این فصل قهرمانی ولی به فکر فصل بعد باش آنچنان که میگن بدون ماشین خوب نمیتونی بالا بالاها باشی
تو پیست های اروپای دوباره همه چیزبه نفع ردبول میشه و اختلافشونو خواهیم دید حداقل امیدوارم یه ماشین استیبل و قابل پیشبینی به مکس بدن.
اگه ردبول از این ماجرای هورنر به خیرو خوشی عبور کنه تا 2026 فکر نکنم بشه بهش رسید. ولی همه از الآن میدونیم سال بعد رقابت نزیکه.
تقریبا عبور کردن دیگه.
بین دو فصل زمان قابل توجهیه به نظر میتونن حداقل توانایی های ماشین رو جوری افزایش بدن که مکس بتونه فاصله خوبی تو پیست های کلاسیک ایجاد کنه و در پیست های خیابونی هم خوب عمل کنه.
مسئله ای که هست استفاده حداکثری از پاوریونیت و سیو کردن تایر هست
جالب بود مسابقه موناکو آدرین نیوی داشت ب ماشین مکلارن نگاه میکرد نمیدونم دنبال چی بود
مشکل ردبول در پیست های خیابانی و پیست هایی دارای پیچ های تند و کم سرعت هست که توش کم میاره. حالا نمیدونم این مشکلشون با آپدیت حل میشه یا نه ولی در هر صورت انتظارم از ردبول توی مسابقات آینده بالاست. ولی مکلارن و فراری همچنان پایینتر از ردبول هستند. به این علت که این اواخر که ردبول چند مسابقه رو از دست داد علت داشت و بخاطر برتری بیشتر این دو تیم نبود. توی استرالیا که مکس ترمزش آتش گرفت و ترکید و از مسابقه کنار رفت. چکو هم که توی سبقت فلورش آسیب دید و موجب کاهش تولید نیروی داونفورس خودروش شد. توی میامی هم مکس به کله قندی برخورد کرد و آسیب دید و لندو هم با سیفتی کار برنده شد. ولی موناکو داستانش متفاوته ردبول خودروی امسالش توی پیست های خیابونی و پیچ های سرعت پایین کم میاره که این هم میتونه علتش وجود تفاوت ساخت خودرو امسال با پارسال باشه.
به پیست های کلاسیک که برسیم باز همون آشه و همون کاسه
یعنی برتری رو با ردبول میدونید یا ردبول عقب میفته؟؟
امیر جان ردبول هنوز دست بالا رو داره توی مستقیمی و مخصوصا با drs باز. ردبول مکس رو داره، ادرین نیوی هنوز توی ردبوله و اعتماد به نفس تیم قهرمان هنوز توی ردبوله پس اگه پنج مسایقه بعدی رو ردبول ۱-۲ کنه نباید تعجب کرد
تا نیم فصل میشه حدس زد سکتور یک کانادا و بخشهایی از مجارستان میتونه برای ردبول دردسرساز باشه , حتی شاید چند پیچ در اتریش . ولی بقیه پیستها خیلی ردبول را نگران نمیکنه .
البته اسپانیا و بلزیک ردبول حتما آپدیت اساسی رو میکنه و شاید بخش بزرگی از مشکل حل بشه ولی این ظعف تا پایان فصل کم و بیش باقی خواهد ماند .
موناکو چیزهایی دبگه هم داشت : اولین امتیاز ویلیامز که جا داره به آقا مهریار عزیز تبریک بگم . واقعا فکر نمیکردم توی موناکو امتیاز دشت کنند ولی مشخصه بالاخره یک گام رو بجلوی خوب داشتند و ببینیم در کانادا میتونن برای بقیه و خصوصا هاس خط و نشان بکشند .
صحبت از هاس شد و دو نکته : اول خطای تیم در بال عقب که هر چند ادعا کردنند سهوی بوده ولی همراه با متلک اشتاینر شد که در شبکه هایی اجتماعی نوشت “اگر کسی متر نیاز داره میتونه متر منو قرض بگیره ” ! که متلک سنگین و معنی داری بود . دوم آقای مگنوسن و سبک رانندگی که امسال پیشه کرده هست . در تمام تصادفات از اول فصل یک پاش ایشون بوده , حالا بماند که یک تنه تکلیف مسابقه موناکو را رقم زد , جالب اینجاست که مدعی شده پرز مقصره ! . ندید میشه پیش بینی کرد اگر تصادفی در کانادا باشه مصییش این آقا هست ! .
