مرحله تعیین خط فرمول یک بریتانیا در ساعت 17:30 به وقت تهران شروع و با پول پوزیشن مکس ورشتپن از تیم ردبول و فرم فوق العاده مکلارن به پایان رسید.
خلاصه زمانگیری سیلورستون
راننده های زیادی با تایرهای خشک به پیست آمدند اما لکلرک، ساینز، سرجنت، مگنوسن و هالکنبرگ با اینترمدیت حضور یافتند.
لکلرک به فراری:
ما باید بریم روی تایر خشک.
در حالیکه جورج راسل سریعترین دور را می زند(1.35.257 ثانیه) اما لوئیس همیلتون از پیست خارج شده و به سنگلاخ می رود.
بارش باران شروع شده و پیاستری، آلبون، نوریس، ساینز و همیلتون در رده های انتهایی هستند.
همیلتون و نوریس فعلا با ثبت زمان هایی بین 10 رده اول قرار گرفتند.
جورج راسل:
همه جا بارون میباره…
مکس ورشتپن سریعترین زمان پیست را ثبت می کند 1:30.719 ثانیه.
زمان ثبت شده الکس آلبون به دلیل عدم رعایت محدوده قانونی پیست حذف شده است.
کوین مگنوسن در نزدیکی ورودی پیت متوقف شده و می گوید که همه چیز ماشینش از کار افتاده است.
توقف مرحله اول
شروع مجدد مرحله
ظاهرا مکس ورشتپن بال جلویش در برخورد با پیت وال آسیب دیده، اما پس از یک بازرسی مجدد تیم او را به پیست می فرستد.
بوتاس در رده سوم و لندو در صدر! لنس استرول هم از رده 16 به رده دوم می آید!
سرجیو پرز موفق نشد!!! دوباره! پنج باره البته!
ماشین والتری از کار می افتد و فعلا در رده یازدهم قرار دارد.
سونودا، ژو، د وریس و مگنوسن نیز از راهیابی به مرحله بعدی تعیین خط بازماندند.
شروع مرحله دوم تعیین خط و ورود فرناندو آلونسو به پیست
به راننده های مختلفی از طرف تیم اطلاع داده می شود که بارش باران در راه است.
رانندگان زیادی زمان های سریع ثبت می کنند.
وضعیت استون مارتین ایده آل نیست و رانندگان آن در رده های یازده و دوازده قرار دارند.
فرناندو آلونسو و مکس ورشتپن هر کدام دورهای خوبی می زنند. فعلا ورشتپن با زمان 1.28.570 ثانیه صدرنشین است.
زمان ها به شدت در حال تغییر است. اسکار پیاستری، لندو نوریس و حالا لوئیس همیلتون با تایر نو سریعترین دور را می زنند! 1.28.042 ثانیه! فعلا ردیف اول کاملا بریتانیایی است.
رده ها در حال تغییر است و همیلتون رده هشتم، ورشتپن اول و پیاستری رده دوم!
اصطکاک در فراری
چارلز لکلرک:
خوب بود کارلوس خوب بود! توی پیچ آخر سبقت گرفتی….
کارلوس ساینز:
چیزی که از من خواستید منصفانه نبود! دمای تایرم رو از دست دادم. الان هم توی ریسک بیشتری هستم و من توی رده چهارم و چارلز سوم!
شروع مرحله سوم تعیین خط
مکس تنها راننده ای است که با تایر سافت نو به پیست می آید و زمان 1.27.084 ثانیه را ثبت و صدرنشین می شود.
لندو نوریس فعلا دهم است.
چهار دقیقه به پایان این مرحله، پیاستری خودش را به رده سوم می رساند.
پسران فراری با رهبری لکلرک دور خود را شروع می کنند.
چارلز به رده دوم و کارلوس به رده سوم!
لندو نوریس سریعترین دور را می زند اما بلافاصله مکس ورشتپن با ثبت زمان 1.26.720 ثانیه پول پوزیشن سیلورستون 2023 را به نام خود می کند.
جدول تعیین خط فرمول 1 بریتانیا 2023
| # | راننده | تیم | زمان |
|---|---|---|---|
| 1 | مکس ورشتپن | ردبول | 1:26.720 |
| 2 | لندو نوریس | مکلارن | +0.241 |
| 3 | اسکار پیاستری | مکلارن | +0.372 |
| 4 | چارلز لکلرک | فراری | +0.416 |
| 5 | کارلوس ساینز | فراری | +0.428 |
| 6 | جورج راسل | مرسدس | +0.435 |
| 7 | لوئیس همیلتون | مرسدس | +0.491 |
| 8 | الکس آلبون | ویلیامز | +0.810 |
| 9 | فرناندو آلونسو | استون مارتین | +0.939 |
| 10 | پیر گسلی | آلپین | +0.969 |
| 11 | نیکو هالکنبرگ | هاس | 1:28.896 |
| 12 | لنس استرول | استون مارتین | 1:28.935 |
| 13 | استبان اکون | آلپین | 1:28.956 |
| 14 | لوگان سارجنت | ویلیامز | 1:29.031 |
| 15 | والتری بوتاس | آلفارومئو | - |
| 16 | سرجیو پرز | ردبول | 1:29.968 |
| 17 | یوکی سونودا | آلفاتائوری | 1:30.025 |
| 18 | گوانیو ژو | آلفارومئو | 1:30.123 |
| 19 | نیک دی وریس | آلفاتائوری | 1:30.513 |
| 20 | کوین مگنوسن | هاس | 1:32.378 |


فاجعه ای به نام سرجیو پرز
دقیقا… رده بندی رو ببینین تک ردبول اوله… دو تا مک لارن دو تا فراری دو تا مرسدس🤦🤦 یا این خیلی افتضاحه یا مکس خیلی خوبه یا هر دو تاش
در رابطه باپرز قطعا توطئه در کار است.
