مکس ورشتپن، راننده ردبول با غلبه بر چارلز لکلرک و پنالتی پنج ثانیه ای در مسابقه فرمول یک لاس وگاس 2023، هجدهمین پیروزی فصلش را کسب کرد.

📺 تماشا مسابقه لاس وگاس

چارلز لکلرک برای پنجمین بار در این فصل روی رده پول پوزیشن (خط یک) صف آرایی کرد و در مسابقه نیز نشان داد که سرعت مسابقه ای فراری بسیار رقابتیست اما با اتفاقات مسابقه و از دست دادن برتری خود، همچنان در کسب پیروزی ناکام ماند.

با کمک جریان مسابقه، سرجیو پرز نیز ریکاوری خوبی را تجربه کرد اما نتوانست در آخرین دور جایگاهش را حذف کند با قرارگیری در رده سوم، دو سکو را برای کمپ ردبول به ارمغان آورد.

راسل از تیم مرسدس نیز بعد از سه نفر ابتدایی از خط پایان عبور کرذ اما به دلیل پنالتی اش به رده هشتم، پایینتر از هم تیمی اش، لوئیس همیلتون سقوط کرد.

جدول مسابقه فرمول یک لاس وگاس 2023

#رانندهتیم زمان
1مکس ورشتپنردبول
2چارلز لکلرکفراری+2.070
3سرجیو پرزردبول+2.241
4استبان اکونآلپین+18.665
5لنس استرولاستون مارتین+20.067
6کارلوس ساینزفراری+20.834
7لوئیس همیلتونمرسدس+21.755
8جورج راسلمرسدس+23.091
9فرناندو آلونسواستون مارتین+25.964
10اسکار پیاستریمک‌لارن+29.496
11پیر گسلیآلپین+34.270
12الکس آلبونویلیامز+43.398
13کوین مگنوسنهاس+44.825
14دنیل ریکاردوآلفاتائوری+48.525
15گوانیو ژو
آلفارومئو+50.162
16لوگان سارجنتویلیامز+50.882
17والتری بوتاسآلفارومئو+85.350
-نیکو هالکنبرگهاس-
-لندو نوریسمک‌لارن-
-یوکی سونوداآلفاتائوری-

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

114 دیدگاه

  1. Ali🦁3

    41

    10

    از طرف فن های چارلز بگم مکس ازت متنفریم😅.
    تو استارت مکس دیر ترمز کردنش و نداشتن چسبندگی چارلز هم با خودش برد بیرون که مستحق پنالتی بود و استینت دوم رو هارد خیلی بهتر از مدیوم بودن ردبولا که باعث برد مکس و خوش شانسی چکو که تعویض تایر به موقع آمد سراغش ولی بازم مثل برزیل نتونست 1لپ دفاع کنه هر چند چارلز و آلونسو یه لول بالاتر هستن و چارلز هم شانس اورد با اشتباهش بیشتر تایم از دست نداد ولی جبران کرد با سبقت عالیش در آخر که مستحق جلوتر از چکو دیگه بود.
    مکس هم با ردبول یه فصل تاریخی که آخرش حسابی خوشحال بود که این 18 برد در فصل و مهمتر برابری با بردهای وتل خیلی لذت بخش بود که خواننده هم شده بود مثلا از لاس و گاس بدش میومد😄 حالا ابوظبی هست که رد بشه.
    در کل برای من مسابقه جذابی بود حال کردم مشخص بود مکس اصلا مسابقه راحتی نخواهد داشت با اینکه استینت اول خوبی نبود براش ولی رقابت خیلی نزدیکی داشتیم مکس هم شانس اورد با راسل out نشد که راننده مرسدس با اینکه پیس خوبی داشت ولی باعث شد کلی امتیاز از دست بده.
    تبریک هم به فن های ردبول که آخرش 1&2 فصل رانندگان زدن که چکو کلی منفعت کسب کرد غیر از اینم نباید میشد.
    لباس‌های رانندگان ردبول قشنگ نبودن این چه طراحی بود دیگه.

    • Ali🦁3

      31

      7

      باید راننده مسابقه ای باشی تا این رکوردا بزنی فقط با ضریب کمترین اشتباه.

      • spinosa

        5

        10

        دوست عزیز اقای ali 1 درمورد نظری که دادید درخصوص پختگی لکلرک این مورد رو بگم تا شما هم بیاد بیارید.اینکه یک راننده با مشکلات durability درگیر هست کاملا مربوط به شرایط پدوک هست و اصن ربطی به پختگی راننده و شرایط مسابقه تحت فشار نداره.راننده ای که فقط ۸ تا مسابقه درهرفصل بخاطر همین مشکلات retire میشه توی اعتماد بنفس راننده اش بیشترین تاثیر رو میزاره و اتفاقا رابطه معکوس داره و هرچه مشکلات اطمینان ماشین بیشتر باشه راننده بیشتر درگیر هست با خود ماشین تا با بقیه رقبا.حالا شما با این وضعیت تیم فراری بیای راننده رو تحلیل کنی که پختگی نداره یه نظر پوچ هست.مثال بخوام بزنم فصل ۲۰۱۹ و مشکلات موتوری رنو و مسابقه اسپا و مونزا مکس تو درو دیوار بود.یعنی کافیه مسیر این چند سال فراری رو برای مکس متصور بود ایشون عمرا تو ردبول میموند.انعطاف پذیری و صبر لکلرک چیزی شبیه فتل بود که ۵ ۶ فصل منتظر مونده.پس قطعا اولین عامل مشکلات تیم هست نه پختگی طرف.شما درصورت ثبات تیمی میتونید روی رانندگی نظر بدید نه اینکه هرمسابقه چنین شرایطی مثل تیم فراری داشته باشین. گرچه توی همین فصل و فصل قبل توی ثبات ردبول شرایطی داستانایی مثل اسپین زندورت و کاور پرز داریم.فراری حتی از فصل پیش روی هارد مشکلات داره.

    • Ali.. Ferrari

      31

      5

      تبریک به مکس و طرفدارانش و ردبول برای دبل پودیوم.و تبریک به شارل که بهتر از این نمیتونست باشه رتبش.یه اشتباه در کرد رده داد به پرز که پس گرفتش به زیبایی.
      تاپیک قبل توی کامنتم نوشتم مکس برنده هست بخاطره سرعت مسابقه ای بهتر خودروش و استراتژی و توی دو تاپیک قبل نوشتم فراری استینت دوم روی تایر هارد بره نتیجه خوبی نداره.استراتژی که نوشتم میتونه فراری رو برنده کنه سفت مدیوم مدیوم هست.چون اشاره کردم پرچم زرد یا قرمز حتما داره.حالا با اتفاقات امروز این استراتژی رو بسنجید.وقتی پرچم زرد اومد شارل میتونست ست دوم مدیومش رو استفاده کنه که تا آخره مسابقه دوام داشت.
      مدیوم هارد یعنی استراتژی بدون اینکه اتفاقات مسابقه رو در نظر بگیرن که همینطورم شد،برعکس پرز رو دیدیم چطور توی پیست نگهش داشتن و زمان مناسب رفت تعویض تایر و سکو گرفت.توی پیت استاپ برای شارل هم که ۲ثانیه نسبت به پیت مکس از دست که شاید همون اگه پیش نمیومد نتیجه چیزه دیگه میشد،چیزیکه برای ساینز هم پیش اومد تایر جو سمت راست.همین مسابقه نشون داد فراری خودروش مناسب برد باشه یه پیت بد و استراتژی بدون در نظر داشتن اتفاقات مسابقه که چه تایری رو نگه دارن بردشو خراب میکنه و این تفاوت تیمهای قهرمان رو نشون میده

      • Mehdi.83

        5

        0

        مکس 2تا مدیوم نو 2تا هارد نو و 2تا سافت کهنه.پرز و لکلرک و ساینز و همیلتون و راسل 2تا هاد نو 1 مدیوم نو .فراری ها سافت نو نداشتن.مرسدس و پرز داشتن.فکر کنم لاستیک ها هم سی 5و4و3 بودن.

    • farshid f1

      39

      30

      با سریعترین ماشین پیست فقط باید ورشتپن باشی که اونطوری بری سمت پیچ یک.
      من از اوکون اصلا خوشم نمیاد ولی دعا میکنم یه ماشین خوب زیر پاش باشه چون فقط اون میتونه حال این بچه ی ننر رو جا بیاره.

      • Ali🦁3

        26

        7

        فرشید جان
        مگه قراره پیچ یک مکس براحتی ازش بگذره.؟ راننده نباید از هیچ فرصتی دریغ کنه و همین راسل هم دست کمی از اکون نداره ولی سعی کنید این خیالات از سرتون دور کنید چون اکون اصلا با ماشین برابر در حد رقابت با مکس نیست برو چند لول بالاتر رفیق.
        /فعلا که می بینیم این بچه ننر حال شما جا آورده که یه برد هم نمی بینید/.