و اما مدعی بعدی ” من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود ” آقای اکون , اینکه سالهای زیادیه ایشون با خیلیها درگیریهای غیر لزوم زیادی داشته ولی این مدل رفتار با همتیمی واقعا نوبره . ظاهرا ایندفعه مدیران آلپین دست از حمایت کشبدن و حتی بدتر صحبت از اینه که در کانادا بجای ایشون از راننده رزور استفاده بشه و ایشون روی نیمکت بشینه و به عواقب کاراش و حتی تیم بعدش در سال آینده فکر بکنه ! . مشخصه آلپین و رنو خیلی وقته راه خودشون رو گم کردنند و بالاخره باید از یکجایی شروع کنند .
ممنونم آقا فرشاد.
البته بهتر از این تک امتیاز گرفتن، اونم تو پیستی غیرعادی مثل موناکو، اخبار خارج از پیست هستش مربوط به ساینز.
امیدوارم این شایعات که حتی بعضیهاشون مدعین قراردادش تو اسپانیا با ویلیامز اعلام میشه، حقیقت پیدا کنه و بعد از سالها یک لایناپ درست ببینیم تو تیم.
سلام مهریار جان . چه خوب که ویلیامز امتیاز گرفت تا دوباره شما را در جمع داشته باشیم .
بازار شایعات رانندگان که حسابی داغه و تا قبل نیم فصل کلی خبر شوکه کننده در راهه . شایعات روی نیوی هم زیاده , با آمدن مدیریت جدید و کاربلد آلپین زمزمه هایی بوجود آمده تا آلپین تلاش خودش را برای جذب نیوی دوچندان کنه و البته کدوم تیمه که ایشون رو نخواد ؟ ولی داشتم فکر میکردم چه حرکت جذابی میشه اگر نیوی بره به ویلیامز . در این سالهای آخر کارش و بیاد ایام جوانی برگرده به جایی که افتخاراتش را با فرانک ویلیامز فقید شروع کرد و دوباره شکوه گذشته ویلیامز رو بدست بیاره . با این همت و تلاش وولز که ظاهرا چراغ خاموش نقشه های بزرگی در سر داره , چندان دور از ذهن نیست .
ممنون از لطفتون آقا فرشاد.
بله هیچ تیمی نیست که نیوی رو نخواد و قضیه بازگشتش به ویلیامز داستان جالبی میشه اما فکر کنم مقصد بعدیش تقریبا مشخصه.
درباره تلاش آلپین برای جذب نیوی چیزی نخونده بودم و جالب بود برام.تا جایی که اطلاع داشتم سانچز رو به خدمت گرفتن و زمزمه هایی هست برای بازگشت فلاویو در نقش یک مشاور.
هرچند سنش بالاست و با اون سابقه افتضاح تو تقلب هیچوقت طرفدارش نبودم اما بهرحال همیشه نتیجه گرفته و میتونه کمک بزرگی باشه براشون.
بینوتو هم ظاهرا قراره به آستون مارتین بره.
بقول شما اخبار شایعات حسابی داغه و یک اتفاق خیلی بعید میتونه این سیلی سیزن درهم امسال رو تکمیل کنه، اونم رفتن مکس به مرسدسه.
خیلی علاقه دارم راننده مورد علاقه اتونو تو تیمی غیر از ردبول ببینم…خصوصا مقابل جورج.
اثرات کپی کردن از مرسدسه داره
خودشو نشون میده
ماشین پارسال ردبول در زمان گیری با ۱/۱۱/۳۶۵ پول پوزیشن گرفت و امسال لکرک با ۱/۱۰/۲۷۰ پول زد که نشان میده بیش از یک ثانیه سریعتر بودن و اگر خودروی سال گذشته تغییر نداشت و ثابت میموند احتمالا به Q2 هم نمیرسید هرچند مکس تایم کوالی امسالش ۸ دهم کمتر از ۲۰۲۳ بود ولی عملکرد دو تیم فراری و مکلارن در پیچ های سرعت پایین بسیار بهتر شده و اگر ردبول نتونه ارتقاعی در این مورد داشته باشه تا پایان فصل چندین پیست به مشکل میخوره.