عجیبه ، ولی به نظر نمیاد ماشینیش فرقی با ماشین مکس داشته باشه چون تو روز مسابقه خودشو میرسونه رده های بالا فقط تایم گیریاش افتضاحه
ردبول الان انچنان کاریش نداره چون این فصل تقریبا جمع شده براشون، تا دیگران برسن مکس هر دوتا قهرمانی رو گرفته ولی با این فرم سرجیو، از فصل بعد که تیم ها نزدیک تر بشن، دست ردبول برای چیدن استراتژی درست حسابی واسه مکس خیلی خالی میمونه…فرم تعیین خطش واقعا غیر قابل قبوله دیگه…
هر چقد هم ماشین ردبول طبق میلش نباشه ولی دیگه نه اینطور عملکرد ضعیف.
اینکه یکی پول پوزیشن باشه یکی از مرحله اول نتونه رد بشه، به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
واقعا بعضیا با چه منطقی بوتاس رو پایین تر از پرز میاوردن؟🤣
دو تا برد توی پیست خیابونی و بعدش چی؟
الان حتی آلبون هم توی head to head کوالی از پرز بهتره🤣
صد رحمت بوتاس همه مسابقاتشو با مرسدس اومد Q3
تازه بوتاس یه سبیل خفن هم داره😄
Max the great
هم ورستپن خوبه هم پرز خیلی بده
یه چیزی شبیه ۲۰۲۰ مرسدس که لوئیس اون جلو دور دور میکرد و بوتاس درگیر ورستپن بود نصف مسابقات
به نظرم باید یه فاکتور جدید توی تیم ها برای انتخاب راننده تعریف کنن، فاکتور از دست دادن نرخ اعتماد به نفس…درصد زیادی از راننده هایی که الان توی پیست هستن نسبت به همتیمی های قبلیشون یه نرخ افت سنگینی داشتن که بیشتر نشون از اعتماد به نفسشون داره، همین بوتاس در برابر لوئیس یا البون، گسلی و پرز در برابر ورشتپن…احساس می کنم این ترسی که به دل بعضی از راننده ها میفتن و نمیتونن به اون ترس غلبه کنن نابودشون میکنه توی رقابت درون تیمی
ولی خب بنظرم پرز توی کریرش دو فصل واقعا خوب ۲۰۱۲ و ۲۰۲۰ داشت
و همین عملکرد خوبش توی ۲۰۲۰ باعث شد صندلی ردبول رو بدست بیاره
با هیچ متر و معیاری نمیتونه یه راننده تاپ باشه
حالا شاید فکر کنین تعصبی نظر میدم ولی هیچ جوره با بوتاس هم قابل قیاس نیست
تازه اول فصل جوری فیگور میگرفت جلو دوربین انگار میخواست از عنوان قهرمانی ش دفاع کنه🤣
من سکوت می کنم😁
نظر شخصی من اینه که بوتاس توی تک دور از چکو سریعتر هستش ولی تو ريس نه.
البته بوتاس هم نوسان داشت مخصوصا ۲۰۲۰
ولی خودت سال قبل رو هم نگاه کن
توی نصف مسابقات پرز داشت با ساینز و راسل و لوئیس میجنگید در حالیکه ماشینش حداقل نیم ثانیه سریعتر بود
توی بعضی مسابقات که میرفت دنبال رقابت با آلپین ها🤣😐
دیگه بوتاس انقدر هم نابود نبود
نمیگم بوتاس راننده تاپ بود ولی نظر شخصیم اینه که از پرز بهتر بود
همین
من فکر میکنم همیلتون تو پیچ آخر یه نیمچه اشتباهی داشت وگرنه میتونست بالاتر از راسل شروع کنه
اما در کل:
فقط به رتبه نباید نگاه کرد. همونطور که پایین تر اشاره کردن اختلافمون با فراری تو تعیین خط زیر یک دهم ثانیست و با مکلارن هم دو دهم. همیشه اوضاع ریس پیس بهتر از کوالیه. بنابراین من به فردا خوشبینم؛ هرچند امروز مثل شما خیلی حرص خوردم.
آقا سید دمتون گرم ، تنور سایت را حسابی داغ کردید.
بابا اون بوتاس که همه ازش ناراضی بودن که نمیتونه با لوییس رقابت کنه و … حداقل یه کوالی خوب میدیدیم ازش
بعد توی مسابقه نمیتونست مثل لوییس مدیریت کنه و به چالش بکشه
این پرز اصلا از همون اول تو باقالیاست
نظر من اینه که پرز بدرستی داره نقش وزیر دفاع را برای ردبول ایفا میکنه. از یک طرف نسبت به مکس عملکرد ضعیف تری ارائه میکنه و باعث شده ، عملکرد ردبول به نام مکس ثبت بشه و کمتر سوپر ماشین ردبول زیر ذره بین قرار بگیره . از طرف دیگه ، معمولا جز ۴یا ۵ نفر اول تموم میکنه ، نتیجه این شده که تیم در مجموع اول تیمی باشه و خودش هم دوم انفرادی. حتی فکر کنم شاخ و شونه کشیدنش برای مکس هماهنگ شده بود.
درسته. روز مسابقه پرز روی سکو
ینی مغزم توانایی پردازش عملکرد عجیب و غریب مک لارن و نداره الان.😶 چی شد!!!!