      • Mehdi.83

        8

        6

        اکون سطحش در حد راننده های دوم هم بزور هست داره هم تیمیش قبلا کنار مکس دیدیم چی سرش اومد.درباره اینکه مکس چرا اونجوری رفت تو پیچ و چسبندگی نداشت و همیلتون و خود لکلرک و آلونسو وساینز و…کافیه دوتا کار انجام داد یکی دیدن با دقت استارت دوم اینکه علت نبود چسبندگی تو سیرک وگاس

      • Sebmm

        9

        23

        راننده باید برای رسیدن ب پیچ یک کثیف رانندگی کنه مثل مکس، فک کردم الان ک پخته شده این رفتارارو گذاشته کنار ولی نه، هنوز همون راننده ای هست ک وقتی کم بیاره با همچین حرکات جوانمردانه ای جبران میکنه، یادم نمیاد فتل الونسو همیلتون اینکارارو کرده باشن اگرم کردن در این حد نبوده، فیا هم قربونش برم میدونه چجوری جریمه کنه ک ن سیخ بسوزه ن کباب

      • Max . 1

        13

        4

        معلومه حافظه ضعیفی داری که یادت نمیاد
        اگه خواستی یه لیست از کارهای خیلی بد تر این سه راننده که گفتی رو برات بفرستم بری نگاه کنی
        اصلا راننده ای که این جوری نباشه قهرمان نمیشه
        این سه تا اسم هم که شما گفتی رو هم 13 تا قهرمانی دارن
        پس خیلی کارهای از این بدتر کردن که قهرمان شدن

      • Sebmm

        2

        10

        حافظه من از اون جهت ضعیفه ک اسامی رو زود یادم میره ولی وقایع و رویدادهارو ب ندرت
        پس نتیجه ی حرفای شما میشه اینکه هرکس قهرمان شده پیچ یک حتما طرف رو انداخته باشه بیرون

      • Soheil_JB22

        3

        1

        راننده خودتون رو درست کنین که استین ۲۰۲۲ اونجوری رفت تو شکم ساینز بعد به راننده های دیگه گیر بدین

    • Mscforever

      22

      1

      لباس مکس از لباس الویس الگوبرداری شده بود وقشنگ بودولی چکوشده بودمثه راننده های فراری مخصوصن وقتی عقب رولزرویس نشسته بودن برن براپودیوم

    • |ZXE-LECLERC16|

      26

      7

      به شخصه دیگه از مکس متنفر نیستم علی آقا، تنفر مال اون موقعی بود که هنوز کله مکس بوی قورمه سبزی می داد
      حرکت مکس که مسلما پنالتی داشت، ولی هرجور هم که حساب می کنم، چه با ۵ ثانیه چه با پس دادن رده، چارلز نمی برد، چون پیس مکس… نیازی به توضیح نداره
      الان مکس قشنگ در مقایل داورا، دست بالا رو داره به خاطر ثبات خودش و البته ماشینی که زیر پاشه، داورا هیچ کاری نمی تونن بکنن، طرفدار راننده با کیفیتی هستین دوستان

      • Ali🦁3

        14

        7

        Zxe16
        داداش اول رسیدن بخیر و بعدش متوجه شوخی من نشدی.؟منظورم از تنفر برداشت دیگه ای هست از جانب خودم(کری).
        قبول کنید ماشین فراری پیس عالی داشت نزدیک ردبول بود اینجا و اگه این واقعیت هم قبول کنید اینه که چارلز هنوز به پختگی مکس تو رانندگی در مسابقه نرسیده اینو بارها ثابت شده باید تو فشار رقابت زیاد در طول فصل باشید تا دیده بشه نه فقط در چند گرندپری.

      • |ZXE-LECLERC16|

        5

        0

        عه پس شوخی بوده :))))) خب پس :))
        پیس که خب صحبتی ندارم، همه چی واضحه
        پختگی رو هم کاملا قبول دارم، فقط کاش چارلز تیم درستی می داشت که می تونست تحت فشار واقعی مسابقه قرار بگیره که به لول پختگی مناسب برسه…

      • Pouria

        5

        21

        با کیفیت ولی شدیداً بی اخلاق که درست مثل اخلاق پدرشه

    • 🦁That Night In Abu Dhabi🦁

      13

      1

      تبریک بە دوتا رانندەم
      Untouchable Max و Unlucky Charels
      بنظرم آلپین شرایط بهتری از همە دارە ماشینش توی اکثر پیستها خوب بودە فصل بعد رو آلپین شرط میبندم،
      یە پیشنهاد داشتم برای سایت،اگر امکانش هست مکالمات بعد از مسابقە روهم پوشش بدید،چون من با زبان ایتالیایی میدیدم اصلا متوجە نمیشدم رانندەها چی میگن.

    • amir82_yusefi

      16

      0

      نه بابا تنفر چی؟بیشتر تنفر فن های فراری از تیم خودمونه.مکس زده بود رو آهنگ داشت میخوند خیلی خوب بود.ولی طراح لباس های ردبول کی بود واقعا فک کنم یه چیزی زده بود بعد شروع کرده طراحیو لباس مکس که مثل مرسدس بود لباس چکو از فراری فراری تر بود.خخخخخ

    • NICO ROSBERG-06

      10

      1

      عالی بود طراحی .من فقط نفهمیدم چرا برنده ریس با لباس مرسدس بود؟؟ مکه ردبول برنده نشد؟ راستی چرا دو تا راننده با لباس فراری رو سکو بودن؟ پرز مگه ردبول نبود 😂😂

      • NICO ROSBERG-06

        2

        1

        یه نفر پاسخگو باشه . مغزم رگ ب رگ شد💀💀😂

  2. ایرن

    14

    25

    با کمک جریان مسابقه، سرجیو پرز نیز ریکاوری خوبی را تجربه کرد

    خب بگید این جریانات مسابقه چی بوده؟ یعنی توضیح از این گنگ تر و کلی تر نمیشد. من و امثال من که نتونستیم مسابقه رو ببینیم جدول نتایج بدون توضیح اتفاقات مهم مسابقه به چه دردمون میخوره؟

    • farshid f1

      4

      7

      پیت استاپ حین سیفتی کار
      جریان مسابقه این بود

    • Mscforever

      22

      0

      تواستارت مکس لکرک رو پوش کرد بیرون رفت اول ولی پنج ثانیه پنالتی گرفت چکوتارده نهم بالا اومدولی بخاطر آسیب بال جلوش مجبورشددور دوم بره پیت ورده آخربرگشت،دور سوم نوریس رفت تو باقالیادورشونزدهم لکرک وقتی مکس لاستیک تموم کرده بود ازش رد شد ومکس رفت پیت و پایینترازراسل برگشت بیرون،دور ۲۷ مکس و راسل برخوردداشتن ویه تیکه ازماشین مکس کنده شد سیفتی کاراومد بجزلکرک بقیه رفتن پیت ودور ۳۳ چکوازلکرک رد شد دودوربعد دوباره لکرک اول بود ولی دوربعدش مکس ازهردورد شد و تا دوراخریه فاصله ۴ ثانیه ای بازکرده بودکه دوراخر اسیب دیدگی ماشینش باعث شدسرعتش کم بشه ولی پشت سرش چکو ولکرک باهم درگیربودن که بلاخره توپیچ چهاردهم شارل اومددوم و چکو سوم و راسل هم که چهارم شده بودبخاطربرخوردش با مکس پنالتی گرفت وهشتم شد

      • NICO ROSBERG-06

        11

        2

        شما داشتی کدوم مسابقه رو تماشا میکردی عزیز؟ آخه اونی که ما نگاه کردیم ماشین مکس کاملا از راسل رد شده بود که یهو راسل خودش و پرتاب کرد تو بقل مکس، فکر کنم دلش براش تنگ شده بود.فقط باید ب راسل زنگ بزنم بگم ،عزیز دل،آخر مسابقه هم میتونی بقلش کنی اون جا وسط ریسه و جریمه میشی و میری رده هشتم و بعدش چی میشه عزیزم؟؟😍😍
        دقیقا درسته😡🤬🤬 اون همه امتیاز مفت و ک.و.فتی رو که برای دومی تیمی سال نیاز داریم و دو دستی تقدیم فراری میکنیم که هر دوشون بالاتر از ما تموم کردن. راسل جون اصلا ناراحت نشیا رده دومی تیمی هم از دست رفت مهم نیست اصلا نبینم خاطر عزیزت و بخاطر این چیزای کوچیک بی اهمیت مکدر کنیا شما فقط وظیفه داری چند ملیون دلار ناقابل و از مرسدس بگیری تا در ازای اون هیجانات جوانی تو در پیست مسابقه با عجله کردن در جایی که اصلا نیازی به اون کار نبود خالی کنی و گ.ند بزنی تو اعصاب منی ک هر مسابقه منتظرم از نظر امتیازات برای دومی تیمی بتونیم فراری و تحت فشار قرار بدیم.
        امشبم راحت بخواب راسل جون، به این چیزای کوچیکم فکر نکن،هیچ اتفاقی نیفتاده فقط یه چندتا طرفدار معمولی مرسدس بخاطر اشتباه شما فشارشون افتاده و باید برای از دست رفتن دومی تیمی تا ابتدای فصل آینده حرص بوخورن.
        کی گفته طرفداران مرسدس مهم هستن اصن، اونا ک مثل شما چند ده میلیون دلار ناقابل و برای این سطح رانندگی به جیب نمیزنن. راستی ازت هم تشکر میکنم که دور آخر تونستی اوکون و بگیری واقعا باعث زحمت شد فقط فکر کنم اگه تو همون رده پنجمم تموم میکردی بازم همون هشتم و تحویل مون می‌دادیا.. به اینم فکر کن.