از میامی شروع شد با آپدیت ماشین سریعتر نشد بلکه کنترلش سختر شد هر تنظیماتی کردن به ستاپ ایده آل نرسیدن و از نظر من در میامی هم برخوردش با کله قندی هم تاثیر آنچنانی نداشت بازم کند بودن و در ایمولا هم مشهود بود هم کوالی هم ریس که ماشین ثبات نداره سریعترین نیستن، حالا موناکو جای خودش داره حتی سنگاپور هم احتمال زیاد این اوضاع دارن.
کانادا و بارسا مشخص میشه حتی از تمرینات که واقعا این ماشین ردبول مشکل اساسی داره یا نه می تونه برگرده چون در میامی ایمولا هم ماشین اول نبودن.
آدرین نیوی و مهندسان ردبول یعنی راه اشتباه رفتن که نتونستن راه حلی پیدا کنن.؟ ولی هر چه هست فصل قبل استثنایی بود که الان توقع طرفداران ردبول هم بالا رفته.
حالا مکس هم تو این عکس داره تنظیمات انجام میده😁.
جوس هم میگه دیگه ردبول سلطه نداره در این فصل.
اول که بعد از قطعی شدن رفتن آدرین نیوی ردبول تمرکز نداره چه استراتژی چه راننده.نکته بعدی که مهم تره مشکل ردبول تو پیست هایی که پیچ 90 درجه دارن مثل استرالیا باکو موناکو سنگاپور که حتی فصل قبل هم اگر یه ماشین رقابتی تر فصل قبل بود این مشکل یقه ردبولو میگرفت سرآمدش سنگاپور سال قبل بود دیگه.
ردبول دقیقا نمیدانست مشکل موناکو از کجاست؛: از فیا بپرسید ، اونها بهتون میگن.
مشکل نبود مایکل مسی هستش 😅
شوخی کردم امیدوارم ردبولیا ناراحت نشن
درباره موضوع مشکل پیچهای کم سرعت،ردبول توی پیستهای کلاسیک مشکل خاصی نداره.توی تاپیک قبل هم اشاره کردم بحرین و چین هیچ دردسری برای مکس نداشت.پرز هم در هر دوتاش سکو گرفت.اما تا عملکرد مکس با خودروش رو توی کانادا و اسپانیا نبینیم شاید نگرانی هورنر و مکس رو کاملا درک نکنیم.منظورم اینه هورنر و مکس نگران یکی دوتا پیست خیابانی نیستن و بخاطر آپدیت مکلارن و فراری بخصوص مکلارنه که با تایر مدیوم و هارد میتونن دورهای زیادی با ساییدگی کم بزنن و اگه در پیستهای بعدی نگهداری تایرشون بهتر از خودروی ردبول باشه باعث برتریشون میشه.تو این موقعیت هست که ردبول باید توی پیچهای سرعت پایین هم زمان های خوبی داشته باشه.وقتی هورنر هفته پیش از مکلارن به عنوان رقیب ردبول اسم میبره سرعت مسابقه ای بالای مکلارنه.برای همین حداقل زمانه لازم برای دیدن گپی که توی پیستهای کلاسیک بعد از آپدیتهای مکلارن و فراری توی پیستهای کلاسیک و مسطح لازمه،دو مسابقس.یکی توی کانادای سرعت بالا و اسپانیایی که از بهترین پیستها برای دیدن چالش خودروها هست دید بهتری از سرعت مسابقه ای سه تیم برتر میده.از طرفی استلا هم رسیدن به مکس رو برای سال بعد ممکن دونسته چون توان مکلارن حتی با سرعت مسابقه ای بالا هم در اندازه مکس نیست.مکس ثبات فوق العاده ای داره که برد رو براحتی از دست نمیده و تجربه توی رقابت با لوییس توی ۲۰۲۱ رو راننده های مکلارن و فراری ندارن و گرفتن قهرمانی هم چیزیه که اونا نداشتن که باعث اعتماد بنفس میشه و توی رقابتهای نزدیک تجربه مکس بهش کمک میکنه.اما ردبول برا اینکه چند برد از دست نده نیاز داره آپدیت بده که احتمالا بزودی انجام میشه.