مغزم؛ ¥££\{π÷√~*** هنگیدم ینی.شمام مثل منین یافقط من هنگ کردم!!؟
فقط اونجاش که بعد از سیفتی راسل به تیم میگفت ،این مک لارن جلوم چرا انقدر سریعه؟ آآآآ ه ه ه .. چه آهی کشید😕🙃
این در صورتی بود که راننده اون ماشین نارنجی پیاستری بود. نوریس اونجا که با همیل درگیر شدن،رسماً درحال پررررواز مشاهده شد، عجب هیولایی شده بود اینجا مک لارن. و الحق که همیلتون بهترین رانندگی فصلش و امروز انجام داد.واقعا افتخار میکنم برای داشتن دوتا راننده در این سطح،واقعا هر چی تو ماشین هست و یه چیزی بیشتر این دو نفر از ماشین تحویل تیم میدن..
و اینکه عملکرد سه نفر واقعا تحسین برانگیز بود،اولیش اسکارپیاستری بود و بعدیش آلبون که چطور اون فراری رو با اون راننده قلدرش،نگه داشت.این سومین ریسیه که آلبون باعث میشه جلو تلویزیون ایستاده تماشا کنم ریس و .حقیقتا بعضی راننده ها انگارخلق شدن برای اینکه با داشتن استعداد هیچ وقت دیده نشن. سومین هم فرناندو بود که حقیقتا بدون دی آر اس جانانه حفظ کرد رده هفتمش و. تبریک میگم به مکس و فن هاش،ششمین برد پیاپی در این فصل.
و فراری که به نظرم بهتره در اون گاراژ و ببندن وبرن سیب زمینی و پیاز بفروشند .خیلی هنر میخواد همیشه در سطح اول انجام استراتژی هایی باشی که تهش به نفع تیم های رقیبت ختم بشه.واقعا حیف و صد حیف این طرفدارهای عاشق برای این تیم.
وقتی تایرهای راننده ت رو سه دوره که تعویض کردی به نظرم میتونستن با همون تایرا بیست و دو دور دیگه رو مدیریت کنند.واقعا لکلرک تواناییش و داشت،ای کاش حداقل بعدصیفتی کار دستور گاراژ برای انجام پیت و گوش نمیداد حداقلش این بود که دور آخر شاید آلبون ازش سبقت میگرفت،اونم شاید.چون واقعا همه مون لکلرک و میشناسیم.به هر حال روز،، روز ویلیامز و مک لارن بود.تبریک به مرسدسی ها از جمله خودم که انتظار پودیوم نداشتم واقعا .بسی شاد شدیم و تبریک بزرگتر به نام لارن . چه ریسی شد.😰👌
چه کسی باور می کرد تو این پیست راننده های مکلارن رو آتیش باشن.؟ قسمت آخرQ3 ترکوندن چه هیجانی گذاشتن هر دوتاشون👌 که من یه لحظه گفتم آخ که پوزیشن پرید از مکس.
—-
چکو با این ماشین سریع چه معضلی برای خودش ساخته تو کوالی ها واقعا باور نکردنی هست دیگه با این وضع.!!!
—
مدیر توتو فردا حتما ترفندی داره که از قبل اینقد هواداران مرسدس امیدوار کرده بود احتمال زیاد پیس خوبی دارن ولی تو کوالی اینجا جاشون نبود عملکرد ضعیفی داشتن.
—-
فراری هم از مکلارن ها پیشی می گیرن ولی رقابتشون با مرسدس باید هیجانی و نزدیک باشه.
—
در آخر دوس دارم حداقل نوریس رو پودیوم خونگیش باشه که اینم خیلی سخت است براش البته اگه استارت هم خراب نکنن.
2فصل بد برای مکس در این پیست بود که امیدوارم این دفعه بدون هیچ مشکلی باشه.
اون تیکه که لندو دور اخر رو زد و از خط پایان رد شد برای لحظه ای اومد اول، جایگاه تماشاگرا منفجر شد خیلی حال کردم لعنتی، این جو پیست عالی بود. اسکار خیلی خوبه، توی مسابقه اتریش نمیدونم دیدی یا نه، یه ویدیو بود دوتا راننده رو باهم جا میذاره خیلی حرکتش هوشمندانه و قشنگ بود…
رد دمشن
پیاستری بنظرم یکم با تجربه تر بشه و کم اشتباهتر حتی جنگجوتر و سریعتر از نوریس هم میتونه باشه
خداوکیلی کدوم سا.قی توتو ولف رو گردن میگیره🤣
تنها راه نجات مرسدس،حمایت…..چیز ببخشید شوت کردن توتو ولف😄
ببین مرسدس به کجا رسیده که مکلارن با یه دونه آپدیت اومده بالای مرسدس این چن مسابقه اخیر
دیگه اگه آلبون هم اون بالا تایم میزد میخواستم قیافه توتو ولف رو ببینم🤣
با این که ازش متنفرم ولی کریستین هورنر با اختلاااااف فاحش بهترین مدیر حال حاضر فرمول یکه
به نظر من هم کریستین هورنر خیلی خفن تر از توتو هستش، مخصوصا که سالهای اخیر شبیه نقش منفی فیلم های جیمز باند شده :))))
توتو ولف بیشتر الان رفته توی کار میم سازی
رسما کارخونه تولید میم🤣
من از اوایل ۲۰۲۱ فهمیدم که توتو ولف هیچ جوره قابل قیاس نیست با یکی مثل هورنر
برام جالب بود که استون هم این پایین بود!
شاید بخاطر ترکیب لاستیک جدیده؟
بنظرم که توطَئَه در کار است،توطَئَه بزرگ علیه استون در کار است؟!