    • amir82_yusefi

      7

      4

      یا میشه گفت سرجیو پرز شانس بوده بعدا دست و پا درآورده.

      • Mahdiye

        7

        2

        والا باید گفت امروز خر‌شانس بود. این فصل واقعا چکو ضعیف کار کرده، امروز با اون شانسی هم که آورد و کلی فرصت براش فراهم شد حتی نتونست یه نیم دور دفاع کنه!!!! قشنگ در رو باز گذاشت و به لکرلک گفت بفرما. یه لیفت کوچیک کافی بود تا رده دومی رو نگه داره!!!! امیدوارم دیگه کسی نگه ردبول ماشین برابر به پرز نمیده داریم میبینیم دو ریس گذشته که پرز چقدر بد عمل میکنه. امروز در یک نقطه دوبار یه اشتباه رو تکرار کرد اخه مگه داریم؟؟؟!!!! امسال مکس یک تنه جور قهرمانی تیم رو کشید اما فصل بعد که قطعا تیم‌ها نزدیکتر خواهند شد، پرز نمیتونه با این سطح عملکردی تو ردبول بمونه.

    • Mehdi.83

      7

      0

      برای ورود راننده ها گند زدن به پیست و روغن ریزی چندتا ماشین بعد کلی کثیف کاری شد بعلاوه سردی نسبی هوا نتیجش شد چندتا اتفاق تو استارت.فراری روی مدیوم بشدت سریع بودن و رو هارد در حد ردبول.سیفتی کار نبود برنده میشدن.مسابقه خیلی خوبی هم بود در کل.

  3. MOHAMMAD KHZ

    27

    2

    اینقدر فراری مسخره کردیم که خودمون هم شبیه فراری شدیم. امروز ترکیبی از اشتباهات راسل . لوئیس . و گاراژ مرسدس دیدیم . به جز ریس پیس خوب همیلتون و تاحدی راسل دیگه هیچ نکته مثبتی از مرسدس ندیدیم. از اشتباه همیلتون و راسل بگیر که جفتش باعث شد ماشینشون آسیب ببینن تا انتخاب بد لاستیک برای همیلتون برای استارت و پیت استاپ های افتضاح . این مرسدس ذره ای شبیه اون دوران اوجش نداره

    • MOHAMMAD KHZ

      26

      1

      شاید به جرات بگم از مسابقه بحرین تا الان حداقل نزدیک ۱۰۰ امتیاز مرسدسا به خاطر اشتباهاتشون ضرر کردن

      • MOHAMMAD KHZ

        7

        1

        اشتباه شد منظورم قطر بود

  4. yaghub

    16

    40

    ردبول زد به راسل و راسل جریمه شد!؟!؟!

    • |ZXE-LECLERC16|

      19

      7

      یکم تصاویر رو نگاه کن! راسل بود که پیچید توی مکس، کاملا واضحه

    • mehdi.b_44

      10

      1

      منطقی بود چون مکس پیچو داشت و راسل عملا زد بهش

    • Mehdi.83

      9

      1

      راسل:تو نقطه کور من قرار داشت و من ندیدم و پیچیدم و اشتباه کردم.
      این دوست عزیز و اون تعداد لایک کننده:نخیر تو اشتباه میکنی مکس بهت زده و باید جریمه میشد.این سطح منطق و تحلیل باور کردنی نیست.

  5. Abas

    16

    12

    اول تبریک به نورچشمی. دوم آفرین به آلونسو که مبارزه را به چارلز یاد داد. سوم به جیمز با بی‌سیم زدنش.

    • Arefmiv

      11

      24

      بنظرم هم تیم فراری هم استوارت ها لاس وگاس رو از لکلرک دزدین. چرا تیمموقع سیفتی کار نبرد تایر عوض کنه درحالی همه میرفتن پیست و 10 ثانیه حداقل جلوتر از ساینز بود. دوم مکس مسابقه رو برای خودش در آورد و کمترین پنالتی هارو بهش دادن بعد فراری بود 10 ثانیه حداقل تو پاچش بود

      • NICO ROSBERG-06

        8

        3

        Arefmiv وات؟؟؟💀😟
        برادر من اگه کسی چیزی دزدیده باید زنگ بزنی به اداره پلیس نه دفتر استوارت ها☹️💀 کجای کاری؟😂

      • Mahdiye

        8

        0

        طبق قانون اون حرکت پیچ اول مکس ۵ ثانیه پنالتی داشت که بهش دادند.دیگه کمترین نداره. هرچند نظر شخصی من اینه باید رده برمیگشت بجای پنالتی. ولی به هرحال استوارت‌ها طبق قانون عمل کردند. نمیدونم گاراژ فراری عکس‌العملشون چی بوده حین تصمیم‌گیری ولی باید فشار میاوردند که حین سیفتی‌کار مجازی رده جابجا بشه. هرچند که گاراژ فراری وقتی زیر بار پنالتی بیخود و ناعادلانه ساینز رفتند دیگه نمیشه ازشون توقع داشت که آیا به برگشت رده اصرار کردند یا نه.

  6. Mscforever

    27

    7

    فرمول یک مسابقه اییه که بیست تا راننده توش رقابت میکنن و ورستاپن برنده میشه(خلاصه فصل ۲۰۲۳)

    • Conqueror

      8

      21

      یادت نره که گری لینه کر هم همچین جمله ای برای تیم فوتبال آلمان بکار برد، اما بعد آلمان دچار افت وحشتناکی شد و دو دوره پشت سر هم از گروهش تو جام جهانی صعود نکرد
      مواظب باش که همچین بلایی سر مکس نیاد

    • Arshia-sh

      40

      16

      جور دیگه ای هم میشه ۲۰۲۳ رو تعریف کرد.
      ماشین رقابتی دست یه اسطوره و نابغه که تو ژنش فقط رانندگی در بالاترین سطح فرمول یکه که خیلی ها چشم دیدنشو ندارن ولی ته دلشون میگن خدایا یکی از همین برای تیم ما هم قسمت کن.
      کسی که تنهایی هم میتونست قهرمانی تیمی رو بگیره.
      البته از قدیم الایام گفتن کارشناس خبره میخوای بیا تو سایت ها بگرد الکی نرو تو اسکای اسپورت و….
      اینجا آدمی هایی هستن نظرات کارشناسی میدن و قهرمانی جهان اینطوری رو دوزار ارزش براش قائل نیستند.
      دیروز برای اولین بار بعد تعیین خط به برد مکس شک کردم ولی یادم رفته بود که مکس اگه پنالتی هم بگیره بازم سوپر مکسه.

      • Sebmm

        5

        23

        ی جوره دیگه ای هم میشه تعریف کرد 2023 رو
        2022 بیایی دزدکی پول بیشتر خرج کنی اپدیت بیشتر و ماشین بهتری رو اماده کنی برای 2023 و بعدا با جریمه پولی ک واقعا خنده داره قضیه رو مثلا حل کنی، فک کنید اگه مکلارن یا تیم دیگه ای بود کلا اون فصل صفر امتیاز میشدن، ردبول ادرین نیوی رو داره درست ولی دیگه قبول کنین فیارو هم داره
        مثلا تخلف فراری در 2019 و بدون جریمه اما قضیه چیبود برای فصل توافقی بین فیا و فراری تمام شد و 2020 بدترین فراری تاریخ رو دیدیم
        ولی با تخلف اشکار ردبول در 2022 ماشین 2023 قدرمندتری رو دیدیم این تفاوت ها از کجا چجوری بوجود میاد جالبه
        نظر شخصیمه کسی هم ناراحت شد نخونه

      • Arshia-sh

        12

        0

        اقای sebmm
        فکر کنم منظورت بودجه ۲۰۲۱ بود که سال ۲۰۲۲ بررسی شد و برای ۲۰۲۳ جریمه ۱۰ درصد کاهش تونل باد و جریمه نقدی به ردبول تعلق گرفت.