از 12 ساعت پیش یه کامنت نوشتیم اینکه ربات بردش لیست انتظار جای خود , اینکه ادمین محترم سری به تاپیک نمیزنه برام سئواله ! .
زودتر کامنت آقا فرشاد تایید کنید تا صبرش لبریز نشده😅.
چند بار به من گفتی صبر کن تا اوکی بشه کامنتت حالا من بهت میگم صبر کن داداش.
سلام داداش علی , بل نگیر برادر . قبلا هم گفتم قصد و غرضی در کار نیست رباتشون نیاز به آپدیت داره , بدون یک کلمه خلاف کامنتها رو میفرسته برای چک و رو دست ممیزی شبکه 3 بلند شده ! . چون تاپیک شلوغی نبود صبر هم داشتم ولی بالای 12 ساعت بنظرم دیگه زیاده .
علی فراری عزیز سلام
فرمودید ردبول توی چین و بحرین عملکردی خوب داشت به طوری که پرز هم سکو گرفت. اما این در حالی هست که اون پیست ها پیچ های سرعت پایین هم دارند. اما نظر بنده یخورده با شما متفاوت هست. ردبول در پیچ های سرعت پایین مشکل داره ولی اگر پیست دارای مستقیمی و پیچ های سرعت بالا باشه اون زمان از دست رفته رو اونجا جبران میکنه. به همین علت بود که ردبول دست برتر رو در اونجا هم داشت. اما پیست موناکو که تقریبا کلا پیچ هاش سرعت پایین هست برای ردبول دردسر ساز شد چون اونها نمیتوانستند زمان از دست رفته رو جبران کنند و به همین علت کند شدن.
علی آقا کاملا باهاتون موافقم چند هفته هست که میگم نوریس بهترینه ولی همیشه بهترین نمیمونه تجربه مکس واسه این فصل کاملا میچربه اما اگر فصل بعد فراری ماشین رقابتی داشته باشه بنظرم باید منتظرم یه ۲۰۲۱ دیه باشیم
در ضمن در مورد موناکو میشه از تایرهایی هم که پیرلی آماده کرده بود تشکر ویژه ای کرد. اصلا نمیفهمم زدن ۷۷دور با این تایرا اونم توسط چهار تا ماشین اول که قطعاً با بیشترین سرعت و فشار نسبت به بقیه دارن دور میزنن،که تا نفر دوازدهم لپ کردن،چطوری ممکنه. واقعا باید برای سال آینده خود فرمول یک وارد بشه و یک قانون بذاره برای موناکو که اصلا تایر هارد و ممنوع کنن حداقل برای خود مجموعه ف وان. و جذب مخاطبش قطعا بهترین کار همینه .یادمون نره موناکو جزو یکی از پر پیچ تمرینهای مسابقاته و فقط سرعت کیسینگ لاین پایینی که اینجا داره باعث این مشکل میشه که واقعاً با حذف کردن ست هارد میشه هیجان و حداقل تو بخش آندرکات بالابردن وگرنه که مسابقه فقط تا تعیین خطش جذابه و بقیش و فقط با کلمات بوووق دار فقط میشه توصیف کرد😒
مشکلی نیست چیزی که شما میبینید یهwweتو ورزشای موتوریه مسابقات داشت کسل کننده میشد باید یکم ترمز ردبول کشیده میشد واسه جذب مخاطب همیشه همینجوری بوده منتها مرسدس چپش پر تر بود بیشتر تونست دوران کسالت اورشو کش بده
این درست نیست که چون راننده موردعلاقه شما کمتر مقام میاره به دوران پادشاهی یه راننده بگی کسالت بار، سازندگان و راننده ها تونستن انجام دادن!
کاملا موافقم نیکو جان.
یا لاستیک هارد حذف بشه یا 2 پیت استاپ اجباری بشه.
(بیشتر گزینه دوم، چون راسل هم با مدیوم تا آخر مسابقه رفت)
پیشنهاد خوبی بود،لایک👍
در یک کلام،، ردبول در کرب گیری و پیست هایی که بالا پایان (بامپ) زیاد داره مشکل داره..