فعلا جوابی ندارم واقعیتش برای استون مارتین، ولی خب یه مسئله ای هست اینه که استون تازه امسال داره وارد بازی بزرگ تر ها میشه…یه چیزی رو باید بدونه اینه که نرخ رشد و بازگشت اونا به رقابت خیلی فرق داره با رقبای قبلیش…مرسدس، فراری همیشه یه جورایی خودشون رو جمع می کنن، مکلارن هم که الان خوب نشون داده…
سید فکر کنم خیلی بد دارم شل.نگ رو میگیرم رو مرسدس و توتو ولف،درسته؟🤣😢
سید جان
برد به “هر قیمتی” رو خیلی ها مثل من دوست ندارن. یکی از بزرگ ترین ایرادات ولف، نگه نداشتن مهندسین درجه یکش بود. از یه طرف میشه اینجوری نگاه کرد که نخواست بزور کسی رو نگه داره. آزادشون گذاشت. اما هورنر تا فراری رفت سمت یکی از مهندساش شروع کرد داد و قال کردن. الان ولف جدای از تغییر ارتفاع فصل پیش، کجا لابی کرد؟
هورنر سالی نبود به کل ماشین مرسدس گیر نده و لابی نکنه. ولف مصاحبه کرد که نباید قوانین بخاطر ضعیف کردن ردبول تغییر کنن. هورنر از 2014 میگفت باید قوانین علیه مرسدس بشن!! و تمام توانشم از هر راهی گذاشت. در رانندگی برای بقای 2021 میرفت با هر کسی می دید پشت همیلتون صفحه میذاشت.
اگر این کارها معنی “خفن” میده که هیچی. اما بنظر من معنی دیگه ای داره که چون دنبال دردسر نیستم نمیگم:))) حقیقتن توصیف سوزی ولف برای کارهای هورنر بهترین بود. قربونش برم حرف خودشم گردن نمیگیره:)) جواب تمام مصاحبه های الانش رو میشه با مصاحبه های خودش در دوران قدرت مرسدس داد:)))
Fastboy 44@
من به عنوان کسی که از اول 2022 گفتم مقصر اصلی اوضاع بد مرسدس توتو ولف هست، میگم. البته نظر شخصیه. ولف زیادی جنتلمنه.
خود من گیر دادم به مصاحبه هاش اما از یه طرف مجبوره. کل تیم مهندسی نگاهشون به ولفه. اگه ولف پشت اون ها رو خالی کنه، دیگه خلاقیتی براشون نمی مونه که بخوان با اون ماشین سریع طراحی کنن. ولف مجبوره اعتماد حداکثریش به مهندسین رو با این مصاحبه های شاید غیر منطقی اعلام کنه. جلوی همه هم باید بگه. دقیقن کاری که لوئیس داره میکنه وگرنه هیچ کسی به اندازه لوئیس و راسل در دنیا نمیدونه چقد ماشین مرسدس بده. در غیر این صورت نه میتونه مهندس خوب جذب کنه، و بدتر اینکه همین هایی هم که داره از تیم زده میشن و میرن یه جای دیگه. مثل بعضی ها هم که با نهایت بازی با قوانین نیومد یه کارخونه جدا بزنه پول بابای مهندسا رو بهشون بده تا برن اونجا. بعضی مواقع مجبوره برای اینکه به رانندش بگه درکت میکنیم، از لفظ ش.یت باکس استفاده کنه. بنظرم خیلی خوب میدونه چقد این کلمه میتونه مهندسینش رو نابود کنه. الیوت که نابود شد. این بلا سر الیسون نباید بیاد. تنها امید ما همونه.
درسته که مرسدس آپدیت داده ولی دی ان ای ماشین همون ماشین اول ساله تو پیس معلومه شاستیش همون قبلیست اگه بخوان یه ماشین جدیدو نیمه فصل درست کنن پول کم میارن حتی وقتی که برزیل رو بردن احساس میکردم دوتا لگن یک تنی حامله داره از خط پایان رد میشه.
اینکه تنها راه نجات مرسدس کنار گذاشتن مدیریه که باهاش ۷تا قهرمانی آوردن واقعا از اون حرفاست که با هیچ منطقی جور نیست
عجیبه از توتو متنفری درسته مرسدس عملکرد ضعیفی داشته توی این دو سال اخیر ولی نمیشه نقشش توی بازه ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ انکار کرد . ۸ سال ماشین رقابتی تحویل راننده هاش داد . مشکل مرسدس فقط توتو ولف نیست .
مایک الیوت هنر خلق یه ماشین کامل رو نداره هر چند که اگه ماشینو داشته باشه خوب میتونه توسعش بده این دیگه ربطی به ولف و آلیسون نداره
چه تعیین خطی شد هیجانی.تبریک به مکس فنا و چقدر خوب شدن مکلارنا.از مرسدس هم که نگم بهتره ولی پرز رو من این فصل اصلا درک نمیکنم بهترین ماشین زیر پات باشه ولی به کیو دو نرسی بنظرم روحیه خودش رو کلا از دست داده. مرسدس و استون که جای پیشرفت پسرفت کردن.امیدوارم مرسدس ریس پیس خوبی داشته باشه واسه مسابقه و فکرنکنم بتونن واسه سکو بجنگن فردا.امیدوارم مسابقه خوبی ببینیم فردا
سلام دوستان . درسته که مرسدس بهترین ماشین نداره به ولی به نظرم با همین ماشین لوییس و جرج میتونستن خیلی بهتر تایم اخرشون بزنن و حداقل ۴.۵در دسترس بود هر چند اختلاف ها هم کم بود
مکلارن چقدر خوب بود. واقعا اگه این حاصل آپدیتهاشون باشه باید امیدوار باشیم که به جمع تیمهای برتر (بعد از ردبول) برگشته.