      • Max . 1

        13

        1

        در اصل برای 2023 هم پول کمتری خرج شده و هم تونل باد کمتری استاده شده
        پس این جمله اینجا صدق میکنه
        داری اشتباه میزنی برادر من

      • Sebmm

        1

        3

        نه عزیز همون 2022 بود
        اونجایی ک بینوتو و وولف متحیر بودن این همه اپدیت برای ماشین ردبول چجوری با سقف بودجه جور در میاد

    • NICO ROSBERG-06

      10

      14

      پس این و گوش کن، ده سال این بیست تا راننده باهم رقابت کردن و آخر همشون لوییس همیلتون قهرمان میشد. یادت نره،رکورد داره بیشترین گرند اسلم و پیروزی و پل پزیشن از تیم مرسدسه. کدوم تیم؟؟ بگو!! درسته رانندگی و قهرمانی تو خون مکسه، اما دلم میخواد فقط یه بار دیگه لویس یه ماشین در حد ماشین مکس نصیبش بشه اون وقت میبینی که مثل فصل ۲۰۲۱ باید با نذر ونیاز از خداوند قهرمانی راننده تون و بخوای💪💪

  7. Siamak

    24

    3

    کلا عملکرد فراری و رانندگانش بغیر از تاخیر در پاسخ دادن به پیت اول مکس و تا حدودی انتخاب لاستیک هارد برای استینت دوم چارلز خوب بود و بهتر از این نمیشد که باشه .
    فراری کماکان از نداشتن یک استراتژیست خوب رنج میبره . اگه میخان به کمال برسند در وحله اول باید فکری بحال استراتژیستشون بکنند .
    چارلز بغیر از طی کردن باز یک پیچ و واگذاری رده به چکو اشتباهی نداشت که این اشتباه رو در دور آخر و با سبقت زیبا و فرصت طلبانه اش جبران کرد .
    کارلوس هم با رانندگی آکنده از صبر و شکیبائی مثل همیشه نتیجه گرایانه مسابقه اش رو به پایان رسوند . درمجموع نشد تا تکلیف رده دوم سازندگان در همین مسابقه مشخص بشه و پرونده اش بسته بشه . جواب مساله به مسابقه آخر فصل کشید .
    در واقع مرسدس باید از درپوش چدنی فاضلاب که باعث پنالتی ناجوانمردانه ساینز شد و مسابقه رو از رده دوازدهم استارت زد ممنون باشه که کار جابجائی رده دوم تیمی در همین گرندپری تمام نشد و یک فرصت دیگه در اختیارش قرار گرفت .

    • Ali🦁3

      12

      0

      آقا سیامک بزرگ’ واقعا اگه ساینز ردیف جلو بود الان سازندگان پس می گرفتن و پنالتی به ناحق سهم ساینز شد و کلی هزینه به تیم فراری متحمل شد و مکس جز معدود راننده ها بود که چندین باز به صراحت از ساینز دفاع کرد و در مصاحباش گفت که حق ساینز این پنالتی نیست و فیا باید دستور عمل جدیدی برقرار کنه برای اینجور شرایط ها.

    • Arshia-sh

      40

      7

      قرار شد استواردها با شما تو صحنه هایی که مکس یک طرف قضیه هست چک کنن ولی متاسفانه بازم خودرای عمل کردند……‌‌.

      • NICO ROSBERG-06

        7

        6

        Arshia-sh
        مشکل اینجا بوده که اینترنت ایران سرعتش پایینه و اونا هر چی تلاش کردن وصل نشده.
        صرفا جهت شوخی 😅😅

  8. نیما

    16

    2

    مسابقه خوبی بود برخلاف انتظار
    فراری سرعت مسابقه ای خوبی داشت و اگه سیفتی کار دوم نمیومد شاید شانس برد داشت چون چند دوری هم تایر جوونتری نسبت به مکس داشت
    ردبول هم سریعتر بود ولی احتمالا شرایط تایر ها باعث شده بود نتونه کامل استفاده بکنه
    پرز هم که بازم بود و در نبود ساینز و مرسدس ها پودیوم رو بدست آورد
    نکته اماری هم این که مکس به تعداد برد های قتل رسید و احتمالا فصل را با یک برد دیگه یاس مارینا به عنوان سومین فرد تاریخ از نظر برد میرسه
    اگه زود خداحافظی نکنه رکورد شوماخر که کاملا در دسترس هست و شانس خوبی برای رسیدن به همیلتون داره
    از شیرین کاری های اسامه بن راسل هم نمیشه گذشت که رتبه دوم مرسدس رو در خطر قرار داد

  9. MSF11

    16

    2

    نکته قابل توجه سرعت و مراقبت فراری شارل روی مدیوم بود…خیلی سریعتر از بقیه شده بود بعد از چند دور
    ولی این بشر واقعاً بد شانسه
    تا از پیت خارج شد سیفتی کار شد………همین اتفاق برد و ازش گرفت

    • Siamak

      17

      4

      در بسیاری از مواقع شانس رو انسانها رقم میزنند !
      نمیشه به این مساله گفت بدشانسی لکلرک ، تعلل پیت وال فراری برای فراخوان چارلز واژگان بهتریه براش . چالرز همزمان با مکس باید پیت میکرد . ولی چند لحظه تعلل در تصمیمگیری باعث شد تا او ورودی پیت لین رو رد کنه و لاجرم با همون لاستیک ادامه کار بده .

      • |ZXE-LECLERC16|

        3

        4

        قبول دارم که نیاوردن چترلز به پیت اونجا اشتباه واضحی بود، ولی به نظرتون اگر فراری دو استاپه می کرد براش، چارلز شانسی برای بردن مسابقه داشت؟
        من اینطور فکر نمی کنم،ولی می‌خوام نظر شما رو هم بدونم

      • Siamak

        9

        4

        چرا دو استاپ؟… نه ، به نظر منهم دو پیت استاپ تغیر بهتری در نتیجه ایجاد نمیکرد .
        مساله برای من سر زمانبندی فراخوان برای پیت بود ، نه تعداد پیت استاپ .

      • MSF11

        5

        2

        مکس گفت لاستیک من تموم شده که رفت پیت
        ولی موندن شارل تو پیست اور کارت خیلی خوبی داشت و شارل تا چند دور بعد از پیت مکس سرعت لازم و داشت و جواب داد
        اگه پرز میرفت پیت و بعد از دو دور سیفتی کار میومد
        به نظر شما باز پیت شارل تو زمانِ اشتباهی بود؟
        شانس و همیشه اشخاص رقم نمیزنن….

  10. spinosa

    0

    0

    من دلیل این همه اخبار یکرفه سایت و درک نمیکنم. راننده ای که فوق العاده مسابقه داده و بقول خودش تو رادیو میگه there s nothing left به شکلی توصیف میشه که ماشین پیروزی داشته ولی توان برد نداشته.تمام سایت های خبری و کانالها از رانندگی لکلرک و درکل هیجان مسابقه و رقابت ۳ نفر اول لذت برده بودند ولی اینجا فقط درجهت سری سازی پیروزی های مکس خبر زده میشه و تلاش بقیه گم میشه!!اتفاقا روی استینت دوم فراری قابل مقایسه با استینت اول نبود.متن خبر واقعا خنده داره..جدا ازون زحمتی برای ادیت و خود خبر کشیده نشده. من بشخصه به تیترهای ضعیف سایت عادت کردم.

  11. EBRAHIM44

    6

    23

    هر موقع جایگزین ردبول شد واسه مرسدسم میشه نگران نباش

  12. |ZXE-LECLERC16|

    15

    7

    خجالت محض…
    پیست با این شرایط خطرناکه مسابقه توش!
    مثلا کرافتی نوربرگ رینگ ۲۰۲۰ رو مثال زد برای تشبیه شرایط، ولی اون موقع هوا در شرایط عادی نبود، ولی ما قراره هر سال همین دما و وضعیت رو داشته باشیم برا این مسابقه اگه تاریخشو عوض نکنن و تو تابستون نندازنش!
    جورج گفت مثل رانندگی تو پیست خیسه! همین اوضاع رو کامل روشن می کنه…
    پول هم میخواین از لاس وگاس در بیارین، خب بیارین! فقط آبروریزی میشه نکنین این وسط؟!!!

    • |ZXE-LECLERC16|

      6

      6

      هرگز تصادفی مثل تصادف لندو رو توی فرمول یک در شرایط غیر خیس ندیده بودم!