کانادا هم همین مشخصاتو داره،، البته ردبول میتونه توی کفی ضعفشو جبران کنه…
به شخصه نظرم اینه، اگه ردبول توی اسپانیا یه گپ دو سه دهمی با مکلارن و فراری نداشته باشه فصل بسیار سختی در پیش خواهد داشت
دوست عزیز A.ZEBARDAST پیست چین غیر از یه قسمت کوتاه دی آر اس و مستقیمی اصلیش،کلا پیچهای سرعت پایین و هیرپین هست.فقط نقشه اون رو ببینید که سرعتهای تقریبی توی هر پیچ رو نشون میده همه چی مشخصه.مشکل روی پیچ سرعت پایین اگه جدی باشه ده برابر بیشتر از ضعف در پیچهای سرعت بالا باعث ضرر و تایم از دست دادن میشه.چطوری؟خودرو توی فقط یک هیرپین حدود یک و نیم ثانیه زمان عبورش هست.حالا اگه مشکل جدی باشه توی اون حداقل ۲دهم زمان از دست میره.اما در پیچ سرعت بالا که حداکثر ۲یا۳ دهم زمان عبور خودرو هست مشکل جدی داشته باشی حدود ۴صدم ثانیه از دست میره.من نسبت کاهش زمان در این دو نوع پیچ رو یکسان حساب کردم تا نتیجه مقایسه یکسان باشه.حالا پیست شانگهای با چند هیرپین و پیچهای سرعت پایین مشکل جدی داشته باشی حد ده تا دو دهم ثانیه از دست میره یعنی ۲ثانیه در هر دور.همچین اختلافی بصورت واقعی برای تیمهای مشکدار در اون پیچها وجود داره و اگه نتیجه کیو یک تعیین خطش رو ببینیم تقریبا این اعداد که برای درک موضوع گفتم با مقداری کم و زیاد وجود دارن.پس خودروی ردبول مشکل توی پیچ سرعت پایین داشته باشه مربوط به پیستهایی با دست انداز هست ولی در سطح صاف و غیر خیابانی مشکلی ندارن.فقط اینکه من بنویسم توی مشکل در قسمتهای سرعت پایین هست و بعد با دو تا پیست بسیار سرعت پایین نتیجه چیزه دیگه بوده باشه باید دقیقتر نگاه کنیم به جزییات.مکس و هورنر هیچ جا نگفتن در پیچهای سرعت پایین مسطح و غیر خیابانی مشکل داریم.اختلاف مکس در کیو یک چین با نفر آخر سارجنت حدود ۱.۶ ثانیه بوده.در بحرین هم اختلاف مکس با گسلی که بیستم شد ۱ ثانیه بوده.پس اعدادی که برای مثال نوشتم بی معنی نیست.
علی جان پیست شانگهایی حدود پنج و نیم کیلومتره و موناکو کمتر از سه و نیم کیلومتر و طبیعه که توی پیست کوتاهتر گپ کمتری بوجود بیاد . مورد دیگه تنظیمات موناکو هست که تنها پیستی هست که هیچ تیمی دنبال ریس پیس نیست و همه دنبال کوالی و پوزیشن استارت هستند و به همین دلیل تنظیمات چین یا باکو به سفتی تعلیق موناکو نیست و دیگر اینکه در چین دیوارهای نزدیک و خطرناک موناکو وجود نداره و راننده میتونه با ریسک بسیار بالاتری پیچها رو طی کنه . تنظیمات سفت موناکو شاید فقط در سنگاپور تکرار بشه و برای همین مشکلات ردبول در موناکو را به این زودیها نخواهیم دید . در ابعاد کوچکتر بله , همین پیچ آخر و سکتور یک کانادا دردسر میشه ولی در نهایت بازم مکس برای اولی و دومی میجنگه نه پایینتر.