از نوریس انتظار چنین عملکردی رو میشد داشت چون قبلا هم سابقه داشته که عملکردهای خاصی رو داشته باشه. اما اینکه پیاستری هم سوم مسابقه رو شروع میکنه یعنی اتفاق اصلی توی خود خودروی مکلارن افتاده.
مرسدس هم برعکس اونچیزی که فکر میکردم خوب ظاهر شد. انتظار نداشتم انقدر به فراری توی تعیین خط نزدیک باشه.
باید دید چه اتفاقی برای پرز افتاده. واقعا اینکه به این شدت و با این سرعت یه راننده افت کنه دلیلش چیزی خارح از خودرو و یا تواناییهای اون راننده داره. من نمیتونم قبول کنم دلیل افتش فقط فنی باشه.
به نظرم سال دیگه باید مگنوسن با صندلی خودش خداحافظی کنه. واقعا برای نمونه تفاوتش با هالک خیلی زیادتر از آلبون و سارجنت هست. مگنوسن این فصل نسبت به همتیمیش یه شکست خورده ی کامل هست.
یه نکته یادم رفت. به نظرم به غیر از مگنوسن ، استرول و پرز هم باید برای سال بعد تغییر کنند. البته احتمال تغییر استرول به همون دلیل که هممون میدونیم خیلی پایینه.
استرول ک به لطف پدر نمیشه عوض کرد. پرزم عمرا ردبول برداره جون ردبول یه راننده سریع نمیخواد که بیاد با مکس رقابت کنه همه تلاش ردبول رو مکس گزاشته که رکوردارو بزنه و مکس راضی نگه داره در واقع پرز یک بوتاس دیگس ک میشه سکو پرتاپ . مثل رزبرگ نیست ک دردسر ایجاد کنه واسه راننده اول تیم
چرا ردبول از دو راننده خوب بدش بیاد. در کریر الان فرمول یک تقریبا هیچ راننده ای نمیتونه با مکس رقابت کنه.
از طرفی شاید ردبول نخواد رقیب جدی ای برای مکس بیاره اما حتما دلش میخواد یه راننده ای داشته باشه که همیشه در کنار مکس روی سکو قرار بگیره.
میدونی این که در طول فصل و در اکثر مسابقات هر دو راننده ردبول روی سکو باشند چه تاثیری در فضای رسانه ای و تبلیغات برای ردبول داره؟ میدونی اینکه مثلا بتونه رکورد یک و دو کردن در یک فصل رو بزنه چقدر برای یک تیم و تارخچه ی اون تیم مهمه؟
راننده ها در فرمول یک مهم هستند. اما مهمترین چیز نیستند. مهمترین چیز در فرمول یک خود تیم ها هستند.
دنیل دارع ماشین پرزو دستکاری میکنه میخاد خودش برگردع
دوستان من در مسابقه قبل گفتم اگه پیست خیس نباشه پرز خوب عمل میکنه!!!!
با توجه با سرعت مسابقه ردبول و استراتژیست های کار درستشون من فکر کنم پرز بالای پنج نفر اول مسابقه رو تموم کنه.
این نظر شخصی منه
بازم تاکید میکنم اگه پیست خشک باشه
پرز دیگه اینو کامل فهمیده در حد و اندازه های مکس نیست و در دوران نقاهت بعد پذیرفتن این واقعیته!!!!!😄😄
کل فصل شده روز کوالی بگیم احتمالا فردا مرسدس ریس پیس بهتری داره روز مسابقه هم نهایتا چهارم پنجم بشن و در بهترین فرم ماشین بالای بیست ثانیه با نفر اول فاصله زمانی دارن
خیلی وضعیت خسته کننده ای هست
اپدیتها هم فقط تو حرف خوبه در عمل هیچ تفاوتی نمیشه دید
به نظر من مرسدس کلا مسیر اشتباه و نا امید کننده ای داره میره و با این وضعیت تا همون بیست بیستو شیش حرفی برای گفتن نداره
یه عده مرسدس فن خجسته(توی سایت رو نمیگم) که دیگه خیلی فان بودن🤣
یکی شون میگفت خوبه از ایمولا جیمز آلیسون رو داریم بنظرم توی ایمولا نزدیک ردبول میشه مرسدس🤣🤣
ولی واقعا کوالی خفنی بود. به جز مکس که جایگاهش واقعا اول هست، سه تیم فراری و مکلارن و مرسدس خیلی نزدیک به هم داشتند رقابت میکردند. اختلاف بین راننده های فراری و مرسدس کلا 8صدم ثانیه بود. سورپرایز مکلارن هم به این رقابت اضافه کن. توی کل تعیین خط از کیو یک تا کیو سه مداوم جایگاه ها دستخوش تغییر بود و نمیشد هیچ پیش بینی خاصی داشت. من که خیلی حظ بردم.
نمیدونم فردا مکلارن سرعت مسابقه ای هم خواهد داشت یا نه حس میکنم فراری ها ازشون رد بشن.
استون مارتین خیلی ناامید کننده شده اگه اینطور ادامه بدن الونسو سومیو از دست میده.
فراری خیلی بهتر شده میشه حس کرد بعد ردبول ماشین دومه.
خدارو شکر رید فلاگ شد البون تونست استفاده کنه حیف بود بعد اون تمرینا نتونه جز ده تا بشه
چی فلگ؟🤣
من که فلگ او رنگی رو تا حالا ندیدم
یکی از پر مدعا ترین تیم ها تو کوالی با پاوریونیت برابر از بقیه کسایی که بهشون پاور میده چند تا ریسه داره عقب می مونه :))
پرز رو نابود کردن
مگه میشه این وضعی!!