  13. سیاوش Kurd

    20

    11

    برد کاملا حق شارل بود،،،
    دوباره مثل همیشه لکلرک بدشانس بود،، سیفتی کار همه چیو خراب کرد،، برد کامل تو دستش بود… واقعا فراری نفرین شده… باید حتما یه فکری اساسی بکنن، من فقط برام سواله چرا لکلرک رو نیاوردن پیت!!؟
    یکی از دوستان به خوبی اشاره کرد دیروز که رقیب اصلی لکلرک شانسه، که دوباره مغلوب شد،
    لکلرک یکبار دیگه اثبات کرد اگه همه چی براش مهیا باشه و یک ماشین مسابقه ای سریع داشته باشه به هیچکس رحم نمیکنه،، دیدیم توی مسابقه ای که فراری مشکل لاستیک خوری نداشت چقدر فوق العاده بود،،، فکرشو میکردم برخلاف مسابقات گذشته مشکل لاستیک خوری نداشته باشیم ولی فکرشو نمی‌کردم اینقدر پیسمون خوب باشه…!
    و یک بار دیگه حرف من ثابت شد، وقتی مکس تحت فشار قرار بگیره میشه همون مد مکس سابق،، واقعا توی پوش کردن رقیب به بیرون پیست استاده،،،امسال هیچ فشاری نه از طرف هم تیمی نه تیم بهش وارد نشد و توی تک مسابقه هایی که فشار روش زیاد شد انواع و اقسام اشتباه رو انجام داد مثل آستین…
    نکته بعدی درمورد استرول که انگار اونم بلده چطور از مغزش استفاده کنه!

    اینو قبلاً گفته بودم، فراری با واسر توی مسیر درستیه، شک نکنید،، فصل بعد جز پیشرفت از فراری انتظار دیگه ای نداشته باشید

    • Amirali

      11

      62

      توصیه من به دوستان اینه که سالهای برتری مرسدس رو با این سه سال مقایسه کنن و ضمنش تعداد اشتباهات مکس و لوییس رو. دنیای حرف توشه. اگر ردبول برای 2026 همچین موشکی بده واقعا موجبات خنده رو فراهم میاره که چنین راننده ای میشه پرافتخار ترین راننده تاریخ فرمول یک:)

      • NICO ROSBERG-06

        23

        3

        امیر علی جان دوست من
        من چون دوستت دارم میگم بهت، برو یه نگاهی به آمار لوییس همیلتون بنداز ببین بیشتر از ۹۰ درصد بردهای همیلتون تو ریس هایی بوده که پل پزیشنم داشته و هم تیمیش همش و رده دوم تعیین خط بوده اونم با اختلاف زیاد نه این پزیشنایی که ورشتفن با اختلاف سه چهار دهمی بدست میاره و هم تیمیش اون پایین مایینا در تلاش برای حذف نشدن از کیو دو هستش. و اینکه ۴۳درصد گرند اسلم از تعداد تمام پیروزی هایی که داشته ینی هم پل پزیشنم هم پیروز هم سریع ترین دور تو یک ریس.اون وقت آقای ورشتفن تو این سه سال که ماشین برتر و داشته چندتا گرنداسلم تونسته بدست بیاره؟ شما اینم ببین دیگه که خوش نشون میده ماشین‌ها چقدر از نظر قدرت به هم نزدیکتر از زمان سلطه مطلقه مرسدس بودن.پ به نظرم مکس با لیاقتش این سه فصل و تونست قهرمانی بدست بیاره مثل لویس، مثل آلونسو و همه قهرمانانی که اگه قهرمانی تو دورانشون دارن بدون شک لیاقتش و داشتن اون وقت امروز مکس با اختلاف دو ثانیه پیروز میشه و سریع ترین دور رو کی میزنه؟ نفر دوم؟ نه
        نفر سوم؟ بازم نه جالبه که ماشینی که رده یازدهم داره سریع ترین دور رو میزنه اونم تو دور آخر خودش و می‌رسونه به رده دهم .هرچند با لاستیک نو تر زده شد اما شما به اختلاف دمای پایین پیست هم نگاه کنین ک کارایی این تایرا رو تا سی درصد پایین میاره.حالا شما فکر کن این دما با تایرای کهنه هارد مکس می‌تونه چیکار کنه و اختلاف زمان بین بهترین تایم مکس و پیاستری رو هم نگاه کن. امیر علی جان شما عزیز مایی دلم میخواد هر نظری که از شما به عنوان یک فن مرسدس درج میشه نشون بده ک فن های مرسدس مثل خود مرسدس قهرمان، اطلاعات و آگاهیشون بالاست. تشکر میکنم ک وقت گذاشتی و بی ادبی بنده رو تحمل کردی داداش.🙏🙏🌹

      • Soheil_JB22

        7

        1

        بله مرسدس تو سه سال از 59 مسابقه 51 مسابقه رو برد از 59 مسابقه 57 پول پوزیشن گرفت اما از نظر شما قهرمانی با اون ماشین افتخاره و فقط نبوغ رانندس اما قهرمانی های مکس با ردبول فقط جوکه مشکلتون فقط اینه که همیلتون نتونست رکوردایی رو بزنه که مکس الان داره ثبت میکنه و از همین فشار میخورین

    • Ali🦁3

      21

      7

      سیاوش خان
      شما اول بگو چه نظری داری راجب اون اشتباه چارلز که با فشار چکو انجام شد.؟ پارسال نیم فصل اول هم دیدیم اشتباهات رانندتون در مقابل مکس بازم ببخشید که مکس نمیزاره مزه برد داشته باشید.
      فصل آینده هم خواهیم دید دستاورد واسر که چطوری ردبول به چالش بکشن.
      —-
      امیر علی توصیه من به شما اینه که سعی کن اینقد فشاری نشی که میای اینجا به همه گیر میدی سعی کن هر وقت ریلکس شدی کامنت بزار.
      فعلا پرافتخارترین راننده تاریخ چندتا گرندپری نتونسته برد کسب کنه.؟ لوئیس که هر فصل چند تا گرندپری اشتباه می کرد تا مکس برنده بشه😅 فصل 2020 سریعترین ماشین تاریخ داشت که هم کوالی هم ریس حرف اول میزد ولی بازم ثبات مکس فعلی نداشت که حداقل الان باید بیشتر از 120تا برد داشته باشه بعد این همه سال ماشین برتر داشتن.

  14. |ZXE-LECLERC16|

    20

    6

    یه چیز دیگه هم بگم
    عزیزانی که میگین چرا مکس اونجوری کرد تو پیچ اول و این داستانا( که درست هم هست گفته تون)، دمای یخ گونه پیست رو هم در نظر بگیرین… غیر ممکنه که تاثیری توی اون صحنه نداشته باشه دمای پیست

    • Rudholph

      5

      37

      ۱۷ درجه موقع استارت بود دمای پیست،دمای یخ گونه؟ما پیست های خیلی سرد تر از این هم داشتیم ولی یه همچین چیزی ندیدیم

    • Sebmm

      3

      13

      حالا تو طرفدار لکلرکی
      حرفات خیلی تابلو هست داداش🙄

  15. Hassan Mohebbi

    21

    2

    تبریک به مکس فن‌ها و ردبولیا👏

    شانس در فرمول یک از بین نمی‌رود فقط از راننده‌ای (لوئیس) به راننده (مکس) و از تیمی (مرسدس) به تیم دیگر (ردبول) منتقل میشه. به فراری که نمیرسه وقتی هم بهش برسه استراتژیست‌های فراری … . صرفا شوخی بود😊

    استراتژی‌های فراری باید گیم تئوری بخونند تا متوجه بشند اصلا مفهموم استراتژی چیه و استراتژی با اکشن چه تفاوتی داره. عملا استراتژیست‌های فراری استراتژی ندارن فقط با یسری اکشن دارن پیش میرن.

    اعصاب واسه ما نگذاشتن بخدا‌‌ … .

    • Mahdiye

      6

      0

      یکی از سختترین کارهای دنیا فن فراری بودن هست. واقعا نمیفهمم چرا چارلز رو نیاوردن پیت!! چی از دست میدادن با آوردنش؟؟؟ بابا یه بار هم برعکس روال همیشه یه کار رو انجام بدید شاید فرقی کرد. فراری امروز خوش شانس بود که پرز جلو لکرلک بود و همیلتون پنجر شد و مک‌لارن استراتژی اشتباهی رو برای پیاستری انتخاب کرد وگرنه واقعا دومی هم در خطر بود. اون از بنظرم کم‌کاریشون سر پنالتی رده استارت ساینز و اینم از رفتار فراری سر برخورد پیچ اول، من با اینکه فن مکس هستم ولی مکس مقصر بود و باید فراری فشار میاورد رده تو سیفتی کار مجازی برمیگشت نه که بکشه به پنالتی… اگر هر راننده‌ای جز پرز بود بعید بود چارلز میتونست بگیرتش. من هر ریس میگم دیگه اصلا به فراری توجه نمیکنم که حرص نخورم ولی آخرش باز کلی حرص میخورم از دست گاراژ این تیم.