فرشاد جان تمام توضیحاتی که دادم برای اینه بگم مشکل در پیچ سرعت پایین بخاطر ماهیت موناکو بود وگرنه در چین و بحرین هم مشکل بوجود میومد.اون همه توضیح با مثال عددی دادم که معلوم باشه تو اونا هیچ مشکلی ردبول نداشته یعنی تو موناکو مشکل بوده.اینکه میگی پیست چین با موناکو تفاوت مسافت و عرض داره متوجه نمیشم چی رو میخای من متوجه بشم که بنظرت نشدم؟نوشتم توی اون دو پیست مشکل وجود نداشت و شما میگی توی موناکو مشکل وجود داشت.اینا چه تناقضی با هم دارن؟مشخصه مشکل پیست خیابانی با دست انداز هست که اون دو پیست اینطوری نبودن.
پس طبق فرمایشات شما مشکل در تعلیق خودروی ردبول هست درسته؟!
فرشاد جان علی آقا میگن که خودروی ردبول در پیست های غیر خیابونی مثل چین حتی با وجود پیچ های سرعت پایین مشکل نداره چون پیستی مثل موناکو نیست که دست انداز داشته باشه این یعنی اینکه مشکل در پیچ های سرعت پایین هست ولی دست انداز موجب دردسر برای ردبول میشه و کندش میکنه که فکر میکنم که علتش سیستم تعلیق باشه
علی اقا فراری و آقای زبردست عزیز , شاید برداشت بنده متفاوت بوده ولی بحث کلی بنده این هست که بنا بدلایلی که عرض کردم قیاس پیچهای سرعت پایین موناکو با هیچ پیستی غیر از سنگاپور درست نیست . بیشتر هم ربطش به کامنت علی آقا در تاپیک قبلی بود که مثلا علی آقا اشاره کرده بود پرز در چین در پیج سرعت پایین سبقت محکم و راحتی را گرفته بود ولی موناکو شرایط تغییر کرده .
اساسا شاید هر دو یک چیز رو بگیم ولی من میگم هر پیست رو باید فقط با خودش مقایسه کرد . به هرحال ممنون از توجه تان .
آهان گرفتم چی میگید
بله این هم هست. توی موناکو نمیتونید داخل پیچ ها ریسک زیادی کنید و احتمال تصادفتون بالا میره ولی توی پیستی مثل بحرین مثلا پیچ ۱۰ رو میتونید با سرعت بیشتری طی کنید چون احتمال خطر زیادی حس نمیکنید و به واسطه دیوار احاطه نشدید. درسته
برخی از حدسیات کارشناسان در مورد مشکل ردبول که دوستان هم اشاره داشتن حرکت روی کرب های پیسته که تعادل خودرو را به هم میریزه که میتونه از شاسی یا سیستم تعلیق یا شاید آیرو نشات بگیره و شاید در کوتاه مدت ردبول قادر به رفع اون نباشه با توجه به کمترین ساعات توسعه و همچنین خسارتی که ماشین پرز از نظر هزینه به تیم تحمیل کرد.
اصولا در چند سال اخیر وقتی تیمی با یک مشکل جدی روبرو میشه برطرف کردنش زمانبره و در همین حالت هم وقتی به دیتاها نگاه میکنیم در شتاب گیری و خروج از پیچ ها خودروی ردبول بسیار سریعتر از مثلا مکلارن هست و امیدواریم حداقل این شرایط باقی بمونه چون عملا مکس غیر قابل دسترس خواهد بود با احترام به طرفداران ورشتپن.
تاپیک قبل هیچ تاخیری توی تایید نبود.کامنت اولم اینجا ثبت شد ولی دومیش که صحبتهای مکس درباره این قضیه بود که کاملا قضیه رو روشن کرده بود درباره این موضوع کلا اثری ازش نیست،سومی هم ساعتهاس تایید نشده.موضوع بات نیست.بنظر ایشون سلیقه ای تایید میکنن چون قبلا هم اتفاق افتاده.
علی جان مثبت اندیش باش . انشالله غرضی در کار نیست . من خودم در جواب علی1 یک کامنت کوتاه نوشتم که اونم رفت توی بات ! ولی احتمالا پنجشنبه و مشکلات آخر هفته و ترافیک زمان کافی برای آقای حسن پور نذاشته . بالاخره تایید میشه ولی خوب بقول سیامک خان از دهن میفته ! .
در3 مسابقه اخیر 3 برنده از 3 تیم مختلف داشتیم💥
خوده مکس دراینباره توضیح داده که یه بار متن کاملش رو نوشتم و تایید نشد الان چیزیکه ازش یادمه مینویسم.