بنظر مشکل مهارتی نیست، مشکل اعتماد ب نفسه
بله نمردیم و بالاخره مرسدس متعجبمون کرد. هر دو رانندمون خوب بودن ماشینمونم این دفعه داشت راه میرفت🙂 در مورد مکس فقط میشه گفت بهترین راننده حال حاضر گرید. عملکردش قابل احترامه.تبریک به طرفدارای ردبول بخاطر داشتن پدیده ای به نام مکس.بالاخره طبیعت کارش و انجام میده،یه روز نوبت سناست،یه روز همیلتون یه روزم مکس،و این داستان ادامه داره.در مورد مک لارنم فقط میشه گفت تعیین خط مال مک لارن ولی پودیوم مال بقیه.سورپرایز تعیین خط بریتانیا شدن.استون مارتین هم بهتر بود برای آودیتاشون پولاشون و تو چاه نمیریختن.
واقعا آلونسو جای دلسوزی داره.
در مورد پرز هم با احترام به نظر همه دوستان،من مخالفم ،درسته افت داشته یه مقداری اما این دومین باره تو این فصل این اتفاق برای پرز می افته،امروزم کیو یک رو با چاشنی بدشانسی از دست داد،مطمعن باشین با این پرنده ای که زیر پاشه وقدرت نگهداری تایرش،تا. پنجم رو که براش تضمین میکنم.مطمعنم پرز برمیگرده.باید قبول کنیم در این نتیجه امروزش بدشانسی هم دخیل بود.بعضیا عادت دارن تا یک راننده دو سه تا ریس و خوب نتیجه نمیگیره براش داستان سرایی کنن.پرز هر چقدر هم افت کرده باشه باز در حال حاضر بهترین گزینه ست برای راننده دوم ردبول.
پرز راننده سریعی هست و باهات موافقم ولی توی شرایط متغیر و غیر قابل پیش بینی کم میاره …توی بارون کامل خوبه .. توی خشکی کامل هم خوبه ولی توی وضعیتی مثه امروز معمولا کم میاره…
توی پیست های پیش رو منتظر برگشتش به جایگاه ۲ هستم چون یه راننده استعدادش رو یه شبه از دست نمیده منتها فعلا روی فرم بدی افتاده
پرز بیشتر توی مدیریت مسابقه ضعف داره
یجور داره شبیه ریکاردو توی مکلارن میشه
یه چیزی هم که زیاد مورد توجه قرار نگرفت با توجه به نتیجه ای که سارجنت گرفت باید گفت نتیجه هایی که ویلیامز داره بدست میاره بیشترش مهارت خود آلبونه.واقعا میشه گفت راننده خوبیه.حیف که تو داشتن ماشین خوب،بدشانس بوده.واقعا بین سارجنت و آلبون فاصله زیادی هست.
البته هم سارجنت و هم پیاستری تا اینجا از لطیفی و دنیل بهتر بودن
دوستان من در مسابقه قبل گفتم اگه پیست خیس نباشه پرز خوب عمل میکنه!!!!
با توجه با سرعت مسابقه ردبول و استراتژیست های کار درستشون من فکر کنم پرز بالای پنج نفر اول مسابقه رو تموم کنه.
این نظر شخصی منه
بازم تاکید میکنم اگه پیست خشک باشه
پرز دیگه اینو کامل فهمیده در حد و اندازه های مکس نیست و در دوران نقاهت بعد پذیرفتن این واقعیته!!!!!😄😄
تعیین خط رو ندیدم ولی از اینکه میبینم مکلارنیها اون بالا هستند خیلی لذت بردم. فراری هم به نسبت خوبه،
هرچند به نظرم باید ریس رو دید که چجورین.
امیدوارم ایندفعه دیگه لندو رو سکو ببینم با لکلرک.
پیاستری اولین سکوشو بگیره بهتر نیس؟
مهدی جان قشنگ بود حرفت.
حالا که اینجور شد لندو اول شه بعدش اسکار بشه که یه یک و دو قشنگ مکلارن داشته باشه، هرچند اونا حق اب گل بیشتری دارن تو سیلورستن نسبت به مرسدس. سوم هم من دلم میخواد لکلرک بشه ولی چون دل راننده اسپانیاییمون تو اتریش یخرده ترک برداشت امیدوارم ساینز بره رو سکو. هرچند باید از لکلرک سبقت بگیره اینکه رادیو بزنه فایده نداره. یه راننده سطح یک واسه سبقت از همتیمیش رادیو نمیزه. فقط وقتش که میرسه حمله میکنه و سبقتش و تکمیل میکنه. حتی به قیمت دی ان اف شدن (البته این نظر منه)
شاید بگین پس مکس کجا رفت؟!! مکس وقتی میره پیتلین واسه سریعترین دور اونجا جک در میره، چرخها از دست مکانیکا میافته میره تو گاراژ بغلی، میبینن لاستیکا باد نداره و … . اینجور میشه که ۳۰ ۴۰ سانییه پیت استاپ طول میکشه و ما مکس رو سکو نداریم😁
حسن آقای گل
با این وضعیت مکس یک دقیقه هم زمان از دست بده بازم اول میشه:)
باهات موافقم اگر مکلارن یک و دو رو بگیره بهتر هم هست
مکلارن و ویلیامز آپدیتاشون خیلی موثرتر از مرسدس بود قشنگ مکلارن با آپدیتش از آخر جدول کنده شد
بیچاره پرز !!از وقتی که آخرین پیروزی رو بدست آورد، و ناراحتی مکس وپدرش ،از اون وقت تاحالا رنگ خوشی رو ندید،
تیمی براش از ردبول بهتر پیدا نمیشه …. اگر احترام میخواد باید خودشو برسونه به مکس مثه اول فصل و ثابت در همون حد بمونه نه اینکه تا چنتا پیست سنتی و با پیچ های سرعت بالا برسه عقب بیوفته
در مورد کامنتی که راجع به پرز زدم چند نفری دیس زدن که برای ما به معنی شیرینی قهوه ست. باشه تا پایان ریس یکشنبه متوجه حرف من بشین.پرز امروز و با بدشانسی از دست داد.قبول کنین اگه درجه حرارت پیست آنقدر نوسان نداشت پرز الان تایم سه یا چهار و راحت میزد حالا یه عده هی بیان راجع ب اعتماد بنفس و این چیزا داستان بنویسن.🙂✋
ببین پرز تقریبا یه سالی هست که تو تعیین خط ها افتضاح کار میکنه ولی تو ریس خوب عمل میکنه . ولی چه فایده داره هر چه قدرم خوب رانندگی بکنه نمی تونه که خودش به این راحتی ها به بالا برسونه
مکلارن اپدیت هاش فضایی بودن و شگفت انگیزه از مسابقه اول که در کیو یک حذف شدن تا اینکه ۹مسابقه بعد برسن به دومی وسومی(لندو عالی بود و پیاستری هم همون طور که خیلی وقته دارم میگم اگر تیم درست باشه حتی پتانسیل قهرمانی هم داره) تازه جالب اینجاست که هنوز یه اپدیت دیگه هم قبل پایان نیمه فصل اول داره 😐
مکس که بی نقص (پیت لین جز پیست حساب نکنیم البته اگر😂😂) بود مثه همیشه ..ردبول هم عالی …پرز هم که یکم پیست مرطوب باشه یا باد شدید باشه کلا اعتماد به نفس رو به ماشین از دست میده.