  16. Rudholph

    5

    16

    چرا بحث میکنی با ادمی که هیچ چیز از فرمول یک نمیدونه؟سوپر مکسی که بعد قهرمانی طرفدارش شده این نبوده ببینه که سوپر مکس یک راننده بی ثبات،بی اخلاق و پر از اشتباه بود که الان به لطف ماشین شده سوپر مکس طرف وقتی ندیده از عقده میزنه رو ترمز تا هم تیمی خودشو اوت کنه چه انتظاری داره باکو ریکیاردو اینا اون موقه داشتن با شیر خشک خودشونو سیر میکردند الان چه توقعی داری از سطح شعور این فرد

  17. Rudholph

    7

    15

    راستی یه چیزیو یادم رفت بگم که تو همین ریس کاملا مشهود بود که وقتی مکس تحت فشار قرار بگیره رگ مد مکس بودنش میزنه بیرون،این راننده در سطحی نیست که با راننده های تاپ دنیا مقایسه بشه قبل قهرمان شدنش میگفت من قهرمانی واسم مهم نیست ولی تو همین ریس دیدیم که تحت هر شرایطی میخواد که برنده بسه چه با پوش کردن یه راننده دیگه به بیرون،چه تصادف کردن و و و
    این شخص عقده اول شدن داره بر خلاف گفته خودش

  18. SINA

    12

    2

    کاش میشد دور آخر مسابقه رو با گزارش عباس قانع ببینیم :))))
    مسابقه جذاب و باحالی بود. پر سرعت و پر از سبقت.
    حتی برد مکس هم کمی متفاوت تر از قبلیا بود.

  19. amir82_yusefi

    38

    4

    Rudholph جان برادر جوش نیار آروم باش.یه سوال همیلتون چطور 7 بار قهرمان جهان شد غیر از اینکه ماشین سریع داشت؟اگر به این حساب باشه که همیلتون یدونه قهرمانی داره اونم 2008.دیگه شما مرسدس فن ها نباید نسبت به موشک داشتن و افتخار اعتراض کنی که.نکن اگرسیو بازی درنیار لطفا.بعدش یه سوال دیگه همیلتون قهرمانیش تو این فصل ها قطعی میشد نمیبرد راه میداد به همه رد شن اونا ببرن؟باا بیخیال.یه کامنتایی میزارین به نظر هواداریه ولی یه نفر دیگه بیاد اونو ببینه و سال های قبل یادش باشه هار هار میخنده.

    • احمد نوری

      3

      17

      همیلتون ی اسطورس اینجوری زیر سوال نبرینش در ضمن همیلتون با کیا مسابقه دادع میدونی سنت قد نمیدع لطفا از داشته های راننده خودتون صحبت کنید بهترع

    • Rudholph

      0

      3

      یه مدتی نبودم و اومدم دیدم کامنتم پاک شده جالبه(اقا یا خانوم ادمین ممنون که دیکتاتوری محض رو اجرا کردید)من نگفتم همیلتون با پای پیاده قهرمتن شده،نه همیلتون هر کسی که قهرمانی جهان داره میشه گفت تو نود درصدشون ماشین بوده که باعث قهرمانی سده ولی همون موشک مرسدسی که میفرمایید اگه برید مسابقات رو نگاه کنید میبینید که حدقل تو کل فصل چهار تا مسابقه توش رقابت بوده یعنی موشک مرسدس تو چهار تا مسابقه توان رقابت نداشته به هر دلیلی نه مثل الان

  20. amir82_yusefi

    20

    2

    تبریک به مکس فن ها و همینجور فراری فن ها تو این فصل کم شده راننده ای تو پیست از مکس سبقت بگیره من چیزی یادم نمیاد.
    فقط من درک نکردم چرا به ساینز گفتن موتورتو خنک کن زمانی که لاستیک به دما نمیرسید چطور ساینز موتورش داغ شده نمیدونم.
    ببینید حالا هرکی هرچی میخواد بگه افرادی مثل همیلتون و پرز شانس بودن بعد دست و پا دراوردن ولی یه سری دیگه از افراد هیچ بویی از شانس نبردن ساینز و راسل بنظرم اگر ساینز تو اون اتفاق دور اول گیر نمیکرد چهارم یا پنجم میشد.
    و سری داستان غم انگیز اشتباهات استراتژیک فراری که ادامه داره و راننده هاشو به ……. میده
    تهشم بگیم از شوآف محض آمریکایی ها و ندونم کاریشون که هیچی معلوم نبود میخوان چی کار کنن.
    و یک سوال خواستم نظرتونو بدونم اگر مثلا بعد از سبقت دور آخری شارل از پرز پیست چند پیچ ادامه داشت شارل از مکس رد میشد؟

    • sajjad

      14

      4

      دوست عزیز امیر
      دلیل کاهش فاصله مکث و شارل به خاطر تموم شدن مسابقه بود و اگر مسابقه ادامه داشت شارل همون دومی را ازدست داده بود چه برسه به رد شدن از مکث.

  21. EBRAHIM44

    1

    4

    ارشیا
    چی واسه ی خودت حرف میسازی کی بی احترامی کرد جز اینکه حرف حق بزنه حالا خوبه تک تک حرفایی که رادولف زد راسته مگر اینکه تازه وارد باشی و ندیده باشی البته میدونم به قول معروف حرف حق سوز داره .

  22. EBRAHIM44

    0

    5

    آدم فهم نداشته باشه همینه دیگه چقدر بی شخصیتن کسایی که کامنتشو لایک کردن.

  23. خیلی ها میشناسن

    12

    54

    راننده ای مثل مد مکس طرفدارانی مثل خودش خواهد داشت،شخصیت امیرعلی هم با حرفای کسی که داره تجربیات خانوادگیش رو به اشتراک میذاره پایین نخواهد اومد،
    ادمین های سایت هم خیلی وقته که خوابن، نه یکی دو روز بلکه چندساله به خواب عمیقی رفتن، البته خب رسالتی هم ندارن که اینجا فعالیت کنن، اما واسم جالب بود که دنبال اسپانسر میگشتن برای حمایت مالی،جناب ادمین ممنون به خاطر هفت سالی که از سایتتون دیدن کردم و با برخی دوست شدم، اما چون می‌دونم سنت کمه و تازه اول جوونی هستی بهت میگم:وقتی بخوای برای پول کار کنی ناخودآگاه و ناخواسته نوع کارکردنت وابسته به پولی میشه که میگیری! امسال با یه مقدار پول فعالیتتو بهتر میکنی سال بعد میگی اون پول کمه و باید بیشتر بشه وگرنه برمیگردم به حالتی که سال قبل داشتم!
    امیدوارم سایت به روزای خوبش برگرده.
    برای کسی که چند سال اینجا بوده خیلی سخته خداحافظی کردن، افراد با معرفت و فوق العاده با ادب زیادی توی سایت هستن که به احترام اونا بعد از ۲۰۲۱ برگشتم(بی انصافیه اگه از سیامک خان و پسر عزیزشون و امیر علی دوست عزیزم نام نبرم، دوستان دیگه ای هم بودن که تاثیر گذاشتن اما متاسفانه حضور ذهن ندارم که نام ببرم، لطفا منو ببخشن و بدونن تا ابد در قلبم خواهند بود)ولی وضعیت فعلی سایت و افراد بی ادب و نزاکتی که حضور دارن باعث شد این آخرین کامنت بنده باشه و به دوستان عزیزی که سال ها قبل اینجا بودن ولی به خاطر بی ادبی ها خداحافظی کردن، بپیوندم…
    همه‌ی افراد با ادب سایت که همه مون میدونیم کیا هستن برای بنده محترم باقی خواهند موند و مخاطب جمله پایانیم نیستن پس لطفا سو تفاهم نشه !!
    احمق که باشی احمقانه رفتار می‌کنی و احمقانه هم حرف میزنی ، از احمق ها هم به صورت احمقانه دفاع می‌کنی، احمق های سایت به خاطر خودتونم که شده از احمق بودن فاصله بگیرید، شما ها انسانید، این حجم از بدبختی و عقده ای بودن مناسب یک انسان نیست، مکس از بچگیش با عقده بزرگ شده و این خواسته ی پدرش بوده،به خاطر خودتونم که شده این اخلاقشو یاد نگیرید چون به ضررتون خواهد شد،چراکه سبک زندگی و موقعیت مکس با شما ها قابل مقایسه نیست!!!
    #احمق_نباش

    • Miladgh

      29

      1

      باسلام خدمت همه دوستان من کلااهل کامنت گذاشتن واینانیستم ولی نتونستم بخاطرمتن دوست عزیزمون امین که که کاربرقدیمیه کامنت نذارم
      دوستان این همه ازعقده ای بازی دیگه واقعانوبره طرف راننده موردعلاقش مسابقه ای رومیبره میادبجای تعریف ازراننده خودش میادمیپره به راننده ای که خودش میدونه بااین حرفش فناش میریزن سرش
      من نمیدونم والا ما2017و18هم اینجابودیم باکاربرای قدیمی طرفدارفتل ازجمله م
      The mindblower mesam la ferariیایاس وچندتابحثم داشتیم فکرنمیکردم اوضاع ازاونموقع بدتربشه که می بینم داره بدترمیشه
      خواهش میکنم بجای بحثای بیخودی که این راننده بهتره اون بهتره به هم احترام بذاریم بخداااتایادنگیریم به عقاید هم احترام بذاریم هیچیمون درست نمیشه
      ودراخرهیچی ارزش اینکه هم وطنتون روناراحت کنین رونداره 🙏