مکس گفته این مشکل توی خودروی سال قبل هم وجود داشت و یک مشکل اساسی توی خودرو هست.فقط انقدر برتری خودرو بالاتر بود که به چشم نمیومد.ولی با نزدیک شدن زمانها حالا مشکل ساز شد.این مشکل چیزی نیست که توی چند هفته حل بشه چون موضوع جدیدی نیست ولی ما به سختی روی اون کار میکنیم تا برطرف بشه.اما در کانادا که دانفورس پایین هست قدرت خودرومون رو نشون میدیم.همینطور توی اسپانیا هم با سطح صافی که داره اصلا مشکلی نخاهیم داشت.فقط پیستهایی با دست انداز و خیابانی باعث دردسر میشه که تا اون زمان مشکل این قضیه امیدوارم حل بشه.
صحبتهای مکس دقیقا مثل نظر اکثر دوستان دو مسابقه بعدی رو معلومه مهم میدونه که گپ با مکلارن و فراری چقدره ولی با اعتماد بنفس کامل ازشون حرف زده.
ایشالا که ضعف برطرف میشه و ردبول و مکس قهرمانی راننده و سازنده رو از دست نمیدن.
به نظرم اینکه میدونن یه مشکل داره طرح و ایمان الکی ندارن و راننده هم اینو درک کرده عالیه!
زمان هایی ک فراری با پل برده یا نبرده:
1956. JUAN MANUEL FANGIO❌
1974. NIKI LAUDA❌
1975. NIKI LAUDA✅
1976. NIKI LAUDA✅
1978. CARLOS REUTEMANN❌
1979 JODY SCHECKTER✅
1996 MICHAEL SCHUMACHER❌
2000 MICHAEL SCHUMACHER❌
2008 FELIPE MASSA❌
2017 KIMI RAIKKONEN❌
2021 CHARLES LECLERC❌
2022 CHRLES LECLERC❌
2024 CHARLES LECLERC✅
توی موناکو
عااالییی
دست شما درد نکنه
🔵خسارت ها و آثار مخرب تصادف سرجیو پرز در موناکو تمامی نداد
🇲🇨تصادف سرجیو پرز در موناکو ممکن است منجر به جریمه های اضافی نیز شود.
‼️هلموت مارکو گفت ما هنوز نمی دانیم گیربکس و موتور در چه وضعیتی هستند، بنابراین اگر مجبور به
عبور از حد مجاز استفاده از این دو قطعه باشیم می تواند جریمه های بیشتری را در پی داشته باشد.
جالبه مقصر رو خود چکو کردن!!!!!!!!!!!!!!!
یکی باید بهشون بگه اون آقای مگنوسن نباید اونجا حمله میکرد تا برخورد پیش نیاد
اولش تو فرمول1 این کارای مگنوسن فان بود ولی از یه جایی به بعد بیشتر وحشی بازی از حد گذروندن و خسارت الکیه.
آقای زبردست پرز رو مقصر نکردنند . منظور مارکو اشاره به خسارت 2 تا 3 ملیون دلاری بوده و اینکه اگر موتور و گیربکس آسیب جدی دیده باشه مجبور به استفاده از قطعات اضافه خواهند شد که جرایم تیمی در استارت مسابقه به همراه خواهد داشت .
نه جدا از اون جرایم قطعات شنیدم پرز رو مقصر اعلام کردند
شایدم شایعه بوده اطلاع ندارم
در هر صورت تشکر فراوان از پاسخگویی
دوست دارم مگنوسنو تو ردبول ببینم
والا بالله نه همینطوری کم ماشینا دارن ظریف تر میشن روز به روز با قوانین رانندگی بی محابای مگنوسن باعث عقب افتادن برنامه های تیم میشه فقط!
شوخی میکنید یوسف جان؟!😁
رالف شوماخر گفته که در صورت افت بیشتر ردبول در مسابقات آینده مکس مذاکراتش با ردبول رو برای 2026 ادامه میده!
از هلموت مارکو هم در باره راننده صندلی 2025 ردبول پرسیدن و ماشاءالله 6 7 تا اسم آورد همش از تیم خواهر ردبول یا از تیمهای آکادمیک ردبول مثل سونودا و ایواسا..