استون توی پیچ های سرعت بالا خوب نیس و قدرتش در سرعت مدیوم و ترمز گیری شدید هست که توی این پیست نداریم 😵 انتظار بیشتر هم نداشتم از استون توی این پیست ..قبل سامر بریک حدس میزنم توی مجارستان دوباره برگردن به رقابت برای پودیوم
فراری هم مثه اینکه مشکل لاستیک ها رو حل کرده و عملکرد باثبات و خوبی داره..
مرسدس توی کوالی خوب نبود ولی توی لانگ ران دیروز دومین ماشین سریع گرید بود البته با اختلاف کم انتظار دارم هم راسل هم همیلتون توی مسابقه بیان بالاتر
البون هم 😘. یه شایعه هایی میگن شاید توی ۲۰۲۴ بره فراری جای ساینز و ساینز بره به آودی
امسال دقیقا تیم هایی که مرسدس بهشون موتور میده(استون و جدیدا مکلارن) دارن از خودش بهتر عمل میکنن و واسه تیمی که ۸ سال پشت هم قهرمان جهان بوده تا ۲۰۲۱ این عملکرد خیلی بده و در حد فاجعه هستش و همشم برمیگرده به ذات ماشین که با آپدیت هم تغییر خاصی نمیکنه.
در رابطه با فراری کاملا مشخصه که آپدیتشون جواب داده و میتونن برای پودیوم بجنگن و دو مسابقه قبلی نشون داد چقدر خوب لاستیک خوریشون رو کم کردن.
ردبول هم که مکس تو مصاحبش گفت ماشینمون اینقدر خوبه که معمولا ما نیازی نیست پدال گاز رو تا آخر فشار بدیم و فقط دور آخر رو به ماشین فشار آوردم.
واقعا مکلارن شاهکار کرده و جای هیچ حرفی باقی نگذاشته.
در آخر به نظرم مرسدس آپدیت نیاره بهتره
همچین گفت آپدیت اصلی تو سیلورستونه که گفتیم الان چکار میخوان بکنن
خیلی ساده میشه گفت ماشین نسل قبلی مرسدس مهندسا خیلی خوب میشناختنش و به خوبی میتونستن توسعش بدن و سریعتر بشن
اما توی این دوسال هنوز نتونستن،و انگار دارن آزمایش خطا میکنن تا با آپدیت سریع تر بشن
جورج راسل گفته بود الآن تو مرحله ای هستیم که تا مطمئن نشیم نمیتونیم حرکتی بزنیم.
امیدوارم مثل آپدیت بریتانیا با آوردن بروزرسانی توی بخش های مختلف خودرو عملکرد بال جلو مرسدس تکمیل بشه و از تیم های دیگه جدا بشیم
و از اون مهم تر بتونیم ابتدای فصل بعد با ماشین نزدیک تر ماشین رو توسعه بدیم
با این حرکتی که کارلوس کرد نشون داد به هیچ وجه راننده دوم بودن رو قبول نداره، پس بهتره فراری باهاش بای بای کنه… مثل اتریش کافیه فراری یه سوتی برای ساینز انجام بده اون وقته که رسانه های اسپانیایی فراری رو میشورن…فراری همینجوریش هم توسط خود تیفوسی ها و رسانه های ایتالیایی توی فشار هست…
خود شارل هم اعتمادی بهش نیست… بهترین کار ممکنه آوردن اسکار به جای ساینزه….تا اینجای فصل به عنوان روکی فوق العاده بوده اونم به عنوان هم تیمی نوریس…
و در آخر عملکرد آپدیت های فراری خوب بود..قبل از شروع تمرینات توقع نداشتم توی کوالی جلوتر از مرسدس باشیم هرچند احتمالا فردا پشتشون تموم میکنیم…
فراری که توی پیچ های سریع ضعف بزرگی داشت.. ولی الان مشکلی نداره.. بزرگترین نقطه ضعف ماشین لاستیک خوریه که مطمئنا از شاسیه ماشینه و به راحتی قابل حل نیست…
به امید یک مسابقه خوب برای فراری 🔥❤️
من نظر همه ی دوستان رو خوندم و با توجه به دیتا هایی که از کوالی و تمرین ها گفتم میخوام نظر بدم :
۱_ ردبول بالانس فوقالعاده خوبی بین کفی ، پیچ های کند و سريع داشت که خارقالعاده هست
۲_ فراری موفق شده دی ار اس ردبول رو الگو برداری کنه و با اپدیت بیم وینگ و دیفیوزر ، در حال حاضر سریع ترین ماشین رو در کفی ، چه با دی ار اس باز و چه بدون دی ار اس داره
۳_ شارل لکلرک در خروج از پیچ ۱۴ و پیچ ۱۵ اشتباه میکنه و ۳ دهم از دست میده ، با راحتی خط جلو رو داشت و به گفته ی خودش می تونست برای پول رقابت کنه .