    • Siamak

      11

      22

      امین عزیز .
      شما و گرامیانی چون شما بعنوان پیشکسوت و عضو قدیمی از سرمایه های اصلی و ارزشمند سایت هستید که به شخصه از خواندن نظراتتان بهره مند بودم و نکات بسیاری از دانسته های شما آموختم . انصاف نیست تا سایت ودوستانتان را به صرف کدورتی کم اهمیت و جزئی ترک کنید . امیدوارم در تصمیم خود تجدید نظر کرده و کماکان همراهمان باشید .
      بعنوان برادری کوچک ( از نظر سطح شعور ، نه ازمنظر سن و سال ) از برخی دوستان عزیز حاضر در سایت صمیمانه تقاضامندم حد اعتدال و مخصوصا ادبیات نوشتاری مناسب و مودبانه رو در مباحث و کامنتهای پست شده رعایت کنند تا باعث کدورت و کناره گیری دوستان مخصوصا اعضای قدیمی و پیشکسوت سایت چون برادر عزیزم امین نشوند .
      از اینکه پذیرای تقاضای این حقیر هستید پیشاپیش سپاسگزارتان هستم .

      • Abas

        3

        12

        فاز کسانی که که دیسلایک دادن را درک نمیکنم.

    • Alireza3524

      26

      5

      ام..۴۴
      این یه نمونه از کامنتای دوست با شخصیتت هست که داری سنگشو به سینه میزنی تو چندتا پست قبلی:
      «به نظرتون این تعداد لایک برای نظری که از باد روده هم ارزش منطقی کمتری داره طبیعیه؟»
      از این کامنتا از دوستت و خودت از چند سال پیش تو اینجا زیاده و دو نفرتون هیتری بیش نیستین.
      تو همین کامنتت داری به یه راننده توهین میکنی بعد ادای مظلومارو درمیاری. خودت دقیقا جزو همون افرادی هستی که اخر کامنتت توصیفشون کردی پس توقع نداشته باش یکی مثل خودت نیاد و جوابتو نده.

    • Amirali

      4

      15

      سلام به تمام دوستان عزیزم مخصوصا سیامک خان بزرگ و امین جان عزیزم
      حقیقتش من هم مدت هاست که فعالیت چندانی توی سایت ندارم. با این اتفاقات اخیر هم واجب میدونم برای حفظ شخصیت خودم فعالیتم رو در اینجا بعد از چهار سال متوقف کنم. قطعا منظورم فعالیت فرمول یکی هست، والا هیچکس نیست که با بزرگی مثل سیامک خان و بقیه عزیزان معاشرت داشته باشه و بتونه از حالشون بی خبر باشه. بنابراین در کنار اینکه حتما به فرمایش سیامک خان عمل میکنم دیگه بحثی با کاربر های بی تربیت ندارم. از امین عزیز هم میخوام که مارو از وجود خودش محروم نکنه.
      نه این سایت درست بشو هست نه کاربرهای بی ادبش، به نظرم راهی جز همین نداریم. کاش میشد یه آدرس دیگه از هم داشته باشیم تا نیازی به این محیط نباشه.

      • Amirali

        3

        15

        و ضمنا یک مطلب دیگه. خودمون رو مدیون راننده ها نکنیم. اون بنده خدا هم اگر خبر داشته باشه چنین طرفدارانی داره شاید خودش طردشون کنه. نمیشه اینطور راجع بهش صحبت کرد.

    • Rudholph

      0

      3

      کاملا با شما موافقم و اینکه دیدم کامنتم که نه بی اذبی به کسی بود نه چیزی پاک شده و این نشون دهنده چیزی نیست جز تبلیغات های بوتاکسی که میبینیم
      واقعا جای تاسف داره برای دوستان

  24. Amir5

    22

    2

    تبریک میگم به هوادار های ردبول امروز برخلاف انتظار مسابقه جذابی رو دیدیم !! فراری هم که درکل توان برد رو نداشت حتی اگر لکلرک اشتباه نمی کرد و فراری درست استراتژیو اجرا میکرد
    از طرفی کارلوس هم خیلی خیلی بد شانس بود مطمعنا اگر اون جلو می‌بود نتیجه مسابقه این نبود با توجه به پیس خوب ساینز میگم اینو همچنین یه تبریک بزرگ به چکو بگم واقعا سال سختی داشت و این پودیوم واقعا حقش بود البته از حق نگذریم که لکلرک واقعا یه سبقت فوق العاده زیبا گرفت از چکو!!
    ولی بقیه رو هم یادمون نره چقدر امروز اکون و استرول خوب بودن!!!! برخلاف انتظار از رده ۱۹ استارت بزنی و ۵ ام تموم کنی!! واقعا استرول این سه.و چهار مسابقه آخر خوب بوده !! و جنگ ۴ رومی سال رو داغ نگه داشته!! هرچند که مک‌لارن تو مسابقه بعد دست بالا رو داره!!
    فراری هم بنظرم مرسدس رو میگیره احتمالا !؛

  25. Alireza Verstappen

    33

    2

    یک رانندگی بی نقص و فوق‌العاده از مکس
    مبارک همه ردبول فن ها و مکس فنا💙
    امسال هرچی رکورد بود جا به جا شد

  26. mehdi.b_44

    0

    1

    شما و امثال شما توی اون هفت هشت سال سلطه مرسدس اگر فرمول یک رو دنبال می‌کردید بازم در مورد ردبول اون موقع همین نظرو میدادید؟
    ببخشید اینو میگم ولی شما فنه مکس و ردبول نیستی چون مکس‌فنای دیگه‌ی این سایت مثل شما نظر‌نمیدن نمونش علی.شما چون فقط از لوئیس بدت میاد و هیت میدی بهش و چون تنها کسی که مچشو فعلا خوابونده مکسه برا همین ادای مکس فنا رو در میارین.
    خواهشا کامنت های پوچ ندین دیگه مکستون عزیز و امثالهم لذت ببرید از رقابت.

  27. EBRAHIM44

    6

    26

    من نمی‌فهمم طرف مقابل میاد به طرز بی ادبانه ای توهین میکنه و یک فرد که حرف حق و درستی میزنه و باعث عصبانی شدن فنای تعصبی میشه باید کامنتش حذف شه واقعا عجیبه منم هم از این به بعد کامنتی نمیزارم . این سایت بسیار خوب و با افرادی خیلی خوب هست ولی شخصی که ۱ سال هم نیست فرمول یک میبینه همه چیو به گند میکشه .
    خدا نگهدار دوستان ( آقا سیامک امیر علی فرزاد وتل فن امین و….)

    • Siamak

      8

      17

      ابراهیم جان .
      چند کامنت بالاتر متن مختصری رو خطاب به امین عزیز و دوستان همراه سایت نوشتم که شامل شمای عزیز هم خواهد شد .
      دوستیهای ایجاد شده در این سایت اگرچه از جنس مجازی اند ، ولی به اندازه کافی وابستگی و تعلق خاطر بین حاضرین برقرار کرده ، نتیجتا کناره گیری و ترک سایت توسط هریک از اعضاء صرفنظر از علائق و تعلقاتشان نه تنها پذیرفتنی نیست ، که باعث گله مندی است .
      ممنون که کماکان همراهمان هستید و خواهید بود .

      • EBRAHIM44

        3

        18

        درسته سیامک جان
        من میخوام دیگه نظر فقط راجب مسابقات بدم و وارد بحث و کل کل نشم و هرگز این سایت رو ترک نمیکنم و نظر های خوب دوستانی مثل شما و… رو خواهم خوند چون نظر هاتون درست منطقی و حقیقت هست و باعث اگاهی بیشتر ما نسبت به این ماشین ها و این ورزش میشه.🙏
        و خدمت امیرعلی بگم که ناراحت نشه بابت حرف های دیروز اون فرد چون هرکی با حرف زدنش شخصیت و تربیت خودشو نشون میده.

    • Mahdiye

      7

      14

      خب مشخصه هدف همون فرد هم چیه که بیاد با لوده بازی و مسخره بازی توجه بگیره و نزاره باقی حرف بزنند. چرا شماها برید و حرف نزنید که طرف بره باز با یه اکانت فیک دیگه برگرده و خزعبلات بگه!!!! اتفاقا شماها باشید و آزادانه نظرتون رو بگید و به بحث ادامه بدید و امثال اون آدم جعلی به هدفشون نرسند.