۴_ مرسدس سرعت کوالی خودش رو از تمرین دوم تا کوالی خیلی بهتر کرد اما امیدوارم قیمتش کاهش پیس مسابقه ای نباشد.
۵_ مکلان هه سرعت کوالی خوب و سرعت ریس خوبی دارن ، نه در حدی که مرسدس و فراری رو نگه دارن ، اما میتونن شگفتی ساز با شند دوباره
۶_استون مارتین لود بال عقبش رو پایین تر آورد برای جبران ضعف تاپ اسپید ، اما پایداری ماشین در پیچ ها تند کاملا از بین رفت
۷_ فراری در مسیر درست هست ، مرسدس هم همینطور ، ولی نیاز به یک طرح انقلابی دارن ، وگرنه تیم های میدفیلدی و آخر جدول بهشون میرسن با کپی کاری
اتفاقا یه جا شنیدم که میگفت اپدیت جدید فراری روی بیم وینگ بالا و پایین که خیلی شبیه rb18 هست احتمالا داره فلسفه ردبول رو در دی ار اس پیش میگیره… باید دیتا رو ببینیم ایا اون اختلاف دی ار اس باز به ردبول نزدیک شده یا نه (البته جفت خودرو ها باید یه مقدار دان فورس روی بال عقب داشته باشند وگرنه اگر یکی باله دان فورس بالا و یکی مثلا متوسط باشه اختلاف دی ار اس باز و بسته در دو خودرو نمیشه مقایسه کرد)
قدرت گرفتن استون و حالا مک لارن در کنار مرسدس و فراری و درگیرشدن اینا با هم باعث میشه گپ امتیازی ردبول و مکس با بقیه مثال زدنی بشه
حرف حساب
عجب تعیین خطی عجب تعیین خطی عجب تعیین خطی
همه چی داشت واقعا
و پرز که گند زده بعد برخوردش توی موناکو
با این اوصاف واقعا صندلی دوم حق دنی ریک هستش
و اما البون که با ویلیامز فکر کنم بیشتر یا برابر با پرز به کیو۳ رسیده هالک هم که بیشتر
و چه اپدیت هایی داده تیم مکلارن عملا اگر این پیس رو توی ریس هم داشته باشن کاملا میتونن یه امتیاز تپل بخ جیب بزنن از سیلوراستون درباره استون و لنس هم حرفی نیست واقعا (پول پادشاهه)
مکس هم که اگه با این ماشین چیزی جز پول و برد بگیره عملکرد بد هستش
فقط امیدوارم رکورد ۹برد پیاپی سب رو ازش نگیره فردا به یه نحوی یه برنده دیگه داشته باشیم
داداش گلم با این ماشین هر چیزی جز برد و پول بگیره عملکردش بد هست 🤔🤔 هم تیمیش پنج تا کوالی هست که بی کیو ۳ نمیرسه…. به اون میگن عملکرد بد
در مورد رکورد سب هم بعید نیس اگر کسی باهاش تصادف نکنه یا ماشینش مثه برزیل ۲۰۲۲ ضعیف نباشه احتمالا رکورد سب رو میزنه چون خیلی کم اشتباه هست و کم اسپین میشه
سلام به مهدی داداش گلم
شاید مسخره باشه ولی تقریبا واقعیه
هورنر و کلا مارکو سیاست های جالبی دارن و اوایل فصل برا اینکه از حاشیه های برزیل و دوم نشدن پرز بخاطر وستپن بیان بیرون یه جوری نشون دادن که انگار فایت بین دو هم تیمی ازاده مثل عربستان
اما الان برای اینکه اختلاف ماشین معلوم نشه و فیا به نحوی جلوی یکه تازی شونو نگیره پرز از عمد به کیو۳ نمیره که تا حدی منطقیه
رکورد سب هم من مطمئنم زده نمیشه فقط باید کمی صبر کرد
دوستانی که میگن پرز ماشینش دستکاری شده برین فقط فصل 2013 عملکرد پرز رو نگاه کنین نصف جنسن باتن هم نتونست خوب کار کنه بعضی راننده ها تحمل فشار رو ندارن وقتی تیم بزرگ میرن پرز تو فورس ایندیا و بعد ریسینگ پوینت خوب بود چون کسی انتظار خاصی ازش نداشت و فشاری روش نبود اما تو ردبول همه ازش میخوان کاری که روزبرگ انجام داد رو انجام بده اما قبلا هم گفتن پرز اصلا توانایی روزبرگ رو نداره دنیل ریکاردو خیلی گزینه بهتریه
سهیل
مارکو تو مصاحبش گفت رده دوم پرز تو جدول رانندگان خطری برای صندلیش ایجاد نمیکنه دنی ریک هم نه به الفاتائوری نمیره
قشنگ پرز داره کارشو به عنوان راننده دوم انجام میده و قهرمانی سازندگان و دومی رانندگان رو واسه تیمش میاره چیزی مثل بوتاس