    • NICO ROSBERG-06

      10

      17

      ما رو دور ننداز ابراهیم 44 ما هم فنتیم☹️
      در پاسخ ب دوستانی که ناراحت شدن از رفتار بعضی کاربرهای سایت میگمخ،عزیزان این سایت عمومیه و ممکنه یه چند نفر با سنین پایین هم عضوش باشند و بخاطر جوانی و ناپختگی هیجاناتشون و بخوان اینجا خالی کنند ما و شما امین۴۴ عزیز و ابراهیم جان و اون دوست دیگه مون که سن و سالی داریم و زندگی تحربیاتمون و زیاد کرده باید با صبر و تأنی و تحمل و اتفاقا موندن و جا نزدن رفتار درست در کامنت گذاشتن رو یاد این نوجوونها بدیم ،باور کنیم ک با یه کامنت محبت آمیز در برابر کامنت خشونت آمیز طرف مقابل میشه کاری کرد که. طرف مقابلم اگر حرفی زده ک شایسته این سایت و اعضای محترمشون ازجمله شما گرامیان نبوده ،دفعه بعدی شرمنده باشه و حد ادب رو رعایت کنه. از قدیم گفتن از محبت خوارها گل میشود و ازین چیزا دیگه. بازم عذرخواهی میکنم اگر حرفی زدم که در حد و حدود حیطه خودم نبوده.فقط بحثم جنبه راهنمایی برای دوستانی هستش ک کامنتهایی با متنهایی منتشر میکنن ک مناسب فضای سایت فرمولخیک ایران و اعضای اون نیست.
      پایان پیام..
      🙏🙏🙏

      • EBRAHIM44

        2

        14

        نیکو روزبرگ ما هم فنتیم🙏 تصمیم گرفتم راجب هر مسابقه
        کوالی فای تمرین و هر موضوعی که ازش مطلبی بدونم کامنت بزارم مسائلی که مربوط به مرسدس هست و…..
        تمام دوستانی که کامنت میزارن کوچکترین توهینی به راننده های دیگه نمیکنن به جز همون فرد که مشخصه سن پایینی داره و از هیجان صحبت های بی محتوا میزنه و دنبال جلب توجه هست که اگه کسی بهش توجه نکنه خودش کم کم اخلاقشو در حد سایت میکنه واز افراد بزرگ سایت به قول شما رفتار کامنت گذاشتن رو یاد میگیره .
        ممنون🙏

      • EBRAHIM44

        3

        18

        ما باید در این سایت بمونیم و از تجربیات و مسائل دقیق هر مسابقه و ماشین هر تیم که شما دوستان به اشتراک میزارید بهره ببریم و به تجربیاتمون اضافه کنیم دوستانی مثل شما امیر علی اقا سیامک وتل فن فرزاد میلاد امین و دوستان دیگر
        امیدوارم امین ۴۴هم برگرده و نظراتش رو به اشتراک بزاره و به مسائلی که جو سایت رو به هم میزنه توجه نکنه که خود به خود این مسائل حل میشه🙏

      • Ali🦁3

        19

        1

        ابراهیم 44
        جالبه تمام دوستانی که اینجا کامنت میزارن کوچکترین توهینی به راننده های دیگه
        نمی کنن.؟؟!!!
        ارجاعت میدم تو همین صفحه چند نفر توهین به مکس و باباش کردن.؟؟ حالا توهین به فن های مکس هم دیگه نگو شده عادت ادبشون متاسفانه.
        بعدش لشکر کشی می کنن به آدمین که این بن کن اون بن کن وقتی خودشون خیلی نیاز به اصلاح دارن.

      • EBRAHIM44

        0

        14

        Ali
        لطفا میشه نام ببرید چه شخصی

      • EBRAHIM44

        0

        8

        جواب نمیدین چون شخصی وجود نداره.!

      • RedMax

        6

        0

        در جواب ابراهیم
        امین 44 بالاتر بخون چیا نوشته

  28. NICO ROSBERG-06

    28

    1

    تبریک میگم به مکس که داره یه رکورد عجیب و غریب از نظر امتیازات فردی و تعداد پیروزی در یک فصل و ثبت میکنه، و راسلی که یک تنه امروز فراری رو برای دومی تیمی سال ساپورت کرد. مرسی که هستی راسل جان‌.
    فقط کاش یک نفر تو اون گاراژ پیدا میشد قبل ریس بهت بگه، داداش مسابقه داور داره . و اونا. اونجا هستن تا اگه یوقت خدایی ناکرده ماشینی در حال سبقت از رقیب جلویی یهو بال جلوش توسط راننده رقیب رفت هوا، با یه جریمه کوچولوی پنج ثانیه ای اون راننده خاطی رو به رده هشتم بفرستن تا امید برای دومی تیمی مرسدس کم رنگ و کمرنگ تر بشه .بازم جاداره تشکر کنم از رده چهارمی که دور آخر از اوکون گرفتی. هر چند آخرشم همون هشتم میشدی.تا کی حرص بوخوریم. تا کی
    یه روز ماشین روی فرم نیست روزی که ماشین رو فرمه ،گاراژمون رو فرم نیست و روزی هم که آفتاب از مغرب در میاد و هم ماشین هم گاراژ روی فرمن،راننده محترممون تو فضا تشریف دارن و به قسطای عقب افتاده شون فکر میکنن ک نتیجه ش میشه ی پنج ثانیه پنالتی کوچولو و یه رده عالی هشتم برای تیمی ک مثلا قراره برای نایب قهرمانی بجنگه. این فصل ک معلوم نبود مرسدس داره چیکار می‌کنه و با آپدیتامون چند چندیم دقیقاً اونجایی هم ک یهو فکر میکنیم آپدیتامون داره جواب میده و سکو و چهارمی میگیریم یهو معلوم میشه یه مشکل خیلی خیلی ریز قانونی داشته ماشین مون که باعث میشه همه مسابقات بعدی رو تو رده های پنج و شیش ب بعد تموم کنیم.اون وقت دل من مرسدس فن باید خوش باشه به فصل بعدی که معلوم نیست بخواد از توش برامون چی در بیاد. اون وقت این وسط با این همه دلخوشی که بالا ذکر کردم باید انتقاد یه عده رو هم تحمل کنیم که چی؟ آقا چرا انرژی منفی میدی، ما خوبیم ما سریعیم، ریس بعدی میترکونیم ،ما فلانیم ما بیساریم،
    هی زندگی..
    عزیزای مرسدس فن ،من که با این نتیجه امروزه ضد حالم و خوردم شمام میتونین اگه قسط عقب مونده ای ،سیلی خورده بی جوابی،اجازه خونه عقب افتاده و ناراحتیاتون از این فصل و سر بنده خالی بفرمایین. بنده در خدمتم بلکه حد اقل اینجوری کمکی کرده باشیم ب دوستان مرسدس فن مون.با تشکر از همگی🚶🚶🚶

  29. Mahdiye

    16

    0

    درکل ریس برعکس حواشی قبل مسابقه، حسابی جذاب بود و بتل تا آخر مسابقه تو‌ رده‌های مختلف در جریان بود. پیست ناشناخته بود و همین باعث جذابیت شده بود. مکس اصلا کار راحتی برای برد نداشت و کلی اتفاق هم افتاد ولی تونست برد رو بدست بیاره. برعکس چکو با اینکه از زمین و زمان شانس سرش ریخت ولی حتی نتونست یه دفاع درست بکنه که رده رو نگه داره. بازم میگم امسال مکس یک تنه جور تیم‌ رو کشید ولی سال دیگه که قطعا تیم‌ها نزدیکتر و رقابتی‌تر میشن پرز نمیتونه اینطوری دووم بیاره. دیگه فکر کنم برای همه مسجل شده که مشکل از ماشین و تیم ردبول نیست و پرز این فصل بسیار پراشتباه بود. مرسدس هم پیس خوبی داشت ولی واقعا مسابقه برای هر دو خراب شد. نمیدونم ولی واقعا مرسدس نشون داده رقابت تو رده غیر قهرمانی براش سخت هست و اشتباهاتی میکنند که اصلا در حد این تیم و راننده‌ها نیست. امیدوارم فصل بعد بهتر بشن هرچند متاسفانه خیلی عقبند.
    الپین ها چه بتلی داشتند جذاب بود. استرول هم از زیر فشار سنگین رسانه و هواداران خوب دراومده و کاش زودتر تونسته بود اینکار رو بکنه که رقابت رده تیمی جذاب‌تر میشد.

  30. Pouria

    8

    24

    با کیفیت ولی شدیداً بی اخلاق که درست مثل اخلاق پدرشه

  31. ayza

    10

    2

    امان از سیفتی کار

  32. احمد نوری

    6

    23

    ردبول ی فن خوب داشت اونم مرتضی بود قدیمیای سایت میشناختش بقیه سنشون کمه اونم از 2021 طرفدار مکس شدن